Zuid-Tirol, de autonome regio in het noorden van Italië heeft de herfst overgeslagen en is meteen begonnen aan de winter. De foto's van de eerste sneeuw doen ons alvast wegdromen.
Antholz/ Antreselva
Het Antholzertal is een lang dal van 21 kilometer lang dat begint ten oosten van het stadje Bruneck/Brunico en zich uitstrekt tot de grens met Oostenrijk. De grootste troef van het dal is de schitterende natuur waar je kan wandelen en langlaufen in de winter.
Kronplatz/ Plan de Corones
Kronplatz staat niet alleen bekend voor zijn wintersportmogelijkheden, maar er is ook heel wat cultuur te ontdekken op de top. In LUMEN ontdek je alles over bergfotografie en in het MMM Corones (Messner Mountain Museum), ontworpen door de bekende architecte Zaha Hadid, vertelt klimlegende Reinhold Messner zijn verhaal over de noordflanken.
San Vigilio/ St. Vigil
In en rond het dorp Regio San Vigilio gaan natuur en tradities harmonieus samen. De vakantieregio telt maar liefst drie natuurparken met een wereldwijd unieke diversiteit. De regio biedt een verscheidenheid van wintersporten als skiën of sleeën tot wandelingen en uitstapjes met sneeuwschoenen, romantische sledetochten te paard en Ladische diners.
Val Gardena/ Gröden
In Val Gardena zijn de Dolomieten binnen handbereik en is de Ladinische cultuur overal zichtbaar. De combinatie van innovatie en ambacht maken je vakantie onvergetelijk. Ga voor een wandeling met een prachtig panorama of ga voor avontuur met een via ferrata/klettersteig.
Schnalstal/ Val Senales
Het indrukwekkende landschap van Schnalstal is perfect voor een actieve vakantie. Het prachtige dal kent op een kleine afstand grote hoogteverschillen. Ook werd de beroemde gletsjermummie Ötzi in Schnalstal gevonden. In openluchtmuseum ArcheoParc komt u alles te weten over de tijd waarin hij leefde.
Illustraties antholz – carlo obwega- manfred wakleva
This season, Japanese attention for details meets warm Italian creativity in the PIZZA&SUSHI collection by SUN68. A slice of pizza, the undisputed symbol of the “Bel Paese”, and the precision of the Japanese cuisine: two expressions of tradition and freedom of communication, that represent the essence of the SUN68 brand and its philosophy.
SUN68 SUSHI is a transversal project featuring a young and street-wear product, dedicated to a new generation: t-shirt with relatable, ironic graphics, rain jackets, cotton sweatshirts and embroidered triacetate jackets. SUN68 SUSHI is a journey that refers to food as a cultural fusion element, increasingly trendy and without barriers.
With the PIZZA&SUSHI collection, SUN68 engages with a younger target audience. This group speaks a direct language and express what they feel and how they feel in a direct way, just like this capsule collection. SUN68 PIZZA&SUSHI is an expression of what will be and no longer of what was: the archive from which it draws is the future.
Pizza Party
Fact: a slice of pizza makes everything better. With these Italian inspired pieces, your personal slice of happiness will always be close.
Sushi Fest
One of the best things Japanese culture brought us foodwise is - without a doubt - sushi. Show your love for this delicious goodness with these pieces:
SUN68 SUSHI&PIZZA Collection will be available online: https://sun68.com/eu_en/
Bij Blink United houden we ook van alles over kunst! Internationaal erkend, verrast de New Yorkse schilder Peter Halley ons met een nieuw werk: een BMW voor de komende 24 uur van Spa in een uitzonderlijke kleurstelling. Deze prestatie vormt voor hem een nieuw gebied van expressie. Hij is erin geslaagd om zijn formele vocabulaire uit te breiden en aan te passen aan de ingewikkelde rondingen van een racewagen, een gedurfd contrast met zijn geometrische werk. Deze BMW M6 GT3 van het team van Boutsen Ginion vertrekt op 24 en 25 oktober op het circuit van de 2020 Hours of Francorchamps. Dit “kunstwerk” is een initiatief van de voormalige Brusselse galeriehouder Alain Noirhomme.
1975. Er zijn slechts zeven BMW-racewagens die als medium hebben gediend voor wereldberoemde artiesten. Het was in 24, ter gelegenheid van de 3.0 uur van Le Mans, dat Maître Hervé Poulain (gentleman-coureur en veilingmeester van beroep) Alexander Calder het ontwerp van een wedstrijd-BMW 1976CSL aanbood. Een nieuw idee dat het leven zal schenken aan de eerste race “Art Car”. In het kielzog volgen verschillende wedstrijdauto's met grote Amerikaanse artiesten: Frank Stella in 1977, Roy Lichtenstein in 1979 en Andy Warhol in XNUMX.
Pas in de jaren 2010 verscheen het concept "BMW Art Car" opnieuw (behalve een auto in 1999 die niet in aanmerking kwam voor de 24 uur van Le Mans) met de zeer succesvolle BMW M3 GT2 ondertekend door Jeff Koons. Meer recentelijk produceerde John Baldessari in 2016 zijn versie van de BMW M6 GT3 voor de 24 Hours of Daytona.
2020, particulier initiatief en wedergeboorte
Dit jaar wilde Alain Noirhomme, dicht bij coureur Benjamin Lessennes, dit concept van unieke auto's nieuw leven inblazen door te vertrouwen op de typologie van de oorsprong: het merk BMW, een Amerikaanse kunstenaar en een racewagen. Hiervoor wendde hij zich tot zijn vriend Peter Halley, een symbolische New Yorkse kunstenaar uit de jaren 80, en vroeg hem om de uitdaging van een kunstauto aan te gaan voor de 24 Hours of Francorchamps, het vlaggenschipevenement van het seizoen.
De kunstenaar-schilder Peter Halley is een beruchte figuur op het internationale toneel en zijn talrijke museumtentoonstellingen zijn legio. " Ik hoefde niet lang na te denken om het voorstel van Alain Noirhomme, mijn voormalige galeriehouder, te aanvaarden. Dit project zet me aan om mijn manier van werken te heroverwegen en vormt een nieuwe uitdaging. », Legt Peter Halley uit. Het kostte de kunstenaar vier maanden werk om zijn definitieve visie op de auto terug te zetten, rekening houdend met dit canvas van expressie met rondingen, formaat en afmetingen die hij nog nooit eerder had gezien. https://www.peterhalley.com
“Het voorstel van Alain Noirhomme om onze BMW M6 GT3 te laten decoreren door een internationaal bekende artiest sprak me meteen aan. Dit originele project leek mij veelbelovend. Het minste wat we kunnen zeggen is dat de auto veel aandacht zal trekken in Spa. “ Olivier Lainé, Team Manager van het Belgische team Boutsen Ginion Racing
Benjamin Lessennes, Een eerste deelname aan de Total 24 H spa
Aan het stuur van deze auto zit een shockteam bestaande uit twee PRO-coureurs: Jens Klingmann, BMW-fabrieksrijder en Benjamin Lessennes, die zichzelf laat gelden als een van de beste Belgen van zijn generatie, en twee AM-coureurs Karim Ojjeh en Gilles Vannelet om een crew die zal deelnemen aan de PRO-AM klasse.
Nadat hij Europees kampioen en vice-wereldkampioen karting was geworden, won hij in zijn tweede seizoen het Belgian Touring Championship en nam hij met succes deel aan het WTCR Wereldkampioenschap. Dit jaar leidt hij momenteel het Franse GT-kampioenschap en zijn eerste optreden op Francorchamps is de bron van veel hoop voor deze coureur over wie steeds meer wordt gepraat!
De twee mannen zijn zeer toegewijd aan dit project met Alain Noirhomme en willen de BMW van Peter Halley vooral het sportieve succes en de erkenning van de kunstwereld bieden waarop hij kan claimen. https://benjaminlessennes.com
Booking.com en Land Rover spelen in op groeiende trend van lokale reizen in België dankzij unieke samenwerking
Voor het eerst biedt Booking.com avontuurlijke reizen door België met de nieuwe Land Rover Defender met daktent. Om de lancering van de iconische nieuwe Land Rover Defender te vieren en tegemoet te komen aan de groeiende interesse in lokale reizen, bundelden Booking.com en Land Rover hun krachten om een ‘staycation’ aan te bieden in de volledig nieuwe Land Rover Defender, compleet met eigen daktent. De Defender is in november exclusief te boeken op Booking.com.
Roadtrips krijgen een nieuwe dimensie dankzij de samenwerking van Booking.com, een van de grootste spelers ter wereld in de reissector, die iedereen de middelen biedt om gemakkelijker de wereld rond te reizen, en Land Rover in België. Dankzij deze samenwerking kunnen reizigers op Booking.com de nieuwe Land Rover Defender met daktent reserveren voor een avontuurlijke roadtrip van drie nachten door België in november.
Interesse in lokale reizen
De uitzonderlijke omstandigheden hebben Belgen deze zomer (1 juni - 31 augustus 2020) aangezet om dichter bij huis te reizen. In 2019 legden Belgen gemiddeld 1.380 kilometer af per boeking, tegenover slechts 512 kilometer per boeking in 2020*. Veel meer Belgen bleven binnen de landsgrenzen en namen de gelegenheid te baat om de pareltjes in hun eigen land te (her)ontdekken. En hoe kunt u beter genieten van een uitstapje in eigen land dan met een auto die voorziet in alle behoeften van roadtrippers, inclusief geïntegreerde private slaapvertrekken?
Dat avontuurlijke concept is te reserveren op respectievelijk 24, 27 en 29 oktober vanaf 10:00 uur CET voor een verblijf tijdens de eerste drie weekends van november, te beginnen op 30 oktober. De gelukkige klanten zullen in de nieuwe Land Rover Defender kunnen genieten van een drie nachten durende staycation en rijervaring binnen België voor slechts € 199. De daktent biedt comfortabel plaats aan twee gasten, terwijl de Defender zelf tot vijf (of zes) passagiers kan vervoeren.
Reisbloggers stellen hun ideale routes voor
Om geïnteresseerde avonturiers te inspireren, werkte Land Rover samen met twee reisbloggers om mogelijke routes door België in kaart te brengen, van de ene kant van ons landje naar de andere, met een combinatie van natuur, cultuur en avontuur. België heeft echt voor ieder wat wils.
Route 1: dwars door de Ardennen
Lien De Ruyck van Sonderling grijpt haar kans om de zuidelijke delen van ons land te verkennen. Haar 350 kilometer lange rondrit verbindt de mooiste plekjes van de Belgische Ardennen. Herfstwegen, rotsen, rivieren, pittoreske dorpjes… perfect voor een twee- of meerdaags avontuur in uw eigen bubbel. De reis start in Malmédy en eindigt in Houffalize. Onderweg bezoekt u de ontspannende bronnen van Spa, wandelt u langs de enige Belgische bergrivier, de Ninglinspo, bezoekt u de pittoreske stad Dinant, kanoot u in La Roche, en nog veel meer.
Route 2: de kustroute
Niel Van Herck, beter bekend als Tsjoolaard, herontdekt zijn geboortestreek: de Belgische kust. Zijn 70 kilometer lange route met uitzicht op zee brengt u in tien kustplaatsen en biedt tal van mogelijkheden om de geschiedenis en cultuur van de streek op te snuiven, culinaire hoogstandjes te degusteren en de benen te strekken terwijl u een frisse neus haalt op het strand. De Defender brengt u van de westkust naar de oostkust terwijl u minder bekende routes verkent.
Praktische informatie
De hele beleving wordt aangeboden voor de fantastische prijs van slechts € 199, voor de volledige drie nachten inclusief daktent.
Bezoek https://www.booking.com/hotel/be/the-all-new-land-rover-defender-aartselaar.nl.html? voor een kans om dit exclusieve verblijf te reserveren.
Beschikbare weekends: •30/10/2020 – 02/11/2020 // •06/11/2020 – 09/11/2020 // •13/11/2020 – 16/11/2020. Te reserveren vanaf respectievelijk 24, 27 en 29 oktober om 10:00 uur CET.
De nieuwe Land Rover Defender werd gelanceerd op 20 mei en is bij alle Land Rover-verdelers in België verkrijgbaar vanaf € 51.100.
Graag herinneren we u aan de 14e editie van Filem’On! Het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek gaat dit jaar door van 28 oktober tot en met 7 november 2020. Zonder tegenbericht blijft het festival een offline en fysiek evenement, uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen.
Naast een mooie Belgische sectie, zijn er ook Europese en internationale competities, waarbij regisseurs of acteurs aanwezig zullen zijn.
Een nieuwe prijs die Filem’On dit jaar uitreikt is de Europese ECFA Jury prijs, voor een kwaliteitsvolle Europese jeugdfilm in avant-première die tot nu nog geen Belgische distributeur heeft! Films geselecteerd in deze categorie zijn: - Summer Rebels (Martina Sakova, 2020) - Slovakije & Tsjechië - Oskar & Lily (Arash T. Riahi, 2020) – Oostenrijk - The Castle (Lina Luzyte, 2020) – Litouwen - - Pullman (Toni Bestard, 2019) – Spanje - Madison, een supersnelle vriendschap (Kim Strobl, 2020) – Duitsland - - Sune, Best Man (Jon Holmberg, 2020) - Zweden - - Jackie & Oopjen (Annemarie van de Mond, 2020) - Nederland
Een heel speciale categorie is de persprijs uitgereikt door Filmmagie, De Unie van de filmkritiek en Union de la critique de cinéma! Filem'On mag jullie verblijden met filmpareltjes, genomineerd voor de persprijs, die later in het najaar en de winter te zien zullen zijn op de Brusselse en Vlaamse cinemaschermen voor onze Belgische distributeurs.
Het wordt onder meer uitkijken naar: - Ella Bella Bingo (Atle Solberg Blakseth, Frank Mosvold, 2020) - In the Air // - De Elfkins, een klein bakfestijn (Ute von Münchow-Pohl, 2020) – Paradiso // - De slak en de walvis en andere avonturiers (Max Lang, Daniel Snaddon, 2019) – Dalton // - Calamity, une enfance de Martha Jane Cannary (Rémi Chayé, 2020) – Cinéart // - Op de vlucht (Johanne Helgeland, 2020) – JEF // - Wendy (Benh Zeitlin, 2020) - September Film // - Chien pourri, La vie à Paris (Davy Durand en Vincent Patar, 2020)
Website met programma: www.filemon.be - Facebook: Filem'On Festival
Knusse vakantieadresjes in de Ardennen mét open haard
Een lange herfstwandeling tussen de vallende bladeren, een knisperende open haard… de tijd om samen van de herfst te genieten is weer aangebroken. En waar kun je dat beter doen dan in onze Belgische Ardennen, waar de natuur betovert met de mooiste kleuren? Met het liefje, met het hele gezin, enkele vrienden of familie… deze vakantiewoningen zijn ideaal om aan herfstcocooning te doen. Wist je trouwens dat je op de website van Belvilla bij het zoeken van een woning bij ‘faciliteiten’ kan aangeven dat je een open haard, sauna of jacuzzi wil? Handig toch!
Chalet in traditionele stijl vlak bij Malmédy en de Hoge Venen : Warmer en gezelliger kan de sfeer niet zijn dan in deze vakantiewoning ‘Apollinaire’ met houten design en open haard. Vier personen kunnen hier genieten van prachtige vergezichten en alle basiscomfort. In de omgeving van deze woning in Bernister zijn er wandel- en bikeroutes van verschillende niveaus. Na een herfstwandeling in de Hoge Venen of een mountainbiketocht is het ’s avonds zalig genieten voor het vuur. Eindelijk tijd om dat ene boek te lezen bij een glaasje wijn… of een warme chocolademelk met slagroom. Heerlijk!
Chalet Le Cerf Rouge in Saint-Hubert
Ook deze vakantiewoning ‘Le Cerf Rouge’ heeft alles voor herfstcocooning in de puurste vorm. Uiteraard ook weer de niet te missen open haard, een houten interieur en een groot terras op de eerste verdieping waar je een prachtig uitzicht hebt op het dorpje en de licht glooiende omgeving. In deze chalet kun je met zes personen verblijven en zijn ook kinderen welkom. De woning is een ideale uitvalsbasis voor wandelingen en fietstochten en uitstapjes naar o.a. Bastogne of Luxemburg.
Chalet La Sérénité nabij Durbuy : In deze grote woning ‘La Sérénité’ kun je met negen personen verblijven, ideaal voor een familie of groot gezin. De chalet is sfeervol ingericht en is gelegen in een rustige omgeving. Op het grote terras in de tuin kun je misschien nog genieten van het najaarszonnetje. Het terras is gedeeltelijk overdekt zodat je hier altijd aangenaam kunt zitten. In de omgeving zijn er veel fiets- en wandelmogelijkheden. Breng een bezoekje aan de Roche de Falize, een 15 meter hoge rotswand bij Durbuy en andere natuurlijke fenomenen in de omgeving zoals grotten en ondergrondse meren. Na een lange dag kun je ontspannen in de sauna of de overdekte jacuzzi of genieten voor de open haard. Zijn de kastanjes al gepoft?
Zin gekregen in een herfstige vakantie? En wil je verblijven in een knusse vakantiewoning met open haard? Dan kun je terecht bij Belvilla.
Kunstenaars : Jean Jullien, Nicolas Jullien, Yann Le Bec, Gwendal Le Bec - TENTOONSTELLING : 04.12.2020 - 23.01.2021
Jean Jullien, sinds enkele jaren kunstenaar van de Alice-galerij, wilde voor deze tentoonstelling zijn werk presenteren met zijn binnenste cirkel: zijn broer Nicolas Jullien en de broers Yann Le Bec en Gwendal Le Bec
LES GENS
Uit instinkt weet je wanneer een kunstwerk je bevalt. Soms zoek je, voorbij het esthetish, of het deze extra kosmische dimensie heeft die je visie op de wereld, je dromen omvat.
De banden van bloed en vriendschap die Nicolas en Jean Jullien en Yann en Gwendal Le Bec verenigen, weven onzichtbare lijnen van esthetische verwantschappen. Landschappen, personages, intieme sferen, je voelt dezelfde inspiratiebron in hun werk. Bretagne, jeugd, muziek, artistieke studies en dan het werk van illustrator of animatie dat leidt tot dat van een zelfstandige kunstenaar. De paden van de 4 Fransen lopen parallel voordat ze onder het dak van dezelfde studio in Parijs landen. Deze multidimensionale medeplichtigheid is het bijzondere van deze collectieve tentoonstelling. In de trant van Kurosawa's film Rashōmon, tonen de werken 4 verschillende versies van hetzelfde waargebeurde verhaal.
Het schilderwerk voor Yann, Gwendal en Jean is een verlengstuk van dat van illustratie. Als illustrator becommentariëren ze het menselijk gedrag in de samenleving, vaak met een vleugje humor om het idee vorm te geven. Hun kijk van schilder op mensen is poëtischer, met een meer discrete vertelling die ruimte laat voor de verbeelding. Bij ellips volgt Nicolas een identiek pad wanneer hij van medium verandert, gaande van animatie naar naïeve sculptuur.
« LES GENS » is de mensheid voor zijn spiegel zonder de nobele kleren "Liberty, Equality, Fraternity". Het onderwerp van de tentoonstelling ben jij, zijn zij, het zijn gewoon momentopnames van de levens van geschilderde of gebeeldhouwde mensen.
Jean Jullien zoekt in zijn schilderijen naar verloren tijd. Hij stelt mentale beelden samen die ontdaan zijn van overbodige details om voor onze hersenen "tevredenheid", "natuur", ontsnapping te betekenen. Ze triggeren een Pavloviaanse plezierreflex die is gekoppeld aan herinneringen. Hij is een postmoderne kunstenaar die zijn beeldtaal heeft opgebouwd met Instagram-berichten en vandaag een community van meer dan een miljoen volgers heeft gecreëerd.
Een atypische artistieke carrière, en waarschijnlijk een voorloper, in de wereld van de hedendaagse kunst die hem de facto plaatst in de kopgroep van influencers. Zonder het schijnbaar aan te raken, is zijn werk disruptief in termen van communicatie, commercieel en artistiek. Op dit punt lijkt een snel overzicht van de meest gedeelde creaties op sociale netwerken (Kaws, Joan Cornella ...) de basis te leggen van een universele esthetische canon die empathie, kleurrijke en verfijnde esthetiek combineert met door humor getinte poëzie.
De subversieve schoonheid van Jean Julliens schilderwerk is een kleine Proust-madeleine van nu, een open deur naar herinneringen.
Biografie van de artiest
Jean Jullien (1983) is een beeldend kunstenaar, ontwerper en muzikant die in Parijs woont. Hij wordt vertegenwoordigd door de galerijen Nazuka (JP), Chandran (VS) en Alice (be). Zijn werk wordt over de hele wereld tentoongesteld. In 2020 werd zijn werk ondermeer gepresenteerd in het Museum of Contemporary Art in Lyon. In november verschijnt een nieuw boek over Jean Jullien bij uitgeverij Phaidon.
Nicolas Jullien (1985) is muzikant, beeldhouwer en filmanimator in Parijs. Autodidact, voornamelijk via internet, neemt zijn praktijk een rauwe en verhalende vorm aan. Sinds 2005 maakt hij elektronische muziek: albums maar ook soundtracks voor films en installaties. Hij treedt live op in clubs (Barcelona, New York, Londen, Parijs ...) maar ook in musea in Europa (Centre Pompidou, Victoria & Albert Museum). Na verloop van tijd ontwikkelde hij een sterke samenwerking met zijn broer, de beeldend kunstenaar Jean Jullien. Samen werken ze aan installaties, shows, opdrachten, korte films en tentoonstellingen.
Yann Le Bec (1985) groeide op in Bretagne. Na zijn studie grafisch ontwerp in Quimper vertrok hij naar Londen, waar hij zich aansloot bij de illustratie-afdeling van het Royal College of Art en begon te tekenen voor kranten (The New York Times, The Times, The Wall Street Journal, Le Monde, etc.) tijdschriften, uitgeverijen en tentoonstellingen. Hij woont nu in Frankrijk, waar hij aan zijn eerste graphic novel werkt en zich aan schilderen wijdt.
Gwendal Le Bec (1987) is een Franse schilder, illustrator en schrijver in Parijs. Als multidisciplinair kunstenaar heeft hij zich voornamelijk toegelegd op zijn redactionele boeken en kinderboeken. In 2011 ontving zijn boek Le Roi des oiseaux de prijs voor het beste prentenboek op de kinderboekenbeurs van Montreuil in Frankrijk
Dit jaar staan de Deliveroo-riders opnieuw paraat om last-minute snoep aan huis te leveren. Dankzij Deliveroo kan je thuis helemaal coronaproof Halloween vieren met het meest schrikwekkende lekkernij: bloederige afgehakte vingers! Maar weest gerust, je kan er van smullen want de creaties zijn handgemaakt van marsepein.
Als de duisternis valt op zaterdag 31 oktober komt de halloweensfeer naar boven! Zeker in coronatijden biedt Halloween een leuke afleiding, dus maak het griezelig gezellig binnen met halloweendecoraties, schrikwekkende kostuums, bloederige monsters en afgehakte vingers... van marsepein!
Vanaf donderdag 29 oktober en gedurende de hele herfstvakantie kan je op Deliveroo.be en de app een doosje limited edition halloweenvingers bestellen voor slechts € 10,-! De Halloween vingers zijn (letterlijk) van de hand van patissier Marijn Coertjens en gemaakt van marsepein en met de hand bewerkt om zo een echt effect te creëren.
Vanaf donderdag 29 oktober kan je jouw bestelling plaatsen in Gent en Antwerpen bij Casper en in Brussel en Luik bij The Huggy's Bar.
Kan je niet genoeg krijgen van Halloween? Ontdek dan op Deliveroo de volgende restaurants waar je heerlijke lekkernijen voor Halloween kunt bestellen en last-minute aan huis kan laten leveren: • Halloween Special Manhattn's: een artisanale Halloween Donut met kaneel; • Aroy's Candy Shop in Kortrijk • Patisserie Bostoen in Gent
Deliveroo is een bekroonde bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt met meer dan 80.000 geliefde restaurants en afhaalrestaurants, evenals 60.000 koeriers om de beste food delivery-ervaring ter wereld te bieden. Deliveroo heeft zijn hoofdkantoor in Londen, met 2.500 medewerkers in kantoren over de hele wereld.
Deliveroo is actief in meer dan 500 steden in 12 markten, waaronder Australië, België, Frankrijk, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk.
Actief in België sinds 2015, Deliveroo is aanwezig in 35 steden, waaronder Antwerpen, Brussel, Brugge, Charleroi, Gent, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Luik, Mechelen, Namen, Oostende en Waterloo. Momenteel zijn er 3.500 koeriers actief in het land en werken 3.000 restaurants met Deliveroo.
Een box vol leuke DIY concepten voor het hele gezin
AVA lanceert samen met advertising agency Friendship ‘JOYBOX’: fantasierijke DIY boxen om samen met je kinderen thuis creatief aan de slag te gaan. Vanaf vandaag kunnen ouders toffe qualitytime simpelweg online bestellen via www.joybox.be. Een pooping unicorn, corona piñata of verrassende voeldoos maken,… het kan allemaal. Vanaf €35 krijg je een kant-en-klaar origineel DIY concept aan huis geleverd. Met JOYBOX wil AVA gezinnen inspireren om hun creativiteit de vrije loop te laten en zich vooral samen te amuseren. JOYBOX maakt het creëren van memorabele familiemomenten gemakkelijk. Geen schermen, voorbereidend werk of stress, wél samen zorgeloos knutselen en genieten. Met elke box entertain je moeiteloos 1 à 2 kinderen, tussen de drie en de twaalf jaar oud. Geregeld zullen er ook nieuwe ludieke boxen uitgebracht worden.
Creatieve qualitytime, aan huis geleverd
Fun en creativiteit, zonder opzoekwerk of gedoe voor de ouders. Het kan bijna niet eenvoudiger: je kiest samen welke JOYBOX jullie het leukste vinden, en drie dagen later wordt de box aan huis geleverd. JOYBOX is een instant, last minute oplossing om samen met je kinderen van een verrassende, fijne namiddag te genieten.
Elke JOYBOX is een complete set waar je direct mee aan de slag kan. De box bevat alle DIY-benodigdheden: van de juiste lijm tot kleurrijke pompons voor de final touch. Mama’s en papa’s moeten op voorhand dus nergens aan denken (‘Heb ik wel de juiste kleurstof gekocht?!’), en kunnen zo ten volle genieten met hun kinderen.
JOYBOX: DIY zonder gedoe, weg van alle schermen
“Het idee voor JOYBOX is ontstaan op een druilerige zondagnamiddag.”, vertelt Philippe Blondé, creatief directeur bij Friendship, "Mijn twee kinderen van 5 en 9 entertainen is geen sinecure. Naar de overpriced cinema dan maar? Of weer uren op de iPad? Zoals de meeste ouders wil ik mijn kinderen creatief bezighouden, liefst zonder dat ze veranderen in ‘screen-zombies’. We zien steeds meer kinderen en volwassenen verslingerd raken aan hun schermen. Ze zijn vast onderdeel geworden van ons leven, elke dag, maar mogen ook niet de overhand nemen. Tijd samen doorbrengen, samen je verbeelding gebruiken, samen knutselen of iets creëren is veel impactvoller dan samen zielloos zitten scrollen. Later ga je ook niet terugdenken aan al die leuke momenten samen op je smartphone of iPad, toch? Maar… elk weekend opnieuw op zoek moeten gaan naar inspiratie is niet evident. Juist daarom bieden we met JOYBOX ouders een instant oplossing: geen opzoekwerk, geen gedoe, gewoon alle DIY-benodigdheden in één keer aan huis geleverd. Dit is de ‘Hello Fresh’ van DIY thuisactiviteiten en hobby’s. Daarvoor is AVA, een Belgisch familiebedrijf met alles om het te maken qua knutselbenodigdheden, de gedroomde partner."
Fay en Koen Van Weddingen, bestuurders van AVA, beamen dit: “Als rasecht familiebedrijf staan wij volledig achter het creëren van quality family time. Creativiteit in alle facetten is een must voor een succesvolle toekomst van opgroeiende kinderen. Het aanscherpen van deze creatieve skills gecombineerd met een mooi familiaal moment is wat AVA wil bieden. Wij geloven in het succes van totaalpakketten om de klanten te faciliteren. Het succesverhaal van onze kant-en-klare pakketten voor feesttafels, kerstbomen en knutselen zijn hier een voorbeeld van. AVA en Joybox delen dezelfde complementaire strategie.”
Knotsgekke en trendy DIY concepten
De filosofie van JOYBOX is ‘In Fun We Trust’. Hoe gekker het concept, hoe beter dus. JOYBOX lanceert met vier fantasierijke boxen: kies voor het knutselen van een ‘Corona piñata’, een ‘Poke-in-the-eye-monster calendar’, een ‘What’s in the box’ voeldoos of een ‘Pooping unicorn’. En geen zorgen als je alle boxen hebt uitgeprobeerd, geregeld komen er nieuwe themaboxen bij.
“Elke JOYBOX werkt één uniek origineel concept uit, en dat mag gerust met een hoekje af.”, zegt Philippe Blondé (creatief directeur Friendship), “Het moet vooral fun zijn om samen te maken. De boxen zullen ook inspelen op trends: een Fortnite en TikTok box staan bijvoorbeeld zeker op de planning."
AVA helpt ouders creatief zijn
Met dit nieuwe innoverende concept komt AVA tegemoet aan de nieuwe noden en behoeften van families. Tijdens de Coronacrisis waren mama’s en papa’s plots niet enkel ouder, maar ook fulltime leerkracht en entertainer. En na een zestal maanden entertainen is het ‘creatieve vat’ bij veel gezinnen leeg.
“We voelen zeer sterk dat ouders niet enkel nood hebben aan knutselitems, maar vooral ook aan creatieve concepten.” zeggen Fay en Koen Van Weddingen, bestuurders van AVA, “JOYBOX biedt ouders een hapklare, betaalbare en toegankelijke oplossing om creatief te zijn met het hele gezin. Aangezien momenteel nog steeds wordt aangeraden om zoveel mogelijk binnenshuis te blijven, komt dit concept voor veel ouders als geroepen. We hopen dat gezinnen samen toffe, creatieve namiddagen zullen beleven dankzij JOYBOX.”
Loved the sporty styles this summer? Well have we got news for you! The athleisure looks are equally strong this fall as they were this summer. As homeworking is still encouraged, our wardrobes seem to follow a more relaxed look when it comes to everyday wear. Multifunctionality is key here: going to work? Picking up your kids from school and then driving to the gym? Everything is possible when wearing athleisure pieces. Get the perfect sporty, urban look with these styles.
O'Neill
Born under the Californian sun, O'Neill has always been a pioneer in athleisure wear. Over the years O'Neill turned surf and snow wear into amazing sports inspired streetwear.
GUESS active
The GUESS activewear collection is both glamourous, sexy and practical at the same time. The most hightech pieces have technical features, mesh inserts and rubber labels.
Anita active
Anita active is for every woman: their FW20 collection focuses on all-inclusive active wear. These sporty outfits have it all: they give you great support and make you look fabulous.
Unisa
No athleisure outfit is complete without some great sneakers. Take on the day while being totally comfortable with these Unisa beauties!
Tamaris
Looking for a more sporty sneaker? The new collection convinces through its modern design and extravagant world of colour. Glitter accents, reflective highlights and metallic marble washings round off the style in contrast to the progressive sole designs.
Twee nieuwe zandkoekjes, voor een meer evenwichtige maar toch smakelijke wereld! September, dat is terug naar school met de lekkerste zandkoekjes! Voor de gelegenheid heeft Maison Dandoy zelfs een duo gecreëerd: cacaokoffie en hazelnootchocolade. Net zo knapperig, maar ook een beetje anders.
De nieuwe zandkoekjes. : Groots in smaak, laag in glycemische index.
Deze keer kwamen ze op het idee om een koekjesduo te creëren met een lagere glycemische index (GI). Hoe? Met meel van duurzame landbouw. Ze stonden te popelen om het plezier van het koekjes eten ook te laten beleven door hen die moeten of willen oppassen met wat ze eten. Waarom je de voorkeur zou geven aan een lage glycemische index? Wel, hoe hoger die is, hoe sneller het organisme het voedsel opneemt en het hongergevoel zich opnieuw manifesteert. Als de GI naar beneden wordt gebracht, wordt de vetopslag verlaagd en meteen ook het risico op diabetes beperkt!
Je kan het intussen al raden: bij Maison Dandoy rusten ze niet op hun lauweren. Al generaties lang hebben ze een knowhow gecultiveerd die hen onophoudelijk inspireert om het beter te doen en om rekening te houden met de verwachtingen en verlangens van hun klanten. Ze willen bijdragen aan een meer evenwichtige maar toch smakelijke wereld!
Ze hebben tientallen combinaties van smaken en ingrediënten getest (en geproefd), om uiteindelijk de perfecte match te vinden voor hun nieuwe zandkoekjes. Twee nieuwe ingrediënten hebben zo hun intrede gemaakt in hun ateliers: kokossuiker en kamutmeel. Dankzij deze grondstoffen hebben ze de totale glycemische index kunnen verlagen.
Kokossuiker is niet afkomstig van kokosnoten, maar van kokosbloemen. De verwerking ervan is duurzamer dan die van andere suikers, omdat er niets wordt vernietigd: de bloemen groeien steeds terug. Het is rijk aan vitaminen en mineralen, heeft een lagere GI en voegt een heerlijke karamelsmaak toe aan het koekje.
Kamut is een zeer oude tarwevariëteit die niet zo bekend is. Kamutmeel bevat veel meer eiwitten en mineralen dan tarwemeel, en minder suikers en gluten. Het wordt over het algemeen veel beter verdragen door mensen die glutenintolerant zijn. Daarbij komt dat kamut uitsluitend afkomstig is van biologische en duurzame landbouw, en voor een lichte notensmaak zorgt.
Dit nieuwe zandkoekjesduo is helemaal klaar om het ritme van de dag te bepalen: cacaokoffie om de dag te starten met een kick en pure hazelnootchocolade om de avond zoet af te sluiten. Nu verkrijgbaar in de winkels en via de e-shop.
ARKET continues to expand in Asia with the opening of its first store in Korea during 2021. The new physical store will introduce the brand’s collections of New Nordic everyday design for men, women, children and the home.
Based in Stockholm, Sweden, ARKET is a modern-day market and lifestyle destination offering essential products designed to be used and loved for a long time. The collections are curated to simplify good choices and to make everyday life more beautiful. The brand’s brick-and-mortar locations also include a seasonal vegetarian café and pastry shop that works to promote New Nordic everyday food.
‘Opening the new store in Seoul is an incredibly exciting step for us, as it is our first physical location outside of Europe. We are looking forward to finally bring the full ARKET experience to the Korean market, where our aesthetics and values of sustainable design have had a strong following for many years’, says Pernilla Wohlfahrt, ARKET Managing Director.
ARKET was launched in August 2017 and currently has 21 physical stores across major European cities including Copenhagen, Amsterdam, London and Berlin. In 2019 the brand launched a global shopping site and the recent opening of a digital flagship store on China’s Tmall platform marked its first online expansion outside of Europe. The brand will announce the location of its’ first store in Korea beginning of 2021. www.arket.com
De allernieuwste Aquanura-show in première in de Efteling: ‘Aquanura, met een zachte G’. ging zopas in première. In deze 12 minuten durende fonteinenshow worden de grootste hits van Guus Meeuwis afgewisseld met herkenbare Efteling-melodieën.
De Efteling besloot de Nederlandse zanger Guus Meeuwis voor zijn 25-jarig artiestenjubileum te eren met deze bijzondere show, tot en met 15 november elke avond te zien, dus ook tijdens de herfstvakantie. Hoewel op deze avond geen publiek te gast kon zijn, was het feestje er niet minder om. In het bijzijn van Wim van de Donk, oud-Commissaris van de Koning en goede vriend van de zanger, werd Guus toegezongen en in het zonnetje gezet. Zichtbaar onder de indruk bedankte Guus Fons Jurgens, Algemeen directeur van de Efteling: "Het was echt overweldigend! Ik was natuurlijk vooraf betrokken bij het ontwerp van deze show, maar om het nu in het echt te zien en te horen is geweldig, zo speciaal. Dat dit nu elke avond voor zoveel bezoekers te zien zal zijn is echt een hele eer." Via de social-mediakanalen van de Efteling was de show live te volgen.
De nieuwe Aquanura-show draagt de titel ‘Aquanura, met een zachte G’, een verwijzing naar de succesvolle concertreeks ‘Groots met een zachte G’ van Guus Meeuwis. Eigenlijk zou hij dit jaar voor het 15e jaar op rij deze stadionconcerten geven. Ondanks dat het jaar 2020 voor zowel Guus als de Efteling heel anders verloopt dan gepland, zijn beiden erg blij dat deze bijzondere samenwerking toch door kan gaan.
In de zomer van 1995 brak Guus Meeuwis door met zijn single ‘Het Is Een Nacht’. Inmiddels heeft hij talloze hits op zijn naam staan en gaf hij ruim 60 stadionconcerten. Op 31 juli verscheen zijn nieuwe studioalbum ‘Deel Zoveel’. Meerdere avonden per week brengt Guus dit album met live band in zijn eigen pop-up club ‘Club Zoveel’ in de grote zaal van 013 in Tilburg.
In 2012 opende Aquanura in de Efteling ter ere van het 60-jarig bestaan van het park. Aquanura is de grootste watershow van Europa, waarin meer dan 200 fonteinen en 900 lampen de bezoeker trakteren op een 12 minuten durende show vol Efteling-muziek. Eerder werkte de Efteling al samen met DJ Tiësto met wie een speciale show werd ontwikkeld.
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, het Efteling Theater en het Efteling Golfpark. De Efteling, net over de grens, is elke dag open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of overnachtingen: tel. 0031 416 537 777 of www.efteling.com.
Al meer dan twintig jaar ontwerpt Valérie Barkowksi ambachtelijke gemaakt en tijdloos huishoudlinnen. Geïnspireerd door het vele reizen en gepassioneerd door de ambachten die ze ontdekte, ontwikkelde ze een eigen duurzame en authentieke stijl, waarbij ze slow design combineert met kwaliteit.
“Urenlang kan ik naar werkende handen kijken", zegt Valérie Barkowski. Handen die borduren met draad en naald of handen die brood kneden. Grondstoffen die worden bewerkt door oude gebaren. Deze know how dreigt echter verloren te gaan. Ambachten worden vergeten ten gunste van een zogenaamde snelle moderniteit. “Voor mij is het moeilijk om dit erfgoed te zien verdwijnen. Toen ik in 1996 in Marrakech aankwam, wist ik dat vrouwen hun eigen huishoudlinnen borduurden.
Ik wilde linnen laten borduren voor mijn huis, maar ik kon noch het linnen, noch de borduursters vinden die dit maken aangezien deze traditie geleidelijk aan het verdwijnen was. Dat intrigeerde me. De zoektocht naar de juiste mensen en het juiste materiaal betekende ook de start van mijn eigen collectie. Het kostte me drie jaar om een groot aantal obstakels te overwinnen om mijn eerste collectie te ontwikkelen. Na Marokko ging het avontuur in India verder met breitechnieken, blokdrukken, handgeschept papieren weven .Ik leerde geduld en respect te hebben. Soms duurt het meer dan een jaar om een product te maken. De maker is niets zonder de vakman.”
“Ik eigende me het culturele erfgoed ook niet toe. Ik herinterpreteer het en verander het op mijn eigen manier. Ik neem bestaande ontwerpen nooit letterlijk over. Reizen is voor mij een inspiratiebron, echter op een heel abstracte manier. Mijn verbeelding wordt aangevuld met lokale vibes, kleuren, geuren en ervaringen om iets nieuws te schrijven. In diezelfde spirit nodigt mijn huishoudlinnen uit tot een avontuurlijke en rustgevende reis.”
Van uit haar atelier in Marrakech, niet ver van haar winkel in de medina en haar riad Dar Kawa1, voedt Valérie Barkowski haar nieuwsgierigheid en haar honger naar ontdekkingen uit de vier uithoeken van de planeet. "Marrakech vormt de ideale uitvalsbasis, maar mijn creativiteit moet ook worden gevoed door andere werelden. Ik heb gewerkt in India, Rusland, Vietnam. Ik ben op zoek naar nieuwe manieren om te werken. Tegelijkertijd reis ik nu minder om mijn ecologische voetafdruk te minimaliseren. Zo vraag ik bijvoorbeeld stalen van geborduurd textiel op zonder er te moeten heengaan. We moeten verantwoordelijk zijn voor de producten die we maken. Deze pandemie zette me nog meer aan het denken over onze verantwoordelijkheid. Vandaag wil ik mijn aanpak versterken. Twintig jaar geleden begon ik puur instinctief. Vandaag is mijn manier van werken bewuster en meer doordacht. Ik borduur verder maar op een bewuste, tragere manier."
VAN GENERATIE OP GENERATIE
De eerste ontwerpen met pompons van Valérie Barkowski zijn in twee decennia amper gedateerd en worden nog steeds alom geprezen door haar klanten. Van decorateurs en inrichters tot privé-klanten. “Ik wil producten maken die de tand des tijds kunnen doorstaan omdat de grondstoffen mooi zijn en omdat de kleding van hoge kwaliteit is. Ik hou ervan dingen te kunnen doorgegeven, net zoals vroeger. Ik heb trouwe klanten die al jaren een 'emotionele' band met mijn linnen hebben. Een intieme, liefdevolle relatie gekoppeld aan gezellige momenten. Dat zijn momenten om te koesteren. Terwijl traagheid en authenticiteit stilaan de overhand namen, werd ook de estheet in mezelf wakker. De tijd die de afgelopen maanden vrijkwam, besteedde ik aan permacultuur in mijn tuin. ”Meer dan ooit wordt het creatieve universum van Valérie Barkowski een bewust verlengstuk van haar oprechte en buitengewone persoonlijkheid.
BIO EXPRESS
Artistiek directeur Valérie Barkowski stelde haar grenzeloze creativiteit ten dienste van tal van eenmalige projecten (consultancy voor labels, interieurdecoratie voor particulieren, showrooms en inrichting van winkels) en merken die ze van AtoZ bedacht (zoals Mia Ziadatze in 2007 verkocht, Bandit Queen, No-Mad in India…). Ze focust nu op haar gelijknamige collectie die vorm kreeg in 1997. Barkowksi opende haar boetiek op 1 januari 2016 in de medina van Marrakesh. Begin van dit jaar werd de e-shop gelanceerd. “Het grootste deel van mijn collectie gebeurt op bestelling, de producten worden op maat gemaakt in de gewenste kleuren. Omdat alles met de hand wordt gemaakt, zijn de mogelijkheden eindeloos.”
valeriebarkowski.com - e-shop : www.valeriebarkowski.shop - le riad : www.darkawa.net
Belgisch modemerk LolaLiza kaapt prijs weg van Beste Webshop Damesmode in grootste consumentenverkiezing van België . De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ 2020-2021 en ‘Salesforce Webshop Award Belgium’ 2020-2021 zijn bekend. Bijna 160.0000 consumenten gaven gehoor aan de oproep om uit meer dan 370 nationale én internationale merken hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen. De eer van Beste Webshop in de categorie damesmode viel te beurt aan Belgisch kledingmerk LolaLiza.
Dit jaar zochten consumenten meer dan ooit - zij het noodgedwongen - hun toevlucht in online shoppen. Wat voor Belgische merken betekende dat ze plots de strijd moesten aangaan met heel wat gevestigde (internationale) klappers. Dat uitgerekend dit jaar Belgisch merk LolaLiza in de prijzen valt met zijn webshop, is een mooie bevestiging van het zware werk die erachter geschuild gaat.
On trend
Het maken van een webshop die de steeds veeleisendere klant tegemoet komt en zorgt voor een aangename shopervaring, gaat uiteraard niet over één nacht ijs.
"We zijn al jaren bezig om ervoor te zorgen dat de webshop volledig in lijn ligt met de verwachtingen van de klant. En dat is niet evident in een maatschappij waar mensen het gewoon zijn geworden alles meteen te krijgen. They want everything, and they'd like it delivered." - CEO Joachim Rubin.
In tegenstelling tot het verleden lijkt de consument inderdaad geen maanden te willen wachten om de nieuwste trends te kunnen kopen. Wat ze zien op de catwalk, willen ze idealiter meteen in de rekken zien hangen. Een wens die de klanten van LolaLiza wekelijks in vervulling zien gaan. Joachim Rubin: "We zijn trots te kunnen melden dat er wekelijks nieuwe producten beschikbaar zijn in onze webshop. Die optie is er omdat we onze klanten de gelegenheid willen bieden om zich de laatste nieuwe trends eigen te maken."
Facebook Live
Daarnaast zet het merk ook regelmatig initiatieven op om traffic naar de website te genereren. Van eigen stylingvideo's op YouTube tot algemene tips en tricks voor een happy & healthy lifestyle. Maar wat vooral klanten dit jaar massaal naar de website trok, was de Facebook Live met An Lemmens en Tatiana Silva. Beide gezichten ontwierpen voor de tweede keer een collectie bij LolaLiza en stelden die exclusief voor aan hun Facebook-volgers. Kijkers konden vooraf vragen insturen voor An en Tatiana én kregen tijdens de presentatie als eersten de kans om de collecties te shoppen nog voor die gelanceerd werd. Een mooi voorbeeld van het soort interactieve en persoonlijke acties die de consument geboeid houden.
LolaLiza organiseerde tijdens de lockdown ook een persoonlijke Q&A met An Lemmens en Tatiana Silva: - FB live viewers: 76.000 (52.000 An Lemmens & 24.000 Tatiana Silva) - Exponentiële stijging in verkoopcijfers: 7x meer verkoop dan de gemiddelde dagelijkse omzet
LolaLiza = for every woman
Bij LolaLiza vinden ze het belangrijk om aan de hand van hun kleding het zelfvertrouwen van hun klanten een boost te geven. Want wie zich goed voelt, straalt dat ook uit. Zij het in een zijdezachte pyjama, dromerige jurk of business look. Bij LolaLiza vind je een groot assortiment aan democratische prijzen, zodat íedereen zich modebewust kan kleden. LolaLiza kan met trots stellen dicht bij zijn klanten te staan: "We vinden het belangrijk om een relatie met onze klant op te bouwen. Dat doen we niet alleen met nieuwsbrieven vol tips & tricks, blogartikels en stylingvideo's, maar ook door te luisteren naar hun feedback en daar zoveel mogelijk op in te spelen. Daarom werken we voornamelijk in-house, zodat we snel kunnen schakelen en op de noden van de klant kunnen reageren", aldus CEO Rubin.
En toen kwam corona
De mode-industrie kreeg het bijzonder hard te verduren toen het gehele land in lockdown ging. Het Belgische merk besliste toen om zich volop te focussen op het optimaliseren van zijn webshop. Joachim Rubin: "We werkten voor COVID al volledig volgens een omnichannel strategie: Store to Web, Web to Store, App, Click & Collect,... We wisten namelijk al langer dat e-commerce een steeds grotere rol zou krijgen. Covid19 heeft op dat vlak voor een stroomversnelling gezorgd. Alleen shopt lang niet elke consument zijn kleding graag via het internet. Eén van de angsten is namelijk dat ze niet zeker zijn dat de kleding past. Daarom werken we samen met Fitizzy, een extra feature op de site die de klanten een maataanbeveling geeft op basis van enkele gerichte vragen. Dat biedt hen meer zekerheid dat hun aankopen zullen passen. We zijn blij dat we al jaren geleden beslisten om extra te investeren in de webshop, om die reden stond de webshop tijdens de lockdown volledig op punt." Zo speelde de winkelketen zelfs in op de verhoogde nood aan afleiding bij de klant door hun website te voorzien van online entertainment. "Ons objectief is nu om die voorsprong niet te verliezen en een nog grotere speler te worden in de e-commerce", concludeert een vastberaden Joachim Rubin.
Get ready to shine, as M•A•C ignites the holidays with a collection inspired by the fairytale of surprise, delight and ambient beauty of fireworks. Take this explosion of twinkling colour and add in an ultra-luxe dose of frosted luminosity – because who doesn’t love a little more glow through the festive period? – and it’s easy to see why Frosted Firework is set to be the most covetable makeup collection of the season.
Wrapping up everything you need and all that you could want for the holidays in a decadently desirable edit of super-flattering iridescence, Frosted Firework invites you to step into a wonderland of party-ready looks and create myriad moments to dazzle. From updates on the classics of red lips and smoky eyes, to mesmerizing metallic liners and all-about-skin-lustre polished naturals, Frosted Firework makes the festive season come alive in gleaming, super-pretty looks.
With five Foil Shadows ranging from sultry silvers to burnished smoked pinks and three Dual Ended Powerpoint Eye Liners selected in perfectly complementary pearlized duos, eyes are wrapped in lustre. “I am always seduced by the royal feeling of metallic shades of eyeshadow tones in Platinum, Gold and deep ruby red. The rich pigments and diverse frosty textures are easy to blend and suitable for both sheer and glamourous eye looks,” says Massimo Moller, Senior Artist, EMEA , of the versatility and hypnotic beauty that comes from these softly metallic eye shades. Indeed, “metal has been a dominant trend backstage this season, from washes of shimmer-highlighted skin to fully loaded amber eyeshadow or even gold-foiled baroque details,” he adds, making the curated cut of five foil shadows of this collection the perfect lineup for tuning into trend as well as showcasing your natural beauty this season.
For lips, things are no less pumped up with glamour. With five Lipsticks in winter frost to deep berry shades and textures, five ethereal dusty-pink Lipglass tones, the time is now to layer lips in a glaze of luscious iced colour. As Moller adds, “To me, lipstick stands for a manifesto of beauty; these matte-to-glaze textures in cherry-wine nuances are meant for all occasions and personalities.”
Whichever direction you’re taking your inner artist to explore Frosted Firework, our duo of gleaming, complexion-enhancing Extra Dimension Skin Finishes are the ultimate skin embellishment to every look, adding lustre and polish to cheekbones and beyond. From home for the holidays with friends and family, to dates, dinners or distanced dial-ins, Frosted Firework lights up the season. Decorate your tree with the Bauble Burst Ornaments, count down with the Boom Boom Wow Advent Calendar, highlight your face with the Flash Drops Trio and go wild with the Grand Spectacle Eye Palette. A robust array of 20 different Holiday Gift Sets showcase M•A•C artistry at its finest and most versatile, with different pricing tiers so that there’s something to leave everyone on your list feeling icy.
Available as of 9 November at select M•A•C locations/online and maccosmetics.be
Sinds 125 jaar verfraait Swarovski de wereld met sprankelende collecties en haar toewijding voor de kunst van kristal. Het prestigieuze merk viert dit belangrijke event met de lancering van Collection 125th Anniversary.
Bedacht als een eerbetoon aan de essentie en het engagement van het merk, viert de collectie het unieke DNA van Swarovski door haar iconisch blauw te herzien. Dit donkerblauw, dat op geen andere kleur lijkt, slaagt erin om zowel maturiteit, wijsheid en generositeit te omvatten, terwijl het gevoelens van verbazing weet te belichamen en plezier bij het openen van elke Swarovski doos.
De nieuwe modellen brengen een eerbetoon aan iconische, sprankelende juwelen en omvatten twee nieuwe vrouwenmodellen. Eén in acetaat, en het ander in metaal, beiden gekenmerkt door kostbare juwelen.
De verfijnde en glamoureuze monturen sprankelen met de onmiskenbare savoir-faire van het merk, innovatie en creativiteit. De collectie Swarovski brillen werd ontworpen, geproduceerd en gedistributeerd door Marcolin Group. De nieuwe collectie is beschikbaar in een selectie winkels en op Swarovski.com
SWAROVSKI EYEWEAR SK0291 - 175 €
Deze montuur is geïnspireerd op een nachtelijke hemel. Deze rechthoekige montuur is gemakkelijk te dragen met een toets van Swarovski die sprankelt op de armen voor een chique glans
SWAROVSKI EYEWEAR SK0308 - 170 €
De stijl van deze montuur trekt de aandacht en weerstaat de tijd. Dit seizoen is het allemaal kwestie van subtiele maar sprankelende details. Details in Swarovski kristal versieren de dubbele brug van de metalen structuur, en kapselt zo de elegante schoonheid van de Tennis lijn van Swarovski in, die zo begeerd is, en in het hart van het concept ligt.
Inspireer een dierbare of jezelf het geluk te vinden in de kleine dingen met The Ritual of Advent Kalender, waarmee je de dagen tot Kerstmis aftelt. Elke adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes en vreugdevolle momenten die jou en je huis oplichten, waaronder vier mini-adventskaarsen op elke zondag en andere speciale producten die exclusief voor The Ritual of Advent zijn ontworpen. Ontdek achter elk deurtje een ritueel en geniet van bijzondere momenten tot Kerstmis.
Tijdens de feestdagen draait het om geluk en brengt het geven van cadeaus aan geliefden veel vreugde. The Ritual of Advent maakt het mogelijk om tijdens deze feestdagen vreugde te verspreiden; of je het nu cadeau doet aan een dierbare of jezelf ermee verwent.
The Ritual of Advent – 3D Adventskalender
The Ritual of Advent Kalender in de vorm van een winters dorp straalt warmte en gezelligheid uit. Geef jezelf of een geliefde 24 betekenisvolle momenten cadeau met 24 luxe geschenken. Zeker tijdens drukke tijden is het extra belangrijk om te genieten van kleine vreugdevolle momenten. Deze versie van de adventskalender bevat luxe cadeautjes, zoals de nieuwe The Ritual of Jing Mini Fragrance Sticks, een aantal Mini Candles uit de Private Collection, Rose de Shiraz Eau de Parfum, The Ritual of Namasté Anti-Aging Serum en nog veel meer goodies. De 3D Adventskalender bevat producten ter waarde van totaal € 145, -, maar de prijs is slechts € 89,90.
The Ritual of Advent – 2D Adventskalender
De luxe geschenkverpakking van The Ritual of Advent 2D Adventskalender is het perfecte cadeau voor een vriendin of familielid, of gewoon voor jezelf. Deze traditionele adventskalender bevat 24 luxe cadeautjes, die je eraan herinneren de feestdagen te vieren door te genieten van de kleinste dingen. Achter elk deurtje vind je een heerlijk geurend geschenk om je lichaam, geest en ziel te verwennen. Geniet van 24 betekenisvolle momenten. Elke dag verschijnt er een nieuwe verrassing, zoals The Amsterdam Collection Shower Foam, The Ritual of Ayurveda Hand Balm en een aantal Mini Candles uit de vernieuwde Private Collection. De 2D Adventskalender bevat een totale productwaarde van € 120,- maar is al verkrijgbaar voor € 59,90.
The Ritual of Advent – 2D Adventskalender – Travel Edition
Speciaal voor de Rituals-winkels op reislocaties en in duty-free warenhuizen heeft Rituals een 2D adventskalender ontworpen in de vorm van een karakteristiek Nederlands huis in traditioneel Delfts blauw. Neem deze speciale Travel Edition mee op reis om iemand in het buitenland mee te verrassen. Achter elk raam zit een een luxe cadeautje verscholen dat vreugde brengt en laat voelen hoeveel je om iemand geeft. In deze versie zitten onder andere The Rose de Shiraz Eau de Parfum, The Ritual of Ayurveda Hand Balm en een aantal Mini Candles uit de vernieuwde Private Collection. De 2D Adventskalender Travel Edition bevat € 140,- aan producten maar is al verkrijgbaar voor € 74,50.
The Ritual of Advent 2D en 3D Adventskalenders zijn online verkrijgbaar via RITUALS.com. Vanaf 1 oktober is de 3D Adventskalender verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics-winkels, de 2D Adventskalender in een select aantal warenhuizen en de 2D Travel Edition in een select aantal Rituals-winkels op reislocaties en duty-free winkels.
NOTE Cosmétique, wereldwijd al beschikbaar sinds 2014, komt met trots naar België en is exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat. Het volledige make-up assortiment is afgestemd op een verscheidenheid aan huidtypen en huidtinten. De hoog gepigmenteerde producten voor lippen, ogen, gezicht en nagels zijn voor consumenten die graag een bewuste keuze maken. NOTE viert elke persoonlijkheid, in elke cultuur en in elke fase van het leven. NOTE is al in meer dan 70 landen verkrijgbaar en is er trots op dat België daar nu aan wordt toegevoegd.
Om tegemoet te komen aan de consumenten die hun producten kiezen, niet alleen op basis van prestaties of prijs, maar ook op basis van andere factoren in lijn met hun persoonlijke overtuigingen, is NOTE halal gecertificeerd, PETA cruelty-free gecertificeerd, dermatologisch en oftalmologisch getest en vrij van parabenen. Er wordt dan ook gewerkt met ingrediënten als arganolie, citrusvruchten, vitaminen, koraalzeewier, druivenfruitextract, macadamia-olie en sheaboter.
#noteourvalues
De normen en waarden van NOTE zijn inclusiviteit, want er horen geen grenzen te zijn in wat schoonheid inhoudt. Iedereen is welkom in de NOTE beauty community, mede hierdoor blijven de prijzen toegankelijk. NOTE zorgt voor de vrolijke noot in je leven en laat je focussen op het positieve. De zorg voor jezelf is de kern van het merk. NOTE is naast respectvol ook behulpzaam en medelevend.
Wie is NOTE?
"NOTE is bij de prille start, ontstaan door notities te maken. Het leven gaat zo snel, dat we het soms vergeten op te merken. We hebben simpelweg onze ogen geopend om zo anderen, schoonheid en de wereld op te merken. Overal om ons heen vind, ruik en hoor je schoonheid: in een geur, een kleur, een gebaar, een liedje. Voor al deze kleine dingen die ons een fijn en levendig gevoel geven, creëerden we NOTE, een make-up merk dat de aandacht voor de schoonheid van het dagelijks leven viert. 'Cosmétique' maakt deel uit van het logo, om hulde te brengen aan onze favoriete inspiratie, Parijs. Een dynamische stad vol creativiteit in mode, beauty en cultuur. Haar multiculturele en levendige energie inspireerde om de beste producten te ontwikkelen voor onze klanten", aldus Beril Koparal, General Manager NOTE Cosmétique.
Veiligheid
Veiligheid in het productieproces in combinatie met innovatie vormt een sterke basis. De R&D en productiefaciliteiten in Turkije voldoen aan de ISO-normen. Daarnaast heeft de fabriek, als reactie op de pandemie en om de veiligheid van werknemers en consumenten te waarborgen, een proces ondergaan in overeenstemming met het certificeringsprogramma voor hygiëne-infectiepreventie en -bestrijding COVID-19 in Istanbul. De productiefaciliteiten zijn hierdoor gecertificeerd als "COVID-19 Safe Production".
Ambitie en verkoopinformatie : De ambitie van NOTE is om niet alleen haar visie te delen op schoonheid, maar ook op de maatschappij: positief, zorgzaam en open. NOTE begrijpt echter dat deze ambitie niets is zonder de mensen die bereid zijn de positieve boodschap te delen en te belichamen; beauty is niet alleen iets wat je hebt, maar ook iets wat je geeft: Spread Beauty.
Vanaf eind september 2020 zijn de BB cream, Mattifying Extreme Wear Foundation, Skin Perfecting Primer, Love At First Sight Eyeshadow Palette, Brow Addict Tint & Shaping Gel, Volume One Touch Mascara, Deep Impact Lipstick en Lip Corrector exclusief verkrijgbaar in Kruidvat winkels in België en op kruidvat.be.
NOTE Cosmétique wordt geproduceerd door Altona Cosmetics Technology, gevestigd in Istanbul. Het merk is aanwezig in vele distributiekanalen: massamarkt, warenhuizen, apotheken en drogisterijen, en als monomerk in meer dan 70 landen. Het merk wordt beheerd door dochterondernemingen van NOTE in het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Rusland, Turkije en Dubai. Met distributiepartners in andere landen zoals Ierland, Duitsland, Spanje, Benelux, India, Indonesië, Ghana, Zuid-Afrika, Colombia, Venezuela. Met een toegewijd intern onderzoeks- en ontwikkelingsteam, in combinatie met onze eigen ISO-gecertificeerde en COVID-19 gecertificeerde productiefaciliteiten voor apotheken, produceren we wereldwijd hoogwaardige, veilige en beveiligde producten voor onze consumenten. Het merk maakt ook gebruik van de expertise van onze productiepartners in Italië en Duitsland. #spreadbeauty
Anita Care lingerie werkt samen met Discovering hands
Oktober borstkankermaand: Anita care FW20 collectie
Met hun FW20 collectie zorgt Anita ervoor dat elke vrouw zich kan voelen als een work of art. De Anita care collectie is dit seizoen nog zorgzamer voor vrouwen die een borstoperatie achter de rug hebben. Anita werkt voor het eerst samen met 'Discovering Hands', een organisatie die vrouwen met een visuele handicap (maar zeer sterke tactile skills) opleidt om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Zij selecteerden voor Anita care de zachtste en meest kwaliteitsvolle materialen.
Anita care: de magic touch van Discovering Hands
Bij de Anita care collectie ligt dit seizoen de focus op de geselecteerde materialen. Hiervoor werken ze samen met Discovering Hands: deze organisatie traint blinde en slechtziende vrouwen om medical tactile examiners (MTEs) te worden. Door hun visuele handicap, hebben deze vrouwen een zeer sterk ontwikkeld gevoel van aanraking. Omwille van dit belangrijke voordeel werden hun 'discovering hands' reeds regelmatig in de medische wereld ingezet om borstkanker op te sporen in de eerste stadia. Door hun kennis en sterk ontwikkeld 'sense of touch', sporen deze vrouwen maar liefst 30% meer kleine veranderingen in borstweefsel op dan dokters.
Voor een nieuwe Anita care collectie, kon Anita samenwerken met deze MTEs. Zij hielpen Anita bij het selecteren van verschillende stoffen en materialen.
"Nadat we een eigen shortlist van materialen hadden opgemaakt, rekening houdend met de verschillende materiaalmixen, de gewenste functie en de snit, gingen we kijken naar het gevoel van het materiaal", vertelt Katja Hartenstein, hoofd van Lingerie R&D bij Anita. "Toen kwamen we Discovering Hands tegen. Deze vrouwen wezen ons op verschillen waar wij zelfs nooit aan gedacht hadden. Discovering Hands is net zo bezig en toegewijd aan de preventie van borstkanker en het ondersteunen van patiënten als wij. Het was dan ook fantastisch dat we konden samenwerken!"
Voordat de nieuwe modellen op de markt gebracht worden Anita elke beha testen door vrouwen in alle maten en vormen die werden getroffen door borstkanker. Na zo'n operatie is de huid namelijk vaak enorm gevoelig, wat maakt dat een perfecte pasvorm zeer belangrijk is. Dankzij feedback van (ex)-borstkankerpatiënten garandeert Anita care kwaliteit, comfort en een aangename look & feel voor elke vrouw.