Vier een groene Saint-Patrick's Day in Hard Rock cafe Antwerp & Brussels
St. Paddy’s Guinness Burger, ‘St. -Paddy's Shake’ en live muziek. Geen enkele nationale feestdag wordt wereldwijd zo enthousiast gevierd als die van Ierland. Op 17 maart is het Saint Patrick’s Day en dan herdenken de Ieren de patroonheilige van het land en hullen zich in het groen. Hard Rock Cafe Antwerp en Brussels vieren graag mee met een Instagram waardige St. Paddy's Shake, St. Paddy's Guinness Burgers en live muziek!
St. Paddy’s Guinness and bacon cheeseburgers: Speciaal voor deze gelegenheid staat er van 13 t.e.m. 17 maart de St. Patty’s Guinness Burger op het menu. Laat je verleiden door een smakelijke hamburger met versgemalen rundsvlees, Jameson bacon jam & cheese. De saus op basis van Guinness bier maakt het burgerfeest compleet. Dit moet je geproefd hebben om de Ieren te eren.
St. Paddy’s Shake: En geen betere manier om de Ierse feestdag te vieren dan met een groen drankje, dachten ze bij Hard Rock Cafe, dus op 17 maart kan je zowel in Antwerpen als in Brussel genieten van een heerlijke groene vanille wodka shake. Deze is gemixt met vanille ijs, oreo koekjes, een vleugje munt en homemade witte chocolade crème fraîche. Jummie! Bovendien zal de sfeer ook meer dan goed zitten!
TIP: wie Saint Patrick’s Day groots wil vieren, moet in Brussel zijn. Op zaterdagavond 17 maart kleurt de Grote Markt volledig groen. Aanschouw de ‘groene’ Grote Markt vanop de eerste rij vanuit Hard Rock Cafe Brussels. Ook Manneken Pis trekt opnieuw zijn beste (groene) kostuum aan op 17 en 18 maart. Feestvierders die niet uit te toon willen vallen, trekken best ook zelf een groene outfit aan.
Hard Rock International (HRI) is met etablissementen verdeeld over 76 landen, waaronder 185 cafe’s, 27 hotels en 12 casino’s, een van de meest gekende merken ter wereld. Hard Rock beschikt over de grootste collectie van muzikale souvenirs, zoals een gitaar van Eric Clapton en nog zoveel meer. Al deze mythische stukken worden in alle hoeken van de wereld in de Hard Rock etablissementen tentoongesteld. Hard Rock is ook bekend voor zijn populaire kledij en muziekproducten, de spectaculaire concertzalen van Hard Rock Live en zijn bekroonde website. De organisatie bezit eigen en franchise cafe’s in iconische steden zoals Londen, New York, San Francisco, Sydney en Dubai. HRI heeft wereldwijd hotels/casino’s waarvoor het een licentie heeft en/of beheert deze volledig zelf. De meest succesvolle bestemmingen zijn het hotel en casino in Tampa en Hollywood. Beide zijn eigendom van en worden uitgebaat door de moedermaatschappij van HRI, de Seminole Tribe of Florida, maar ook op andere spannende locaties zoals Atlantic City, Bali, Cancun, Daytona Beach, Ibiza, Las Vegas en San Diego. Hard Rock Cafe voorziet ook nieuwe etablissementen in Malediven, Manila, Malaga, Georgetown, Fortaleza, Casablanca en Chengdu. En in Atlanta, Berlijn, Boedapest, Desaru Coast, Dublin, Londen, Los Cabos, Malediven, New York, Ottawa, Sacramento, Dalian en Haikou in China heeft Hard Rock Hotel, Casino en Hotel-Casino nieuwe projecten gepland. In 2018 werd Hard Rock Cafe International erkend als een Forbes Magazine Top Werkgever voor Vrouwen en Land Operator of the Year bij de Global Gaming Awards. Meer informatie over Hard Rock International vindt u op www.hardrock.com
Gezinnen met kinderen kiezen mssaal Canada voor camperreis
Gezinnen met kinderen die een camperreis maken op een verre bestemming, kozen in 2018 massaal voor Canada. Bij online camperverhuurder Worldwide Campers koos bijna 70% van alle gezinnen Canada als bestemming voor hun camperreis. ‘Australië en Nieuw-Zeeland maken de top 3 compleet als kindvriendelijke camperbestemming’, vertelt Andrea van Velzen, manager customer service Worldwide Campers.
Ouders die voor een campervakantie kozen, hadden in de meeste gevallen twee kinderen bij zich (38%). Toch waren 23% van de gezinsboekingen grote gezinnen met minimaal drie kinderen. ‘Men denkt vaak dat veel mensen in een camper onpraktisch is, maar het is juist ideaal voor gezinnen’, licht Andrea toe. ‘Kinderen kunnen tijdens het reizen spelletjes spelen aan de keukentafel, waardoor de verveling minder snel toeslaat dan op de achterbank van de auto. Daarnaast zijn de huurcampers in Canada voorzien van slide outs, waarbij de zijkanten van de camper uitschuifbaar zijn en er plaats is voor wel 8 personen. En je mag zelfs de grootste campers besturen met een standaard rijbewijs B.’
Starten in Vancouver en eindigen in Calgary
Worldwide Campers schat aan de hand van de gehuurde periodes in dat veel van de reizende gezinnen nog zeer jonge kinderen hebben. ‘Ongeveer de helft van de gezinsboekingen vallen in de schoolvakanties, maar mei en juni zijn de meest populaire maanden.’ En wat is dan de populairste bestemming in Canada? Een ruime meerderheid kiest voor het hippe Vancouver om hun camper op te halen. ‘Veel klanten beginnen hun reis in Vancouver en eindigen in Calgary, zodat ze de bekende nationale parken als Banff en Jasper ook kunnen bezoeken.'
Amerika voor koppels
Van de vakantiegangers die zonder kinderen op camperreis gingen, koos bijna 40% voor Amerika. ‘Onze klanten halen hun camper het liefst op in het westen van Amerika, zoals Los Angeles, Las Vegas en Denver. Deze steden liggen op goede reisafstand van de nationale parken, waardoor je afwisseling van natuur en stad hebt', legt Andrea uit.
De bestemmingen van Worldwide Campers
Worldwide Campers is een Nederlandse online camperverhuurder, die samenwerkt met bijna 40 camperverhuurders in Noord- en Zuid-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland, Japan, zuidelijk Afrika en Europa. Op worldwidecampers.com kan men eenvoudig een vrijblijvende offerte samenstellen en het aanbod vergelijken. Ook geeft deze site uitgebreide informatie over de verhuurlocaties, campertypen, tarieven en verzekeringen.
» Bohemian, kleurrijke gebruiksvoorwerpen met een luxueuze toets - » Fluwelen swivel chair als pronkstuk - » Beschikbaar in zachtroze of goud
Notre Monde ademt bohemian. Hun meubels en decoratie trekken meteen de aandacht, zij het met felle kleuren of luxueuze accenten. Met name de fluwelen swivel chair is één van de pronkstukken van het merk.
Fluwelen luxe
De swivel chair werd geïnspireerd door mid-century moderne fauteuils. Met andere woorden: een zetel die puur comfort uitstraalt, waarin je maar al te graag wil wegzakken én die ook nog eens eyecatcher van dienst is in elke ruimte.
En daar slaagt de swivel chair blindelings in. Beschikbaar in roze of goud: rijke kleuren die de aandacht trekken. Al speelt het zachte fluweel daar zeker ook een rol in. Voeg daar nog eens een 360° draaiende metalen basis aan toe in rosé goud en je waant je op een echte wolk.
NOTRE MONDE werd opgericht door de Amerikaanse Dawn Sweitzer in 1997. Geïnspireerd door de natuur en verre reizen, creëert zij stuk voor stuk unieke en functionele interieurobjecten, gaande van dienbladen over spiegels tot meubels.
Elke NOTRE MONDE print wordt tot op de dag van vandaag ontworpen door Dawn en vervolgens met de hand gemaakt. Dit uitzonderlijke proces draagt bij aan de unieke kwaliteit en authenticiteit van het merk. Sinds 2013 werkt NOTRE MONDE dicht samen met Belgisch meubelmerk Ethnicraft voor de productie.
Op zoek naar een bijzondere belevenis voor het ganse gezin?
De hotels van Puy du Fou kunnen iedereen bekoren
Nu de voorjaarszon de dagen in België lijkt te gaan vullen, ontwaakt ook de consument uit zijn winterslaap. Met een aantal lange voorjaarsweekends en vakanties in het vooruitzicht gaan veel ouders op zoek naar leuke uitstapjes voor het hele gezin. De belevenis staat centraal, en het atypische park Puy du Fou - het tweede grootste themapark van Frankrijk - beantwoordt perfect aan deze vraag. Het derde beste park ter wereld volgens de TripAdvisor Travellers' Choice Awards biedt niet alleen een dagbeleving vol historie aan zijn bezoekers met Hollywood-waardige shows, maar ook bijzondere overnachtingsmogelijkheden in de thema hotels. Zo duurt de reis terug in de tijd nog langer. Vijf thema's komen in vijf verschillende hotels tot leven.
1. EEN VERBLIJF IN HET OUDE ROME
Bezoekers reizen 2 000 jaar terug in de tijd en belanden in in ‘Villa Gallo-Romaine’ in de sfeer van het oude Rome. De architectuur is geïnspireerd op een Romeins forum met okerkleurige gevels, Korinthische zuilen en bas-reliëfs. De 100 comfortabele familiekamers zijn aangekleed met Romeinse werpspiesen en meubels. Villa Gallo-Romaine is omringd door 62 monumentale zuilen en bezit een mediterrane tuin vol olijfbomen, cipressen, rozemarijn en lavendel.
2. OVERNACHTEN OP HET WATER
De ‘Îles de Clovis’ nemen de bezoeker mee naar de vroege middeleeuwen. De 50 paalwoningen met rieten daken en vakwerk zijn ecologisch ontworpen om de authentieke sfeer van een dorp uit het eerste millennium op te roepen. De inrichting combineert authenticiteit met optimaal comfort: granieten wastafels, eiken bedden, houten meubilair. Meer dan 80 000 planten, een voor een geplant, sieren de ‘Îles de Clovis’ en in de 9 waterplassen leven een soort karpers die dol zijn op muggenlarven.
3. TERUG NAAR DE RENAISSANCE
‘Camp du Drap d’Or’ nodigt zijn gasten uit om te genieten van een verblijf in de voetsporen van koningen Frans I van Frankrijk en Hendrik VIII van Engeland, in een van de 100 extravagante ‘logeries’, versierd met de wapenschilden van de koningen. Hemelbedden, gedraaide kolommen van massief eikenhout, geborduurde wandtapijten, metalen wastafels en badkamers in gouden aardewerk zorgen voor een echt koninklijk verblijf met alle moderne comfort, in een prachtig decor.
Alle decoratieve elementen van de ‘logeries’ van Camp du Drap d'Or, zoals de bakstenen, natuursteen of houten pilaren en balusters, zijn op maat gemaakt en gebaseerd op toenmalige schilderijen en gravures om het geheel zo authentiek mogelijk te maken.
4. WAAN JE IN DE MIDDELEEUWEN
Het allernieuwste themahotel van Puy du Fou, ‘La Citadelle’ nodigt je uit voor een unieke ervaring. De drie verdiepingen van geplaveide galerijen, de wirwar van gangen, de indrukwekkende toegangspoort en de moestuin met geneeskrachtige planten dompelen je meteen onder in het hartje van de middeleeuwen. De kamers zijn versierd met luxestoffen, sierlijke eikenhouten bedden, met de hand geschilderde muurschilderingen, met kalk bedekte muren, glas-in-loodramen en lantaarns, die een heldere, gezellige sfeer creëren, waar je heerlijk kunt uitrusten.
La Citadelle biedt 74 ‘klassieke’ kamers met 5 bedden en 26 ‘comfort’-kamers met 3 bedden. Er is roomservice beschikbaar voor het ontbijt.
5. HERBERG UIT DE 18e EEUW
‘Logis de Lescure’ ligt dicht bij de directe toegang tot het Grand Parc en beschikt over 4 suites met een etage, van 43 tot 77 m², in een authentiek 18de-eeuws gebouw uit de Vendéestreek. Elke suite biedt een andere ervaring dankzij de originele en zorgvuldig uitgekozen decoratie: de Salle des Miroirs voor gepassioneerde dromers, het Planetarium voor liefhebbers van astronomie, het Cabinet des Curiosités voor ontdekkingsreizigers en de Salon de Musique voor romantische muziekliefhebbers.
Praktische info: Seizoen 2019 : van 6 april tot 3 november 2019 - Tarief: Ticket volwassenen vanaf 36€, tickets kinderen vanaf 26€ - Verblijven: Toegang park + hotel: vanaf 61€. Meer informatie en reserveringen: via telefoon op 0 820 09 10 10 (0,12 €/mn vanaf een vaste lijn) of op de website www.puydufou.com
90's sneakers a little less 'ugly', a little more classy
Floris van Bommels launches a very wearable 90’s sneaker. 2019 will not be the end of the ugly sneaker! That is good news for everyone investing in that fashionable chunkiness we have now come to appreciate so much.
But eh, does one feel a little uncomfortable buying the latest model from brand x or trying that high-fly sample from brand y? Floris van Bommel comes to the rescue with a light step-in model for men that reeks 90's grandeur but does not dwell on extremes. A very welcome alternative to the over the top sneaker madness.
Side note: going for a city break in the Netherlands anytime soon? Watch out for the pink 'Autodrop' (famous Dutch candy) boxes you can get at the local gas station or super market. If you are the happy finder of a cute blue Floris van Bommel sneaker among those pink Cadillacs, you are the winner of an exclusive Autodrop limited edition pair of shoes!
In 2019 is het precies 350 jaar geleden dat de wereldberoemde schilder Rembrandt van Rijn overleed. Dit wordt in het Rembrandtjaar op verschillende plaatsen herdacht, ook in Leiden waar Rembrandt in 1606 werd geboren. Ontdek het geheime atelier van Rembrandt, bewonder zijn vroegste werken en leer meer over zijn speciale schildertechnieken.
Leiden herdenkt Rembrandt door in 2019 allerlei activiteiten te organiseren, zoals tentoonstellingen, wandelingen, een cultureel festival en volop andere evenementen. Leiden is doordrongen van Rembrandt en de Gouden Eeuw is er nog voelbaar en tastbaar. Genoeg redenen dus om Leiden tijdens het Rembrandt jaar te bezoeken.
Op stap met Rembrandt door Leiden
Mocht Rembrandt 350 jaar na zijn overlijden terug in Leiden komen dan zou hij probleemloos de weg vinden. Heel wat plekken zien er nog uit zoals in zijn tijd. Dat zal je merken tijdens een stadswandeling langs de plaatsen waar Rembrandt woonde, school liep en werkte. Hij werd in de Weddesteeg geboren, als negende kind van een molenaar en een bakkersdochter. Hij woonde 26 jaar in Leiden waar hij zijn talent ontwikkelde om later één van de grootste schilders in de Europese kunst te worden. Je kan ook kiezen voor een Rembrandt bierwandeling. De route gaat langs zes cafés in de Leidse binnenstad die allemaal een ander ambachtelijke bier serveren gebaseerd op 17de eeuwse brouwrecepten met een bijpassend 17e eeuws hapje.
Tentoonstelling Jonge Rembrandt 1624-1634
Eén van de hoogtepunten van het Rembrandt jaar in Leiden is de tentoonstelling “Jonge Rembrandt 1624-1634” in het vernieuwde Museum De Lakenhal (van 3 november 2019 tot 9 februari 2020). Deze overzichtstentoonstelling is gewijd aan het vroegste werk van Rembrandt. De bezoeker kijkt als het ware over de schouders van de jonge schilder mee en ziet hoe zijn talent tot bloei kwam. Sommige tentoongestelde werken keren voor het eerst in 400 jaar terug naar zijn geboortestad.
Het geheime atelier van Rembrandt
Tijdens je verblijf in Leiden moet je beslist volgende locaties bezoeken. In het Rembrandtpark wordt een Rembrandttuin aangelegd. De bloementuin is een fantastisch schilders-kleurenpakket met meer dan 200 bij- en vogelvriendelijke planten in oranje, geel, wit, blauw, paars, rood en roze. Het Kruithuisje, een oude waltoren, zou een geheim atelier van Rembrandt zijn geweest waar nog altijd een groot geheim is verstopt. Aan jou om samen met je vrienden dat geheim te ontdekken in een escaperoom. Ga je in de zomer naar Leiden dan kan je op 13 en 14 juli de Leidse Rembrandt dagen meemaken. Bezoek de St-Pieterswijk die helemaal wordt omgetoverd tot een 17de-eeuwse omgeving. Ook op andere plaatsen zal de Rembrandt sfeer niet ontbreken want “de schilder moet in de hele stad terug te vinden zijn”, zo willen het de organisatoren.
Een uniek kijkje in Rembrandts jeugd
Nog een Rembrandt locatie in Leiden die je niet mag overslaan is de Young Rembrandt studio. In dit 17e eeuwse pand leerde Rembrandt in zijn beginjaren (1606 – 1630) schilderen, tekenen en etsen van zijn leermeester Jacob van Swanenburgh. In een indrukwekkende zeven minuten durende ‘video experience’ maak je kennis met de jonge Rembrandt, de belangrijkste figuren in zijn leven en zijn eigenwijze schildertechnieken (Langebrug 89, wo. t.e.m. zo. van 12 tot 17 u, gratis).
neubau eyewear launches limited edition collection Walter & Wassily. neubau eyewear is celebrating the 100th anniversary of Bauhaus, the influential school of design, with the limited edition collection Walter & Wassily. Bau how? Here's what you need to know about the history and ideas promoted by the Bauhaus in 5 key words.
It all started with a school (1*) ,the Staatliches Bauhaus in Weimar, a new institution merging the former Grand Ducal School of Arts and Crafts and the Weimar Academy of Fine Art. Even though Walter Gropius (2*) , who directed the school of design in 1919, was an architect, there was no architecture department until 1927. Gropius wanted to create a new guild of craftsmen without the class distinctions, saying no to arts class' snobbery.
The most basic principle of the movement of the Bauhaus school was 'form follows function' (3*). According to this idea, simple but elegant geometric shapes were designed based on the intended function or purpose of a building or an object.
The school had many major influencial artists (4*) among its teachers; Wassily Kandinsky, Paul Klee, Lyonel Feininger, Gunta Stölzl and Oskar Schlemmer. Political tensions led to different closures of the school with a permanent closure in April 1933. Its ideals nevertheless spread worldwide and still influences designers today.
Germany's major celebratory program for Bauhaus' centenary (5*) not only involves exhibitions in the three German museums housed in the former schools in Weimar, Dessau and Berlin, but many other initiatives such as the young Austrian spectacles manufacturer neubau eyewear celebrating an era with a homage to Bauhaus founder Walter Gropius and the painter Wassily Kandinsky. Through the shape of this new model neubau eyewear is creating a dialogue between design and the human being, applying the Bauhaus style to the here and now.
"While nowadays a lot of the iconic Bauhaus objects may be confined to the world of collections and museums, these sunglasses by neubau eyewear are a design object for everyday use, rekindling the original ideal of merging art and artisanship in a modern way."
Walter & Wassily design and material choices are directly inspired by Bauhaus: the titanium frame is a reference to the bent steel tubes used in Bauhaus furniture while the round shape pays homage to the circle as one of the period's defining elements. Fade tint mirror lenses recall the facade of Walter Gropius' famous Bauhaus school building in Dessau. The 3D-printed applications at the front of the frame interrupt the round outlines of the glasses, adding exciting detail to the model. Brass, black and shiny silver, those colors and contrasts so typical of the Bauhaus style, are represented in three different color finishes.
Walter & Wassily is a unisex pair of sunglasses from the high-end segment of the neubau eyewear range available in snow-white / black matte, black coal / eclectic silver as well as black coal / brass matte for 399 Euros each. The frames are equipped with adjustable and easily shortened temples, a subtle logo at the end of the left temple as well UV 400 protection. Available in stores starting from April.
Een familiegeschiedenis: Maison Armand Jonckers verhuist zijn ateliers naar Zaventem. Voortaan zullen deze gevestigd zijn op een vroegere industriële site die onlangs werd gerenoveerd. Een ideale gelegenheid meteen om de geschiedenis van dit gerenommeerde huis en zijn oprichter nog even te overlopen, maar ook en vooral om een bijzonder sterke familieband in de kijker te zetten.
Armand en zijn kinderen Alexandra en Grégoire Jonckers werken al ruim vijf jaar in perfecte synergie. Samen vormen ze de artistieke directie van Maison Armand Jonckers en ontwerpen ze exclusieve stukken die uitblinken door hun kwaliteit en herkenbaarheid. Ze zijn experts in de materialen waar ze mee werken en combineren het raffinement van de metalen en edele mineralen met de gesofistikeerde techniciteit van gekleurd hars. Het resultaat is een origineel geheel, een poëtische wereld in voortdurende verandering.
Na lange tijd in een oud atelier in Elsene te hebben geresideerd, verhuist Maison Armand Jonckers nu naar een plek in de Brusselse rand die voorbestemd is om dé place to be te worden voor al wie creatief met kunsten bezig is: Zaventem Ateliers. Armand, Alexandra en Grégoire hebben er zonet hun werkruimte en showroom geïnstalleerd op een oppervlakte van meer dan 500 vierkante meter, en stellen er hun recente creaties tentoon in een inspirerende ruimte die kan bogen op een rijke geschiedenis. Deze nieuwe werkplek, waar ambachtslui, kunstenaars en designers apart en tegelijk ook samen werken, werd door interieurarchitect en duivel-doet-al Lionel Jadot ingericht in een voormalige 19de-eeuwse papierfabriek, die onlangs werd gerenoveerd
Het is uiteraard onmogelijk om op de artistieke duizendpoot Armand Jonckers, die dit jaar zijn 80ste verjaardag viert, een etiket te plakken: hij is tegelijk beeldhouwer, graveerder, binnenhuisarchitect, mineraloog en antiquair. Om deze artistieke alleskunner toch te definiëren, kunnen we hem nog het best omschrijven als een nieuwsgierige geest die houdt van ruwe materialen die hij op zijn eigenzinnige manier wil temmen en onderbrengen in het harmonieuze geheel van zijn creaties.
Eén naam, drie ontwerpers
Armand Jonckers werd in 1939 geboren in Lyon. Hij studeerde aan de Ecole des beaux-arts in Lausanne, de toekomstige ECAL, vandaag beroemd voor haar gerenommeerde designopleidingen. Indertijd (aan het eind van de jaren vijftig) was deze school de enige waar een cursus design met neon en plexiglas kon worden gevolgd. De toen nog jonge kunstenaar raakte gefascineerd door dit materiaal na de eerste experimenten die ermee werden uitgevoerd door Naum Gabo, Day Schnabel en Barbara Hepworth.
In 1962 realiseert Armand Jonckers zijn eerste sculpturen, die het midden houden tussen design en kunst, in zijn atelier in de Beaujolais. Zijn creaties zijn al gauw te vinden in privécollecties in Parijs, Brussel, Antwerpen en New York. In 1964 trekt hij naar Brussel, om er in de toen nog spiksplinternieuwe Louizagalerij onder de naam La Calade een boetiek te openen waar hij zijn allereerste sculpturen tentoonstelt. Vanuit zijn nieuwe stek legt hij contacten met binnenhuisarchitecten die fan zijn van zijn exclusieve, geraffineerde en ambachtelijke werk. Zo wordt hem de inrichting toevertrouwd van de ‘Banque Nationale du Zaïre’ in Kinshasa. Hij gebruikt hiervoor messing, een legering van koper en zink, metalen die in overvloed te vinden zijn in de mijnen van Katanga. Voor de gelegenheid begint de artiest ook te experimenteren met de techniek van gravure op metaal.
Eén naam, drie ontwerpers
In 2013 besluiten Alexandra en Grégoire het werk van hun vader nog meer in de spotlights te zetten door hun eigen steentje bij te dragen. Samen hebben ze gezorgd voor een nieuwe creatieve dynamiek en hun eigen stempel weten te drukken, zonder te verzaken aan het typische DNA van het huis. De gravures en primitieve esthetiek zijn gebleven, en krijgen nieuwe invullingen door deze volgende generatie die op haar beurt werkt met een gegraveerde ‘metalen huid’ die verschillende volumes combineert tot sculpturen en bas-reliëfs die samen geraffineerde meubelstukken vormen.
Alexandra Jonckers begon haar opleiding aan de Académie des beaux-arts van Lyon, studeerde juweelontwerp aan het Institut des Arts et Métiers in Brussel en industrieel design aan La Cambre, waarna ze haar carrière startte als scenograaf in de evenementensector. Haar inbreng in het creatieve erfgoed van het huis is haar frisse blik en vrouwelijke insteek die de kijk van haar twee ‘collega’s’ perfect vervolledigt. Ze werkt in Maison Armand Jonckers vooral aan experimentele projecten, en doet dat aan de hand van oude technieken die ze op haar eigen manier moderniseert. Die persoonlijke touch vormt haar sterkte.
Haar broer Grégoire houdt van het verkennen van nieuwe domeinen. Hij is gevoelig voor volumes en heeft een technische aanpak, waarbij vooral de zintuiglijkheid van de originele materie hem kan boeien. Hij volgde eerst een opleiding zeefdruk, vooraleer zich als pure autodidact te gaan wijden aan binnenhuisarchitectuur. Een activiteit die hij helemaal zelf heeft ontwikkeld, zonder daarom de band te verbreken met zijn vader waarmee hij ook zijn creatieve aanpak deelt. Zijn bijdrage tot Maison Armand Jonckers is heel fysiek en sculpturaal. Met zijn driedimensionale producties stapt ook hij mee in het DNA van het huis, en streeft zo naar een voortzetting van de knowhow en die experimentele en inventieve dimensie, die unieke ‘Jonckers touch’ die de kracht van het huis vormt.
Het werk van Maison Armand Jonckers is tijdloos, veelzijdig en exclusief. Hun unieke creaties worden volledig met de hand gemaakt. Ze kunnen prat gaan op een sterke identiteit en zijn zeer herkenbaar, en worden dan ook bijzonder geapprecieerd door de meest befaamde binnenhuisarchitecten en verzamelaars.
Maison Armand Jonckers zal aanwezig zijn op Collectible, van 14 tot 17 maart in het Vanderborghtgebouw in Brussel. www.armandjonckers.com
Zonder twijfel: De alom geprezen, allereerste favoriete meidengroep, The Supremes zijn een cultureel icoon. Glamour, stijl, charme en elegantie typeren hen.
Scherrie Payne werd in 1973 lid van The Supremes en werkte mee van 1973 tot 1977 aan drie Supremes LP’s. “He’s My Man”, “I’m Gonna Let My Heart Do The Walking”, “You’re My Driving Wheel” & “Let Yourself Go” waren de singles die Scherrie Payne inzong voor The Supremes. Scherrie Payne wordt officieel erkend als de laatste hoofdvocalist van The Supremes en is over de ganse wereld bekend als "The Little Lady With The Big Voice".
Voordat Susaye Greene bij The Supremes kwam, zong ze bij Ray Charles en Stevie Wonder. In 1973 zong ze als gastvocalist op de hit “Until It’s Time for You to Go” van The New Birth. Susaye Greene is niet alleen een succesvolle zangeres maar ook een songwriter die verschillende hits heeft geschreven voor Michael Jackson, Deniece Williams en vele anderen. Susaye Greene schitterde als lead én als backing vocals van 1976 tot 1977 met The Supremes. Met Susaye aan boord bracht de groep de veelgeprezen LP 'The Supremes, High Energy' uit.
In 1977 brachten The Supremes hun laatste studio-LP uit: "Mary, Scherrie & Susaye." Susaye is bekend als "The Last Supreme", aangezien zij het laatste lid was dat zich officieel aansloot bij het Motown-trio. Na het afscheidsoptreden van The Supremes op 12 juni 1977 gingen Scherrie en Susaye verder als duo op het Motown-label en namen ze een album op met de titel 'Partners'. In 1986 besloten ze om een nieuwe groep te starten. Hun visie was om de glamour, stijl en muziek van The Supremes nieuw leven in te blazen. De naam voor het trio was een natuurlijke evolutie ..... "The Former Ladies of The Supremes."
Na het vertrek van Jean Terrell in 1993 ging het trio verder en vandaag worden ze vergezeld door Joyce Vincent. In de jaren zestig was Joyce een zeer gerespecteerde back-up zangeres, en nam zelfs backing vocals op in Motown's beroemde Studio A! Joyce Vincent wordt het meest erkend als één van de oorspronkelijke leden van de groep "Tony Orlando & Dawn." Ze werd een internationale beroemdheid in de vroege jaren 70 en verzamelde drie # 1 records, 14 top 40-singles en ze was de gastvrouw van een wekelijks zeer populair CBS-TV programma.
Diana Ross kwam in 1998 backstage bij één van hun optredens in Las Vegas. Ze was vol lof voor hun glamoureuze show en voor het levend houden van de erfenis van The Supremes! Motown-biograaf Sharon Davis van het Blues and Soul-magazine vertelt: "Dit trio houdt op authentieke wijze de Motown-legende levend ...". In april 2016 vierden de dames de 30e verjaardag van The Former Ladies of The Supremes met een speciale uitvoering in Hollywood. In de zomer van 2017, na 31 jaar optreden naast Scherrie Payne, besloot Lynda Laurence om de groep te verlaten. Maar het gezegde luidt: "The Show Must Go On". Scherrie riep de voormalige Supreme Susaye Greene op om Lynda te vervangen.
Opmerkelijk : de huidige line-up van Scherrie Payne, Susaye Greene en Joyce Vincent zou eigenlijk de line-up geweest zijn van The Supremes uit 1977, maar plannen veranderden en Motown koos ervoor om The Supremes te ontbinden, de line-up kreeg nooit een kans om samen op te treden ... Tot nu toe!
Deze klassedames treden exclusief voor België op in het Kursaal van Oostende op 21 juni 2019! Stop in The Name of Love!
World Water Day - Friday March 22nd. Every year the United Nations focuses on the importance of water on World Water Day. This year’s theme, ‘Leaving no one behind’, is a reference to the central declaration of the '2030 Agenda for Sustainable Development'. In this declaration the United Nations promise that as sustainable development progresses, everyone must benefit.
On this years' World Water Day we want to highlight the beautiful mission and sustainable actions O'Neill is undertaking.
Being born from the Pacific Ocean in 1952, O'Neill is a brand that 'breathes', lives in and even walks on water. Since its very beginnings the brand aknowledges the importance of our oceans. With O'Neill Blue they help reduce the amount of plastic in the world's seas, producing sustainable surfwear using high performance eco-threads by Bionic, which contains recycled beach plastic. It’s O'Neill's goal to leave the ocean as clean as they once found it in 1952 and help preserve it for future generations to come. Because everyone must benefit...
O'Neill Active: For Summer 19, O’Neill Blue products appear heavily across swimwear, activewear and lifestyle. O’Neill works in conjunction with Bionic, Econyl and Repreve, with even the total collection of Mix and Match to be 99% O'Neill Blue.
La Redoute supports new, young talent. Since last year, La Redoute has been awarding the La Redoute x HEAD Prize for new Bachelor and Master graduates from the Fashion Design and Accessories Department of the HEAD in Geneva. This gives the laureate the opportunity to develop a capsule collection for La Redoute. Supporting new talent is always a good idea.
Do you remember the work of Flore Girard de Langlade, winner last year? It was a real commercial success. This year, Quynh Bui has caught the attention of Sylvette Boutin-Lepers, Creative Partners and Brand Image Manager.
“I like the world of Quynh, its architectural approach to clothing, its enormous sense of volume, which brings uniqueness to its creations” Sylvette Boutin-Lepers.
The capsule collection is inspired by the work clothes of gold miners. It's a subtil reference on how they used to wear it. It is translated in a strong attitude for the modern La Redoute woman. Her architectural approach to the garment and her feel for oversized volumes give a unique quality to her designs. Yes, these looks have Power Lady written all over them!
De eerste erkenningsronde van Vlaamse streekproducten in 2019 levert vijf producenten het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE op: Vlaamse streekhoning van BIJ De Honingmaker uit Gistel, Boerenpaté uit de Westhoek van De Beauvoorder uit Veurne, Oost-Vlaamse graanjenever van Stokerij-Eenvoud uit Zelzate, Oost-Vlaamse lekstok van Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas en Trappistenkaas uit Westmalle van Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle.
Drie keer per jaar komt de Beoordelingscommissie streekproducten samen om de Vlaamse erkenningsaanvragen voor traditionele streekproducten te evalueren. Wie een erkenning bekomt, mag het Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE gebruiken op zijn verpakking en in zijn communicatie. Zo is duidelijk voor de consument dat dit product aan alle erkenningscriteria voldoet en bijgevolg een traditioneel Vlaams streekproduct is. Voor de producent is deze erkenning een hart onder de riem.
De eerste erkenningsronde van 2019 gaf groen licht aan de dossiers van vijf producten. Het is een mengelmoes van tradities: zowel bedrijven met lange tradities dienden een dossier in als bedrijven die een oude traditie opnieuw oppikten. Ook een abdij diende een dossier in.
Vlaamse streekhoning: Aangeboden door BIJ De Honingmaker uit Gistel
Daniël De Rycker heeft met “Bij De Honingmaker” een mooi project om zich bezig te houden na zijn pensionering. Na het doorlopen van een imkeropleiding heeft hij nu een 19-tal productieve bijenvolken. De bijenkasten worden vanaf de lente uitgezet. De bijen zorgen dan onder andere voor een zachte, vrij donkere lentehoning van bloeiende bomen uit de Houtlandse bossen, Praatbos en Koekelaere bos. Later volgt de zomerhoning van bijvoorbeeld zomerlinde en liguster uit de Snaaskerkse polders. Duinenhoning oogst Daniël in het provinciaal domein van Raversijde met bijvoorbeeld bloeiende duindoorn, egelantier, enz.
Boerenpaté uit Westhoek: Aangeboden door De Beauvoorder uit Veurne
Reeds in de jaren ’20 van de vorige eeuw was paté een favoriet in de Westhoek. De Beauvoorder boerenpaté of paté van te Boere zag het daglicht in Wulveringem en heeft de typische kenmerken van een paté uit de Westhoek: grof en toch smeuïg, rijkelijk gekruid en met een duidelijke leversmaak. Het productieproces is gemoderniseerd maar volgt de traditionele werkwijze met lokaal varkensvlees.
Oost-Vlaamse graanjenever : Aangeboden door Stokerij-Eenvoud uit Zelzate
Stokerij-Eenvoud is een jonge warme stoker in het Meetjesland. De Zelzaatse jenever bevat een ruim deel moutwijn, namelijk 20%, aangelengd met graanalcohol en water. Hij heeft een alcoholgehalte van 38° en heeft heel wat pit. Frederik Buyens maakt zijn moutwijn op basis van rogge, gerst en spelt.
Oost-Vlaamse lekstok : Aangeboden door Confiserie Thijs uit Sint-Niklaas
Confiserie Thijs, opgericht in 1931, specialiseerde zich in Sint-Niklaas in de productie van lekstokken. Grootvader Arthur Thijs ontwikkelde in 1952 zelfs de allereerste “lollyproductiemachine”, waarbij stokje en snoep automatisch werden samengevoegd. Arthur Thijs creëerde ook een eigen lekstok die uitgroeide tot een Oost-Vlaamse lekkernij te vinden in de meeste dorpswinkels van Oost-Vlaanderen.
Trappistenkaas uit Westmalle: Aangeboden door Kaasmakerij Abdij der Trappisten Westmalle
De trappistenabdij van Westmalle heeft binnen haar muren, en dit sinds de stichting in 1794, een boerderij. Sinds 1932 concentreren de paters zich op de veeteelt met als summum de huidige volledig vernieuwde stal met plaats voor 400 dieren. De melk voor de trappistekaas komt dan ook 100% van eigen koeien die mogen grazen rondom de abdij. De trappistenkaas van Westmalle is een harde kaas die zowel jong als belegen verkocht wordt.
DE ZALANDO-CAMPAGNE VOOR LENTE/ZOMER 2019 IS EEN LOFZANG OM VOORAL JEZELF TE ZIJN EN TE BLIJVEN.
Vrijheid, echtheid en zelfbewustzijn: Zalando’s campagne voor Lente/Zomer 2019 viert authenticiteit en moedigt iedereen aan om vooral zichzelf te zijn en zich niets aan te trekken van vooroordelen. Zalando maakt deze boodschap duidelijk via tv, digitale kanalen en out-of-home. Europa’s grootste online mode- en lifestyleplatform focust verder op gemak en betrouwbaarheid, en wil zo iedereen inspireren om te genieten van online shoppen waarbij stijl kan worden vormgegeven zonder toegevingen.
"Te lui. Te besluiteloos. Te voorzichtig. En dan?”: Zalando vertrekt vanuit een paar pittige kritieken en nodigt iedereen uit om sterk in zijn schoenen te staan en trouw te zijn aan zichzelf. Met het grootste mode-assortiment van Europa, gratis en makkelijk retourneren, veilige betaling en meer dan 2500 merken, wil Zalando een unieke shopervaring aanbieden waarbij iedereen volop zichzelf kan zijn en alles kan vinden om zijn/haar stijl vorm te geven.
Zalando focust volledig op zijn klanten en wil een shopervaring op maat presenteren, op een manier die zo praktisch is dat online shoppen veilig, makkelijk en plezierig aanvoelt.
Spontaniteit typeert de tv-spot die werd geregisseerd door Jan Gleie. De camera brengt mensen in allegdaagse situaties in beeld: onderweg in de bus, thuis relaxend en tijdens het passen van allerlei items voor de spiegel. Het resultaat is een levendige mix van verschillende types personen, stijlen en internationale merken.
Stereotypes doorbreken en innovatieve waarden uitdragen is wat Zalando wil met deze campagne. Of zoals Johny NG, Director Marketing Strategy & Campaign bij Zalando, zegt: “Sinds de laatste tien jaar helpt Zalando zijn klanten hun stijl te creëren en zich goed te voelen. Met deze campagne willen we nog een stap verder gaan en iedereen inspireren om zijn/haar identiteit te vieren”.
De campagne zal zowel op televisie, digitale kanalen als out-of-home te zien zijn. De foto’s werden gemaakt door Sacha Maric. Er volgen ook nog persevenementen en lokale activaties. Informatie hierover volgt later. De campagne promoot het idee van mode als een manier om jezelf te uiten, de eigen identiteit te onderzoeken, te veranderen en te verklaren. Stijl gaat verder dan het uiterlijk en wordt een demonstratie van eigenheid die geen goedkeuring nodig heeft.
“En dan?” gaat live op zalando.be vanaf 24 februari 2019.
Marie Méro SS19 - Coral is the new pink, but with ambition.
Pantone has awarded this powerful shade of pink ‘pantone color 2019’. Good for them, but even better for us!
This shade gives va-voum to almost every skintone. And even better, it’s a killer combo color in your dressing. You can combine it with beautiful greens, blues, and greys…
In other words; these coral pieces will update your basic garderobe instantely.
In een wereld die ons overlaadt met indrukken gaan we op zoek naar gesofistikeerde elegantie en naturelle tinten die een discrete vrouwelijkheid naar buiten brengen. Zandkleuren en offwhite, versterkt voor het begin van het seizoen door zwart, brengen rust en stille klasse. Two-tone prints, summertweeds, plissé en glanseffecten zorgen voor de finishing touch.
De collectie biedt het ideale evenwicht tussen modetrends en maximaal draagcomfort. Dit steeds met doorgedreven aandacht voor pasvormen, materiaalkeuzes, kwaliteiten en snits. De collectie-items laten zich eindeloos combineren tot een sterke outfit, voor elk moment van de dag en elke gelegenheid
5 tips voor een duurzaam verblijf op de Waddeneilanden
DOE WAD: nieuwe campagne focust op duurzaam reizen! Heb je zin om dit jaar een tripje te maken dicht bij huis waar je tegelijk je steentje kunt bijdragen voor de natuur? Dan zijn de Waddeneilanden de perfecte bestemming voor jou. Van strandjutten tot oesters plukken en op eco-safari gaan, de Wadden zetten in 2019 volop in op duurzame activiteiten. Als een van de meest kwetsbare gebieden in West-Europa zit duurzaamheid in het DNA van de Wadden met tal van groene initiatieven. Die lijn wil men nu ook doortrekken naar toerisme met de campagne Doe WAD.
Begin dit jaar werden de Waddeneilanden opgeschrikt door een containerramp. Bijna 300 containers vol jassen, speelgoed, televisies, meubels en plastic tuimelden van een enorm vrachtschip en meerdere van die containers spoelden aan op de eilanden. Eilanders en vakantiegangers staken de handen uit de mouwen en intussen is het merendeel gelukkig weer opgeruimd. Het geeft aan hoe kwetsbaar de natuur op de Waddeneilanden is. Met de campagne Doe WAD zet de toeristische dienst in op activiteiten waarbij natuurbehoud en – bescherming centraal staan.
Top 5 Doe WAD-momenten:
1.Eco-safari op Ameland : Ga samen met een van de natuurgidsen van Ameland op safari. Beleef de prachtige natuurgebieden van het eiland op een verantwoordelijke manier met eco-wagentjes die 100% elektrisch zijn. Tijdens deze rit rij je bijna geruisloos door de unieke gebieden en geniet je optimaal van de fauna en flora.
2.Strandjutten op Terschelling : Wist je dat de Waddeneilanden de breedste stranden van Europa hebben? Terschelling is dan ook een uitstekende plek om te wandelen en lekker uit te waaien. Combineer je wandeling met strandjutten en neem alles mee wat niet bij de natuur hoort.
3.Ontdek Vlieland met een elektrische tuk-tuk : Om in een Tuk Tuk te rijden hoef je geen uren in het vliegtuig te zitten! Minder CO2-uitstoot, check! Ontdek Vlieland op een unieke én duurzame manier met een elektrische Tuk Tuk. Mét als gids een echte Vlielander die je de strafste verhalen vertelt.
4.Oesters plukken op Texel : Lekker eten smaakt nog beter als het lokaal is. Op de Waddeneilanden staat de zee centraal, ook in de keuken. Oesters proeven is dan ook een echte must do als je een van de eilanden bezoekt. Daarvoor kun je bijvoorbeeld terecht bij de Tesselse Oesterman. Je kunt de lokale delicatesse niet alleen proeven maar je kunt ze ook zelf zoeken samen met een gids op het wad. Wedden dat de oesters dubbel zo lekker smaken als je ze zelf geplukt hebt?
5.Op pad met natuurliefhebber Kees op Schiermonnikoog : Kees van der Wal, natuurliefhebber én kenner neemt je graag mee naar de allermooiste plekjes van Schiermonnikoog, al fietsend of al wandelend. Ondertussen vertelt hij spannende en leerzame verhalen over het eiland. Want, niemand kent het eiland beter dan Kees.
Doe eens Wad jutterstasje
Bij elke boeking die je maakt via het VVV-kantoor (via www.wadtodo.nl/doewad) krijg je een jute jutterstasje “Doe eens Wad” cadeau. Dat krijg je bij aankomst op het eiland. Tijdens je bezoek kun je dan naar hartenlust rondslingerend plastic opruimen. Een goed gevoel verzekerd!
De Wadden bestaan uit vijf eilanden: Texel, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog en Vlieland. De Waddenzee is een erkend biologisch ecosysteem dat je alleen vindt aan de Nederlands-Duits-Deense Noordzeekust. Op de Waddenzee wisselen eb en vloed elkaar elke zes uur af, waardoor het landschap van moment tot moment verandert. Een uitgebreid stelsel van geulen wordt afgewisseld door drooggevallen zandplaten. Deze variatie aan landschappen maakt de Waddenzee tot een uniek leefgebied voor meer dan 10.000 vaak zeldzame plant- en diersoorten, wat een uitzonderlijk grote voedselrijkdom voortbrengt. Daarnaast is het een onmisbare tussenstop voor miljoenen vogels tijdens hun trektocht. Sinds juni 2009 behoort de Waddenzee bovendien tot UNESCO Werelderfgoed. Aan de wieg van dit succes staat de jarenlange goede samenwerking tussen de Waddenzeelanden. In 2016 werd het gebied ook verkozen tot mooiste natuurgebied in Nederland.
Duurzame ambities : De Waddeneilanden zijn vooruitstrevend op het gebied van duurzaamheid; initiatieven om zelfvoorzienend te zijn op vlak van energie en water spelen een grote rol, er wordt veel gebruik gemaakt van zonne-energie en er zijn projecten om de straatverlichting om te zetten naar Ledverlichting.
Think Pink gaat Europees met Camino-project. "Bij de Camino is de weg het doel. Je bent 26 dagen in een andere wereld. Het is moeilijk te beschrijven, maar het verandert je kijk op het leven." Nathalie (lotgenote)
Reizen is een nieuwe manier van zelfverwezenlijking
Als opvallende reistrend voor 2019 zien we dat reizigers zich meer gaan focussen op het maken van betekenisvolle keuzes, waarbij ze kijken naar de zingeving achter de reis. Meer dan de helft (56%) van de reizigers wereldwijd zegt dat reizen ze nieuwe vaardigheden van onschatbare waarde heeft bijgebracht. In 2019 zien we bij alle generaties een stijging in de wens om op reis iets nieuws te leren, evenals een groei in vakanties met focus op vrijwilligerswerk en leren.
Er wordt gereisd om te ontsnappen, gereisd om te beleven, gereisd om grenzen te verleggen en er wordt gereisd op zoek naar zingeving. Think Pink Europe bundelt met het Camino-project alle goede redenen om te reizen in één aanbod :
Aanbod
Santiago de Compostela, beter gekend onder de Spaanse naam 'The Camino', is sinds de Middeleeuwen een populair bedevaartsoord en wereldwijd één van de oudste wandelingen. Vandaag wordt deze weg niet alleen door bedevaarders bewandelt, maar is het ook de sportieve uitdaging bij uitstek. Verleg je grenzen zowel fysiek als mentaal met deze bucket list challenge.
Via www.thinkpinkeurope.org kan je een deel van of de volledige weg naar Compostela wandelen, lopen of fietsen en zo je steentje bijdragen aan de strijd tegen borstkanker. Think Pink Europe helpt je jouw reis te plannen.
Wat het met je doet
Lotgenote Nathalie droomde al jaren van de Camino-uitdaging en na het afronden van het grootste deel van haar behandeling maakte ze haar droom waar.
Hoe ga je te werk?
Think Pink Europe lanceert voor het eerst een platform boordevol informatie waarop ze onder andere alle belangrijke Camino routes over heel Europa hebben verzameld. Dit stellen ze ter beschikking voor iedereen die fondsen wil helpen werven voor een borstkanker organisatie naar keuze. In Europa telt Think Pink Europe ondertussen 16 landen die meewerken aan het platform. Ook al wandel of fiets je in je eentje, je bent nooit echt alleen op deze reis!
A sweet short getaway is sometimes all we need. If you are leaving for a citytrip for the weekend, it's wise to pack light. We do however want to blend in with the exotic flavors, the nice weather and the beautiful surroundings.
This asks for easy to wear palazzo pants, wrinkle free dresses and a comfortable slip-on. Also take one statement necklace that goes with all your outfits and a pretty scarf for the chillier evenings.
For the dinner al fresco at night, you can opt for a stylish yet fun jumpsuit or a long-sleeved shirt dress. Don't forget to pack your favourite platform sandals because the distance between your hotel and the Michelin star restaurant that you just booked, might be longer than expected..
Grab those highlighters! Neon yellow-green, pink & blue hues have swept the New York Fashion Week Spring/Summer 2019 runways & sidewalks adding a touch of optimism and fun. But the fun didn't stop there... The main message from NYFW's street style was to not take yourself too seriously which resulted in unexpected and experimental outfits; think fanny packs, clothes with sprinkles of neon, snakeskin prints & progressive sneakers.
NYFW is sure to deliver when it comes to inspiration for next season's show-stopping wardrobe choices from the fashion elite.
Interhome noteert sterke stijging in luxe vakanteiwoningen
Spanje en Frankrijk blijven meest populaire bestemmingen. Uit cijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome blijkt dat Belgen in 2019 steeds vaker kiezen voor een exclusieve vakantiewoning. Vooral de ligging, het uitzicht en een privézwembad zijn belangrijke pijlers voor Belgen die tijdens hun vakantie vooral willen genieten van rust. Populaire bestemmingen zijn onder andere Kroatië, Zwitserland en Italië, maar bovenaan het lijstje blijven Spanje en Frankrijk dé topbestemmingen voor Belgische vakantiegangers. Ter inspiratie zet vakantiewoningexpert Interhome voor die twee klassiekers de meest luxueuze woningen op een rijtje.
Vakantiewoningen in Spanje
De meest exclusieve vakantiewoningen in Spanje zijn te vinden aan de Costa Blanca, de Costa Brava, de Balearen of de Canarische Eilanden. Droom even weg met deze pareltjes:
1. Kom tot rust in je eigen privé bioscoop en wellness aan de Costa Blanca : Villa “Las Nubes” is één van de mooiste woningen aan de Costa Blanca met adembenemende uitzichten over de stad, de haven van Jávea, de vallei en de bergen. Daarnaast is de vakantiewoning voor 10 personen voorzien van alle luxe en comfort met onder andere een binnen-en buitenzwembad, een mini bioscoop en fitnessruimte met sauna en aparte hammam. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €10.221,00
2. Geniet in dit zwem- en golfparadijs aan de Costa Brava: Gelegen op een heuvel op 3 km van Platja d’Aro waan je je de koning te rijk in vakantiewoning “Suites Mas nou”. Vanuit je privézwembad geniet je van een oneindig uitzicht en op nog geen 4 kilometer ligt één van de breedste en langste zandstranden in de regio. Wie graag een balletje slaat, kan zich uitleven op het 18 holes golfterrein op wandelafstand van de vakantiewoning. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €1.689,00
3. Verblijf in het Witte Huis van Mallorca : Heb je er altijd al van gedroomd om eens in “The White House” te overnachten? Dan is dit je kans! Vakantiehuis “Whitehouse” is gelegen in Portals Nous, een beroemd vakantieoord in het zuidwesten van het eiland. De villa heeft vrijwel alles wat je je maar kan inbeelden: een openluchtzwembad en sauna, verschillende terrassen, een fitnessruimte, een jacuzzi, een kinderspeelplaats in de vorm van een boot, een biljarttafel, etc. Als kers op de taart is er ook nog het zicht op zee, de baai en het dorp. Prijs per week voor 10 personen: vanaf €6184,00
Vakantiewoningen in Frankrijk: Naast Spanje is ook Frankrijk nog steeds een van de populairste vakantiebestemmingen voor Belgen. En ook hier vind je vakantiewoningen om U tegen te zeggen.
1. Wakker worden en petanquen met zicht op de Côte-d’Azur : In Le Lavandou, een vakantieplaats die zich 12km uitstrekt langs de Middellandse Zeekust, vind je vakantiewoning “La Panoramique”. Hier kun je in alle luxe en comfort met 12 personen verblijven en genieten van een groot openluchtzwembad en een jacuzzi. Verder kun je er ontbijten of dineren op de een van de vele ruime terrassen of een balletje gooien op de petanquebaan. Prijs per week voor 12 personen: vanaf €6300,00
2. Relax met de hele familie én je trouwe viervoeter in de Provence : Vakanthiehuis “La Villebague” is de ideale plek om volledig tot rust te komen. De gezellige en charmante vakantiewoning voor 11 personen straalt het ultieme vakantiegevoel uit. Start de dag met een lekker ontbijt, trek een paar baantjes in je privézwembad, lees een goed boek in de hangmat of geniet van een aperitief in één van de gezellige zithoekjes. Breng gerust je huisdieren mee, ook zij hebben af en toe nood aan een deugddoende vakantie! Prijs per week voor 11 personen: vanaf € 2.957,00
3. Vakantie vieren als God in Frankrijk in een statige herenboerderij in de Provence: Te midden van boomgaarden kom je langs de mooie oprijlaan bij vakantiehuis “Coucourel”. Het vakantiehuis voor 9 personen is een herenboerderij gelegen op een landgoed van 50 ha. Je kunt er onder andere genieten van het verwarmde zwembad, ontbijten op het ruime terras of eropuit trekken met de fiets. Daarnaast is je trouwe viervoeter ook altijd welkom om zich samen met jou uit te leven op het uitgestrekte domein. Prijs per week voor 9 personen: vanaf €2139,00
Interhome is gespecialiseerd in de verhuur van meer dan 32.000 hoogwaardige vakantiehuizen, -appartementen en chalets in 31 landen wereldwijd. In 2018 regelde de kwaliteitsleverancier huurovereenkomsten voor 730.000 vakantiegangers en genereerde het Zwitserse bedrijf een gefactureerde omzet van CHF 215,4 miljoen. De holding Holiday Home Division (HHD AG), met de merken Interhome en Inter Chalet, is gevestigd in Glattbrugg / Zürich en is volledig in handen van Hotelplan Group. Dit is op zijn beurt een 100% dochteronderneming van Migros, het grootste retailbedrijf van Zwitserland, gevestigd in Zürich. www.interhome.be