Keukens zijn meer dan ooit het kloppend hart van elk huis. Er is ook niets gezelliger dan met vrienden en familie rond het kookeiland te hangen en verhalen te delen, onder het genot van een tasje koffie of een lekker glaasje wijn. Geen wonder dat keukens steeds meer deel uitmaken van de leefruimte en onderhevig zijn aan de laatste interieurtrends. Naast design speelt ook functionaliteit een belangrijke rol omdat er in een keuken intens geleefd wordt. Daarom kies je als basis best voor een Quick-Step vloer die niet alleen mooi oogt, maar ook duurzaam en onderhoudsvriendelijk is.
DE NIEUWSTE KEUKENTRENDS
Van een urban keukendesign voor een industriële loft tot een meer klassieke afwerking voor een landelijke woning. Het aanbod aan keukenmodellen en materialen was nog nooit zo groot, maar dit jaar zijn er toch enkele duidelijke trends. Allereerst zien we een levendige comeback van warme houtsoorten en andere elementen uit de natuur zoals decoratieve planten. Bovendien mag het allemaal weer wat speelser na een jarenlange dominantie van strakke, minimalistische keukens. Zo kennen voorraadrekken een heuse revival. In plaats van alles weg te stoppen in kasten, worden potjes kruiden, kleurrijke conserven en verse producten geëtaleerd op planken waardoor de keuken gezellig en huiselijk wordt. Anderzijds is er ook een trend naar meer luxe en raffinement waarbij de nadruk wordt gelegd op verfijnde details zoals kranen en handgrepen in messing, goud, koper of brons. Maar het is niet enkel goud dat blinkt. Tegenover het esthetisch ideaal van de perfecte keuken staat het leven van elke dag. Aan de basis van een eigentijdse keuken ligt dan ook een waterbestendige vloer die tegen een stootje kan.
QUICK-STEP: DE IDEALE BASIS VOOR JOUW DROOMKEUKEN
Het goede nieuws is dat je in de designcollecties van Quick Step zowel laminaat-, vinyl- en zelfs houten vloeren vindt waardoor jij geen compromissen hoeft te sluiten! Wil je inspelen op de comeback van warme houtkleuren? Kies dan voor een houten decor uit de laminaatcollectie Capture of ga resoluut voor een waterdichte parketvloer van Quick-Step. Dankzij de Wood for Life-technologie kan je genieten van de warmte van hout, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over waterspatten, vlekken of krassen. Naast de Cascada-collectie heeft Quick-Step nu ook twee volledig nieuwe waterdichte parketcollecties ontwikkeld: Cala en Amato. Als je de voorkeur geeft aan een minimalistische esthetiek met een vleugje elegantie, zijn de brede planken uit de Cala-collectie perfect voor jou. Voor kleinere ruimtes zijn de smalle, waterbestendige planken uit de Amato-collectie dan weer een uitstekende keuze. Denk je toch eerder aan een strakke designkeuken? Dan zijn de minimalistische tegelvloeren uit de Alpha Vinyl-collectie een absolute aanrader. Zeker is dat je met een vloer van Quick-Step zorgeloos kan genieten van jouw droomkeuken!
Er is storm op komst in de parfumerie... Carolina Herrera is verheugd aan te kondigen dat de mysterieuze herengeur Bad Boy met zijn iconische flacon in de vorm van een bliksemschicht een nieuwe lancering verwelkomt: Bad Boy Cobalt Elixir. Dit eau de parfum, partner van Good Girl Blush Elixir, is zowel amber als aromatisch met een frisse toets. Ontdek een vurige mix van salie, zwarte truffel en harsachtig hout. Bovendien vertegenwoordigt de nieuwe flacon met een zachte, verrassende dégradé van blauw en zwart, net als de energie van een bliksemschicht op aarde, perfect het sillage van kruidige en smeulende rook.
Bad Boy werd gelanceerd in 2019 en werd meteen een symbool van hippe rebellie. De geur onderscheidde zich met een gevoel van mystiek en complexiteit dankzij de tonen van rokerige salie, kruidige cannabis en warm leer. Sindsdien volgden de lanceringen van de amberkleurige Bad Boy Extreme, de aromatische Bad Boy Cobalt en nu dus de nieuwe geur Bad Boy Cobalt Elixir.
De flacon, een prachtig kunstwerk dat alle zwaartekracht lijkt te tarten, vertegenwoordigt dan ook perfect het levendige en krachtige sillage dat erin verhuld zit. “Bad Boy, waarvan de ontwikkeling drie jaar duurde, overtrof al onze verwachtingen. Hij is wereldwijd een bestseller en bovendien een van de beroemdste herengeuren”, zegt Carolina A. Herrera. “Tijdens het creëren van deze geur ter belichaming van een hippe rebel hebben we het concept van de fougère herbekeken. Deze peiler in de herenparfumerie is zowel een klassieker als een nieuwigheid.”
We hebben het dan ook altijd gezegd: It’s good to be bad.
Carolina Herrera Bad Boy Cobalt Elixir is vanaf 07 oktober 2024 exclusief beschikbaar bij: - Ici Paris XL in Belgie - - Ici Paris XL en zelfstandigen in Luxemburg
Bad Boy Cobalt Elixir Eau de Parfum - 100ml €152,65 - Bad Boy Cobalt Elixir Eau de Parfum - 50 ml €110
Natuurlijke kalk als eigentijds renovatiemateriaal
Een eigentijds juweel. Een designstoel uit de jaren zestig. Of een bijzettafel waarin stukjes amethist verwerkt zitten. Blikvangers genoeg in La Butte aux Bois in Lanaken. Het vijfsterrenhotel viert vandaag zijn honderdste verjaardag en heeft een transformatie van formaat achter de rug. Daarin kregen de duurzame minerale pleisters en natuurlijke kalkmortels van BEAL International een rol toebedeeld. “Topproducten, van Belgische makelij bovendien. We zijn eigenlijk veel te bescheiden over onze waterdichte minerale coatings”, glimlacht decorateur Stefan Vandeweyer.
Het adellijk buitenverblijf van ridder Lagasse De Locht in 1924 is vandaag nog altijd een buitengewoon landgoed. La Butte aux Bois, sinds 2021 in handen van ondernemer en juwelenontwerper Jochen Leën, is een gerenommeerd vijfsterrenhotel in Vlaanderen met 60 kamers. De Moonlight-suite is bekleed met een natuurlijke kalkmortel van BEAL International, een Belgisch familiebedrijf met internationale naam en faam in minerale coatings en natuurlijke kalken.
Stefan Vandeweyer van SV Interieur: “Grote troef van deze natuurlijke kalkmortel is de zeer zachte uitstraling. Eigenlijk is deze mortel bedoeld om buiten te gebruiken om wanden te pleisteren of te kaleien. Dat is een eeuwenoude techniek waarbij je met een blokborstel de kalkmortel op de muur aanbrengt, zodat de structuur van het metselwerk behouden blijft en je de ondergrond beschermt tegen weersinvloeden. Maar omdat de mortel zo’n mooie, zachte uitstraling heeft, wordt hij steeds vaker binnen gebruikt. Met zijn typische, beetje onafgewerkte look benadrukt hij de charme van vakmanschap en eenvoud. In de Moonlight-suite vormt deze kalkmortel alvast de ideale ondergrond om te contrasteren met een kunstwerk of verlichting. De mogelijkheden voor decoratie op zo’n muur zijn eindeloos.”
Ook de wastafels en doucheruimtes in de torenkamer kregen een nieuwe look, met Mortex® in een lichte zandkleur. Deze waterdichte minerale pleister van BEAL International, op basis van natuurlijke kalk, is een veelzijdig product waarmee je naadloze doorlopende oppervlakken kan creëren. De textuur doet denken aan steen maar biedt een natuurlijk, warm resultaat en voelt zacht aan.
Vandeweyer: “Echt elke uitstraling is mogelijk, van een heel verfijnde natuursteenlook tot een verweerde wand met grove korrel. Die veelzijdigheid maakt de coating erg geliefd bij architecten. Bovendien is het product krasvast én waterdicht – een gigantische troef, vergeleken met minder technische producten die je moet beschermen met een laag vernis. Je kan Mortex® in heel dunne lagen aanbrengen om zo elke gewenste uitstraling te creëren!”
Ook die andere referentie van BEAL International, de minerale terrazzo-bekleding BEALSTONE®, kreeg een unieke toepassing binnen La Butte aux Bois. Zo staan er in de juwelenboetiek van Jochen Leën enkele originele bijzettafeltjes en salontafel. Stefan Vandeweyer: “BEALSTONE® leent zich voor heel wat creatieve ideeën, ook al omdat je verschillende aggregaten kan toevoegen aan de micromortel: stukjes glas, hout, marmer… Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en de eigenaar gevraagd of ik geen speciale stenen van hem in het product kon verwerken. Fantastisch dat hij dat idee zag zitten! En zo telt de juwelenshop nu enkele bijzettafeltjes waarin amethisten verwerkt zitten. Leuk ook, de tafeltjes zijn uit één stuk gemaakt, omdat ik BEALSTONE® in een mal heb gegoten en er dus geen verstek aan te pas kwam. Ik ken de Belgische minerale bekledingen al meer dan twintig jaar, en ze blijven mij verbazen om mee te werken.”
Jochen Leën, eigenaar van La Butte aux Bois: “Ik ben gepassioneerd door de natuur en de schoonheid van mineralen en edelstenen. Met Mortex® hebben we gekozen voor een natuurlijk en duurzaam materiaal dat perfect aansluit bij onze filosofie.”
Bij Frank Tack wordt je interieur volledig afgestemd op jouw hoogsteigen ideeën en behoeften, van ontwerp tot uitvoering. Het team van interieurarchitecten concentreert zich volledig op jouw interieurwensen en brengt ze tot leven: eerst op papier, dan in een 3D-visualisatie, en vervolgens in het echt. Ook wanneer je interieur steen voor steen werkelijkheid wordt, nemen de interieurarchitecten en vakmensen jouw persoonlijkheid en stijl in acht. Elke stap in het ontwikkelingsproces wordt gecreëerd naar jouw normen en volgt de kwaliteitsstandaard van Frank Tack, met als resultaat een toonbeeld van meesterlijk maatwerk. Hier is geen routinewerk te bespeuren, maar pure ambacht tot in het kleinste detail.
Vakmanschap tot in de kleinste details. Handwerk ten top
In de creaties van Frank Tack zit het vakmanschap tot in de kleinste accenten verweven. Vooral het verfijnde handwerk van het merk spant de kroon. Zo worden de kopse kanten van een natuurstenen keukenblad met de hand gebeiteld en gegroefd om er een verouderde en tegelijk tijdloze look aan te geven. De steen krijgt zo meer karakter en tovert elk exemplaar om tot een pièce unique. De vakmensen bij Frank Tack laten zich niet beperken door de grenzen van machines. Pure ambacht zit in hun vingers en dat zie je onder andere aan de uitvoering van kaderdeuren, kroonlijsten en afgeronde hoeken. Bovendien uit dat zich ook in manuele borstelstrepen, verfijnde stuctechnieken, sterk lakwerk en het beitsen van eik.
Een hart voor hout
Frank Tack eert het materiaal hout in elk project als een kostbare, natuurlijke schat. Het rijke materiaal wordt altijd met een diep respect voor zijn oorsprong en waarde behandeld. Het merk werkt met een uitgebreide houtbibliotheek. Omdat elk stuk een unieke lijntekening heeft, zijn geen twee hetzelfde. Vooral eik ontvangt bij Frank Tack erkenning als uitmuntend en veelzijdig materiaal. De harde houtsoort laat zich mooi bewerken en kan tegelijk ook tegen een stootje. Duurzaam, sterk, en een pracht voor het oog.
Een nieuwe generatie
Eline, dochter van Frank Tack, en haar man Tom namen de zaak over, en zetten deze voort met net zo veel begeestering en passie als Frank Tack zelf. Een warme en persoonlijke aanpak, met tijdloze en duurzame resultaten — die waarden overstijgen de generaties. “Bij Frank Tack is alles mogelijk. Klanten vertrouwen hun wensen en verzoeken toe aan onze interieurarchitecten en vakmensen die met enorm veel kennis aan de slag gaan. Het resultaat is een door en door West-Vlaams product op maat van de klant dat jarenlang meegaat”, Eline Tack.
Omarm imperfectie en rebellie met tijdloze, gedurfde sieraden
Met een schone lei en een gegroeide visie verkent onze nieuwe collectie de contrasten tussen gepolijste edelstenen en ruwe edelstenen. Deze tegenstelling is wat volgens ons een fris en gedurfd statement toevoegt aan onze tijdloze ontwerpen. En dit is de luxe waar wij in geloven.
Izabo is een merk van inclusie en voor alle leeftijdsgroepen die houden van moderne elegantie. De wereld van vandaag is er een waarin veel werelden samenkomen. Wij zien een wereld van vrijheid voor ons waarin onze klanten zich kunnen optutten voor een boodschap in de supermarkt, of casual chic kunnen blijven in eenvoudige jogging terwijl ze cocktails drinken in een lokale bar. Onze collectie is gemaakt om gedragen te worden op elke gelegenheid en in elke stemming. We moedigen je aan om onze stukken op alle mogelijke manieren van het dagelijks leven te verkennen.
Stap in een nonchalante wereld van extreme contrasten en oneerbiedige houdingen ten opzichte van kostbare imperfecties, resulterend in rebelse stukken die tijdloze verfijning vieren. Bij de eerste ontmoeting word je overvallen door bewondering en blijf je met vragen zitten — draagt ze net gekochte baguettes? Of suggereert haar Baguette dat ze gisteravond nog in een nauwsluitende feestjurk was gehuld? Gedachtenkronkels laten je om de meest chique redenen in verwondering achter, maar doen er niet toe. De look is onberispelijke rock-chic glamour!
Dompel jezelf onder in stedelijke rauwheid en avant-garde geesten, spelend met onmiskenbare contrasten die je achterlaten met vragen, veronderstellingen en pure bewondering. Zijn haar sierlijke edelstenen de truc van een feestje van gisteravond of een zakelijk statement van deze ochtend? Wie geeft erom? Ze siert de straten met sterrenkracht en een zelfverzekerdheid die aanstekelijk werkt, versierd met misschien wel overdreven grote sieraden.
Dit seizoen doorbreekt IZABO de status quo. Verfijning | Gratie worden vaak geassocieerd met speciale gelegenheden — gebruik je fijnste porselein voor dat ene intieme diner, draag die speciale jurk voor een unieke gebeurtenis, of pronk met je meest kostbare diamanten op een weelderige soiree. IZABO daagt je uit om het heft in eigen handen te nemen en je meest gedurfde stukken te dragen terwijl je je Uber Eats-bestelling ophaalt. Wie weet wie je tegenkomt? Paradeer door de straten met op maat gemaakte edelstenen om je middernachtelijke snack op te halen. Omarm je luxe rock-chick spirit door je weelderige sieraden te combineren met grijze jogging. Niets is verboden. Alles is mogelijk. Val de wereld aan met je brutale houding tegenover kostbaarheid.
IZABO nodigt je uit om de nieuwste collectie te ontdekken en een grenzeloze reis te beginnen waarin je jezelf en je wildste fantasieën en verlangens kunt versterken. Shop via izabo.eu.
IZABO is het Antwerpse juwelenmerk van ontwerpster Isabeau Olislagers. Geboren uit een inspirerende zomer aan Central Saint Martins, begon haar reis met een openbaring – ware geluk ligt in het versterken van de elementen die creativiteit aanwakkeren, het omarmen van de wilde dans van hormonen, die ons leiden om stukken te creëren met een gedurfd vleugje felheid.
IZABO speelt met de kracht van het onuitgesproken – een blik, een houding, een gebaar. Haar juwelen zijn een viering van het non-verbale, omarmen organische, funky, gedurfde en vloeiende ontwerpen die zich verweven met passie en een bevrijdende ervaring bieden voor degenen die ze dragen. Wij geloven in de kracht, potentie en bekwaamheid van imperfectie – elk stuk heeft gebreken die we omarmen, een standvastige houding tegen de conformiteit van perfectie die ons pad wil dicteren.
Bevrijding is voor ons meer dan een concept, het is een filosofie die geworteld is in de kern van elk ontwerp. Navigeer de wereld vrij, zelfverzekerd en op jouw unieke manier. Onze handgemaakte juwelen zijn een middel van verzet, met een verhaal van individuele empowerment en de rebellie tegen vaste identiteiten – leef je leven vrij terwijl je IZABO draagt. Sluit je aan bij onze reis die de dans van imperfectie viert, de kracht van non-verbale expressie, en de bevrijding die voortvloeit uit het omarmen van je eigen unieke identiteit.
De essentie van laurier: Soeder en VitraHaus lanceren samen de natuurlijke zeep EVER GREEN. De geur is geïnspireerd door de kleurrijke verscheidenheid aan planten op de Vitra Campus.
Een eerbetoon aan de tuinen op de Vitra Campus: het in Zürich gevestigde bedrijf Soeder en VitraHaus – de flagshipstore van het Zwitserse meubelbedrijf Vitra – lanceren samen de nieuwe natuurlijke zeep EVER GREEN. Hanna Olzon Åkerström en Johan Olzon Åkerström, de oprichters van Soeder, en Till Weber, Creative Director Interiors & Scenography bij Vitra, werkten nauw samen om de geur van de vloeibare zeep te creëren. Het proces begon met meerdere bezoeken aan de tuinen rondom het VitraHaus op de Vitra Campus in Weil am Rhein. De drie bedenkers probeerden de gevarieerde geuren en aroma's van de verschillende planten vast te leggen.
In het labo in Zürich zette het Soeder-team vervolgens alle indrukken om in een subtiele natuurlijke geur. Of u de zeep nu gebruikt om uw handen mee te wassen of onder de douche, de natuurlijke EVER GREEN zeep bevat frisse munt- en citroentoetsen, gecombineerd met de warmte van patchoeli. De samenstelling wordt in balans gehouden met de subtiele maar complexe, kruidige geur van laurier. Een tak van de groenblijvende laurierplant – het symbool van Soeders samenwerking met VitraHaus – siert de EVER GREEN-flessen als abstract motief.
EVER GREEN voegt een extra component toe aan de algehele ervaring van het VitraHaus – naast de architectuur, de verschillende meubelconcepten, de winkel en het café, aldus Till Weber.
Net als alle natuurlijke zepen van Soeder wordt EVER GREEN in de Soeder-fabriek in Zürich gemaakt van biologische plantaardige oliën volgens het traditionele verzepingsproces. EVER GREEN is verkrijgbaar in de toiletten van het VitraHaus en in de Vitra-showrooms. De zeep is te koop in de VitraHaus Shop. EVER GREEN wordt ook verkocht in de filialen en de onlinewinkel van Soeder.
CORUM HERDEFINIEERT UITMUNTENDHEID MET ZIJN ADMIRAL NOVELTIES
CORUM onthult vier nieuwe horloge referenties binnen de Admiral collectie, die een perfecte alliantie tussen esthetiek, technische uitmuntendheid, creativiteit en durf markeren.
De CORUM Admiral Collection, bekend om zijn esthetische aantrekkingskracht en technische uitmuntendheid, blijft horlogeliefhebbers verbazen met de introductie van vier uitzonderlijke modellen dit jaar. Het Maison, dat zich laat leiden door creativiteit en durf maar ook door zijn rijke geschiedenis, onthult uitzonderlijke wijzerplaten gemaakt van meteoriet en steen en bevestigt daarmee zijn status als baanbreker in het horlogemakersuniversum.
Admiraal 42 Meteoriet
In 1986 schreef CORUM geschiedenis met de eerste “Meteorite” horloges. Dit jaar introduceert CORUM deze unieke wijzerplaat opnieuw in de Admiral 42 collectie. De twee nieuwe modellen hebben een wijzerplaat gesneden uit een meteoriet van meer dan 4 miljard jaar oud, afkomstig uit Zweden. Elke wijzerplaat, herkenbaar aan de Widmanstätten-patronen die uniek zijn voor meteoriet, is een uniek stuk.
De wijzerplaten zijn verkrijgbaar in hun natuurlijke grijze kleur of getint blauw met behulp van de nieuwste technologieën. Geïntegreerd in een 42mm kast, gekenmerkt door de kenmerkende twaalfhoekige lunette van de Admiral collectie, worden deze uurwerken aangedreven door een automatisch uurwerk met meer dan 40 uur gangreserve. Deze horloges zijn waterdicht tot 100 meter en belichamen het erfgoed van CORUM en zijn toewijding aan innovatie in de horlogerie.
Admiral 38 - 18k roségoud malachiet - aventurijn
De Admiral 38 collectie in 18-karaats Rose Gold betovert met zijn unieke wijzerplaten in malachiet of blauwe aventurijn. De bezel van deze modellen is bezet met 72 diamanten, wat een vleugje luxe en verfijning toevoegt. Elke wijzerplaat, geslepen uit steen, is een uniek kunstwerk, versterkt door nog eens 10 diamanten.
De Admiral 38 is uitgerust met een automatisch uurwerk dat zichtbaar is door de saffierglas achterzijde van de kast en biedt een ongeëvenaarde veelzijdigheid. Waterdicht tot 100 meter belichaamt deze collectie de elegantie en vindingrijkheid van CORUM.
La Butte aux Bois & Granada lanceren: Mini-explorers edition
Educatief Programma Natuurhistorie voor lokale scholen
La butte aux bois lanceert de "Mini Explorers Edition", een nieuw educatief programma gericht op kinderen van 7 tot 12 jaar. Het programma biedt jonge deelnemers een unieke kans om op speelse wijze kennis te maken met de wereld van Natural History, gecombineerd met een exclusief kijkje achter de schermen bij La Butte aux Bois, het vijfsterren superior resort in Lanaken.
Het programma wordt momenteel exclusief georganiseerd voor 7 klassen van lokale school ‘De Bolster’ in Neerharen. De kinderen worden verwelkomd met een speelse introductie in dinosauruspak en vervolgens meegenomen naar speciaal ingerichte ruimtes waar ze onder begeleiding meer leren over de formatie van meteorieten en mineralen. Bovendien ontvangt elk kind ontvangt een persoonlijke “explorer's map” om hun avontuur vast te leggen. Hoogtepunten van het programma zijn een rondleiding langs een echte triceratops en een bezoek aan de Wonderkamer, waar de kinderen edelstenen onder de microscoop kunnen onderzoeken. Het programma biedt daarnaast een kijkje achter de schermen in de keuken van het hotel en eindigt met een lunch met astronautenthema.
De Initiatiefnemer Jochen Leen, benadrukt het belang van dit programma: "Met de 'Mini Explorers Edition' willen we jonge kinderen op een toegankelijke manier in contact brengen met de wonderen van de natuur, maar ook met het hotelwezen. We geloven dat het prikkelen van nieuwsgierigheid op jonge leeftijd hen aanmoedigt om te blijven ontdekken en groeien. Dit initiatief weerspiegelt onze bredere missie om bij te dragen aan de gemeenschap en de toekomstige generaties te inspireren."
Andor Koot, edelsteenkundige, voegt toe: “Met dit programma brengen we kinderen in aanraking met de fundamenten van de natuurwetenschappen. Van de oorsprong van meteorieten tot de eigenschappen van mineralen en fossielen, we leggen de basis voor hun begrip van natuurverschijnselen. Door middel van didactisch materiaal bieden we hun niet alleen kennis, maar ook praktische inzichten in hoe onze planeet werkt. Het is een geweldige kans om jonge geesten te laten zien hoe wetenschap de wereld om hen heen vormgeeft."
Het programma biedt jonge ontdekkingsreizigers een unieke kans om op interactieve wijze kennis te maken met de wereld van edelstenen, mineralen, meteorieten en natuurhistorie, waarbij de setting van La Butte aux Bois hen een exclusieve en inspirerende ervaring biedt. Door de enthousiaste reacties van de deelnemers is er een sterke overtuiging dat dit programma op lange termijn een waardevolle bijdrage kan leveren aan de educatieve ontwikkeling van kinderen en hun interesse in de natuurwetenschappen zal stimuleren. Momenteel wordt bekeken of dit initiatief op regelmatige basis beschikbaar kan worden gesteld aan scholen of geïnteresseerde doelgroepen.
Een prachtige cadeauset van Good Girl en Bad Boy wordt gelanceerd voor de feestdagen: ontdek de nieuwe collector Sparkling Ice met onze favoriete geuren voor zowel hem als haar. Ze zijn beide gehuld in een limited edition flacon met schitterend gouden accenten en de flacon van Good Girl heeft zelfs een fonkelende sneeuwvlok op de naaldhak als ultieme accessoire. De parfums Good Girl en Bad Boy worden bij deze collector editie Sparkling Ice aangeboden in een luxueus en winterachtig etui waardoor ze het perfecte cadeau zijn. Ook is de originele Good Girl, Karlie Kloss, opnieuw het gezicht van de campagne om zo het eindejaar feestelijk in te zetten. Tijdens de feestdagen met eindejaarscadeaus herinnert Sparkling Ice ons aan de slogan: “It’s so good to be bad.”
Zowel Good Girl met haar iconische stiletto als Bad Boy met zijn flacon in de vorm van een bliksemschicht is een bestseller binnen het assortiment van dames- en herengeuren van Carolina Herrera. Met een zoete en sensuele geur combineert de originele lancering, Good Girl, de aroma's van jasmijn, cacao, tonkaboon, amandel en koffie om een vrouwelijk maar ook mysterieus boeket te creëren.
“We kozen bewust voor contrasterende ingrediënten omdat we èlk aspect van de hedendaagse vrouw wilden vertegenwoordigen: een licht, donker, mannelijk, vrouwelijk, lief en ondeugend aspect” verklaart Carolina A. Herrera, Beauty Creative Director. “Als wij vrouwen zo veelzijdig zijn, verdienen we dan niet een parfum dat net zo intens is? Dat is Good Girl.”
Bad Boy onderscheidt zich van andere herengeuren met een gevoel van mystiek en complexiteit dankzij de tonen van rokerige salie, kruidige cannabis en warm leer. “Bad Boy, waarvan de ontwikkeling drie jaar heeft geduurd, overtrof al onze verwachtingen. Hij is wereldwijd een bestseller en bovendien een van de beroemdste herengeuren”, zegt Carolina A. Herrera. “Tijdens het creëren van deze geur ter belichaming van een hippe rebel hebben we het concept van de fougère herbekeken. Deze peiler in de herenparfumerie is zowel een klassieker als een nieuwigheid.”
Carolina Herrera Good Girl Sparkling Ice is vanaf 30 september 2024 exclusief beschikbaar bij Ici Paris XL in België - Ici Paris XL en zelfstandigen in Luxemburg. Good Girl Sparkling Ice Eau de Parfum 80ml - 165,20€
Op 4 oktober opent HEMA voor het eerst een unieke belevingswinkel die volledig gewijd is aan het geliefde nijntje. Die bevindt zich op de Meir in Antwerpen en biedt een antwoord op de grote vraag naar het nijntje-assortiment. Zowel jong als oud krijgen er de kans om zich onder te dompelen in de wereld van het iconische konijntje. De winkel blijf de hele maand oktober open.
Na het grote succes in Nederland en andere buurlanden, brengt HEMA nijntje nu ook met een eigen winkel naar België. In samenwerking met Mercis, het bedrijf achter nijntje, opent HEMA de eerste Belgische nijntje-belevingswinkel, waar fans van jong tot oud kunnen genieten van een interactieve en bijzondere winkelervaring. Stap de wereld van nijntje binnen en ontdek tal van interactieve elementen, waaronder een fotomuur.
“HEMA en nijntje zijn twee merken die hun Nederlandse roots delen en al generaties lang geliefd zijn bij families. Daarom kiezen we ook voor een aanbod voor de hele familie: van kleding tot schoolmateriaal, de nieuwe HEMA x nijntje collectie biedt iets voor iedereen”, vertelt Kim Ratajczak, Marketing Communication Manager bij HEMA.
Speciale actie tijdens openingsweekend
Tijdens het openingsweekend, dat samenvalt met het Weekend van de Klant, voorziet HEMA leuke verrassingen. Zo ontvangen de eerste 100 klanten een speciale goodiebag en is er een fotowand aanwezig om de perfecte foto vast te leggen.
De nijntje-belevingswinkel is van 4 tot 31 oktober van maandag tot woensdag van 9u tot 18u30 open. Op vrijdag en zaterdag is iedereen van 9u winkel tot 19u welkom. Ook op koopzondag, tijdens het openingsweekend, is de winkel van 9u tot 18u30 geopend. De HEMA x nijntje-collectie is exclusief verkrijgbaar in deze winkel, maar is ook in beperkte mate beschikbaar in de andere Belgische HEMA-filialen.
» DE NIEUWE RANGE ROVER SV BESPOKE MER DU NORD BELICHAAMT VREDIGE LUXE, GEÏNSPIREERD OP DE KUSTLIJN VAN DE NOORDZEE. - » DE RIJKE, DIEPE KLEUR VAN DE BUITENLAK WEERSPIEGELT DE BETOVERENDE BLAUWTINTEN VAN DE ZEE EN DE LUCHT. - » EEN EXCLUSIEF INTERIEUR MET LEREN BEKLEDING IN DE TINTEN LIBERTY BLUE EN PERLINO, EN DETAILS DIE VERWIJZEN NAAR DE ZEEVAART EN SCHEEPSBOUW. - » IN DE RANGE ROVER BOUTIQUE OP HET ALBERTPLEIN IN KNOKKE-HEIST. - » VANAF €339 000.
Vredige luxe, geïnspireerd door de kustlijn van de Noordzee, vertaalt zich in het design van de nieuwe Range Rover SV Bespoke Mer du Nord. Het exclusieve model waarvan er wereldwijd slechts vijf exemplaren werden geproduceerd en die enkel beschikbaar zijn in België en Luxemburg, is tot 6 oktober te bewonderen in de Range Rover Boutique in Knokke en verkrijgbaar vanaf € 339.000.
De kust van de Noordzee komt tot leven in het design van de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord. De blauwe kleur van het water en de warme tinten van zonovergoten landschappen vertalen zich in het ontwerp van deze nieuwe limited edition. Bezoekers kunnen de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord exclusief ontdekken in de Range Rover Boutique in Knokke. De bezoekers worden er verwend door high-end partners zoals Pierre Marcolini en Veuve Clicquot.
De kleur van de nieuwe Mer du Nord-editie werd speciaal voor deze wagen ontwikkeld als een reflectie van de lucht en de zachte golven van de Noordzee, en kreeg de naam Bespoke Blue Satin. Zowel de carrosserie als het dak zijn afgewerkt met deze luxueuze tint, met Serenity-accenten en aan de voorkant letters in zwart chroom en een subtiele omlijning in licht chroom. De Range Rover SV Bespoke Mer du Nord rijdt op ‘23-inch Forged 1077 Diamond Turned‘- wielen met een glanzend, donkergrijs contrast, wheel inserts in goudbrons en zwarte remklauwen.
Het interieur wordt gekenmerkt door twee hoofdtinten die het contrast van het strand en de zee uitbalanceren, namelijk Perlino en Liberty Blue. De kleur Perlino belichaamt het pure, ongerepte zand dat door wind en golven de kustlijn vormt. Deze tint is aanwezig op de lederen zetels, de hemelbekleding, het stuur en de gordels. Daarnaast complementeert Liberty Blue het maritieme thema door de pracht van blauw water te weerspiegelen. De matten, delen van de zetels en de dashboardkap zijn gehuld in deze diepe tint.
Een ode aan de tradities van zeevaart en scheepsbouw uit zich in het gebruik van kwalitatief fineer in het interieur. Accenten in Noble chroom en gepersonaliseerde Bespoke-kussens, instaplijsten en borduursels op de zetels benadrukken opnieuw de elegantie en exclusiviteit van de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord.
Range Rover Boutique - Albertplein 13, 8300 Knokke-Heist - Openingsuren: op zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Ontdek waarom gasten weg zijn van de MSC Yacht Club: MSC Cruises onthult de topredenen!
• De cruisemaatschappij onthult de belangrijkste kenmerken van haar exclusieve MSC Yacht Club, gebaseerd op de feedback van onze gasten. - • Gasten van de MSC Yacht Club profiteren van exclusieve zones die alleen toegankelijk zijn met een key-card, voorrang bij in- en ontscheping in elke haven, 24u/24 butler- en conciërgediensten, speciale excursies aan wal, gereserveerde plaatsen in het theater, een zorgeloze all-inclusive ervaring en nog veel meer.
Het exclusieve 'schip-in-een-schip'-concept van de cruisemaatschappij biedt gasten het ultieme comfort, privacy en persoonlijke service tijdens hun vakantie, met key-card toegang tot een waaier aan privéfaciliteiten. Met elegante en ruime suites, een exclusief restaurant, lounge, zwembad en zonnedek biedt de MSC Yacht Club haar gasten een privé oase, terwijl ze eveneens kunnen genieten van de talloze faciliteiten en entertainmentmogelijkheden op de rest van het schip. De 24u/24 butlerservice is enorm populair onder de gasten, net als de toegewijde conciërge, die hen volledige gemoedsrust biedt door elk aspect van hun verblijf te regelen. Van het boeken van spa- of wellnessbehandelingen, specialiteitenrestaurants tot het organiseren van bepaalde events zoals verjaardagen of jubilea: deze toegewijde professionals staan altijd klaar om ervoor te zorgen dat alles tot in het kleinste detail vlekkeloos verloopt.
Gasten vertellen vaak over de vele voordelen van de MSC Yacht Club die ze geweldig vinden, zoals:
1. Speciale check-in en voorrang bij het inschepen : Bij aankomst in de haventerminal worden de gasten ontvangen in een exclusieve lounge, waar ze kunnen genieten van verfijnde hapjes en drankjes. Vervolgens worden ze door een butler vlot en discreet door de veiligheidsprocedures begeleid naar de MSC Yacht Club Top Sail Lounge. Daar worden ze persoonlijk welkom geheten door de conciërge, die hen met op maat gemaakte drankjes een luxueuze start van hun vakantie bezorgt.
2. Exclusieve privileges die gasten in staat stellen optimaal van hun tijd te genieten : MSC Yacht Club-gasten profiteren van voorrang bij zowel ontscheping als inscheping in elke haven, met een butler die hen persoonlijk begeleidt van het MSC Yacht Club-gebied naar de pier of terminal. Ze hebben ook toegang tot gereserveerde zitplaatsen in het theater, waarbij ze zonder vooraf te reserveren naar een speciaal gereserveerde ruimte worden geleid. Bovendien kunnen gasten genieten van exclusieve MSC Yacht Club-excursies aan wal zodat ze hun tijd optimaal kunnen benutten en zich volledig kunnen onderdompelen in elke bestemming.
3. Een all-inclusive ervaring : De all-inclusive ervaring van de MSC Yacht Club biedt gasten volledige gemoedsrust, met een premium drankenpakket, onbeperkt Wi-Fi en toegang tot de thermale ruimte. Op geselecteerde schepen zijn de suites voorzien van een eigen Nespresso-apparaat en een selectie van East India Company-thee, ideaal voor zowel koffie- als theeliefhebbers. De minibar, die dagelijks wordt bijgevuld, is eveneens inbegrepen en kan naar wens worden aangepast door de butler.
4. Exclusieve, elegante en luxueuze ervaringen : Gasten genieten van een exclusieve reeks verfijnde ervaringen die elders op het schip niet beschikbaar zijn. Eén keer per cruise kunnen ze zich tegoed doen aan de beste thee van de East India Tea Company, vergezeld van heerlijke scones, sandwiches en gebak op traditionele Britse wijze."
5. Culinaire hoogstandjes en een deskundige sommelier in het MSC Yacht Club Restaurant" : Het restaurant biedt een onvergetelijke dinerervaring met uitzonderlijk eten en onberispelijke service. De sommelier verheft de culinaire ervaring door deskundige wijncombinaties bij elk gerecht te presenteren. Het menu, dat zowel klassieke mediterrane als internationale gerechten omvat, is geïnspireerd door de regio’s waar het schip vaart. Een toegewijd team van internationale chef-koks verrijkt de ervaring door lokale topingrediënten te gebruiken, waardoor elke lunch of diner een ware traktatie wordt.
6. Van persoonlijke service tot op maat gemaakte excursies : Gasten kunnen dagelijks genieten van een scala aan voorzieningen en lekkernijen, van vers fruit en macarons tot bonbons, evenals een fles sterke drank naar keuze aan boord. Ze profiteren bovendien van op maat gemaakte services zoals uitpak- en inpakassistentie, persoonlijke winkelsessies in de boetieks aan boord buiten reguliere openingstijden, en zelfs een privéjuwelenbezichtiging in het comfort van hun suite. Ze kunnen gebruikmaken van de exclusieve MED by MSC, een biologische lijn van voorzieningen speciaal voor MSC Yacht Club-gasten. Tot slot kunnen gasten op verzoek gepersonaliseerde excursies en ervaringen met privégidsen en vervoer aanvragen, afgestemd op hun wensen.
7. Een gezinsvriendelijke ruimte met aanvullende services die ouders privacy en gemoedsrust bieden : Voor gezinnen met kinderen is er het gemak dat ze het MSC Yacht Club-gebied niet hoeven te verlaten als hun kinderen opgehaald moeten worden. De butler kan de kinderen persoonlijk ophalen bij de kidsclub en hen naar hun ouders brengen, zodat de ervaring voor het hele gezin naadloos en zorgeloos verloopt.
8. Exclusieve zone op het MSC Cruises’ privé-eiland Ocean Cay MSC Marine Reserve : Voor gasten die het Caribisch gebied bezoeken, strekt de exclusieve MSC Yacht Club-ervaring zich uit tot het Ocean Cay MSC Marine Reserve. Hier wacht een privéstrand en restaurant op hen. Dit exclusieve gebied, bekend als MSC Yacht Club Ocean's Haven, biedt leden hetzelfde hoge serviceniveau en persoonlijke aandacht als aan boord."
Country Manager Benelux, Frank Van den Steen, rondt af: “MSC Yacht Club is al jaren bijzonder populair bij Benelux-gasten. Belgische en Nederlandse gasten waarderen vooral de oase van rust, de exclusiviteit, de uitstekende butler-service en het high-end all-inclusive aanbod.“
Carrefour verlaagt de prijzen van 1.500 favoriete dagelijkse producten van haar klanten
Met de herfst in aantocht blijft Carrefour België zich sterk maken voor de koopkracht van haar klanten. Dat doet de retailer met een bijkomende prijsverlaging waardoor het intussen een selectie van 1.500 producten met korting aanbiedt. In deze periode van het jaar stijgen de uitgaven van huishoudens vaak door de kosten voor de terugkeer naar school en de heropstart van de verwarming bijvoorbeeld. Carrefour is zich bewust van deze uitdagingen en zet zich in om haar klanten te ondersteunen door kortingen aan te bieden op een breed scala aan producten. Deze actie maakt deel uit van de strategie van de retailer om haar uitgebreid assortiment producten toegankelijk te maken, terwijl de hoge kwaliteit gewaarborgd blijft.
Carrefour biedt het breedste assortiment aan private label producten aan, met prijzen die gemiddeld 30% lager liggen dan die van de grote merken. Dankzij het merk Carrefour BIO biedt de winkelketen ook de goedkoopste biologische producten van België aan, met als doel biologische kwaliteitsproducten toegankelijk te maken voor iedereen, met respect voor alle schakels in de productieketen.
Een selectie aangepast aan het herfstseizoen
Carrefour past deze prijsverlagingen toe op zowel voedings- als non-foodproducten, waaronder artikelen van het merk Carrefour en nationale merken. Deze kortingen zijn geldig in de drie Carrefour-winkelformaten: Hyper, Market en Express, en op de e-commercesite carrefour.be.
De producten die voor deze actie zijn geselecteerd, omvatten warme en troostende gerechten, evenals seizoensgebonden hygiëne- en non-foodartikelen. De kortingen zijn er in alle winkelformaten. Het aantal gereduceerde producten varieert naargelang de grootte van de winkel.
Voorbeelden van producten beschikbaar in de Carrefour hypermarkten die in prijs verlagen: Cava la passion brut 75cl : oude prijs : 11,99 € → nieuwe prijs : 10,79 € - Extra moelleux nature 500gr : oude prijs : 2,99 € → nieuwe prijs : 2,69 € - De Belgen fijne galetten echte boter 250g : oude prijs : 1,99 € → nieuwe prijs : 1,69 € - Carlsbourg cr auth.35% 25cl : oude prijs : 2,79 € → nieuwe prijs : 2,49 € - Car | roquefort 100gr(l) : oude prijs : 1,99 € → nieuwe prijs : 1,69 € - Car marga liquide bout 500ml : oude prijs : 1,69 € → nieuwe prijs : 1,35 € - Panzani pipe rigate 500g : oude prijs : 2,79 € → nieuwe prijs : 2,49 € - Car mousseline pomme 560g : oude prijs : 0,99 € → nieuwe prijs : 0,79 € - Campina lait ent. 0,5l : oude prijs : 1,39 € → nieuwe prijs : 1,29 € - Liégeois choc.cacao dess.200g : oude prijs : 0,59 € → nieuwe prijs : 0,45 €
: Paveau lanceert nieuwe kleur Broome, speciaal voor kerst
» NIEUWE KLEUR: BROOME - » SPECIALE KERSTEDITIE
Paveau lanceert de nieuwste toevoeging aan haar collectie: een elegante waterfles in de feestelijke kleur Broome. Deze nieuwe, wijnrode editie straalt luxe uit en past moeiteloos bij de andere Paveau-flessen en glazen. Breng een vleugje design op je tafel of onder de kerstboom met dit speciale, kerstige model.
Bordeaux Broome
Speciaal voor de aankomende kerstperiode ontwierp Paveau een nieuwe fles in dé kleur van deze winter. De kleur Broome weerspiegelt op een verfijnde manier de rode en paarse kerstdecoraties die je huis sieren en de warme sfeer van de feestdagen. De trendy tint tovert je fles om tot het pronkstuk van de tafel, en past mooi bij je kerstinterieur en de andere flessen en glazen. De naam van de kleur verwijst naar de exotische kustplaats Broome in het noorden van West-Australië, waar de stranden een blend zijn van rode, paarse en oranje kleuren.
Een cadeau voor de host
Met lege handen toekomen voor het kerstdiner? Dankzij Paveau wordt dat verleden tijd. Het handgeblazen glaswerk in kleurrijke uitvoeringen kan perfect dienen als cadeau onder de kerstboom, of om mee te nemen naar een etentje. De stijlvolle flessen en bijbehorende glazen kun je zelfs meteen op tafel plaatsen als praktische toevoeging met tegelijkertijd een esthetische meerwaarde. Zo geef je elke tafelsetting meteen een extra feestelijke toets.
Kerst bij Isabelle De Pauw
Hoe de vrouw achter Paveau zelf kerst viert? Als kerstliefhebber houdt Isabelle ervan om haar huis van voordeur tot achterdeur, en zelfs haar tuin, te versieren volgens een bepaald thema. Meestal kiest ze voor een traditionele maar elegante stijl. Als er gasten op bezoek komen, hoort daar natuurlijk ook een feestelijke tafelschikking bij. Daarvoor mixt en matcht ze de mooiste exemplaren uit haar servies. Omdat het met kerst wat specialer mag, haalt ze dan haar vintage kristallen glazen en het zilveren bestek van haar grootmoeder tevoorschijn. Die combineert ze met eigentijdse stukken voor een opvallende look. Natuurlijk mogen de luxueuze Paveau-flessen ook niet ontbreken. Nog een must-have op de tafel van Isabelle? Kaarsen, veel kaarsen.
Elke druppel telt
Met de verfijnde flessen van Paveau zet je een stap in de juiste richting; een stap vooruit. Ze zijn het bewijs dat herbruikbare flessen ook design kunnen zijn, en veranderen kraanwater drinken in een stijlvolle beleving. Zo komen plastic flessen op de achtergrond, leren we elke druppel kraanwater te waarderen, en worden duurzame keuzes trendier dan ooit.
Broome is beschikbaar vanaf november in de winkel en op de vernieuwde webshop.
met een illy Art Collectie ontworpen door Stefan Sagmeister
illycaffè ondersteunt opnieuw de historische Barcolana internationale zeilwedstrijd die symbool staat voor Triëst met een speciale illy Art Collection van Stefan Sagmeister. De ontmoeting tussen Sagmeister en Barcolana is het resultaat van de intuïtie van illycaffè, dat het concept van de regatta 2024, "Positive Energies" sterk weerspiegeld en de kunstenaar uitnodigde om, door middel van de poster van de regatta en een uniek object zoals het iconische illy espressokopje, de vernieuwde geest van dit evenement uit te drukken.
Om de illy Art Collection Barcolana tot leven te brengen, koos Sagmeister voor de “Beautiful Numbers”-aanpak, zijn inspiratiebron van de afgelopen jaren, waarbij een oud olieverfschilderij en een infographic met elkaar verweven zijn en elkaar uitspelen. De kunstenaar koos het lege canvas van het iconische illy kopje om gestileerde zeilen van verschillende grootte af te beelden, die de evolutie van de deelnemers aan de Barcolana-regatta door de jaren heen, waarvan de oppervlakken de ronde golven van de schotel weerspiegelen en creëren een band met de zee in kleuren die passen bij het thema “Positieve energieën” van Barcolana. De achtergrond van de zeilen is een oud schilderij met een delicaat vrouwenfiguur in gedempte tinten, wat de transformatie van de rol van de vrouw door de tijd heen weerspiegelt, vooral in zeilraces, van louter toeschouwers naar grote hoofdrolspelers, zoals ze zijn in de Barcolana van vandaag.
The “Beautiful Numbers” wil zijn publiek laten nadenken over de positieve ontwikkelingen in de wereld, gezien vanuit een langetermijnperspectief, door middel van een reeks visuals die elk fenomeen in zijn eigen, decennia- of eeuwenlange periode kan plaatsen. De nieuwe illy Art Collection is dus een uitnodiging om de tijd te nemen, ook tijdens een koffiepauze, om te proberen je kijk op de wereld te veranderen en je te richten op geluk.
“We hebben opnieuw besloten om Barcolana te steunen tijdens de 56e editie en dit te vieren met een Artist's Poster en een speciale illy Art Collection van Stefan Sagmeister. De bedoeling is om een positieve boodschap van hoop over te brengen die ons eraan herinnert hoe belangrijk het is om te vechten voor rechten en vrijheid in de sport, zoals op elk ander gebied”, aldus Cristina Scocchia, CEO van illycaffè.
“Dit project geeft me de kans om mijn kunst te uiten via het iconische illy kopje en om een band te creëren met de essentie van het Barcolana-evenement. De zeilen overlappen met een vrouwelijk figuur, de lijnen en kleuren vertegenwoordigen mijn verlangen om een idee van evolutie in de tijd te delen, voor een gevoel van vertrouwen in de toekomst”, legt Stefan Sagmeister uit.
De illy Art Collection beker van Stefan Sagmeister is vanaf 24 september verkrijgbaar voor de adviesprijs van € 26,90 in de winkels (illy Caffè en illy Shop) en op www.illy.com.
De nieuwe Classics Moneta Moonphase is een creatie waarvan de bezel is geïnspireerd op de geribbelde rand van een munt, waar zijn naam van afgeleid is. Aangeboden in een stalen kast van 37 mm, kiest dit uurwerk voor een nieuwe benadering van de geribbelde bezel, een grote klassieker uit Genève, door een origineler, atypisch uurwerk te creëren. Met een blauwe, zwarte of zilveren wijzerplaat heeft het de traditionele afwerkingen van haute horlogerie, terwijl het betaalbaar blijft dankzij een kwartsuurwerk met 5 jaar autonomie.
Bruggen zijn gemaakt om over te steken. Frederique Constant doet dat al meer dan 35 jaar. Een voor een heeft de in Genève gevestigde Manufacture de barrières afgebroken die de fijne horlogemakers ervan weerhouden zichzelf uit te drukken. Bijvoorbeeld door het creëren van betaalbare luxe uurwerken, twee termen die voorheen als tegenstrijdig werden beschouwd. Deze visie wordt vandaag voortgezet met de nieuwe Classics Moneta Moonphase.
Het idee is om de verschillen tussen mechanische en kwartsuurwerken weg te werken. Allereerst door het afschaffen van de secondewijzer, die de enige manier was om een kaliber van het ene of het andere type te identificeren. De Classics Moneta Moonphase heeft slechts twee wijzers, de uur- en minutenwijzer, plus een maanfase. Op het eerste gezicht is dus niet te zien of het horloge mechanisch of kwarts is. Het is niet langer een kwestie van techniek, maar gewoon van het creëren van schoonheid en harmonie, met behulp van het beste kaliber dat past in 37 mm, tegen de juiste prijs. Vervolgens heeft de Classics Moneta Moonphase alle esthetische kenmerken van fijne mechanische horlogerie. Het heeft een fijne zonovergoten wijzerplaat, twee dauphine wijzers en opgelegde uurmarkeringen. De bezel heeft een delicaat geribbeld guillochépatroon dat doet denken aan de rand van een munt - waar zijn naam van is afgeleid.
Op 6 uur is de emblematische complicatie van de traditionele horlogerie, de maanfase, terug te vinden. Deze bevindt zich onder een ronde guilloché-uitsparing, net boven de woorden “Swiss Made”, die getuigen van de Geneefse wortels van het huis. Met dezelfde aandacht voor eenvoud voor zoveel mogelijk mensen, kunnen het kaliber en de complicatie samen worden ingesteld, door middel van de kroon. En het kwartsuurwerk houdt de maanfase maandenlang nauwkeurig, zelfs als het horloge niet wordt gedragen. De buitenkant is al even nauwkeurig vervaardigd. Het glas is van saffier met een antireflecterende behandeling. De wijzers zijn allemaal met de hand gepolijst. De band is van echt leer, met stiksels die ofwel bij de kleur van de wijzerplaat passen of bij die van de band zelf, afhankelijk van het model.
De nieuwe Classics Moneta Moonphase garandeert een batterijlevensduur tot 60 maanden, oftewel 5 volle jaren. Het wordt geleverd in een 37 mm roestvrijstalen kast met drie variaties in de kleur van de wijzerplaat en de band: een zeer eigentijds geheel zwart model, een stralende marineblauwe versie en tot slot een meer klassiek en meer horlogerie model, met een zilverkleurige wijzerplaat op een bruine band.
A floor makes a room. Dat is altijd al het motto geweest bij Quick-Step. Welk type vloer je kiest, heeft immers een groot effect op je interieur. Maar ook de kleur bepaalt in grote mate de sfeer in huis en dat maakt het keuzeproces er niet gemakkelijker op. Gelukkig kan je rekenen op het deskundig advies van Quick-Steps floor designers die je door het proces loodsen.
STAP 1: MAAK EEN MOODBOARD
Om jouw keuzestress tot een minimum te beperken, is het essentieel om eerst de interieurstijl te definiëren die past bij jouw levensstijl. Ga je voor een moderne, rustieke, minimalistische of eclectische stijl? Elke keuze brengt een ander kleurenpalet met zich mee, en een unieke combinatie van materialen en texturen die elkaar aanvullen. Bovendien helpt een duidelijke visie bij het maken van consistente en bewuste keuzes, wat bijdraagt aan een samenhangend en evenwichtig interieurontwerp dat echt weerspiegelt wie je bent. Maak daarom een moodboard met voorbeelden van interieurs die je hart sneller doen slaan en gebruik deze als leidraad tijdens het keuzeproces.
STAP 2: MATCH DE VLOER MET JOUW STIJL
Als een moderne, minimalistische stijl aansluit bij jouw persoonlijkheid, kies je best voor een neutrale vloer in grijstinten, wit of beige. Deze kleuren zorgen voor een strakke en geraffineerde look. Rijke, warme houtdecors zijn dan weer ideaal om een gezellige, rustieke ambiance op te roepen. Donkere houten vloeren brengen de landelijke charme extra tot leven maar kunnen ook een perfect een authentieke toets zijn in een meer eclectisch interieur. Wil je verschillende trends uitproberen? Dan is een neutrale, beige eiken vloer perfect voor jou, aangezien deze bij elke interieurstijl past en tijdloos is. Zo kan je doorheen de jaren experimenteren met verschillende interieurstijlen op een neutraal canvas, en het is ook een ideale keuze als je ooit je thuis zou willen verhuren.
STAP 3: HOUD REKENING MET DE RUIMTE
Kleur kan ook de ruimtelijke perceptie van een kamer beïnvloeden. Zo vertelt Anastasiia Kudashova, hoofdontwerper van Quick-Step: “Vaak worden lichtgekleurde interieurs toegepast in kleinere kamers omdat men denkt dat lichtere kleuren ruimte groter doet lijken. In werkelijkheid is het de combinatie van lichte en donkere elementen die de waargenomen afmetingen van een ruimte beïnvloedt. Als je dus geen fan bent van een volledig licht interieur, kun je een vergelijkbaar ruimtelijk effect bereiken door enkel een lichtgekleurde vloer te kiezen en de rest van de ruimte met donkerdere toetsen in te richten. In kamers met veel natuurlijk licht kunnen ook donkere, gedurfde vloeren comfortabel worden toegepast zonder dat ze de ruimte klein of benauwd laten aanvoelen.”
STAP 4: KIES VOOR EEN TIJDLOZE VLOER
Felle, opvallende kleuren zijn perfect om een persoonlijke toets te geven aan je interieur, maar een vloer is geen fashion item dat je elk seizoen kan vervangen volgens de laatste hype. Bovendien zijn de vloeren van Quick-Step zowel mooi als duurzaam en mag je zelfs vertrouwen op een levenslange garantie. Daarom kies je dan ook best voor een neutrale vloer die de vluchtige interieurtrends overstijgt Klassieke houtlooks zijn al jarenlang een vaste waarde in interieurs en zullen altijd tijdloos blijven. Wil je toch een statement maken? Kies dan voor kleurrijke eyecatchers zoals een knalgele fauteuil of een rode salontafel die je na verloop van tijd kan vervangen. Want niet alleen de tijdsgeest, maar ook jouw persoonlijkheid zal doorheen de jaren evolueren. Zeker is dat iedereen iets kan vinden in het uitgebreide assortiment van Quick-Step, of je nu houdt van klassiek, modern of gedurfd.
Noord Brabant zet Vincent Van gogh dit najaar in de bloemetjes
Beleef het Jaar van de Zonnebloem net over de grens
Met maar liefst 3 Van Gogh musea, 46 Van Gogh monumenten, de Van Gogh fietsroute en verschillende Van Gogh wandelroutes, wordt Noord-Brabant niet voor niets Van Gogh’s Homeland genoemd. Nu het 100 jaar geleden is dat zijn beroemde kunstwerk ‘Vaas met Zonnebloemen’ in de National Gallery in Londen voor het eerst tentoongesteld werd, is 2024 in Noord-Brabant uitgeroepen tot Jaar van de Zonnebloem; een jaar van zaaien, groeien en bloeien. Speciaal voor deze gelegenheid zorgt Van Gogh Nationaal Park samen met Stichting Van Gogh Brabant, gemeenten, natuurbeheerorganisaties en Brabant Herinnert dit najaar voor tal van unieke belevenissen. Zo wordt Van Gogh’s meesterwerk ‘Vaas met 15 zonnebloemen’ in Etten-Leur tot leven gebracht, kan je deelnemen aan een creatieve fotowedstrijd en loodst de Van Gogh fietsroute jou door dit kleurrijke landschap. Met onderstaande activiteiten treed je in Noord-Brabant letterlijk in Van Gogh’s voetsporen.
Noord-Brabant dit najaar letterlijk en figuurlijk in bloei
Om de boerenbloem, zoals Van Gogh hem noemde, dit jaar in de kijker te zetten, werden de akkerranden en bermen in tal van Noord-Brabantse steden ingezaaid met zonnebloemen en plaatste de provincie op meerdere groene locaties speciaal ontworpen insectenhotels. Noord-Brabant wordt hierdoor niet alleen kleurrijker, ook de natuur krijgt een boost. In combinatie met de juiste bloemenmengsels zorgen zonnebloemen namelijk voor een betere biodiversiteit en ondergroei. Insecten krijgen hierdoor een gevarieerdere maaltijd, de leefgebieden van belangrijke verstuivers worden verbeterd en ook het bijenlandschap wordt versterkt.
Van Gogh’s meesterwerk bloeit op in Etten-Leur
Bij de Menmoerhoeve in Etten-Leur, nabij Breda, wordt zijn wereldberoemde schilderij 'Vaas met 15 zonnebloemen’ tot leven gebracht. Het meesterwerk komt daar in de nazomer tot bloei op een terrein van bijna één hectare. Loop niet alleen langs de aangelegde paden dwars door het schilderij, maar bekijk dit kunstwerk ook vanaf een 6 meter hoog uitkijkplatform. Bezoekers zullen het schilderij vanaf eind augustus tot en met midden oktober 2024 kunnen bewonderen.
Spring op het zadel voor een fleurige fietsroute
Voor het jaar van de zonnebloem zijn maar liefst 294 knooppunten langs de Van Gogh fietsroute ingezaaid met zonnebloemen. Deze fietsroute, van 435 kilometer bestaande uit 10 unieke lussen, loodst jou dwars door het Noord-Brabantse landschap dat Van Gogh zo inspireerde en verbindt Van Gogh musea, erfgoedlocaties en Van Goghmonumenten met elkaar. Daarnaast is deze route het decor van een Van Gogh Sunflower Tour try-out, een wielerroute van Helvoirt naar Nuenen die dit jaar met een selecte groep wielrenners wordt gereden. Ontdek de kaart van Van Gogh NP via: vangoghnationalpark.com
Deel jouw mooiste zonnebloemfoto en win!
Deze zomer kan jong en oud in de voetsporen van Van Gogh treden door een mooie zonnebloemfoto op te sturen geïnspireerd op deze schilder. Met deze creatieve wedstrijd vallen er tal van leuke prijzen te winnen, zoals een masterclass fotografie van National Geographic fotograaf Hans Avontuur, een weekend weg in een Natuurhuisje in Van Gogh Nationaal Park en een Van Gogh NP VIP-pakket. Nog tot en met 17 september kunnen geïnteresseerden zich via deze link inschrijven. Alle ingezonden foto’s krijgen sowieso een digitaal podium.
Meer info over Van Gogh en het jaar van de Zonnebloem vind je terug op: https://www.jaarvandezonnebloem.nl/nl
Van Gogh Nationaal Park is een Nationaal Park Nieuwe Stijl, een gebied waarin 80 organisaties samenwerken aan een groen, mooi, gezond en vitaal landschap. Hier worden natuur en cultuur samen met landbouw, bedrijvigheid, recreatie en woningbouw ontwikkeld. Het is niet alleen de omgeving waar Vincent van Gogh opgroeide en zich liet inspireren, maar ook het Noord-Brabant dat je terugziet in zijn wereldberoemde schilderijen.
Win een all-in gezinsweekend in Noord-Brabant
Zin om Noord-Brabant zelf te komen ontdekken? Neem dan zeker deel aan de winactie en maak kans op een van de drie all-in gezinsweekends (max. 6 personen) naar Noord-Brabant, de meest Vlaamse provincie van Nederland!
Kranen en spoelbakken stelen misschien vaak de show in een keuken, maar ook je dampkap speelt een bepalende rol in de look van je keuken. Ga je voor strak of klassiek, extra verlichting of sfeerverlichting? De dampkappen van Franke zijn stuk voor stuk eyecatchers die ook nog eens voorzien zijn van allerlei technologische snufjes. Ongeziene efficiëntie, stille motoren, betere luchtkwaliteit, … Franke heeft het allemaal.
Een schone keuken ; Een keuken waar geen kookgeur of vervuilende elementen in de lucht hangen zou de norm moeten zijn. Daarom ontwierp Franke de Mythos Air Hub met een ingebouwd luchtzuiveringssysteem. Deze dampkap doet dus meer dan enkel geurtjes opzuigen. De lucht wordt meteen ook ontsmet, waardoor er minder allergenen, huisstof, virussen en bacteriën rondzweven. Een fantastische manier dus om je keuken proper te houden zonder er veel voor te moeten doen.
Meer dan alleen looks : De Mythos T-shelf-eilanddampkap is niet alleen een plezier voor het oog maar ook voor de keuken. De T-vormige dampkap brengt met haar vernieuwende design een frisse wind in de keuken. Een matzwarte finish, strak licht en smoky glas blenden samen in dit model. Je verse kruiden, glazen of flessen kan je bovendien allemaal stylen op de stijlvolle ingebouwde schappen.
Stille kracht : De Mythos Vertical Pro-dampkap werkt als stille kracht in je keuken. Achter de strakke look van deze dampkap gaat een ongezien vermogen schuil. Toch is dit model van Franke ook energiezuinig en vooral stil. De vernieuwende ventilator behoudt de rust in je keuken, zelfs op volle kracht. Deze kan je ook nog eens tot op zes meter afstand plaatsen, wat nog meer stilte garandeert.
Druppelvrij : De unieke look van de Maris Drip Free-dampkap prikkelt meteen je nieuwsgierigheid. Het model met touchvrije bediening wordt geïnstalleerd tegen de keukenwand. Dankzij innovatieve technologie wordt het glazen paneelvlak van deze dampkap verwarmd, waardoor er zich tijdens het koken geen druppels vormen en je kookpotten droog blijven.
Nieuw, nieuwer, nieuwst? : De Maris 2gether is een kookplaatafzuiging die vecht tegen kooklucht aan de bron. Doordat de dampkap zich tussen de potten en pannen begeeft, kan deze de geurtjes doen verdwijnen nog voor ze opstijgen. Het rooster is hittebestendig en vloeistoffen worden opgevangen nog voor ze zich een weg naar het mechanisme kunnen banen. Bovendien schakelt de afzuiging vanzelf in. Kortom, deze onzichtbare en efficiënte dampkap is een droom voor elke keuken.
EEN NIEUW HOOGTEPUNT VOOR WEARABLES MET DE BEOPLAY H100 HEADSET
Bang & Olufsen kondigde zijn nieuwe “flagship headphones”, de Beoplay H100, aan, die bijna een eeuw geschiedenis benut om de luisterervaring van de toekomst opnieuw te definiëren. Voortbouwend op het succes van de Beoplay H95, de meest succesvolle hoofdtelefoon van Bang & Olufsen tot nu toe, is de Beoplay H100 op elk gebied verbeterd: ongeëvenaarde geluidskwaliteit, een nieuwe modulaire constructie, uitstekende digitale ruisonderdrukking en een prachtig design dat voortbouwt op de designiconen van Bang & Olufsen.
“De Beoplay H100 tilt alles wat we de afgelopen tien decennia hebben bereikt naar een hoger niveau en definieert onze toekomst: een tijdperk waarin prachtig geluid duurzaam is. Het vertegenwoordigt het ware potentieel van een Bang & Olufsen audiowearable en we kunnen niet wachten om deze hoofdtelefoon aan onze klanten te presenteren,” zegt Bang & Olufsen CEO Kristian Teär en vervolgt: “Geïnspireerd door de ongeëvenaarde prestaties van onze Beolab-luidsprekers, onze iconische ontwerpen uit het verleden en de modulaire constructie die materiële perfectie en circulariteit omarmt, belichaamt de Beoplay H100 echt onze ontwerp- en innovatiecapaciteiten.”
Design dat verder gaat dan comfort
De Beoplay H100 is vervaardigd uit materialen van de hoogste kwaliteit om een voller, fijner geluid te leveren, waar nodig. De Beoplay H100 heeft een zijdezachte, krasbestendige en geharde glazen touch-interface aan de zijkant van de hoofdtelefoon. Samen met precisie haptische draaiknoppen en tactiele knoppen zijn alle essentiële bedieningselementen gemakkelijk toegankelijk. De nieuwe afneembare binnen hoofdband, fijn gewikkeld in gebreid textiel, is ergonomisch ontworpen voor de hele dag ademend vermogen en comfort. Zelfs de oorkussens, bedekt met zacht lamsleer, zijn aangepast om een ervaring te bieden die net zo goed aanvoelt als het klinkt.
De Beoplay H100 is verkrijgbaar in drie tijdloze kleurstellingen: Infinite Black, Hourglass Sand en Sunset Apricot. De Infinite Black tint verwijst naar de klassieke designesthetiek van Bang & Olufsen, waarbij het diepe zwarte leer contrasteert met het natuurlijk getinte aluminium. De kleur van Hourglass Sand heeft een Scandinavische toon-op-toon benadering, terwijl Sunset Apricot een licht koperen aluminium kleur bevat dat afsteekt tegen de warme perzikkleuren van het leer.
“Het ontwerpen van een meeslepende geluidservaring met ultiem comfort was essentieel in het ontwikkelingsproces van de Beoplay H100,” zegt Bang & Olufsen Hoofd Design, Tiina Kierysch. “We wilden hoogwaardige materialen en kleuren gebruiken, geïnspireerd door fijne sieraden, om een tijdloos en verfijnd ontwerp te creëren. Met de solide glans van aluminium, de zachtheid van leer en het koel aanvoelende glas, viert de Beoplay H100 niet alleen geluidskwaliteit, maar ook ontwerpexcellentie,” vervolgt ze.
De lichte en luxueuze leren hoes biedt gemakkelijke en stijlvolle draagbaarheid tijdens het reizen. Wanneer de Beoplay H100 buiten de hoes is en niet wordt gedragen, schakelt hij over naar een laag verbruik modus, waardoor de standby-tijd tot 90 dagen wordt verlengd en de hoofdtelefoon klaar blijft voor gebruik. Als hij in de hoes wordt bewaard, schakelt de hoofdtelefoon volledig uit, waardoor meer dan een jaar standby-tijd mogelijk is.
Om geweldig geluid te waarderen, heb je stilte nodig
Met op maat gemaakte 40mm titanium drivers, gehuisvest achter elegante aluminium roosters, levert de Beoplay H100 Hi-Res geluid, afgestemd door de gerenommeerde tonmeesters van Bang & Olufsen. Om de geluidservaring te verbeteren, heeft het team hun expertise en principes toegepast om een hoofdtelefoon te creëren geïnspireerd door de Beolab 90, de statement luidspreker van het Deense audiomerk.
“De Beoplay H100 is de beste hoofdtelefoon die we ooit hebben gemaakt. Of je nu naar je favoriete muziek luistert, een telefoongesprek voert in een lawaaierige omgeving, de invloed van de omgeving beheerst met actieve ruisonderdrukking of audiotransparantie, de H100 levert altijd uitzonderlijke audioprestaties,” zegt Bang & Olufsen Directeur Technologie Neo Kaplanis en legt uit:
“Om geweldig geluid te waarderen, heb je stilte nodig. In een rustige omgeving zul je ervaren hoe moeiteloos de Beoplay H100 je de geluidshelderheid en dynamische prestaties biedt die je normaal alleen op high-end luidsprekers hoort. Bij het pendelen of reizen wil je de impact van geluid op je ervaring kunnen beheersen. Om dit te bereiken hebben we een geavanceerd microfoonsysteem ontwikkeld dat kristalheldere stem levert, zelfs in zeer veeleisende situaties, de prestaties van onze actieve ruisonderdrukking (ANC) verdubbeld ten opzichte van de Beoplay H95 en de EarSense™ technologie ontwikkeld die het geluid in realtime aanpast aan de unieke pasvorm van de drager terwijl je onderweg naar muziek luistert.”
Technologie eenvoudig gemaakt
De Beoplay H100 komt met een reeks nieuwe innovaties en functies die maatstaven zetten binnen wearables: • Ongelooflijk geluid: De Beoplay H100 levert Hi-Res geluid tot 96 kHz / 24 bits. De introductie van Bang & Olufsen's nieuwe adaptieve audioprocessing EarSense™ biedt een persoonlijke en ongeëvenaarde luisterervaring door het geluid in realtime aan te passen aan de unieke pasvorm van de drager. • Maak dingen natuurlijk met Ruimtelijk Geluid: Geoptimaliseerd voor Dolby Atmos, geavanceerde ruimtelijke audioprocessing en hoofdtracking, levert de Beoplay H100 een natuurlijkere luisterervaring • Chaos uit, moment aan: De Beoplay H100 heeft 10 zorgvuldig geconfigureerde studio-grade microfoons, die Bang & Olufsen's meest geavanceerde ruisonderdrukking en transparantiemodus tot nu toe leveren. • Automatisch Aan en Uit: De Beoplay H100 detecteert automatisch wanneer ze worden gedragen. Zet ze op en je bent klaar om te gaan. Geen noodzaak om de aan/uit-knop te zoeken. • Schakel eenvoudig over: Schakel van muziek naar de buitenwereld met een draai aan de zorgvuldig ontworpen haptische draaiknop om TrueTransparency™ in te schakelen, alsof je geen hoofdtelefoon draagt. • Snel luisteren: Til een oorschelp op of bedek deze met je handpalm om te schakelen van volledig gesloten en ondergedompeld naar open modus, waardoor je je omgeving duidelijk kunt horen alsof je geen hoofdtelefoon draagt. • Pas bedieningselementen aan: Pas de gebruikersinterface naar eigen smaak aan met de Bang & Olufsen-app. • Snelle oplading: Krijg tot 5 uur speeltijd met 5 minuten opladen. Bij volledige oplading biedt de Beoplay H100 tot 34 uur speeltijd.
Ontwerp gebaseerd op cradle-to-cradle principes
Bang & Olufsen's toewijding aan productcirculariteit, repareerbaarheid en duurzaamheid is duidelijk zichtbaar in de Beoplay H100. De nieuwe hoofdtelefoon is ontworpen volgens cradle-to-cradle principes, en het bedrijf verwacht dat de Beoplay H100 officieel gecertificeerd zal zijn in 2025.
“We zijn verheugd om ons modulaire “design thinking” voor het eerst naar de wearables-categorie van Bang & Olufsen te brengen. Het is de juiste stap in onze voortdurende reis om de productcirculariteit in ons hele portfolio te verbeteren. Voor de Beoplay H100 hebben we prioriteit gegeven aan duurzaamheid, onderhoud en repareerbaarheid door middel van modulaire ontwerpen. Daarnaast hebben we onze software ontwikkeld met de toekomst in gedachten, zodat de hoofdtelefoon zich kan aanpassen en evolueren met nieuwe technologieën voor een echt tijdloos ontwerp,” zegt Bang & Olufsen’s Directeur Product Circulariteit en Portfolio Planning, Mads Kogsgaard Hansen.
De duurzaamheidselementen die zijn opgenomen in de Beoplay H100 om een nieuwe norm te stellen in wearables zijn onder andere: • Gebruikersvriendelijke vervangbare onderdelen: De meest blootgestelde gebieden aan slijtage zijn die naar de gebruiker toe. De binnen hoofdband en oorkussens zijn ontworpen voor eenvoudige losmaakbaarheid, zodat gebruikers deze onderdelen zelf kunnen vervangen. - • Servicebare componenten: Een aanzienlijk vernieuwd ontwerp van de hoofdtelefoon betekent snelle toegang voor het serviceteam van Bang & Olufsen om belangrijke componenten zoals de batterijen, glazen oppervlakken, drivers en printplaten eenvoudig te vervangen en de levensduur te verlengen. - • Evoluerend softwareplatform: De Beoplay H100 markeert het begin van Bang & Olufsen's nieuwe softwareplatform voor wearables. Geïnspireerd door het Mozart-softwareplatform van het bedrijf, is de software op de Beoplay H100 upgradable, zodat de hoofdtelefoon niet wordt ingehaald door nieuwe technologie. Bang & Olufsen zal nieuwe mogelijkheden naar de Beoplay H100 brengen, met name draadloze hi-res audio en 3-Device Multipoint. -• Tot vijf jaar garantie: Als blijk van kwaliteit en zorg komt de Beoplay H100 met een verlengde garantie van vijf jaar bij deelname aan Beocare – het uitgebreide garantieprogramma van Bang & Olufsen
Prijs en beschikbaarheid
De Beoplay H100 (aanbevolen prijs: 1499 EUR) is beschikbaar in de winkels van Bang & Olufsen en online vanaf 3 september 2024.