De Resto's du Cœur roepen nationaal op tot donaties voor de aankoop van schoolmateriaal
De Federatie van de Resto du Cœur van België stelt vast dat gratis onderwijs niet alle kosten dekt en dat er nog veel ongelijkheden zijn. Resto’s du Cœur, één van de pijlers van de voedselhulp in het hele land, doet een nationale oproep tot donaties voor de aankoop van schoolbenodigdheden voor kinderen van de kansarme gezinnen. De Terug Naar School-actie van de Resto’s du Cœur heeft tot doel kits met schoolgerief te schenken aan kansarme gezinnen om hen te verlossen van de kosten die niet gedekt worden door het gratis onderwijs en om hun kinderen in staat te stellen het schooljaar in eerlijkere omstandigheden te beginnen. De Belgische Resto’s du Cœur hopen dankzij de ontvangen donaties schoolkits te kunnen uitdelen aan meer dan 3.000 kinderen.
De Federatie van de Resto du Cœur van België roept opnieuw op tot solidariteit. Al 4 jaar lang koopt de Federatie schoolmateriaal voor de kinderen van de begunstigde gezinnen en nodigt ze iedereen uit om een donatie te doen zodat ze het schooljaar met meer slaagkans kunnen beginnen. In 2023 heeft de Terug Naar School-actie het mogelijk gemaakt om 3.208 schoolkits te schenken aan de kinderen van de begunstigden van de Resto’s du Cœur.
Gratis onderwijs: nuttige maar onvolledige steun in de strijd tegen ongelijkheid
De Belgische Grondwet voorziet gratis toegang tot verplicht onderwijs, een lovenswaardig principe dat zich echter niet altijd vertaalt in de dagelijkse realiteit voor kansarme gezinnen. Zij moeten immers regelmatig geld uitgeven om schoolkosten te dekken die niet zijn inbegrepen, zoals fotokopieën, het lenen/kopen van boeken en culturele en sportieve activiteiten. In Vlaanderen geldt gratis onderwijs tot en met de basisschool. In Wallonië en Brussel is dit recht beperkt van de kleuterschool tot het derde leerjaar van de basisschool. In deze gevallen voorzien de scholen het materiaal dat nodig wordt geacht voor het leren in de klas.
In veel Belgische scholen mogen leerlingen dat schoolmateriaal niet mee naar huis nemen, waardoor het moeilijk wordt om huiswerk te maken. Dit is een extra beperking voor kinderen die geen gratis schoolbenodigdheden krijgen. Voor deze kinderen moeten hun ouders de volledige kosten dragen van de start van het nieuwe schooljaar. Die kosten zijn vaak erg hoog.
Frank Duval, voorzitter van de Federatie van de Resto du Cœur van België, verklaart: ‘De kosten voor het kopen van boeken kunnen oplopen tot €240 voor een kind in het derde middelbaar. Voor gezinnen met meerdere kinderen worden deze kosten onbetaalbaar. Als deze uitgaven al aanzienlijk zijn voor een gezin uit de middenklasse, zorgen ze voor een nog grotere druk op kansarme gezinnen. Dat leidt dan tot een tekort aan voedsel, materiaal en sociale voorzieningen. Toch is onderwijs een essentiële pijler in de strijd tegen intergenerationele armoede. Het is van cruciaal belang dat elk gezin, ongeacht zijn sociaaleconomische situatie, zijn kinderen de voorwaarden kan bieden die ze nodig hebben om te slagen op school, zonder andere essentiële behoeften op te offeren.’
Oproep tot solidariteit voor gelijke kansen
De Terug Naar School-actie, uitgevoerd door de Federatie van de Resto du Cœur van België, heeft als doel schoolkits te bezorgen aan kinderen uit kansarme gezinnen. Dit initiatief heeft twee belangrijke doelstellingen: - De financiële last voor de begunstigde gezinnen verlichten: door schoolbenodigdheden te verstrekken, stelt het initiatief ouders in moeilijkheden in staat om hun budget aan andere fundamentele uitgaven te besteden. - Gelijke kansen ondersteunen: het initiatief wil ervoor zorgen dat alle begunstigde kinderen het schooljaar op een meer gelijke basis beginnen, uitgerust met het vereiste materiaal om te slagen, zodat ze dezelfde kansen hebben voor een goede start van het schooljaar.
Voor kinderen uit kansarme gezinnen heeft eigen materiaal, nieuw en vergelijkbaar met dat van hun leeftijdsgenootjes, een aanzienlijke invloed op hun zelfvertrouwen, motivatie en vermogen om beter te slagen op school. Deze actie vermindert het gewicht van sociale verschillen en bevordert inclusie. Recente cijfers tonen aan dat armoede aanhoudt in België. Het aantal maaltijden dat de Resto’s du Cœur in de eerste helft van 2024 verstrekte, is hoger dan het aantal verstrekte maaltijden in heel 2019 (referentiejaar). In 2023 bereikte het aantal maaltijden dat door de Belgische Resto's du Cœur werd verspreid het trieste record van meer dan 1.600.000.
Hoe kan je de onderwijssituatie van kinderen in kansarmoede verbeteren?
Door gehoor te geven aan de oproep van Resto’s du Cœur kunnen donateurs de betrokken kinderen een betere toekomst bieden. Onderwijs is een van de vele factoren die de cirkel van armoede kan doorbreken en kansen biedt om er definitief uit te komen. Elke donatie helpt de begunstigden aan de middelen die ze nodig hebben om zich goed te voelen en te slagen in hun opleiding. Daarom wordt ieders bijdrage gevraagd, zodat Resto’s du Cœur effectief kan optreden.
Concreet kunnen schenkers op twee manieren Resto’s du Cœur helpen bij deze actie om schoolmateriaal aan kinderen aan te bieden: Financiële donaties op het rekeningnummer BE44 2400 3333 3345 met de mededeling: ‘Terug naar school 2024’. - Donateurs kunnen rechtstreeks terecht op de website van de Federatie van de Resto du Cœur van België: www.restosducoeur.be. Daar kunnen ze één (of meerdere) terug-naar-schoolkit(s) kiezen (van 25, 50 of 70 euro). Het is ook mogelijk om een donatie te doen in functie van zijn mogelijkheden.
De Federatie van de Resto du Cœur van België zal de uitdelingen en leveringen op basis van de ontvangen donaties via de Resto’s du Cœur-vestigingen voorbereiden. Op die manier zorgt ze ervoor dat elk kind het schooljaar begint met het nodige schoolmateriaal. De bijdragen van de schenkers verzekeren de continuïteit van de acties en versterken de impact van de missies van de Resto’s du Cœur. Voor elke schenking van €40 of meer wordt een fiscaal attest op naam van de schenker afgeleverd, als deze zijn Nationaal Nummer (NN) heeft meegedeeld aan de Federatie van de Resto du Cœur van België. Weet ook dat jouw gift in 2024 tot 45% fiscaal aftrekbaar is.
HEMA en NORA GHARIB starten schooljaar met brooddoosactie: een gevulde en gezonde brooddoos voor elke leerling
Kinderarmoede blijft een probleem in België, met veel kinderen die dagelijks ongezonde of zelfs lege brooddozen meenemen naar school. Om deze problematiek onder de aandacht te brengen en een concrete bijdrage te leveren, lanceren HEMA en ambassadrice Nora Gharib een bijzondere sensibiliseringsactie bij de start van het nieuwe schooljaar. Samen met Nora zal HEMA brooddozen met gezonde en betaalbare producten persoonlijk afleveren aan leerlingen uit geselecteerde Brusselse scholen. Deze actie, die als pilootproject in Brussel start, zal op termijn kunnen worden uitgebreid naar de andere regio’s.
Hoewel de problematiek van lege brooddozen al langer bekend is, ontbreken vaak concrete cijfers. Volgens recente armoede- en leeflooncijfers zou naar schatting een kwart van de kinderen hongerig naar school gaan. Om deze kwestie aan te pakken, besloot HEMA om brooddozen te vullen en te schenken. “Bij HEMA zijn we vastberaden om een verschil te maken,” zegt Carla Velghe, Country Director van HEMA Belux. “Met deze tastbare actie willen we de strijd tegen kinderarmoede versnellen. Bovendien kunnen HEMA-klanten vanaf nu ook hun steentje bijdragen aan de actie en via ons klantenprogramma een brooddoos doneren, waardoor we ook bij hen het bewustzijn vergroten.”
Nora Gharib als gezicht van de campagne
Tv-persoonlijkheid, actrice en moeder Nora Gharib, die in haar leven van dichtbij veel armoede heeft gezien, leidt de campagne als ambassadeur. "Het is cruciaal dat kinderen toegang hebben tot gezonde maaltijden, vooral tijdens hun groeiproces," benadrukt Nora Gharib. "Deze actie ligt mij persoonlijk na aan het hart, omdat ik vroeger op school heb gezien hoe het is om zonder voldoende middelen op te groeien. Ik steun dit initiatief volledig”.
Nora Gharib stelde samen met HEMA een gezond weekmenu samen, gebaseerd op de voedingsdriehoek, als leidraad voor ouders om voedzame en betaalbare lunchopties voor hun kinderen te bereiden. Op deze manier willen HEMA en Nora motiveren dat het best makkelijk en leuk kan zijn om aan democratische prijzen een creatieve brooddoos te vullen voor de hele schoolweek.
MAANDAG : volkoren wrap met smeerkaas, kipfilet & tomatenplakjes, vakje met kiwi
DINSDAG : sneetjes volkoren brood met smeerboter en kaas, vakje komkommerschijfjes en partjes mandarijn
DONDERDAG : sneetjes volkoren brood met smeerkaas en tomaatjes, vakje met kiwi en banaan in bananendoos
VRIJDAG : sneetjes volkoren boterhammen met smeerboter en kipfilet, vakje komkommerschijfjes en vakje gesneden appeltjes
Sprezzatura is een Italiaans begrip dat moeilijk te vertalen is. Je kan het vergelijken met nonchalante flair, en wordt meestal gebruikt om een persoon of stijl te omschrijven. Ook je badkamer kan in het teken staan van sprezzatura. Een minimalistisch interieur kan bijvoorbeeld gepaard gaan met warme kleuren en rijke materialen om tot een moeiteloze en toch prachtige look te komen. Ook aan de hand van terrazzo kan je heel eenvoudig wat extra persoonlijkheid in je badkamer brengen. X2O Badkamers toont hoe je dat doet.
Terrazzo-trendsetting
Terrazzo is het resultaat van marmer- of andere korrels die in gepolijst cement of klei zijn geduwd. De naam verwijst naar het Italiaanse ‘terras’, omdat terrazzo oorspronkelijk voor terrassen werd gebruikt. Daarna stond het vooral bekend als vloermateriaal, maar de voorbije jaren heeft het ook terrein gewonnen in de rest van ons interieur. Vandaag zie je het dan ook in badkamers, slaapkamers, terrassen en zelfs accessoires. Dat maakt terrazzo een veelzijdig element waarmee je je badkamer moeiteloos van een vleugje charme voorziet.
Mediteraanse oase
(*) Wil je graag je hele wastafel omtoveren tot een terrazzo-tafereel? Ga dan voor de Balmani Still-waskom en plaats deze op de bijpassende Balmani Stretto- of Moon-tablet. Beide elementen in greige terrazzo zijn van hoogwaardige kwaliteit en vormen samen een elegant geheel. Wil je het opvallender? Kies dan bijvoorbeeld voor een terrazzo vloer. Trek de mediterrane look verder door natuurelementen te integreren in de rest van de badkamer. Zo kan je de waskom en tablet plaatsen op het Balmani Moon-badkamermeubel uit Natuureik of Amerikaanse notelaar. De zwevende kast is beschikbaar als onderkast of kolomkast, en binnenkort ook in een geribbelde variant.
Decotip: Breng de Italiaanse stijl nog meer bij je binnen door terrazzo-elementen ook te matchen met een warme terracottakleur. Die combinatie past zowel in je interieur als exterieur, en wekt meteen een mediterrane sfeer op.
Terrazzo twists voor een trendy badkamer
De Balmani Impress-douchebak van X2O Badkamers knipoogt naar terrazzo in zijn originele functie. De douchebak is vervaardigd uit composietmarmer, en zijn steenstructuur heeft een handig antislipeffect. Het materiaal is krasbestendig, hygiënisch, en voelt warm aan onder de voeten.
Heb je liever een blikvanger in het toilet? Dan is de Balmani Mood-handenwasser misschien jouw ding. De wasbak uit zwart-witte terrazzo heeft een matte finish en voorziet elke toilet van een extra kick. Hij past in allerlei aankledingen, van industrieel tot edgy, en is ook nog eens onderhoudsvriendelijk.
Tot in het kleinste detail
Voor de liefhebbers van subtiele accenten is er ook de Balmani Pelota Disc, een wandlamp met trendy terrazzolook. Dit tijdloze stuk kan je bovendien naast jouw Balmani-spiegel of -spiegelkast ophangen voor een match made in heaven. Ook al is het formaat wat kleiner, de wandlamp brengt even veel mediterrane finesse in je badkamer als de douchebak of handenwasser.
Alle producten zijn exclusief verkrijgbaar bij X²O Badkamers -- www.x2o.be
DE BAANBREKENDE COLLECTIE WORDT UITGEBREID MET MONOCHROOM ZWARTE EN WITTE MODELLEN.
Een heel nieuwe wereld van zelfexpressie opent zich met deze twee slanke en stijlvolle toevoegingen aan de baanbrekende Swatch BIOCERAMIC WHAT IF? collectie. Omarm het donker of het licht naargelang je stemming voor een moeiteloze look in elke situatie. Of je met de volledig zwarte en witte horloges nu gaat voor contrast of harmonie, ze zijn een essentieel onderdeel van elke garderobe.
Met WHAT IF…BLACKAGAIN? gaat BIOCERAMIC WHAT IF? in de stealth-modus zodat jouw geometrische uurwerk onverwacht nog meer opzien wekt. WHAT IF…ALLWHITE? toont in z'n lichtheid een glimp van het ongewone in de dagelijkse tijdwaarneming.
Maar hoe je het ook bekijkt, beide aanvullingen in de BIOCERAMIC WHAT IF? collectie zijn perfect getimed. WHAT IF? is een geometrische benadering van een Swatch classic die in een oogwenk de uitblinker onderscheidt van de doorsnee. Krachtige, vierkante randen en een 33 mm x 33 mm kast garanderen een comfortabele pasvorm om de pols terwijl de kleurenblokken contrasteren met het magnifiek moderne monochroom voor een directe indruk.
Als je op zoek bent naar een horloge dat ook materiaal technisch een punt maakt: achter de stijl gaat serieuze wetenschap schuil. We hebben het allemaal te danken aan het innovatieve BIOCERAMIC materiaal van Swatch. Door de combinatie van ceramisch poeder met materialen van biologische oorsprong (biosourced) realiseert Swatch BIOCERAMIC een indrukwekkende sterkte en duurzaamheid voor het unieke vierkante WHAT IF? design.
Met de BIOCERAMIC WHAT IF? collectie biedt Swatch jou horloges die passen bij je lifestyle en je look. De BIOCERAMIC kast, kroon en de gesp ademen de innovatieve geest van Swatch. Het rand-tot-rand-glas van biologische oorsprong (biosourced) biedt vanaf de zijkant een markante blik op de wijzerplaat terwijl het geïntegreerde bandje van materiaal van biologische oorsprong (biosourced) optimaal draagcomfort biedt. In 1982 werden de oprichters van Swatch geconfronteerd met de vraag welk design de voorkeur had: rond of vierkant. De BIOCERAMIC WHAT IF? collectie staat voor een alternatieve en speelse werkelijkheid die laat zien hoe de wereld van Swatch eruit zou hebben gezien als Swatch gekozen had voor een vierkant design. Met het nieuwe kleurenpalet van de Swatch BIOCERAMIC WHAT IF? collectie laat je iedereen zien dat het onmogelijke mogelijk is in een unieke stijl.
De nieuwe Swatch BIOCERAMIC WHAT IF…BLACKAGAIN? en WHAT IF…ALLWHITE? modellen zijn verkrijgbaar in Swatch winkels en online op Swatch.com vanaf 1 augustus 2024. €110.
Met de ALASQ Muro voorziet AQUALEX scholen van proper en drempelvrij kraanwater. De watertap van het merk brengt drinkwaterfonteinen terug, maar dan wel in een gloednieuw jasje aan de muur. Eenvoud, hygiëne en design smelten samen in de innovatieve watertap die hydratatie hip maakt. Zo streeft AQUALEX (samen met maatwerkbedrijf WAAK) naar een duurzame en gezonde toekomst zonder plastic.
Het design
De ALASQ Muro is een outdoor watertappunt dat openbaar waterdrinken vernieuwt en naar een heel nieuw niveau tilt. De stijlvolle watertap maakt kraanwater drinken hip, maar ook vooral toegankelijk en veilig. Het muurmodel werd ontworpen met de focus op hygiëne, design en gebruiksgemak met een specifieke aandacht voor schoolkinderen. De afgeronde vormen maken het ontwerp volledig kindvriendelijk, en het model is zo stevig dat het tegen meer dan een stootje kan. Daarnaast genieten ook studenten, werkmensen en andere voorbijgangers van het innovatieve systeem.
Anders dan een gewone, publieke drinkwaterkraan is deze tap zelfreinigend en -onderhoudend. Samen met de beschermde tappunt en de aanraakvrije, intuïtieve bediening maakt dat de installatie ultrahygiënisch. Het toestel wordt ook steeds aan de muur bevestigd zodat kinderen, maar bijvoorbeeld ook rolstoelgebruikers er zonder problemen bij kunnen. Daarbij kan je de watertap volledig personaliseren. Zo kunnen scholen het apparaat versieren met een tekening en een wedstrijdje organiseren om tot een winnend ontwerp te komen. Omdat het schooljaar samenvalt met de wintermaanden, is de ALASQ Muro ook bestand tegen lage temperaturen. Het antivriessysteem schakelt automatisch in, waardoor er ook op de koudste dagen water beschikbaar is op de speelplaats.
40% van de scholen zou zijn drinkwaterfonteintjes niet onderhouden. Bovendien vult zo’n 50% van de leerlingen zijn fles in de toiletten. Daarom vindt AQUALEX het net belangrijk om met de ALASQ Muro veilig drinkwater te voorzien op schoolterreinen. Het gebruiksvriendelijke en innovatieve design maakt kraanwater ook aantrekkelijk en zet kinderen aan om meer te hydrateren. Zo streeft AQUALEX naar een toekomst waarin mensen steeds heel eenvoudig toegang hebben tot proper kraanwater en plastic flessen volledig op de achtergrond verdwijnen.
Reshoring: AQUALEX haalt productie vanuit het buitenland naar HQ in Deerlijk in samenwerking met maatwerkbedrijf WAAK.
Samenwerking met WAAK
Met duurzaamheid als een van z’n grootste drijfveren heeft AQUALEX een nauwe samenwerking met maatwerkbedrijf WAAK opgezet. Aan de hand van deze coöperatie haalt AQUALEX zijn productie terug naar Deerlijk. Op die manier heeft het merk de volledige controle over het productieproces dat zo lokaal mogelijk verloopt en kan het de opgelegde kwaliteitsstandaard beter opvolgen. De medewerkers van WAAK vervullen verschillende taken binnen het partnerschap, van de minutieuze assemblage van ALASQ tot het zorgvuldig voorbereiden van bestellingen. De duurzame, circulaire samenwerking tussen WAAK en AQUALEX staat beide bedrijven toe om hoogwaardige producten te realiseren en tegelijkertijd te streven naar een schonere planeet.
Toekomstvisie
“De visie van AQUALEX is dat in 2030 iedereen en overal kraanwater kiest”, vertelt CEO en oprichter Alexander Vanlerberghe. De ALASQ Muro tovert kraanwater drinken dan ook om tot een ervaring. Het elegante wandmodel trekt mensen aan en triggert hen om kraanwater te kiezen. De handige touchvrije bediening maakt de tap ontzettend gebruiksvriendelijk, en het ontwerp en zelfreinigende systeem garanderen proper en veilig drinkwater. Dankzij die eigenschappen kroont de ALASQ Muro zich tot koning van de openbare drinkwaterkranen. “De installatie van het nieuwe AQUALEX-drinkwatertappunt ALASQ Muro op openbare plaatsen en scholen betekent een grote stap in de duurzame beweging”.
Dit seizoen richt AMV zich op drie hoofdthema's, allemaal onder één dak: herinneringen die we tot leven brengen en de herinneringen die we voor onszelf willen creëren. Het is een nieuwe interpretatie van het DNA van het label uit Marseille, dat al sinds de oprichting gedreven wordt door materialen en kleuren.
Het begin van het seizoen spreekt tot de verbeelding en dompelt ons onder in de wereld van natuurlessen op het platteland of in de bergen. Een modernere garderobe, die zowel technisch als comfortabel is, met een combinatie van jacquardbreisels en geruite breisels. De herfst gaat dan over in een preppy sfeer: de kleurrijke, getailleerde look is geïnspireerd op het Londen van de jaren '60. Strepen zijn er in allerlei breedtes, korte rokjes kunnen worden gedragen met aansluitende truitjes en ultravrouwelijke lavalièrehemden met denim overalls.
Tot slot draait de winter om eenvoud - elegante, tijdloze eenvoud. In de AMV garderobe: natuurlijke tinten, terug te vinden op herwerkte mantelpakken in nieuwe materialen. Naar het voorbeeld van de DOA, een ketting en inslag die de ontmoeting tussen technologie en kleermakerswerk illustreert. Dit zijn items die je onder een dikke, gestructureerde jas kunt dragen, ontworpen als het ultieme accessoire van het seizoen.
In het hart van de American Vintage-collecties van dit seizoen wordt materiaal op nieuwe manieren uitgewerkt - zo kunnen we texturen bijna tot in het oneindige vermenigvuldigen. Hetzelfde geldt voor denim, waarvan de referenties soms een zelfverzekerde vrouwelijkheid weerspiegelen, met nu eens lichte items, dan weer een authentiek silhouet, en vooral een gloednieuwe wassing op de JOYreferentie. Jersey kan nu eens sec en authentiek zijn en dan weer vloeiend en tijdloos, terwijl RIPSTOP verkrijgbaar is in verschillende materialen. Zoals elk seizoen is de knitwear herwerkt, hier gecombineerd met loungewear en nieuwe pakken.
"Dit seizoen introduceren we de nieuwe materialen in verschillende thema's: ze zijn natuurlijk verschillend uitgewerkt, maar bieden een echte rode draad doorheen de herfst-wintercollectie 2024- 2025." - Het American Vintage-stijlteam
Het kleurengamma is assertiever. We vinden het tijdloze wit en ecru, op smaak gebracht met groen (fluorescerend, kaki of pauw), rood (rozig of bordeaux) en bruin (perzik of hazelnoot). Zo kan iedereen het monochrome silhouet uitproberen door te kiezen voor gevarieerde en contrasterende kleuren.
Geïnspireerd door de Verenigde Staten richt Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Gemarkeerd door de weidse landschappen en de absoluut ontspannen sfeer die daarmee gepaard gaat, besluit hij het meest tijdloze basic item te updaten: het T-shirt. In de loop van de seizoenen breiden de collecties zich uit, waarbij ze worden opgebouwd rond items die steeds fijner uitgewerkt worden. American Vintage verkoopt tegenwoordig kleding voor hem, voor haar en voor kids, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en een veelvoud aan emoties weten op te wekken. www.americanvintage-store.com ill pepe lobz
MSC Cruises kondigt haar Winterpromotie 2024-25 aan. Klanten kunnen vanaf nu genieten van kortingen tot 30% op de beste kajuiten en zich verzekeren van een luxueuze cruise-ervaring tijdens de koude wintermaanden. Deze Winterpromotie omvat kortingen tot 30% op de beste kajuiten, evenals uitgebreide Fly & Cruise mogelijkheden voor een complete en zorgeloze cruisevakantie.
De promotie geldt voor een hele waaier aan bestemmingen : de populaire winterbestemmingen zoals de Middellandse Zee, de Caraïben en Antillen en de Canarische Eilanden maar ook Noord-Europa, het Midden- en het Verre-Oosten.
MSC Cruises biedt bovendien het uiterst interessante Fly & Cruise aan die de gasten meeneemt naar unieke bestemmingen. Op weg naar elke bestemming kunnen gasten genieten van het comfort van een georganiseerde heen- en terugvlucht inclusief transfer van en naar het schip. Dan volgt een droomcruise met ruime, elegante interieurs aan boord, een rijk culinair aanbod, alle vormen van entertainment voor jong en oud, en een brede waaier van hoogwaardige voorzieningen. Met een keuze uit talloze manieren om elke dag te ontspannen en te genieten, zowel aan boord als aan land, is dit de meest gevarieerde wintervakantie.
Twee van onze routes die deze winter naar verwachting zeer populair zullen zijn brengen we extra onder de aandacht: Caraïben en Antillen : niet minder dan 6 schepen brengen u naar prachtige paradijselijke bestemmingen : Destination Caribbean & Ocean Cay MSC Marine Reserve - MSC Cruises; MSC Virtuosa in the Antilles - MSC Cruises
Zes schepen waaronder MSC Meraviglia, MSC Seashore, MSC Seaside, MSC Divina, MSC Seascape en MSC Virtuosa varen door de azuurblauwe wateren van de Caraïben. Met uitzondering van MSC Virtuosa doen alle schepen het unieke privé-eiland Ocean Cay MSC Marine Reserve in de Bahama’s aan.
Onvergetelijke afvaarten vanuit Port Miami met niet minder dan 3 schepen: MSC Seaside, MSC Divina en MSC Seascape. MSC Seashore vaart vanuit Port Canaveral (Orlando, VS) en biedt routes van 3 tot 7 nachten naar de tropische paradijzen Ocean Cay MSC Marine Reserve, Nassau (Bahama's), Costa Maya en Cozumel (Mexico). MSC Meraviglia biedt afvaarten vanuit New York met routes van 7 nachten naar topbestemmingen zoals Port Canaveral (Orlando, VS), Ocean Cay MSC Marine Reserve en Nassau (Bahama's).
MSC Virtuosa zal tijdens het winterseizoen in de Antillen gaan varen met als thuishaven Fort-de-France, in de schaduw van de Pelée-berg en op een steenworp afstand van de botanische tuinen van Jardin de Balata. Ze zal vanuit Martinique verder varen door de Antillen en West-Indië, met een serie cruises van 7 nachten. Hoogtepunten zijn onder meer Saint Lucia, Guadeloupe en Antigua en Barbuda, waar het betoverende helderblauwe water en de witte zandstranden de verlangens van zonaanbidders zullen aanspreken.
Heel interessant is het Fly & Cruise aanbod voor de Antillen. Voor een 7 nachten cruise wordt een rechtstreekse vlucht voorzien vanuit de luchthaven van Paris Charles de Gaulle naar Fort de France. Fly & Cruise op deze bestemming is eveneens mogelijk voor 14 nachten, maar dan wel met een vertrekvlucht vanuit Frankfurt, met bestemming Fort de France.
De Canarische Eilanden : betoverend en inspirerend
MSC Opera in the Canary Islands : Met MSC Opera kunnen gasten genieten van 7 nachten op de uiterst populaire winterbestemmingen in de Canarische Eilanden. Het schip vertrekt tussen 3 november 2024 en 16 maart 2025 vanuit Santa Cruz de Tenerife naar Las Palmas, Puerto del Rosario, Funchal, Santa Cruz de la Palma en Arrecife, en keert terug naar Tenerife.
Het programma biedt flexibele inschepingsopties en verlengde haltes tot 16 uur, waardoor passagiers volop de tijd hebben om elke bestemming te verkennen. Met regelmatige internationale vluchten naar de vertrekhavens is dit reisschema ideaal voor wie op zoek is naar een warme wintervakantie.
Frank Van den Steen, Country Manager Benelux bij MSC Cruises, benadrukt: "De immense populariteit en onbetwiste aantrekkingskracht van de Canarische Eilanden onder de Belgische en Nederlandse vakantiegangers maken deze nieuwe routes tot een gegarandeerd succes. Bovendien bieden ze onze gasten ruim de gelegenheid om volop te kunnen genieten van de verschillende betoverende bestemmingen”.
La Redoute Intérieurs wordt 10 jaar & viert dit met een heruitgave van zijn iconische collabs
Het interieurmerk viert een decennium van Frans design en samenwerkingen. La Redoute Intérieurs blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Dat is 10 jaar van creaties die net zo mooi zijn om te zien als om mee te leven; genoeg reden om te vieren dus! En dat doet het merk op een wel heel bijzondere manier. Want wat is een beter verjaardagscadeau dan een heruitgave, in beperkte oplage, van enkele van de meest iconische samenwerkingen van het merk? Laten we eens duiken in de geschiedenis van La Redoute Intérieurs!
Schoonheid ervaren en die schoonheid naar het gezinsleven brengen, dat is waar het bij La Redoute Intérieurs al vanaf het begin om draait: schoonheid in productlijnen, kwaliteit van materialen en stoffen, en perfectie in afwerking. Hun meubels en decoratiestukken worden grotendeels in-house ontworpen en combineren moeiteloos esthetiek en functionaliteit. Ze belichamen de belangrijkste pijlers van het merk: kwaliteit en innovatie, betaalbaarheid en toegankelijkheid.
In deze 10 jaar heeft het merk vele iconische ontwerpen gelanceerd, waarvan de echte essentials zijn opgenomen in de Signatures-collectie. De Les Ingénieux-collectie is dan weer een bewijs van innovatie, met stukken die multifunctioneel zijn en zich aanpassen aan de behoeften en ritmes van elk leven. Naast eigen ontwerpen werkt het merk ook regelmatig samen met andere gerenommeerde merken en designers die dezelfde waarden delen als La Redoute Intérieurs.
Maak kennis met de iconen
Dit 10-jarig jubileum is een unieke gelegenheid om schoonheid in al haar vormen te vieren. (Her)ontdek enkele van de meest iconische creaties van La Redoute Intérieurs.
Fauteuil Buisseau : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Adrien Edel: "Bij het creëren van Buisseau wilde ik de iconische esthetiek van de jaren ‘50 herinterpreteren door een combinatie van vleugelvormige armleuningen, een korte rugleuning, een verende zitting en kegelvormige poten. De fauteuil is compact en kleurrijk, en een perfecte mix van materialen: de warmte van fluweel, de zachtheid van massief eikenhout en de fijnheid van riet. Het biedt optimaal comfort en een goede ondersteuning van de rug. Met zijn rondingen en zachtheid nodigt hij je uit om volledig te ontspannen."
Lamp Kinoko : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Aurore Delest: "Voor het ontwerp van de Kinoko-lamp liet ik me inspireren door de ronde vormen en kleuren van de jaren ‘70, die ik in een moderner jasje stak. Met zijn ineenpassende dubbele bol in de vorm van een paddenstoel, die zowel transparantie als ondoorzichtigheid combineert, creëert de lamp een zachte en vriendelijke sfeer."
Bureau Mathéo : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Simon Caradec: "Bij het ontwerpen van Mathéo wilde ik een werkbubbel voor kleine ruimtes creëren, en tegelijkertijd stijl en functionaliteit combineren. Open biedt het een echt bureau, met opbergruimte, lades en andere functionele details; ideaal om thuis te werken. Gesloten wordt het een boog van eikenhout en riet die gemakkelijk overal kan worden geïntegreerd – zelfs in een gang, dankzij de beperkte diepte."
Opmerkelijke collabs met een nieuwe twist
La Redoute Intérieurs viert zijn 10-jarig bestaan op een heel bijzondere manier. Het merk herlanceert, in beperkte serie, de samenwerkingen die de geschiedenis van La Redoute Intérieurs hebben gemarkeerd. De collectie bestaat uit 16 exclusieve en gelimiteerde items van de hand van 8 grote ontwerpers. Over een groots verjaardagscadeau gesproken. Enkele iconische stukken in een nieuw jasje!
La Redoute Intérieurs x Balzac Paris – sofa & fauteuil : Trouw aan de Balzac Paris-stijl combineren deze sofa en fauteuil in vintage stijl strakke lijnen en absoluut comfort. De armleuningen strekken zich uit om een basis te worden. Het materiaal – bouclé – biedt een unieke, knusse en comfortabele uitstraling. Een eigentijdse, elegante sofa en fauteuil gemaakt in Frankrijk.
La Redoute Intérieurs x Constance Guisset Studio – bureau & ladeblok : Eigentijds en functioneel, verbergt het bureau achter zijn schijnbare eenvoud een grote aandacht voor detail en ergonomie. Vier uit metaal gebogen poten sluiten aan op een zorgvuldig ontworpen lint om een houten blad te ondersteunen. Een grote lade strekt zich aan de achterkant uit in een ruimte waar kabels en stekkerdozen verdwijnen. Dankzij de zorgvuldige afwerking kan het bureau aan beide kanten of als eiland worden gebruikt. De ladeblok sluit aan op het bureau om de werkruimte uit te breiden. De handgreep volgt de silhouet van de bureaupoten om een harmonieus geheel te creëren. Door de kleur en soberheid van het bureau en de ladeblok passen ze in elke sfeer, van kantoor tot kinderkamer.
La Redoute Intérieurs x Maison Sarah Lavoine – vloer- en tafellamp : Deze vloer- en tafellamp combineren messing en mat glas in een eigentijdse, elegante stijl, volledig volgens Sarah Lavoine’s kenmerkende signatuur. Ontworpen om zachte, warme verlichting te bieden, creëren ze een gezellige sfeer in elke soort ruimte.
Andere designernamen die deel uitmaken van de collectie zijn Guillaume Delvigne, Margaux Keller, Camille Omerin, Sam Baron & Pool Studio. De collectie zal vanaf september beschikbaar zijn op de La Redoute website.
Een gloednieuwe outdoor locatie voor families op MSC WORLD AMERICA . The Harbour, gelegen te midden van de Family Aventura-zone van MSC World America, is de eerste in zijn soort in de vloot van MSC Cruises. Deze nieuwe zone wordt de bestemming voor gezinnen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, met een scala aan activiteiten en ervaringen, waaronder een aquapark, een glijbaan van 11 verdiepingen, een thematische speeltuin, een touwenparcours en nog veel meer.
MSC Cruises onthulde de spannende attracties en ervaringen die gasten te wachten staan in The Harbour, een gloednieuwe, revolutionaire buitenruimte op MSC World America. Deze ruimte is speciaal ontworpen voor kinderen en gezinnen om samen te komen, te spelen en te ontspannen.
MSC World America: The Harbour - Top Deck View
MSC World America gaat in april 2025 van start en nodigt gasten uit om een nieuwe wereld van cruisen te ontdekken met een reeks nieuwe en vernieuwde locaties en concepten, speciaal afgestemd op de Amerikaanse markt. Als familiebedrijf staat MSC Cruises bekend om haar bekroonde familie-aanbod, dat kinderen van alle leeftijden en hun families een onvergetelijke cruise-ervaring biedt. MSC World America tilt dit aanbod naar nieuwe hoogten met ongekende ruimtes en activiteiten voor het hele gezin.
De parel van het Family Aventura-district op het schip, The Harbour, is een splinternieuw buitenpark dat met zorg is ontworpen om gasten te verbinden met de oceaan, en gezinnen een buitenparadijs biedt om samen te komen en te genieten van een uitgebreid scala aan activiteiten. Hier kunnen gasten genieten van de zon, smakelijke hapjes proeven of simpelweg ontspannen, alles op één handige locatie. The Harbour is niet alleen overdag een echte belevenis, maar ook 's avonds een uitstekende plek om door te brengen. 's Avonds houden live muzikanten de sfeer erin met optredens voor ouders, terwijl kinderen en tieners kunnen blijven genieten van de attracties die open blijven.
Deze baanbrekende ruimte, een primeur voor MSC Cruises, bevindt zich in het hart van het open bovendek van het schip en biedt een adembenemend uitzicht op de oceaan. Het combineert een veelzijdig scala aan avonturen op het land en in het water met onvergetelijke ervaringen die klaarliggen om ontdekt te worden, zoals:
The Harbour Aquapark - belooft een perfecte mix te zijn van avontuur en vrije tijd voor alle leeftijden en beschikt over een indrukwekkende reeks spannende waterglijbanen, plus een leuk plonsgebied. Sensatiezoekers kunnen ook kiezen tussen een vlotglijbaan met virtual reality-technologie om elke afdaling nog spannender te maken of een race tegen een vriend in de duellerende glijbaan. Jaw Drop @ The Spiral - een opvallend architecturaal meesterwerk en één van de langste glijbanen op zee, neemt rijders mee door de kaken van een haai en spiraalt 11 dekken naar beneden door het hart van de World Promenade.
Rock-Climbing Wall - kinderen kunnen genieten van het beklimmen van de levendige rotswand terwijl ze proberen verschillende handgrepen en voetsteunen te gebruiken om te zien hoe ver ze kunnen komen. High Trail Ropes Course - dit spannende touwenparcours met twee niveaus biedt de ultieme uitdaging, verrijkt met twee Sky Rails, vergelijkbaar met een tokkelbaan.
The Harbour Light House - een thematische speeltuin voor kinderen, gemodelleerd naar de iconische vuurtoren bij Ocean Cay MSC Marine Reserve op de Bahama's. Verdwalen in hun eigen wereld, deze levendige veilige haven is gevuld met een glijbaan en speelstations ontworpen om verbeelding en fysieke activiteit te stimuleren. Wie even wil bijkomen van alle opwinding kan kiezen voor The Harbour Bar & Bites, met een heerlijke selectie handige snelle en makkelijke hapjes en verfrissende drankjes, klaar om te bestellen, af te halen en mee te nemen. Gasten kunnen kiezen uit een verscheidenheid aan hartige gerechten en zoete lekkernijen, waaronder verfrissende ijsjes.
MSC World America - The Harbour Bar and Bites
Family Dwelling Area - gasten kunnen zich begeven naar de verblijfsruimte voor de familie met comfortabele stoelen en schaduw om achterover te leunen en te ontspannen terwijl ze genieten van het adembenemende uitzicht op zee. Cliffhanger - de unieke attractie Cliffhanger, die eerder dit jaar werd aangekondigd, is de enige schommeltoren boven water op zee, met vier zitplaatsen op 50 meter boven de oceaan, die heen en weer worden geslingerd voor een unieke sensatie op het puntje van je zitje. The Harbour vormt samen met de kinderzone Doremiland en het Sportsplex het Family Aventura-district van het schip - dat de bestemming bij uitstek wordt voor kinderen en gezinnen, de klok rond.
Reizen met MSC World America kunnen nu worden geboekt
Corendon biedt voor het eerst safari in Tanzania aan
Vanaf november biedt Corendon een nieuwe mogelijkheid voor vakantiegangers aan: een combinatie van een verblijf op het paradijselijke Zanzibar met een avontuurlijke safari in Tanzania. Reizigers kunnen kiezen uit een optionele ééndaagse safari of een uitgebreide driedaagse safari, en dat alles voor een zeer scherpe prijs vanaf €1.799,- per persoon. Deze vakantieoptie is niet alleen vriendelijk geprijsd, maar ook ideaal voor gezinnen met jonge kinderen of voor reizigers die hun eerste safari-ervaring willen opdoen.
Inbegrepen bij beide safari’s in Tanzania zijn alle transfers en een retourvlucht van Zanzibar naar Mikumi of Mere Airstrip, een gamedrive, entreekosten, een Engelssprekende chauffeur/gids plus lunch en flessen water. De driedaagse safari omvat daarnaast nog een boot- en wandelsafari en een verblijf van twee nachten op basis van volpension.
Mikumi Safari
Tijdens het verblijf op Zanzibar kunnen gasten genieten van een bezoek van één dag aan het Mikumi National Park, een perfecte keuze voor wie weinig tijd heeft, maar toch een breed scala aan wilde dieren wil zien. Het Mikumi National Park, gelegen naast het uitgestrekte Selous Game Reserve, biedt een spectaculaire kans om buffels, giraffen, olifanten, leeuwen, pythons, zebra's en krokodillen te spotten. Deze safari is niet inbegrepen bij de pakketreis en is ter plaatse bij te boeken.
Driedaagse Safari Selous
Voor degenen die meer tijd hebben en een diepere safari-ervaring willen, biedt Corendon de driedaagse Safari Selous aan. Het Selous Game Reserve in het zuiden van Tanzania heeft een oppervlakte van meer dan 50.000 km² en is het grootste wildreservaat van Afrika. Het reservaat biedt een thuis aan leeuwen, nijlpaarden, buffels, gnoes, giraffen en olifanten. Bijzonder is de aanwezigheid van de zeldzame wilde hond, waardoor Selous een van de weinige plekken ter wereld is waar deze dieren te spotten zijn. De Rufiji-rivier is de levensader van het reservaat en stroomt door een landschap dat varieert van open savannes, waterpartijen tot dichtbegroeide bossen, elk met hun eigen unieke wildleven.
Met deze unieke vakantiecombinaties biedt Corendon haar klanten de kans om zowel te ontspannen op de prachtige stranden van Zanzibar als het avontuur op te zoeken in de Afrikaanse wildernis van Tanzania. Voor meer informatie en boekingen, ga naar https://www.corendon.be/zanzibar
Een zachte oversteek van de winter. Ontdek de nieuwe collectie van Saint James: retro snitten, warme kleuren en nieuwe comfortabele breisels dompelen ons onder in een modern en verfijnd seizoen.
EEN NAJAAR IN CAMPUSSTIJL
Om de winter zacht tegemoet te gaan, zetten we koers naar de campusjaren, vrij en zorgeloos... Saint James haalt inspiratie uit de rijkdom van zijn erfgoed, met een nieuwe inspiratie waarin de retro codes van de collegewereld stijlvol en modern tot uiting komen.
AFSPRAAK
Kleding als een uitnodiging, een zachte omhelzing in een moment van totale ontkoppeling... Het is tijd om adem te halen! Omarm de lichtheid van het leven en wees op de afspraak..
GROOTS IN DE NATUUR
Wanneer de roep van de buitenlucht zo sterk is, gaat er niets boven een wandeling in de wilde natuur, waar winterse puurheid de kleuren en zachte breisels een aangename troost bieden..
Hotel Indigo, onder IHG Hotels & Resorts (IHG), heeft onlangs de Hongkongse actrice Charmaine Sheh aangekondigd als de nieuwste merkambassadeur in Groot-China, met de lancering van een geheel nieuwe miniserie met de titel 'Seven Days in The Neighborhood'. Terwijl toeristische trends verschuiven van enkele sightseeingtours naar diepere culturele ervaringen van elke locatie, is Hotel Indigo 'The World's Neighborhood Hotel' dat reizigers uitnodigt om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te belichten, waarbij unieke verhalen van eigen bodem en de authentieke charme over bestemmingen worden belicht.
Samenwerken met een toptalent om lokale geheimen te ontdekken
Net zoals geen twee buurten hetzelfde zijn, zijn geen twee Hotel Indigo's hetzelfde. Hotel Indigo belichaamt een missie om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te ondernemen en zet zich in om dieper in te gaan op lokale smaken en tradities door middel van een levendige verzameling buurtverhalen die gasten kunnen aanraken, proeven en voelen. Van designinspiratie tot eetavonturen, elk detail is zorgvuldig samengesteld om de geest van de bestemming te weerspiegelen en reizigers zijn vrij om zich onder te dompelen in verheven huiselijk comfort om te herstellen en op te laden.
Deze keer storten Hotel Indigo en zijn nieuwste merkambassadeur Charmaine Sheh zich frontaal in een diepgaande dialoog over cultuur en reizen. Als getalenteerde actrice en een doorgewinterde professional in het vertellen van verhalen op het scherm, is Charmaine alom bekend bij het publiek van heinde en verre. Haar performancekunst wordt geïllustreerd door haar genuanceerde begrip van elke rol en sluit nauw aan bij Hotel Indigo's niet-aflatende streven naar kwaliteit en detail. Door Charmaine's ervaringen in Hotel Indigo kan iedereen deelnemen aan een onvergetelijke reis.
Zeven dagen in de buurt, het ontdekken van verborgen kaarten van de stad
De nieuwe reisminiserie 'Seven Days In The Neighborhood' in Hotel Indigo nodigt Charmaine Sheh uit om levendige steden te verkennen en reizigers te begeleiden naar de best bewaarde geheimen die erin schuilgaan. Of het nu gaat om het volgen van Charmaine's voetsporen door Lingnan-accenten in Hotel Indigo Guangzhou Haixinsha, een wandeling door Dongshankou in de buurt van het hotel, het leren over de kruising van geschiedenis en moderniteit, of een onderdompeling in de levendige Wan Chai-straten vol warme herinneringen rond Hotel Indigo Hong Kong Island, talloze over het hoofd geziene schatten wachten erop om gevonden te worden.
Vanaf het eerste kwartaal van 2024 heeft Hotel Indigo meer dan 70 openingen en pijplijnen in Groot-China, in grote steden als Shanghai, Suzhou, Xiamen, Guangzhou en Hong Kong. In de toekomst zal Hotel Indigo zijn voetafdruk blijven uitbreiden en een brug slaan voor meer gasten om in contact te komen met de cultuur van elke bestemming als 'The World's Neighborhood Hotel'.
ILLYCAFFÈ EN BARCOLANA PRESENTED BY GENERALI ONTHULLEN DE POSTER VOOR DE EDITIE 2024 ONDERTEKEND DOOR ONTWERPER STEFAN SAGMEISTER
De wegen van Barcolana 56, gepresenteerd door Generali, en Stefan Sagmeister ontmoeten elkaar via illycaffè, dat ervoor heeft gekozen om Barcolana in 2024 opnieuw te ondersteunen met een kunstenaarsposter. Na samenwerkingen met Michelangelo Pistoletto (2015), Gillo Dorfles (2016), Maurizio Galimberti (2017), Marina Abramović (2018), Olimpia Zagnoli (2019), Lorenzo Mattotti (2020), Ron Arad (2021), Matteo Thun (2022) en Judy Chicago (2023), heeft illycaffè de handen ineengeslagen met een van de belangrijkste ontwerpers van onze tijd, Stefan Sagmeister, voor de poster van de 56e editie van het evenement. Dankzij deze samenwerking kan Barcolana het thema van het evenement, 'Energie Positive' (Positieve energie), vieren door middel van kunst.
illycaffè zag een overeenkomst tussen de titel van deze editie van de regatta en het werk van Sagmeister en stelde voor dat hij het evenement zou vertellen door de lens van 'Beautiful Numbers' en vanuit het perspectief van 'Long Term Thinking'. De poster verweeft dus een infographic met een oud olieverfschilderij van een vrouw. De kunstenaar koos ervoor om zeilen van verschillende kleuren te reproduceren, die aansluiten bij het thema 'Positieve energie' dat Barcolana heeft gekozen, en van verschillende afmetingen om de evolutie van de deelname aan Barcolana in de afgelopen 54 jaar weer te geven. De vrouwelijke figuur, aan de andere kant, herinnert aan de vooruitgang in de tijd van de rol van vrouwen in zeilwedstrijden, van een eenvoudige toeschouwer, zoals een eeuw geleden in de belangrijkste internationaal gerenommeerde regatta's, tot een grote protagonist zoals vandaag in Barcolana, mede dankzij het “Women in Sailing” initiatief, dat Barcolana de komende drie jaar krachtig zal voortzetten met de steun van presenterende partner Generali.
De creatie van het werk komt voort uit de artistieke inspiratie die Sagmeister door de jaren heen heeft gedreven. Tussen april en mei 2021, tijdens het Covid-tijdperk, was Sagmeisters tentoonstelling 'Beautiful Numbers' te zien in de Thomas Erben Gallery in New York. Het doel van deze tentoonstelling was om mensen aan het denken te zetten over de positieve ontwikkelingen in de wereld vanuit een langetermijnperspectief, door middel van visualisaties die fenomenen over decennia of eeuwen in hun context plaatsen. Om maatschappelijke verbeteringen te illustreren, maakt Sagmeister infographics, echte designwerken die de evolutie van een reeks fenomenen op lange termijn kunnen vertellen, grafieken die hij 'leunt' op oude schilderijen. Het succes van de tentoonstelling kwam voort uit het vermogen om positieve 'herinneringen' te presenteren en de nadruk te leggen op het focussen op geluk ondanks externe uitdagingen, als mindset voor persoonlijke verbetering en het streven naar een betere toekomst. Het project evolueerde in de loop van de tijd en culmineerde in 2023 met de derde installatie over 'Langetermijndenken', getiteld 'Nu is beter', in continuïteit met de abstracte composities binnen historische schilderijen uit de 18e en 19e eeuw. Deze artistieke benadering is volledig terug te vinden in de poster voor de 56e editie van Barcolana en sluit perfect aan bij het concept van het evenement.
Het thema van dit jaar, 'Positieve energie', gaat niet over het naïef negeren van de negatieve aspecten om ons heen, maar over het aanmoedigen van gedachten en acties om met optimisme naar de toekomst te kijken. De poster van Stefan Sagmeister - aldus Mitja Gialuz, voorzitter van de Società Velica di Barcola e Grignano - is een buitengewone artistieke synthese van positieve energie uit het verleden die Barcolana heeft laten groeien voorbij wat vijftig jaar geleden voorstelbaar was en toekomstige projecten die uitnodigen tot nieuwe ideeën van deelnemers, Triëst en onze partners. Kunst en design, zoals in vorige edities van Barcolana, kunnen ons leiden en een duidelijke visie bieden van wat we samen kunnen bereiken. Ik dank illycaffè voor dit manifest dat zowel onze reis artistiek samenvat als ons inspireert om Barcolana te verbeteren.' Met trots hernieuwen we onze steun voor Barcolana door onze band met de kunstwereld. Dit jaar hebben we de creatie van de poster toevertrouwd aan een van de meest geprezen hedendaagse kunstenaars, Stefan Sagmeister. - aldus Cristina Scocchia, CEO van illycaffè - Het resultaat is een knap staaltje design: een infographic die het verhaal van Barcolana vertelt aan de hand van de ontwikkeling van het aantal leden van 1969 tot 2023. De kunstenaar wilde een dialoog creëren tussen gekleurde zeilen en een antiek olieverfschilderij dat een negentiende-eeuwse vrouw voorstelt die tot in de puntjes gekleed is, waarin illycaffè en Barcolana nog een boodschap hebben herkend, gekoppeld aan de evolutie van de rol van vrouwen in de zeilwereld en daarbuiten'.
100% natuurlijke cleansing met hamamelis! Met 3 nieuwe producten breidt WELEDA haar gezichtsreiniging uit. Reinigingsolie & Make-up Remover, Verfrissende Reinigingsgel en Verfrissende Gezichtstonic zijn 100% natuurlijk, biologisch en speciaal ontwikkeld voor de normale en gecombineerde huid.
Voor een frisse en stralende huid
Een stralende huid begint met een goede reiniging. Het reinigen van je gezicht zorgt ervoor dat je vuil van je huid afspoelt. Zo maak je je huid schoon en neemt je huid de ingrediënten van je gezichtsverzorging beter op. Gezichtsreiniging van WELEDA verwijdert moeiteloos make-up en vuil, reinigt en verfrist. En de producten hebben de 100% natuurlijke geur van citrusvruchten!
100% natuurlijke ingrediënten
Gezichtsreiniging van WELEDA is 100% natuurlijk en biologisch. Biologische hamamelis, ook wel toverhazelaar genoemd, kalmeert en verzacht je huid. Hamamelis staat namelijk bekend om haar verfrissende en verstevigende effect op de huid. Voor een stralende gloed, de hele dag door.
0% SLS/SLES
Veel reinigingsproducten bevatten sulfaten. Dit zijn synthetische stoffen die je huid onnodig uitdrogen. Gezichtsreiniging van WELEDA is 100% natuurlijk en vrij van SLS/ SLES. Zo heb je een zachte en gehydrateerde huid, ook na het wassen. En is een droog en trekkerig gevoel verleden tijd : 92% heeft superzachte huid - 96% ervaart direct een verfriste huid
Reinigingsolie & Make-up Remover
150 ml | € 14,99 - Reinigt mild en hydrateert - Verwijdert waterproof (oog)make-up - Parfumvrij
Verfrissende Reinigingsgel
150 ml | € 13,99 - Reinigt diep en verfrist - Verwijdert make-up, vuil en onzuiverheden effectief - Droogt de huid niet uit
Verfrissende Gezichtstonic
150 ml | € 13,99 - Zuivert de huid en verfrist - Verfijnt de poriën - Tonifieert
BANG & OLUFSEN LANCEERT BEOSOUND EXPLORE IN BLOSSOM PINK
Omarm de essentie van verkenning met de Beosound Explore Blossom Pink - een luidspreker gemaakt voor avonturiers die uitzonderlijke geluidskwaliteit belangrijk vinden. Of je nu achter zonsondergangen aan jaagt of langs zanderige kusten wandelt, deze luidspreker biedt tot 27 uur afspeeltijd en is bestand tegen stof en water, waardoor hij ideaal is voor zomerdagen vol avontuur.
Bang & Olufsen's expertise in aluminium wordt benadrukt door de tweekleurige gradient op de aluminium behuizing van de luidspreker, die overgaat van roze naar stoffig blauw. De unieke kleurencombinatie is ontworpen om te lijken op roze zonsondergangen aan de horizon. De toevoeging van een koraalkleurige draagriem versterkt de levendigheid van de zomer.
De Beosound Explore Blossom Pink is een Limited Edition van slechts 250 stuks verkrijgbaar aan 429 Euro.
Swatch lanceert de eerste Swatch porteam collectie
IN DEZE DYNAMISCHE EN INSPIRERENDE NIEUWE COLLECTIE TREFFEN ACTIESPORTEN EN SWATCH DESIGNS ELKAAR.
Swatch presenteert met trots onze allereerste Swatch PROTEAM Collectie. Onze Swatch Proteam atleten Coco Ho, Matthias Dandois, Sam Pilgrim en Andy Anderson brengen elk hun wereld tot leven op hun droomhorloge en laten ons zien wat tijd voor hen betekent. Wereldprimeurs, nieuwe records, nooit eerder vertoonde moves. Het Swatch Proteam leeft een leven van actie, avontuur en creativiteit. Deze horloges vertellen het verhaal van buitengewone atleten aan de top van hun kunnen en inspireren de volgende generatie atleten en fans van actiesporten. Met hun unieke persoonlijkheden en ongeëvenaarde creativiteit starten ze een sportbeweging waar iedereen deel van wil uitmaken. Dit zijn de waterbestendige, Swiss-made horloges geïnspireerd op actiesporten die deze zomer een sensatie zullen veroorzaken.
THE PILGRIM – TREAD ON IT SAM PILGRIM
Sam Pilgrim is een professionele freeride mountainbiker en misschien wel de meest invloedrijke mountainbiker ter wereld. Miljoenen fans volgen zijn regelmatige online updates en sportieve avonturen. Sam staat bekend om zijn liefde voor en vaardigheden in meerdere sporten en heeft naam gemaakt in de opwindende wereld van MTB als kampioen en persoonlijkheid. Zijn unieke trucs op het parcours en duizelingwekkende stunts op zijn kanalen hebben hem schare fans opgeleverd en hij is een ware inspiratiebron voor opkomende atleten.
Het horloge van Sam kon alleen maar BIG BOLD zijn en zijn persoonlijkheid weerspiegelen. Het ontwerp is puur Pilgrim en komt rechtstreeks uit een fietsenwinkel. Met een band met een kenmerkend bandenprofiel, een matte transparante wijzerplaat met fietsspaken en een lunette die op een band lijkt, is dit horloge de perfecte metgezel als je eropuit trekt om te shredden op de trails. Met Super-LumiNova®-uurmarkeringen en -wijzers die de tijd laten opvallen in het donker, weerspiegelt het ook Sam’s energie en zijn gevoel dat ‘Today is going to be epic!’ De unieke details op THE PILGRIM TREAD ON IT houden daar niet mee op. Sam’s passie voor zijn sport en zijn unieke, vrolijke persoonlijkheid komen terug in het horloge met zijn naam en op de mountainbike geïnspireerde afbeeldingen op de twee loops. Het laatste leuke kenmerk is de tand op het rode knopje - een brutale knipoog naar zijn beroemde winnende glimlach.
TIME WITH ANDY ANDERSON
De Canadese skatesensatie Andy Anderson is een echte sportieve superster die geroemd wordt om zijn unieke stijl, inventieve trucs en het feit dat hij altijd een veiligheidshelm draagt. In zijn opvallende stijl van skateboarden combineert hij technische trucs geïnspireerd op de begindagen van het skateboarden met moderne technieken. Andy staat bekend om zijn creativiteit, zijn kunstzinnigheid en zijn unieke kijk op de wereld.
Originaliteit en diep denken komen samen in deze werkelijk unieke NEW GENT van biosourced materialen. Met zijn opvallende kleurenpalet van geel en zwart toont het ingewikkelde ontwerp de onderlinge verbondenheid van de wereld. Op de voorkant in zwart op geel staat een all-over print met een netwerk van brandkranen, die Andy’s favoriete plekken om te skaten over de hele wereld voorstellen. De achterkant van de band heeft een geel op zwarte print van paddenstoelen - een natuurlijk fenomeen dat de door mensen gemaakte brandkranen aan de andere kant weerspiegelt. Op de wijzerplaat staan de plaatsen waar Andy is opgetreden om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Tokio in 2021 en zijn handtekening staat op de loop. Een handgeschreven notitie in de verpakking rondt het idee van onderlinge verbondenheid af en geeft fans en liefhebbers een diepgaand inzicht in hoe Andy de wereld ziet.
COCO HO BLU COCO HO
Surfsuperster Coco Ho is een surfer aan de top van haar kunnen en heeft al een indrukwekkende reeks titels, prijzen en fans op haar naam staan. Ze is al sinds 2009 een vaste deelnemer in de internationale surfscene en begon op zevenjarige leeftijd met surfen. Ze staat bekend om haar positiviteit, haar stijl en haar sensationele surfkunsten. Ze loopt voorop in het vrouwensurfen en is een rolmodel voor alle jonge surfers die erop uit willen om een golf te pakken.
De SKIN IRONY die ze creëerde in samenwerking met Swatch is net zo koel en verfrissend als een duik in de oceaan en is geïnspireerd door haar natuurlijke chic en gratie en haar carrière in het surfen op golven. Voor Coco draait een dag om het strand en de oceaan en dan voor een zonsondergang of een avondje uit met vrienden. Haar droomhorloge ziet er moeiteloos chic uit in elke omgeving en bij elke activiteit. Met zijn goudkleurige, superdunne roestvrijstalen kast, iriserende wijzerplaat met turquoise details, pareleffect band en een loop met Coco’s naam erop, is dit het ontwerp dat het verhaal van haar dag vertelt. Geïnspireerd door de prachtige locaties aan de oceaan in Hawaï waar ze opgroeide, kon dit horloge alleen maar ontworpen zijn door Coco.
G-TURN - MATTHIAS DANDOIS
Matthias Dandois is een held in BMX flatland en is een van de grootste namen in de BMX wereld. Hij is negenvoudig wereldkampioen in zijn gekozen discipline en laat het publiek over de hele wereld versteld staan met zijn natuurlijke charisma, nuchtere persoonlijkheid en ongelofelijke rijvaardigheid. Als allround getalenteerd atleet ontdekte hij BMX voor het eerst op 12-jarige leeftijd. Zijn sportieve passie werd zijn fulltime carrière toen hij professioneel werd en hij kwam in 2020 bij het Swatch Proteam.
De G-TURN is een biosourced BIG BOLD en is ontworpen om het verhaal te vertellen van wat tijd betekent voor Matthias. Het is tegelijk supergroot en ingetogen en weerspiegelt Matthias’ gestalte en persoonlijkheid en heeft kenmerken die direct verband houden met zijn liefde voor zijn sport. De naam is ontleend aan zijn favoriete truc en het horloge heeft een robuuste mat transparante kast en band. De goudkleurige wijzerplaat met bandenprofiel, lunette en banddetails zijn allemaal geïnspireerd op de gouden medailles die Matthias tot nu toe heeft gewonnen tijdens zijn illustere carrière. Details op de wijzerplaat en lunette vieren zijn negen wereldkampioenschapsoverwinningen tot nu toe en de ring van de wijzerplaat heeft Super-LumiNova® voor een uniek glow-in-the-dark-effect. De lunette met belangrijke data uit zijn leven biedt zowel inzicht in zijn leven als een bron van inspiratie voor de drager. De loop en de verpakking zijn voorzien van de initialen van Matthias, wat een discreet persoonlijk tintje geeft aan een atleet die alle BMX-fans zullen kennen;
Van het doorkruisen van de betonnen jungle tot het bedwingen van ruige trails en het rijden op zowel rails als de ruigste golven, deze nieuwe horloges boren de ziel van elke sport aan en tonen de persoonlijkheid en authenticiteit van elke atleet die ze heeft helpen creëren. Het resultaat is een collectie gemaakt voor actie. Het ontwerp zal zeker de passie voor actiesporten aanwakkeren en het zal elke drager in staat stellen zijn adrenaline-avonturen met stijl na te jagen.
De Swatch PROTEAM Collectie ligt sinds 18 juli 2024 in de Swatch-winkels wereldwijd en online op Swatch.com.
Het nieuwe seizoen van AWARE staat voor traditioneel vakmanschap, slow living en welzijn
In een wereld waarin mode vaak vluchtig en snel veranderend is legt AWARE met "The New Normal" de nadruk op slow living. De prioriteit is een betekenisvolle en bewuste collectie die trends en seizoenen overstijgt, en zo de essentie van je kleerkast heruitvindt. Elk kledingstuk is ontworpen met duurzaamheid en kwaliteit in gedachten. AWARE nodigt je uit om je garderobe bewuster te benaderen, met oog voor detail en respect voor vakmanschap.
Bij AWARE zijn veelzijdigheid en duurzaamheid twee belangrijke pijlers. Ze dienen als constante herinneringen om beter te ontwerpen en doelgericht te produceren. Het doel is het creëren van veelzijdige kledingstukken die seizoenen overstijgen.
"Bij AWARE geloven we dat ready-to-wear en een vooruitstrevende mentaliteit gemakkelijk hand in hand kunnen gaan. Onze missie is om te vereenvoudigen en de weg naar bewuste, maar toch vakkundige looks efficiënter te maken. We zijn er trots op om onze collectie te lanceren met tijdloze stukken, terwijl we onze impact op het milieu minimaliseren." — Mette Brinch Petersen, Product & Buying Manager.
Signature AWARE
De signature stijl van AWARE wordt gekenmerkt door zijn strakke lijnen, ingetogen elegantie en onberispelijke aandacht voor detail. De collecties bevatten een mix van klassieke silhouetten en nieuwe accenten - resulterend in stukken die zowel veelzijdig als duurzaam zijn. De stoffen die AWARE gebruikt zijn gerecycleerd, organisch of gecertificeerd zoals EcoVero van Lenzing®. Vezels en materialen waarvan is aangetoond dat ze minder impact hebben in vergelijking met conventionele keuzes.
AWARE creëert vrouwelijke en eigentijdse mode, met een sterke focus op pasvorm, kwaliteit en details. De manier van ontwerpen is gebaseerd op een stijldiversiteitprincipe: ze kijken naar essentials en combineren die met eigentijdse en avant-garde looks. Ondanks de Scandinavische roots van het merk, zoeken ze inspiratie buiten de grenzen en over culturen heen - inspiratie puttend uit diverse tradities, stijlen en denkwijzen.
Rethinking the new normal
De pre-autumn collectie van AWARE belichaamt charmante vrouwelijkheid en minimalisme met een waaier aan herwerkte klassiekers. De collectie kenmerkt zich door weloverwogen ontwerpen die veelzijdig, vakkundig en duurzaam zijn. Geïnspireerd door de filosofie van "rethinking the new normal” mixt AWARE traditioneel vakmanschap met slow living en welzijn.
De collectie van AWARE is verkrijgbaar in geselecteerde verkooppunten en online op veromoda.com.
In een wereld waarin mode en milieubewustzijn hand in hand gaan, presenteert AWARE zich als een voorloper in duurzame vrouwelijke mode. AWARE is een vooruitstrevend modemerk dat streeft naar verfijning van jouw garderobe met een sterke focus op duurzame materialen. Van silhouetten en snitten met karakter tot hoogwaardige stoffen – AWARE wil de moderne vrouw voorzien van een inspirerende garderobe met flatterende pasvormen en delicate ontwerpdetails. AWARE staat voor fijn vakmanschap en innovatie. De kledinglijn wordt gedefinieerd door een moderne expressie, een verantwoorde mentaliteit en een sterk gevoel voor esthetiek. www.veromoda.com - www.bestseller.com
Voedingsexperts geven 5 tips voor een gevarieerde brooddoos of lunchpot (trend!)
Brood of geen brood, noten of pasta, fruit of groeten… In de ochtendlijke drukte is het niet makkelijk om een gezonde en gevarieerde brooddoos voor je kind samen te stellen. Het Belgische merk Trixie vroeg diëtiste Karolien Raveydts (BE) en ex-topsporter, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke De Bever (NL) naar de 5 ultieme tips voor een voedzame en tegelijkertijd aantrekkelijke schoollunch voor wanneer de schoolbel weer klinkt.
Bokes met choco
We kennen allemaal de voedingsdriehoek. Aan de hand van de kleuren zie je heel eenvoudig welke voedingsmiddelen de voorkeur krijgen en welke beter niet op het bord of in de brooddoos belanden. Dat volkorenbrood voedzamer is dan de witte variant, weten we intussen wel. En dat elke dag chocopasta of bewerkte vleeswaren als beleg en een suikerrijke koek als tussendoortje niet de beste keuze zijn, ook.
En toch is het bedroevend gesteld met de inhoud van de brooddozen. Ex-topsportster, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke de Bever bevestigt: “Ik zie een gigantische onwetendheid van ouders, vooral over de hoeveelheid zoetigheid voor kinderen, met steeds grotere, negatieve gevolgen op de gezondheid. Van overgewicht en leververvetting tot al gaatjes in het kindergebit. En ondanks de grote variatie die nu beschikbaar is, wordt het voedingspatroon helaas steeds ongezonder.”
De zoete zonde: hoeveel suiker mag je kleuter eten?
Volgens de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie geldt zowel voor kinderen als voor volwassenen dat minder dan 10% van de dagelijkse energiebehoefte uit toegevoegd suiker mag bestaan. Daarbij wordt sterk geadviseerd om dit terug te dringen naar minder dan 5% van de dagelijkse energiebehoefte omdat dit bewezen aanvullende gezondheidsvoordelen heeft. Voor kinderen zijn dit de aanbevelingen: 0-2 jaar: geen toegevoegde suiker - 3-6 jaar: max. 19 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 5 suikerklontjes - 7-18 jaar: max. 24 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 6 suikerklontjes
Volgens onderzoek van het Nederlandse Diabetesfonds krijgen kinderen gemiddeld echter 73 gram suiker per dag binnen, ofwel 18 suikerklontjes! Dit is grotendeels afkomstig uit suikerrijke drankjes en zoet broodbeleg. Om je een idee te geven: 1 portie van 15 gram Nutella op brood bevat zo'n 8,4 gram suiker. Dat is al bijna de helft van de maximaal aanbevolen hoeveelheid voor kinderen tussen de 3-6 jaar.
Viva variatie
Je kindje heeft veel energie nodig om een schooldag door te komen, zowel om op te letten in de klas als volop te kunnen spelen op de speelplaats, zo stelt diëtiste Karolien Raveydts. Variatie in de brooddoos vormt dan ook de basis. “Eiwitten en gezonde vetten zijn essentieel in de brooddoos. Daarnaast zijn koolhydraten ook een belangrijke energiebron van ons lichaam. Snelle suikers en enkelvoudige koolhydraten zoals een witte boterham met choco worden heel snel opgenomen en zullen bijgevolg maar kort energie geven. Trage suikers en complexe koolhydraten geven langzaam hun energie af en hebben daardoor een langdurig effect. Daarbij geldt: hoe vezelrijker, hoe trager de opname en hoe langer de energie wordt vrijgegeven.”
Welke voedingsstoffen stop je in de brooddoos?
Dit zijn de aanbevelingen voor een gezond eetpatroon voor kinderen: Koolhydraten: 45-65% van de totale energie-inname. Ze brengen energie om te groeien en actief te zijn. - Eiwitten: 10-30% van de totale energie-inname, afhankelijk van de leeftijd en het activiteitsniveau van je kind. Deze zijn essentieel om te groeien en te herstellen. - Vetten: 25-35% van de totale energie-inname, waarvan minder dan 10% van verzadigde vetten (zoals vet vlees en volle melkproducten). Vetten zijn cruciaal om de hersenen en het zenuwstelsel te ontwikkelen.
Trend: met een lunchpot naar school
Het advies is duidelijk: een gezonde brooddoos bevat eiwitten (kaas, vlees, kipfilet, ei, melk, yoghurt) gezonde vetten (avocado, noten, zaden, olijfolie, notenpasta), koolhydraten (rijst, haver, volkorenbrood) en natuurlijk ook vezels (groenten, fruit). Dit zijn namelijk de bouwstenen die een kind nodig heeft om een dip te voorkomen, maar ook om zich goed te kunnen ontwikkelen.
Tip: vervang de klassieke brooddoos door een exemplaar met vakjes. Deze helpen om een gevarieerde lunch mee te geven. Vul deze met bijvoorbeeld noten, dips, fruitspiesjes, schijfjes komkommer, reepjes paprika, crackers of een gekookt eitje. Wissel ook eens af met een lunchpot, een nieuwe trend waarbij je de restjes van een maaltijd – zoals een pastasalade – meegeeft. Het is een lekkere afwisseling en op die manier wordt er geen eten verspild.
Tips & tricks: stap voor stap naar een gezondere brooddoos
Trixie polste bij voedingscoach Lieke en diëtiste Karolien naar concrete tips. Want hoe vul je die brooddoos dag na dag voedzaam? Hoe zorg je ervoor dat je ook moeilijke etertjes weet te overtuigen? Hoe voorkom je dat je in de rush van de dag snel een paar boterhammen met choco meegeeft? En wat zijn lekkere alternatieven voor suiker?
Drie van expert Lieke :
Betrek je kind bij wat er in de brooddoos belandt. Geef het de keuze: wil je vandaag paprika of tomaatjes mee? Het gevoel van autonomie dat je je kind hiermee geeft, verhoogt de motivatie. Een andere optie is om alle gesneden groente en fruit op het aanrecht te zetten en je kind zelf zijn brooddoos te laten vullen.
Een gezonde brooddoos begint bij de juiste keuzes in de supermarkt. Check de etiketten op toegevoegd suiker en kies zo veel mogelijk voor onbewerkte producten. Niet de fancy, zogenaamd ‘gezonde’ kinderkoeken, maar noten, naturel crackertjes of een combi van fruit met notenpasta.
Doe aan foodprepping. In de drukte worden er keuzes gemaakt op automatische piloot, en dan is even snel een boterhammetje smeren toch wat er vaak gebeurt. Een goede voorbereiding zorgt voor gezonde keuzes. Door tijdens het koken of op zondag slechts 30 minuten tijd te maken om voorbereidingen te doen, heb je voor de hele week genoeg om een voedzame brooddoos samen te stellen. Denk maar aan eitjes koken, groenten snijden, fruitsla maken, kaasblokjes snijden, bananenpannenkoekjes bakken, een lekkere dip maken…
3 tips van expert Karolien
1 Leg de lat niet te hoog, elke kleine stap richting een gezondere, gevarieerdere lunch is er een in de goede richting. Is de brooddoos momenteel gevuld met witte boterhammen met choco? Dan zijn wraps met hummus misschien een stap te ver. Volkoren boterhammetjes kunnen dan een eerste, haalbare stap zijn. Vervolgens kan je de chocopasta eens vervangen door geplet fruit of confituur met weinig toegevoegde suikers.
2 Zorg voor variatie. Boterhammen zijn vaak een snelle optie, maar gaan ook snel vervelen. Probeer de brooddoos eens te vullen met alternatieven voor brood zoals een volkoren wrap, wat crackers of soepstengels met een dip. Ook een restje koude pastasalade is een leuke afwisseling. Bak bij het avondmaal wat extra kip of vis, of kook een eitje. En voeg altijd wat snackgroentjes toe.
3 Maak het leuk! Gebruik een kartelmesje om leuke vormpjes te snijden uit een wortel of komkommer, of gebruik uitstekertjes. Ook boterhammetjes kan je opleuken met een boterhamstempel of een uitstekertje! Eet je kindje liefst wit brood maar wil je toch eens volkorenbrood introduceren? Steek uit een wit belegd boterhammetje een vormpje en doe hetzelfde met het volkoren boterhammetje. Steek het uitgestoken vormpje van de witte boterham in de vrijgekomen plaats in de volkoren boterham en omgekeerd voor een leuk effect.
Met je dierenvriend naar school. Niet enkel de inhoud van de brooddoos speelt een rol, maar de brooddoos zelf ook. Bij Trixie begrijpen we dat een aantrekkelijke en praktische brooddoos kinderen niet alleen stimuleert om hun gezonde lunch te eten, maar ook een gevoel van enthousiasme brengt. Met vrolijke ontwerpen zorgen we ervoor dat elke maaltijd een feestje wordt.
3 x inspiratie voor een gezonde start
Pastasalade
Dit heb je nodig: 300 g volkoren pasta – 1 sjalot – 250 g kerstomaatjes – 1 avocado – 1/2 komkommer - 150 gr gebakken kipfilet, in blokjes - 2 el verse bieslook, fijngehakt - 1 el verse dille, fijngehakt - 4 el yoghurt - 1 el mayonaise - sap van 1/2 citroen - zout
Zo maak je het: Kook de pasta volgens de verpakking beetgaar in gezouten water en spoel nadien goed af met koud water. Snipper de sjalot fijn, halveer de tomaatjes, snij de avocado en komkommer in kleine blokjes en meng door elkaar. Meng de yoghurt, mayonaise en het sap van de citroen en roer er de fijngehakte kruiden door. Meng de pasta, kip, groenten en de dressing door elkaar. Bewaar gekoeld tot gebruik.
Kipfiletwraps
Dit heb je nodig: 2 el hüttenkase of kwark - 1 meergranenwrap – 1 tl citroenrasp - 1/2 gele paprika – 1/2 mango – klein handje babyspinazie – gerookte kipfilet (of kalkoenfilet) – peper en zout
Zo maak je het: Meng de hüttenkase of kwark met de citroenrasp en breng op smaak met peper en zout. Snij de paprika in reepjes en doe dit ook met de mango. Snij de kip in plakken. Besmeer de meergranenwrap met de hüttenkase of kwark en beleg vervolgens met paprika, mango, gerookte kipfilet en babyspinazie. Tip! Je kan de wrap met de vulling ook bakken of onder de grill leggen.
Bietenhummus
Dit heb je nodig: 175 g gekookte bieten – 2 el tahin (sesampasta) – 1 blik kikkererwten – 1 teentje knoflook – 1 el citroensap – 1/2 tl komijnpoeder – peper en zout
Zo maak je het: Mix alle ingrediënten tot een luchtige hummus. Hoe langer je mixt, hoe luchtiger het resultaat.
Een viering van de natuurlijke schoonheid van hout en een nieuwe esthetiek van duurzaamheid
Artek heeft de Forest Collection geïntroduceerd, met klassieke Aalto meubelen in een nieuwe "wilde berk" houtsoort. De Forest Collection is ontwikkeld in samenwerking met designstudio Formafantasma als onderdeel van een lopend onderzoeksproject en omarmt de natuurlijke variaties in berkenhout, zoals knoesten, insectensporen en kleurschommelingen. Artek en Formafantasma zijn verenigd door een gedeelde passie voor het behoud van de Finse bossen en een diepe bezorgdheid over de impact van industrialisatie en klimaatverandering. Hun reis begon in 2020. Door de huidige houtselectiecriteria van Artek opnieuw te evalueren, maximaliseert de Forest Collection het gebruik van elke boom en viert de natuurlijke schoonheid van imperfectie.
In 2023 bracht Artek een editie van Stool 60 uit met deze kenmerken in de kenmerkende L-vormige poten. Deze prachtige en duurzame houtsoort van de "wilde berk" wordt nu toegepast op andere Artek meubelen, waardoor meer van de boom kan worden gebruikt om Artek's duurzame producten te maken. De Forest Collection omvat nu een selectie van krukjes, tafels, stoelen en banken.
Artek is intrinsiek verbonden met het Finse bos. De berkenbomen die voor Artek-meubelen worden gebruikt zijn 50 tot 80 jaar oud en absorberen CO2 gedurende hun hele leven. Vandaag de dag wordt meer dan 80% van het Artek meubilair nog steeds gemaakt in Midden-Finland van inheemse berkenbomen die worden gekweekt, geveld en gerijpt in de buurt van de fabriek in Turku. Sinds de oprichting in 1935 heeft Artek prioriteit gegeven aan het gebruik van lokale, verantwoord verkregen Finse berk. Meer dan ooit streeft Artek ernaar om te ontdekken hoe de productieprocessen verder kunnen worden verbeterd.
Door middel van haar bosproducten wil Artek pleiten voor een verantwoorde inkoop van materialen binnen de industrie. Het bedrijf ontwikkelt actief productieprocessen om ervoor te zorgen dat elk materiaal dat wordt gebruikt in houten meubelproducten, inclusief bindmiddelen, afkomstig is van natuurlijke materialen uit bossen. Dit omvat onder andere de geleidelijke vervanging van traditionele spaanplaat door een 100% alternatief op houtbasis, waardoor zowel de duurzaamheid voor het milieu als de luchtkwaliteit binnenshuis wordt verbeterd. De nieuwe technologie zal in 2025 in alle Aalto tafels van Artek worden toegepast.
"De Forest Collection is slechts de laatste stap in Artek's nauwe relatie met het Finse bos", zegt Marianne Goebl, Managing Director van Artek. "De uitbreiding van 'wilde berk' in meer van onze meest geliefde producten vergroot het bewustzijn voor een nieuwe esthetiek van duurzaamheid, waarvan wij geloven dat het de industriestandaard moet worden - hoe eerder hoe beter."
Kruk 60 en E60 "wild berk".: De Stool 60 "wild berken" en de Stool E60 "wild berken" hebben natuurlijke variaties in elke kruk. De L-poten vertonen knoesten, insectensporen en kleurschommelingen, terwijl het fineeroppervlak van "wilde berk" nog meer insectensporen vertoont - een constante herinnering aan hoe het bos evolueert in lijn met een veranderend klimaat en toenemende industrialisatie.
Aalto tafels 90A, 90B, 81B en 83 "wilde berk".:
Aalto Tafels worden nu voor het eerst gemaakt met "wilde berk", wat zichtbare markeringen oplevert op de L-poten van elk product. Het fineer tafelblad vertoont ook insectensporen die ontstaan zijn tijdens het natuurlijke leven van de boom waarvan de wilde berk afkomstig is.
Stoelen 66 & 69 "wilde berk”.; De nietjes van Aalto, bekend om hun compacte comfort en veelzijdigheid, zijn toegevoegd aan de Forest Collection om een nieuwe duurzame esthetiek te introduceren voor privé- en openbaar gebruik. De poten van elk product vertonen natuurlijke sporen, terwijl het berken oppervlak en de rugleuningen extra insectensporen vertonen.
Banken 153A en 153B "wilde berk”. : Deze veelzijdige en lichtgewicht banken met poten en een lattenbodem hebben een unieke verscheidenheid aan natuurlijke kleurschakeringen, knoesten en insectensporen. Ze kunnen worden gebruikt als zitplaats of als lichte opbergruimte in veel openbare en privéomgevingen.
Breng verkoeling in huis met de nieuwe ventilatoren van Philips
Om de hitte deze zomer een stap voor te zijn, kan je maar beter je voorzorgen nemen. Philips introduceert de nieuwe reeks ventilatoren die de ultieme oplossing biedt om de zomerse hitte te trotseren. De reeks bestaat uit een tafelventilator en een vloerventilator, voor een flinke dosis verkoeling tijdens warme dagen.
Stijlvolle & geruisloze koeling
Philips lanceert de tafelventilator 2000 Series. Deze biedt maximale koeling en een minimaal geluid, tot 30% stiller. Met 3 snelheden, 2 modi en een timer kan je de koeling bovendien volledig personaliseren. Deze ventilator uitermate geschikt voor zowel binnen als buiten tijdens zwoele avonden. Breng een mooie design touch aan iedere setting dankzij de strakke look van deze ventilator.
Verfrissing in alle hoeken van de kamer
De vloerventilator biedt dezelfde flexibiliteit en gebruiksgemak, maar met een groter bereik, waardoor hij perfect is voor grotere ruimtes. Beide ventilatoren hebben een ultrastille luchtstroom, zodat je ongestoord kunt genieten van een koele, comfortabele omgeving. Zeg vaarwel tegen klamme benauwde lucht en voel een zachte bries die elke hoek van de kamer bereikt.
Hete zomers
Tijdens warme zomers, zijn deze nieuwe ventilatoren van Philips een onmisbare aanvulling in elk huis. De Philips ventilatoren zijn ontworpen om efficiënt en stil te werken, zodat jij kunt genieten van een aangenaam klimaat zonder storende geluiden. Genieten van een zomerse avond was nog nooit zo eenvoudig.
Verkrijgbaarheid
De Philips Tafelventilator 2000-serie CX2050/00 aan de adviesprijs 59.99 Euro en de Vloerventilator 2000-serie CX2550/00 aan de adviesprijs 79.99 Euro, zijn per direct beschikbaar bij geselecteerde retailers en via de Philips-webshop. Bezoek www.philips.be voor meer informatie en om te ontdekken hoe je deze zomer koel kunt blijven.