Eerste internationale weglooparmband voor kids - gerust op reis met Mondial Assistance
Wat doe je als je kind verloren loopt in een land waar je de taal niet (goed) spreekt? Hoe geraak je zo snel mogelijk weer bij je gevonden zoon of dochter? Mondial Assistance pakt als eerste bijstandsverlener uit met de internationale weglooparmband. Simpel, slim en leuk.
Het polsbandje heeft een unieke ID-code en ziet er tof uit dankzij de Studio 100 print. Bumba voor de allerkleinsten, Mega Mindy en Piet Piraat voor grotere kids. Hetarmbandje met bijhorende Mondial Asisstance Kids verzekering kost 15 per kind per jaar. Het is online te koop bij de makelaar en in het reiskantoor en de Thomas Cook Travel Shops. Het wordt enkele dagen later thuis geleverd. Wie het koopt in een Thomas Cook Travel Shop kan het meteen meenemen. RVH.
Terwijl de meeste Belgen nog volop genieten van zomerse temperaturen maakt Pierre & Vacances zich nu al op voor een opwindende skiwinter en kondigt de start aan van de verkoop van vakanties in het winterseizoen 2011-2012. Gasten kunnen vanaf nu op www.pv-holidays.be een wintersportvakantie boeken in de mooiste wintersportgebieden van Frankrijk.
Pierre & Vacances biedt zeer betaalbare comfortabele appartementen in meer dan 40 prachtige skigebieden in de Franse Alpen en Pyreneeën waarvan de meeste op een hoogte van meer dan 1.800 meter liggen. Hoe vroeger boeken, hoe aantrekkelijker de aanbiedingen. www.pv-holidays.be.
Bovendien hoeven wintersporters zich geen zorgen te maken over de weersomstandigheden. Zo biedt Pierre & Vacances ook in 2011 haar gasten de Sneeuw Garantie op alle wintersportvakanties. Dit biedt de mogelijk een verzekering af te sluiten, waarbij de vakantie bij geen of te veel sneeuw kan worden geannuleerd. Dit betekent dat zij niet langer hoeven te wachten tot het wintersportseizoen begint om in te schatten in welke gebieden voldoende sneeuw aanwezig is. Met de Sneeuw Garantie - die geldig is voor de aanvang van het verblijf - is het mogelijk nu al te boeken. De annulering geldt voor het verblijf en alle extra voorzieningen die zijn gereserveerd.
Iedereen die gebruik wil maken van de vroegboekingen van Pierre & Vacances kan ook een keuze maken uit het nieuwe aanbod van Pierre & Vacances voor het winterseizoen 2011-2012. Ter illustratie drie nieuwe accommodaties in het prachtige en volledig herontwikkelde wintersportgebied Avoriaz: een aanvulling op het aanbod van Pierre & Vacances Premium. Bovendien zijn Arcs 1950 en Avoriaz 1800 uitgebreid met talrijke Welness-voorzieningen en zijn de resorts Val Thorens, Le Tania en Val dIsere vernieuwd. RVH.
Toen Claudio Buziol in 1981 zijn replay-collectie lanceerde, was het vooral een avontuur en een grote gok om de casual denim kledij als up-to-date te promoten.
Het label is ondertussen uitgegroeid tot een absolute voltreffer dat in elke winkel die zich als modebewust wil catalogeren aanwezig is. Om de fans te plezieren lanceert het label, nu 30 jaar later, een limited-edition in een speciale denim capsule, een capsule die 4 items bevat, nl. een paar 5 zakkenjeans en een heren- en een dameshemd. Van deze capsule worden slechts 500 stuks geproduceerd.
De items uit de capsule worden ook in aparte packages verkocht, tezamen met 2 bandanas, small en large, en een Replay gordelriem. De officiële presentatie van de replay 30 years capsule heeft plaats tijdens de Bread&Butter-show in Berlijn. RVH.
Toen Claudio Buziol in 1981 zijn replay-collectie lanceerde, was het vooral een avontuur en een grote gok om de casual denim kledij als up-to-date te promoten.
Het label is ondertussen uitgegroeid tot een absolute voltreffer dat in elke winkel die zich als modebewust wil catalogeren aanwezig is. Om de fans te plezieren lanceert het label, nu 30 jaar later, een limited-edition in een speciale denim capsule, een capsule die 4 items bevat, nl. een paar 5 zakkenjeans en een heren- en een dameshemd. Van deze capsule worden slechts 500 stuks geproduceerd.
De items uit de capsule worden ook in aparte packages verkocht, tezamen met 2 bandanas, small en large, en een Replay gordelriem. De officiële presentatie van de replay 30 years capsule heeft plaats tijdens de Bread&Butter-show in Berlijn. RVH.
Illycaffè: summer cocktails voor zwoele zomerdagen
Illycaffè lanceert twee nieuwe zomercocktails voor de zwoele zomerdagen.
Voor de Espresso Fichi, behoeft men 30cc illy lungo espresso, 30g agrimontana vijgenjam en 8 ijsblokjes.
Men giet de illy espresso in de blender en voegt er zowel de ijsblokjes als de vijgenjam aan toe. De ingrediënten ruim 30 seconden mixen en alles zorgvuldig in een kleine Illy Freddo gieten. Heerlijk.
De tweede creatie is een Espresso Albicocca. Hiervoor zijn nodig: 40 cc sterke illy double espresso, 5 cc vloeibare suiker, 20g agrimontana abrikozenjam en 4 à 5 ijsblokjes.
Na de bereiding van de sterke dubbele espresso, giet men deze in de blender en voegt de andere ingrediënten toe, mengen gedurende 30 seconden en voorzichtig in een kleine Illy Freddo gieten. Smakelijk. RVH.
Duurzaam toerisme: Shandrani produceert eigen drinkwater
Shandrani Resort & Spa lanceert een groots initiatief om het milieu te beschermen:het hotel heeft een toestel geïmporteerd om water te filteren. Het water wordt doeltreffend gezuiverd, gebotteld in herbruikbare glazen flessen en opgediend als bruisend of niet-bruisend.
Vorig jaar consumeerden de gasten van Shandrani Resort & Spa in totaal 385.372 plastic flessen lokaal mineraalwater, maar eigenlijk bestaat mineraalwater niet in Mauritius. Het gaat om mechanisch gefilterd en gezuiverd water dat in plastic flessen wordt verkocht. Dat heeft uiteraard een negatieve invloed op het milieu, want plastic is pas na zon 40 jaar volledig afgebroken.
Het nieuwe toestel filtert en zuivert water. Tijdens dat proces werd duidelijk dat dit kostbare systeem heel wat voordelen inhoudt. Zo wordt de uitstoot van koolstofdioxide verminderd doordat het water niet meer met vrachtwagens moet worden geleverd uit het centrum van het eiland en kan er drastisch bespaard worden op het vlak van opslag, koeling en handling. Het meest vanzelfsprekende voordeel is uiteraard de positieve impact op het milieu en de beperking van het gedumpte plastic.
Dit nieuwe toestel bij Shandrani is voorzien van een actieve koolstoffilter die het water zuivert en desinfecteert. Het resultaat is kristalhelder water zonder enige geur of onzuiverheden. Bovendien wordt bij dit proces een natuurlijk koelgas gebruikt dat de opwarming van de aarde niet in de hand werkt.
Algemeen directeur Jean-Louis Pismont omschrijft dit project als volgt: Iedereen heeft het over milieuverantwoordelijkheid en wij onderzochten dan ook vanzelfsprekende manieren om doeltreffend het milieu te beschermen zonder al te grote investeringen. Hotels produceren heel wat afval en moeten manieren vinden om hun impact op het milieu te beperken. Dat hebben wij met succes gedaan. RVH.
Elettra Rossellini, dochter van Isabella Rossellini en kleindochter van Ingrid Bergman, is het gezicht van Gant Collection.
Deze afzonderlijke lijn van het kledingmerk GANT bestaat uit zeer elegante stuks voor dames. De collectie is volledig geproduceerd in Europa en is vervaardigd uit luxematerialen met oog voor detail in de afwerking.
Kortom, een collectie waar een geraffineerde en intelligente vrouw als Elettra zich goed in voelt, maar niet alleen zij, het is een collectie waar ook andere dames zich prima in voelen. RVH.
Het agentschap Toerisme Vlaanderen ontwikkelde OntdekVlaanderenNU, een digitale informatielaag op het augmented reality platform Layar. Toeristen met een smartphone kunnen via deze applicatie actuele informatie over Vlaanderen opvragen en gebruiken tijdens hun bezoek. De laag wordt dagelijks bijgewerkt en bevat nu al meer dan 28.000 nuttige adresjes in Vlaanderen en Brussel.
Zowel binnenlandse als buitenlandse bezoekers worden graag op de hoogte gehouden van de bezienswaardigheden en evenementen van hun bestemming. Ze kunnen daarvoor uiteraard een beroep doen op de klassieke toeristische infokantoren, maar de opmars van de mobiele telefonie biedt nu nog meer onthaalmogelijkheden. Mobiele browsers, zoals het open platform Layar, maken het mogelijk om met een smartphone actuele informatie op te vragen in je onmiddellijke omgeving. Daarbij wordt de waarneembare werkelijkheid aangevuld met een extra digitale informatielaag, de zogenaamde augmented reality.
Toerisme Vlaanderen bracht alle toeristische informatie samen in één Layar-laag: OntdekVlaanderenNu. Geïnteresseerde gebruikers krijgen op hun mobiel toestel toegang tot locatiegebaseerde informatie die wordt toegevoegd aan het camerabeeld. De laag bevat maar liefst 28.000 nuttige toeristische adresjes in Vlaanderen en Brussel, gegroepeerd volgens 17 categorieën en 70 themas. De gegevens worden dagelijks bijgewerkt, maar OntdekVlaanderenNU is nu al de meest volledige toeristische AR-laag voor Vlaanderen en Brussel.
Om toegang te krijgen tot de digitale informatielaag, moet je over een smartphone beschikken waarop je de AR-applicatie Layar installeert. ( website m.layar.com.) Voorlopig bestaat de OntdekVlaanderenNu-laag enkel in het Nederlands. Toerisme Vlaanderen werkt momenteel volop aan een Engelstalige versie om ook internationale toeristen de kans te geven om Vlaanderen digitaal te ontdekken. RVH.
Dolce Summer Escape biedt tot 50% korting aan op het goedkoopste aanbod
Dolce Hotels & Resorts stelt Dolce Summer Escape voor : een korting tot 50% op het goedkoopste aanbod per nacht, voor twee volwassenen en hun kinderen tot 12 jaar, ontbijt inbegrepen. Het aanbod geldt in de deelnemende hotels tot en met 30 september 2011.
Vele Dolce-bestemmingen zoals Provence, Sitges, Brussel, Chantilly, Las Vegas, Aspen of Napa Valley bieden spas, golfterreinen, luxueuze kamers, overdekte zwembaden, een parking en een gratis Wi-Fi, alsook verscheidene andere diensten. De meeste Dolce-adressen zijn gelegen in een oase van wouden, tuinen, parken of wijngaarden.
Dolce Summer Escape toont duidelijk een grote interesse voor families die van een groen weekend willen genieten of gewoon van een vakantie waar men tot rust kan komen.
Dolce Hotels and Resorts, een private onderneming bestaande uit 27 prestigieuze hotels, resorts en conferentiehotels in Noord-Amerika en Europa en met hoofdzetel in Montvale, New Jersey, werd opgericht in 1981. Het bedrijf met als meerderheidsaandeelhouder Broadreach Capital Partners telt wereldwijd meer 4000 medewerkers. Meer informatie is beschikbaar op www.dolce.com.
De portefeuille van Dolce omvat vestigingen in België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, New York, Connecticut, Nevada, New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania, Maryland, Georgia, Michigan, Minnesota, Texas, Colorado, Californië en Ontario.
Als leider in de meetingindustrie treedt Dolce elk jaar op als gastheer voor een 30.000-tal evenementen en 4 miljoen klanten wereldwijd. De stichter van het bedrijf ontwikkelde het concept congrescentrum en het complete vergaderarrangement (Complete Meeting Package) die nu beiden door de International Association of Conference Centers als norm worden beschouwd.
De visie van de onderneming bestaat erin een inspirerende omgeving te creëren die mensen samenbrengt. Het bedrijf wil zijn gasten pure verwennerij bieden, zijn medewerkers uitdagen, zijn eigenaars belonen en fungeren als rolmodel in zijn omgeving. RVH.
Dat Voetbalclub Beerschot het over een andere boeg gooit is meer dan duidelijk. Voorzitter Patrick Vanoppen kiest resoluut voor verandering op het Kiel: sportief, organisatorisch en nu ook met PALM ! De club kiest namelijk voor een partnership met PALM Breweries, Vanoppen bereikte een akkoord voor de volgende zes jaar.
PALM is the best Beer-schot aldus de voorzitter. Het nieuwe bestuur wil dat de supporters terug centraal staan, binnen deze klantgerichte strategie hoort ook een nieuwe brouwer. Vanaf de eerste gesprekken voelden we ons perfect bij de directe aanpak en de daadkracht van PALM, wanneer men mekaar goed aanvoelt en er op anticipeert zit het goed, op die manier kan men tot een degelijk partnership op langere termijn komen. Een samenwerking met Beerschot moet een win-win overeenkomst zijn. Het is, samen met de brouwerij, onze intentie de naamsbekendheid van en de sympathie voor PALM mee te verhogen, .
Naast PALM zullen op het Kiel straks ook de andere bieren van PALM Breweries, zoals ESTAMINET Premium Pils, die onlangs de gouden medaille op de Brewing Industry International Awards 2011 in London wegkaapte, maar ook RODENBACH en de abdijbieren van Steenbrugge worden geschonken. RVH.
De visserijsector heeft samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voor de 23ste keer een Vis van het Jaar gekozen. Met deze actie waarbij elk jaar een andere vis onder de aandacht wordt gebracht, wil men de consument bewust te maken van het rijke visaanbod in België.
Dit jaar werd opnieuw gekozen voor pladijs of schol die reeds in 1990, 1998 en 2001 eenzelfde nominatie kreeg toebedeeld. Niettegenstaande de pladijs vrij gekend is bij de consument, wordt hij slechts door 8 % van de gezinnen gekocht. Hij kan dus best nog wat ondersteuning gebruiken. Voor de visserij is hij enorm belangrijk. Op Europese schaal is hij de belangrijkste platvis voor de visserij. In aanvoergewicht is pladijs zelfs de belangrijkste vissoort in België.
De actie Vis van het Jaar begint op het moment dat het seizoen van de pladijs start. De kwaliteit van de vis is dan optimaal en de aanvoer neemt toe.Pladijs is het ganse jaar door beschikbaar maar vanaf juni tot einde oktober is hij culinair op zijn best, het visvlees wordt veel steviger van structuur en smakelijker. Vanaf juni gaan de vissers ook selectief vissen op pladijs, de topaanvoer wordt gewoonlijk gerealiseerd in de zomermaanden.
In de zomermaanden vind je meer en meer pladijs op de menukaarten van onze gastronomische restaurants. De trend naar lokale en authentieke seizoensproducten zet zich daar door.
Traditiegetrouw komt er ook dit jaar een nationale horecawedstrijd voor professionele chefs en wordt de viskok van het jaar gekozen. De finale van de wedstrijd vindt plaats in november tijdens Horeca Expo in Flanders Expo Gent. RVH.