Met het nieuwe magazine Blik op de Ardennen wil de toeristische federatie de bewoners van Belgisch Luxemburg aan het woord laten, de beste ambassadeurs zijn toch de Luxemburgers zelf. Wie kan beter de Ardennen promoten dan zij die er leven en werken?
In het magzazine komen verschillende onderwerpen aan bod: de natuur en de vele activiteiten die ermee samenhangen, de verrassende, tijdloze verblijfsmogelijkheden in de natuur, de smaakvolle streekproducten, de landschappen en de verhalen errond. Elke rubriek heeft een speciale menselijke touch
In dit tijdschrift vindt u ontmoetingen met mensen die op het terrein werken, roadbooks met mooie wandel- of fietsroutes, actualiteit, een natuuragenda en enkele paginas speciaal voor jonge lezers.
En omdat de FTLB zoveel mogelijk mensen aan het woord wil laten worden de lezers uitgenodigd om actief mee te werken aan dit magazine via hun kijk op de Ardennen, hun activiteiten, hun goede adressen en sympathieke plekjes. Een interactie met de website www.arden-nature.be is ook voorzien.
Het proefnummer is gratis te verkrijgen bij de Maisons du Tourisme, op beurzen en salons en via natuurorganisaties.
Opening van het eerste hubiz-verkooppunt in België: een specifiek producten- en dienstenaanbod afgestemd op de diverse behoeften van de pendelaars
Een nieuw winkelconcept doet zijn intrede in Brussel: hubiz richt zich tot regelmatige gebruikers van het openbaar vervoer en biedt hen een producten- en dienstenaanbod op maat voor hun specifieke behoeften. Dit eerste verkooppunt is de vrucht van de samenwerking tussen een dochter van de groep Lagardère en de MIVB. Het neemt zijn intrek in het hart van metrostation Louiza. De hubiz-winkel is vlot toegankelijk en perfect gelegen langs het dagelijkse traject van de pendelaars. Originaliteit van het concept: het aanbod wordt in de loop van de dag voortdurend aangepast aan de evolutie van de behoeften.
hubiz is een initiatief van Lagardère Services, dat al eigenaar is van de krantenwinkels Press Shop en Relay. Het voerde verschillende onderzoeken uit naar de gewoonten en de verwachtingen van consumenten die geregeld het openbaar vervoer nemen. s Ochtends, s middags en s avonds biedt hubiz de pendelaars een ruim assortiment producten dat in de loop van de dag afgestemd wordt op hun behoeften en wensen van het moment. Ze vinden er, volgens een self service-formule, dranken en verse voeding, koffie(koeken), een selectie dagbladen en magazines, gezonde en snelle menus en diverse producten en diensten (telefoonkaarten, batterijen, enz.).
De klanten vinden in de winkel hun weg via drie specifieke kleurcodes die elk overeenstemmen met een sleutelmoment van de dag en het bijhorende productengamma: geel voor s ochtends, groen voor s middags en roze voor s avonds. De hubiz-verkooppunten zijn speciaal ontworpen om de toegankelijkheid, vlotheid en snelheid te bevorderen: een grote ingang, veel ruimte tussen de rekken, groepering van de producten afhankelijk van de sleutelmomenten van de dag, enz. Pendelaars vinden er gemakkelijk en snel de producten die ze nodig hebben, gebundeld in één enkel verkooppunt.