Het zomer assortiment van Delhaize zit boordevol aperitieven en verfrissende dranken met of zonder alcohol en biedt bovendien een feestelijk tintje. Facet dat door de aperitiefhapjes waarbij het de vegetariër voor de wind gaat, op een prettige manier wordt aangevuld.
De bbq-grill wordt ongetwijfeld de attractie van de komende maanden, keuze te over ongeacht of men voor vlees, vis, kaas of vegetarisch kiest. Exotische en pittige kruidige toetsen liggen voor het grijpen met unieke marinades en leuke verrassingen.
Bijgerechten zoals salades, taboulé en groenten, kant-en-klaar of om zelf te bereiden zijn er naar ieders smaak. De opties kant-en-klaar of zelf bereiden gaan samen met de keuze of men zelf al dan niet volop mee van het feestelijke tintje wil genieten.
De zomerse kaasschotel biedt enkele verrassende nieuwkomers terwijl de frisse desserts boordevol fruit zitten. Ook het aanbod accessoires werd verruimd, net als het bieraanbod. Een kistje met 6 trappistenbieren, weliswaar in beperkt aanbod, is een oogstrelende nieuwkomer.
Traditiegetrouw besteedt Delhaize ruime aandacht aan het wijnassortiment. Nieuw bij het eten zijn een leuke Macon Lugny 2011 en een rode Altano 2009. Fijnproevers die hun bbq met een degustatie willen verruimen kunnen in het segment witte wijnen kiezen uit een Peccorini Casale Vecchio Farnese 2011, een schapenwijn uit de Marken; The Pavillon 2011, Wes Kaap; De Wetshof Chardonnay sur lie 2011 en de Jordan Chenin Blanc barrell fermented 2009 Stellenbosch. Bij de roséwijnen is er de Domaine du Trésor IGP Pays dOc gris de gris 2011 en de Ambo Rosa 2011 uit Pavia met een mooie kruidige zuurstructuur.
Blikvangers bij de rode wijnen zijn de Terrapura 2010 uit de Chileense Colchagua & Cinuco valley, The Pavillon Red 2011 uit Wes Kaap en de Jordan Cabernet Sauvignon 2007 Stellenbosch.
Vanaf 21 mei ligt de seizoensgebonden Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel in de winkel.
Nog even geduld en je smaakpapillen worden beloond met de unieke, zachte en romige smaak van Noord-Hollandse Graskaas. Kaasliefhebbers kijken er elk jaar naar uit dat deze seizoensgebonden kaas in de winkelrekken ligt. Vanaf 21 mei is dat het geval. Mis dus je exclusieve portie niet, want de enige echte Noord-Hollandse Graskaas herkenbaar aan het kwaliteitskeurmerk Rode Zegel is slechts één maand verkrijgbaar.
Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel dankt zijn zachte, romige smaak aan het sappige lentegras. Na een lange winter met ingedroogd gras op het menu, kunnen de Noord-Hollandse koeien sinds kort weer volop van het buitenleven proeven. En dat betekent: jong, mals gras met een minder vezelige structuur.
Precies dat voedzame gras zorgt voor een bijzondere melk (romig en met zachter melkvet) die de typische smaak van Graskaas geeft: lentefris. Deze jonge kaas smaakt milder en smeuïger, en heeft ook een gelere tint. Later op het jaar, als de koeien het verse gras weer gewend zijn, wordt de kaas meer uitgesproken en steviger. De naam Graskaas gebruiken de boeren trouwens al honderden jaren om het verschil aan te geven met hooikaas, in de winter gemaakt.
Noord-Hollandse Graskaas met het Rode Zegel is te koop via grootwarenhuizen, kaasspeciaalzaken, slagers, bakkers
Magimix Blender: het plezier om te koken als een chef-kok
De Magimix BlenderMix zorgt voor perfecte emulsies en biedt de hobbykok meer dan het plezier om te koken als een chef-kok. Niet verwonderlijk aangezien de beste restaurants ter wereld de professionele uitvoering van deze blender gebruiken.
De Blender 1.8l is krachtig en geruisloos, beschikt over een hittebestendige glazen kom die gemakkelijk is schoon te maken. Het gebruiksgemak vertaalt zich in een duidelijk energiezuinig product, terwijl de blender wordt geleverd met een boekje met 80 recepten.
Deze blender is naast de basisversie ook beschikbaar met een extra minikom en biedt 4 voorgeprogrammeerde functies: ice, smoothie, soups en desserts.
Scootertours Pajottenland breidt uit naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen
Scootertours.be heeft bij de start van het nieuwe scooterseizoen een samenwerkingsovereenkomst gesloten met scooter-en motorspecialist CMD Motors. Tegelijkertijd wordt het actieterrein van Scootertours.be uitgebreid naar het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen. Sedert een paar jaar zit het scootertoerisme in Vlaanderen in de lift. Zowel particulieren als bedrijven die een originele teambuildingactiviteit wensen te organiseren, kiezen voor de brandstofzuinige tweewielers om mooie streken in Vlaanderen te ontdekken.
Scootertours.be werd in het Pajottenland gelanceerd in augustus 2010. Sindsdien kent het scooterverhuurproject alsmaar meer succes. Nu kan je dus dankzij de samenwerking tussen Scootertours.be en CMD Motors uit Lokeren ook starten in het Waasland of Zeeuws-Vlaanderen. CMD Motors staat in voor de logistiek en het onderhoud.
Een scooter huren kost slechts 69 euro per dag. Voor een heel weekend (van vrijdagavond tot zondagavond) betaal je slechts 100 euro per scooter.
Scootertours.be biedt scooters aan met viertakt 50cc-motoren en een automatische versnellingsbak. Alle scooters hebben een leuke retro-look. De totale scootervloot telt ruim 60 voertuigen. www.scootertours.be
De Black Russian Cocktail Challenge vond plaats in het Atomium. Na zorgvuldige deliberatie van een technische en een gastronomische jury, werden 3 bartenders uitgekozen uit negen kandidaten van deelnemende Brusselse Hotels.
Het evenement werd georganiseerd door Brussels Hotels Association (BHA), in samenwerking met de « Union of Belgium's Bartenders » (UBB), Food 4 Thought Association (& Drinks for Fun), de vzw Atomium, met de steun van VISITBRUSSELS.
De bartenders van Brusselse hotels werd opgedragen een klassieker onder de cocktails te hermaken: de Black Russian.
Het werd een prachtige prestatie waarbij de bartenders de juryleden bekoorden met hun speciale mengelingen van smaken en aromas. De Black Russian, een mix van wodka en koffielikeur, werd in 1949 uitgevonden door een Brusselse barman en heeft sindsdien overal ter wereld een vaste plaats op de cocktailkaart verkregen. Hij werd oorspronkelijk in Brussel gemaakt te ere van Pearl Mesta, Amerikaanse ambassadeur in Luxemburg. De naam komt van het land van de wodka, Rusland, en de zwarte kleur van de koffielikeur is een souvenir uit de donkere dagen van de Koude Oorlog.
De grote winnaar van de wedstrijd is het hotel Amigo, vertegenwoordigd door Julien Duvivier met zijn cocktail Belgium Black Time. Hij won hiermee een trofee en een overnachting voor twee personen in één van de deelnemende hotels in Europa, en enkele producten aangeboden door de UBB. Ook de runner-up, Ricardo Antunes van hotel be Manos en de 3de, Logan Moury van hotel Martins Château du Lac ontvingen meerdere prijzen.
De prijsuitreiking vond plaats in aanwezigheid van minister-president van COCOF, Christos Doulkeridis. BHA is uitermate tevreden met het enthousiasme voor dit stukje
Brussels erfgoed dat kaderde in het jaar van de Gastronomie Brusselicious 2012, en dat nog door verscheidene andere activiteiten zal worden gevold.
Het recept van de winnende Cocktail Belgium Black Time: Ingrediënten: 2cl koffie, 1 cl Apple pie-siroop, 1cl perzikencrême Marie Brizard, 2cl Ketel 1-wodka. Bereiding: Schudden in een shaker en opdienen in een Durobor Cancunglas
Het iTQi heeft voor de derde keer op rij Prior Tongerlo van Brouwerij Haacht bekroond met 3 sterren op de Superior Taste Awards. Voor de toekenning van deze awards worden honderden voedingsmiddelen en dranken tijdens blinde testen op hun smaak beoordeeld door een culinaire vakjury. Producten die een score behalen van 90% of meer, worden bekroond met 3 sterren.
Het succesverhaal van Prior Tongerlo begint bij de lancering in 2009, met de goede beoordelingen van diverse bierjournalisten. Hun mening werd bevestigd toen dit abdijbier met hergisting op fles, in 2010 een eerste keer 3 sterren in de wacht sleepte op de Superior Taste Awards. Eenzelfde hoogste onderscheiding volgde in 2011 en recent bij de editie 2012. Intussen behaalde Prior op de World Beerd Awards 2012 de eerste plaats in de categorie blonde abdij/trappistenbieren in Europa.
De Crystal Taste Award wordt uitgereikt aan producten die drie jaar op rij de hoogste onderscheiding van drie sterren behalen. De award van 2012 is dan ook meer dan een bevestiging van de goede smaak van Prior: hij is tevens het beste bewijs dat Brouwerij Haacht streeft naar een hoogstaande maar vooral constante kwaliteit, en dat haar inspanningen door kenners worden gewaardeerd.
Dat laatste vertaalt zich in de beoordelingen van twee andere producten uit het Haacht-gamma: haar Ommegang-bier van Keizer Karel pas gelanceerd begin 2012 en haar Val water sinds 1989 door het Ministerie van Volksgezondheid erkend als Natuurlijk Mineraalwater werden beiden eveneens bekroond met 3 sterren.
Nutcase klaar voor Olympische Spelen Union Jack fietshelm voor jong en oud
2012, een Olympisch jaar. Iedereen is in de ban van het grootste sportevenement ter
wereld: de Olympische Spelen. Ook Londen is intussen helemaal omgevormd tot een
Olympische stad, met Union Jacks op elke vlaggenstok. Nutcase zorgt er met de reeks nieuwe fietshelmen (met een heuse Union Jack) voor dat iedereen ook op de fiets zijn Olympisch steentje bijdraagt. Veilig én op en top actueel en we waren kleurrijk en hip nog vergeten.
Voor de allerkleinsten is er niet enkel de Little Nutty Union Jack. Ook bolletjes, bloemen en verfdruppen passeren de revue. Little Nutty, 64.9, 46-52 cm, kids 1 tot 4-5 jaar.De grotere kinderen en de volwassenen kiezen dan weer voor de Big 8, de Pink Cheetah, het heerlijke Bavaria-design of tal van andere toffe kleuren en ontwerpen. Street 69.9, 52-60 cm, kids vanaf 4-5 jaar en volwassenen. De Union Jack-helm is beschikbaar in S-M en LXL.