Een yoghurt bij het ontbijt
voor een goede start van de dag
In tegenstelling tot wat veel mensen
denken, is calcium niet enkel noodzakelijk in de groeifase of voor ouderen.
Calcium draagt inderdaad levenslang bij tot een goed onderhoud van het beendergestel
en van de tanden. Daarnaast draagt het ook bij tot andere minder bekende maar
belangrijke aspecten zoals een normale spierfunctie, neurotransmissie,
bloedstolling, de stofwisseling en een normale werking van de
spijsverteringsenzymen
Calcium kan enkel aangebracht
worden via de voeding.
Melkproducten zijn hier de belangrijkste bron dankzij hun hoge absorptiegraad
van calcium of biodisponibiliteit. De officiële nationale aanbeveling legt
900 mg vast als dagelijks aanbevolen hoeveelheid calcium voor een volwassene.
Een portie volle yoghurt, 125 gr, brengt al gemiddeld zon166 mg aan. De
consumptie van yoghurt is onderontwikkeld in België met slechts één vierde
potje per dag. Deze consumptie aanmoedigen kan een overheerlijke manier
zijn om het tekort aan calcium te verhelpen. Waarom niet als ritueel bij het
ontbijt dat ons idealiter 25% van onze dagelijkse energie geeft?
Om tot de 3 à 4 aanbevolen
dagelijkse melkproducten te komen zijn yoghurts een uitgelezen oplossing en dit
dankzij hun variëteit, hun lekkere smaak maar ook dankzij de goede
verteerbaarheid van lactose. Met het Breakfast gamma biedt Danone aangepaste
oplossingen aan om van een evenwichtig ontbijt een plezierig en gezond ritueel
te maken.
Danone Breakfast, voor elk wat
wils
Danone vervolledigt haar
breakfast-gamma en stelt zijn nieuwe vloeibare yoghurt voor: het 750 ml-pack
Danone Breakfast met aardbei om zo te drinken of om over uw ontbijtgranen te
gieten. Ontdek een heel andere manier om ontbijtgranen en vruchten te
combineren en laat uw verbeelding de vrije loop!
Kies voor Danone yoghurt om mee
te nemen: een smakelijke yoghurt met aardbeien en een topper van lekkere
maïsvlokken. De granen worden heel gemakkelijk meteen aan de yoghurt
toegevoegd. Een ontbijt uit het vuistje op kantoor wordt samen met een stuk
fruit en een drankje een nieuwe en vooral evenwichtigere smaakbeleving.
TravelBird
wil Belgische markt veroveren met innovatief reisaanbod
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, gaat van start met thematische
trendreizen. Hierbij wil TravelBird haar vinger aan de pols houden over de laatste
reistrends en consumentenvoorkeuren en vervolgens haar aanbod hierop afstemmen.
Een eerste voorbeeld hiervan zijn de Babymoon-vakanties.
Koppels die een kind verwachten kunnen dan samen, in alle
rust, een laatste keer genieten van hun kinderloze periode. En dit in een kader,
aangepast aan de wensen en noden van een zwangere vrouw. Later dit jaar zullen een
aantal extra themareizen aan het gamma toegevoegd worden. Boeken kan heel eenvoudig
via www.travelbird.be.
All
inclusive, fly and drive, citytripping, ..het zijn maar een paar reisformules die
bij de meeste mensen ondertussen gemeengoed geworden zijn. Maar bij babymooning,
Glamping of
digital detoxing kan men zich niet altijd een beeld vormen.
Logisch ook, zegt Erik Kuijpers, Country Manager België
bij TravelBird. Er zijn maar weinig sectoren die zo trendgevoelig zijn als de reissector.
Mensen zijn steeds op zoek naar nieuwe belevingen, ver weg van het alledaagse. Reizen
iseen basis behoefte geworden, maar helaas
voor de consument is het aanbod eveneens vaak basic. De all‐in vakantie naar Italië, de autovakantie naar Zuid‐Frankrijk, de citytrip naar Londen. Stuk voor stuk klassiekers
in hetaanbod van heel wat reisaanbieders.
En ook met TravelBird bieden we dergelijke formules aan (bv.Bella Italia en Douce
France). Maar daarnaast willen we ook een stap verdergaan en heel bewust op zoek
gaan naar datgene wat leeft bij de consument.
Babymoon is een prima voorbeeld van de weg die TravelBird
in wil slaan. Waar de meeste reisaanbieders vertrekken van hun eigen aanbod, willen
wij binnentreden in de leefwereld van onze consument. Iedere levensfase wordt gekenmerkt
doorandere prioriteiten, wensen en verlangens.
Daarnaast kunnen er binnen bepaalde doelgroepen ook nieuwe behoeften en trends ontstaan.
Wij wensen hiermet ons aanbod op in
te spelen ,zegt Erik Kuijpers.
De reden waarom TravelBird zo kort op de bal kan spelen,
heeft alles te maken met haar internetstructuur. Vanuit de hoofdzetel in Amsterdam
zijn er een viertal landenteams actief. Die gaan zeer gericht op zoek naar hotels en activiteiten die passen binnen
een bepaald thema. Vervolgens stellen ze voor iedere verblijfplaats een arrangement
samen en verkopen dit aan de meest
voordelige prijs op de markt. Het grote voordeel voor de klant is dat hij de beschikbaarheid
rechtstreeks bij TravelBird kan checken en vervolgens kan boeken. TravelBird zorgt
voor de verdere afhandeling wat vouchers en tickets betreft. Dit maakt van TravelBird
één van de eerste touroperators op de Belgische markt die 100% online werkt.
TravelBird
is lid van de VVR,is vergund door Toerisme
Vlaanderen en verzekerd tegen financieel onvermogen en biedt aan haar klanten dezelfde
garanties als andere touroperators actief op de Belgische markt. TravelBird werkt
ook met tijdelijke aanbiedingen, aan haarscherpe prijzen. Wie ingeschreven is op
de TravelBird nieuwsbrief ontvangt dagelijks een selectie van 5 topaanbiedingen,
die slechts 24 u beschikbaar zijn voor boeking. Op die manier wil TravelBird haar
klanten dagelijks inspireren voor een deugddoend weekendje in de natuur, een spannende
citytrip of een weekje naar de zon. www.travelbird.be
Stella
Artois zet de sterren van Cannes in de kijker met de Connoisseur-serie en
rode loper events
Stella
Artois Lounge rolt rode loper uit voor steracteurs zoals Zoe Saldana (Avatar,
Star Trek), Rick Yune (Die Another Day, The Man with the Iron Fists), Melonie
Diaz (Fruitvale Station, Un Certain Regard) en Michael B. Jordan (The
Wire, Friday Night Lights). De Connoisseur-serie werpt een intieme blik
achter de schermen van 66ste editie van Filmfestival van Cannes.
Als
Officiële Partner van het Filmfestival van Cannes, gunt Stella Artois fans van
over de hele wereld dit jaar voor het eerst een intieme blik geven in het leven
van de wereldvermaarde regisseurs en acteurs in Cannes via de Connoisseur-serie. Het
gaat om een videoreeks die werd opgenomen op verschillende locaties in Cannes
en interviews bevat met beroemdheden op de rode loper, tijdens stijlvolle
feestjes en op prachtige jachten gedurende het festival, dat van 15 tot 26 mei
het epicentrum van de filmwereld vormt. De interviews waarin artiesten
vertellen over hun werk, hun kunde en de onvergetelijke ervaring om te
schitteren op het meest prestigieuze filmfestival ter wereld, kan je bekijken
op http://www.youtube.com/user/stellaartois.
Zachary
Quinto, filmster in Star Trek Into Darkness uit 2013, is een van de talrijke
acteurs en regisseurs die ervoor gekozen hebben deel te nemen aan de
Connoisseur-reeks. Andere beroemdheden zijn Rosario Dawson, momenteel te zien
in Trance van Danny Boyle, zangeres en actrice Kat Graham, regisseur JC Chandor,
genomineerd voor een Oscar met Margin Call, filmster Michael B. Jordan, die
een hoofdrol vertolkte in Fruitvale Station, actrice en tv-presentatrice Stacy
Keibler, evenals acteur Paul Wesley.
Voor
Stella Artois is brouwen een gepassioneerd en nauwgezet proces. We begrijpen
het engagement dat je nodig hebt om iets moois te maken. Onze Connoisseur-serie
zal focussen op het vakmanschap dat vereist is om een film te maken en hulde
brengen aan de acteurs en regisseurs die van klassieke films een realiteit maken,
aldus Pablo Firpo, Global Marketing Director van Stella Artois. We willen
weten wie hen inspireert en wie hen woedend maakt, hun favoriete verhalen van
op de set horen en de diepste geheimen van het maken van films ontdekken. De
wereld kan zien hoe Cannes eruit ziet; we willen laten zien hoe Cannes aanvoelt
vanuit het oogpunt van een insider.
Stella
Artois is al 12 jaar sponsor van het Filmfestival van Cannes. De
Connoisseur-serie is slechts één van de vele activiteiten van Stella Artois in
Cannes. Daartoe behoren ook intieme georganiseerde evenementen met diverse
beroemdheden en een aanwezigheid op de grotere feestjes die de Rivièra dit jaar
opluisterden. In de eigen lounge kwamen reeds langs: actrice Zoe Saldana,
bekend van Avatar en Star Trek; Rick Yune, die meespeelde in Die Another Day,
the Fast and the Furious, Olympus has Fallen en the Man with the Iron Fists;
Melonie Diaz (Fruitvale Station die het Sundance Film festival won en
competitiefilm Un Certain Regard) en Michael B. Jordan (The
Wire, Friday Night Lights).
Ook
in eigen land is Stella Artois nauw betrokken bij de filmkunst, meer bepaald
als partner en sponsor van het Filmfestival Gent.
TravelBird
Nederland B.V. neemt met onmiddellijke ingang alle activiteiten over van
BoekVandaag. Met deze overname verwacht TravelBird een omzetgroei van 30%. De
merken TravelBird en BoekVandaag worden in eerste instantie volgens een
tweelabel strategie naast elkaar gevoerd. De overname is een volgende stap
binnen de internationale groeistrategie van TravelBird.
De
snelgroeiende online reisaanbieder neemt per direct alle activiteiten aangaande
het merk BoekVandaag over van Red Online Marketing B.V. van Roy Platje en Edwin
Jonker. De vakantieaanbiedingswebsite BoekVandaag werd in 2009 opgericht en
richt zich primair op de Nederlandse en secundair op de Belgische markt. Jonnie
Muis (30) wordt binnen TravelBird de manager van BoekVandaag. De aankoop van
BoekVandaag sluit goed aan bij onze groeistrategie.
Zo
namen we in september vorig jaar ook het Belgische MyTrip over. We verwachten
een directe omzetgroei van 30% door deze overname in Nederland en België aldus
Symen Jansma die samen met Dennis Klompalberts de directie van TravelBird
voert. Roy Platje van Red Online Marketing B.V. kijkt vooruit:
"BoekVandaag is een succesvolle website met kwalitatief goede reizen voor
een scherpe prijs. De site is toe aan een nieuwe fase en we kiezen om verdere
ontwikkeling over te dragen aan TravelBird en ons te richten op nieuwe
ideeën."
TravelBird
is in 2010 opgericht en één van de snelst groeiende vakantiewebsites van
Europa. TravelBird is actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland en
werkt uitsluitend samen met gerenommeerde partners. Onlangs verwierf TravelBird
een IATA licentie en in september nam TravelBird MyTrip.be over. TravelBird
groeide in drie jaar van 3 naar 90 medewerkers.
Zoals elk jaar is een
cadeau voor Vaderdag vinden een echte opgave! Een das, schoenen of een strip...
Dat hebben we allemaal al gehad! Dit jaar kom je origineel uit de hoek!
MindShake stelt een selectie buitengewone cadeaus voor waarmee je papa
aangenaam zal verrassen. Van mode over technologie tot sport en ontspanning,
het aanbod is zeer groot en gevarieerd.
Voor
wie verzot is op stijl, is er Mr Marcel van Little Marcel.
Dit modemerk steekt papas in echte zomerkleuren. Little Marcel staat voor
ontspannen elegantie en dat vind je terug in de collectie van heerlijke,
stedelijke combinaties. Als de zon zich laat zien, is er niets knapper dan een
short met daarop een gekleurd hemd om te genieten van het mooie weer! www.mistermarcel.fr
Als
papa gaat joggen, bevelen we hem de INCURIA Windstopper Vest van ODLO aan.
Het materiaal waaruit de Windstopper® Active is gemaakt, is zeer licht en
uitermate ademend. Het biedt alle comfort waar een sporter van droomt. De
mesh-textuur zorgt voor een unieke ventilatie. www.odlo.com
Het
sporthorloge van Polar, de RC3 GPS Tour de France, met
een gele polsband, is speciaal ontworpen voor de 100ste editie van de Tour de France. Of
jullie nu op vakantie gaan in de Alpen of in de Ardennen, jouw papa kan alle
informatie over de hoogte volgen via de geïntegreerde
GPS. polarpersonaltrainer.com.
Na
de inspanning volgt de ontspanning ! Na een lange werkdag wil papa
uitrusten en genieten van de zachte zomerzon. Met hun hippe kleuren en trendy
motief geeft het tuinmeubilair van Lafuma een nieuwe
look aan jullie terras! Praktisch en comfortabel én een green attitude.
Lilletind Kinderdrager is op dit moment de meest handige en comfortabele
kinderstoel van het Noorse merk Bergans of Norway.
Hij is ontworpen voor een uitstekend contact tussen ouder en kind.
De
emporiaCLICK is een kleine, praktische telefoon met een
origineel design. De hippe papa kan met een enkele klik heel gemakkelijk zijn
kinderen bereiken. De telefoon beschikt over een speciale knop waarmee hij drie
favoriete nummers kan bellen, zonder dat hij door de contactenlijst moet
navigeren. www.emporia.eu Een filmavondje
met de familie of voetbal kijken met de vrienden op groot scherm is mogelijk
dankzij de EH-TW6100W projector van EPSON. Deze
projector zal regenachtige avondjes deze zomer radicaal veranderen. www.epson.be
Een
« all-in-one » Acer computer met ergonomisch
design, nieuwe look en een ultramoderne desktop. www.acer.com
Populair Italiaans aperitief
nu ook kant-en-klaar verkrijgbaar
Met zijn bitterzoete
smaak en oranje kleur laat Aperol Spritz® niemand onberoerd. Enkele jaren na
de lancering van het populaire Italiaanse aperitief in België, worden de fans
vandaag nog meer op hun wenken bediend: Aperol Spritz® Ready to Serve in
een trendy flesje. De smaak is dezelfde, maar de mogelijkheden zijn nog
spannender. Mee op picknick, barbecue, een tête-à-tête in het park of
simpelweg thuis in de zetel na een dag werken, in een handomdraai proef je
voortaan de zon in een flesje.
Aperitieven in een handomdraai
Verfijnd. Verfrissend. Verrassend. Aperol Spritz®
hoeft vandaag geen introductie meer. Na een enorm succes in Italië, Duitsland
en Oostenrijk, kent het bitterzoete aperitief nu ook in België een steile
opmars. In enkele jaren is Aperol Spritz® uitgegroeid tot de referentie
binnen de aperitieven.
En daar komt nu een trendy vervolg op met een ready to serve aperitief, in
een leuk designflesje met speciale sluitdop. Open het flesje en ontdek een
zonnig drankje met pit. Met energie. Met levenslust. En met een
zinnenstrelende bitterzoete smaak, waarachter een geheime mix van aromatische
kruiden schuilt.
Koud serveren, bij voorkeur in een wijnglas, met enkele blokjes ijs en een
schijfje sinaasappel. Wedden dat jij, je familie en je vrienden in een
handomdraai Crazy For Life zijn? Want Aperol Spritz® staat voor pure
Italiaanse lifestyle: zon, smaak en dolce far niente! Ideaal dus om echte, gezellige
momenten te delen, waar en wanneer je wilt dankzij het kant-en-klare
aperitief.
Praktische info Aperol Spritz® Ready
to Serve: Aanbevolen verkoopprijs: e 5,99 (set van 3 flesjes 17,5 cl)
Fietsend
de wijncultuur verkennen in Moravië en Bohemië
Tsjechië
staat culinair bekend om zelf gebrouwen biertjes en traditionele goulash. Maar
wat veel mensen niet weten is dat er 1200 kilometers aan
wijnroutes liggen in Moravië. Nu de lente is begonnen gaat het Tsjechische
toeristische wijnseizoen van start. Probeer één van de vele fietsroutes in
Moravië of Bohemië en kom tussendoor tot rust met wijntje in een eeuwenoude
wijnkelder.
Wijnhart
van Tsjechië
De
Tsjechische wijngaarden liggen verdeeld over de Bohemen en Moravië. Maar liefst
96% van de wijngaarden zijn in Zuid-Moravië, bij de Oostenrijkse grens te
vinden. Het gebied kent hete dagen en koele nachten: een ideale combinatie om
druiven te rijpen. Zo wordt de hoge concentratie en variatie van aromas
behouden. De Tsjechen zijn liefhebbers van hun eigen wijnen, het grootste
gedeelte van de productie gaat dan ook op aan eigen consumptie. Per jaar wordt
er per hoofd van de bevolking 18
liter wijn geconsumeerd.
Wijnfietroutes
Fietsen,
wijn drinken en van de lokale cultuur genieten lijken misschien niet bij elkaar
te horen, maar in Zuid-Moravië zijn talloze fietsroutes door de wijngebieden te
vinden. Een fietstocht door het heuvellandschap voert je langs wijngaarden en
je kunt een wijntje drinken in eeuwenoude wijnkelders. Er zijn routes voor de
ervaren fietser maar ook voor beginnende fietsers. De routes komen niet alleen
langs wijngaarden maar ook bij UNESCO monumenten zoals het Lednice-Valtice
landschap.
Tsjechië
heeft een eeuwenlange wijngeschiedenis die terug gaat tot de Romeinen.
Inmiddels worden Tsjechische wijnen wereldwijd onderscheiden. In de wijnkelder van kasteel
Kromeriz is het zelfs mogelijk om wijn te drinken in gewelven uit de 13e eeuw.
De wijn wordt volgens eeuwenoude traditie gemaakt. Het kasteel is een UNESCO
monument en beschikt over een indrukwekkende tuin.
Tijdens
de fietstocht langs de wijnboeren is te zien dat er talloze wijnen bekroond
zijn. Driekwart van de Tsjechische wijnen zijn wit. Kenmerkend is de zoetheid,
waar de bevolking zelf dol op is. Maar ook de droge wijnen mogen er zijn.
Kenners zullen bij witte wijn
de smaak van de in Oostenrijk bekende Welschriesling druiven
herkennen. Maar ook kent Tsjechië rode zachte en elegante wijnen waaraan de wijnliefhebbers
kunnen zich tegoed doen.