De
hotelketen ibis, onderdeel van de Accor groep, lanceert het concept Beer
Hopping in zijn bars. Op de menukaart staan elf uitgezochte speciaalbieren, die
elk een Belgische provincie vertegenwoordigen. Met dit nieuwe concept wil het
merk de klantenervaring optimaliseren.
Stilaan
kondigt de zomer zich aan en dus ook de periode voor aperitiefjes onder
vrienden. Zin om een Antwerpse Tripel te proberen, vergezeld van een heerlijk
stukje kaas? Of misschien bezwijk je voor de charme van een Houblon Chouffe of
een Brusselse Blonde?
Sinds
enkele jaren is er een sterke heropleving bezig van lokale producten. En bieren
zijn geen uitzondering op deze regel. Volgens de Federatie van Belgische
Brouwerijen omvatten speciaalbieren twintig jaar geleden 10% van de markt,
terwijl dat vandaag niet minder is dan 30%. Inmiddels is het aantal bieren
made in Belgium
gestegen
van zevenhonderdvijftig variëteiten tot duizendtweehonderd vandaag. Belgen maar
ook toeristen tonen zich alsmaar nieuwsgieriger en ontdekken graag nieuwe
smaken. De ibis hotels hebben zorgvuldig elf klassiekers geselecteerd, één per
provincie, die nu beschikbaar zijn in de bars van het Belgische ibis netwerk.
Dit
nieuw concept verrijkt de unieke ervaring van ibis klanten, bezoekers slaan
twee vliegen in één klap: regionale bieren ontdekken tijdens een bezoek aan
België. Yves Fonck, Vice President Operations ibis België en Luxemburg,
bevestigt: Wij willen al onze klanten een unieke ervaring bezorgen, of ze nu
in onze hotels verblijven of iets drinken in één van onze bars. Dit concept is
onderdeel van een continue verbetering van onze service. Na onze bedden
volledig vernieuwd te hebben met de Sweet Bed by ibis, om onze klanten
ongeëvenaard comfort te bieden, wilden we hen de regionale rijkdommen van ons
land laten ontdekken.
Drie
ambassadeurs ondersteunen het Beer Hopping concept. Bob Hendrickx en Martin
Cuelenaere, de auteurs van het boek 340 originele cafés in Vlaanderen en Nicolas
Soenen, ambassadeur van de brouwerij Duvel Moortgat.
De
geselecteerde speciaalbieren: Brussels Hoofdstedelijk Gewest: brouwerij
Lefebvre Blonde van Brussel; provincie Antwerpen: brouwerij De Koninck
Antwerpse Tripel; provincie Henegouwen: brouwerij Dubuisson Cuvée des Trolls;
provincie Limburg: brouwerij en stokerij Wilderen Tripel Kanunnik; provincie
Luik: brouwerij de labbaye du Val-Dieu Blonde Val-Dieu; provincie Luxemburg:
brouwerij Achouffe Houblon Chouffe; provincie Namen: brouwerij du Bocq
Gauloise Ambrée; provincie Oost-Vlaanderen: brouwerij Huyghe La Guillotine; provincie
Vlaams-Brabant: brouwerij Boon Kriek Boon; provincie Waals-Brabant: brouwerij
Lefebvre Blonde Barbar en provincie West-Vlaanderen: brouwerij Huyghe
Blonde Sint Idesbald. Dit aanbod is geldig in 22 ibis hotels in België. www.ibis.com
Kleur buiten de lijntjes met
de badkamercollectie van Silestone by Cosentino®. Een blikvnger van een
badkamer? Dat is helemaal op maat van de nieuwe badkamercollectie Silestone by
Cosentino®, gekend om zijn innovatieve oppervlakken uit natuurlijk kwarts. Geef
je verbeelding alle ruimte met gewaagde tinten als Rosso Monza en Magenta
Energy. Of verras met een exclusief ontwerp, een wastafel helemaal van kwarts
gemaakt.
Baden in stijl, daar weet Cosentino®
alles van. De nieuwe collectie met oppervlakken uit Silestone®-kwarts leent
zich dan ook perfect voor de badkamer. Niet alleen omwille van de
bacteriostatische eigenschappen, maar ook door de ruimte voor verbeelding. Want
met deze platen van kwarts vindt Cosentino® de badkamer opnieuw uit. De
Silestone®-kwartsoppervlakken passen zich aan de ruimte aan: met één materiaal
bekleden ze instant een ruimte. Door met plaatmateriaal in groot formaat te
werken, zijn voegen vrijwel onzichtbaar mooi én praktisch. De nieuwe
collectie telt zeven modellen voor douchebakken en acht voor wastafels. Daarbij
is het wastafelmodel Exclusive, gecombineerd met een Integrity-spoelbak, een
mijlpaal in de kwartsindustrie: de spoelbak is een driedimensionaal product uit
één stuk Silestone® vervaardigd.
En dat je met kleurrijk kwarts je badkamer allure kan geven, bewijzen de tinten
Rosso Monza en Magenta Energy. Wat dacht je van een felrood accent met een
strak wasmeubel? Of van een fuchsia wandbekleding over de hele badkamer? Zelfs
de vloer kan je perfect uitrusten met een kleurrijk Silestone®-product. De
badkamercollectie wordt op maat gemaakt. Uiteraard is er nog een waaier aan
andere kleuren naast Rosso Monza en Magenta Energy. Zo is de collectie
verkrijgbaar in alle Silestone®-kleuren en alle Eco by Cosentino®-kleuren
(gerecycleerd oppervlak met exclusieve designs).
Upcoming:
design, kunst, workshops, architectuuren trendy places to be
We
reizen meer en meer op basis van een thema, is het niet slow travel, dan is het
wel eco of actief. Echter komt ook het thema Trendy en Design meer en meer naar
voren. Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja waarom niet. Hier vind je niet
alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy
activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een
trendy hotel.
Voor
een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch
aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot
appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook voor een design en dus
trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een
half uurtje van Willemstad. Er is in dit hotel een allesomvattende guest
service, inclusief sport & wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant
Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.
De
trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd
gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist
naar de kruidentuin van Dinah Veeris die
al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op
Den Paradera, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel
waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en
healings.
Er
zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad of
een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele
eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy
reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige
van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of
worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd.
Vergeten
we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme
cocktail met zicht op zee, of een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat
door Vlaamse chef Franky Vandierendonck. Het is even trendy om gewoon bij de locals te lunchen
bv. Plasa Bieu of Jaanchies? Wat je ook kiest, het zal zeker Dushi zijn, wat
zoveel betekent als goed of lekker!
Schitterende
natuur, volop mogelijkheden om te wandelen, te fietsen, paard te rijden en te
watersporten, interessante historische bezienswaardigheden afgewisseld met
geweldige stadjes met de sfeer van cowboys en indianen, dat is Wild West USA.
Onder deze naam stellen de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming in
het noordwesten van Amerika zich voor aan de Nederlandse en Belgische reiziger.
Iedereen die op zoek is naar informatie over deze regio, kan hiervoor nu terecht
op de website www.wildwestusa.nl.
Gratis
brochures aanvragen
Op
de website is uitgebreide informatie per staat te vinden, worden reissuggesties
gegeven en vindt men een lijst met Tour Operators bij wie reizen naar deze
regio geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om een gratis brochurepakket
van de Wild West USA staten te bestellen. Uiteraard is de website ook gekoppeld
aan een Wild West USA Facebook pagina waar nog veel meer nieuwtjes, fotos en
filmpjes gedeeld worden.
'Real
America'
De
meeste reizigers beginnen hun ontdekking van Amerika in Florida of Californië,
maar iedereen die geïnteresseerd is in het 'echte' Amerika mag deze regio niet
overslaan. Zo is in Wild West USA Yellowstone te vinden, het allereerste
National Park ter wereld. Maar ook Grand Teton, Glacier en Badlands National
Park zijn een bezoek meer dan waard. En wat te denken van toeristische
hoogtepunten als Mount Rushmore, Craters of the Moon, de Black Hills en Devils
Tower? Er is meer dan voldoende te zien en te ontdekken tijdens een vakantie in
dit prachtige gebied. Of de interesse nu uitgaat naar natuur, historie en
cultuur, naar sportieve activiteiten als skiën, mountainbiken, paardrijden en
golfen of naar puur genieten, deze vier staten zijn in alle seizoenen even mooi!
Online
reisaanbieder zet Europa's grootste pretparken in de kijker
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft een aantal
speciale pretparkarrangementen uitgewerkt. Deze omvatten steeds een pretparkbezoek
gekoppeld aan een overnachting in een nabijgelegen hotel. Op die manier hoopt
TravelBird gezinnen en grootouders te inspireren om tijdens de zomermaanden er
met de kinderen op uit te trekken naar een paar van Europas meest tot de
verbeelding sprekende pretparken. Boeken kan via www.travelbird.be.
Iedere
zomer is het zover: ouders die zich in de haren krabben en afvragen hoe de
kinderen gedurende twee maanden te entertainen. Een bezoek aan een pretpark kan
meestal op heel wat bijval rekenen, zowel bij kinderen als ouders. Maar terwijl
de meeste mensen het houden bij een daguitstap naar een pretpark in eigen land
biedt TravelBird nu ook de mogelijkheid een paar van Europas coolste
pretparken te bezoeken, inclusief een overnachting. Zo kan je nog langer
genieten van alle attracties en hoef je je geen zorgen te maken in
verkeersdrukte of files onderweg. s Avonds kan je dan nog gezellig tafelen of
de streek verkennen met het ganse gezin. Of hoe een pretparkbezoek uitdraait in
een mini break.
Europa-Park:
Duitslands grootste attractiepark
Een
absolute topper in het aanbod van TravelBird is het Europa-Park in Duitsland.
Dit park dat opgebouwd is rond de verschillende landen en culturen van Europa
is met zijn meer dan 100 attracties en shows het grootste pretpark in
Duitsland. Voor amper 109 -, per persoon verblijf je 2 nachten in
Straatsburg, niet toevallig een stad met een rijke Europese geschiedenis, en
krijg je een toegangsticket voor één dag tot het nabijgelegen Europa-Park.
Naast
het Europa-Park heeft TravelBird ook een meerdaags arrangement uitgewerkt voor
Movie Park Duitsland (inclusief één overnachting en toegangstickets voor twee
dagen), Disneyland Parijs, Toverland in Sevenum en Legoland in Oberhausen. In
dit unieke attractiepark, opgebouwd uit meer dan 4 miljoen legoblokjes, mogen
kinderen tot en met 15 jaar trouwens gratis binnen.
Ibis,
Europas grootste hotelketen en onderdeel van de wereldwijde hotelgroep Accor,
heeft een filmpje gelanceerd met snoezige konijntjes om het comfort van zijn
Sweet Bed by ibis' onder de aandacht te brengen.
De
video werd opgenomen in het ibis London Blackfriars hotel - het paradepaardje
van ibis in Londen - en laat dertig losgelaten konijntjes zien in een
hotelkamer op de dertiende verdieping. In het filmpje onderbreekt een pluizig
neusje het licht dat binnenvalt door de deur, waarna meer en meer konijntjes de
kamer betreden. Eén van hen pauzeert zelfs om te geeuwen. De konijntjes
huppelen naar het bed vooraleer ze samen gelukzalig in slaap vallen.
Karelle
Lamouche, VP Marketing ibis Brands Noord-Europa: De video is een vrolijke
manier om de essentie van het ibis merk te benadrukken het uniek ontworpen
Sweet Bed by ibis en herinnert mensen eraan dat een goede nachtrust
centraal staat in ons aanbod. Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de
revolutie van het ibis megabrandproject, met als objectief een nieuwe en unieke
hotelervaring te bieden aan onze klanten, met een herpositionering van onze
merken en een moderne en vernieuwende service. Binnen dit kader zijn ibis, all
seasons en Etap Hotel geëvolueerd naar een groep van sterke, vernieuwende en
gemoderniseerde merken: ibis, ibis styles en ibis budget. Het comfort, moderne
karakter en eenvoud die we integreerden in de ibis hotels hebben de ervaring
van de klant zodanig veranderd dat ze een unieke ervaring kunnen beleven in het
economy-segment. Ibis nieuwe bedden centraal in de ibis megabrandcampagne bevatten
hoogtechnologische matrassen, een luxe matrasbeschermer en een professioneel
ontworpen boxspring bed. In België en Luxemburg is de meerderheid van de
ibis-family hotels reeds met zo een heerlijk bed uitgerust en het aanbod wordt
gestaag uitgebreid.
De
video is terug te vinden op het Youtubekanaal van ibis www.youtube.com/ibis.
Met de nieuwe Raindance Select E 300 3jet Showerpipe
introduceert Hansgrohe een allround comfortprogramma in de douchewereld. Door
het combineren van high-end
elementen met de nieuwe Hansgrohe Select-technologie heeft de
sanitairspecialist een harmonieus douchesysteem ontwikkeld waarbij je
waterplezier onder controle houdt met een eenvoudige druk op de knop.
De ShowerTablet Select 300 is
zowel een intelligent douchecontrolesysteem als een mooi tablet voor je zeep en
shampoos. De knoppen en bedieningsgrepen bevinden zich vooraan, waardoor je
zelfs in de kleinste douche makkelijk alles kunt bedienen. Via de knoppen zet je de
hoofd- of handdouche aan of uit, met de draaiknop stel je nauwkeurig de
temperatuur in, zelfs met ingezeepte handen.
De hoofddouche Raindance
Select E verwent je met een keuze tussen drie verschillende stralen: een zachte
RainAir, de verkwikkende Rain of de nieuwe RainStream, waarbij twaalf aparte
jets een heerlijke watervalstraal creëren over je hele lichaam. De Rain en
RainAir bedien je via
de Selectknop op je hoofddouche zelf, de RainStream-knop zit
geïntegreerd in je ShowerTablet.
Ook
de handdouche Raindance Select E 120 heeft drie verschillende stralen: de
verkwikkende Rain, de zachte RainAir en de stevige massagestraal Whirl.
Switchen doe je dankzij de ergonomische Select-knop, ter hoogte van je duim. De
Raindance Select E 300 3jet Showerpipe is ook beschikbaar met een hoofddouche
zonder de RainStreamstraal (Raindance Select E 300 2jet), of met een ronde
hoofddouche: het tijdloze S-design van Hansgrohe. Je kunt kiezen tussen een
volledig verchroomde versie en een duotoonversie die wit combineert met chroom.
PALM PARKIES maakt zich op voor meer dan
500.000 bezoekers
PALM PARKIES programmeert deze zomer in
18 steden en gemeenten, 13 in
België en 5 in
Nederland, gedurende 7 weken zon 128 gratis festivalconcerten. PALM PARKIES ontstond lokaal in 1991 en groeide uit
tot hét
grootste dichtbij festival van Vlaanderen/Nederland! Een veelbelovende
affiche staat garant voor kwaliteit en gezelligheid. De festivals zijn uniek in
hun soort omdat ze 7 weken lang, tijdens
de week, buiten de concurrentie van de weekendevenementen, worden
georganiseerd.
Veranderende consument doet
de biermarkt verschuiven ! De aankoop en de consumptie van bieren verschuift
voor een stuk van de traditionele horeca en winkelkanaal naar een derde pijler:
evenementen. Sinds 2005 is Brouwerij
PALM trouwe partner van deze gratis concerten die haar naam dragen. PALM slaagt
er met PALM PARKIES
in om zich,
in een krimpende markt actueel, eigentijds én geloofwaardig te positioneren.
PALM onlosmakelijk verbonden
met PARKIES
PALM is een tevreden naamsponsor.
Peter Buelens
PR & Events Manager van PALM: Het
partnership tussen de organisatie, vzw Divers, en PALM is een duidelijke
win-win samenwerking. De waarden van beide merken sluiten naadloos op mekaar
aan en de positionering van beide is in perfecte harmonie. Samen brengen we een
sfeervol vakantiegevoel naar zon500.000 consumenten, naast het zeer sterke artistiek luik laten we de
consument PALM ontdekken en vooral genieten.
Dé namen voor de zomer
vanPALM PARKIES 2013:
Raymond Van Het Groenewoud,
Sioen, VOF De Kunst, Kate Ryan, Afi & the Hitman, Udo, Billy Leyers, Cloud
Nine, Ape Not Mice, Cookies and Cream, Frimout, Dallas, Jim Cole, Level Six,
The Wolf Banes, Laura Vane & the Vipertones, Misses big Stuff, Moelparkee,
Please!, Mrs. Hips, Poppy, Royal Funk Force, The Amazing Flowers, The
Expendables & Isabelle A.
Floraliën
Gent zetten Stadhuis en Grote Markt van Brussel in de bloemetjes
Met
Floraliëntime, krijgt Brussel er deze zomer een internationaal planten- en
bloemsierkunstevenement van formaat bij. De Stad Brussel, de vzw
Bloementapijt van Brussel
en de Floraliën Gent bundelen de krachten voor een
tweejaarlijkse florale happening in het Brusselse Stadhuis en op de Grote
Markt. De eerste editie van het nieuwe zomerevenement vindt plaats van 15 tot
18 augustus.
Tijdens
Floraliëntime worden het Stadhuis en de Grote Markt van Brussel vier dagen lang
omgetoverd tot een paradijselijke wandeltuin vol kleuren en geuren. De hoofdrol
is weggelegd voor het majestueuze 15de-eeuwse Stadhuis dat de bezoekers op een
nooit geziene manier kunnen (her)ontdekken. Internationaal gerenommeerde
bloemenkunstenaars van de Floraliën Gent zullen de verschillende vertrekken
ervan versieren met de nieuwste creaties en decoratieve tendenzen. De groene
draad doorheen de expo is Colours of life, een verwijzing naar de
kleuren van het historische decor die als inspiratiebron dienden voor de
artiesten.
Op
de Grote Markt komt er een relaxtuin waar de bezoekers ongedwongen kunnen
flaneren door een woud van majestueuze laurieren, planten die ideaal zijn om
voetpaden, voordeuren en balkons in de stad mee op te fleuren. Deze lauriertuin
is dan ook een geknipte teaser voor de meesterwerken binnenin het Stadhuis.
Door de subtiele verwijzing naar groen in de stad en het Brusselse Zoniënwoud
worden de groenliefhebbers bijna ongemerkt binnengeleid in het bloeiende en
florale rumoer.
Met
dit nieuwe initiatief willen de organisatoren België en de hoofdstad verder op
de kaart zetten als het gaat om bloemen, planten en de creativiteit waarvoor ze
bekend staan. Het gaat om meer dan gewoon bloemen en planten: het gaat om groen
naar de stad brengen, en naar het centrum van Brussel, de hoofdstad van
Europa.
Floraliëntime
moet een tweejaarlijks gebeuren worden, afwisselend met het Bloementapijt op de
Grote Markt. Zo krijgen de liefhebbers van het betere bloemen- en plantenwerk
hun vaste jaarlijkse afspraak in de zomer. De eerste editie vindt plaats in het
verlengde Hemelvaartsweekend, van donderdag 15 tot zondag 18 augustus, telkens
van 10 tot 22 uur.
Van
Corsica hoor je wel eens dat het een dure vakantiebestemming is maar dat klopt
geenszins met de werkelijkheid. Zij die lIle de Beauté beter kennen weten dat
een reis met ferrymaatschappij SNCM prijsgunstig is en dat je op Corsica kunt
logeren en genieten on a low budget.
Wat
de bestemming zelf betreft is er geen twijfel mogelijk, op Corsica voelt elk
type reiziger zich thuis. Wie houdt van natuurschoon, van een unieke culturele
identiteit, van zee en bergen, heeft op Corsica alles naar wens. Op de ontelbare
mooie plaatsen kun je daarenboven genieten van de zon die het zelden laat
afweten, ook niet tijdens het heerlijke en lange najaar.
En
dus kies je voor Corsica en ga je op zoek om die reis op een prijsgunstige
manier te organiseren. Dat gaat makkelijk met ferrymaatschappij SNCM, de vaste
partner voor een trip naar het mediterrane eiland. SNCM vaart
vanuit Marseille, Toulon en Nice naar diverse havens op Corsica. De
Zuid-Franse steden zijn overigens makkelijk en snel bereikbaar via de autoroutes.
SNCM heeft comfortabele schepen in de vaart en het is perfect mogelijk om een
overtocht te maken op een prijsgunstige manier, bijvoorbeeld reizen in een
zetel.
Ook
voor het verblijf op Corsica zijn er tal van prijsgunstige mogelijkheden, bv. op
campings of in een gîte (www.gites-corsica.com). Er zijn
ook appartementen en kamers te huur, in de steden, aan het strand of in het
bergachtige binnenland. Corsica heeft wat dit soort voordelige logies betreft
een aanbod van maar liefst 683 plaatsen (www.airbnb.com/s/Corsica--France).
SNCM Brussel is een ferry broker en dat
betekent dat je bij deze maatschappij ook reizen kunt boeken met
ferrymaatschappijen La
Meridionale, Viking Line, Brittanny Ferries, DFDS Seaways,
Condor Ferries, Tunisia Ferries, GNV Maroc en Algérie Ferries.
www.sncm.be : hier kunnen
de brochures van 2013 gedownload worden van zowel de ferries van SNCM
(dienstregeling en prijzen) alsook de
verblijfsmogelijkheden van Via Corsa Reizen.