De Puressentiel bio verzorgende
massageoliën bieden de kracht van de essentiële oliën en de mildheid van
plantaardige oliën. Alle ingrediënten komen uit de biologische landbouw en deze
massageoliën zijn op cosmetisch, ecologisch en biologisch vlak gecertificeerd
met het Ecocert-label, een extra garantie voor wie houdt van puur natuur!
Puressentiel® spierinspanning is geschikt voor zowel de occasionele
als de beroepssporter. Voor de inspanning
via een stimulerende massage voor de opwarming, om de spieren zo al te
verwarmen en het risico op spierverrekkingen te voorkomen, na de inspanning via een meer
diepgaande massage om spieren te ontgiften en te ontspannen en spierpijn te
beperken en bij pijn via een grondige massage op de pijnlijke
zone.
Puressentiel® prachtige huid : de essentiële oliën van rozenhout,
geranium, kerrieplant, lavendel en ylang ylang, mild voor de gevoelige
verzwakte en droge huid, bundelen hun krachten met de plantaardige oliën van muskusroos,
teunisbloem, bernagie en sesam. De vochtinbrengende en verzachtende
eigenschappen helpen de gevolgen van veroudering en huiduitdroging tegen te
gaan. Deze herstellende olie wordt gebruikt in een dagelijkse massage van
gezicht, bovenlichaam en lichaam. Dit ware schoonheidsserum verfraait en
verstevigt, en laat de slappe en vermoeide huid weer stralen, niet irriterend
voor de ogen.
Puressentiel® afslanker: de desinfiltrerende en verstevigende
essentiële oliën van citroen,pompelmoes, mandarijn, niaouli, petit grain, rozemarijn en ylang ylang
werken in synergie met de verzachtende en vochtinbrengende plantaardige oliën
van jojoba, macadamia, sesam, venkel en kamille om zo cellulitis te
verminderen, de huid te verstevigen en de microcirculatie te bevorderen. De
modellerende en drainerende massage maakt de huid glad, stimuleert de
uitwisselingen van het huidweefsel om de futloze huid weer elasticiteit en
energie te geven en gaat tekenen van verslapping en striemen tegen.
Puressentiel® ontspanning: deze massageolie koppelt de weldaden van
een massage aan de eigenschappen van lavendel, neroli, romeinse kamille, marjolein,
petit grain en ylang ylang. Ze verzacht dagelijkse spanningen, maaktu rustig en bevordert de nachtrust. De kracht
van een unieke combinatie van essentiële en plantaardige
oliën. De voedende en verzachtende plantaardige oliën van sesam en zoete
amandel staan garant voor een zachte en ontspannende massage, voor groot en
klein de meest aangename manier om stress te verdrijven!
Puressentiel® haar: de stimulerende kracht van de essentiële oliën
van atlasceder, niaouli, citroen, rozemarijn, sinaasappel, lavendel en tijm
werken samen met de plantaardige oliën van argan en sesam. Deze rijkdommen
revitaliseren en beschermen de haarvezel en versterken zo de schoonheid en
glans van vermoeid, beschadigd, futloos, gespleten, vettig en dof haar. Deze
voedende haarolie is een ideale bondgenoot in de strijd tegen haaruitval.
Puressentiel® zinnenstreling: een delicaat, heerlijk geurend elixir
voor puur zintuiglijk genot, dat elke aanraking nog sensueler maakt. De geneugten
van de essentiële oliën van rozenhout, benzoë, gember en ylang ylang geven de massage
een strelende en stimulerende kracht. De opwekkende en stimulerende eigenschappen
van gember, gekoppeld aan de ontspannende werking van ylang ylang, prikkelen
werkelijk alle zintuigen. De voedende en verzachtende plantaardige sesamolie
bevordert een vlotte en relaxerende massage, die de huid zo de ideale
ontspanning belooft.
Puressentiel® biologische
verzorgende massageoliën, doeltreffendheid in alle puurheid.
Puressentiel gewrichten: de pijn
verlichten, de spieren ontspannen
Thermotherapie is en oude methode
om pijn tegen te gaan met warmte en de effecten zijn ontelbaar. Ze verlicht de gewrichtspijn
van mensen met artrose, discushernia, spierspasmen. Tijdens de herstelfase van
de sportman, kan thermotherapie sneller de vrijgekomen toxines afvoeren.
Blikvangers in dit assortiment
zijn de verwarmende pleisters en de kalmerende balsem. De nieuwe Puressentiel® verwarmende
pleisters zijn de eerste pleisters die in hun formule zowel de pijnwerende,
bewezen doeltreffende werking door de 14 essentiële oliën hebben, als het
natuurlijk verwarmende effect van de capsicum.
De Capsicum is een natuurlijk
extract van rode peper waarvan de actieve molecule, capsaïcine, een sterk
alkaloïde, zorgt voor het verwarmende en pijnstillende effect. De capsaïcine
stimuleert de TRPV1 receptoren, ter hoogte van de huidcellen, die zorgen voor
het verplaatsen van pijnprikkels. Dit plaatselijk warmte gevoel gaat de
pijnreceptoren hinderen en een natuurlijk pijnstillend effect geven.
De Puressentiel® verwarmende
pleisters kunnen in de gewenste grootte worden gesneden en door hun rekbaarheid
passen ze zich aan aan alle lichaamsdelen ( nek, knieën, enkel, polsen, rug,
kuiten) en aan alle bewegingen. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen zonder geur
en comfortabel. Gedurende 8 uur verlicht de pijnwerende werking van de14
essentiële oliën en het natuurlijk verwarmende effect, en ontspannen en
kalmeren de gespannen of pijnlijke spieren. Ideaal om pijngevoelens te
verlichten van artrose, gewrichtsontsteking, spierpijn, peesontsteking, reuma,
spierspasmen, stijfheid, stijve nek, lendenpijn en rugpijn.
De nieuwe Puressentiel®
gewrichten kalmerende balsem heeft een unieke en 100% natuurlijk formule met
een pijnwerende werking van 14 essentiële oliën. De kamfer en natuurlijke
menthol geven een warm/koud effect, ze verlichten de pijn van gevoelige zones
en maken gespannen spieren losser.
Deze balsem is ideaal voor
massage voor en na de inspanning dit dankzij de voedende bestanddelen (o.m.
karitéboter, bijenwas, zonnebloemolie), het verlichten van spier- en
gewrichtspijnen, voor sporters en senioren en verbeteren de alledaagse
activiteit. De balsem getest onder dermatologische omstandigheden is zeer
huidvriendelijk, heeft een ideale textuur voor een zachte massage en aangename
geur.
Het hele gamma van Puressentiel®
is beschikbaar in de apotheek. www.puressentiel.be
Puressentiel® ontstaat in 2005,
uit de passie die Isabelle en Marco Pacchioni hebben voor natuurlijke producten
en voor aromatherapie. Het merk was amper op de Franse markt en het gooide
reeds de gewoontes in de war en maakte de slapende atomen van de aromatherapie
wakker. Zij zoeken doeltreffende natuurlijke producten die veilig en
gebruiksvriendelijk zijn en toegankelijk voor iedereen. Het wordt tijd om te
vernieuwen en, in de eerste plaats, om essentiële oliën beschikbaar te maken
voor iedereen.
Het assortiment Puressentiel®,
verkrijgbaar bij de apotheker, biedt een oplossing voor de dagelijkse kwaaltjes
van het hele gezin dankzij gebruiksklare, praktische producten, die niet moeten
worden bereid en waarvoor men geen gebruiksdeskundige nodig heeft. Dit alles
door producten aan te bieden die ons echt plezier doen door hun aangename geur,
textuur en praktisch gebruik.
Puressentiel® haalt op een
verantwoorde, ecologische manier het beste uit de natuur, om zo de natuur op de
meest zuivere en essentiële wijze aan de gebruikers terug te geven.
Aromatherapie beschikbaar maken voor iedereen is het credo van Puressentiel®.
Wij zijn de eersten die complexe producten samenstellen met innoverende en
praktische galenische middelen, zoals de rollers, en zorgen voor een aangename
geur. We maken aromatherapie toegankelijker door onze gebruiksrichtlijnen
waarop het toepassingsgebied duidelijk vermeld is. Elk product is een zuivere
concentratie van natuurlijke actieve bestanddelen en bevat geen nutteloze stof
voegt Isabelle eraan toe.
De producten van Puressentiel®
zijn bestemd voor het merendeel van de mensen, voor het hele gezin: vrouwen,
kinderen, sportbeoefenaars Ze bereiken zelfs mensen die niet weten wat
aromatherapie of essentiële oliën zijn, maar die de producten waarderen en op
een natuurlijke en doeltreffende wijze zorg dragen voor hun gezondheid weet
Marco Pacchioni.
Het geheim van Puressentiel® gaat
deels schuil in een formule van heel wat ingrediënten waarvan passie het
belangrijkste is. Op natuurlijke wijze voor zichzelf zorgen is een filosofie.
Isabelle en Marco kennen de eigenschappen van de verschillende essentiële oliën
bijzonder goed en willen hunkennis in
dienst stellen van zoveel mogelijk mensen. Het doel is duidelijk: synergieën
van essentiële oliën aanbieden voor de dagelijkse noden. Praktische galenische
middelen, formules met wetenschappelijk geteste en gevalideerde formules,
verpakkingen aangepast aan iedere behoefte, duidelijk beantwoorden aan de verwachtingen
van de gebruikers. Kwaliteit van de producten, respect voor het milieu,
gebruiksgemak van het gamma. Kortom een luisterend oor en betrouwbaarheid
hebben de markt van de aromatherapie, die we te lang hebben laten slapen en die
tot nu toe was voorbehouden aan de ingewijden, wakker geschud
Kwaliteit maakt deel uit van het
fabrieksmerk Puressentiel®. Alle schakels van de ketting dragen bij tot het
bekomen van het best mogelijk eindproduct. De producten kunnen in volgende
categorieën worden opgesplitst: biologische verzorgende massageoliën,
ademhaling, luchtzuivering, slaap en ontspanning, gewrichten, anti-luisen,
afslanken en alledaagse kwaaltjes. Puressentiel® biedt dus een compleet gamma
dat alle segmenten van de dagelijkse gezondheid omvat. Een totale inzet voor de
kwaliteit van de producten met het kwaliteitshandvest Puressentiel® voor
producten. Evenzeer een totale inzet voor de bescherming van het milieu door
het gebruik van 100% natuurlijke of biologische actieve bestanddelen en een
bewezen natuurlijke doeltreffendheid vormen de basis van deze producten.
Puressentiel: het beste van de
essentiële oliën en de natuurlijke en biologische cosmetica voor de gezondheid,
de schoonheid en het welzijn van iedereen. www.puressentiel.com
Bratislava vormt een echte grensregio die gelegen is aan
Hongarije, Oostenrijk en Tsjechië. Hoewel het de kleinste Slowaakse regio is,
met een oppervlakte van 2.053 km² en iets meer dan 600.000 inwoners vormt het
de economische motor van het land. Geografisch gezien verdelen de bergen van de Malé Karpaty
of de Kleine Karpaten het gebied in 2 laaglanden: het Záhorie-laagland en het
vruchtbare Donau-laagland. Het gebied van de kleine Karpaten vormt een rijk
wijngebied dat doordrongen is van een verbazend rijke wijncultuur. Zo biedt een
wijnroute een kijk op de aloude wijntraditie. Maar ook culinair heeft de regio van Bratislava
heel wat te bieden. Te beginnen met een rijke verscheidenheid aan groenten in
alle kleuren van de regenboog over gans met een stoofschotel van rode en witte
kool tot gevulde snoek en meervalsoep tot loke, een soort pannenkoek, en
gebakjes met welluidende namen als fánky en koblihy.
Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is de regio van Marokko waarvan de hoofdplaats ook
de hoofdstad van het land is, namelijk Rabat. De culinaire kunst van de hoofdstad
van Marokko staat hoog aangeschreven. De beroemdste specialiteit van Rabat is
lams- of schapenvlees aan het spit (mechoui) of in een stoofpot (tajine). Bij
deze langdurig bereide ragout met hartige vruchten zoals dadels, pruimen of
citroen, wordt meestal couscous geserveerd. Dadels en melk zijn trouwens de
basisvoedingsmiddelen van de regio. De gastronomie van
de Regio Rabat-Salé-Zemmour-Zaër is gestoeld op mengelingen van pittige
kruiden, onder meer kama, een mix van nootmuskaat, zwarte peper, gember, kurkuma
en komijn. De typische drank, de muntthee, is erg lekker bij de Marokkaanse
gebakjes zoals de ghoriba of de pannenkoeken in laagjes. De Regio wordt
vertegenwoordigd door traiteur Samraa uit Rabat.
Peking, de hoofdstad van de Volksrepubliek China, is een
megapolis van 16 800 km² en 20 miljoen inwoners. De Pekinese gastronomie is
complex, verfijnd, hartig en vol smaak. Het is een keuken waarin zowel het
varken als het schaap zijn plaats heeft, sinds de Yuan- en vervolgens de Ming-
en de Qing-dynastie. Dat is onder meer toe te schrijven aan de invloed van de
Mongoolse en Mantsjoerijse eetgewoontes. Maar in feite put ze uit alle grote
Chinese culinaire tradities, in het bijzonder deze van Shandong, die tot de
belangrijkste acht keukens van China behoort. De
overheerlijke gerechten worden bereid met eenvoudige
ingrediënten en zeer aangename smaakgevers. Dit jaar is het Beijing Golden
Million Restaurant de vertegenwoordiger.
Québec telt 7 700 000 inwoners voor een territorium dat 51
keer groter is dan België. In Québec heeft de passie voor goede maaltijden de
loop der tijden doorstaan en leeft ze er meer dan ooit in de 21ste eeuw. Als
smeltkroes van Franse, lokale en Britse invloeden kenmerkt de keuken van Québec
zich tot op heden door een verscheidenheid aan lokale producten en de
vindingrijkheid van zijn koks en vaklui.
Tijdens
het Festival stelt Kanata u voor Québec te ontdekken met zijn bieren, thee en
infusies, ahornsiroop, zoetigheden, sterke drank en andere streekproducten. De
deelnemers kunnen het typische maïspelfeest proeven tijdens de maaltijden.
Sofia, hoofdstad van Bulgarije, heeft 1,4 miljoen inwoners,
of 17 % van de nationale bevolking. Het is tegelijk het politiek, cultureel en
industrieel hart van het land, maar ook een groot universitair centrum. De
keuken van Sofia is doordrongen van Slavische en mediterrane invloeden. Het is
een zeer gezonde keuken, die veel plaats inruimt voor groenten, kruiden en
andere smaakmakers, zoals knoflook, ui, chubritza, peterselie, munt en dille.
Sofia
wordt dit jaar vertegenwoordigd door het beroemde restaurant Shades of Red van
het Grand Hotel Sofia
en zijn talentvolle chef Joro Ivanov. Hij behaalde zijn diploma aan het
befaamde French Culinary Institute in New York en beoefende zijn kunst daarna
in Frankrijk, Duitsland en Italië. Hij nam twee keer deel aan de prestigieuze
wedstrijd Bocuse dOr. Joro Ivanov heeft trouwens nauwe banden met Brussel,
want hij was vroeger de chef van sterrenrestaurant La Truffe Noire. Hij
biedt een schitterende fusion keuken aan met heerlijke Bulgaarse toetsen.
2012
was, op initiatief van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest,
werkelijk hèt jaar van de gastronomie, onder het label Brusselicious. En het
Festival eat! BRUSSELS dat bij die gelegenheid voor het eerst werd opgezet, was
ongetwijfeld meteen één van de orgelpunten.
Aan de editie 2013 nemen volgende restaurants deel:
Atelier du Sushi, Bab Dar, Callens Café, El Vasco, Garuda, Guignol, Jaïpur,
Jaloa (Brasserie), L'Hirondelle d'Or, La Cité du Dragon, La Soeur du Patron, La Truffe Noire, Le
Chalet Robinson, de Martin's group Restaurants Genval les Bains, La Sucrerie
and Icones, Le Tibet, O Liban, Restaurant Big Boss, Restaurant de l'Atomium,
Ricotta & Parmesan, Strofilia, Tram Experience, Villa Natka en WY
Brasserie. Sinds de lancering in
februari 2012 kent de Tram Experience een daverend succes en moest het gebeuren
dus duidelijk een plaatsje krijgen tijdens eat! BRUSSELS. De gerechten ter
gelegenheid van het festival werden samengesteld door de peter van het project,
Lionel Rigolet, de chef van het mythische Comme Chez Soi.
Het
festival in deze internationale en kosmopolitische stad en regio is de kans bij
uitstek om volop de schijnwerpers te richten op de wereldkeukens die in Brussel
aanwezig zijn. De regios, provincies en steden-partners die op het voorstel
ingingen, krijgen dus een plaats in het culinaire dorp om er hun specialiteiten
en lokale producten voor te stellen.
Partners
uit alle hoeken van de wereld zijn o.m. Szechuan
is een provincie in het westen van China met een oppervlakte van 485 000 km²,
90 miljoen inwoners en heel wat hulpbronnen. In de voorbije jaren, en ondanks
de grote aardbeving van 2008 en de internationale financiële crisis, wist het
land de economische problemen te overwinnen. Szechuan staat bekend voor zijn
pandas, maar zeker ook voor zijn gastronomie. Zijn keuken behoort tot de
belangrijkste acht van China. onomie. De Szechuanese gastronomie zal
schitterend vertegenwoordigd zijn door de chefs van het zeer vermaarde
restaurant Daronghe in Chengdu.
Met
haar 497.000 km² en bijna 6 miljoen inwoners is de provincie Katanga, in het zuiden van de
Democratische Republiek Congo, al even pluricultureel als uitgestrekt.
De
Katangese keuken is een keuken van de zon, met veel pit, maar vooral ook
gemoedelijk en familiaal! Katanga wordt vertegenwoordigd door een typisch
Katangese keuken in Brussel, namelijk deze van Madame Jeanine Mwadi van het
Café Baraka in Elsene.
In
Boedapest zijn, op de twee oevers van
de Donau, Boeda en Pest, duizenden restaurants, bars, cafés en plekjes om te
feesten te vinden. Hongarije biedt het beste van Boedapest op het vlak van
gastronomie en wijnbouw. Meesterchef Áron Barka fascineert het Brusselse
publiek met zijn recepten op basis van ganzenlever, goulash in nouvelle
cuisine stijl en traditionele Hongaarse strudel met maanzaad en krieken,
terwijl meester-sommelier Jim Bauters een waaier aan Hongaarse wijnen voorstelt.
Dit
jaar biedt Boedapest ook zijn traditionele Hongaarse goulash van de grote
vlaktes van Hongarije, bereidt door een echte schaapherder volgens de oeroude
traditionele techniek. De Hongaren zullen voor eens en altijd bewijzen waarom
Budapest het Parijs van het Oosten wordt genoemd.
Distributeur
Delhaize maakt naar aanleiding van de Maand van de Wijn de resultaten bekend
van het onderzoek bij 1000 Belgische consumenten omtrent hun wijnvoorkeur. Het
resultaat is klaar en duidelijk: de Belgen zijn grote wijnliefhebbers en zijn
ook van plan dat in de toekomst te blijven.
De
grootste wijntrends : één op drie drinkt minstens eenmaal per week wijn, Belgen
beschouwen wijn niet als een duur (8%) of ontoegankelijk (1%) product, het
gemiddeld budget per fles gaat van 4 tot 8, terwijl de supermarkt als
favoriete adviseur (51%) wordt aangestipt. De Belgen houden van wijn en zijn
behoorlijk grote wijnconsumenten, aangezien meer dan een Belg op drie (34%)
minstens eenmaal per week wijn drinkt en meer dan de helft van de
ondervraagde personen meermaals per maand wijn drinkt. Het gedrag varieert
echter in functie van de gelegenheden. Thuis is de voorkeur voor wijn, bier of
alcohol gelijkmatig verdeeld. Wijn geniet echter de voorkeur bij een maaltijd
met vrienden of familie (70%). Daarentegen wordt wijn minder gedronken in cafés
(6%), in tegenstelling tot bier dat daar de populairste alcoholische drank
blijft (57%). Ten slotte kiezen Belgen wijn eerst en vooral omdat ze ervan
houden (63%), maar ook uit gewoonte (25%) of om een bijzondere gelegenheid te
vieren (18%). Ten slotte linkt minstens de helft van de ondervraagden wijn aan
een gelukkige gebeurtenis, gezelligheid en feest.
De
Belgen zijn unaniem te vinden voor een glaasje wijn, maar hun voorkeur
verschilt behoorlijk opvallend naargelang de streek. Uit het onderzoek blijkt
dat op nationaal vlak de meest populaire wijnsoort rode wijn blijft (34%),
gevolgd door witte wijn (31%), bubbels (19%) en rosé (15%). In Vlaanderen staat
witte wijn op kop (35%), gevolgd door rode wijn (31%), bubbels (23%) en rosé
(11%). In Wallonië houden de mensen echter meer van rosé (23%) dan van bubbels
(13%). In Brussel zijn ze dan weer verzot op rode wijn (40%) en is er geen
voorkeur tussen rosé of bubbels (17% in beide gevallen).
Wat
betreft de populairste regiosi blijft Frankrijk de onbetwiste nummer één voor
alle soorten wijn, daarna richten de consumenten hun blik op een ruim palet met
o.m. wijnen uit Italië, Chili, Argentinië, Zuid-Afrika, Spanje en Luxemburg. De
biowijnen, natuurwijnen en wijnen uit eerlijke handel sluipen de
consumptiegewoontes binnen. Ongeveer 38% van de ondervraagden heeft al een
biowijn of fairtrade-wijn gekocht, tegenover 26% voor de natuurwijnen.
Om
wijn te kopen, gaan de consumenten vooral naar hun supermarkt (65%) en in
mindere mate naar een buurtwinkel (8%) of een kelder (7%). Deze trouw tegenover
de supermarkten kan verklaard worden door het gemak om boodschappen te doen,
maar ook door het vertrouwen en de tevredenheid van de klanten. In 85% van de
gevallen vinden de Belgen het assortiment in de supermarkten immers gevarieerd
en vinden ze dat ze ontdekkingen kunnen doen in de wijnrayon (69%)i.
Op
de vraag hoe zal uw wijnconsumptie evolueren in de toekomst, antwoorden de
Belgen dat ze niet minder zullen drinken, maar meer aandacht zullen besteden
aan de kwaliteit (39%) en aan de oorsprong van de producten die ze kopen. Zo
bijvoorbeeld willen naast de prestigieuze wijnen (54%) de consumenten ook graag
natuurwijnen (30%), fairtrade-wijnen (25%) en biowijnen (21%) ontdekken.
Ook
al blijft Frankrijk de voorkeur van de ondervraagden genieten om wijnen te
ontdekken, toch lijken ook de wijnen uit de Nieuwe Wereld steeds meer Belgische
consumenten aan te trekken, met voorop Australië en Nieuw-Zeeland. Ze stellen
bovendien dat ze in de toekomst waarschijnlijk meer naar niet-Europese wijnen
zullen neigen (20% tegenover 10% voor de Europese wijnen), maar ook naar
kleinere producenten (16%).
De Maand
van de Wijn loopt van 12 september tot 9 oktober 2013, tijdens deze periode genieten
de klanten van kortingen, gaande tot 30% per fles op meer dan 230 wijnen uit
verschillende regios. De nadruk ligt op de Bordeauxwijnen van 2010, met meer
dan 40 wijnen beschikbaar, waaronder langverwachte grand crus, en op wijnen
uit Italië, Spanje en Portugal. Op www.delhaizewineworld.com
, de virtuele wijnkelder van Delhaize, vinden de consumenten tientallen
exclsuieve promoties
Ingrediënten (voor 4 personen): 1 kg reeragout, 1 teentje
knoflook, 200 g
gerookte spekblokjes, 200 g champignons, 50 g boter voor de reeragout, 40 g boter voor de puree, 50
ml room voor de puree, 1 reep donkere chocolade, 2 stukken peperkoek, peper, zout, nootmuskaat, ½ knolselder, 5 grote aardappelen, 1 wortel, 1
stengel selder, 2 uien, 1 fles rode wijn, laurier en 10
zwartepeperbollen.
Bereiding:
Snij het vlees in gelijke stukken. Snij de wortel, uien en selder in brunoise.
Maak de marinade met de wijn, wortel, selder, uien, laurier en peperbollen en
marineer het vlees gedurende 12 uur. Haal de stukken ree uit de marinade en
wrijf ze droog met keukenpapier.
Bak de spekblokjes zonder vetstof in de cocotte en haal ze uit de pan. Smelt de
50 g
boter in dezelfde cocotte en bak de stukken ree goudbruin aan, samen met het
gesneden teentje knoflook. Breng op smaak met peper en zout. Giet het
marinadevocht door een zeef en voeg het bij het vlees wanneer het bruin
gebakken is. Voeg nu ook de spekblokjes terug toe. Laat de stoofpot sudderen op
een zacht vuurtje tot het vlees zacht is ongeveer 1,5 à 2 uur. Voeg 15
minuten voor het einde de champignons in schijfjes toe. Breng op smaak en maak
de saus aan door de reep chocolade en de stukken peperkoek te verbrokkelen in
de cocotte.
Snij de knolselder en de aardappelen in grote stukken en kook ze gaar in
gezouten water. Giet af en voeg een flinke klont boter en 50 ml room toe. Stamp
alles tot puree met een stamper. Kruid met peper, zout en nootmuskaat.
Luxe cruise rederij Seabourn lanceert cruises naar
Antarctica en Patagonië.
Het schip Seabourn Quest vaart tussen november 2013 en
januari 2014, vier keer naar dit uitgestrekte witte continent. Gasten genieten
aan boord van de luxe van de Quest en ontdekken aan wal de bezienswaardigheden
die Antarctica en Patagonië te bieden hebben.
Seabourn is één van de weinige cruisemaatschappijen die haar
gasten een bezoek aan Antarctica biedt. Op slechts 1,5 dag varen vanaf het
zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika doemt het continent al op. Onder
begeleiding van een ervaren expeditie-team gaan de gasten 5 maal aan land
voor een unieke ervaring en krijgen ze meer uitleg over dit ongerepte stukje
natuur.
"Kapitein Bjarne Larsen en expeditieleider Robin West
hebben een lijst met bijzondere landingsplaatsen samengesteld waarvan ze zeker
weten dat onze gasten er van zullen genieten" zegt Richard Meadows,
directeur van Seabourn. "Ons team heeft een jarenlange kennis en ervaring
opgebouwd, wat heeft geresulteerd in een uitstekend programma voor een
onvergetelijk Antarctica avontuur.
Met de expeditie tochten naar Antarctica krijgt men een zeer
volledig beeld op dit witte continent. Gasten kunnen verschillende diersoorten
observeren in hun natuurlijk habitat waaronder pinguïns, zeehonden en walvissen
en verscheidene historische en wetenschappelijk interessante plekken bezoeken.
Al varend genieten zij van de meest spectaculaire zichten met ijsbergen en
indrukwekkende passages. De expeditie in Antarctica duurt vijf dagen en iedere
dag is er een andere uitstap voorzien.
Er wordt gevaren met de Seabourn Quest, het nieuwste schip
van de rederij, met een capaciteit van slechts 450 passagiers. De cruises
vertrekken vanuit verschillende havens en duren minimaal 21 dagen. Tijdens deze
afvaarten wordt ook aangelegd in enkele top bestemmingen in Zuid-Amerika zoals
de uitgestrekte Chileense kust, het adembenemende nationale Park Torres del
Paine en Kaap Hoorn.
De Seabourn klanten genieten van een uitstekende service en
een ongekende luxe. Alles is inclusief, van eten en drankjes tot de fooien. Er
zijn open bars, uitstekende wijnen bij de lunch en het diner en er heerst een
ontspannen, gezellige sfeer. Wie met Seabourn reist, voelt zich zeker thuis in
de ruime, zorgvuldig ingerichte suites.
3
dagen lang, van 13 tot 15 september 2013, komen een dertigtal restaurateurs uit
het Brussels Hoofdstedelijk Gewest alsook 8 partnersteden, -provincies en
regios samen in het Ter Kamerenbos om tijdens eat! BRUSSELS hun knowhow en
passie voor lekkere producten te delen met fijnproevers en lekkerbekken die
steeds op zoek zijn naar uitmuntende kwaliteit, ontdekkingen, traditie maar ook
naar nieuwe smaaksensaties en -avonturen.
eat!
BRUSSELS bracht tijdens haar eerste editie in 2012 zon 30 restaurateurs en 7
partnerregios samen. eat! BRUSSELS geeft hierdoor een mooi beeld van de
gastronomische diversiteit die Brussel rijk is. Op het menu, een smeltkroes aan
ontdekkingen uit de 4 windstreken. Restaurants en producten uit Europa, Afrika,
Azië, het oosten, Frankrijk en België gaan zo creatief mogelijk te werk om alle
bezoekers, jong en oud, te verrassen en te verwennen. En dankzij de kleinere
porties kan de bezoeker in één maaltijd van meerdere keukens genieten en als
het ware dus een reis maken langsheen een resem verschillende kookculturen. De
creaties die de chefs van de restaurants bekokstoven, zijn te proeven tegen
democratische prijzen (vanaf 6) in de vorm van ter plaatse bereide
degustaties. Elk restaurant zorgt voor één of meerdere gerechten.
eat!
BRUSSELS in het ideale kader van het Terkamerenbos. Het is de bedoeling dat
meer dan 30.000 deelnemers kunnen genieten van deze vier onvergetelijke dagen.
Het Terkamerenbos, recent gerenoveerd en met een nieuw plan van aanleg in
voorbereiding, is het ideale kader voor dit festival. Het Terkamerenbos straalt
charme uit, is centraal gelegen, dichtbij de universiteiten en
studentenbuurten, beschikt over een goede infrastructuur qua wegen en prachtige
grasvlaktes rond een meer. Gemakkelijk toegankelijk en ideaal voor voetgangers
en sportbeoefenaars.
Net
als vorig jaar werd er ook voor deze editie van eat! BRUSSELS beslist om te
werken met recycleerbaar materiaal en een individueel systeem voor afvalbeheer.
Het bestek en de bordjes van het festival zijn volledig biologisch afbreekbaar
en de verschillende types glazen zijn van herbruikbare materialen.
Praktische
informatie
De
toegang tot eat! Brussels is gratis en de ingang is aan de Gespanhoek in het
Ter Kamerenbos. Het festival wordt geplaatst op het grasplein voor het meer van
de Chalet Robinson. Hapjes en drankjes worden verkregen door middel van jetons
die in voorverkoop op www.eatbrussels.be en ter plaatse te koop zullen worden
aangeboden. Er bestaan 3 soorten jetons: appelgroene jeton 1 met een waarde van
1, witte en fuchsia jeton 5 met een waarde van 5 en de fuchsia jeton 10 met
een waarde van 10. Deze jetons zijn geldig voor alle degustaties, aankopen of
dranken die verkocht worden op de festivalsite. Ze zijn geldig in alle
restaurants, bars en ambachtelijke kraampjes. Gekochte jetons zijn niet
terugbetaalbaar, maar ze zijn het hele festival lang geldig, van donderdag 12
tot en met zondag 15 september 2013.
BRUSSEL: Het toeristisch aanbod groeit aan en de vraag is
goed gevolgd
Sinds het begin van het vorige jaar steeg het Brussels
hotelaanbod van 16 700 naar 17 420 kamers (de grootste twee toevoegingen zijn
Pullman Zuid met 237 kamers en Meininger met 150 kamers en 719 bedden). Dat
komt neer op een verhoging van 4,3%.
Uit de cijfers die de hotelhouders voor de vakantieperiode
meedeelden, blijkt een gemiddelde bezettingsgraad van de kamers van 70%, net
als vorig jaar. Dat stelt VISITBRUSSELS tevreden, die zo een stijging van bijna
4% van het aantal toeristen in Brussel in juli en augustus kan melden, rekening
houdend met het bijkomend aanbod van bedden. Vergeleken met de zomer van 2012
gingen de gemiddelde kamerprijzen met 4% de hoogte in.
Opvallend voor deze zomer: enkele markante evenementen
hadden een impact op de bezetting, zoals de feestdag van 21 juli die 500 tot
600.000 mensen naar Brussel bracht (meestal voor één dag), Floraliëntime: een
hogere bezetting met 6.5 punt ten opzichte van de jaren zonder Bloementapijt op
de Grote Markt en, natuurlijk Tomorrowland (van 26 tot 28/07 - 180.000
festivalgangers goed voor een geraamd aantal van 8.000 overnachtingen per dag
in Brussel): de bezettingsgraad klom sterk in Brussel, +13 punt op vrijdag 26/7
en + 9.5 punt op zaterdag 27 en zondag 28/7. Voor de drie weekenddagen werd dan
een bezetting van ongeveer 82,5% gehaald.
De Brusselse evenementen, Brussel Bad, het Brussels Summer
Festival en de Zuidfoor, hebben allemaal een record aantal bezoekers genoteerd.
De toeristische attracties bleven niet achter, met stijgende bezoekersaantallen
van zowat 10%. De enige kleine domper kwam van het geringer museumbezoek in
juli, wat zonder twijfel toe te schrijven is aan het stralende juliweer.
Voor de Brussels Hotels Association (BHA) maakte deze groei
van het vrijetijdstoerisme in Brussel in juli en augustus het mogelijk om de
uitbreiding van het aanbod op te vangen en om het globale bezoekersaantal van
de hotels in Brussel te behouden. De grote uitdaging voor de komende maanden
zal er in bestaan om het zakentoerisme op te trekken, dat het sinds het begin
van het jaar moeilijk heeft maar wel onmisbaar is voor de rentabiliteit van de
sector.
Pegase brengt eerste
wintereditie 'Pegase Cruises', met exclusieve Pegase service
Na
de lancering van een eerste zomeraanbod Cruises, brengt Pegase nu ook een
wintereditie Cruises op de markt. In het 44 pagina tellende minireisboek kiest
men uit de absolute crème de la crème van de cruiseschepen, onder de vlag van
de meest prestigieuze rederijen ter wereld. Mét de gekende Pegase service.
Het nieuwe minireisboek Pegase
Cruisesbiedt een
uitgebreid gamma cruises om duimen en vingers bij af te likken: luxecruises, naarwereldwijde bestemmingen, met topgastronomieaan boorden vaak all-inclusive. Men kan 1 à 2
weken naar de Caraïben, de Middellandse Zee en het Midden-Oosten, maar nog
opvallender zijn de cruises naar avontuurlijker of paradijselijker oorden als
het Verre Oosten, Australië, Nieuw-Zeeland, Frans-Polynesië, Zuid-Amerika,
Galapagos, of Antarctica. Wie all the way wil gaan, kan kiezen om de zeven
wereldzeeën te doorkruisen aan boord van de Queen Elizabeth, op een
wereldcruise van 124 dagen, vanaf 18.500 euro per persoon, met vertrek op 8
januari vanuit Hamburg.
Pegase biedt cruises aan in samenwerking met volgende rederijen:
Seabourn Seadream Yacht Club Silversea Star Clipper Cunard Azamara
Cruises Crystal Cruises Compagnie du Ponant Hapag-Lloyd Cruises
Een cruise is een zalige manier om u te laten verwennen aan boord van een drijvend
droomresort. Met
Pegase is bovendien extra service en comfort inbegrepen. Klanten genieten de gratis
Pegase Airport Service, indien zij ook de boeking van de vlucht
naar de vertrek- en aankomsthaven van het schip aan Pegase toevertrouwen.
Reizigers worden thuis opgehaald in een luxewagen door de chauffeur van Pegase
en ook na de reis aan de luchthaven verwelkomd om te worden thuisgebracht. Of,
als men liever zelf rijdt, bieden wij gratis parking aan de luchthaven mét
valet service, gedurende heel het verblijf. Op Brussels Airport maken alle
Pegase reizigers bovendien gebruik van de Fast Lane voor een snelle doorgang
aan de douane, en hebben ze gratis toegang tot de Lounges waar ze rustig het
vertrek afwachten bij een hapje en een drankje