Holland
America Line ontvangt Wout Bru aan boord als gastchef
Als het om gastronomische hoogstandjes gaat dan is
Wout Bru een kwaliteitslabel. De Belgische chef-kok reist binnenkort mee op
twee cruises van Holland America Line waar hij op elke cruise een
kookdemonstratie en workshop zal geven in het Culinary Arts Center aan boord
van het schip ms Rotterdam. Holland America Line streeft als premium
cruisemaatschappij een hoge kwaliteit na van haar gastronomisch aanbod. Een
samenwerking met Wout Bru past binnen dit streven.
Wout
Bru, niet alleen bekend van Restaurant Chez Bru en bijhorend Hotel Maison Bru, en
diverse televisieprogrammas, zal op de cruises 10 nachten Heilig land
Sojourn van 20-30 november 2013 en op de 11 nachten Iberisch
avontuur van 11-22 december 2013 een kookdemonstratie van 45
minuten geven in het Culinary Arts Center,
een ultramoderne demonstratiekeuken met zaal in theaterstijl. Er zijn een
120tal plaatsen beschikbaar voor de gasten en de deelname is gratis. Dit
concept is aanwezig op de gehele vloot, 15 mid-size schepen, van Holland
America Line. Daarnaast zal Wout per cruise ook een culinaire workshop geven
die 90 minuten duurt en waaraan maximum 12 personen kunnen deelnemen à $ 29
per persoon. Inschrijven voor deze workshop gebeurd aan boord.
De
tarieven voor de cruise met het ms Rotterdam 10 nachten Heilig Land Sojourn
starten vanaf 649,- inclusief retourvlucht (van/naar Amsterdam)! Het betreft
een reis in de Middellandse Zee met vertrek en aankomst in het Griekse Piraeus.
Stopplaatsen zijn Kusadasi (bezoek aan Efeze), Rodos, Antalya (Zuid-Turkije),
Ashdod (Jeruzalem) en Haifa, Limassol (Cyprus) en Heraklion (Kreta).
De 11 nachten Iberisch Avontuur, eveneens met ms
Rotterdam, start in Civitavecchia (Rome) en eindigt in Rotterdam. Tarief voor
deze cruise start vanaf 599,- inclusief de vliegreis (van Amsterdam). Langs
de route niets dan hoogtepunten zoals de rots van Gibraltar en het Zuid-Spaanse
Cadiz. In Lissabon reis je via prachtige kloosters en paleizen naar de tijd van
zeevaarders en machtige koningen. In Porto proef je de lekkerste wijnen en
geniet je van idyllische landschappen.
De
workshops en demonstraties van Wout Bru maken deel uit van een veel ruimer,
ambitieus culinair programma dat Holland America Line aanbiedt aan haar gasten.
Binnen
de cruise industrie neemt Holland America Line het voortouw in het nemen van
culinaire initiatieven door het samenbrengen van 5 prominente topchefs in een
Culinaire Raad die bestaat uit gekende chefs uit New York, Chicago en de
Nederlandse topchef Jonnie Boer (van het 3-sterren Michelin restaurant De
Librije, Zwolle). Op de agenda van hun bijeenkomsten staat: uitwisselen van
ervaringen, actuele culinaire trends en het creëren van nieuwe gerechten voor
de keuken van Holland America Line.
Eén
avond per cruise worden decor, menus, wijnen en tafeldecoratie in het fine
dine restaurant Pinnacle Grill zodanig veranderd dat de gasten de echte
sfeer beleven van het befaamde toprestaurant Le Cirque in New York. Eenzelfde
concept wordt toegepast op het ms Rotterdam en ms Eurodam (eveneens in de
Pinaccle Grill) waar men zich één avond per cruise in het driesterren
restaurant De Librije van topchef Jonnie Boer waant. Op de wijnkaart prijkt een
selectie van wijnen die speciaal door de Librije zijn gekozen. www.hollandamerica.com.
Spa
Monopole huldigt zijn nieuwe bezoekerscentrum in:
Het
Eaudyssée de Spa - Van regendruppel tot in de fles, het parcours van het
natuurlijk mineraalwater van Spa
Spa
Monopole heeft zijn nieuwe bezoekerscentrum het Eaudyssée de Spa ingehuldigd.
Met een pedagogische aanpak zet het centrum de voordelen van natuurlijk
mineraalwater in de kijker, alsook het belang van een duurzame beheer van de
natuurlijke waterbronnen. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier de
magie van het parcours van het natuurlijk mineraalwater van Spa ontdekken, van
de regendruppel tot in de fles. Spa Monopole mikt met het Eaudyssée de Spa op
ongeveer 25.000 bezoekers per jaar en wil hiermee het toeristisch aanbod van de
regio verrijken.
Twee
jaar na de sluiting van zijn vroegere museum, brengt Spa Monopole vernieuwing
met de opening van het Eaudyssée de Spa. Deze nieuwe bezoekersruimte die zowel
in het Frans als Nederlands werd opgezet, werd met een officiële ceremonie in
aanwezigheid van drie ministers ingehuldigd. De ministeriële inhuldiging toont
het belang aan van deze nieuwe pedagogische ruimte en nieuwe toeristische
attractie in de stad en de regio rond Spa, maar ook het belang van de
inspanningen van de laatste grote onafhankelijke familiale
mineraalwaterproducent in België die een economische referentie is op vlak van
werkgelegenheid en milieubescherming.
Op
een oppervlakte van 700m2 onthult dit nieuwe centrum voor klein en groot de
geheimen van de puurheid en de kwaliteit van het natuurlijke mineraalwater van
Spa. Met verschillende modules wil het Eaudyssée de Spa antwoorden op de vragen
van de bezoekers over het belang van water voor onze aarde en het menselijk
lichaam, de natuurlijke zuivering van water, de bescherming van natuurlijk
mineraalwater, de verschillende types water, de botteling en de recyclage van
flessen. Het parcours biedt de bezoekers een kijk op de productielijnen van de fabriek van Spa
Monopole.
Met
dit hedendaags, modern centrum, dat exclusief voor groepen (minimum 20
personen) toegankelijk is van maandag tot vrijdag, richt Spadel zich vooral op
leerlingen van de laatste jaren van de lagere school (4e, 5e en 6e jaar) en de
bosklassen. Speciaal voor hen werd een ludiek ontdekkingsspel bedacht, zowel in
het Frans als in het Nederlands. Elke groep kinderen kan over een digitale
tablet beschikken waarmee ze de QR-codes kunnen scannen op de borden langs het
parcours. Door de codes te scannen, krijgen de kinderen bijkomende informatie
om de kwisvragen te kunnen beantwoorden en zo al spelend bij te leren. De
tablet biedt ook de mogelijkheid om informatie in het Duits te selecteren.
Spa
Monopole rekent op het uitstekend imago van zijn merken natuurlijk
mineraalwater, die tenslotte producten zijn van eigen bodem, om België verder
te versterken op vlak van toerisme en economie en om hiermee ongeveer 25.000
bezoekers per jaar te verwelkomen, zowel uit heel ons land als onze buurlanden.
Fabriek van Spa Monopole - Rue Auguste Laporte 34 -
4900 Spa
Tijdens de 65e
IAA Frankfurt, staat innovatie van banden wederom centraal op de Michelin stand.
De filosofie van de R&D teams van de Groep omvat het omzetten van de
ontwikkelde technologieën voor de autosport naar producten voor het grote
publiek.
De Michelin
Groep heeft aangekondigd actief deel te nemen aan de FIA Formula E. Het belang van technologie tijdens deze raceklasse
(waar uitsluitend volledig elektrische wagens aan deelnemen), het feit dat deze
races in stadscentra worden gehouden, en de introductie van 18 inch banden op
eenzitters, vormen technische uitdagingen voor de ontwikkeling van nieuwe
banden. Michelins betrokkenheid daarbij laat zien dat autoraces concrete
antwoorden kunnen bieden op problemen rond de mobiliteit van mensen en
goederen.
Michelins
nieuwe band voor ultrahoge prestaties, de MICHELIN Pilot Sport Cup 2,is als enige gehomologeerd voor
twee bijzondere nieuwe wagens die op de IAA worden gepresenteerd, namelijk de Ferrari 458 Speciale en de Porsche 918 Spyder.
In het kader
van de MICHELIN Total Performance strategie, waardoor meer prestaties in één band
kunnen worden samengebracht, zal de nieuwe Peugeot 308 worden uitgerust op MICHELIN Energy Saver +en
MICHELIN Pilot Sport 3 banden. Deze auto wordt daardoor energiezuiniger,
terwijl hij ook qua veiligheid, handling en levensduur uitstekend presteert.
Deze MICHELIN
Total Performance strategie is ook toegepast bij een conceptauto zoals de Peugeot
208 HYbrid FE. Daarvoor heeft Michelin een gamma banden in nieuwe afmetingen ontwikkeld:
ze zijn hoger en tegelijkertijd smaller (met een grote hieldiameter). Op die
manier kunnen meerdere, ogenschijnlijk tegenstrijdige, prestaties tegelijk
worden verbeterd.
De zonnevarianten van Didden: een smakelijk gamma dressings
Didden
Een naam die in het hart van de Belgen onlosmakelijk verbonden is met
kwaliteitsvolle sauzen en specerijen. Een merk dat door zijn historische
aanwezigheid in de kleinhandel, maar nu eveneens in grootwarenhuizen, haar
voortreffelijkheid veroverde door van in het begin haar kaarten van knowhow en
klantentevredenheid uit te spelen.
Nu
voeding steeds meer synoniem wordt van gezondheid, biedt Didden een mooi gamma
saladedressings aan dat een perfect antwoord biedt op de eisen van een
lekkernij die zowel licht als hedendaags is.
In
hun elegante verpakking en ontstaan uit volkomen natuurlijke producten zonder
bewaarmiddelen of kleurstoffen, passen de dressings van Didden
perfect in het leven van consumenten die geraffineerde smaken vragen maar niet
altijd de nodige tijd of kennis hebben om deze combinatie van gezondheid en
plezier te verenigen.
Pestodressing
met olijfolie
Bijzonder
rijk aan basilicum, een lichte dressing met smaakvolle mediterrane accenten
(niet te verwarren met pesto alla Genovese ) die zowel groene slaatjes,
groentemengelingen als pastasalades verrijkt.
Als
natuurlijke bondgenoot van tomaat en mozzarella past deze zeer evenwichtige
specerij ook perfect bij een foccacia, een gegarneerde ciabatta, een slaatje
van koude linguini, hesp en kaas, maar geeft eveneens een extra dimensie aan
verschillende soorten koud of warm vlees, gegrilde vis of scampibrochetten!
Sinaasappel-rozemarijndressing
met olijfolie
Met
haar subtiel gefruite noot, verzacht met een vleugje smeuïge honing, gekruid
met een snuifje rozemarijn en een toets van sinaasappelzeste is deze dressing
beslist even verfijnd als lekker.
Met
haar zowel uitgesproken als genuanceerde smaak past deze zeer originele dressing
perfect bij veel gevogelte, van kip, kalkoen en duif tot gerookte eend, zonder
de bereidingen op basis van foie gras te vergeten. De dressing begeleidt ook
harmonieus gerookte zalm en kan worden gebruikt om viscarpaccio op smaak te
brengen.
Balsamicodressing
met olijfolie
Never
change a winning team : met haar harmonieuze combinatie van de bittere smaak
van olijfolie en de perfecte zoetzure balans van balsamicoazijn brengt deze
dressing de meeste salades perfect op smaak.
Voortreffelijk
bij salades met kaas, charcuterie en, waarom niet, zeevruchten Maar ook in de
traditionele Italiaanse keuken, op rijpe aardbeien met een snuifje zwarte peper
uit de molen : net zo verrassend als heerlijk!
Dressings
Didden : verkrijgbaar in flessen van 250ml in de kruidenierswinkel, de slagerij
en bij traiteurs en nu ook in grote verpakkingen van 950ml.
Consumentenprijs
voor de dressings in flessen van 250 ml: van 2,09 tot 2,20 .
Omwille van de schitterende natuur
wordt Corsica ook lIle de Beauté genoemd. Als je de pracht van het eiland
combineert met een verblijf in het nieuwe en trendy viersterrenhotel Mariosa en
je maakt de reis met het comfortabele schip Paglia Orba van ferrymaatschappij
SNCM dan mag je gerust spreken van een unieke luxe vakantie.
Corsica
is tijdens de maanden september/oktober een fantastische reisbestemming. De zon
is nog altijd van de partij, de drukkende zomerwarmte heeft plaats gemaakt voor
aangename temperaturen, van massatoerisme is er geen sprake meer en je komt
rond met een kleiner reisbudget, een reden te meer om een lekker luxueus te
genieten.
Bij
ferrymaatschappij SNCM kun je niet alleen de overzet vanuit de Zuid-Franse
havens richting Corsica boeken maar ook het logement op Corsica. Hotel Mariosa
bijvoorbeeld, dichtbij de aanlegsteiger in de haven van Porto Vecchio is een
partner van SNCM, vandaar de mogelijkheid om reis en verblijf in één keer te
reserveren. De 27 kamers van viersterrenhotel Mariosa bieden alle comfort
(WiFi, Airco, mini-bar, douche, bad..), King-Size bedden van 180 x 200 én
uitzicht op zee of op het mediterraan sparrenbos. Het hotel ligt in een
rustige, groene omgeving, te midden van het golfterrein Ponto Vecchio. De tuin
gaat over in een zandstrand en aan het buitenzwembad is het heerlijk om te
ontspannen. Ook als uitvalsbasis voor excursies door het zuidelijke deel van
Corsica wordt dit nieuwe logiesadres aanbevolen.
Langs
de zuidkust worden mooie stranden afgewisseld met steile kliffen. Het is
gezellig om te zonnen en te baden in de kleine, beschutte baaien. De natuur van
het binnenland is adembenemend mooi, met bergketens en bossen. Je rijdt er van
het ene pittoreske dorp naar het andere en altijd langs schilderachtige routes.
Deze
luxueuze droomvakantie op Corsica is in een handomdraai geregeld. Reserveer bij
SNCM de ferry van Marseille naar Porto Vecchio. SNCM is de enige maatschappij
die op deze havenstad vaart! Boek een comfortabele cabine op het schip Paglia
Orba, met douche, lavabo en toilet. Geniet van het à la carte restaurant aan
boord en proef van de beste (Corsicaanse gerechten). Na een heerlijke nacht kom
je uitgerust aan in Porto Vecchio. Tien minuten na het uitschepen sta je reeds
een de deur van je hotel.
Opgelet!
Reizen met SNCM kan op een prijsgunstige manier door gebruik te maken van de
Prima Corsa formule: hoe sneller je boekt hoe goedkoper de reis!
Méribel
Vallée is reeds sinds vele jaren een populaire wintersportbestemming. Het
resort behoort tot het grootste wintersportgebied van de wereld en blinkt
vooral uit door haar hoogwaardige pistes en accommodaties, talrijke evenementen
en activiteiten en een eigen unieke identiteit. Deze herfst lanceert Méribel
Vallée een nieuwe promotiecampagne en presenteert haar nieuwe merknaam Méribel
Vallée.
Méribel
Vallée is onderdeel van de Trois Vallées in Frankrijk dat bekend staat als het
grootste skigebied van de wereld. Het gebied staat garant voor meer dan 600 kilometer aan
skipistes en telt 15 bergtoppen van meer dan 2500 meter. Het gebied
blinkt uit door een hoogwaardige infrastructuur; dit jaar zijn in Méribel weer
twee nieuwe gondelbanen geopend die het skigebied optimaal ontsluiten. Méribel
Vallée heeft een ruime keuze aan chalets en hotels van 3 tot 5*. Daarnaast
heeft het resort verschillende wellness faciliteiten, talrijke goede
restaurants en een uitgebreid Olympisch sportcomplex.
Méribel
Vallée profileert zich vooral als veelzijdige familiebestemming. Naast een
uitgebreid netwerk aan skipistes, telt Méribel Vallée verschillende
sneeuwparken en zijn er ook allerlei non-ski activiteiten. Zo zijn er speciale
educatieve programmas en speelparken voor kinderen. Tevens worden in Méribel
Vallée verschillende internationale evenementen en culturele activiteiten
georganiseerd. Méribel Vallée is meer dan een ski bestemming alleen en biedt
ontspanning en plezier in een prachtige natuurlijke omgeving.
Kwaliteit
en dienstverlening staan in Méribel Vallée voorop. Dit jaar heeft het resort
twee nieuwe kwaliteitslabels ontvangen waarmee het resort zich wil
onderscheiden van andere skigebieden in Frankrijk. Ook luxe, comfort en
gastvrijheid staan in Méribel Vallée hoog in het vaandel. Tegelijkertijd wil
het resort zijn eigen unieke identiteit bewaren, hetgeen zich weerspiegelt in
de verschillende kernen van Méribel Vallée die allemaal een eigen sfeer hebben.
Deze
herfst lanceert Méribel Vallée een nieuwe promotiecampagne onder haar nieuwe
merknaam. De merknaam Méribel Vallée moet vooral de diversiteit van het resort
benadrukken en berust op 4 belangrijke eigenschappen: de unieke locatie van
Méribel Vallée in het hart van de Trois Vallées, de verschillende kernen van
Méribel Vallée met hun eigen identiteit, de authentieke alpine architectuur van
het resort en het hoogwaardige aanbod aan toeristische producten en diensten.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Www.rechtvanbijdeboer.be
bundelt initiatieven van rechtstreekse verkoop
Hoevewinkels,
boerenmarkten, automaten, zelfpluktuinen, groenteabonnementen of voedselteams.
Het zijn allemaal voorbeelden van de korte keten: de boer verkoopt zijn
producten rechtstreeks aan de consument. Op de nieuwe overkoepelende website www.rechtvanbijdeboer.be vind je snel en eenvoudig een
verkooppunt in je buurt. De korte keten is een manier van verkopen waarbij er een rechtstreekse band
is tussen producent en consument. Je weet waar je eten vandaan komt en krijgt
alleen de meest verse en kwaliteitsvolle producten aangeboden, recht van bij de
boer. Geen tussenschakels wil zeggen weinig voedselkilometers en weinig verpakking.
Bovendien krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Er zijn
verschillende soorten van verkooppunten binnen de korte keten: hoevewinkels,
boerenmarkten, zelfpluktuinen, CSA-boerderijen, groenteabonnementen en
voedselteams.
Verschillende spelers op gebied van communicatie over korte keten, nl. VLAM,
Fermweb, BioForum en Voedselteams, hebben de krachten gebundeld en brachten
alle verkooppunten binnen de korte keten in Vlaanderen samen op één
overzichtelijke website: www.rechtvanbijdeboer.be.
De site vermeldt momenteel 578 producenten uit de korte keten en 1000
verkooppunten. De website is uitgerust met een handige zoekmachine zodat je
snel een verkooppunt vindt van je keuze. Je kan daarbij zoeken op postcode,
product of soort verkooppunt. Je kan je ook inschrijven op de maandelijkse
nieuwsbrief om tips, weetjes en recepten te ontvangen.
Brussels
Airlines serveert beste wijn en champagne
Brussels
Airlines serveert de beste champagne en wijn in Business Class. Dat is het
oordeel van een internationale wijnjury tijdens de jaarlijkse Wines on the
Wing competitie van het Amerikaanse professionele reismagazine Global
Traveler. Zowel in de categorieën Business Class champagnes als wijnen behaalde
Brussels Airlines de eerste prijs.
De
wijnkeuze die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt valt
opnieuw in de prijzen. Nadat vorig jaar Brussels Airlines al de eerste prijs
haalde in de categorie beste Business Class wijnselectie wordt ook dit jaar
dat resultaat bevestigd tijdens de bekende Wines on the
Wing competitie van Global Traveler. Daarnaast sleepte Brussels Airlines
met haar Laurent Perrier Brut champagne ook de eerste prijs in de wacht in de
categorie beste Business Class champagnes.
Aan
de jaarlijkse wijnwedstrijd van Global Traveler namen dit jaar 34
internationale luchtvaartmaatschappijen deel. Brussels Airlines won van
bekende concurrenten uit Azië, het Midden-Oosten, Europa en de States. De 25
juryleden allemaal wijnexperts die actief zijn in gerenommeerde restaurants,
hotels, wijnkelders en de gespecialiseerde media - waren vol lof over de
wijnen die Brussels Airlines haar Business Class passagiers aanbiedt tijdens de
lange afstandsvluchten naar de States en Afrika.
De
wijnkaart die Brussels Airlines aan haar passagiers aanbiedt wordt samengesteld
door cateringmanagers Philip
Mortier en Johan Duwijn die zélf een someiller opleiding
volgden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Belgische Master of Wine
Fiona Morisson en een proefpanel dat is samengesteld uit personeelsleden en
passagiers die vaak vliegen. In het wijnaanbod zit steevast een bekend Frans
chateau, een wijn uit de nieuwe wereldlanden en een wijn van de maand. Zo
serveren de Brussels Airlines crews momenteel ondermeer de Franse Bourgondische
Château des Jaques Clos de Loyse (2011), Chateau la Grangère (2009) uit de
St-Emilion, de Californische Kendall Jackson (2011), Ken Forrester Chenin Blanc
van de Zuid-Afrikaanse Kaap regio, Chileense Mones Alfa Syrah (2010) en
El Albar Barricas (2008) uit het Spaanse Castilla y León.
Daarnaast
neemt Brussels Airlines sinds enkele jaren ook Belgische wijnen mee aan boord,
wat zeer gesmaakt wordt door de passagiers. In het najaar worden onder
andere Entre Deux Monts (2011), Aldeneycke Pinot Gris (2011) en De Kluizen
Kerner (2010) geserveerd.
We
besteden veel zorg aan de selectie van onze wijnen die zowel met de gerechten
als met de gewijzigde smaakervaring in de lucht moeten matchen, zeggen Philip Mortier en Johan
Duwijn. Daarnaast is ook de feedback van onze passagiers zeer belangrijk
in onze wijnselectie. De twee Wines on the Wing Awards zijn een bekroning voor
onze inspanningen maar ook een uitdaging om ook in de toekomst een kwalitatief
hoogstaande en gevarieerde wijnkaart samen te stellen.
Het groene Ierland is een fantastische
reisbestemming om met de fiets te ontdekken, niet alleen het idyllische en
gevarieerde platteland maar ook de steden met hun fietsvriendelijk imago.Je vindt er fietsroutes voor iedereen en
overal zijn er duidelijk bewegwijzerde routes.
Voor
de recreatieve fietser die rustig wil genieten is het graafschap Leitrim een
uitgelezen reisbestemming. Vanuit een vaste verblijfplaats kun je makkelijk
fietsen langs de Shannon-Erne waterweg, tot bij levendige plaatsen als
Carrick-on-Shannon of tot bij het vissersdorpje Dromod. In Leitrim is elke
fietstocht een topper, temeer omdat je kunt verpozen op de mooiste plekjes,
bijvoorbeeld in een pub langs de rivier waar je ook een hengel kunt uitwerpen.
Ierland
heeft zoveel goede fietsregios dat het moeilijk is om te kiezen. Een van de
favorieten is het Shannon gebied, vanwege het gevarieerde landschap een
topbestemming voor fietsers. Het graafschap Clare werd door Lonely Planet in de
Top 10 van s werelds beste fietsbestemmingen geplaatst. Hoogtepunt is het
traject tussen Miltown Malbay en Doolin, langs gouden stranden tot bij de
machtige Cliffs of Moher.
Ierse
steden bezoeken met de fiets! Dat is heerlijk en je ziet veel in korte tijd, in
Dublin, Derry-Londonderry en Belfast die alsmaar fietsvriendelijker worden.
Dublinbikes is een handig verhuursysteem, een zelfbediening van huurfietsen in
44 fietsstations, verspreid over de stad. De fiets kan ook gratis mee met het
openbaar vervoer van de Ierse hoofdstad.
Voor
een meerdaagse fietsreis over een lange afstand fietspad reis je naar
Noord-Ierland. Een tocht langs de Kingfisher Trail is een onvergetelijke
belevenis. De route door het graafschap Fermanagh is circa 400 km lang en voert over
rustige, verkeersarme landwegen door een betoverend landschap en langs tal van
bezienswaardigheden zoals Marble Arch Caves, Belleek Pottery en Crom Estate.
Met
zijn bergketens, bosgebieden en adembenemende kustlandschappen biedt het
noorden van Ierland een fantastisch decor om te mountainbiken. Daarom zijn
recent nieuwe mountainbike routes aangelegd, maar liefst 100 kilometer lang.
Neusje van de zalm is het netwerk van routes in Davagh Forest, volgens insiders
het beste dat ooit voor mountainbikers werd ontworpen, avontuurlijk,
spectaculair en onvergetelijk!
Ook
voor de meer sportieve fietser die een moeilijk parcours, mét stevige
kuitenbijters, niet vreest zijn er tal van mogelijkheden. Fietsen door de
Antrim Glens of langs de Giants Causeway is inspannend maar onvoorstelbaar
mooi. En wat te denken van een tocht door Connemara, langs de spectaculaire
Twelve Bens, de hoogste toppen van West-Ierland.
Parmentier
zet dames in de schijnwerpers: vrouwelijkheid centraal thema in de
herfst-wintercollectie
Het Huis Parmentier, gespecialiseerd in prêt-à-porter pelscreaties en
ontwerpen in omgekeerd lam, regenmantels met bontvoering en kasjmier met
afwerkingen in bont, stelt in haar herfst-wintercollectie 2013-2014 comfort,
elegantie en luxe centraal. Els Tibau, model en presentatrice en
ex-Miss Belgian Beauty- showt de twee nieuwe lijnen die stylisten van het
Huis Parmentier creëerden.
De nieuwe
collectie bestaat uit vier kleurtinten camel, parelkleur, grijs en bruin - en
combineert verfijning en vrouwelijkheid, steeds in lijn met de nieuwste trends.
De stylisten van Parmentier hebben deze elementen in een hedendaagse collectie
gegoten die bestaat uit twee lijnen, speciaal ontworpen voor moderne en
veeleisende vrouwen. De eerste, die de naam New Naturalist meekreeg, kan gezien worden als een
tegengewicht voor ons snelle en drukke leven, en is tevens een eerbetoon aan
Moeder Natuur. Elk stuk werd uit natuurlijke materialen samengesteld en
straalt comfort en authenticiteit uit. Natuurlijk en glanzend nertsbont of
de specifieke structuur van karakul lam zijn de dominerende texturen in deze
collectie. De capes zijn beschikbaar in een kleurenpalet gaande van hout- en
chocoladebruine tinten tot wolkengrijs en zwart.
De tweede
trend, Modern Vintage, bouwt
verder op de voorbije collectie en is geïnspireerd op de vrouwelijke elegantie
van de jaren 40 en 50. De sfeer van klassieke luxe wordt opgehaald met als grote
voorbeeld de na-oorlogse New Look-collectie
van Christian Dior. De lijn wordt aangevoerd door 3/4e mouwen en de
kleuren champagne, camel, tabakbruin en zilvergrijs voor de pelzen van de
zilvervos, gekleurde witte vossen, chinchilla of sabelbont.
Parmentier
werd in 1962 opgericht door Marthe en Robert Parmentier, en groeide uit tot een
referentie voor pels. Het Huis heeft vijf eigen Belgische verkooppunten. Het
grote aanbod aan bont wordt aangevuld met ontwerpen in omgekeerd lam, capes en
regenjassen gevoerd en afgewerkt met bont, en met kasjmieren stukken met bonten
afwerking. Een gamma dat speciaal ontwikkeld werd voor de moderne vrouw die
luxe, elegantie en comfort hoog in het vaandel draagt. Moderne en actieve
vrouwen genieten van het leven en zetten hun vrouwelijkheid in de kijker met
elegantie en stijl. Luxe en comfort gaan hierbij hand in hand. De stylisten van
het Huis Parmentier combineren een perfecte snit met vrouwelijke lijnen, voor
een creatie die aanvoelt als een tweede huid. Zelfs tijdens zachte winters zijn
de ontwerpen aangenaam om te dragen.
Voor
Parmentier is de kwaliteit van de materialen onlosmakelijk verbonden met de
schoonheid van het kledingstuk. Daarom staat het Belgische Huis erop om pelzen,
omgekeerd lam, kasjmier, gabardine en zijde te gebruiken van de hoogste
kwaliteit die op de markt aangeboden wordt. Parmentier gebruikt maximaal pelzen
die met het O.A.-label (Origine Assured) zijn gecertificeerd, wat garandeert
dat de huiden enkel afkomstig zijn uit landen waarvan de pelsproductie
onderworpen is aan erkende en gevestigde regelgeving en normen.