Het vegetarische merk
Quorn is in de Benelux partner van de nieuwe Start 2 Run applicatie met Evy
Gruyaert, specialist in het vak. De nieuwe mobiele app biedt lopers
trainingsprogrammas op maat en instructies om gezond te sporten en resultaat
te boeken. De Start2Run app geeft ook informatie over gezonde voeding naast het
sporten, over de voordelen van vegetarische voeding en elke twee weken een
nieuw Quorn recept.
Quorn past perfect bij
een sportieve levensstijl en bij de groeiende populariteit van het hardlopen.
Hardlopen verbetert je conditie en stimuleert je vetverbranding, zeker als je
daarnaast kiest voor een gezonde en gevarieerde voeding. Door hun plantaardige
basis (de mycoproteïne) zijn Quorn producten rijk aan hoogwaardige eiwitten.
Ze zijn een goede bron van voedingsvezels en bevatten weinig vet en calorieën.
Omdat het opnemen van voldoende eiwitten en het zuinig zijn met vetten
belangrijk is bij duursporten, is Quorn ideaal voor hardlopers en sporters in
het algemeen.
Door kip of vlees te
vervangen door Quorn, geef je al je favoriete gerechten een extra gezond
tintje zonder toegevingen te doen aan smaak. Zo bevat het Quorn gehakt maar
liefst 80% minder verzadigd vet dan mager rundergehakt. Bovendien is Quorn
gemakkelijk en snel te bereiden. Door al deze eigenschappen en hun stevige
beet zijn Quorn producten al jaren populair als vervanging van vlees. Daarenboven
is een of meerdere keren per week Quorn eten goed voor het milieu. Quorn
producten zijn in België verkrijgbaar in verschillende varianten.www.quorn.be .
Center Parcs lanceert 5
vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken
Een geslaagde vakantie
voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center
Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke
foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor
bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en
restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt
het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center
Parcs.
Center Parcs lanceert in
samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe
horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een
unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe
bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een
bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars
en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken
Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal
toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze
nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu
gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken
biedt tal van verrassingen.
In het Grand Café, in het
hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat
maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt
het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.
In het Evergreenz Family
Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het
moderne leven even achter zich laat. In dit all you can eat restaurant
schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een
landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie
momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud
ongetwijfeld te verleiden.
In het themarestaurant
Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een
avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met
reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur
zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle
overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het
diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren
Huiselijk tafelen tegen
een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een
driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen 1 per levensjaar.
Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en
pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van
Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes,
Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met
liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken
- pizzas tot zelfbereide pastas. Weer of geen weer bij Nonna is het altijd
heerlijk genieten.
Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met
het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport
Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt
vertrekken.
De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in
België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij
voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al
achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote
beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.
Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam
Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende
mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen
(161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de
vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je
per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat
de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds
7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit
Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per
dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven
Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en
Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen
per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.
Nog enkele weken te gaan en dan is het
Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip,
voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport
Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal
ontdekken in het grote vluchtenaanbod.
En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend
of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.
Vakantie
dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met
dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.
Met dit
vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al
hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in
de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en
linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale
producten serveert, dit zijn de kernwaarden.
Bij
aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het verblijf
met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de lobby het
ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de vlucht goed
verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en voor
reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma
"Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de
mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen
optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.
Het is het
ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen
van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor 5 p.p.p.n. geniet de
reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van
tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge
tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor 125 per koppel per
verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod
docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby
Cosy Pakket : voor 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed,
flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.
In totaal
heeft Neckermann 33 Sentido hotels op 22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers
kunnen een verblijf in een Sentido hotel louter via Neckermann (en
zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op geen andere manier aangeboden,
en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf. Sentido hotels stralen
kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke service. Alle hotels
hebben 4 of 5 sterren.
Op 11 november
verschijnt de nieuwe Campari-kalender Worldwide Celebration met Uma Thurman
in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook
lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de
cover.
Op de nieuwe
Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige
rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema
Worldwide Celebration, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker
staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende
cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden stijl, passie &
charisma.
Fotograaf
van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve
modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op
9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.
Keizer
Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013
Op de World Beer Awards
2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de
categorie Europe Dark Beer Belgian Style Strong.
De jury van de World Beer
Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest
uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt
eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie
medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw
getest om zo de Worlds Best per stijl te bepalen.
De World Beer Awards
staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor
Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en
kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de
prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang
Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia
Beer Awards in de categorie Flavoured Beer World, en tot slot werd Prior
Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.
Brouwerij Haacht is een
onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers
tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-,
abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer
Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een
afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig
assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder
het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.
Brouwerij Haacht staat
ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische
horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan
6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar
producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In
Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als
Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com
In het kader van de fotowedstrijd Made in Belgium gaven
meer dan duizend Belgen met hun ingezonden foto een persoonlijke invulling aan
het begrip Belgitude
In het Brusselse Flageygebouw, werden in het kader van de
fotowedstrijd Made in Belgium de CEWE Photo Awards uitgereikt. Uit een totaal
van 1700 fotos over België, werden de tien beste beelden gelauwerd door een
professionele jury.
Stel dat je België
in één foto zou moeten vervatten, waarop zou je dan je focus richten ?
Met deze vraag lanceerde CEWE Color België, het Belgische
filiaal van de Europese marktleider in het afdrukken van digitale fotos en
fotoboeken, midden augustus de onuitgegeven fotowedstrijd Made in Belgium. Deze wedstrijd waszowelgericht naar het
grote publiek als naar de beginnende en geoefende hobbyfotograaf. Via deze
wedstrijd ging CEWE Color België op zoek naar onontgonnen fotografisch talent,
ruwe diamanten en eigenzinnige interpretaties van de wereld om ons heen. De
wedstrijd liep over een periode van 6 weken en was meteen een schot in de roos,
met niet minder dan 1700 ingezonden fotos. In eerste instantie werden 120 fotos
geselecteerd door een professionele jury. De jury werd voor de finale selectie
van de tien allerbeste beelden nog bijgestaan door professionele fotografen.
Het Atomium, de Belgische friet, chocolade, de Belgische
kust, van typische Belgische gebouwen tot de natuur, van het eten tot de
sport, geen enkele van de alombekende typisch Belgische symbolen ontbreekt in
de inzendingen die door de vakjury van de wedstrijd Made in Belgium
beoordeeld werden. Voor Baudouin Verschueren, Managing Director van CEWE Color
Belgium, ,zet de wedstrijd in de eerste plaats de veelzijdigheid van het land
in de verf : Het heel hoge aantal
deelnemers, de gemiddelde hoge kwaliteit van de ingezonden fotos en de
creativiteit van de deelnemers aan deze eerste editie tonen in de eerste plaats
aan dat het thema heel inspirerend heeft gewerkt aldus Baudouin
Verschueren.
Aan de wedstrijd waren heel wat mooie prijzen verbonden:
de hoofdprijs, een reischeque ter waarde van 3.500 gaat naar Daniel Orban,
die twee typisch Belgische zaken in één foto wist te vervatten: het Atomium en
de regen. De jury prees vooral het opvallende lichtspel en het aparte karakter
van de foto door de regen die als een sluier over het beeld hangt. Stefaan
Willaert kaapte de tweede prijs weg - een Galaxy NX camera ter waarde van 1.499
- met zijn oer-Vlaamse tafereel: een volkscafé zoals je er in elk dorp nog
wel één vindt. Ook voor de andere 8 winnaars waren er mooie prijzen weggelegd.
CEWE Color België is vast van
plan om de wedstrijd verder te zetten. Gezien
het enthousiasme van zowel het grote publiek als de talrijke leden van
fotoclubs en fotografiescholen, zijn wij vast overtuigd van het succes van de
CEWE Photo Awards op langere termijn, bevestigt Verschueren. Eerstdaags
wordt binnen het bedrijf en met de juryleden grondig gebrainstormd over de
editie 2014.