Onder de noemer Costa
neoCollection introduceert de Italiaanse rederij een nieuwe stijl van
cruisereizen. Aan boord van de Costa neoRiviera en de Costa neoRomantica zal de
nadruk komen te liggen op nog meer tijd nemen om te ontspannen, op een nog
sterkere persoonlijke benadering van de klant, zodat er van elke reisminuut kan
genoten worden.
De formule slow
cruise zal door Costa Cruises op verschillende manieren worden geconcretiseerd
en dit is de essentie: tegemoetkomen aan de individuele wensen van elke
reiziger op basis van zijn reisritme en zijn wensen, zowel aan boord als aan
land. De cruiseroutes zijn bijzonder, weg van de grote, bekende vaarroutes, met
kleinere schepen naar nieuwe bestemmingen. Komt daarbij dat men langer voor
anker gaat in eenzelfde haven waardoor de reizigers meer mogelijkheden worden
geboden om de havensteden en de regio grondiger te verkennen, onder meer het
culturele erfgoed en het natuurschoon. Er zullen excursies op maat worden
aangeboden, voor kleine groepen. Hiervoor wordt samengewerkt met
gespecialiseerde partners zoals de Universiteit van de Gastronomische
Wetenschappen in Pollenzo.
Het project
neoCollection gaat van start op 9 februari 2014 met een bijzondere cruise
vanuit Dubai aan boord van de Costa neoRiviera. Deze Grand African Tour duurt
62 dagen en combineert de mooiste stranden van de Indische Oceaan met een
safari in Zuid-Afrika. De Costa neoRiviera zal ook in de lente en de zomer van
2014 een nieuwe dimensie toevoegen aan cruises, tijdens 12 daagse reizen in de
Middellandse Zee, weg van het massatoerisme. De neoCollection stijl zal ook op
de Costa neoRomantica worden ingevoerd, met start op 1 juni 2014, tijdens een
cruise in Noord-Europa, onder meer naar de Noordkaap en de mooiste Baltische
steden.
Costa Cruises gaat
focussen op het gastronomische aspect van de reizen, zowel aan boord als aan
land. Inherent aan slow food is de nadruk leggen op lokale producten en
gastronomische tradities in de aanleghavens. Vandaar de regionale gerechten op
de menukaart en de excursies in het teken van de lokale smaken en geuren.
De kwaliteit van
Costa Cruises wordt nog versterkt door de persoonlijke benadering van de klant
en de gepersonaliseerde service. Dat begint reeds op het moment van de boeking
waarbij een team van experten de cruise van elke reiziger gaat personaliseren
door onder meer de excursies vast te leggen op basis van eigen smaak en
interesse. Ook aan boord is er continu assistentie met het oog op het
tegemoetkomen aan persoonlijke wensen zoals een romantisch diner onder de
sterrenhemel, bij kaarslicht en met een gourmet menu. Aan boord van de Costa neoRiviera
en neoRomantica kan men tussen 18.30-22.30 dineren wanneer men wenst zonder
vooraf een seating te moeten vast leggen. www.costacruises.be
NIEUWE BIERBROUWSELS
SINGLE BIJ DELHAIZE MET FOCUS OP DE GIST
Delhaize bevestigt haar
bierexpertise met 4 nieuwe bieren Special Yeast in gelimiteerde oplage.
Na het succes van de Single
Hop en de Xtreme Hop, wil Delhaize deze keer de ongelofelijke invloed van gist
op de smaak van het bier naar voor brengen. De bieren Special Yeast hebben de
bijzondere eigenschap dat ze gebrouwd worden met dezelfde hop en dezelfde malt,
maar elk bier met een verschillende soort gist die een specifiek aroma aan het
bier geeft: fruitig (type trappist), gerookt (type Duits), neutraal (type
Engels) of funky (Brett-gist). De bierliefhebbers kunnen zo beter de unieke
bijdrage van de gist in elk van hun bieren proeven. Het gaat hier over een
beperkte uitgave met slechts 8000 flessen per type bier.
Gist bepaalt de smaak : Bij
Delhaize spelen innovatie en smaakonderricht een primordiale rol bij de
ontwikkeling van producten. Daarom heeft de winkelketen twee jaar geleden een
reeks bieren gelanceerd met als doel de consument te laten kennis maken met de
invloed van verschillende ingrediënten van een bier op zijn aroma. En de
liefhebbers waren duidelijk geïnteresseerd want de bieren Single Hop (2011) en
Xtreme Hop (2013) (4000 flessen van elk type) die het belang van de hop
benadrukken, waren al snel uitverkocht.
Dankzij dit succes wil
Delhaize nu het aspect gist in het bier naar voor brengen. De meeste
brouwerijen hebben hun eigen huisgist, die een groot deel van het karakter aan
het bier geeft en dus ook de herkenbaarheid van hun bieren verzorgt. Alle
bieren van de serie Special Yeast zijn met hetzelfde recept gebrouwen, enkel
de gist is verschillend. De grondstoffen mout en hop geven de basisstructuur
aan het bier terwijl de gist alcohol en een brede waaier aan typische aromas
produceert. Sommige gisten zullen uit hetzelfde brouwsel meer alcohol en aroma
creëren dan andere.
En om te kunnen voldoen aan
de sterke vraag van de liefhebbers van het concept Single heeft Delhaize deze
keer niet drie, maar 4 bieren gelanceerd. Om de bepalende invloed van gist op
het bier te kunnen aantonen, stelt Delhaize haar klanten 4 nieuwe bieren voor,
waarvan het aromatisch profiel varieert in fucntie van de gist: fruitig,
gerookt, neutraal of funky. Ieder bier bevat eenzelfde hoeveelheid hop en wordt
op dezelfde manier gebrouwen maar de gist verschilt, waardoor het gemakkelijker
is om de impact van een gist op een smaakaspect in het bijzonder gemakkelijker
te kunnen vergelijken.
De Monk geeft de fruity
touch: zeer kenmerkend voor veel Belgische bieren en vooral enkele Trappisten
is het fruitige karakter. De gist in dit bier produceert aromacomponenten
(esters) die sterk aan banaan doen denken. Opvallend is dat deze gist een
lichte troebel in het bier veroorzaakt. 7,2% alcohol.
De German geeft de meer
gerookte touch: veel Belgische bieren (vooral in de blond reeksen) hebben een
kruidig en rokerig aroma. Beschrijvingen als kruidnagel en schouwgeur zijn vaak
te horen. Deze aromas zijn tevens zeer duidelijk te vinden in de Duitse
Weizenbieren.(witte bieren). 6,6% alc.
De Englishman geeft de
neutraliteit dat een gist kan hebben weer. Typisch voor de Engelse bieren is
hun zeer neutraal karakter. Hierdoor komen de andere grondstoffen (mout en hop)
beter tot hun recht. Deze gisten zijn in de loop der tijd geselecteerd door
Engelse brouwers omwille van hun sterk uitklarend vermogen. De gist bezinkt
heel snel na het fermentatieproces waardoor het bier van nature helder wordt.
6,9% alc.
De Brett geeft de meer
funky touch: Een buitenbeentje bij de biergisten zijn de Brettanomyces
gisten. In de meeste bieren zou een Brett aroma als een infectie gezien
worden maar in bepaalde bierstijlen geven deze gisten net het gewenste aroma.
De aromas zijn zeer organisch en doen denken aan paard en stal. 7,5%
alcohol.
De bieren Special Yeast
worden voorgesteld in flessen van 75cl en vanaf eind oktober verkocht aan een
heel aantrekkelijke prijs van 3,79 per fles. De bieren kunnen worden
opgediend op een temperatuur van 6 tot 8 graden.
Als bierspecialist vindt
Delhaize het belangrijk om haar aanbod nieuwe producten regelmatig uit te
breiden. Met meer dan 150 bierreferenties in het nationaal assortiment, kan
elke bierliefhebber er zijn gading vinden: trappistbieren, abdijbieren, ...
Hier wordt nog een assortiment lokale bieren aan toegevoegd, specifiek aan elke
streek van het land. Zo kunnen de klanten in hun Delhaize-supermarkt het bier
van de brouwerij van hun streek vinden. Een groot aantal bieren zijn bovendien
exclusief bij Delhaize beschikbaar.
Nieuwe residentie van Pierre
& Vacances in het Spaanse Benidorm
Pierre & Vacances blijft
haar aanbod op het Iberisch schiereiland uitbreiden en kondigt de opening aan
van residentie Benidorm Levante, aan de Costa Blanca. De nieuwe residentie
opent de deuren op 29 november 2013.
Deze eigentijdse residentie
bevindt zich in de bruisende Levante-wijk, op een boogscheut van tal van
winkels, bars en restaurants. Het centrum van Benidorm ligt op amper 650 m
afstand, en Playa @evante op 800 m. De 98 ruime en hedendaagse appartementen
werden in 2013 volledig gerenoveerd. De appartementen 2 kamers (4 pers.) of 3
kamers (6 pers.) beschikken over airconditioning, een volledig uitgeruste
keuken en een balkon. In de appartementen met 3 kamers is er naast een badkamer
met bad ook een badkamer met douche.
De residentie biedt een
brede waaier aan diensten die in de prijs zijn inbegrepen, zoals het
beddengoed, de handdoeken en de schoonmaak na vertrek, om haar gasten een
aangename vakantie of een ontspannend weekend zonder zorgen te garanderen. Een
Baby Hit, de keuze van de ligging en een wifi-verbinding op het appartement
zijn optioneel.
Benidorm Levante beschikt
ook over een buitenzwembad (niet verwarmd) dat het hele jaar door open blijft,
en een overdekte parking (betalend).
Tarieven: (vanaf) 50 per
nacht voor een 2-kamerappartement voor 4 pers. van januari tot mei 2014, 60
per nacht voor een 3-kamerappartement voor 6 pers. van januari tot mei 2014. In
Benidorm gaan natuur en moderniteit hand in hand. Het is bovendien een van de
meest feestelijke bestemmingen aan de Costa Blanca. De zonnige regio tussen
Valencia en Alicante is gekend voor haar zachte klimaat. Als toeristische
bestemming biedt Benidorm een ruime keuze aan sport en ontspanning, op het
water of aan wal, zowel in de winter als in de zomer. Elke vakantieganger vindt
in deze bruisende badstad ongetwijfeld waar hij naar op zoek is, van het
ochtendgloren tot in de vroege uurtjes. Bovendien zijn er in de stad
verschillende thema- en waterparken die tot de beste ter wereld worden
gerekend: Terra Mitica, Mundomar, Terra Natura, Aqualandia :
Pierre & Vacances biedt
in Spanje 27 bestemmingen en 39 residenties en Village Clubs aan. www.pierreetvacances.be
Van een riante chalet naar
de kleinste hoekjes van het paradijs! Wintersport in Savoie Mont Blanc, anders
bekeken
De Franse departementen
Savoie en Haute Savoie, bekend om hun uitgebreide skidomeinen, zijn samen goed
voor zon 111 skistations. Om de liefhebbers van sneeuw en bergen steeds beter
te kunnen ontvangen en maximaal comfort aan te bieden, werden recent een heel
aantal accommodaties chalets en andere verblijfsmogelijkheden gebouwd of
gerenoveerd. De meer dan 38.000 gemeubelde en geclassificeerde gîtes en zon
2.700 chalets die het label Gîtes de France kregen, vormen het perfecte
alternatief voor drukbezochte hotels. Een snelle blik op enkele pareltjes in
het aanbod!
Luxe voor de hele familie. Gelegen
in de hoogtes van Megève, biedt de chalet Javen (5 aren Gîte de France) alle
pracht van de natuur in een rustige omgeving. Deze oude boerderij van 520 m² groot
heeft een capaciteit van 12 personen en bestaat uit 6 slaapkamers en 7
badkamers. Aan comfort is er geen gebrek in dit authentiek decor: een
binnenzwembad, spa, sauna én eigen cinemazaal zorgen voor luxueuze ontspanning.
Bij een verblijf in Javen zijn ontbijt, butler- en schoonmaakservice inbegrepen
en staat een chef-kok tot uw dienst!
In het hart van het
skidomein « Portes du Soleil » ligt de nieuwe chalet Grande Corniche die alles
uit de kast haalt wat betreft stijl, luxe en technologie. 12 personen kunnen
terecht in deze chalet met 6 slaapkamers, die elk over een plasmatelevisie en
badkamer beschikken. In Petite Corniche, een bijgebouw van de chalet, kunnen
nog 4 extra personen overnachten. Naast een modern interieur en onovertroffen
uitzicht op de bergen, staan in de chalet ook een kok en chauffeur ter
beschikking. Alles wordt voorzien om de bezoeker een volmaakte vakantie te
laten doorbrengen: ontspanning in de sauna, sterren kijken in de buitenjacuzzi,
gastronomisch genieten rond de piano...
In Houches is het uitzicht
op het massief van de Mont-Blanc vanuit de chalet Peter Pan fenomenaal. Deze
oude Savoyaardse boerderij werd omgebouwd tot een luxueuze chalet voor 16
personen. Het hoofdgebouw telt 4 tweepersoonskamers en een ingerichte slaapzaal
voor 9 personen. Alle kamers hebben een eigen badkamer. Het bijgebouw dat aan
het huisje grenst, heeft 7 slaapkamers. Zowel de grote leefruimtes als de
bioscoopruimte, sauna en kwaliteit van service maken van een verblijf in Peter
Pan een droomvakantie. Voor meer info : www.chaletpeterpan.com
Als god in Frankrijk bij de
lokale bewoners ! In Beaufortain verbouwden Eliane en Jacques Maurin met de
grootste zorg de schuur van de 19e eeuwse familiale boerderij tot een
authentieke maison dhôtes (4 aren). Deze bestaat uit drie ruime en
comfortabele kamers, met elk een badkamer. Door de milieu-impact van het huisje
zo laag mogelijk te houden, bieden de eigenaars hun gasten een ecologisch
verantwoorde vakantie aan. Voor meer info: http://www.lagrangedemonpere.net/
In Peisey Nancroix, aan de
voet van het skigebied Paradiski, ligt de gîte Solan (3 aren Gîte de France)
als deel van een typische boerderij uit het eind van de 18e eeuw. Deze werd
zorgvuldig gerenoveerd en biedt twee kamers, goed voor 6 personen. Het is mogelijk
om de 3 gîtes van het huis te huren, zo kunnen er 10 personen verblijven. De
eigenaars bieden een ontbijtservice aan en maaltijden kunnen zowel afgehaald
als ter plekke geconsumeerd worden. Solan is de ideale vertrekplaats om volop
van wintersport en natuur te genieten. La Ferme des Lombardes in St
Jean-de-Sixt (5 aren Gîtes de France) dateert uit 1903 en werd volledig
gerenoveerd. De accommodatie straalt charme en karakter uit. De 5 appartementen
bieden Savoyaanse charme en moderne luxe en comfort. Le Grenier, het 5-sterren
appartement van de gîte, kan 14 personen herbergen op een oppervlakte van 275
m². Deze high class verblijfplaats biedt een excellente service, waaronder bed-
en badlinnen (kamerjassen voor kinderen en volwassenen), dagelijkse en eindschoonmaak,
huispersoneel en begeleide transfer naar de pistes. Voor meer info:
www.lafermedeslombardes.com
NIEUWE BIERBROUWSELS
SINGLE BIJ DELHAIZE MET FOCUS OP DE GIST
Delhaize bevestigt haar
bierexpertise met 4 nieuwe bieren Special Yeast in gelimiteerde oplage.
Na het succes van de Single
Hop en de Xtreme Hop, wil Delhaize deze keer de ongelofelijke invloed van gist
op de smaak van het bier naar voor brengen. De bieren Special Yeast hebben de
bijzondere eigenschap dat ze gebrouwd worden met dezelfde hop en dezelfde malt,
maar elk bier met een verschillende soort gist die een specifiek aroma aan het
bier geeft: fruitig (type trappist), gerookt (type Duits), neutraal (type
Engels) of funky (Brett-gist). De bierliefhebbers kunnen zo beter de unieke
bijdrage van de gist in elk van hun bieren proeven. Het gaat hier over een
beperkte uitgave met slechts 8000 flessen per type bier.
Gist bepaalt de smaak : Bij
Delhaize spelen innovatie en smaakonderricht een primordiale rol bij de
ontwikkeling van producten. Daarom heeft de winkelketen twee jaar geleden een
reeks bieren gelanceerd met als doel de consument te laten kennis maken met de
invloed van verschillende ingrediënten van een bier op zijn aroma. En de
liefhebbers waren duidelijk geïnteresseerd want de bieren Single Hop (2011) en
Xtreme Hop (2013) (4000 flessen van elk type) die het belang van de hop
benadrukken, waren al snel uitverkocht.
Dankzij dit succes wil
Delhaize nu het aspect gist in het bier naar voor brengen. De meeste
brouwerijen hebben hun eigen huisgist, die een groot deel van het karakter aan
het bier geeft en dus ook de herkenbaarheid van hun bieren verzorgt. Alle
bieren van de serie Special Yeast zijn met hetzelfde recept gebrouwen, enkel
de gist is verschillend. De grondstoffen mout en hop geven de basisstructuur
aan het bier terwijl de gist alcohol en een brede waaier aan typische aromas
produceert. Sommige gisten zullen uit hetzelfde brouwsel meer alcohol en aroma
creëren dan andere.
En om te kunnen voldoen aan
de sterke vraag van de liefhebbers van het concept Single heeft Delhaize deze
keer niet drie, maar 4 bieren gelanceerd. Om de bepalende invloed van gist op
het bier te kunnen aantonen, stelt Delhaize haar klanten 4 nieuwe bieren voor,
waarvan het aromatisch profiel varieert in fucntie van de gist: fruitig,
gerookt, neutraal of funky. Ieder bier bevat eenzelfde hoeveelheid hop en wordt
op dezelfde manier gebrouwen maar de gist verschilt, waardoor het gemakkelijker
is om de impact van een gist op een smaakaspect in het bijzonder gemakkelijker
te kunnen vergelijken.
De Monk geeft de fruity
touch: zeer kenmerkend voor veel Belgische bieren en vooral enkele Trappisten
is het fruitige karakter. De gist in dit bier produceert aromacomponenten
(esters) die sterk aan banaan doen denken. Opvallend is dat deze gist een
lichte troebel in het bier veroorzaakt. 7,2% alcohol.
De German geeft de meer
gerookte touch: veel Belgische bieren (vooral in de blond reeksen) hebben een
kruidig en rokerig aroma. Beschrijvingen als kruidnagel en schouwgeur zijn vaak
te horen. Deze aromas zijn tevens zeer duidelijk te vinden in de Duitse
Weizenbieren.(witte bieren). 6,6% alc.
De Englishman geeft de
neutraliteit dat een gist kan hebben weer. Typisch voor de Engelse bieren is
hun zeer neutraal karakter. Hierdoor komen de andere grondstoffen (mout en hop)
beter tot hun recht. Deze gisten zijn in de loop der tijd geselecteerd door
Engelse brouwers omwille van hun sterk uitklarend vermogen. De gist bezinkt
heel snel na het fermentatieproces waardoor het bier van nature helder wordt.
6,9% alc.
De Brett geeft de meer
funky touch: Een buitenbeentje bij de biergisten zijn de Brettanomyces
gisten. In de meeste bieren zou een Brett aroma als een infectie gezien
worden maar in bepaalde bierstijlen geven deze gisten net het gewenste aroma.
De aromas zijn zeer organisch en doen denken aan paard en stal. 7,5%
alcohol.
De bieren Special Yeast
worden voorgesteld in flessen van 75cl en vanaf eind oktober verkocht aan een
heel aantrekkelijke prijs van 3,79 per fles. De bieren kunnen worden
opgediend op een temperatuur van 6 tot 8 graden.
Als bierspecialist vindt
Delhaize het belangrijk om haar aanbod nieuwe producten regelmatig uit te
breiden. Met meer dan 150 bierreferenties in het nationaal assortiment, kan
elke bierliefhebber er zijn gading vinden: trappistbieren, abdijbieren, ...
Hier wordt nog een assortiment lokale bieren aan toegevoegd, specifiek aan elke
streek van het land. Zo kunnen de klanten in hun Delhaize-supermarkt het bier
van de brouwerij van hun streek vinden. Een groot aantal bieren zijn bovendien
exclusief bij Delhaize beschikbaar.
Les Logis, het eerste
netwerk van zelfstandige hotel-restaurants in Europa, aanwezig in acht landen
waaronder België (26 locaties), Nederland (24) en het Groothertogdom Luxemburg
(10), stelt enkele van zijn Nederlandse etablissementen voor. Van het
idyllische platteland van de Achterhoek tot de pittoreske dorpjes van het
Rivierenland biedt Les Logis een selectie authentieke en sfeervolle
kwaliteitshotels.
Les Logis is de
partner bij uitstek voor een kort reisje tussendoor, met een groot aanbod van
charmante hotels die garant staan voor comfort en een persoonlijk onthaal. Van
hieruit zijn de toeristische parels die Nederland rijk is vlot te ontdekken.
Cultuur opsnuiven, sporten of gewoon wat genieten aan het water het ontbreekt
er beslist niet aan gezellige en milieuvriendelijke activiteiten.
Strandhotel
Camperduin, op zon 50 km van Amsterdam, is een ideale plek voor wie van de
natuur en de zee houdt. Het hotel ligt middenin een natuurgebied met stranden,
polders en duinen. Kortom, het is een ideale uitvalsbasis voor lange
wandelingen of fietstochten. Voor fans van watervogels ligt het vogelreservaat
De Putten niet ver weg.
In het hartje van de
Achterhoek voorziet Restaurant-Hotel De Tuinkamer 9 rustige kamers en suites,
comfortabel ingericht voor een heerlijk ontspannen verblijf. De gastvrouw is
een gediplomeerd wijnexpert. Zij geeft dan ook uitstekend wijnadvies bij elke
maaltijd in het gastronomisch restaurant van het hotel, dat onlangs een Bib
Gourmand kreeg in de Michelingids. De talloze paden en wegen rond dit vredige
oord vormen het perfecte decor voor wie graag wandelt en/of fietst. Ook de
motorrijder kan in dit gebied zijn hart ophalen.
Het Wildthout Hotel
& Restaurant is ideaal gelegen om lange trektochten te maken in Salland,
een stukje natuurparadijs in het hart van de provincie Overijssel. Het
etablissement biedt dan ook formules gebaseerd op een verblijf van 5 nachten
inclusief fiets- of wandeltochten. Sportieve gasten worden verwend met
wandelkaarten en lekkere picknicks, met zorg bereid door de chef-kok van het
Wildthout Hotel & Restaurant.
Op enkele kilometers
van de Belgisch-Nederlandse grens, in het historische dorpje Thorn, bereidt
Hotel-Restaurant Crasborn zijn gasten een warm onthaal voor. De tiende-eeuwse
benedictijnenabdij met zijn imposante kerk en de typische witte gevels in het
historisch centrum brengen de rijke culturele geschiedenis voor uw ogen tot
leven. Van een verandering van omgeving gesproken!
Hotel - Brasserie De
Zwaan in het authentieke stadje Delden is een uitgelezen plek voor
cultuurliefhebbers. Enthousiaste wandelaars zullen de straatjes met de vele
kunstgalerieën en winkels die ambachtelijke producten verkopen met
belangstelling verkennen. Fietsers zijn kilometers lang zoet op de vele paden
die zich kriskras over het nabijgelegen landgoed van het kasteel van Twickel
uitstrekken. Ook de elegante baroktuinen van het kasteel zijn beslist een
bezoek waard.www.logishotels.com
PICARD Diepvries
vestigt zich in Vlaanderen en opent eerste winkel in Antwerpen
Na de geslaagde
opening van de eerste 9 winkels in België, opende Picard Diepvries op 23
oktober zijn eerste winkel in Antwerpen. De diversiteit van het gamma zowel
de klaargemaakte gerechten als de basisproducten en de gezelligheid van de
winkels, hebben in minder dan een jaar de Belgische consumenten kunnen
overtuigen: het nieuwe concept van de buurtwinkels werd snel aangenomen. Na de
ontwikkeling van het concept in Brussel, de hoofdstad van België en Europa, was
de strategische volgende stap de producten aan te bieden in Antwerpen.
Ter gelegenheid van
de officiële opening van de winkel Picard Nationalestraat verklaart Philippe
Pauze, voorzitter en algemeen directeur van Picard Diepvries: de kwaliteit van
onze producten, de originaliteit van onze recepten, de kwaliteit en het unieke
karakter van ons gamma, zullen de nieuwsgierige en veeleisende Antwerpse
consumenten zeker behagen. Picard is uitermate tevreden dat de keten zich in
Vlaanderen kan vestigen. Wij zijn ervan overtuigd dat we hier evenveel succes
zullen hebben als in de andere Europese regios.
Na de bijna simultane
opening van drie winkels in Antwerpen (onlangs in Brasschaat, in de
Nationalestraat op 23/10, en in Mortsel op 06/11), zal Picard op 21 november in
Brugge eveneens een winkel openen. Vervolgens zal Picard zijn ontwikkeling in
Vlaanderen verderzetten in functie van de resultaten van de eerste vier
winkels.
In de winkel
Nationalestraat kunnen de klanten in onze buurtwinkel van 150 m2 de 750
diepvriesproducten van Picard ontdekken: van het ontbijt of de lunch tot het
avondmaal, voor één persoon of voor de hele familie. U vindt er alles zowel
dagdagelijkse producten als voor feestelijke aangelegenheden. De winkel ligt in
de Aalmoezenierstraat 2, op de hoek met de Nationalestraat en is geopend van
13u00 tot 20u00 op maandag, van 09u00 tot 20u00 van dinsdag tot zaterdag en van
09u00 tot 13u00 op zondagochtend.
Met zijn dynamisch
magazijnconcept wil Picard Diepvries met de klanten zijn knowhow delen en
culinaire voedingservaringen bieden. Bijzondere aandacht werd geschonken aan de
warme oranje kleuren aan het onthaal en van de verschillende diensten. De
blauwachtige sfeer begeleidt de klanten doorheen de winkel om het rijke aanbod
producten in alle rust te ontdekken. Twee werelden worden hier gecombineerd:
Aan tafel en In de keuken.
Waarom kiezen voor Picard?
Een smaak voor elke dag van de week: Picard tracht zijn bezoekers alle
mogelijke smaken en variatie te bieden. Het bedrijf beschikt over meer dan
1.200 producten en 200 recepten, die elk jaar worden vernieuwd. Natuurlijke en
verse producten: Groenten worden gekweekt in open veld, het fruit wordt geplukt
wanneer het perfect rijp is, en het invriezen gebeurd zo snel mogelijk (zelfs
binnen de dag voor delicate groenten zoals spinazie, wortelen, erwten, ) om
alle vitamines te bewaren. Alle vis wordt binnen enkele uren na de vangst
ingevroren. Grondige kwaliteitscontroles: Elke jaar voert Picard meer dan
50.000 controles uit op zijn producten in zowel eigen als onafhankelijke
laboratoria. Sinds maart 2013 worden eveneens DNA-controles uitgevoerd om de conformiteit
van de vlees- en visproducten te controleren. Onze planeet respecteren is een
dagelijks engagement: De producten van Picard worden niet met het vliegtuig
vervoerd en 70% van de producten wordt in Frankrijk geproduceerd. Binnen het
assortiment garanderen wij een veertigtal bio-producten. Bij onze visproducten
bieden wij 20 producten aan met een MSC-label, wat garant staat voor duurzame
visvangst en visbeheer. Door de kwaliteit en de houdbaarheid van onze producten
wordt minder dan 1% weggegooid en dat tegen een gemiddelde van 20% van de
voedingsproducten in Frankrijk. U bespaart tijd én geld: Schillen, snijden, in
plakjes snijden, pellen, ontbenen, Stop! Picard doet het voor u. Inkopen doen
is zeer gemakkelijk: Met meer dan 900 winkels in Frankrijk, en een steeds
groeiend aantal in België, is er altijd wel een Picard in de buurt. U doet uw
inkopen in alle rust in winkels op mensenmaat en zonder lange wachtrijen aan
de kassas. Goede raad en een glimlach zijn inbegrepen: Onze teams staan steeds
met de glimlach klaar om op uw vragen te antwoorden. En onze klantendienst
staat te uwer beschikking om te luisteren naar vragen, suggesties en kritiek
zowel per telefoon, post of email.
AMATEURSOMMELIER 2013
VAN BELGIE IS EEN BRUSSELAAR
Vincent
Deschoenmaeker heeft de tweede editie van de Beste Amateur Sommelier van België
gewonnen, een organisatie van Delhaize en Megavino
Op het internationale
wijnsalon Megavino vond de tweede editie plaats van de Beste Amateur Sommelier
van België, georganiseerd in samenwerking met Delhaize. In de hoop te kunnen
doorstoten naar de finale hebben meer dan 400 personen een aantal
westrijdvragen beantwoord op de website van Delhaize. 45 finalisten bleven over
en zij hebben het afgelopen zondag tegen elkaar opgenomen in theoretische en
praktische proeven. Een jury van experts heeft Vincent Deschoenmaeker uit
Brussel uitgeroepen tot Beste Amateursommelier van België 2013.
Meer dan 400 kandidaten
wilden kans maken op de titel van Beste Amateursommelier van België. De
wedstrijd, die eind september gelanceerd werd door Delhaize en het grootste
internationale wijnsalon van de Benelux, Megavino, was een groot succes bij de
wijnliefhebbers. Na een strenge selectie die bestond uit een reeks vragen over
de wijnwereld op de website van Delhaize, werden de 45 beste kandidaten
uitgenodigd voor de grote finale afgelopen op Megavino.
Onder toezicht van
een jury experts bestaande uit Eric Boschman (Belgische journalist en sommelier
met veel onderscheidingen achter zijn naam waaronder Beste sommelier van
België 1988), Baudouin Havaux (journalist en general manager van Vino
Magazine), Dirk Rodriguez (journalist en eindredacteur van Vino Magazine) en
Alain Pardoms, aankoper wijnen bij Delhaize, moesten de deelnemers binnen een
bepaalde tijd een reeks kennisvragen beantwoorden over de wijnwereld.
Vervolgens namen de 6
beste halvefinalisten het tegen elkaar op in drie theoretische proeven in de
stijl van professionele sommelierwedstrijden, namelijk wijn opdienen, blind
degusteren en de juiste wijnen met gerechten combineren.
Vincent Deschoenmaker
uit Brussel heeft zich dus gekroond tot beste Amateur Sommelier van België
2013. De winnaar, die al 15 jaar met wijn bezig is, heeft de jury duidelijk
geïmpressioneerd. Het is de tweede keer dat ik aan deze wedstrijd meedoe en ik
ben blij dat ik, omringd door deze professionals; op het hoogste schavot van
het podium sta. Als liefhebber van Spaanse wijnen en reizen, kijk ik er nu al
naar uit om de regio van Somontano te gaan bezoeken.
Diego Mur van het
wijnhuis Vinas del Vero (Somontano) overhandigde de trofee van beste Amateur
Sommelier van België aan dhr. Deschoenmaker. Daarnaast ontving hij een verblijf
in de regio van Somontano (Noord-Spanje) voor twee personen. Tijdens dit
verblijf kan hij genieten van de kennis en expertise van de wijnhandelaars en
kan hij verschillende wijnhuizen gaan bezoeken. De twee andere finalisten,
Philippe Polo Fritz uit Jette en Ludo Cuypers uit Stabroek ontvingen elk ook
enkele grote wijnen van Somontano, waaronder de excellente Blueca.
STARWOOD HOTELS
BRUSSEL EN HELMUT LOTTI WILLEN TRAPPENLOPEN OM UNICEF TE STEUNEN
30 verdiepingen ten
voordele van UNICEF! Op 17 november organiseert Starwood Hotels Brussels voor
de derde keer een 'Stair Climbing Race': 30 verdiepingen, goed voor 466 trappen
en dat allemaal voor het goede doel, met niemand minder dan UNICEF Ambassadeur
Helmut Lotti als peter van deze actie!
Bij de vorige twee
edities van deze heel aparte wedstrijd daagden telkens meer dan 130 deelnemers
op om de 466 trappen te beklimmen van een van de hoogste gebouwen van de
hoofdstad; het Sheraton Brussels Hotel. Een fysieke inspanning voor het goede
doel: aan elke deelnemer wordt immers een gift van 15 euro gevraagd. Dit bedrag
gaat integraal naar "Road to Awareness". Dit partnership tussen
UNICEF en de partners van Starwood Hotels steunt dit jaar de projecten waarmee
het Kinderfonds hulp verleent aan kinderen van de nomadenvolkeren in Nigeria en
van de Baka-minderheid in Kameroen. Beide worden wegens hun andere cultuur
uitgesloten van het recht op onderwijs. Reden genoeg om eens een trap te
beklimmen, toch?
Dit is alleszins een
van de belangrijkste motieven van Helmut Lotti: de zanger zal op 17 november
van de partij zijn, niet alleen om de deelnemers aan te moedigen, maar ook om
zélf de 30 verdiepingen te beklimmen. "Ik probeer goed in vorm te blijven
door geregeld op een of andere manier sportief bezig te zijn", vertelt
Helmut. "Maar zo'n trap van 466 treden, dat is andere koek. Ik hoop dat
veel mensen zich hiervoor geroepen voelen op 17 november. Nu, het helpt wel
degelijk hierbij eens te bedenken dat wij voor heel die beklimming nauwelijks
meer dan vijf minuten nodig hebben, terwijl je daarmee heel wat helpt te
verwezenlijken voor die kinderen in Afrika "
Net zoals in 2011 en
in 2012 vormt de Stair Climbing Race een van de belangrijkste Belgische
evenementen voor de "Road to Awareness". Dit evenement staat open
voor iedereen, bekend of onbekend, die bereid is een inspanning te leveren voor
het goede doel. Inschrijven: www.sheratonbrussels.com/stairclimb2013.
De regels blijven
ongewijzigd: na betaling van 15 euro worden de deelnemers uitgenodigd om zich
op zondag 17 november tussen 9 en 12 uur aan te melden in het Sheraton Brussels
Hotel. Iedereen mag zijn of haar eigen tempo volgen om die 466 treden te
beklimmen. Meer dan ooit is deelnemen hier belangrijker dan winnen, al wacht er
toch ook wel een beloning voor de snelste dame en de snelste heer.
De snelste mannelijke
deelnemer en de snelste vrouwelijke deelneemster worden uitgeroepen tot
"Koning en Koningin van Sheraton Brussels voor één jaar": deze Koning
en Koningin mogen elk een jaar lang elke maand gratis één weekendnacht
doorbrengen in het Sheraton Hotel in Brussel (vrijdag, zaterdag of zondag,
enkel de overnachting, afhankelijk van beschikbaarheid) op een kamer voor
maximum twee personen. Als alternatief mogen ze elke maand kiezen voor 1000
SPG-punten (Starwood Preferred Guest) die ze kunnen gebruiken voor verblijven
in ons hotel of in het kader van ons klantentrouwprogramma "Starwood
Preferred Guest". Dit jaar pakt de Stair Climbing Race ook uit met een
prijs voor de "meest originele" en voor de "jongste"
deelnemer. "Road to Awareness": www.roadtoawareness.com.