Inhoud blog
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
  • Aspria: een goede ademhaling, levensbelangrijk!
  • Moederdag
  • Peugeot lanceert nieuwe stijlvolle Boreal molen
  • Freedom Moses
  • Door de gordijnen het licht zien
  • De gevelbekleding maakt de architectuur
  • Belgische labels
  • Juttu-winkel in Luik
  • Koning Comfort troont op het terras
  • Magic drops glow
  • Ontdek de Oostkantons in de lente
  • Unisa
  • Swatch X Tate gallery collection
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    03-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FISA lanceert in 2016 nieuwe generatie beurzen met bundeling 3 in 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sports Fair: eerste nationale Belgische multi-sportbeurs

     

    FISA lanceert in 2016 een nieuw concept van beurzen: drie beurzen over verschillende onderwerpen, op dezelfde plaats op hetzelfde moment met het oog op nog meer mogelijkheden en nog meer beleving voor de bezoeker. Begin februari 2016 organiseert FISA in Brussels Expo voor het eerst op hetzelfde moment het Vakantiesalon, de Zenithbeurs voor de actieve 50+’er en daarbovenop de gloednieuwe Sportbeurs, de eerste multi-sportbeurs in België die een 50-tal sporten voorstelt. Alle drie zetten ze in op nog meer beleving. Sinds FISA de beurzen overnam van BFE in 2014, is dit het eerste herdachte concept.

    Beleving wint aan terrein op informatie : Nu mensen steeds minder tijd hebben en het internet steeds vaker de traditionele contact- en informatiepunten overneemt, wordt het concept van beurzen soms in vraag gesteld. FISA is er echter van overtuigd dat mensen net in deze tijd de mogelijkheid om rechtstreeks met experts in de materie te spreken, nog meer appreciëren. Maar dit moet dan wel anders dan vroeger. Pierre Hermant, Managing Director FISA, legt uit: “Informatie is er voldoende voorhanden op het internet. Waar de beurzen vandaag de dag het verschil kunnen maken, is in de beleving. Met onze beurzen willen wij dan ook meer dan ooit inzetten op beleving in alle mogelijke vormen, die inspelen op alle vijf de zintuigen.”

    3-in-1 beurs biedt 3 keer meer mogelijkheden

    Om deze beleving nog een niveau hoger te tillen, lanceert FISA een nieuw concept van de 3-in-1 beurs. Zo zal de Zenithbeurs op hetzelfde moment plaatsvinden als het Vakantiesalon. De actieve 50+’er die op zijn leeftijd vaak eindelijk terug tijd krijgt om opnieuw met twee in koppel op reis te gaan of nog een laatste mooie reis met de kinderen wil maken, kan op die manier meteen ook op het Vakantiesalon terugvinden wat hij zoekt. En misschien nog wel de mooiste troef van allemaal: dit jaar organiseert FISA voor het eerst ook een multi-sportbeurs op Brussels Expo tijdens dezelfde periode. Peter Coun, Marketing Director FISA, licht de nieuwe beurs toe: “Met de Sportbeurs hebben we een primeur in België want naast enkele kleinere beurzen die focussen op specifieke sporten, is het nog nooit gebeurd dat op één beurs om en bij de 50 sporten aan het publiek worden voorgesteld en aangeboden. “

    Eerste nationale multi-sportbeurs

    Sporten is vandaag niet enkel meer voor competitiebeesten of topatleten. Gezien het in deze snel draaiende maatschappij niet meer zo vanzelfsprekend is om naast alle andere prioriteiten ook je gezondheid op peil te houden, proberen steeds meer mensen toch wat aan sport te doen om fit te blijven. Net door deze hype, is het aanbod aan sporten enkel maar groter geworden en wordt de keuze er niet gemakkelijker op. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, is de eerste vraag die je je moet stellen: welke sport past nu bij mij? Ben ik iemand die liever alleen sport of in groep, liever binnen of buiten? De Sportbeurs biedt de mogelijkheid om dit uit te zoeken. Niet alleen heb je - met een aanbod van maar liefst een 50-tal sporten - een mooi overzicht op de beurs, je kan heel veel sporten ook meteen uitproberen. En dit geldt zelfs voor minder evidente sporten, zoals watersporten.

    Beleving met de vijf zintuigen

    Hoe wil FISA meer beleving brengen? Door bijvoorbeeld de bezoekers van het Vakantiesalon lokale drankjes en gerechten te laten proeven en lokale sporten of kunstvormen te laten uitproberen in een waarheidsgetrouw decor. Op de Sportbeurs zal dat kunnen door niet alledaagse sporten zoals jetskiën zelf uit te proberen en op Zenith zal de actieve 50+’er kunnen deelnemen aan kwalitatieve lezingen over de onderwerpen die hem bezighouden.

    De beurzen praktisch 2016

    Het Vakantiesalon van Brussel - BRUSSELS EXPO, Paleizen 4-7 - 4 t.e.m. 8 februari - www.vakantiesalon.eu

    De Sportbeurs - BRUSSELS EXPO, Paleis 8 - 5 t.e.m. 7 februari - Meer info? www.sportsfairbelgium.be

    Zenith - BRUSSELS EXPO, Paleis 9 - 4 t.e.m. 8 februari - www.zenith.be

    03-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prada - Betty & Co - Reebok classic x Face Stockholm ...

    Prada is sinds jaar en dag een merk dat voorloopt op de nieuwe trends op het gebied van esthetiek. Vernieuwing, nieuwsgierigheid en een rijke artisanale traditie zijn kenmerkend voor het merk. Dit blijkt trouwens in alle fasen van het fabricageproces, van de ontwerpfase tot de presentatie in de winkel.

    De nieuwe speciale collectie ‘Soft Pop’ is opgevat in de stijl van de seventies, maar dan met een vleugje ‘soft pop’: de delicate pastels van de oversized monturen zorgen voor een extra zachte en vrouwelijke toets.

    BETTY & CO

    Het nieuwe, Duitse merk BETTY & CO is jong van geest en authentiek en brengt basics met een feminine touch.    

    BETTY & CO belichaamt een authentieke en heel vrouwelijke lifestyle. Het merk past binnen het segment new mainstream. Men gaat voor kleurenharmonie, perfect onderling combineerbare stukken en basics met dat tikkeltje meer, aangevuld met een stylistische mix van breiwerk en hemden en mooie accessoires.

    Reebok Classic x FACE Stockholm

    In 2015 ging Reebok een unieke partnership aan met het Zweedse make-upmerk FACE Stockholm. De twee gerenommeerde merken vormen een perfecte match op verschillende vlakken: beide zijn ontstaan in de jaren ’80, hebben een gedurfde en frisse kijk op de wereld en omarmen de vrouwelijke persoonlijkheid.

    FACE Stockholm is ontstaan uit een verlangen om vrouwen iets te bieden wat nog niet bestond: statement make-up in moeilijk-te-vinden kleurenpaletten. De oprichters zijn toegewijde, onafhankelijke vrouwen met een duidelijk doel: het vrouwelijk zelfvertrouwen een boost geven.

    Reebok en FACE Stockholm bundelen nu de krachten om een geweldig seizoensverhaal te maken: een collectie van verhalen geïnspireerd door de FACE Stockholm kleurexperten. De kleurenverhalen brengen een ode aan de gedeelde geschiedenis van de merken: de ontwikkelingen in de jaren ’80 en ’90 die Reebok en Face Stockholm maakten tot de merken die ze vandaag zijn.

    Vind inspiratie in kleur

    Vrouwen zetten graag hun onafhankelijkheid en persoonlijke stijl in de verf. Sneakers en make-up zijn meestal de laatste toevoegingen om hun look te vervolledigen. Die finishing touches brengen hun look samen en maken een statement dat hun zelfvertrouwen en persoonlijkheid benadrukt. De sneakers uit de nieuwe Reebok x FACE Stockholm-lijn zullen echter meer zijn dan de afwerking van een look, ze zullen ook een blijvende indruk achterlaten.

    Guess:

    Het geheim om de spanning wat op te drijven op de meest romantische dag van het jaar? De capsulecollectie die Guess speciaal voor Valentijnsdag heeft ontworpen!

    Creëer exclusieve outfits met eindeloze combinaties van rozenrood en verleidelijk zwart met weelderige bloemenprints. Met de lekker los vallende, gebloemde jumpsuits zijn alle blikken op jou gericht en hetzelfde geldt voor de gesofisticeerde maar sensuele rode jurken, die je figuur helemaal tot hun recht doen komen. Voor rebelse meiden zijn skinny pants en glanzend lederen jasjes de ideale keuze voor een onvergetelijke nacht.

    Dit jaar kan je je liefde aan de wereld verkondigen met de splinternieuwe hashtag #loveguess: gebruik hem om snapshots van je onweerstaanbare outfits te delen via Instagram, Twitter, Pinterest en al je favoriete sociale netwerken!

    TopVintage's after x-mas inspiration

    Heb je na de eindejaarsfeesten een beetje heimwee naar de feestjes en glamoureuze outfits? Bij TopVintage is elke dag een gelegenheid om er stralend uit te zien. Fleur de koude wintermaanden op met deze prachtige jurken met winterse bloemenprints.

    Ook een stoere zwart-wit-outfit is helemaal geschikt voor de after-party periode. Een leren jasje en een wijde rok geven je wat extra pit tot de lente.

     

     











    02-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New Year 2016
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-01-2016 om 14:48 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witse - de complete serie boxset
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De boxset omvat de volledige 9 seizoenen + de film en verzamelt een aantal opmerkelijke cijfers. Een van de best bekeken programma’s in Vlaanderen ooit - Gemiddelde kijkdichtheid van 1.600.000 kijkers - Hoogste kijkersscore van alle BVN-programma’s - Van scenarist Ward Hulselmans (Bex & Blanche, Niet voor publikatie, Heterdaad, Stille Waters) - Bert Leysensprijs, Sabamprijs, Reims – Prix du Jury, Publiekstrofee van de ASL, Jozef Plateauprijs, Edmond Hustinxprijs, Schippersprijs, Prix Italia.

    Het verhaal

    Wanneer we Witse leren kennen, is hij nog actief als rechercheur in Brussel. Terwijl hij op zoek is naar de moordenaar(s) van een juwelier, worstelt hij ook met een privéprobleem: Witse heeft immers ontdekt dat zijn vrouw een (tot voor kort nog geheime) relatie heeft met zijn eigen baas, Paul Keysers. Het komt al snel tot een aanvaring, waarna hij wordt weggepromoveerd en commissaris wordt gemaakt van de moordsectie bij de federale recherche in Halle.

    Witse blijft echter zijn eigenzinnige zelf. Hij heeft vaak lak aan procedures, lapt de interne regels met de regelmaat van een klok aan zijn laars en krijgt het geregeld aan de stok met zijn nieuwe overste, de ambitieuze hoofdcommissaris Peter Wijtinckx, en hoofdinspecteur Romain Van Deun. Bovendien houdt hij er niet bepaald veel gezonde gewoonten op na…

    De serie

    Witse is wellicht een van de meest legendarische Vlaamse reeksen aller tijden, zeker als je het enorme aantal kijkers dat de serie van 2002 tot 2012 volgde als maatstaf neemt. Na negen seizoenen besloot hoofdrolspeler Hubert Damen zelf om te stoppen op een hoogtepunt, want de laatste twee jaargangen waren met 1.870.000 en 1.855.000 kijklustigen de meest succesvolle ooit. Er zou echter nog een film volgen, W., waarin Witse terugkeert naar zijn geboortedorp om de moord op zijn nicht op te lossen. Ook die film vind je terug in deze uitzonderlijke boxset.

    Witse is een uitstekende politiereeks, die gerust naast gelijkaardige internationale titels, zoals Inspector Morse of A Touch of Frost, kan staan. Een echte aanrader, dus.

    Technische fiche

    Release: 15 december 2015 - Speelduur: 117 afleveringen (6174 minuten, inclusief de film) - Taal: Nederlands gesproken, geen ondertiteling - Beeldformaat: 16:9 - Audio: Dolby Digital 5.1 - Distributie: Just Entertainment

     

    Regie: Melinda Van Berlo, Luc Coghe, Vincent Rouffaer, Eric Taelman, Koen Verweirder, e.a. Scenario: Ward Hulselmans, Hola Guapa, Dirk Nielandt, Pieter De Graeve, Bas Adriaensen, e.a. - Productie: Marina Willems, Ludo Schats, Dirk Haegemans, Luc Roggen - Montage: Eddy Bergiers

    Artistieke Fiche : Hubert Damen: Commissaris Witse - Daan Hugaert: Inspecteur Romain Van Deun - Mark Stroobants: Inspecteur Rudy Dams - Dirk Tuypens: Hoofdcommissaris Peter Wytinckx - Els Olaerts: Annemie Nachtegaele - Inge Paulussen: Assistent-commissaris Sam Deconinck - Viv Van Dingenen: Assistent-commissaris Tine Smets - Günther Samson: Dokter Stef Cooreman

    Meer info: www.justentertainment.nl

    01-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YellowKorer toont Oliviero Roscani ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    YellowKorner zet met plezier het werk van de talentvolle Oliviero Toscani in de kijker. Met zijn hartstochtelijke creativiteit doorbreekt deze Italiaanse fotograaf alle regels. De iconen die hij zo creëert, zijn zijn handelsmerk geworden.

    Oliviero Toscani werd geboren in 1942, als zoon van de eerste fotoreporter van de Milanese krant Corriere Della Sera. Zijn werk breekt resoluut met de consensus, met conformisme en met steriele imitaties. Toscani is een echte schepper van beelden. Beelden die hij creëert op basis van zijn vernieuwende ideeën. Zijn foto’s zijn geen shots van ons dagelijks leven, naar het voorbeeld van Cartier Bresson. Het zijn van kop tot teen gefabriceerde beelden over onderwerpen die hem nauw aan het hart liggen. Zijn foto’s zijn zo bijzonder, dat ze diepgewortelde stereotypen in vraag stellen.

    Gedreven door hun voorliefde voor risico’s nemen, slaan Oliviero Toscani en YellowKorner de handen in elkaar om het belangrijkste werk van de kunstenaar voor te stellen en toegankelijk te maken. Deze zeven foto’s belichamen al het talent en de kracht van de fotograaf.

    De reeks « La Fabbrica della Fotografia » wordt van 11 februari tot 30 maart tentoongesteld in de YellowKorner-galerijen. Deze selectie van limited edition foto’s neemt ons mee terug naar de jaren ’90, toen Oliviero Toscani samenwerkte met United Colors of Benetton. De onderwerpen zijn nog altijd brandend actueel. Verrassende foto’s vol verdoken humor: van de mise-en-scène met de non en de priester tot de Pinokkio’s in allerlei kleuren. Oliviero Toscani draagt een compromisloze boodschap uit van menselijkheid en broederschap.

    “Wie de regels niet overtreedt, is geen echte kunstenaar.” Het resultaat zijn foto’s van een manifeste vrijheid, die YellowKorner trots met u deelt.

    PopUp Exhibition Alle galerijen YellowKorner van 11 februari tot 30 maart 2016

     

    01-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cultureel Oman met Unesco werelderfgoed

    Een land met tal van sites op de lijst van Werelderfgoed van de UNESCO is sowieso een interessante vakantiebestemming. Oman bied je een eeuwenoud irrigatiesysteem, meer dan 500 forten of een wierrokroute. Niet verwonderlijk, gezien de rijke geschiedenis van het sultanaat als belangrijk kruispunt van handelsroutes tussen Europa, Afrika en Azië.

    Falaj Daris

    In een land met veel woestijngebied is irrigatie van groot belang. Falaj Daris is het grootste irrigatiesysteem van Oman en is ruim 2500 jaar oud. Er zijn zelfs archeologische vondsten die aantonen dat er al 4500 jaar geleden water van ondergrondse bronnen werd gekanaliseerd tot op de landbouwgronden. Rondom zijn er dadelplantages, rozenstruiken en granaat- appelbomen te vinden. Deze waterkanalen zijn een ideaal pad voor uren wandelplezier.

    Bahla Fort

    Dit is één van de vier historische forten bij de stad Bahla, die van de 12de tot de 15de eeuw de hoofdstad was van het Ibadism, een tak van de Islam. De site is indrukwekkend, met muren en torens opgetrokken in leem en een Vrijdagmoskee waarvan de mihrab, de gebedsnis, rijkelijk is versierd.

    Bat, Al-Khutm, Al-Ayn

    Deze archeologische plaatsen zijn een echte aanrader. Het zijn getuigenissen van een beschaving die dateert van drieduizend jaar voor Christus en zijn één van de best bewaarde civilisaties. De sites liggen in de regio rond Ibri. Vanuit de hoofdstad Muscat loopt de reisroute naar Ibri langs Nizwa, dat met zijn machtig fort, souk en veemarkt op vrijdag een andere een ‘must see’ is in het sultanaat.

    Land van de Olibanum

    Deze streek wordt ook ‘The Land of Frankincense’ genoemd en is gelegen rond Salalah. De zogenaamde wierookbomen die hars produceren, olibanum genaamd, hebben gedurende eeuwen rijkdom gebracht aan het volk van Dhofar. De bomen staan verspreid in de zuidelijke provincie Dhofar en zijn makkelijk te bezoeken. In de souk van Salalah kun je de gedroogde wierook kopen als souvenir.

    Meer info: www.visitoman.be

    01-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tahiti en haar eilanden

    Nieuwe logeertrends ook in Frans-Polynesië!

     

    Slapen bij de locals, baden in luxe in je eigen villa of leven op een privé eiland. Een reis naar Tahiti en haar eilanden is al een unieke ervaring en de nieuwe logeertrends maken je verblijf en belevenis nog hipper en specialer. Een manier om je volledig onder te dompelen in het idyllische leven op deze tropische bestemming is kiezen voor een eigen vakantiewoning, voor een privé eiland of voor een bed bij de bewoners die bekend staan voor hun onbegrensde gastvrijheid. Je kan er zelfs logeren in de oude woning van Jacques Brel op de Markiezen.

    Op vakantie afstappen van de hotelformule raakt hoe langer hoe meer ingeburgerd en ook op Frans-Polynesië kun je op deze manier een bijzondere toets geven aan je reis. Tal van formules zoals airbnb en Tahiti Homes bieden je een ruim verhuuraanbod in alle prijsklassen.

    Wij maken alvast een selectie:Romantisch huisje voor twee op het strand: Een houten huisje op het eiland Huahine heb je helemaal alleen voor z’n tweetjes. Het is gelegen in het weelderige groen en vlakbij het strand met een adembenemend uitzicht over de lagune en privé strandje. Ga er snorkelen in het azuurblauwe water. Huur een bootje of catamaran, dat je vlakbij gratis kan aanleggen. Dit alles is van jullie voor slechts 70 euro per nacht.

    Logeren in het huis van Jacques Brel: Het prachtige Markiezeneiland Hiva Oa is waar Jacques Brel tijdens de laatste jaren van zijn leven zijn hart verloor. Hij ligt er begraven op het plaatselijke dorpskerkhof en je kan er het Brel museum bezoeken, inclusief zijn vliegtuigje ‘JoJo’. In het huis waar hij ooit woonde, verhuurt de huidige bewoner een eenvoudige gastenkamer tegen een zacht prijsje. Met zijn twee betaal je 60 euro voor een nacht. Je ervaart letterlijk hoe de bekende zanger er woonde en werkte, en hoe hij op het grote terras genoot van de weelderige groene bergen en natuur en het zicht op de Mont Temetui. Meer bijzonder kan een inlevingsreis niet worden!

    Huur eens een privé eiland: Rangiroa, het atol dat bestaat uit een aaneenschakeling van vele kleine eilandjes rond de appelblauwzeegroene lagune, is zonder twijfel een van de mooiste plekken op aarde. Een van die mini eilandjes kun je in zijn geheel afhuren. Niet enkel een vakantieverblijf dus, maar meteen het hele eiland erbij! Een ruime woning en gastenverblijf werden er opgetrokken uit hout in de typische Tahitiaanse stijl en staat tussen de kokospalmen pal aan het witte strand. Ondanks de afgelegen locatie vind je er alle comfort zoals een complete keuken, vier slaapkamers en drie badkamers. Er is capaciteit voor tien personen en samen betaal je voor zoveel unieke schoonheid 2.622 euro per nacht. Mag het nòg iets meer zijn, dan kun je daarbovenop opteren voor een eigen chef kok die voor alle maaltijden in staat. Meer exclusief kan een eilandbelevenis niet worden!

    Exclusieve villa op Bora Bora: Bora Bora is een van de meest bekende en luxueuze tropische eilanden op aarde waar rich & beautiful kind aan huis zijn. In dat plaatje past perfect de witte 1.000m2 grote villa met plafondhoge en kamerbrede ramen rondom, vijf suites, evenveel badkamers, een uitgestrekt terras met gigantische meubels en kussens om in weg te zinken. Op het terras heb je een infinity pool en zicht op de legendarische vulkaan van Bora Bora. Onder de indruk? Dan maakte je nog geen kennis met de kapitein die met zijn boot en jetski’s gedurende het hele verblijf ter beschikking blijft, net als de chef kok, het kamermeisje en de tuinman. Dit alles is van jou, en je tien vrienden, voor 8.000 euro per nacht.

    www.tahiti-homes.com - www.tahiti-tourisme.be

    ALGEMEEN: Tahiti en haar eilanden

    De idyllische bestemming Frans-Polynesië in de Stille Oceaan bestaat uit 118 eilanden verdeeld over vijf archipels en verspreid over een gebied zo groot als Europa. De bekendste eilanden Tahiti en Bora Bora maken deel uit van de Genootschapsarchipel, Rangiroa vind je in de Tuamotuarchipel, Hiva Oa is dankzij Jacques Brel en Paul Gauguin het bekendste eiland van de Markiezen en tot slot zijn er nog de Gambier-en de Australarchipel. Elk heeft zijn eigen unieke karakter: van weelderig begroeide vulkaankraters en hagelwitte of zwarte lavastranden tot atollen met appelblauwzeegroene lagunes en koraalriffen.

    Het tijdsverschil tussen Tahiti en België bedraagt elf uur in de winter en twaalf uur in de zomer. Reken voor de vlucht op ruim twintig uur, de voertaal is er Frans en de munteenheid is de XPF, de Franc Pacifique (1 EUR = 119,33 XPF).

     

    01-01-2016 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lover by Lover: het perfecte Valentijnsgeschenk

    Bij BergHOFF weten ze als ze geen ander dat de liefde van de man, maar zeker ook die van de vrouw, door de maag gaat. Verras daarom deze Valentijn jouw wederhelft of stiekeme crush met jouw favoriet uit de Lover by Lover collectie.

    My sweetheart

    Met Valentijn mag het afrodisiacum chocolade niet ontbreken. Heerlijk met banaan, aardbeien of marshmallows. De chocolade fondueset van Lover by Lover zorgt voor ‘sweet love’ momenten. Voor wie smelt jij helemaal weg? Prijs: 23,20 euro

    Romantisch rood of wonderbaarlijk wit

    Dé manier om een romantisch avondje in te zetten? Een flesje wijn kraken natuurlijk! Met deze beige wijnflesopeners is dat in een handomdraai gebeurd. Bovendien worden ze gemaakt uit roestvrijstaal. Prijs: 44,83 euro en 7,55 euro

    Voor de coffeelovers

    Wat dacht je van een ontbijt op bed op 14 februari? Met deze koffie-/theezetter en bijhorende tassen wordt wakker worden helemaal leuk! Deze items lopen over van de passie maar zijn hittebestendig. Prijs 27 euro (koffie-/theezetter) en 21,80 euro (2-delige tassenset)

    Op elk potje…

    …past een dekseltje. Deze kookpot doet menig hart sneller slaan. Heb jij al kookinspiratie? Wat dacht je van een lekkere pasta à la Lady en de Vagebond bijvoorbeeld? Prijs: 93 euro

    www.berhoffworldwide.com

     









    31-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe verrassende autovakanties in 2016 bij Pharos reizen

    Originele reisformules voor gezinnen en koppels

     

    Pharos Reizen doet er alles aan om de lichtende wegwijzer te zijn naar een bijzondere én betaalbare autovakantie in Europa, voor koppels en gezinnen. In 2016 pakt Pharos Reizen uit met nieuwe en originele reizen. Het vernieuwde aanbod is ondermeer te vinden in de gloednieuwe reisbrochure ‘Beleef Europa met de auto 2016’ die begin december ter perse ging. Het volledige gamma staat op de vernieuwde webstek www.pharosreizen.com.

    Originele reisformules voor gezinnen: Voor gezinnen heeft Pharos Reizen talrijke out of the box reisformules, waaronder de autorondreizen die Europa tonen op kindermaat. Veel rondreizen vallen binnen een thema dat voor kinderen tot de verbeelding spreekt.

    In het spoor van boekenhelden: De reisroute van deze rondreizen loopt langs plaatsen die te maken hebben met beroemde kinderboeken. Je reist helden en sprookjesfiguren achterna, door Engeland in het spoor van Potter, op Kruistocht in Spijkerbroek of naar het Schotland van Dolfje Weerwolfje. Nieuw in 2016 is een sprookjesachtige rondreis in Duitsland in het spoor van o.a. Assepoester en Doornroosje, met dank aan de gebroeders Grimm. Andere populaire boekenhelden-rondreizen zijn Potter & Potter (Harry Potter en Beatrix Potter) en Tem de Draak (Denemarken, inclusief Legoland).

    Tijdreizen: Samen met je kinderen de geschiedenis herbeleven en leerrijk reizen, dat kun je bijvoorbeeld in Noord-Italië. Het reisprogramma steekt boordevol verrassingen: een middeleeuws diner of in middeleeuwse kledij een kasteel ontdekken, een door Pharos Reizen exclusieve puzzeltocht door Rome of Florence waarmee je binnendringt in de geheime wereld van het geslacht De Medici en van de Romeinse keizers.

    In een notendop: Verras je kinderen, reis met hen langs de belangrijkste hoogtepunten van een Europees land. Tijdens ‘Notendop-Rondreizen’ krijg je een land helemaal onder de knie. En wat voor landen! In Duitsland, Groot-Brittannië, Tsjechië, Noorwegen, Slovenië of Italië trek je van het ene hoogtepunt naar het andere. Met de nieuwkomer, een reis langs de beroemde bergpassen in Oostenrijk en Italië, ontdek je het mooiste van de Alpen.

    Puur Natuur: Pharos Reizen laat ook het licht schijnen op groene bestemmingen onder het thema ‘Puur Natuur’. Voor ouders en kinderen die houden van de natuur is de rondreis ‘Nationaal Park Noorwegen’ een juweeltje. Je bezoekt niet alleen nationale parken, maar je slaapt ook in het unieke natuurpark Langedrag waar je misschien oog en oog komt te staan met wolven! De avontuurlijke tocht voert langs fjorden, watervallen, rivieren, gletsjers en kleurrijke dorpjes…

    Avontuur met het gezin, ook
    op de fiets: Actieve gezinnen kunnen zich uitleven op de avontuurlijke gezinsvakanties. Rotsklimmen, kajakken, canyoning, abseilen langs loodrechte rotswanden, surfen, zeilen… in de Franse of Italiaanse Alpen, de Ardennen, op Sardinië, de Lot (nieuw) of langs de Atlantische kust (nieuw). Een deel van deze reizen is samen met andere gezinnen én onder Nederlandstalige begeleiding. Dit maakt de avontuurlijke gezinsvakanties tot een ideale reisformule voor 1-oudergezinnen. En dan is er ook nog het assortiment fietsreizen voor gezinnen. Heerlijk hoppen van het ene hotel naar het andere, van camping naar camping in de Provence, Catalonië of door de heuvels van Piëmont. Nieuw is ook de hotel-fietsreis van Kopenhagen naar het noorden van Denemarken. De reis kreeg de naam ‘De Kleine Zeemeermin Achterna’ en er zit zelfs een dagje Zweden in dit fietsavontuur.

    Bijzondere autovakanties in Europa, voor zowel koppels als gezinnen, dat is de sterkte van reisorganisator Pharos Reizen en dat alles aan een scherpe prijs-kwaliteitsverhouding, want ook op dat vlak maakt de touroperator een verschil t.o.v. andere aanbieders binnen dit segment. Pharos Reizen bestaat in Nederland reeds 13 jaar en is een dochterbedrijf van de gerenommeerde ANWB. Vanwege de groeiende interesse vanuit België is Pharos Reizen sinds 2014 ook actief op de Belgische markt. Pharos Reizen heeft service hoog in het vaandel staan en werkt haar reizen tot in detail uit, dat is zichtbaar in de uitgebreide reisdocumentatie die elke klant na boeking toegestuurd krijgt.

    Pharos Reizen, dat is altijd met de auto er op uit, voor een unieke vakantie in het groen of de boer op, in een vakantiepark, op een camping, in de stad, met zijn twee of juist met het hele gezin, in bijzondere logies zoals een natuurpark, van de Noordkaap tot Sardinië, van Ierland tot Rusland.

    De reizen van Pharos Reizen zijn te boeken via www.pharosreizen.com, een Belgisch Selectair reisagentschap of via het eveneens Belgische telefoonnummer 03 217 44 00. Binnenkort zal men ook terecht kunnen bij een Jetair Premium reisagent. De nieuwe brochure is verkrijgbaar via www.pharosreizen.com/brochure

    31-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een knuffelduik, Paul Delvaux en fruits de mer voor Valentijn

    Valentijn in Koksijde-Oostduinkerke

     

    Na de feestdagen is het al snel Valentijn en tijd om te bedenken waar je je lief mee wilt verrassen. Als het eens wat anders mag zijn dan rozen of pralines, dan heeft de badplaats Koksijde-Oostduinkerke beslist wat te bieden, zoals de jaarlijkse Knuffelduik bijvoorbeeld…

    Begin het Valentijnweekend met een Knuffelduik op 13 februari 2016. Plaats van afspraak is Oostduinkerke-Bad waar de deelnemers zich al van in de voormiddag kunnen opwarmen aan glühwein en genieten van muzikale animatie. Rond 14.00 uur wagen honderden verliefden en anderen zich aan een duik in het ijskoude Noordzeewater dat je dankzij een stevige knuffel van je partner best kunt trotseren.

    Paul Delvaux is onlosmakelijk verbonden met Koksijde. In 1930 ontmoette hij er Anne-Marie De Martelaere die hij ‘mijn Tam’ noemde. Zij werd zijn eerste grote liefde maar werd door zijn moeder nooit aanvaard. Hij trouwde in 1937 met iemand anders, maar het was niet dezelfde liefde. In 1947 ontmoette hij Tam opnieuw, geheel toevallig en sindsdien waren zij onafscheidelijk. Maak tijdens het weekend van Valentijn een romantische wandeling in de voetsporen van Paul Delvaux, door de oude straten van St.-Idesbald waar de verliefde schilder met zijn Tam de mooiste momenten beleefde. De wandeling ‘Uit Vriendschap’ is 6,5 km lang en de wandelbrochure is verkrijgbaar via de toeristische dienst.

    Voor een romantische tête à tête in een goed restaurant blijf je ook in de badplaats, want waar proef je beter van heerlijke visgerechten dan aan onze eigen kust? En niet alleen dat, een selectie van restaurants biedt ook nog eens fijne menu’s aan voor slechts € 25. deelnemende restaurants:http://bezoeker.koksijde.be/product

    Meer informatie over bovenstaande activiteiten is verkrijgbaar op www.koksijde.be en Toerisme Koksijde-Oostduinkerke, Zeelaan 303, 8670 Koksijde, T 058 51 29 10, toerisme@koksijde.be

     

    30-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ierland verrast als filmlocatie in de nieuwe Star Wars film

    - ‘The Force Awakens’ op Iers eiland Skellig Michael

     

    De ruige natuur van het afgelegen Skellig Michael Island aan de Ierse westkust vormt het decor voor de spannende ontknoping van de zevende Star Wars film. Al in september vorig jaar reisde de filmcrew van ‘The Force Awakens’ af naar het eiland Skellig Michael, dat door UNESCO op de Werelderfgoedlijst is geplaatst.

    Sinds 1977 trekt de record brekende film door vele sterrenstelsels en deze keer landt regisseur J.J. Abrams met de cast en crew in Portmagee, een klein dorpje in County Kerry aan de Wild Atlantic Way. Hier vertrok de filmploeg per boot naar het twaalf kilometer voor de kust gelegen eiland Skellig Michael, de ultieme filmlocatie voor ‘The Force Awakens’.

    Geheime locatie : De opnames in september 2014 waren uiterst geheim. De lokale bevolking was verteld dat er een documentaire werd opgenomen. Groot was hun verrassing toen bleek dat het om een nieuwe Star Wars film ging. Zo vertelt Gerard Kennedy van de lokale pub ‘The Bridge Bar’ in Portmagee: ‘Het was zo moeilijk om dit geheim te houden! Voor ons kleine dorp was het een geweldige ervaring. Met de cast en crew hebben we in onze bar geweldige avonden beleefd. Mark Hamill (hij vertolkt in de film het personage ‘Luke Skywalker’) heeft zelfs een biertje leren tappen van onze barman, Ciaran Kelly!’

    Veel belangstelling

    De Star Wars film heeft ongetwijfeld veel impact op de interesse van reizigers voor het Ierse Skellig Michael Island. Niall Gibbons, CEO van Tourism Ireland: ‘De filmopnames van Star Wars in Ierland brengen het prachtige landschap van Skellig Michael onder de aandacht van miljoenen mensen over de hele wereld. Het is geweldig om zo’n groot publiek te bereiken en de bekendheid van de Skelligs te vergroten en mensen enthousiast te maken voor een bezoek aan Ierland.’

    Vandaag de dag zijn vogels de enige bewoners, maar 1.000 jaar geleden leefden monniken op het afgelegen eiland. De stenen bijenkorfhutten waar zij woonden, zijn onlangs gerestaureerd en van mei tot en met september open voor het publiek. Skellig Michael is alleen toegankelijk per boot en het is aan te raden om vooraf te reserveren.

    Naast de Skellig Islands heeft het zuidwesten van Ierland nog meer te bieden. De Wild Atlantic Way loopt door Kerry en is met zijn 2500 kilometer de langste kustroute ter wereld. Dit deel van de indrukwekkende route voert langs historische bezienswaardigheden en uitkijkpunten, waaronder de beroemde vuurtoren Loop Head. Kerry is ook één van de slechts drie ‘Gold Tier International Dark Sky’ gebieden ter wereld. De baan van de Melkweg, de Andromedanevel en vele sterren zijn hier met het blote oog te zien.









    30-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europcar lenceert 'selection' voor een nog breder premium mobiliteitsaanbod

     

    Europcar, marktleider in de Europese autoverhuursector en één van de belangrijkste spelers op het vlak van mobiliteit, lanceert vandaag zijn gloednieuwe premium mobiliteitsdienst ‘Selection’, voor klanten die op zoek zijn naar een unieke huurervaring o.a. in een exclusieve wagen (Luxury & Fun).

    Om aan de specifieke verwachtingen van zijn meest veeleisende klanten tegemoet te komen, ontwikkelde Europcar een dienstenaanbod op maat, steunend op vijf pijlers:

    -           Gegarandeerd het gewenste model: de klanten kunnen erop rekenen dat het gereserveerde model beschikbaar is in de gekozen vestiging.

    -           Een persoonlijk onthaal in de vestiging met vipbehandeling tot het instappen in de wagen.

    -           Een exclusieve telefonische klantendienst voor begeleiding tijdens de hele huurperiode.

    -           Een afzonderlijk netwerk van ‘Selection’-vestigingen vlak bij de grootste luchthavens en stations in de Europese landen waar de groep actief is (België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal, Spanje en het Verenigd Koninkrijk). Het netwerk zal zich in de loop van 2016 naar andere Europese landen uitgebreid worden.

    -           Een digitaal platform, specifiek voor ‘Selection’, dat vanaf begin 2016 beschikbaar zal zijn via de websites van de dochterondernemingen van Europcar, met gedetailleerde informatie over alle beschikbare modellen en een zoekfunctie om de gewenste types, merken of vestigingen snel te vinden.

    ‘Selection’-klanten kunnen niet alleen rekenen op een persoonlijke dienstverlening, maar kunnen ook een keuze maken uit het uitgebreide gamma ‘Luxury’ (bv. Mercedes-Benz S-Class, Range Rover Evoque, Porsche …) of ‘Fun’ (bv. Tesla Model S, A-Class 63AMG, Mini Cooper S Hatch, Fiat 500 Abarth enz.).

    “De lancering van ‘Selection’, met diensten op maat en een sterke, exclusieve customer experience, bevestigt de centrale plaats die de klant bij Europcar krijgt. Als Europees marktleider op het vlak van mobiliteitsoplossingen bewijst Europcar nog maar eens dat de groep in staat is om exclusieve diensten te ontwikkelen die zo nauw mogelijk aansluiten op de verwachtingen en behoeften van onze klanten, zodat ze zich elke dag opnieuw in alle comfort kunnen verplaatsen”, aldus algemeen directeur Philippe Germond.

    www.europcar-groupe.com

     

    29-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Internationaal vakantiewoningrapport: Belg geeft 30% meer uit dan inwoners van buurlanden

    Interhome blikt terug op voorbije jaar en merkt hoog gemiddeld bestedingsbedrag bij Belgen op.

     

    In vergelijking met Frankrijk, Nederland en Duitsland spendeerde de Belg in 2015 gemiddeld 30% meer aan het boeken van vakantiewoningen. Die informatie noteert vakantiewoningverhuurder Interhome in een trendrapport dat terugblikt op de boekingtrends van het afgelopen jaar. Belgen besteedden gemiddeld 1317 euro per boeking van een vakantiewoning, tegenover een gemiddelde van 955 euro bij Duitsers, 1034 euro bij Fransen en 1014 euro bij Nederlanders. Onze uitgaven zijn aldus beduidend hoger dan onze buurlanden en dat is volgens de grootste aanbieder van vakantiewoningen in Europa te wijten aan een hogere luxewens. Uit het trendrapport blijkt ook dat we het afgelopen jaar vooral naar Frankrijk, Spanje en Italië zijn getrokken en dat maar weinig Belgen van vroegboek- of lastminutekortingen gebruik hebben gemaakt.

    Belgen zijn gesteld op een vrij grote mate van comfort en de cijfers uit het trendrapport van Interhome kunnen dat bevestigen. “Naast het feit dat we een vrij hoog aantal van 4-sterrenboekingen zien bij Belgen, kan er ook gewoonweg in het algemeen gesteld worden dat Belgen meer op luxe en comfort gesteld zijn”, zegt Thibault Van Look, Commercieel Manager België bij Interhome. “Daarnaast blijkt uit ons rapport van het afgelopen jaar dat boekers uit België sneller voor een vakantiewoning kiezen dan een appartement, hetgeen het hogere bestedingsbedrag ook helpt verklaren. Dat ligt anders in de buurlanden, waar er vaker voor een appartement wordt gekozen. Daarbovenop kiest de Belg vaker voor een grotere vakantiewoning, ook wanneer het reisgezelschap klein is.”

    Belgen naar Frankrijk, Nederlanders richting Italië: In het trendrapport van Interhome werd er ook naar bestemmingsvoorkeuren gepeild. Voor Belgen blijft Frankrijk de absolute topper, met 26% van de boekingen op zijn naam. Spanje volgt op de tweede plaats met 21%, Italië staat op drie met 16%. Nederlanders kozen anders in 2015: zij plaatsten Italië op 1 met 19% van de boekingen, en Spanje en Frankrijk volgen met respectievelijk 14% en 13%. Frankrijk en Duitsland kiezen dan weer volledig anders, zij zetten steevast hun eigen land op de eerste plaats.

    Weinig lastminuteboekingen : Ondanks de hoge kortingen waarvan je kunt genieten door heel vroeg of juist heel laat te boeken, lagen de Belgische lastminuteboekingen erg laag in 2015. Je reis een week op voorhand pas boeken kan je wel 33% korting opleveren, maar toch zijn amper 10% van de Belgische boekingen via deze manier gebeurd. In Duitsland ligt dat getal nog lager, daar koos 6% voor deze boekmethode. Frankrijk en Nederland genoten dan weer iets meer van deze kortingen: respectievelijk 16% en 11% van de boekingen gebeurden op lastminutewijze. “Op tijd boeken is dan ook een trend bij vakantiehuizen. Gezien ieder object in ons aanbod uniek is garandeert vroeg boeken je de ruimste keuze”, aldus Thibault van Look.

    28-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eden Rock St Barths

    Het legendarische hotel Eden Rock op St Barths is verheugd u zijn nieuwe Christopher Columbus Suite voor te stellen.

    Deze nieuwe signature suite, opgedragen aan de ontdekker van het eiland, is een éénkamer suite van 200 m2. De leefruimte is uitgerust met designer meubelen en een state-of-the-art entertainment systeem en biedt een verbluffend panoramisch uitzicht op de turkooisblauwe oceaan.

    Het slaapgedeelte met aangrenzende walk-in dressing en luxueuze wellness badkamer werd met hoogstaande materialen en met bijzonder veel oog voor detail en comfort ingericht.

    Het hotel Eden Rock maakt deel uit van Oetker Collection, een collectie van negen exclusieve masterpiece hotels die synoniem staan voor tijdloze luxe.





    28-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arte brengt opnieuw hedendaagse versie Le Corbusier behang & Cybex

    Precies een halve eeuw geleden - in 1965 - overleed Le Corbusier, maar het werk van de wereldvermaarde designer en architect blijft hyperactueel. Arte brengt hem daarom een opvallend eerbetoon met haar nieuwe collectie Le Corbusier - Dots.

    ‘Le Corbusier – Dots is een opvallend eerbetoon aan de wereldvermaarde designer en architect’ ‘Deze design muurbekleding is een herinterpretatie van Le Corbusiers eigen werk; uitgevoerd met innovatieve technieken, maar trouw aan zijn unieke filosofie. Het patroon - dots op een egale achtergrond - is gebaseerd op de muurbekleding met stippenpatroon die hij zelf in 1931 ontwierp. De dots worden echter niet meer aangebracht met olieverf, maar met een reliëfinkt met high gloss afwerking. Ze zorgen voor een subtiele weerkaatsing, waardoor de muurbekleding speelt met licht zoals Le Corbusier dat deed in zijn architectuur.

    Kleur staat zonder meer centraal in deze nieuwe collectie. Le Corbusier - Dots is samengesteld rond de 'Polychromie architecturale', het befaamde kleursysteem van Le Corbusier. Dat systeem omvat 63 kleuren die je onderling perfect kan combineren. Hij ontwikkelde het als leidraad voor de kleurbepaling van muren en grote oppervlakken.

    Alle 63 Le Corbusier-kleuren komen terug in deze nieuwe collectie – als dot, achtergrond of beide. Het patroon is verkrijgbaar in 40 verschillende combinaties. Sommige subtiel – zoals de parelgrijze dots op een ivoorwitte achtergrond – andere uitgesproken contrasterend – zoals okerrood op blauw. Daarmee is er voor elke ruimte, sfeer en stijl een ideale muurbekleding te vinden.

     

    Cybex

    CYBEX, internationaal geroemd voor zijn iconische design en uitzonderlijke precisie, gaat voor de tweede keer de samenwerking aan met Jeremy Scott, hét enfant terrible in de modewereld. Tezamen zijn zij de droom voor iedere ouder.

    In deze nieuwe samenwerking tussen CYBEX en Jeremy Scott, zijn hét signatuur van de Amerikaanse modeontwerper, de “vleugels”, terug te zien op de CYBEX kinderwagen en op de accessoires. Deze unieke collectie draagt de slogan ‘Adults Suck Then You Are One’ wat pop-art, mode en humor perfect samenbrengt.

    Voor Jeremy Scott spreekt deze slogan – geleend van de grootse Amerikaanse filosoof Bart Simpson – precies tot de verbeelding en juist het contrast met het onverwachte maakt het de perfecte match. Voor CYBEX, een bedrijf dat award winnende kinderproducten produceert en de modebewuste en stadse ouders probeert te bereiken, zegt de slogan: het is tijd om plezier te maken.

    Met een strak, zwart design afgewerkt met gouden details, is de CYBEX by Jeremy Scott Priam kinderwagen de kroon op deze samenwerking en de juweel in de gehele CYBEX Platinum collectie. Dit 3-in-1 reissysteem is geschikt vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar en bestaat uit een reiswieg (carry cot), de Lux Seat en het award winnende autostoeltje, Aton Q, die alle drie gemakkelijk op het Priam frame bevestigd kunnen worden.

    Andere CYBEX producten in de Jeremy Scott collectie zijn de 2.GO baby draagzak, een luiertas en een luxe voetenzak behorend bij de Priam. T-shirts voor vader, moeder en baby met de slogan ‘Adults Suck…’zullen ook beschikbaar zijn, samen met fashionable beanies. De CYBEX by Jeremy Scott capsule collectie wordt exclusief gelanceerd in 10 Corso Como te Milaan in November 2015 en zal in geselecteerde winkels vanaf eind januari 2016 beschikbaar zijn.

    Over zijn samenwerking met CYBEX zegt Jeremy Scott: “Het enthousiasme en de passie van CYBEX oprichter Martin Pos om de beste, meest stijlvolle en allercoolste producten te creëren voor ouders, zijn voor mij dé redenen om nogmaals met CYBEX te willen samenwerken.”

    Martin Pos, oprichter van CYBEX zegt: “Ik ben ongelooflijk blij en trots op onze tweede samenwerking met Jeremy Scott, één van de meest interessante en spraakmakende modeontwerpers van dit moment. Hij is niet bang om tegen het traditionele modebeeld in te gaan en zijn eigen pad te kiezen. In aanvulling daarop ontwerpt hij creaties die doordrenkt zijn van plezier en kleur en waar altijd een positieve boodschap aan verbonden zit.”









    28-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.renovatie 2020: De klok tikt voor het klimaat en uw portemonnee!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het jaar 2020 zijn er in Vlaanderen geen energieverslindende woningen meer. Dit was de ambitieuze doelstelling die de Vlaamse overheid in 2007 heeft vooropgesteld in het Energierenovatieprogramma 2020. Wanneer we de REG-enquêtes van 2005 tov 2015 vergelijken blijkt dat het Vlaamse woningpark er vandaag de dag al heel wat energiezuiniger uitziet, maar voor heel wat huizen tikt de klok genadeloos verder… Precies daarom dat kandidaat-verbouwers best zo snel mogelijk surfen naar www.renovatie2020.be om er te leren hoe ze hun woning in 4 stappen energiezuinig kunnen maken om hun energiefactuur én hun CO2-uitstoot naar beneden te halen. Conform het Trias Energeticas-principe is de energievraag beperken overigens immers het eerste wat iedere verbouwer moet doen. Pas in een later stadium – als er meer tijd of meer budget is – kan hij dan hernieuwbare energiebronnen inzetten.

    Energierenovatieprogramma 2020

    Met het Energierenovatieprogramma 2020 stelde de Vlaamse overheid zich tot doel om tegen 2020 alle energieverslindende woningen te bannen. Dat deed ze door te focussen op vier actiepunten: 1. alle daken en/of zoldervloeren degelijk isoleren; 2. alle enkele beglazing vervangen door hoogrendementsglas; 3. alle verouderde of elektrische verwarmingsinstallaties vervangen en 4. buitenmuren isoleren.

    Het zijn precies deze 4 stappen waar de website www.renovatie2020.be, een initiatief van enkele marktleiders uit de Belgische (ver)bouwsector, de Vlaamse woningeigenaar en huurder sinds 2010 doorheen gidst. Wie op www.renovatie2020.be één (of méér) van de 4 voornoemde stappen aanklikt, krijgt op een heel overzichtelijke en praktische manier uitleg over wat de overheid voor een welbepaalde situatie adviseert, welke oplossingen voorhanden zijn om aan deze richtlijn te voldoen, waar documentatie kan worden aangevraagd, waar verdelers en plaatsers te vinden zijn, van welke steunmaatregelen kan worden genoten, en wat de geschatte kost en terugverdientijd zijn.

    Vergelijking 2005 t.o.v. 2015

    De doelstellingen van het Energierenovatieprogramma 2020 waren ambitieus, maar broodnodig. Anno 2005 bv. had 33% van de Vlaamse woningen totaal geen dakisolatie, had 35% nog geheel of gedeeltelijk enkel glas en van de woningen met een cv-ketel op aardgas was slechts 35% uitgerust met een hoogrendementsketel. Bij stookoliegebruikers was dit zelfs maar 21%.

    Uit een peiling bij 1.000 Vlaamse huishoudens die in juni 2015 werd uitgevoerd door het Vlaams Energieagentschap blijkt dat voor de eerste 3 renovatie2020-stappen heel wat vooruitgang werd geboekt, maar dat er nog steeds een grote renovatiebeweging nodig is om tegen 2020 de ambitieuze doelstellingen van het Energierenovatieprogramma2020 te halen. Vandaag de dag heeft ‘maar ‘18% van de woningen nog steeds geen dakisolatie en heeft ‘slechts’ 11% nog altijd enkel glas (hoewel amper 18% hoogrendementsglas heeft – de overige 79% heeft gewoon dubbel glas). Van de woningen met een cv-ketel op aardgas is al 75% uitgerust met een hoogrendementsketel, maar bij stookoliegebruikers is dit nog maar 41%. En aan de vierde renovatie2020-stap, muurisolatie, is nog het meest werk aan de winkel. In 2005 hadden 55% van de Vlaamse woningen geen buitenmuurisolatie. Anno 2015 zijn de buitenmuren van nog steeds 53% van de Vlaamse woningen niet geïsoleerd.

    Trias Energetica

    Conform het Trias Energeticas-principe – die stelt dat het verminderen van de energiebehoeftes van gebouwen de eerste stap is, nog voor andere maatregelen zoals hernieuwbare energie - is de energievraag beperken het eerste wat iedere verbouwer moet doen. Pas in een later stadium – als er meer tijd of meer budget is – kan hij dan hernieuwbare energiebronnen inzetten.

    Surfen naar www.renovatie2020.be en er zich laten gidsen doorheen de 4 renovatie2020-stappen die leiden naar een energiezuinigere woning, is dan ook de manier bij uitstek om uw energieverbruik en uw CO2-uitstoot te verminderen. Om nog te zwijgen van andere prettige neveneffectten zoals een hoger wooncomfort, een beter energieprestatiecertificaat en een verbetering van de prijs die uw woning waard is. Meer info: www.renovatie2020.be

     

    28-12-2015 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!