DE ZALANDO-CAMPAGNE VOOR LENTE/ZOMER 2019 IS EEN LOFZANG OM VOORAL JEZELF TE ZIJN EN TE BLIJVEN.
Vrijheid, echtheid en zelfbewustzijn: Zalando’s campagne voor Lente/Zomer 2019 viert authenticiteit en moedigt iedereen aan om vooral zichzelf te zijn en zich niets aan te trekken van vooroordelen. Zalando maakt deze boodschap duidelijk via tv, digitale kanalen en out-of-home. Europa’s grootste online mode- en lifestyleplatform focust verder op gemak en betrouwbaarheid, en wil zo iedereen inspireren om te genieten van online shoppen waarbij stijl kan worden vormgegeven zonder toegevingen.
"Te lui. Te besluiteloos. Te voorzichtig. En dan?”: Zalando vertrekt vanuit een paar pittige kritieken en nodigt iedereen uit om sterk in zijn schoenen te staan en trouw te zijn aan zichzelf. Met het grootste mode-assortiment van Europa, gratis en makkelijk retourneren, veilige betaling en meer dan 2500 merken, wil Zalando een unieke shopervaring aanbieden waarbij iedereen volop zichzelf kan zijn en alles kan vinden om zijn/haar stijl vorm te geven.
Zalando focust volledig op zijn klanten en wil een shopervaring op maat presenteren, op een manier die zo praktisch is dat online shoppen veilig, makkelijk en plezierig aanvoelt.
Spontaniteit typeert de tv-spot die werd geregisseerd door Jan Gleie. De camera brengt mensen in allegdaagse situaties in beeld: onderweg in de bus, thuis relaxend en tijdens het passen van allerlei items voor de spiegel. Het resultaat is een levendige mix van verschillende types personen, stijlen en internationale merken.
Stereotypes doorbreken en innovatieve waarden uitdragen is wat Zalando wil met deze campagne. Of zoals Johny NG, Director Marketing Strategy & Campaign bij Zalando, zegt: “Sinds de laatste tien jaar helpt Zalando zijn klanten hun stijl te creëren en zich goed te voelen. Met deze campagne willen we nog een stap verder gaan en iedereen inspireren om zijn/haar identiteit te vieren”.
De campagne zal zowel op televisie, digitale kanalen als out-of-home te zien zijn. De foto’s werden gemaakt door Sacha Maric. Er volgen ook nog persevenementen en lokale activaties. Informatie hierover volgt later. De campagne promoot het idee van mode als een manier om jezelf te uiten, de eigen identiteit te onderzoeken, te veranderen en te verklaren. Stijl gaat verder dan het uiterlijk en wordt een demonstratie van eigenheid die geen goedkeuring nodig heeft.
“En dan?” gaat live op zalando.be vanaf 24 februari 2019.
|