ZALANDO BIEDT BREED AANBOD AAN NATUURLIJKE EN DUURZAME BEAUTYMERKEN
do.MORE is Zalando’s ambitieuze duurzaamheidsstrategie waarin ze hun gedurfde visie uiteenzetten om een duurzaam modeplatform te zijn met een netto positieve impact voor mensen en de planeet. Het hebben van een netto positieve impact betekent dat ze hun bedrijf runnen op een manier die meer teruggeeft aan de maatschappij en het milieu dan wij nemen. Omdat "minder slecht" niet goed genoeg is, zal Zalando continu werken aan het verminderen van de negatieve impact van hun bedrijf en dit terwijl ze de waarde die ze creëren voor mensen en de planeet verhogen.
Naast het streven om een duurzaam modeplatform te zijn, biedt Zalando een breed scala aan natuurlijke en duurzame beautymerken.
Hier zijn enkele van de natuurlijke en duurzame beauty producten dat Zalando aanbiedt:
- Origins - Sinds 1990 staat Origins voor producten die vertrouwen op de kracht van de natuur. Alle producten zijn onderworpen aan een strenge zuiverheidswet.
o Ginzing Tinted Moisturizer SPF40: De olievrije vochtinbrengende crème met SPF 40 zorgt voor een intensieve hydratatie en voorziet de huid onmiddellijk van veel nieuwe energie. Beschermt de hele dag met een hoge SPF en geeft de huid een vleugje kleur, de tint past zich aan de natuurlijke huidskleur aan. Perfectioneert de teint en laat deze op natuurlijke wijze glanzen. Cafeïne, gewonnen uit koffiebonen, versterkt elke cel, geeft haar energie en werkt tegelijkertijd tegen irritaties. Panax Ginseng is adaptief, dit betekent dat het biologisch actieve plantaardige stoffen biedt die de huid helpen zich aan te passen aan stresssituaties en vervolgens in rust te functioneren. Gerst stabiliseert het vochtgehalte. Houdt de huid stevig, elastisch en soepel. Een mix van essentiële oliën van grapefruit, citroen en pepermunt verfrist de huid en stimuleert de zintuigen.
o Peace of Mind On-The-Spot Relief: Breng twee druppels van deze bevrijdende gel aan op de nek, slapen en oorlellen en masseer zachtjes. Ervaar een zacht tintelend gevoel als spanning en druk verdwijnen. Maak je hoofd opnieuw vrij voor de belangrijke dingen in het leven.
- Pai Skincare - Pai hanteert de hoogste ethische normen voor elk aspect van het bedrijf. Pai test nooit op dieren, gebruikt alleen duurzame plantaardige ingrediënten en kiest waar mogelijk voor recyclebare of biologisch afbreekbare verpakkingen.
o Kukui & Jojoba Skin Brightening Exfoliator: Een innovatieve peelinggel die de gevoeligste huid bijzonder zacht exfolieert. Dankzij natuurlijke jojoba-parels wordt het gezicht zachtjes ontdaan van dode huidcellen en met omega-vetzuren en vitamines stralend mooi verzorgd. De teint wordt zichtbaar gladder en zijdezacht.
o Roseship Biogenerate Oil: De ultieme allrounder voor de gevoelige huid. Hij verzorgt de huid voor meer stevigheid, elasticiteit en reinheid. Deze krachtige olie is rijk aan omega 3, 6, 7 en 9, die de huid diepgaand verzorgen om onreinheden, droge plekken en kleine vlekjes te verhelpen, zonder reactieve huidtypes te irriteren.
- Yes To - De Yes To producten zijn vrij van vervelende giftige ingrediënten en zitten boordevol met liefde en geluk. Ze bevatten minstens 95% natuurlijke ingrediënten, zijn vrij van parabenen en gemaakt met recyclebare materialen (houd mama aarde gelukkig!)
o Cucumber 2-Step Eye Kit: Komkommer, cafeïne en evodia fruit kalmeren de huid en gaan de strijd aan met wallen rond de ogen. De oogmaskers helpen bij zwellingen en kalmeren de gevoelige huid rond de ogen. De oogverzorgingscrème vermindert de wallen rond de ogen en zorgt voor een stralende blik. 96% natuurlijk, zonder parabenen, SLS of siliconen. Niet getest op dieren & Leaping Bunny gecertificeerd.
o Coconut Cleansing Balm: Intensieve vochtinbrengende reinigingsbalsem met kokosolie die zelfs hardnekkige make-up verwijdert. Voor een schone en goed gehydrateerde huid!
Zalando, Sustainable Apparel Coalition (SAC) en Higg Co zetten nieuwe duurzaamheidsstandaard voor merken en retailers. Zalando is de eerste retailer die SAC‘s vernieuwde versie van de Higg Brand & Retail Module (Higg BRM) gebruikt om de duurzaamheidsbeoordeling verplicht te maken voor merken die op zijn platform verkopen. Dit initiatief brengt de industrie dichter bij een systeem van gestandaardiseerde metingen dat zinvolle en duurzame verbeteringen stimuleert.
#zalandobeauty
Illustraties zalando
|