MARCOLIN INVESTEERT IN DE TOEKOMST EN VERSTERKT ZIJN POSITIE IN MILAAN
De oprichting van een nieuwe hub in Milaan ter gelegenheid van de 60e verjaardag van Marcolin. Marcolin opende op 6 juni 2021 zijn nieuwe kantoren in Milaan, een eigentijdse ruimte voor dialoog die de weg van het bedrijf, in termen van evolutie, groei en consolidatie als een van de toonaangevende bedrijven in de wereldwijde brillenindustrie, goed weergeeft.
De nieuwe Marcolin kantoren, verdeeld over twee verdiepingen, zijn gevestigd in een neoklassiek gebouw met uitzicht op de Corso Venezia tegenover het Planetarium. Daardoor versterkt het bedrijf zijn fysieke aanwezigheid in Milaan, het grootste financiële en economische centrum van Italië. Ook zijn virtuele aanwezigheid neemt toe dankzij een nieuwe digitaal geconcipieerde showroom, uitgerust met video-infrastructuur die de hele ruimte digitaal weergeeft terwijl close-ups van de brillen worden gemaakt om alle details vast te leggen.
De oprichting van een nieuwe hub in Milaan ter gelegenheid van de 60e verjaardag van Marcolin maakt deel uit van een bredere strategie voor een efficiënte bedrijfsontwikkeling. Een plaats waar de commerciële en operationele behoeften van het bedrijf kunnen samenkomen op het gebied van communicatie en dialoog. Samen met het historische hoofdkantoor in Longarone zullen de nieuwe ruimtes in Milaan het bedrijf in staat stellen nog meer nieuwe talenten aan te trekken.
In het interieur van de nieuwe kantoren aan Corso Venezia 50 zijn alle karakteristieke kenmerken van Marcolin, van de oorsprong tot de toekomstige richting, op een consistente en eenvoudige manier samengevoegd. Er is voldoende functionele ruimte om de nieuwe brillencollecties te presenteren, evenals privé-werkruimten. Veiligheid en flexibiliteit bevorderen de mobiliteit van het personeel tussen de kantoren.
De ontwerpkeuzes zijn toegespitst op drie aspecten: zwart en wit als functioneel en esthetisch thema, waarbij volledig wit de operationele ruimten aanduidt, terwijl volledig zwart de representatieve ruimten afbakent; het nauwkeurige ontwerp van bepaalde functionele elementen, zoals richttafels; de creatie van werkelijk unieke foto's waarbij het onderwerp - de brillen - tot in de kleinste details wordt opgesplitst en vervolgens nauwkeurig opnieuw gemonteerd wordt: een universele taal die de productiecapaciteit van het bedrijf afschildert.
De houten vloer op alle verdiepingen, de lounge boven het gewelf bij de ingang met uitzicht op het Planetarium, de showroom die dankzij zijn grote omvang een tentoonstellingscontinuüm kan herbergen dat een volledig beeld geeft van de brillencollecties van Marcolin zijn, samen met de functionaliteit van de werkruimten, de onderscheidende kenmerken van de nieuwe hub.
Marcolin is een mondiaal toonaangevend bedrijf in de brillenindustrie, opgericht in 1961 in het hart van het Veneto district. Het onderscheidt zich door het unieke vermogen om vakmanschap te combineren met geavanceerde technologie n door het voortdurende streven naar uitmuntendheid en innovatie. De portefeuille omvat de huismerken Web, Marcolin en Viva en de gelicentieerde merken Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Bally, Moncler, Max Mara, Sportmax, Ermenegildo Zegna, Longines, OMEGA, GCDS, Barton Perreira, Tod's, Emilio Pucci, BMW, Swarovski, Dsquared2, MAX&Co., Diesel, Covergirl, Kenneth Cole, Timberland, GANT, Harley-Davidson, Marciano, Skechers en Candie's. Via haar eigen directe netwerk en wereldwijde partners distribueert Marcolin haar producten in meer dan 125 landen. www.marcolin.com
|