» 650.000 Think Pink-lintjes in 6.500 verkooppunten - » 2 euro per lintje integraal naar steun voor lotgenoten - » Bestel als retailer of particulier de Think Pink-lintjesbox
Laat je tijdig screenen: dat is de boodschap van het roze Think Pink-lintje. Naar aanleiding van de internationale borstkankermaand oktober lanceert de Belgische borstkankerorganisatie Think Pink opnieuw haar jaarlijkse lintjescampagne. Daarmee wil de vzw extra bewustwording creëren rond tijdig screenen om borstkanker voor te zijn, want een vroege opsporing is van levensbelang. Naast sensibiliseren heeft het lintje ook een emotionele waarde. Door een Think Pink-lintje op te spelden steek je iedereen die getroffen is door borstkanker een hart onder de riem.
Een vriendin, collega of familielid … 1 op de 8 krijgt borstkanker!
In ons land krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker. Volgens de meest recente cijfers van de Stichting Kankerregister ontdekten artsen in 2019 bij 10.962 vrouwen en bij 95 mannen in ons land een borsttumor. ‘We zijn ervan overtuigd dat iedereen op een of andere manier wel al met de ziekte in aanraking is gekomen’, vertelt Think Pink-voorzitter Heidi Vansevenant. ‘Een vriendin, collega of familielid, van dichtbij of veraf. Ons land is wereldkampioen borstkanker, een triest record, niet? En toch laat 1 op de 3 Belgische vrouwen zich nooit screenen.’
Het Think Pink-lintje is vanaf deze week verkrijgbaar in meer dan 6.500 verkooppunten in ons land.
Eén lintje, één boodschap: laat je tijdig screenen!
Think Pink wil die cijfers veranderen en spoort met het Think Pink-lintje aan om je tijdig te laten screenen. Vroege opsporing is en blijft van levensbelang. In oktober kun je je solidariteit en je hart tonen, door het lintje op te spelden. Het lintje is de manier om iedereen die getroffen is door borstkanker een hart onder de riem te steken.
Adopteer een lintjesbox
‘Omdat we willen dat onze campagne toegankelijk is voor iedereen, kan iedereen gratis een lintjesbox aanvragen. Daarin zitten 100 lintjes. Je kunt de box op je werk, in je winkel of zaak plaatsen, maar evengoed lintjes verkopen aan vrienden en familie. We zijn heel dankbaar voor onze partners en de meer dan 1.000 sympathisanten die al een box adopteerden. Dankzij hen kunnen wij ook in 2022 lotgenoten blijven ondersteunen’, besluit Heidi Vansevenant.
Het Think Pink-lintje kost 2 euro. Dit bedrag gaat integraal naar de ondersteuning van lotgenoten. De lintjes worden verkocht in 6.500 verkooppunten.
Vind een verkooppunt.
THINK PINK vraagt aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt . Think Pink heeft vier duidelijke doelstellingen: informeren en sensibiliseren, wetenschappelijk onderzoek financieren, zorg- en nazorgprojecten ondersteunen en patiëntenrechten verdedigen. Die doelstellingen maakt Think Pink waar via drie fondsen. Zo helpt het Geef om Haar Fonds mannen en vrouwen bij de aankoop van een pruik of mutsje. Met een klein gebaar of extra steun wil het Share your Care Fonds het leven met of na borstkanker makkelijker maken, in en buiten borstklinieken. En het SMART Fonds van Think Pink financiert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe methodes voor opsporing, behandeling en nazorg van borstkanker in België.
|