TWEE NIEUWE EAU DE PARFUMS GEÏNSPIREERD DOOR DE KRACHT VAN ZELFEXPRESSIE.
Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda kondigt de lancering van zijn nieuwe parfumlijn aan, I AM SCOTCH & SODA, met de introductie van twee nieuwe eau de parfums. Elk parfum viert de unieke individualiteit van de persoon die ze draagt. Geïnspireerd door de kracht van zelfexpressie, deze geuren kunnen voor elke gelegenheid gedragen worden, van dag tot nacht – de Scotch & de Soda. ‘Durf jezelf te zijn’ is het motto. Beide parfums vangen de vrije geest van Amsterdam, de thuisstad van het merk, in een flesje.
Amber- en houtgeuren komen samen in een van de parfums, geïnspireerd door de Amsterdamse cafécultuur, waar mensen elkaar buiten ontmoeten langs de beroemde grachten van de stad. Dit parfum combineert topnoten van sprankelend bergamot, pittige roze peper en frisse groene munt met zuivere, energieke hartnoten van geranium, lavendel en muskaatsalie. Basisnoten van atlasceder, labdanum absolute en vetiver verrijken de geur met een houtachtig akkoord.
Het tweede parfum is geïnspireerd door de Amsterdamse Bloemenmarkt en is lichter van karakter, met een bloemige en muskusachtige geur. Fruitige topnoten van appel, lychee en meloen komen samen met lichte, bloemige hartnoten van roos en lelietje-van-dalen in een parfum dat een speelse, jeugdige energie uitstraalt. Warme basisnoten van cashmeran, muskus en sandelhout ronden de geur af.
De neus achter deze parfums is artieste en parfumeur Philippine Courtière. Ze ontwikkelde beide geurprofielen tijdens haar tijd bij Firmenich, het grootste parfumhuis in privébeheer ter wereld.
De glazen parfumflessen zijn identiek ontworpen door het gerenommeerde atelier van Christian von der Heide in Hamburg, Duitsland. Ze weerspiegelen het unieke karakter van beide parfums en benadrukken de kenmerkende liefde voor details van het merk. De schouder en hals van de fles vormen samen een X; een moderne interpretatie van de drie iconische kruisen van Amsterdam, die op een verrassende manier een verbinding vormt tussen de koperen dop en de basis van de fles. Beide flessen zijn verpakt in een kleurrijke parfumdoos, met het nieuwe ampersand-logo van Scotch & Soda op de voorkant gepreegd. De kleur van iedere doos (matoranje en roze) stemt overeen met de kleur van elk parfum.
De jeugdige energie van ieder parfum wordt goed verbeeld in de campagne, die in Berlijn geschoten is. De Zwitserse acteur Felix Mayr, die bekend is geworden met zijn rollen in de Netflix-series Unorthodox en Kitz, en de modellen Kim Daria, Christen Rhule en Giuseppe Forchia zijn de gezichten van deze campagne. De foto’s zijn genomen door de Duitse fotografe Lisa Wassmann. Haar werk is eerder vertoond in Vogue, The New York Times en andere prestigieuze publicaties.
Met de lancering van I AM SCOTCH & SODA breidt het merk zijn parfumcollectie verder uit. Het begon in 2010 met BARFLY, de signature geur, gevolgd door WITH LOVE in 2019 en ISLAND WATER in 2020, beide met parfums voor hem en haar.
De twee parfums zijn verkrijgbaar in een fles van 60 ml en worden verkocht voor de prijs van 59,95 euro. Ze zijn verkrijgbaar op de website van Scotch & Soda en in de eigen winkels van het merk.
|