Casa Batlló herschept Gaudi’s creatieve universum met Panasonic
Museum inspireert met Panasonic projectoren en spectaculaire audio-visuals
Casa Batlló, het beroemde architecturale werk in Barcelona van de modernistische architect Antoni Gaudí, heeft een cultureel bezoek met Panasonic-projectietechnologie verrijkt om zo een bekroonde unieke ervaring te creëren. Het multisensoriële museum biedt een blik in de geest van de grootste exponent van het Catalaanse modernisme door middel van een artistiek meeslepende ervaring.
Met behulp van Panasonic-technologie, heeft Casa Batlló verschillende ruimtes in het gebouw opnieuw heruitgevonden. De Gaudí Dome kamer gebruikt 36 Panasonic-projectoren (PT-RZ660 en PT-JS200 modellen) en een koepel met meer dan 1.000 schermen om de geest van een jonge Gaudí voor te stellen. Het natuurlijke universum dat de Catalaanse architect inspireerde komt tot leven, waardoor de bezoeker kan deelnemen aan de creatieve ervaring. De projectoren, uitgerust met lenzen voor projectie op ultrakorte afstand, maken het mogelijk video te projecteren op oppervlakken die moeilijk weer te geven zijn met een andere technologie. Ze zorgen er ook voor dat bezoekers het geprojecteerde beeld niet per ongeluk blokkeren voor andere bezoekers.
Op de zolder brengen virtual reality-projecties huishoudelijke taken, zoals wassen en strijken, tot leven door de ogen van personeel uit het verleden. Na zonsondergang wordt op de binnenplaats een duizelingwekkende waterval geprojecteerd met 7 krachtige PT-RS20K laserprojectoren. Elk van deze projectoren levert levendige levensechte beelden met een helderheid van 20.000 lumen en is specifiek op de locatie afgestemd met behulp van Panasonic ET-D3LEF70 fisheye-lenzen.
"We wilden de bezoeker prikkelen door de magie te versterken van de erfenis die Antoni Gaudí ons heeft nagelaten," zegt Gary Gautier, CEO van Casa Batlló. "We hebben verschillende ruimtes uitgerust met onzichtbare AV-technologie en deze op een respectvolle manier geïntegreerd in de omgeving, wat een grote uitdaging was in een werelderfgoedlocatie."
Oriol Massague, Field Marketing Manager bij Panasonic, voegt toe: "De meeste musea en historische gebouwen zijn niet gebouwd met immersieve ervaringen in het achterhoofd, maar Panasonic projectoren en lenzen zijn in staat om de best mogelijke immersieve ervaring te leveren in ruimtes van elke grootte of vorm, met lage of hoge plafonds. De technologie stelt bezoekers in staat om de content te ervaren zonder schaduwen te werpen, waardoor de technologie nooit afleidt van de meeslepende ervaring."
|