geeft eerste Belgische virtuele performance in Roblox
Belgisch familiebedrijf JBC opent JBC-wereld in Roblox en zet volgende stappen in de metaverse. Vanaf 28 oktober 19.00 uur kunnen gamers van alle leeftijden de eerste CAMILLE Collectie in de gloednieuwe JBC World in de populaire game Roblox ontdekken. Niemand minder dan Vlaanderens grootste popster CAMILLE mag de lancering feestelijk inluiden met het allereerste Belgische virtueel concert, gehuld in de eerste stuks uit haar eerste eigen collectie bij JBC. Hiermee onderschrijft de Belgische moderetailer nogmaals zijn innovatieve karakter, want samen met CAMILLE zorgt het merk voor een primeur in België. Fans van de 21-jarige zangeres kunnen ook haar eerste collectie bij JBC shoppen, vanaf volgende week vrijdag fysiek in de winkels of via de JBC-webshop, maar nu al digitaal met Roblox-punten te scoren in JBC World voor hun Roblox-avatar.
Primeur in België: virtueel concert in de metaverse
Nadat Belgische modeketen JBC eerder dit jaar al een winkel en challenge lanceerde in Fortnite, zet het merk nu verder in op digitale innovatie. Samen met Belgische metaverse specialist yondr werkte JBC de afgelopen maanden aan een unieke JBC-wereld in het razendpopulaire spel Roblox, bestaande uit een JBC-winkel, verschillende interactieve spelletjes, een kids community en een podium. De eer om als eerste dat podium te betreden gaat naar CAMILLE, die met veel trots haar nieuwe album én haar nieuwe collectie bij JBC voorstelt.
Dat de Vlaamse popster CAMILLE kan performen, bewees ze eerder deze zomer al. De zangeres en actrice, die bekend werd met de Ketnet-serie #LikeMe en zich al snel ontpopte tot één van onze grootste Belgische artiesten, was de afgelopen maanden op zowat alle podia van ons land te bewonderen. Maar nu staat CAMILLE dus voor het eerst op de digitale planken. Fans van alle leeftijden kunnen CAMILLE helemaal gratis haar grootste hits en nieuw album zien performen. Dankzij een sensorpak werden haar zang- en danstalenten vertaald naar haar digitale avatar. CAMILLE fans kunnen meegenieten van deze primeur, want nooit eerder gaf een Belgische artiest een virtueel concert in Roblox.
“Als modebedrijf van en voor families, weten we dat Roblox een belangrijk onderdeel is van de leefwereld van jonge gezinnen. Nadat we ouders en hun kinderen konden informeren over gamen met een online wegwijs in de wondere wereld van gaming, gaan we nu over tot het activeren. De JBC-wereld in Roblox is een plek waar we onze kleinste klanten met open armen ontvangen om zich digitaal te ontplooien. Dat we dat samen met CAMILLE, een rolmodel voor vele kinderen, kunnen doen, is iets waar wij enorm fier op zijn,” vertelt Bart Claes, CEO van JBC.
De Roblox-avatar van CAMILLE neemt je mee door de JBC World in Roblox en leidt je naar haar eigen virtuele concert.
Roze dromen worden werkelijkheid
Ook tijdens het concert kunnen fans een eerste glimp opvangen van de allereerste CAMILLE Collectie bij JBC, die vanaf 4 november in de winkels ligt, maar nu al digitaal verkrijgbaar is. Enkele maanden geleden kondigde JBC een langdurige samenwerking aan met CAMILLE. Een droom die uitkomt voor de ambitieuze artieste, die al van jongs af aan een passie heeft voor mode.
“Het is heel erg spannend om mijn eerste eigen collectie te mogen voorstellen. Achter de schermen zijn we al maandenlang bezig met het vertalen van mijn ideeën naar ontwerpen, uittekenen van de stuks, kiezen van de stoffen en meer. De collectie is een vertaling van mijn persoonlijke stijl: veel show en glitter, maar wel comfortabel en casual. En alles in het roze natuurlijk!”, licht CAMILLE fier toe. “Ik kan niet wachten om mijn fans te zien schitteren in mijn stuks!”
Fans met maatjes 116 tot en met 164 kunnen de eerste CAMILLE Collectie vanaf 4 november shoppen in de winkels en in de JBC-webshop, maar ook digitaal voor hun Roblox-avatar. Door de games in de JBC-wereld te voltooien, kunnen spelers Roblox-punten verzamelen. Deze kunnen ze inruilen voor digitale kledingstukken uit de CAMILLE Collectie, waarin hun avatar kan schitteren. Zo kunnen jongens en meisjes in het echte leven twinnen met hun avatar in Roblox.
“De opportuniteit voor virtuele avatar kledij is gigantisch”, meent Mathias Van Dosselaer van yondr. "De metaverse, of noem het de drie-dimensionalisering van ons internet, is enorm in opmars, vooral bij de jongere generatie. Entertainment en retail vervolledigen, naast advertising, de top 3 van sectoren die het meeste impact zullen ondervinden van de metaverse. Strategisch gezien is het dus een heel sterke keuze van JBC en CAMILLE om hun partnership op deze manier naar hun doelpubliek te brengen."
De CAMILLE Collectie bestaat uit onder andere een lichtroze trui met een geborduurde vlinder in pailletten, een schattige faux leather minirok, een oversized hoodie en comfy roze jogger. Jonge fans kunnen zich dankzij deze collectie volledig inleven in CAMILLEs uitverkochte concertreeks in de Lotto Arena, die ook op 4 november wordt afgetrapt. CAMILLE, de jongste Vlaamse solo-artieste ooit in de Lotto Arena, zal haar nieuwe album SOS voorstellen.
|