De kracht van eigenzinnigheid. Waar sterke vrouwen samenkomen. Met de lancering van de exclusieve Kipling x Victoria Tang-collectie onthult Kipling met veel genoegen de samenwerking met ontwerper en ondernemer Victoria Tang. Een selectie van alledaagse accessoires waar de consument niet hoeft te kiezen tussen mode, duurzaamheid, gemak of looks – hieraan voldoen ze namelijk allemaal.
Victoria Tang is van vele markten thuis. Geboren in Londen en opgegroeid in Hong Kong en Japan, ontwikkelde Victoria een passie voor kunst en design tijdens haar middelbareschooljaren in Tokio. In 2007 voltooide ze haar BA in Graphic Design aan het gerenommeerde Central Saint Ma!ins in Londen en heeft sindsdien gewerkt als fotograaf en mode- en productontwerper. Zo was ze o.a. Creative Director van het iconische luxemerk Shanghai Tang. Vervolgens lanceerde ze een samenwerkingsplatform onder haar naam, Victoria Tang Studio, waar vakmanschap hoog in het vaandel staat en een sleutelrol speelt in Victoria’s visie op ontwerpen.
« Kipling is voor mij een nostalgisch merk omdat ik ermee ben opgegroeid. Het merk heeft op zoveel manieren deel uitgemaakt van mijn jeugd. Mijn eerste Kipling-aankoop was de etui. Het feit dat het merk nu groeit en op zoek is naar meer diversiteit is geweldig. Ik zie immers steeds meer vooruitgang. Toen ik dus werd gevraagd of ik met Kipling wilde samenwerken, dacht ik: wat een geweldige kans!” » - Victoria Tang
Ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag bundelt Kipling de krachten met Victoria om sterke vrouwen te vieren en vrouwelijke empowerment over de hele wereld aan te moedigen. Victoria is het gezicht van de Internationale Vrouwendag-campagne van het merk en gelooft in het ondersteunen van andere vrouwelijke creatievelingen en ondernemers door “een goede luisteraar te zijn, tijd voor hen te hebben, ideeën en ervaringen uit te wisselen en hen onderweg te begeleiden”.
De collectie is geïnspireerd op het concept van ‘vluchtigheid’ of ‘in het moment’; de essentie wordt vastgelegd door veelzijdige stijlen, riemen met kleurverloop en felgekleurde voeringen. Live.Light is zowel een gemoedstoestand als een staat van zijn. Geniet van het moment, laat onnodige zorgen van je afglijden en draag de schoonheid van de natuur in een stedelijke omgeving. Het assortiment, van rugzakken tot schoudertassen, draagtassen en crossbody’s, is bedoeld voor actieve vrouwen onderweg. Multitasken was nog nooit zo eenvoudig dankzij de veelzijdige tassen als de CI# PACK S-rugzak met afneembaar voorvak dat kan worden veranderd in een heuptas, of de KIMMIEcrossbody die wordt geleverd met afneembare etui.
Om de collectie te lanceren is Victoria Tang te zien in de eerste aflevering van Kipling Coffee Talks, een videoserie waarin Kipling krachtige en inspirerende mensen van over de hele wereld bij elkaar brengt. Voor de microfoon vieren ze Internationale Vrouwendag en moedigen ze andere vrouwen aan om hun passie te volgen.
De collectie is vanaf 27 februari 2023 wereldwijd verkrijgbaar, op kipling.com, in 436 winkels in 80 landen en in geselecteerde warenhuizen waar Kipling wordt verkocht.
|