"Ik wil naar huis"-ontwerpster Karen François brengt capsulecollectie uit met Bristol. Karen François, "die van Ik wil naar huis en Zeddis kalm" gaat in zee met Bristol. Het Belgische schoenen- en kledingmerk haakte Karen aan om haar creativiteit en droge humor. Resultaat? Een collectie die schreeuwt om vakantie … en snel weer huiswaarts keren, want het was toch niet dat.
Instagrammable reiskoffers, badpakken (voor jong en oud, want twinning is winning), badslippers en een bucket hat met de ironische slagzin: Bristol x Karen François is vanaf 3 mei te koop in alle Bristol-winkels en online via de webshop. De prijzen gaan van 17,99 tot 89,99 euro.
Origineel banaal
De collab tussen Karen François en Bristol komt niet geheel onverwacht. Het Belgische merk maakt trendy mode betaalbaar voor het hele gezin. Dat is ook altijd de opzet geweest van Karens eigen collectie, waarin ze met haar absurde humor van banale zaken een grappig moment maakt. Haar succesvolle Ik wil naar huis-collectie (met oa. t-shirts en mokken) krijgt dankzij de samenwerking met Bristol een capsulecollectie voor de zomer. Karen ontwikkelde in nauwe samenwerking met het team van Bristol enkele nieuwe items met de gekende baseline Ik wil naar huis.
"Wij zijn al lang fan van Karen. Haar humor en no-nonsense attitude weerspiegelen helemaal waar Bristol voor staat: toffe producten aan eerlijke prijzen voor échte mensen die geen instafilter op hun leven leggen of zich gek laten maken door mode-of schoonheidsidealen." - Lore Vanaudenhove, CMO Bristol
Geen brol
Karen François zelf was erg enthousiast wanneer Bristol haar benaderde voor een samenwerking: "Ik had al lang enkele producten in gedachte die qua productie nogal moeilijk uit te brengen zijn in m’n eentje. Ik probeer soms iets uit in een oplage van één stuk,voor mezelf. De reiskoffer maakte ik bijvoorbeeld al eerder. Wanneer ik daarmee op zwier was, kreeg ik vaak de vraag waar mensen die konden kopen. Bristol staat bekend om haar degelijke valiezen, daarom is deze samenwerking zo perfect. Ik wil mensen natuurlijk geen brol aansmeren!"
Fakecation
Voor de campagne trokken Bristol en Karen de kaart van #fakecation: doen alsof je op vakantie bent door fake vakantiefoto’s te posten op social media. Je waant je een invloedrijke influencer op een tropisch eiland, maar niets is minder waar. Een droomvakantie die meteen ter zake komt: geniet van het echte leven, de rest doet er eigenlijk niet toe.
|