Dit seizoen richt AMV zich op drie hoofdthema's, allemaal onder één dak: herinneringen die we tot leven brengen en de herinneringen die we voor onszelf willen creëren. Het is een nieuwe interpretatie van het DNA van het label uit Marseille, dat al sinds de oprichting gedreven wordt door materialen en kleuren.
Het begin van het seizoen spreekt tot de verbeelding en dompelt ons onder in de wereld van natuurlessen op het platteland of in de bergen. Een modernere garderobe, die zowel technisch als comfortabel is, met een combinatie van jacquardbreisels en geruite breisels. De herfst gaat dan over in een preppy sfeer: de kleurrijke, getailleerde look is geïnspireerd op het Londen van de jaren '60. Strepen zijn er in allerlei breedtes, korte rokjes kunnen worden gedragen met aansluitende truitjes en ultravrouwelijke lavalièrehemden met denim overalls.
Tot slot draait de winter om eenvoud - elegante, tijdloze eenvoud. In de AMV garderobe: natuurlijke tinten, terug te vinden op herwerkte mantelpakken in nieuwe materialen. Naar het voorbeeld van de DOA, een ketting en inslag die de ontmoeting tussen technologie en kleermakerswerk illustreert. Dit zijn items die je onder een dikke, gestructureerde jas kunt dragen, ontworpen als het ultieme accessoire van het seizoen.
In het hart van de American Vintage-collecties van dit seizoen wordt materiaal op nieuwe manieren uitgewerkt - zo kunnen we texturen bijna tot in het oneindige vermenigvuldigen. Hetzelfde geldt voor denim, waarvan de referenties soms een zelfverzekerde vrouwelijkheid weerspiegelen, met nu eens lichte items, dan weer een authentiek silhouet, en vooral een gloednieuwe wassing op de JOYreferentie. Jersey kan nu eens sec en authentiek zijn en dan weer vloeiend en tijdloos, terwijl RIPSTOP verkrijgbaar is in verschillende materialen. Zoals elk seizoen is de knitwear herwerkt, hier gecombineerd met loungewear en nieuwe pakken.
"Dit seizoen introduceren we de nieuwe materialen in verschillende thema's: ze zijn natuurlijk verschillend uitgewerkt, maar bieden een echte rode draad doorheen de herfst-wintercollectie 2024- 2025." - Het American Vintage-stijlteam
Het kleurengamma is assertiever. We vinden het tijdloze wit en ecru, op smaak gebracht met groen (fluorescerend, kaki of pauw), rood (rozig of bordeaux) en bruin (perzik of hazelnoot). Zo kan iedereen het monochrome silhouet uitproberen door te kiezen voor gevarieerde en contrasterende kleuren.
Geïnspireerd door de Verenigde Staten richt Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Gemarkeerd door de weidse landschappen en de absoluut ontspannen sfeer die daarmee gepaard gaat, besluit hij het meest tijdloze basic item te updaten: het T-shirt. In de loop van de seizoenen breiden de collecties zich uit, waarbij ze worden opgebouwd rond items die steeds fijner uitgewerkt worden. American Vintage verkoopt tegenwoordig kleding voor hem, voor haar en voor kids, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en een veelvoud aan emoties weten op te wekken. www.americanvintage-store.com ill pepe lobz
|