Het Belgische label JOHNY valt op met een unieke stijl die streetwear, vintage invloeden en moderne luxe moeiteloos combineert. Met de nieuwe spring-summer collectie bevestigt het merk opnieuw waarom het geliefd is bij modeliefhebbers met persoonlijkheid.
Streetwear uit de jaren ’80 heruitgevonden
JOHNY laat zich inspireren door mannenmode, streetwear en de esthetiek van de jaren ’80. Dit vertaalt zich naar een tijdloze mix van preppy accenten, genderfluïde silhouetten en opvallende materialen zoals superfijne alpaca, vegan leer en kasjmier. De ontwerpen combineren speelsheid en elegantie, met het logo subtiel verwerkt langs de buitenkant voor een extra vleugje exclusiviteit.
Spring-summer 2025: speels, stoer en sexy
De nieuwe SS-collectie brengt frisse ontwerpen die de kernwaarden van JOHNY weerspiegelen. Twin sets in kasjmier met het logo op de borst maken hun debuut, terwijl klassiekers zoals de minijurk met diepe V-lijn, de ballonjurk en -rok en het oversized hemd met een verschillend ruitendesign opnieuw in de spotlight staan. De collectie speelt met contrasten: mannelijke designs, als strepen en ruitjes, worden verwerkt in vrouwelijke silhouetten, wat zorgt voor een look die tegelijk speels en krachtig is.
Een verhaal dat begon in 2019
JOHNY werd in 2019 opgericht door Ruth Trioen, als spin-off van het populaire broertje Johny Be Good, dat bekend werd om zijn iconische witte shirts met geborduurde tattoo-details. Met JOHNY vertaalt Ruth haar passie voor vintage en hedendaagse mode naar een label dat volledige looks aanbiedt en verhalen vertelt. Het resultaat? Mode die moeiteloos balans vindt tussen gedurfd en verfijnd.
It's a JOHNY-world...
JOHNY wordt verkocht in 30 multimerkenboetieks in België en Nederland en via de eigen webshop. Oprichtster Ruth Trioen hoopt met JOHNY een internationaal succesverhaal te schrijven. Met plannen om de unisexmarkt te verkennen en het label uit te breiden met een accessoireslijn, is ze goed onderweg om een heel JOHNY-universum te creëren.
|