Heb je al een beetje dat zomerse gevoel? Zin om eropuit te trekken? Terra di Siena doet ons wegdromen van warme reizen dankzij de exclusieve nieuwigheden voor het seizoen lente / zomer 2021.
Tinten waar je spontaan vrolijk van wordt en kleurrijke looks!
De kleuren van het seizoen? Hemelsblauw, roos, geel en lila vormen samen een harmonieus geheel. Groen, roos en oranje springen in het oog voor #colorblocks look. Wit, zandkleur en beige vormen de basis. En niet te vergeten, de denimkleur is de meest tijdloze tint van het seizoen!
Dit seizoen pakken we uit met een garderobe in pastelkleuren en poptinten. Wit en zandkleur maken dan weer opnieuw hun opwachting.
We flaneren door de straten in een geruit overhemd boven een kleine satijnen jurk en we paraderen zo sexy mogelijk in een zeer vrouwelijke short. We verleiden in een jurk of een blouse met een seventies print en we dartelen rond in een wortelbroek met riem en een T-shirt met print. We pronken met onze tie&dye jogging en onze bomber en we zijn fier onze denim combi met ritssluiting, het absolute topstuk van het moment!
Waar vind je Terra di Siena ?
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Deze manier van verdeling staat garant voor een persoonlijke service en een persoonlijk advies naar de klanten toe. Alle verkooppunten en webshops zijn te vinden op de website: www.terradisiena.be
Mixage onthult een gloednieuwe capsulecollectie met stijlvolle en vrouwelijke hemdjurken. De Belgische ontwerpster Ariane Spica is bekend van haar bruidsjurken maar moet zich nu al 3 seizoenen – door de gezondheidscrisis – heruitvinden. Zij laat haar ervaring en knowhow in de mode los op een kleurrijk, vrouwelijk en exclusief merk. Mixage is een eerbetoon aan de eigen bouwstenen: Belgische, artisanale creaties met nieuwe modellen vol spetterende inspiratie.
Mixage lanceert een zomercollectie hemdjurken waarbij er veel aandacht gaat naar de perfecte snit en pascomfort. De hemdjurken dragen de namen Julia, Malou, Shade en Moon en zijn geschikt voor alle gelegenheden: stijlvol met stiletto’s, trendy met witte sneakers of een heel eigen invulling. De collectie haalt inspiratie uit de Sixties en speelt met dubbele stiksels, ronde schouders en heupriemen voor een duidelijke stijl die je moeilijk kan weerstaan! Popeline, katoen of lichte jeans, de keuze ligt helemaal bij jou! Iedere jurk bestaat in verschillende frisse kleuren: wit, muntgroen, rood, geel en roos.
Ieder stuk wordt ontworpen en vervaardigd door de ontwerpster en haar naaister in de eigen atelier in Brussel. Verkoopprijs: 265 €
MIXAGE
Mixage is een 100% artisanale kledingcollectie voor vrouwen en opgericht door Ariane Spica. Deze ontwerpster van op maat gemaakte bruidsjurken vond zichzelf opnieuw uit en lanceerde een eerste collectie confectiekleding. Net zoals haar bruidsjurken hebben de creaties een duidelijke signatuur: zeer vrouwelijke lijnen, een scherp oog voor detail, een weldoordachte snit en natuurlijke en luxueuze materialen. De verfijnde creaties worden van A tot Z in het eigen atelier in Brussel vervaardigd. Mixage richt zich tot de hedendaagse vrouw die tegelijk stijlvol en ongedwongen voor de dag wil komen.
De hele collectie kan op afspraak ontdekt worden bij "Exclusive by Pop" Louizalaan 50B, 1050 Elsene
Je moet het maar durven: in volle Corona-crisis een kledingzaak openen in het centrum van Gent. Spiga is met afstand de meest luxe en exclusieve herenmodezaak van Oost-Vlaanderen.
Jean-François De Frechou verwierf zijn adelbrieven de laatste twaalf jaar bij Canali en Maison Degand, twee zeer prestigieuze herenzaken in Brussel. Na vijf jaar bij deze laatste was Jean-François aan een nieuwe uitdaging toe. Hij sprak er over met een bevriende Nederlandse investeerder in retail en vastgoed. Vandaag, slechts enkele maanden later, is Spiga – vernoemd naar Via della Spiga, de luxe herenmodestraat van Milaan – een feit. “Mensen vragen me wel eens waarom ik in volle Corona-tijd een nieuwe kledingzaak open”, vertelt Jean-François, “het lijkt nu misschien niet het ideale moment maar daarom is het mogelijk net wél het juiste moment en crisistijden brengen ook fantastische opportuniteiten met zich mee. Zoals een droompand dat direct ter beschikking is en een aantal zeer exclusieve labels die door de crisis bereid zijn om ons exclusiviteit te geven.
Spiga is gevestigd in een prachtig herenhuis in de Vlaanderenstraat dat de warmte van een houten vloer combineert met wit en zwart waarin de luxueuze collectie mooi tot hun recht komt. “Dat prachtige pand – één van de mooiste winkels die ik de afgelopen jaren heb gezien – waar voordien ook een luxeherenkledingzaak was gevestigd en dat direct beschikbaar was, heeft alles in een stroomversnelling gebracht”, vertelt Jean-François. “Mijn investeerder en ikzelf gaan uit van onze kracht en onze (bij elkaar opgeteld) vijftig jaar ervaring inzake het vermarkten van herenmode om samen een succesverhaal te schrijven. Het interieur van de winkel bestaat uit design meubels gecombineerd met originele werken van de beroemde modefotograaf Rankin. We verkopen het beste op vlak van Italiaanse herenmode. Als je jezelf in de markt onderscheid met producten die in een straal van 75 kilometer rond jouw winkel nergens anders te vinden zijn dan komen de mensen wel naar je toe. Bovendien willen we dat kleding kopen, een onvergetelijke beleving is waarbij degelijke service en dito advies centraal staan.
Spiga verkoopt de volgende merken; Berwich, Caruso, Doriani, Fedeli, Fray, Finamore, Alessandro Gherardi, Gran Sasso, Herno, Jacob Cohen, Lardini en Stile Latino. We willen liefhebbers het beste bieden wat er op vlak van Italiaanse savoir-faire in de herenmode te vinden is”, vertelt De Frechou. “We verkopen geen maatwerk maar handgemaakte producten. Met bepaalde merken zoals Stile Latino en Fray zijn we uniek in Oost- en West-Vlaanderen. De eigentijdse man – welke leeftijd ook – die zich wil onderscheiden zal bij ons zijn gading vinden en dit voor alle gelegenheden van feestelijk over zakelijk tot casual.”
Neutral colors, unusual shapes, natural materials and fine craftsmanship. What characterizes this new trend?
An exclusive collection of sustainable and accessible interior and decoration items, that's what La Redoute Intérieurs is aiming for this year. Interior designers have noticed that consumers increasingly opt for sustainable interior brands: nature-friendly materials, respect for people and above all a lower impact on the environment. Back to basic, natural elements and earth tones are the three pillars that make the Japandi lifestyle a keeper.
Styles unite
Travelling is probably out of the question in the coming months, but with the right decorative pieces, you can still bring other cultures and styles into your home. Materials such as jute, rattan, wicker... bring an exotic touch to your interior without overpowering it. Japanese influences make their entrance into the world of interiors: a minimalist living world that breathes coziness. Everything is under the sign of peace, luxury and serenity - which fits in perfectly with the previous trends. This new style is called "Japandi" or Scandinavia and Japan united in one style.
Natural shades
When we dream about Scandinavian interiors, we think light wood types, combined with white accents in steel and marble. A nice nuance to this trend is to alternate different kinds of wood and color tones. Natural shades such as blue, green, brown and grey ensure that your interior does not become boring. For a more spicy touch, combine light wood types with black accents. What's striking is how we're leaving the clean lines and sharp corners behind. Round shapes and curvy pieces give interiors more personality.
Let nature in
Since the beginning of the lock-down, it has been noticeable how we turn to nature to make time for ourselves and take it easy. Bringing nature into your home creates a nice and healthy environment inside. Using plants and flowers is an easy way to give your existing living spaces this "natural" upgrade. Those who are less green-fingered, can always fall back on dried flowers, another alternative that is sustainable and environmentally friendly. Another idea is to opt for floral wall decorations or a stone statement vase. The ideal setting for a Japandi finishing touch!
Anit a en Think Pink zeggen 'bedankt' met zonnebloemen!
Bloemen om de strijd tegen borstkanker te steunen
Anita en Think Pink Europe zijn al sinds het prille begin partners in de strijd tegen borstkanker. Deze maand staan ze samen sterker dan ooit. Ze overspoelen België met zonnebloemen: een fris teken van hoop, perspectief en zomers geluk. Op de website van Think Pink Europe kan je een pakket met drie potzonnebloemen kopen, om te schenken aan iemand die je dankbaar bent of om je eigen huis op te fleuren. De opbrengst van de verkoop wordt gebruikt om Europese borstkankercampagnes mogelijk te maken.
Een kleurrijk cadeau voor Moederdag
Met deze zonnebloemen brengen Anita en Think Pink letterlijk de zon in huis en tuin, een symbool voor een hoopvolle blik op de toekomst. Met de zonnebloemen als cadeau kan je je hart laten zien en je persoonlijke 'knuffelcontact', een goede buur, of een collega bedanken. Maar de bloemen zijn ook het ideale cadeau voor alle moeders deze Moederdag. Ze worden bij hen thuis bezorgd en zorgen voor een warm, zonnig cadeau dat ook nog eens een goed doel steunt.
De zonnebloemen worden biologisch geteeld in België. De potten zijn duurzaam en volledig biologisch afbreekbaar en kunnen dus rechtstreeks in de tuin of op een balkon worden geplant. Ook de papieren verpakking is gemaakt van gerecycleerd materiaal en zorgt ervoor dat de zonnebloemen niet uitdrogen.
Anita Cares om vrouwen met borstkanker
Het bijstaan van vrouwen met borstkanker is al jaren een belangrijke missie voor Anita. Met de Anita Care-collectie voorzien zij in de individuele behoeften van vrouwen na een borstoperatie door borstprothesen van hoge kwaliteit, elegante prothesebeha's en prachtige badmode te maken, die iedere vrouw mooi laat voelen. Think Pink Europe kan al lang rekenen op de steun van Anita als sterke partner, onder andere voor Race for the Cure®, het grootste sportevenement in de strijd tegen borstkanker.
Anita zal 100 pakketten met zonnebloemen schenken aan verschillende borstklinieken in België om hen te bedanken voor hun harde werk.
Praktisch
• De zonnebloemen kunnen online besteld worden op de website van Think Pink Europe - • Een pakket met drie potzonnebloemen kost €24,90 (inclusief levering) - • Hoeveelheidskorting voor bestellingen van 3 pakketten en meer. www.thinkpinkeurope.org
Paco Rabanne introduceert een nieuwe, vrouwelijke geur die in de voetsporen treedt van Lady Million en Lady Million Empire: Lady Million Fabulous.
Lady Million Fabulous is ontwikkeld als de ideale aanvulling op een hypnotiserende avond vol spannende muziek en dans, want het leven is het leukst met een verleidelijk, energiek ritme.
Of ze nu vallen voor haar uitbundige charisma of haar extravagante partylooks, op de dansvloer zijn alle ogen gericht op Lady Million Fabulous. Lady Million Fabulous is fenomenaal en 'dressed to impress' – het absolute middelpunt van het feest.
De nieuwe Fabulous-campagne van Daniel Sannwald laat zien hoe de bekende topmodellen Simona Kust en Londone Meyers een feestje bouwen.
Simona Kust is regelmatig te zien op de cover van de meest iconische modebladen of op de catwalk van prestigieuze shows. Naast haar schittert Londone Meyers, het gezicht van Lady Million Empire.
En de hoofdcampagne van het merk – met Simona Kust en Joey Bada$$ – is al net zo indrukwekkend. Deze hiphopartiest en acteur werd geboren in Brooklyn en is de woordvoerder van 1 Million Parfum. Het origineel, met een twist. Samen gaan zij de hele avond door, de koning en koningin van de nacht – gekleed in Paco Rabanne.
De geur – verfrissende bloemen uit het Oosten
Lady Million Fabulous is gecreëerd door Anne Flipo, die ook de originele Lady Million heeft ontwikkeld. Lady Million Fabulous is een ultrasensueel avontuur – voor vrouwen die zich speels, een beetje ondeugend en fenomenaal willen voelen. Een parfum dat stralend zonlicht combineert met de geur van witte bloemen en een sensuele, houtachtige basis uit het Oosten.
Het begint sprankelend, met het energieke ritme van frisse roze pepers en mandarijn. Dan is het de beurt aan extravagante tuberoos en een exotische mix van witte bloemen (jasmijn, ylang-ylang) met de kracht en uitstraling van een middernachtzon. Mild, verleidelijk vanille wordt aangevuld met tonkabonen, kasjmierhout en mos, voor een krachtige gloed die de hele nacht blijft stralen.
Een prettige, lichte geur met een uitbundige, sensuele uitstraling, waar je jezelf heerlijk in kunt verliezen.
Flacon – dressed to impress
De diamantvormige flacon van Lady Million is gekleed in glinsterend zwart en helemaal klaar voor een feestje!
Deze fenomenale geur blijft de hele nacht stralen. Het stralende zonnemotief vangt het licht en creëert lagen van luxueus goud. Extravagant en heerlijk decadent. Hoogste tijd om te stralen!
Het Lady Million – assortiment
Of ze nu haar eigen imperium opbouwt of gewoon haar fenomenale zelf is, Lady Million kan kiezen uit een geurencollectie die net zo rijk en veelzijdig is als zij zelf.
↑bloemig
Lady Million Fabulous – bloemige en frisse geuren uit het Oosten botsen met een basis van vanille en mos. Flamboyant en onweerstaanbaar.
Lady Million – bloemig en houtachtig, aangevuld met een vleugje honing, patchoeli en sexy, witte bloemen. Verleidelijk en onweerstaanbaar.
Lady Million Empire – een bloemige chypre met magnolia, pruim en een vleugje cognac. Weelderig en onweerstaanbaar.
↓zoet
Paco Rabanne Lady Million Fabulous is vanaf 14 april 2021 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. @pacorabanne #ladymillionPacoRabanne
Lady Million Fabulous Eau de Parfum Intense 80ml € 118,20 - Lady Million Fabulous Eau de Parfum Intense 50ml € 92,20 - Lady Million Fabulous Eau de Parfum Intense 30ml € 64,40
De Belgische ontwerpster Kim Jacob creëert juwelen die zij als minimalistisch bestempelt maar die wel steeds een creatieve twist vertonen. De ontwerpster laat zich daarbij leiden door de ingevingen van het moment alsook door bestaande trends die ze naar haar hand zet met eigen unieke karaktertrekken.
Kim Jacob creëert juwelen die niet alleen minimalistisch van ontwerp zijn maar die ook minimalisme uitstralen als manier van leven. Kim Jacob Jewelry Design is een bewuste reactie tegen het vele ‘witte ruis’ en de prikkels in onze maatschappij. Dankzij de toevoeging van subtiele maar verrassende elementen zorgt Kim Jacob er wel voor dat die terugkeer naar de essentie in stijl gebeurt.
De creaties van Kim Jacob Jewelry Design vallen op een natuurlijke manier onder te verdelen in vijf collecties: Less is More, Unique, The Bold, Inspired en Untitled. Iedere collectie heeft eigen unieke kenmerken maar alle juwelen zijn steeds gecreëerd vanuit een passie voor het minimalistische gedachtegoed.
De creaties van Kim Jacob Jewelry Design zijn te vinden in concept stores in België, op de eigen webshop, op de webshop van Blink United en vanaf mei 2021 ook in haar boetiek in het centrum van Meise. Dit stulpje is meer dan zomaar een verkooppunt van de creaties van Kim Jacob Jewelry Design. Door partnerships aan te gaan met onder meer kledingverdelers wil de ontwerpster haar juwelen tot hun recht laten komen in een bredere lifestyle context. Bovendien vestigt Kim Jacob haar atelier op dezelfde locatie. Op die manier komen de klanten erg dicht te staan bij het creatieproces van hun eigen juweel.
Kim Jacob heeft een gevarieerde achtergrond maar steeds met creativiteit als rode draad doorheen haar leven. Een eerste ondernemerservaring in de horeca alsook de opleidingen Fotografie (Sint-Lukas), Juwelenontwerp (Syntra) en Arts & Métiers (Jean Toussaint) wakkerden haar creatieve en ondernemende ambities verder aan. Dat leidde tot de oprichting van Kim Jacob Jewelry Design in maart 2020, een lancering die versneld werd door de coronacrisis. Met de opening van een eigen boetiek in haar thuisbasis Meise wil Kim Jacob een stevig fundament leggen voor de verdere ontwikkeling van haar label.
» Franke laat je per moodboard ontdekken welk keukentype jij bent
Aan het roer van ieder schip staat een bekwame kapitein. En waar ook een briljante kapitein nodig is, is in de keuken. Jij stuurt aan, bepaalt de koers en verdeelt de taken. Of je nu houdt van heerlijk kokkerellen met het gezin of van last minute experimenteren, koken doe je zoals jij het wilt, want jij bent de gezagvoerder van de keuken. Maar welk soort kapitein ben jij? Franke laat je ontdekken welk keukentype jij bent en zet koers richting praktische en esthetische keukenoplossingen. Alle hens aan dek!
1. The Creative Cook
Jij staat als hobbyist aan het roer van een prestigieuze zeilboot. Jij proeft graag van het leven én van smaakvolle maaltijden, al hoeven die voor jou niet altijd hoogstaand te zijn. De ene dag flans je iets in elkaar met allerlei restjes, een andere keer bestel je takeaway of trek je naar een sterrenzaak. Je leeft van moment tot moment en gaat waar de wind je brengt. Het ruime (culinaire) sop tegemoet!
Met deze Franke-keukenoplossingen hou je koers:
• De Urban-spoelbakfamilie brengt karakter in je keuken. Ga je voor een spoelbak in olijfkleur met Orion, eentje gedrenkt in de warmte van blauwe bes met Denim of verkies je frisse Salie? Deze extreem duurzame Fragranit-trendkleuren spelen met licht en tillen jouw keukendesign naar een hoger niveau.
• De handige Andy Chef is jouw eerste stuurman in crime! Deze accessoireset bestaat uit een stijlvolle box, een afdruipbakje in rvs, een walnoten snijplank en een koksmes. Jouw praktische keukenhulp, steeds bij de hand!
• De Atlas Neo en Eos Neo – twee populaire klassiekers – krijgen een nieuw jasje. Bovenop tijdloos, industrieel zwart brengen deze keukenkranen met een combinatie van rvs en een pvd-coating drie unieke kleuren tot leven: antraciet, champagne goud en koper.
2. The Real Chef
Net als een ervaren kapitein met veel medailles op de borst, ben jij al lang geen groentje meer in het kookvak. Als ‘oude rot’ voel jij je nergens meer thuis dan achter het roer van je keuken. En die keuken straalt dat ook uit. Je keuken is als een jacht: kwalitatief, luxueus en met een verfijnd design. Je haalt het gastronomische uiterste uit jezelf om je vrienden en familie te verwennen en houdt ervan hun verwachtingen te overtreffen. Kortom, je kookt met passie, plezier en met net dat tikkeltje meer.
Breid uit of verfijn jouw territoriale wateren met Franke:
• Praktisch en efficiënt werken: that’s key! De Box Center is een alles-in-één spoeltafel die de belangrijkste toebehoren netjes opbergt in de daarvoor voorziene vakken. Keer op keer kan je proeven van ultiem kookcomfort.
• Lift: til jouw keukencomfort naar een hoger niveau. De Lift-keukenmengkraan kan met z’n vlakke uitloop, dubbele straal en laminaire straalregelaar de moeilijkste uitdagingen in de keuken aan. Simpel, maar zo effectief. Deze kranenfamilie bekoort met elegantie en buitengewoon gebruikscomfort: Lift staat garant voor kwaliteit en design, en vergroot met een slanke uitloop moeiteloos jouw werkveld en flexibiliteit in de keuken.
• Mythos: Tijdloos mooi, edel en onverwoestbaar ... met de Mythos-spoelbak wordt perfect georganiseerd én efficiënt koken kinderspel. Dankzij de elegant bedekte overloop, een strakke hoekradius van 25 mm en de onderbouwmogelijkheid in combinatie met een rvs-werkblad, gaat Mythos nog een stapje verder dan anderen en geeft hij een briljante meerwaarde aan de hygiëne in jouw keuken. Praktisch extraatje: met z’n uitzonderlijke maatvoering heeft de ene spoelunit de ideale breedte voor ovenschotels en bakplaten, terwijl je in de tweede (en slankere) unit overtollige restjes kwijt kan.
3. The Cosy Cook
Doe jou maar een gezellige sloep waar je met vrienden en familie samen kan genieten. Die sloep is een levendige plek waar gasten komen en gaan. Jij houdt van koken en je doet het goed. Jouw gerechten zijn smakelijk en niet al te ingewikkeld. Jouw keuken moet daarom voorzien zijn van alle basisbehoeften, maar je zegt natuurlijk geen nee tegen een slim accessoire.
Met Franke gooi je de trossen los:
• De Maris-familie is ongecompliceerd en schuift hygiëne als topprioriteit naar voren. Met zijn moderne look en spoelunits in XL-formaat past deze spoeltafel in een levendige familiekeuken. De extra grote spoelbak geeft je meer comfort en bewegingsvrijheid. Laat je creativiteit maar de vrije loop!
• Van hygiëne gesproken. De Atlas Neo Sensor-kraan is de hygiënekampioen. Heb je tijdens het koken de handen vol? De touchloze kraan bedien je met één zwaai en stopt na 30 seconden automatisch met lopen. Ga je voor een exemplaar in rvs of toch liever industrieel zwart? De keuze is aan jou.
• Centro: size does matter! Slimme functies en makkelijk te reinigen producten ... de Centro-spoelbakkenfamilie weet waar het bij een perfecte spoeltafel op aankomt. Het materiaal Fragranit+ brengt kleur, is breukbestendig, slijtvast en ongevoelig voor krassen, koude en hitte. Samen met de XL-spoelunit vormt Centro zo de perfecte oplossing om zelfs riante ovenschotels of bakplaten af te wassen.
De lente is in het land! Dit seizoen doet niet alleen de natuur openbloeien maar stelt ons ook moeilijke vragen: kleden we ons te warm of net te koud? Het huis 29TH|OCTOBER maakt het net iets eenvoudiger dankzij de halflange mantels met 3/4-mouwen. Het extraatje? De frambooskleur zorgt alvast voor een zonnige tint alsook voor een elegante look die niet moet onderdoen voor Jackie Kennedy.
Mantel Chloé - 29TH|OCTOBER - 745€
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en opereert vanuit het atelier in Brussel. Het merk maakt kleding voor mannen en vrouwen op basis van leder, daim en duurzame wollen huiden. De verantwoordelijke productie is in handen van vakmensen die met veel knowhow en passie werken. Het is een plek waar vakmanschap en passie worden doorgegeven en ieder detail uiterst belangrijk is.
Voor 29TH|OCTOBER is het bewerken van leder een eer en goed uitgevoerd werk een evidentie!
De lente wordt vaak gezien als een nieuw begin, een schone lei. Maar het is ook het seizoen waarin nieuw leven centraal staat en dat weet ook think tomato. Met de think baby box heb je het ideale kraamcadeau in handen. Laat je inspireren en kies voor een cadeau dat gegarandeerd in de smaak valt bij kersverse ouders!
Schenk meer dan een cadeau
Uitpakken met een origineel en handig kraamcadeau is dankzij think tomato kinderspel geworden. Met de think baby box van think tomato zullen kersverse mama's én papa's je eeuwig dankbaar zijn. Niet alleen toveren ze dankzij dit cadeau in een mum van tijd een gezonde maaltijd op tafel, je schenkt hen ook extra waardevolle tijd om te spenderen met hun kleine spruit. Een kraamcadeau op z'n best!
- TIP - Op de website van think tomato vinden kersverse ouders een walhalla aan smaakvolle recepten die je eenvoudig kan bereiden met de tomatensaus van think tomato.
Think baby by Julie
Bij Julie, de bezielster van think tomato, ontstond het idee om haar tomatensaus te vermarkten dankzij de geboorte van haar oudste zoontje. Tijdens haar eigen kraamperiode merkte ze hoe handig het was om kant-en-klare tomatensaus in huis te hebben. Net hetgeen waarnaar je op zoek bent als jonge ouder. Met de think baby box wil Julie andere jonge ouders helpen om de drukke kraamperiode op een gezonde én lekkere manier te doorstaan.
Cadeau voor ouders én baby
De think baby box bestaat uit vier potjes huisgemaakte kant-en-klare tomatensaus van Belgische kerstomaten die tot in de puntjes afgekruid is. Daarmee tover je gezonde gerechten op tafel met een heerlijk rijke smaak.
Ook de kleine spruit geniet mee van dit overheerlijke cadeau. In de box zit ook een uniek think tomato truitje voor de pasgeboren baby. Daarvoor koos Julie voor een standaardmaat van 3 jaar zodat de trui lekker lang gedragen kan worden. Je kan de trui én box bovendien laten personaliseren met de naam van de pasgeboren baby zodat je kraamcadeau een unieke touch krijgt.
De think baby boxen zijn verkrijgbaar vanaf € 49,50 euro. Kan je niet op kraambezoek gaan? Geen nood! Deze box kan aan huis geleverd worden bij de jonge ouders. Ontdek meer op ww.thinktomato.be
Praktisch
De prijs per pot think tomato bedraagt €5,95. De think baby boxen zijn verkrijgbaar vanaf € 49,50 euro (inclusief levering indien nodig). Meer informatie en online bestellingen: https://www.thinktomato.be/. Een leuk extraatje: gratis levering vanaf een bestelling van 8 potten. Je vindt think tomato in verschillende verkooppunten.
Het Belgische IWAS zet de toon in geupcycled design. Met een assortiment dagelijkse gebruiksvoorwerpen geeft het platform een tweede leven aan afgedankte materialen zoals glas, autobanden en verpakkingen. Het resultaat is een collectie stijlvolle en kleurrijke ontwerpen die niet enkel je huis opfleurt, maar ook in de gemeenschappen van de buitenlandse producenten het mooie weer maakt. Want samen met hen steunt IWAS lokale initiatieven om afval te verminderen, onderwijs te promoten en armoede te stoppen. Upcycling, daar zit muziek in!
EEN GOED VERHAAL ...
IWAS groeide de afgelopen drie jaar uit van kleinschalig initiatief tot circulaire speler met grote ambities en wereldwijde partners. Als volwassen upcyclingplatform toveren ze nu op brede schaal oude voorwerpen met een minimum aan extra grondstoffen om tot nieuwe, aantrekkelijke producten. Een aanpak die in steeds meer domeinen weerklank vindt: van mode tot interieur, upcycling – of het herwaarderen en herbestemmen van afgedankte “grondstoffen – is hot & here to stay. Een beetje bewuste producent en consument weet immers dat we voorzichtig met onze omgeving moeten omspringen willen we onze toekomst even stralend als onze garderobe of ons interieur houden.
En daar stopt het niet voor IWAS. Door de productie in India en Indonesië te laten, kunnen de gemeenschappen van de lokale bedrijven een graantje meepikken van de groeiende welvaart. De producenten bieden werkgelegenheid aan de plaatselijke bevolking en geven die een eerlijk loon. Zo kunnen families hun kinderen op school laten in plaats van hen ook aan het werk te zetten. Daarbovenop heeft IWAS een uitbreiding van hun giving back-systeem uitgewerkt: voor elk verkocht IWAS-product wordt er 1 maaltijd aan een schoolgaand kind in Indonesië geschonken.
... HEEFT EEN HAPPY END!
Wie dus kiest voor een item van IWAS, kiest niet alleen voor een handig, trendy en bovendien betaalbaar product, maar ook voor een hele wereld erachter. Dat maakt lunchen of dineren dubbel zo appetijtelijk. Én plezierig, want elk IWAS-product komt met een verhaal: zo was ieder glas ooit een wijn- of bierfles, worden shoppers gemaakt van kleurrijke billboards en de rugzakken van oude legertenten en rubberen banden. Stuk voor stuk fleurige ontwerpen voor moderne huishoudens die met beide voeten in het leven staan.
24 nieuwe appartementen in het centrum van het Waals-Brabantse Waver
Vastgoedontwikkelaar e-maprod kijkt resoluut naar de toekomst en doet een jonge wind waaien in het centrum van Waver (Waals-Brabant). Een gebouw op een steenworp van het station wordt volledig vernieuwd en omgetoverd tot een complex met 24 nieuwe appartementen.
Het is echter ook een project dat de geschiedenis van de site alle eer aandoet: onder meer de iconische structuur van het oude molentorentje blijft behouden. Moulin à Vent heeft de ambitie om een uitvalsbasis en een thuis te bieden aan 24 gezinnen die hoge eisen stellen op het vlak van constructie en wooncomfort. Voor e-maprod is dit een belangrijk project omdat het de eerste ervaring buiten Brussel is. De vastgoedontwikkelaar steekt niet onder stoelen of banken dat het de komende jaren wil uitbreiden in Vlaanderen en Wallonië. De werken op de werf van Moulin à Vent zijn gestart in februari 2021 en de oplevering van het gloednieuwe complex is voorzien in september 2022.
Een nieuwe dynamiek in Waver
Het project Moulin à Vent past perfect bij de trend en de nieuwe dynamiek die de stad Waver sinds 2017 beoogt. Die ambities kaderen in het project ‘Wavre in Progress’ dat de stedenbouwkundige ambities van de stad vertolkt. Het polyvalente cultuurcentrum (La Sucrerie) betekende de start van een breder project om het stadscentrum mooier te maken. Denk maar aan de herinrichting van het station (met de verplaatsing van het TEC-busstation naar de parking van de rue du Moulin à Vent), de bouw van een nieuwe parking aan Mésanges, de herinrichting van de Carabiniers site of de renovatie van het wegennet.
Moulin à Vent heeft een stijlvolle en tijdloze architectuur die recht door zee is. Het vastgoedproject is de bijdrage die e-maprod levert aan de collectieve inspanning van de stad Waver.
"E-maprod is al meer dan 20 jaar actief als verkoper van vastgoed, als vastgoedontwikkelaar en als beheerder van de eigen vastgoedportefeuille, zowel in Frankrijk (80% van de activiteit) als in België (20%). Moulin à Vent is ons eerste project buiten Brussel. We nemen onze ervaring met prestigieuze realisaties uit de hoofdstad mee en we zijn erop gebrand om van deze eerste stap in Waals-Brabant een succes te maken. Ons doel tegen 2023 is duidelijk: een honderdtal nieuwe wooneenheden per jaar opleveren in Brussel maar ook in Wallonië en Vlaams-Brabant" - Stéphane Benaym, oprichter van e-maprod - WWW.MOULIN-A-VENT.BE
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the launch of the Spring 2021Tommy Hilfiger Adaptive collection, an innovative line of clothing designed to make dressing easier for adults and children with disabilities. The Tommy Hilfiger Adaptive collection features the same classic American cool with a twist designs as other collections for men, women and kids. This season redefines the preppy aesthetic through a modern mix of court sports and coastal prep styles, combining TOMMY HILFIGER’s classic red, white and blue color palette with spring pastels. The versatile pieces in the Tommy Hilfiger Adaptive Spring 21 collection effortlessly function as everyday essentials, stylish work-from-home staples and refined comfort wear, incorporating modifications that promote ease of movement with easy closures, seated-wear solutions and fits for prosthetics.
“Tommy Hilfiger Adaptive is about creating fashion that is accessible to everyone, regardless of ability,” said Tommy Hilfiger, Principal Designer, Tommy Hilfiger Global. “Getting dressed should be a joy – an experience that empowers you to look good and feel good in what you are wearing. Our adaptive collections have revolutionized everyday dressing for people with disabilities, giving them the independence and confidence to express their individuality through style.”
Tommy Hilfiger Adaptive casts diverse talent from the adaptive community in its campaigns. The Spring 2021 campaign stars Olympic cyclist Kristina Vogel, Paralympian Rheed McCracken, Paralympic swimmer and track runner Haven Shepherd, former football player Isaiah Pead, paddle boarder Jonas Letieri, model Ashley Young, model Teddy B., and models and sisters Mila and Elora. The Spring 2021 collection launches online on tommy.com and through select online retailers in March.
The shopping journey for Tommy Hilfiger Adaptive is also created with the goal of end-to-end accessibility for consumers. A “shop by solution” feature on tommy.com guides shoppers through all adaptive modifications, allowing them to choose the best solution for their lifestyle. Tommy Hilfiger Adaptive orders placed on tommy.com arrive in accessible, user-friendly packaging that provides ease of opening and returning. In the Unites States, customers can also shop Tommy Hilfiger Adaptive on tommy.com using Alexa’s voice-enabled technology.
More than one billion people globally live with a disability, and yet they have been largely overlooked by the fashion industry. Determined to address this gap in the market and to make a positive difference, TOMMY HILFIGER became the first global lifestyle brand to modify its mainstream apparel to fit the needs of people with disabilities. Tommy Hilfiger Adaptive launched in the United States in Fall 2017, and the line is now available in Europe, Japan, and Australia on tommy.com and through select retail partners.
Tommy Hilfiger Adaptive is part of TOMMY HILFIGER’s ongoing commitment to create fashion that wastes nothing and welcomes all, driving forward the company’s mission to be a brand that works for every TOMMY fan – always inclusive, completely accessible.
SMART SUN PROTECTION : Smart Sun Protection® van Collistar Research is een innovatief filtersysteem dat de aanmaak van vitamine D bevordert. Een echte game-changer in zonverzorging. De nieuwe formule activeert vitamine D als het product vóór blootstelling aan de zon wordt aangebracht en weert alleen de schadelijke straling. Zo kan de huid maximaal profiteren van de voordelen van zonlicht.
Vanaf nu kun je zonder zorgen zonnen en veilig een bruine teint opbouwen. Dankzij het nieuwe Smart Sun Protection® wordt de huid beschermd tegen de negatieve effecten van de zon, maar worden de positieve effecten van de zon doorgelaten. Want naast dat je door de zon een prachtige bruine teint kunt opbouwen, activeert de zon ook een aantal belangrijke fysiologische processen die ons mentale en fysieke welzijn bevorderen.
Hoe werkt dit precies? Het heeft allemaal te maken met Smart Sun Protection®, de innovatieve formule van Collistar die het positieve effect van zonlicht maximaliseert (de belangrijke processen die bij blootstelling aan de zon worden geactiveerd) en fotoveroudering voorkomt.
Wat Smart Sun Protection® zo bijzonder maakt, is dat deze formule een oplossing biedt voor die eeuwige afweging tussen schadelijke effecten en voordelen. In een belangrijk wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat we de productie van vitamine D kunnen stimuleren door ons beter te beschermen tegen UV A-straling. Door de verhouding tussen de filters voor beide soorten straling te veranderen, kan aan beide behoeften worden voldaan: de huid kan deze essentiële vitamine aanmaken terwijl de huid toch wordt beschermd.
DE COLLECTIE, HET MILIEU
De zonbescherming van Collistar staat al ruim tien jaar garant voor een mooie, zongebruinde huid dankzij de werkzaamheid, veiligheid, zintuiglijke eigenschappen en geur waar Collistar bekend om staat. Daaraan verandert niets. Wat wel verandert, is het slimme systeem dat je ook terugvindt in onze zonverzorgingsproducten met verschillende beschermingsfactoren: laag, middelhoog en hoog.
NIEUW : Naar aanleiding van de voortdurende vraag naar betere bescherming hebben we de beschermingsfactor van twee bestsellers in de lijn, onze Tanning Moisturizing Milk Sprays, veranderd. SPF 10 en 15 zijn vervangen door SPF 20 en 30 zonder in te leveren op bruiningskwaliteit. De textuur is geperfectioneerd zodat de producten snel worden opgenomen, de huid prettig aanvoelt na het aanbrengen en het product maximaal waterbestendig is.
Ook de productverpakkingen zijn vernieuwd: bepaalde verpakkingen zijn voor 100% van gerecycled materiaal gemaakt en voor de doosjes is uitsluitend FSC-papier gebruikt. Daarnaast is het ontwerp van de meeste flacons geoptimaliseerd, zodat ze praktischer zijn in gebruik.
Collistar staat voor Clean for the Skin, Clean for the Planet. In lijn met ons streven om het welzijn van onze planeet te beschermen, zijn de formules duurzaam en koraalvriendelijk*.
EEN COLLECTIE VOOR IEDERS BEHOEFTE
Met één product zonder filters, drie producten met een lage beschermingsfactor (SPF 6 of 10), vier producten met een middelhoge beschermingsfactor (SPF 15 of 20), vier producten met een hoge beschermingsfactor (SPF 30) en een reeks producten voor de hypergevoelige huid (SPF 30 en 50+) zorgt de zonverzorgingslijn van Collistar dat alle fototypen en teints geheel veilig kunnen worden blootgesteld aan de zon en kunnen genieten van een zongebruinde huid.
Maar dat is nog niet alles. De aftersunlijn telt maar liefst vier producten met verschillende texturen, waaronder een ware bestseller: Moisturizing Restructuring After Sun Balm. Van deze populaire aftersun zijn sinds de introductie al meer dan 2.500.000 flacons over de toonbank gegaan. En hét product dat je op stranden over de hele wereld tegenkomt, is Supertanning Water Moisturizing Anti-Salt Spray. Dit product is ideaal om de huid te verfrissen, sporen van zout te verwijderen en het zongebruinde effect te perfectioneren.
Dankzij de aangename,zintuiglijke textuur laten de producten zich gemakkelijk aanbrengen zonder zwaar aan te voelen of witte strepen achter te laten. Zijdezachte oliën, transparante sprays die niet hoeven te worden ingemasseerd, crèmes die de huid perfectioneren, verfrissende waters zonder filters, lichte maar kalmerende melksprays, romige crèmes voor een droge huid... Er is voor ieder wat wils.
Nog een laatste voordeel? De unieke en onmiskenbare geur. De zonverzorgingsproducten van Collistar zijn te herkennen aan hun heerlijke geur van bergamot, fresia, roos, oranjebloesem en muskusachtige basisnoten... de essentie van de zomer.
HYPER-SENSITIVE SKIN LIJN - (SPF 30/SPF 50+) : De werkzaamheid van geavanceerde formules en de bescherming van de nieuwste generatie filters om de huid veilig bruin te laten worden. Collistar Research heeft een reeks zonverzorgingsproducten voor de hypergevoelige huid ontwikkeld met een extreem actief ingrediënt: Siciliaanse Opuntia (beter bekend onder de naam cactusvijg). Dit ingrediënt is rijk aan flavonoïden, plantaardig gom, polysachariden en vitaminen en heeft intensief hydraterende, antioxiderende en kalmerende eigenschappen. De lijn is ook geschikt voor kinderen en is ideaal om de huid te beschermen op grote hoogten. Let op: stel kinderen op het warmste moment van de dag niet langdurig bloot aan de zon.
HOGE BESCHERMING - (SPF 30/SPF 50+) : Crèmes en zonverzorgingsproducten voor het gezicht en het lichaam (SPF 30) met een lichte textuur die maximale bescherming bieden tegen de zon en bovendien waterbestendig zijn. Deze producten beschermen de huid tegen schade door UV A- en UV B-straling en infraroodstraling en gaan vrije radicalen en huidveroudering tegen.
NIEUW: Supertanning Moisturizing Milk Spray SPF 30 200 ml - Global Anti-age Protection Tanning Face Cream SPF 30 50 ml - Moisturizing Tanning Spray SPF 30 200 ml - Ultra Protection Tanning Cream SPF 30 200 ml
MEDIUM BESCHERMING - (SPF 15/SPF 20) : Een crème, olie en spray (SPF 15 en 20) voor het gezicht en het lichaam met een lichte textuur die de huid goed beschermt tijdens blootstelling aan de zon. Deze producten beschermen de huid tegen schade door UV A- en UV B-straling en gaan vrije radicalen tegen.
NIEUW : Supertanning Moisturizing Milk Spray SPF 20 200 ml - Supertanning Moisturizing Dry Oil SPF 15 200 ml - Intensive Ultra-rapid Supertanning Treatment SPF 20 200 ml - Moisturizing Tanning Spray SPF 20 200 ml
LAGE BESCHERMING - (SPF 6/SPF 10) : Een baanbrekende crème, -olie of -spray (SPF 6 of 10) met een formule die de huid beschermt tegen UV A- en UV B-straling en de melanineproductie stimuleert om het bruiningsproces te versnellen en intensiveren. Ideaal om snel bruin te worden als de straling nog niet zo intens is of de huid al gebruind is.
Intensive Ultra-rapid Supertanning Treatment - “Weekend Special” SPF 6 200 ml - Supertanning Moisturizing Dry Oil SPF 6 200 ml - Supertanning Moisturizing Spray SPF 10 200 ml
AFTER SUN : De belangrijkste functie van een aftersun is de huid van het gezicht en het lichaam voeden, kalmeren en hydrateren om het weer zacht te maken. Collistar Research heeft een uitgebreide lijn aftersunproducten ontwikkeld die voor ieder wat wils biedt dankzij de verschillende formules en texturen. Alle producten bieden een eindeloos gevoel van frisheid, intensieve hydratatie en dat langdurige zongebruinde effect waar je altijd al van gedroomd hebt.
Moisturizing Restructuring After Sun Balm 400 ml - Two-Phase After Sun Spray with Aloe 200 ml - Supermoisturizing Regenerating After Sun Cream 200 ml - After Sun Shower-Shampoo Moisturizing Restorative 400 ml
DE NIEUWE SUNCARE COLLECTIE IS VERKRIJGBAAR VANAF APRIL 2021.
15 jaar bestaan en 1000 wensen - Elk jaar brengt Brussels Design September een honderdtal belgische en internationale ontwerpers samen met designliefhebbers en/of -kenners. Dit festival nodigt het grote publiek uit om nieuwe facetten van design te ontdekken (Arts&Crafts, juwelen, keramiek, textielkunst, Fablabs, Upcycling,...) doorheen het creatieve denkproces van de exposanten. Onder de vele evenementen die worden aangeboden, kunnen bezoekers kiezen voor tentoonstellingen, open ateliers, happenings, conferenties, ontmoetingen en workshops die een verrijkende uitwisseling van kennis en gevoeligheden stimuleren.
Gezien de restricties die het gevolg zijn van de wereldwijde gezondheidssituatie, wensen we het gebrek aan sociale banden in te vullen. Daarom willen wij u er ter gelegenheid van deze 15e editie van Brussels Design September aan herinneren dat het festival vooral een tijd van ontmoetingen is. Dit jaar zal de nadruk liggen op de dialoog, door de organisatie van thematische parcours die zullen worden toegespitst op actuele kwesties en op de evolutie van onze levenswijzen.
In de eerste plaats zal de nadruk worden gelegd op het fundamentele thema ecologie, met activiteiten gewijd aan Ecodesign en Industrieel Design met een focus op het eco-verantwoorde aspect van tweedehands-en vintage aankopen. Anderzijds zal een er specifiek parcours worden gewijd aan ruimtelijk design, in zijn dimensie rond het ontwerpen van nieuwe werk- en leefruimten (coworking, coliving), in nauwe samenhang met onze nieuwe dagelijkse context. Wij willen een groot en gevarieerd publiek kennis laten maken met de Design Thinking methode, die gebaseerd is op het delen van ideeën en samenwerking, om hen nogmaals te herinneren aan het belang van het menselijke element en de interactiviteit daarvan tijdens de evolutie van een ontwerp.
Ten slotte zullen we met het Arts&Crafts parcours de rijkdom van Brussel op het gebied van design en ambachten in het algemeen blijven promoten.
De Contemporary Design Market, in synergie met de Brussels Design Market, vindt plaats op 25 & 26 september in Tour et Taxis, in het hart van het onlangs gerenoveerde Maritiem Station. Iedereen zal kunnen kennismaken met een electie van 50 belgische of in België gevestigde ontwerpers, die hun werk zullen voorstellen en verdelen.
Na 15 succesvolle edities is Design September één van de onvermijdelijke spelers in het brusselse creatieve landschap. Dit platform ondersteunt de opleiding, de professionalisering en de promotie van de designsector en de economische activiteit ervan.
Brussels Design September 2021 - designseptember.be - Contemporary Design Market - 25&26 September 2021 - Tour et Taxis
The color wheel is a big game-changer in fashion, especially to get some variety into your closet. Our mind sees a fashionable, matching outfit as symmetry and balance, yes a shimmer of piece of mind. We respond well to harmonious color combinations. To create a pleasant looking and well-put-together outfit, think complementary colors with Caroline Biss
Violet and yellow
For those who like to make a bold statement, violet and yellow might be just right for you! Both colors are perfect for this season, bringing joy and happiness to your outfit.
Blue and orange
A strong contrast to stand out from the fashion crowd. Your favorite shade of blue combined with uplifting orange. Whether you prefer toned-down shades such as pastels or more vibrant variants, blue and orange always seem to match.
Red and green
Red and green only for Christmas? Not really! This cheeky combo is also very nice for summer escapades. If you use the right shades and textures that is. Think of a khaki green jacket and a dress in red leather. Who's in?
We are caught up in reality, with a sense of adventure that still flickers inside of us. Let’s get lost in the moment and wonder… No matter what choice we make or where we might go. Live in the moment and let adventures fill our soul. Because no matter which direction we choose and how furiously our heart is beating. Let’s keep on dancing. Explore. Live life to the fullest. And pursue our own happiness.
We love our wardrobe to be filled with timeless key pieces, but we also love a little edge. Classic doesn't need to mean boring. Belgian fashion brand CKS is a master in redefining these staples and invites all of us to mix and match with key pieces, to create on-trend looks.
Dressed up shorts : Shorts aren't for everyone, you say? Well, than you haven't tried this long, wide legged pair in faux leather. They suit anybody/ any body, as you can wear them in a loose silhouette, or accentuate your waist.
The jumpsuit : This über comfy clothing item can be a working class hero or a garden party star. Pair with some heels to create a less laid-back, more elegant look.
The blazer : A classy, smoking jacket, but make it oversized and fun-loving. Wear it with classy trousers as a full-on suit, or pair with a slick dress or wide midi-skirt.
The pastel staple : No trendier color than pink this spring, but these pastel hues won't go out of style any time soon. So invest, mix, match and be admired.
The pencil skirt : Tight fitting, high waisted (black) skirts usually mean business. These colorful versions in faux leather or padded fabrics fit perfectly for any occasion - and yes, that means work too.
The 7/8 skirt : Orange bottoms? Should you dare? Obviously, you should. This calf length skirt, at least. Pair with a dressy shirt, or dress it down, with a cool T-shirt and a blazer with a print.
Noordbrabants Museum: interactieve Van Gogh presentatie
Het ideale vertrekpunt voor een ontdekking door Vincent’s Homeland
Wie Noord-Brabant zegt, zegt Vincent van Gogh. Want het is het Noord-Brabantse landschap dat de meesterschilder inspireerde én vormde. Reden genoeg voor Het Noordbrabants Museum in Den Bosch om een volledig nieuwe expositieruimte te wijden aan Van Gogh. Vanaf 26 maart kan je er (voorlopig enkel nog virtueel) terecht voor originele schilderijen, brieven, foto’s, animaties en veel meer. En van zodra het weer kan, heet Noord-Brabant je van harte welkom om het met je eigen ogen te ontdekken en daarnaast letterlijk in de voetsporen te treden van Van Gogh. Haal je fiets maar van stal want de unieke Van Gogh fietsroute wacht op je.
Slingerende beken, uitgestrekte natuurgebieden, boerenland, landgoederen en prachtige stads- en dorpsgezichten boden Van Gogh inspiratie om zijn schilderdoeken te vullen. En Het Noordbrabants Museum is de enige plek in Brabant waar je die doeken kan bewonderen. In 1984 kocht het museum een eerste werk van Van Gogh aan en werd de collectie uitgebreid in het reeds bestaande Van Gogh-paviljoen. Maar op 26 maart opent Het Noordbrabants Museum de compleet vernieuwde en omvangrijke presentatie ‘Van Gogh in Brabant’.
Van leerling tot meesterschilder
Aan de hand van een interactieve tijdlijn geeft de tentoonstelling je een idee over Van Goghs leven. Want ook hij begon ooit als ‘schildermenneke’ voor hij het schopte tot wereldwijd fenomeen in de kunstwereld. Aan de hand van 13 (!) originele schilderijen, persoonlijke documenten, foto’s en geanimeerde brieffragmenten wordt je beeld over de loopbaan van Van Gogh gevormd en ontdek je de link met zijn geliefde Noord-Brabant.
435 km fietsen doorheen Vincent’s Homeland
In Brabant treed je letterlijk in de voetsporen van de Meesterschilder. De nieuwe Van Gogh tentoonstelling is dan ook het ideale vertrekpunt om erna doorheen het landschap te bewegen waar Van Gogh zijn inspiratie haalde met de Van Gogh fietsroute; 435 km aan cultureel fietsplezier, onderverdeeld in 10 unieke lussen. De fietsroute maakt deel uit van het Brabantse knooppuntensysteem en is toegevoegd aan de nieuwe routemodule op visitbrabant.com met nog meer inspiratie voor onderweg. Je hoeft dus niet meer te doen dan de Van Gogh-bordjes te volgen om te ontdekken wat Brabant voor hem betekend heeft.
Hier moet je zijn in Brabant…. als je oog en oor voor Van Gogh hebt
De fietsroutes vormen een heerlijke balans tussen gevarieerde Brabantse landschappen en plekken die Van Gogh hebben gevormd. Zo fiets je langs Van Goghs ouderlijk huis in Zundert, waar hij woonde tot zijn zestien jaar. Je passeert de Van Gogh Kerk in Etten-Leur, waar het voor Vincent allemaal begon. Je botst op de Collse Watermolen in Nuenen, die terugkomt in een van zijn schilderijen van de tentoonstelling in Het Noordbrabants Museum. Of je fietst over het magisch verlichte Van Gogh-Roosegaarde fietspad, een weerspiegeling van zijn schilderij ‘Starry Night’! Meer inspiratie vind je hier.
Digitaal bezoek
Vanaf 26 maart 2021 opent de nieuwe tentoonstelling in Het Noordbrabants Museum haar deuren. Nou ja, haar virtuele deuren. Dit aangezien het jammer genoeg nog niet aan de orde is om de grens over te steken. De vaste presentator van de online museumtour, Lucas De Man, neemt je mee doorheen de tentoonstelling. Dit met de nodige portie humor op een bedje van onuitputtelijke nieuwsgierigheid. De tour is gratis te bekijken via www.hnbm.nl/tour. En ondertussen fingers crossed dat we snel opnieuw onze Noorderburen kunnen gaan bezoeken en de musea hun deuren weer openen.
Belgen boeken massaal én last minute een vakantiewoning in eigen land
+70% boekingen voor paasvakantie in België t.o.v. 2019 en 32% van de paasvakantie boekingen geboekt in maart 2021.
Belgen trekken er tijdens de aankomende paasvakantie massaal op uit in eigen land, zo blijkt uit data van vakantiehuizenspecialist Belvilla. Ten opzichte van het pre-coronajaar 2019 worden er voor de paasperiode liefst 70% meer vakantiewoningen door Belgen in eigen land geboekt. Al zijn er ook grotere woningen terug vrijgekomen vanwege de nog geldende restricties én dat biedt kansen voor late beslissers die graag een vakantie doorbrengen in een comfortabele vakantiewoning met veel faciliteiten. Last minute boeken blijft nog altijd een trend, want maar liefst 32% van de boekingen voor de aanstaande paasvakantie werd in maart 2021 geboekt.
Ten opzichte van vorig jaar bedraagt de stijging zelfs 158%. “Maar die vergelijking geeft een vertekend beeld, omdat aan het begin van de coronapandemie alle boekingen vervielen”, verduidelijkt Hanita van der Meer, Director PR and Communication van Belvilla.
Last minutes : De cijfers geven aan dat, met de mooie weersverwachtingen en het verbod op niet-essentiële reizen, veel mensen interesse tonen om last minute nog een vakantiewoning in eigen land vast te leggen. Wie voor de paasvakantie iets wil boeken, moet snel zijn, want er zijn veel woningen verhuurd. De bezettingsgraad voor de woningen in België bedraagt ongeveer 60% voor de weken van eind maart tot 18 april.
Lichtpuntje voor late beslissers
Toch is er ook een lichtpuntje voor late beslissers: er zijn recentelijk ook annulaties van mensen die al een hele tijd geleden boekten voor een grote groep, zoals boekingen van Pasen 2020 die met een jaar zijn verzet en die daar nu – door de regels die nog altijd streng zijn – van afzien. Deze mensen krijgen vanwege deze Force Majeure hun geld terugbetaald of kunnen omboeken. De woningen zijn dus opnieuw vrij gekomen. Meestal gaat het hierbij logischerwijs dan ook om de grotere villa’s of landhuizen met heel wat faciliteiten. Net die faciliteiten blijken echter ook interessant te zijn voor gezinnen en vind je minder terug in kleinere woningen.
Het mag ietsje meer zijn voor de Belg
Het valt Belvilla op dat de Belg in het zoeken naar een vakantiewoning voor de Paasvakantie meer dan anders zoekt op woningen met extra faciliteiten om samen van te kunnen genieten, er wordt met name gezocht op ‘wellness’ in de woning, maar ook speelfaciliteiten zowel in als buiten de woning. Het afgelopen jaar hebben gezinnen kunnen sparen door o.a. geannuleerde vakanties, uitgebleven uitstapjes en etentjes waardoor de Belg iets meer over lijkt te hebben voor een luxueuzere vakantiewoning met extra’s die het verblijf nog iets specialer maken.
Populairste regio’s in eigen land
De vakantiewoningen die door Belgen zijn geboekt voor de paasvakantie zijn gelegen in de volgende regio’s: 1. Luxemburg (België) - 2. Luik - 3. Namen - 4. West-Vlaanderen - 5. Limburg (België)
Al meer dan 40 jaar selecteren en beheren wij zorgvuldig de beste vakantiehuizen in Europa. Deze worden allemaal 100% beheerd, toegankelijk geprijsd en dienovereenkomstig gewaardeerd: onze gasten beoordelen hun ervaring met Belvilla gemiddeld met een 8,4. Maar we blijven innoveren om mensen te verrassen met onze diensten en handige functies, zoals onze digitale self-check-in, onze no-deposit standaard en 24/7 ondersteuning. Belvilla is marktleider in de Benelux en een van de grootste Europese spelers op het gebied van vakantiehuizen. Belvilla maakt onderdeel uit van OYO Vacation Homes.
Met 14 nieuwe expeditieschepen zal 2021 de cruisegeschiedenis ingaan als hét expeditiejaar. Daarbij zet Seabourn met de nieuwe, ultraluxueuze Seabourn Venture de kroon op een uitzonderlijk jaar voor dit nichesegment binnen de cruisewereld. Een verbluffend schip en een ongezien winterprogramma zal het hart van menig reiziger sneller doen slaan.
Méér met Seabourn Venture
Expeditieschepen zijn een aparte categorie in de cruisewereld, met twee hoofdkenmerken: de scheepsromp is extra stevig, om door het ijs te kunnen varen. Met een expeditieschip kom je in de meest extreme bestemmingen, waar meestal geen havens zijn. Daarom zijn Zodiacs onmisbaar, extreem sterke rubberboten waarmee passagiers veilig aan wal kunnen gaan, van de Noordpool tot zelfs Antarctica, en waarmee je de natuur en het landschap van heel dichtbij kan bewonderen.
Bij Seabourn voegt men aan het avontuur een flinke dosis luxe toe. Seabourn Venture is een volbloed expeditieschip en een ultraluxueus boetiekschip. De luxe vind je terug in het verbluffende design, de uitzonderlijke service (evenveel passagiers als crew), de prachtige suites, de vier restaurants, de spa en wellness etc. De architecten hebben het schip zo ontworpen dat je aan boord maximaal kan genieten van de fenomenale landschappen. Ramen zijn extra groot, van de observatielounge en de suites tot en met de sauna. Er is ontzettend veel ruimte op de buitendekken voor de gasten om te genieten van het prachtige landschap.
Seabourn Venture zal over 24 zodiacs en kajaks beschikken, en als primeur, twee mini-onderzeeboten voor zes passagiers, jawel! Deze state-of-the-art onderzeeërs zijn speciaal gebouwd voor Seabourn Venture. Ze worden bestuurd door gerenommeerde experts van ons Expeditie Team en voegen een geheel nieuw facet van avontuur toe aan de Seabourn ervaring. Gasten zullen van hieruit alles zien, van levendige riffen tot indrukwekkende onderwater ijskliffen.
De luxe wordt ook gemaakt door het expeditieteam. Maar liefst 26 ervaren expeditiespecialisten en wetenschappers zorgen ervoor dat de passagiers intens de bestemming beleven en erover leren. Ze begeleiden de uitstappen en tijdens het varen delen ze hun kennis met voordrachten. Het conceptuele design is gebaseerd op de grootst mogelijke immersie in de bestemming.
Lancering eerste seizoen
Op 11 december 2021 gooit Seabourn Venture in London voor het eerst de trossen los, richting Noorwegen en Noordkaap. De eerste cruises zijn ideaal om het noorderlicht te zien. Maar er is zoveel meer: van de Scandinavische kerstsfeer tot echte wintersport, van het ontdekken van UNESCO-werelderfgoed tot intens genieten van wat het schip te bieden heeft, Seabourn heeft alle creatieve registers opengetrokken. Tijdens de kerstcruise wordt er in de driehoekige kathedraal van Tromsø een exclusief concert gegeven. Wie het extreme wil, krijgt de kans om te snorkelen met de walvissen, een van de topexcursies. Vanaf de lente schakelt Seabourn Venture een expeditieversnelling hoger. Het schip zet dan koers naar het land van de ijsbeer, de Svalbard archipel (waarvan Spitsbergen het grootste eiland is).
Door zijn bescheiden afmetingen kan Seabourn Venture grotendeels via binnenroutes varen (i.p.v. op volle zee). Het voordeel is dubbel: geen last van eventueel slecht winterweer, en constant een prachtig landschap dat voorbijglijdt. Seabourn is all-inclusive. Bij elke stop is een excursie inbegrepen in de prijs. De uitstappen met zodiacs zijn altijd inclusief, alsook duik- en mountainbike-excursies. Speciale tochten als helikoptervluchten of een overnachting in een iglo-hotel zijn extra.
Seabourn staat al jaar en dag gerangschikt onder ‘s werelds top reisopties door professionele criticasters en lezers van prestigieuze reispublicaties zoals Departures, Travel + Leisure and Condé Nast Traveler. De stijlvolle, onderscheidende cruisevakanties staan bekend om: • Speciaal gebouwde expeditie schepen, met ‘polar class’ PC6 ijsversterkte romp, met geavanceerde manoeuvreertechnologie voor de hoogste graad van stabiliteit, veiligheid en comfort - • Een expeditieteam van wereldklasse, voor een optimale beleving van de bestemming - • Uitsluitend suites, allen met terras en zeezicht, en luxueus ingericht - • Speciaal ontwikkelde expeditieroutes naar de meest begeerde en bekende afgelegen bestemmingen ter wereld - • Kleinschalige schepen voor een intieme sfeer - • Intuïtieve, persoonlijke service door gepassioneerd personeel om de verwachtingen van de gasten te overtreffen - • Inclusieve expeditie-ervaringen met Zodiacs, duiken en snorkelen - • Optionele expeditie-ervaringen met kajaks en speciaal gebouwde duikboten voor 6 passagiers - • Welkomschampagne en gratis minibar gevuld met dranken naar keuze - • Navigatiebrug open voor publiek (tenzij de kapitein het anders bepaalt) - • Alle restaurants zijn inbegrepen. Dineren in wereldklasse restaurants, waar, wanneer, en met wie je wil - • Fooien worden niet verwacht - • Premium sterke dranken en fijne wijnen zijn op elk moment gratis verkrijgbaar - • Spa & Wellness met Dr. Andrew Weil, met een exclusief mindfulness programma - • Hoogste standaarden van milieubeheer en duurzaamheid
Seabourn is een trots lid van de World’s Leading Cruise Lines. Deze exclusieve alliantie omvat ook Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Princess Cruises, Cunard Line en Costa Cruises. Seabourn is een merk van Carnival Corporation and plc (NYSE/LSE: CCL and NYSE: CUK) en ondersteunt de Ocean Conservation & Tourism Alliance, toegewijd aan opleiding en promotie van success cases ter bescherming van de marine omgeving.