La Redoute Collections: inspiration for 3 different destinations
Summer is approaching and so is the possibility of traveling again - even if it's just a glimmer of hope. Not sure about which location to head to this summer? Then maybe this outfit inspiration for three different locations can help you decide. Because when you score the perfect getaway attire, your much-needed relaxation time will be pure bliss. And if you have to postpone travel plans yet again, you will at least look drop dead gorgeous in your backyard.
Greetings from Greece
Nothing says Greek summer more like the combination of Broderie Anglaise and the frequently reappearing blue and white tones. Broderie Anglaise is romantic, lightweight and feminine. The Greeks like to keep it simple so bright colors are uncalled for. Instead, go for lighter, soft pastel colors or neutral tones that will keep you cool. Finish your outfit with a cute sandal and you're ready for some Greek island hopping!
Portugal is calling and I must go!
The Portuguese sun calls for colorful outfits. The temperatures in Portugal are quite high in the summer and no, not only because of that port wine, *wink*. Choose comfortable loose fitting and light clothing but keep it stylish. Be sure to bring plenty of swimming gear if you plan to spend your days lazing on the sandy beaches of the Algarve. A hat or a headband to protect you from the sun is certainly not an unnecessary luxury.
A maxi-dress for your Spanish escapades
When in Spain, a city trip and a beach visit are obviously both on your travel itinerary. Nothing is easier to wear than a bathing suit, a maxi dress and slip-ons. Pick one color tone and you'll instantly look very chic. Whether you like vibrant colors or you prefer to tone it down, you will make faces turn when you're heading over to the bar to order your favorite local drink.
A must have for any destination: the bathing suit
Sometimes a simple one-piece is all you need for your sunny days on a trip. A stylish yet sporty piece that you can wear anywhere. The perfect example of such bathing suits is the chic and sporty capsule collection by La Redoute and CHLORE. CHLORE is a high-end swimwear label made of recycled materials. The collection is designed by two swimmers Hélène Boulanger and Franck Laureys who get their inspiration from the most beautiful pools in France. The collection blends sports with the graphical nature of these pools into a beautiful entity.
Ginza is een van de meest prestigieuze wijken van Tokyo en staat bekend om haar winkels met verfijnde luxeproducten. Deze wijk is de referentie in Japan voor de meest verfijnde ervaringen en uitstekende dienstverlening, aangezien ze de beste selectie biedt op het gebied van luxe en culturele activiteiten. De wijk Ginza bevindt zich in het hart van de stad en wordt in het weekend een werkelijke 'Hokosha Tengoku' - letterlijk een paradijs voor voetgangers - wanneer de belangrijkste verkeersader voor het verkeer gesloten wordt. De wijk staat ook bekend om haar hedendaagse architectuur en gebouwen ontworpen met innovatie en moderne lijnen en vormen.
Bell&Ross, Frans luxe horlogemerk, opent haar eerste winkel in Tokyo op deze beroemde locatie - vlakbij het emblematische Ginza yonchome-kruispunt, het Higashi Ginza-kruispunt en het mytische Kabuki-theater. De opening van deze nieuwe winkel in het hart van een van de meest dynamische hoofdsteden ter wereld benadrukt het belang dat Bell&Ross hecht aan internationale uitbreiding. Het merk breidt momenteel namelijk uit in meer dan 60 landen.
ARCHITECTURAAL PRINCIPE: VORM & FUNCTIE
Functioneel qua inhoud - tijdloze stijl qua vorm. De oppervlakte sluit aan bij het leidende principe van het merk. Dit was het uitgangspunt van de Creatieve Studio van Bell&Ross - onder leiding van Bruno Belamich - voor het ontwerp voor de binneninrichting van de winkel. De binneninrichting is gebaseerd op het manifest van het merk, waarbij de essentie nooit overschaduwd wordt door het overbodige. De winkel kreeg dus een overzichtelijk en modern ontwerp om een gevoel van transparantie te creëren.
De gevel van de winkel toont in een oogopslag de filosofie en visuele identiteit van het merk. Het ontwerp van deze winkel is geïnspireerd op de wereld van de luchtvaart. Zowel de etalages als de vitrinekasten kregen de vorm van een romp van een vliegtuig. Zowel licht als stevig. De vier buitenetalages zijn elk ingericht volgens een van de vier thema's van het merk: luchtvaart, duiken, F1® en stedelijk. Alle modellen van de collectie worden in de winkel getoond. Het is namelijk een van de weinige plaatsen ter wereld waar je de volledige collectie terugvindt.
DE LUCHTVAART INSPIRATIE
De eerste en grootste ruimte is ontworpen met minerale texturen. De betonnen vloer doet denken aan de tarmac en vliegtuighangers. Het is een echo van de lichtgevende banden op het plafond die verwijzen naar de lichtgevende signalisatie van landingsbanen. De zone wordt doorkruist met zwart marmer dat symbool staat voor de kostbare en authentieke aspecten van het emblematische zwart van het merk, de kleur van het dashboard. Dit staat in perfect contrast met het zuivere wit van het plafond.
In het midden van de winkel bevinden zich twee monolithische kolommen. De eerste kolom, ontworpen in doorzichtig glas en mat plexiglas, vormt een lichtgevende totem? Hierin worden de laatste producten getoond. De tweede is gemaakt van zwart marmer en presenteert de meest gesofisticeerde en exclusieve modellen van de collectie.
De tweede ruimte is warm en intiem en geeft de ereplaats aan meubelontwerpers. Dit is een zone die speciaal ontworpen is voor de klant. Hier kan hij plaatsnemen op een sofa in de vorm van de romp van een vliegtuig en de uurwerken tot in detail bekijken. De warmte van de lichte eik op de muur en het zachte, luxueuze witte tapijt maken de gezellige sfeer helemaal af. De hele ruimte staat in perfect contrast met de koude van de zwarte marmeren kolommen en de planken (met accessoires en verzamelobjecten die getuigenis afleggen van de geschiedenis van het merk) en de hardheid van het beton.
Op de muur in eik geven drie iconische zwarte klokken de tijd aan in drie verschillende tijdzones van drie landen waarmee Bell & Ross een speciale band heeft: Genève, de hoofdstad van horlogemakerij; NYC, de hoofdstad van de wereld, en Tokyo, de hoofdstad van Japan. Net zoals in de lounges in de luchthavens. En tenslotte werd er in de VIP-zone een enorm scherm geïnstalleerd dat het verhaal achter het merk en de nieuwigheden brengt.
De hele ruimte is een evenwichtsoefening waar alles een plaats en functie heeft. Deze decoratieve tendens legt een verbinding met de wereld waar Bell & Ross voor staat: functionaliteit, uitmuntendheid en tijdloosheid. Zoals een horlogemerk in beweging.
EEN STERKE BAND AANHALEN MET JAPAN
Sinds het prille begin heeft Bell & Ross een sterke band gesmeed met het Land van de Rijzende Zon. Bruno Belamich, medeoprichter en creatieve directeur, groeide op te midden van de technologische revolutie, een vruchtbare periode op het gebied van modernisering. Hij kreeg belangstelling voor innovatie en prestatie in een periode waarin de meesters van die kunsten ze vanuit Japan verspreidden. Dit verklaart hoe hij reeds jong gefascineerd raakte door dit intrigerende land dat een inkijk bood in de wereld van de toekomst.
Het merk is geen nieuwkomer in het land waar het reeds bijna 25 jaar aanwezig is. In 2019, decennia later, zette Bell & Ross filialen op in Japan. Tegelijkertijd werd het nieuwe icoon BR 05 uitgebracht. Een strategische stap in de geschiedenis van het merk, die de dynamische uitbreiding ervan bevestigt. Twee jaar later, in 2021, is het merk klaar voor de opening van de eerste officiële flagshipstore in het hart van Tokyo, Ginza, in Japan.
Carlos-A. Rosillo, CEO en medeoprichter van Bell & Ross, zegt: “Wij zijn erg enthousiast over deze nieuwe toevoeging aan ons internationale netwerk van winkels. Het is een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van Bell & Ross in Japan, twee jaar na de oprichting van ons filiaal. Japan is een unieke markt omwille van haar dynamische groei en is buitengewoon gevoelig voor luxeproducten. Wij kijken ernaar uit om de contacten met onze eindklanten en liefhebbers in Tokyo nauwer aan te halen.”
Het is een voortdurend traject voor het merk, dat voortgedreven wordt door ambitie en een onstilbare honger naar perfectie, net zoals dit land en de inwoners ervan. De opening van de nieuwste winkel van Bell & Ross is een volgende stap om deze visie hoog te houden. Dromen vormen het fundament voor alle streven. Ze zijn zoveel meer dan alleen maar grote ambities; er is doorzettingsvermogen en hard werk nodig om dromen waar te maken.
illycaffè lanceert de nieuwe illy Art Collection van de hand van Ai Weiwei
De nieuwe illy Art Collection, gesigneerd door Ai Weiwei, de Chinese kunstenaar die tot de meest invloedrijke mensen van de 21e eeuw wordt gerekend.
Deze illy Art Collection is een knipoog naar de beroemde ‘Coloured Vases’ die Ai Weiwei in 2006 creëerde: oude neolithische vazen die hij in industriële verfblikken dompelde om ze een andere look en nieuwe functie te geven. Met een ontnuchterende readymade-aanpak, door middel van een proces van toe-eigening en vernietiging, haalt Ai Weiwei gewone voorwerpen uit hun alledaagse context en transformeert ze tot kunstwerken.
"Om jezelf uit te drukken, heb je een beweegreden nodig, maar jezelf uitdrukken is de reden". Dat is de perfecte samenvatting van het leven en de kunst van Ai Weiwei, die nauw met elkaar verweven zijn. We zagen hem gaandeweg uitgroeien tot conceptueel kunstenaar, beeldhouwer, schilder, performer, fotograaf, architect en stedenbouwkundige, verzamelaar, filmregisseur, acteur, muzikant, schrijver en redacteur, mensenrechtenactivist, onderzoeksjournalist, blogger en selfie-professional, en dissident ... Een caleidoscoop van ervaringen en perspectieven. In zijn illy Art Collection doet Ai Weiwei dit alles resoneren in een vertrouwd object en stimuleert hij ons, met een van zijn typische verontrustende ingrepen, om na te denken over onze ‘positie’, het gezichtspunt waarmee we naar de wereld kijken vanaf een bepaald punt in de ruimte en in de tijd, al was het maar voor de duur van een korte koffiepauze. "Het stemt me blij dat ik nu deel uitmaak van het artistieke project illy Art Collection. Relevantie toekennen aan kunst en design tijdens het nuttigen van een lekkere kop koffie, dat is niet niks want het heeft een impact op ieders leven. Dat moeten we benutten", aldus Ai Weiwei.
"De samenwerking met Ai Weiwei is uitzonderlijk", zegt Massimiliano Pogliani, CEO van illycaffè. "Dat wilden we in de verf zetten met een bijzonder waardevolle en verfijnde illy Art Collection. Deze grote meneer, die de afgelopen jaren zijn stempel heeft gedrukt op het culturele debat door zich uit te spreken over de complexiteit van de hedendaagse samenleving, zonder een blad voor de mond te nemen en vaak met een ironische ondertoon, biedt ons een optische illusie, een verborgen schoonheid die zichtbaar wordt als we leren kijken zonder de misvatting dat er maar één perspectief is. Dat is precies waar het illy Art Collection-project volgens ons voor staat: kunst die inzicht verschaft door middel van schoonheid. De creatie van Ai Weiwei is er een nieuw en schitterend bewijs van."
De ‘collection by Ai Weiwei’ is verkrijgbaar in verschillende formaten: • 4 espressokopjes (gedecoreerd met goud, zwart, oranje en groen) €88,00 - • 4 cappuccinokopjes (gedecoreerd met goud, zwart, oranje en groen) €108,00 - • 2 éspressokopjes (gedecoreerd met goud en zwart) €48,00 - • 2 cappuccinokopjes (gedecoreerd met goud en zwart) €58,0
De webshop Coffee At Home maakt je home office compleet. Met meer dan 200 jaar ervaring als koffiebrander kan het Belgische Miko een aardig woordje meepraten over de kunst van het koffiebranden. Omdat een kletspauze aan het koffieapparaat met collega’s er nog even niet in zit, maakt Miko haar geliefde koffieassortiment beschikbaar op coffeeathome.be. Een gloednieuwe webshop die koffie aan huis levert. Jammer dat we er onze collega’s niet bij kunnen bestellen, maar niet getreurd! Met het recept voor een dampende ‘dirty chai latte’ op basis van Bruynooghe Koffie verander je elke pauze in een verwenmoment.
ALLE MERKEN ONDER EEN DAK : Omdat vele bedrijven hun geliefde coffee breaks moeten missen, lanceert de Miko Group een nieuwe webshop die koffiefans de kans geeft om verschillende koffiesoorten uit het assortiment te bestellen aan interessante prijzen. Op coffeeathome.be bestel je onder andere Miko, Puro, Freehand en Bruynooghe Koffie maar ook thee en toebehoren zoals koffietassen, koekjes of sierblikken in een leuke retrolook.
BELGISCHE KOFFIEMARKT ANNO 2021 : “De Belg is klassiek en drinkt zijn koffie graag met melk en/of suiker”, vertelt Frans, waarmee hij dieper ingaat op de tendensen die hij spot binnen de Miko Group. “De Miko Group is één van de Belgische topspelers in de koffiemarkt, die vooral out of home is. Denk maar aan horeca, kantoren en ziekenhuizen. We merken dat die segmenten de grootste impact ondervinden van de coronacrisis. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een manier om ons gamma aan te bieden voor thuisconsumptie. Een uitbreiding van onze e-commerce met een eigen platform coffeeathome.be is het resultaat van innovatie en hard werken. Verder stevenen we met goede moed af op een genormaliseerd 2021.”
HET KOFFIEASSORTIMENT
• Puro is Fairtrade koffie met liefde voor de natuur. Deze koffie wordt geroosterd op zonne-energie en zet vol in op recyclage van biologisch koffieafval en verpakkingen met een tweede leven. Met elk kopje Puro koffie dat je drinkt, bescherm je bovendien een deel van het regenwoud.
• Bruynooghe Koffie dat is Belgische ambacht, baristakwaliteit en bovendien “bèrelekker”. Van slow brew tot espresso, de West-Vlaamse Bruynooghe Koffie is even eigenwijs als veelzijdig. Met roots uit Kortrijk en bonen van over heel de wereld vinden lokale ambacht en internationale ingrediënten elkaar in een smaakvolle mélange.
• De authentieke Miko espressomélanges, hebben allemaal een eigen karakter en zijn zeer geschikt voor het bereiden van een prachtige Ristretto, Café Crème of Cappuccino.
• Freehand koffie neemt je mee terug naar de roots. Koffieliefhebbers beginnen aan een reis rond de wereld, ontdekken nieuwe smaken en nieuwe manieren om van hun dagelijkse kopje te genieten.
“Dankzij 200 jaar aan tradities kennen we ons vak door en door en dat is een groot voordeel. Met Coffee At Home bieden we een online, ruim gamma aan koffies aan met keuze uit verschillende merken, vormen (pads, bonen en gemalen), certificaten, labels en smaken”, licht CEO Frans Van Tilborg toe.
WIST-JE-DATJES
• …in Zuidelijke landen er meer Robusta (origine Afrika) gedronken wordt? Robusta heeft een krachtige of bittere smaak. In Noordelijke landen wordt er meer Arabica gedronken met een meer fruitige of zoete smaak (origine Midden- en Zuid-Amerika).
• …in Noord-Europa vooral gemalen (filterkoffie) koffie gedronken wordt? In Zuid-Europa nemen bonen de bovenhand. In Noord-Europa worden bonen wel steeds populairder.
• …de koffievoorkeuren in België verdeeld zijn? In Wallonië wordt koffie verkozen met acide toets (Robusta) waar in Vlaanderen gekozen wordt voor koffie met een zoetere koffie (Arabica).
Een geslaagde koffiepauze at home met dit heerlijke Bruynooghe Koffie-recept: Dirty Chai Latte
INGREDIËNTEN
Voor de chai kruidenmix : 1 eetlepel kaneel - 1 theelepel gemberpoeder - 1 theelepel gemalen kardemom - ½ theelepel gemalen nootmuskaat - ½ theelepel gemalen kruidnagel - snuifje zwarte peper
Voor 2 grote tassen: 2 theelepels chai kruidenmix - 400 ml volle melk - 1 zakje zwarte thee - 150 ml water - 2 shots Bruynooghe espresso
BEREIDING
1. Meng alle kruiden voor de kruidenmix. - 2. Doe melk en 2 theelepels van de kruidenmix in een steelpannetje. Verwarm op een middelhoog vuur tot 65°C. - 3. Kook intussen het water en giet op de zwarte thee. Maak 2 espressoshots. - 4. Giet de warme melk door een fijne zeef en schuim op. - 5. Giet in elke tas een espressoshot en de helft van de thee. Giet er vervolgens de warme, opgeschuimde melk op. - 6. Werk af met een beetje cacaopoeder.
TIP: Wil je het liever iets sterker? Voeg dan in elke chai latte een dubbele shot espresso toe. TIP 2: Bewaar de rest van de kruidenmix voor later of gebruik in koekjes of ander gebak.
De Rowenta X-Plorer Serie 95 robotstofzuiger, uw stille metgezel voor efficiënt schoonmaken
De automatische schoonmaakrobot X-Plorer Serie 95 combineert ultra-nauwkeurige
navigatietechnologie, geavanceerde cartografie en een ultra-krachtige motor die tot 12.000 Pa zuigkracht bereikt en biedt een automatische schoonmaakervaring die elke centimeter van uw huis bestrijkt. Met aanpasbare instellingen en een verscheidenheid aan accessoires om aan al uw behoeften te voldoen, zal de robotstofzuiger een onmisbare en stille metgezel worden in uw dagelijks leven.
Een high-tech design gekoppeld aan ijzersterke schoonmaakprestaties
De stofzuiger is eenvoudig te gebruiken en heeft 4 vermogensstanden (Eco, Standaard, Hoog, Boost) die u rechtstreeks vanaf de app kunt bedienen. Bovendien is hij uiterst stil en kan je hem zelfs bedienen met je stem, dankzij compatibiliteit met Google Assistant en Alexa van Amazon.
De X-Plorer dankt zijn ultralange batterijduur aan zijn duurzame 5200 mAh Lithium-ion batterij, waardoor hij tot 220 vierkante meter in één sessie kan schoonmaken (of twee sessies van elk 110 vierkante meter). Bovendien zorgt de verbeterde stille technologie voor een uiterst comfortabele schoonmaakervaring (60dB).
Een verscheidenheid aan accessoires voor elke situatie
De Rowenta robotstofzuiger is niet alleen uitgerust met twee zijborstels die speciaal aangepast zijn aan hoeken en randen, en drie centrale borstels die alle oppervlakken bestrijken, maar heeft ook een Aqua Power systeem dat dweilen mogelijk maakt.
De kit bevat ook drie speciale dweiltjes: een anti-allergiedweil met elektrostatisch effect die allergieveroorzakende stofdeeltjes verwijdert, een Animal Scrub-dweil die hardnekkige dierenvlekken verwijdert en een Standaard-dweil.
Om zo goed mogelijk aan de behoeften van alle gebruikers te voldoen, wordt deze uitrusting aangevuld met drie borstels. De Animal Turbo-borstel die haren en vuil van huisdieren opvangt, de Precision Turbo-borstel die lange haren opvangt en de Fluffy Turbo-borstel voor fijne deeltjes. De intelligente Auto Boost-functie past automatisch het vermogen aan voor een grondige reiniging van tapijten of vloerkleden.
Haal je reiskoffer en je glimlach maar al boven, want Slovenië heet Belgische toeristen weer hartelijk welkom. In een waanzinnig decor dompel je jezelf onder in de betoverende natuur en rust je veilig uit op één van de vele unieke logeeradressen. Ook de terrassen openen opnieuw hun deuren en verwennen foodies met een bijzonder gastronomiejaar.
Het terroir op je bord
Eenmaal je voet aan de Sloveense bodem zet, valt er heel wat te beleven. In het hele land nodigen terrasjes en tuinen je uit voor een zalig verwenmoment onder de zon. In de geel gekleurde zones dekken de restaurants zelfs binnen hun tafels. In Slovenië kunnen restaurants in een oranje zone enkel bediening voorzien op het terras,
Slovenië draagt dit jaar de titel ‘European Region of Gastronomy’. Rasechte Bourgondiërs proeven er van traditionele gerechten en verse streekproducten. Op idyllische wijngaarden nip je van een uitstekend glas wijn en in bruisende steden schotelen gerenommeerde chefs je een eigentijdse portie topgastronomie voor.
Dwars door het groen
Nu iedereen snakt naar ruimte en natuur, verwent Slovenië je met een uitgestrekt landschap waar je jezelf soms alleen op de wereld waant. Weg van de massa bots je op adembenemende vergezichten en prachtige natuurfenomenen. En dat terwijl je makkelijk even over en weer hopt naar Koper, Ljubljana of Kranj voor een culturele citytrip.
Van noord tot zuid trakteert Slovenië je op een magische reis. Deze prachtige streek laat zich verkennen langs uitdagende hikingpaden, panoramische fietsroutes en uitgestrekte ruiterwegen. Onderweg bewonder je majestueuze bergen, spot je oude burchten en kastelen, ontdek je geheimzinnige grotten en charmante dorpen, tuur je over hemelsblauwe meren en duik je in diepgroene bossen. Kan daar best nog wat adrenaline bij? Dan doen de kajak-, rafting-, canyoning- en ziplineparcoursen je vast naar adem happen.
Verrassend, veilig en verantwoord
Een prestigieus sterrenhotel, een natuurverblijf op een boerderij, een stijlvol boetiekadres of een moderne camping tussen de bergen of de bossen: logeren in Slovenië is ronduit geweldig. Of je nu houdt van een hippe, authentieke of creatieve sfeer, aan unieke plekken geen gebrek.
Alle logies stellen tot 30 kamers of units open. Dankzij het Green&Safe label kies je er de beste adressen uit. Slovenian Tourist Board kent dit etiket toe aan alle accommodaties en activiteiten die de hoogste veiligheids- en hygiënestandaarden hanteren. Ook duurzaam en verantwoord omgaan met milieu en natuur is voor de toeristische sector niet zomaar een stokpaardje, ‘it’s a way of life’.
Maatregelen: wat, waar en wanneer
Sta je alvast te popelen om te vertrekken? Vanaf 14 juni biedt Brussels Airlines dagelijks rechtstreekse vluchten aan naar de Sloveense hoofdstad Ljubljana. Wie vanuit Charleroi vertrekt vanaf 14 juni Wizz Air, dat twee keer per week opstijgt.
Wanneer je vanuit België naar Slovenië reist, hoef je bij aankomst niet in quarantaine dankzij een negatieve PCR-test of een bewijs van vaccinatie. Bij terugkeer naar België vul je het PLF-document in en houdt de overheid je op de hoogte van de eventuele quarantaine- en testverplichtingen.
Wil je ook in Slovenië een actueel overzicht van de lokale maatregelen consulteren? Dan kan je terecht op de website van I Feel Slovenia. Daar vind je een inspirerende online reisgids die je deze zomer veilig doorheen het hele land voert.
Illustraties Tomo Jeseničnik & Ciril Jazbec, Tent Film
IKKS ZET ZICH IN MET YVAN BOURGNON & THE SEACLEANERS
Onze groep, met aan het hoofd Ludovic Manzon, presenteert met trots zijn nieuwe partnership met The SeaCleaners, om ons steentje bij te dragen aan het MANTA-PROJECT, en meer in het algemeen aan de initiatieven van de organisatie voor het schoonmaken van de oceanen.
HET MANTA-PROJECT: EEN GEDURFD AVONTUUR, ONDERSTEUND DOOR DE ESPRITS LIBRES!
Het MANTA-PROJECT heeft tot doel een reusachtige zeilboot te bouwen, een paradepaardje vol technologie en eco-verantwoordelijke innovaties, die vanaf 2024 de oceanen zal doorkruisen. De doelstelling van het project is om jaarlijks tussen de 5000 en 10 000 ton afval te verzamelen en zo bij te dragen tot het schoonmaken van de oceanen. Door zijn steun aan de bouw van deze innoverende zeilboot benadrukt IKKS zijn liefde voor de oceaan, die al vanaf de oprichting van IKKS tot uiting kwam in één van zijn stilistische pijlers: de cargo-stijl.
« Met The SeaCleaners begint IKKS aan een geheel nieuw, en naar we hopen langlopend, avontuur. Een gedurfd project, ondersteund door de Esprits Libres! » Valérie Dassier – Adjunct-algemeen directeur IKKS GROEP. « Wij zijn trots dat we worden ondersteund door IKKS, met wie we niet alleen een duidelijke en historische band met de oceaan delen, maar ook sterke waarden en een concreet engagement voor het milieu. » Yvan Bourgnon - Voorzitter en oprichter van The SeaCleaners
DE CAPSULE « LOVE OF THE OCEAN »: DE EERSTE SCHAKEL VAN HET PARTNERSHIP
Ter gelegenheid van de lancering van dit partnership, onthult het merk van de Esprits Libres zijn eerste, 100% eco-ontworpen capsule: « Love Of The Ocean », bestaande uit 39 stukken ontworpen in natuurlijke of eco-verantwoordelijke materialen (biokatoen, lyocell, gerecycleerd polyester, mix van polyester elastaan Econyl®, repreve®, ECOVERO®-viscose). De zomerse looks en beachwear van de lijn vermengen cargo- en mariene inspiratie in schakeringen van blauwe en witte tinten. De capsule « Love Of The Ocean » zal bijdragen aan de financiering van ongeveer een derde van het partnership, door de donatie van 5% van de verkoop van elk stuk aan The SeaCleaners.
« Mode is het mooist als ze iets betekent en IKKS wil deze overtuiging ten volle uitdragen » Ludovic Manzon- Voorzitter IKKS GROEP. De capsule IKKS x The SeaCleaners is verkrijgbaar vanaf 19 mei 2021, in alle IKKS-verkooppunten en op www.ikks.com
Hét antwoord op de groeiende vraag naar casual- en streetwear. Het populaire merk Salty Dog uit de jaren '80 en '90 is terug van weggeweest. De urban collectie voor mannen bestaat uit items met een stoere streetwear-stijl, zoals T-shirts en sweats.
Geïnspireerd door de skate- en straatcultuur is de Salty Dog-collectie hét antwoord op de groeiende vraag naar casual- en streetwear in de kledingmarkt voor jonge mannen.
De collectie
Het merk Salty Dog is van oorsprong varsity geïnspireerd. Dat zie je ook terug in de nieuwe collectie. Het key item is dan ook een stoere bomberjack van sweatstof. Salty Dog gelooft in gedurfde statement prints, een grafisch kleurenpalet en een jonge no-nonsense attitude. Kleuren als zwart en wit zijn de basis, maar de signature prints geven de collectie een speels effect. Merklogo's en all-over-prints geven de items een herkenbare touch. De items uit de collectie zijn functioneel, altijd in beweging en ideaal te combineren op ieders eigen manier. Er zijn 20 items verkrijgbaar in de Salty Dog-collectie voor men. De prijzen variëren van 25,- voor een T-shirt tot 60,- voor het bomberjack.
OVER SALTY DOG
Het van origine Amerikaanse label Salty Dog bestaat sinds 1971. Streetwear met hoge kwaliteit, trendbewuste collecties en met zorg samengestelde kledingstukken. De collecties van Salty Dog worden verkocht via de winkels van WE Fashion, wefashion.com en online partners (o.a. Wehkamp, Zalando en bol.com).
Beleef de vroege zomer met het gezin in Portugal en herbron bij Martinhal . Sinds middernacht 17 mei 2021 zijn Belgische toeristen weer welkom in Portugal! Cafés en restaurants met gezellige terrasjes, winkels en bezienswaardigheden zoals musea en kunstgalerijen zijn terug open. Speciaal voor gezinnen met jonge kinderen heeft de luxe boutiek hotelketen Martinhal Family Hotels & Resorts interessante 'Early summer' pakketjes inclusief veel fijne extra activiteiten uitgewerkt, om van te genieten van 5 juni t.e.m. 2 juli. Martinhal heeft twee hotels in de Algarve alsook twee hotels in (de regio) Lissabon en richt zich in het bijzonder op gezinnen met jonge kinderen. Zo zorgt ondermeer een echte babyconcierge ervoor dat het de kindjes aan niets ontbreekt en staan er vers gepureerde fruit- en groentehapjes op de menukaart!
Speciaal voor gezinnen met jonge kinderen die na een pittig jaar toe zijn aan ontspanning, aan herbronnen en die echte quality time met het gezin willen doorbrengen is er de luxe boetiek hotelketen Martinhal Family Hotels & Resorts.
Bij Martinhal krijg je waar voor je geld. Met een focus op gezinnen en als slogan ‘drink je cappuccino terwijl het schuim er nog op zit’ beleef je in een van de 4 hotels van deze luxe boetiek hotelketen een heerlijke vakantie. Gezinnen het naar de zin maken en hen ‘pamperen’ in luxe is de missie van Martinhal. Bovendien is er een nieuwe aanbieding ‘Early Summer special offer’ die loopt van 5 juni tot en met 2 juli. Ideaal voor gezinnen met kinderen die nog niet naar school gaan. En ook perfect voor ouders die even willen genieten onder hun tweetjes, want bij Martinhal kan je altijd gebruikmaken van een oppasservice en een kidsclub. Ook vind je in de restaurants een kinderspeelhoek (soms met oppas) en staan er vers gemaakte fruit- en groentenhapjes klaar.
De ‘Early Summer special offer’ is vanaf nu te boeken voor een verblijf tussen 5 juni en 2 juli met fijne extra’s als je verblijft in de Algarve in Martinhal Sagres. De ultieme gelegenheid voor me-time in de vorm van sportieve activiteiten of wellness. En uiteraard, ideaal als koppel om ook us-time te hebben terwijl de kleintjes in veilige handen zijn in de gratis kidsclub of bij de babysit. En de zen-modus, die brengt Martinhal al snel in jou naar boven. Er zijn ook Early Summer pakketten voor een verblijf in de andere Martinhal hotels in Cascais, Quinta en Chiado.
Als je opstijgt van een Belgische luchthaven en met een rechtstreekse vlucht naar Portugal wil reizen, dien je in het bezit te zijn van een negatieve RT-PCR-test, niet ouder dan 72 uur (opgesteld in het Engels). Dit is nodig voor alle reizigers vanaf de leeftijd van 24 maanden.
Martinhal heeft het label 'clean and safe'. Het Portugese Bureau voor Toerisme heeft een label ‘clean and safe' op punt gesteld dat aan alle ondernemingen in de toeristische sector wordt toegekend (restaurants, hotels, enz.) die de veiligheidsnormen eerbiedigen zoals uitgevaardigd door de deskundigen van de Portugese volksgezondheid. Daaronder vallen o.a. het verplicht dragen van een mondmasker in afgesloten ruimtes en in het openbaar (als het niet mogelijk is om sociale afstand te bewaren) evenals het verplicht bewaren van een sociale afstand van 1,5m.
Van een hotel in het beroemde Quinta do Lago in de Algarve, tot een locatie in de prachtige stadskern van Lissabon. De hotelketen Martinhal Family Hotels & Resorts wordt geroemd om zijn unieke familieconcept. De vier hotels Martinhal Sagres, Martinhal Cascais, Martinhal Chiado, Martinhal Quinta behoren allen tot het prestigieuze Duitse label Kinder Hotels en zijn ontworpen in samenwerking met families. Martinhal biedt luxe familievakanties met een bijzonder hoog niveau van familievriendelijke accommodaties, restaurants, bars en voorzieningen voor kinderen. De essentie van Martinhal is het samenbrengen van luxe, comfort, design en uitstekende service voor het hele gezin. www.martinhal.com
STRØM geeft de aftrap voor supporters met minimalistische EK-collectie
Duurzame Belgische collectie die staat voor vriendschap, trots en gezelligheid. Het Antwerpse merk STRØM stelt haar stijlvolle, subtiele supporterscollectie voor, in voorbereiding van het Europees Kampioenschap voetbal. De capsulecollectie bestaat uit acht T-shirts met een vlagje voor supporters van acht verschillende landen. Voor zij die hun ploeg een hart onder de riem willen steken, maar ook het goede doel willen steunen. Met de opbrengst van elke verkochte T-shirt stelt STRØM namelijk kinderen die opgroeien in de meest achtergestelde gebieden ter wereld in staat deel te nemen aan de programma’s van Right To Play. Deze organisatie zet de kracht van sport en spelen in om het leven van deze kinderen te verbeteren. Net als STRØM, staan zij voor onvoorwaardelijke vriendschap en het toveren van een glimlach op ieders gezicht, ongeacht achtergrond, leeftijd of situatie. De duurzame T-shirts voor mannen, vrouwen en kiddø’s brengen de voetbalgekte in ons alvast naar boven.
Duurzame T-shirts met minimalistisch design
STRØM werd op een warme zomeravond in 2017 opgericht door vier Antwerpse vrienden. Nico, Charly, Simon en Kristof, vier jonge ondernemers, staken de koppen bij elkaar om een nieuw kledingmerk uit te bouwen. Een duurzame insteek, hoge kwaliteit en originele designs met herkenbare, minimalistische icoontjes voor mannen, vrouwen en kinderen was hun missie. De naam is zowel een knipoog naar thuishaven Antwerpen, de Stad aan de Stroom, als naar het Scandinavische minimalisme. De afgelopen vier jaar ontwierpen ze leuke collecties in thema’s als the breakfast collection en retrø en bouwden ze het merk uit tot een internationale speler met aanstekelijk enthousiasme.
Duurzaamheid heeft altijd een centrale plek gehad binnen STRØM. Het kiezen van en werken met een fabrikant die zowel de milieu- als de arbeidsnormen strikt respecteert, is voor de makers van STRØM van het allergrootst belang. Alle collecties zijn gemaakt van organisch katoen en gerecycleerd polyester. Het textiel draagt ook het internationale Fair Wear label, een referentie op het gebied van certificering van ethische arbeidsvoorwaarden.
De stijlvolle twaalfde man of vrouw
Op 25 mei lanceert STRØM een collectie in teken van het Europees Kampioenschap voetbal, dat gespeeld wordt in verschillende Europese steden van 11 juni tot 11 juli. De collectie bestaat uit T-shirts voor jong en oud, met daarop de vlag van België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Italië of Oostenrijk. STRØM wil hiermee zowel de uitbundige als subtiele supporters met een vurig hard voor hun land verleiden.
Scoren voor het goede doel
Met deze T-shirts steun je niet alleen je favoriet land, maar ook een speciaal uitgekozen goed doel. Voor elke verkochte T-shirt gaat er een deel van de opbrengst naar Right To Play. Deze organisatie zet de kracht van sport en spelen in om het leven van kinderen in de meest achtergestelde gebieden ter wereld te verbeteren. STRØM kiest voor Right To Play omdat het DNA van de organisatie volledig matcht met hun DNA.
Door elke verkochte T-shirt kan een kind een week lang deelnemen aan de programma’s van Right To Play. Hun unieke spelend-leren methode zorgt ervoor dat kwetsbare kinderen weerbaar worden, fysiek en mentaal gezond zijn en goed presteren op school. Hierdoor leren ze voor zichzelf op te komen en hun eigen toekomst positief vorm te geven.
Praktisch : De collectie is te koop via de webshop van STRØM vanaf 25 mei. Elke T-shirt kost 29,95 euro.
Barbecook gaat voor een goed gevuld barbecuemenu ‘filled with good stuff’
De perfecte host van een avondje rond de barbecue ben jij! Deze zomer verwen je je gasten met een menu ‘filled with things we love’. Letterlijk, want met de Hasselback snijset en Barbecuebags van barbecue-expert Barbecook serveer je een goed gevuld menu dat iedereen zal smaken. Bekoor de zoetekauw met een papillot van rood fruit en cuberdons, de Vlaamse kost-liefhebbers met een goedgevulde aardappel met spek en cheddar en de fishlover met een papillot met kabeljauw. Slim én smakelijk bereid met de must-havetools van Barbecook.
Hasselback Potatoes: lekkers op een rijtje
De Vlaming en zijn aardappelen, het zit haast in onze genen ingebakken en voor velen is het dagelijkse kost, ook op de barbecue. Met Barbecooks Hasselback Potatoes-snijset snij je de aardappelen tot ongeveer halverwege in gelijke plakjes, zo blijven ze onderaan heel en kan je ze eenvoudig opvullen met kaas, spek, kruiden... Door de dunne gleufjes kunnen de smaken tot diep in de aardappel doordringen en is de aardappel sneller evenredig gaar.
Voor Vlaamse kost-liefhebbers: Hasselback Potatoes met spek en cheddar kaas
Recept: Belgen en aardappelen blijven een onafscheidelijk duo. Een barbecuefeestje is dan ook niet compleet zonder aardappelen! Toch hoeft het niet altijd te gaan om basic aardappelen in aluminiumfolie, frietjes of krieltjes. Kies voor de Barbecook Hhasselback potato snijset en ga voor lekker, hot en trendy!
Hasselback potatoes, what? Hasselback potatoes zijn afkomstig uit Zweden. Het gaat om gebakken aardappelen, waarbij de aardappel tot ongeveer halverwege in dunne plakjes wordt gesneden. Vervolgens worden de aardappelen tussen de plakjes ingewreven met boter of olijfolie, om de aardappel tot slot op te vullen met lekkere dingen. Kies voor hasselback potatoes met frisse tuinkruiden, mozzarella, spekjes, paprika’s… De mogelijkheden zijn eindeloos! Met behulp van de Barbecook hasselback potato snijset maak je zonder twijfel indruk op jouw volgende barbecuefeestje.
Bereiding van Hasselback potatoes op de BBQ: Voor de bereiding van de Hasselback potato kiezen we voor de Barbecook Stella 4311. Zet de branders in één draai aan met behulp van de ‘one hand’ bediening en laat de gasbarbecue voorverwarmen tot zo’n 220°C. De Barbecook Stella 4311 wordt geleverd met een multifunctionele universele planchaplaat, die perfect is voor de bereiding van de Hasselback potatoes. Verder zorgt het dubbelwandige deksel van de Stella ervoor dat de aardappel niet enkel direct maar ook indirect wordt gebakken.
Heb je geen gasbarbecue met deksel? Geen probleem! De Hasselback potatoes kan ook perfect worden bereid op een houtskoolbarbecue. We raden aan om in dat geval te kiezen voor een Barbecook dome, zodat de warmte van het vuur wordt weerkaatst op de Hasselback potatoes en deze dus niet enkel direct, maar ook indirect kan grillen.
Was de aardappelen en snijd deze in plakjes met behulp van de Barbecook Hasselback potatoes snijset. Laat de boter smelten en mix deze met fijngesneden look, peterselie, bieslook, peper en zout. Smeer vervolgens de aardappelen in met dit kruidenmengsel. Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor de Barbecook sauspan met marinadeborstel. Houd zeker nog wat kruidenboter over voor later. Vul de aardappelen met Cheddarkaas en spek en werk het geheel af met grof zeezout. Leg de Hasselback potatoes op de voorverwarmde planchaplaat en laat deze ongeveer 30 minuten grillen. Smeer Hasselback potatoes geregeld in met wat extra kruidenboter, zodat deze extra smaakvol en crunchy worden. Haal de aardappelen vervolgens van de barbecue en werk af met wat zeste van citroen. Serveer met een toefje zure room en een zomerslaatje van rucola en kerstomaatjes. Heerlijk!
Barbecuebags: slim gegaard
Een papillot is meer dan vis alleen. De Barbecook Barbecuebags maken van ieder papillotrecept – van vlees, vis en vegetarisch – een warm kunstje. De Barbecuebags zorgen ervoor dat de marinade perfect over de verschillende ingrediënten verspreid wordt zonder dat ze tussen de rooster ontsnapt. Bovendien voorkom je dat je heerlijke bereiding aan de rooster blijft plakken. Door de doorzichtige zijde kan je tijdens het grillen checken hoe het gerecht het stelt en de onderkant uit aluminium zorgt ervoor dat de ingrediënten perfect garen. Deze zomer loopt niets nog verkeerd!
Voor fishlovers: Papillot met kabeljauw
Recept: Barbecueën is hot! Zin in iets nieuws? Kies dan eens voor vis op de barbecue: superlekker, licht verteerbaar en bovendien zeer snel klaar. Maak indruk op jouw gasten en ga voor onze papillot met kabeljauw, citroen en verse kruiden. Succes gegarandeerd!
Ingrediënten voor 2 personen : 2 verse stukken kabeljauw - ½ prei - ½ citroen - 1 teentje look - 6 eetlepels olijfolie - Peper en grof zeezout - Verse peterselie - Verse tijm - Verse dille.
Bereiding van een papillot met kabeljauw op de BBQ : Voor de bereiding van de papillot met kabeljauw kiezen we voor de Barbecook Edson 'Belgian Red Devils' ton. Deze limited edition Edson ton staan volledig in het teken van de Rode Duivels en maakt jouw barbecueparty nog sfeervoller. Steek de Edson 'Belgian Red Devils' BBQ aan met behulp van de Barbecook houtskoolstarter.
Giet de olijfolie in een kom en pers de knolfook. Meng goed en kruid af met peper en zout. Dep de kabeljauw droog met keukenpapier en borstel deze vervolgens in met de zelfgemaakte knoflookolie. Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor de Barbecook sauspan met marinadeborstel. Marineren was nog nooit zo plezant. Laat de kabeljauw even rusten. Verwijder de groene bladeren en de onderkant van de prei en snijd in ringen. Was de prei en laat voldoende drogen.
Open de barbecue bags en vul deze met prei. Leg de kabeljauw op de prei en werk af met schijfjes citroen, verse dille, tijm en peterselie. Het is zeer belangrijk om de barbecue bags vervolgens goed te sluiten. Prik enkele gaatjes in de barbecue bags zodat de stoom kan ontsnappen.
Leg de papillot met kabeljauw vervolgens voor 15 à 20 minuten op de Edson 'Belgian Red Devils' BBQ. Zorg ervoor dat je de doorzichtige kant van de barbecue bags naar boven legt. Zo kan je de papillot met kabeljauw goed in de gaten houden. De gaartijd is afhankelijk van de dikte van de kabeljauw. Het is belangrijk dat de kabeljauw niet meer glazig is. Wanneer de kabeljauw klaar is mag deze van de barbecue. Haal de barbecue bags van de Edson met behulp van de Barbecook visspatel. Op die manier kun je jezelf zeker niet verbranden. Scheur de transparante bovenkant van de barbecuebag open en serveer. Werk eventueel af met nog wat extra verse dille, peterselie en grof zeezout.
Heb je het graag iets uitgebreider? Serveer de papillot met kabeljauw met verse krieltjes en een frisse, zelfgemaakte limoen mayonaise. Heerlijk!
Barbecook’s barbecue bags
Voor het maken van een papillot met kabeljauw op de BBQ maak je best gebruik van de Barbecook barbecue bags. De barbecue bags zorgen ervoor dat de marinade perfect over de verschillende ingrediënten verspreid wordt zonder dat deze tussen de roosters ontsnapt. Verder voorkomen de barbecue bags dat de vis aan het rooster zou blijven plakken. Dit voorkomt niet alleen dat de vis uit elkaar zou vallen, maar het garandeert ook propere roosters. Alleen maar voordelen!
Recept Papillot van rood fruit en cuberdons
You either love them or hate them. Bij Barbecook zijn we alvast verzot op ‘Gentse neuzekes’. Samen met vers fruit en wat ijs vormen ze het perfecte dessert om jouw BBQ-party af te sluiten. Hoog tijd om enkele vrienden uit te nodigen!
Ingrediënten voor 4 personen : 8 cuberdons - 250 g blauwe bessen - 250 g aardbeien - 250 g frambozen - Kriekbier - Aardbei ijs - Barbecue bags
Wat zijn cuberdons? De samenstelling van cuberdons: suikermassa, Arabische gom en natuurlijk aroma op basis van framboos en rood fruit. Uit de geschiedenisboeken blijkt dat het recept van de cuberdon bij toeval werd ontdekt door een Gentse apotheker. Sindsdien zijn ze niet meer weg te denken van de Gentse Groentenmarkt. Begin 2015 vond daar nog de ‘neuzekesoorlog’ plaats. Ondertussen bestaan er al tal van varianten van de bekende cuberdons. Zo zijn ze ook al te koop met de smaak van citroen, banaan, ananas, kiwi, viooltjes, anijs,… Al blijven de originele Cuberdons de ultieme favoriet!
Bereiding van een papillot met rood fruit en cuberdons op de BBQ
Dit heerlijk zomerse dessert maken we klaar op Barbecook’s limited edition van de Edson houtskoolbarbecue: de Red Devils ton. De Red Devils ton werd speciaal ontworpen ter ere van onze nationale trots: de Rode Duivels! Want wat is er gezelliger dan supporteren voor onze duivels terwijl we kunnen genieten van een heerlijk hapje & drankje? Hop hop hop, België aan de top!
Steek de Edson Red Devils ton aan met behulp van een houtskoolstarter. Leg enkele aanmaakblokjes op het grondrooster en zet er vervolgens de houtskoolstarter bovenop. Giet de starter daarna vol met houtskool en steek de aanmaakblokjes aan via een van de gaatjes onderaan de houtskoolstarter. Giet de gloeiende kolen in de kuip van zodra ze bedekt zijn met een dun laagje grijze as. Let’s go!
Snij de aardbeien in stukjes. Mix de aardbeien met de blauwe bessen en de frambozen. Giet het flesje kriekbier over het fruit. Snijd de cuberdons doormidden en voeg deze toe aan het fruit. Vul vier barbecue bags met fruit en de stukjes cuberdon. Gril de barbecue bags ongeveer 20 minuten op de Edson Red Devils ton. Wees voorzichtig wanneer je de barbecue bags van de BBQ haalt, want deze hebben zeer warm. Onze rode (om in het Red Devils thema te blijven) Barbecook handschoenen zorgen voor een optimale bescherming tijdens het grillen.
Giet de inhoud van de barbecue bags in leuke kommetjes en dien op met een bolletje aardbei ijs. Om duimen en vingers bij af te likken!
Onze voetbalshirts en kleurrijke vlaggen nog eens boven halen … We keken er in 2020 al halsreikend naar uit en nu is het moment eindelijk daar! Speciaal voor het EK voetbal haalt Leonidas alles uit de kast. Met zijn voetballetjes van chocolade beloont Leonidas alle supporters voor hun engelengeduld. En de rest geniet gewoon lekker mee! •
Vanaf nu tot en met 11 juli ontdekken voetbal-en chocoladeliefhebbers maar liefst zeven voetballetjes in hun Leonidas-winkel of online. Zeven recepten waarmee de chocoladekampioen zeker zal scoren bij zijn klanten!
Ook de verpakking mist haar doel niet!
De leukste manier om de chocoladeballetjes in diverse kleuren en smaken mee naar huis te nemen is in de grote plexi voetbaldoos. Met de vakjes van die doos kan je gemakkelijk zelf de vlaggen van je favoriete ploegen vormen. Zet de doos in het midden van de salontafel en kies samen met je vrienden en familie je lievelingssmaken uit op de tonen van de vuvuzela… En nu maat hopen dat de beste wint!
Trouwens, op 13 juni zetten we alle papa's in de 'balletjes'. Wedden dat ook zij deze lekkernijen zullen smaken? Aanbevolen verkoopprijs: plexidoos van 510 g, goed voor 48 voetballetjes: € 17,50
De nieuwe GUESS lente/ zomer 2021 eyewear collectie omvat jonge en sexy brillen voor onafhankelijke vrouwen die zelfzeker zijn. De modellen vallen op door hun ontwerp en afwerking, die worden afgewisseld met gemakkelijk te dragen mannelijke monturen, die opnieuw worden geïnterpreteerd voor een hedendaagse man. Oversized monturen in metaal of in ‘cat eye’ of met een meer gedurfd rechthoekig formaat, worden afgewisseld met pilootmonturen met retrotoetsen en een moderne twist.
De armen zijn versierd met de iconische elementen van het merk, zoals de kleine metalen driehoekjes van het logo, die terugkeren in de hele prêt-à-porter collectie maar ook bij de juwelen ; het dierenmotief dat zowel aanwezig is op de zonnebrillen als de optische monturen ; het logo dat voorkomt in een maxi versie, alsook het «peony» logo, dat haar inspiratie haalt uit plantmotieven die steeds worden voorgesteld door GUESS voor de lente/ zomer.
Een ander interessant concept bestaat eruit om uurwerken te versieren met juwelen door gebruik te maken van kostbare elementen en versiering in metaal, geïnspireerd op de juwelencollectie van GUESS. De bril met een maskervorm en afgeschuinde glazen vormen een glamoureus en trendy model dat een 3D effect hercreëert voor een bril die uniek is in haar genre.
De modellen voor mannen vervolledigen de collectie met een klassieke stijl die steeds trendy is. Het G logo met rechthoekige lijnen evoceert het labyrint van straten waar men gemakkelijk in kan verdwalen.
ZONNEBRIL COLLECTIE
GU7682 – 99 € : Retro zonnebril in inject plastiek. De armen in acetaat die gepersonaliseerd zijn door het gedrukte iconische dierenmotief en het GUESS logo dat met de hand geschreven is op cursieve wijze maken er een unieke montuur van.
GU7689 – 125 € : Deze vrouwelijke oversized zonnebril is inject gegoten. Dit model valt op door de armen die versierd zijn met kleine metalen driehoekjes geïnspireerd op de pijlers van de brug van Manhattan. Bij elk paar brillen hoort een hangertje dat gemakkelijk afneembaar is dankzij een klein haakje. Te dragen of te verwijderen in functie van de omstandigheden.
GU7718 – 125 € : Deze zonnebril voor vrouwen wordt gekenmerkt door een oversized vierkante bril met armen in metaal en een driehoekig profiel. De glazen zijn beschikbaar in heldere kleuren.
GU7719 – 125 € : Dit originele model met een maskervorm is geïnspireerd op de jaren 90 en beschikbaar in vier verschillende kleuren. De armen in metaal met découpe lijnen worden gekenmerkt door de iconische knop -« G » email decoratie, versierd met een kleine steen. De nagel met de letter « G » past bij de glinsterende kleur van de decoratie op de glazen, die de montuur een zeer moderne stijl geeft.
GU7724 – 115 € : Een trendy montuur met een ovalen vorm voor vrouwen. Het iconische motief van de pioen wordt over heel de lengte van de armen herhaald en het metalen logo in reliëf is ingezet tussen verschillende lagen acetaat. Deze monturen combineren levendige kleuren met meer doorschijnende nuances voor een modieuze en trendy stijl.
GU7733 – 100 € : Deze vierkante vrouwen zonnebril wordt gekenmerkt door het iconische logo in de vorm van een dubbele driehoek die bestaat uit twee metalen draden in contrasterende kleuren. De fumé glazen geven de bril een kostbaar effect.
GU7741 – 100 € : Deze coole en trendy zonnebril met geometrische lijnvoering wordt gekenmerkt door armen die zijn verfraaid door het iconische dierenmotief van het merk en het logo in een metalen driehoek. De fumé glazen verfraaien de bril nog meer.
GU7750 -125 € : Glamoureuze zonnebril in de vorm van een masker, als knipoog naar de modewereld. De voorkant wordt gevormd door een structuur in metaal en afgeschuinde glazen die zorgen voor een 3D effect voor een bril die uniek is in haar genre. De armen zijn ook in metaal en dragen het GUESS logo. De glazen zijn in nylon, met dégradé kleuren.
GU7753 – 115 € : Een nieuw en vrouwelijk model voor tijdens de vakantie. De voorkant in metaal heeft een dubbele brug met op het bovenste deel glinstertjes. De armen worden gekenmerkt door twee iconische metalen draden die een dubbele driehoek vormen met details in glinstertjes en door versierde delen met dierenmotieven. De gekleurde glazen hebben spiegel of fumé glazen.
GU7754 – 135 € : Deze ‘oversized’ zonnebril voor vrouwen in vlindervorm wordt gekenmerkt door het juweelstuk dat de voorkant siert. Ze heeft verschillende havana kleurnuances en een metalen logo in reliëf op de armen met een uniek design.
GU00003 – 90 € : Deze herenmontuur die inject gegoten is in een maskervorm wordt gekenmerkt door een stedelijke stijl en een zeer fijn ontwerp, met armen in contrasterende kleuren, met het rechthoekige G logo dat de vorm van een labyrint evoceert.
GU00010 – 100 € : Mannen pilootmontuur met een dubbele brug in metaal en fumé glazen. Het logo staat op de zijkanten van de armen en de krommingen komen overeen met de kleuren van de glazen. De fumé glazen zorgen voor een trendy en gedurfde toets.
GU00012 – 100 € : Unisex moderne zonnebril, met een afgeronde vorm en een uniek ontwerp dankzij een logo op de zijkanten van de armen. De bril heeft een mooi kleurcontrast, de glazen zorgen voor een bijzonder effect dankzij het dégradé effect.
OPTISCHE COLLECTIE
GU2820 – 135 € : Zeer gedurfde optische montuur voor vrouwen. De bril valt op door haar diermotieven, een van de meest iconische elementen van het merk, gedrukt op de voorkant. Model in acetaat met gedrukte diermotieven en het kenmerkende « G » logo van het merk.
GU2822 – 135 € : Vrouwenbril in acetaat in ‘cat eye’ vorm. Ze vertoont het kenmerkende pioenmotief in een glanzende versie op de armen en combineert levendige kleuren met doorschijnende nuances om te zorgen voor een zeer modern effect. Een metalen plaatje op de uiteinden van de armen vertoont het GUESS logo.
GU2829 – 125 € : Deze optische montuur voor vrouwen met een jonge en trendy stijl is vervaardigd in metaal met geometrische lijnen. De armen van deze zeer fijne en lichte montuur worden gekenmerkt door de iconische dubbele driehoek die bestaat uit twee kenmerkende metalen draden, waarin een kleur element is aangebracht.
GU2830 – 125 € : Optische bril voor vrouwen met een stijl die zowel retro is als modern en jong, met een licht vierkante voorkant. De armen worden gekenmerkt door de iconische dubbele driehoek die bestaat uit twee kenmerkende metalen draden, waarin een kleur element is aangebracht.
GU50016 – 125 € : Optische bril voor heren in acetaat met een element in gekleurd rubber en het kenmerkende metalen plaatje met het G logo.
GUESS EYEWEAR – KIDS COLLECTION
ZONNEBRIL COLLECTIE
De nieuwe GUESS eyewear collectie voor de allerkleinsten herinterpreteert unieke zonnebrillen, gedurfd en gemakkelijk te dragen. De brillen zijn bestemd voor kinderen van zes tot tien jaar. De kwaliteit, de functionaliteit en de esthetische dimensie worden gegarandeerd voor elk exemplaar. Jonge modellen stellen glamoureuze vormen voor die zijn ontworpen zodat ze zich aanpassen aan de gezichtjes van de allerkleinsten, zonder af te zien van de stijl die vaak die van de ouders oproept, in een « Mini-Me » genre.
GU9197 – 60 € : Een glamoureuze ovaal vorm voor meisjes, in inject gegoten. Voor een kleine diva. Aan de binnenkant van de armen, in inject plastiek, vormt het GUESS logo een textuur motief.
GU9198 – 60 € : Deze zonnebril voor meisjes in vlindervorm wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van het 4 G logo. De bril wordt een cool accessoire, voor een sterke persoonlijkheid. Dit model herneemt het thema van het Mini-Me, aangezien het een reproductie is in miniatuur van een gelijkaardig model uit de GUESS collectie.
GU9199 – 60 € : Zonnebril voor jongens die volledig in inject gegoten is. De armen dragen het rechthoekige GUESS logo. De rechthoekige vorm van dit model zorgt voor een sportieve en trendy stijl.
GU9200 – 60 € : Zonnebril voor jongens in een sportieve stijl door de pilootmontuur en dubbele brug in metaal. De armen zijn in metaal met het gegraveerde GUESS logo. Dit model herneemt het Mini-Me thema, aangezien het een reproductie is in miniatuur van een gelijkaardig model uit de GUESS collectie.
OPTISCHE COLLECTIE
GU9192 – 85 € : Optische bril voor meisjes in ‘cat eye’ vorm in acetaat in twee kleuren, met levendige en contrasterende kleuren. De armen vertonen het kenmerkende maxi GUESS logo.
GU9195 – 85 € : Rechthoekige optische montuur in acetaat voor jongens. De armen in acetaat zijn versierd met het rechthoekige « G » logo dat al aanwezig is in de collectie voor mannen.
Nieuw Efteling-speelbos Nest! bijna klaar voor opening
Toegankelijke speeltoestellen zijn geplaatst… Afgelopen week werden de laatste speeltoestellen geplaatst in Nest!, het nieuwe speelbos in het Nederlandse attractiepark de Efteling. Momenteel is de totstandkoming van het speelbos nog in gang, maar op 31 mei – tevens de 69e verjaardag van de Efteling – is alles gereed om de eerste bezoekers te verwelkomen. Nest! wordt een veilige plek waar alle jonge kinderen, met of zonder beperking, samen kunnen spelen. Toegankelijkheid was bij het ontwerp en de realisatie van de speeltoestellen in het speelbos het belangrijkste uitgangspunt. Aankomende weken worden de puntjes op de i gezet zodat Nest! met speelse details helemaal klaar is voor opening op 31 mei.
Speeltuin-waterbed
In het speelbos kunnen jonge durfals straks naar hartenlust spelen met verschillende speeltoestellen en objecten. De drakentoren met twee glijbanen - waarvan één geschikt voor kinderen in een rolstoel - en het grote zeeschip zijn de echte blikvangers. Centraal gelegen krijgt Nest! een speeltuin-waterbed met het uiterlijk van een kompas. Dat wordt geheel gelijkvloers en zonder drempels gemaakt, zodat het voor iedereen toegankelijk is en dus ook voor kinderen in een rolstoel. Ook komen er enkele speelpanelen op verschillende hoogtes en in verschillende materialen die kinderen kunnen vastpakken om te voelen. Daarnaast is de egale EPDM-vloer, een zacht rubberen materiaal, geplaatst met een speciaal en passend ontwerp.
De redders van Ruigrijk
Het inclusieve sprookje De redders van Ruigrijk, speciaal voor de Efteling geschreven door de Nederlandse auteur Marc de Hond, is per 31 mei verkrijgbaar in boekvorm. Marc de Hond en zijn gezin genoten jarenlang van de Efteling. De inspiratie over toegankelijkheid die hij daarbij kreeg, deelde hij met de Efteling. Zodoende heeft Marc de Hond een belangrijke en adviserende rol gehad in de ontwerpfase van Nest! Andersom werd hij door de Efteling geïnspireerd tot het schrijven van een inclusief sprookje: De redders van Ruigrijk.
De redders van Ruigrijk verschijnt als prentenboek, tactiel prentenboek, voorleesboek en meertalige animatievideo met audiodescriptie.
Attractiepark Efteling heropent op 19 mei
Zojuist nam de Nederlandse regering het definitieve besluit: doorstroomlocaties (buiten) zoals de Efteling mogen weer open. Dat betekent dat het attractiepark vanaf woensdag 19 mei weer bezoekers mag verwelkomen na 22 weken sluiting.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, en het Efteling Theater. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen.
Sinds 1895 heeft Swarovski zichzelf de taak opgelegd om voor een glinstering te zorgen in het leven van elk, in de hele wereld. Haar laatste eyewear collectie vormt daar geen uitzondering op.
Het merkt viert haar 125ste verjaardag met monturen die een eerbetoon brengen aan de iconische glinsterende juwelen zoals de Tennis lijn en de armband Stone. De verfijnde en glamoureuze monturen tonen de niet te missen savoir-faire van het merk, alsook haar innovatie en vernieuwende sprankel. Sinds 125 jaar brengt Swarovski licht in de wereld dankzij haar glinsterende collecties en fascinatie voor de kunst van kristal. Om deze speciale datum te eren, haalt de eyewear collectie haar inspiratie uit de iconische juwelen van het merk en vindt ze opnieuw uit in de vorm van magische zonnebrillen en optische monturen.
Wat uitzonderlijke uurwerken betreft, heeft Swarovski haar naam gevestigd door de creatie van trendy uurwerken die voor een extra zorgen dankzij nieuwe silhouetten en een perfecte stijl voor heel het seizoen.
SLEUTELPRODUCTEN VOOR HET SEIZOEN
Het is evident dat een prachtige bril een mooie outfit extra glans geeft. Trendy silhouetten met rijke, tijdloze vormen die het Swarovski kristal in de spotlights plaatsen met een hele waaier van glamoureuze en gemakkelijk te dragen brillen die de stijl en het dagelijkse leven van vrouwen verfraaien.
SK0289 – 200 € : Deze trendy, licht afgeronde oversized montuur, geïnspireerd op de magie van een nachtelijke hemel, combineert perfect de kleuren van gepolijst metaal met een fascinerende selectie kristallen van verschillende afmetingen rond de glazen.
SK0291 – 175 € : Deze montuur is ook geïnspireerd op een nachtelijke hemel. Oversized voor een optimale bescherming. Deze rechthoekige, gemakkelijk te dragen montuur heeft Swarovski kristallen die zijn ingelegd op de armen voor een sprankelende en chique toets.
SK0305 – 180 € : Deze Swarovski montuur, geïnspireerd op de bekende Tennis lijn, combineert een trendy vierkante en XXL montuur in zwart acetaat en dégradés fumé glazen, met armen met daarop mooi ingelegde Swarovski kristallen. Het zorgt voor een elegant en glamoureus effect dat zeer polyvalent is.
SK0308 – 170 € : Deze pilootmontuur valt op en blijft nog lange tijd trendy. Ze heeft subtiele en sprankelende details. De versieringen in Swarovski kristal versieren de dubbele brug van de metalen montuur, en roepen de elegante schoonheid op van de Tennis lijn, die zeer gegeerd is.
SK5380 : Een knipoog naar de maan en de sterren – 220 € : Deze ronde, trendy en oversized montuur combineert metalen kleuren en een fascinerende mix van Swarovski kristallen rond de glazen die de magie van een sterrennacht oproepen.
SK5383 – 190 € : Sinds 125 jaar vindt Swarovski nieuwe creatieve uitdrukkingen door de conventies van kleur, vorm en textuur uit te dagen. Dit elegante ontwerp heeft effect dankzij de fascinerende combinatie van verschillende Swarovski kristallen die de armen van deze rechthoekige montuur in metaal en acetaat versieren.
SK5390 – 190 € : De vierkante glazen zijn super klassiek. De silhouet haalt haar inspiratie uit een retro stijl in XXL dankzij een dikke montuur in zwart acetaat, en brengt een eerbetoon aan de zeer populaire Tennis lijn, dankzij de ornamenten in sprankelende Swarovski kristallen op de armen.
SK5392 – 190 € : Een bril is misschien een klein accessoire, maar haar impact is enorm, onder andere in een violette versie. De vrouwelijke ‘cat eye’ vorm wordt benadrukt door Swarovski kristallen die zijn verspreid over de armen en een eerbetoon brengen aan de Tennis juweellijn. Deze montuur combineert de meest eenvoudige outfits met een toets van kleur en glamour.
Tod’s stelt haar nieuwe collectie brillen voor rond twee thema’s: Het eerste thema is Iconic, en valt op door monturen met details in leer. Het stikken, een kostbare techniek die volledig met de hand wordt uitgevoerd door Italiaanse vaklui en voorbehouden is voor de vrouwencollectie, en het vlechten, een artisanale techniek van het vlechten van leren gekleurde draden om het artisanale karakter van elk product te personaliseren en versterken. Het thema timeless herbepaalt schoonheid uit het verleden in een moderne versie aan de hand van monturen met een retro stijl voor een tijdloze elegantie en de iconische T in metaal. Het wordt gekenmerkt door een vintage geest. Met een selectie kostbare en moderne materialen, geïnspireerd door de luxe vanTod’s.
Deze nieuwe eyewear collectie herneemt de iconische T Timeless maar in een grotere versie. Een perfect detail dat onmiddellijk het merk aangeeft en ook terugkeert in alle nieuwe collecties van Tod’s accessoires.
Zonnebrillen
TO0289 – 240 € : Een vierkante vrouwenmontuur met retro stijl. Aan de zijkanten het iconische T logo, dat in deze collectie groter voorkomt, als onderscheidend en uniek element dat ook terugkeert in alle nieuwe collecties van Tod’s accessoires. De perfecte bril voor trendy vrouwen die in het midden van de aandacht willen staan.
TO0290 – 240 € : Een ronde, genereuze vrouwenmontuur met retro stijl. Op de zijkanten het iconische T logo dat in deze collectie groter voorkomt, als onderscheidend en uniek element dat ook terugkeert in alle nieuwe collecties van Tod’s accessoires. De perfecte bril voor trendy vrouwen die in het midden van de aandacht willen staan.
TO0291 – 260 € : Een pilootmontuur voor vrouwen, in metaal, met een ronde vorm en een fijne structuur die zorgt voor lichtheid. De armen in metaal zijn versierd met de iconische stikwerk in leer. De voorkant heeft een dubbele brug in metaal. Voor vrouwen die ervan houden opgemerkt te worden en op zoek zijn naar een modern en trendy accessoire. Een eerbetoon aan Made in Italy en prestigieus vakmanschap, twee opvallende elementen van het merk.
TO0293 – 260 € : Een montuur voor mannen, een wel bepaalde vierkante vorm die versierd is met de « T » op de voorkant. Een nieuw concept dat de essentie van het merk op zijn best uitdrukt. De fijne structuur zorgt voor lichtheid en is bedacht voor liefhebbers van moderne en trendy accessoires.
TO0294 – 240 € : Een wel omlijnde pilootmontuur die versierd is met een « T » op de voorkant. Een nieuw concept dat de essentie van het merk op zijn best uitdrukt. De fijne structuur zorgt voor lichtheid en is bedacht voor liefhebbers van moderne en trendy accessoires.
TO0297 – 295 € : Een model voor mannen met een dubbele brug in metaal en het iconische gevlochten leer op de armen. Het uiteinde van de armen heeft een plaatje in metaal met het gegraveerde logo.
TO0309 – 335 € : Een model voor mannen, afgerond en vintage. Hét sleutelelement voor deze nieuwe mannencollectie. Het voornaamste kenmerk van dit unieke model is de voorkant die het mogelijk maakt de bril te plooien. Bij de montuur zit een étui en een pochette.
TO0310 – 240 € : Zeer chique vrouwenmodel met avant-garde toets voorgesteld naar aanleiding van de laatste herfst/ winter 20-21 Tod’s modeshow. Het « T » Timeless detail van het logo keert terug op de kruising van de armen en maakt er een uniek model van. Gemaakt voor super vrouwelijke vrouwen, elegant en op zoek naar nieuwigheden wat betreft stijl.
Optische collectie
TO5246 – 310 € : Ronde, metalen bril met het iconische gevlochten leer op de armen. Haar fijne structuur maakt er een zeer licht en comfortabel model van.
TO5250 – 250 € : Afgeronde acetaat vorm, met het iconische gevlochten leer op de armen. Een uniek model dat de Italiaanse savoir-faire belichaamt.
TOM FORD EYEWEAR LANCEEERT NIEUWE HERFST/WINTER COLLECTIE
De nieuwe Tom Ford herfst/ winter 2021 collectie stelt een opmerkelijke waaier aan moderne monturen voor met vintage inspiratie die een nieuwe standaard introduceren in de wereld van luxe. De klassieke profielen gaan samen met uitgekiende looks in een waaier aan gedurfde vormen die de subtiele verfijning belichamen van het merk onder een nieuwe angle. De collectie stelt een grote variëteit aan modellen voor – die gaan van een zeer vrouwelijke ‘cat eye’ montuur over pilootmonturen met een sportieve, luxueuze look – zodat elke Tom Ford man/ vrouw een montuur kan hebben die past bij zijn/ haar stijl.
De collectie Tom Ford Eyewear, vervaardigd in Italië met louter hoogstaande materialen, wordt gekenmerkt door monturen die acetaat combineren met metaal dat versierd is met iconische elementen van het merk dat speciaal voor deze herfst/winter collectie is herzien. Het detail van het « T » logo dat zo iconisch is voor het merk versiert de voorkant van de armen in herwerkte afmetingen. De iconische zonnebrillen met een gekruiste brug die het oneindigheidsteken vormen worden herzien met een moderne toets, die tonen dat de belichaming van elegantie van het merk tijdloos is. De collectie omvat eveneens optische prêt-à-porter monturen, uitgerust met Blue Rock technologie. Blue Block glazen verbeteren het visuele comfort door oculaire vermoeidheid te voorkomen en verminderen, veroorzaakt door te lange blootstelling aan blauw licht, dat mogelijk schadelijk is en wordt voortgebracht door digitale apparaten. Tom Ford Eyewear is de eerste luxe eyewear collectie om deze vernieuwende techniek te integreren en standaardiseren in haar optische collectie.
COLLECTIE ZONNEBRILLEN: BESCHRIJVING VAN DE MODELLEN
FT0830 – Lee – 325,00 € : Een gedurfde combinatie van acetaat en metaal voor dit vierkante mannenmodel, gekenmerkt door een dubbele brug. Deze elegante montuur is versierd met het iconische « T » logo op de voorkant en fijne armen voor een ontspannen look.
FT0862 – Garrett – 275,00 € : Een gemakkelijk te dragen model voor mannen dat wordt gekenmerkt door een verfijnde combinatie van materialen. De armen in metaal, versierd met het iconische detail van het « T » logo en de voorkant die is gerealiseerd in acetaat voor een het beste comfort, maken van deze Garett bril een must-have accessoire.
FT0870 – Wallace – 250,00 € : Een gedurfd model in afgeronde ‘cat eye’ vorm, met de nodige glamour om van deze bril het perfecte vrouwelijke accessoire te maken voor dagelijks gebruik. Dit model in acetaat komt voor in een palet van trendy kleuren en is verfraaid met het klassieke detail van het « T » logo in metaal op de armen.
FT0871 – Wyatt -250,00 € : Vrouwen zonnebril in ‘cat eye’ die opvalt door de dikke armen en de contouren van de voorkant die mooi afgetekend zijn. Deze klassieke montuur heeft een vintage inspiratie en is voorzien van het iconische « T » logo. Het is een ware must-have, origineel en trendy.
FT0882 – Neughman – 355,00 € : Een toets moderniteit voor een vintage model. Deze versie in acetaat van een oversized, afgeronde pilootmontuur roept de ontspannen sfeer op van de jaren zeventig. Doorschijnende spoilers aan de zijkant verlenen deze bril een avant-garde toets in opvallende kleuren.
FT0883 – Mackenzie-02 – 355,00 € : De lichtheid en het uitgepuurde ontwerp van deze vierkante montuur in metaal voor mannen is een ware must-have. Met haar dubbele brug, fijne armen en uiteinden in acetaat heeft de Mackenzie bril een vintage inspiratie met een toets moderniteit.
FT0884 – Falconer-02 -260,00 € : Een vierkante pilootmontuur in acetaat met zeer mannelijke retro accenten. Gekenmerkt door een dubbele brug en doorschijnende getinte glazen. Dit model roept de gedurfde sfeer van de jaren zeventig op.
FT0885 – Bailey-02 – 295,00 € : Het profiel met duidelijke en gedurfde contouren van deze vierkante bril voor mannen zorgt voor een grote visuele impact. Haar dikke armen, voorzien van een detail van het iconische « T » dat is aangebracht op de armen, drukt de gedurfde volumes uit van de montuur.
FT0886 – Serena-02 – 305,00 € : Een oversized afgeronde masker vorm die wordt gekenmerkt door een gedurfde voorkant in acetaat, voorzien van een dubbele brug. De afgeschuinde armen zijn verfraaid met het iconische detail van het « T » logo dat is aangebracht op de armen.
FT0900 – Jack-02 – 355,00 € : Het verfijnde karakter van deze unisex pilootmontuur in metaal ligt in haar combinatie van kleuren. De ultrafijne montuur met dubbele brug wordt gekenmerkt door gekleurde spoilers aan de zijkant met bijhorende glazen die zorgen voor een verassende avant-garde look.
FT0901 – Toby-02 – 355,00 € : Een vierkante vrouwenmontuur, breed en licht in gepersonaliseerd metaal dankzij een interessante combinatie van kleuren, zijwaartse spoilers en bijhorende glazen. De voorkant wordt gekenmerkt door het iconische « T » logo in reliëf en wordt aangevuld door fijne armen.
FT0902 – Carine-02 Dit : model voor vrouwen, de belichaming van de essentie van Tom Ford, draagt het oneindigheidsteken van het merk, herzien in een ontwerp dat een glamour allure verleent aan deze montuur. De montuur heeft het iconische « T » logo detail in reliëf.
FT0903 – Cheyenne Een nieuwe benadering van het merk op haar iconische montuur, in de vorm van een oneindigheidsteken, herzien in een overkoepelende structuur. De oversized vlindervorm geeft deze zonnebril karakter en een zeer vrouwelijke charme. Het iconische « T » logo in metaal en de afgeschuinde armen vervolledigen de montuur.
OPTISCHE COLLECTIE : BESCHRIJVING VAN DE MODELLEN - Alle vermelde modellen zijn uitgerust met prêt-à-porter Blue Block glazen.
FT5664-B – 285,00 € : Een optische micro afgeronde montuur, perfect voor mannen en vrouwen die houden van een originele look. Deze montuur in acetaat met vintage inspiratie geeft elke look een extra dimensie.
FT5693-B – 600,00 € : Een ultramoderne pilootmontuur in titaan met een dubbele brug, met fijne armen en het iconische « T » logo op het reliëf van de armen. Dit model is prêt-à-porter met Blue Block glazen.
FT5697-B – 285,00 € : Retro accenten voor deze optische montuur in acetaat en een afgeronde, geometrische vorm die opvalt door haar uitgepuurde lijnen, die zorgen voor een gemakkelijk te dragen model. Het iconische « T » logo op de voorkant en Blue Block glazen zijn niet te missen, gepersonaliseerde details die deze optische montuur versieren.
FT5703-B – 350,00 € : Elegantie en een vintage sfeer gaan samen in deze ronde montuur in metaal. Een essentieel accessoire met een minimalistische look, gekenmerkt door uitgepuurde lijnen en versierd met het iconische « T » detail logo.
FT5704-B – 350,00 € : Een optische montuur voor vrouwen die bestaat uit een esthetische combinatie van metaal en acetaat. Met een oversized vierkante voorkant en uitgepuurde armen in metaal die uitlopen in acetaat uiteinden. Het verfijnde karakter van deze montuur ligt in haar proporties.
FT5731-B – 385,00 € : Het minimalistische en ultra-fijne metaal van deze gemakkelijk te dragen montuur in metaal straalt pure elegantie uit. Het model is voorzien van het « T » logo op de voorkant alsook van flexibele en zeer comfortabele armen. De voorkant wordt gekenmerkt door een fijne dubbele brug en aanpasbare plaatjes. Blue Block glazen maken de look van deze bril af.
FT5736-B – 285,00 € : Deze tijdloze vierkante montuur wordt gekenmerkt door een opvallende brug en het iconische « T » detail op de voorkant. Ze is het perfecte accessoire om een klassieke look af te maken.
FT5739-B – 320,00 € : Een oversized vierkante vorm die zorgt voor lichtheid en elegantie dankzij haar structuur die volledig uit metaal bestaat. De voorkant wordt gekenmerkt door het iconische « T » logo alsook een profiel dat knap is ontworpen en in gekleurd email dat een originele toets verleent aan deze montuur. De montuur is uitgerust met Blue Block glazen en aanpasbare plaatjes.
FT5745-B – 285,00 € : gedurfde vierkante montuur in acetaat gekenmerkt door een oversized voorkant en uitgedunde armen. Model dat niet onopgemerkt voorbijgaat.
CKS opent in mei twee nieuwe winkels. De winkel in Brugge verhuist naar een nieuwe en grotere locatie en Hasselt krijgt opnieuw een CKS Concept Store. CKS lovers kunnen er de volledige collectie ontdekken en geïnspireerd worden met persoonlijk stijladvies. De winkels zijn volledig gericht op beleving waarbij de klant centraal staat.
Sinds 14 mei kan je in De Zuidzandstraat 5 in Brugge bij CKS Brugge. De winkel verhuisde van nummer 39 naar nummer 5 in dezelfde straat. Shary Smets, Retail field manager van CKS: “Brugge is een bruisende toeristische stad met hoge bezoekersaantallen. Om onze bezoekers een fijne ervaring te bezorgen binnen ons persoonlijk concept van stijladvies en personal shopping, hebben we meer ruimte nodig. Bij het zien van het pand in de Zuidzandstraat nummer 5 wisten we meteen dat dit de perfecte locatie is voor onze nieuwe winkel. De charme van het authentieke pand zet onze collecties nog meer in de verf. De ruimte laat ons toe onze klanten de beleving te geven die ze verdienen.”
Ook Hasselt krijgt opnieuw een CKS concept store na het sluiten van de vorige winkel bij overname van CKS door CRG. Shary Smets: “Wij hebben altijd geloofd dat er een plaats is voor CKS in Hasselt. Het pand van onze vorige winkel zat ons niet als gegoten. Bij de overname door CRG zijn we dan ook op zoek gegaan naar een ligging en pand met veel mogelijkheden en dat hebben we nu gevonden in de Hoogstraat 5.” Op 22 mei kan je de nieuwe Hasseltse CKS store ontdekken tijdens een feestelijke opening. Dit is de 14e winkel voor CKS, naast de shop-in-shops in Inno.
Klanten worden tijdens de openingsdagen verwend met happy vibes, zwoele beats door DJ El Pablo, een drankje van Sir James 101 en make-upadvies door Cent pur Cent. Bij aankoop krijgen de klanten een gratis paar kousen met een happy quote of voor de kids een gymbag mee naar huis. Uiteraard wordt alles georganiseerd conform de geldende Corona-maatregelen. Veiligheid voor onze klanten en onze medewerkers is prioriteit.
CKS WMN, Teens & Kids
Vanaf FW21 brengt CKS ook een TEENS-collectie op de markt. CKS zal naast de bestaande collecties nu ook een tienercollectie, gericht op meisjes, aanbieden om aan de behoefte tegemoet te komen van onze klanten en de markt: een categorie tussen onze meisjes- en damescollectie in. Het gaat om een collectie voor Generation Z voor wie onze WMN collectie vaak nog te volwassen en de kidscollectie reeds te kinderlijk is. Wie beter dan TV-persoonlijkheid, TikTok-ster en vrolijke spring-in-het-veld, Julie Vermeire, om samen met CKS de Teens-doelgroep aan te spreken en onze eerste tienercollectie te lanceren. De collab met Julie Vermeire zal vanaf 22 september verkrijgbaar zijn in alle CKS concept stores en op cks-fashion.com.
De TEENS collectie zal samen met de WMN collectie in alle 14 CKS winkels worden verkocht. Shary Smets, Retail field manager CKS: “Wij zien dit als een zeer mooie en sterke aanvulling op ons aanbod. Zowel in Hasselt, als in onze winkel in Waasland en Nieuwpoort, zullen onze woman, teens en kids collecties volledig aanwezig zijn in alle maten en capsules. Het zijn onze grootste panden en daar kunnen we alle collecties de ruimte geven die ze verdienen. In al onze andere winkels zal de kidscollectie als showroommodel aangeboden worden, zodat onze klant deze kan voelen en bekijken en via een kiosk in de winkel kan aankopen. Wij zorgen dan voor een next day delivery aan huis. Onze klanten kunnen voortaan ook terecht bij JBC waar de CKS Kids collectie ook integraal zal verkocht worden, en dit vanaf het winterseizoen.”
Om een nieuw elan te geven aan de mannencollectie gaat CKS in zee met Marcelo Ballardin, de wereldburger, foodie en chef met Braziliaanse roots. De Marcelo Ballardin capsule is een complete collectie voor mannen met draagbare items zoals een winterjas, worker jackets, hemden en broeken. De CKS x Marcelo Ballardin collectie zal vanaf septemer 2021 verkocht worden in de CKS webshop en JBC-winkels.
Mix & Match
CKS staat voor one-of-a-kind looks. Een kleurrijk universum waar het mixen & matchen van items tot een unieke look centraal staat. Een fikse portie happy vibes in de kleerkast van onze CKS lovers. Met onze collecties willen we onze klanten aanmoedigen om hun persoonlijkheid in de verf te zetten en zo met meer zelfvertrouwen in het leven te staan. Deze filosofie staat ook centraal in het interieur van de nieuwe winkels. Ruwe materialen worden afgewisseld met warme, natuurlijke elementen. Een inspirerend en uitnodigend geheel voor onze klanten.
BUTLER : HET NIEUWE DRAAIENDE MODEL VAN MARIE'S CORNER
Enkele maanden na de officiële lancering is het model Butler goed op weg om één van de klassiekers van Marie's Corner te worden. En dat hoeft niet te verbazen: voor de Belgische specialist van de "tailor-made" zitbank is de Butler de allereerste fauteuil met een draaiende structuur.
Deze onuitgegeven creatie is een technische en esthetische uitdaging die de ontwerper Jaime Gutierrez met veel plezier aanging: "De grootste valkuil tijdens het ontwerpen was om de look van een bureaustoel te willen nabootsen. We wilden daarentegen een hartelijk en gezellig thuismodel creëren, volledig in lijn met het DNA van Marie's Corner." Om die doelstelling te verwezenlijken hebben de teamleden bijzonder veel aandacht geschonken aan de lijnen, vooral die onder het zitvlak, de rugleuning en de houten poten... De technische moeilijkheden op het vlak van de poten werden met veel zorg en oog voor detail overwonnen. Nog een bijzonderheid is dat Marie's Corner duidelijk koos voor zichtbare poten die een volwaardig onderdeel uitmaken van het design. Laat die Butler maar komen!
Het Belgische huis lijkt alvast de juiste keuzes te hebben gemaakt want het model, met de jaren 50-60 als inspiratiebron, slaat aan bij het publiek. Dankzij dit model kan de gebruiker iedere hoek van de kamer bewonderen en toch comfortabel blijven zitten. Marie's Corner heeft een nieuw speelterrein gecreëerd op het vlak van binnenhuisinrichting. Prijs: vanaf 2.018 €.
Kleuters en lagere schoolkindjes ontwerpen JBC etalages als alternatief voor jaarlijks schoolfeest
Belgisch familiebedrijf roept op: ontwerp en knutsel met je hele school de JBC etalage in jouw buurt. In een normaal schooljaar zijn meesters en juffen in de maand mei volop bezig met het jaarlijkse schoolfeest. Alle knutselmomentjes staan in teken van het thema van dat schooljaar. Maar school- en andere feesten vallen dit jaar jammer genoeg grotendeels in het water, tot spijt van vele knutselgrage kindjes. Om de kinderen en schooljuffen- en meesters een hart onder de riem te steken, stelt JBC twintig van hun winkeletalages over het hele land beschikbaar voor de scholen.
De kinderen mogen met hun klas of school eigenhandig een etalage ontwerpen en aankleden met hun knutselwerkjes. Scholen kunnen zich vanaf vandaag kandidaat stellen om de etalage van een lokale JBC-winkel onder handen te nemen. De kinderen van Vrije Basisschool De Zonnetuin uit Sint-Kruis beten de spits af met hun Middeleeuws geïnspireerde etalage. De unieke creatie werd vanochtend voorgesteld te Brugge.
Initiatief van juf Siska
Juf Siska van de Vrije Basisschool De Zonnetuin uit Sint-Kruis nam enkele weken geleden zelf contact op met JBC. “Normaal werken wij in deze periode met heel de school samen toe naar het schoolfeest, waar de kindjes hun knutselwerken kunnen tonen aan alle fiere ouders. Dit jaar ging dat natuurlijk niet, waardoor ik op zoek ben gegaan naar een alternatief project voor mijn kleuters. Zo kwam ik op het idee om de kindjes een winkeletalage te laten uittekenen. Ik trok mijn stoute schoenen aan en nam contact op met JBC.”
“Wij waren meteen fan van het idee.”, vertelt Bart Claes, CEO van JBC. “Als rasecht familiebedrijf zetten wij ons dagdagelijks in voor Belgische gezinnen. We zoeken elke dag naar nieuwe manieren om families te ondersteunen, te inspireren en te helpen. In deze bijzondere tijden is het belangrijker dan ooit om kinderen een creatieve uitlaatklep te bieden. We waren dan ook dadelijk enthousiast over het idee van juf Siska en stellen maar wat graag onze etalages ter beschikking.”
Creatieve carte blanche
Na verschillende weken intensief knutselen, was het dan vandaag zover: de grote onthulling van de eerste etalage. JBC en de klassen van De Zonnetuin stelden vandaag met trots hun unieke creatie voor: een nieuwe JBC etalage met zomerse collecties, volledig in het teken van ridders en jonkvrouwen. De kindjes timmerden zelfs een heuse kasteelpoort in elkaar. De paspoppen vormen de jonkvrouwen en ridders, met aangepaste hoeden en helmen.
“Het is een erg leuke etalage geworden”, vertelt Katrien Vangrunderbeeck, woordvoerster van JBC. “Wij doen natuurlijk niets liever dan de creativiteit van kinderen te stimuleren, dus hebben we hen carte blanche gegeven. Ze mochten zelf volledig het thema en de uitwerking bepalen. Het resultaat is een supermooie etalage, met warme boodschap van de lokale schoolkinderen. Een creatieve win-win wat ons betreft!”
Schrijf ook jouw school in
JBC stopt echter niet bij één etalage. “In totaal zullen lokale klasjes of scholen 20 JBC etalages, verspreid over heel België, mogen ontwerpen.” Juffen en meesters kunnen zich samen met hun school of klas kandidaat stellen via de JBC-website. Een onschuldige hand bij JBC zal twintig klassen of scholen selecteren die elk hun eigen etalage mogen ontwerpen. Op 14 juni zullen ook deze etalages onthuld worden.
Praktisch: Scholen kunnen zich inschrijven via deze link: www.jbc.be/pimp-onze-etalage. Inschrijvingen lopen tot en met 20 mei.