Weten jullie wat de komende zomer voor jullie in petto heeft? We hebben voor jullie de catwalktrends doorzocht.
Terra di Siena stelt je de nieuwe zomercollectie 2021 voor: een leuke geheel van heldere en levendige kleuren in je garderobe. Frisse looks van kop tot teen voor de perfecte zomer!
Welke kleuren vind je terug? Geel, groen, blauw, lila, knalroze of zelfs kaki,… een zomers kleurenpalet om positief op te vallen. De vrolijke prints springen in het oog : bloemen in alle maten en kleuren, hippie en landelijke patronen. Met deze zomerse looks kan je je al bijna voorstellen hoe het is om straks (hopelijk) weer aan het strand te zitten met een cocktail in je hand.
Waarvoor kiezen we? We gaan voor een mooie lila kimono met bloemen en een klein witte katoenen topje. Laat je verleiden door een lange tie&dye jurk met een denim crop-top hemd of een korte overall. Kies voor een explosieve twist met een felblauwe en citroengele jurk. De vitaminen krijg je er zomaar bij. Geniet volop van de zon en van de Zomer
Waar vind je Terra di Siena ? Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Door deze manier van verdelen garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. De lijst met alle verdeelpunten en webshops staat op de website: www.terradisiena.be
Van 10 juni tot 7 november opent het Franse themapark Puy du Fou zijn deuren en neemt het zijn bezoekers mee op een reis terug in de tijd. Hier geen wervelende attracties of achtbanen maar schitterende decors, special effects en verbluffende spektakels te midden van 150 hectare pure natuur. Dit unieke model, waarbij technologie ten dienste staat van het artistieke, lokt toeschouwers uit heel Frankrijk en België.
Woon een wedstrijd wagenrennen bij in een echt Gallo-Romeins stadion, laat je verrassen door een brandende donjon van 20 meter hoog of vertrek op een expeditie op volle zee aan boord van een schip van de beroemde ontdekkingsreiziger Jean-François de La Pérouse! Dankzij zijn gedurfde spektakels die tot in de puntjes zijn uitgewerkt, heeft Puy du Fou wereldwijd al talrijke prijzen in de wacht gesleept. Dit jaar blijft Puy du Fou zichzelf opnieuw uitvinden en nodigt het je uit om zijn creaties te komen ontdekken. Groot en klein beleven er gegarandeerd de tijd van hun leven.
NIEUWE SPECTACULAIRE SHOWS
In het vorige seizoen nam Les Noces de Feu de bezoekers mee op een poëtische reis naar de romantiek van de 19e eeuw. Op het ritme van de muziek combineert deze originele show water en vuur, intimiteit en grandeur. Dit spektakel is een technisch en artistiek hoogstandje. Dansers met lichtgevende kostuums en gigantische decors duiken op uit de diepten van het meer. Ze gebruiken de nieuwste technologie voor een extra verrassingseffect.
In 2020 opende Puy du Fou Le Grand Siècle, een nieuw 4-sterrenhotel dat zijn gasten verwelkomt in de tijd van de Zonnekoning. De pracht en praal van dit originele hotel met 96 kamers maakt een overweldigende indruk. Het is versierd met tal van vergulde sierlijsten en brokaten wandtapijten. Dit hotel is het meest extravagante dat Puy du Fou ooit heeft bedacht. Tijdens zijn verblijf kan de bezoeker er flaneren in de Franse tuinen en in het restaurant La Table des Ambassadeurs proeven van gerechten die geïnspireerd zijn op de smaken van Lodewijk XIV.
Tegenover het hotel bevindt zich het gloednieuwe congrespaleis Le Théâtre Molière. Dit congrespaleis biedt ruimte aan alle soorten evenementen dankzij zijn 11 moduleerbare vergaderzalen, en zijn auditorium met 500 zitplaatsen.
In december 2020 kaapten deze drie nieuwe creaties prijzen weg op de prestigieuze ceremonie van de Park World Excellence Awards: - ‘Beste Show van het Jaar’ voor Les Noces de Feu; - ‘Beste Technologische Innovaties’ voor Les Noces de Feu; - ‘Beste Thematiseringen’ voor het nieuwe hotel Le Grand Siècle en zijn congrespaleis Le Théâtre Molière.
IN 2021 VINDT PUY DU FOU ZICHZELF OPNIEUW UIT
Le Monde Imaginaire de La Fontaine, een immersieve belevenis die in 2012 het levenslicht zag, krijgt een nieuwe dimensie om de 400ste verjaardag van de geboorte van Jean de La Fontaine te vieren. Kom rondstruinen in deze rustgevende, boomrijke tuin van 7 500 m² op het ritme van de beroemdste fabels van de dichter. Acteurs en dieren brengen er zijn legendarische teksten tot leven.
Het eerste hotel dat in 2007 in Puy du Fou is gebouwd, de Villa Gallo-Romaine, is in een nieuw jasje gestoken en belooft de bezoekers een uniek verblijf in het oude Rome. De 100 gezinskamers zijn van kop tot teen heringericht en de binnenplaats van 3 300 m² is volledig opnieuw ontworpen door de tuiniers van Puy du Fou om de bezoekers volledig onder te dompelen in de Romeinse tijd.
Praktisch : Seizoen: t.e.m. 7 november
Toegangstickets: - Volwassene vanaf € 37, kind vanaf € 27 - - Alle info op www.puydufou.com
Arrangementen: - Entree park + hotel vanaf € 62 - - Alle info op de website van Puy du Fou.Informatie en reservatie: +33 (0) 820 09 10 10 (€ 0,12 €/min.
Hoe geraak je er? Met de trein: met de TGV vanuit Parijs, Met het vliegtuig: via de luchthaven Nantes-Atlantique, Met de auto: autosnelwegen A2 – A1 – A11 – A87 afrit nr. 28 - 1 u vanuit Sables d’Olonne, Nantes, Angers - 1.30 u vanuit La Baule, La Rochelle
Eurodam Holland AmericaLine langer op Middellandse zee
Schip biedt vijf 12-daagse cruises aan vanuit Italië, Griekenland of Spanje. Na een reeks van vier cruises naar Griekenland in de zomer van 2021 zal de Eurodam van Holland America Line de eerder geplande cruises van de Westerdam in de Middellandse Zee overnemen. Vanaf 12 september tot 30 oktober zal de Eurodam vijf 12-daagse rondreizen aanbieden vanuit Venetië; tussen Venetië en Piraeus (Athene); Venetië en Barcelona; of van Barcelona naar Fort Lauderdale, Florida. Boekingen voor deze cruises zijn geopend sinds donderdag 27 mei.
Gasten die op de Westerdam een cruise hadden geboekt, worden automatisch omgeboekt naar een vergelijkbare stateroom op de Eurodam op dezelfde vertrekdatum. Als Signature Class-schip heeft de Eurodam een iets grotere capaciteit, waardoor alle Westerdam-gasten kunnen meereizen (Eurodam 2 104; Westerdam 1 964). Holland America Line kondigde eerder aan dat de Eurodam op 15 augustus 2021 weer zou gaan cruisen in de Middellandse Zee en drie zevendaagse rondreizen vanuit Piraeus zou aanbieden alsmede één zevendaagse cruise van Piraeus naar Venetië.
Cruises in de Middellandse Zee (alle cruises duren 12 dagen):
• 12 sept.: Venetië; Zadar en Hvar, Kroatië; Kotor, Montenegro; Argostólion, Kreta, Rhodos (overnachting), Marmaris, Mykonos en Piraeus (overnachting), Griekenland.
• 24 sept.: Piraeus; Istanbul (overnachting) en Kusadasi (Efeze), Turkije; Sarandë, Albanië; Dubrovnik, Korcula en Rijeka, Kroatië; Koper, Slovenië; Venetië (overnachting).
• 18 okt.: Venetië (overnachting); Dubrovnik; Kotor; Corfu en Katakolon, Griekenland; Napels, Civitavecchia (Rome), en Livorno (Pisa/Firenze), Italië; Cannes en Marseille (Provence), Frankrijk; Barcelona.
• 30 okt.: Barcelona, Cartagena, Malaga (Granada) en Cadiz (Sevilla), Spanje; Lissabon, Portugal; Funchal en Ponta Delgada, Madeira; Fort Lauderdale.
De 12-daagse cruises kunnen worden gecombineerd tot een epische 24-daagse Collectors' Voyage, waarop je de regio volledig doorkruist. De routes in de Middellandse Zee zijn zo ontworpen dat het schip altijd weer nieuwe havens aandoet, zodat gasten meer havens en meer landen kunnen bezoeken op één lange reis. Een Collectors' Voyage levert je een flinke besparing op in vergelijking met twee routes die afzonderlijk worden geboekt.
Onmiddellijk na de trans-Atlantische oversteek zal de Eurodam naar verwachting haar geplande Caribische seizoen aanvatten met rondreizen vanuit Fort Lauderdale. Van november 2021 tot maart 2022 kunnen gasten inschepen op zeven-, tien- en elfdaagse cruises naar het oostelijke, zuidelijke en tropische Caribische gebied of cruises langs een deel van het Panamakanaal met een dag aan het Gatunmeer.
Cruise en blijf gezond
Deze Holland America Line cruises in de Middellandse Zee zijn in 2021 beschikbaar voor gasten die hun laatste dosis van een goedgekeurd COVID-19-vaccin ten minste 14 dagen vóór de start van de cruise hebben gekregen en een bewijs van vaccinatie bezitten.
Gasten van Holland America Line moeten zich aan alle gezondheids- en veiligheidsprotocollen houden die gelden op het moment van vertrek wanneer ze van en naar het schip reizen, evenals alle protocollen aan boord en procedures voor havenbezoeken. Reizigers worden gevraagd om regelmatig hollandamerica.com te raadplegen, aangezien updates zullen worden gepubliceerd naarmate nieuwe procedures worden ingevoerd en bestaande protocollen worden aangepast.
Alle informatie over de excursies aan wal zal in de komende weken op hollandamerica.com worden bekendgemaakt. Aantrekkelijke vliegtarieven zijn verkrijgbaar via het FlightEase-programma van Holland America Line. Flexibele annuleringsvoorwaarden, waaronder COVID-19-bescherming, worden aangeboden via “Boek met vertrouwen” voor alle boekingen vóór 30 juni 2021 van cruises tot 31 december 2021. Het Cancellation Protection Plan van de cruisemaatschappij staat annulering tot 24 uur voor vertrek toe.
De tarieven voor de 12-daagse cruises van de Eurodam in de Middellandse Zee beginnen vanaf een “Have It All” premium pakketprijs van 2049,- per persoon, die vier interessante extra’s omvat: twee excursies aan wal, een Signature-drankenpakket, een avond speciaal dineren in zowel Pinnacle Grill als Tamarind, en een Wi-Fi Surf Pakket om tijdens de hele cruise internettoegang te hebben. De tarieven voor cruise-only beginnen vanaf 1649,- per persoon (bij boeking van twee personen). Belastingen, toeslagen en havenkosten zijn inbegrepen.
Holland America Line annuleerde eerder acht cruises in Europa in juli en augustus aan boord van de Nieuw Statendam en de Volendam, evenals twee Caribische cruises in oktober en november op de Eurodam. De annuleringen in het Caraïbisch gebied werden gedaan om de cruises van de Eurodam in de Middellandse Zee mogelijk te maken.
Trek jij deze zomer met de auto op reis? Dan ben je vast niet de enige. Sinds de coronapandemie zitten autovakanties in de lift. Europa telt dan ook heel wat geweldige bestemmingen, met het prachtige Slovenië op kop. Op slechts 1.200 kilometer van Brussel rij je er makkelijk naartoe. En dankzij z’n kleine oppervlakte zoef je ook ter plaatse vlotjes van de ene bezienswaardigheid naar de andere.
Wie het land doorkruist, ontdekt vier veelzijdige regio’s. Het leuke zijn de korte afstanden, die op een relatief klein oppervlak de prachtige diversiteit laten zien. Die voeren je van de bergen naar de zee, langs hippe steden en charmante dorpen. Of je nu kiest voor een luxueuze, rustige trip langs stijlvolle boetiekhotels… of voor een actieve bergvakantie met de mobilhome: Slovenië biedt voor elk wat wils. Hoe je het land best verkent en wat er zoal te beleven valt, verklappen we in deze acht tips.
1. Dwars door Ljubljana : Geen betere plek om je rondreis te starten dan in de fenomenale hoofdstad Ljubljana. Hip, bruisend, vrolijk en bovenal groen… er zijn wel honderden superlatieven om deze fantastische stad te omschrijven. Parkeer je wagen en zet koers richting het oude centrum. Hier flaneer je langs de oevers van de Ljubljanica rivier en ontdek je waardevolle monumenten, levendige pleinen en gezellige terrassen. Hoog boven de stad pronkt een statig kasteel. Al 900 jaar kijkt het uit over de hoofdstad en trakteert het z’n bezoekers op een onvergetelijk uitzicht
2. De mooiste meren van het land : De definitie van pure schoonheid? Die vind je rondom de diepblauwe Sloveense meren. Middenin de Alpen nodigt het meer van Bohinj je uit voor een verfrissende duik. Een wandelpad gidst je er langs schilderachtige heuvels, tot aan de imposante Savica waterval. Nog meer magie bleef je op het meer van Bled. Daar vaar je met een traditionele Pletna boot naar een klein eiland middenin het water, waar een oud kerkje jouw grootste wens vervult.
3. Het Triglav National Park : Een brok woeste, uitgestrekte natuur: dat is waar het Triglav National Park voor staat. Dit enige Sloveense nationale park strekt zich uit rond de hoogste berg van het land: de Triglav. Doorheen het gebied loopt de meerdaagse wandelroute Juliana Trail. Onderweg bewonder je gigantische naaldbossen, ruige rotsblokken, kabbelende rivieren, besneeuwde pieken en ontelbaar veel planten en dieren.
4. Wandelingen op maat : Ook buiten het Triglav National Park beschikt Slovenië over talloze wandelmogelijkheden: met meer dan 10.000 kilometer aan bewegwijzerde paden, zal je je niet snel vervelen. Je maakt er kennis met het idyllische platteland, de glooiende Alpenvalleien en de zuiderse kustlijn. Of je nu met je sportieve hikinglaarzen op stap gaat of langzaamaan met het hele gezin, er is een wandellus voor elk niveau. Zo trek je er ook meerdere dagen op uit dankzij de uitdagende langeafstandsroutes.
5. Sport en avontuur : Het Sloveense terroir bedwing je makkelijk vanop twee wielen. Heel wat fietspaden tonen je het beste uit de streek. Zin in nog meer adrenaline? Kies dan voor een verkenningstocht met een SUP, kano, kajak of raft. Of waarom niet vanop de rug van een hagelwit Lipizzanerpaard? Wie liever een kijkje neemt vanuit de lucht kan ziplinen, klimmen en paragliden. Al hoeft het heus niet altijd zo avontuurlijk. Dat bewijzen de gerenommeerde golfbanen, waar je relaxt een balletje slaat.
6. Slecht weer vandaag? Een dag slecht weer tijdens je rondreis? Niet getreurd! Tal van boeiende, interactieve musea staan te popelen om jou en je gezelschap te entertainen. Je komt er heel wat te weten over de geschiedenis van het land, het illustere verleden van de mijnwerkers en de solidaire soldaten die tijdens de Tweede Wereldoorlog een eigen ziekenhuis uit de grond stampten. Ook de Sloveense kunst en natuur en zelfs de ruimte komen aan bod.
7. Onder de grond : De vele meren en rivieren verraden het al: ook onder de grond ziet Slovenië er werkelijk adembenemend uit. In de grot van Postojna lijkt het wel alsof je een andere wereld betreedt. Met een elektrische trein spoor je tot diep onder de grond, daarna wacht je een feeërieke tocht die je tot aan het grottenkasteel van Predjama voert. In de grot van Kri¸na Jama vullen de galerijen zich met smaragdgroen water. Een gids vaart je vakkundig van de ene naar de andere hal en vertelt je over de beer die hier tijdens de ijstijd overwinterde. Daarnaast behoren de Škocjan grotten tot UNESCO werelderfgoed.
8. Ontspannen aan het water : Aan de Sloveense kust is het heerlijk ontspannen dankzij de mediterrane sfeer. Knappe, historische steden, omgeven door groen, volgen elkaar op en leiden je van de ene badplaats naar de andere. Daarvan is Piran de meest bijzondere. Deze middeleeuwse, omwalde stad ziet er niet alleen pittoresk uit. Dankzij haar grote zoutpannen is Piran een economische draaischijf. Verschillende wellnesscentra gaan met het witte goud aan de slag en verwennen je met een deugddoend zout- of modderbad.
Klaar om te vertrekken?
Sta je al klaar om te vertrekken? Dan geeft de website van I feel Slovenia jou graag nog meer tips en inspiratie. Wie met een elektrische wagen rijdt, moet zich ook geen zorgen maken. Laadstations zijn er in overvloed en door de korte afstanden zal je onderweg je geen zorgen moeten maken over een platte batterij.
Wel zin in een Sloveense roadtrip maar niet in de weg ernaartoe? Vanuit Brussel vlieg je in minder dan twee uur naar Ljubljana, waar je veilig een betrouwbare wagen huurt. Verkies je een ander vervoersmiddel? Dan heb je trein en bus ter beschikking.
Heb je het voorbije jaar, net zoals velen, de liefde voor wandelen en fietsen (her)ontdekt? Nieuwe wandelkicks aangeschaft of geïnvesteerd in een fiets? Dan hebben wij jouw zomerse bestemming gevonden! Het Oostenrijkse Zillertal biedt de ideale natuur voor een avontuurlijke bike & hike vakantie. Al trappend de berg op, al wandelend de top bereiken en al bollend terug naar beneden. Sounds like a plan? We got you! De vier vetste bike & hike routes lijsten we hieronder voor je op.
Soms is de weg naar de bergtop te lang om op één dag af te leggen. En daarom komen de bike & hike routes in Zillertal als geroepen. Je wisselt af tussen fietsen en wandelen om zo langere afstanden te overbruggen. Je pikt je (e-)mountainbike op aan de voet van de berg om zo over de lange kronkelende alpen- en boswegen te razen. Wanneer er steile, rotsachtige beklimmingen je pad kruisen, ruil je je fiets in voor stevige wandelschoenen. Heb je de bergtop bereikt? Dan pik je opnieuw je mountainbike op die voor een vlotte afdaling zal zorgen. Al bollend naar beneden geniet je van de uitzichten links en rechts van het pad.
Met vertrek in het centrum van Kaltenbach brengt de Stoamandlweg je langs de mooiste uitzichten naar de 2442 meter hoge top van de Wimbachkopf. Met deze route ben je voor een dikke zes uren zoet, waarvan je zo’n vijf uur op de fiets doorbrengt. Je trapt jezelf zo’n 36,8 kilometer de hoogte in tot aan de Wedelhütte. Daar parkeer je jouw fiets en wissel je hem in voor een paar stevige wandelschoenen om de laatste kilometer van de tocht te trotseren. De wandelroute met adembenemend panorama loopt langs de bergkam en is versierd met zogenaamde Stoamandln, waaraan dit pad haar naam te danken heeft. Deze kleine stenen zijn op elkaar gestapeld om kleine torens te vormen en dienen al sinds mensenheugnis als wegmarkeringen. Eens je boven bent, ligt het Zillertal aan jouw voeten.
Op zoek naar een meer evenwichtige verdeling tussen bike en hike? Say no more! De fietstocht duurt hier ongeveer 2,5 uren en is 30 kilometer lang. Deze wordt aangevuld met een 2 uren lange wandeling van 5,5 kilometer. Aan het Muziekpaviljoen van Gerlos ligt de start van je fietstocht. De eerste kilometers voeren je langs Seestüberl en Bärschlagalm tot aan Alpengasthof Finkau. Van hieruit ga je via het schaduwrijke bospad omhoog naar de rustieke Trisslalm (1.583 meter hoog). Je fietst tenslotte nog door het wondermooie Wildgerlosdal om daarna je fiets achter te laten aan de kabelbaan. Wat volgt is een steile beklimming via stenen trappen en langs een waterval naar de Zittauer Hütte (2.328 meter). Eenmaal boven wacht je een schitterend landschap rond het Wildgerlosmeer.
Deze bike & hike route is een tikkeltje moeilijker dan de voorgaande en duurt zo’n 7 à 8 uur. Je zwaait je been over de fiets en volgt de fietsroute 470, van Mayrhofen naar het Stilluptal. Eerst cross je door het bos met aan het einde een kort, steil gedeelte. Daarna kan je wat op adem komen door makkelijkere alpenweiden en weilanden tot je het stuwmeer in Stilluptal bereikt. Een heldergroen meer omringd door groen, bergwanden én watervallen. Je volgt het stuwmeer dat je zo tot het station van de kabelbaan brengt. Hier laat je je fiets achter en wandel je zo’n 1,5 uur naar de Kasseler Hütte, genesteld in het midden van de prachtige Zillertalse Alpen. Benieuwd?
Deze route is 20.6 km lang en neemt 5 uur in beslag. De start van de route ligt hier in een prachtig dal, waar je bergopwaarts dient te fietsen richting Hinterhux (route 545). Links en rechts zie je groene, weelderige weiden waar honderden koeien en kalfjes staan te grazen. Een breed pad brengt je via stevige bochten naar de bergkaasmakerij Stoankasern op 1.984 meter hoogte. Plan zeker een stop in en doe wat kracht op door te proeven van de verse kaashapjes. Na je cheesy stop volg je verder de bike & hike route tot aan de parkeerplaats, waar je je wandelschoenen aantrekt richting Junssee. Een magisch helderblauw meer waar stilte centraal staat. Je trip plannen?
Op het 'Online Tourenportal' vind je alle informatie over fietsverhuur, begeleide (fiets)tochten, fietstransport, e-bike oplaadstations en nog meer details over alle routes in Zillertal. Je kan er ook de GPX-gegevens van elke route downloaden.
Een paradijs voor de actieve vakantieganger
Uiteraard kan er ook afzonderlijk gewandeld en gefietst worden in Zillertal. De Oostenrijkse wandelbestemming beschikt over optimale bewegwijzerde wandelpaden die zich uitstrekken over een oppervlakte van 1.400 kilometer. Daarnaast telt Zillertal ook nog eens 1.200 kilometer aan ultieme fietspaden. Dit van de zonnige dalbodem tot de ruige bergtoppen. Tien zomerkabelbanen maken de toegang tot de fascinerende bergwereld nét iets makkelijker en dan zijn er nog eens de charmante berghutten waar je kan neerploffen en gieten van lokale lekkernijen. Laat je inspireren!
Antwerps modelabel Castart duikt deze herfst in het bos. De AW21collectie weerspiegelt de wondere vormen, kleuren en texturen van de natuur, met een bijzondere rol voor de paddenstoel.
Voor de najaarscollectie vond Castart inspiratie in de magie van het bos tijdens een late najaarswandeling. Die majestueuze natuur in al haar wonderlijke vormen vormde de aanzet voor grafische prints, een mix van texturen en nieuwe tinten. Vooral de paddenstoel -met z’n uitgesproken looks en medicinale kracht – sprak tot de verbeelding. Het thema inspireerde tot wollige breisels, grafische patronen en een kleurenpalet van gember, hemelsblauw, donkergroen en off white. Castarts voorkeur voor duurzame materialen beïnvloedt de keuze voor gerecycleerde en natuurlijke vezels, uit respect voor diezelfde natuur.
Eyecatchers en essentials
De AW21-collectie is rijk aan texturen: knitwear in alpaca-en merinowol wordt afgewisseld met stukken van terry, biokatoen of corduroy. Het palet bestaat uit herfstige bostinten en enkele accentkleuren. Key items zoals het Puffball-jack -een fluffy beige jasje met een knipoog naar de plofzwam – maken de outdoor vibe compleet. Ook de tijdloze lamswollen truien en iconische geruite flanellen shirts nodigen uit tot een fikse boswandeling. De kledinglijn werd aangevuld met weerbestendige essentials als handgemaakte wollen sjaals en mutsen, onmisbaar bij het exploreren van de wondere natuur.
Fair fashion
Castart is geen fast fashion: de eerlijke kleding komt met een faire prijs. De collecties worden ontworpen in Antwerpen en uitgevoerd in ethische Europese ateliers met kwalitatieve stoffen. Castart verkiest daarbij natuurlijke, duurzame materialen zoals virgin wool, gerecycleerde wol en organisch katoen. Daarnaast pleit het label voor tijdloosheid, maar niet zonder persoonlijkheid: de Castart-man is geen trendslaaf maar bouwt en blijft trouw aan zijn eigen stijl.
Castart (slang voor ‘principiële belhamel’) is een Belgisch modemerk voor heren, gebouwd op het jonge professionele team rond Michiel en Dries Somers -broers met stevige roots in de kledingsector. Sinds 2018 winnen ze terrein op de (inter)nationale markt: de collecties worden verkocht in acht verschillende landen en het aantal verkooppunten groeit gestaag. Intussen ligt Castart in het rek bij meer dan vijftig internationale topadressen, van Zwitserland tot China. De collectie is eveneens verkrijgbaar in de eigen webshop en Antwerpse flagship.
Praktische info - Lombardenvest 62, Antwerpen @castartofficial -www.castartclothing.com
Een zonnige toekomst met Sunlit Days, de eerste klimaatneutrale Silestone®-collectie
» Silestone® innoveert binnen de sector van kwartsoppervlakken en mineraalsteen met allereerste CO2-neutrale collectie - » 5 nieuwe Silestone®-kleuren: Faro White, Cincel Grey, Arcilla Red, Cala Blue en Posidonia Green
Silestone® by Cosentino, de internationaal toonaangevende specialist in kwartsoppervlakken en mineraalsteen, verlegt grenzen binnen de sector met de nieuwe Sunlit Days-collectie. Deze allereerste klimaatneutrale collectie bevestigt het belang dat het Spaanse bedrijf hecht aan duurzaamheid en de milieufilosofie die het al jaren voert. In samenwerking met verschillende projecten rond Voluntary Carbon Market en een partnerprogramma voor het behoud van de zeebodem, engageert Cosentino zich om de CO2-uitstoot van de volledige levenscyclus van deze collectie te compenseren.
Mediterraanse joie de vivre
De natuur, een mediterrane stijl en vooral kleur zijn de drie hoofdingrediënten van Sunlit Days. Deze fleurige nieuwe collectie – bestaande uit 5 kleuren – neemt je mee op een reis vol licht, kleur en verfrissende tinten geïnspireerd op een eenvoudige, maar vervullende levensstijl. Faro White, Cincel Grey, Arcilla Red, Cala Blue en Posidonia Green zijn meer dan alleen de namen van de nieuwe kleuren, er schuilen ook verhalen, ervaringen en expressies achter. Het is een ode aan de mediterraanse joie de vivre.
Elke kleur heeft zijn verhaal
Van een vuurtorenwachter, een gitaarbouwer en zelfs wijngaardhouders tot de eco-warriors van Equilibrio Marino: elke Sunlit Days-kleur is geïnspireerd op één van deze bijzondere personen die een unieke connectie met de natuur, kleur of de mediterrane levensstijl delen. Faro White staat voor de zonovergoten witte muren van de mediteraanse huizen en symboliseert eenvoud, sereniteit en puurheid. De kleur heeft ook een satijnzachte structuur en wordt gelinkt aan Mario, de laatste vuurtorenwachter uit Alméria. Cincel Grey legt de brug tussen warm en koud met een grijze tint die het best tot zijn recht komt wanneer het baadt in licht. Deze neutrale en veelzijdige kleur is geïnspireerd op het verhaal van David, de Franse gitaarbouwer die zijn muzikaal hart volgde en emigreerde naar Almería. Arcilla Red, een rode aardetint die vuur ademt, smaakt naar wijn en ruikt naar petrichor. Deze passionele kleur met zachte structuur wordt gelinkt aan Rober en María del Mar, wijngaardhouders uit Fondón. Cala Blue en Posidonia Green tenslotte verpersoonlijken de natuur; de Middellandse Zee met haar oneindige horizon en azuurblauwe tinten en de groene Posidonia zeegrasvelden. Beide kleuren zijn geïnspireerd op Fernando en Marino van de NGO Equilibrio Marino die afval verzamelen op stranden, riffen en de zeebodem.
Cosentino zet zich samen met hen in voor het behoud en herstel van de Posidonia zeegrasvelden die essentieel zijn in het beperken van CO2 en het herstellen van het zeeleven. Ontdek alle verhalen op https://sunlitdays.cosentino.com.
Bestand tegen de toekomst en het groene geweten
Silestone® Sunlit Days wordt vervaardigd met de nieuwe HybriQ+-technologie. Die volgt met een gebruik van 98% gerecycleerd water en 100% hernieuwbare (elektrische) energie in het productieproces nog steeds de strenge ecologische basiswaarden van moederbedrijf Cosentino, maar gaat een hele stap verder wat de kwartscomposiet-samenstelling betreft. Sunlit Days doorgedreven innovatie bestaat namelijk uit hogere hoeveelheden mineralen en hernieuwbaar materiaal (minimum 20%), zoals gerecycleerd glas, en slaagt er op die manier in het siliciumdioxidegehalte aanzienlijk te beperken. De nieuwe samenstelling geeft het materiaal een frisse hedendaagse look terwijl de kwalitatieve waarden (slijt- en krasvast, onderhoud, kleurvast en glans) behouden blijven.
Zie door het interieurbos terug de bomen: welk interieur past bij jouw karakter?
Modern, industrieel, landelijk… In interieurland word je vaak overstelpt met trends en stijlen, maar hoe vind je het bos en welke bomen zijn er allemaal? Bij Overstock Home ben je je eigen interieurarchitect en personaliseer je je interieur naar jouw persoonlijkheid. Ben jij een expressieve optimist die houdt van kleur? Eerder een eclectische grandmillenial of toch een subtiele trendwatcher? Je kiest uit meer dan 100 stoffen voor stoelen en clubzetels, poefs en kussens en meer dan 40 varianten voor sofa’s. Match vandaag je interieur volledig met je karakter!
Expressieve optimist: kies voor kleur
Als expressieve optimist kies jij resoluut voor kleur in je interieur. Hoe meer kleur, hoe liever je het hebt! Je deinst ook niet terug voor enkele gewaagde combinaties: van knaloranje met diepgroen en okergeel met koningsblauw. Felle tinten zijn voor jou een ware moodbooster. Meer nog, die gewaagde kleurencombinaties in een expressief interieur als dat van jou lijken te werken. Overstock Home brengt een ode aan de durvers en staat je met haar uitgebreide kleurenwaaier met raad en daad bij!
Subtiele trendwatcher: accent van het moment
Jij bent graag mee met de laatste trends, maar wilt er je interieur niet telkens opnieuw voor omgooien. Als subtiele trendwatcher leg je daarom graag accenten in je interieur, zoals kussens, die jouw gemoedstoestand van dat moment én de laatste trendkleuren weerspiegelen. Je haalt warmte en gezelligheid naar je interieur door zowel te spelen met kleuren als met materialen. Zo kies je momenteel voor velvet in poeder- en zandtinten, maar evengoed voor aanwezige smaragdgroen- of amberkleurige tinten en dieprood. Mee met het leven, mee met jouw mood!
Ecclectische grandmillenial: modern granny-chic
Eigenlijk had jij een eeuw geleden moeten leven en wonen, want jouw interieur katapulteert je zo naar grootmoeders tijd. Je creëert een eclectische sfeer – maar met een moderne kijk op ‘granny-chic’ – aan de hand van kunstwerken, antiquiteiten of vintage meubelstukken. Niet alleen heeft deze stijl een vleugje nostalgie, de ronde en organische vormen waarmee je het eclectische combineert, hebben een kalmerende werking. Overstock Home tipt opnieuw haar Bolt-sofa, maar dan met een opvallend zachte stof en naturelle print. 2 keer Bolt, en toch 2 keer helemaal anders!
7 originele must-haves voor de perfecte zomerbarbecue. Een ontspannen barbecue is de beste manier om een warme zomeravond door te brengen. BergHOFF heeft niet alleen een veelzijdig aanbod barbecuetoestellen, maar ook de juiste tools en accessoires voor een heerlijke buitenmaaltijd.
Met deze stijlvolle must-haves wordt elke barbecue-avond gegarandeerd een succes en geniet je ten volle van de zomerse vibe.
1. Tafelbarbecue : Alles begint met de keuze van het barbecuetoestel. Met deze praktische en stijlvolle tafelgrill – in witte of zwarte uitvoering – kan je buiten barbecueën waar en wanneer je wil. In de tuin, op het balkon, in het park of zelfs op het strand! Dankzij het compacte design en de handige draagriem kan je hem overal mee naartoe nemen. Het duurt amper enkele seconden om de grill te installeren. Het kurken deksel doet ook dienst als onderzetter. (Tafel BBQ Leo: 199 euro)
2. BBQ-handschoen : Ook je outfit is van belang. Als je wil grillen, is deze barbecuewant een must om binnen handbereik te houden. Gemaakt van 100% katoen en extra lang, zodat je handen tot ver voorbij de pols beschermd blijven tegen de hitte. (Ovenwant Gem: 15,95 euro)
3. Kommenset : Voorbereiding is alles. Je barbecuegroenten en -salades bereid je voor in deze set roestvrijstalen kommen. Dankzij de rubberen antislipbodem blijven de kommen mooi op hun plaats en komen er geen krassen op je werkblad. Wil je de bereide groenten langer vers houden of restjes bewaren? Maak dan gebruik van de passende deksels om de kommen af te sluiten en je hebt meteen vier hoogwaardige bewaardozen. Als je de kommen niet gebruikt, kan je waardevolle opslagruimte besparen door ze in elkaar te stapelen. (8-delige mengkommenset Essentials: 164 euro)
4. Barbecuetang en messenset : Is je barbecue er klaar voor? Zorg dan dat je het juiste barbecuegerei bij de hand hebt. Zoals deze serveertang en -spatel. De antisliphandvatten met comfortabele duimsteunen verzekeren een stevige greep, en dankzij de hittebestendige uiteinden zijn de tang en de spatel geschikt voor gebruik op antiaanbaklagen. Daarnaast investeer je best ook in aangepaste messen voor vlees, vis en groenten. BergHOFF biedt keuze tussen all-in-one messen en meerdelige messenblokken. (Nylon serveertang 34 cm Essentials: 5,95 euro – Nylon serveerspatel 33 cm Essentials: 5,95 euro)
5. Barbecueset : Je hoeft niet oneindig veel attributen aan te schaffen. Met één degelijke barbecueset kom je al een heel eind. Zoals deze 6-delige barbecueset met praktisch aluminium koffertje bijvoorbeeld. Het gerei is gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal en is licht van gewicht. Met de set in een handige opvouwbare tas kan je de kwast, het barbecuemes, de vleesvork, de gegleufde bakspaan en de tang handig binnen handbereik houden, waar de barbecue ook plaatsvindt: in de tuin, op het strand, in het park... (6-delige barbecueset in aluminium koffer Essentials: 86,95 euro – 6-delige barbecueset in vouwtas Essentials: 61,95 euro)
6. Bordplaatser en liftrek : Tip: als je grotere stukken vlees of zacht voedsel zoals vis en delicate groenten op je barbecue wil bereiden, dan doe je dat best met indirecte warmte. Daarvoor kan je handig gebruikmaken van deze onderzetter met verhoogrekje. Hiermee bouw je je grill onmiddellijk om tot een oven waarmee je indirect kan koken en roken. Kom maar op met die spareribs, pulled pork of kippenvleugeltjes! (Bordplaatser en liftrek Ron: 159 euro)
7. Pizzasteen Wie origineel uit de hoek wil komen tijdens het barbecuefeestje, probeert eens iets anders dan de klassieke grillrecepten. Met deze pizzasteen tover je in een mum van tijd de lekkerste gegrilde pizza op tafel, met die authentieke rokerige smaak die geen enkele binnenoven kan evenaren. De steen garandeert een gelijkmatige warmteverspreiding en absorbeert het vocht van het deeg tijdens het bakken, zodat je een extra lichte en krokante dunne korst krijgt. (Bak/pizzasteen 23 cm Ron: 44,95 euro)
BergHOFF heeft natuurlijk nog veel meer oplossingen te bieden voor de barbecue en outdoor koken. www.berghoffworldwide.com
Kultur for Free-tours leiden bezoeker langs hippe, culturele hotspots
Klaar om opnieuw de grenzen over te steken, en dat op een veilige manier? De Noord-Duitse stad Hannover is alvast klaar om je met open armen te ontvangen. Met een nieuw initiatief nodigt de stad je uit om door haar straten, langs haar wateren en over haar pleinen te flaneren. Dit zowel te voet als met het openbaar vervoer of bollend op de fiets. De stad pakt uit met vijf (gratis!) culturele DIY routes in openlucht. Vijf keer coronaproof genieten dus! Laat samen met je reisbubbel de cultuurgek in je los en geniet van “Kultur for Free”.
Volg de rode draad
Je eigen gids spelen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Der Rote Faden, ofwel de Rode Draad, zorgt voor de nodige assistentie. Deze is doorheen de stad op de grond geschilderd en is maar liefst 4200 meter lang. Met de Rode Draad en de gelijknamige brochure wandel je langs 36 culturele bezienswaardigheden. Voor de wandelaars die na deze tour nog niet uitgestapt zijn, bevat de Rode Draad bovendien nog een extra tour die je laat uitwaaien langs het Maschsee-meer. Je kan deze handige papieren gids downloaden via deze link.
Street art en grafitti
Naast de Rode Draad biedt Hannover je ook een prachtig kleurenpalet. Kunstliefhebbers kunnen zich laten onderdompelen in de grafittiwereld van de hippe stadsdistricten Linden, Mitte, Nordstadt en List/Oststadt. Er zijn verschillende nieuwe stadstours die je de weg wijzen tussen muurschilderingen van o.a. het Cookie Monster, het dierenrijk en belangrijke mijlpalen uit de 19e eeuwse industrialisatie. Voor ieder wat wils dus en no worries, alle street art werd legaal op de gebouwen geplaatst.
200 kunstinstallaties in openlucht
But there is more! Met meer dan 200 kunstinstallaties proef je van een langbestaande traditie in Hannover: kunst in openlucht. Zo kan je tussen Königsworther Platz en Friederikenplatz genieten van de zogenaamde “Skulpturenmeile” ofwel een hele resem artistieke sculpturen en beeldhouwwerken. Je bewondert er werken van onder andere Niki de Saint Phalle, John Henry en Bernard Heiliger. Ook rondom het nieuwe stadhuis, in de oude stad en tussen Aegidienplatz en Raschplatz liggen prachtige kunstwandelingen op je te wachten. Hier leer je trouwens meer over de kunstwerken die je tegenkomt.
Een blik in het leven van Leibniz
Kunst is echter niet het enige dat op het Kultur for Free programma staat. Hannover doet ook graag haar interessante geschiedenis uit de doeken. Een deel van die geschiedenis is Gottfried Wilhelm Leibniz. En jawel, die man heeft ook voor jou al iets betekend. Hij is namelijk het brein achter de allereerste rekenmachine en ligt mee aan de basis van de moderne computertechnologie. Treed in de voetstappen van Leibniz en zie waar dit technologische genie woonde, werkte en zijn tijd doorbracht. Op de website van Visit Hannover vind je een kaart die je meeneemt in het verleden van Leibniz en voor een stuk ook van de stad.
Architecture trail
Leibniz’ woning is slechts één van de vele architecturale parels in Hannover. Om je trip helemaal af te maken is er, last but not least, nog het architectuurpad. In het begin van de 18de eeuw stond voor Hannover haar personele unie met Groot Brittannië centraal. In het tijdperk van die unie werd er heel wat architectuur toegevoegd aan de stad. Met het architectuurpad kan je deze monumenten in hartje Hannover bezichtigen. Een leuke extra: aan de voorkant van de gebouwen kan je steeds een beeld zien van hoe ze er vroeger uitzagen. Ook met deze tour maak je dus een kleine reis naar het verleden van de stad!
Kultur for Free zorgt alvast voor een goed gevulde planning tijdens een citytrip naar het geweldige Hannover. Aan de hand van een kaart en informatiebrochures word je stadsgids voor jezelf en je reisbubbel in no time! Geniet van een voorproefje en surf naar de website van Visit Hannover.
Zit jij ook op hete kolen te wachten tot de weergoden ons beter gezind worden? Al zit het weer niet altijd mee, de barbecuebijbel van Barbecook voorspelt een zomer vol goeds. Meer nog, je hoeft geen mirakels te verrichten voor een heerlijk menu, maar een slimme aanpak doet wonderen. Zet de hemelpoorten van jouw terras- en tuinheiligdom maar al open, want de hongerigen zullen royaal gespijsd worden!
In vuur en vlam
Ieder lekker barbecuemaal begint met een goed vuur, al krijg je die niet met een of andere toverspreuk in gang. Het vergt enig fingerspitzengefühl, behalve met de Barbecook Houtskoolstarter met Safe-Drop. Hiermee krijg je de kolen of briketten van je barbecue in een minimum van tijd gloeiend heet, zonder onnodig geknoei. Dankzij het handige ontwerp vul je de cilindervormige koker met aanmaakblokjes en kolen en steek je ze langs de zijkant makkelijk aan. Dankzij de gaten krijg je een goede circulatie van de lucht waardoor ze in een mum van tijd witgrijs gloeien. Het Safe-Drop-systeem zorgt ervoor dat je ze veilig in de barbecuekuip kan laten vallen.
Delen met de buren
Nu de kolen smeulen wordt het tijd om de heerlijke barbecuegeur te delen met je buren. Strooi rijkelijk met de Barbecook Vuurkruiden en zorg voor heerlijke aroma’s die zich tot over de tuingrenzen heen verspreiden. Het vlees, de vis of groenten die je op de barbecue legt, krijgen dankzij de Barbecook Jack Daniel’s wood smoking chips nog een extra smokey whiskytoets, gemaakt van echte Jack Daniel’s Old No.7 Brand.
Snij het fijn
Snij jouw heerlijke bereiding op een van de Barbecook Snijplanken uit bamboe. Die heeft een antisliplaag waardoor je grip hebt op een sappig stuk vlees of vis. De sapgeul zorgt ervoor dat knoeien geen kans krijgt, want die vangt jus of sappen op. De snijplank is voorzien van een antibacteriële laag die bacteriën afstoot, al onderhoud je die het best met de Barbecook Minerale Olie. Die beschermt de bamboe tegen uitdroging en barsten, en is volledig geur- en smaakloos.
Koksijde bouwt deze zomer opnieuw met LEGO® blokjes
Van 3 juli tot en met 28 augustus strijkt de expo ‘Koksijde bouwt met LEGO® blokjes’ neer in het Koksijdse Casino. Deze tweede editie pakt het groots én coronaproof aan. Centraal in de tentoonstelling staan de unieke kunstwerken van Dirk Denoyelle & Amazings. Met hem kan je ook een workshop winnen.
Dat de Vlaamse cabaretier Dirk Denoyelle een passie voor LEGO® koestert, is een understatement. Hij is ondertussen met zijn bedrijf Amazings beroepsmatig met het prestigieuze Deense blokje bezig, hij pootte een eigen kunstwerk neer in de grootste store van ons land en deelde hij zijn expertise in televisieprogramma’s als Lego Masters (VTM) en Stukken van Mensen (Play 4). In Koksijde stelt hij z’n indrukwekkende creaties tentoon. Hij speelt met thema’s als muziek, comedy, dieren en natuur. Voor de kleinste bezoekers is er een geweldig leuke dino-zoektocht. En in de workshop ga je zelf met de beroemde blokjes aan de slag.
Een blik achter de schermen : Eerst wat inspiratie opdoen voor je aan het bouwen gaat? Neem dan plaats in de theaterzaal voor een uitzonderlijke blik achter de schermen. Talrijke filmpjes vertellen je meer over Dirk Denoyelle en tonen hoe hij de titel ‘LEGO® Certified Professional’ behaalde. Boeiende fun facts onthullen dan weer meer over zijn indrukwekkende LEGO® sculpturen en projecten.
Een stukje mee naar huis : Wie graag een fantastisch aandenken mee naar huis neemt, sluit het bezoek aan de expo af bij de dienst toerisme. Voor Koksijde werden er unieke tafereeltjes in LEGO® blokjes gecreëerd die verwijzen naar de typische kenmerken van Koksijde. Zo verzamel je onder andere een sportieve golfer, een garnaalvisser te paard en een avontuurlijke surfer. Het begin van een bijzondere collectie.
Win een rondleiding en een workshop : Dirk Denoyelle gidst je ook graag persoonlijk door zijn fenomenale expo. Via een winactie maken verschillende gezinnen kans op een exclusieve rondleiding en op een workshop gebaseerd op LEGO Serious Play® met de kunstenaar. Deelnemen aan de wedstrijd kan via de website. Vul daar je gegevens in en beantwoord de volgende vragen: • Uit hoeveel LEGO® blokjes bestaat het kunstwerk op de foto? - • Hoeveel mensen bezochten in 2019 de eerste editie van Koksijde bouwt met LEGO® blokjes?
Praktisch : ‘Koksijde bouwt met LEGO® blokjes’ is er van 3 juli tot en met 28 augustus 2021. Je bezoekt de tentoonstelling van maandag tot en met zaterdag, tussen 10 en 17.30 uur in het Casino van Koksijde (Casinoplein 11).
Prijs: € 7 per persoon, gratis voor kinderen tot 4 jaar - www.visitkoksijde.be/lego
Het is ein-de-lijk zover; vanaf woensdag 9 juni 2021 kunnen bezoekers weer met volle teugen genieten van sensationele waterpret en tropische temperaturen (29°C) in Aqualibi! Om op een veilige manier van het waterparadijs te genieten, werden er een aantal coronamaatregelen getroffen zoals het reserveren van een bezoekdatum.
Om het comfort van de bezoekers te verzekeren, wordt de capaciteit van waterpark Aqualibi verlaagd tot 30% van de totale capacititeit. Bovendien werkt Aqualibi tijdens de weekends en elke dag vanaf 19 juni met twee tijdslots van 5 uur. Bezoekers en abonnees dienen daarom hun bezoek vooraf online te reserveren.
Om deze heropening te vieren, biedt Aqualibi tijdens de maand juni een promotarief - geldig op weekdagen - van €15 i.p.v. €22 p.p.
Info, openingstijden en aanbiedingen op www.aqualibi.be/nl
1) TECH-HERITAGE : De laatste nieuwe look is die van de toekomst. Merken met een rijk verleden lenen graag uit dat verleden en herzien iconische elementen via nieuwe technologieën om moderne en vernieuwende producten aan te leveren. Voor beiden staat de relatie tot de natuur centraal. Door de lockdown en de isolatie die we hebben ervaren door de pandemie, hebben veel mensen geprobeerd om meer ‘in tune’ te zijn met de natuur. Aangezien ze de behoefte voelen om omgeven te worden door een geruststellende, natuurlijke omgeving waar technologie ten dienste staat van de mens om comfort en welzijn te garanderen. Organische vormen reflecteren het best deze mood in de vorm van ‘softe’ vormen, zoals in de planten- of dierenwereld, zoals een vlinder of perfecte ronde silhouetten. Traditionele eyewear-vormen vallen ook binnen deze trend, zoals de pilootmontuur, die de ultieme must-have blijft voor zowel mannen als vrouwen. Voor klanten op zoek naar comfort en de beste outfit is dit de ideale keuze voor een relaxte look. De kleuren zijn geïnspireerd op natuurlijke tinten, waar tinten groen worden afgewisseld met aardse kleuren of zelfs dierenprints. Op gebied van materiaal ligt de focus op verantwoordelijke manufacturing en het gebruik van duurzame elementen.
2) SMART-VIRTUAL FUTURE : Dit is de laatste trend in de new frontier technology, die gaat van technologische devices over draagbare kleine accessoires over high-tech stoffen en materialen. Monturen worden daardoor bepaald door wraparound design met oversized volumes die het grootste deel van het gezicht bedekken, om de aerodynamische dimensie te benadrukken die altijd deze visie om naar de toekomst te kijken heeft gekenmerkt. Een futuristische look wordt opgeroepen door de shield designs en het gebruik van metalen profielen, in combinatie met getinte of neutrale lenzen, terwijl het acetaat getint is met felle, artificiële en iriserende tinten die opvallen door hun glossy, plastiek effect.
3) 1970S RETRO : 1970s retro is dé glamour trend, waar XXL volumes de scene domineren. Typische Seventies “oversize shapes” worden opnieuw geïnterpreteerd met hedendaagse details die verwijzen naar de wereld van vandaag. Monturen hebben een super-flat look die, in combinatie met oversized volumes, modern combineert met vintage. Geometrische silhouetten, zeshoekig en rechthoekig, roepen de grafische patronen op die dat decennium kenmerken, terwijl het kleurgebruik, met uitgelezen borstelstroken in pastel tinten, de frisse vitaliteit oproepen van de Glam fashion. Eindeloze Havana vormen, van licht tot donker, zijn een kostbare nieuwe aanwinst voor de pastel kleuren en de natuurlijke tinten die fungeren als perfecte achtergrond voor deze 1970s geïnspireerde setting.
» Ervaar de tropische natuurpracht in deze zinnenprikkelende 3D collectie Yala - » Gebruik van zachte chenille (dessins Bambusa en Palma) en bouclé (dessins Monstera en Panthera)
Monstera’s of Bambusa’s, deze immigranten geven al jaren menig huiskamer en exterieur een tropische look. Arte’s Yala-collectie brengt die exotische sferen met botanische patronen en jungletaferelen nog meer in huis, zelfs bijna levensecht. De muurbekleding heeft een reliëf waardoor een subtiel en tegelijk aaibaar 3D-effect ontstaat, dankzij zachte chenille en boucléstoffen. De speelse designs verrassen, maar brengen tegelijkertijd rust aan de muur doordat telkens één kleur alle aandacht krijgt. Van Mexico tot dichte regenwouden, met vaak een rijke geschiedenis op zak: van deze Jungle Fever krijg je het pas echt warm.
Monstera: de gatenplant met Mexicaanse roots
Je vindt ze ondertussen overal, de Monstera’s. Deze weelderige gatenplant komt van nature voor in de tropische regenwouden van zuidelijk Mexico tot in Panama. De grote, glanzende en leerachtige bladeren dienen als inspiratiebron voor de Monstera-muurbekleding. Het reliëf met driedimensionaal effect in een afwerking van boucléstof prijkt in 5 kleurvarianten in je interieur: Clay, Olive, Petrol, Blush en Bone. Net zoals het de Monstera betaamt, klimt ook de daarop geïnspireerde muurbekleding van Arte tot hoog op je muren.
Bambusa: groeit nog beter binnen
Bamboe wordt duidelijk niet alleen gesmaakt door de panda in Azië, Afrika, Australië en Amerika, ook het westen is er verzot op. Zo groeit bamboe sinds Arte’s Bambusa-collectie ook in je interieur. Geïnspireerd op natuurlijke tinten, kent dit ontwerp een waaier van 5 kleuren, te beginnen met Thyme, Linen, Sand en Taupe, met Bronze als uitgesprokener buitenbeentje. Ook hier maakt Arte gebruik van reliëf in de muurbekleding, maar werkt af met een 3D-effect in chenillestof.
Panthera: de panter in zijn natuurlijke habitat
’s Nachts sluipt de panter door droge woestijnen, dichte regenwouden, koude naaldbossen of tropische savannes op zoek naar een prooi. In onze contreien vindt het roofdier zijn buit in de Panthera-collectie. Ondanks het energieke dessin van de panter in zijn natuurlijke habitat, straalt deze muurbekleding door de monotone kleurkeuze rust uit in je interieur. Vang deze collectie in Bone, Ebony en Rust, opnieuw afgewerkt met een aaibare boucléstof.
Wanneer IKKS, het merk van de Free Spirits, de wereld van de mythische groep The Rolling Stones ontmoet, wordt een anti-somberheid-capsule geboren, voor een zomer die snakt naar vrijheid
Keep Rocking
Als een eeuwige rebel maakt het merk met de dubbele K de Free Spirits tot hét thema van de zomer, in een samenwerking die alle somberheid uit de wereld wil helpen. De 13 stukken in de capsule IKKS Loves The Rolling Stones worden gedragen met een bewuste nonchalance en een welverdiende lichte toets in de IKKS Women, Men en Junior dressings.
Tong & Lippen, Engelse vlag en The Rolling Stones
Het iconische logo van de legendarische Rolling Stones is meer dan een grafisch motief. Afgebeeld op de stukken van de capsule is het als een roep recht uit het hart, een roep om vrijheid; net zoals het symbool stond voor verandering en de nonconformistische revolutie toen het werd ontworpen. Met de capsule IKKS Loves The Rolling Stones, gaat het merk van de Free Spirits in tegen de heersende sfeer en toont het meer dan ooit zijn rock-DNA.
De capsule IKKS Loves The Rolling Stones is verkrijgbaar in de IKKS-winkels en op IKKS.COM vanaf 3 juni.
IKKS of het merk van de french lifestyle opgericht door Esprits Libres voor Esprits Libres worldwide! Sinds zijn eerste collectie draagt IKKS de vrijheid hoog in het vaandel als het DNA van een moedig merk. In zijn 3 lijnen: women, men en junior, komt het mantra van het merk IKKS luid en duidelijk naar voren. Veel meer dan een signatuur, biedt de hashtag #LESESPRITSLIBRES een onbeperkte uitdrukkingsvrijheid. Het intergenerationele merk IKKS maakt zich los van de codes en werkt rond drie stilistische pijlers: Denim, Urban Rock, Military en een gamma accessoires dat zowel betaalbaar als aantrekkelijk is. Over de hele wereld vinden we bijna 3000 gepassioneerde Esprits Libres die zich inzetten voor de groep in 3600 verkooppunten. Hun doelstelling? Een unieke stijl creëren, uw stijl. Ga voor meer informatie naar www.ikks.com
SS21: Met zachte kleuren en materialen de zomer in
Belgisch modehuis Mayerline staat voor kwaliteitsvolle en duurzame materialen, met een focus op stoffen die zacht aanvoelen op de huid. Dit seizoen wordt die zachte look doorgetrokken in een kleurenpalet van prettige pasteltinten. Een zorgeloze zomer vraagt immers om lichte, luchtige stoffen en een boeket bloemen om zachtjes in weg te duiken.
Een elegante, summer-proof look in een handomdraai? Kies voor een monochrome pastel jurk, een witte jurk met pastel bloemenprint, of - it-piece van het seizoen! - een satijnen kimono die je draagt over een jurk of een jeans met T-shirt.
Delicious like sorbet
Meer dan ooit hebben we nood aan zachtheid. Voor onszelf en voor iedereen rondom ons. Zacht geeft kracht, en dat geldt ook voor je garderobe. Mix en match zachtroze, lila, pistachegroen, hemelsblauw en citroengeel tot een vrolijke outfit. Wil je de look wat intomen? Opteer dan voor een item in gebroken wit.
Met een accent van frisgroen doorheen je silhouet, krijgt een ingetogen kleurenpalet een energieke boost.
A touch of khaki
Combineer je favoriete pastel stukken met kaki, voor een casual look on the town. Fris, verrassend en helemaal in vakantiestemming.
Het nieuwe premium vakantiepark ‘Terhills Resort by Center Parcs’ opent haar deuren. De eerste gasten worden vanaf 28 mei verwelkomd in een autovrij park dat in harmonie met de natuurlijke omgeving is gebouwd.
Een nieuwe lente, een nieuw geluid, het water stroomt door de bosrivier en het uitzicht op de natuur is adembenemend. De 250 luxe cottages, de Country Club, de Aqua Garden en de andere faciliteiten zijn klaar. Het nieuwe Terhills Resort by Center Parcs wordt het kloppend hart van dit unieke stukje België. Samen met het Terhills Cablepark, Elaisa Wellness, het Terhills Hotel en Maasmechelen Village is er een aanbod gecreëerd voor een meerdaags verblijf op de voormalige mijnsite. Het resort vormt de toegangspoort tot het Nationaal Park Hoge Kempen en neemt je mee door alle seizoenen.
Terhills Resort is een project van de Limburgse Investeringsmaatschappij LRM, dat beheerd wordt door Center Parcs. Een nieuw resort aan de rand van het Nationaal Park Hoge Kempen
Wat vroeger een steenkool- en grindwinningsite was, heeft nu plaatsgemaakt voor een uiterst groen vakantiepark, direct aan het Nationaal Park Hoge Kempen. Vanaf de jaren ‘90 hebben eerst Center Parcs, en daarna LRM, het gebied volledig gerevitaliseerd waardoor de natuur haar gang kon gaan. Hierdoor is een plek ontstaan waar mens en natuur elkaar op unieke wijze kunnen vinden.
De opzet van het resort verschilt sterk van de parken die de naam 'Center Parcs' dragen. Er is gekozen voor een eigen identiteit binnen het aanbod van Center Parcs. Terhills Resort is een kleinschalig premium resort waar luxe en natuur hand in hand gaan met stijlvolle cottages aan het water. Hier draait alles om de harmonie tussen mens en natuur. Dat kan door te genieten op het strand of een bootje te huren om vanaf je cottage over het prachtige meer te varen. Ook wandelen in de bossen van het Nationaal Park of het deelnemen aan een van de natuurgeoriënteerde workshops passen goed bij de kernwaarden van het resort. De omgeving nodigt je uit om te shoppen (Maasmechelen Village), te relaxen in de wellness (Elaisa Wellness), of te waterskiën (Terhills Cablepark).
Frank van Ouytsel, General Manager van Terhills Resort: “Wij kijken enorm uit naar de komst van de eerste gasten op 28 mei. Het is een ongelofelijk mooi resort, eentje van de buitencategorie op misschien wel de mooiste plek van België. Kwaliteit is het ultieme uitgangspunt. Deze zie je dan ook overal terug op het resort. Persoonlijke aandacht gecombineerd met individuele ontspanning in een ongedwongen en servicegerichte omgeving is wat onze gasten gaan ervaren. De locatie brengt je letterlijk en figuurlijk dichterbij de natuur, en voor een actievere invulling van de dag biedt het park en de omgeving meer dan genoeg beleving. Een plek waar je echt de tijd hebt voor jezelf en je dierbaren.”
Unieke vakantiebeleving
Terhills Resort telt 250 cottages die zorgen voor een premium vakantiebeleving. De vrijstaande accommodaties zijn voorzien van een stijlvolle inrichting, voor twee tot twaalf personen. De ruime woonkamer overloopt in een groot terras met BBQ. De slaapkamers hebben elk een eigen badkamer. De cottages zijn beschikbaar in twee luxeniveaus: VIP en Exclusive. Deels beschikken ze zelfs over een eigen steiger en de Exclusive cottages hebben allen een eigen buitensauna en buitendouche.
De Country Club, een prachtig gebouw met panoramisch uitzicht over het meer, herbergt alle centrale faciliteiten: het culinair Terland Restaurant met verwarmd terras en prachtig uitzicht op het meer; een Kids Club en een indoor speeltuin; een workshopruimte; een kleine supermarkt; het Cycle Center en de receptie. Ook biedt het toegang tot de Aqua Garden: een binnenzwembad met stroomversnelling, een kinderbad, een jacuzzi, en een infinity pool in open lucht. Dit prachtige zwembad wordt opgesierd met vele tropische planten en bomen. De meeste bomen zijn 45 tot 150 jaar oud en zijn afkomstig uit Thailand, Cambodja en Laos. In de landen van herkomst was door onder andere stedenbouw geen plaats meer voor deze bomen. Op Terhills Resort hebben ze een nieuwe plek gekregen waar ze onbezorgd door kunnen leven. Eén van deze prachtige pronkstukken is een 145 jaar oude Bengaalse vijgenboom uit Thailand.
Cateringaanbod
Het Terland Restaurant met panoramisch uitzicht over het meer is de plek om van vroeg tot laat samen te genieten. Gasten zijn hier welkom voor een drankje, een hapje, vers ontbijt, een compleet culinair diner en diverse afhaalmenu’s. Liever in de cottage ontbijten of aperitieven? De Shop heeft alles in huis. En voor een heerlijk aperitief ben je in de Beach House op de juiste plek!
Activiteiten
Terhills Resort biedt een groot scala aan buiten- en binnenactiviteiten, die allemaal in het teken van de natuur staan: een brede waaier aan workshops (van bootcamp tot raft bouwen); unieke natuuractiviteiten zoals Family Rangers; diverse wateractiviteiten zoals e-boats en kanoën. Andere faciliteiten zijn een kinderboerderij, een indoorspeeltuin en een minigolfbaan. Net buiten Terhills Resort strekt 12.000 hectare beschermde natuur zich uit om te onthaasten, frisse lucht in te ademen en de batterij weer op te laden. Te voet of op de fiets. Het Nationaal Park Hoge Kempen kenmerkt zich door stuivende duinen, grote waterplassen, dennenbossen en paarsbloeiende heide die leefruimte biedt aan tal van zeldzame en bijzondere dieren. Volledig tot rust komen kan in Elaisa Wellness. Voor de waterratten, biedt Terhills Cablepark een aquapark met hindernisbaan, waterskiën en wakeboarden. Liever een namiddag shoppen? Op een boogscheut van Terhills Resort, biedt Maasmechelen Village meer dan 100 designer outlet shops. De cultuurfanaten zullen hun gading vinden in het ontdekken van steden zoals Hasselt, Maastricht of zelfs Aken.
Duurzaamheid
De cottages zijn gemaakt van duurzame materialen en ongeveer de helft van de energie van het resort wordt opgewekt door een drijvend zonnepark op de Terhills-site. De daken van de Country Club en Aqua Garden worden volledig groen en zorgen zo voor extra isolatie. Bij de bouw is samengewerkt met lokale aannemers en toeleveranciers. Tom Vanham, CEO LRM: “Terhills Resort, goed voor een investering van meer dan 100 miljoen euro, is een orgelpunt in een lang herbestemmingstraject van deze voormalige mijnsite. Het is de grootste investering in de geschiedenis van LRM. Van meet af aan lag de lat hoog, hebben we niet-evidente keuzes gemaakt en investeerden we fors in draagvlakcreatie bij alle betrokken stakeholders. Dit maakte de ontwikkeling van dit resort erg complex. Zo trokken we resoluut de kaart van duurzaamheid, wat zich vertaalt in houtskeletwoningen, investeringen in een drijvend zonnepanelenpark, zonnepanelen op het land en belangrijke investeringen in de verrijking van de biodiversiteit op deze site.
De Terhills-site is één van de meest duurzame transformaties van het land. Op deze voormalige industriële mijnsite werd immers 219 hectare volledig gesaneerd: 100 ha werd teruggegeven aan de natuur, 119 ha blijft beschikbaar voor recreatieve en toeristische ontwikkelingen. Het is binnen dit kader dat het Terhills Resort wordt gerealiseerd.”
Investeringen en werkgelegenheid
Terhills Resort zal zo’n 200 mensen tewerkstellen. De bouw van het resort heeft ook aan de economische opleving van de regio bijgedragen. Vele van de meer dan 80 bedrijven die bij het bouwproces betrokken waren, zijn afkomstig uit de regio.
Vlaams minister van Economie en Innovatie Hilde Crevits: “Het Terhills Resort met al haar faciliteiten zal niet alleen extra jobs creëren, maar ook een economische hefboom zijn. De hele regio zal de vruchten kunnen plukken van het toerisme. Met de belangrijkste investering sinds haar oprichting verricht LRM hier opnieuw nuttig en waardevol werk, zeker nu de coronacrisis hard uithaalt. Zo verhoogden we in 2020 het kapitaal van LRM met 100 miljoen euro. Met deze extra middelen kon LRM beloftevolle startups, scale-ups en gevestigde bedrijven uit de regio ondersteunen in hun verdere groei. Daarnaast kan LRM participeren in innovatieve spinoffs samen met de UHasselt en andere onderzoeks-en kennisinstellingen, en kan er ook geïnvesteerd worden in toeristische ontwikkeling van de voormalige mijngebieden, zoals hier mooi geïllustreerd wordt met Terhills.”
Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Wouter Beke: ‘De herbestemming van de voormalige mijnsites is de core business van LRM. Het getuigt van veel durf en creativiteit, maar ook van goed ondernemerschap om een verwaarloosde mijnsite zo te transformeren in een moderne, duurzame toeristische trekpleister. Niet alleen werd bijna de helft van de gesaneerde site herbestemd als natuurgebied, ook in het vakantiepark zelf staat duurzaamheid en ecologie centraal. Het project surft zo mee op de herontdekking van de eigen streek en van de natuur in het algemeen, waar corona bij veel Vlamingen voor gezorgd heeft. Terhills speelt daar perfect op in, zeker met het enige nationale park dat ons land rijk is - de Hoge Kempen -in jullie achtertuin.’
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken & titelvoerend burgmeester Dilsen-Stokkem, Lydia Peeters: “Afgelopen twintig jaar hebben we met het stadsbestuur ingezet om een klimaat te creëren voor stadsontwikkeling met ruimte voor toerisme, economie en ondernemerschap. De realisatie van dit prachtig, duurzaam project is hier een mooi resultaat van. Ook vanuit mijn beleidsdomein investeer ik in de nodige fietsinfrastructuur in de omgeving. Daarnaast ben ik trots dat op deze site een belangrijk proefproject start rond de mobiliteit van de toekomst met autonome shuttles.”
Vlaams minister van Omgeving, Energie en Toerisme Zuhal Demir: “Als mijnwerkersdochter vind ik het fantastisch dat deze industriële site een nieuwe toekomst heeft gekregen en uitgegroeid is tot een van de prachtigste plaatsen van West-Europa. Waar ooit afgezakt werd naar de ondergrond voor steenkool, staat nu een state-of-the-art vakantiepark dat grotendeels functioneert op groene energie, omringd door een groene, soortenrijke natuuroase. Samen met de toegangspoort tot het Nationaal Park Hoge Kempen zet het Terhills Resort Limburg op de kaart als unieke vakantiebestemming”
Gedeputeerde van Toerisme en Erfgoed en voorzitter van Toerisme Limburg Igor Philtjens: “Terhills Resort past perfect in de Limburgse toeristische ontwikkelingsstrategie. Door een sterk partnerschap tussen provincie, gemeenten, Toerisme Limburg, toeristische ondernemers en vele andere stakeholders is de Limburgse vrijetijdseconomie uitgegroeid tot een echt economisch speerpunt. Meer dan 10% van de Limburgse werkgelegenheid wordt in de sector gecreëerd. Dat deze investering nieuwe jobs creëert in het Maasland heeft een grote meerwaarde omdat deze regio nog steeds een zekere achterstand heeft inzake ondernemerschap en werkgelegenheid. Terhills Resort is bovendien een perfecte opstap om het ruime toeristisch aanbod in onze provincie te verkennen. Het resort krijgt zo een onthaalfunctie voor Vlaamse en vooral de Nederlandse en Duitse gasten die we met de bestemmingspromotie van Toerisme Limburg trachten te bereiken.”
Burgemeester Dilsen-Stokkem, Sofie Vandeweerd: “De realisatie van Terhills Resort is voor Dilsen-Stokkem een absolute mijlpaal inzake toerisme, recreatie en economie. Het dossier gaat immers terug tot in de jaren 80 van vorige eeuw. De site onderging intussen een geweldige transformatie en is nu niet alleen een prachtige aantrekkingspool voor wie wil genieten van rust en natuur, maar tegelijkertijd ook de motor van de verdere toeristische ontwikkeling in het hele Maasland. “
The Barn is een permanente, overdekte markt die 100% biologische producten aanbiedt. In de winkels vind je een assortiment van 400 referenties die hoofdzakelijk in bulk worden aangeboden.
Biologische producten aanbieden tegentoegankelijke prijzen. Het is ons doel om de producent via eerlijke prijzen een duurzame productie te garanderen, zowel ecologisch als economisch.
De kracht van The Barn ?
In oktober 2016 besloten Julien de Brouwer en Quentin Labrique hun leven radicaal te veranderen. Ze namen ontslag bij Decathlon en startten samen een menselijk en duurzaam project: een biologische winkel met betaalbare prijzen. Het ultieme doel is een verschil maken in de samenleving.
Midden mei 2017 opende de eerste winkel van The Barn met een tienkoppig team. Vandaag, vijf jaar later, groeide het project tot vijf winkels, vier in Brussel en één in Antwerpen. Onze werknemers, de ‘Barners’, bruisen van passie en vitaliteit en zijn niet van plan om op hun lauweren te rusten!
Om actief in te zetten op de positieve toekomstvisie van Julien en Quentin heeft The Barn zes prioritaire actiepunten vastgesteld. In deze zes gebieden onderscheiden we ons al, maar we willen dit nog verder doortrekken:
Neutrale voetafdruk: Alles in het werk stellen om deze voetafdruk maximaal te verminderen door ons afval te minimaliseren en door met verantwoordelijke productiesystemen te werken.
Acties : - Focus op seizoenproducten. - Producten maximaal in bulk verkopen. - Verpakkingen minimaliseren om afval te verminderen. - - Onverkochte producten weggeven aan sociale partners. - Berekenen - verminderen - compenseren van onze CO2 voetafdruk.
Bio-landbouw: gebruiken om een neutrale of positieve impact te hebben op de bodem, hun structuur en biodiversiteit. Respect tonen voorde fundamenten van Bio : de bodem voeden omplanten te voeden en microbieel leven bevorderen.
Acties : - 100% van onze producten komen van biologische landbouw. - Bij elke opening van een nieuwe winkel starten we een nieuwe duurzame samenwerking met een nieuwe landbouwproject.
Bodembehoud : Iedereen de mogelijk bieden om duurzaam en verantwoordelijk te eten.
Acties : - Toegankelijke prijzen garanderen. - Een breed en essentieel gamma aanbieden. Één nood, één product. - Onze prijzen stijgen nooit, onze marges blijven hetzelfde het hele jaar door. - Winkels openen. - Onze winkels zijn toegankelijk via openbaar vervoer.
Toegankelijkheid: Werken op sterke en langdurige samenwerking om stabiele inkomens te garanderen voor onze producenten en verwerkers.
Acties : - Volumes garanderen en bestellingen in het begin van het jaar. - Analyse van de rentabiliteit van de projecten op het einde van het jaar. - Voor-financiering van landbouwprojecten met wie we samenwerken. - Betaling binnen de 7 dagen voor onze leveranciers. - Investeringspremie voor landbouwprojecten met wie we rechtstreeks werken. - Tijdens de zomer, bieden we de hulp van onze Barners aan onze landbouwprojecten.
Levensvatbaarheid van de projecten The Barn:
We willen 400 verhalen kunnen vertellen voor onze 400 producten. We nemen de tijd om projecten te kiezen waar we ons hart aan hebben verloren en willen hun werk centraal zetten.
Acties : - Samenwerken met projecten die dezelfde waarden delen. - Producten aan onze klanten voorstellen (in de winkel en op de website) - Geen "The Barn" branding op onze producten. - Sterke samenwerking met onze producenten - De mogelijkheid bieden aan elke Barner om hun lievelingsprojecten te bezoeken. - Maandelijkse samenkomsten met onze producenten organiseren in de winkel.
Transparantie : "Alleen gaan we snel, samen gaan we ver". Alle talenten binnen The Barn vormen de kracht van onze ploeg. De mens staat centraal in onze onderneming. We geloven dat de zelfontplooiing van elk in dit project ons zal wapenen voor de uitdagingen van de verandering.
Acties : -Wij rekruteren persoonlijkheden op basis van waarden. - Iedereen heeft zijn eigen project. - Maandelijkse individuele coachingsessies. - Collectieve intelligentie wordt maandelijks aangescherpt aan de hand van vergaderingen. - We vieren samen overwinningen.
ONZE WINKEL INANTWERPEN-ZUID
In november 2019 opende The Barn op het Zuid in Antwerpen. Dit is de eerste winkel die opende buiten Brussel en de vierde winkel van het project. Een team van twaalf enthousiaste werknemers met een gedeelde passie voor duurzame voeding, beheert deze winkel en onderhoudt het contact met de lokale producenten.
Een directe samenwerking met Milagro : Milagro is een gemengde iologische boerderij in Hemiksem, de groene long ten zuiden van Antwerpen. Op Dertig hectare ongerept gebied streven landbouwpartners Dirk ’s Jongers en Erik Krosenbrink naar een dynamische en toekomstgerichte landbouwcultuur.
De samenwerking met The Barn is ontstaan uit een gedeelde overtuiging in de waarden van beide ondernemingen. “We zijn er met The Barn Bio Market eindelijk is geslaagd om de operationele inefficiëntie in de bioketen weg te werken. Dit doen we door opschaling en te stoppen met het uitgaan van de klassieke handelsketens.” Aldus Erik Krosenbrink, die naast zijn activiteiten als landbouwer ook docent bedrijfseconomie is aan de bio-ondernemersopleiding ‘Landwijzer’.
De samenwerking tussen Milagro en The Barn is goede zaak voor alle betrokkenen. Een betere verkoopprijs voor de producent betekent een correct loon voor zijn medewerkers. En een betere inkoopprijs voor de winkel betekent een betere aankoopprijs voor de klant!
WINKEL IN ANTWERPEN-ZUID
Veeteelt, gewassen, wintergroenten, conservering en verwerking van pompoenen en een kleine winkel die direct met de boerderij is verbonden, vormen de economische basis van het bedrijf. Ook binnen de sociale economie is er ruimte vooractiviteiten en samenwerkingen. Bij Milagro is het essentieel om betekenis te geven aan alles wat ze doen. Daarom biedt het bedrijf ook dagactiviteiten en werkervaring aan voor allerlei soorten mensen, met of zonder arbeidsbeperking.
De Antwerpse markt heeft een vergelijkbaar aanbod van voedingsmiddelen als zijn Brusselse neven. Op het menu: een assortiment van brood, gesneden kazen, Belgisch vlees en vleeswaren, verse en seizoensgebonden groenten en fruit, dranken, (plantaardige)melk, broodbeleg en confituur, oliën en olijven, zaden en noten, gedroogd fruit, pasta en rijst, … En dat zoveel mogelijk aangeboden in bulk.
Een identiek assortiment, maar toch niet helemaal! Op 15 april kwam ook een reeks duurzame huishoudelijke en cosmetische producten de winkel binnen om aan de groeiende vraag van de Antwerpenaren te voldoen. Dit assortiment zal exclusief in de Antwerpse winkel worden aangeboden en bestaat uit hygiëneproducten zoals vaste en vloeibare zeep, shampoo en conditioner. Daarnaast zullen er ook schoonmaakproducten in bulk verkrijgbaar zijn, zoals natriumbicarbonaat, natuurazijn, afwasmiddel, waspoeder of allesreiniger.
Weten wat je eet is belangrijk, maar weten waar de producten vandaan komen is minstens even belangrijk. Bij The Barn zorgen we ervoor dat we die producenten onder de aandacht brengen die elke dag authentieke biologische producten met passie en kennis produceren. Achter elke hap zit een verhaal. Duurzaam consumeren is niet alleen iets doen voor je gezondheid en de planeet, maar betekent ook een inkomen voor gepassioneerde boeren en andere producenten.
CONCLUSIE Het concept van The Barn is eenvoudig en rust op drie hoofdcriteria: kwaliteit, prijs en passie. Bij het zien van het enthousiasme dat hun overdekte markten wekken bij de Brusselaars en Antwerpenaren, zijn wij Barners overtuigd: het avontuur is nog maar net begonnen!
“From Europe with Love”: Ontdek Europa vanop de schoolbanken
Van de Danube in Budapest, via de toreadors in Madrid, naar de lichtjes aan Montmarte in het romantische Parijs. Staat jouw (boeken)tas al klaar? High-end schooltassenmerk Jeune Premier neemt je in hun gloednieuwe F/W21 collectie ‘From Europe with Love’ mee op een rondreis doorheen Europa. Ontdek hieronder meer over de collectie, bestaande uit schooltassen en lifestyle gadgets. Enne, vergeet je niet om ons een postkaartje te sturen?
From Europe with Love
Jeune Premier brengt ook dit najaar de mode van de catwalk naar de speelplaats. Het Belgische label lanceert hun gloednieuwe collectie van modieuze boekentassen en toffe lifestyle gadgets binnen het thema 'From Europe with Love'. De tassen en gadgets nemen je mee op een ongelofelijk trip doorheen Europa.
Van sportief tot elegant, van stoer tot girly: voor elke avonturier heeft Jeune Premier een leuke boekentas. Met de Balloon collectie, geïnspireerd op de verhalen van Jules Verne, reis je het avontuur achterna. Monte Carlo (inclusief ingebouwde ledlichtjes in de koplampen van de auto) laat je in gedachten cruisen langs de Franse Riviera van de jaren ‘50. Dankzij Racing Club bevind je je in een wip op de 24 uur van Le Mans. Met de Sharkie collectie schuim je de zeeën af, als een echte piraat. En met Ladybug waant iedere kleine fashionista zich op de catwalk in Parijs.
Jackie in the picture
De Jackie-boekentas is de ultieme blikvanger van deze nieuwe collectie. Een stijlvolle ruzgak met afneembaar buideltasje, die bovendien beschikbaar is in twee designs, Icons en Tiara Tiger. Creative Director Hélène Fransen: “Ik stond op de luchthaven van Hong Kong toen mijn oog viel op een groepje dames met een rugzak waarop ze een buideltasje hadden vastgesnoerd met een riem. Niet erg praktisch, leek me, maar het idee op zich was wel leuk. Dit kunnen wij beter, dacht ik!”
Je kan de Jackie-boekentas door zijn twee handige compartimenten gebruiken als schoolrugzak – het buideltasje doet dan dienst als voorzakje om nog wat extra spulletjes in op te bergen – maar evengoed als cool fashion statement: de tas op je rug en de buideltas cross body.
Ik ga op reis en ik neem mee: een drinkbus, een brooddoos en een sleutelhanger. Jeune Premier stoomt je helemaal klaar voor je wereldreis die aan de schoolpoort begint! Het Oostendse label breidt dit seizoen immers het assortiment uit met nog meer bijpassende lifestyle gadgets, zoals drinkbussen, brooddozen, mappen, sleutelhangers en pennenzakken.
Bovendien werkt Jeune Premier dit jaar ook samen met gevestigde waarde Lannoo Graphics voor coole mappen, binders, stickers, kaftpapier en ander schoolmateriaal. Deze samenwerking ontstond onder het motto ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Jeune Premier staat uiteraard gekend als (school)tassenmakers, maar om de papierwaren naar hetzelfde niveau te tillen als de ‘From Europe with Love’ collectie, werden de handen in elkaar geslagen met een echte specialist ter zake! En wie was er beter geplaatst dan de eminence grise van de papierwaren: Lannoo Graphics. Een Belgische collab van de bovenste plank.
Niet één maar twee collabs dit jaar! Dankzij de samenwerking met Millow komen de kids nooit meer te laat op school. Samen met het Franse horlogemerk lanceert Jeune Premier twee horloges in de Jeune Premier-stijl. Bovendien is een horloge met leuk design de ideale motivatie om te leren kloklezen. “Naast Creative Director van Jeune Premier ben ik in de eerste plaats natuurlijk ook gewoon moeder van twee toffe zonen. Tijdens mijn zoektocht naar een mooi horloge voor mijn jongste zoon die de klok leerde lezen op school, stootte ik op het Parijse merk Millow en was ik meteen verkocht” , aldus Hélène Fransen.
Een collab kon en mocht dan ook niet uitblijven. Toen Hélène hoorde dat de eigenares van Millow ook een fervente Jeune Premier fan was, werd er niet getwijfeld. "Vanaf 1 september hebben de Jeune Premiertjes dus geen excuus meer om te laat op school te komen."
Wie gaat er mee op rondrit? Open je hart, ontdek de wereld met een rugzak vol ervaring en boordevol fantasie. En vergeet zeker niet om een postkaartje te sturen!