Slagerij Blockeel, Oudenaarde, wint titel van Mooiste Vleestoog 2021
Op vrijdag 25 juni werd Slagerij Blockeel, de winnaar van de Mooiste Vleestoog 2021 in de categorie slagers, speciaalzaken en marktkramers, gelauwerd. De wedstrijd is een onderdeel van de Beste Versspecialist 2021 en is een initiatief van VLAM om versverantwoordelijken te belonen voor hun dagelijkse inspanningen om vlees van Belgische origine in de kijker te zetten. Alle zelfstandige slagers, speciaalzaken en marktkramers konden deelnemen.
Een uitnodigende versrayon is het beste lokmiddel voor een zelfstandige onderneming, want consumenten associëren kwalitatieve versproducten met een kwaliteitsvolle zaak. Met een aantrekkelijke versrayon krik je dus meteen het imago op van je hele winkel. En door producten van bij ons in de kijker te zetten, speel je bovendien in op de groeiende vraag van consumenten naar lokale producten. Met de wedstrijd ‘Mooiste Vleestoog’ wil VLAM versverantwoordelijken en hun team hiervoor motiveren en hen belonen voor hun dagelijkse inspanningen om vlees van Belgische origine in de kijker te zetten.
Alle zelfstandige slagers, speciaalzaken en marktkramers konden zich tussen 24 februari en 6 april, inschrijven voor de wedstrijd Mooiste Vleestoog. Een expertenjury beoordeelde de kandidaturen. Wie voor de volgende ronde werd geselecteerd, kreeg enkele mystery shoppers over de vloer. Die beoordeelden de kandidaten op een tiental criteria, zoals de aantrekkelijkheid van hun rayon en het aanbod van vers, lokaal rund- en varkensvlees.
Het eindoordeel voor de categorie slagers, speciaalzaken en marktkramers was in handen van expertenjurylid Norbert Van Speybroeck, ondervoorzitter bij Landsbond Gent en een gerespecteerd figuur in de slagerswereld. Hij bezocht zelf de 3 finalisten en koos de uiteindelijke winnaar. De kandidaten van de Mooiste Vleestoog werden voornamelijk beoordeeld op de aantrekkelijkheid van hun rayon en hun aanbod van Belgisch vlees.
De winnaar van de Mooiste Vleestoog in de categorie slagers, speciaalzaken en marktkramers krijgt een cheque van 1.000 euro, een luxevleesmes, promotiemateriaal om de overwinning in de kijker te zetten op het winkelpunt én media-aandacht.
De winnaar: Slagerij Blockeel heeft de Mooiste Vleestoog van 2021 in de categorie slagers, speciaalzaken en marktkramers. De familiezaak wordt uitgebaat door Tom en Nathalie Blockeel, de derde generatie die de slagerij runt. Slagerij Blockeel hecht veel belang aan ambacht, kwaliteit en presentatie en biedt een uitgebreid aanbod aan Belgisch Witblauw rundsvlees en hoevevarkensvlees. Tom, Nathalie en hun team zijn dan ook terecht trots op hun vleestoog, met het zelfgekweekt Witblauw runds- en kalfsvlees uit stal Blockeel, Belgisch varkensvlees en andere vleesbereidingen.
Tom: “We zijn ervan overtuigd dat we trots mogen zijn op ons Belgisch varkens- en rundvlees, maar lokaal vlees krijgt nog te weinig de aandacht dat het verdient. Het Belgisch Witblauw rundvlees bijvoorbeeld, dat we zelf kweken en verkopen in onze slagerij, heeft een typische smaak, is mals, niet te vet én betaalbaar. Fantastisch toch dat we dit product uit de korte keten aan onze klanten kunnen bieden? De wedstrijd Mooiste Vleestoog was daarom een mooie kans om te laten zien hoe fier we zijn op ons aanbod vlees van bij ons. Het was ook fantastisch dat we via de wedstrijd het team in de bloemetjes konden zetten. We zijn niet alleen trots op onze producten, maar ook op onze gepassioneerde en gedreven werknemers die zich elke dag inspannen in onze zaak en dezelfde overtuiging delen van lokale producten”.
Het welverdiende zilver en brons gaat naar Keurslager Lieve & Patrick in Opglabbeek, met een vleestoog met maar liefst 300 producten waarvan 70% ambachtelijk bereid, en Slagerij Johan & Inge in Ertvelde, een trotse familiezaak dat de exclusieve verdeler is van het erkende streekproduct Kaantjesworst.
Nieuw in de Pop-Up Space vanaf 19 juli: ‘Ik Koop Belgisch’
Creatieve, opstartende merken krijgen bij Juttu een extra duwtje in de rug. Zo selecteert het Belgische multibrand winkelconcept elk jaar, samen met Flanders DC en MAD Brussels, een aantal beloftevolle designers en maken plaats voor hen in de Pop-Up Space. Dit zijn de talenten van 2021. Een selectie van de merken is van 19 juli tot 24 augustus te koop in alle Juttu-winkels en via de webshop.
Ornament Hemp – mode : "You reap what you sow"
Ornament Hemp is een Gents, uniseks fair label van T-shirts, sweaters en hemden gemaakt van hennep: een duurzaam, milieuvriendelijk alternatief voor katoen. De stof wordt in China verwerkt tot patronen, de finishing touch gebeurt in Gent. Naast hennep kiest het merk ook voor bamboe, organisch katoen en gerecycleerde materialen.
Texture The Brand - home & deco : "Handmade, with love"
Texture is een dromerig label van handmade moois, zoals sustainable kaarsen in sojawas en funky coasters. De originele kaarsen zijn niet enkel eyecatchers, want per verkocht exemplaar gaat er 1 euro naar Kom Op Tegen Kanker.
Petit Pourri – accessoires : "Tender moments of iron-on goodness"
Petit Pourri brengt handmade, geborduurde strijkpatches die elk een verhaal vertellen. Designer Sanne laat zich inspireren door een moment of emotie die haar raakt en maakt ze tastbaar. Draag ze als een juweel en geef je outfit net die extra touch. Strijk ze op een shirt, sweater, tas, kussen, hoed, ... en geef zo je favoriete stukken een behoorlijke portie punch en persoonlijkheid. Je kan ze op zo goed als elke gladde, stoffen ondergrond strijken. Sanne heeft een passie voor minimalistisch design, illustraties en letterpress.
Fill Fire - home & deco : "Hervul je geurkaarsen in 5 seconden"
Fill Fire zijn zakjes geurkorrels en een vrolijk gekleurde wiek om je geurkaarsen te hervullen. Het product is gemaakt van koolzaadwas en helemaal duurzaam. Fill Fire bestaat in vier natuurlijke geuren: Chill Fig, Warm Musk, Wild Rose en Indoor Citronella - ideaal voor zomeravonden.
J.anne – accessoires : "Not just a trend"
J.anne zijn minimalistische, tijdloze en een tikkeltje eigenwijze juwelen, handgemaakt door Janne in haar atelier in Rotselaar. De stukken zijn gesmeed uit sterling zilver, al dan niet verguld.
Etappe Sportswear – sportmode : "Look like a beauty, ride like a beast"
Etappe brengt langverwachte wielershirts, -shortjes en rokjes (!) voor vrouwen die meecruisen op de koerstrend. Centraal staan strakke lijnen, krachtige kleuren en fashionable designs. Fietskleding saai? Onmogelijk met items in 'Candy Crush' en 'Vivid Blue'. Dit merk is enkel verkrijgbaar in de Juttu-winkels van Antwerpen, Gent en Brussel, en via de webshop.
It's Kefir is een nieuwe Belgische topper van het gefermenteerde, lichtbruisend drankje met die typische lichtzure smaak. Het zit boordevol probiotica en dus goed voor darmflora én weerstand. It's Kefir komt met yummie seizoensgebonden combi’s als Ginger & Hibiscus, Rhubarb & Lavender en Grapefruit & Goji Berry.
Na regen komt zonneschijn, zoveel staat vast. Na de natte lentemaanden en een hobbelig jaar, kijken we uit naar een luie zomer en een frisse (her)start van het leven in september. IWAS rust je uit met de juiste must-haves voor tripjes ver weg of dichtbij en dost de schooldagen van kinderen en leerkrachten uit in kleurrijke goesting met een gouden hart. Want voor elk verkocht item, schenkt IWAS een maaltijd aan een schoolgaand kind in Indonesië.
Ontspanning voor de inspanning
Voor we er terug invliegen, gooien we de benen op tafel. Wat rust en plezier hebben we nu wel verdiend. Of je nu op reis vertrekt of kiest voor een zomer in eigen land: met de juiste tassen heb je steeds alles bij de hand om volop te genieten.
Als echte Belgen, gaan de thuisblijvers ongetwijfeld aan het barbecueën. Voor de tripjes naar de (super)markt heeft IWAS een reeks stevige boodschappentassen. Ze komen in verschillende kleurrijke dessins en worden samengesteld van ofwel oude billboards, ofwel lege geweven rijstzakken, ofwel lege jutezakken van cacao of koffie. Elk type heeft z’n eigen look.
Wie de reismicrobe te pakken heeft en een leuke citytrip of zuiderse vakantie heeft gepland, zal de draagtassen en toilettas zeker handig vinden. De draagtassen worden gemaakt uit geüpcyclede billboards of rijstzakken. Het toilettasje voelt dan weer lekker natuurlijk aan door het gebruik van oude koffiezakken. Hou al je toiletartikelen op één handige plaats, of gebruik het tasje om je paspoort, oplader, … in op te bergen tijdens het reizen.
1 september was nog nooit zo leuk
Nog nooit gaan we de eerste schooldag en het drukke ritme van het najaar zo verwelkomd hebben als deze herfst. Zoals het nu lijkt, zal september de start inleiden van die langverwachte terugkeer naar normaal. En dat mag gevierd worden met een opvallende school- en werkuitzet.
Pennen en fluostiften om feestjes in de agenda mee te markeren, berg je op in een stoer etui van gebruikte autobanden. Dit lichtgewicht van slechts 125 gram heeft er een stoer verleden op een racecircuit in de bergen op zitten. Perfect om het schooljaar mee in te knallen dus! Zie je het groter, dan komt de rugzak ‘Army’ op het appèl. Net als de pennenzak gemaakt van oude autobanden, maar ook van voormalige legertenten. Een ruige allrounder bestand tegen weer en wind.
Als tegengewicht voor dat ferme geweld zijn er de opgewekte lunch packs. Doordat de packs gemaakt zijn van oude billboards en rijstzakken zijn ze perfect afwas- en dus herbruikbaar. Je sluit ze af met een velcro en gebruikt ze de dan nadien gewoon opnieuw! 10/10 voor IWAS!
Live/Give the good life
IWAS gaat pas echt met de hoogste score lopen door hun uitgebreid giving back-systeem. Want naast de tewerkstelling onder lokale gemeenschappen in de landen van productie, schenken ze voor elk verkocht product ook een maaltijd aan een schoolgaand kind in Indonesië. Zo werden er afgelopen maand mei al meer dan 440 maaltijden door IWAS gefinancierd. Verder heeft het upcyclingplatform ook plannen in de steigers staan om de maaltijdactie uit te breiden naar India en in beide landen nieuwe initiatieven te lanceren rond o.a. Beach Clean Up. IWAS maakt het makkelijk to live/give the good life. www.iwas.be
Blankenberge zet ook deze zomer vol in op coronaveilige alternatieven die voor voldoende spreiding zorgen. Resultaat? Sfeerbeleving. En dat in een belle-époquejasje. Meer dan ooit draagt Blankenberge met trots het stempel ‘centrum van de belle époque’.
Blankenberge is met recht het centrum van de belle époque aan de kust. Een troef die men absoluut uitspeelt. Vlaggenwimpels fleuren het stadscentrum op en in de stadsvlaggen speelt de elegante dame Belle -de belle-époquemascotte- een centrale rol. Vloerstickers her en der leiden je naar het Belle Epoque Centrum en op het Koning Leopold III-plein zorgen banners voor de juiste sfeer. Het project is er voor kinderen, jongeren en ouders.
Belle-époquepark en belle-époqueweekend
Het Leopoldpark is voor de zomermaanden omgebouwd tot een heus belle-époquepark met buitenexpo, fotoframes, gezellige verlichting en muziek uit de tijd van toen. Negen verhaalpalen her en der brengen je het verhaal van Belle. De laatste week van augustus fleurt een kleurrijk bloementapijt het Leopoldpark op, een aanvulling op het gekende Bloemencorso. Belle wordt dan létterlijk in de bloemetjes gelegd.
Op 3 en 4 juli is er een belle-époqueweekend. Ideaal om het onderwerp helemààl in the picture te zetten met animaties, gecoördineerde straatanimatie (van station naar Zeedijk richting het Leopoldpark). Onderweg kom je krantenjongens, fietsers, bellenblazers, steltenlopers (…) tegen die animatie brengen met veel grandeur. Niet alleen tijdens dit weekend, maar de hele zomervakantie lang houden jobstudenten in typische belle-époquekledij het thema in het straatbeeld.
Op stap met Belle
De wandelzoektocht Op stap met Belle, leidt kinderen en ouders naar de buitenlucht. Raadseltje en weetjes, verpakt in een handig pocketformaat. Houd je smartphone bij de hand en scan de QR-codes.
Het verhaal van Belle
Dat Belle een centrale rol speelt in de belle-époquesfeerbeleving, bewijst het Verhaal van Belle, waarin onze belle-époquemascotte de hoofdrol speelt in haar eigen verhaal. Het verhaal, geschreven door Katrien Vervaele, is in een écht boek gegoten. Een fysiek exemplaar bemachtig je in het Infopunt Toerisme, in het Belle Epoque Centrum of in de Blankenbergse bib. De Franstalige, Duitstalige en Engelstalige versie download je via de website www.blankenberge.be/buitengewoonBelle
Los het op
Fan van mysterie en suspense? In een virtueel stads(moord)spel staat het moordmysterie rond Belle centraal. Het spel is uitgewerkt in vier talen en loopt tot augustus 2022 via Facebook Messenger. Meedoen? Je hebt enkel een smartphone nodig. Nadat je bent aangemeld via de app, ontvang je een code. Die loodst je via raadsels en opdrachten naar een tiental plaatsen in Blankenberge. Samen met je gezin los je zo een meer dan 100 jaar oud Blankenbergs mysterie op. Spannend!
Cocktail en praline by Dominique Persoone
Internationaal gerenommeerd chocolatier en chef Dominique Persoone werkt al langer samen met de beste restaurants van België en de top van de wereld. Daar voegt de shock-o-latier nu de badstad Blankenberge aan toe. Speciaal voor Blankenberge ontwikkelde smakenkunstenaar Persoone een belle-époquecocktail. Proeven? Dat doe je bij de deelnemende lokale handelaars en horecazaken. In het najaar, vanaf september, lanceert hij een nieuwe Blankenbergse praline. Je degusteert ze bij lokale handelaars. Daarover later meer.
Instagramwedstrijd Op zoek naar Belle
De Instagramwedstrijd Op zoek naar Belle loopt nog tot in oktober. Elke week verstopt Belle zich ergens in Blankenberge. Ga op zoek en post een foto met Belle op je feed. Gebruik #buitengewoonbelle en tag @visitblankenberge. Als je profiel openbaar staat, maak je kans om een Blankenbergebon van 25 euro te winnen. Deelnemen aan de Instagramwedstrijd kan tot en met 5 oktober 2021.
Meer info: www.visit-blankenberge.be/opzoeknaarbelle
Expo Kindertijd in de belle époque
Indoor valt er ook belle-époquesfeer te snuiven. De expo Kindertijd in de belle époque is nog tot 7 november 2021 te bekijken in het Belle Epoque Centrum. Dat kan helemaal coronaveilig, maar vooraf reserveren is een must.
Tickets boek je via www.belleepoquecentrum.be/tickets.
Buiten leven is deel van onze nieuwe identiteit geworden. Een nieuwe manier van leven die ook onze verwachtingen van buitenmeubilair veranderde. Waar we vroeger vooral van binnenuit naar het mooie design keken, wint gemak nu aan belang omdat we ons tuinmeubilair bijna dagelijks gebruiken. Royal Botania combineert comfort, loungegevoel en een sterk staaltje design met de nieuwe brede en diepe Exes 77 stoel. Hoog tijd om weer samen te tafelen!
Meer diepgang voor de stoel met X-factor
In 2020 lanceerde Royal Botania de Exes 55 stoel, een design gemaakt van twee X-vormige frames. Dit jaar voegt het label de Exes 77 toe aan de collectie, een lager en breder model waarmee je extra comfort biedt aan je outdoor-beleving. Net zoals bij Exes 55 bestaat het frame uit vloeiend aluminium met teakhouten armleuningen. De X-vormige knopen in de rugleuning, voor de bevestiging van het rugkussen, kunnen gekozen worden in de kleur van het frame of in hetzelfde teakhout als de armleuningen voor een fijn accent.
Compact tafelen
Bij een minimalistische regisseursstoel hoort een Hollywood-waardige tafel. Na het succes van de ronde tripod tafel met een diameter van 160 cm voegt Royal Botania dit jaar ook een kleinere versie van 120 cm toe. De drie poten van gecoat aluminium in zwart, brons, wit of zandkleur kruisen elkaar in één punt halverwege de grond en het blad. Het ronde tafelblad in keramiek of teak maakt deze tafel tot de ster van jouw compacte terras.
LANCEREN INTERNATIONALE CAMPAGNE MET TREES FOR ALL TER ONDERSTEUNING VAN HERBEBOSSINGSPROJECTEN WERELDWIJD NAMENS KLANTEN OVER DE HELE WERELD.
Om de langdurige samenwerking tussen Scotch & Soda en Trees for All af te trappen, zal het modemerk samen met Klarna 10.000 bomen planten in Costa Rica en Ghana. Ter ere van World Rainforest Day, bundelen Klarna (de toonaangevende dienstverlener op het gebied van internationale betalingen, retail, bankieren en shoppen) en het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda hun krachten ter ondersteuning van Trees for All. Dit is de aftrap van een langdurige samenwerking tussen het modemerk en de internationaal opererende stichting die al meer dan 20 jaar herbebossingsprojecten uitvoert in Centraal- en Zuid-Amerika, Afrika, Azië en zelfs in Nederland.
Scotch & Soda en Klarna hebben toegezegd om de eerste 10.000 bomen te planten ten behoeve van twee initiatieven in het Carara National Park in Costa Rica en het Bongo District in Ghana, West-Afrika. Uit naam van elke klant die vanaf vandaag op scotch-soda.com een eerste aankoop via Klarna doet, wordt een boom geplant, gecertificeerd door Trees for All. Stéphane Jaspar, CMO van Scotch & Soda: “Wij zijn zeer enthousiast over de extra ondersteuning van Klarna bij de start van onze langdurige samenwerking met de stichting Trees for All. We kijken ernaar uit om een bijdrage te mogen leveren aan het herstel van lokale ecosystemen namens onze klanten. En dat begint allemaal vandaag. Het is een heel makkelijke manier voor ons merk en iedereen die Scotch & Soda een warm hart toedraagt om een goede daad te verrichten en herbebossingsprojecten te ondersteunen in die gebieden waar het meeste behoefte is aan extra groen.”
David Sandström, CMO van Klarna : “Het is een kernelement van de bedrijfscultuur van Klarna om een positieve invloed op de wereld te willen hebben. Door innovatie en verandering mogelijk te maken, kunnen we die kernwaarde ook verwezenlijken. Als wereldwijd merk en bedrijf hebben we de verantwoordelijkheid om enkele van de meest urgente uitdagingen op het gebied van duurzaamheid aan te pakken. Via deze campagne met Scotch & Soda en Trees for All geven we klanten de mogelijkheid en moedigen we hen aan om actie te ondernemen met een kleine, individuele stap. Al die kleine stappen bij elkaar vormen een grote stap vooruit in het verminderen en voorkomen van ontbossing over de hele wereld.”
Van deze beloofde 10.000 bomen, zullen er 5000 geplant worden in de ecologische verbindingszone van het Carara National Park in Costa Rica. Het park is een van de natuurreservaten met de meeste biodiversiteit in Centraal-Amerika, maar als gevolg van grootschalige ontbossing zijn veel planten en diersoorten schaars geworden. Het doel van Trees for All is om het primaire bos in de nevelwouden in het Turrubares-gebergte te herstellen. Scotch & Soda en Klarna zullen ook 5000 bomen planten in het Bongo District in Ghana, een van de droogste gebieden van het land. In dit gebied bevindt zich een belangrijke waterbron waar boeren en de nabijgelegen dorpen afhankelijk van zijn voor drinkwater en irrigatie: het reservoir van de Vea-dam, waar de rivier Yarigatanga in uitkomt. Het plan van Trees for All voor de komende drie jaar is om 50 kilometer bomen te planten langs de rivierbedding, waar deze is aangetast door erosie, 150 hectare aan agrobossen aan te leggen, inheemse bomen en fruitbomen te planten en meer dan 1500 boeren te trainen in bosbeheer en het gebruik van duurzame landbouwtechnieken om er zo voor te zorgen dat het gebied ook op de lange termijn op de best mogelijke manier verzorgd wordt.
Simone Groenendijk, bestuurder van de stichting Trees for All : “Bomen zijn een van de meest kostbare natuurlijke hulpbronnen die we hier op aarde hebben. Ze ondersteunen ons ecosysteem en vormen de kern van onze regenwouden, waar de helft van alle planten- en diersoorten ter wereld zich thuis voelt. Ze zijn onmisbaar voor een stabiel klimaat en een vitale waterhuishouding. We zijn heel blij met de hulp die Scotch & Soda en Klarna ons bieden om onze missie om wereldwijd meer bomen te planten en aangetaste bossen in ere te herstellen tot een succesvol einde te brengen.”
Dit gezamenlijke initiatief ten behoeve van herbebossing is het voorlopige hoogtepunt in de samenwerking tussen Klarna en Scotch & Soda, die in oktober 2020 van start ging. De flexibele betaalmethoden van Klarna zijn nu beschikbaar op scotch-soda.com voor klanten in meer dan 11 landen, waaronder Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Deze campagne staat in lijn met de lancering van het wereldwijde platform GiveOne.com eerder dit jaar, waarmee Klarna belooft om 1% te doneren aan de planeet. Als onderdeel van dit initiatief hebben alle klanten die gebruikmaken van de Klarna-app nu inzicht in hun koolstofvoetafdruk. Daarnaast heeft Klarna toegezegd om 1% van alle financieringsrondes te doneren aan initiatieven die de planeet ondersteunen. Vanaf eind juni zal op een speciale pagina voor Trees for All op de website van Scotch & Soda worden bijgehouden hoeveel bomen er al geplant zijn. Dit geeft klanten inzicht in de vooruitgang die geboekt wordt dankzij hun ondersteuning en in hoeverre het initiatief op schema ligt.
Maar dit initiatief om met de steun van Klarna 10.000 bomen te planten, is slechts het begin. Scotch & Soda en Trees for All hebben een samenwerkingsverband voor de lange termijn gesloten. Scotch & Soda zal dit jaar het project van de stichting in Ghana verder ondersteunen en in de toekomst ook in andere landen een bijdrage leveren, waaronder in thuishaven Nederland en in Zuidoost-Azië. Het merk gaat daarnaast een samenwerkingsverband aan met Canopy, een non-profitorganisatie die de aangesloten partners helpt met een verantwoord inkoopbeleid om de oerbossen en bedreigde bossen van de wereld te beschermen. De internationale mode-industrie heeft een aanzienlijke impact op het milieu en de bossen ontsnappen daar niet aan. Ieder jaar worden meer dan 200 miljoen bomen gekapt om cellulosevezels van te maken. Door zich aan te sluiten bij het initiatief CanopyStyle-programma belooft Scotch & Soda om tegen 2025 100% van de vezels die afkomstig zijn uit bossen in te kopen bij leveranciers die een ‘groen shirt’-classificatie hebben behaald in het Canopy Hot Button-verslag (zoals LENZING™).
Maximum freedom and underfoot connection. Anatomical shaped shoes with adaptive materials and minimalist construction?
That is what the Barefoot collection is all about. The expert construction with 0 drop from heel to toe provides natural comfort and stride.
With the goal to make a shoe as durable as possible with as much recycled content as possible, Merrell is offering a combination of comfort and craftsmanship what makes the Barefoot shoe ideal for high intensity activities as well.
For FW21, Merrell launches the new Wrapt. It features the fit of the famous Barefoot collection and is a versatile hybrid with aggressive rubber sole, designed to mimic the shape of the human foot. In this manner your feet keep their natural position as if you were not wearing any shoes.
The famous Merrell mountain-grade Quantum Grip™ rubber outsole gives enhanced ground connection. Whereas the waterproof membrane seals out water and lets moisture escape which makes it ideal for all circumstances.
For more information on features: www.merrell.com
Merrell werd in 1981 in Vermont, USA opgericht door Randy Merrell en Clark Matis. Het Amerikaanse merk biedt al bijna 40 jaar multifunctionele outdoor schoenen aan en is nu aanwezig in 190 landen en tevens wereldwijd marktleider in dit segment (naar marktaandeel "Rugged Outdoor Footwear", Sporting Goods Intelligence 2018). Bij Merrell draait alles om het pad en avonturen op de paden van de natuur. Hiervoor ontwikkelt Merrell doordachte, functionele, veelzijdige en duurzame outdoor schoenen met innovatieve technologieën. De collectie omvat producten voor wandelen, trail running, (barefoot) training en een actieve levensstijl in de stad.
Scholen van over het hele land ontwerpen JBC etalages
Belgisch familiebedrijf JBC laat 16 etalages in alle provincies omtoveren door lokale scholen. Begin maart riep Belgische modeketen JBC basisscholen in het hele land op om creatief aan de slag te gaan en zich kandidaat te stellen om een JBC etalage te ontwerpen. En boy o boy, de basisscholen hebben massaal gereageerd op de oproep. Meer dan 100 scholen over het hele land schreven zich in. Een onschuldige hand koos 16 scholen uit die aan het knutselen konden slaan.
Zomerse etalages over heel België
Voor de meeste basisscholen is het jaarlijkse schoolfeest een belangrijk moment om met de klas naartoe te knutselen. Nu deze feestelijkheden dit jaar wegvallen, nam Juf Siska van Basisschool De Zonnetuin enkele weken geleden contact op met JBC, met het idee om haar kinderen een winkeletalage te laten uittekenen. JBC was meteen enthousiast over deze unieke en creatieve manier om scholen te ondersteunen.
Begin mei ontwierp Vrije Basisschool De Zonnetuin uit Sint-Kruis dan ook de eerste etalage van de JBC winkel in Brugge. Samen met de onthulling van deze prachtige etalage in een ridder- en jonkvrouwthema, riep JBC scholen uit heel België op om zich kandidaat te stellen voor het ontwerpen van de JBC etalage in hun buurt. Een paar weken en meer dan 100 inschrijvingen later, nam JBC contact op met 16 scholen die de handen uit de mouwen konden steken.
De verschillende scholen bouwen momenteel aan etalages in verschillende thema’s, zoals ‘Dromen van Zomer’. Ze ontwerpen teenslippers uit karton, frisco’s en zelfs zelfgemaakte zomerbusjes uit hout om de etalages mee aan te kleden.
Modeles van JBC CEO Ann Claes herself
Zo ook Basisschool Helibel uit Lille. De hele school werkte mee aan een etalage rond het thema mode. “Al enkele weken knutselen wij met de hele school vlijtig aan de JBC etalage van de winkel in Lommel. Het is een superleuke kans voor onze kindjes om hun creaties op zo’n unieke plek uitgestald te zien, ze zijn dan ook allemaal razend enthousiast. Daarnaast wilden we het breder trekken dan enkel de etalage ontwerpen. We werken daarom al enkele weken rond het thema ‘mode’ met de verschillende klassen. De kindjes leren over waar hun kleren vandaan komen, hoe we mode duurzamer kunnen maken, etc. Iedereen is heel enthousiast over het onderwerp en natuurlijk ook over de finale onthulling van de etalage!”, vertelt juf Patricia.
En wie beter om deze etalage te onthullen, en de kindjes een finale les over duurzame mode te geven dan CEO van JBC, Ann Claes herself? Als kers op de taart zal het vijfde leerjaar van Helibel getrakteerd worden op een modeles van Ann Claes, net na de onthulling van hun eigen JBC etalage. De modeles en onthulling vond plaats in de JBC winkel in Lommel op maandag 21 juni.
Praktisch
De verschillende etalages van JBC winkels in heel België werden tussen 21 en 25 juni geïnstalleerd.
Lijst met deelnemende scholen en winkels:
1. Gemeentelijke Basisschool Dijkstein uit Sint-Katelijne-Waver knutselt de etalage van de JBC winkel in Mechelen, die werd geïnstalleerd op woensdag 23 juni
2. De Mater Dei school uit Brasschaat ontwierp de etalage van de JBC winkel in Schoten, geïnstalleerd op vrijdag 25 juni (tijdstip TBC)
3. GBS De Schans uit Laakdal ontwierp de etalage van de JBC winkel in Geel, die werd geïnstalleerd op vrijdag 25 juni in de namiddag
4. Basisschool Helibel uit Lille bouwt aan de etalage van de JBC winkel in Lommel, geïnstalleerd op maandag 21 j
5. Basisschool De Berk knutselt de etalage van de JBC winkel in Paal, deze werd geïnstalleerd op woensdag 23 juni
6. Basisschool Jeugdland uit Tongeren ontwerpt de etalage van de JBC winkel in Tongeren, geïnstalleerd op vrijdag 25 juni
7. Basisschool Sint-Hendrik Petegem uit Deinze werkte aan de etalage van de JBC winkel in Deinze, geïnstalleerd op donderdag 24 juni
8. Leefschool De Wollewei uit Haasdonk knutselde de etalage van de JBC winkel in Waasland Shopping, geïnstalleerd op vrijdag 25 juni
9. Go! Basisschool De Tovertuin uit Lokeren bouwde aan de etalage van de JBC winkel in Lokeren, geïnstalleerd op donderdag 24 juni
10. Basisschool Voskenslaan uit Gent werkt aan de etalage van de JBC winkel in Gent, die werd geïnstalleerd op dinsdag 22 juni
11. De Kleine Prins uit Diest ontwierp de etalage van de JBC winkel in Diest, die werd geïnstalleerd op woensdag 23 juni
12. Trip Trap uit Schepdaal knutselt de etalage van de JBC winkel in Groot-Bijgaarden, geïnstalleerd op woensdag 23 juni
13. Vrije Basisschool Sint-Andreas uit Oostende ontwierp de etalage van de JBC winkel in Oostende, geïnstalleerd op maandag 21 juni
14. Basisschool De Dorpsparel uit Tielt werkt aan de etalage van de JBC winkel in Tielt, geïnstalleerd op woensdag 23 juni
15. Collège Saint Guibert uit Gembloux knutselde de etalage van de JBC winkel in Gembloux, geïnstalleerd op woensdag 23 juni
16. EESSCF Mosaïque Ecole uit Verviers ontwierp de etalage van de JBC winkel in Verviers, geïnstalleerd op dinsdag 22 juni
Presenting the Unisa FW21/22 collection: versatile footwear and soft bags
This FW21/22 season, Unisa has designed an exceptionally soft collection to enjoy a winter outdoors, in a comfortable and trendy way, whether you'll spend it in the city or in nature. This connection with nature is central in the collection and is translated into the materials, colors and styles. The extreme softness of the leather makes us feel the warmth already.
The options are endless with Unisa footwear
This season's footwear is multifunctional and versatile, with casual designs suitable for in the city, as well as the great outdoors. One of the fundamental characteristics of Unisa shoes is comfort. SUPERSOFT technology is extended to almost the entire collection, making the shoes softer and lighter than ever, resulting in the most comfortable pair of shoes to spend the cold days in.
Boots are central this season and come in many styles. Military-style boots add some rebelliousness to your look, whereas Chelsea boots are the key to a modern look. As we spend more time outside than ever, Unisa has also migrated technical details into the collection. Waterproof boots with fur linings and hiking eyelets allow you to have fun without any worries. Classical riding boots are also present in this collection.
Redesigned classics
Unisa never sits still. They have reinvented their classics, presenting the newest loafers with a twist. By adding height, mixing materials and taking inspiration from the men's collection, a wide range of redesigned loafers will uplift your outfit.
Supersoft bags
The Unisa bag collection features padded elements and soft structures. Nylon is used to create versatile bags that are no longer sporty but fashionable. Teddy and velvet materials exude coziness. Match the floral bag with the floral loafers for a statement look.
Alle Europese bestemmingen doen het beter dan de afgelopen twee zomers. We zagen het al in het voorjaar: de gezonde interesse van de Belg in vakantiewoningen. Maar die gezonde interesse heeft plaats gemaakt voor een heuse stormloop. Dat laat vakantiewoningverhuurder Interhome weten. Een kwart van alle boekingen die dit jaar gemaakt werden, vonden plaats in de laatste drie weken. En de boekingsvolumes blijven toenemen. Daarnaast is het opmerkelijk dat elke bestemming beter scoort dan vorig jaar: Spanje, Italië en Frankrijk, maar ook de bergen in Oostenrijk en Zwitserland. Daarnaast kent ook ons eigen land nog steeds een stijging in boekingen van maar liefst 89 %.
Wachttijden van soms een uur: het callcenter van Interhome draait op volle toeren. De huidige vraag en intensiteit op zo’n korte tijd is ongezien. “Het lijkt wel of de rush op toiletpapier zicht verplaatst heeft naar de vakantiewoningen. Normaal gezien hang je bij ons gemiddeld vijf minuten aan de lijn, nu soms een uur. En dat met dezelfde capaciteit aan personeel als voordien”, vertelt Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome. “En hierbij valt het op dat de Belg niet kieskeurig is wat zijn vakantiebestemming betreft. Zowat alle bestemmingen zitten in de lift. Ook bestemmingen die momenteel nog rood kleuren".
Eigen land nog steeds razend populair
Een trend die enorm zichtbaar is uit de cijfers van Interhome is dat de Belg wel degelijk de troeven van zijn eigen land heeft herontdekt. De vakantiewoningen binnen de landsgrenzen kennen een markante stijging van 89 %. De populariteit van de Belgische kust, de ruige Ardennen, het rustige Limburg, de kunststeden, etc. is nog lang niet gaan liggen. “Mensen die een binnenlandse vakantie als een ‘last minute’ optie zien, wachten best niet te lang met een vakantiehuis te zoeken”, laat Thibault Van Look weten.
Aanbod op Zuid-Europese bestemmingen raakt op
Daarnaast is de nood aan zon, zee en strand nog nooit zo hoog geweest. Als Interhome haar reeds vruchtbare zomer van 2020 vergelijkt met de huidige boekingen, valt op dat Spanje 66 % beter scoort dan vorig jaar. Ook la douce France weet 60 % meer mensen te overtuigen. Nog een zomerse bestemming die het hart weet te veroveren van de Belg is Italië. Daar ziet Interhome namelijk 33 % meer boekingen dan in 2020. “Als deze vaart blijft aanhouden zal het niet lang duren voor dat ons aanbod in de piekperiode van de zomer nagenoeg uitgeput zal zijn. Uit een aanbod van 33.000 woningen hebben we voor bepaalde weken in juli en augustus nog maar 250-tal woningen met leuke extra’s zoals een zwembad”, vertelt Thibault Van Look.
Ook Alpenlanden scoren opvallend goed
Ook het ruime aanbod van Interhome in de Alpenlanden slinkt. Zowel Oostenrijk en Zwitserland kennen een stijging van zo’n 40 % in de boekingen in vergelijking met de zomer van 2020. Na een dik jaar corona blijft de Belg dus op zoek naar rust en natuur. En waar vind je dat beter dan in de Oostenrijkse en Zwitserse bergen.
De zomer zwicht voor zoet. Verlangen naar smaken, goesting in wat nieuws. Maison Dandoy prikkelt al je zintuigen met drie gastronomische zandkoekjessmaken, zomers en zwoel.
De familie van pure boter lekkernijen verwelkomen twee nieuwe telgen: een zandkoekje met kokos en een zandkoekje met frambozen. Krakend tussen de tanden, smeltend op de tong, deze koekjes luiden het begin van de zomer in, samen met hun chocolade-, pistache-, citroen- en amandelbroers en zusjes. Perfect in combinatie met vers fruit, ijsthee of iets warmers.
Ook zijn er verkwikkende ijsjes. In kleine porties voor één persoon, of om te delen in een doos van een halve liter. Zeven smaken (chocolade, vanille, speculaas, pistache, amandel, citroen en aardbei) met één doel: jou gelukkig maken.
Deze zomerse specialiteiten worden aan elkaar gekoppeld in twee verrassingsdozen: THE DANDOY DELIGHT, met zijn knapperige kokoskoekjes, vanillespeculaas, amandelbrood, citroenkoekjes en karamelkoekjes met gezouten boter. THE FRUITY TRIPLE, met een kokosnoot-, framboos-, en citroenzandkoekje.
Meer Belgen nemen sinds de pandemie huisdier mee op vakantie: hier kan je samen naartoe
17% van de Belgische boekers bij Belvilla kan huisdier niet missen op vakantie. Belvilla heeft in heel Europa groot aanbod aan vakantiewoningen waar huisdier welkom is
Vakantie… dat is quality time met het hele gezin. En daar horen ook de trouwe viervoeters bij, dat vindt bijna één op de vijf Belgen. Sinds de coronapandemie nam het aantal huisdieren in ons land flink toe: er kwamen 8,71% honden en 13,36% katten bij volgens de dienst Dierenwelzijn van de Vlaamse overheid. En die diertjes laten we tijdens ons verlof deze zomer liever niet thuis achter, dat blijkt uit cijfers van Belvilla, die in meer dan 13.000 vakantiewoningen in heel Europa huisdieren welkom heet.
Massaal met de viervoeter op vakantie
Er allemaal samen op uit deze zomer? Niets zaliger dan dat. Dat ook Minoes en Max massaal van een deugddoende trip meegenieten, bewijzen de boekingen van vorig jaar. Maar liefst 17% van de Belgen trok met de hond of de kat op reis, goed voor ruim 5.670 reizende huisdieren. Deze trend laat zich ook in het buitenland voelen, al eisen de Belgen met 20% een fiks aandeel van alle boekingen met gezelschapsdieren op.
Ook dit jaar nemen gezinnen hun trouwe metgezel graag mee op vakantie. Hoewel het jaar nog niet eens halverwege is, noteerde Belvilla al meer dan 5.600 pluizige toeristen. Net als in 2020 reist 17% van de Belgen met een huisdier. Buitenlandse vakantiegangers die in België verblijven, brengen in 16% van de gevallen een diertje mee.
Waar naartoe?
Plan jij ook een zalige vakantie met ál jouw gezinsleden, hond of kat inclusief? Dankzij de filters op de website van Belvilla krijg je een uitgebreid overzicht van alle huisdiervriendelijke woningen in binnen- en buitenland: • In België zijn er meer van 400 vakantiewoningen waar je huisdier welkom is, • In Frankrijk zijn dat er +1900, •In Nederland +1400, • In Italië +1.600, • In Spanje +500, • En in Duitsland kan je je huisdier meenemen naar meer dan 900 vakantiewoningen
We kozen alvast drie topadressen voor je uit, waar je een zorgeloze gezinsvakantie in eigen land beleeft.
Gîte Tony in Vielsalm : Tussen de groene bossen van de Ardennen ontvangt deze knappe villa tot wel acht gasten; kinderen en volwassenen. In een gigantische, omheinde tuin ravotten je hond en je kids vrolijk in het rond. Jij houdt intussen makkelijk een oogje in het zeil vanuit een zonnige veranda. Aan activiteiten in de buurt geen gebrek. Je bevindt je op een steenworp van Durbuy, La Roche, Plopsa Coo en het circuit van Spa-Francorchamps. En dan zijn er nog de glooiende weilanden rond de chalet… goed voor uren wandelplezier!
Vakantiehuis Filly in Houffalize : Wie houdt van een portie luxe moet in vakantiehuis Filly zijn. Deze moderne, volledig uitgeruste villa heeft werkelijk alles in huis: een warm, overdekt terras, een jacuzzi met zicht op de tuin, een ontspannende infraroodcabine en een spelletjesruimte met een airhockey- en een voetbaltafel. Zowat elke kamer in het huis kijkt uit over de verzorgde tuin. In deze groene, volledig omheinde oase laat je jouw viervoeters met een gerust hart enthousiast een spurtje trekken.
Vakantiehuis Au Beau Séjour in Marchin : In een voormalige dokterswoning huist vandaag een statige vakantievilla. Au Beau Séjour verwent groot en klein met een ruime, omheinde tuin en een verwarmd buitenzwembad. Een zonovergoten terras, een fitnessruimte en ontspanningsruimtes voor tafelvoetbal, biljart en pingpong zorgen ervoor dat je de deur helemaal niet meer uit hoeft. Al lonen Marchin en de ruime omgeving zeker de moeite. Talloze wandelpaden voeren je door de bossen en met de auto sta je zo in het charmante Durbuy. De ideale omgeving dus voor wie met een actieve hond op stap gaat.
Door Collistar onderzoek: de vernieuwde Magnifica lijn als totaaloplossing tegen huidveroudering en die de huid zichtbaar voller en jonger maakt.
DE ACTIEVE INGREDIËNTEN
In de strijd tegen veroudering selecteerde Collistar Research een combinatie van huidvriendelijke actieve bestanddelen met een drievoudige anti-age werking die zorgvuldig werden samengesteld: Boosted Replumping Effect, Multi-level Redensifying Effect en Advanced Repairing Effect. De behandelingen onderscheiden zich door hun hoge penetratievermogen, uitstekende werkzaamheid en optimale tolerantie, waardoor ze ook door de gevoelige huid worden verdragen.
Alle specialiteiten van Magnifica bevatten een combinatie van veel voorkomende actieve ingrediënten, waaronder een bijzonder sesamzaadextract om de natuurlijke adipogenese te bevorderen, waardoor het vermogen van de huid om lipiden op te slaan toeneemt en het volume van de huid onmiddellijk verhoogt.
Dat actieve ingrediënt wordt gecombineerd met twee biologisch beschikbare peptiden van de volgende generatie die synergetisch werken en de huid al vanaf het eerste gebruik op alle niveaus (epidermis en dermis)* verdichten. Die combinatie verbetert de celcohesie, versterkt de verbinding tussen de opperhuid en de lederhuid en bevordert de productie van essentiële eiwitten zoals collageen I en lumican, een eiwit dat van nature in de huid voorkomt en van essentieel belang is voor de optimale werking van de collageenvezels.
Om het optimale cholesterolgehalte van de huid te herstellen, koos Collistar voor een speciaal ingekapseld plantaardig cholesterol dat de lipidenbalans herstelt, de barrièrefunctie van de opperhuid vernieuwt en het vermogen om de hydratatie in stand te houden ondersteunt.
Een compleet gamma dat is bedoeld om tegemoet te komen aan de behoeften van de moeilijkste huid, ideaal voor alle huidtypes en voor elk seizoen.
4 BEHANDELINGEN
Voor een complete en globale behandeling op maat tegen huidveroudering wordt de iconische crème met zijn originele textuur en een nieuwe light-versie gecombineerd met een product voor de oogcontour en het nieuwe serum voor gezicht en hals.
MAGNIFICA REPLUMPING REDENSIFYING CREAM VOOR GELAAT EN HALS
De verbeterde formule vult zichtbaar die delen van het gezicht die onderhevig zijn aan volumeverlies; verstevigt de opperhuid, maakt ze compacter, verfijnt en egaliseert de huidtextuur; herstelt de barrièrefunctie van de opperhuid, ondersteunt het natuurlijke vermogen tot zelfherstel en zorgt voor een optimale hydratatie.
MAGNIFICA LIGHT REPLUMPING REDENSIFYING CREAM FACE AND NECK
De krachtige werking van Collistars ultieme antiverouderingscrème in een nieuwe, ultralichte en ultrazachte textuur die onmiddellijk wordt geabsorbeerd. Zorgvuldig afgestemde en huidvriendelijke actieve ingrediënten die synergetisch werken om het gezicht voller te maken, rimpels te verminderen en de kwaliteit van de opperhuid te verbeteren.
MAGNIFICA REDENSIFYING REPAIRING EYE CONTOUR
Voor een doeltreffende antirimpelwerking bevat de formule ook gamma-aminoboterzuur, een stof die van nature in het lichaam voorkomt en de spierontspanning regelt. De stof speelt ook een fundamentele rol bij het herstellen van schade die werd veroorzaakt door externe factoren en bevordert de productie van hyaluronzuur en collageen.
In synergie met exclusief chaga-extract verbetert ze de microcirculatie en versterkt de verbinding tussen de opperhuid en de lederhuid, waardoor donkere kringen en tekenen van vermoeidheid afnemen.
MAGNIFICA REDENSIFYING REPAIRING SERUM FACE AND NECK
Een krachtige anti-age behandeling die de gelaatstrekken hertekent, het gezicht voller maakt en de huid verdicht, waardoor de kwaliteit van de epidermis onmiddellijk verbetert.
Het serum heeft uitzonderlijke sensorische eigenschappen dankzij haar unieke textuur: het lijkt rijk, maar is licht om aan te brengen, waardoor het perfect huidvriendelijk is. De unieke textuur is ideaal in combinatie met Magnifica Cream en Magnifica Light, voor een intensieve werking en nog betere resultaten. Ook geschikt voor de gevoelige huid.
DE NIEUWE MAGNIFICA SKINCARE IS VERKRIJGBAAR VANAF JULI 2021.
6 exclusieve accommodaties in Alentejo om bij weg te dromen
Cultuur, gastronomie, natuur, een mediterrane sfeer, gastvrijheid,… de Alentejo heeft het allemaal. Deze Portugese regio is daarbovenop een erg trendy bestemming. En de accommodaties? Die zijn dat minstens evenzeer. Dankzij het Clean & Safe label vind je jouw unieke logeeradres in een handomdraai en geniet je van rust, luxe en exclusiviteit. Leg je jezelf graag nog deze of volgende maand in de watten? Dat kan, want heel wat accommodaties bieden nog beschikbaarheid omdat de Britse toeristen niet naar Portugal mogen reizen.
Herdade da Malhadinha
Privacy, exclusiviteit en stijl... dat zijn de drie sleutelwoorden waarmee je deze zes karaktervolle wooneenheden best omschrijft. Oude tradities vanop het Portugese platteland ontmoeten moderne, hedendaagse elementen en creëren een wonderlijke sfeer.
Middenin de natuur kom je helemaal tot rust en voel je jezelf een echte royal. Chef Rodrigo Madeira e Vitalina Santos serveert je de beste gerechten uit de lokale keuken. Sterrenchef Joachim Koerper voegt er nog een gastronomische toets aan toe. Daarnaast nip je in de wijngaard van Malhadinha’s eigen wijnen. En alsof dat nog niet genoeg is, neemt de spa je mee op een bijzondere wereldreis dankzij geweldige therapieën uit India, Zweden en andere verre oorden. Ontmoet je graag een celebrity? Laat je dan voorstellen aan de rasechte Lusitano, een prachtig zadelpaard dat hier sinds 2008 wordt gefokt. Tot slot organiseert de Herdade da Malhadinha allerlei activiteiten jong en oud.
Herdade do Touril
Ben je een outdoor liefhebber met een verfijnde smaak? Dan is Herdade do Touril precies wat jij zoekt. Deze herdade ligt aan de kust in het Zuidwesten van Alentejo, langs het uitgestrekte Rota Vicentina wandelnetwerk. Dat maakt van dit adres de perfecte uitvalsbasis voor avontuurlijke sportievelingen die van een extraatje houden. Je geniet niet alleen van comfort, privacy en rust, maar ook van het nabij gelegen strand en de vele activiteiten in de buurt. Zo volg je de welbekende Fishermen’s Trail of trek je eropuit met de mountainbike of touring bike langs de verschillende tochten rond de boerderij.
Torre de Palma Wine Hotel
De grote trots van dit boutique hotel? Hun eigen fantastische wijnen! Te midden van de Alentejaanse wijnregio bots je op dit magische hotel uit 1338 en ontdek je een uitgestrekt wijngaardgebied, een ruime wijnkelder en een degustatieruimte waar verschillende recreatieve en culturele activiteiten plaatsvinden. Honger gekregen van al dat degusteren? In het Palma restaurant smul je van verrukkelijke maaltijden en sharing menu’s van Michelin-chef Miguel Laffan. Benieuwd geworden? Surf dan naar de website van Torre de Palma Wine Hotel en ontdek hun vele aantrekkelijke aanbiedingen.
Pousada do Crato
Pousada do Crato ontvangt iedereen die dol is op een kleine tijdreis. Deze pousada verschuilt zich in het Mosteiro de Santa Maria de Flor da Rosa en maakt deel uit van de Small Luxury Hotels of the World. Het complex bestaat uit een gotische kerk annex fort, een gotisch paleis en een kloosterterrein in Moorse- en renaissancestijl. Dit klooster is één van de meest originele gotische bouwwerken van Portugal. Het staat bekend om de rust, de rijke geschiedenis en de vele tradities. Zo spot je in de nabije omgeving maar liefst 70 hunebedden. Naast de rijkdom aan kerken en kapellen is het gebied rondom de Pousada do Crato gezegend met een prachtige, natuurlijke omgeving.
Niets dus dan pure ontspanning, heerlijk eten en uiteenlopende activiteiten en bezienswaardigheden. Nog een voordeel: kinderen (maximaal twee) tot 12 jaar verblijven gratis in de Pousada do Crato wanneer ze een kamer met hun ouders delen.
Sublime Comporta
Nood aan me-time? Hotel Sublime Comporta maakt jou vanaf de eerste seconde helemaal zen. Je struint er door een prachtig landgoed van 17 hectare boordevol parasoldennen en kurkbomen, wilde zandduinen, rijstvelden en ongerepte, witte zandstranden. Sublime Comporta doet er alles aan om jouw mind & body op één lijn te krijgen. Talloze wellness experiences keren terug naar de oerkracht van de natuur. Zo doe je jezelf tegoed aan retraites, spa’s, een sportschool en zowel adults only als kindvriendelijke zwembaden.
Om te genieten van alle culinaire hoogstandjes die Alentejo te bieden heeft, hoef je het hotel niet eens te verlaten. Dankzij de drie restaurants, de pool bar en de lobby bar kom je niets tekort. Om jouw verblijf helemaal af te maken, schrijf je jezelf in voor één van de vele fantastische activiteiten. Dolfijnen ontmoeten, vogels kijken, paardrijden, zeilen, surfen en wijnproeven staan er allemaal op het programma.
São Lourenço do Barrocal
Al 200 jaar staat eenzelfde familie aan het roer van dit prachtige landgoed. Deze plek was ooit het epicentrum van de megalithische cultuur van Centraal-Alentejo. Het groeide uit tot een bloeiend, klein boerendorp dat met z’n olijven, vee, graan, groenten en wijn maar liefst 50 gezinnen onderhield.
José António Uva is de achtste generatie aan het hoofd van São Lourenço do Barrocal. Als jouw uitstekende gastheer legt hij uit hoe hij de gemeenschap weer tot leven brengt en de boerderij omtovert tot een bijzondere retraite. We beloven het je: hier voel je jezelf vast meteen thuis!
In een eerlijke keuken gaan de chefs enkel aan de slag met producten uit de eigen biologische moestuin en vanop de velden van de boerderij. Verder geniet je van de Susanne Kaufmann Spa Barrocal met fitnessruimte, nip je van een heerlijk drankje in een van de bars of neem je een verfrissende duik in het historische zwembad… dit alles terwijl je in een kamer of huisje verblijft waar natuurlijke materialen en eeuwenoud erfgoed samenkomen met kwaliteitsdesign. Bang dat je je gaat vervelen? Geheel onnodig dankzij de vele activiteiten op en rond het domein.
Genoeg accommodaties om bij weg te dromen. Koos jij al een favoriet? Vergeet dan niet snel te boeken. Veel logies bieden deze zomer nog beschikbaarheid. Meer accommodaties en informatie vind je op www.visitalentejo.pt
tipt vijf vakantiewoningen met zwembad voor een tropische staycation
Een vakantie in het buitenland is voor de gemiddelde Belg pas compleet met een vakantiehuis en een zwembad. Dankzij de warme zomers is een zwembad ook steeds vaker een welkome verfrissing bij dichtbijvakanties. Net als vorig jaar, zullen veel Belgen ook dit jaar kiezen voor een vakantie dicht bij huis. Een groot zwembad in de achtertuin zorgt dan voor net dat tikkeltje extra vakantiegevoel. Beaujean Vacances zet alvast een aantal bijzondere vakantiewoningen op een rij die perfect beantwoorden aan deze wensen. Zo waan je je deze zomer onder de Spaanse zon of aan de Zuid-Franse kust en daar hoef je helemaal niet ver voor te reizen. Ontdek hier vijf vakantiewoningen mét zwembad die je niet wilt missen. Let’s dive in!
“Nu het nog onzeker is hoe reizen naar het buitenland de komende maanden zal verlopen, zoeken steeds meer Belgen hun toevlucht tot een vakantie dicht bij huis”, zegt Daphne Beaujean, Co-eigenaar van Beaujean Vacances. “Maar dichtbij betekent zeker niet dat je moet inboeten wat vakantiegevoel betreft. En bij Belgen is dat vakantiegevoel vaak gekoppeld aan een mooie woning, zonnige temperaturen en een eigen zwembad. Bij Beaujean Vacances hebben we heel wat woningen die alvast voldoen aan twee van die eisen.” Wij zetten de mooiste pareltjes, inclusief zwembad, alvast voor je op een rij.
Luxe op een steenworp van de drielandenregio
Het charmante Ovisto, gelegen in Warsage, is een authentieke carréhoeve uit 1770 met een heerlijk verwarmd buitenzwembad voor maximaal 14 personen. De huidige eigenaars hebben de hoeve volledig gerenoveerd en de woning met een unieke uitstraling nieuw leven in geblazen. Dit luxe vakantiehuis kan veertien personen herbergen en ligt bovendien op een steenworp van de drielandenregio. Het geeft je de mogelijkheid om tijdens één vakantie Maastricht, Aken, Luik en andere mooie steden te bezoeken.
Een stijlvol sprookje op een eeuwenoude carréhoeve in de Ardennen
Deze vakantiewoning voor tien is gelegen op een prachtige carréhoeve in het Belgische gehuchtje Julemont. Wanneer je de poort binnenrijdt, zie je La Maison de Maxima aan je linkerkant. Op deze hoeve is stijlvol een understatement. La Maison de Maxima vormt de bijzondere combinatie van oude en moderne elementen en lijkt rechtstreeks uit een sprookje te komen. Het gemeenschappelijke, verwarmde binnenzwembad van 12 bij 4,5 meter is de kers op de taart.
Op de eeuwenoude carréhoeve liggen bovendien nog twee prachtige vakantiehuisjes die ook gebruik mogen maken van het zwembad. Voor een groep van maximaal vier personen is er Le Bis. Liever genieten met twee? Dat kan in Le Verger de Sacha. Wanneer je met een gezelschap van veertien personen op vakantie wil, kan je La Maison de Maxima XL boeken. Je verblijft dan in de twee vakantiewoningen La Maison de Maxima en Le Bis.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, net over de grens
Nog grotere groepen kunnen een perfecte vakantie beleven in Poort van Maastricht te Cadier en Keer. Hier kunnen maar liefst 28 gasten terecht in wat voorheen een Bed & Breakfast was die nu is omgetoverd tot een luxueuxe en exclusieve vakantiewoning. Eyecatchers zijn de mini-bioscoop, het buitenzwembad en de mogelijkheid om catering te laten voorzien door de eigenaar.
Eigentijdse luxe voor wijnliefhebbers in de Zuid-Limburgse wijnstreek
In het Nederlandse Klimmen vind je vakantiehuisje Pinot & Co. Het vakantiehuisje heeft zijn naam alvast niet gestolen. De eigenaars zijn gek op wijn en kozen dan ook voor een strategische ligging, omringd door wijngaarden. Gooi de Barbecue aan op jouw grote privéterras of eet in ruim verlichte woonkamer. Na het eten kan je de calorieën er weer afwerken een gemeenschappelijke tennisbaan of jeu-de-boules-baan. In de zomer is er ook een buitenzwembad ter beschikking. Daarnaast is de locatie een ideale uitvalsbasis voor verschillende fiets- en wandeltochten.
Zonovergoten rust en gezelligheid in Voerendaal
Afsluiten doen we met deze rustgevende vakantiewoning in Voerendaal, Zuid-Limburg. Zonneberg is een hoeve die haar naam onder meer te danken heeft aan de zonovergoten heuvel waarop ze te vinden is. Via een privébinnenplaats betreed je je eigen paradijs vol luxe met als hoogtepunt de Finse sauna. Zoals je je bij de naam ‘Zonneberg’ al inbeeldt, is er ook een prachtige buitenruimte met privétuin én een gemeenschappelijke tuin met verwarmd buitenzwembad, picknicktafels en een vuurstookplaats.
Zon, zomer, vakantie en vrienden – nu met het hoofd in de wolken lopen weer een nationale bezigheid is, zitten we in de juiste mood om kleurrijke plannen voor de toekomst te maken. Plannen voor je leven en je huis. Camber, de specialist in kasten op maat, gidst je naar happy days met een regenboog aan inspiratie verpakt in de Camber Moods. Sprankelende ideeën om je woning een shot energie en organisatie te geven. Voel jij je ook zo zonnig?
Knallend evenwichtig voor de kids
Van een kinderkamer verlangen we dat die het vrolijke enthousiasme van ons kind weerspiegelt, maar haar/hem ook tegelijk de nodige rust kan brengen bij het slapengaan – en in een later stadium tijdens het studeren. Voor hen werkte Camber een opgewekt moodboard uit met een dromerig serene basis en uitgelaten pops of colour. Denk happy geel en allround blauw. Twee kleuren die een dankbare achtergrond vormen voor kinderboeken en felgekleurd speelgoed, maar ook eigentijds genoeg zijn om jaren later ook de tiener nog te kunnen bekoren. Met een weldoordachte aanpak en de juiste kleurkeuze kan een tekenhoekje voor je kind later een rustgevende cocon worden om een dagboek met grote emoties te vullen.
Intens rustgevend voor het bureau
Net zoals er op de werkvloer meer aandacht is voor sfeer en motiverend interieurdesign, zo willen we ook dat onze home office aansluit op ons karakter. We brengen er tenslotte heel wat uren door én hij maakt inherent deel uit van onze woning. Maar een ruimte ontwerpen die zowel de creativiteit prikkelt als voldoende rustgevend is om niet af te leiden tijdens de vele Zoom calls, is een delicate evenwichtsoefening. Gelukkig hebben de interieurarchitecten van Camber jarenlange praktijkervaring met het inrichten van home offices. Ze werkten een gepast moodboard uit met een natuurlijke basis en diepe focuskleuren. Een intens geheel dat de productiviteit – en je interieur natuurlijk! – een boost geeft!
Camber kasten en opbergoplossingen op maat. www.camber.be
Een safari naar Afrika om de 'Big 5' te zien zit er nog niet in, maar een reis binnen Europa wel. Maar geen nood, ook Europa heeft zijn eigen 'Big 5'. De wolf, lynx, Europese bizon, veelvraat en bruine beer behoren tot dit selecte groepje dieren. Om de ‘Big 5’ van Europa te zien, moet je het hele continent doorkruisen. Maak daarom een bucketlist van alle bestemmingen en zet die onmisbare verrekijker op je wishlist. Klaar voor een avontuurlijke roadtrip door Europa?
De Europese 'Big 5'
De wolf kun je zien in eigen land. België is goed op weg om het wolvenkruispunt van Europa te worden. Wolven uit de Zuid-Europese populatie ontmoeten hier voor het eerst sinds eeuwen hun soortgenoten van de Oost-Europese populatie. In de Ardennen en Limburg heb je het meest kans om ze te zien.
De lynx is na een eeuw afwezigheid ook terug in de Ardennen. De populatie sluit aan op de populaties in de Eifel en de Vogezen.
De Europese bizon of wisent was op uitsterven na dood, maar is door fokprogramma’s voor uitsterven behoed. De vrij levende populaties bevinden zich in Polen, Wit-Rusland, Oekraïne, Rusland, Litouwen, Slowakije, Duitsland en Roemenië.
Voor de veelvraat moet je naar arctische gebieden zoals Scandinavië: Noorwegen, Zweden, Finland maar ook Estland en Rusland. Het is een forse, gespierde marterachtige en hij is zowel overdag als 's nachts actief.
De bruine beer leeft in afgelegen berggebieden, onder meer in Scandinavië en Oost-Europa (vooral in Roemenië). Vroeger waren ze talrijk in Europa, maar dat is al lang niet meer het geval.
Een verrekijker die in je jaszak past
Om deze prachtige dieren te spotten heb je een stevige dosis geduld en een goede verrekijker nodig. De CL Pocket van SWAROVSKI OPTIK is een lichte en compacte kijker die je gemakkelijk met je meedraagt. De speciale CL Pocket Mountain heeft een oranje tasje, goed zichtbaar als je op pad gaat in de natuur. De dieren daarentegen kunnen deze roodtint niet onderscheiden van de kleuren uit de natuur, dus je jaagt ze er niet mee weg. Ondanks dat de kijker klein en compact is, biedt hij toch veel kwaliteit: optimaal kijkcomfort en een groot gezichtsveld.
Dieren digitaal identificeren
Ook is er de dG: de Digital Guide. Met deze monokijker van SWAROVSKI OPTIK kun je zowel zoogdieren (met de dG Mammals app) als vogels (met de Merlin Bird app) identificeren via je smartphone. Het is het allereerste optische precisie-instrument waarmee je dieren automatisch kunt identificeren en je observaties kunt vastleggen en delen. In combinatie met de intuïtieve dG app is de dG met ingebouwde camera de ideale metgezel voor iedereen die graag meer wil weten over de natuur.
Blijf je liever in eigen land? In het Wildpark van het Domein van de Grotten van Han spot je naast tal van verschillende prachtige dieren, ook de Europese 'Big 5'.
Met de kijkers van SWAROVSKI OPTIK ben je voor elke ontdekking perfect uitgerust. Kijk voor meer informatie op www.swarovskioptik.com.
This summer, the nautical trend remains a strong source of inspiration for Banana Moon. Two-tone stripes and plain tricolor graphics make for a retro sailor look. Banana Moon gives the classic look a vibrant update, with triangle tops, bathing suits, and a retro USA print. Sporty looks are in the spotlight too this season, for fun on the beach and in the water. Let's dive in together!
Striped fun
When we think of nautical, we think of the classic color palette: blue, white, and red tones and, of course, stripes. Banana Moon translates this into striped triangle bikinis with ties on the hips for a feminine touch. A timeless classic. Aye, captain!
Sporty chic look
Even though a sporty swimsuit for women should first of all be comfortable to wear, it can also be stylish. Banana Moon relaunches its mythical sports line, that went through worldwide success. A swimsuit or bikini; take your pick and you'll be ready to wakeboard, water ski, paddleboard or play beach volleyball!
Kondigen de vervroegde verlenging van hun licentieovereenkomst aan
Marcolin en GUESS kondigen vandaag de vervroegde verlenging aan van hun exclusieve licentieovereenkomst voor het ontwerp, de productie en de wereldwijde distributie van GUESS en Marciano zonnebrillen en optische monturen. De samenwerking is verlengd tot 2030, waardoor de uitstekende relatie tussen de twee groepen verder wordt geconsolideerd. Sinds 2013 is GUESS een belangrijke pijler in het diffusiesegment voor Marcolin, met een breed assortiment brillen dat het DNA en de innovatieve stijl van het merk perfect belichaamt met moderne, trendy vormen en steeds up-to-date ontwerpen.
Fabrizio Curci, CEO & General Manager van Marcolin, zegt hierover: "We zijn erg blij met deze vernieuwing, want het onderstreept het belang en de waarde van de samenwerking met een groep als GUESS, een van de meest erkende lifestyle merken ter wereld. Het is een solide en langdurige samenwerking met GUESS, met wie we de constante zoektocht delen om collecties te creëren die steeds eigentijds en zeer iconisch zijn. We zijn vereerd om deze samenwerking voort te zetten, die ook een belangrijke stap voorwaarts betekent in de strategie van Marcolin."
Paul Marciano, mede-oprichter van GUESS, voegt daar aan toe: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Marcolin voort te zetten als een belangrijke uitbreiding van de GUESS-familie. Met hun voortdurende focus op het merk GUESS als leider in optische monturen en zonnebrillen, kijken we uit naar grote successen en samenwerkingen in de toekomst".
Marcolin is een mondiaal toonaangevend bedrijf in de brillenindustrie, opgericht in 1961 in het hart van het Veneto district. Het onderscheidt zich door het unieke vermogen om vakmanschap te combineren met geavanceerde technologieën door het voortdurende streven naar uitmuntendheid en innovatie. De portefeuille omvat de huismerken Web, Marcolin en Viva en de gelicentieerde merken Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Bally, Moncler, Max Mara, Sportmax, Ermenegildo Zegna, Longines, OMEGA, GCDS, Barton Perreira, Tod's, Emilio Pucci, BMW, Swarovski, Dsquared2, MAX&Co., Diesel, Covergirl, Kenneth Cole, Timberland, GANT, Harley-Davidson, Marciano, Skechers en Candie's. Via haar eigen directe netwerk en wereldwijde partners distribueert Marcolin haar producten in meer dan 125 landen. www.marcolin.com
NIEUWE GEZICHTSREINIGINGSLIJN VAN COLLISTAR CLEAN RESEARCH
De nieuwe gezichtsreinigingslijn is ontwikkeld om het huidmicrobioom en de aarde te respecteren. De huid is het grootste orgaan van ons lichaam en bevat een enorm aantal micro-organismen die gezamenlijk het huidmicrobioom vormen. Deze micro-organismen communiceren en leven in symbiose met epitheelcellen om de huid te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf en eventuele pathogenen. Het microbioom bestaat uit twee soorten bacteriën: ‘goede’ symbionten en ‘schadelijke’ pathobionten. Als deze twee soorten bacteriën in evenwicht zijn, is de huid in goede conditie.
Het is dan ook belangrijk om extra aandacht besteden aan de dagelijkse reiniging van de huid. Te agressieve reinigingsproducten kunnen het evenwicht tussen goede en slechte bacteriën verstoren. Als slechte bacteriën de overhand krijgen, kan dat leiden tot ontstekingsreacties en chronische huidaandoeningen. De nieuwe gezichtsreinigingslijn van Collistar Clean Research® biedt de perfecte oplossing: drie speciale producten die samen met Gentle Micellar Water de huidbarrière en het natuurlijke microbioom beschermen.
EEN COMPLETE LIJN Voor elke behoefte.
TWO-PHASE MAKE-UP REMOVING SOLUTION
Waterproof make-up - Ogen en lippen
Dankzij een innovatieve combinatie van oliën van de volgende generatie lost dit product onmiddellijk elk type make-up – ook waterproof make-up – op de ogen en lippen op, zonder olieachtige resten achter te laten. De formule is verrijkt met kostbare verzachtende actieve bestanddelen en biedt optimale tolerantie, zelfs voor gevoelige ogen.
MET : • Inuline: natuurlijk prebioticum - • Extract van perzikbloesem: hydraterend, verzachtend - • Niacinamide: verhelderend, anti-irriterend - • Fytinezuur: tegen oxidatie en vervuiling
BRIGHTENING CLEANSING FOAM
Verzachtend en kalmerend - Gezicht
Een vederlichte textuur die het gezicht in alle mildheid reinigt, voor een zachte en stralende huid die niet trekkerig aanvoelt. De formule is verrijkt met kostbare verhelderende en kalmerende actieve bestanddelen en biedt optimale tolerantie, zelfs voor de gevoelige huid.
MET : • Inuline: natuurlijk prebioticum - • Betaïne: kalmerend, hydraterend - • Niacinamide: verhelderend, anti-irriterend - • Fytinezuur: tegen oxidatie en vervuiling
DEEP CLEANSING GEL-CREAM
Hydraterend en evenwichtsherstellend - Gezicht
Dit reinigingsproduct zorgt voor een diepgaande reiniging van de huid. Door de unieke textuur kan dit product op twee manieren worden gebruikt: op een vochtige huid of op een droge huid. Daardoor is het product geschikt voor alle huidtypen: van een normale of droge huid tot een gecombineerde of vette huid.
MET : • Inuline: natuurlijk prebioticum - • Betaïne: kalmerend, hydraterend - • Klisextract: zuiverend, antibacterieel, ontstekingsremmend - • Extract van perzikbloesem: hydraterend, verzachtend - • Niacinamide: verhelderend, anti-irriterend - • Fytinezuur: tegen oxidatie en vervuiling
GENTLE MICELLAR WATER
Reinigende make-upremover - Gezicht, ogen en lippen
Deze make-upremover reinigt de huid grondig en biedt optimale tolerantie voor de huid en de ogen. Het product verwijdert alle soorten make-up van de ogen, het gezicht en de lippen en verwijdert tegelijkertijd onzuiverheden en vervuiling. De formule is verrijkt met kostbare kalmerende plantenextracten en hydraterende en verhelderende actieve bestanddelen.
MET : • Inuline: natuurlijk prebioticum - • Extract van magnolia, pioenroos en camellia: kalmerend, ontstekingsremmend - • Matchathee-extract: antioxiderend, ontgiftend - • Betaïne: kalmerend, hydraterend - • Niacinamide: verhelderend, anti-irriterend - • Fytinezuur: tegen oxidatie en vervuiling
RESPECTEERT DE AARDE: DE VERPAKKING
Net zoals we er veel zorg aan hebben besteed om de nieuwe reinigingslijn zo doeltreffend en huidvriendelijk mogelijk te maken, zo hebben we ook alles in het werk gesteld om de verpakking zo duurzaam mogelijk te maken.
De nieuwe reinigingslijn heeft een verfrissend en eigentijds nieuw ontwerp en zit in 100% gerecyclede en recyclebare plastic flacons en 70% gerecyclede en recyclebare plastic tubes. Verder zitten de flacons en tubes niet meer in een aparte buitenverpakking om ons papierverbruik terug te dringen.