Wanneer natuurlijke elementen in het interieur worden verwerkt, gaat dit verder dan louter geïnspireerd design. Het omvat ook het gebruik van kwaliteitsvolle materialen en kalme kleurenpaletten. Ethnicraft maakt gebruik van rijk donker hout - zoals teak en mahonie - in haar meubilair om een gevoel van warmte en rust te scheppen in een ruimte, vergelijkbaar met een veilig en mysterieus woud. Dit effect wordt versterkt door de toevoeging van de gloednieuwe mosgroene kleur in het assortiment, die op een natuurlijke en uiterst stijlvolle manier het geheel complementeert.
Uit teakhout gesneden
Eén van de meest gebruikte houtsoorten in het assortiment van Ethnicraft is teak. Dit van nature vette hout combineert duurzaamheid met een minimaal onderhoud, wat het uitermate geschikt maakt voor het gebruik in meubilair. De diepbruine kleur van teak straalt elegantie uit en geeft een ruimte een luxueuze uitstraling. Zo biedt het Geometric-wandrek in het prachtige teak een opvallend display waarop decoratieve objecten en dierbare herinneringen kunnen schitteren. Ook de Bok-eettafel is met zijn elegant design en teakhouten uitvoering een tijdloos icoon dat de natuur in huis haalt.
Mahoniezacht
In weelderige bossen ontdek je vaak een verscheidenheid aan boomsoorten. Bij Ethnicraft is dit niet anders, want naast teak is mahoniehout een veelgebruikt en geliefd materiaal. Mahonie onderscheidt zich door zijn rijke roodbruine kleur, verfijnde nerfstructuur en gladde oppervlak. Het is duurzaam en laat zich moeiteloos omvormen tot prachtige interieurstukken. Met de Eye-loungestoel eert Ethnicraft de schoonheid van het bos, terwijl de organische vormen de indruk wekken van een alziend oog. Bovendien krijgt dit hoogwaardige hout de kans om te schitteren dankzij verfijnd vakmanschap. Zo wordt de Satellite-kom van Ethnicraft met de hand gesneden door getalenteerde Javaanse houtsnijders: een prachtstuk van de natuur in huis.
Natuurlijke harmonie
Terwijl de bomenpracht rondom een sfeer van statige elegantie creëert, voegt het zachte mosgroene element een warme en stijlvolle touch toe. Ethnicraft introduceert deze serene kleur nu ook in haar assortiment, waarin het de populaire N701-zitbank kleurt en verrijkt. Het comfortabele design van de zetel, gecombineerd met het rustgevend mosgroen, nodigt uit om heerlijk te ontspannen. Voeg houten accenten toe of experimenteer met kleuren zoals cognacbruin of okergeel om een harmonieus interieur te creëren. De samensmelting van natuurlijke elegantie en tijdloze kleuren biedt een unieke gelegenheid om het interieur om te toveren tot een oase van rust en stijl. Een plek waar je kan genieten van comfortabele verfijning.
Instrument horloge ontwerper, Bell & Ross, bewerkt de meest iconische wijzerplaat van een vliegtuig cockpit met de nieuwe BR 03 Gyrocompass. Een zeer suggestief uurwerk voor liefhebbers van de luchtvaart.
Het silhouet van het gevechtsvliegtuig in het midden van de zwarte wijzerplaat laat geen ruimte voor twijfel. Met de nieuwe limited-edition BR 03 Gyrocompass brengt Bell & Ross een eerbetoon aan een van haar favoriete werelden: de luchtvaart. Het uiterlijk van het horloge is trouw aan het soort technisch ontwerp dat wordt gebruikt voor de wijzerplaat van een piloot aan het roer van een vliegtuig, waarbij de grafische codes worden overgenomen voor wat bij professionals bekend staat als een koersindicator. Dit begeleidende element op het dashboard is essentieel: in één oogopslag vertelt de weergave van een vliegtuig in de lucht piloten hun reisrichting, waarbij de positie indien nodig kan worden bijgesteld op een magnetisch kompas. Door dichter bij het gevoel aan boord van een cockpit te komen, blijft Bell & Ross op koers.
De BR 03 familie is een centrale pijler in de Bell & Ross collecties. Sinds de lancering in 2006, heeft het concept de volledige capaciteiten van het horlogemakershuis getoond: het nemen van de instrumenten van een vliegtuigdashboard en ze herinterpreteren voor de pols. Dit jaar opnieuw uitgevonden in nieuwe proporties, de iconische afgeronde vierkante vorm van de BR 03 serie komt nu in een 41mm kast.
Het BR 03 Gyrokompas is ook verkrijgbaar in dit nieuwe formaat, met een zwarte keramische kast van slechts 10,6 mm dik en waterdicht tot 100 meter. Het horloge is een aanvulling op de iconische Flight Instruments-collectie die in 2010 werd gelanceerd. De sterke persoonlijkheid van het horloge toont de volledige functionaliteit en zet op elegante wijze een navigatiehulpmiddel uit de luchtvaart om in een horlogeontwerp. De robuuste afwerking is geïnspireerd op luchtvaartapparatuur en de zwarte rubberen band wordt vastgemaakt met een stalen gesp met zwarte PVD-coating, wat de professionele dimensie van dit horloge uit een gelimiteerde serie van 999 stuks onderstreept.
Overdag en 's nachts beter afleesbaar
Het display van het nieuwe BR 03 Gyrokompas is ontworpen voor een perfecte praktische afleesbaarheid onder alle omstandigheden, overdag of 's nachts. Het silhouet van het gevechtsvliegtuig trekt de aandacht. Het puntje van de neus van het vliegtuig is uitgelijnd met de indexen zodat de drager de tijd met precisie kan aflezen. Het is een oplossing die Bell & Ross voor het eerst bezocht in 2013. Door de numerieke inscripties op de flens te externaliseren, wordt het controleren van de tijd een naadloze ervaring. Naast de uurwijzer profiteert de grote minutenwijzer van een royale witte pijl die doet denken aan een wijzer. De slanke en uiterst precieze centrale secondewijzer creëert een interessant kinetisch visueel effect door het grote contragewicht dat de wijzerplaat permanent in beweging brengt, als een vliegtuig in volle vlucht. Discreet maar efficiënt, de datum wordt weergegeven in een rond venster tussen 4 en 5 uur, waardoor het gemakkelijk is om aanwezig te zijn wanneer dat nodig is, zonder de mogelijkheid te verstoren om direct de tijd te zien in het heetst van de strijd.
Om ervoor te zorgen dat het horloge ook in het donker functioneert, is het voorzien van een geraffineerde lichtgevende behandeling: de kardinale punten en hun driehoekige indexen zijn gecoat met Super-LumiNova® met een groene emissiekleur, terwijl de tijdsaanduidingen worden benadrukt door een direct herkenbare blauwe emissie. Ondertussen valt het silhouet van het vliegtuig op in een unieke gele tint met groene emissie.
Een viering van mechanische uitmuntendheid
Naast de kracht van het display is het horloge een eerbetoon aan het complexe mechanische ontwerp van het gyrokompas in de luchtvaart. Voor piloten is het cruciaal om hun exacte positie te weten. Daarom ontwikkelden ingenieurs dit visueel eenvoudige maar technisch complexe systeem, met een mechanisme dat de positie van een vliegtuig tijdens de vlucht omzet in een verticale grafische weergave op de wijzerplaat.
Voor piloten is het cruciaal dat ze weten waar ze zich precies bevinden. Daarom hebben de ingenieurs het Gyrokompas ontwikkeld, een visueel eenvoudig maar technisch complex systeem, met een mechanisme dat de positie van een vliegtuig tijdens de vlucht omzet in een verticale grafische voorstelling op de wijzerplaat. De BR 03 GYROCOMPASS heeft geen gyrokompas, maar een uurwerk met bewezen betrouwbaarheid: het BR-CAL.302 zelfopwindende kaliber. Het slaat met een frequentie van 28.800 vph (4Hz) en heeft een gangreserve van 54 uur. Het is het perfecte horloge voor professioneel gebruik, zowel tijdens de vlucht als op het land.
De BR 03 Gyrokompas is origineel en leuk en vervolledigt de collectie van concepthorloges die rechtstreeks verbonden zijn met instrumenten. Met zijn unieke display is de BR 03 bedoeld voor liefhebbers van design en luchtvaart.
Aan het einde van de zomer maken de zwoele temperaturen, verre reizen en haast eindeloze dagen plaats voor het knusse najaar. De zon verdwijnt dan sneller achter de horizon, en neemt het daglicht steeds vroeger met zich mee. Ben je nog niet klaar om het plezierigste seizoen gedag te zeggen? Met de juiste accessoires geniet je van een aangename nazomer in de tuin of op het terras, en verleng je zo lang mogelijk de buitentijd. Laat je daarbij inspireren door de tips en het assortiment van Gervi Outdoor, en ontdek hoe je de eerste herfstavonden heerlijk verwarmt met licht en vuur.
Een verlicht pad
Als een lantaarn door het bos leidt compacte en draagbare verlichting je door de tuin heen, op zoek naar het leukste plekje om ’s avonds te loungen. Zoals de Otus-buitenlamp van Todus bijvoorbeeld; met het handige handvat neem je ‘m gemakkelijk overal naartoe. Of wat dacht je van het eerder organische ontwerp van de Poltrona Frau-verlichting? Op of naast de terrastafel werpt het een zachte gloed over de tuin en het gezelschap.
Op staande voet
Verleg het gezellige gevoel van de eet- en woonkamer naar de buitenruimte en plaats een staande lamp naast het outdoor meubilair. Nood aan een heldere kijk? Aan de outdoor eettafel zorgt de afgeronde Half Dome-lamp van Kettal voor zichtbare duidelijkheid. Kan je loungeplek ook wat verlichting gebruiken? Met de Mia-buitenverlichting van Kettal creëer je alvast een gemoedelijke conversatiesfeer.
Licht en haard
Eens de herfst volledig losgebarsten is, dalen de temperaturen en worden de avonden een stuk kouder. Naast verlichting zoeken we vanaf dan ook de warmte op, en Gervi Outdoor heeft hiervoor de perfecte multifunctionele accessoires in huis. Zo verlicht de Glowbus Dewdrop-vuurkorf het terras en maakt het de koelte wat aangenamer. Ook het Tupa-model van Moróro biedt dezelfde behaaglijkheid. Op zoek naar een touch of design? De Disc-terrasverwarming van Heatsail is voor jou wellicht een geschikte optie.
Nog geen zin in de herfst? LolaLiza's nieuwste collectie geeft je misschien wel het extra duwtje in de rug dat je nodig hebt. Met LolaLiza's zachte truien, warme jassen en knusse sjaals, gecombineerd met vrouwelijke rokken en sierlijke jurken, ben jij perfect opgewassen tegen koudere temperaturen. Laat die herfstwandelingen, met welverdiende chocomelk als afsluiter, maar komen!
Comfortabele stuks wisselen meer geklede items af in deze herfstcollectie, want LolaLiza weet dat het mixen van deze twee de sleutel is tot de perfecte look. Draag een fluffy trui met een feestelijke rok in zilveren pailletten, combineer een oversized knit met een nepleren rok of ga voor een stoere leren jas met een satijnen rok.
Om haar steentje bij te dragen aan een meer duurzame mode-industrie én om klanten een nieuwe jas te laten shoppen aan een extra interessante prijs, organiseert LolaLiza van 18 oktober tot 5 november een grote recycle-actie. Klanten kunnen hun gedragen winterjas binnenbrengen en krijgen in ruil maar liefst 20% korting op een nieuwe winterjas. De ingezamelde jassen worden opgepikt door de organisatie Terre asbl, waar LolaLiza al enkele jaren een duurzaam partnership mee heeft. Zij zorgen ervoor dat er bijna niets van verloren gaat; 56% van alle oude kledingstukken wordt hergebruikt en 27% wordt gerecycleerd. Zo helpt LolaLiza de afvalberg te verkleinen.
Praktisch :De collectie is beschikbaar vanaf 2/10 in alle LolaLiza-winkels en online.
Na het wereldwijde succes van Bad Boy en Bad Boy Le Parfum geeft Carolina Herrera met Bad Boy Cobalt een opwindende draai aan het tweezijdige karakter van de moderne man. Deze nieuwe mannengeur doorbreekt conventies en verkent de diverse banden tussen mannen, wat symbolisch wordt weergegeven door de ongebreidelde kracht van kobalt met zijn diepe en levendige blauwe kleur.
In nauwe samenwerking met Carolina A. Herrera, Creative Director voor parfums bij Carolina Herrera, gaf parfumeur Domitille Michalon-Bertier vrij spel aan haar verbeelding om dit technisch hoogstaande parfum te ontwikkelen. Samen combineerden ze een verleidelijke aardse toets en wilde frisheid in een energieke en contrastrijke nieuwe editie, verpakt in een frisse kobaltblauwe interpretatie van de iconische flacon van het Bad Boy bliksemschichtparfum.
Elk parfum bevat dominante noten die de essentie overbrengen en het zijn karakteristieke en unieke identiteit geven. Voor Bad Boy Cobalt koos het team ervoor om te werken met de ongelooflijke contrasten van het nieuwe ‘Magic Spark ELIXIR’, een ingrediënt dat op een verfijnde manier de harmonieuze contrasten belichaamt van broederlijke banden, de subtiliteit en kracht van een vriendschap tussen mannen. Vergelijkbaar met kobalt, dat glas die unieke blauwe tint geeft, kleurt dit ELIXIR de geur volledig met levendige citrusaccenten, en creëert tegelijkertijd boeiende aardse ondertonen.
Het ‘Magic Spark ELIXIR’ vermengt zich met roze peper en geranium om het frisse karakter van Bad Boy Cobalt te creëren.
Roze peper voegt een opmerkelijk frisse noot toe, vergezeld van aromatische en subtiele florale accenten, terwijl geranium een bloemige maar toch mannelijke toets introduceert, die een centrale rol heeft gespeeld bij Carolina Herrera for Men, het eerste herenparfum van het huis Herrera dat in 1991 werd gelanceerd.
De aardse tonen van een truffelakkoord worden verlevendigd door zowel de tastbare als symbolische kracht van eikenhout, verrijkt met mannelijke vetiver, en versterkt door de verleidelijke geur van cederhout om zo de basis van deze geur te vormen. “Het was niet alleen de symboliek van de lichtflits die mijn verbeelding op hol liet slaan”, vertelt Domitille Michalon-Bertier. “Kobalt vind je diep in de aardkorst, en het deed me denken aan de bliksem die de grond doorklieft, waardoor dit element onthuld wordt, tezamen met de intense geuren van de aarde.”
Eikenhout, met lichte rokerige noten, heeft altijd gediend als een historisch symbool van standvastigheid, wat op “een prachtige manier de voortdurende kracht binnen een broederlijke band weerspiegelt”, aldus de maker van Bad Boy Cobalt. Vetiver is afkomstig van een overblijvende plant en haalt zijn delicate aroma uit vulkanische grond die doordrenkt is met minerale zouten. Het is een tijdloos ingrediënt in herenparfums. De essentiële olie van cederhout wordt al sinds de tijden van het oude Egypte gewonnen en voegt hier een krachtige, droge en levendige noot toe, met een zuiver en groen karakter.
Bij Carolina Herrera is vetiver van oudsher een verwijzing naar exotische reizen, naar de Caribische vergezichten van plaatsen als Haïti. Nu creëert het huis Herrera deze nieuwe geur met vetiver afkomstig uit Haïti en staat het aan de basis van het programma Sourcing for Shared Value, dat groenere manieren zoekt om dit ingrediënt te verbouwen en te oogsten en tegelijkertijd de mensen beschermt die het land bewerken door middel van lokale onderwijsprogramma's en het verbeteren van de infrastructuur. Het is een langdurig proces om ervoor te zorgen dat de gebruikte vetiver het meest prachtige, ethische, en milieuvriendelijke product is, ten bate van zowel de bevolking als de planeet.
Elke geur in de Bad Boy-familie speelt op zijn eigen manier in op de dubbele persoonlijkheid van de hedendaagse man, een concept dat extra wordt belicht en verkend met Bad Boy Cobalt, dat de verbondenheid van broederschap onderstreept. Hedendaagse mannen begrijpen dat er geen kracht is zonder emotie, of autoriteit zonder mededogen. Daarom wordt de vonk van frisheid in de topnoten en de rijke basisnoten van Bad Boy Cobalt geaccentueerd door het bloemige hart van het parfum. Samengesteld met schone aromatische lavendel, vergezeld door sappige zwarte pruim, wekt deze geur herinneringen op aan de tederheid die centraal staat in langdurige mannelijke vriendschappen.
De krachtige contrasten van deze mannelijke dualiteit worden op mysterieuze wijze weerspiegeld in de flacon, met zijn blauw-transparante kleurverloop. Het is een prachtige nieuwe interpretatie van de iconische bliksemschicht uit de Bad Boy-wereld die ons op zijn meest elegante wijze laat zien dat zelfexpressie en het vertrouwen in de mogelijkheden van het leven, samen met vertrouwde en geliefde vrienden, altijd mogelijk zijn.
Carolina Herrera Bad Boy Cobalt is vanaf 3 oktober 2023 exclusief beschikbaar bij: Ici Paris XL in Belgie - Ici Paris XL en zelfstandigen in Luxemburg
Move over beige, kleur is terug! Na een tijdperk waarin zacht minimalisme het hoogste goed was, herleven we vandaag een expressiever en haast kunstig interieur. Het maximalisme vertaalt zich vooral in sprekende kleuren en unieke combinaties met prints – hoe opvallender, hoe beter. Toch hoeft je woning geen bonte kleurbom te worden, het kan ook subtieler. Denk aan felgekleurde accenten in een soberder geheel of decoratie en textiel met unieke vormen of patronen. Belgische interieurexpert Juntoo tipt je alvast drie manieren waarmee je de uitbundige trend genuanceerd in je interieur verweeft.
The main character
Een zetel is vaak de allesbepalende factor in het interieur, het kan het totaalplaatje maken of kraken. Heb je een eerder monochroom interieur? Maak van je zetel dan de absolute eyecatcher in een rijke en vooral opmerkelijke kleur. Met het Bardo-model van Juntoo heb je alvast een grotere variant, terwijl de Norcia-clubzetel een compacter alternatief biedt. Wat je ook verkiest, de brede kleuren- en stoffenwaaier verzorgt alvast eindeloze ontwerpmogelijkheden.
Kleur (en prints) bekennen
Ga nog een stapje verder en verweef dezelfde tint in decoratieve elementen zoals sierkussens of een poef – ook perfect voor diegenen die liever een pop of colour in een zo neutraal mogelijk interieur willen. Tijdens het najaar introduceert Juntoo alvast tien nieuwe stoffencollecties, goed voor een totaal van 60 unieke bekledingsopties, die zowel de bestaande Baci-kussencollectie als de Tondo-poefen aanvullen. Met een fel kleurtje en etnische of geometrische print voeg je zo zonder moeite en op een zachte manier leven toe aan je interieur.
Can touch this!
Naast kleur mag er in het interieur van nu ook meer textuur zijn, met vooral een zekere tastbaarheid en een interessant reliëf. Voor liefhebbers van de kalmere of natuurlijkere tinten zorgt het ook voor een geslaagd on-trend alternatief. Naast een volledige bouclé-zetelbekleding kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor een Baci kussen of Tondo poef in één van de nieuwste varianten in Juntoo’s stoffencollectie. Waar de Litio-prints meer inspelen op aaibare texturen (zoals in het speelse panterpatroon), verweef je met het Fazio-ontwerp kleur en strepen samen tot een kleurrijk accent.
Van oude meesters en interactieve lichtspektakels tot experimentele design en kunst
De Nederlandse provincie Noord-Brabant staat ook dit jaar in de schijnwerpers met een overvloed aan culturele activiteiten. Zo opent Het Noordbrabants Museum in ‘s-Hertogenbosch de deuren voor de gloednieuwe Brueghel tentoonstelling en kan je in Eindhoven van schitterende lichtspektakels genieten. Licht staat dit najaar centraal in heel wat tentoonstellingen, een magische kijk op het uitgebreide erfgoed dat deze provincie te bieden heeft. Volg het verlichte Van Gogh-Roosegaarde fietspad, laat je tijdens Dutch Design Week inspireren door creatieve zielen en kom te weten welke impact de Brueghel familie op de kunstwereld had. Hieronder lijsten we alvast vijf niet te missen herfstactiviteiten op waarbij kunst, licht en creativiteit overal te beleven zijn.
Brueghel: de familiereünie
Vol trots kondigt Het Noordbrabants Museum in ‘s-Hertogenbosch, de hoofdstad van de provincie Noord-Brabant, de Brueghel tentoonstelling aan. Deze expo bundelt het beste van vijf Brueghel generaties in een unieke verzameling van tachtig schilderijen uit verschillende internationale collecties: van vrolijke taferelen tot verhalen uit de bijbel en uitgestrekte landschappen. De familie Brueghel, bekend om hun ondernemersgeest, behoort tot de meest invloedrijke families in de westerse kunstgeschiedenis. De tentoonstelling onthult niet alleen hun meesterwerken, maar laat ook de familieverhalen terug tot leven komen. Wie waren de sterke vrouwen in deze familie, welke rol hadden ze en wat was de band tussen de verschillende generaties? Ontdek het zelf tijdens deze indrukwekkende tentoonstelling die je van 30 september 2023 tot en met 7 januari 2024 in Het Noordbrabants Museum kan bewonderen.
Vincents Lichtlab: interactieve ervaring rond ‘licht’
In Nuenen, tussen Helmond en Eindhoven, staat alles in het teken van de wereldberoemde kunstenaar Vincent Van Gogh. Dit kleine dorpje was de thuishaven van de schilder en de plek waar hij zich tot artistiek meester ontwikkelde. Voor Van Gogh speelde de harmonie tussen licht en kleur een cruciale rol in zijn creaties. Hoe de schilder met dit samenspel experimenteerde, kan je als bezoeker interactief beleven dankzij Vincents Lichtlab in het Van Gogh Village Museum in Nuenen. Dit is tevens hét perfecte vertrekpunt voor een wandeling door het dorp waar maar liefst 24 locaties aan Van Gogh herinneren. Je ontdekt diverse monumenten en trekt het mooie Noord-Brabantse landschap in. Onderweg passeer je overal luisterpalen die jou alles vertellen over zijn leven, kan je het Van Gogh-Roosegaarde fietspad volgen of dineren in de Watermolen van Opwetten, één van Van Gogh’s schilderijen.
Van Gogh-Roosegaarde fietspad: magische beleving van De Sterrennacht
Net buiten Nuenen, in Eindhoven, bevindt zich het unieke Van Gogh-Roosegaarde fietspad. Nu de zomer achter ons ligt en de dagen terug langer worden, geeft dit pad bezoekers een betoverende beleving van licht en techno-poëzie waarbij digitale techniek omgezet wordt in een zintuigelijke ervaring. Kunstenaar Daan Roosegaarde liet zich inspireren door De Sterrennacht, een iconisch werk van Vincent van Gogh, en creëerde een route verlicht door duizend fonkelende steentjes. Dit pad maakt deel uit van de Van Gogh-fietsroute waarbij je in de voetsporen van de meesterschilder treedt.
Dutch Design Week: design van de toekomst
Ook in Eindhoven zelf, de design hoofdstad van Nederland, kan je van heel wat lichtspektakels genieten. Van 21 tot en met 29 oktober 2023 vindt Dutch Design Week hier plaats, een jaarlijks terugkerend event dat in heel Europa gerenommeerd is. Over heel de stad staan belangrijke locaties en gebieden, zoals de designspots Kazerne en NRE-terrein, in het teken van onder anderen tentoonstellingen, lezingen, debatten en Graduation shows. Het thema van Dutch Design week, die meer dan 2.600 ontwerpers en 350.000 bezoekers trekt, is dit jaar ‘Picture This’. Hiermee zetten de ontwerpers duurzaamheid in de kijker en maken ze bezoekers bewust van de milieuverandering. Op deze manier staat niet alleen de creativiteit centraal, maar kaarten ze ook een maatschappelijke problematiek aan en worden mensen aangemoedigd om hun steentje bij te dragen aan een betere toekomst.
GLOW lichtkunstfestival
In Eindhoven geniet je ook tijdens het GLOW lichtkunstfestival van magische taferelen. Voor dit festival creëren meer dan 35 internationale lichtkunstenaars verbluffende LED-kunstwerken waarmee ze een vijf kilometer lange route verlichten. Elke avond transformeert het stadscentrum van Eindhoven in een lichtshow waarbij het thema ‘The Beat’ centraal staat. Dit jaar krijg je dankzij de audiotours meer inzicht in de creatieve processen achter de creaties. Dit festival loopt van 11 tot en met 18 november 2023, maar dit betekent niet dat je in Eindhoven nadien niet langer aan het juiste adres bent voor lichtkunst. Het hele jaar door zijn er zo’n tiental permanente kunstwerken die je kan bezichtigen, zoals de schoorsteen van de gloeilampenfabriek, een lange slinger met parapluvormige lampionnen en de loopbrug van Motion Paintings.
Benieuwd naar wat er dit najaar nog allemaal te beleven valt in deze Nederlandse provincie? Ga voor meer inspiratie naar visitbrabant.com.
De dagen worden korter, de temperatuur kruipt naar de gezelligheidsgraad en de natuur krijgt een nieuw kleurenpalet. Tijdens het najaar richten we het interieur zo knus mogelijk in en bereiden we het voor op een periode van feestelijk samenzijn. De Polished Imperfect-collectie van Ethnicraft eert de onvolmaakte schoonheid van de natuur en de krachtige lijnen van bomen en takken, en wordt voor de gelegenheid aangevuld met een reeks nieuwigheden die vooral functionaliteit omzetten naar elegant design.
On the side
Ethnicraft valt meteen met de deur in huis en introduceert de gloednieuwe PI-wandkast in massief eik. Met het signatuur afgeronde detail aan de bovenkant van de poten vult de kast de collectie naadloos aan, en complementeert het de PI-eettafel die eerder dit jaar gelanceerd werd. Beschikbaar met twee, drie of vier deuren schikt het in zo goed als iedere ruimte en interieur. De aankondiging van de PI-wandkast is bovendien een dubbele primeur: het is de eerste natuurlijk gekleurde wandkast die Ethnicraft in lange tijd uitbrengt!
Om op te hangen!
Dat het interieur niet alleen praktisch moet zijn, bewijst Ethnicraft steeds opnieuw. Zo ook met de nieuwe staande PI-kapstok, die gevormd als een elegante boom de inkomhal afwerkt met een toefje design. De sterke ‘takken’ bieden voldoende ruimte om gasten te ontvangen tijdens gezellige winteravonden. Op zoek naar meer opslag- of decoratiemogelijkheden? De gekende en geliefde wandplanken uit de Polished Imperfect-reeks zijn vanaf nu ook beschikbaar in een diepbruin mahoniehout.
Waar interieur en karakter samensmelten
Zoals steeds worden de (nieuwe) meubels uit de PI-reeks met de hand vervaardigd en afgewerkt. Alleen zo wordt de natuurlijke vorm van het gebruikte hout behouden en krijgt je interieur dat imperfecte maar gepolijste effect. Daarnaast worden de stukken door Alain Van Havre tijdloos ontworpen waardoor ieder meubel perfect past bij je eigen interieurstijl en voorkeur. Veel meubels komen bovendien in verschillende grootten– zo brengt Ethnicraft haar PI-koffietafel nu ook uit in een grotere variant.
Kerst is een magische periode waarin de fantasie van kinderen nog wat extra geprikkeld wordt. De fonkelende lichtjes in de kerstboom, de sfeervolle muziek en het samen ophangen van een feestelijke sok aan de open haard: de verbeeldingswereld van je kindje komt haast tot leven. Ben je al druk in de weer om de Kerstman een handje te helpen met het kiezen van geschikte cadeaus? Laat je dan inspireren door het speelgoedassortiment van Trixie en vind voor ieder kind een passend geschenk.
Voor de broers en zussen : De kerstperiode is het familiemoment bij uitstek wanneer kinderen samen met (jongere) broers of zussen gezellig kunnen spelen en ontdekken. Geef daarom een stuk houten speelgoed cadeau, of een kartonnen leesboekje waaruit ze elkaar kunnen voorlezen. Wat dacht je van een houten dokter- of kappersset? De verbeelding kon nog nooit zo vrij rondhuppelen. Daarnaast wordt het speelgoed gemaakt uit duurzaam FSC ®-hout van een stevige kwaliteit, waardoor het jarenlang meegaat en gedeeld kan worden met jongere broertjes of zusjes.
Voor de avonturiers : Kinderen die het liefst van al de wereld rondom ontdekken, hebben daarvoor de juiste uitrusting nodig. Stevige rugzak? Check! Een heerlijke snack voor onderweg? Dubbel check. Geef aan de jonge avonturier een handige drinkfles die hij of zij overal kan meenemen – het liefst in de speelse kleuren van hun favoriete dierenvriend. Gemaakt van 100% roestvrij staal, met een handige dop en touwtje is een drinkfles van Trixie een perfect cadeau voor iedere ontdekkingsreiziger, die naast het beleven van spannende avonturieren ook naar school gaat.
Voor de allereerste kerst : Viert je kleintje voor de eerste keer kerst? Geef dan een vriendje voor het leven cadeau. De diertjes van Trixie staan alvast te popelen om je te knuffelen – vooral het nieuwste lid, Mr. Dino, is nieuwsgierig. De zachte knuffeldiertjes van Trixie worden gemaakt van 100% duurzaam biologisch katoen met GOTS-certificaat en worden gevuld met gerecycleerd polyester: zo staan ze alvast klaar om je kind jarenlang te vergezellen.
Eindeloos speelplezier : Trixie staat voor het onbegrensd spelen, waarbij de fantasie en verbeelding van je kind steeds verder kunnen gaan. Daarbovenop wil het merk zorg dragen voor de kinderen en speelplaats van morgen. Ieder stuk uit het speelgoedassortiment is dan ook made to last, en ontworpen met uitsluitend duurzame materialen. Zo bestaan de knuffelbare dierenvriendjes uit biologisch katoen en worden de grijpspeeltjes en bijtringen gemaakt van een natuurlijk rubber. Daarnaast wordt er enkel FSC®-hout gebruikt voor het houten speelgoed en is de inkt op de kartonnen leesboeken op basis van soja. Dat het speelgoed ten slotte een tijdloze look heeft, maakt dat ze nog jarenlang gebruikt kunnen worden.
Ho-ho-ho-hoe dek jij de kersttafel met Mondial Tissus?
» KERSTCOLLECTIES
Tijdens het familiekerstfeest is het niet de fonkelende kerstboom, draaiende platenspeler of brandende gezelligheid van de haard die de aandacht trekt. De feesteettafel is zonder twijfel hét gespreksonderwerp van de avond, zeker wanneer je het ontwerp ervan tot in puntjes uitwerkt. Op zoek naar inspiratie voor je eigen kerstdiner? Mondial Tissus introduceert alvast twee winterse stoffenthema’s waarmee je Kerstmis letterlijk mee aan tafel schuift en tipt daarnaast enkele gemakkelijke doe-het-zelf-projecten om het feest vorm te geven. Fijne feesten verzekerd!
Kerstmis met een knipoog
Rood is de kleur van liefde en van kerst. In december kleurt naar traditie ons gehele interieur met rode ornamenten, slingers en sierkussens. Mondial Tissus geeft een moderne twist aan de klassieke kerstsfeer, en vult het aan met gouden accenten en een beige-wit kleurenpalet. De patronen met sterren en sneeuwvlokken ademen een huiselijke kerstsfeer, terwijl afbeeldingen van aangeklede viervoeters een speelse noot toevoegen.
Niet onder, maar boven de maretak
Droom je van een witte kerst in de bergen? Een eindejaarsfeest, georganiseerd in een houten lodge of gezellige cottage en omgeven door besneeuwde natuur? Mondial Tissus verweeft het knusse gevoel van een vintage christmas in haar tweede wintercollectie; een reeks gevuld met patronen als tartan of hulstprints. Het thema belichaamt met haar stoffen zonder meer het karakter van een Engelse countryside, waarbij de groene tinten aangevuld worden met een goudbronzen details en versieringen.
A holly jolly Christmas-DIY
Als stoffenconnaisseur promoot Mondial Tissus het knutselen en doe-het-zelven. Voor de feestdagen daagt het merk zijn klanten uit om zelf kerstdecoraties te maken om een unieke en vooral persoonlijke toets aan het kerstfeest – bovendien een leuke activiteit voor met kinderen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een stoffen enveloppe? De brief naar de kerstman verstuur je alvast in stijl. Of creëer een nieuwe familietraditie en maak ieder jaar stoffen ornament voor in de kerstboom. Tafellabels, decoratieve dennenbomen, sokken voor aan de haard: de mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos! En heb je nadien nog wat textieloverschotten? Geen probleem, want met de Furoshiki-techniek gebruik je het gewoon als een duurzamer inpakpapier.
Door het verwerken van verschillende metalen geef je het interieur een rauw en vooral elegant stoer randje. Met de gloednieuwe Metal X Patina-collectie brengt Arte ijzersterk en tijdloos design tot leven en tot aan de muur in vijf unieke dessins. Iedere wandbekleding uit de reeks werd geprint op een basis van echte metaalfolie, wat het doet lijken op een verweerd maar artistiek pleisterwerk. Dezelfde innovatieve printtechnieken zorgen bovendien voor een adembenemende combinatie van glanzende en matte delen, wat de wand een natuurlijk patina geeft. Brons, goud of zilver: de edele metalen van Arte versieren de muren als een knap staaltje laswerk.
Alepine – zijdehard
Geïnspireerd op de gelijknamige stof verweeft de Alepine-muurbekleding verschillende brede gescheurde textielstroken met elkaar, om ze nadien te overgieten met een dunne laag pleister. Terwijl het ontwerp de look en feel heeft van kwalitatief zijde, zorgt de metaalfolie als ondergrond voor een glimmend en zacht robuust effect. Alepine is beschikbaar in zes kleurvariaties.
Chalk Stone – antiek aan de muur
Ook de Oude Romeinen kenden de schoonheid en kwaliteit van travertin, en gebruikten het materiaal om onder andere het iconische Colosseum mee op te bouwen. Arte verweeft de kennis van weleer in de Chalk Stone-wandbekleding – vernoemd naar de originele kalksteen waaruit prachtige travertijntegels gesneden worden – en geeft het een moderne metallic toets. Chalk Stone is beschikbaar in zes kleurvariaties.
Impasto – metaalschilderachtig
De eeuwenoude schildertechniek Impasto, waarbij de verf met een grove kwast en in dikke stroken wordt aangebracht op het doek, bleek een geschikte inspiratie voor Arte. In de Impasto-wandbekleding krijgt de methode een gestructureerde vorm in ritmische halve manen. Gecombineerd met het onderliggende metaal krijgt het geheel een industrieel maar vooral tijdloos designkarakter. Impasto is beschikbaar is zes kleurvariaties.
Platinum – textielplaat
Alsof de stalen platen tegen de muur getimmerd werden, creëert het Platinum-dessin de illusie van een volledig metalen ruimte. Het patroon van de bekleding bestaat uit gelijke rechthoeken die met een verweerde afwerking de tand des tijds lijken te hebben doorstaan. Met zowel glanzende als matte accenten schept deze unieke muurbekleding ten slotte een warme en authentieke sfeer in de ruimte. Platinum is beschikbaar in negen kleurvariaties.
Quilt – het ijzeren deken
Wat een traditionele quilt en deze muurbekleding met elkaar gemeen hebben? De opbouw van verschillende lagen. Waar een quilt afgewerkt wordt met een bovenlaag met willekeurig lapjeswerk, heeft het patroon van de Quilt-muurbekleding een patchwork met verschillende stukken textiel. Geprint op echte metaalfolie en bedekt met een dun en zelfs doorschijnend laagje pleister, schemert de glans van het materiaal subtiel maar duidelijk door. Quilt is beschikbaar in zes kleurvariaties.
Door het verwerken van verschillende metalen geef je het interieur een rauw en vooral elegant stoer randje. Met de gloednieuwe Metal X Patina-collectie brengt Arte ijzersterk en tijdloos design tot leven en tot aan de muur in vijf unieke dessins. Iedere wandbekleding uit de reeks werd geprint op een basis van echte metaalfolie, wat het doet lijken op een verweerd maar artistiek pleisterwerk. Dezelfde innovatieve printtechnieken zorgen bovendien voor een adembenemende combinatie van glanzende en matte delen, wat de wand een natuurlijk patina geeft. Brons, goud of zilver: de edele metalen van Arte versieren de muren als een knap staaltje laswerk.
Alepine – zijdehard
Geïnspireerd op de gelijknamige stof verweeft de Alepine-muurbekleding verschillende brede gescheurde textielstroken met elkaar, om ze nadien te overgieten met een dunne laag pleister. Terwijl het ontwerp de look en feel heeft van kwalitatief zijde, zorgt de metaalfolie als ondergrond voor een glimmend en zacht robuust effect. Alepine is beschikbaar in zes kleurvariaties.
Chalk Stone – antiek aan de muur
Ook de Oude Romeinen kenden de schoonheid en kwaliteit van travertin, en gebruikten het materiaal om onder andere het iconische Colosseum mee op te bouwen. Arte verweeft de kennis van weleer in de Chalk Stone-wandbekleding – vernoemd naar de originele kalksteen waaruit prachtige travertijntegels gesneden worden – en geeft het een moderne metallic toets. Chalk Stone is beschikbaar in zes kleurvariaties.
Impasto – metaalschilderachtig
De eeuwenoude schildertechniek Impasto, waarbij de verf met een grove kwast en in dikke stroken wordt aangebracht op het doek, bleek een geschikte inspiratie voor Arte. In de Impasto-wandbekleding krijgt de methode een gestructureerde vorm in ritmische halve manen. Gecombineerd met het onderliggende metaal krijgt het geheel een industrieel maar vooral tijdloos designkarakter. Impasto is beschikbaar is zes kleurvariaties.
Platinum – textielplaat
Alsof de stalen platen tegen de muur getimmerd werden, creëert het Platinum-dessin de illusie van een volledig metalen ruimte. Het patroon van de bekleding bestaat uit gelijke rechthoeken die met een verweerde afwerking de tand des tijds lijken te hebben doorstaan. Met zowel glanzende als matte accenten schept deze unieke muurbekleding ten slotte een warme en authentieke sfeer in de ruimte. Platinum is beschikbaar in negen kleurvariaties.
Quilt – het ijzeren deken
Wat een traditionele quilt en deze muurbekleding met elkaar gemeen hebben? De opbouw van verschillende lagen. Waar een quilt afgewerkt wordt met een bovenlaag met willekeurig lapjeswerk, heeft het patroon van de Quilt-muurbekleding een patchwork met verschillende stukken textiel. Geprint op echte metaalfolie en bedekt met een dun en zelfs doorschijnend laagje pleister, schemert de glans van het materiaal subtiel maar duidelijk door. Quilt is beschikbaar in zes kleurvariaties.
» KLEUR VAN HET JAAR 2024: SWEET EMBRACE™, EEN ZACHT ROZE - » LEVIS AMBIANCE TREND COLLECTION 2024, TEDERE PASTELKLEUREN
In een onzekere en kwetsbare wereld zoeken we allemaal naar een veilige thuishaven waar we even ongestoord kunnen loslaten. Een kalme plek waar we helemaal onszelf kunnen zijn en waar we ons thuis voelen. Het Global Aesthetic Center van Levis’ moederbedrijf AkzoNobel bottelt het warme gevoel van verbondenheid in de Kleur van het Jaar 2024: Sweet Embrace™. Samen met de Levis Ambiance Trend Collection 2024 omhelst een zacht en koesterend kleurenpalet het interieur als een beschermende laag, en tovert het om tot een lieflijke plek.
Een nieuwe kleur
Het comfortabele en bevestigende gevoel van ergens thuis te horen, drijft ons allemaal. Of het nu over een gemeenschap of gezin gaat, we willen allemaal deel uitmaken van een groter geheel. En wanneer we leven in een maatschappij zoals vandaag – waar stress en onzekerheid de bovenhand hebben – wordt die behoefte alleen maar versterkt. Het creëren en inrichten van een veilige plek is dan ook van onschatbare waarde. Na een grondige analyse van deze huidige trend door het AkzoNobel Global Aesthetics Center werd Sweet Embrace™ tot Levis Kleur van het Jaar 2024 gedoopt.
Welkom thuis
Sweet Embrace™ werd geïnspireerd op een wolkendeken in de vroege avond en de zachtheid van veren. Het is een rooskleurige tint die kalmte uitstraalt, stabiliteit verzorgt en iedere ruimte een vriendelijke noot geeft. De verf wikkelt elke ruimte in een warm dekentje met deze delicate kleur, waarbij verschillend licht telkens een ander effect teweegbrengt. Want zoals de naam al doet vermoeden belooft de kleur het interieur te omhullen in een warme omhelzing, als een vriendelijke verwelkoming.
Levis Ambiance Trend Collection 2024
De Levis Kleur van het Jaar 2024 is op zichzelf een elegante en subtiele aanwezigheid in het interieur. Het is dan ook een perfecte basis om op verder te bouwen. In de Ambiance Trend Collection 2024 stelt Levis een passend kleurenpalet samen die de Kleur van het Jaar perfect complimenteert. Het zijn stuk voor stuk rustgevende pasteltinten waarmee je zowat iedere kant op kan. Houd het zacht en monotoon lila of geef het geheel een speelse twist met een gele pop of colour. Het palet is veelzijdig maar vooral bij natuurlijke materialen komt het écht tot z’n recht – zeker wanneer je het afwerkt met geurende bloemen.
Je eigen Sweet Embrace™
Klaar om je interieur te transformeren tot een knusse cocon? Met de handige Levis Visualizer App en ingebouwde AI-tool ontdek je meteen hoe Sweet Embrace ™ en de Ambiance Trend Collection 2024 in je eigen interieur passen. Daarnaast zijn ook de handige Levis-kleurtesters een makkelijke manier om de kleuren uit te proberen.
Modehuis Mayerline Brussels, belichaming van Belgisch vakmanschap, kwaliteit en tijdloze elegantie voor vrouwen die middenin het leven staan, brengt voor FW23/24 een collectie vol harmonieuze contradicties. Gericht op de trotse 50+ vrouw, worden nieuwe mogelijkheden verkend voor het komende seizoen. Ontdek de 'je-ne-sais-quoi'-magie van Mayerline Brussels, met steevast de perfecte pasvorm voor zelfverzekerde dames.
Winterse zelfzekerheid
In een samenleving met toenemende polarisatie verenigt Mayerline met haar wintercollectie schijnbare tegenstellingen tot een harmonieus geheel. Mayerline brengt voor FW23/24 zowel felle kleuren als zachte, neutrale tinten. Losse pasvormen maar ook strakke silhouetten. Ultravrouwelijke snits naast mannelijke invloeden. Draagcomfort en de juiste pasvorm blijven echter essentieel voor Mayerline en vormen de rode draad doorheen alle creaties. Daarbovenop verkent het merk de mogelijkheden van een beetje luxe voor elke dag en elke gelegenheid.
Vrolijke kleuren en elegantie: een stijlvolle combo
De wintercollectie bij Mayerline barst van het kleur. Want optimisme is een keuze. Het merk stuwt dopamine dressing dan ook naar winterse hoogtes. Centraal staan alle tinten blauw, rood en groen. Heldere tinten worden aangevuld met neutrale kleuren als camel, offwhite en zwart. Zo kan de Mayerline-vrouw zowel opteren voor krachtige, expressieve, contrasterende combinaties als voor rustige, elegante maar tonale silhouetten. Opvallende eyecatchers zijn een selectie hoogwaardige mantels in alle kleuren van het spectrum.
Nina Derwael brengt sportieve collectie uit met Veritas
Derwael heeft op amper 23-jarige leeftijd verschillende gouden medailles op haar palmares staan, een driedubbele 'Sportvrouw van het jaar'-titel, een routine die haar Nina naam draagt, en binnenkort kan de Olympische atlete daar ook een hoogsteigen modecollectie aan toevoegen.
Samen met Belgische retailer Veritas lanceert Derwael een collectie van athleisurewear en accessoires voor tieners en volwassenen. De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september.
Door en voor sportievelingen
Enkele maanden geleden schitterde ze nog als ambassadrice van Veritas' Love your Legs movement, waarin Nina Derwael haar stem en platform gebruikte om Belgen te stimuleren beter zorg te dragen voor hun benen met compressiekousen. Vandaag kondigt ze met trots een volgende stap aan in de samenwerking met de Belgische mode- en accessoireretailer: een eigen collectie van athleisurewear.
"Toen Veritas mij contacteerde met het voorstel om samen een collectie te ontwerpen, was ik meteen laaiend enthousiast. Het was iets wat ik nog nooit had gedaan, dus zo'n uitdaging grijp ik natuurlijk met beide handen aan", vertelt Nina.
Nina ging rond te tafel zitten met de in-house ontwerpers van Veritas, met een creatief moodboard en een hoofd vol ideeën in de aanslag. Samen met de designers stelde ze verschillende silhouetten samen, koos ze het kleurenpalet uit, selecteerde ze zorgvuldig de meest comfortabele stoffen en zat ze samen met producenten en leveranciers. Een enorm leerrijk proces, aldus Nina.
"Naast hip en trendy, was het voor mij van enorm belang dat mijn collectie ook comfortabel is. Als sporter is het belangrijk dat de stoffen juist zitten en niet afzakken, rekbaar en ademend zijn. In de sporttas moeten genoeg zijzakjes zitten voor sportbenodigdheden en ik wou een extra tasje omdat ik altijd toiletgerief moet bijhebben. Ik ben dus echt vertrokken vanuit mezelf en mijn eigen ervaringen."
Nina's collectie werd vanuit haar persoonlijke ervaringen gemaakt: voor sporters - professionele atleten en amateurs.
Geloof in jezelf
De athleisurewearcollectie bestaat uit 20 items, van een sportlegging met bijbehorende top, een sporttas, een pet, een jasje en meer. Nina zocht een warm, vrouwelijk kleurenpalet uit, ontwierp een eigen naamlogo en koos voor de duidelijke boodschap 'Believe'.
"Niets is zo krachtig als geloven in jezelf," vertelt Nina. "In die jarenlange training ben ik altijd in mezelf blijven geloven en dat heeft mij enorm geholpen in het bereiken van mijn doelen. Het is dus een boodschap die ik aan jong én oud wil meegeven, of het nu gaat over sport of over iets anders."
De collectie is gemaakt voor jonge tieners van maat 140 tot 158 en volwassen vrouwen met stuks voor tijdens en na het sporten, want Nina weet als geen ander dat mode zowel op als naast de mat belangrijk is. Als professionele atlete vertoeft ze vaak in sportieve kledij, maar dat betekent niet dat Nina er niet goed wil uitzien. Daarom koos ze voor een mix van spannende stuks en wat meer oversized fits, comfortabel én een streling voor het oog.
Nina's favoriete stuk? "Moeilijk om te kiezen natuurlijk,'" lacht ze. "De legging is heerlijk comfortabel én in mijn favoriete kleur, maar de oversized trui is voor mij de absolute winner. Ik draag 'm casual met sportkleren, maar ook op een jeans of zelfs met een rokje. Altijd dus eigenlijk!".
Praktisch : De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september van maat 140-158 voor tieners en voor volwassenen.
Nina Derwael brengt sportieve collectie uit met Veritas
Derwael heeft op amper 23-jarige leeftijd verschillende gouden medailles op haar palmares staan, een driedubbele 'Sportvrouw van het jaar'-titel, een routine die haar Nina naam draagt, en binnenkort kan de Olympische atlete daar ook een hoogsteigen modecollectie aan toevoegen.
Samen met Belgische retailer Veritas lanceert Derwael een collectie van athleisurewear en accessoires voor tieners en volwassenen. De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september.
Door en voor sportievelingen
Enkele maanden geleden schitterde ze nog als ambassadrice van Veritas' Love your Legs movement, waarin Nina Derwael haar stem en platform gebruikte om Belgen te stimuleren beter zorg te dragen voor hun benen met compressiekousen. Vandaag kondigt ze met trots een volgende stap aan in de samenwerking met de Belgische mode- en accessoireretailer: een eigen collectie van athleisurewear.
"Toen Veritas mij contacteerde met het voorstel om samen een collectie te ontwerpen, was ik meteen laaiend enthousiast. Het was iets wat ik nog nooit had gedaan, dus zo'n uitdaging grijp ik natuurlijk met beide handen aan", vertelt Nina.
Nina ging rond te tafel zitten met de in-house ontwerpers van Veritas, met een creatief moodboard en een hoofd vol ideeën in de aanslag. Samen met de designers stelde ze verschillende silhouetten samen, koos ze het kleurenpalet uit, selecteerde ze zorgvuldig de meest comfortabele stoffen en zat ze samen met producenten en leveranciers. Een enorm leerrijk proces, aldus Nina.
"Naast hip en trendy, was het voor mij van enorm belang dat mijn collectie ook comfortabel is. Als sporter is het belangrijk dat de stoffen juist zitten en niet afzakken, rekbaar en ademend zijn. In de sporttas moeten genoeg zijzakjes zitten voor sportbenodigdheden en ik wou een extra tasje omdat ik altijd toiletgerief moet bijhebben. Ik ben dus echt vertrokken vanuit mezelf en mijn eigen ervaringen."
Nina's collectie werd vanuit haar persoonlijke ervaringen gemaakt: voor sporters - professionele atleten en amateurs.
Geloof in jezelf
De athleisurewearcollectie bestaat uit 20 items, van een sportlegging met bijbehorende top, een sporttas, een pet, een jasje en meer. Nina zocht een warm, vrouwelijk kleurenpalet uit, ontwierp een eigen naamlogo en koos voor de duidelijke boodschap 'Believe'.
"Niets is zo krachtig als geloven in jezelf," vertelt Nina. "In die jarenlange training ben ik altijd in mezelf blijven geloven en dat heeft mij enorm geholpen in het bereiken van mijn doelen. Het is dus een boodschap die ik aan jong én oud wil meegeven, of het nu gaat over sport of over iets anders."
De collectie is gemaakt voor jonge tieners van maat 140 tot 158 en volwassen vrouwen met stuks voor tijdens en na het sporten, want Nina weet als geen ander dat mode zowel op als naast de mat belangrijk is. Als professionele atlete vertoeft ze vaak in sportieve kledij, maar dat betekent niet dat Nina er niet goed wil uitzien. Daarom koos ze voor een mix van spannende stuks en wat meer oversized fits, comfortabel én een streling voor het oog.
Nina's favoriete stuk? "Moeilijk om te kiezen natuurlijk,'" lacht ze. "De legging is heerlijk comfortabel én in mijn favoriete kleur, maar de oversized trui is voor mij de absolute winner. Ik draag 'm casual met sportkleren, maar ook op een jeans of zelfs met een rokje. Altijd dus eigenlijk!".
Praktisch : De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september van maat 140-158 voor tieners en voor volwassenen.
Het is tijd om een betoverende nieuwe wereld binnen te stappen. Een wereld die we als een Dazzling Garden zouden kunnen omschrijven, waar de kleuren feller zijn, de avondhemel schittert en de lucht een unieke zoete geur verspreidt. We presenteren de nieuwste collector flacon van Good Girl, het beroemde parfum in de hoge hak: Dazzling Garden is onze eerste stiletto die versierd is met een prachtige gouden bloem, die uit een veld geurige voorjaarsbloemen lijkt te zijn geplukt. Het metallic donkerpaars van de limited edition flacon straalt als betoverende sterrenstelsels in de nacht. Bovendien speelt Karlie Kloss, de originele Good Girl, opnieuw de hoofdrol in de sensationele campagne van Dazzling Garden. Welkom in de tuin waar dromen werkelijkheid worden.
De eerste Good Girl - gehuld in de iconische nachtblauwe hak met de glanzende gouden stiletto - werd in 2016 gelanceerd en onmiddellijk enthousiast ontvangen. Good Girl is een zoete, sensuele geur die jasmijn, cacao, tonkaboon, amandel en koffie combineert in een vrouwelijk en mysterieus boeket. “We kozen al die verschillende ingrediënten omdat we op zoek waren naar iets dat alle facetten van vrouwen belichaamt - licht, donker, mannelijk, vrouwelijk, zoet en ondeugend”, aldus Carolina A. Herrera, Beauty Creative Director. “Als wij vrouwen zo veelzijdig zijn, verdienen we dan geen geur die net zo kleurrijk is? Dat is Good Girl."
Carolina Herrera is een internationaal mode- en beautyhuis dat bekend staat om zijn kleurrijke, vrolijke en zelfverzekerde kijk op het leven. Het gelijknamige label werd in 1981 opgericht door Carolina Herrera en omvat prêt-à-porter (nu onder leiding van creative director Wes Gordon), accessoires voor dames, heren en kinderen, maar ook bruidskleding, parfums en make-up. Het parfumavontuur van het huis begon in 1988 met de lancering van Carolina Herrera's eerste eau de parfum. In 1996 kwam de dochter van mevrouw Herrera, Carolina A. Herrera, bij het bedrijf voor de lancering van het parfum 212 en werd uiteindelijk benoemd tot Beauty Creative Director.
Nu omvat de parfumdivisie 20 merken - waaronder de Herrera Confidential-collectie, Bad Boy en het super succesvolle Good Girl - de parfums worden in meer dan 120 landen verkocht. Een typisch New Yorks bedrijf dat bekend staat om zijn elegantie met een vleugje oneerbiedigheid. De collecties van het merk weerspiegelen de iconische stijl en de natuurlijke verfijnde uitstraling van de oprichtster, Carolina Herrera.
Een nieuwe complicatie treedt binnen in de Startimer-collectie: de Worldtimer. Met deze functie, die bijzonder op prijs wordt gesteld door reizigers en piloten, weet men direct hoe laat het is in een van de 24 tijdzones die de aarde verdelen, naast de lokale tijd en datum. De Worldtimer is ideaal voor een globetrotter als de Startimer, omdat er slechts één centrale wijzer en een extra kroon nodig zijn om de tijdzones in te stellen. Het horloge wordt aangedreven door een quartz uurwerk en er zijn drie nieuwe 41 mm modellen verkrijgbaar, met een blauwe of groene wijzerplaat en een stalen armband, of zwart met een leren band.
De Startimer is een collectie in beweging, ontworpen als eerbetoon aan de pioniers van de luchtvaart. Tegenwoordig wordt het horloge gedragen door hedendaagse ontdekkingsreizigers, die de eigentijdse identiteit en de outdoor spirit waarderen, geheel in lijn met het DNA van het huis Alpina.
Na de versie met drie wijzers van het basismodel, werd de collectie later uitgebreid met een complicatie voor het meten van korte tijden (de chronograaf) en vervolgens de tijd van de dag (de datum en de grote datum). Nu komt het model met een nieuwe complicatie voor het meten van reistijd (de Worldtimer). Deze nieuwe complicatie maakt optimaal gebruik van het nieuwe ontwerp van de kast. Deze is twee jaar geleden in 2021 volledig vernieuwd en krijgt nu een nerveuzere diameter van 41 mm, om plaats te bieden aan de Worldtimer-functie. Het horloge behoudt zijn belangrijkste doel: het moet functioneel, goed afleesbaar en robuust zijn.
Een wijzerplaat die gemakkelijk af te lezen is
Met dit in gedachten is de wijzerplaat van de Startimer Pilot Quartz Worldtimer verdeeld in drie zorgvuldig ontworpen concentrische delen. In het midden, tegen een zonovergoten achtergrond, bevinden zich de essentiële functies van het horloge: de uren, minuten en datum, met lichtgevende Arabische cijfers, evenals de twee belangrijkste wijzers en de secondewijzer, die altijd is afgewerkt met zijn rode driehoekige contragewicht, het Alpina-logo. Alle wijzers zijn met de hand gepolijst. Het horloge is uitgevoerd met een typische ‘sector dial’-minutenwijzer in spoorstijl uit de jaren 20 en 30, toen pilotenhorloges ontstonden.
Daaromheen zit een tweede zone: de 24 uur die de aarde verdelen. De helft heeft een witte (of rode) achtergrond, voor de uren overdag. De andere helft bevindt zich op een blauwe (of groene) achtergrond, voor de nachtelijke uren. Dit eenvoudige chromatische onderscheid maakt een dag/nacht-indicator overbodig, die onnodig afbreuk zou hebben gedaan aan de esthetiek van de wijzerplaat.
Tot slot de derde cirkel: de 24 belangrijkste tijdzones ter wereld, gekoppeld aan hun referentiestad. Met in het rood de 0-tijdzone, die van Greenwich, of GMT, waar Alpina schalks ‘Genève’ in plaats van ‘Parijs’ heeft geplaatst, om zijn Zwitserse wortels te benadrukken. Deze 24 steden draaien op hun schijf dankzij een speciale kroon op 4 uur, waarmee de tijdzone van uw keuze kan worden gesynchroniseerd met de centrale wijzer met rode punt.
Blauw, groen of zwart: dezelfde wijzerplaat voor drie verschillende stijlen
De kast van deze nieuwe modellen is van staal en bestand tegen de dagelijkse risico's, net als het antireflecterend saffierglas. Alpina lanceert drie versies tegelijk met een groene, blauwe of zwarte wijzerplaat. De gesatineerde afwerking van de kast is zorgvuldig aangepast aan de verschillende onderdelen: cirkelvormig voor de bezel en de lugs, verticaal voor de buitenste schakels van de stalen band. De derde schakel in het midden is spiegelgepolijst. Dit geeft het horloge een stralende touch en sluit mooi aan bij de gepolijste afwerking van de twee kronen. De doorgestikte band van zwart kalfsleer sluit met een gesp, en de twee stalen banden zijn voorzien van vouwsluitingen.
Elk horloge is waterbestendig tot 100 m dankzij een dichte achterkant gegraveerd met het Startimer-motief en biedt 45 maanden autonomie - genoeg om bijna twee maanden in elke tijdzone door te brengen !
Ontdek de FW23/24-collectie van Anita Care, een viering van vrouwelijkheid in al haar facetten: van romantisch en elegant tot verleidelijk, rebels en sterk. Deze collectie legt de focus op functionele bh's met slimme, innovatieve kenmerken die essentieel zijn voor vrouwen na een borstoperatie. Ze bieden niet alleen bescherming, maar ook het vertrouwen om zichzelf te zijn.
Ontworpen met oog voor comfort en detail
Anita care heeft al meer dan zestig jaar ervaring op het gebied van Breast Care. Alle beha's worden exact afgestemd op de behoeften van vrouwen die werden getroffen door borstkanker. Dankzij speciale materialen en snitten zijn de comfortabele prothesebeha's van Anita care functioneel en modieus tegelijkertijd.
De speciale pasvorm, het hogere decolleté en de hogere brug geven de borst-of deel prothese een betrouwbare steun. De prothesebh's van Anita care hebben aan beide zijden een zacht ingewerkt prothesehoesje van bijzonder comfortabele materialen. Om de schouders optimaal te ontlasten, zijn de verstelbare schouderbandjes breder bij de grotere cupmaten. De zachte borstband is breder en zorgt voor een goede ondersteuning en een voelbaar draagcomfort. Een hoog afgewerkt armsgat bedekt eventuele littekens.
» CIRCULAR COLLECTIE: 100% DUURZAME EN CIRCULAIRE MATRASSEN VAN REVOR
Ieder jaar komen er meer dan één miljoen matrassen bij het grofvuil terecht. Traditioneel opgebouwde matrassen bestaan uit verschillende lagen die niet gemakkelijk te recycleren zijn – lagen die meestal schuim of latex bevatten. Deze varianten verhogen na gebruik de afvalberg of worden gerecycled tot minderwaardige producten, zoals judomatten. Revor wil dit patroon doorbreken en engageert zich in het ontwerpen en ontwikkelen van duurzame en 100% recyclebare matrassen die vooral ook niet minder comfortabel zijn. Het resultaat? De Circular-reeks, bestaande uit vier verschillende varianten die niet alleen een ergonomische topkwaliteit hebben maar ook volledig circulair zijn.
Full circle moment
Wat maakt dit matrassenmodel anders dan de rest? Ten eerste wordt het opgebouwd met slechts twee recycleerbare grondstoffen. Van de matraskern tot de ritssluiting: alles bestaat uit polyester of metaal. Het gebruik van monomaterialen - ofwel materialen die bestaan uit één stof - is belangrijk aangezien het de recycleerbaarheid garandeert. Daarnaast werkt Revor voor de ontwikkeling van zijn Circular-matrassen nauw samen met het bedrijf Niaga®, dat instaat voor het gepatenteerde ‘click-unclick adhesive’. Deze verlijming tussen de verschillende matraslagen verliest zijn kracht door opwarming waardoor ze gemakkelijk te scheiden zijn. Elke laag kan nadien apart gerecycled worden tot nieuwe grondstoffen om een nieuwe matras, van dezelfde kwaliteit en ergonomie, te maken.
Identiteitskaart, alstublieft.
Een duurzame verlijming is niet het enige voordeel dat de samenwerking met Niaga® met zich meebrengt. Zo krijgt iedere Circular-matras het Niaga®-label, waarop steeds een unieke QR-code te vinden is. Na het scannen word je doorverwezen naar het unieke productpaspoort van de matras. Op een transparante manier krijg je hier inzicht in de verschillende grondstoffen die gebruikt werden en waar ze juist vandaan komen. Daarnaast wordt er ook in detail uitgelegd hoe je deze na gebruik (de matras gaat gemiddeld zo’n 10 jaar mee) kan terugsturen naar de Revor-fabriek. Hier worden ze opnieuw gerecycled en omgevormd tot een volledig nieuwe matras.
Het Circular-assortiment
Naast de ‘Circular Original’ bracht Revor een tweede 100% circulaire matras uit: de ‘Circular Softtech’. Deze heeft een extra laag minipocketveren boven op de circulaire matraskern. Dit zorgt voor verbeterde zoneverdeling en lichaamsondersteuning. De Circular Latex- en Circular Visco-matrassen werden ook aan de reeks toegevoegd en zijn door het gebruikte latex of visco iets minder recyclebaar. Toch is het een perfecte eerste stap voor consumenten en retailers om kiezen voor een circulair product, waarmee zo bovendien de matrasafvalberg beperken. Dat ze ten slotte dezelfde kwaliteit en hetzelfde comfort hebben als een klassieke matras, maakt de overstap alleen maar gemakkelijk. www.revor.be