waar Belgische elegantie en optimisme zich verenigen
Collectievoorstelling lente-zomer
De nieuwe SS24-collectie van het Belgische modehuis Mayerline nodigt je uit om te spelen met kleur en je kledingkast een sprankelende lentemake-over te geven. Deze collectie draait om optimisme; waar vakmanschap, oog voor detail, liefde voor kleur en inzicht in de wensen van vrouwen samenkomen, om een collectie te creëren waar Belgische vrouwen blij van worden. Ervaar de warmte van de nieuwste seizoentrends en geef je persoonlijke stijl een frisse update met stukken die niet alleen vakkundig zijn gemaakt, maar ook tijdloos eigentijds zijn.
Stijlvol statement met monochrome looks
Wie optimisme zegt, zegt kleur. En dat kleur spat ervan af in de monochrome looks van de SS24-collectie van Mayerline. Deze stijlvolle maar straffe trend omarmt de kracht van één enkele kleur, waarbij verschillende tinten en texturen samenwerken om een verfijnd geheel te creëren. Een monochrome look straalt een tijdloze verfijning uit die geschikt is voor elke gelegenheid; of je nu kiest voor een ingetogen tint of een opvallende, rijke kleur. Met eenvoudige lijnen en doordachte details brengt Mayerline de kracht en klasse van monochrome mode tot leven.
Durf op te vallen met Mayerline
Laat je inspireren door de weelderige pracht van kleuren die de SS24-collectie van Mayerline domineert. Van subtiele details tot gedurfde botanische kleuren, deze trend vangt de essentie van de lente in al haar glorie. Levendige kleuren creëren een romantische sfeer, kenmerkend voor de bloesemperiode, terwijl rijke en exotische kleurenpaletten een excentrieke touch toevoegen.
Fluisterchic
Optimisme en levensvreugde komt in vele vormen. Die vindt de SS24-collectie van Mayerline eveneens in een palet van zachte, ingetogen kleuren die een gevoel van sereniteit en verfijning uitstralen. Neutrale tinten, rijke stoffen en handwerkwaliteiten creëren de perfecte balans creëren tussen vreugde en klasse. Discrete luxe vertaalt zich in stukken vervaardigd uit hoogwaardige materialen en met een uitmuntende snit. Ambachtelijke touches komen tot uiting in de vorm van verfijnde fantasiesteken, haakwerk en macramé, waardoor de collectie een extra vleugje vakmanschap en speelsheid krijgt.
And just like that… het originele koppel van Jean Paul Gaultier bezwijkt opnieuw voor de verleiding. Ontdek de hypnotiserende tuin van Eden. En laat je verleiden door hun meest bedwelmende geuren.
Voortbouwend op het succes van vorig jaar trekt La Belle Fleur Terrible opnieuw haar stoute schoenen aan. Ook voorzag Jean Paul Gaultier haar van de perfecte metgezel want deze prachtige nimf wordt vergezeld van Le Beau, de verpersoonlijking van pure mannelijke passie. In 2024 bevinden beide geuren zich in een hemelse tuin waar meer verhuld wordt dan verborgen… Laten we deze twee enfants terribles in de tuin van Gaultier ontdekken en aanbidden.
DE GEZICHTEN
Pure passie en heerlijke hartstocht: deze Adam en Eva vormen een eenheid. Het onweerstaanbare stel Tess McMillan en Jonas Barros is dan ook verleidelijker dan ooit. Speels en puur – maar vooral vrij van alle taboes – bieden ze elkaar en anderen op schitterend stralende wijze een verleidelijke blik die werkelijk onweerstaanbaar is. Bijna erotisch zelfs!
DE CONSERVENBLIKKEN
De iconische metalen conservenblikken van Jean Paul Gaultier zijn bij deze lancering versierd met zowel fauna als flora. Denk maar aan landschappen met historische prints van het modehuis alsook de kleurrijke schetsen op de blote huid die zelfs de stoerste matroos in vervoering brengen.
DE FLACONS
Wanneer je haar flacon voor het eerst bekijkt, spot je meteen de laguneblauwe rondingen van La Belle Paradise Garden. Zij is dan ook de meest pure Eva van de tuin van Gaultier. Ze is sober gehuld in een halssnoer van geborduurde bloemen, geïnspireerd op de prêt-à-porter herfst-winter collectie 2010-2011. Ze is op en top vrouw! De krachtige, stoere en groene energie van Le Beau Paradise Garden wordt extra in de verf gezet dankzij een verleidelijk geborduurd vijgenblad. O zo sensueel en passioneel.
DE GEUREN
De iconische neus van de geuren van Jean Paul Gaultier, Quentin Bisch, had twee exotische geuren in gedachten. Beide creaties bieden een antwoord aan elkaar en beleven een nieuw olfactorisch avontuur dat des te verslavender en sensueler is. Le Beau Paradise Garden, een houtachtig aromatisch eau de toilette, verleidt je met frisse vijgen en kokoswater gehuld in krachtig sandelhout. Een frisse, moderne en onweerstaanbare geur. La Belle Paradise Garden verovert alle harten met een overdosis vanille in combinatie met een heerlijk bloemige toets van iris en blauwe waterlelie. Hun schitterend sillage is dan ook onweerstaanbaar.
La Belle Paradise Garden en Le Beau Paradise Garden van Jean Paul Gaultier zijn vanaf 29 januari 2024 verkrijgbaar in alle verkoopunten van Jean Paul Gaultier. La Belle Paradise Garden 100ml 151,05 € - La Belle Paradise Garden 50ml 111,70 € - La Belle Paradise Garden 30ml 81,85 € - Le Beau Paradise Garden 125ml 133,50 € - Le Beau Paradise Garden 75ml 97,20 €
Crédits Pierre Mahieu - ack Bridgland - Tess McMillan - Jonas Barros
Ze is gedurfd. Ze is chic. Ze steelt de show: FAME is een iconische geur die pure glamoureuze vrouwelijkheid uitstraalt en dan ook in àlle schijnwerpers staat dankzij haar oogverblindend gouden aura.
Dit jaar keert FAME terug – gedurfder, luxueuzer en stralender dan ooit tevoren. Ontdek de nieuwe FAME Intense, een Eau de Parfum Intense met een krachtig signatuur dat haar meest gedurfde vrouwelijke allure in de kijker zet zodat ze nog meer straalt waar ze ook gaat.
Gehuld in een schitterende gouden jurk symboliseert ze het onweerstaanbare karakter van Parijs. En wanneer de avond valt in de lichtstad? Dan treedt zij op de voorgrond.
Gedurfd als goud, een schitterende gouden flacon die nog luxueuzer is dan ooit tevoren…
De iconische zilveren jurk van de originele FAME flacon, met het legendarische motief in metaal van het modehuis Rabanne, is nu voorzien van een stralende en honingzoete gouden gloed. De flacon, een waardevol juweel dat op briljante wijze haar innerlijke schitterende schoonheid weerspiegelt, is voorzien van een navulbaar design om te bewaren en te koesteren.
Sensuele noten van amber weerspiegelen net als goud een vurig verlangen. Deze geur is dan ook gecreëerd voor elke onbevreesde vrouw die schittert als een ster in de nacht.
Een intens verslavende versie, met een signatuur van pure gedurfde vrouwelijkheid
Gedurfder, ondeugender en speelser dan ooit presenteert de nieuwe lancering, FAME Intense, een verslavende versie van de originele geur.
De wereldwijd bekende parfumeurs Dora Baghriche, Marie Salamagne, Alberto Morillas en Fabrice Pellegrin hebben aan de hand van de meest waardevolle ingrediënten FAME Intense gecreëerd als ode aan alle schitterende facetten van vrouwelijkheid.
Bedwelmende honing zorgt voor een zwoele sensatie in combinatie met een verslavende geurbeleving dankzij een houtachtig bloemig en kruidig akkoord terwijl zonnige jasmijn dan weer een sprankelend frisse toets met zich meebrengt. Een uniek trio van wierook in contrast met romig sandelhout onthult een sensueel, intens en bovenal onweerstaanbaar elegant sillage.
Daarnaast zorgt kokoswater voor een zonovergoten facet terwijl de essence van frisse bergamot uit Italië versmelt met krachtige roze peper SFE. Het extract van ylang-ylang zorgt voor een zwoel en warm effect. Tegelijkertijd biedt minerale muskus een moderne variant van zowel onweerstaanbare verleiding als een schitterend bedwelmend aura om zo het verslavend en stralend bloemige karakter van de geur te versterken. Tot slot presenteert cederhout een karaktervol accent van houtachtige, warme en aromatische sensualiteit.
“Bij deze intense versie van Fame manifesteren vooral levendige, romige en zwoele facetten. Ik hulde de wierook in een steeds meer verslavende kokosmist en koos daarna jasmijn uit Grasse om zo de compositie te voorzien van een schitterend zonnig facet. Om de intensiteit te verhogen, werd deze nieuwe intense versie voorzien van een houtachtig sillage. Dankzij de combinatie van Dreamwood™ en sandelhout ontstond een romig, verleidelijk en sexy duo dat het typisch houtachtige sillage van de Rabanne-geuren perfect weergeeft.” – Dora Baghriche.
Durf op te vallen met een schitterende campagne, Elle Fanning belichaamt het nieuwe hoofdstuk van FAME
Ze is speels, ze is onweerstaanbaar, ze is glamoureus: ze is een vrouw die moeiteloos een en al glamour en stijl uitstraalt – en altijd in de schijnwerpers staat. Ze is de enige echte Elle Fanning en straalt als nooit tevoren.
In dit nieuwe hoofdstuk van FAME schittert actrice Elle Fanning, Fame Fragrance ambassadrice van Rabanne, in een sprankelend gouden campagne van FAME Intense. Deze memorabele campagne van FAME Intense illustreert de gedurfde en onbevreesde vrouwelijke kant van Elle alsook die van alle vrouwen die deze geur dragen om hun innerlijke schoonheid te onthullen en zo te schitteren als een ster in de nacht.
FAME INTENSE, DURF TE STRALEN
In 2022 lanceerde Rabanne FAME als de ultieme representatie van verleidelijke en glamoureuze vrouwelijkheid, belichaamd door een Parijse it-girl. Speels en empowering ten aanzien van een nieuwe generatie vrouwen werd FAME gekenmerkt door haar signatuur van geurnoten van jasmijn, mango en wierook. Een jaar later trad FAME Parfum op de voorgrond met een eerder mysterieus en bedwelmend karakter van vrouwelijkheid dankzij een twist van muskus.
Vandaag verlegt FAME Intense opnieuw de grenzen van de moderne vrouwelijkheid en paradeert wanneer de avond valt, glamoureus als goud, met een verslavende versie van de originele geur om zo haar meest onbevreesde en ondeugende kant tot nu toe te onthullen.
FAME Intense is vanaf 29 januari 2024 beschikbaar bij IciParisXL en vanaf 12 februari 2024 bij de bekende Rabanne verkooppunten. Fame Intense 200ml – Refill € 188,35 - Fame Intense 80ml – Refillable € 150,85 - Fame Intense 50ml € 115,35 - Fame Intense 30ml € 76,65
PHANTOM van Rabanne vertegenwoordigt op iconische wijze de essentie van mannelijke zelfverzekerdheid. Wanneer de nacht valt, treedt hij op de voorgrond met zijn onweerstaanbaar schitterende aura. Dit jaar lanceert Rabanne PHANTOM Intense, een Eau de Parfum Intense dat krachtiger en gedurfder is dan ooit tevoren. Wanneer in Parijs de nacht valt, schittert de meest gedurfde kant van PHANTOM en dit op uiterst bedwelmende wijze.
Gehuld in een radicaal andere flacon met een prachtige dégradé van zwart en blauw staat de onweerstaanbare kracht van PHANTOM in de schijnwerpers.
WANNEER DE AVOND VALT, IS PHANTOM VAN DE PARTIJ, EEN GEDURFD NIEUW DESIGN
Wanneer de zon ondergaat en de nacht valt in de lichtstad, verovert de nieuwe flacon van PHANTOM alle harten met zijn charismatische energie. De schitterend zwarte dop van PHANTOM Intense, in combinatie met een helderblauwe dégradé, weerspiegelt zijn gevoel voor een gedurfd nieuw avontuur. Deze verleidelijke eyecatcher verovert alle harten want deze prachtige flacon staat dan ook symbool voor een onbevreesde en avontuurlijke mannelijkheid met een onweerstaanbaar karakter zoals dat van Parijs.
VOOR DE GEDURFDE PHANTOM IN JEZELF EEN NIEUW EN KRACHTIGER AROMATISCH SIGNATUUR PHANTOM
Intense schrijft een nieuw hoofdstuk in het verhaal van PHANTOM en biedt een geheel nieuw olfactorisch spectrum dat niet alleen fris maar ook krachtig aromatisch is. De wereldwijd bekende parfumeurs Paul Guerlain, Juliette Karagueuzoglou, Anne Flipo en Dominque Ropion hebben aan de hand van de meest waardevolle ingrediënten PHANTOM Intense gecreëerd als ode aan alle krachtige facetten van mannelijkheid.
De romige en levendige toetsen van lavendel hullen zich in bedwelmende en verslavende noten van vanille om vervolgens krachtige, houtachtige facetten te laten schitteren. Tot slot zorgt een frisse twist van oranjebloesem voor een unieke geurbeleving van pure, groene frisheid.
Het bloemig amber sillage van PHANTOM Intense weerspiegelt een nieuw aromatisch avontuur dat jou laat schitteren als een ster in de nacht. Daarnaast proef je de frisheid van een sprankelende citroen in combinatie met een warm kruidig accent van kardemom en lumineuze olie van salie. De toevoeging van verslavende Rum Absolu biedt een onweerstaanbare geurbeleving terwijl de olie van cederhout en een moderne toets van mos samen voor een sensueel, houtachtig en aards karakter zorgen.
“Bij deze lancering staat de sprankelende intensiteit van aromatische oranjebloesem centraal als reactie op de gebruikelijke ingrediënten bij herengeuren.” – Paul Guerlain.
HET GEZICHT VAN PHANTOM STAAT SYMBOOL VOOR EEN HELE GENERATIE CHARLIE HEATON SYMBOLISEERT GEDURFDE MANNELIJKHEID
Verleidelijk en mysterieus schittert Charlie Heaton in deze nieuwe campagne als ambassadeur van Rabanne en gezicht van PHANTOM. Hij symboliseert de krachtige energie van elke onweerstaanbare man. Met de Eiffeltoren op de achtergrond is Charlie de ster van de campagne van zowel de zwarte flacon van PHANTOM Parfum alsook de nieuwe flacon met dégradé van PHANTOM Intense.
Met deze lancering geniet PHANTOM een ware transformatie van moderne mannelijkheid die gedurfder is dan ooit en iedereen uitnodigt om zichzelf te zijn van zodra de nacht valt.
PHANTOM INTENSE EEN NIEUW HOOFDSTUK VOOR DE MAN DIE ONTWAAKT WANNEER DE NACHT VALT
De bestseller PHANTOM is een gedurfde blend van levendige lavendel, citroen en vanille. De lancering van Rabanne vorig jaar, PHANTOM Parfum, is intenser dankzij een twist van lavendel, vanille en de bedwelmende noten van vetiver.
PHANTOM Intense breekt dan weer alle codes van moderne mannelijkheid. Deze geur zag het licht met als doel elke gedurfde, stoere man te laten schitteren van zodra de avond valt. Onweerstaanbaar als hij is, verovert hij dan ook alle harten.
Phantom Intense is vanaf 29 januari 2024 beschikbaar bij IciParisXL en vanaf 12 februari 2024 bij de bekende Rabanne verkooppunten. Phantom Intense 200ml – Refill € 156,70 - Phantom Intense 150ml Refillable € 150,65 - Phantom Intense 100ml € 128,25 - - Phantom Intense 50ml € 93,75
het nauwkeurige en kostbare eeuwigdurende kalendermechanisme van Manufacture te onthullen. Een moderne creatie beperkt tot slechts 135 stuks.
De Manufacture-collectie heeft een nieuwe uitstraling gekregen. Deze collectie is kenmerkend voor Frederique Constant en staat bekend om haar verfijnde esthetiek, haar grote finesse en haar klassieke stijl. Vandaag bieden de in Genève gevestigde fabrikant en de Engelse horlogemaker Peter Speake een creatie met een unieke identiteit, beperkt tot 135 stuks en voorzien van een echte grafische uitstraling, ver verwijderd van de gangbare trend. Een sterke persoonlijkheid voor verzamelaars die op zoek zijn naar een ingewikkelde eeuwigdurende kalender met een originele benadering.
Een blootgelegde eeuwigdurende kalender
Openheid is het sleutelwoord voor de Slimline Perpetual Calendar Manufacture Designed by Peter Speake. De Engelse horlogemaker heeft Frederique Constant een luchtige, eigentijdse esthetiek gegeven. De solide oppervlakken zijn onthuld om de intimiteit van de Manufacture beweging te onthullen. Alle tellers zijn geskeletonneerd, net als de lichtgevende wijzers, zodat het mechanische ballet van het FC-775 kaliber niet wordt verborgen. De secondewijzer is weggelaten om een duidelijk functionele esthetiek te behouden.
De tinten van het uurwerk zetten deze minimalistische benadering voort. Er zijn twee kleuren, wit en antracietgrijs met een matte afwerking. Hun combinatie zorgt voor een perfect contrast. Slechts een streepje rood maakt drie van de vijf wijzers af, om de precisie van de woorden die ernaar wijzen te versterken. Deze sobere, eigentijdse benadering is het geesteskind van Peter Speake, een onafhankelijke horlogemaker die discrete, persoonlijke ontwerpen heeft gemaakt die hun waarde hebben bewezen in de afgelopen 25 jaar van zijn bedrijf.
De beweging, aan de andere kant, draagt de Frederique Constant Manufacture handtekening. De onderdelen zijn individueel versierd met getrokken lijnen. De eeuwigdurende kalender wielen zijn voorzien van een ronde satijn afwerking en geblauwde schroeven onlosmakelijk verbonden met de Genève traditie van horlogemakers vakmanschap. De open caseback onthult een opengewerkte oscillerende gewicht - kenmerkend voor de Manufacture bewegingen - wikkelen een 38 uur gangreserve. Ongebruikelijk voor Frederique Constant is de rotor voorzien van een blauwe coating die doet denken aan de blauwe schroeven. De woorden "Limited Edition 135 stuks" zijn gegraveerd op elk model, dat wordt geleverd met een grijze nylon band versierd met stiksels in dezelfde kleur.
Een model van leesbaarheid
Net als de tourbillon is de eeuwigdurende kalender een van de mooiste complicaties in de Haute Horlogerie. Het maakt het mogelijk om alle kalenderinformatie tegelijkertijd af te lezen. Hij anticipeert op de eeuwenoude onregelmatigheden van onze Gregoriaanse kalender. Daarom is er geen handmatige correctie nodig voor de maanden februari in schrikkeljaren, wanneer eens in de vier jaar 28 februari wordt aangevuld met een kortstondige 29 februari.
Het aantal aanduidingen op een eeuwigdurende kalender is zo groot dat het ontwerp van de wijzerplaat cruciaal is. Hij moet zowel leesbaar als functioneel zijn. Dit is de kracht van Frederique Constant's Manufacture Perpetual Calendar. De twee belangrijkste gegevens - de dag en de datum - worden weergegeven op de horizontale as van de wijzerplaat. Ze worden weergegeven in deze volgorde, te scannen van links naar rechts, op een eenvoudige en intuïtieve manier. Op de verticale as staat de meer secundaire informatie: de maand op 12 uur, de maanfase op 6 uur.
Tot slot is er het laatste stukje informatie, dat slechts één dag in de vier jaar invloed heeft op de kalender, op 29 februari: de schrikkeljaarindicator. Dit is geen prioriteit voor dagelijks gebruik, dus is het verplaatst naar de kalender van de maanden, op het middaguur. Daar vindt hij natuurlijk zijn plaats in de maand waarop de schrikkelcyclus betrekking heeft, februari. In een jaar met 366 dagen wordt de maand in kwestie gekleurd met een discrete rode stip. In de andere drie jaren is de opening wit.
BEPERKTE EDITIE BEOSOUND A9 IN SAMENWERKING MET GRAMMY AWARD-WINNENDE BASSIST, MONONEON
Ter ere van de intrinsieke relatie tussen kunst en geluid, kondigt Bang & Olufsen met genoegen een limited edition Beosound A9 aan in samenwerking met de Grammy Award-winnende bassist en experimentele muzikant MonoNeon. Bang & Olufsen en MonoNeon hebben de Beosound A9-home speaker opnieuw vormgegeven op een manier die zijn unieke benadering van muziek en kunst weerspiegelt en viert.
Door te verwijzen naar zijn kenmerkende outfits, die doorgaans patchwork borduurwerk bevatten, smelten de levendige kleuren en intrigerende patronen in de luidspreker samen tot een ingewikkelde en gedurfde compositie. Hiermee wordt eer betoond aan de unieke visie van de kunstenaar. Bovenal wilde MonoNeon dat de luidspreker akkoorden op canvas vertegenwoordigt.
"Wanneer ik een schilderij zie, kan ik het muzikaal interpreteren. Voor sommige mensen is het misschien gewoon een afbeelding, maar ik kijk ernaar en denk: 'Ik kan dat spelen'. Ik wilde dat de luidspreker kon spelen zonder te spelen. Het brengt mij inspiratie en vertelt me een verhaal alleen al door ernaar te kijken", zegt MonoNeon.
MonoNeon onderscheidt zich als een van de meest innovatieve elektrische bassisten in de jazz, met zijn op funk geïnspireerde avant-garde spel en levendige stijl. Hij heeft samengewerkt met verschillende gerenommeerde artiesten in zijn carrière, waaronder Prince, Nas, Mavis Staples, George Clinton en Mac Miller, onder vele anderen. In zijn samenwerking met Bang & Olufsen is MonoNeons ongetemde kunstenaarschap doordrongen in het canvas van de Beosound A9, wat een gedeelde geschiedenis met Bang & Olufsen weerspiegelt van het overschrijden van grenzen en het uitdagen van de status quo om unieke ontwerp- en muziekervaringen te creëren
Ter gelegenheid van de lancering van deze beperkte editie Art of the A9, organiseerde Bang & Olufsen op 17 januari een feestelijk evenement organiseren in zijn winkel aan de Madison Avenue in New York, waar MonoNeon optrad. MonoNeon en de paden van Bang & Olufsen hebben eerder gekruist tijdens JammJam in Parijs, een verrassingsconcert georganiseerd in maart 2023 door Bang & Olufsen en Jammcard, de toonaangevende digitale gemeenschap van muziekprofessionals, waar MonoNeon een van de hoofdacts was.
Een gloednieuwe ervaring opent in het WOM (World Of Mind)
Vanaf 17 januari 2024 lanceert het WOM (World of Mind) op de site van Tour & Taxis een gloednieuwe bezoekerservaring: een escape game in het parcours. Voor € 20 per groep (+ één toegangsticket per persoon) dwalen de spelers door het WOM om de verschrikkelijke Mister MOW te trotseren, een boosaardige illusionist met maar één doel: de werkelijkheid veranderen in een permanente illusie! Het publiek moet zijn valstrikken verijdelen en Mister MOW terugsturen naar zijn alternatieve realiteit, voordat deze hen volledig opslokt. Elke missie is ontworpen voor 2 tot 5 spelers (ouder dan 16) en duurt tussen de 1 uur en 1 uur 30 minuten.
Bij WOM - World Of Mind maken we plezier terwijl er vragen en twijfels ontstaan. Dankzij een totaal nieuw meeslepend en interactief permanent parcours stelt dit nieuwe museum de hersenen op de proef en dompelt het de bezoeker onder in een wereld waar schijn vaak bedriegt. Optische illusies en tastbaar en auditief gezichtsbedrog doen je de weg kwijtraken. Gelegen op de snelgroeiende site van Tour & Taxis, biedt het een groot parcours van 1500m2.
Het parcours wordt gekenmerkt door wetenschapshoeken die werden ontwikkeld door professor Steven Laureys, een wereldberoemde neuroloog en houder van de prestigieuze Francqui-prijs. Bezoekers leren meer over de cognitieve mechanismen die een rol spelen tijdens de interactie met de illusies en experimenten in het museum. Deze leiden tot verschillen van meningen of percepties.
Tempora werd opgericht in 1998 en is een Belgische onderneming die gespecialiseerd is in het ontwerpen, creëren, promoten en beheren van musea, tentoonstellingen en culturele voorzieningen. Inmiddels is Tempora uitgegroeid tot een belangrijke culturele operator wiens tentoonstellingen naar Europa en de rest van de wereld worden geëxporteerd. Tempora beschikt over een geïntegreerd team: historici en architecten, scenografen, grafisch ontwerpers en multimedia specialisten, ingenieurs en technici dat de hele productieketen voor zijn rekening neemt, van ontwerp tot beheer en productie.
De aanpak van Tempora is gebaseerd op een aantal waarden: respect voor de sites en hun geschiedenis, de opwaardering van de collecties, het zoeken naar een evenwicht tussen het ludieke, het esthetische en het strenge respect voor wetenschappelijke kennis, toegang voor een zo groot mogelijk aantal mensen en een zorg voor educatie. www.tempora-expo.be
PRAKTISCHE INFORMATIE : Leeftijd van deelnemers: vanaf 16 jaar - Aantal deelnemers: tussen 2 en 5 - Duur van het spel: 1u - 1u30 - Prijs: 20€ per groep (+ één toegangsticket per persoon). Je hebt een volledig opgeladen mobiele telefoon nodig die de QR-codes kan lezen om Mister MOW uit te dagen. De Escape Game vindt plaats in de WOM-tentoonstellingsruimte.
www.worldofmind.be/ticketing/escape-game/
LOCATIE : Tour & Taxis, Shed 4bis - 1000 Brussel - Het WOM is open van dinsdag tot zondag en elke dag tijdens schoolvakanties: 10u tot 18u .
Mode kent haar seizoenen, Jean-Paul Knott heeft zijn reden
Na jaren op internationale schaal te hebben gedacht, richt hij zijn universum nu op het lokale, op kleding die het hele jaar door draagbaar is, uitwisselbaar, vloeiend in elke filosofische en praktische betekenis van mode.
Voor de ontwerper was er, net als voor veel mensen, een 'voor' en een 'na' opsluiting. Voor Jean-Paul Knott heeft reflectie de muren van zijn huis fysiek en symbolisch geopend. Na een leven tussen twee continenten - één voet in Europa, één koffer in Azië - en het ontwikkelen van verkooppunten over de hele wereld, heeft hij sinds 2020 zijn intrek genomen in een 360° creatieve ruimte in het hart van de Brusselse Brugmannwijk. Vier verdiepingen boetiek en atelier, een plek voor experimenten en ontmoetingen, waar slow fashion ontstaat, zonder genres of seizoensgebondenheid, kleding die gewoon meegaat en voor zichzelf spreekt.
Hij werkt liever op momenten dan op seizoenen. De aanpak van Jean-Paul Knott is bijna volledig "made in Belgium". Zoals een dwingende behoefte aan nabijheid en menselijkheid. In hetzelfde idee, zonder grenzen aan vormen of klimaten, kunnen we in elkaars garderobe duiken, ons een rok of trui eigen maken, om onze dierbaren zo dicht mogelijk bij ons te houden.
De ontwerper interpreteert de onmiskenbare wereldwijde wisseling van seizoenen en de samensmelting van geslachten. De structuren van de damesjassen worden opnieuw ontworpen, herenjassen worden zachter en alles komt samen. Het is een tijd van assertieve mixen, met bovenkleding en binnenkleding die barrières doorbreken, pakken gemodelleerd naar pyjamapakken, linnen voor de winter, gebreide kleding voor de zomer.
Kleding die van jou de held maakt
Jean-Paul Knott gebruikt nog steeds zijn emblematische jurken van zijde en katoen, die soepel zijn en kunnen worden geïnterpreteerd als losse tunieken of gestructureerde jurken, gewoon door ze vast te snoeren. Deze collectie is ontworpen om een kieskeurige familie te kleden, een stam van affiniteiten. We delen, we wisselen uit, we geven door, we vertellen verhalen.
Samen cultiveren we een feestelijke elegantie, een moderne tijdloosheid, een duurzame benadering, met handgemaakte prints die intrinsiek unieke stukken zijn. In het kader van een heroriënteringsproces wordt deze collectie voornamelijk in België verdeeld, met de steun van Wallonie Bruxelles Export, maar met het oog op een heropleving in Frankrijk, door zich te vestigen in onafhankelijke boetieks met gevestigde collecties, die openstaan voor duurzame, betrouwbare huizen die zijn opgegroeid met de uitdagingen van de mode. Illustaties cici olsson
Voorheen een luxe, vandaag een belangrijk aspect van ons dagelijks leven. Door de afgelopen jaren heen investeerden we steeds meer in de eigen at-home spa: denk aan hoogwaardige fitnesstoestellen, bubbelbaden, sauna’s of infraroodcabines. Wellnesstrends staan niet stil en in 2024 gaan ze in lijn met wat leeft in de bouw- en interieursectoren. Met de start van het nieuwe jaar en in aanloop van Batibouw – dat plaatsvindt in februari – licht Belgische wellnessexpert Gervi alvast een tipje van de sluier en zet het de aanstormende trends voor jou op een rijtje.
Compacte wellness
Doordat we steeds vaker kiezen voor kleinere woningen, krimpt niet alleen het interieur maar ook onze thuisspa in formaat. Voor in beperkte ruimtes zoals een appartement of studio, schuift Gervi de S1-sauna van KLAFS naar voren: een uniek model dat je in nog geen 20 seconden uitschuift tot een volwaardige sauna. Klaar met ontspannen? Eens ingeklapt meet de S1-sauna slechts 60 cm en is het niet dieper dan een simpele kledingkast.
Groene ontspanning
In een wereld waarin de zoektocht naar een duurzamere toekomst centraal staat, mag green wellness niet ontbreken. Ook op dit vlak staat KLAFS voorop, want met de GREEN SAUNA maakt de fabrikant een opmerkelijk ecologisch statement. Terwijl dubbele isolatie het behoud van warmte garandeert, zorgt een automatische ventilatievergrendeling voor een efficiënte luchtstroom binnenin de sauna. Zo wordt er niet alleen energie bespaard, ook het comfort en gebruiksgemak worden geoptimaliseerd.
Bewust baden
Gervi maakte al indruk tijdens de vorige editie van Batibouw met haar groene revolutie. Toen stelde de Belgische marktleider de Tubsonic voor, een ultrasone reiniger voor jacuzzi’s die 100% ecologisch is en zo chemische onderhouds- en reinigingsmiddelen haast overbodig maakt. Daarnaast introduceerde Gervi ook de Highlife® Collection van Hot Spring® dat een zuinigere toekomst met het Energy Smart™-systeem belooft. Dankzij onder meer een energiezuinige circulatiepomp en stevige isolatie is het één van de meest duurzame jacuzzi’s in het assortiment.
Praktische info Batibouw : Ontdek het volledige aanbod van Gervi op Batibouw 2024 van 17 tot en met 25 februari 2024. Hal 9 - Standnummer 9340
Marie's Corner, de Belgische leider op het vlak van tailor-made zitbanken, kondigt met trots de lancering aan van 7 nieuwe exclusieve modellen. De nieuwigheden vervolledigen een uitgebreid gamma van zitbanken, armstoelen, stoelen, krukken, poefs en ligbedden, steeds vervaardigd vanuit een groot respect voor puur vakmanschap. Het internationaal gerenommeerde huis zet zich nog meer op de kaart in de wereld van het interieurdesign als een dienstverlenend bedrijf toegewijd aan excellentie en innovatie. CEO Serge Silber deelt zijn visie met passie: "Bij Marie's Corner geloven we in het creëren van unieke stukken die de voorbijgaande trends overstijgen. Daarbovenop bieden we een hoogwaardige en gepersonaliseerde service aan onze klanten aan, zowel aan particulieren als aan professionals over de hele wereld."
URBANA 130
Alle hedendaagse verfijning van de URBANA-familie samengebracht in de 130 cm-versie van een in minder dan een jaar iconische bank. Ronde vormen, compact formaat, oog voor detail en de juiste verhoudingen - de URBANA 130 steelt de show met zijn unieke uitstraling en kan worden gecombineerd met andere zitbanken of gewoon solo schitteren. Dit krachtige model is de ultieme uitdrukking van het vakmanschap en de excellentie van Marie's Corner. Afmetingen: breedte 130 cm, diepte 90 cm, hoogte 70 cm – verkoopprijs vanaf 2 630 €
BAXTER
Elegant, functioneel en stijlvol - de gloednieuwe slaapbank van Marie's Corner voldoet aan alle eisen op het vlak van comfort en functionaliteit. Dankzij het slimme ontwerp biedt de BAXTER extra slaapruimte zonder toegevingen te doen aan het chique design dat het Belgische huis kenmerkt. Baxter heeft een superhandig openingsmechanisme en een comfortabele matras van 14 cm dik en 2 meter lang. Afmetingen: breedte 140 cm, diepte 100 cm, hoogte 90 cm , verkoopprijs vanaf 4560€
UTAH
Het model Utah is de ultieme schets van een toekomstig icoon en combineert moderne esthetiek met extreem comfort. Het evenwichtige silhouet en goed geproportioneerde rondingen maken het de ideale armstoel voor wie op zoek is naar "het" pronkstuk. De hoge rugleuning en omhullende armleuningen bieden extra veel comfort. Utah heeft alle troeven in handen om een sterke blijver te worden, zowel in residentiële interieurs als in de horeca. Afmetingen: breedte 80 cm, diepte 80 cm, hoogte 75 cm. Verkoopprijs - vanaf 2 180 €
WATERLOO
Marie's Corner stelt met trots Waterloo voor, een gloednieuwe zitbank. Dit model markeert de terugkeer naar authentieke en klassieke landelijke lijnen, verfraaid met een nieuwe verfijnde elegantie. Deze bank met afneembare hoes belichaamt pure verfijning en straalt een verfijnde eenvoud uit. De hoezen zijn volledig afneembaar en de rugkussens zijn verkrijgbaar in verschillende maten voor een comfort op maat. Een uitnodiging tot rust, een waar toevluchtsoord. Afmetingen Waterloo 230 :breedte 230cm, diepte 100cm, hoogte 84 cm, verkoopprijs vanaf 4930€, Waterloo 260: afmetingen breedte 260cm, diepe 100cm, hoogte 84cm, verkoopprijs vanaf 5290€
TENNESSEE ROUND
De nieuwste telg van de cultfamilie Tennessee? De Tennessee Round, een zitbank waarbij de rondingen de ziel en de bezieling vormen. Deze zitbank heeft een verfijnd en robuust design, uitgesproken maar beheerste vormen. De trendy ronde buigingen en de beukenhouten poten voegen een eigentijdse touch toe. Waar dit meubelstuk straalt als een ster? Goed zichtbaar, in het midden van de kamer! De Tennessee Round is beschikbaar als 3-zits, 2-zits of als modulaire configuratie. De zitbank versterkt de eenheid van de Tennessee-familie en biedt flexibiliteit in alle modulaire composities. De Tennessee Round herdefinieert de ervaring van hoogwaardig meubilair en biedt de perfecte balans tussen stijl en comfort. Afmetingen: breedte 245 cm, diepte 135 cm, hoogte 85 cm, verkoopprijs vanaf 10790€
CAROLINE
De fijne en gracieuze lijnen van de stoel Caroline verbergen een uitzonderlijke stevigheid, dankzij de tegelijk slanke en sterke poten. De omhullende rugleuning en de perfecte verhoudingen zorgen voor comfort en perfecte elegantie. Het minutieuze werk aan de achterkant van de poten geeft deze stoel een sterke en aantrekkelijke esthetiek. De Caroline stoel van Marie's Corner biedt een subtiele mix van design en functionaliteit en valt op als een heus pronkstuk. Afmetingen: breedte 57 cm, diepte 62 cm, hoogte 84cm. Verkooprijs vanaf 1260€
MINNESOTA
De stoel Minnesota geeft een eigentijdse draai aan de klassieker Manchester. Terwijl de tijdloze essentie van de originele stoel behouden blijft, oogt de Minnesota visueel lichter. Deze eigentijdse interpretatie behoudt het uitzonderlijke comfort van de Manchester en biedt een omhullende zitting die trouw blijft aan de reputatie op het vlak van elegant design en het comfort van gebruikers. De herziene lijnen voegen een vleugje frisheid toe en bestendigen tegelijkertijd de klassieke charme van de Manchester. Kortom, de perfecte fusie tussen verleden en heden. Afmetingen: breedte 57 cm, diepte 61 cm, hoogte 85 cm. Verkoopprijs - vanaf 1 250 €
Waar bij food pairing de verschillende ingrediënten elkaar complementeren, doen kleuren in de juiste combinaties hetzelfde voor het interieur. Roze is dé kleur van het komende jaar en biedt een zee aan gekleurde interieurmogelijkheden. Geen idee hoe je de zoete tint verenigt met andere kleuren? Met de uitgebreide Les Couleurs® Le Corbusier-kleurenwaaier heeft JUNG alvast alles in huis om roze geslaagd te gebruiken met andere tinten. Aan de hand van twee realisaties toont het merk dan ook graag hoe het moet.
Pink Pairing 101
Roze veroverde het afgelopen jaar de wereld en in 2024 zet de kleur deze evolutie verder in het interieur. Pink pairing is gemakkelijk toe te passen maar vooral ook afhankelijk van je eigen smaak en voorkeur. Verwerk je roze het liefst in een speelse inrichting? Combineer het dan met een felle (primaire) kleur zoals groen of blauw. Voor een meer ingetogen effect kan je kiezen voor zachtere tinten of om de kleur te verwerken in decoratieve elementen en subtiele accenten.
Roze en wit
Van de laatstgenoemde optie is deze eerste JUNG-realisatie een perfect voorbeeld. Voor een kantoorruimte van high fashion brand Emerson Renaldi in het Duitse Nuernberg kozen interieurontwerpers Heiko Gruber (planungsbüro i21) en Julika Frank voor een combinatie van oudroze met wit. JUNG-schakelaars LS 990 zijn geïnstalleerd in het lichte maar dynamische rose clair uit de Les Couleurs® Le Corbusier-reeks. De witte vloeren en het witte meubilair contrasteren met het roze plafond, en de JUNG-schakelaars breken de muur als een zacht accent.
Roze en KLEUR
Laat roze poppen in het interieur, en combineer het met opvallende kleuren. Interieurdesigner Astrid Nieuwborg (SU_F Studio) demonstreert deze succesformule in de renovatie van haar Antwerps appartement (Refuge Thonon) en met een sterke combinatie van bubblegum pink en kobaltblauw. In het ontwerp zijn LS 990 schakelaars en stopcontacten in de kleuren bleu outremer 59 en rose vif van Les Couleurs® Le Corbusier gebruikt: twee sprekende tinten. Door de betonstructuur en authentieke sixties-elementen met felle kleuren samen te voegen, krijgt deze retro woning een hedendaagse laag. Letterlijk.
Sportmerk Under Armour in Designer Outlet Roosendaal
Under Armour, een van de meest geliefde sportmerken wereldwijd, heeft nu ook een winkel in Designer Outlet Roosendaal. Het merk biedt een breed assortiment sportkleding, schoenen en accessories voor heren, dames en kids. Under Armour is het vierde grote sportmerk in Designer Outlet Roosendaal, naast Nike, Adidas en Puma.
De winkel in Designer Outlet Roosendaal heeft een oppervlakte van maar liefst 310 vierkante meter, een riant pand waar de Under Armour-collectie voor dames, heren en kinderen te vinden is. Na een succesvol jaar heeft Designer Outlet Roosendaal meer dan 15 nieuwe winkels geopend en daarnaast 8 winkels verbouwd. Topmerken zoals Gant, My Jewellery, Columbia, Wellensteyn, Jack & Jones en VILA openden recent hun deuren in het centre net over de grens in Nederland. Daarnaast opende Sissy Boy in Designer Outlet Roosendaal een nieuwe winkel. De nieuwe shop biedt een uitgebreid assortiment kleding en homewear.
Under Armour, opgericht in 1996 door Kevin Plank, staat bekend om de kwalitatief hoogwaardige sportkleding. Kevin Plank is een voormalig Amerikaanse football player van de Universiteit van Maryland. Hij is de bedenker van prestatiekleding, kleding die is ontworpen om atleten te koelen, droog te houden en te zorgen voor een licht gevoel tijdens de wedstrijd, training of workout.
De technologie achter Under Armours gevarieerde productassortiment voor mannen, vrouwen en jongeren is complex, maar het programma om er de vruchten van te plukken is eenvoudig: draag HeatGear wanneer het warm is, ColdGear wanneer het koud is en AllSeasonGear tussen de extremen.
Het begon met een eenvoudig plan om een superieur T-shirt te maken. Een T-shirt dat compressie biedt en transpiratie van je huid afvoert in plaats van het te absorberen. Het shirt dat Under Armour ontwikkelde, werkt samen met je lichaam om de temperatuur te reguleren en je prestaties te verbeteren.
Moderne handgemaakte juwelen, ontworpen en vervaardigd in België, door de ontwerpster en goudsmid Candice De Rijcke.
Op zoek naar unieke en milieuvriendelijke creaties, voor elke dag, voor speciale gelegenheden, voor het leven?
Candice De Rijcke Jewelry draagt bij aan liefde met ringen, oorbellen en trouwringen van gedurfde eenvoud.
Smaragdgroen, de kleur van het hartchakra
Wij zijn gevallen voor de ring uit de Modernist-collectie in gerecycled 18 kt roze goud en smaragd. Het vlaggenschip van de collectie is verkrijgbaar in drie kleuren goud en kan worden bezet met smaragd, groene of roze toermalijn, aquamarijn, roze saffier of gouden citrien.
Hedendaagse ethische juwelen
Candice De Rijcke Jewelry biedt een assortiment juwelen en trouwringen aan die schoonheid, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid combineren. Haar minimalistische esthetiek en delicate ontwerpen benadrukken de zorgvuldig geselecteerde materialen, exclusief vervaardigd uit milieuvriendelijke bronnen, zoals gerecycleerd goud en etisch gecertificeerde Kimberley Process natuurlijke diamanten.
Uiterst modern & minimaal collecties
Candice De Rijcke Jewelry biedt verschillende collecties aan die een perfecte balans creëren tussen minimalistiche design en moderne architectuur, met een voorkeur voor geometrische, sobere, tijdloze en verfinde lijnen, verfraaid met edelstenen of diamanten. Elk juweel wordt zorgvuldig ontworpen, vervaardigd en handgemaakt in haar atelier in Lessen, of in samenwerking met ervaren Belgische ambachtslieden, met behulp van eeuwenoude ambachtelijke technieken en moderne gereedschappen.
Unieke, tijdloze en milieuvriendelijke creaties, beschikbaar op haar e-shop https://www.candicederijcke.com/eshop/
Als interieurarchitect was het vanzelfsprekend dat de interesse van Candice De Rijcke in design, mooie objecten, edele materialen en ambacht, haar leidde tot het ontwerp en vervaardigen van sieraden, tot ze in juni 2016 haar eigen juwelenmerk oprichtte. Ze heeft meerdere kwalificaties en labels behaald, zoals de titel van “Ambachtsvrouw van Henegouwen”, "Gecertificeerd Belgische Ambachtsvrouw”, en het label “Handmade in Belgium” toegekend door UNIZO. In 2020 ontving ze een juryprijs tijdens de gezamenlijke tentoonstelling van de ambachten van Henegouwen.
Wie nog niet aan de klomp is, gaat deze zomer onverbiddelijk overstag voor deze lightweight clog van Freedom Moses. Het merk, gekend om zijn signature zomerslippers in een scala aan kleuren en prints, stelt KIEFF voor, een eigentijdse interpretatie van de klassieke klomp. KIEFF komt in zes verschillende kleuren en is gemaakt uit Freedom Moses' kenmerkende materiaal, maar met een geweven look.
Er is geen ontkennen aan, klompen zijn terug. Door Freedom Moses in een nieuw jasje gestoken en gedoopt tot 'KIEFF', beloven ze het modestatement van de zomer te worden. Geïnspireerd door traditionele, mediterraans geweven patronen en doordrenkt met een vleugje boho, transformeert KIEFF de klomp tot een eigentijdse musthave. De naam KIEFF, wat 'joy' betekent in het Marrokaans, belooft precies dat te brengen - een overvloed aan vreugde.
De klompjes brengen de zomerse sfeer tot leven met vrolijke kleuren zoals abrikoos, zilver en goud. De beige en zwarte versie stralen subtiliteit uit, de luipaardprint zorgt ervoor dat alle ogen op jouw voeten zijn gericht. Alle varianten zijn gekenmerkt door een fijn gewoven rotan patroon, dragen de herkenbare geur van de Freedom Moses slippers en zijn vervaardigd van hetzelfde comfortabele, recyleerbaar, vegan materiaal.
Lieflijke designs, functionele looks en trendy innovaties
Wanneer de seizoenen veranderen, evolueert ook het lingerielandschap, en de SS24-collecties van het Duitse merk Anita geven sensualiteit dan ook opnieuw vorm. Als specialist in grote cupmaten geeft Anita, in een wereld die diversiteit en individualiteit omarmt, het goede voorbeeld door een rijke variatie aan stijlen, vormen en kleuren te presenteren. Ontdek hieronder de nieuwigheden van Anita since 1886, Rosa Faia, Anita Care, en Anita Active, die een frisse wind laten waaien door de nieuwe voorjaarsmode.
Anita since 1886: lieflijk roze design met voile
Anita since 1886 is een vaste waarde op het gebied van lingerie voor de hedendaagse vrouw. Dit seizoen stelt het merk de Clara Art in een fris rooskleurig design voor, in de vorm van een body, een beugelbeha en een beha zonder beugel, afgewerkt met transparante voile.
Rosa Faia: bloemen voor de lente
Rosa Faia, het jongere zusje van Anita, presenteert dit seizoen Sita: een sensueel design afgewerkt met strepen en een subtiel bloemenmotief. Sita tilt comfort naar nieuwe hoogten met een lichte en luchtige pasvorm, die perfect is voor alle cupmaten.
Rosa Faia presenteert met Twin, Colette en Fleur een verzameling charmante ontwerpen, vaak verrijkt met een vleugje lente door bloemmotieven. Twin is dit seizoen ook verkrijgbaar in berry, Colette in sky grey en Fleur shop je vanaf deze lente in kersrood.
Anita Care: functionaliteit en sensualiteit
Anita Care wordt met uiterste zorg vervaardigd voor vrouwen die een borstoperatie hebben ondergaan en op zoek zijn naar comfortabel design dat hun vrouwelijkheid koestert. Met modellen zoals Bobette, Lisa en Selena slaagt Anita Care erin om comfort en sensualiteit naadloos te verenigen. De modellen Selma, Tonya, Lynn en Lotta bieden ook het nodige comfort met een iets eenvoudiger ontwerp.
Anita Active: trendy innovaties
Anita Active brengt bekroonde en innovatieve sportkleding op de markt, waardoor sporten misschien niet per se gemakkelijker wordt, maar wel veel plezieriger. De prestigieuze PanAlp Delta Top met racerback en de sport tights compression met versterkende structuur bereiken dit seizoen nieuwe hoogten met een trendy jeanslook. De Air Control Deltapad, die extra ademend is en je temperatuur nog effectiever reguleert, is nu ook verkrijgbaar in een opvallende neongele kleur. De Extreme Control-beha, vervaardigd uit piqué-stof met een mesh-achterkant, is daarentegen voorzien van een eigentijdse arcade print. De Extreme Control+ sportbeha, die naadloos is en wrijving beperkt, is verkrijgbaar in tijdloos wit voor het SS24-seizoen.
Deze lente lanceert Anita ook een tanktop met ingebouwde borststeun, samen met een bijpassende legging, voor optimaal sportcomfort. De Tank Top Smart biedt een racerback voor perfecte bewegingsvrijheid en is gemaakt van ademend, zeer rekbaar en sneldrogend materiaal. Het heeft een gladde, nette afwerking bij de tailleband, armsgaten en halslijn. Daarnaast biedt het een perfecte borstondersteuning dankzij de speciale interne constructie. De Sport Tights Smart kenmerkt zich door een zachte, comfortabele tailleband en zakken aan de zijkanten. Vervaardigd uit stevig en zacht materiaal, is het resultaat een zeer functionele sportlegging.
Ontdek de stijlvolle SS24-collectie van Unisa, een ode aan vakmanschap en de betoverende mediterrane natuur. Elke stijl, geïnspireerd door de Middellandse Zee, is met zorg vervaardigd om de Spaanse roots van het merk te benadrukken. En Unisa's credo? Dat is zorgeloos chic! Het merk omarmt zachte en lichte materialen, waardoor schoenen niet alleen stijlvol maar ook ongekend comfortabel zijn. Unisa haalt de kleuren voor de collectie rechtstreeks uit het mediterrane klimaat, met warme tinten die jouw look laten stralen. Ervaar de nonchalance van deze zonnige regio en schitter de hele dag in comfort.
Tijdloze klasse
Veelzijdig, elegant en comfortabel zijn de loafers, ballerina's en espadrilles van Unisa. Deze vernieuwde klassiekers lichten dan ook elke look op.
Stralende sandalen
Van casual tot chic, elke stap straalt de warme gloed van de Middellandse Zee uit. Ervaar de zorgeloze elegantie van de mediterrane levensstijl met deze sandalen van Unisa.
Stijlvol de hoogte in
Stap de hoogte in met platformsandalen, met een combinatie van vrouwelijkheid, comfort en modieuze flair.
Gepakt en gezakt
Elegante en praktische tassen die elke look versterken, zijn must-haves voor het aankomende voorjaar. Van chique schoudertassen tot lichte shoppers, verfraaid met metalen accenten en levendige details, deze tassen tillen jouw stijl naar een hoger niveau.
2024 wordt het Jaar van de Draak. Volgens de Chinese astrologie hebben mensen die geboren zijn onder de Draak een karakter dat actief, wilskrachtig, zelfverzekerd, ondernemend en gelukkig is. Het nieuwe BR 05 Artline Dragon horloge neemt deze gedurfde persoonlijkheid over, met een exclusieve lasergravure die doet denken aan een tatoeage.
Artline: graveren met stijl
Hoewel het huis zijn reputatie heeft opgebouwd met het produceren van efficiënte instrument horloges ontworpen voor professionals, heeft Bell & Ross nooit de vrijheid genomen om creativiteit de vrije loop te laten. Dit is de missie van de BR 05 Artline: een unieke variatie binnen de BR 05 lijn die een vrijere waaier van artistieke expressie mogelijk maakt. Het Maison streeft ernaar horloges aan te bieden met sierlijke afwerkingen: een ambitie die duidelijk tot uiting komt in de versie versierd met gadrooning. "We wilden een horloge lanceren dat gekleed en versierd was. De BR 05 had potentieel, met een kast met veel ruimte voor versieringen", merkte Bell & Ross' creatief directeur Bruno Belamich op bij de lancering van het eerste Artline-model.
Nu gaat Bell & Ross verder. Een deel van de filosofie van het huis is het verleggen van grenzen. De BR 05 Artline Dragon begeeft zich op een geheel nieuw terrein door grafische codes te gebruiken die gelinkt zijn aan de kunst van het tatoeëren. Spelend met licht en schaduw door de relatieve fijnheid en dikte van elke lijn, is dit lijnenspel cruciaal om het domein van de tekening te overstijgen naar dat van een metalen tatoeage.
De Houten Draak: een symbool van durf
Volgens de Chinese astrologie begint het jaar van de Houten Draak op Chinees Nieuwjaar, dat valt op 10 februari 2024 - ook bekend als het Lentefeest. De draak is meer dan een mythisch wezen; het is een belangrijke culturele en spirituele referentie. Hij roept kracht op omdat hij actief deelneemt aan het evenwicht in de wereld. De draak brengt regen voor de gewassen en is een voorteken van leven. Om het motief op het nieuwe BR 05 Artline Dragon horloge te creëren, heeft Bell & Ross gebruik gemaakt van zeer symbolische natuurlijke elementen, zoals de zon en de maan, evenals verwijzingen naar flora en fauna, zoals met het zwaluwmotief.
In de populaire cultuur staat de draak symbool voor sterke, moedige, krachtige individuen, maar hij symboliseert ook welwillendheid, voorspoed en geluk. De draken uit de Aziatische mythologieën brengen goed nieuws. Voor kunstenaars is het drakenmotief een onvermoeibare bron van inspiratie met eindeloze variaties, van de meest figuratieve tot de meest verfijnde. Draken worden beschouwd als een samensmelting van vele dieren, met hun slangachtige lichamen, hertengeweien en adelaarsklauwen, om nog maar te zwijgen van hun karperschubben en ogen van een demon. Het werk van de grafisch ontwerper komt samen met dat van de horlogemakers om een harmonieus motief te creëren voor het hele horloge, met gravures op de verschillende oppervlakken.
De BR 05 Artline Dragon heeft nog steeds het collectieprincipe van een lunette met afgeronde hoeken, die met vier schroeven aan de kast is bevestigd. Het was ook nodig om te werken rond de leesbaarheid van de tijdsaanduidingen van het horloge: nog een teken van durf op dit avant-gardistische uurwerk.
De kunst van het graveren
Op de wijzerplaat en de geïntegreerde armband van de BR 05 Artline Dragon is het decoratieve motief fijn gegraveerd. De voorouderlijke techniek van het graveren wordt in China al meer dan een millennium toegepast.
In de horlogerie wordt graveren traditioneel beschouwd als de eerste niet-functionele verrijking van een uurwerk. Met de nieuwe BR 05 Artline Dragon brengt Bell & Ross een hommage aan de Chinese cultuur en de graveerkunst, terwijl het zijn meesterschap over horlogetechnieken nog een beetje verder doorvoert. Om de BR 05 Artline Dragon's kast en schakels op de geïntegreerde armband te produceren, wordt een uitzonderlijke laser graveertechniek gebruikt. Voor de armband betekent dit dat elke schakel individueel wordt gegraveerd voordat deze wordt geassembleerd. Er is geen ruimte voor fouten: perfecte precisie is vereist om ervoor te zorgen dat het patroon niet wordt vervormd. Elke schakel is een prestatie op zich, waarbij de continuïteit van het ontwerp van onderdeel tot onderdeel wordt gewaarborgd.
BR 05: eigentijdse elegantie geconcentreerd
Sinds de lancering in 2019 is de BR 05 lijn de tastbare uitdrukking van Bell & Ross' wens om een stedelijk horloge met eigentijdse elegantie aan te bieden. Steeds trouw aan het verlangen naar technische uitmuntendheid, dat de leidraad is achter de ontwikkeling van alle Bell & Ross horlogemakers, is de BR 05 Dragon voorzien van een BR.CAL-302 zelfopwindend mechanisch uurwerk. Het heeft een gangreserve van 54 uur, wat niet alleen zorgt voor geavanceerde chronometrische precisie, maar ook voor een groot gebruiksgemak voor een actieve levensstijl. De uurverdeling is subtiel gepositioneerd ter hoogte van de flens om het ontwerp niet te compromitteren.
Een uitzonderlijk stuk
Ontworpen om de sterke symboliek van de Chinese draak te vieren bij de komst van dit nieuwe jaar, is de BR 05 Artline Dragon bewust gemaakt als een zeldzaam stuk - niet alleen vanwege het karakter, maar ook de complexiteit van het ontwerp. Dit uitzonderlijke uurwerk wordt slechts geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 99 stuks. De BR 05 Artline Dragon is exclusief te koop in Bell & Ross boutiques en e-boutiques. Kostprijs €8.200.
Op 24 februari 2024, bijna 15 jaar na de succesvolle tentoonstelling in Koekelberg, opent Europa Expo een nieuwe tentoonstelling gewijd aan Leonardo da Vinci in de museumruimte van het station Luik-Guillemins: “Da Vinci - De kunstenaar, de ingenieur, de fijnproever”. De tentoonstelling strekt zich uit over meer dan 2.000 m² en wil nagaan waarom hij vandaag nog steeds wordt beschouwd als een van de grootste genieën uit de geschiedenis, erkend in zoveel domeinen. De tentoonstelling richt zich op drie facetten van zijn nalatenschap: kunst, techniek en, nog verrassender, gastronomie. Met deze tentoonstelling, volledig ontworpen en geproduceerd door Europa Expo, nodigt het Luikse bedrijf bezoekers uit om een stap terug in de tijd te zetten in afwachting van het einde van de winter.
EXPO DA VINCI - DE KUNSTENAAR, DE INGENIEUR, DE FIJNPROEVER
Meer dan 500 jaar scheidt ons van Leonardo da Vinci… Degene die schreef “Ik ben van plan een onuitwisbare herinnering achter te laten in de hoofden van stervelingen“ werd geboren in 1452 in het kleine dorpje Vinci in Toscane. Gedurende zijn hele leven probeerde hij de wereld om hem heen te begrijpen, door te observeren en te experimenteren. Hij probeerde elke discipline uit met een niet aflatende ijver. Hij was uitvinder, architect, theoreticus, schilder, anatoom, wiskundige… Hij was één van de grootste genieën uit de geschiedenis!
Leonardo da Vinci overlijdt op 2 mei 1519, 67 jaar oud, in het kasteel van Clos Lucé in Amboise. Drie jaar eerder werd Leonardo uitgenodigd door koning François I om in Frankrijk te komen wonen. De koning beschouwde hem als zijn geestelijke vader en overlaadde hem met geld en eerbewijzen. Op 23 april 1519 voelde Leonardo dat zijn einde nabij was. Hij stelde zijn testament op en benoemde zijn trouwe leerling tot enige uitvoerder en belangrijkste erfgenaam van zijn werk. Was Leonardo zich ervan bewust dat hij een artistieke en wetenschappelijke erfenis naliet die zijn weerga in de geschiedenis van de mensheid niet kende?
Wat blijft er van hem over, 500 jaar na zijn dood? Hoe slaagde hij erin om zoveel indruk te maken op de wereld? Hoe slaagde hij erin om met slechts twintig schilderijen een revolutie teweeg te brengen in de kunstgeschiedenis? Deze tentoonstelling nodigt u uit om terug te gaan in de tijd en de zoektocht van deze man naar de geheime wetten van de natuur te ontdekken…
Een fascinerend genie
De tentoonstelling begint met de mythe van Leonardo da Vinci en het succes van de werken die hij ons naliet... De Mona Lisa en de Salvator Mundi, het duurste schilderij ter wereld. Bezoekers worden ondergedompeld in 2017, wanneer de hamer van de veilingmeester bij Christie’s in New York naar beneden slaat om het schilderij voor 450 miljoen dollar te verkopen...
Wie heeft de beroemde Mona Lisa in het Louvre niet gezien? Van New York tot Tokio, van Moskou tot Bali, van Oslo tot Sydney... Een absoluut icoon in de kunstgeschiedenis, het meest bezochte werk ter wereld en ook het meest becommentarieerd, voor altijd ongrijpbaar met haar blik die ons met haar ogen volgt en nooit loslaat, de Mona Lisa lijkt eeuwig. En vol mysterie!
De tentoonstelling presenteert de complete collectie van alle codexen van Leonardo da Vinci... Uitgegeven in zeer beperkte oplage in de loop van de 20e eeuw, kunnen bezoekers de mooiste tekeningen bewonderen die geselecteerd zijn uit de 7.000 pagina’s van het werk van de meester die vandaag de dag nog bewaard zijn. Ze zullen een schat aan beschouwingen en schetsen ontdekken op uiteenlopende gebieden als geologie, optica, anatomie, wiskunde, mechanica, natuurkunde en astronomie. De tentoonstelling omvat de Arundel, Atlanticus en Leicester Codexen, waarvan niemand minder dan Bill Gates de eigenaar is.
De man achter het genie
Bezoekers kunnen vervolgens het leven van Leonardo da Vinci ontdekken door ontmoetingen met zijn bijzondere opdrachtgevers en de steden waarvoor hij werkte. Niets had de zoon van Ser Piero, een rijke notaris in de Republiek Florence, voorbestemd om een universeel genie te worden. Hij werd geboren uit een affaire tussen Ser Piero en Caterina, de dochter van een arme boer uit het stadje Vinci waar de notaris woonde. Als buitenechtelijk kind, volgens de terminologie van die tijd, kreeg hij zijn doopnaam Leonardo, waaraan de naam van zijn geboorteplaats werd toegevoegd: da Vinci. De rondleiding laat de bezoekers het talent van de jonge Leonardo voor de grafische kunsten ontdekken en zijn aankomst in Florence in de werkplaats van Andrea del Verrocchio.
Aan de hand van talrijke voorwerpen en tekeningen van Leonardo neemt de rondleiding de bezoekers achtereenvolgens mee naar Milaan, waar de kunstenaar werkte voor de Sforzas, Venetië, waar hij cartograaf was voor de Borgias, en Mantua. Leonardo kwam vervolgens aan in het Vaticaan, waar twee andere uitzonderlijke kunstenaars domineerden: Michelangelo en Rafaël. Er werden hem geen grote projecten toevertrouwd en uiteindelijk accepteerde hij een uitnodiging van de koning van Frankrijk, François I. Gedurende 3 jaar woonde Leonardo in het kasteel van Clos Lucé. Hij werd benoemd tot eerste schilder, eerste ingenieur en eerste architect van de koning. Hij beleefde de beste periode van zijn carrière samen met zijn twee trouwste discipelen: Francesco Melzi en Salaï.
De machines van Leonado
Na de ontdekking van de man zelf, gaat de tentoonstelling verder met een ander essentieel facet van Leonardo’s carrière: DE INGENIEUR EN UITVINDER! Bezoekers lopen door een levensgrote reconstructie van een tank. De verschillende muren van de ruimte komen tot leven met nooit eerder vertoonde 3D-films over Leonardo’s belangrijkste uitvindingen: de helikopter, draaibruggen, sluizen, wapens en verdedigingssystemen. Hij is waarschijnlijk het meest bekend op het gebied van de luchtvaart, lang voordat het concept van een vliegmachine werkelijkheid werd. Leonardo da Vinci liet ons 500 schetsen na van vliegende machines en vogels tijdens de vlucht.
Leonardo de fijnproever
Na de ontdekking van de man zelf, gaat de tentoonstelling verder met een ander essentieel facet van Leonardo’s carrière: Georganiseerd rond een reconstructie van Leonardo da Vinci’s ideale keuken, illustreert het laatste deel van de tentoonstelling een facet dat vaak over het hoofd wordt gezien: gastronomie en de studie van wijnstokken.
Leonardo wordt beschouwd als de eerste agronoom en oenoloog in de geschiedenis. Tussen twee Codexen hebben experts tientallen tekeningen gevonden van machines die gebruikt werden in de culinaire sfeer en voor het organiseren van banketten. In de keuken krabbelt Leonardo op de hoek van de tafel. Hij wordt gecrediteerd met de formule voor rode garnalen met burrata, abrikozen en munt, duivenborst met bramen en risotto, wat zeldzaam was in de 16e eeuw, evenals boodschappenlijstjes die suggereren dat hij geen complete vegetariër was. Bezoekers ontdekken Leonardo’s recepten, waaronder “acquarosa”: een afrodisiacum op basis van rozenwater, suiker, citroen en alcohol, gefilterd door een doek.
De rondleiding eindigt met een 3D-reconstructie van een bankettafel, waarop Leonardo’s favoriete gerechten staan uitgestald... Het genie beheerste de kunst van de tafel... en goede manieren. Tijdens zijn verblijf bij de Sforzas stelde hij regels op voor banketten in de Renaissance. Deze omvatten de klassiekers: “Zet je voeten niet op tafel”, “Steek je hoofd niet in het bord”, “Snij niet met je mes in de tafel” en “Laat je vogels niet vrij rondvliegen aan tafel”.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Tentoonstelling loopt van 24 februari tot 30 juni 2024 in de tentoonstellingsruimte van TGV Station Luik-Guillemins - Open van dinsdag tot zondag van 10 u tot 19 u - Gesloten op maandag
De eerste editie van maltabiennale.art, belooft hét culturele evenement van 2024 te worden. Tussen maart en mei zal een divers gezelschap van 80 kunstenaars uit 23 landen, waaronder 24 lokale talenten, op de maltabiennale.art 2024 hun werk tonen. Tegen het decor van 21 historische locaties, 17 onder het beheer van Heritage Malta en met meer dan 20 nationale en thematische paviljoens verspreid over Malta en Gozo, zijn de eilanden tijdens dit internationale hedendaagse kunstfestival hét centrum van artistieke creativiteit.
Minister van Lokaal Erfgoed, Kunst en Lokale Overheid, Dr. Owen Bonnici, kondigde dit aan tijdens een conferentie waar de eerste details van maltabiennale.art 2024 werden gedeeld. De biënnale, een primeur voor Malta, is een initiatief van Heritage Malta in samenwerking met Arts Council Malta, de Malta Tourism Authority, Malta Libraries, de Valletta Cultural Agency, MCAST, Festivals Malta en Spazju Kreattiv. Het wordt mede mogelijk gemaakt door de Ministeries van Buitenlandse Zaken en Handel, en Gozo, via het Cultureel Directoraat.
Deze eerste Maltese biënnale zal ook een openbaar programma omvatten met deelname van instellingen zoals L'Orientale in Napels, IULM in Milaan, de Academie van Kunsten in Florence, Image Threads in New York, en twee andere biënnales - die van Larnaca en Mulhouse's Biennale de la photographie, evenals UNESCO's International Centre for the Interpretation and Presentation of World Heritage Sites. Ook lokale organisaties zoals Heritage Malta, MCAST, Magna Żmien, ŻfinMalta, KorMalta, Manoel Theatre, het Malta Philharmonic Orchestra, de Valletta Cultural Agency en Festivals Malta zullen deelnemen.
De biënnale onderscheidt zich van andere soortgelijke evenementen doordat ze nationaal erfgoed verbindt met hedendaagse kunst. Een uitdaging, maar ook een inspiratiebron voor internationale kunstenaars zoals Tania Bruguera, Andrea Ferrero, Barbra Kapusta, Dew Kim, Edson Chagas, Amy Bravo, Anna Anderegg en het Post Disaster Collective en Agnes Questionmark. Maltese kunstenaars zoals Austin Camilleri, Norbert Attard, Trevor Borg, Romeo Roxman Gatt en Martina Farrugia zullen ook bijdragen aan maltabiennale.art.
Minister Bonnici benadrukte het unieke samenspel van geschiedenis en hedendaagse kunst, wat UNESCO en de president van Malta ertoe bracht de biënnale te ondersteunen. Heritage Malta-voorzitter Mario Cutajar lichtte de thema's van de biënnale toe, met de Middellandse Zee als overkoepelend thema, en sprak over de dialoog tussen verleden en heden.
Het evenement beoogt de dialoog tussen Maltese kunst en internationale invloeden te vergroten, de sector te versterken en te diversifiëren. Met meer dan 2500 artistieke voorstellen uit meer dan 100 landen heeft de biënnale al aanzienlijke internationale belangstelling gewekt, wat de selectieprocedure voor het curatorenteam uitdagend maakte, volgens Cutajar.
Sofia Baldi Pighi, artistiek directeur van maltabiennale.art, is enthousiast over haar bijdrage aan een biënnale in een land rijk aan geschiedenis. Ze onthulde de vier artistieke thema's: de Matri-archie, postkolonialisme, de Middellandse Zee en piraterij. Het publieksprogramma zal workshops, discussies en conferenties omvatten, gericht op alle leeftijden.
Albert Marshall, voorzitter van Arts Council Malta, verklaarde dat de samenwerking met Heritage Malta voor maltabiennale.art een logische keuze was, gezien de doelen van de Raad. De biënnale gaat verder dan het hedendaagse kunstpubliek en streeft naar begrip voor hedendaagse kunst bij zowel lokale bevolking als buitenlanders. Het publieksprogramma zal voor iedereen toegankelijk zijn en culturele evenementen bevatten die trouw blijven aan de thema's van de biënnale.
Tijdens de conferentie werden memoranda van overeenstemming getekend door ŻfinMalta, Manoel Theatre, het Malta Philharmonic Orchestra, KorMalta, de Valletta Cultural Agency en Festivals Malta. Onder coördinatie van Arts Council Malta zullen deze organisaties culturele evenementen organiseren gedurende de biënnale, als aanvulling op het hoofdprogramma van maltabiennale.art.
Maltabiennale.art is een initiatief van Heritage Malta via MUŻA, het Malta National Community Art Museum in samenwerking met Arts Council Malta, en wordt ondersteund door de president van Malta en UNESCO. De biënnale is ook gepresenteerd in samenwerking met de Ministeries van Buitenlandse Zaken en Europese Zaken en Handel, Nationaal Erfgoed, de Kunsten en Lokale Overheid, en Gozo, evenals met Visit Malta, Malta Libraries, MCAST, Festivals Malta en de Valletta Cultural Agency.
Maltabiennale.art is online te vinden op www.maltabiennale.art
De wereldwijde gezondheidscrisis van COVID-19 heeft een belangrijke kwestie aan het licht gebracht in België, namelijk mentale gezondheid. De snelle evolutie van economische, milieu- en geopolitieke omstandigheden, de opkomst van revolutionaire technologieën met kunstmatige intelligentie, allemaal gekoppeld aan een hectische levensstijl, hebben van mentale gezondheid een belangrijk aandachtspunt gemaakt voor veel Belgen. Om de huidige situatie beter te begrijpen en mogelijke oplossingen te verkennen, gingen we in gesprek met Dr. Caroline Depuydt*, een gerenommeerde psychiater. Ze biedt waardevolle inzichten in de huidige trends op het vlak van mentale gezondheid en mogelijke benaderingen om psychologisch welzijn te verbeteren.
Een blik op de huidige situatie
Dr. Caroline Depuydt legt uit dat ongemakken van voorbijgaande aard kunnen evolueren naar een mentaal probleem, afhankelijk van de intensiteit, de impact op het dagelijks leven, de duur en de combinatie van symptomen.
De recente statistieken van het RIZIV (2021) spreken boekdelen: burn-out staat bovenaan de lijst van toenemende mentale problemen, met een stijging van 46% in de gevallen van burn-out en langdurige depressie. Mensen van 50 tot 64 jaar blijven het zwaarst getroffen, maar de sterkste groei is merkbaar bij zelfstandige werknemers van 25 tot 39 jaar, met een toename van 20% in 2021 en 151% in de afgelopen 5 jaar.
De oorzaken van mentale problemen
Mentale gezondheidsproblemen hebben meerdere oorzaken en zijn vaak het resultaat van de interactie tussen diverse genetische, biologische, ontwikkelings-, psychologische, sociale, evenals levensstijl- en stress gerelateerde factoren. Caroline Depuydt benadrukt dat triggerfactoren variëren, van ziekte tot ongeval of het overlijden van een naaste, tot werkstress en sociale isolatie. Soms kan een onbenullige gebeurtenis een oud trauma doen opleven en dat kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen in een voortdurend gespannen context.
De voorgestelde oplossingen
Dr. Caroline Depuydt benadrukt het belang van de betrokkenheid van vrienden en familie in het geval van mentale problemen. Vrienden en familie kunnen een cruciale rol spelen door ondersteuning en een luisterend oor te bieden. Bovendien is de huisarts een eerste aanspreekpunt voor hulp en de doorverwijzing naar specialisten indien nodig. Mentale gezondheidsprofessionals zoals psychologen en psychiaters zijn essentieel voor adequate zorg. In het geval van nood is het telefoonnummer 107 beschikbaar voor onmiddellijke bijstand.
De nieuwe benaderingen
Psycho-lichamelijke benaderingen zijn aan een opmerkelijke opkomst bezig. Ze combineren psychotherapie met mindfulness-meditatie en fysieke activiteiten zoals yoga of pilates. Deze therapieën zijn gericht op het evenwicht tussen lichaam en geest en houden rekening met aspecten zoals voeding en slaap ter ondersteuning van het mentale welzijn. Stacy Jacques, Wellbeing Manager bij Aspria Avenue Louise, legt uit: "We merken dat onze leden steeds meer bewust bezig zijn met hun psychologische gezondheid. Ze wisselen hun sportieve activiteiten af met meditatie, yoga of pilates en nemen de tijd om te genieten van de spa-faciliteiten die gewijd zijn aan herstel en ontspanning. Onze teams hebben kennis van voeding en onze leden vragen vaak om advies vanuit een bewustzijn dat voeding een effect heeft op de algehele gezondheid."
Een holistische kijk op mentale gezondheid
Dr. Caroline Depuydt benadrukt het positieve effect van lichaamsbeweging op de mentale gezondheid. Regelmatige lichaamsbeweging beïnvloedt de concentratie, vermindert stress en angst, verbetert de stemming en draagt bij tot een betere slaapkwaliteit. Ze beveelt ook aan om goed voor zichzelf te zorgen na inspanning, door momenten van rust en herstel toe te staan.
Maar één van de meest waardevolle lessen van deze expert is zelfliefde: "Je hoeft niet veel te doen om het goed te doen. We doen allemaal ons best, en dat is al veel!." Het is belangrijk om keuzes te maken die het welzijn bevorderen. Dat kan een intensieve sportbeoefening of meditatie op regelmatige basis zijn waarbij je vooral focust op wat je graag doet.
Stacy Jacques voegt hieraan toe dat plezier essentieel is: "De wil om te sporten moet vooral gedreven worden door de wens om jezelf goed te doen. Sport is een soort reis naar een evenwicht tussen fysiek en mentaal welzijn. Plezier zorgt ervoor dat je het volhoudt en op beide fronten aanzienlijke resultaten behaalt."
ASPRIA EN PREVENTIE
Een recente studie uitgevoerd door de University of South Australia en gepubliceerd in het British Journal of Sports Medicine (https://bjsm.bmj.com/content/57/18/1203) toont aan dat lichaamsbeweging leidt tot een afname van 43% van symptomen gerelateerd aan mentale gezondheidsproblemen, vooral depressie, angst en psychologische moeilijkheden. Sportbeoefening is een sleutelelement in preventie, maar ook om de behandelingen met geneesmiddelen te verlichten.
Brian Morris, CEO & oprichter van de Aspria-groep, werd afgelopen november uitgenodigd op het OECD Health Forum om te spreken over het onderwerp "Gezondheid als sleutel voor economische veerkracht." Als visionair en erkende expert in de sector heeft hij zijn clubs gecreëerd en blijft hij ze ontwikkelen om ze tot ware alles-in-één partners te maken en leden te helpen om fysiek en mentaal goed te leven.
De aangeboden activiteiten van Aspria, zoals tennis, zwemmen, fitness en groepslessen, dragen bij tot een gezond en gebalanceerd leven. De welzijnsfaciliteiten, waaronder zwembaden, spa's en instituten, stellen leden in staat om te ontspannen en de batterijen op te laden. Elk club biedt tal van mogelijkheden voor telewerk zodat het sporten en het professionele leven perfect combineerbaar zijn en de kans op thuisisolatie aanzienlijk verkleint. Activiteiten voor kinderen vergemakkelijken ook de dagelijkse logistiek van gezinnen en stellen ouders in staat voor zichzelf te zorgen parallel aan de zorg voor hun kinderen.
De voorgestelde oplossingen door experts zoals Dr. Caroline Depuydt en het gevarieerde aanbod van Aspria op het gebied van sport, welzijn en werk dragen bij tot de verbetering van de mentale gezondheid in een steeds veeleisender wordende wereld.