Tattoo-legende Henk Schiffmacher maakt ontwerp voor jubileumtoestel van Corendon
Corendon heeft een wereldprimeur onthuld: het eerste volledig ‘getatoeëerde’ vliegtuig ter wereld. Ter ere van het 25-jarig jubileum werkte de reisorganisatie samen met tattookoning Henk Schiffmacher aan dit bijzondere kunstproject. Hij ontwierp een tattoo die vrijwel de hele romp van een Boeing 737-MAX9 beslaat, zo’n 200m2 . Een vliegend eerbetoon aan reizen en ontdekken.
Het toestel draagt de naam Sweet Louise, naar de vrouw van de artiest. Het design is geïnspireerd op klassieke, old-school zeemanstatoeages: hartjes, vogels, en symbolen die herinneren aan thuis. Het markeert een bijzondere mijlpaal in de carrière van Henk Schiffmacher, die wereldsterren heeft getatoeëerd als Lady Gaga, Kurt Cobain, Adam Levine, en leden van bands als Pearl Jam en Red Hot Chili Peppers.
Tattoo-kunst als eerbetoon aan reizen
Volgens Schiffmacher is het ontwerp “een visuele ode aan de reiziger”. Hij vervolgt: “Tatoeages vertellen verhalen. Dit ontwerp gaat over onderweg zijn, over verbondenheid en over de universele menselijke behoefte om de wereld te ontdekken. Op de motor staat een vrolijke hartvormige piraat: de eeuwige reiziger. Ik ben er ontzettend trots op dat dit straks door de lucht vliegt.”
Het idee ontstond toen Corendon-CEO Gunay Uslu en Schiffmacher samen te gast waren bij een tv-programma. Uslu: "Voor ons 25-jarig jubileum wilden we iets onvergetelijks neerzetten. Iets dat laat zien wie we zijn. Reizen gaat over vrijheid, over grenzen verleggen, over dromen waarmaken. Dat is precies wat Corendon de afgelopen 25 jaar heeft gedaan, wat we blijven doen en wat Henk zo prachtig heeft verbeeld. Dit tattoo-toestel belichaamt de avontuurlijke en ondernemende geest van Corendon, en hoe we buiten de gebaande paden gaan: The Sky is never The Limit."
Onthulling op Schiphol-Oost
Het getatoeëerde toestel werd feestelijk onthuld in Hangar 14 op Schiphol-Oost en is na de presentatie vertrokken voor zijn eerste officiële vlucht naar Antalya in Turkije. In de maanden daarna wordt het vliegtuig ingezet op diverse populaire vakantieroutes van Corendon. Passagiers van Corendon maken dagelijks kans om aan boord te stappen van de Sweet Louise.
25 jaar jubileum
Om iedereen op de hoogte te houden van alle hoogtepunten van het 25-jarig bestaan heeft Corendon een speciale jubileumpagina gelanceerd met een overzicht van alle jubileumactiviteiten: corendon.be/25jaar.
Grootste Nike value store van Europa opent op 17 april in Roermond
Op donderdag 17 april opent Nike officieel de deuren van haar volledig vernieuwde winkel in Designer Outlet Roermond, gelegen net over de grens in Nederland. Met een indrukwekkende oppervlakte van bijna 3.000 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, is dit niet alleen Nike's grootste value winkel van Europa, maar ook een innovatief en duurzaam retailconcept dat sport en mode dichter bij elkaar brengt. Naast de Nike-heropening, openen tevens Gymshark en Siebel hun nieuwe winkels op 17 april in Designer Outlet Roermond.
Een winkelervaring voor het hele gezin
De vernieuwde Nike-winkel biedt een uitgebreide selectie aan performance- en lifestyleproducten voor dames, heren en kinderen. De begane grond is gewijd aan vrouwen- en kindercollecties, terwijl de eerste verdieping speciaal is ingericht voor mannen. Nike maakt sporten en bewegen toegankelijker dan ooit met een breed assortiment aan sportkleding en -schoenen voor iedere gelegenheid.
Speciaal voor de Nike-opening zijn er in Designer Outlet Roermond een aantal leuke winkelactiviteiten op 17 april gepland: stap in de Kaleidoscope-photobooth om je dagje uit vast te leggen, maak kans op prijzen met de grijpmachine, en geniet van heerlijke beats van een DJ die staat te draaien voor de deur van Nike Roermond.
Een mijlpaal voor Designer Outlet Roermond
Pieter van Voorst Vader, Managing Director van McArthurGlen Nederland, is verheugd over de heropening: "Nike is een iconisch merk en de opening van deze vernieuwde winkel markeert een belangrijke mijlpaal voor Designer Outlet Roermond. Met deze uitbreiding versterken we onze positie als toonaangevende shoppingbestemming in Europa."
Duurzaamheid staat centraal in het ontwerp en de bouw van Nike Roermond. De winkel streeft naar een Gold LEED-certificering dankzij onder andere: zonnepanelen en een regenwateropvangsysteem; 20% waterbesparing en realtime energiebewaking; het gebruik van houtconstructies (CLT) in plaats van staal en beton om de CO₂-voetafdruk te verkleinen; het hergebruik van meer dan 75% van het bouwafval; de installatie van efficiënte luchtfilters en volledig LED-verlichting voor een verbeterde luchtkwaliteit en energiezuinigheid.
Nike zet zich in voor een circulaire economie wat aansluit bij McArthurGlens duurzaamheidsprogramma dat ernaar streeft om de milieu-impact van de groep te minimaliseren. Innovatie en toekomstbestendigheid spelen een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van de designer outlet centres van McArthurGlen. Het ontwerp, de constructie en de bouw van de nieuwe Nike-winkel voldoen aan de hoogste standaarden van duurzaamheid, energiezuinigheid en een gezond binnenklimaat.
Designer Outlet Roermond blijft met meer dan 8,3 miljoen bezoekers per jaar een van de populairste outletcentra in Europa. De heropening van Nike Roermond biedt een nieuwe reden om een bezoek te brengen, waarbij sport, mode en duurzaamheid samenkomen in een unieke winkelervaring.
De cruisedivisie van MSC opent 's werelds grootste cruiseterminal in Miami
Nieuwe standaard voor de cruise-industrie
De cruisedivisie van MSC Group heeft 's werelds grootste cruiseterminal ingehuldigd in PortMiami. Deze toonaangevende faciliteit is ontwikkeld in samenwerking met PortMiami en Miami-Dade County. Ontworpen door het wereldwijde ontwerpbureau Arquitectonica en gebouwd door Fincantieri Infrastructure, een wereldleider in grootschalige bouwprojecten, zal de terminal met zijn futuristische ontwerp en geavanceerde passagierstechnologie een nieuwe standaard zetten voor de cruise-industrie.
Hoogwaardigheidsbekleders van over de hele wereld woonden de openingsceremonie bij, waaronder congreslid Frederica S. Wilson van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, secretaris J. Alex Kelly van het Florida Department of Commerce, burgemeester Daniella Levine Cava van Miami-Dade County en Edoardo Rixi, de Italiaanse viceminister van Infrastructuur en Transport. Ook aanwezig waren Pierfrancesco Vago, uitvoerend voorzitter van de cruisedivisie van MSC Group, en Pierroberto Folgiero, CEO en algemeen directeur van Fincantieri.
De nieuwe MSC Miami Cruise Terminal beslaat meer dan 45.700 m² – vergelijkbaar met 8,5 Amerikaanse voetbalvelden – en is ontworpen om dagelijks tot 36.000 passagiers te verwerken. Bovendien biedt de terminal ruimte voor drie aangemeerde schepen tegelijkertijd. Deze ultramoderne terminal, een investering van meerdere miljoenen dollars, weerspiegelt de toewijding van de cruisedivisie om gasten in de VS en het Caribisch gebied een ongeëvenaarde ervaring te bieden. Daarnaast maakt de terminal de inzet mogelijk van de nieuwste en meest geavanceerde schepen van het bedrijf. In combinatie met het nieuwe Amerikaanse hoofdkantoor in Miami en de uitbreiding van het kantoor in Fort Lauderdale onderstreept deze investering het lange termijn engagement van het bedrijf met de regio.
Pierfrancesco Vago, uitvoerend voorzitter van de cruisedivisie van MSC Group, zei: "Onze nieuwe cruiseterminal is de meest geavanceerde ter wereld, ontworpen om onze gasten een naadloze ervaring te bieden voor en na hun cruise, en zet daarmee een nieuwe maatstaf voor de industrie. Dit trotse moment weerspiegelt onze onwankelbare toewijding aan Miami en zijn bruisende gemeenschap, een partnerschap dat al meer dan 20 jaar bestaat. De terminal symboliseert onze inzet voor kwalitatief toerisme en innovatie, en we zijn dankbaar voor de sterke samenwerkingen die deze visie tot leven hebben gebracht. Deze ultramoderne faciliteit zal niet alleen de reiservaring verbeteren, maar ook aanzienlijke economische voordelen opleveren voor de regio, door werkgelegenheid te creëren en groei in de lokale economie te stimuleren."
Frank Van den Steen, Country Manager Benelux MSC Cruises voegt daaraan toe : “Met de opening van de nieuwste en meest indrukwekkende cruiseterminal zetten we een nieuwe standaard voor de industrie en onderstrepen we onze toewijding aan innovatie en uitzonderlijke gastervaringen. Samen met de inauguratie van de MSC World America en de verdere ontwikkeling van Ocean Cay versterken we hiernee nog verder ons engagement voor de Caribische bestemmingen. Deze zijn van bijzonder belang zijn voor onze Benelux gasten, en bevestigen we onze voortdurende inzet en inspanningen in de regio.”
De MSC Miami Cruise Terminal is een architectonisch meesterwerk en zal uitgroeien tot een iconisch herkenningspunt aan de skyline van Miami, met een frisse en moderne benadering van passagiersterminals. De hoge plafonds en de vloer-tot-plafondramen zorgen voor een indrukwekkend gevoel van licht en ruimte. Het bedrijf werkte samen met het Art in Public Places Program van Miami-Dade County om zeven kunstwerken te laten creëren door zowel lokale als internationaal gerenommeerde kunstenaars, wat de gastervaring verder verrijkt.
De terminal maakt gebruik van geavanceerde technologieën om de energie-efficiëntie te verbeteren. Onder andere wordt de shore power-connectiviteit van Miami-Dade County benut om de lokale emissies te verminderen wanneer schepen in de haven liggen. De faciliteit beschikt ook over systemen voor afvalbeheer, waterrecycling en het gebruik van duurzame materialen. De LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) Gold-certificering is in uitvoering.
Van begin tot eind is elk detail ontworpen voor een moeiteloze en naadloze ervaring. Gasten kunnen eenvoudig online inchecken vanuit huis, reisdocumenten uploaden en binnen enkele minuten hun instapkaart ontvangen. Zo zijn ze volledig voorbereid op biometrische verwerking en besparen ze kostbare tijd bij aankomst. De terminal is gemakkelijk bereikbaar, of men nu kiest voor de auto, bus, taxi of een ritdeelservice. Voor automobilisten is er een ruime parkeergarage met zes verdiepingen en meer dan 2.400 parkeerplaatsen. Een ultramodern afhandelingssysteem voor de bagage, ontwikkeld door Leonardo, garandeert een snelle en efficiënte verwerking voor zowel gasten als bemanning. Inchecken en beveiliging verlopen vlot dankzij biometrische gezichtsherkenningspods en geoptimaliseerde controleposten, waardoor wachttijden tot een minimum worden beperkt.
Gasten kunnen ontspannen in comfortabele, stijlvolle wachtruimtes, met een exclusieve lounge voor MSC Yacht Club-gasten. Het inschepingsproces wordt afgerond met biometrische E-gates, waardoor gasten direct hun vakantie kunnen beginnen. Het ontschepingsproces en de bagageafhaling verlopen even soepel, zodat gasten snel naar huis kunnen en meteen kunnen beginnen met het plannen van hun volgende cruise
MSC Cruises zal in 2025 in totaal vier schepen laten varen vanuit de nieuwe terminal, waaronder het nieuwste vlaggenschip, de MSC World America, naast schepen van de luxe oceaanreismerk van MSC Group, Explora Journeys. EXPLORA I keert in november van dit jaar terug naar het Caribisch gebied en zal vanuit de nieuwe terminal varen.
Terminalnaam: MSC Miami Cruise Terminal
Terminal Grootte Cijfers: Meer dan 492.000 m² - 4 verdiepingen - In staat om drie schepen tegelijkertijd te accommoderen - Kan tot 36.000 gasten per dag verwerken - 18.000 inchecken - 18.000 ontschepen
Parkeergarage Statistieken: Meer dan 1,3 miljoen vierkante voet - Meer dan 2.400 parkeerplaatsen - 6 verdiepingen: Vier voor gastparkeren - Twee voor bus/taxi/ritdeeloperaties
Passagiersinstapbruggen: Totaal 4 - 2 per operationele aanlegsteiger
Bagagescreeningapparatuur – Totaal 42: 20 – Bagageafhandelingsgebied (14 momenteel geïnstalleerd, 6 meer in aantocht) - 20 – Passagiersscreeninggebied (gastgerichte ruimte) - 2 – Crew bagagescreening (derde wordt geïnstalleerd voor aanlegsteiger 10)
Verbeterde beveiligingsapparatuur: Magnetometers (metaaldetectors) – Totaal 21 - Biometrische apparatuur - 18 – Facepods (gebruikt bij binnenkomst in de terminal om paspoort/identiteit te verifiëren) - 22 – E-gates (gebruikt om de centrale hal binnen te gaan en naar de PBB te gaan om aan boord te gaan)
Kunst & Ontwerp: 7 kunstwerken als onderdeel van het Art in Public Places-programma van Miami-Dade County, waaronder een digitale kunstinstallatie van 10.816 vierkante voet aan de buitenkant van de terminal
Grootste Nike value store van Europa opent op 17 april in Roermond
Op donderdag 17 april opent Nike officieel de deuren van haar volledig vernieuwde winkel in Designer Outlet Roermond, gelegen net over de grens in Nederland. Met een indrukwekkende oppervlakte van bijna 3.000 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, is dit niet alleen Nike's grootste value winkel van Europa, maar ook een innovatief en duurzaam retailconcept dat sport en mode dichter bij elkaar brengt. Naast de Nike-heropening, openen tevens Gymshark en Siebel hun nieuwe winkels op 17 april in Designer Outlet Roermond.
Een winkelervaring voor het hele gezin
De vernieuwde Nike-winkel biedt een uitgebreide selectie aan performance- en lifestyleproducten voor dames, heren en kinderen. De begane grond is gewijd aan vrouwen- en kindercollecties, terwijl de eerste verdieping speciaal is ingericht voor mannen. Nike maakt sporten en bewegen toegankelijker dan ooit met een breed assortiment aan sportkleding en -schoenen voor iedere gelegenheid.
Speciaal voor de Nike-opening zijn er in Designer Outlet Roermond een aantal leuke winkelactiviteiten op 17 april gepland: stap in de Kaleidoscope-photobooth om je dagje uit vast te leggen, maak kans op prijzen met de grijpmachine, en geniet van heerlijke beats van een DJ die staat te draaien voor de deur van Nike Roermond.
Een mijlpaal voor Designer Outlet Roermond
Pieter van Voorst Vader, Managing Director van McArthurGlen Nederland, is verheugd over de heropening: "Nike is een iconisch merk en de opening van deze vernieuwde winkel markeert een belangrijke mijlpaal voor Designer Outlet Roermond. Met deze uitbreiding versterken we onze positie als toonaangevende shoppingbestemming in Europa."
Duurzaamheid staat centraal in het ontwerp en de bouw van Nike Roermond. De winkel streeft naar een Gold LEED-certificering dankzij onder andere: zonnepanelen en een regenwateropvangsysteem; 20% waterbesparing en realtime energiebewaking; het gebruik van houtconstructies (CLT) in plaats van staal en beton om de CO₂-voetafdruk te verkleinen; het hergebruik van meer dan 75% van het bouwafval; de installatie van efficiënte luchtfilters en volledig LED-verlichting voor een verbeterde luchtkwaliteit en energiezuinigheid.
Nike zet zich in voor een circulaire economie wat aansluit bij McArthurGlens duurzaamheidsprogramma dat ernaar streeft om de milieu-impact van de groep te minimaliseren. Innovatie en toekomstbestendigheid spelen een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van de designer outlet centres van McArthurGlen. Het ontwerp, de constructie en de bouw van de nieuwe Nike-winkel voldoen aan de hoogste standaarden van duurzaamheid, energiezuinigheid en een gezond binnenklimaat.
Designer Outlet Roermond blijft met meer dan 8,3 miljoen bezoekers per jaar een van de populairste outletcentra in Europa. De heropening van Nike Roermond biedt een nieuwe reden om een bezoek te brengen, waarbij sport, mode en duurzaamheid samenkomen in een unieke winkelervaring.
Met de gloednieuwe WKND-collectie brengt Améline by Mayerline een ode aan de actieve vrouw, die houdt van een comfortabele casual look. De collectie combineert comfort en elegantie in een speelse mix van kleuren, prints en hoogwaardige materialen – perfect voor een relaxte, modieuze (weekend)look.
We plannen een weekend graag vol leuke activiteiten: van een koffiedate tot een marktbezoek, een dagje museum of een middag shoppen. Dan is een comfortabele outfit waar je je goed in voelt onmisbaar. De WKND-lijn is ontworpen voor vrouwen die houden van een casual, sportieve stijl zonder in te moeten boeten op dat modegehalte. WKND past zo perfect binnen de Améline-filosofie: vrouwelijk elegante mode waarin je je goed voelt en er tegelijkertijd fantastisch uitziet. Voeg daarbij het Mayerline-vakmanschap met oog op kwaliteit en de ideale pasvorm en je krijgt tal van heerlijk zittende outfits waarmee je op elk moment van de week de deur uit kan.
Optimistische en speelse collectie
De WKND-stijl laat zich omschrijven als preppy chic met een vleugje urban en een speelse touch, zonder daarbij comfort en functionaliteit uit het oog te verliezen. Voor deze SS25-collectie werd gekozen voor natuurlijke en vernieuwende materialen, zoals raw denim in een katoen-lyocellmix. Tijdloze essentials zoals hemdjurken en -blouses in crispy popeline combineren moeiteloos met statementstukken, waaronder innovatieve denim-on-denim ensembles, een broekrok, en een bomberjack in tricot met Bretonse strepen. De kleuren zijn neutraal en zacht, en accessoires maken de look helemaal af: een roze pet, sokjes, en een zijden sjaaltje rond je hals zorgen voor net dat extra weekendgevoel.
De collectie ademt optimisme, authenticiteit en passie – en dat zie je ook terug in de inspirerende campagnebeelden. Met maten van 36 tot 50 en een zorgvuldige selectie van hoogwaardige stoffen en prints, biedt deze collectie de perfecte mix van Belgisch vakmanschap en stijl voor elke vrouw die modieus voor de dag wil komen.
Toe aan stijlvolle (weekend)vibes? De nieuwe WKND-collectie van Améline is sinds 5 april beschikbaar in alle Mayerline-winkels, online op www.mayerline.be, en bij SKM en Di Loco.
Op avontuur met de nieuwe dierenvrienden van Trixie
» NIEUWE DIERENVRIENDEN MR. TRICERATOPS, MR. BEAR, MRS. BUTTERFLY, MR. DRAGON - » NIEUW: SNACKBOX - » BROODDOOS EN THERMISCHE LUNCHTAS NU OOK BESCHIKBAAR IN MRS. UNICORN, MR. SHARK EN MR. TRICERATOPS
Op elke plek en ieder moment is er ruimte voor fantasie. De nieuwe Trixie dierenvrienden Mrs. Butterfly, Mr. Dragon, Mr. Bear en Mr. Triceratops staan klaar om elk avontuur net dat tikkeltje magischer te maken. Omdat spelen en ontdekken hongerig maakt, introduceert Trixie ook een reeks vrolijke snackboxen, perfect voor onderweg.
Nieuwe vrienden, extra veel plezier
De Trixie-familie krijgt er vier nieuwe dierenvrienden bij. Mr. Triceratops, Mr. Bear, Mrs. Butterfly en Mr. Dragon maken hun intrede in de collectie 'Colourful Companions'. Ze hebben elk een eigen karakter en speelse energie. Met hun gekende, vrolijke Trixie-blik en zachte kleuren sluiten ze perfect aan bij de andere dierenvriendjes. Mr. Triceratops neemt kinderen mee naar het tijdperk van machtige dino’s, terwijl Mr. Bear hen door de diepe bossen leidt. Mrs. Butterfly fladdert vrolijk rond en Mr. Dragon staat paraat om samen met je kleintje elk kasteel te beschermen. Deze vier speelpartners zijn verkrijgbaar als grote en kleine drinkflessen en als rugzak, ideaal als praktische metgezel voor onderweg.
Snacktijd!
Geen avontuur is compleet zonder een lekkere pauze. Met de nieuwe snackboxen van de gekende Trixie-diertjes wordt tussendoortjes meenemen nog eenvoudiger. De snackbox met clip komt in twee formaten en heeft een stevig, vast deksel dat kleine handjes moeiteloos kunnen openen. De driedelige snackboxset biedt nog meer opbergmogelijkheden, met drie handige formaten en flexibele deksels. Drie keer meer plaats voor energievoer dus! Beide sets zijn BPA-vrij, voedselveilig en kunnen in de vaatwasser. Hun lichte en stevige ontwerp maakt ze ideaal voor onderweg. Bovendien helpen ze om wegwerpverpakkingen te verminderen. Wist je dat je 180 tot 360 werwerpverpakkingen per kind kan elimineren door een herbruikbare snackbox mee naar school te nemen? Zo draagt elk hapje bij aan een duurzamere toekomst.
Maak je set compleet
Wie de set graag vervolledigt, kan mixen en matchen met de andere favorieten van Trixie nu ook verkrijgbaar in de nieuwe dierenvrienden Mr. Triceratops, Mrs. Unicorn en Mr. Shark. Vul je rugzak met de bijpassende lunchbox, drinkfles en snackbox voor de ultieme set. Zo maak je niet alleen je lunch compleet, maar beperk je ook het gebruik van wegwerpverpakkingen. Gelukkig zijn de doosjes daarvoor niet minder gemakkelijk of speels. Met Trixie verandert elke lunch namelijk in een klein, magisch avontuur.
Op avontuur met de nieuwe dierenvrienden van Trixie
» NIEUWE DIERENVRIENDEN MR. TRICERATOPS, MR. BEAR, MRS. BUTTERFLY, MR. DRAGON - » NIEUW: SNACKBOX - » BROODDOOS EN THERMISCHE LUNCHTAS NU OOK BESCHIKBAAR IN MRS. UNICORN, MR. SHARK EN MR. TRICERATOPS
Op elke plek en ieder moment is er ruimte voor fantasie. De nieuwe Trixie dierenvrienden Mrs. Butterfly, Mr. Dragon, Mr. Bear en Mr. Triceratops staan klaar om elk avontuur net dat tikkeltje magischer te maken. Omdat spelen en ontdekken hongerig maakt, introduceert Trixie ook een reeks vrolijke snackboxen, perfect voor onderweg.
Nieuwe vrienden, extra veel plezier
De Trixie-familie krijgt er vier nieuwe dierenvrienden bij. Mr. Triceratops, Mr. Bear, Mrs. Butterfly en Mr. Dragon maken hun intrede in de collectie 'Colourful Companions'. Ze hebben elk een eigen karakter en speelse energie. Met hun gekende, vrolijke Trixie-blik en zachte kleuren sluiten ze perfect aan bij de andere dierenvriendjes. Mr. Triceratops neemt kinderen mee naar het tijdperk van machtige dino’s, terwijl Mr. Bear hen door de diepe bossen leidt. Mrs. Butterfly fladdert vrolijk rond en Mr. Dragon staat paraat om samen met je kleintje elk kasteel te beschermen. Deze vier speelpartners zijn verkrijgbaar als grote en kleine drinkflessen en als rugzak, ideaal als praktische metgezel voor onderweg.
Snacktijd!
Geen avontuur is compleet zonder een lekkere pauze. Met de nieuwe snackboxen van de gekende Trixie-diertjes wordt tussendoortjes meenemen nog eenvoudiger. De snackbox met clip komt in twee formaten en heeft een stevig, vast deksel dat kleine handjes moeiteloos kunnen openen. De driedelige snackboxset biedt nog meer opbergmogelijkheden, met drie handige formaten en flexibele deksels. Drie keer meer plaats voor energievoer dus! Beide sets zijn BPA-vrij, voedselveilig en kunnen in de vaatwasser. Hun lichte en stevige ontwerp maakt ze ideaal voor onderweg. Bovendien helpen ze om wegwerpverpakkingen te verminderen. Wist je dat je 180 tot 360 werwerpverpakkingen per kind kan elimineren door een herbruikbare snackbox mee naar school te nemen? Zo draagt elk hapje bij aan een duurzamere toekomst.
Maak je set compleet
Wie de set graag vervolledigt, kan mixen en matchen met de andere favorieten van Trixie nu ook verkrijgbaar in de nieuwe dierenvrienden Mr. Triceratops, Mrs. Unicorn en Mr. Shark. Vul je rugzak met de bijpassende lunchbox, drinkfles en snackbox voor de ultieme set. Zo maak je niet alleen je lunch compleet, maar beperk je ook het gebruik van wegwerpverpakkingen. Gelukkig zijn de doosjes daarvoor niet minder gemakkelijk of speels. Met Trixie verandert elke lunch namelijk in een klein, magisch avontuur.
Na 20 jaar creativiteit rond de BR-03 collectie, voegt Bell & Ross een nieuw niveau van verfijning toe aan haar icoon met de BR-03 Skeleton. Deze lancering gaat gepaard met de “20 YEARS BOLD” campagne, die de geschiedenis van dit iconische vierkante horloge schetst. Een concept horloge met een krachtig design en subtiele details, de nieuwe BR-03 Skeleton is verkrijgbaar in drie complementaire versies, en toont Bell & Ross' expertise in skeletonisatie en lichtgevendheid. Of het nu in Black Ceramic, Lum Ceramic of Grey Steel is, de BR-03 Skeleton bevat een nieuw ontwikkeld uurwerk dat speciaal voor Bell & Ross is ontworpen.
Drie moderne interpretaties van skeletisering
Voor veel horlogeliefhebbers is skeletonisatie een complicatie op zich. Bij deze afwerkingstechniek worden componenten uitgehold en uitgesneden om hun ingewikkelde mechaniek te onthullen. Deze delicate operaties vereisen nauwkeurig vakmanschap, omdat dit “uitkleden” de intrinsieke technische kwaliteiten van het uurwerk niet in gevaar mag brengen. Daarom is een Skeleton-uurwerk altijd buitengewoon. De drie nieuwe BR-03 Skeleton modellen worden aangedreven door hetzelfde skelet uurwerk, ontworpen en exclusief vervaardigd voor Bell & Ross. “Door onze BR-03, een van de pijlers van onze collecties, te skeletten, hebben we een extra horlogemakersdimensie toegevoegd aan een alledaags uurwerk. We hebben de bruggen en de bovenste platen van het uurwerk herwerkt om de BR-03 een maximale verfijning te geven. Om dit concept te versterken, hebben we het hele horloge opnieuw ontworpen rond een specifieke X-vormige structuur, een symbool van verfijning en avant-garde. Door de luminescentie te versterken, wilden we een extra niveau van horologische verfijning toevoegen. Door tegelijkertijd drie versies met zeer verschillende benaderingen aan te bieden, stellen we dit horloge in staat zichzelf opnieuw uit te vinden en drie originele en innovatieve ontwerpen te omarmen,” legt Bruno Belamich, creatief directeur en medeoprichter van Bell & Ross, uit. Complementair en toch uniek in hun stijl en verhaal, benadrukt elk van deze drie horloges de creativiteit en horlogedeskundigheid van het merk. De BR-03 Skeleton trilogie vult een gat in de professionele collectie van Bell & Ross.
Een nieuw, toegewijd binnenwerk
De keuze voor een fijn skelet-uurwerk diende als inspiratiebron voor de horlogemakers van Bell & Ross. Hun ambitie om de mechanica van het horloge volledig te onthullen, leidde natuurlijk tot de creatie van een speciaal uurwerk. Met een gangreserve van 54 uur zorgt het nieuwe BR-CAL.328 kaliber - een automatisch, driehandig uurwerk zonder datum - voor de betrouwbaarheid en precisie van alle drie de BR-03 Skeleton versies. De bovenste bruggen vormen een X met hun vier dubbele armen die elk verbonden zijn met een van de vier bezelschroeven. Dit architectonische en technische X-vormige ontwerp versterkt de modernistische expressiviteit van de drie BR-03 Skeleton modellen.
Drie krachtige interpretaties
De drie versies van de nieuwe BR-03 Skeleton, gelijktijdig geïntroduceerd door Bell & Ross, gaan verder dan louter een ontwerpexercitie of een wijzerplaatanimatie. Deze horlogetrilogie verkent drie complementaire creatieve richtingen: De eerste gericht op transparantie, de tweede transformeert het professionele horloge in een gedurfd juweel, en de derde benadrukt luminescentie. Deze drie variaties tonen Bell & Ross' vaardigheid in materiaal vakmanschap en creatief horloge design.
BR-03 Skeleton zwart keramiek: De kracht van transparantie
De BR-03 Skeleton Black Ceramic verenigt de begrippen skelet en transparantie. De wijzerplaat en het uurwerk vormen een samenhangend geheel. Zwaar geïnspireerd door de technische zuiverheid en functionaliteit van de luchtvaart, is dit iconische Bell & Ross model - een vlaggenschip in de zwart keramische versie - opnieuw uitgevonden met skeletonization, een kenmerk van moderne fijne horlogerie. Zwart, een kleur die zeer bekend is bij luchtvaart- en ruimtevaartliefhebbers vanwege de aanwezigheid ervan in cockpitinstrumenten en stealth vliegtuigrompen, is ook nauw verbonden met de wereld van design. De 41mm zwarte keramische kast van de BR-03 Skeleton Black Ceramic fungeert als een modernistisch frame voor een eigentijds meesterwerk. De wijzerplaat is gemaakt van gerookt saffierglas en is voorzien van toegepaste zwarte “baignoire stijl” applique indexen gevuld met groen uitstralende witte Super-LumiNova (SLN), waardoor het X-vormige skelet-uurwerk volledig zichtbaar is. Leesbaarheid blijft een prioriteit voor Bell & Ross, een merk dat bekend staat om het ontwerpen van professionele instrumenten. Dit wordt gewaarborgd door instrument-stijl wijzers: de uren- en minutenwijzers zijn geskeletonneerd en gevuld met groen uitstralende witte SLN, terwijl de secondewijzer zwart is met een witte punt voor een betere zichtbaarheid. Voor technische en esthetische consistentie wordt de Black Ceramic versie geleverd met een zwarte rubberen band die wordt vastgezet door een microgestraalde zwarte PVD-gecoate stalen gesp, evenals een extra op de luchtvaart geïnspireerde zwarte klittenband.
BR-03 Skeleton Grijs Staal: Een metalen en mechanisch juweel
Met de stalen versie van de BR-03 Skeleton, ziet Bell & Ross een sporthorloge transformeren in een eigentijds juweel. Dit instrument onthult zijn inherente verfijning door het blootstellen van de automatische skeletonized BR-CAL.328 uurwerk door middel van de opengewerkte wijzerplaat. De wijzerplaat en het uurwerk vormen een samenhangend geheel. “De BR-03 Skeleton Grey Steel is een high-tech juweel. Deze horlogemachine wordt gepresenteerd als een sculptuur van staal. Het toont trots zijn kostbare en verfijnde aard, zoals blijkt uit tal van details: de gepolijste en satijnachtig afgewerkte kast, de facetgeslepen indexen - alles is ontworpen om licht op te vangen en te weerkaatsen. De reflecties zijn zorgvuldig bestudeerd. De fijngeslepen patronen op de opengewerkte wijzerplaat zijn gefacetteerd en behandeld met ruthenium voor extra schittering. De facettering van de wijzerplaat met skelet lijkt ook op die van een stealth-vliegtuig, de ultieme referentie in compromisloos avant-gardistisch design. Dit volledig metalen horloge is zowel een horologische sculptuur als een brutalistische machine met een ontwrichtend design,” legt Bruno Belamich uit. Deze luxere versie van de BR-03 Skeleton is gelimiteerd tot 250 stuks. Het wordt ook geleverd met twee verwisselbare banden: een zwarte rubberen band met een gepolijste en satijnachtig afgewerkte stalen gesp en een zwarte klittenband.
BR-03 Skeleton Lum Keramiek: De verrassingen van luminescentie
De BR-03 Skeletton Lum Keramiek is nog gedurfder en heeft een dubbele identiteit en een sterk visueel verhaal. Overdag is het een geraffineerd futuristisch horloge met een zwarte keramische kast, maar 's nachts verandert het in een buitengewoon uurwerk met lichtgevende eigenschappen. In veel opzichten zou het in een sciencefictionfilm thuishoren. Groene luminescentie, een belangrijk leesbaar kenmerk, is ook een van Bell & Ross' kenmerkende designelementen. Dit visuele designkenmerk is tot het uiterste doorgevoerd, waardoor het meest gedurfde en futuristische van de drie BR-03 Skeleton modellen is ontstaan. Hiervoor is de opengewerkte zwarte wijzerplaat geaccentueerd met lichtgevende SLN C3 aan de randen en geplaatst op een doorschijnende gerookte plaat die het uurwerk kleurt. “Het neonachtige fotoluminescentie-effect stelt ons in staat om de skeletonisatie te röntgenen, waardoor het een gemoderniseerde esthetische dimensie krijgt. De geskeletonneerde wijzerplaat volgt de contouren van de bruggen van het uurwerk, waardoor zwartgeblakerde tandwielen zichtbaar worden door het getinte saffierglas. Een groene Super-LumiNova omtrek volgt de uitsnijdingen en doet denken aan de verlichte grille van een auto. Hier wordt lichtgevend materiaal niet alleen gebruikt voor optimale leesbaarheid - iets waar we ons meestal op richten bij professionele horloges - maar ook als decoratief en horologisch afwerkingselement”, aldus Bruno Belamich. Dit zeer exclusieve horloge is gelimiteerd tot slechts 250 stuks en alleen verkrijgbaar bij Bell & Ross boutiques en via de officiële website. Net als de andere versies, wordt het geleverd met twee verwisselbare banden: een zwarte rubberen band met een gepolijste en satijn-afgewerkte stalen gesp en een zwarte klittenband.
Quick-Step biedt een unieke oplossing die de schoonheid van hout combineert met de gemoedsrust van waterdichte technologie. Geniet van de elegante uitstraling van hout zonder je zorgen te maken over waterschade. Of het nu gaat om morsen, spatten of de dagelijkse rommel, Quick-Step biedt als enige 100% waterproof laminaat en watertight parket die tot wel 72 uur bestand zijn tegen vocht. Met Quick-Step komt innovatie samen met interieurdesign, door trendsettende esthetiek te combineren met geavanceerde vloertechnologie. Met de breedste keuze aan waterdichte vloeren is er altijd een ontwerp dat perfect past bij jouw interieur.
Waterdicht laminaat sterk en onderhoudsvriendelijk
Waterdicht laminaat is de slimme keuze voor elk interieur, dankzij de sterke, onderhoudsvriendelijke eigenschappen en de realistische houtlook. Of het nu gaat om modderige schoenen of omgevallen drinkbekers, deze vloer is klaar voor alles wat het dagelijks leven met zich meebrengt. Het biedt de perfecte balans tussen stijl en functionaliteit, zodat je een vloer hebt die zowel prachtig oogt als bestand is tegen de uitdagingen van het dagelijkse gebruik. Dankzij de innovatieve, waterafstotende ‘HydroSeal’ coating, zijn de nieuwste laminaatvloeren van Quick-Step de eerste echt waterbestendige laminaatvloeren ter wereld.
Waterbestendig parket elegantie en duurzaamheid
Met waterdicht parket hoef je niet meer te kiezen tussen natuurlijke schoonheid en dagelijks gebruiksgemak. Het combineert de tijdloze charme van hout met moderne innovaties, waardoor het de ideale keuze is voor keukens, badkamers en drukke gezinswoningen. Of het nu gaat om omgestoten koffiekopjes of gezellige etentjes, waterdicht parket zorgt ervoor dat je interieur stijlvol en zorgeloos blijft. Zo kun je genieten van de luxe van een echte houten vloer, zonder de gebruikelijke zorgen—perfect voor het moderne leven. Het parket van Quick-Step is een industrieprimeur, met tot 72 uur waterbestendigheid dankzij een innovatieve afdichtingstechnologie die voorkomt dat vocht indringt.
Vinyl stijl en comfort in één
Waterdicht vinyl biedt de uitstraling van hout of steen, maar met extra comfort: het is warmer aan de voeten, geluidsdempend en onderhoudsvriendelijk. Het combineert de luxe van natuursteen of parket met een betaalbare en praktische oplossing, waardoor je kunt genieten van een stijlvolle vloer die er niet alleen mooi uitziet, maar ook zacht aanvoelt en elk geluid dempt. Of je nu houdt van warme houttinten of een stoere betonlook, waterdicht vinyl creëert de perfecte sfeer in huis—comfortabel, stil en zorgeloos. Mooie vloeren hoeven niet koud te zijn—met waterdicht vinyl heb je stijl en warmte in één.
Quick-Step's unieke oplossingen
Quick-Step biedt unieke waterdichte technologie, met een hydrofobe coating en een waterdicht klik-systeem dat zorgt voor 100% waterbescherming. Ontwikkeld door de toonaangevende vloerenexperts van Europa, combineert Quick-Step decennia aan vakkennis met geavanceerde technologie om de grenzen van vloerenontwerp te verleggen. In tegenstelling tot traditionele houten vloeren zijn de waterdichte oplossingen van Quick-Step krasbestendig, gemakkelijk schoon te maken en ontworpen om dagelijks gebruik en slijtage te weerstaan, waardoor ze ideaal zijn voor actieve huishoudens.
Quick-Step biedt een unieke oplossing die de schoonheid van hout combineert met de gemoedsrust van waterdichte technologie. Geniet van de elegante uitstraling van hout zonder je zorgen te maken over waterschade. Of het nu gaat om morsen, spatten of de dagelijkse rommel, Quick-Step biedt als enige 100% waterproof laminaat en watertight parket die tot wel 72 uur bestand zijn tegen vocht. Met Quick-Step komt innovatie samen met interieurdesign, door trendsettende esthetiek te combineren met geavanceerde vloertechnologie. Met de breedste keuze aan waterdichte vloeren is er altijd een ontwerp dat perfect past bij jouw interieur.
Waterdicht laminaat sterk en onderhoudsvriendelijk
Waterdicht laminaat is de slimme keuze voor elk interieur, dankzij de sterke, onderhoudsvriendelijke eigenschappen en de realistische houtlook. Of het nu gaat om modderige schoenen of omgevallen drinkbekers, deze vloer is klaar voor alles wat het dagelijks leven met zich meebrengt. Het biedt de perfecte balans tussen stijl en functionaliteit, zodat je een vloer hebt die zowel prachtig oogt als bestand is tegen de uitdagingen van het dagelijkse gebruik. Dankzij de innovatieve, waterafstotende ‘HydroSeal’ coating, zijn de nieuwste laminaatvloeren van Quick-Step de eerste echt waterbestendige laminaatvloeren ter wereld.
Waterbestendig parket elegantie en duurzaamheid
Met waterdicht parket hoef je niet meer te kiezen tussen natuurlijke schoonheid en dagelijks gebruiksgemak. Het combineert de tijdloze charme van hout met moderne innovaties, waardoor het de ideale keuze is voor keukens, badkamers en drukke gezinswoningen. Of het nu gaat om omgestoten koffiekopjes of gezellige etentjes, waterdicht parket zorgt ervoor dat je interieur stijlvol en zorgeloos blijft. Zo kun je genieten van de luxe van een echte houten vloer, zonder de gebruikelijke zorgen—perfect voor het moderne leven. Het parket van Quick-Step is een industrieprimeur, met tot 72 uur waterbestendigheid dankzij een innovatieve afdichtingstechnologie die voorkomt dat vocht indringt.
Vinyl stijl en comfort in één
Waterdicht vinyl biedt de uitstraling van hout of steen, maar met extra comfort: het is warmer aan de voeten, geluidsdempend en onderhoudsvriendelijk. Het combineert de luxe van natuursteen of parket met een betaalbare en praktische oplossing, waardoor je kunt genieten van een stijlvolle vloer die er niet alleen mooi uitziet, maar ook zacht aanvoelt en elk geluid dempt. Of je nu houdt van warme houttinten of een stoere betonlook, waterdicht vinyl creëert de perfecte sfeer in huis—comfortabel, stil en zorgeloos. Mooie vloeren hoeven niet koud te zijn—met waterdicht vinyl heb je stijl en warmte in één.
Quick-Step's unieke oplossingen
Quick-Step biedt unieke waterdichte technologie, met een hydrofobe coating en een waterdicht klik-systeem dat zorgt voor 100% waterbescherming. Ontwikkeld door de toonaangevende vloerenexperts van Europa, combineert Quick-Step decennia aan vakkennis met geavanceerde technologie om de grenzen van vloerenontwerp te verleggen. In tegenstelling tot traditionele houten vloeren zijn de waterdichte oplossingen van Quick-Step krasbestendig, gemakkelijk schoon te maken en ontworpen om dagelijks gebruik en slijtage te weerstaan, waardoor ze ideaal zijn voor actieve huishoudens.
Het elegante stadshorloge van Bell & Ross vindt zichzelf opnieuw uit met een nieuwe kast van 36 mm, waar fans van chique uurwerken alsook de vrouwelijke liefhebbers reikhalzend naar uitkijken. Een verfijnde en subtiele evolutie.
Een kwestie van grootte
Bell & Ross instrumentenhorloges staan bekend om hun precisie. Door het herontwerp van de BR-05 met een compactere kast van 36 mm en een significante dikte van 8,5 mm, is de onafhankelijke Frans-Zwitserse horlogemaker een ander soort uitdaging op het gebied van precisie aangegaan. “Elke millimeter telt, elke millimeter valt op”, zegt Bruno Belamich, creatief directeur en medeoprichter van Bell & Ross.
Is het nieuw? Absoluut. Om een kleinere versie van de BR-05 te kunnen aanbieden, moest elk element van dit verfijnd geconstrueerde horloge opnieuw worden ontworpen en in grootte worden aangepast. De BR-05 lijn heeft een complexe assemblage, met een bovendeel dat aan de kast is bevestigd en hermetisch is afgesloten door vier kenmerkende schroeven. Het ontwerpen van een kleinere kast in 36 mm vereiste een volledige heroverweging van het horloge om ervoor te zorgen dat de BR-05 36 mm niet helemaal anders of helemaal hetzelfde zou zijn als zijn grotere broers en zussen - een echt teken van onderscheid.
Een kwestie van keuze
Waarom de proporties van de BR-05 nu opnieuw bekijken, terwijl de lijn al een gevestigde waarde is in de collecties van Bell & Ross? Om in te spelen op nieuwe behoeften. “Eerst en vooral is het belangrijk op te merken dat de BR-05 collectie al enkele jaren verschillende afmetingen biedt. Gelanceerd in 40mm in 2019, is het horloge altijd geëvolueerd en heeft het grotere maten aangenomen voor complicaties: 41 mm voor GMT's en 42 mm voor chronografen,” legt Bruno Belamich uit.
“Design gaat niet alleen over ideeën, het gaat over keuzes. Vandaag kiezen we er duidelijk voor om deze lijn opnieuw te bekijken en een andere dimensie te geven. De persoonlijkheid van de BR-05, die we urban-friendly, veelzijdig en elegant willen maken, is ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van de gebruikers van een alledaags sportief-chique horloge. We hebben de proporties op de pols aangepast, zodat de armband beter past bij de morfologie van elke drager. Een andere belangrijke motivatie was om deze collectie toegankelijker te maken voor vrouwen,” voegt Belamich toe. De nieuwe BR-05 36mm is inclusiever en verfijnder en is ook een bewuste ontwerpkeuze.
Een kwestie van persoonlijkheid
De leesbaarheid van de wijzerplaat is een constante prioriteit voor de ontwikkelingsteams van Bell & Ross. Dezelfde aandacht voor detail heeft het ontwerp van de wijzerplaten van de nieuwe BR-05 36mm geïnspireerd. Verfijnde wijzers, gedurfde cijfers en toegepaste, goed zichtbare indexen gevuld met witte lichtgevende SLN versterken de samenhangende identiteit van de collectie.
Met kleuren variërend van zwart tot grijs, waaronder ijsblauw en parelmoer, geven de gelakte sunray-afgewerkte wijzerplaten hetzelfde horloge een verscheidenheid aan verschillende persoonlijkheden. De wijzerplaat is immers het gezicht van het horloge.
Dit karakter strekt zich uit tot de afwerking van de hoekige kast. De satijn geborstelde oppervlakken zijn perfect vlak en de gepolijste schuine vlakken benadrukken en versterken de overlappende volumes. Dit samenspel van gepolijst en satijn is ook terug te vinden op de stalen armband, die door zijn opmerkelijke soepelheid comfortabel aan alle polstypes past.
Een kwestie van functie
Om zijn doel te bereiken, concentreert de BR-05 36mm zich op de essentie: de nauwkeurige en leesbare weergave van uren, minuten en seconden. Deze drie zorgvuldig ontworpen wijzers dragen bij aan een duidelijke visie op wat een dagelijks horloge zou moeten zijn.
De uur- en minutenwijzers, geskeletonneerd en gevuld met wit SLN, zijn gepolijst en gerhodineerd. De secondewijzer, ook gerhodineerd, voegt een subtiel contrast toe. Een nieuw uurwerk drijft de BR-05 36mm aan: een mechanisch zelfopwindend kaliber met een gangreserve van 54 uur. Dankzij dit betrouwbare uurwerk blijft de BR-05 36mm relatief slank.
“We hebben de BR-05 36mm ontworpen als een tweevoudige versie van de BR-05. Het is niet alleen een focus op de belangrijkste functies van een horloge, maar ook een evolutie in proporties, terwijl we trouw blijven aan onze basisprincipes van betrouwbaarheid, precisie en comfort,” benadrukt Bruno Belamich.
Een kwestie van deze tijd
Een van de pijlers van de collecties van Bell & Ross, de BR-05 lijn, gelanceerd in 2019, biedt een eigentijdse visie op het stadshorloge. Zowel elegant als sportief, past het naadloos in alle aspecten van het moderne leven.
De nieuwe BR-05 36mm, ontworpen als een genderneutraal stuk, omarmt inclusiviteit door modellen aan te bieden die zowel vrouwen als mannen aanspreken. Trouw blijvend aan haar kernprincipes herinterpreteert Bell & Ross haar iconische “rond in een vierkant” ontwerp, direct geïnspireerd door het functionalisme van luchtvaartinstrumenten, in een kleinere versie van de BR-05.
DSM Keukens laat je interieur samensmelten in een harmonieuze woonruimte
» NIEUW INTERIEURCONCEPT VAN DSM KEUKENS: DSM MORE - » TIPS EN TRICKS VAN BINNENHUISARCHITECT
DSM Keukens breidt haar expertise verder uit met DSM More, een innovatief keuken- en interieurconcept dat harmonie en eenheid in huis brengt. Met DSM More stopt de keuken niet bij de deur, maar vloeit ze naadloos over in de leefruimte, het bureau en zelfs de slaapkamer. Dat zorgt niet alleen voor een esthetisch geheel, maar maakt ruimtes ook groter en multifunctioneler. DSM Keukens voorziet alvast enkele tips voor een harmonieus interieur op maat.
Een interieur dat bij je past
Met DSM More krijgen klanten de mogelijkheid om een consistente stijl door te trekken in de hele woning. “Een strakke, witte hoogglans keuken combineren met een landelijke woonkamer? Dat werkt niet,” zegt een van de binnenhuisarchitecten van DSM Keukens. De sleutel tot een samenhangend interieur is een doordachte stijl die over alle ruimtes heen wordt doorgetrokken. “Met DSM More kunnen klanten nu tv-meubels, inkomhallen, bureaus, dressings en wasplaatsen laten ontwerpen met dezelfde materialen en afwerking als hun keuken. Zo hoeven ze niet langer te zoeken naar ‘iets dat erop lijkt’ – alles past perfect.”
Dat concept is vooral interessant voor open ruimtes zoals lofts en moderne woningen, waar een visuele eenheid voor rust en balans zorgt. Door kleuren en materialen slim te combineren, ontstaat er een eenheid die de woonruimte groter en meer samenhangend doet aanvoelen.
Dressing op maat: van gesloten kast tot luxueuze inloopdressing
Ook in de slaapkamer brengt DSM Keukens een doordachte interieurvisie. Van een gesloten kast tot een luxueuze inloopdressing, de mogelijkheden zijn eindeloos. Dankzij een breed scala aan materialen en indelingsopties kunnen klanten hun dressing volledig laten aansluiten bij hun persoonlijke stijl en behoeften.
“Veel mensen onderschatten de impact van meubelgrootte op een interieur,” merkt de binnenhuisarchitect op. “Kleine meubels, tapijten en schilderijen kunnen een ruimte ‘awkward’ doen aanvoelen. Bij een dressing geldt hetzelfde: door te werken van muur tot muur en van vloer tot plafond oogt de ruimte veel eleganter.”
De trend van het moment: de bijkeuken
Extra opbergruimte is een must in een goed georganiseerde woning. Daarom wint de bijkeuken of wasplaats opnieuw aan populariteit. Opbergruimte in de keuken is vaak niet genoeg. Een bijkeuken biedt extra plaats voor boodschappen, kookgerei en huishoudtoestellen.
Maar ook ergonomie speelt daarbij een belangrijke rol: “Een wasmachine en droogkast op werkhoogte zijn voor sommigen een must. We ontwerpen kasten met een uitschuifbare plank om de wasmand op te zetten en werkruimtes waar je stofzuiger en schoonmaakspullen netjes verborgen blijven. En natuurlijk kan de bijkeuken qua stijl perfect aansluiten bij de keuken en het interieur.”
Werken en wonen in balans
De manier waarop we wonen en werken evolueert, en onze interieurs evolueren liefst mee. DSM Keukens biedt daarom met DSM More slimme oplossingen om werk- en woonruimtes naadloos te integreren. “We ontwerpen bureaus die je via schuifdeuren kunt opbergen, zodat een rommelige werkplek in een handomdraai verdwijnt,” vertelt de binnenhuisarchitect. “Heb je minder ruimte? Dan zijn er kasten met een uitschuifbare plank, ideaal voor wie sporadisch een werkplek nodig heeft.”
Daarnaast speelt verlichting een grote rol in het verbinden van ruimtes. “Een woonkamer verlichten met warm wit en vervolgens koele witte spots in de keuken? Dat geeft een onsamenhangend gevoel,” luidt het advies. “Over het algemeen is 2700° Kelvin (warm wit) ideaal: zowel functioneel als gezellig.” www.dsmkeukens.be
Sinds het begin hebben horlogemerken geprobeerd om een iconisch uurwerk te maken, dat direct herkenbaar is en waarmee ze hun wereldwijde reputatie kunnen vestigen. Een belangrijke uitdaging! In 2005 ging Bell & Ross deze uitdaging aan met de BR-01. Het unieke ontwerp, geïnspireerd op cockpitinstrumenten in de luchtvaart, werd al snel een handtekening van het merk. In 2025 brengt de “20 YEARS OF BOLDNESS” campagne de evolutie van dit instrumentenhorloge in kaart en viert de band tussen Bell & Ross en haar ambassadeurs of vrienden. Laten we eens terugblikken op de geschiedenis en de evolutie van de BR-01!
2005 - Creatie van de BR-01: Het icoon : Het verhaal begon in 2005 met de creatie van de BR-01, een revolutionair horloge dat de wereld van vliegtuigcockpits naar de horlogerie bracht. Het vierkante ontwerp, de vier zichtbare schroeven en de imposante kastmaat van 46mm betekenden een keerpunt voor Bell & Ross. Geïnspireerd door luchtvaartinstrumenten, is dit horloge niet slechts een accessoire maar een echt gereedschap. Het voldoet aan de eisen van piloten voor leesbaarheid en functionaliteit, terwijl het de tijdloze, robuuste esthetiek van luchtvaartinstrumenten belichaamt.
2006 - De creatie van de BR-03: De aanpassing : In 2006 onthulde Bell & Ross de BR-03, een compactere versie van de BR-01 met een kast van 42 mm, ontworpen om het iconische model toegankelijker te maken met behoud van de designelementen die de BR-01 succesvol maakten. De BR-03 behoudt de kenmerkende elementen van het originele model, waaronder de iconische “ronde in een vierkant” kast en de vier karakteristieke schroeven, maar met proporties die zijn aangepast aan een breder publiek.
2005-2025 - 20 jaar creativiteit en innovatie rond het Vierkant : Naast de 20ste verjaardag van de BR-01, vertegenwoordigt het horloge twee decennia van creativiteit en innovatie. In 2009 blies Bell & Ross de “Skull” beweging in de horlogerie nieuw leven in met de eerste BR-01 Skull. Het doodshoofd symbool, een centraal element van de wijzerplaat, introduceerde een baanbrekend ontwerp, dat in 2020 evolueerde tot de futuristische Cyber Skull. Al 20 jaar lang onthult het merk ook innovatieve concepten zoals de BR-03 Phantom (2007) met zijn subtiele “geheel zwarte” wijzerplaat en de BR 03-92 Heritage (2009), waarbij vintage codes en het patina van oude horloges opnieuw worden geïnterpreteerd. Sinds 2010 staat de “Flight Instruments” collectie centraal in de creaties van Bell & Ross. Het is een echte referentie in instrumentenhorloges en brengt de richtingaanwijzers van een cockpit naar de pols. In 2011 bood de BR-01 Red Radar, geïnspireerd door militaire radars, een unieke manier om de tijd af te lezen. Vorig jaar nog bood de BR-03 Horizon een horlogemakende interpretatie van de kunstmatige horizon, waarmee dit het 15e stuk van de serie werd. Bell & Ross omarmt ook complexe mechanismen zoals de tourbillon met de BR-X1 Chrono Tourbillon in 2015 en de BR-X2 Tourbillon in 2017, en brengt innovatie en prestaties naar haar professionele assortiment. Met behulp van innovatieve materialen zoals keramiek, brons en koolstofvezel verlegt het merk de grenzen van technologie en duurzaamheid, terwijl Super-Luminova®, gebruikt sinds 1994, zorgt voor optimale leesbaarheid. Na de lucht, richtte Bell & Ross zich op land met de BR-03 94 AeroGT in 2016, geïnspireerd door de futuristische concept car bedacht door mede-oprichter Bruno Belamich. De creaties van het merk bereikten nieuwe hoogten dankzij een verscheidenheid aan partnerschappen, het creëren van gelimiteerde edities met eskaders, raceteams en elite-eenheden zoals de RAID, waardoor de band met de luchtvaart en extreme activiteiten verder werd verstevigd. In 2017 breidde Bell & Ross haar collectie uit naar de onderwaterwereld met de BR-03 92 Diver, een professioneel duikhorloge met een innovatief ontwerp, dat bewijst dat een duikhorloge niet rond hoeft te zijn. De BR-01 symboliseert een breuk met traditionele horlogerie en viert niet alleen het 20-jarig bestaan, maar ook 20 jaar creativiteit en innovatie.
2023 - De nieuwe BR-03: Een subtiele evolutie : In 2023 herzag Bell & Ross de BR-03 kast met een verfijnde 41mm versie. Dit verschil van één millimeter markeert een subtiele maar significante evolutie in de esthetiek van het model. De uitdaging voor de ontwerpers van Bell & Ross was om de essentie van het originele model te behouden en tegelijkertijd te voldoen aan de nieuwe marktverwachtingen. Met deze update blijft de BR-03 trouw aan zijn erfgoed, terwijl het een meer verfijnd en eigentijds ontwerp biedt. Van de BR-01 tot de BR-03 is Bell & Ross geëvolueerd zonder ooit zijn kernidentiteit te verraden. De verfijnde aanpassing van het ontwerp met respect voor de principes die het merk succesvol maakten, toont Bell & Ross' toewijding aan innovatie en uitmuntendheid. De vele versies van de BR-03 belichamen de balans tussen de extreme functionaliteit van de luchtvaart en de verfijnde esthetiek van horlogerie.
2025 - Het skeleton uurwerk met de BR-03 Skeleton: De verhoging : Dit jaar vervolledigt Bell & Ross de BR-03 reeks, die zijn ontwrichtend design ontleent aan de BR-01. Een combinatie van horologisch erfgoed en technische innovaties, deze serie is beschikbaar in drie modellen uitgerust met een skelet uurwerk. Drie verschillende stijlen en drie unieke verhalen ontvouwen zich door materialen, afwerkingen en moderne technologieën: de BR-03 Skeleton Black Ceramic, de BR-03 Skeleton Grey Steel en de BR-03 Skeleton Lum Ceramic. De drie BR-03 Skeleton modellen delen een uniek uurwerk, exclusief ontworpen en vervaardigd voor Bell & Ross. Dit op maat gemaakte kaliber illustreert perfect de creativiteit en horlogemakers expertise van het merk, het leveren van uitzonderlijke technische prestaties en het benadrukken van de hoge precisie vakmanschap.
20 JAAR BOLDNESS: De verfijnde, avant-gardistische en innovatieve nalatenschap van de Bell & Ross-icoon
Stoutmoedig en avant-gardistisch, Bell & Ross was en is dat nog steeds in 2025! Na 20 jaar creaties rond de BR-01 collectie, voegt Bell & Ross een niveau van verfijning toe aan haar icoon met de BR-03 Skeleton. Deze lancering gaat gepaard met de “20 YEARS OF BOLDNESS” campagne, die de geschiedenis en de rijkdom van de creaties rond dit iconische vierkante horloge in kaart brengt. Medeoprichters Carlos Rosillo en Bruno Belamich zullen getuigenissen delen van vrienden en ambassadeurs van het merk. Ze zullen ook terugkomen op het oorspronkelijke idee en de uitdagingen van dit revolutionaire en gedurfde ontwerp dat de traditionele horlogewereld ontwrichtte.
opening nieuwe terminal in de haven van Barcelona.
De cruisedivisie van MSC Group heeft officieel de nieuwe MSC Barcelona Terminal ingehuldigd ter gelegenheid van het eerste bezoek van de EXPLORA II aan de nieuwe terminal – het tweede schip van het luxueuze oceaanreismerk Explora Journeys.
Hoogwaardigheidsbekleders die aanwezig waren bij de ceremoniële lintknipping waren onder andere Jose Antonio Santano Clavero, State Secretary for Transport and Sustainable Mobility van de Spaanse regering, Carlos Prieto, Central Government Delegate, Jordi Valls, Fourth Deputy Mayor for the Area of Economy, Tax, Economic Promotion and Tourism, Albert Dalmau, Minister of the Presidency of the Government of Catalonia, en Jose Alberto Carbonell, President of the Port of Barcelona. Daarnaast waren ook Pierfrancesco Vago, Executive Chairman, Cruise Division, MSC Group, Gianluca Suprani, SVP Global Port Development, MSC Cruises, en Anna Nash, Global President, Explora Journeys, aanwezig.
Pierfrancesco Vago verklaarde: “Barcelona is al meer dan veertig jaar een strategische partner voor MSC Group en meer dan 25 jaar voor MSC Cruises, en onze toewijding blijft onverminderd. De nieuwe terminal is niet alleen een investering in moderne haveninfrastructuur, maar toont ook aan dat wij volledig aansluiten bij de strategie van de stad voor een evenwichtiger en duurzamer toeristisch model, terwijl we tegelijkertijd positieve economische voordelen voor de regio creëren. We kijken uit naar dit nieuwe hoofdstuk met de haven van Barcelona, waar onze gasten van MSC Cruises en Explora Journeys kunnen genieten van de voordelen die deze moderne, innovatieve en duurzame cruiseterminal biedt.”
De iconische terminal is ontworpen door het gerenommeerde Catalaanse architectenbureau Ricardo Bofill Taller de Arquitectura. Dit avant-gardistische gebouw is ontworpen om een naadloze overgang te creëren met de cruise-ervaring. Vanaf het moment dat passagiers aankomen, beginnen ze aan een vloeiende reis die de elegantie, het comfort en de service weerspiegelt die ze aan boord zullen ervaren.
Het winkelgebied, de ruime wachtruimte met comfortabele zitplaatsen en de exclusieve VIP-lounge voor premium- en luxegasten zorgen voor een verfijnde pre-boardingervaring met een prachtig uitzicht. Buiten eert de keramische bekleding de rijke, door Gaudí geïnspireerde artistieke geschiedenis van Barcelona, met een kleur die doet denken aan de zee.
De terminal is zorgvuldig ontworpen met een sterke focus op milieuvriendelijke kenmerken en energie-efficiëntie en integreert energiebesparende technologieën en duurzame materialen. Dit omvat zonnepanelen en een optimaal gebruik van natuurlijk licht om de behoefte aan kunstmatige verlichting te minimaliseren, evenals een regenwateropvangsysteem dat water levert voor toiletten en groene zones om het waterverbruik te verminderen. Als erkenning voor haar energie-efficiëntie en milieubewustzijn heeft de terminal de Gold Leadership in Energy and Environmental Design (LEED)-certificering behaald.
Vanaf 2027 zal de terminal beschikken over walstroomaansluiting, waardoor aangemeerde schepen hun motoren kunnen uitschakelen en aansluiten op het lokale elektriciteitsnet. Dit zal de uitstoot in de haven volledig elimineren.
Deze zomer biedt MSC Cruises een keuze uit vijf schepen voor inscheping in Barcelona: MSC World Europa, MSC Seaview, MSC Seaside, MSC Magnifica en MSC Orchestra, als onderdeel van hun routes in de Middellandse Zee. Het luxeschip EXPLORA II zal gedurende het zomerseizoen regelmatig aanmeren, met Barcelona als een van haar belangrijkste thuishavens. Explora Journeys' EXPLORA II zal de betoverende wateren van de Westelijke Middellandse Zee doorkruisen en een reeks meeslepende reizen aanbieden die beginnen of eindigen in de bruisende stad Barcelona. Van de zonovergoten kusten van Sardinië tot de kleurrijke havens van de Franse Rivièra en de historische kustlijnen van Italië: elke route combineert ontspannen luxe met een diepgaande culturele ontdekking. Aan boord genieten gasten van verfijnde Europese elegantie, oceaangeïnspireerde wellness en zorgvuldig samengestelde ervaringen die hun band met de zee en elke bestemming verdiepen.
De Amazone heeft altijd tot de verbeelding gesproken. Hoewel het aanleiding geeft tot veel metaforen, is het beeld vaak ver verwijderd van de werkelijkheid. Dit uitgestrekte gebied strekt zich uit over negen Zuid-Amerikaanse landen en beslaat een gebied dat tien keer zo groot is als Frankrijk. Meer dan 60% van dit tropische woud, het grootste ter wereld, bevindt zich in Brazilië.
Toen de Portugese navigators in 1500 in Brazilië aan land gingen, telde deze dichte, rijke vegetatie, geïrrigeerd door talloze rivieren, naar schatting zo’n vijf miljoen inwoners. Vandaag de dag zijn er slechts 370.000 mensen, verdeeld over 188 groepen die 150 verschillende talen spreken. Tot op heden is er met 114 geïdentificeerde groepen nooit contact geweest.
Sinds de 17e eeuw zijn er steden ontstaan langs de Amazonerivier en zijn zijrivieren. Maar halverwege de twintigste eeuw begon een triest hoofdstuk in de overlevingsstrijd van de lokale bevolking: migratiestromen uit het zuiden van het land leidden tot ontbossing om plaats te maken voor veeteelt en sojateelt. Nieuwe wegen en de openstelling van waterwegen vergemakkelijkten de toegang houtkapbedrijven en gouddelvers.
Het regenwoud van de Amazone is, vooral aan de randen, onderhevig aan voortdurende roofbouw op de biodiversiteit. Elk jaar vergroten tienduizenden boerderijen hun areaal, knabbelen aan het immense woud en vernietigen geleidelijk de inheemse gebieden die het helaas omringen.
Het Amazonewoud is de enige plek ter wereld waar de luchtvochtigheid niet afhankelijk is van de verdamping uit de oceanen: elke boom werkt als een beluchter die honderden liters water per dag in de atmosfeer uitstoot en zo luchtrivieren creëert die zelfs groter zijn dan de Amazonerivier.
Satellietbeelden laten steevast een tropisch woud zien dat grotendeels door wolken wordt gemaskeerd. De dag waarop het oerwoud perfect zichtbaar is vanuit de ruimte zal ook de dag zijn waarop rivieren in de lucht verdwijnen, met catastrofale gevolgen voor onze planeet.
Deze tentoonstelling is de vrucht van zeven jaar menselijke ervaring en fotografische expedities - over land, water en door de lucht - naar een weinig bekend Amazonia dat ons blijft verbazen door de cultuur en vindingrijkheid van zijn volkeren, zijn mysteries, zijn kracht en zijn ongeëvenaarde schoonheid.
Dankzij de ondoordringbaarheid van het oerwoud hebben de mensen eeuwenlang hun traditionele levenswijze kunnen behouden. Vandaag de dag worden ze ernstig bedreigd, net als het voortbestaan van het woud.
Deze beelden getuigen van wat er nog bestaat voordat er nog meer verloren gaat. Als we willen dat het leven en de natuur uitroeiing en vernietiging overwinnen, is het de plicht van mensen over de hele planeet om het te helpen beschermen.
DE TENTOONSTELLING
Zeven jaar lang doorkruiste Sebastião Salgado het Braziliaanse Amazonegebied om het bos, de rivieren, de bergen en de mensen die er wonen te fotograferen. Dit diepe universum, waar de immense kracht van de natuur voelbaar is zoals op weinig andere plekken op de planeet, heeft het oog van de fotograaf doordrongen met opvallende beelden, waarvan de meeste voor het eerst aan het publiek worden getoond.
Begeleid door een geluidscreatie, een ware wereldsymfonie bedacht door Jean-Michel Jarre op basis van de concrete geluiden van het bos, geeft de tentoonstelling ook de stemmen en getuigenissen weer van de gefotografeerde indianengemeenschappen.
Deze meeslepende tentoonstelling in het hart van Amazonia, bedacht en ontworpen door Lélia Wanick Salgado, is een uitnodiging om te zien, te horen en na te denken over de toekomst van biodiversiteit en de plaats van de mens in de levende wereld.
EEN FOTOGRAFISCHE REIS
Na het Genesis-project, waarbij de meest afgelegen gebieden van de planeet werden gefotografeerd om hun majestueuze schoonheid vast te leggen, is de kunstenaar begonnen aan een nieuwe reeks reizen om de ongelooflijke natuurlijke diversiteit van het Braziliaanse Amazonewoud en de manier van leven van de mensen vast te leggen.
Hij bracht meerdere weken door in deze dorpen en fotografeerde tien etnische groepen. Vanaf kleine bootjes of vanuit de lucht onthullen Salgado’s beelden het complexe labyrint dat gevormd wordt door de kronkelende zijrivieren die de rivier voeden, de bergen die soms 3000 meter hoog zijn en de met water verzadigde luchten die ware hemelse rivieren creëren.
EEN WERELDSYMFONIE
De tentoonstelling belicht niet alleen de kwetsbaarheid van dit ecosysteem, maar toont ook de rijkdom van de geluidswereld in het Amazonegebied door de indrukwekkende foto’s van Salgado samen te brengen met een originele creatie van Jean-Michel Jarre, gebaseerd op een idee van Lélia Wanick Salgado en met gebruik van concrete geluiden uit het bos. Het ruisen van de bomen, de kreten van dieren, het gezang van vogels en het neerstortende water uit de bergen, ter plekke verzameld in het hart van het Amazonewoud, creëren een soundscape die is aangepast aan het werk van Salgado.
Jean-Michel Jarre werd in 1993 benoemd tot UNESCO-ambassadeur en is betrokken bij een aantal opmerkelijke projecten ter bevordering van tolerantie en cultureel pluralisme en ter bescherming van natuur en milieu.
EEN ONBETAALBAAR ERFGOED
Met meer dan 200 foto’s, vergezeld van enorme projecties van deze buitengewone natuurlijke omgeving, belicht de tentoonstelling de kwetsbaarheid van dit ecosysteem. De tentoonstelling laat zien dat in de beschermde gebieden waar de inheemse gemeenschappen wonen, die de voorouderlijke beschermers van het bos zijn, het bos bijna geen schade heeft geleden.
Documentaires stellen ons in staat om te luisteren naar de stemmen van degenen die in het bos leven en om de rijkdom van hun cultuur te begrijpen. Door de kracht van deze beelden hopen Sebastião en Lélia Salgado het denken en handelen te stimuleren voor het behoud van dit onbetaalbare erfgoed van de mensheid. Een tentoonstelling geproduceerd en gepresenteerd door Tempora, ontworpen door Lélia Wanick Salgado op muziek van Jean-Michel Jarre.
Zurich Insurance Group (Zurich) is de belangrijkste wereldwijde sponsor van de tentoonstellingstour. Met de sponsoring van “Amazônia” wil Zurich een breder publiek bewust maken van de noodzaak van concrete milieumaatregelen. Dit initiatief sluit aan bij het Zurich Forest Project, de langlopende samenwerking van de groep met Instituto Terra, de non-profitorganisatie opgericht door Lélia Wanick Salgado en Sebastião Salgado.
Tentoonstelling Icons van Steve McCurry op Brusselse Grote Markt
"ICONS nodigt uit op een reis doorheen de meest legendarische foto's uit de carrière van Steve McCurry en presenteert daarnaast een volledig nieuwe collectie beelden afkomstig uit zijn meest recente projecten. Maak kennis met een andere kijk op de wereld, in een visie vol kleur, verhalen en poëzie." - Biba Giacchetti, curator
Vanaf 3 april is de tentoonstelling ICONS van Steve McCurry in Brussel, te zien in de tentoonstellingsruimte op de Grote Markt. ICONS nodigt uit op een reis doorheen de meest legendarische foto's uit de carrière van Steve McCurry en presenteert daarnaast een volledig nieuwe collectie beelden afkomstig uit zijn recente projecten. Maak kennis met een andere kijk op de wereld, in een visie vol kleur, verhalen en poëzie.
Deze tentoonstelling is een van de meest uitgebreide retrospectieven van de Amerikaanse fotograaf en omvat meer dan 100 grootformaatfoto’s. Bezoekers ontdekken McCurry’s meest iconische beelden, waaronder het legendarische portret van de jonge Afghaanse Sharbat Gula uit 1984, dat in 1985 de cover van National Geographic sierde. Daarnaast zijn er tal van andere beroemde opnames uit zijn 40-jarige carrière te zien, evenals recent werk. Een extra troef? De tentoonstelling wordt verrijkt met een audiogids waarin McCurry zelf toelichting geeft bij 41 van zijn foto’s.
Steve McCurry is een van de meest gerenommeerde hedendaagse fotografen en een bron van inspiratie voor velen, vooral voor jonge generaties die in zijn beelden een manier zien om het heden te begrijpen. Elke foto vertelt een gelaagd verhaal vol emoties en ervaringen, waardoor de kijker in contact komt met diverse realiteiten en perspectieven op het leven.
Onder de artistieke leiding van Biba Giacchetti biedt de tentoonstelling ICONS het publiek een intieme en meeslepende reis door het fotografische universum van Steve McCurry. Bezoekers worden meegenomen in een soort dans met mensen van verschillende leeftijden, culturen en achtergronden, die McCurry op verrassende wijze en met een bijzondere natuurlijkheid heeft afgebeeld. De toeschouwer reist van Afghanistan naar India, van Zuidoost-Azië naar Afrika, van Cuba naar de Verenigde Staten, en van Brazilië naar Italië. Dit alles dankzij een fascinerend repertoire van beelden waarin mensen de hoofdrol spelen.
De scenografie van de tentoonstelling wordt verrijkt met video's over McCurry’s reizen, avonturen en het vak van fotograaf. Deze beelden bieden een unieke inkijk in zijn leven, onthullen de context achter bepaalde foto’s en laten ons meer ontdekken over de mensen die erin figureren. Daarnaast toont de tentoonstelling McCurry’s indrukwekkende carrière en de evolutie van zijn fotografische werk. Zijn beelden getuigen van een diepgeworteld verlangen om de emoties van het menselijk bestaan te delen – van pijn en vreugde tot pure verwondering.
Deze evenementtentoonstelling wordt in Brussel gepresenteerd dankzij het Belgische bedrijf Exhibition Hub, in samenwerking met het Spaanse bedrijf Sold Out.
PRAKTISCHE INFORMATIE : Data : Tentoonstelling: vanaf 3 april tot begin september 2025 - www.mccurryicons.com
Openingstijden : Alle dagen, behalve op dinsdagen: 10u-18u - Tijdens schoolvakanties en feestdagen: elke dag, inclusief dinsdagen, van 10u tot 18u – Locatie : Grote Markt 5, 1000 Brussel
Tarieven : Volwassenen (vanaf 26 jaar): € 16,00 - Jongeren (6-25 jaar): € 12,00 – Gratis voor kinderen onder de 6 jaar - Gezinspakket (2 volwassenen en 2 kinderen): € 14,00 per persoon - Groepen (vanaf 15 personen): € 14,00 - Artikel 27: € 1,25 - Personen met een handicap: € 12,00 - Scholieren: € 8,00 – illustraties Steve McCurry
Interkome speelt in op trend met speciale workation-zoekfunctie
Workations zijn in opmars. Mensen combineren hun werk meer en meer met vakantie en dat is ook Interhome niet ontgaan. De aanbieder van vakantiewoningen speelt hierop in met een speciale zoekfunctie die het makkelijk maakt om de perfecte woning te vinden om focus en ontspanning met elkaar af te wisselen. In het uitgebreide aanbod van Interhome is er voor elke digital nomad een geschikte werkplek op locatie te vinden.
Een succesvolle workation vereist een stabiele en snelle internetverbinding en een rustige werkplek. Interhome speelt hierop in met een speciale filter op de website, waarmee vakantiewoningen die aan deze eisen voldoen eenvoudig te vinden zijn. Met een aanbod in 15 landen is er altijd een ideale bestemming te vinden. Blijf dichtbij in Nederland en België of ga wat verder weg naar Zweden. Geniet van de zon in Italië of zoek de kou op in Noorwegen. Werk met je voeten in het zand aan de Portugese kust of begin de dag met een kop koffie en een adembenemend uitzicht op de Zwitserse bergen. In het uitgebreide aanbod van Interhome is er voor elk wat wils.
Groeiende interesse in werkvriendelijke vakantiewoningen
Volgens Thibault Van Look, Country Manager van Interhome België, is de interesse in workations duidelijk toegenomen: “We zien dat steeds meer klanten expliciet op zoek zijn naar vakantiewoningen die geschikt zijn om te werken. Eigenaren van onze vakantiewoningen spelen hierop in door hun accommodaties ‘thuiswerk-proof’ te maken. Ze zorgen voor snellere wifi, extra bureauruimte en andere voorzieningen die het thuiswerken comfortabeler maken.”
Ook vanuit de zakelijke markt groeit de vraag naar vakantiewoningen die geschikt zijn voor thuiswerken. “We zien een stijgende interesse voor samenwerkingen met bedrijven zoals Your Ideal Office, die zich volledig richten op het aanbieden van workation-locaties. Deze stijgende vraag toont aan dat mensen steeds vaker werk en ontspanning willen combineren,” aldus Van Look.
Een greep uit Interhome’s workation aanbod
Vakantiehuis Paradiset in Zweden : Midden in de serene Zweedse natuur biedt dit moderne vakantiehuis voor 6 personen de ideale setting om ongestoord te werken. Met snelle wifi, een privé-sauna en een prachtig meer in de buurt combineer je productiviteit met ontspanning. In de zomer sluit je je werkdag af met een barbecue aan het water, terwijl je in de winter opwarmt bij de open haard.
Vakantiehuis Les Silènes in Zwitserland : Begin je werkdag met een panoramisch uitzicht op de Zwitserse bergen in deze sfeervolle houten chalet voor 4 personen. Dankzij de wifi blijf je verbonden. In de winter combineer je werken moeiteloos met skiën en warm je na een dag op de piste weer op bij de open haard. In de zomer trek je eropuit voor wandelingen, paardrijden of een potje golf in de buurt.
Vakantiehuis Casa da Torre in Portugal : In het charmante Portugese stadje Abadim biedt dit sfeervolle vakantiehuis voor 7 personen de perfecte balans tussen werk en ontspanning. Neem een verfrissende duik in het zwembad tussen vergaderingen door en geniet van het indrukwekkende bergpanorama. Leef je in de avond uit aan de biljarttafel of met een spelletje tafelvoetbal.
Vakantiehuis Olivia 1 in Kroatië : Werk en ontspanning gaan hand in hand in deze ruime, lichte woning voor 10 personen in zonnig Kroatië. Met een snelle wifi-verbinding en een laadstation voor elektrische auto’s is het huis volledig uitgerust voor remote werken. Neem een duik in het privézwembad of loop naar het strand om even op te laden.
Vakantiehuis Domicile adoré in Oostende : Toe aan een inspirerende werkomgeving dicht bij huis? Dit ruime vakantiehuis in Oostende, geschikt voor 6 personen, biedt alle comfort om productief te zijn. Begin je dag gefocust, en maak in de namiddag een verkwikkende strandwandeling. Met een prachtige tuin, vijver, open haard en hottub is er altijd een fijne plek om te werken én te ontspannen. www.interhome.be - Beelden Interhome
: terug naar de basis met een nieuwe ijsblauwe wijzerplaat
De Alpiner Extreme Automatic-familie breidt uit! Speciaal voor dit model is er een nieuwe exclusieve blauwe variant gecreëerd. Hiermee keert de Alpiner terug naar zijn roots met een stralend gletsjerblauw, een weerspiegeling van de bergmassieven, met precies de juiste balans van helder blauw en grijs. Dit horloge zit in een kussenvormige stalen kast van slechts 39 x 40,5 mm en straalt een discrete en subtiele sportieve elegantie uit. In het hart klopt het zelfopwindende AL-525 kaliber met een looptijd van 38 uur. Op de wijzerplaat prijkt het driehoekige motief van de Alpentoppen, met een datum op 3 uur en drie wijzers.
Alpina's emblematische collectie, de Alpiner Extreme Automatic, wordt vandaag de dag geprezen om zijn bijzondere kwaliteiten, die buiten de gebaande paden gaan. Eerst en vooral is er de kenmerkende vorm van de kast. Met zijn gereduceerde afmetingen combineert het uurwerk de perfectie van de cirkel met de kracht van een kussenvormige architectuur, een vierkant met zachte hoeken en vloeiende, licht gebogen lijnen.
Dit zeldzame ontwerp in de horlogerie stelt Alpina in staat om het meesterschap in traditionele afwerking van de horlogerie te bevestigen. Het oppervlak van de bezel is verticaal gesatineerd geborsteld, in dezelfde richting als de drie schakels van de stalen armband. Het kussen is cirkelvormig gesatineerd, wat voor een opvallend contrast van oppervlakken zorgt, terwijl alle randen van de kast en de armband afgewerkt zijn met een oogverblindende spiegelglans die de verdwijnende lijnen benadrukt. Dankzij dit samenspel van afwerkingen combineert de Alpiner Extreme Automatic op subtiele wijze de aantrekkingskracht van verfijnde Zwitserse horlogerie met de kracht van een tool watch dat klaar is voor avonturen buitenshuis.
Het hart van deze verfijnde compositie wordt gevormd door de iconische wijzerplaat van de Alpiner Extreme-lijn, waarvan de nieuwe kleur speciaal voor dit model is ontworpen. Het driehoekige reliëfmotief is nu uitgevoerd in exclusief gletsjerblauw. Het horloge keert terug naar Alpina's oorspronkelijke speeltuin, de gletsjers van de bergtoppen, waar het de heldere, lichtgevende tint van het in het ijs gevangen water aan ontleent, verrijkt met een lichte tint van steengrijs.
De uurmarkeringen en de uur- en minutenwijzers zijn bedrukt met lichtgevend materiaal om optimale leesbaarheid te garanderen, zelfs in het donker. Bij daglicht zullen de gefacetteerde uurmarkeringen altijd een hoek vormen met het licht, net als elk van de drie met de hand gepolijste wijzers. Tot slot is de kroon op 3 uur, in dezelfde operationele sfeer, voorzien van een rubberen grip om een stevig houvast te garanderen. Verschillende elementen (wijzerplaat, tegengewicht van de secondewijzer, kroon en bezelschroeven) doen denken aan het Alpina-logo, de perfecte driehoek die de besneeuwde toppen van de Alpen afbeeldt.
De wijzerplaat van de nieuwe Alpiner Extreme Automatic is voorzien van een ontspiegeld saffierglas. Deze bergavonturier is waterbestendig tot 200 meter en past met zijn originele wijzerplaat bij alle hedendaagse levensstijlen!
Maximale bescherming, betere verzorging. Je huid beschermen tegen zonneschade, haar verzorgen én tekenen van huidveroudering doen vervagen? Vanuit dat oogpunt ontwikkelde Germaine de Capuccini haar zonbeschermingsgamma. Timexpert Sun is een compleet assortiment zonnefilters met de beproefde effectiviteit van de anti-aging verzorgingsproducten van Germaine de Capuccini. Alle producten uit de zonnelijn zijn vrij van ingrediënten die schadelijk kunnen zijn voor de oceaan, het zeeleven of de koraalriffen.
Zorg goed voor je huid. Bescherm de aarde.
Als onderdeel van haar inzet voor duurzaamheid, ontwikkelde Germaine de Capuccini producten met oog voor uw huid en het milieu. De producten zijn Ocean Safe en Water Resistant met een samenstelling die het wegspoelen van de ingrediënten van de huid in de zee beperkt, wat noodzakelijk is om het mariene milieu te beschermen : Hoog percentage biologisch afbreekbare ingrediënten – Siliconenvrij - Zonder microplastics, met natuurlijke biologisch afbreekbare silicium - Natuurlijke ingrediënten - Fysische filters - Vrij van oxybenzone en octyl-methoxycinnamate
Samenstelling met drievoudige werking.
ANTIOXIDEREND : Voorkomt versnelde afbraak van collageen en elastine. Het remt de schade af die veroorzaakt wordt door de vrije radicalen op celniveau en het stimuleert de natuurlijke antioxiderende van de huid van binnenuit.
ANTI-POLLUTIE : Voorkomt hyperpigmentatie op de huid na blootstelling aan blauw licht of een vervuilde omgeving.
KALMEREND : Vermindert de ontstekingsreactie op celniveau na blootstelling aan de zon: het beperkt het rood worden van de huid tot een minimum.
Omdat elk huidtype anders reageert, ontwikkelde het merk haar succesrecept in verschillende texturen: van oliën tot crèmes en emulsies en zelfs make-up met een hoge beschermingsfactor. Een vervelend, prikkelend gevoel in de ogen is ook verleden tijd, want alle producten zijn Eye-Safe.
Optimaal huidherstel. Net zo belangrijk als bescherming is het herstel van je huid nadien. En dat bevorder je met aangepaste Aftersuns voor gelaat of lichaam. Ze smeren heerlijk licht, verkoelen en zijn verrijkt met Skinbiome Repair. Dit complex is een synergetische combinatie van probiotica en prebiotica die de bacteriële flora weer in evenwicht brengt en de natuurlijke bescherming van de huid stimuleert.
Gezond bruinen zonder zon. Het is aangetoond dat 75% van de tekenen van huidveroudering door zonnestraling ontstaat. Ultravioletstraling (UVA/UVB) en infraroodstraling (IR-A) dringen door tot in het hart van de cel en veranderen daar de genetische code. Deze onherstelbare schade wordt in de loop der jaren opgebouwd en wordt na verloop van tijd zichtbaar. Daarom vindt Germaine de Capuccini het belangrijk om ook een gamma bruin-zonder-zonproducten aan te bieden, en zonnemake-up met een beschermingsfactor, om zonder zon ook een prachtig naturel tintje te krijgen.
Beschikbaar bij je GdC Skin Expert. Vind het dichtstbijzijnde salon op www.germainedecapuccini.com/bx_nl
Bang & Olufsen presenteert de Atelier Limited Edition Beosound Level Frosted Green, onderdeel van een beperkt aantal producten uit het Atelier-programma die het summum van geluidskwaliteit en vakmanschap vertegenwoordigen.
De Beosound Level is slim genoeg om overal te spelen en slank genoeg om in elke ruimte te passen. Hij past zijn weergave aan zijn positie en omgeving aan en zorgt voor akoestische precisie, of hij nu rechtop staat, plat ligt of aan de muur is bevestigd. Met zijn opmerkelijke helderheid en diepte brengt deze limited edition luidspreker elke ruimte tot leven.
Bang & Olufsen heeft zich bij het creëren van deze Edition laten inspireren door de cyclische schoonheid van de seizoenen, waarin de winter geleidelijk overgaat in de levendigheid van de lente. Om deze visie tot leven te brengen, is er een stoffen bekleding op maat gemaakt met een naadloze overgang van zacht, stoffig groen met een vleugje wit naar dieper, rijker groen. Het aluminium frame versterkt deze overgang en heeft een opvallend samenspel van gepolijste en matte afwerkingen die de delicate balans tussen vorst en dooi symboliseren.
Beosound Level Frosted Green (2500 EUR) is gelimiteerd tot 85 gegraveerde en genummerde exemplaren en is vanaf 27 maart verkrijgbaar bij bang-olufsen.com en geselecteerde winkels.
Atelier biedt klanten de mogelijkheid om op maat gemaakte producten te creëren in samenwerking met zijn meester-ambachtslieden in Struer, Denemarken. Deze mijlpaal onderstreept de rijke erfenis van het merk van ongeëvenaarde geluidskwaliteit en vakmanschap, en biedt mogelijkheden voor persoonlijke expressie door middel van one-of-a-kind creaties en een scala aan aanpassingsmogelijkheden.