Ga je mee op ontdekkingsreis? Deze zomer duikt Trixie met al jouw favoriete dierenvriendjes de natuur in, en iedereen mag mee! De dolle beestenbende van Trixie zorgt ervoor dat jouw peuter of kleuter op elk avontuur voldoende drinkt. Jouw favoriet dierenvriendje is de ideale metgezel om de natuur in te trekken. Bovendien met respect voor de natuur, want zowel de drinkflessen als de rugzakken worden gemaakt van duurzame materialen. Waar wacht je nog op? Vul je drinkfles met verfrissend water en stop hem in je rugzak: het avontuur kan beginnen!
Waterspel
Na een fijne trektocht, houden we even halt bij een frisse poel. Mrs. Elephant en Mrs. Rabbit nemen hier de tijd om samen af te koelen met een flinke slok water. De drinkflessen van Trixie worden vervaardigd uit roestvrij staal. Ieder model is licht, bestand tegen beschadigingen en laat geen schadelijke stoffen vrij in het water. Bovendien heeft de Trixie drinkfles een handige drinktuit van hoge kwaliteit. Hoera! Geen lekkende drinkfles in de rugzak. Opnieuw bijgevuld? Let’s go.
Een rugzak vol fantastische avonturen
Na een spannende reis en het eindeloos klimmen, springen en spelen, zetten we onze rugzak weer in de kast. Zonder vlek of scheur, want de beestige rugzakken van Trixie zijn gemaakt van hoogwaardig katoen wat hen een uitzonderlijke kwaliteit geeft. Bovendien switcht Trixie momenteel naar 100% gerecycleerd katoen en daarnaast worden de rugzakken ook afgewerkt met een beschermende coating voor een moeiteloos onderhoudsgemak. Dankzij deze waterafstotende beschermlaag druppelt ook regen er mooi van af. De rugzakken van Trixie gaan kortom jarenlang mee en vangen de fantasie en alle herinneringen van je peuter of kleuter op.
Kinderen hebben van jongs af aan een oneindige fantasie die ze ongestoord gebruiken om de wereld rondom te ontdekken. Geïnspireerd op deze unieke en grenzeloze verbeeldingskracht brengt het Belgische Trixie een uitgebreid assortiment aan producten die kinderen van baby tot en met de kleuterschool vergezelt op hun creatieve avonturen. Van tijdloos en warm kinderkamertextiel tot vrolijke back-to-school essentials, van speelgoed voor urenlang plezier tot heerlijk eetgerei. Bij Trixie streven ze ernaar om vreugde, functionaliteit en verbeelding in het leven van alle kinderen te brengen. Een diep respect voor de planeet is daarbij essentieel, want de toekomstige planeet is het speelveld voor de volgende generatie kinderen. Dankzij een holistische aanpak staat Trixie garant voor duurzame en kwalitatieve producten, die zowel kinderen als ouders zullen aanspreken. www.trixie-baby.com
Eerste editie van de Arkea Ultim Challenge - Brest
Met minder dan acht maanden te gaan voor de start van de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest, was 21 juni een belangrijke mijlpaal. Het was toen, 200 dagen voor het geplande vertrek op 7 januari 2024 van de eerste solozeilrace rond de wereld speciaal voor de Ultim 32/23-klasse, dat het evenement de Zwitserse horlogemakers Alpina verwelkomde als officiële timekeepers. Om de symbolische datum te markeren, werd een aftelklok geïnstalleerd in de Ateliers des Capucins in Brest op de Place des Machines, het toekomstige zenuwcentrum van dit epische avontuur.
De voorbereidingen vinden al buiten de schijnwerpers plaats: na de traditionele winterperiode op de scheepswerven hebben de schippers van de Ultim 32/23 en hun teams de afgelopen weken allemaal gezeild en meerdere proefvaarten uitgevoerd met aanpassingen, optimalisaties en technische tests. Ze hebben allemaal hetzelfde doel: de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest winnen. Voor de allereerste keer zal deze zeilrace rond de wereld schippers tegen elkaar laten strijden aan boord van enorme trimarans boordevol technologie en innovatie.
Alpina: durf, avontuur en innovatie
De race start op 7 januari 2024 in Brest - 200 dagen na 21 juni. Dit was een bijzonder belangrijke datum voor de teams, de organisatoren (OC Sport Pen Duick), de titelsponsor (Arkea) en de hoofdsponsors (de districts- en gemeentebesturen van Brest, de regio Bretagne en het provinciebestuur van Finistère), omdat de Zwitserse horlogemaker Alpina hen vergezelde op dit ongekende avontuur. Alpina, dat in 2023 zijn 140e verjaardag viert, is altijd geïnspireerd geweest door een geest van avontuur en een gevoel voor innovatie. Het bedrijf vond het concept van het sporthorloge uit: een uurwerk dat onder alle omstandigheden uitzonderlijke betrouwbaarheid kon bieden.
Vanaf het begin heeft het Maison zich laten inspireren door de wereld van het bergbeklimmen om extreme uitdagingen aan te gaan en zijn dapperheid te belichamen. Daarbij heeft het robuuste partnerschappen opgebouwd met degenen die de hoogte in willen, zoals blijkt uit de toewijding als officiële horlogeleverancier van de Franse Ski Federatie. Dit jaar biedt Alpina sensatiezoekers overal nieuwe toevoegingen aan de Extreme-lijn, klaar om alle soorten omgevingen te trotseren.
Een uitdaging over de oceanen
Alpina deelt al sinds de jaren 60 de waarden van de maritieme wereld door het creëren van het Seastrong 10 duikhorloge (waterbestendig tot 200 meter) en de Yachttimer-serie voor liefhebbers van plezierjachten en zeilen. Met het verstrijken van de tijd heeft Alpina nauwe relaties opgebouwd met de moedigste ontdekkingsreizigers in de meest veeleisende omgevingen. Nu maakt het merk zich op voor de wereld van de jachtraces, door de oceanen te bevaren met de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest.
Het merk is er trots op de meest extreme menselijke en technologische prestaties in de jachtracerij te ondersteunen in haar hoedanigheid als Officiële Tijdwaarnemer. Vastberadenheid, uitmuntendheid en discipline zijn allemaal belangrijke kenmerken van dit avontuur - en van Alpina, vanaf het begin.
Om de mijlpaal van 200 dagen voor de start van de race te vieren, hebben ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest en Alpina een fysiek aftelklokscherm geïnstalleerd in de Ateliers des Capucins in Brest. De locatie is zorgvuldig gekozen: het wordt een van de zenuwcentra voor alle belanghebbenden in de aanloop naar de grote dag.
Wat ze zeiden:
Joseph Bizard, Managing Director, OC Sport Pen Duick: "Er zijn veel belangrijke data in deze oceaanzeilrace en 21 juni is er daar één van. Over 200 dagen gaan gerenommeerde schippers en topteams een historische uitdaging aan die de menselijke verbeelding al lang te boven gaat. We zijn blij dat we kunnen rekenen op de krachtige steun van onze partners in dit avontuur, en verheugd om Alpina als een van hen te verwelkomen. De fabrikant heeft altijd vooropgelopen bij sportieve uitdagingen en wordt vandaag de officiële timekeeper voor de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest. Nu is het aftellen echt begonnen!"
Yasmina Pedrini, hoofd communicatie van Alpina: "Alpina is er trots op om de krachten te bundelen met de ARKEA ULTIM CHALLENGE - Brest. Al sinds de oprichting in 1883 draait het ethos van onze fabriek om het verkennen van de natuur. Deze reis over zee vraagt om vastberadenheid, betrokkenheid en discipline van de deelnemers. Alpina houdt vast aan deze waarden, zoals blijkt uit het team van bergbeklimmers, atleten en ambassadeurs van ons merk. Ons engagement is voor de lange termijn, loopt tot 2025 en omvat de volgende zeilrace Route du Rhum-Destination Guadeloupe, die de grootste oceaanvloot van jachten van alle klassen samenbrengt die ooit dezelfde startlijn passeerde."
Range Rover baat tijdens de zomermaanden een pop-upstore uit op het Albertplein in Knokke-Heist. Het bekende plein kreeg een heuse facelift en werd feestelijk omgedoopt tot Place M'as-tu vu. De voertuigenbouwer wil de bezoekers van de pop-upstore een zo comfortabel mogelijke ervaring bieden en vroeg aan Marie's Corner om de loungeruimte in te richten.
De Belgische specialist van de tailor made zitbank werkte daarvoor samen met de lokale verdeler Serendipity Store. Het uitgangspunt? Een sfeer creëren in lijn van het verwachte niveau. De artisanale meubelbouwer koos voor witte zitbanken Urbana met stof uit kuleerbreisel, Perry armstoelen, Alvin poefs en Casper krukken. Het resultaat is een coherent geheel dat aangevuld wordt door opvallende lage tafels uit Mortex.
De pop-upstore van Range Rover blijft nog open tot 8 oktober 2023 en sluit tegelijkertijd af met Zoute Rally.
Marie's Corner staat onder de leiding van Philippe Vanhemelen en Serge Silber en is uitgegroeid tot een referentiespeler in de sector van de zitbanken. Het Belgische huis is internationaal actief en is populair dankzij de flexibele manier van werken en het vermogen om Europese stijlen een eigen identiteit te geven. Het gamma bestaat uit meer dan 150 onuitgegeven en personaliseerbare modellen
Een feest van kleur, transparantie en mechanische bekwaamheid
Only Watch, de tweejaarlijkse veiling van eenmalige luxe horloges, keert terug in 2023 en belooft groter en beter dan ooit te worden. Maurice Lacroix is al lange tijd supporter van het goede doel en keert dit jaar terug met een opmerkelijke creatie in een saffierkristallen kast. Het model omvat een oogverblindende reeks tinten en is voorzien van een met de hand opgewonden manufactuur uurwerk.
Maurice Lacroix, het horlogemerk uit de Jura, staat alom bekend om zijn urban-thema-uurwerken met een hoge toegevoegde waarde. Maar ondanks het grote commerciële succes, vooral met het populaire AIKON-model, blijft het Zwitserse bedrijf zich ook inzetten om iets terug te geven aan de maatschappij.
In 2009 deed Maurice Lacroix voor het eerst mee aan Only Watch en sindsdien is het bedrijf dat blijven doen. Het tweejaarlijkse liefdadigheidsevenement zamelt geld in voor onderzoek naar Duchenne spierdystrofie. Met verschillende merken die deelnemen en elk een uniek horloge maken, is het populaire platform een bron van creativiteit gebleken. Only Watch is zelfs een soort laboratorium geworden waar nieuwe materialen en technieken voor het eerst worden getoond, soms voordat ze uiteindelijk op de markt worden gebracht.
Only Watch heeft een reputatie verworven als het gaat om het tonen van de talenten van de meest bekwame ambachtslieden, ontwerpers en vakmensen, met als hoogtepunt dat de veiling legioenen horofielen aantrekt, die allemaal op zoek zijn naar een buitengewoon uurwerk.
In de loop der jaren heeft Maurice Lacroix een aantal uitstekende horloges gemaakt en dit jaar belooft geen uitzondering te worden. De Maurice Lacroix Only Watch 2023 wordt gepresenteerd in een 43mm saffieren kast, een primeur voor het Maison. Het gebruik van het heldere materiaal strekt zich uit tot de lunette en de kroon. Het maken van een saffierkristallen kast neemt veel tijd in beslag en vereist vele uren polijsten. Naast zijn kleurloze zuiverheid is saffier ongelooflijk hard. Het meet 9 op de schaal van Mohs, alleen overtroffen door diamant die een hardheid van 10 heeft.
Gebruikmakend van de doorzichtige eigenschappen van saffier, heeft Maurice Lacroix dit liefdadigheidshorloge uitgerust met een skeletbeweging, het met de hand opgewonden Manufacture Calibre ML330, dat een subliem zicht biedt van voor naar achter. Het resulterende ontwerp stelt de drager in staat om tal van componenten te zien, die normaal gesproken uit het zicht worden gehouden, pulseren met leven.
Het gedurfde gebruik van kleur is een terugkerend thema van Only Watch en dit jaar vormt daarop geen uitzondering. Geïnspireerd door het werk van de wereldberoemde kunstenaar Victor Vasarely, heeft de liefdadigheidsinstelling de deelnemende merken altijd aangemoedigd om bepaalde tinten te omarmen. Dit jaar worden blauw-, rood-, oranje- en groentinten naast elkaar gezet om een levendig regenboogthema te creëren waarnaar wordt verwezen op de uurplaat.
De uren en minuten worden uit het midden gepresenteerd op een antracietkleurige wijzerplaat met een zonnestraalmotief. De Maurice Lacroix naam en M-logo zitten naast twaalf indexen, allemaal doordrenkt met Super-LumiNova, elk gepresenteerd in een andere tint, nogmaals, onderschrijven van de regenboog-thema. Een kleine secondewijzer bevindt zich onder de eerdergenoemde wijzerplaat en speelt prachtig met het perspectief, wat de visuele allure van het model vergroot.
Zoals eerder vermeld, een opvallend kenmerk van de Maurice Lacroix Only Watch 2023 uurwerk is dat het een overvloed aan onderdelen die samenwerken onthult. In feite is het deze verzameling van onderdelen die samenkomen dat dient als metafoor voor de horloge-industrie die zich verenigt om een goed doel te helpen, de 10e editie van Only Watch.
Het Deense denim label JACK & JONES trapt de zomervakantie af met de opening van twee nieuwe winkels in Couillet en Blankenberge. Met de toevoeging van deze nieuwe winkels staat de teller intussen op 36 JACK & JONES-winkels in België. In beide winkels zal ook de steeds populairdere JACK & JONES JUNIOR-collectie verkrijgbaar zijn.
Sinds 1990 biedt JACK & JONES alles wat de modebewuste man vandaag nodig heeft: everyday basics, kwalitatieve denim en trendy musthave stijlen. Ook maatpakken, athleisure wear, schoenen en accessoires maken deel uit van het assortiment. Kortom, JACK & JONES has got your back: met zijn uitgebreide aanbod kan het merk elk type man kleden voor elk moment van de dag. Inmiddels is JACK & JONES één van de grootste producenten van herenkleding ter wereld en ook in België is het merk enorm populair. Ook de JACK & JONES JUNIOR-collectie voor jongens van 8 tot 16 jaar slaat enorm aan. Reden genoeg om verder uit te breiden.
“Met de opening van twee nieuwe winkels in Couillet en Blankenberge zetten we onze expansie bij JACK & JONES onverminderd door. De winkel in Couillet Bellefleur wordt onze 4de winkel in de regio in en rond Charleroi en de eerste op een retailpark in Wallonië. We zien dan ook groeipotentieel voor JACK & JONES in dergelijke commerciële centra, de komende 3 jaar mikken we op een 10-tal nieuwe vestigingen. JACK & JONES Blankenberge wordt onze 2de winkel aan de kust, na Oostende.”, vertelt David Van Gansbeke, Country Retail Manager van JACK & JONES.
Donderdag 6 juli opende JACK & JONES een nieuwe winkel op de site van het retailpark ‘Bellefleur’ in Couillet. Vanaf donderdag 13 juli is iedereen welkom in de nieuwe JACK & JONES-winkel te Blankenberge. Met zijn ligging in de befaamde winkelstraat, de Kerkstraat, is de winkel ongetwijfeld een niet te missen stop tijdens een dagje shoppen.
JACK & JONES maakt deel uit van het Deense familiebedrijf en modehuis BESTSELLER en is sinds 1990 hét denim merk voor mannen. Met meer dan 30 jaar ervaring is het merk de jeansspecialist bij uitstek. JACK & JONES streeft ernaar om denim en fashionwear voor mannen te creëren met een focus op innovatie, design, kwaliteit en trends. Naast denim biedt JACK & JONES ook urban sportswear, casual klassiekers en mooie pakken. Met onze verschillende lifestyles (ESSENTIALS, ORIGINALS, CORE, PREMIUM, JEANS INTELLIGENCE, PANTS STUDIO, FOOTWEAR en ACCESSORIES) kan het merk elke man kleden voor elk moment van de dag. Meer info: www.jackjones.com en www.bestseller.com
De AIKON Automatic Limited Summer Edition ruilt het stadsleven in voor vakantiegevoelens, maar blijft trouw aan de stedelijke designtaal van het klassieke model. Geïnspireerd door Calypso, het iconische model van het merk uit de jaren 90, is de AIKON enorm populair gebleken. De komst van deze nieuwste AIKON-modellen belooft het succesverhaal voort te zetten. Verkrijgbaar in drie maten en aangeboden in verschillende zomerse wijzerplaatopties met bijpassende rubberen bandjes, verleidt Maurice Lacroix stijlvolle individuen om dit jaar te sporten met een nieuwe look op het strand.
De AIKON werd in 2016 gelanceerd en is synoniem geworden met stedelijke stijl. Met zijn ronde lunette met zes prominente armen en geïntegreerde armband past dit iconische horloge bij de grote boulevards van 's werelds grootste metropolen. Maar zelfs stadsbewoners houden ervan om af en toe naar het strand te gaan en zich te koesteren in de zomerzon.
Maurice Lacroix herziet de AIKON Automatic, een klassiek model dat voor het eerst werd uitgebracht in 2018, door een leuk palet van op de zomer geïnspireerde tinten te omarmen. Elke referentie is voorzien van een Clous de Paris wijzerplaatmotief, gepresenteerd in een matte uitvoering. Deze afwerking tempert op subtiele wijze de uitbundigheid van de zomerse wijzerplaatkleuren en zorgt voor een uiterst elegante uitstraling.
De Limited Summer Editions van dit seizoen zijn verkrijgbaar in drie kastmaten, elk met hun eigen unieke kenmerken. De 35mm kast is verkrijgbaar met een Ballerina Pink wijzerplaat, een kleur die doet denken aan de nachtelijke hemel vlak voordat de zon ondergaat. Als alternatief kunnen dragers kiezen voor een wijzerplaat in Tanager Turquoise, een kleur die doet denken aan ondiep oceaanwater. Beide modellen maken gebruik van een combinatie van batons en met diamanten bezette indexen om de uren aan te geven.
De 39mm Limited Summer Edition heeft een universele aantrekkingskracht en is geschikt voor zowel mannelijke als vrouwelijke polsen. Ballerina Pink of Tanager Turquoise geven het model opnieuw een dosis zonovergoten charme en jeugdige vitaliteit. Maurice Lacroix toegewijden zullen de aantrekkelijke designtaal van de AIKON herkennen en waarderen de legendarische ergonomische kracht van het model, eigenschappen die hebben bijgedragen aan zijn opmerkelijke succes.
Het hoogtepunt van de Limited Summer Edition reeks van modellen zijn twee vrolijke referenties gehuisvest in 42mm stalen kasten. De Tanager Turquoise wijzerplaat maakt opnieuw zijn opwachting, maar deze keer wordt hij vergezeld door een pittige Orange Soda wijzerplaat. Deze laatste tint weerspiegelt de toon van de middagzon en vertoont een energiek karakter dat onverminderd blijft, zelfs als er wolken verschijnen. Net als alle Limited Summer Edition-modellen geeft de Orange Soda wijzerplaat de uren, minuten, seconden en datum aan, maar er wordt afgezien van zilveren accenten ten gunste van zwarte tinten, een subtiel detail dat de samenhang vergroot.
Bijpassende FKM rubberen banden herhalen de levendige wijzerplaten van deze Limited Summer Edition modellen. Verfijnd en helder, elke combinatie van horloge en band zal gegarandeerd de verlangens van de meest modieuze strandbewoner bevredigen. In tegenstelling tot gewoon rubber biedt FKM rubber superieure flexibiliteit, wat het draagcomfort verhoogt. Bovendien is FKM-rubber slijtvaster en de kleur vervaagt minder snel. Elke rubberen band is voorzien van het 'M'-logo van het bedrijf.
Naast de FKM rubberen band worden alle Limited Summer Edition modellen geleverd met een 5-rijige roestvrijstalen armband. Zoals bij alle AIKON horloges, zijn deze modellen voorzien van het Easy Strap Exchange System van het merk, een eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier om de band te verwisselen voor de armband zonder gereedschap.
In overeenstemming met andere Maurice Lacroix horloges, maken de AIKON Automatic Limited Summer Edition modellen gebruik van de indrukwekkende horloge-expertise van het Zwitserse merk en leveren ze een hoge gepercipieerde waarde. Elke referentie is beperkt tot 888 stuks en zal dit seizoen de meest stijlvolle polsen sieren.
Groen is al enkele jaren een hit en mag ook dit seizoen niet ontbreken in jouw kleerkast. Ook Caroline Biss heeft deze memo luid en duidelijk begrepen en ontwierp een collectie vol groentinten. Combineer het met neutrale items voor een ingetogen look of ga all-in met een monochrome outfit; de mogelijkheden zijn eindeloos. Eén ding is zeker- deze trend voegt een flinke dosis pit toe aan jouw garderobe.
Een vleugje groen
Geef je look een boost met een tikkeltje groen. De SS23 collectie van Caroline Biss barst van de trendy items die zorgen voor een dynamische en doch verfijnde look. Van krachtige statements tot subtielere accenten, deze must-haves doen jou stralen als nooit tevoren!
Go green or go home
In 2023 geldt: go bold or go home! Dompel je volledig onder in groen en straal positieve vibes uit, waar je ook gaat. Groene bloesjes en broeken in stoffen zoals zijde, of gehaakte topjes zorgen voor wat extra dimensie. Combineer met neutrale accessoires zoals een ketting of elegante hakken om het kleurenpallet wat op te breken, en you're good to go!
Kleurenexplosie
Wil je graag experimenteren met verschillende kleuren? Dan is het combineren van groen met opvallende kleuren zoals felroze of blauw een echte aanrader! Laat je inspireren door de kleurenexplosie die de SS23 collectie van Caroline Biss te bieden heeft.
Wanneer Bell & Ross en Alpine hun krachten bundelen, is dat evenzeer een ontmoeting van waarden als een bewijs van technisch partnerschap. "Wat de twee entiteiten samenbrengt is dezelfde passie voor precisiemechanica en hoge prestaties. Via dit prestigieuze partnerschap zet Bell & Ross zijn zoektocht naar uitmuntendheid en innovatie voort", zegt Carlos-A Rosillo, CEO en medeoprichter van Bell & Ross.
"Als het gaat om onze samenwerking met Bell & Ross, is onze filosofie er een van stijl en prestaties. We werken in een omgeving met hoge druk waar precisie en prestaties essentieel zijn om resultaten te leveren. Het dragen van een Bell & Ross horloge is niet alleen een constante herinnering aan onze doelen, maar ook een integraal onderdeel van hoe we deze doelen bereiken: door precisie, punctualiteit en betrouwbaarheid", zegt David Gendry, VP Sponsoring, Partnerships en Communications bij Alpine.
Deze stijging in kracht wordt mogelijk gemaakt door de talenten van coureurs Pierre Gasly en Esteban Ocon, die nu allebei een BR 05 Chrono dragen, elk gegraveerd met hun naam en nummer. "Dit jaar maakt de BR 05 Chrono A523 de serie Alpine-uurwerken compleet, waarbij de kleurcode subtiel wordt overgenomen en tegelijkertijd perfect wordt voldaan aan de behoeften van de coureurs van het team. Maar naast stijl en kleuren ontwerpen we vooral een instrument dat in dienst staat van de coureur: altijd een bondgenoot", legt Bruno Belamich uit. Over teamgeest gesproken!
EERSTE F1 SEIZOEN MET ALPINE VOOR DE BR 05 CHRONO
De BR 05 Chrono maakt dit seizoen zijn competitiedebuut, in de kleuren van Alpine. "Voor de eerste keer presenteert Bell & Ross een BR05 in de kleuren van F1 en onze partner team Alpine, als aanvulling op onze bestaande modellen. De keuze van het chronograaf uurwerk voldoet aan de behoeften van Team Alpine, die natuurlijk snelheid en sportieve prestaties meten. Bell & Ross brengt de Alpine-identiteit over in elk van haar ontwerpen door middel van de kleurcode en het logo", zegt Bruno Belamich, creatief directeur en medeoprichter van Bell & Ross.
Versierd met de Franse vlag, compleet met het teamblauw en met het Alpine-logo als tegengewicht voor de chronograafwijzer, richt de fijn gegradueerde zwarte wijzerplaat met twee tellers zich op leesbaarheid en functionaliteit onder alle omstandigheden - of het nu gaat om een diner in de stad of een professionele vergadering in de Grand Prix-paddocks.
SPORT CHIC
De chronograaf versie van de nieuwe eigentijdse urban collectie van Bell & Ross, in al zijn Alpine brutaliteit, bevestigt zijn dubbele aard: zowel sportief als chique. Het ontwerp behoudt zijn elegante proporties, met een 42mm diameter kast die de cirkel vierkant blijft maken. Verfijnde afwerkingen wisselen gepolijste en gesatineerde oppervlakken af, waardoor een subtiele verspreiding van licht ontstaat. Het horloge kan gedragen worden met de stalen armband met flexibele, comfortabele schakels, of met de zwarte leren band. De BR 05 Chrono A523 is waterbestendig tot 100 meter. Dit horloge is bedoeld voor veeleisende kenners en is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage van 500 stuks.
UITMUNTENDE PRESTATIES
Met meer dan 950 pk voor een gewicht van 796 kg en een bereik van 355 km per uur staat de eenzits Alpine 523 in dienst van de ambities van het BWT Alpine F1 Team. "In de zoektocht naar het summum van mechanische prestaties streven de ingenieurs van beide Maisons naar een maximale lichtheid met een optimaal uithoudingsvermogen, waarbij ze gebruikmaken van de modernste technieken en avant-gardistische materialen. Beide partners behouden een ambachtelijke aanpak: net als de Alpine raceauto's worden Bell & Ross uurwerken nog steeds grotendeels met de hand geassembleerd", benadrukt Carlos Rosillo.
In navolging van deze zoektocht naar efficiëntie, heeft Bell & Ross zijn BR 05 Chrono A523 uitgerust met een veerkrachtig uurwerk, het zelfopwindende mechanische BR-CAL 326 kaliber met uren, minuten, kleine secondewijzer op 9 uur en datumfuncties.