De grootste irritaties bij het huren van een auto op vakantie
Opdringerig baliepersoneel en onvoorziene kosten doen Vlaming steigeren . Het huren van een auto in het buitenland zorgt voor veel mensen nog steeds voor onduidelijkheden en irritaties. Zo blijkt uit een onderzoek van autohuurspecialist Sunny Cars, dat eerder dit jaar door iVOX werd afgenomen bij zo’n 1000 Vlamingen ouder dan 25 jaar. Een auto zorgt voor vrijheid en flexibiliteit op vakantie en geeft je de kans om op ontdekking te gaan, waardoor je unieke plekjes kan bezoeken die je anders niet zou tegenkomen. Voor veel mensen is een huurauto dus onmisbaar op vakantie, maar toch zijn er ook verschillende frustraties aan verbonden. Zo is baliepersoneel dat ter plekke extra’s probeert te verkopen de grootste bron van ergernis, maar ook onvoorziene kosten en onduidelijke verzekeringscontracten veroorzaken kopzorgen bij veel autohuurders. Dit zijn de voornaamste irritaties die Vlamingen ervaren bij het huren van een auto tijdens hun vakantie.
Huurauto zorgt op vakantie voor vrijheid en flexibiliteit : Het huren van een auto is tegenwoordig onlosmakelijk verbonden met een vakantie in het buitenland. Zo geeft 40% van de Vlamingen aan dat een huurauto voor hen essentieel is wanneer ze op vakantie gaan. Daarnaast geven 6 op de 10 respondenten aan dat een huurauto vooral vrijheid en flexibiliteit biedt. Het creëert de mogelijkheid om mooie verborgen pareltjes te ontdekken of om dagtrips te maken en zorgt met andere woorden voor autonomie om een bestemming te verkennen, zonder afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer of dergelijke.
Baliepersoneel is de grootste bron van irritatie
Bij het huren van een auto kunnen echter ook enkele frustraties optreden. Dit zijn de vijf voornaamste irritaties die autohuurders ervaren: - Opdringerig baliepersoneel: Voor 37% van de Vlamingen is baliepersoneel dat bij het ophalen van de huurauto extra's probeert te verkopen de grootste bron van irritatie. Wanneer het baliepersoneel blijft aandringen, houdt 63% van de Vlamingen vast aan hun standpunt en neemt de auto mee zonder extra verzekeringen. 10% van de bevraagde Vlamingen wordt zelfs boos en gaat ook niet weg totdat ze de huurauto zonder extra verzekering meekrijgen, terwijl zelfs 5% wegloopt zonder de huurauto mee te nemen. 14% gaat toch overstag en neemt een extra verzekering. - Extra onvoorziene kosten: Een derde van de respondenten geeft aan dat onvoorziene kosten voor frustraties zorgen, zoals bijvoorbeeld het moeten voltanken van de auto bij inlevering of het afsluiten van een extra verzekering. Een kwart zegt dan ook alles vooraf all-in te regelen, verder geeft 1 op de 3 bevraagde autohuurders ook aan nooit extra’s te nemen die niet standaard bij de prijs zijn inbegrepen. - Niet volledig verzekerd blijken te zijn: 30% van de Vlamingen ergert zich aan het feit dat ze denken volledig verzekerd te zijn, terwijl dan achteraf blijkt dat dit niet het geval is. - Meekrijgen van een andere huurauto dan de gereserveerde auto: 28% van de respondenten vindt het storend als ze op de luchthaven een andere huurauto meekrijgen dan de wagen die initieel afgebeeld stond bij het maken van de boeking. - achtrijen bij het ophalen: Voor 27% zorgen lange wachtrijen bij het ophalen van de huurauto op de luchthaven voor frustraties.
“Het huren van een auto op vakantie biedt tal van voordelen, maar we merken dat er vaak ook nog veel onduidelijkheden zijn die voor frustraties kunnen zorgen”, zegt Hans Knottnerus, Managing Director Nederland, België en Frankrijk van Sunny Cars. “Niemand zit te wachten op extra onvoorziene kosten of vage verzekeringscontracten. Bij Sunny Cars ben je daarom volledig verzekerd, zodat je ‘nee’ kunt zeggen tegen alle extra verzekeringen die je ter plekke worden aangeboden. Voor de lange wachtrijen op de luchthaven hebben we ook een oplossing, namelijk de Fastlane-service. Hiermee kan je de rij bij het ophalen van de huurauto overslaan, waardoor je sneller de baan op kan. We zien ook dat het meekrijgen van een andere auto dan de gereserveerde een frustratie is voor veel bestuurders. Hier is het belangrijk om te weten dat je een categorie auto huurt en dus niet het exacte model of het specifieke merk die je op het plaatje ziet bij het maken van de boeking. Uiteraard moet de meegegeven auto wel voldoen aan bepaalde specificaties, zoals formaat en features."
Vlaming controleert huurauto voor vertrek op schade én stuit ook geregeld op mankementen
Bijna 9 op de 10 autohuurders controleren de auto op schade vóór vertrek. Dit is een belangrijke stap die je niet moet overslaan, want ruim 1 op de 3 heeft wel eens een mankement ontdekt dat niet in de huurovereenkomst vermeld stond. Verder zegt een kwart van de Vlamingen wel eens schade te hebben gehad aan een huurauto op vakantie. Het gaat dan hoofdzakelijk om blik- en lakschade (61%) en glas-, banden-, bodem- of dakschade (53%).
“Zodra het papierwerk geregeld is en je de sleutels aan de balie hebt gekregen, stappen de meeste autohuurders het liefst meteen in de auto om aan hun vakantie te beginnen. Dat begrijpen we, maar het is belangrijk om eerst een paar minuten de tijd te nemen om rond de auto te lopen en te controleren of er geen schade is die niet op het contract vermeld staat. Glas-, banden-, bodem- of dakschade komt vaak voor en wordt door de meeste autoverhuurbedrijven niet gedekt, dus je moet dit altijd van tevoren goed controleren. Mocht je toch iets gemist hebben, is dat bij ons gelukkig geen probleem. Bij Sunny Cars ben je namelijk altijd volledig verzekerd en kom je niet voor onverwachte kosten te staan. Zo zorgen we standaard voor een terugbetaling van het eigen risico bij schade en dekking voor glas-, banden-, bodem- of dakschade,” benadrukt Hans Knottnerus.
Meerderheid ervaart ook ergernissen tijdens het autorijden in het buitenland
Wanneer er wordt gekeken naar het autorijden in het buitenland, blijken de grootste ergernissen een slechte bewegwijzering (31%) en het niet kunnen vinden van een parkeerplaats (31%) te zijn. Ook andere weggebruikers die zich niet aan de regels houden (28%) en agressieve bestuurders (28%) vormen een bron van irritatie voor veel respondenten. Slechts een kwart van de Vlamingen geeft aan nooit irritaties te ervaren bij het autorijden in het buitenland. Kortom kan er dus besloten worden dat een groot deel van de Vlaamse reizigers nog veel ergernissen ervaart wanneer ze een auto huren in het buitenland. Een goede voorbereiding kan de nodige irritatie voorkomen, maar eenmaal onderweg is het soms ook gewoon een kwestie van loslaten en genieten van je welverdiende vakantie.
13 JULI TOT 31 AUGUSTUS 2024 MET OPENINGSUREN TOT 22U
Het Asterixpark opent de deuren voor een nieuw zomerseizoen vol sensatie. Vanaf 13 juli kunnen bezoekers genieten van de unieke sfeer van Zomer in Gallië tot 22.00 uur. Dit jaar heeft het park tal van verrassingen in petto, met de langverwachte terugkeer van iconische shows zoals Herrie in de Schuur en het niet te missen Gallische Banket, voor een onvergetelijke culinaire ervaring naast de helden uit de strip. En laten we niet de vele waterattracties vergeten die een verfrissende en spannende tijd voor het hele gezin beloven!
NIEUWE ATTRACTIES VOOR DE 35STE VERJAARDAG
De gloednieuwe musical in het Asterixpark, C’est du Délire! Beleef de avonturen van Groupidupianix en van Sérotonine! De één streeft ernaar de meest beroemde bard van Gallië te worden, terwijl de ander ervan droomt om de eerste vrouwelijke druïde te worden. Maar hun weg naar het vervullen van deze dromen is niet zonder uitdagingen... Door hun krachten te bundelen, beloven deze twee avontuurlijke metgezellen de magie en humor van Gallië te verspreiden! Een hilarische show van 30 minuten voor het hele gezin in het Théâtre de Panoramix.
De nieuwe attractie La Tour de Numérobis: Deze nieuwe attractie, gelegen in de Egyptische zone, biedt een panoramisch uitzicht over het park en de omgeving. Bezoekers worden tot 40 meter hoog opgehangen tijdens de drie fasen van deze ervaring: de stijging, de panoramische rotatie en de afdaling. Wie anders dan de beroemde architect Edifis zou beter in staat zijn om deze nieuwe attractie te ontwerpen en te bouwen?
De nieuwe Spaanse praalwagen bij de Gallische Parade: Bezoekers kunnen genieten van de 35ste verjaardagsparade, geleid door Asterix zelf, vergezeld door het hele dorp en hun reisgenoten. Maar er is dit jaar een nieuwe toevoeging: de Spaanse praalwagen met de komst van nieuwe personages: Pépé, Soupalognon en Crouton en 2 flamencodanseressen. Een nieuwe soundtrack zal onze helden vermaken tijdens deze nieuwe Gallische Parade.
De ‘Grand Splatch’ wordt ‘La Revanche des Pirates’: Bezoekers zullen deze emblematische attractie van het park kunnen (her)ontdekken met Revenge of the Pirates. Over een parcours van 627 meter reizen bezoekers door de wereld van de beroemde piraten uit de stripverhalen. Maar pas op! De G...G...G...Galliërs zijn nooit ver weg.
HET TRADITIONELE GALLISCHE BANKET IS TERUG
Van 13 juli tot 31 augustus 2024 maakt het Gallische Banket zijn grootse terugkeer naar het Asterixpark. Bezoekers kunnen deelnemen aan een unieke, meeslepende culinaire ervaring in het hart van het dorp van Asterix. Ze kunnen onvergetelijke momenten delen in het gezelschap van de beroemde striphelden: Asterix, Obelix, Abraracourcix, Bonemine, Falbala en natuurlijk de bard Assurancetourix. Door het hele dorp worden gasten getrakteerd op een royaal buffet met de favoriete lekkernijen van onze helden: vleeswaren, vis, zeevruchten, een moestuinbuffet, hoofdgerechten, kazen, desserts en natuurlijk het beroemde everzwijn. Er zijn twee tijdsloten beschikbaar: 18.45 uur en 20.45 uur. (Prijs €59 per volwassene en €29 per kind (t/m 17 jaar). Reserveren wordt aanbevolen ter plaatse of via https://www.parcasterix.fr/.
DE NIET TE MISSEN WATERATTRACTIES
Tijdens de zomerperiode in het Asterixpark kunnen de bezoekers die willen afkoelen genieten van de 7 waterattracties: Menhir Express, de nieuwe Revenge of the Pirates: Grand Splatch, Romus & Rapidus, het Oxygénarium, De Rivier van Elis, Hydrolix en Épidemaïs Cruise. Er is voor elk wat wils, van opwindende sensaties tot rustige ritjes voor de hele familie.
DE NIET TE MISSEN SHOWS
‘Les plongeons de l’Olympe’: Ter ere van Zeus strijden 4 Romeinse en Griekse atleten in een spectaculaire duikwedstrijd in het Theater van Poseidon, midden in Olympia. Rechter Papacrapulos houdt toezicht op de competitie in een stadion met 3.000 zitplaatsen. Aan het einde van de teamwedstrijden voeren 8 atleten een reeks spectaculaire trucs uit. De winnende delegatie neemt het op in de individuele competitie en uiteindelijk blijft er slechts één winnaar over!
Herrie in de Schuur: Opnieuw zullen de gemoederen hoog oplopen in het dorp van de ontembare Galliërs met deze familieshow in het Théâtre du Barde (200 zitplaatsen). Deze openluchtshow toont een Romeinse soldaat die in het Gallische dorp wordt gekatapulteerd, waar hij Bucolix en zijn boerderijvrienden ontmoet.
De diefstal van de Mona Lisa: Al meer dan 26 jaar is het Asterixpark de locatie voor de overval van de eeuw. Een bende losgeslagen boeven, verbijsterde politieagenten, een verbijsterde huisschilder, explosies, stunts - allemaal in een razendsnel tempo - dat is het recept voor deze cultshow!
EN EEN UNIEK VERBLIJF IN ÉÉN VAN DE 3 HOTELS VAN HET PARK
Bezoekers kunnen van hun komst naar het Asterixpark een heus verblijf maken en blijven overnachten in één van de drie hotels gelegen in het bos van het Regionaal Natuurpark Oise-Pays de France. De hotels zijn te voet bereikbaar vanuit het park. Een leuke extra? Iedere ochtend wordt het park 30 minuten vroeger geopend voor de hotelgasten. Een moment van pure ontspanning en rust tussen twee onvergetelijke dagen met het gezin.
Les Quais de Lutèce hôtel**** bestaat uit meerdere indrukwekkende gebouwen omgeven door natuur en water. Dit hotel werd in 2020 verkozen tot beste themahotel ter wereld en mocht sinds de opening al meer dan 300 000 gasten ontvangen (Capaciteit: 150 kamers).
Hotel La Cité Suspendue*** ligt middenin het groen en is geïnspireerd op een vergeten Keltische stad. Deze haven van rust bestaat uit 3 gehuchten: het dorp van de pottenbakkers, het dorp van de kunstenaars en het dorp van de druïden. (Capaciteit: 150 kamers)
Les Trois Hiboux hôtel*** biedt een uniek verblijf in het hart van het bos in een authentieke en gezellige sfeer. Een prachtige haard verwarmt de bezoekers letterlijk en figuurlijk na een dag in het park. (Capaciteit: 150 kamers)
: Mondial Tissus lanceert Nederlandstalige e-boutique
» ONLINE STOFFENBOEKTIEK
Mondial Tissus, de Franse en Belgische marktleider wat stoffen per lopende meter en fournituren betreft, lanceert nu ook een Nederlandstalige webshop om zo de Vlaamse decoratie-, mode- en DIY-liefhebbers te verleiden met zijn mooie textielaanbod. De e-boutique heeft een uitgebreid assortiment van maar liefst 60 000 producten waaronder stoffen, geschikt voor zowel mode als interieur, evenals fournituren om je naaiprojecten tot in de puntjes af te werken. Daarnaast zijn er patronen, naaiboeken, paspoppen, naaimachines en materialen voor borduren, breien en haken beschikbaar op de webshop. Verdiep je en snuister rond in de online stoffenboetiek van Mondial Tissus en vind het juiste stofje voor je volgende naaiproject.
Al 40 jaar lang wakkert Mondial Tissus de creativiteit in Frankrijk aan, en sinds 2 jaar ook in Wallonië met 8 verkooppunten. Met de komst van de online stoffenwinkel in het Nederlands wil het bedrijf haar leiderspositie in België verder versterken en ook de Vlaamse liefhebbers van DIY, decoratie en mode bereiken. Het merk brengt creatieve ideeën tot leven en biedt inspirerende oplossingen die toegankelijk zijn voor een breed publiek van gepassioneerde doe-het-zelvers, beginnende couturiers en naaiexperts.
Doe inspiratie op en ontdek via deze link de recente decostoffen van Mondial Tissus: van 70’s retroprints voor het salon tot frivole texturen voor een bohémien slaapkamer.
Creëer je eigen interieur
Een bedovertrek voor de master bedroom, een knusse verzameling kussens en plaids voor in de sofa of een etnisch geïnspireerd tafelkleed met bijpassende servetten voor je tuinfeest? Onbewust gaan heel wat stoffen schuil in onze woning – van tafellakens en gordijnen in de woonkamer tot handdoeken in de badkamer. Bij Mondial Tissus kan je terecht voor een uitgebreid aanbod interieurstoffen en pasklare deco-items om je huis helemaal naar eigen wens in te richten.
SIY: Sew It Yourself
Mondial Tissus wakkert ook graag je innerlijke creativiteit aan. Het merk laat je zelf experimenteren met stoffen, fournituren en patronen en zet je achter je naaimachine. Je vindt er stoffen per lopende meter waarmee je de leukste modecreaties maakt. Alle stoffen worden met aandacht voor kwaliteit, natuurlijke materialen en mogelijkheid tot recyclage geselecteerd. Een uitgebreid gamma fournituren (artikelen voor bij het naaien, zoals garen, naalden, knopen, linten...) en talloze patronen en naaiboeken voor jurken, hemden en broeken voor volwassenen en kinderen maken van jou een ware SIY’er. Een doe-het-zelver met naald en draad!
De Classics Runabout-collectie is ontstaan voor de kusten van Italië, de dolce vita en haar natuurlijke chique en ongedwongen elegantie - een rol die het blijft spelen met deze twee gelimiteerde series die sinds 2013 in samenwerking met de RHS, Riva Historical Society, zijn gemaakt. Voor het eerst is het uurwerk getooid in een helder, modern elektrisch blauw, zo verkwikkend als zeestralen en zo verfrissend als een tocht op de golven. Deze unieke kleur bedekt de wijzerplaat, wijzers en uurmarkeringen en loopt door tot aan de stiksels op de kalfsleren band. Er zijn nu twee varianten verkrijgbaar, 42 mm en 36 mm, elk gelimiteerd tot 1888 stuks.
Het was meer dan 35 jaar geleden, in 1988. In het hart van de Zwitserse horlogerie, in Genève, ontstond een jong, 100% onafhankelijk familiebedrijf. Tegelijkertijd ontstond een paar honderd kilometer zuidelijker, aan de kust van Italië, een vereniging voor het behoud van een van de beroemdste pronkstukken, de beroemde Riva. Dit emblematische jacht waarvan de eerste exemplaren met de hand uit hout werden gebouwd, weerspiegelde de Italiaanse manier van leven van de jaren 1920 tot de jaren 1960. In 2013 bundelden de twee bedrijven hun krachten. Zo ontstond het partnerschap tussen de Manufacture Frederique Constant en de Riva Historical Society.
In samenwerking met de Riva Historical Society creëert Frederique Constant ongeveer om de twee jaar een gelimiteerde serie horloges als eerbetoon aan deze legendarische boten en ter ondersteuning van hun inspanningen om ze te behouden. De edities van 2020 en 2021 waren sportchronografen. In 2022 keert het model terug naar de klassieke drie wijzers. Vandaag combineert de jaargang 2024 van de Classics Runabout Automatic de twee werelden, met een versie met drie wijzers en een datum, gecombineerd met een bijzonder gedurfde, sportieve wijzerplaat. De Classics Runabout Automatic gaat de volle zee op!
De collectie heeft een onverwachte wending genomen. Het is op weg naar de snelle pleziervaartuigen die de runabouts zijn. Het horloge drukt frisheid, snelheid, de open zee en geïmproviseerde nautische avonturen uit, terwijl het klassieke van het Zwitserse vakmanschap behouden blijft. De sportieve persoonlijkheid wordt weerspiegeld in een wijzerplaat die nieuw is voor de collectie, een elektrisch blauw dat turkoois en marineblauw combineert. De kleur is net zo speels als een speedboot en verschuift met het licht van een sombere diepte naar de levendigheid van een mediterrane gloed in de zon. Dit spel van contrasten wordt versterkt door de vele versieringen op de wijzerplaat.
Het hart van de kast wordt gevormd door het FC-303 uurwerk, een kaliber met bewezen betrouwbaarheid waarmee alle Classics Runabout Automatic-modellen al jaren zijn uitgerust. Het garandeert een looptijd van 38 uur en is zichtbaar door de saffierkleurige achterkant van de kast, gegraveerd met de vlag met het logo van de Riva Historical Society. Elk horloge, strikt gelimiteerd tot 1888 stuks, wordt gepresenteerd in een kast met daarin een miniatuurreplica van een Riva, die naast het horloge is afgemeerd.
ontdek 300 unieke vogelsoorten in 10 verschillende nationale parken
Met maar liefst tien nationale parken, waar zo’n 300 verschillende vogelsoorten leven, broeden en overwinteren, zal het jou vermoedelijk niet verbazen dat Hongarije bekend staat als vogelparadijs. Zo ontdek je in het UNESCO-werelderfgoed Hortobágy Nationaal Park de betovering van de vogeltrek, kan je ontspannende kanotochten maken langs de rietvelden op het Tiszameer en vogels komen spotten in de groene oases van Boedapest. Wij lichten alvast enkele unieke parken uit, waar natuurliefhebbers en vogelspotters hun hart ophalen aan de rijke fauna en flora die Hongarije te bieden heeft.
Beleef de magie van de kraanvogeltrek in UNESCO-Werelderfgoed Hortobágy : Welkom in Nationaal Park Hortobágy, erkend als UNESCO-werelderfgoed, met het Tiszameer als absolute topfavoriet bij vogelliefhebbers. Maak zeker een kanotocht langs de rietvelden, die jou de kans geeft vogels in hun natuurlijke omgeving te bewonderen. Het Tiszameer is daarnaast ook beroemd om zijn spectaculaire uitkijkpunten, zoals Bölömbika lockout, dat in 2021 genomineerd werd voor uitkijkpunt van het land. Hoewel je hier het hele jaar door van magische taferelen geniet, vindt het meest indrukwekkende natuurspektakel in de herfst plaats. In het najaar wordt Hortobágy namelijk het toneel van de kraanvogeltrek en organiseert het Nationaal Park 's avonds rondleidingen om de indrukwekkende dagelijkse beweging van de kraanvogels te bekijken.
Wilde ganzenmigratie bij het Oude Meer van Tata : De migratie van wilde ganzen is een uniek en spectaculair fenomeen in Hongarije dat je als vogelliefhebber niet wilt missen. Om dit gebeuren met je eigen ogen waar te nemen, kom je best naar het Oude Meer van Tata, ook wel ‘Stad van het Water genoemd’. Dit is een van de meest fotogenieke locaties van het land en ligt op zo’n 50 minuten rijden van Boedapest. Langs de oevers kan je diverse wandelpaden volgen, waardoor je de vogels makkelijk kan bekijken. Tijdens de herfst overnachten wilde ganzen uit Scandinavië en Siberië aan het Oude Meer van Tata, om 's morgens in twee trekbewegingen terug weg te vliegen.
Kom vogels spotten in de groene oases van Boedapest : Je zou het misschien niet meteen geloven, maar ook de Hongaarse hoofdstad Boedapest is erg geliefd onder de vogelspotters. Zo zijn het stadspark Városliget en Margaretha-eiland, een groene diamant gelegen aan de Donau, twee bekende toevluchtsoorden voor tal van vogelsoorten. Ruil jij de stadssfeer liever even in voor pure rust en ontspanning? Trek dan naar Normafa, een populair recreatie- en natuurgebied gelegen in de Buda-heuvels van Boedapest, waar je tal van vogelsoorten vindt, zoals de Zwarte Specht en Appelvink. Normafa staat bekend om zijn prachtige natuurlijke omgeving met panoramische uitzichten en is de ideale uitvalsbasis voor diegenen die zin hebben in een mooie wandeling of fietstocht met een picknick als smakelijke tussenstop.
Meer informatie over vogelparadijs Hongarije, inclusief kaarten en aanbevelingen via: hungarianbirdwatching.com.
ook als je niet thuis bent, met de Philips Smart Pet serie
Met de Smart Pet serie van Philips, een slimme katvriendelijke voerbak en waterfontein, verzorg jij je huisdieren voortaan anders. Huisdieren hebben altijd op tijd eten en vers water, zelfs als het baasje niet thuis is.
Philips lanceert een nieuwe reeks producten voor huisdieren (katten en kleine honden) die van jou een beter baasje maken. Met de nieuwe Philips Smart Feeder en Water Fountain hoef je je nooit meer zorgen te maken over het op tijd en voldoende voeren en hydrateren van je geliefde huisdieren. De slimme voerbak en waterfontein zijn verbonden met je smartphone, waardoor je maaltijden van tevoren kunt plannen en aanpassen. Of je nu wilt uitslapen of weg van huis bent, je kunt altijd de juiste porties voer en vers water aanbieden, allemaal met een gerust hart. De Philips Smart Pet serie helpt jou om voor je huisdier te zorgen, zelfs als je even niet in de buurt bent!
De stijlvolle producten zijn speciaal ontworpen voor katten. Dankzij de brede kommen, die voldoende ruimte bieden voor de snorharen, kan jouw kat op een comfortabele manier eten en drinken. De Philips Smart Feeder en Philips Water Fontain zijn een must-have voor liefhebbende kattenbaasjes.
Altijd verbonden, 24/7, ook vanop afstand
De nieuwe Philips Smart Pet serie is verbonden met de slimme Pet Series app. Hiermee kan je het welzijn van je huisdier volgen en krijg je inzicht in hoe je de verzorging kan verbeteren, zelfs wanneer je niet thuis bent. Je kan elke maaltijd inplannen of je huisdier live bekijken via de camera. Huisdiereigenaren kunnen het voedingsschema's aanpassen aan de dieetwensen of noden van de dieren. Op die manier kan je je huisdieren altijd optimaal verzorgen, zelfs wanneer je niet thuis bent.
Zorgeloos je huisdier voeren
Met de Philips Smart Feeder hoef je je nooit meer zorgen te maken over het voeren van je huisdier. Met dit nieuwe innovatieve product kan je altijd en overal voor je huisdier zorgen. Je kan exacte porties op voorhand inplannen terwijl je weg bent, of je kan uitslapen terwijl je kat of (kleine) hond geniet van een tijdig ontbijt.
Het ontwerp van het bakje is snorhaarvriendelijk, wat betekent dat het breed genoeg is voor de snorharen van katten. Dit voorkomt stress die katten kunnen ervaren bij het aanraken van de randen van de voerbak. Een van de vernieuwende functies is de HD-camera en een tweeweg audiosysteem waarmee baasjes in contact kunnen blijven met hun huisdieren, zelfs vanop afstand.
Dankzij het unieke ontwerp van de Philips Smart Feeder, waarbij de voerbak verzegeld wordt, gecombineerd met de anti-verstoppingstechnologie, blijft het voer tot 30 dagen vers en hoeft je huisdier nooit een maaltijd te missen - ongeacht of het baasje aanwezig is of niet.
Altijd fris stromend water, net zoals in de natuur.
De slimme waterfontein van de Philips Smart Pet serie zorgt ervoor dat je huisdier gehydrateerd blijft en zich goed voelt, dankzij stromend vers water dat de natuurlijke instincten aanspreekt. Dit moedigt aan om meer te drinken. Een innovatief kenmerk van deze waterfontein is de ingebouwde slimme sensor die het water alleen activeert wanneer je huisdier in de buurt is. De bewegingssensor helpt om water- en energie zeer efficiënt te gebruiken.
Het unieke brede ontwerp van de waterbak is speciaal gemaakt om snorharen van katten niet te vermoeien en hun comfortabel te laten drinken. Je kan ook gemakkelijk het waterniveau controleren, en bijvullen als dat nodig is voor continue hydratatie. De fontein biedt altijd vers en schoon water aan dankzij het meerlaags filtersysteem. Hierdoor heeft je huisdier altijd toegang tot water van goede kwaliteit. Het is bovendien voorzien van een slim pompsysteem dat afsluit wanneer het waterpeil laag is, waardoor schade wordt voorkomen. Dit zorgt voor gemoedsrust bij het baasje.
Verkrijgbaarheid
De Philips Smart Feeder is verkrijgbaar tegen een adviesprijs van 159,- euro. Hij heeft een grote capaciteit van 4,5 liter voor 1-20 porties voor brokjes van 2 tot 12 millimeter die je zelf kunt aanpassen. De camera biedt 1080P resolutie, nachtzicht en tweeweg audio. Er zit ook een back-upfunctie op de batterij om onderbrekingen van de maaltijd tijdens stroomuitval te voorkomen.
De Philips Smart Water Fountain is verkrijgbaar tegen een adviesprijs van 45,- euro. Hij heeft een capaciteit van 2,2 liter, bevat een sensor en is fluisterstil (met een geluidsniveau van minder dan 38 dB). De waterfontein heeft een 4-laags filter met actieve koolstof en ionenuitwisseling om het water fris te houden, snorhaarvriendelijke en antilektechnologie.
De Philips Smart Pets serie is verkrijgbaar op Philips.be en Amazon.com.be. En binnenkort ook in andere retailkanalen en offline winkels bij jou in de buurt.
Ontdek de lokale guanchinches of dineer in een van de vele sterrenrestaurants
Naast het helderblauwe water, de vulkanische zandstranden en filmachtige natuurgebieden is Tenerife ook de perfecte bestemming voor een vakantie vol gastronomisch genot. Het eiland biedt een unieke mix van smaken, beïnvloed door de rijke geschiedenis, culturele diversiteit en overvloed aan lokale producten. Zo kun je hier genieten van de lekkerste zeevruchten en verse vis, tal van heerlijke vleesstoofpotjes en smaakvolle tropische vruchten. Ook de wereldbekende lokale wijnen die worden geproduceerd in de wijngaarden op de vruchtbare vulkanische grond zijn een ware traktatie voor elke wijnliefhebber. Met een groot aantal restaurants bekroond met een Michelin-ster, kun je je laten verwennen door de creativiteit en culinaire hoogstandjes van verschillende gerenommeerde chefs. Klaar om de culinaire hoogtepunten van dit eiland te ontdekken?
Genieten tussen de locals
Op Tenerife is de Canarische keuken een integraal onderdeel van de lokale cultuur en een belangrijk kenmerk van hun identiteit. Zo vind je er tal van traditionele guachinches, kleine familierestaurants verscholen in wijngaarden en afgelegen dorpjes. Hier kun je tussen de lokale bevolking genieten van de meest authentieke gerechten in een intieme en gemoedelijke sfeer. De uitbaters serveren vaak huisgemaakte gerechten en zelf geproduceerde wijn, waardoor je de kans krijgt om de rijke smaken en tradities van Tenerife in hun puurste vorm te ervaren. Typische Canarische gerechten worden hier met trots geserveerd en elk guachinche biedt zijn eigen specialiteiten aan die van generatie op generatie zijn doorgegeven.
Dineren in luxe bij de verschillende sterrenrestaurants
Mag het iets verfijnder? Dan kun je terecht bij de vele sterrenrestaurants op het eiland. Tenerife heeft zich de afgelopen jaren gevestigd als een culinaire hotspot met meerdere restaurants die zijn bekroond met Michelin-sterren. Breng bijvoorbeeld een bezoek aan MB in The Ritz-Carlton Abama, een tweesterrenrestaurant waar je kunt genieten van een fusie tussen de mediterrane en traditionele keuken. El Rincón de Juan Carlos in La Caleta combineert de Canarische keuken met innovatieve technieken en trekt zo fijnproevers van over de hele wereld aan. Ook Haydée in La Orotava staat bekend om zijn creatieve en eigentijdse benadering van de Canarische keuken.
In Bahia Del Duque kan je bij Nub proeven van een keuken die het best omschreven kan worden met woorden als avant-garde en creatief. Ook Kabuki is het vermelden waard, net als San Hô in Royal Hideaway Corales. Bij San Hô wordt de Japanse, Peruviaanse en Canarische keuken samengesmolten. Verder heeft ook Taste 1973 in Playa de las Américas onlangs zijn eerste Michelinster gekregen. Deze sterrenrestaurants dragen bij aan de groeiende reputatie van Tenerife als een gastronomisch epicentrum, waar je terecht kunt voor lokale én kwaliteitsvolle gerechten boordevol smaak.
Tenerife: een walhalla voor wijnliefhebbers
Naast gastronomie staat Tenerife vooral bekend om zijn wijnen en indrukwekkende wijnlandschappen, die een essentieel onderdeel vormen van de culinaire identiteit van het eiland. De wijnproductie op Tenerife heeft een lange en rijke geschiedenis, gekenmerkt door de unieke eigenschappen van de vulkanische bodem en het diverse microklimaat van het eiland. Dit resulteert in wijnen met uitgesproken smaken en aroma's, zoals bijvoorbeeld de Listán Blanco en Listán Negro. Het is dan ook niet voor niks dat het eiland maar liefst zes herkomstbenamingen heeft, namelijk Valle de La Orotova, Ycoden-Daute-Isora, Tacoronte-Acentejo, Valle de Güímar, Abona en D.O.P Islas Canarias.
Verken de geschiedenis en smaak van lokale wijnen bij Casa del Vino
Hoewel wijnplantages en lokale bodega’s bijna overal op het eiland te vinden zijn, biedt het wijnhuis Casa del Vino in El Sauzal een bijzondere ervaring waar je meer te weten kunt komen over de complexiteit en geschiedenis van de lokale wijnproductie. Gevestigd in een 17e-eeuws herenhuis herbergen de verschillende kamers een museum, een wijnkelder en proeflokalen waar je wijnen van alle herkomstbenamingen kunt proeven. Wil je meer te weten komen over het wijnbereidingsproces? Dan is een bezoek aan een wijnmakerij aan te raden, waar je het hele proces van druivenpluk tot wijnproeverij kunt meemaken.
Ontdek de meest traditionele Canarische gerechten
Op Tenerife biedt de rijke vulkanische bodem een overvloed aan unieke lokale producten die een bezoek aan het eiland gastronomisch onvergetelijk maken. Probeer bijvoorbeeld de typische Canarische papas arrugadas, kleine gerimpelde aardappelen die geserveerd worden met een vleugje zeezout en een pittige rode mojo-saus gemaakt van paprika en rode pepers. Verder is Tenerife ook een paradijs voor vis en verse zeevruchten. Dankzij de koude stroming met rijke voedingsstoffen die door de Canarische eilanden stroomt en de vulkanische oorsprong van de eilanden, zijn de Canarische vissen van uitzonderlijke kwaliteit. Zo maken lokale vissen als de Sama, de Cherne en tonijn standaard deel uit van de eettafel.
Voor vleesliefhebbers zijn gerechten met konijn, geit en varken dan weer absoluut aan te raden. Deze traditionele lekkernijen weerspiegelen de rijke culinaire tradities van het eiland en worden vaak langzaam gegaard voor een intensere smaak. Breng de vleesgerechten op smaak met een rode of groene mojo-saus en je smaakpapillen zullen spontaan gaan dansen. Vergeet ook niet om lokale kazen, honing en tropische vruchten zoals bananen, papaja’s en avocado's te proeven, die dankzij het gunstige klimaat het hele jaar door in overvloed beschikbaar zijn.
een mix van vrouwelijke kracht en tijdloze elegantie
Collectievoorstelling herfst-winter 2024
Met haar FW24-collectie viert Mayerline Brussels de unieke kenmerken en schoonheid van vrouwen. Het Belgische modelabel streeft naar een inclusieve mode voor alle leeftijden, met maten van 36 tot 50. Elk stuk wordt gekenmerkt door een tijdloze elegantie en kwaliteitsvolle stoffen. De zorgvuldig gekozen kleuren en tinten zijn naadloos te combineren over verschillende seizoenen en vormen een onmisbare troef. Met deze collectie bewijst het Belgische modemerk opnieuw hoe vakmanschap en creatie samenkomen in een tijdloze en inclusieve lijn, die zowel vrouwelijkheid als functionaliteit belichaamt.
Harmonieus contrasteren met kleur
In deze collectie speelt Mayerline Brussels met een mix van neutrale kleuren en krachtige, levendige tinten, zoals verschillende nuances van roze, rood, groen en blauw. Met deze verrassende en dynamische samenstelling van kleuren, prints en draagmogelijkheden, toont het Belgische merk hoe tegengestelde elementen op een perfecte manier kunnen samensmelten.
Kwaliteitsstoffen met een twist
De nadruk ligt op rijke structuren en kwaliteitsvolle stoffen. Matching sets en monochrome looks zijn vervaardigd uit kwaliteitsmaterialen, maar ook vernieuwende stoffen zoals hoogwaardig scuba en taffetas, een technische parachutestof. Gedetailleerde borduurwerken en pailletten voegen een elegante en verfijnde touch toe aan de collectie.
Eyecatchers van het seizoen
Een opvallend nieuw item in deze collectie is de cape cardigan, die stijl en functionaliteit perfect combineert voor een elegante outdoor look. Mayerline Brussels introduceert ook mouwloze jassen en cardigans, gemaakt van zachte stoffen zoals teddy en faux fur, die perfect zijn voor het tussenseizoen en zowel comfort als bescherming bieden.
• Maxime Richard, een inconisch figuur in de kajaksport met verschillende nationale en internationale titels is een fervent motorliefhebber. Hij gaat de samenwerking met Ducati aan en wordt ambassadeur voor het Ducati Scrambler-model!
• Maxime Richard zal nu zijn expertise als avonturier gebruiken om mede-avonturiers te inspireren en te begeleiden, op het water als op de weg.
• Als ambassadeur van de Ducati Scrambler belichaamt Maxime perfect de geest van ontdekking, verkenning en prestaties.
Maxime Richard heeft zopas zijn eigen, nieuwe merk van opblaasbare kajaks, ‘Left & Right’ voorgesteld. De Left & Right Noguera is ontworpen om gemakkelijk mee te nemen en associeert zich perfect met de Ducati Scrambler die zich onderscheidt door zijn innovatieve design en ongeëvenaarde wendbaarheid.
In het kader van deze samenwerking tussen de Belgisch kampioen en het merk uit Borgo Panigale werd er op vrijdag 21 juni een avontuur- en sportevenement georganiseerd in het hart van de prachtige Maasvallei. Liefhebbers van motor rijden en kajak konden kennis maken met de Ducati Scrambler en de Left & Right Noguera.
De dag begon bij Castel de Pont-à-Lesse met een wandeltocht door de schilderachtige paden gevolgd door een afvaart op de Lesse met de kajak. Na de lunch werd de groep door Maxime en het Ducati-team begeleid om de mooiste wegen van de regio te verkennen op de verschillende Ducati Scrambler-modellen (Fullthrottle, Nightshift of Icon), een ervaring vol emoties en spectaculaire landschappen.
Een unieke gelegenheid om te ontdekken hoe Maxime Richard en Ducati het avontuur heruitvinden. Een unieke ervaring die sport, natuur en passie voor motoren combineert.
Meer informatie over het Scrambler Ducati-assortiment is te vinden op de Ducati Scrambler Website.
Belg boekte nooit meer vakantiewoningen naar het noorden dan dit (natte) voorjaar. Tsjechië, Noorwegen en Denemarken in trek bij vakantiewoningspecialist Interhome
Ondanks een kletsnatte lente blijkt de Belg nog steeds niet overtuigd om massaal naar de zon te trekken. Tenminste, als het aankomt op de categorie van mensen die een vakantiewoning boeken. Dat blijkt uit de meest recente boekingcijfers van vakantiewoningspecialist Interhome. Zo krijgen traditionele bestemmingen als Frankrijk, Italië en Kroatië dit jaar stevige concurrentie van Scandinavië, waar het boekingscijfer met 32% steeg, en Tsjechië, het land dat met een stijging van 44% de opvallendste nieuwkomer is.
Belg verkiest noordelijke bestemmingen boven zuidelijke hitte
Dat de Belg absoluut naar het zuiden op vakantie wil, verliest de laatste jaren steeds meer aan kracht. Dat merkt Thibault van Look, Country Manager België bij Interhome, aan de boekingcijfers. "Vorig jaar zagen we al dat de extreme weersomstandigheden in het zuiden en de watertekorten die deze landen steeds vaker teisterden Belgische reizigers afschrikten. Ook het natste voorjaar sinds mensenheugenis heeft hier niets aan veranderd, want de afgelopen weken en maanden zagen we dat de trend om meer naar het noorden en de bergen te trekken niet gebroken werd. Wat hier een bepalende factor is, is het feit dat mensen een vakantiewoning minder snel last minute boeken en heel wat huurders hun woning al ruim op voorhand vastgelegd hadden, in de verwachting dat het weer nog wel zou omslaan. Anderzijds zien we die mensen nu ook niet meer omboeken naar zon zekerdere bestemmingen, wat aangeeft dat deze mensen hun keuze toch zeer bewust gemaakt hebben. Hoewel het weer in België afgelopen maanden heel slecht was, betekent dit natuurlijk nog niet dat alle Noordelijke bestemmingen in hetzelfde schuitje zitten. Zo hadden de Scandinavische landen best een goed voorjaar."
Tsjechië en Scandinavië steeds meer in trek
In absolute cijfers blijft Frankrijk nog steeds de boekingsranglijsten aanvoeren. Toch kreeg deze felbegeerde bestemming een zware klap en daalde het aantal boekingen er met 10%. Niet alleen Frankrijk, maar ook nog vier andere Mediterraanse bestemmingen die vorig jaar de top vijf haalden, moeten dit jaar inboeten aan populariteit. Zo daalde het aantal boekingen naar Italië met 15% en noteert Interhome voor Kroatië een daling van 4%. Hoewel de klassieke bestemmingen nog steeds het voortouw nemen, krijgen ze concurrentie van landen waar een koeler klimaat heerst. Vooral Tsjechië (+44%) en de Scandinavische landen, waaronder Noorwegen (+19%) en Denemarken (+29%) zijn enkele opvallende stijgers. Twee andere opmerkelijke bestemmingen in het toplijstje zijn Oostenrijk (+10%) en België (+22%). De volledige top-10 aan meest populaire vakantiewoningbestemmingen ziet er als volgt uit: 1. Frankrijk (-10%) ; 2. Italië (-15%) ; 3. Spanje (+3%); 4. Kroatië (-4%); 5. Zwitserland (-10%) ; 6. België (+18%) ; 7. Oostenrijk (+8%); 8. Portugal (+18%) ; 9. Duitsland (+7%) en 10. Nederland (+44%)
Reiskantoren herwinnen aan populariteit en ook augustusboekingen nemen toe
In vergelijking met de zomervakantie van 2023 kiezen we dus voor andere bestemmingen, maar het aantal boekingen blijft wel stabiel. Wel opvallend is het feit dat ze bij Interhome 6% meer boekingen kregen via reiskantoren. "Deze traditionele verkooptak is altijd al belangrijk geweest, maar kende de laatste jaren een consistente daling. Gezien recente cijfers doen reisagenten het opnieuw heel goed op de Belgische markt", zegt Thibault van Look.
Ook opmerkelijk is het feit dat het aantal augustusboekingen dit jaar een sterke toename kent ten opzichte van 2023 (van 29% naar 37%). De aangepaste vakantiekalender in Wallonië heeft geen invloed op deze verschuiving, aangezien die vorig jaar al van kracht was. Ondanks deze sterke stijging blijft juli (63%) nog steeds veruit de populairste vertrekmaand.
DE BIJZONDERE VERHALEN ACHTER DE PRODUCTEN VAN PEUGEOT SAVEURS
Van iconische pepermolen tot stijlvolle wijndop
Peugeot Saveurs, het iconische Franse merk dat al meer dan twee eeuwen synoniem staat voor uitmuntende keukenaccessoires, onthult de boeiende verhalen achter hun meest geliefde producten. Van de klassieke pepermolen tot innovatieve wijndoppen, elk item in het assortiment belichaamt een rijke geschiedenis van vakmanschap, innovatie en passie voor culinaire perfectie. Het merk heeft een rijke geschiedenis, die teruggaat tot het begin van de 19e eeuw.
Na de lancering van de allereerste koffiemolen in 1840, volgde al snel de inmiddels iconische pepermolen en inmiddels wordt gebruikgemaakt van wetenschappelijke innovaties om producten nóg efficiënter te ontwerpen. Naast peper-, zout- en koffiemolens heeft Peugeot Saveurs nog meer handige en zelfontworpen keukenproducten in het assortiment. Van professionele een kurkentrekker tot een revolutionaire whiskyset. Daarnaast zijn het perfecte cadeaus voor culinaire liefhebbers!
Maestro pepermolen
De Maestro pepermolen is een toonbeeld van vakmanschap en innovatie. Deze robuuste molen is uitgerust met een uniek maalsysteem en verwisselbare reservoirs, ontworpen om de aroma’s van verschillende pepersoorten volledig tot hun recht te laten komen. Met zes instelbare maalstanden kunnen gebruikers de perfecte maalgraad selecteren die past bij elk gerecht. Wat deze pepermolen echt bijzonder maakt, is zijn vermogen om de smaak van het eten te veranderen en te verbeteren. De juiste maalgraad kan de intensiteit van de peper variëren, waardoor subtiele of krachtige smaken aan gerechten worden toegevoegd. De Maestro molen staat hoog aangeschreven vanwege zijn uitstekende kwaliteit en gebruiksgemak.’
"Maestro biedt de kans om als kok met smaken te spelen, zodat je moeiteloos jouw unieke culinaire stempel aan elk gerecht kunt toevoegen." – Philippe Rooms, Managing Director Benelux, Peugeot Saveurs. Prijs: € 84,90 voor de pepermolen inclusief 3 pepersoorten, 3 verwisselbare reservoirs, een viltstift en adviesboekje
Clef du Vin meetinstrument
Clef du Vin van Peugeot Saveurs is het ideale cadeau voor elke wijnliefhebber. Met de Clef du Vin als handig meetinstrument is het gemakkelijk om de houdbaarheid van elke wijn inzichtelijk te krijgen. De metaalsoort maakt het mogelijk om het evenwicht van de wijn naar wens af te stemmen. Tijdens het proeven zal iedere seconde dat het instrument in aanraking komt met wijn, gelijkstaan aan één jaar veroudering. Zo kan eenvoudig bepaald worden hoelang de wijn nog in de kelder kan blijven liggen, waardoor elke fles op zijn absolute hoogtepunt gedronken kan worden. Prijs: € 59,90
Atmosphère Whisky
Deze mooie set wordt geleverd met 2 whiskyglazen, 2 koelvoeten, 2 onderzetters en een proeverijboekje. De Atmosphère Whisky set is geschikt voor het drinken van alle soorten whisky en andere sterke dranken zoals cognac of rum. Het glas is, door de bijzondere vorm, speciaal ontworpen om sterke dranken helemaal tot hun recht te laten komen. De metalen voet kan in de vriezer worden geplaatst, zodat de drank na het terugplaatsen binnen 5 minuten zonder ijs op perfecte temperatuur kan worden gedronken. Proost! Prijs: € 79,90 voor 2 degustatiesets in geschenkverpakking
Bilbo reinigingskogeltjes voor karaffen
Karaffen zijn prachtig, maar zeer lastig om goed schoon te krijgen. Met deze handige reinigingskogeltjes wordt het schoonmaken van een mooie wijn- of waterkaraf wel heel gemakkelijk. De kogeltjes verwijderen, door ze door de karaf te laten rollen met een beetje water, de kalk- of tannineaanslag die zich op de wanden heeft gevormd. In het meegeleverde speciale flesje kunnen de kogeltjes na gebruik worden opgeborgen en zo gemakkelijk gereinigd worden. Klaar om de volgende karaf weer stralend schoon te maken. Prijs: € 15,90
Line wijndop voor mousserende wijnen
Een mousserende wijn bewaren terwijl de kwaliteit wordt behouden? Dat is erg lastig, eenmaal geopend verliest een mousserende wijn al snel zijn bubbels en smaak. De stijlvolle Line wijndop is speciaal ontworpen om flessen champagne, prosecco, cava of crémant water- en luchtdicht af te sluiten. Hierdoor behoudt de fles wél kleur, smaak en sprankeling. Een onmisbare gadget voor elke liefhebber van mousserende wijnen. Prijs: € 24,90
Al meer dan 210 jaar creëert, ontwerpt, ontwikkelt en produceert Peugeot Saveurs producten die de onbetwistbare referentie zijn op het vlak van peper-, zout- en koffiemolens. Dankzij de jarenlange ervaring met smaken heeft Peugeot Saveurs zijn expertise inmiddels uitgebreid naar kruidenmolens, keramische ovenschotels, degustatieglazen en wijnaccessoires. Elk Peugeot Saveurs product wordt gekenmerkt door de unieke stempel van dit gerenommeerde Franse familiebedrijf en staat symbool voor uitzonderlijke smaakinstrumenten. Peugeot Saveurs, het toonaangevende merk in hoogwaardige keukenaccessoires, is momenteel te bewonderen op de Trade Mart in Utrecht. Dit evenement biedt bezoekers een unieke kans om het uitgebreide assortiment van Peugeot Saveurs te ontdekken en de producten van dichtbij te ervaren.
Wassen als een professional: het is al jarenlang de missie van V-ZUG. De innovatieve en duurzame wasmachines en droogkasten van dit Zwitserse familiebedrijf maken de huishoudelijke taak niet alleen eenvoudig en efficiënt, de slimme functies verlengen bovendien de levensduur van je textiel én van je toestel.
Enkele blikvangers uit het assortiment: de gebruiksvriendelijke en uiterst intelligente AdoraWash, de krachtige, energiebesparende AdoraDry en de RefreshButler die een bezoek aan de stomerij overbodig maakt.
Wassen zonder kreuken
Huishoudelijke taken zijn onvermijdelijk, daarom moeten deze zo efficiënt mogelijk verlopen. V-ZUG gaat geen uitdaging uit de weg en verzamelt in de AdoraWash hoogwaardige functies en intelligente programma’s. Zo beperkt de unieke antikreukfunctie met stoom de hoeveelheid strijk drastisch. Last van een gevoelige huid of allergieën? Van extra spoelcycli tot een langere hoofdwas, deze wasmachine houdt er rekening mee. Daarnaast compenseert de wastrommel het ongelijkmatig verdeeld wasgoed en vermindert het dankzij het unieke absorbatiesysteem trillingen en geluid, zelfs tijdens het centrifugeren. Bonuspunten, want dit vermindert meteen ook de slijtage van het toestel en verlengt zo dus de levensduur.
Na het wassen zorgt de energiebesparende AdoraDry voor een krachtige en nauwkeurige droogprestatie, en springt tegelijk zacht om met het textiel opdat het beurt na beurt onberispelijk blijft.
Nauwkeurig gedoseerd
De ene keer te veel wasproduct, de andere keer net iets te weinig: V-ZUG lost dit euvel op, want de automatische doseerfunctie van de AdoraWash V4000 optimaliseert de wasmiddeldosering. Hoe werkt dit? Voordat de wascyclus start, berekent het toestel automatisch de benodigde hoeveelheid wasmiddel op basis van het geselecteerde programma, de grootte van de lading en de vuilheidsgraad. Handig, bovendien helpt deze nauwkeurige dosering het milieu te beschermen tegen overtollige vervuiling. Wil je liever handmatig doseren? Een standaard wasmiddellade blijft natuurlijk beschikbaar.
De beste van de klas
Op vlak van water- en energiebesparing verdienen de Adora-wasmachines een uitstekend rapport. Stuk voor stuk behaalden ze energieklasse A, bovendien maken de machines het wel erg makkelijk om zuinig te wassen. Zo zie je via de intelligente EcoManagement-functie instant hoeveel water en energie er wordt verbruikt en minimaliseren ze dat verbruik dankzij de geavanceerde warmtepomptechnologie.
Kraaknet en keurig voor de dag
At your service: de RefreshButler V6000 zorgt voor een professionele verzorging van de meest delicate stoffen, wat een bezoek aan de stomerij om je kleding op te frissen voortaan overbodig maakt. Je hangt of legt je kleding, schoenen of hoed in de RefreshButler, waarna het zonder gebruik van wasmiddelen of chemicaliën wordt ontgeurd. Het toestel maakt gebruik van een exclusieve V-ZUG-technologie waarbij stoom en fotokatalyse het textiel opfrist en deels ontkreukt. Het hygiëneprogramma doodt daarbij 99,9% van de kiemen. Je kan de RefreshButler ook volledig in je dressing verwerken met een zelfgekozen deur. Esthetisch, innovatief en handmade in Zwitserland.
Al meer dan 100 jaar expert in wasmachines
Het Zwitserse familiebedrijf V-ZUG, specialist op het vlak van innovatie, design, duurzaamheid en technologie voor huishoudtoestellen in de wasruimte en in de keuken, kent al een lange geschiedenis. In 1913 werd de toen zogeheten ‘Verzinkerei Zug’ opgericht, zeven jaar later lanceerde het bedrijf de Unica, de eerste handbediende wastrommelmachine die het huishouden een stuk eenvoudiger zou maken. Na de oorlog werd het assortiment drastisch uitgebreid met onder andere Tempo, de eerste kleine wasmachine voor thuis, later volgden nog meer automatische wasmachines en ook droogkasten.
In 1976 fuseerde Verzinkerei Zug met Metallwarenfabrik Zug, destijds marktleider in fornuizen en ovens. Hierdoor werd het bedrijf een totaalleverancier voor keukens en sanitaire ruimtes. In 1981 werd de naam dan ook veranderd in V-ZUG AG.
Summer Days en het Afterwork ticket voor een onvergetelijke zomer
Ook dit jaar legt Walibi Belgium zijn bezoekers graag in de watten tijdens de zomerperiode. Elke zaterdag van 13 juli tot 24 augustus, tijdens de Summer Days, wordt het park opgeluisterd met feestelijke animaties en shows voor het hele gezin. Bovendien kunnen bezoekers vanaf 8 juli in de vroege avond genieten van het park dankzij de voordelige Afterwork ticket.
De Summer Days in Walibi vinden elke zaterdag plaats van 13 juli tot 24 augustus. Tot groot genoegen van jong en oud komt het hele park tot leven met een fanfare, jonglerende steltlopers, percussionisten, Bollywood entertainment... Boeiende straatanimaties staan ook op het programma, zoals bubbelshows, sheriffs en circusnummers. De fijnproevers zullen smullen van de heerlijke Summer Burger, verkrijgbaar in de Country Cantina van 25 juni tot 1 september.
Daarnaast kunnen bezoekers de nieuwe Walibiza Beach ontdekken, aangeboden in samenwerking met SEAT om de 40e verjaardag van de SEAT Ibiza te vieren. Het strand, de bar en de vele ligstoelen, gelegen langs de Weerwolf, zijn vanaf 1 juli de hele zomer toegankelijk en beloven de feestelijke mediterrane sfeer van Ibiza naar Walibi te brengen.
Om de Summer Days nog onvergetelijker te maken, komen twee DJ's elke zaterdagnamiddag het Walibiza Beach en het Pulsar podium de boel op stelten zetten, tot de sluiting van het park om 19u.
Zin in een cocktail in een unieke omgeving? Voor de aperitiefliefhebbers lanceert Walibi ook de Afterwork ticket, een exclusief aanbod dat geldig is op weekdagen van 8 juli tot 23 augustus. Met deze € 15 ticket krijgen bezoekers toegang tot het park en alle attracties tussen 17.00 en 19.00 uur, met daarbovenop een gratis cocktail bij de Walibiza Beach Bar. De perfecte manier om de dag af te sluiten in een ontspannen, zomerse sfeer, met collega's, vrienden of familie.
In 2024 verlegt Bell & Ross de grenzen van functionaliteit nog verder met zijn nieuwe BR 03 DIVER duikhorlogeserie. De vijf nieuwe modellen combineren technische en esthetische verbeteringen voor optimale prestaties. Geperfectioneerde componenten, zoals een keramische insert en een verbeterd uurwerk, garanderen een verhoogde duurzaamheid en een gangreserve die is uitgebreid tot 54 uur. De esthetiek is ook verbeterd, met nieuwe typografie en opnieuw ontworpen wijzers voor optimale leesbaarheid, zelfs in de meest extreme omstandigheden. Met een nieuw aanpasbaar bandje zorgt Bell & Ross voor een perfecte pasvorm voor alle polsen. Met de nieuwe BR 03 DIVER duikers, verhoogt Bell & Ross de normen van prestaties en leesbaarheid, en biedt duikers een ongeëvenaarde onderwater ervaring.
BELL & ROSS, DE AFGROND OVERWONNEN SINDS 1997
De Hydromax van Bell & Ross definieerde een nieuwe standaard in duikershorloges. Gelanceerd in 1997, vestigde het een wereldrecord waterdichtheid, met een perfecte weerstand tot een diepte van 11.100 meter. Deze prestatie was mogelijk dankzij een belangrijke technische innovatie: de kast werd gevuld met een gepatenteerde, transparante, gefluoreerde olie. Tien jaar later, in 2007, verscheen er een tweede duikershorloge in de Bell & Ross-collectie; de BR 02-serie bood een instrumenthorloge dat speciaal was ontworpen voor de onderwaterwereld. Deze serie horloges is herkenbaar aan de tonvormige kast. Op technisch gebied zijn ze voorzien van een helium decompressieklep en een ultra-resistente gebogen saffier wijzerplaat: essentiële kenmerken voor verzadigingsduiken. Met de komst van de BR 03-92 Diver in de kern van onze serie professionele instrumentenhorloges in 2017, vertaalde het bedrijf de kenmerken van het instrumentenpaneel in gevechtsvliegtuigen naar horlogetechnologie. Gevat in een kast die “een cirkel in een vierkant” combineert, nam Bell & Ross een nieuw, gedurfd standpunt in: duikhorloges hoeven niet rond te zijn. Sinds 2018 hebben Bell & Ross een nieuw, opmerkelijk kenmerk toegevoegd aan het model door de 42 x 42 mm vierkante kast te houwen in brons, het iconische materiaal van de onderwaterwereld. Deze legering, die sinds de oudheid wordt erkend om zijn unieke robuustheid, heeft verzamelaars en liefhebbers van horloges en klokken gefascineerd door zijn kenmerkende kleur en zijn neiging tot patineren.
KLEINE AANPASSINGEN MAKEN EEN GROOT VERSCHIL
Wordt er niet gezegd dat we op zevenjarige leeftijd bij volle verstand komen? Voor de BR 03 Diver, die in 2024 zijn zevende verjaardag viert, markeert dit moment de volwassenheid die gepaard gaat met ervaring. De BR 03 Diver serie, die zowel door professionele zeelieden als door liefhebbers van de nautische wereld wordt gebruikt, werd een stilistische mijlpaal voor duikershorloges. Met drie nieuwe functies voor het basismodel in staal, evenals een nieuw model in mat zwart keramiek en een nieuwe Full Lum versie, zijn de upgrades voor de BR 03 Diver serie een natuurlijke, logische ontwikkeling voor deze modellen. Ingetogen, maar ingrijpend, zijn deze technische en designontwikkelingen gerechtvaardigd en niet alleen maar een kwestie van sleutelen aan de esthetiek.
BR 03 DIVER: EEN SET GECERTIFICEERDE DUIKERSHORLOGES
Alle instrument horloges in de Bell & Ross BR 03 serie zijn ontworpen als kwaliteitsgereedschap voor professionele duikers. “Professionals voorzien van de kwaliteit van de instrumenten die ze nodig hebben voor hun taken, en grenzen verleggen tot het uiterste is altijd onderdeel geweest van het DNA van ons merk,” bevestigt Carlos Rosillo, President en medeoprichter van Bell & Ross. Om tegemoet te komen aan de legitieme verwachtingen van regelmatige gebruikers in het water, voldoen de nieuwe BR 03 DIVER horloges aan de internationale ISO 6425 standaard, die stelt: “een horloge moet bestand zijn tegen onderdompeling in water tot een diepte van ten minste 100 meter en moet een tijdcontrolesysteem hebben”. Onder water moeten de markeringen op het horloge zichtbaar blijven vanaf 25 cm in het donker.
Bovendien moet het horloge operationeel getest worden onder water, op een diepte van 30 cm (+/- 2 cm) gedurende 50 uur, bij temperaturen tussen 18°C en 25°C. Aan het einde van deze periode moeten de mechanismen nog steeds correct functioneren. Horloges worden ook getest om te bewijzen dat ze niet gevoelig zijn voor thermische schokken, dat ze bestand zijn tegen overdruk in water en dat er onder bepaalde omstandigheden geen condensatie ontstaat. Ook de sterkte van de opwindkroon wordt getest.
Alle nieuwe BR 03 DIVER-horloges voldoen perfect aan al deze veeleisende productspecificaties, zijn uitgerust met een BR-CAL.302-1 automatisch opwindmechanisme, slaan met een frequentie van 28.800 wisselingen per uur (4 Hz) en een gegarandeerde gangreserve van 54 uur en zijn waterdicht tot 300 meter.
VAN DE HOOGTES TOT DE DIEPTES, INSTRUMENTEN VOOR PROFESSIONALS
Het ontwerpen van instrumentenhorloges, het herinterpreteren van de wijzerplaten, tellers en bedieningspanelen van een cockpit met onze operationele strengheid is het kenmerk van Bell & Ross. De intrinsieke band tussen de onafhankelijke horlogefabrikant en de wereld van de luchtvaart is welbekend. Effectieve hoge prestaties zijn een steunpilaar van de luchtvaartindustrie. Vooral met betrekking tot de vele technische en fysieke beperkingen die verbonden zijn aan het vliegen op hoogte. De verkenning van de oceaanbodem is niet minder uitdagend. In beide gevallen is het het doel van Bell & Ross om professionals zo goed mogelijk te ondersteunen in hun omgeving. "Al 30 jaar rust ons bedrijf uitstekende piloten en duikers uit, wiens taken en levens afhangen van hun instrumenten en machines. Bell & Ross is per definitie de leverancier van ontdekkingsreizigers en elite-eenheden, voor wie elk horloge is ontworpen om te voldoen aan nauwkeurige productspecificaties, in overeenstemming met de omgeving waarin het moet worden gebruikt,” legt Carlos Rosillo, president en medeoprichter van Bell & Ross, uit. Deze kwaliteiten trekken ook veeleisende stadsbewoners aan, op zoek naar een uurwerk voor dagelijks gebruik, met een voorbeeldige stijl en betrouwbare prestaties.
BR 03 DIVER STEEL: DE BENCHMARK
Zijn ontwerp en bewezen betrouwbaarheid maken de Bell & Ross BR 03 Diver Steel onmisbaar voor duikers. Onder het zeeoppervlak, in een wereld die onherbergzaam is voor mensen, is een horloge een middel om te overleven. Als de tijdscontrole niet perfect is, is zowel afdalen als weer opstijgen bijzonder gevaarlijk. De duiker moet absoluut vertrouwen hebben in zijn horloge. De BR 03 Diver Steel collectie, met zijn 42 x 42 mm kast in gepolijst, gesatineerd staal, voldoet hier volledig aan. Hij is verkrijgbaar in drie opties: zwart, wit en blauw. Voor elke optie geldt dat de unidirectionele draaibare lunette met een schaalverdeling van 60 minuten nu is voorzien van een keramisch inzetstuk in een kleur die past bij de wijzerplaat. In een andere opmerkelijke upgrade zijn de wijzers en de indexen opnieuw ontworpen voor een betere leesbaarheid, en de ultra-resistente rubberen of synthetische canvas horlogeband is opnieuw ontworpen voor een discrete uitstraling en comfort.
BR 03 DIVER BLACK MATTE: STERK VERMOGEN
Het matzwarte keramiek zet meteen de toon en doet denken aan de technische kenmerken en strakke lijnen van stealth-schepen of de uitrusting van ontdekkingsreizigers. In 2019 bood Bell & Ross regelmatig speciale edities aan in dit meeslepende materiaal. Dit jaar is de BR 03 Diver Black Matte discreet opnieuw ontworpen om significante verbeteringen in leesbaarheid en kracht te bieden.
De tweedelige constructie van de bezel is een onderscheidend kenmerk van de BR 03 Diver Black Matte. De bezel zelf en het inzetstuk zijn beide van keramiek, het inzetstuk profiteert van dezelfde verbeteringen in weerstand en afleesbaarheid als de stalen modellen. Liefhebbers zullen ook onmiddellijk de vergrote letters op de schaalverdeling opmerken. Net als de nieuwe BR 03 Diver in staal, profiteert de nieuwe BR 03 Diver Black Matte van het verbeterde ontwerp van de wijzers, de vergrote indexen en de nieuwe rubberen band.
BR 03 DIVER FULL LUM: DE VOORDELEN VAN LUMINESCENTIE
Dankzij een wijzerplaat die volledig bedekt is met Super-LumiNova®, is de leesbaarheid van FULL LUM in de duisternis van de diepzee aanzienlijk verbeterd. Dit is een essentiële functie voor een duikershorloge. Sinds de lancering in 2020, heeft de Bell & Ross BR 03 Diver Full Lum zijn stempel gedrukt met zijn krachtige esthetiek en uitstraling. De wijzerplaat is nu bedekt met lichtblauw Super-LumiNova® (dat blauw licht uitstraalt), de wijzers en de pijlvormige, geskeletonneerde uur- en minutenwijzers zijn bedekt met wit Super-LumiNova® (dat groen licht uitstraalt). Het is vermeldenswaard dat de nieuwe BR 03 Diver Full Lum niet langer een gelimiteerde editie is, maar nu integraal deel uitmaakt van de permanente BR 03 Diver serie.
Bang & Olufsen is verheugd om Charles Leclerc aan te kondigen als hun nieuwe Global Brand Ambassador, waarmee het begin wordt gemarkeerd van een spannende samenwerking. Bang & Olufsen en Charles Leclerc zullen samenwerken om zinvolle gesprekken over geluid te voeren, creatieve campagnes en evenementen te produceren, evenals het uitbrengen van een gelimiteerd product dat is gemaakt door het Deense geluidsambachtsmerk.
Charles Leclerc staat bekend als een van de meest getalenteerde F1-coureurs van de huidige generatie. Naast zijn briljante racecarrière, die hem wereldwijde erkenning heeft opgeleverd, heeft de Monegaskische coureur een reputatie opgebouwd als een getalenteerd muzikant met een passie voor het bespelen van de piano, het componeren en opnemen van zijn eigen muziek, terwijl hij zijn gedachten uitdrukt over hoe muziek een cruciale rol speelt in zijn leven.
"Mijn professionele leven draait om precisie en prestaties, en geluid speelt daarin een belangrijke rol. De auto's die ik rijd zijn technische wonderen, en de geluiden die ze produceren informeren me over de split-second beslissingen die ik moet nemen. Deze aandacht voor geluid heeft mijn oor getraind om anders te luisteren, dus de kwaliteit van geluid speelt een essentiële rol in mijn leven. Als ik naar muziek luister, wil ik een helderheid in geluid en een balans in afstemming die de muziek op nieuwe manieren onthult en me dichter bij de artiest brengt", zegt Charles Leclerc en vervolgt:
"Ik ben al jaren een fan van Bang & Olufsen en gebruik hun producten elke dag. Het merk heeft een helderheid en warmte in hun geluid die me helpt los te komen van de racewereld en me naar een plek brengt waar ik me verbonden voel met de artiest. Dat is waarom het partnerschap zo'n natuurlijke fit is."
Met de zoektocht naar mooie geluidservaringen die centraal staat, is Bang & Olufsen verheugd om het partnerschap te starten, legt CEO Kristian Teär uit:
"We zijn verheugd Charles bij het merk te verwelkomen. We delen dezelfde waardering voor prestaties en vakmanschap en hebben een gedeelde passie voor muziekervaringen die ons dichter bij de artiesten brengt die we liefhebben. We kunnen ons geen betere partner voorstellen om ons te helpen evolueren en een community rond mooi geluid te creëren.
Een zomer vol wonderen: tot en met 1 september extra entertainment, heropening Piraña en bijna elke dag tot 22 uur open
Nu de zomer begonnen is, pakt de Efteling uit met meer entertainment in het park en ruimere openingstijden, meestal tot 22 uur. Nieuw deze zomer zijn onder andere ‘Python Pietje Presenteert: The Steelcrew’ op het Ruigrijk-podium en de voorstelling ‘Een avond met Wolf’ in het openluchttheater in het Sprookjesbos. Ook entertainment van eerdere zomers keert terug. Zo kunnen bezoekers weer oog in oog staan met de Djinn, de reusachtige bewaker uit Fata Morgana, en komen de elfjes van Droomvlucht sprookjesachtig tot leven. De Speelweide midden in het park wordt weer omgetoverd tot Zomerstrand, met onder andere een gigantisch zandkasteel en dit jaar muzikaal entertainment van ‘The Red Noses Boogie Boys’.
In de zomermaanden wandelen prinses Pardijn en andere Efteling-bewoners door het park voor spontane ontmoetingen en wonderlijke fotomomenten. Het zomerprogramma van de Efteling gaat op 28 juni van start en duurt tot en met 1 september. Het park is dan zowel doordeweeks als in het weekend langer geopend, tot 22 uur (tot 4 juli is het park open tot 21 uur). Wie zich tijdens de zomermaanden meer dan één dag en avond wil onderdompelen in de wereld van de Efteling, kan blijven slapen in verschillende hotelkamers of vakantiewoningen in het Efteling Hotel en in de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land.
Een greep uit het zomerse entertainment in de Efteling
Openluchttheater in het Sprookjesbos – Een avond met Wolf : Ontmoet de meeste bekende en beruchte bewoner van het Sprookjesbos: Wolf. Luister hoe hij adembenemend zingt en het échte verhaal vertelt over wat er gebeurd is tussen hem en Roodkapje (Nederlands gesproken). Tussen 16.30 en 20 uur is Wolf vier keer te zien en ook beschikbaar voor een meet & greet - voor wie durft.
Zomerstrand – The Red Noses Boogie Boys : Deze beachboys stranden iedere dag aan om de meest swingende muziek te verzorgen en dat zorgt voor een echte zomervibe.
Python-podium in Ruigrijk – Python Pietje Presenteert: The Steelcrew : Op het Python-podium in Ruigrijk – het parkdeel met de ruigste achtbanen zoals de Python, Joris en de Draak en Baron 1898 – komt dit jaar het bekende personage Python Pietje tot leven. Bij de achtbaan geeft hij met zijn meetlat aan wie groot genoeg is om een ritje te maken. Deze zomer heeft hij zijn muzikale percussievrienden uitgenodigd.
Fata Morganaplein – Djinn : Dappere bezoekers staan oog in oog met de Djinn uit Fata Morgana! Deze vijf meter grote schatbewaker van de Sultan komt een kijkje nemen buiten de paleismuren. De bezoekers van de Efteling zijn toch niet van plan om zijn schat te stelen? De Djinn houdt iedereen goed in de gaten.
Ton van de Venplein – Droomvluchtelfjes : De Elfjes uit Droomvlucht komen buiten spelen. Bezoekers kunnen heerlijk schommelen met de Elfjes in de bloemrijke Droomvluchttuin.
Verkoelende waterattracties: heropening Piraña : De 600 meter lange waterattractie Piraña heropent zaterdag 29 juni na een verbouwing. De woeste rivier heeft gloednieuwe waterspuwers. Deze zorgen ervoor dat iedereen kletsnat uit de Piraña komt. Ook waterachtbaan De Vliegende Hollander zorgt voor verkoeling. Kleine avonturiers hebben grote kans op natte voeten in waterspeeltuin Archipel.
Wereld vol Wonderen : Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook hotels en vakantieparken: het Efteling Hotel, Efteling Bosrijk, Efteling Loonsche Land, en binnenkort ook het Efteling Grand Hotel. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of reserveringen: www.efteling.com.
In het voorjaar van 2025 neemt een nieuwe koningsdochter haar intrek in het Sprookjesbos van de Efteling: De Prinses op de Erwt. In het bekende sprookje van Hans Christian Andersen logeert een prinses in een hemelbed met twintig matrassen en donzen dekens, waaronder een erwt is verstopt. Een nieuw, koninklijk prieeltje krijgt een plek aan de rand van het bos, tussen de Trollenkoning en de put van Vrouw Holle. Tussen 1963 en 2017 was alleen de erwt uit het verhaal te zien op een kussentje in het Sprookjesmuseum en het Efteling Museum in het park. Na De zes Zwanen in 2019 wordt De Prinses op de Erwt nu het 31e sprookje in het Sprookjesbos. De werkzaamheden starten dit najaar.
Hoofdontwerper en manager van de afdeling Ontwerp & Beleving, Sander de Bruijn gebruikte een schets van Anton Pieck als inspiratie voor het sprookjestafereel. “De werkwijze en perfectie van Anton Pieck staan nog steeds voorop bij het ontwikkelen van nieuwe ontwerpen voor de Wereld van de Efteling,” verklaart hij. “Om een onderwerp op de voorgrond uit te lichten, plaatste hij er vaak een groter element op de achtergrond bij. Dat principe passen we hier ook toe. Het imposante hotel vormt een perfecte achtergrond voor het prieeltje, dat een koninklijke dependance van het Efteling Grand Hotel is. Door dezelfde stijlelementen toe te passen is de verbinding meteen duidelijk. Met het Efteling Grand Hotel als decor, is de link met slapen in dit sprookje extra toepasselijk.”
Het verhaal
Er was eens een prins die alleen met een échte prinses wilde trouwen. Op een stormachtige avond, in de stromende regen klopte een prinses uit een ver land aan bij het paleis. De koningin nam het druipende meisje met de gerafelde jurk, dat zei dat ze een échte prinses was, een erwten-proef af. Ze verstopte een erwt onder twintig matrassen en twintig donzen dekens. Alleen een échte prinses zou zo fijngevoelig zijn dat ze de erwt zou voelen en daardoor niet zou kunnen slapen…
Wereld vol Wonderen
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook hotels en vakantieparken: het Efteling Hotel, Efteling Bosrijk, Efteling Loonsche Land, en binnenkort ook het Efteling Grand Hotel. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang. Voor informatie of reserveringen: www.efteling.com
Next-Generation Ultra-Luxe Schepen - ‘Seven Seas Prestige™’ zal luxe overstijgen als eerste van twee nieuwe Prestige-klasse schepen. Regent stelt wederom een nieuwe standaard voor luxe vakanties.
Regent Seven Seas Cruises®, 's werelds toonaangevende ultra luxe cruisemaatschappij, heeft de naam onthuld van haar nieuwe schip, Seven Seas Prestige™, samen met adembenemende nieuwe beelden en video's, die een glimp bieden van een gloednieuw schip dat wederom een nieuwe standaard voor luxe vakanties zal stellen. Seven Seas Prestige, dat in 2026 zal worden opgeleverd, is de eerste nieuwe scheepsklasse van Regent in 10 jaar, na de enorm succesvolle Explorer-Klasse schepen die in 2016, 2020 en 2023 werden gelanceerd.
Seven Seas Prestige – ongeëvenaarde ruimte op zee
"Dit is een werkelijk historisch moment voor Regent Seven Seas Cruises, aangezien we het volgende schip dat zich bij de meest luxueuze vloot ter wereld zal voegen Seven Seas Prestige noemen en haar slanke exterieurontwerp onthullen," zei Andrea DeMarco, President van Regent Seven Seas Cruises. "Seven Seas Prestige, dat in 2026 zal debuteren, zet onze erfenis van revolutionaire ultra luxe reizen voort, aangezien ze op alle manieren luxe zal overstijgen. Dit ongelooflijke nieuwe schip zal het toppunt van tijdloze elegantie zijn, het streven van Regent naar excellentie weerspiegelen in elk aspect van haar verheven ontwerp en een sfeer van verfijning en raffinement uitstralen."
Met een gewicht van 77.000 tonnage en plaats biedend aan slechts 850 gasten, zal Seven Seas Prestige een van de hoogste passagiers tot ruimte verhoudingen in de cruise-industrie bieden, met meer ongeëvenaarde ruimte op zee dan ooit tevoren in prachtig ingerichte suites, en weelderige, doordacht ontworpen restaurants, bars en lounges en openbare ruimtes. DeMarco vervolgt: "Ongeëvenaarde ruimte op zee is een belangrijke pijler voor Regent en een primaire wens van luxe reizigers. Seven Seas Prestige is ontworpen met dit in gedachten, waarbij de intieme en luxueuze service die onze gasten liefhebben behouden blijft, terwijl er ook meer ruimte wordt geboden door het hele schip, wat plaats biedt aan nieuwe suitecategorieën en nieuwe ervaringen."
Nieuwe scheepsklasse : Seven Seas Prestige zal het eerste van twee Prestige-Klasse schepen zijn, waarvan het tweede in 2029 wordt gelanceerd. De nieuwe scheepsklasse zal gloednieuwe accommodatiecategorieën introduceren, inclusief een heruitvinding van de vorstelijke Regent Suite, plus nieuwe culinaire ervaringen, die allemaal later zullen worden onthuld.
Deze nieuwe functies zullen de meest inclusieve luxe ervaring die Regent biedt verder verbeteren, inclusief gastronomische gerechten in de specialiteitenrestaurants en al-fresco eetgelegenheden, fijne wijnen en gedistilleerde dranken, entertainment, onbeperkt internet toegang, valet wasservice, fooien, een één-nacht, pre-cruise hotelpakketten voor gasten die verblijven in Concierge-level suites en hoger en meer.
Beperkte oplage van de unieke Aalto-vazen gemaakt van Fins zand
Iittala, bekend om zijn expertise in glasblazen sinds de oprichting van de Iittala Glass Factory in 1881, lanceert twee speciale Aalto-vazen in beperkte, genummerde oplagen. Deze vazen, verkrijgbaar vanaf september, zijn gemaakt van lokaal Fins zand, dat de vazen van nature een prachtige groene kleur geeft zonder toevoeging van kleurstoffen. De speciale editie vazen zijn een eerbetoon aan het Finse glasambacht en tonen Iittala's inspiratie uit de Finse natuur. De vazen worden gemaakt in de Iittala Glass Factory in Finland, geblazen in houten mallen en handgesneden door de timmerlieden van de Iittala Glass Factory.
Iittala staat bekend om zijn expertise in glasblazen sinds 1881, toen de Iittala Glass Factory werd opgericht in het dorp Iittala in Finland. Het hart van Iittala ligt in een diepe toewijding aan vakmanschap, innovatie en de verkenning van glas als artistiek medium. Het glas van Iittala, bekend om zijn uitzonderlijke kwaliteit en uitgebreide kleurenpalet, belichaamt de toewijding van het merk aan het verleggen van grenzen terwijl het zijn rijke erfgoed koestert. Deze september lanceert Iittala twee speciale Aalto-vazen, ontworpen door Alvar Aalto, in beperkte, genummerde oplagen, gemaakt van lokaal Fins zand.
De limited edition items zijn verkrijgbaar in twee verschillende vormen: de klassieke Aalto vorm van 140 mm en een bredere vorm van 145 mm, beide onderdeel van Aalto's originele glascollectie, voor het eerst gezien op de Wereldtentoonstelling van Parijs in 1937. De vaas van 140 mm werd oorspronkelijk geproduceerd van 1937 tot begin jaren 1960, en de vaas van 145 mm was in productie in de jaren 1930 en 1940. Beide zijn sindsdien in enkele speciale edities gemaakt. De Fins zand editie vaas van 140 mm is beperkt tot 1000 stuks, terwijl de vaas van 145 mm een exclusieve editie is van slechts 100 stuks. Alle vazen zijn individueel genummerd.
De chemie van kleuren : De Iittala Glass Factory heeft eigen deskundige chemici die gespecialiseerd zijn in glas. Glaskleur wordt verkregen door het toevoegen van verschillende metaaloxiden en verbindingen tijdens het productieproces. Bijvoorbeeld, kobalt produceert blauw glas, terwijl seleen roze en rode tinten creëert.
Meestal haalt Iittala zijn glas zand uit België vanwege de hoge zuiverheid, essentieel voor het produceren van helder glas vrij van onzuiverheden die de kleur en helderheid kunnen veranderen. Het gebruik van lokaal Fins zand in deze speciale Aalto-vazen resulteert in een unieke groene kleur: het natuurlijke ijzergehalte in Fins zand geeft het glas een groene tint, met schakeringen variërend van licht en gedempt tot diep en rijk groen, afhankelijk van de zandpartij.
Een eerbetoon aan Fins glasvakmanschap
Elke Aalto Fins zand editie vaas is mondgeblazen in een traditionele houten mal en handgesneden door de timmerlieden van Iittala bij de Iittala Glass Factory. Houten mallen geven de glazen objecten een levendig oppervlak en een unieke afwerking die op geen enkele andere manier kan worden bereikt.
Hoewel houten mallen tot de jaren 1950 werden gebruikt, zijn ze sindsdien gereserveerd voor speciale edities. Elke keer dat de hete glas massa de oppervlakte van de houten mal aanraakt, verandert de mal iets, waardoor het aantal items dat met een enkele mal wordt geproduceerd zeer beperkt is. Deze traditionele methode contrasteert met metalen mallen, waarbij het glas binnen de mal mag afkoelen. Bij een houten mal wordt het object uit de mal gehaald en meerdere keren opnieuw geblazen om de massa geleidelijk te laten afkoelen terwijl de vorm van het object behouden blijft.
"Het gebruik van Fins zand voegt een uniek karakter toe aan de Aalto vaas. Gecombineerd met traditionele houten mallen en deskundige glasblaaskunsten, worden deze limited edition items ware kunstwerken. De natuurlijke groene tint van de vazen, een verrassing gecreëerd door de samenstelling van het zand, is betoverend. Er is iets magisch aan, net als glas als materiaal en de kunst van het glasblazen zelf," zegt Janni Vepsäläinen, Creative Director van Iittala.
De pionier van Fins design : Alvar Aalto (1898-1976) is een erkende meester van moderne architectuur en design. Aalto begon zijn onderscheidende stempel op design te drukken kort na het behalen van zijn architectuurdiploma aan de Helsinki Polytechnic in 1921. In 1924 trouwde Aalto met mede-architect Aino Marsio, waarmee een partnerschap ontstond dat een internationale designnalatenschap heeft opgebouwd. Tijdens zijn opmerkelijke carrière ontwierp Aalto grote openbare instellingen, waaronder concertzalen, musea, universiteiten, bibliotheken en privéwoningen over de hele wereld. Aalto's meubels en huishoudelijke ontwerpen kwamen organisch voort uit zijn architecturale werk.
Natuur, functie en schoonheid : Aalto's unieke esthetiek hielp Fins design te definiëren en introduceerde het bij een wereldwijd publiek. Aalto's kenmerken omvatten een harmonieuze relatie met de natuur, functionaliteit gecombineerd met schoonheid, uitstekende aandacht voor details en een ingenieus gebruik van materialen. Aalto's ontwerpen werden al in 1937 internationaal tentoongesteld, waaronder in het Museum of Modern Art in New York, waar de Iittala Aalto vaas ook onderdeel is van de permanente collectie. In 1936 won Alvar Aalto's serie glazen vazen de eerste prijs in de Karhula-Iittala Glass Design Competition. Het eenvoudige maar dynamisch vloeiende ontwerp was revolutionair vergeleken met de sterk decoratieve objecten van die tijd - ideaal voor bloemstukken, maar ook een sculpturaal object op zich, dat fascinerend wordt door het licht dat op het glas reflecteert. Toen de collectie vazen debuteerde op de Wereldtentoonstelling van Parijs in 1937, veroorzaakte het onmiddellijk een wereldwijde sensatie. Vandaag de dag is de iconische vaas een van 's werelds beroemdste glazen objecten en blijft een gewaardeerd meesterwerk voor Iittala. Elke vaas in de Alvar Aalto Collectie wordt nog steeds mondgeblazen in de Iittala Glass Factory in Finland. De Collectie is een hoeksteen van modern Fins design en de meest iconische serie van Iittala.
Product- en prijsinformatie : De vaas van 140 mm zal verkrijgbaar zijn in Iittala's eigen winkels en eCom. De vaas van 145 mm zal verkrijgbaar zijn bij Iittala Flagships (Iittala Esplanadi, Iittala Design Centre en Iittala Outlet Iittala Village in Finland en Iittala Omotesando in Tokyo, Japan) en Iittala eCom, vanaf 17 september 2024.
L’Oréal Paris gaat de straat op met een feministische boodschap en nodigt alle vrouwen uit om hun eigenwaarde te ontdekken en zichzelf te vieren bij de Wall of Worth.
L'Oréal Paris introduceert haar nieuwe brand purpose campagne "You’re Worth It" met de Wall of Worth, en houdt vrouwen letterlijk een spiegel voor. De activatie moedigt (jonge) vrouwen aan om complimenten aan zichzelf en anderen op te schrijven, negatieve gedachten van zich af te schudden en zich positief uit te spreken over hun eigenwaarde. Door middel van zelfaffirmaties willen zij hen laten inzien dat hun eigenwaarde niet bepaald wordt door de mening van anderen. Daarmee viert L’Oréal Paris elke vorm van vrouwelijkheid. Elke is vrouw het waard is om gezien en gehoord te worden.
Uit recent internationaal onderzoek blijkt dat meer dan de helft van jonge vrouwen het lastig vindt om aan het traditionele schoonheidsideaal te voldoen. Daarnaast vindt 40 procent van de jongeren dat sociale media te veel invloed hebben op hun zelfbeeld (UvA 2). In de maatschappij en online wordt daarmee een norm geschetst hoe je je als vrouw zou moeten gedragen of zou moeten zijn. L’Oréal Paris roept alle vrouwen van Nederland – bekend of onbekend – op om hun onzekerheden van zich af te schudden en hun eigenwaarde te vieren. Samen met internationale ambassadrices en lokale influencers geeft het merk het startsein door inspirationele #worthit verhalen te delen in verschillende media.
Silvana Hoekstra, Brand Communication Lead L'Oréal Paris Benelux: “‘Ik ben het waard’ lijkt zo lastig om uit te spreken. Blijf het herhalen tegen jezelf in de spiegel. Post het op je tijdlijn. Spreek het uit tegen je vriendinnen ‘Jij bent het waard’”.
Middels een roadshow van de Wall of Worth nodigt het merk iedereen uit om deze positieve boodschap persoonlijk te ervaren. Rondom de vrij te bezoeken Wall of Worth zijn meerdere activiteiten te ondernemen die vrouwen motiveren en vieren. Bovendien ligt er voor elke bezoekster een gratis lipstick klaar. De Wall of Worth is op 22 juni in Antwerpen en op 6 & 7 juli in Gent, Stationsplein, te bezoeken.
Meer dan 50 jaar op de barricade voor vrouwen
Al meer dan 50 jaar luidt de iconische slogan van L’Oréal Paris: 'Omdat je het waard bent’. Een zin die na 50 jaar nog even relevant is. Een zin die elke vrouw zou moeten horen en herhalen. L'Oréal Paris blijft stereotypen in twijfel trekken en vrouwen het vertrouwen en de kracht geven om de plaats in te nemen in de samenleving die ze verdienen. Middels deze activatie bevestigt het merk opnieuw haar toewijding om ieders eigenwaarde te omarmen. Anno 2024 is dit nog steeds hoognodig.
Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President van L'Oréal Paris: “Het lijkt ongelooflijk dat onze bekende slogan meer vijftig jaar oud is, maar onze missie zal pas worden volbracht als we vrouwen niet langer aan hun waarde hoeven te herinneren. We willen vrouwen het vertrouwen en de kracht geven om de plaats in de samenleving in te nemen die ze verdienen en vrij te zijn om hun doelen te bereiken."