Een explosie van leven, kleuren en met elkaar verweven lichamen, tijdloos en universeel.
Dat is de kunst van Jeffrey Cheung. De viering van het leven dat hij schildert, roept bij Jean Cocteau dionysische riten op, de spontaniteit van Picasso of de flexibiliteit van de lijn. Let niet op de willekeurige verbindingen die door een al te enthousiaste verbeelding worden gevraagd. Het unieke van Jeffrey's werk is ook zichzelf te overtreffen door een nobel doel te dienen: de strijd voor seksuele vrijheid. Deze activist verzet zich niet tegen genres onderling, integendeel, hij nodigt de hele wereld uit om mee te dansen en van elkaar te houden.
Kan men zich een kunst voorstellen die meer nodig is in deze moeilijke tijden waarin de afwijzing van de ander bijna zou doorgaan voor een burgerlijk gebaar?
Jeffrey Cheung, schilder, skateboarder, muzikant en activist, is een doe-het-zelver die een prominente figuur is geworden in de Amerikaanse queerscene door zijn project Unity: een pers- en skateboardbedrijf dat queers en transgenders van kleur (QTPOC) wil ondersteunen.
De Chinees-Amerikaanse kunstenaar woont en werkt momenteel in Oakland, Californië. Hij studeerde af aan de Universiteit van Californië in Santa Cruz en stelt tentoon in Europa en de VS. Naast zijn visuele werken is Cheung mede-oprichter van Unity Press en Unity Skateboarding, een queer skate-collectief. Hij speelt ook muziek in twee lokale punkbands, Meat Market en Unity.
Alice Gallery - 4 Luiksesteenweg - 1000 Brussel – alicebxl.com
Transform a brief moment of Cherry Blossom bliss into a full season of happiness with a complete colour collection for eyes, lips and skin.
This sakura-inspired spectrum of moody midnight magentas and daytime bursts of blush is designed to take your look whichever way the wind blows. Each product is wrapped and ready to gift in limited-edition, moon-bloom packaging.
8 maart is Internationale Vrouwendag. Eén dag per jaar om de verdiensten van vrouwen in de verf te zetten, maar ook om ongelijkheid en discriminatie aan te kaarten. Het Belgische modehuis Mayerline kleedt voor de gelegenheid sterke vrouwen in inspirerende powerlooks. Het modehuis wil mee een stem zijn voor alle vrouwen en hen steunen wanneer ze willen uitbreken uit het hokjesdenken.
Annemie, Romi en Sachli hebben de moed te vechten tegen vooroordelen op vlak van gender, leeftijd, huidskleur en gewicht.
Inclusiviteit over leeftijden en maten heen is een basiswaarde van Mayerline, dat uit zich in snit, pasvorm en draagcomfort. In het uittekenen van de ontwerpen, houdt Mayerline steeds een realistisch vrouwenlichaam voor ogen en komt daarbij tegemoet aan hoe een lichaam door de jaren heen verandert.
Dat vraagt veel vakkennis en nauwgezette aandacht voor detail, wat zich vertaalt in een ongeëvenaard draagcomfort in het Belgische modelandschap. Het is Mayerline’s missie om alle vrouwen te laten stralen in hún verhaal en wie ze zijn, los van dogma’s van schoonheidsidealen en hokjesdenken. Het modehuis biedt bijvoorbeeld een brede matenreeks tot en met maat 50.
Annemie Peeters, Radio- en tv-presentatrice bij VRT: “Vijftigplussers worden te vaak als ‘oudjes’ geportretteerd.”
“Dé vijftigplusser bestaat niet. En toch worden vijftig- en zestigplussers in de media erg vaak over één kam geschoren en als zogenaamde ‘oudjes’ geportretteerd. Dat beeld stigmatiseert, het is belangrijk dat het wordt bijgesteld. Daar hebben de media een belangrijke rol in te spelen. Niet zozeer door artikels te maken over het onderwerp an sich, maar vooral door op een subtiele wijze continue voor diversiteit te kiezen. Daarnaast hebben we zelf ook invloed op het beeld van onze generatie. Zo kan je jezelf op élke leeftijd aantrekkelijk kleden.”
Romy Schlimbach, plus size model en body positivity activiste : “Ik wil een rolmodel zijn voor vrouwen zoals ik, net omdat ik zelf geen voorbeeld had.”
“Bedenk eens hoeveel ruimte er in ons hoofd zou vrijkomen, mochten wij vrouwen niet de hele tijd met ons gewicht bezig zijn. Smalle taille, dikke billen, lange benen, grote borsten, maatje 36: het is helaas nog steeds het beeld van dé vrouw dat in de media wordt opgehangen. Het doet me verdriet wanneer vrouwen zich vervolgens onrealistische doelen stellen. Aan die vrouwen wil ik laten zien dat schoonheid in alle maten komt, en dat er géén verband bestaat tussen schoonheid en gewicht, noch tussen talent en gewicht.”
Sachli Gholamalizad, Belgisch-Iraanse actrice, schrijfster en theatermaakster : “We moeten meer doen dan enkel de haat op straat aanpakken.”
“Ik wil niet louter als ‘symbool’ gebruikt worden, ik wil gehoord worden als mens, los van mijn migratieachtergrond. Het is belangrijk dat onze verhalen verteld worden vanuit ons perspectief en niet vanuit een Westerse blik. Het is nodig voor onze eigenwaarde dat wij mensen met een andere etnische achtergrond onszelf herkennen wanneer we bijvoorbeeld naar een fictiereeks kijken en alweer geportretteerd worden als ‘de perfect geïntegreerde migrant’. Het wordt tijd dat we elkaar in eerste instantie als mens zien, met dezelfde kwetsbaarheden en hetzelfde streven naar geluk.”
Made for colour + care, six glossy tints kiss lips with a playful pop of everyday colour while a nourishing blend of shea butter and mango- and jojoba-seed oils instantly soothes, smooths and hydrates lips. Plus, this next-gen formula features an exclusive Moisture Glow Matrix that locks in moisture and drenches lips with long- term hydration for softer, suppler and more luscious lips over time.
“It’s a dream to wear,” says M•A•C Senior Artist Kiekie Stanners.
Inspired by our innovative Glow Play Blush – our bouncy blush that provides a pinch of foolproof, buildable colour – Glow Play Lip Balm serves up supple shine for lips.
“I pair them to get that natural glow on the go,” says Regan Rabanal, M•A•C Senior Manager of Makeup Artistry, Asia Pacific. “Both products have that easy-to-apply, bouncy texture that means I feel fresh and healthy in my makeup.”
So, what do you say? Let’s Glow Play!
GLOW PLAY LIP BALM
Halo At Me: Clear pearl - Sweet Treat: Brown-pink - That Tickles: Deep pink - Rouge Awakening: Bright red Floral - Coral: Berry-pink Grapely Admired: Violet
De beste versie van jezelf met Collistart bodycare
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen steeds meer tijd en aandacht besteden aan het verzorgen van hun lichaam. We vinden het belangrijk om goed voor ons lichaam te zorgen, en met onze bodycare te ontspannen, of het lichaam te ontwikkelen. Collistar helpt daarbij; wij bieden de totale body routine, gebaseerd op de wensen en behoeften van jouw huid. Dus wil je afslanken, de huid verstevigen, cellulite bestrijden, de huid hydrateren en voeden of gewoon even een ontspannen spa-momentje in je badkamer? Dan hebben wij de juiste, duurzame en kwalitatieve producten voor jou.
TALASSO-SCRUB: EXFOLIËREN MET EEN BELEVING
Diepe reiniging van de huid; het is de eerste, fundamentele stap van de beautyroutine voor het lichaam, omdat je zo dode huidcellen verwijderd, en de huid zo de werkzame ingrediënten van de producten erna beter opneemt.
De Talasso-Scrub gebruikt de voordelen van de zee (thalassotherapie) en geselecteerde etherische oliën (aromatherapie) om de exfoliërende werking op de huid te stimuleren. Een synergie van 99 verschillende soorten zeezouten zijn slim gecombineerd met een rijke mix van plantaardige oliën en essentiële aromatherapie-oliën, die zowel een positieve werking hebben op de huid, als dat ze zorgen voor een heerlijke geurbeleving.
WANNEER GEBRUIK JE DE TALASSO-SCRUB?
• Vóór specifieke behandelingen: het zorgt ervoor dat actieve ingrediënten beter door de huid worden opgenomen; - • Om de huid helder en egaal te maken; - • Om dode huidcellen te verwijderen; - • Om een ontspannen spa-moment te creëren in je badkamer; - • Voordat je de zon in gaat, maar ook daarna.
ENERGIZING TALASSO-SCRUB : - Exfoliërt en hydrateert - Anti-water en vochtafvoerend – Afslankend – Voedt - Stimuleert de gemoedstoestand
ANTI-WATER TALASSO-SCRUB : - Exfoliërt en hydrateert - Anti-water en vochtafvoerend – Afslankend – Voedt - Stimuleert de gemoedstoestand
TONING TALASSO-SCRUB : Verzacht en regenereert - Versterkt en verlicht - Hydrateert en voedt - Verhoogt de energie en het welzijn
ANTI-AGE TALASSO-SCRUB : Exfoliërt en vernieuwt - Bestrijdt vrije radicalen en whitening - Regenereert en anti-aging - Revitaliseert
FIRMING TALASSO-SCRUB : Exfolieert en ontgift - Egaliseert en verstevigt - Voedt en hydrateert - Stimuleert
DAGELIJKSE ANTI-CELLULITE ROUTINE
Bijna iedere vrouw heeft last van cellulite. Welke vorm je ook hebt, Collistar heeft de meest geavanceerde en effectieve producten om cellulite te bestrijden.
ANTICELLULITE CRYO-GEL
Dit is de eerste behandeling in de parfumerie die de voordelen van cryotherapie en aromatherapie combineert, om cellulite te bestrijden.
De Anticellulite Cryo-Gel heeft een allround versterkte formule met een nieuwe combinatie van actieve ingrediënten om cellulite effectiever te behandelen. Het probleem van cellulite heeft namelijk twee hoofdoorzaken: slechte microcirculatie, veroorzaakt door opeenhoping van vloeistoffen, en vetophopingen in de adipocyten.
Nieuwe editie
MATERNITY KIT
Collistar is er altijd voor de vrouw, in iedere fase van het leven. En Collistar staat aan haar zijde tijdens de wonderbaarlijke ervaring van het moederschap, door haar van dichtbij te ondersteunen. Als het lichaam tijdens de zwangerschap geleidelijk verandert, zijn we er met een specifieke schoonheidsroutine met essentiële behandelingen, veilig en effectief tijdens en na de zwangerschap.
De Collistar Maternity Kit bevat drie essentiële behandelingen met huidvriendelijke formules die zorgen voor tolerantie, optimale werkzaamheid, een gerichte actie en complete veiligheid.
Alle iconische bodyproducten en de limited editions zijn verkrijgbaar vanaf februari 2021. @collistarbenelux - #collistar - #collistarbody - #specialperfectbody
Exckusieve Fjallraven capsulecollectie bij AS Adventure
De duurzame 'Samlaren'-capsulecollectie van trendmerk Fjällräven wordt exclusief voor de Benelux voorgesteld in de pop-upruimte van A.S. Adventure Toison d'Or. Het zijn unieke, genummerde rugzakken, jassen voor mannen en vrouwen, totebags en caps, gemaakt van reststof van Fjällräven. De collectibles zijn van 1 maart tot 7 maart exclusief verkrijgbaar in de winkel en online.
Sustainable capsulecollectie met pièces uniques
Helemaal passend in de duurzame strategie van A.S.Adventure, introduceert Fjällräven met trots Samlaren: een indrukwekkend initiatief dat restmateriaal nieuw leven inblaast. Samlaren bevat unieke collector items die in beperkte capsulecollecties worden uitgebracht.
Alle stukken hebben hetzelfde hoge niveau van functionaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid dat je van elk Fjällräven-product mag verwachten, maar dan met geüpcyclede materialen en een hoogstaand design.
Samlaren wordt gelanceerd op 1 maart en is slechts 7 dagen beschikbaar, tot 7 maart, exclusief voor de Benelux bij A.S.Adventure Toison d'Or. Online op asadventure.com blijft de collectie langer beschikbaar. De pop-up van Fjällräven blijft nadien ook in de winkel, maar enkel met de reguliere collectie. De Samlaren prijzen variëren van €39,95 tot €284,95.
Circular fashion
Samlaren is Zweeds voor "de verzamelaar". Het is een nieuw concept dat geworteld is in Fjällrävens toewijding aan kwaliteit en traditie om geen middelen verloren te laten gaan.
Fjällräven creëert hiermee een initiatief voor duurzaamheid en innovatie, met de missie om te inspireren voor een betere en duurzamere toekomst.
De Samlaren collectie is een gecureerde collectie van re-invented classics, gemaakt van overtollig G-1000-materiaal, zoals de Greenland Jacket in patchwork met kleurblokken, de iconische Kånken-rugzak en herwerkte versies van de tote bag en pet.
Fjällräven is een Zweeds outdoorbedrijf en een van de meest toonaangevende leveranciers van outdoorkleding en -uitrusting in Scandinavië. Het bedrijf werd in 1960 opgericht door Åke Nordin in het kleine noordelijke stadje Örnsköldsvik en werd altijd gerund met de passie om het voor mensen gemakkelijker te maken om tijd door te brengen buiten.
Duurzaamheid en innovatie hebben altijd centraal gestaan bij Fjällräven. In 1964 stopte oprichter Åke Nordin een rol stof weg die niet was gesneden tijdens de ontwikkeling van zijn baanbrekende thermotent. Een paar jaar later werd diezelfde rol stof gebruikt om het eerste legendarische Greenland Jacket te maken. In het voorjaar van 2021 zet Fjällräven verdere stappen op deze reis met de introductie van Samlaren, een nieuw duurzaam initiatief geworteld in het erfgoed en de geest van innovatie van Fjällräven.
Nooit hebben we zon, zee en vrijheid zoveel gemist. IKKS biedt ons een welverdiende ontsnapping met de SS21 van zijn signatuur-tas: De 1440. Ontworpen om de 1440 minuten in een dag van een vrouw te begeleiden, gaat deze dagelijkse bondgenoot mee op stap in de wereld van een Esprit Libre met rock-DNA: Lou Doillon.
LOU DOILLON: DE NIEUWE ESPRIT LIBRE VAN IKKS
Schrijfster, ontwerpster, vertolker, actrice en mannequin, de nieuwe Esprit Libre IKKS heeft heel wat in haar mars en staat haar mannetje als geen ander. Haar rock-DNA, haar pittige schoonheid en artistieke gevoeligheid met talrijke talenten, veroveren de lente-zomer van de antidictaat-signatuur. De 8 toplooks van het seizoen, gedragen door de folkstijl van deze moderne dichteres, bieden een welverdiende ontsnapping op de tonen van een lied dat exclusief werd geschreven voor het merk met de dubbele K.
DE 1440 SCHAKELT OVER OP ZOMERTIJD
Altijd vergezeld van hun dagelijkse maatje, zijn iconische visgraat, zijn dubbele draagmogelijkheid en zijn connected-troef, schakelen de moderne heldinnen in summer mode. Voor de lente-zomer 2021 past IKKS zijn It Bag aan aan het ritme van de maanden van het seizoen; alsof we aftellen naar een hervonden vrijheid.
3 COLLECTIES OM HET TEMPO AAN TE GEVEN
Op straat zien we zandkleur: De collectie van maart onthult een zandkleurig suèdeleer, een voorsmaakje van de zomer. Duel aan op de top, De collectie van april orchestreert een battle in limited edition tussen een helder wit en een iconisch zwart, tegen een achtergrond van ontsnapping. De collectie van mei tot slot, viert het leven met een trio van drie heerlijke kleuren: meloenroze, munt en ananas; revisited in bubble-leer, nieuwe signatuur van het merk van de Esprits Libres.
De collecties van 1440-tassen en accessoires van maart, april en mei zullen verkrijgbaar zijn in een selectie van winkels en op ikks.com, respectievelijk op: 8 maart, 30 maart en 13 mei.
Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. , is pleased to announce key partnerships with its People’s Place Program. Building on Tommy Hilfiger's long history of collaborating with diverse talent, the program will join forces with trailblazing voices of Black, Indigenous and People of Color (BIPOC) in fashion to advance underrepresented communities.
“The People’s Place Program is a cornerstone in our efforts to open the door to everyone who has been left out by fashion,” said Mr. Tommy Hilfiger, Principal Designer, Tommy Hilfiger Global. “This welcoming spirit has always been at the heart of our brand, and we are here to do more and to do better.”
The People’s Place Program was launched in July 2020, drawing inspiration from Mr. Hilfiger’s very first store of the same name established in 1969 in his hometown of Elmira, NY. The program amplifies the company’s efforts and dedication of resources to increasing opportunities and visibility for underrepresented communities within the fashion and apparel industries around the world. The platform acts on these commitments through three pillars – Partnerships & Representation, Career Support & Industry Access, and Industry Leadership – with the objective of achieving meaningful, long-lasting change.
"We are determined to continue putting real action behind our words,” said Avery Baker, President and Chief Brand Officer, Tommy Hilfiger Global. “Equity and inclusion cannot be achieved through short-term recognition; we have to bring them to the forefront every day.”
The People’s Place Program is excited to announce its first round of partnerships, leading the way for Tommy Hilfiger to engage year-round with recognized leaders who are known for championing inclusion and diversity.
The Fashion and Race Database (FRD)
The Fashion and Race Database is an online platform that expands the narrative of fashion history and challenges misrepresentation within the fashion system. Created by Kim Jenkins, Assistant Professor of Fashion Studies at Ryerson University, the database is an educational resource that brings focus back to the people who previously had been hidden in the margins of fashion history.
The People’s Place Program will partner with FRD to fund and support a new research study called “The Unsung History of American Sportswear” to uncover overlooked influences from Black American culture on signature TOMMY HILFIGER styles. Over the course of 2021, the research will be developed into content series and educational resources that will be available internally, and to industry peers and consumers. The material will be designed to engage with audiences about the unrecognized areas of American style, and to open new dialogue on how marginalized history can come forward through purposeful collaborations in the industry.
“The Fashion and Race Database is thrilled to partner with an American company like Tommy Hilfiger and its namesake brand, a vibrant piece of fashion history,” said Kim Jenkins. “As a professor and founder of the database, it has been my mission to urge brand owners to embrace what fashion education has to offer the industry. Tommy Hilfiger understands and respects the power of this learning, and is leading the charge, showing its peers what is possible in building a more intelligent and compassionate fashion system.”
The research will include a detailed examination of American sportswear through a study of denim, the cotton trade, origins of preppy style at Historically Black Colleges and Universities (HBCUs), the sartorial expression of social activist moments, streetwear culture, and additional categories that will come to life through FRD’s research.
“This critically timed relationship will support FRD’s goal to center and amplify racialized fashion scholarship, illuminate under-examined histories and address representation throughout fashion,” said Randy Cousin, SVP, Product Concepts and People’s Place Program.
Harlem Fashion Row (HFR)
Harlem Fashion Row is a New York-based agency created to champion the advancement of People of Color in the fashion industry. HFR Founder and CEO Brandice Daniel was inspired to celebrate and uplift the underrepresented talent she found in her own community. Beginning as a grassroots effort in 2007, Harlem Fashion Row is now an established player in the New York fashion world.
Tommy Hilfiger is a supporting sponsor for HFR’s 3rd Annual Digital Fashion Summit, taking place onFebruary 18, 2021. Mr. Hilfiger and Mr. Cousin will join Brandice to discuss how Tommy Hilfiger is working towards creating more access and opportunities for BIPOC talent in the fashion industry.
Tommy Hilfiger will also partner with HFR to identify dynamic ways for emerging talent to receive mentorship and network with internal teams as well as industry insiders.
“We are delighted to partner with Tommy Hilfiger on the Annual Digital Fashion Summit to highlight solutions and practices for diversity and inclusion in the fashion industry,” said Brandice Daniel. “With our collaborative effort, we aim to address and implement change. Addressing the concerns takes a long-term commitment and we acknowledge the steps that Tommy Hilfiger is taking, and we are elated about their upcoming plans to provide opportunities for designers of color.”
Tommy Hilfiger Campaigns, Social Media and Collaborations
Tommy Hilfiger is using its global reach to bring communities together to drive positive change. The Spring 2021 TOMMY HILFIGER and TOMMY JEANS campaigns feature a diverse cast of social, cultural and creative influencers – activists, musicians, poets, dancers, filmmakers, and more – whose work is inspiring people around the world.
This month, Black talent, including musician and producer Saba, and the horse riding and mentorship collective Compton Cowboys, will take over the brand’s social media channels to highlight significant moments in Black American history and celebrate the people and culture that inspire them every day.
Over the summer, Tommy Hilfiger will launch collaborative capsule collections with actor, model and activist, Indya Moore, and fashion designer and longtime mentee of Mr. Hilfiger, Romeo Hunte. With the collaborations, Indya and Romeo each give voice to the authentic spirit of individuality and self-expression that they embody. Tommy Hilfiger is excited to partner with this new generation of changemakers to bring their vision to fans across the globe.
The People’s Place Program contributes to Tommy Hilfiger’s mission to create fashion that "Wastes Nothing and Welcomes All" – which puts inclusion at the heart of everything we do internally and externally.
hun hoofden stapelden om ze op de markt verderop door te verkopen. Wat een allure! Zo inspirerend voor een meisje dat niet kan wachten om een volwassen vrouw te zijn!
Elk van deze vrouwen is mijn muze geworden. De Mama Benz-collectie draagt het verhaal van elke vrouw, van elke mama met zich mee.
Voor het design liet ik me inspireren door de klassieke tote bag, de draagtas waar de meeste vrouwen er wel eentje van hebben. Van daaruit liet ik mijn creativiteit de vrije loop, ik integreerde de Mama Benz-identiteit in verschillende stijlen, geschikt voor elke moderne vrouw: klassiek, chic en makkelijk draagbaar. Onze handtassen zijn gemaakt van fijn Italiaans leder, maar dan met een vleugje Afrika erbij. Wat bij elke Mama Benz-tas in het oog springt, zijn de perforaties aan de rand waar je de felbedrukte zijden sjaals van onze eigen collectie, geïnspireerd op wax-motieven, op verschillende manieren doorheen kan weven.
‘Wax Hollandais’ werd door Nederlandse bedrijven op het vasteland geïntroduceerd en was jarenlang een topartikel van de handel met Afrika. De mama's van Togo en later ook andere Afrikaanse landen werden beroemd door het verhandelen van wax-stoffen. Ze begonnen met niets en slaagden erin om op te klimmen tot de rijke toplaag van de regio. De naam ‘Mama Benz’ werd in de jaren 50 bedacht, toen deze vrouwen rondreden in hun eigen Mercedes Benz, in die tijd een teken van rijkdom en succes. In Afrikaanse culturen worden krachtige vrouwen erg bewonderd en tot de dag van vandaag genieten de meest succesvolle onder hen, de ‘Mama Benzes’, van een eervolle positie in de maatschappij.
Mama Benz werd ontworpen om vrouwen van overal ter wereld samen te brengen en twee contrasterende culturen te verenigen, en dat met een handtas die vrouwelijkheid, vindingrijkheid, durf en succes uitstraalt. Hiermee breng ik hulde aan de vrouwen van mijn kindertijd en aan vrouwenemancipatie in het algemeen. Deze vrouwen hebben hun macht immers niet overgeërfd, of door maatschappelijke keuzes verkregen, maar hebben zware inspanningen en een hevige strijd geleverd. Dat maakt van hen een echt voorbeeld voor alle vrouwen.
“Elke vrouw, waar ook ter wereld, is op haar eigen manier een Mama Benz, een vrouw die haar stempel nalaat en haar verhaal overal met zich meedraagt. “ Clara Assi.
Heel veel nieuwe geboortes en we hebben wel een vermoeden van het hoe en waarom. Alles schijnt erop de wijzen dat de lockdown voor een babyboom heeft gezorgd en IKKS staat klaar om ze te verwelkomen. Onze intuïtie zegt ons dat deze nieuwe generatie van post-lockdown baby’s de codes gaat doorbreken. Meer Esprits Libres dan ooit, vinden we dat deze generatie echt een unieke omgeving verdient, op hun favoriete speelterrein: het web.
Get ready, IKKS lanceert My Baby Rockk: de e-concept store voor baby’s die de codes doorbreken. De beste rock "geboortegeschenken", verzameld op één plaats en verkrijgbaar in 1 enkele klik!
The place to go door het rock geboortecadeau!
De 6 goede redenen
Hoe kun je weerstaan aan de onnavolgbare en eco- verantwoordelijke baby-uitzet van My Baby Rockk? Een 100% rock-garderobe, bestaande uit hippe looks ontleend aan de volwassenen en getransformeerd in coole, onweerstaanbare stukken. We ontdekken ook een exclusieve eco-verantwoordelijke capsule, enkel online verkrijgbaar; een zowel ethisch als trendy aanbod, in natuurlijke materialen zoals linnen en biokatoen.
Een curiosahoekje met het beste uit de wereld van de baby-artikelen, gebundeld rond 15 merken van zowel trendy als verantwoordelijke ontwerpers, voor een honderdtal geschenkideeën.
Een geboortebox die eruit springt? Met zijn rock-verpakking laat de selectie cadeaus van My Baby Rockk niemand onverschillig! Met 11 voorontworpen geboorteboxen bevrijdt IKKS je van de stress om het goede geboortecadeau te vinden.
Een My Baby Rockk-geboortelijst aanmaken of eraan deelnemen: cool en gemakkelijk! Omdat we weten dat uw tijd kostbaar is als de baby komt, hebben we een onconventionele geboortelijst ontworpen, waarin we onze rock baby-artikelen mixen met zorgvuldig geselecteerde merken.
Dé customization-afspraak! Voor baby’s met een eigen karaktertje is er niets beter dan de body-bar om hun persoonlijkheid luid en duidelijk kenbaar te maken. We kiezen de kleur, de maat en de grafische uitvoering, en we gaan voor een gepersonaliseerd cadeau!
Rock attitude of te gekke IKKS look, de clan van #MYBABYROCKK krijgt zijn eigen wall of fame, live op ikks.com.
If there were two words to justify for ourselves why we would need new shoes, it would be 'classic' and 'essential'. And that is what Tamaris has in store for us this season. These designs are clean, yet expressive and exude pure elegance. Nothing like a loafer or a pump in a soft shade, we'd rather add to our spring closet.
The collection consists of loafers, pumps, ankle boots, sneakers and ballerinas in minimalistic designs. Soft nappa leather was used, which gives the shoes a high-quality feeling.
The focus lies on simple yet expressive colours, such as beige, ivory and almond, which radiates warmth and calmth. The soft colors are perfectly balenced out by the straight lines of the designs. The slightly flared heels alongside the decorative applications provide that elegant whole.
Whether you are enjoying a stroll through the city or working in the office: the wow-effect is guaranteed!
» Microzouten als verzachter voor hooikoorts en andere kwalen - » Gezonde zeelucht nu ook in huis met Microsalt Technology van KLAFS
De Vlaming en haar kust, you love it or you hate it. Al trekken we elk voor onze eigen reden graag eens naar de zee. Om te wandelen, pootje te baden, te kuieren langs de dijk, lekker te eten… maar vooral om de verse zeelucht op te snuiven, want die werkt therapeutisch en heeft een positieve invloed op onze gezondheid. Dus waarom niet de gezonde zeelucht dagelijks tot bij jou brengen? De Salt Pro X – verkrijgbaar bij wellnessspecialist Gervi – zorgt ervoor dat untrafijne zoutpartikels worden verspreid in je woning door de innovatieve, en met awards bekroonde, Microsalt Technology van KLAFS. Geniet hiermee vanaf nu alle dagen van de helende werking van de zee vanuit je sauna of eender welke ruimte.
Bye bye hooikoorts en andere kwalen?
De Microsalt Technology is bijna een magic healer wat gezondheidsproblemen betreft. Vooral voor wie klachten heeft aan de luchtwegen – denk maar aan hooikoorts tijdens de lente of een verkoudheid – kan de zoutverstuiving het leed verzachten. Maar ook astmapatiënten of mensen met chronische aandoeningen, zoals slapeloosheid, huidziekten of depressie, kunnen zich ermee behelpen bij regelmatig gebruik. De zoutdeeltjes die je inademt, worden verdeeld over je hele ademhalingssysteem: van de neus en de sinussen tot de fijnste luchtblaasjes in de longen. Het resultaat is een diepe reiniging van de luchtwegen en daar bovenop een revitalisering van de huid. De Salt Pro X kan je in elke ruimte gebruiken, maar het effect versterkt bij gebruik in een sauna.
Voor het komende seizoen Lente-Zomer 2021 stelt Eden Park een prachtig nubuck jasje voor. Deze creatie heeft een camel kleur en is zacht maar uiterst stevig. Dankzij de details rond de uiteinden van de mouwen en de kap kan je dit jasje ook perfect in het tussenseizoen dragen wanneer de temperaturen nog aan de lage kant zijn. Of je draagt deze als dubbele huid met een wit T-shirt eronder tijdens de lente.
Het merk uit Parijs, met de rugbysport als inspiratiebron, draagt comfort, kwaliteit en elegantie hoog in het vaandel. Eden Park doet de identiteit van dit emblematische stuk alle eer aan en voegt de eigen creatieve savoir-faire en Franse elegantie toe.
Eden Park wil niet onopgemerkt voorbij gaan en stelt ook een nubuck jasje voor in het donkerblauw voor mannen die durven en een versie voor vrouwen gebaseerd op het basismodel. Je hoeft alleen nog maar te kiezen!
Eden Park is het eerste premium merk ter wereld met de rugbysport als inspiratiebron. De creaties zijn authentiek, hedendaags, elegant en met een duidelijke signatuur. Het merk straalt die typische doordachte Franse knowhow uit alsook die typische French Flair. Het huis Eden Park is aanwezig in 34 landen en heeft ondertussen ruim 534 verkooppunten.
BRENG DE ZON IN JE ZIEL MET DE NIEUWE COLLECTIE VAN RITUALS COSMETICS: THE RITUAL OF MEHR
Energise your soul
The Ritual of Mehr collectie bevat verkwikkende producten, speciaal ontwikkeld om het dagelijks leven op te vrolijken en ieder van ons geluk te doen uitstralen. Ter ere van de zon, de ultieme bron van leven, brengt deze collectie positieve energie en vreugde in elk product. De Ritual of Mehr collectie bevat verrassende, nieuwe en innovatieve Home, Bath en Body producten waaronder de 2-Phase Bath Oil, Mousse to Oil en Incense Cones. Of je nu onder de douche staat, onderweg bent of thuis gasten ontvangt, de verkwikkende geur van zoete sinaasappel en cederhout geeft je hart en ziel energie en verwarmt je van binnenuit.
Deze collectie vervangt The Ritual of Happy Buddha met een gloednieuwe look en naam, maar je favoriete bekroonde geur blijft dezelfde. We streven er altijd naar om onze klanten te verrassen en te prikkelen met vernieuwde geuren, namen en ingrediënten, zoals we ook al deden met The Ritual of Jing. The Ritual of Mehr is een opwindend nieuw hoofdstuk voor deze populaire collectie, en we hebben het gevoel dat de filosofie van Mehr, die de ziel energie geeft, ons precies zal leiden naar de plek waar de toekomst van deze collectie en ons merk ligt.
Geef je lichaam, geest en ziel energie in vier eenvoudige stappen:
1) Geef je energie een boost met de Energising Foaming Shower Gel: een kleine hoeveelheid gel volstaat om te genieten van het rijke, kalmerende schuim dat zich vormt zodra het product in contact komt met water. Van de vitamine C in zoete sinaasappel weten we dat ze de huid energie geeft en een gezonde gloed bevordert. De zuivere aromatische olie van cederhout staat erom bekend het lichaam en de geest tot rust te brengen, terwijl de stimulerende geur de ziel verheft.
2) Geef je huid een verkwikkende scrub met de Invigorating Body Scrub: masseer de scrub met ronddraaiende bewegingen in de huid en spoel vervolgens af met warm water. De rijke oliën in de formule, verrijkt met 92% natuurlijke ingrediënten, voeden en kalmeren de huid en geven ze energie. Bevat suiker en krachtige zoete sinaasappelschildeeltjes om dode huidcellen zachtjes te verwijderen, waardoor de huid zijdezacht en stralend wordt.
3) Hydrateer en voed de huid met de Body Mousse to Oil terwijl deze op magische wijze transformeert in een fijne, voedende olieachtige laag die de huid optimaal hydrateert. Bevat stimulerende zoete sinaasappel en rustgevend cederhout. Maakt de huid zijde zacht en laat een heerlijke geur achter.
4) Verstuif de Sparkling Hair and Body Mist over je haar en lichaam, zodat je van top tot teen heerlijk ruikt. Wat een weelde!
#energiseyoursoul - #TheRitualofMehr
Deze producten zijn vanaf maart 2021 verkrijgbaar in de Rituals Cosmetics-winkels, geselecteerde warenhuizen en via RITUALS.com
Finding the perfect jeans can be quite the struggle for grown-ups, but it may even be harder finding one for your offspring. From the right fit to a quality pair of jeans that withstand monkeying around on the playground. Thanks to Lee Cooper parents can end their search, because on the 1st of March the Belgian brand is launching their first children's collection.
The oldest European jeans brand has designed one pair of jeans for girls and two designs for boys (€ 49,95/pair). All three pairs are available in size 128 to 176 (age 8-16).In honor of the launch, they're giving away a Lee Cooper logo T-shirt (€ 17,95) with every purchase.
Lee Cooper boys
With jeans being the backbone of any wardrobe, quality and the right fit are key. A pair of jeans is easy to combine, always on trend and they look great for almost every occasion. With Lee Cooper your kids will have an iconic piece of their own, that they can wear until they grow out of them.
Kids will be kids. But with a pair of Lee Cooper jeans you won't have to worry about having to go shop for a new pair everytime your little one goes on another playground adventure.
Once you've found the right pair of jeans, parting can be such sweet sorrow. So you'll be happy to hear all three models have been added to Lee Cooper's Never Out Of Stock program. That way, you can buy the perfect fit for your extraordinary kid throughout all seasons.
Kameleon Calypso breidt uit tot volledige collectie
Waar het woord ‘calippo’ ons meteen naar de zomer katapulteert, zorgt het Belgische label Royal Botania met Calypso voor onze volledige terrasinrichting. Van barstoel tot lage relaxstoel, ligbed of twee- en driezit met gestoffeerde geweven look of het echte weefwerk, kameleon Calypso geeft vorm aan elke buiteninrichting.
Zitten op verschillende hoogtes en breedtes
Na de intrede van de Calypso 55-tafelstoel in 2020 vormt Royal Botania Calypso dit jaar om tot een volledige collectie. Het Belgische label voegt er een barstoel, een lage relaxstoel en een compacte twee- en driezitsbank aan toe. De lounge bestaat uit teakhouten frames en is beschikbaar in 3 maten: een vierkante van 72 x 72 cm, een dubbele, en één die drie keer zo lang is. Op elk van die elementen kunnen L- of U-vormige rugleuningen gemonteerd worden, eveneens beschikbaar in drie maten. Bij de driezit kan je bovendien één onderdeel omhoog zetten en de lounge zo omvormen tot een ligbed.
KRIS KROSS Van Puyvelde
De rug van de verschillende elementen bestaat uit een frame van roestvrijstaal omhuld door een afneembare gewatteerde hoes. Deze bekleding geeft de optische illusie van geweven banden, maar dan veel onderhoudsvriendelijker. Voor wie meer van de natuurlijke look & feel van geweven meubilair houdt, kiest ontwerper Kris van Puyvelde in 2021 voor een alternatieve rugleuning met KRIS KROSS-weving. De combinatie van drie vezelkleuren die perfect samengaan, zorgt voor een passe-partout op elk terras. Alle Calypso-modellen kunnen besteld worden met een geweven of een gestoffeerde rug en die laatste in maar liefst 70 kleur- en materiaalopties. De keuze aan opstellingen en afwerkingen is eindeloos, dus zet je innerlijke architect aan het werk en maak je gedroomde terrasinrichting waar.
For the past year fashion had a waist-up focus, inspired by all the Zoom calls we've been having. We were so occupied with being camera-ready on top, we didn't pay (enough) attention to the bottom half of our look. Floris van Bommel and his stunning SS21 collection are ready to turn that focus around and put the spotlight on our shoewear. Now the only question left unanswered is: heels or flats?
Flat and fun
With the right sneakers you can look sophisticated and playful. Choose a colorful design or a more neutral shade that matches pretty much anything in your closet.
Do you prefer keeping your look a tad more classic? These loafers will add that 'je ne sais quoi' to your homewear, with plenty of exciting prints and colors to choose from.
All the way up
Take it up a notch and feel empowered with a dashing pair of pumps in classy black or a soft pink and blue.
On warmer days heeled sandals can be that finishing touch for your spring outfit, with a subtle print, light metallic colors or soft shades.
Een explosie van leven, kleuren en met elkaar verweven lichamen, tijdloos en universeel.
Dat is de kunst van Jeffrey Cheung. De viering van het leven dat hij schildert, roept bij Jean Cocteau dionysische riten op, de spontaniteit van Picasso of de flexibiliteit van de lijn. Let niet op de willekeurige verbindingen die door een al te enthousiaste verbeelding worden gevraagd. Het unieke van Jeffrey's werk is ook zichzelf te overtreffen door een nobel doel te dienen: de strijd voor seksuele vrijheid. Deze activist verzet zich niet tegen genres onderling, integendeel, hij nodigt de hele wereld uit om mee te dansen en van elkaar te houden.
Kan men zich een kunst voorstellen die meer nodig is in deze moeilijke tijden waarin de afwijzing van de ander bijna zou doorgaan voor een burgerlijk gebaar?
Jeffrey Cheung, schilder, skateboarder, muzikant en activist, is een doe-het-zelver die een prominente figuur is geworden in de Amerikaanse queerscene door zijn project Unity: een pers- en skateboardbedrijf dat queers en transgenders van kleur (QTPOC) wil ondersteunen.
De Chinees-Amerikaanse kunstenaar woont en werkt momenteel in Oakland, Californië. Hij studeerde af aan de Universiteit van Californië in Santa Cruz en stelt tentoon in Europa en de VS. Naast zijn visuele werken is Cheung mede-oprichter van Unity Press en Unity Skateboarding, een queer skate-collectief. Hij speelt ook muziek in twee lokale punkbands, Meat Market en Unity.
collectie Lente/Zomer 2021 van het Belgische huis 29TH | OCTOBER doet ons dromen van reizen en van zwoele zomers. De prachtige en soepele natuurlijke materialen stralen een bijzonder sensualiteit uit: geitenvelours, nappaleder en lamsleder. De verschillende getailleerde stukken zijn stuk voor stuk lichte en trendy creaties: jurk, vest, blazer, 3/4 mantel, bolero met franjes en perfecto...
Het kleurenpallet van deze collectie is gebaseerd op de typische 'sable chaud', beige tinten die meteen doen denken aan de duinen waar het zand een kleurrijke en zomers oase doet ontstaan: anijsgroen, felroze, saffraangeel, saffierblauw, verbrande tabak.
29TH | OCTOBER staat garant voor de ideale garderobe tijdens een fantastische zomer!
Het Belgische huis 29TH | OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan. De 29TH | OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk!
Senior Stafofficieren, waaronder Belg, brengen samen 80 jaar aan ervaring mee naar het nieuwe schip van Holland America Line, Rotterdam
Belgische stafkapitein, hoteldirecteur, hoofdingenieur, stafchef-ingenieur en milieuofficier aangekondigd
Holland America Line heeft een geschiedenis van bijna 150 jaar op de teller staan en zoals het hoort zal bij de oplevering van het nieuwe schip Rotterdam in juli de uiterst ervaren bemanning aan boord zijn. De cruisemaatschappij heeft de Belgische stafkapitein Kevin Beirnaert, hoteldirecteur Wessel van Oorschot, hoofdingenieur Peter Massolt, stafchef-ingenieur Wim Akkerman en milieuofficier Michael Brown aangesteld om de teams van het schip te leiden.
Holland America Line maakte eerder bekend dat de kapitein Werner Timmers aan het roer van Rotterdam zal staan. Het 99.500 ton wegende schip is momenteel in aanbouw op de scheepswerf van Fincantieri in Marghera, Italië.
"Holland America Line heeft een solide basis van uitzonderlijke leiders die ervaren zijn in de opstart van nieuwe schepen, en deze teamleden brengen hun jarenlange ervaring, kennis en toewijding mee", aldus Gus Antorcha, president van Holland America Line. “Nu we deze zomer de oplevering tegemoet gaan, krijgt dit team de taak om het schip klaar te maken om gasten te verwelkomen en zorg te dragen voor het opzetten van een volledige en succesvolle bemanning. We weten dat zij deze taak aankunnen en we wensen hen veel succes."
Maak kennis met de Belgische stafkapitein Kevin Beirnaert
Kevin Beirnaert kwam in 2006 bij Holland America Line en werkte op Rotterdam, Eurodam, Nieuw Amsterdam, Koningsdam en Nieuw Statendam, waar hij onlangs de functie van kapitein heeft waargenomen. Beirnaert, afkomstig uit Gent in België, studeerde aan de Hogere Zeevaartschool in Antwerpen, België, waar hij afstudeerde als master in de nautische wetenschappen. Als cadet en junior officier begon hij zijn carrière bij vrachtvervoerder Ecuadorian Line en op baggerschepen in Dubai, U.A.E., op het Palm Jumeirah Project voordat hij bij Holland America Line kwam. Hij woont in Las Vegas, Nevada. Leuk weetje: als hij niet zou varen op zee, zou hij politieagent in België zijn.
Maak kennis met hoteldirecteur Wessel van Oorschot
Sinds Wessel van Oorschot in 2005 bij Holland America Line kwam werken, heeft hij zich opgewerkt van assistent maître d’hôtel tot hoteldirecteur op de afdeling Food & Beverages. Van Oorschot studeerde hotelbeheer en -management aan Hotelschool Ter Duinen in België en aan het Baronie College in Nederland en begon zijn loopbaan bij Holland America Line als stagiair. Rotterdam is het vierde nieuwe schip welke hij met de rederij heeft gelanceerd, na eerder Nieuw Statendam, Koningsdam en Nieuw Amsterdam. Als hij niet aan boord is, woont van Oorschot in de Filippijnen met zijn vrouw, die arts aan boord is bij Holland America Line. Leuk weetje: zijn verzoeknummer op Billboard Onboard zou "Piano Man" van Billy Joel zijn.
Maak kennis met hoofdingenieur Peter Massolt
Peter Massolt, geboren in Drachten in de provincie Friesland, is reeds 19 jaar werkzaam voor Holland America Line en dit van 1980 – 87 en opnieuw sinds 2008. Tijdens zijn tijd bij de rederij heeft hij gewerkt op ss en ms Rotterdam, Ryndam, Prinsendam, Statendam, Veendam, Volendam, Noordam, Nieuw Amsterdam en Nieuw Statendam.
Massolt heeft een bachelordiploma in scheepsbouwkunde van het Maritiem Instituut Willem Barentsz. In zijn vrije tijd geniet hij van het herstellen van Land Rovers, kamperen en kunstvliegen. Hij spreekt Nederlands, Engels, Duits en Fries. Leuk weetje: als hij van rol zou moeten wisselen met iemand aan boord, zou hij Cruise & Travel Manager willen zijn, omdat hij graag leert over verschillende culturen en omdat hij van de ‘port talks’ geniet.
Maak kennis met stafchef ingenieur Wim Akkerman
Wim Akkerman begon zijn loopbaan in 1994 bij Holland America Line na een praktische stage op vrachtkoelschepen. Akkerman groeide op in het kleine dorpje Nederhorst den Berg in Nederland, ging naar het Zeevaart maritiem college en werd maritiem officier, maar hij koos uiteindelijk voor een technisch parcours. Leuk weetje: zijn favoriete Holland America Line specialiteitenrestaurant is Canaletto.
Maak kennis met milieuofficier Michael Brown
Michael Brown, geboren in Panama, waar hij nog steeds woont, kwam in 2016 bij Holland America Line. Daarvoor was hij scheepswerktuigkundige in de cruise-industrie.
Brown studeerde af aan de Universidad Marítima Internacional de Panamá met een bachelordiploma in nautische scheepsbouw. Als hij niet aan het werk is, geniet hij van het gezelschap van zijn vrienden en kijkt hij graag films. Leuk weetje: zijn ideale excursies aan wal omvatten natuur, wandelen en kajakken.
De derde in de Pinnacle Class-serie, Rotterdam, zal 2.668 gasten vervoeren en beschikt over succesvolle voorzieningen en innovaties die zijn geïntroduceerd op de zusterschepen, waaronder het 270-graden LED scherm World Stage, Rudi’s Sel de Mer en Grand Dutch Café. Rotterdam biedt het beste van alles, zoals elke avond livemuziek met een exclusieve collectie aan uitvoeringen van wereldklasse.
Rotterdam zal net zoals de andere schepen van Holland America Line zorgen voor het hoogste percentage in de branche van gasten die opnieuw kiezen voor het merk, met voortreffelijke gerechten van acht van 's werelds toonaangevende chef-koks, een bekroonde service en prachtig ingerichte passagiershutten en -suites, inclusief familie- en eenpersoonskamers.
Rotterdam is het zevende schip dat deze naam draagt voor Holland America Line en het 17e schip dat door de Italiaanse scheepswerf Fincantieri voor het merk is gebouwd. Na de Première Voyage van Rotterdam die op 1 augustus 2021 vertrekt, brengt het schip zijn eerste zomerseizoen in Noord-Europa door.