Belgian brand Wasted Atelier has just launched a new drop with colorful, glamorous, summer-proof items. All pieces are created from leftover fabric scraps, a sustainable approach to contemporary fashion. This summer, you will be able to shop Wasted Atelier at our beloved Belgian coast. The brand will have its very own pop-up store at Sea Square, the new place-to-be in Knokke.
Never waste good taste
Wasted Atelier works outside traditional rules and timings, regardless of fashion seasons. Every six weeks, the brand drops new items. The latest drop holds summer items that are all guaranteed mood boosters. With prints and colors of all kinds, Wasted Atelier proves that sustainable fashion can be fun too. In the new collection, the brand presents a range of shorts and lightweight kimonos in different prints, depending on the 'catch of the day' fabric. All patterns are mix and matchable.
The blue tie-dye print in the collection was saved from the stock of an Italian printing mill. Wasted Atelier transformed the remaining fabrics into four colorful items. Combine the shorts or joggers with the kimono for a statement look, or opt for a slip dress to make heads turn.
Coastal pop-up
From June 15 until September 30, Wasted Atelier will have a temporary shop at Sea Square in Knokke, a brand new shopping concept. Sea Square focuses on high-end Belgian brands with a unique identity and style, that are all sustainable. Shopping local is essential to Sea Square. Wasted Atelier will have its very own shop, where you will find different summer outfits, to match the vibrant lifestyle of the city.
Lovende eerste reacties voor Exotic World en Kondaa, de nieuwe wereldprimeur van Walibi
De nieuwste Walibi’s nieuwe gethematiseerde zone Exotic World én Megacoaster Kondaa werden officieel voorgesteld. Het totale prijskaartje voor het project bedraagt €25 miljoen; de belangrijkste investering in de geschiedenis van het Waverse pretpark. De eerste reacties klonken alvast erg lovend.
Omstreeks 10u25 vertrok de eerste bemande trein van Kondaa. De eer werd voorbehouden aan het personeel van het park, als dankbetuiging voor hun inzet tijdens het afgelopen crisisjaar.
Een volledig nieuwe sensatie
“Het is indrukwekkend! Je hebt de indruk dat je tijdens de hele rit jouw zitje amper raakt”, vertelt Vanessa Crocco Villarroel, Coördinator Ontvangst. “Eerst ga je héél hoog om nadien aan een topsnelheid over de grond te razen. Dit is een unicum voor Walibi Belgium”, vervolgt Thomas Ruiz-Ruiz, Park Operations Supervisor. Wie zich ook aan een sensationele rit waagde, was Jean-Christophe Parent, directeur-generaal van Walibi Belgium: “Onze attracties bieden allemaal verschillende sensaties. Zo hebben we bijvoorbeeld inversies, vrije val, launch... maar airtimes; dat misten we nog. Kondaa is een écht airtimemachine! Een totale nieuwe ervaring voor onze bezoekers. Ik kijk al uit naar hun reacties zaterdag, wanneer het park opengaat voor het grote publiek!”
Belangrijkste investering in de geschiedenis van Walibi
De totale prijskaart voor de opbouw van de achtbaan en de aanleg van de omringende zone bedraagt €25 miljoen. Dit is ongezien voor het pretpark, zowel op het vlak van grootte, thematisering en budget. Voor de aanleg van Exotic World werd een terrein van 4.5ha aan het park toegevoegd. Naast Kondaa zal dit gebied ook de thuishaven zijn voor Kondaala (kinderattractie), NSoso (restaurant) en een gethematiseerde shop. Dit nieuwe gedeelte is enkel bereikbaar via twee indrukwekkende bruggen, die de bezoekers begeleiden naar "het verloren gebied". Om de onderdompeling in de exotische wereld te verzekeren werd er volop gewerkt aan de thematisering. Zo werden er bijvoorbeeld 16.000 planten en bomen aangelegd bestaande uit 80 verschillende soorten, waarvan 14 zeer uitzonderlijke exotische varianten in ons gebied.
Dé blikvanger is uiteraard Kondaa: de hoogste en snelste achtbaan in de Benelux. De eigenschappen van deze attractie zijn adembenemend: 50m hoog, 1,2km lang, 113km/u en 4,5g! Alsof dit nog niet indrukwekkend genoeg klinkt, breekt Kondaa ook twee wereldrecords: het is de Megacoaster met het meeste aantal parcourselementen én het meeste aantal airtimemomenten (15!).
Een solotentoonstelling van het Belgische duo Hell'o : 21.05 > 19.06.2021
Het lied van de Talking Heads « This must be the place » begint met de woorden « Home is where I want to be » .Dit is de conclusie van de opsluitingservaring voor Antoine Detaille en Jérôme Meynen, de Hell’Os. Onzekerheden en vrijheidsbeneming maakten natuurlijk deel uit van het dagelijks leven. Desondanks hebben velen van ons met belangstelling ons gemeubileerde appartement en de mensen die erin wonen herontdekt.
De dertig tekeningen zijn het product van dit eindeloze jaar. De afmetingen van de werken zijn niet groter dan die van de eettafel of het bureau. Het duo werkte afzonderlijk, elk op hun eigen ontwerpen, op zoek naar inspiratie in privacy. Uiteindelijk verschijnen er nuances tussen de twee Hell’O's. Jérôme Meynen lijkt te neigen naar een meer ruimtelijke compositie door de objecten te vermenigvuldigen. Antoine Detaille vestigt de aandacht op het personage dat vaak op de voorgrond wordt geplaatst.
Maar het meest opmerkelijk is de voortreffelijkheid van de mate van harmonie die tussen de werken is bereikt, die de gemeenschappelijke beeldtaal van een denkbeeldige wereld echt overstijgt.
Dit is Hell'O.
Vaak verandert het surrealistische universum van het collectief van koers. Het was plantaardig, geometrisch, verfijnd, abstract gestructureerd, georganiseerde prullaria, naast elkaar geplaatste scènes, in elkaar grijpende karakters… Deze keer tekenen ze interieurs zonder muren, samengesteld uit planken, sculpturen, planten en bloemen. Alles is met zorg, zachtheid en balans georganiseerd. De sfeer is vredig en de tijd is opgeschort. Deze intieme sfeer heeft ertoe geleid dat de kunstenaars voor elke tekening verschillende lijsten en passe-partouts hebben gekozen. Het object dat ooit aan de muur werd gehangen, krijgt de deugd van de talisman, de magische kracht van bloeiende veerkracht.
Galerie ALICE / ALICE Gallery - 4 rue du Pays de Liège - 1000 Bruxelles
Nina Park, de Catwalk Make Up Artist stelt een samenwerking voor: lancering van een speciale ‘SKIN MASK’ editie met Weimat !
Een lifestyle masker
Na het SMILE masker te hebben ontdekt dat werd gedragen door het internationale model Jil (die niemand anders is dan de dochter van Alex Weiss, stichter van het bedrijf Weimat) tijdens de Fashion Week van Berlijn, heeft Nina Park eenvoudigweg voorgesteld om van dit doorschijnende masker een waar accessoire te maken voor mode en beauty. Deze innovatie is namelijk perfect voor vrouwen en mannen die hun gezicht willen tonen en voornamelijk voor vrouwen dan ervan houden zich op te maken en dat ook te tonen. Met deze SKIN version, met aanpasbare en doorschijnende bandjes, betreedt het Belgische masker voortaan de Lifesstyle markt, terwijl het haar beschermende functie behoudt.
Nina Park, de Catwalk Make Up Artist
Nina Park, een bekende Duitse make-up artist woont in Berlijn en werkt met grote tijdschriften en prestigieuze merken waaronder Schwarzkopf, L’Oréal Paris, Sisley, Eucerin, Nivea,…. Ze heeft eerst gewerkt in muzikaal theater gedurende een aantal jaren, alvorens zich te wijden aan mode shootings en zich te specialiseren in beauty. Ze werkt voor talrijke modellen, onder andere voor Victoria Secret. Ze werkt eveneens samen met bekendheden zoals Naomi Watts, Julianne Moore, Helen Mirren, Gwyneth Paltrow,…
Naar aanleiding van haar ontmoeting op de catwalk met Jil, heeft Nina Park Alex Weiss, de CEO van Weimat, voorgesteld een project te beginnen met een modefotograaf. De shooting van zijn dochter Jil, nauwkeurig voorbereid onder leiding van Nina Park Beauté in het kader van deze samenwerking, heeft geleid tot een reeks uitzonderlijke foto’s. Een keuze voor een minimale en elegante make-up en een verzorgde verlichting benadrukken de schoonheid van deze jonge vrouw. Vanaf mei 2021 is het SKIN masker beschikbaar in beauty shops en parfumzaken. Het wordt aangeboden in een doos die geïllustreerd is met foto’s die werden gemaakt in het kader van dit project van Nina Park Beauté.
Ter herinnering : eind januari hernieuwt en lanceert Weimat een nieuw product op de markt van maskers : de SMILE, een doorschijnend, duurzaam masker! Haar bijzonderheid: een herbruikbaar en recycleerbaar alternatief waarvoor je geen anti-damp spray nodig hebt om proper te blijven (in tegenstelling tot haar concurrenten). Een uitdaging op gebied van concept en productie, maar ook een première voor een doorschijnend masker van een Belgische firma dat beschikbaar is op de internationale markt! Het masker is voorzien van een FFP2 filter (lFFP2 is gecertificeerd). Het model SKIN beschikt, in tegenstelling tot SMILE, over bandjes die eveneens doorschijnend zijn.
Prijs SKINMASK, Samenwerking met Nina Park Beauté : 1 doorschijnend masker met doorschijnbare riempjes + 25 FFP2 filters : 29,90 EUR / stuk inc BTW (incl. 25 FFP2 filters) Beschikbaar in beauty shops en parfumzaken.
W21 “From Europe with Love”: reis doorheen Europa met de schooltas in de hand
Van de Danube in Budapest, via de toreadors in Madrid, naar de lichtjes aan Montmarte in het romantische Parijs. Staat jouw (boeken)tas al klaar? High-end schooltassenmerk Jeune Premier neemt je in hun gloednieuwe F/W21 collectie ‘From Europe with Love’ mee op een rondreis doorheen Europa. Ontdek hieronder meer over de collectie, bestaande uit schooltassen en lifestyle gadgets. Enne, vergeet je niet om ons een postkaartje te sturen?
From Europe with Love
Jeune Premier brengt ook dit najaar de mode van de catwalk naar de speelplaats. Het Belgische label lanceert hun gloednieuwe collectie van modieuze boekentassen en toffe lifestyle gadgets binnen het thema 'From Europe with Love'. De tassen en gadgets nemen je mee op een ongelofelijk trip doorheen Europa.
Van sportief tot elegant, van stoer tot girly: voor elke avonturier heeft Jeune Premier een leuke boekentas. Met de Balloon collectie, geïnspireerd op de verhalen van Jules Verne, reis je het avontuur achterna. Monte Carlo (inclusief ingebouwde ledlichtjes in de koplampen van de auto) laat je in gedachten cruisen langs de Franse Riviera van de jaren ‘50. Dankzij Racing Club bevind je je in een wip op de 24 uur van Le Mans. Met de Sharkie collectie schuim je de zeeën af, als een echte piraat. En met Ladybug waant iedere kleine fashionista zich op de catwalk in Parijs.
De Jackie-boekentas is de ultieme blikvanger van deze nieuwe collectie. Een stijlvolle ruzgak met afneembaar buideltasje, die bovendien beschikbaar is in twee designs, Icons en Tiara Tiger. Creative Director Hélène Fransen: “Ik stond op de luchthaven van Hong Kong toen mijn oog viel op een groepje dames met een rugzak waarop ze een buideltasje hadden vastgesnoerd met een riem. Niet erg praktisch, leek me, maar het idee op zich was wel leuk. Dit kunnen wij beter, dacht ik!”
Je kan de Jackie-boekentas door zijn twee handige compartimenten gebruiken als schoolrugzak – het buideltasje doet dan dienst als voorzakje om nog wat extra spulletjes in op te bergen – maar evengoed als cool fashion statement: de tas op je rug en de buideltas cross body.
Ik ga op reis en ik neem mee: een drinkbus, een brooddoos en een sleutelhanger. Jeune Premier stoomt je helemaal klaar voor je wereldreis die aan de schoolpoort begint! Het Oostendse label breidt dit seizoen immers het assortiment uit met nog meer bijpassende lifestyle gadgets, zoals drinkbussen, brooddozen, mappen, sleutelhangers en pennenzakken.
Bovendien werkt Jeune Premier dit jaar ook samen met gevestigde waarde Lannoo Graphics voor coole mappen, binders, stickers, kaftpapier en ander schoolmateriaal.
Deze samenwerking ontstond onder het motto ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Jeune Premier staat uiteraard gekend als (school)tassenmakers, maar om de papierwaren naar hetzelfde niveau te tillen als de ‘From Europe with Love’ collectie, werden de handen in elkaar geslagen met een echte specialist ter zake! En wie was er beter geplaatst dan de eminence grise van de papierwaren: Lannoo Graphics. Een Belgische collab van de bovenste plank.
Niet één maar twee collabs dit jaar! Dankzij de samenwerking met Millow komen de kids nooit meer te laat op school. Samen met het Franse horlogemerk lanceert Jeune Premier twee horloges in de Jeune Premier-stijl. Bovendien is een horloge met leuk design de ideale motivatie om te leren kloklezen. “Naast Creative Director van Jeune Premier ben ik in de eerste plaats natuurlijk ook gewoon moeder van twee toffe zonen. Tijdens mijn zoektocht naar een mooi horloge voor mijn jongste zoon die de klok leerde lezen op school, stootte ik op het Parijse merk Millow en was ik meteen verkocht” , aldus Hélène Fransen.
Een collab kon en mocht dan ook niet uitblijven. Toen Hélène hoorde dat de eigenares van Millow ook een fervente Jeune Premier fan was, werd er niet getwijfeld. "Vanaf 1 september hebben de Jeune Premiertjes dus geen excuus meer om te laat op school te komen."
Wie gaat er mee op rondrit? Open je hart, ontdek de wereld met een rugzak vol ervaring en boordevol fantasie. En vergeet zeker niet om een postkaartje te sturen!
Parasols een noodzakelijk kwaad? Niet als het aan Royal Botania ligt. Zij geloven dat iets functioneel ook mooi kan zijn en lieten ‘Bloom’ ontpoppen. De opvolger van parasol-prijsbeest ‘Palma’ die deze zomer gegarandeerd het mooie weer zal maken.
The bigger the better
Vijf jaar geleden bracht Royal Botania het paradepaardje onder de parasols op de markt: Palma. Met verfijnde organische lijnen sleepte deze allereerste automatische tuinparasol een Red Dot Award voor “Best of Best” binnen en schopte het zelfs tot de cover van het jaarboek. Vandaag introduceert Royal Botania opvolger Bloom: dezelfde heldere uitstraling en organische lijnen, maar technisch een volledig nieuw meesterwerk. Om grotere maatvoeringen mogelijk te maken, is het pneumatische systeem van Palma vervangen door een mechanisme met een zwengelbediening. Dat trekt het bovenste deel van de kroon tegen het onderste deel, en laat zo alle elementen aaneensluiten tot een organisch gevormd geheel.
Bloom in bloei
Deze zomer staat niet alleen je tuin in bloei, Bloom fleurt ook je terras op. Van onderen gezien geeft de parasol namelijk de elegante uitstraling van een bloem in volle bloei, wat meteen ook de naam van deze kanjer verklaart. De Bloom-parasol is verkrijgbaar in een ronde en een vierkante vorm. De ronde exemplaren zijn verkrijgbaar in diameter 3,3 en 3,8 meter; bij de vierkante kan je kiezen tussen de formaten 2,75 en 3,3 meter. Ook in kleuruitvoering heeft Bloom verschillende opties. De aluminium baleinen en mast in gecoat roestvrijstaal zijn beschikbaar in de neutrale tinten zwart, wit en zandkleur. Voor de textielbekleding kan je uit een ruime waaier aan kleuren kiezen voor een rustige match of een vrolijk statement.
Patrizia Pepe involves its customers in the "Bring it Back" charity project in support of the dress for success association. Patrizia Pepe has chosen to once more stand beside women and, for this reason, the brand is encouraging all its customers to participate in the “Bring It Back” project in support of Dress for Success; a non-profit association committed to helping women achieve financial independence by means of experienced and qualified coaches.
The organization - which is active in 150 cities (25 countries) around the world - works with a network of international partners who support the cause by donating dresses to women who are trying to improve their living conditions and become financially independent, yet often cannot afford suitable clothing for a job interview. This project stemmed from the desire of Patrizia Pepe to help build a better present and future for all courageous and determined women who want to get back into the game; in these instances, even a small gesture can go a long way.
This initiative is made even more poignant by the fact that the brand is personally involving its customers by encouraging them to return one or more used Patrizia Pepe garment to the brand’s European boutiques, and then donating them to the Dress for Success association. All customers who participate in this charity drive will receive 15% off their next purchase of new-collection garments or accessories.
“Patrizia Pepe is a brand designed and made for women; it has always been linked to the values of togetherness and solidarity, in addition to the freedom to express one’s own personality and infinite potential,” stated Creative Director, Patrizia Bambi. “Today we embrace this cause with great pride and awareness, as women’s emancipation and the right to work are the foundations of a responsible and inclusive society, in which each of us can and must attain our position in the world. I am certain that our customers - who are extremely sensitive to the issue of empowerment - will answer the call to arms, by helping have a hand in change, with the common goal being to support and encourage women and give them a new opportunity.”
“The project seamlessly ties in with the mission of the Dress for Success Association, who has seized the opportunity - by dint of this collaboration - to shift women's attention to women, a solidarity multiplier that Patrizia Pepe interprets perfectly.” Ilaria Granati, Responsable for the coordination of Dress For Success Milan.
Ecologische, contactloze mengkraan van Ideal Standard geeft zowel water als zeep af
Met Intellimix® zet Ideal Standard de nieuwe norm voor hygiëne. Deze slimme en duurzame kraan geeft gedoseerd water en zeep af voor een perfecte reiniging van je handen, 100% contactloos. De ideale oplossing voor kantoren, winkelcentra, hotels en restaurants, precies omdat Intellimix® gebruikers stimuleert om heel intuïtief de handen altijd met zeep te wassen.
De handen wassen met water en zeep, gedurende minstens 20 seconden, is een van de gemakkelijkste maar tegelijk ook efficiëntste manieren om de verspreiding van virussen en bacteriën te voorkomen. Ondanks deze aanbeveling van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt uit onderzoek dat 30% van de Europese kantoormedewerkers zijn handen niet met zeep wast. Bij wie dat wel doet, gebruikt 95% niet genoeg zeep of water om het risico op infecties te vermijden.
Met Intellimix® reikt Ideal Standard een praktische én duurzame oplossing aan voor meer hygiëne op de werkvloer of in openbare sanitaire ruimtes. Deze technologische kraan, 100% aanraakvrij, is ontworpen om bij elk gebruik zowel zeep als water af te geven. Daarbij geeft het ingebouwde scherm duidelijke handwasinstructies voor optimale hygiëne en lijken de dagen van aparte zeepdispensers – die vaak tot onhygiënische wastafels leiden – straks geteld.
Voor een echte personalisatie, kan zelfs het bedrijfslogo op het kraandisplay vermeld worden.
Ondanks het feit dat bij elke wasbeurt een optimaal zeepvolume wordt geleverd voor een betere hygiëne, vermindert Intellimix® de totale hoeveelheid zeep en water die doorgaans wordt gebruikt in sanitaire ruimtes met traditionele kranen. Zo kan Intellimix® kostenbesparingen optekenen tot 80% voor het gebruik van zeep en 85% voor water. Bovendien kunnen facility managers heel eenvoudig de instellingen beheren – zoals zeep- en cyclusinstellingen – via de smartphone (Bluetooth-app).
De kraan is verkrijgbaar in chroom en Black Onyx, in wastafelmodel en wandmodel.
een nieuwe collectie aluminium kookpotten en -pannen
Het elegante ontwerp van Stone, de nieuwste LEO-serie van BergHOFF met gegoten aluminium kookpotten en -pannen, heeft alles wat nodig is om met plezier te koken. De nieuwe reeks zal iedere hobbykok inspireren. Het assortiment van gietaluminium is ontworpen met de nadruk op gebruikscomfort. Het biedt duurzame potten en pannen met slimme functies en met een hoogwaardige antiaanbaklaag voor vetarm koken en eenvoudig schoonmaken.
Gegoten aluminium kookgerei garandeert een optimale warmteverdeling en conservering voor zachte, smakelijke kookresultaten. De Stone-potten zijn ook geschikt voor gebruik in de oven (tot 200°C, zonder deksel en handgrepen).
Alle voordelen op een rijtje: transparant deksel om het kookproces goed te kunnen volgen; - deksel met afgietopening – ook nuttig als stoomopening zodat het deksel niet gaat kletteren en de antikleeflaag niet beschadigd wordt; - handige dekselknop, bijvoorbeeld om een bakspaan of lepel op te laten rusten; - comfortabele siliconen handgrepen die tegen de warmte beschermen (verkleuren niet en blijven zacht); - afneembare handgrepen zodat de potten ook in de oven kunnen; - geschikt voor alle vuren, ook inductie en fornuizen met geïntegreerd afzuigsysteem (downdraft); - vaatwasbestendig.
De volledige Stone-reeks bestaat uit: braadpan 20 cm (31,95 euro); braadpan 24 cm (37,95 euro); braadpan 28 cm (47,95 euro); grillpan 26 cm (50,95 euro); steelpan met deksel 18 cm (55,95 euro); kookpot met deksel 20 x 9,5 cm (56,95 euro); kookpot met deksel 24 x 11 cm (72,95 euro); kookpot met deksel 24 x 14 cm (79,95 euro); sauteerpan 28 cm (82,95 euro); wok met deksel 28 cm (86,95 euro).
» Bijzondere Capiz-schelpen als muurbekleding - » Capiz is een echt natuurproduct dat wordt gewonnen, gekleurd en versneden door de lokale bevolking van Samal.
La mer, qu'on voit danser… Dit keer niet de Franse kust waar Charles Trenet over zong, maar wel het Filipijnse eiland Samal dat komt aanvaren in de Samal-collectie van Arte. Arte gidst ons langs de parelwitte stranden van het idyllische eiland waar de oesterachtige schelpen ‘capiz’ worden gewonnen en bewerkt. Arte brengt met muurbekleding van capiz-schelpen – die een onvoorspelbare kleur en structuur kennen – een markant spel van kleur, geometrie en licht naar je muren en componeert een artistieke en exclusieve chanson d’amour.
Licht(e) verandering
Terwijl wij dromen van een romantische strandwandeling op Filipijnse bodem, brengt Arte de bijzondere capiz-schelpen als muurbekleding naar onze huiskamers. De Samal-collectie bestaat uit vier gesofistikeerde ontwerpen: Helix, een Y-vormig patroon, Cubic – zoals de naam het verraadt – een kubusdessin, het Prisma-ontwerp en Camber, met eerder golvende lijnen. Elk dessin is beschikbaar in drie tot vijf kleuren: van goudgele tinten tot mysterieus grijsblauw.
Iedere individuele capiz-schelp is uniek en verschilt in kleur en structuur, waardoor het resultaat telkens een tikkeltje verschillend kan zijn. Daarbij komen de kleurnuances van het parelmoer die ontstaan naargelang de lichtinval in je interieur. Zo krijg je voortdurend een ander effect, waardoor het geheel steeds interessant blijft.
Handwerk
Er gaat een nauwkeurig en handmatig bewerkingsproces aan vooraf vooraleer de dessins op jouw muren kunnen pronken. Capiz is een echt natuurproduct dat wordt gewonnen, gekleurd en versneden door de lokale bevolking van Samal. Dat maakt niet alleen het ontwerp, maar ook het verhaal achter ieder stukje muurbekleding origineel. Une chanson d’amour dat Arte naar hartenlust componeert.
3D-effect
Arte verrast niet alleen met kleur, structuur en lichtnuances, maar ook met de gebruikte patronen. Elk ontwerp heeft een geometrisch patroon waardoor een soort 3D-effect gecreëerd wordt, mede dankzij de structuur van de capiz-schelpen zelf. De patronen van de collecties worden bepaald door de kleurschakeringen op de muurbekleding, maar ook door hoe de schelpen zich tegenover elkaar verhouden. Een rijk en artistiek effect verzekerd!
In woonzorgcentra valt 70% van de bewoners minstens één keer per jaar, soms met dramatische gevolgen. In de week van 19 tot 25 april ging er extra aandacht naar de valproblematiek. Professionals uit de gezondheidssector en bij uitbreiding de hele maatschappij werden gesensibiliseerd om het fenomeen ‘vallen bij ouderen’ niet te onderschatten. Het medische bedrijf MintT wou een steentje bijdragen aan de broodnodige sensibilisering en publiceerde onder meer een dubbelinterview met Prof. Dr. Bautmans (VUB) en Prof. Dr. Lieten (UZ Brussel) die hun licht werpen op de valproblematiek in ziekenhuizen en in de huidige maatschappij.
Een valpartij bij ouderen kan drastische gevolgen hebben: fysieke letsels (breuk, ecchymose,...), psychische gevolgen die leiden tot minder autonomie, depressie, sociaal isolement, verlies van zelfvertrouwen, enz. De medische en paramedische omkadering heeft een sleutelrol om dit maatschappelijke probleem van volksgezondheid aan te pakken.
Iedere gezondheidsprofessional vormt een belangrijke schakel in het zorgtraject
Verpleegkundigen en zorgpersoneel in woonzorgcentra, ziekenhuizen, bij mensen thuis, huisartsen, kinesitherapeuten, ergotherapeuten, directies van woonzorgcentra, kwaliteitscoördinatoren, sociaal werkers in een zorgcontext, mutualiteiten... alle gezondheidsprofessionals die in contact komen met ouderen vormen een onmisbare schakel in een succesvol zorgtraject. Ook op het vlak van de valproblematiek is het een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle betrokkenen om bij te dragen aan de opvolging en de preventie van de persoon in kwestie.
“We beseffen meer dan ooit dat het delen van kennis en de informatiedoorstroming cruciaal zijn in de sensibiliseringsboodschap,” aldus Eric Krzeslo, CEO van MintT, de startup die een valdetectiesysteem voor woonzorgcentra en ziekenhuizen heeft ontwikkeld. Het systeem werd ontwikkeld op basis van meer dan 100.000 uren opnames en geanalyseerde gevallen.
“Wanneer een valpartij in een woonzorgcentrum leidt tot een ziekenhuisopname, dan beschikt het verzorgend personeel niet altijd over alle elementen die het ziekenhuis nodig heeft. Vandaar dat we tijdens de Week van de Valpreventie* extra aandacht willen vestigen aan het belang van rapportering, opvolging en het delen van informatie. Door de coronacrisis is het niet mogelijk om gezondheidsprofessionals te verzamelen en dus bieden we inhoud aan via de website. Bezoekers vinden er onder meer interviews met professoren Geriatrie en andere specialisten uit de gezondheidssector,” voegt Eric Krzeslo toe. *De Week van de Valpreventie krijgt op initiatief van MintT sinds 2021 ook een weerklank in Franstalig België met ‘La Semaine de prévention des chutes’.
Enkele kerncijfers: Valpartijen komen voor bij 30 tot 70% van de bewoners in rusthuizen - In een rusthuis met 80 bedden worden gemiddeld zo’n 400 valpartijen per jaar gedetecteerd - • 2/3 van de valpartijen ontsnappen aan de aandacht van het personeel - Het HR-budget dat gaat naar de gevolgen van valpartijen wordt geschat op 150.000 per jaar voor een rusthuis met 80 bedden - Momenteel wonen zo’n 120.000 Belgen in een rusthuis (ofwel 6% van de 65-plussers)
» Nieuwe keramische trendkleuren Calacatta Luxe, Mar Del Plata, Aspen Grey, Black Obsession en Amazonico
Marmer en keramiek, twee natuurlijke materialen waarmee je een duurzame keuze maakt voor je interieur. Het duo is al langer bekend in de keuken- en badkamerwereld, al worden ze steeds populairder voor de rest van je interieur. Wie duurzaamheid zegt, praat niet alleen over natuurlijke materialen, maar ook over een lange levensduur en de recyclagemogelijkheden achteraf. Overstock Home draagt haar ‘natuursteentje’ bij en zet marmer en keramiek op het hoogste schavot.
MACHTIG MARMER
Met marmer in je interieur maak je een statement. Het natuurlijke gesteente straalt klasse en degelijkheid uit. Van expressief geaderd Portororo Brown, over Silver Mink, Nero Marquina en Moon White tot de klassieke Italiaanse Bianco Carrara. Overstock Home biedt de keuze uit 5 verschillende types hoogwaardig marmer. Daarnaast kan je kiezen voor een rond of rechthoekig tafelblad voor je eet- of bijzettafel. Ook je console- of salontafel kan je extra karakter geven door een blad in duurzaam marmer toe te voegen. Met de kubusvormige Pietro-bijzettafel ga je voor een massieve marmerlook.
KERAMISCHE KAMELEON
Keramiek is een oersterk, honderd procent natuurlijk en makkelijk te recycleren product met veel technische troeven. Zo krijgen krassen, vlekken en bacteriën geen kans, is het water- en hittebestendig, zeer licht en bovendien een van de meest hygiënische materialen. Het wordt dan ook vaak gebruikt als materiaal voor vloeren, keukenbladen en zelfs outdoor toepassingen. Keramiek is vooral ook uiterst elegant en past bij alle interieurstijlen dankzij de vele keuzemogelijkheden. Overstock Home kiest voor keramische tafelbladen in verschillende afmetingen, afwerkingen en vormen – denk rond, rechthoekig of bootvormig. Ga voor zachte, maar uitgesproken tinten als Ceramo Arctic White, Calacatta en Calacatta Luxe, de grijze schakeringen van Aspen Grey en Mar Del Plata of voor de pure donkere kleuren van Basalt Black, Calatorao, Black Obsession, Nero Marquina en Amazonico.
CO-WORKING
Combineren en creëren. Niets beter dan een straffe match met andere duurzame en natuurlijke materialen. Zet je keramisch of marmeren tafelblad op houten poten en creëer een warme landelijke look of ga voor industrieel en modern met een metalen onderstel. Mix & match naar hartenlust. www.overstockhome.be
7 schepen - waaronder 2 Pinnacle Class-schepen - eilandhoppen door de regio en verkennen van het Panamakanaal - Holland America Line viert ook het 25-jarig jubileum van het Bahamaanse privé-eiland Half Moon Cay tijdens het Caribische seizoen 2022-23
Een schip van Holland America Line arriveert bij het privé-eiland Half Moon Cay
Het Caribisch gebied roept beelden op van witte zandstranden en een prachtig blauwe lucht, maar een cruise naar het Caribisch gebied met Holland America Line gaat verder dan de schoonheid ervan en dompelt gasten onder in de lokale manier van leven. Voor het seizoen 2022-23 zullen 7 schepen je de tradities en rust van de regio laten ontdekken op rondreizen vanuit Fort Lauderdale, Florida. Bij die schepen zijn dus ook de 2 nieuwste Pinnacle Class-schepen.
De eilandhoppende schepen van Holland America Line varen van oktober 2022 tot april 2023 en bieden 5 routes naar de oostelijke, westelijke en zuidelijke regio’s die tot 14 dagen duren, inclusief afvaarten die een dag spenderen aan het ontdekken van het Panamakanaal. Alle Caribische cruises zijn inclusief een bezoek aan Half Moon Cay, het bekroonde privé-eiland van Holland America Line op de Bahama’s; de rederij zal dan ook 25 jaar eigenaar zijn.
Gasten kunnen een Caribische cruise boeken aan boord van Eurodam, Nieuw Amsterdam, Nieuw Statendam, Rotterdam, Volendam, Zuiderdam en één vakantiecruise op Zaandam.
Half Moon Cay: beste privé-eiland en hoogst gewaardeerde Caribische haven
Porthole Cruise Magazine, Travel Weekly en TravelAge West hebben Half Moon Cay herhaaldelijk uitgeroepen tot het beste privé-eiland in de branche, en het wordt consequent door gasten van Holland America Line gerangschikt als de hoogst gewaardeerde Caribische haven. Het schilderachtige eiland is uitgegroeid tot een paradijs voor cruisegasten en beschikt over het mooiste strand van het Caribisch gebied, een natuurlijke lagune van 700 hectare, villa’s met 2 verdiepingen en privécabana's, heerlijke eetgelegenheden zoals Lobster Shack, een waterpark voor kinderen en een verscheidenheid aan excursies aan wal voor natuurliefhebbers, avonturiers en ontdekkingsreizigers.
2 Pinnacle Class-schepen in het Caribisch gebied
Tijdens het seizoen 2022-23 zullen de 2 nieuwste schepen van Holland America Line de eilanden van het Caribisch gebied verkennen en meer gasten de kans bieden om de tropen te ervaren vanuit de privacy van een passagiershut met veranda. Bovendien bieden familie- en eenpersoonshutten, uniek voor schepen van de Pinnacle-klasse, extra mogelijkheden om aan de behoeften van gasten te voldoen. De 2 schepen zijn ook voorzien van alle Holland America Line Music Walk-locaties en specialiteitenrestaurants.
De schepen van Holland America Line verkennen het Caribisch gebied via verschillende routes:
Oost-Caribisch gebied :
Havens: Grand Turk, Turks- en Caicoseilanden; San Juan, Puerto Rico; St. Thomas, U.S.V.I .; Half Moon Cay, Bahama's - Duur: 7 dagen - Schepen: Eurodam, Nieuw Amsterdam, Nieuw Statendam, Rotterdam, Volendam, Zuiderdam -
Vier het seizoen met een feestelijke vakantiecruise in december 2022
Tijdens een vakantiecruise in december 2022 kunnen gasten deelnemen aan een lichtjesceremonie met kerstbomen, genieten van traditionele maaltijden met alles erop en eraan en van een speciale Royal Dutch High Tea met fantasievolle kerstkoekjes en gebak. Het internationale bemanningskoor van het schip voert een magische show uit, en kerstliederen en meezingers zijn overal op het schip te horen. Er is een aanbod voor alle leeftijden, maar kinderen kunnen genieten van een bezoek van de kerstman en knutselactiviteiten binnen het vakantiethema. De afvaarten op oudejaarsavond vormen de ideale setting om een nieuw jaar in te luiden, met een feestelijk bal en champagne, gevolgd door een dag college football bowl-games.
Combineer back-to-back cruises, voor liefhebbers van lange reizen
Veel van de cruises kunnen worden uitgebreid tot ‘Collectors’ Voyages’ aan voordeligere tarieven dan de afzonderlijke cruises. Deze langere reizen, variërend van 12 tot 21 dagen, combineren verschillende back-to-back routes zonder herhalingen, waardoor gasten meer dan één Caribische regio kunnen doorkruisen en kunnen genieten van de ultieme reis van eilandhoppen.
Duik dieper in het Caribische leven
Tijdens elke cruise brengt het EXC-programma de lokale tradities, culinaire smaken en culturele ervaringen van de Caraïben tot leven. Gasten kunnen een kijkje nemen in het leven onder water of het verhaal van rum leren kennen tijdens een boeiende EXC Talk. Foodies kunnen ontdekken hoe ze de perfecte balans vinden tussen rook en kruiden voor authentieke geroosterde kip tijdens een Port to Table kookdemonstratie met lokale gerechten of deelnemen aan een exclusieve excursie aan wal met een culinair thema, in samenwerking met het tijdschrift FOOD & WINE, waarin de eetcultuur van de regio wordt getoond vanuit een lokaal perspectief.
Cruisetarieven voor Caribische cruises beginnen bij € 699 voor een vertrek van 7 dagen. Belastingen, vergoedingen en havenkosten zijn inclusief.
9 mei is het Moederdag, de ideale dag om moeders in de watten te leggen. Verras je mama met een verblijf in een vakantiewoning van Belvilla. Een weekend, een midweek of een hele week… Met een cadeaubon kan ze zelf kiezen wanneer ze gaat.
Er zijn genoeg redenen waarom een verblijf in een vakantiewoning van Belvilla je mama blij zal maken! Houdt je mama van wellness? Misschien verras je je moeder graag eens met een verwenweekend. Kies dan voor een woning met faciliteiten zoals een zwembad, jacuzzi en sauna… en een open haard om herinneringen bij te delen en de dag in alle gezelligheid af te ronden.
Een modern appartement met bubbelbad en sauna, ideaal voor 4 personen, en uitzicht op de prachtige vallei, dat vind je in Malmedy. Het grote terras nodigt uit om samen te eten en lekker bij te kletsen in de avondzon.
Liever naar de zee? Dan kies je voor een uitje naar Westende-Bad. Villa Serendipity, op 500 meter van de zee, heeft ook een sauna, een zonnebank en regendouches en is geschikt voor 6 personen. ’s Avonds geniet je samen op het terras, de gezonde zeelucht krijg je er gratis bij!
Houdt moederlief van de natuur? De meeste Belvilla vakantiewoningen zijn gelegen in de natuur. Wandelen, fietsen, zwemmen, joggen… of gewoon genieten in de grote tuin, het kan allemaal.
Vakantiehuis La Drève du Château nabij Rochefort ligt midden in het groen, aan de rand van een groot bos en naast de velden. Ook vanuit de woning zijn de uitzichten prachtig en met wat geluk zie je zelfs herten. Buren heb je hier niet, rust des te meer. Wandelen kan je in de omgeving naar hartenlust. Ook kan je een bezoek brengen aan Marche-en-Famenne (5 km), Rochefort (6 km), Ciney (8 km), Han-sur-Lesse (14 km) of Dinant (20 km).
Houdt ‘la mamma’ van kokerellen en gezellig samenzijn? Zoek dan een woning met een grote keuken en bereid een feestmaal voor je moeder. Verras haar met een zelfgemaakt ontbijt of bed, of bestel er eentje bij de plaatselijke bakker. En het boeketje bloemen, dat pluk je zelf!
Villa Mandala is een luxueus vakantiehuis met zicht over de groene heuvels, niet zo ver van Bastogne. De keuken is tiptop uitgerust en niets wordt aan het toeval overgelaten. Een heerlijke open haard, sauna, buitenjacuzzi en de 3 slaapkamers met en-suite badkamer maken het geheel af.
Houdt mams van een actieve uitstap met haar hele gezin? Dan is een grote vakantiewoning ideaal. En natuurlijk hoort een wandel- of fietstocht met de ganse bende er ook bij.
Vakantiehuis Le Marteaubois in Chimay ligt tussen de weilanden en heeft een prachtige, grote tuin met de mooiste uitzichten. Een perfecte woning om met het hele gezin naartoe te gaan. Een barbecue, en iedereen buiten aan de lange tafel, dat zorgt voor de mooiste herinneringen om later op terug te kijken.
Schoonmaken als mama weer naar huis vertrekt? Dat moet je nergens; bij Belvilla wordt hiervoor gezorgd. Geen stress dus!
Nieuw schoonheidsritueel: handcrĆØmes van Le Nobili
De zachte, gladde huid van de handen weerspiegelt de schoonheid, persoonlijkheid en stijl van een vrouw. Om ze te beschermen tegen allerlei invloeden van buitenaf, hebben de handen extra verzorging en aandacht nodig. Daarom brengt Acqua di Parma nu de delicate Le Nobili Hand Cream Collection uit.
Deze must-have voor ieders beautyroutine is er in verschillende geuren en kan overal mee naartoe dankzij de praktische, ultralichte verpakking. De Velvety Hand Cream is verrijkt met de elegante geur van Rosa Nobile, de Sublime Hand Cream bevat de verfijnde noten van Magnolia Nobile, en de Luxurious Hand Cream verspreidt het frisse parfum van Peonia Nobile.
Dit dagelijkse ritueel kan naar wens herhaald worden en zorgt met een simpele, eenvoudige handeling voor een zijdezachte huid. De crème heeft een lichte textuur die moeiteloos met de huid versmelt en is beschikbaar in drie verschillende geuren. Ze wordt in slechts enkele seconden opgenomen en biedt meteen een gevoel van verlichting. De handcrèmes van Le Nobili hydrateren de handen langdurig voor een zachte, gladde huid en hullen ze in een heerlijk parfum.
De krachtige formule bevat actieve ingrediënten, zoals 100% natuurlijke jojobaolie met verzachtende eigenschappen, 100% natuurlijk en hydraterend hyaluronzuur, en vitamine E die de handen beschermt tegen schadelijke omgevingsfactoren.
De compacte, lichte verpakking is milieuvriendelijk en bovendien zeer praktisch, waardoor ze in elke handtas past. De verfijnde tube van 30 ml is vervaardigd uit aluminium – een milieuvriendelijk metaal – en geïnspireerd op de iconische verftubes van kunstenaars. De tube is een onmisbaar beauty-accessoire met een minimalistisch en modern design in helder Parma-geel, met accenten in de kenmerkende kleur van het gekozen parfum en een goudkleurige schroefdop. De elegante verpakking in dun FSC-gecertificeerd papier is verfraaid met strakke lijnen in het typische Parma-geel en de kleur van de geur.
Today, we are experiencing complex times in which we need to be flexible and let go of certainties. We have to go with the flow!
We have no idea what our summer will look like yet. Whatever it may be, let's get our wardrobes ready with the ideal outfits to hit the road. Whether it's an outfit for walking the streets of Spain or for yet another seasonal trip in our own country.
There's a look for every travel intention, close-by or far away.
City strolls
There is no better way to spend your time than strolling through the city, soaking up the city buzz and being more relaxed than ever at the same time. Buying some flowers at the market, a coffee on the go or a take away lunch, what more do you need? A great outfit for this urban escapade of course. A day like this calls for a relaxed but fun outfit. Loose trousers or a jumpsuits in which you can move around well, combined with a stylish top and a pair of sneakers. Add a scarf and you are ready to go.
Beach days
Instead of going for a basic cover-up, why not go for a very striking tropical aesthetic? Ranging from dreamy, billowing maxi dresses to denim shorts and top, aim for an outfit that screams "it's summer time!". These eye-catchers will keep you comfortable and ensure you look relaxed and prepared to soak up some vitamin D. Don't forget the sunscreen!
Bubbly dinners
Whether you're continuing the evening with your best friends or planning a romantic date, these outfits are flattering and will surely inspire you. Your go-to outfit for summer date nights can be a cute dress plus sandals (or booties)! So pretty, so feminine and so easy. Effortless is your middle name.
Another stress free option is definitely a jumpsuit. They give you a fun yet sleek look. The only thing you need to complete your outfit, are comfy platform heels or an elegant flat and of course a small sized bag to give just an extra touch.
Succesvolle start voor het eerste vastgoedproject van e-maprod in Waals-Brabant
Enkele weken geleden lanceerde e-maprod de verkoop van de appartementen in Waver, het eerste vastgoedproject van de ontwikkelaar buiten Brussel. De verkoop mag alvast succesvol genoemd worden: 9 van de 24 beschikbare appartementen vonden al een koper en dat op een moment dat de werf nog maar net opgestart is (oplevering voorzien in september 2022). De eerste eigenaars genieten zo van de nieuwe maatregel die, onder bepaalde voorwaarden, op 1 januari 2021 in werking is getreden, namelijk een nieuwbouw tegen het verlaagde Btw-tarief van 6%!
Focus op de appartementen met één en met drie slaapkamers
Het vastgoed in Waals-Brabant heeft de wind in de zeilen en dat merken ze ook in Waver: de twee appartementen met drie slaapkamers werden meteen verkocht en heel wat kopers zaten ook te wachten op de eenheden met één slaapkamer: na twee weken verkoop blijft er slechts één appartement van 70m² over op de gelijkvloers. Er zijn nog een tiental appartementen van twee slaapkamers (tussen 80 en 110 m²) beschikbaar, woningen die vooral interesse wekken van koppels die hun eerste onroerend goed aanschaffen. Onder meer dankzij de Btw-verlaging naar 6% die sinds 1 januari 2021 van kracht is voor nieuwe kopers, is dit een markt in volle expansie!
Aan welke voorwaarden moet de koper van een nieuwbouw voldoen om te genieten van het voorkeurstarief? domicilie gedurende vijf jaar - geen eigenaar zijn van een ander goed op het moment van de domicilie. Kandidaat-kopers moeten niet te lang wachten aangezien deze maatregel slechts tijdelijk geldig is tot 31 december 2022.
WWW.MOULIN-A-VENT.BE
De iconische structuur van de toren van de oude molen die vroeger op die plaats stond werd behouden. Het vastgoedproject geeft zo een knipoog naar de geschiedenis van de site zonder de moderne woonnoden uit het oog te verliezen. Moulin à Vent is de nieuwe thuis bij uitstek voor 24 gezinnen die hoge eisen stellen op het vlak van constructie en wooncomfort. Om dit project succesvol op te leveren heeft e-maprod zich omringd met de aannemer Herpain en het architectenbureau LD2. De lokale immobiliënkantoren Hendrix en We Invest zijn verantwoordelijk voor de verkoop.
"E-maprod is al meer dan 20 jaar actief als verkoper van vastgoed, als vastgoedontwikkelaar en als beheerder van de eigen vastgoedportefeuille, zowel in Frankrijk (80% van de activiteit) als in België (20%). Moulin à Vent is ons eerste project buiten Brussel. We nemen onze ervaring met prestigieuze realisaties uit de hoofdstad mee en we zijn erop gebrand om van deze eerste stap in Waals-Brabant een succes te maken. Ons doel tegen 2023 is duidelijk: een honderdtal nieuwe wooneenheden per jaar opleveren in Brussel maar ook in Wallonië en Vlaams-Brabant". Stéphane Benaym, oprichter van e-maprod
Biertje in de hand, voetbal op groot scherm en de geur en smaak van barbecue erbij… Klinkt het jou ook als een match van de Rode Duivels? In aanloop naar het langverwachte EK maak je je tuin helemaal klaar om vrienden te ontvangen om samen deze ongetwijfeld spannende matchen te bekijken. Barbecook trapt het EK mee op gang met de Edson partytafel & barbecue. De olievatvormige partytafel volledig in duivelthema vorm je makkelijk om tot barbecue. Zo maak je je tuin helemaal EK-proof. Met de Edson scoor jij sowieso, nu onze Red Devils nog! Come on Grillmaster, of was het nu Come on Belgium?
De twaalfde man
Al grill je een sappige hamburger of een smoky braadworst, met de Edson is de EK-toon meteen gezet. Supporteren doe je dit jaar volledig in Red Devils-stijl. Barbecook ontwierp de Edson Red Devils barbecue als onmisbare twaalfde man aan de zijlijn van iedere match. De Edson is een partytafel en barbecue ineen. Het instelbaar rooster heeft twee posities en een asopvangpot houdt de boel schoon en praktisch voor the day after. Haal je grillskills boven en verras je gasten met een heerlijke snack tijdens een spannende wedstrijd. Hopelijk verrassen onze Duivels evenveel!
Illustratie: Edson houtskoolbarbecue Belgian Red Devils van Barbecook (Ø 47.5cm H 90cm), prijs €249. Vind jouw dichtstbijzijnde verkooppunt op www.barbecook.com.
LUXUEUZE EN PROFESSIONELE HAARVERZORGING MET RITUALS COSMETICS' VERNIEUWDE ELIXIR COLLECTION STYLING
Maak je haarverzorging compleet met een assortiment luxueuze stylingproducten van professionele kwaliteit
Maak je haarverzorging af met een reeks stylingproducten die al je haarwensen in vervulling doen gaan. Luxueuze producten van professionele kwaliteit die voeding, volume, textuur, body of fixatie geven - alles wat je haar nodig heeft voor een mooie en gezonde look & feel. Onze stylingproducten zijn geschikt voor elk haartype en vormen de finishing touch van een luxueuze haarverzorgingsroutine.
Je haar is je grootste troef en het geeft je de mogelijkheid om je unieke persoonlijkheid en stijl te laten zien. Daarom vinden wij dat ook haarverzorging zo gespecialiseerd moet kunnen. Na de introductie van The Hair Temple in 2018 introduceert Rituals Cosmetics nu met trots een aantal nieuwe producten als aanvulling op de shampoos en conditioners uit de Elixir Collection.
Een ware innovatie is de nieuwe Elixir Collection Purifying Scalp Scrub & Shampoo met fijnkorrelige suikerkristallen en arganolie die dode huidcellen, overtollige talg en productresten zachtjes verwijderen. Het haar is heerlijk schoon en ziet er gezond uit.
Je hoofdhuid verdient net zoveel liefde en aandacht als de rest van je huid. Door het schoon en gezond te houden, krijgen je haarlokken een maximale boost. Een milde peeling helpt de hoofdhuid te reguleren, houdt het in balans en goed gevoed, vrij van productophopingen.
Met zijn fijn- tot mediumkorrelige suikerkristallen is dit product geschikt voor alle hoofdhuidtypes, een à twee keer per week. Wrijf een lepel van het product tussen je handpalmen tot schuim en masseer het zachtjes in je natte haar en hoofdhuid. Geniet van het frisse, schone en verkoelende effect van munt terwijl de 2-in-1 scrub en shampoo je hoofdhuid reinigt.
Maak van ons herstellende en intensieve keratine haarmasker een onderdeel van je haarverzorgingsroutine. De Elixir Collection Miracle Keratin Recovery Hair Mask is een diepe en intensief verzorgende behandeling die de haarstructuur herstelt en het vochtniveau weer op peil brengt. Het masker is verrijkt met keratine om het haar te versterken en beschermen tegen gespleten punten en breuk. Het haar ziet er zichtbaar sterker, gezonder en zachter uit.
Geef je lokken meer veerkracht met deze onmisbare stap in je haarverzorgingsroutine. Ideaal voor 's avonds of in het weekend.
Op zoek naar een langdurige hold voor je haar, liefst de hele dag lang, die je kostbare lokken meteen ook verzorgt? Met de Elixir Collection Shaping Hair Paste modelleer je je haar in elke gewenste stijl, met een matte look en flexibele textuur. Zo kun je het op elk moment van de dag weer soepel in model brengen. De niet-vette pasta is perfect voor kort of krullend haar en bevat kaolien klei en organische rijst om je haar te beschermen en te versterken en je kapsel vorm en volume te geven. Hij helpt om de natuurlijke glans en beweging van je haar te behouden. Bereid je voor op een langdurige, medium hold die je haar goed hydrateert en zijdezacht maakt met een matte finish.
Vol en volumineus haar is binnen handbereik met de Elixir Instant Volumising Hair Mousse uit de Elixir Collection. Dankzij een unieke, vederlichte en vochtregulerende formule die niet kleverig aanvoelt, creëer je in een handomdraai een natuurlijke look. Deze luxe haarmousse is verrijkt met arganolie en organische e rijst om je haar te beschermen, te versterken en te voeden. Hij bouwt body op en creëert moeiteloze lift voor een langdurige, stijlvolle coupe.
Het uitgebreide assortiment van deze Elixir Collection is vanaf mei 2021 verkrijgbaar in Rituals Cosmetics-winkels, geselecteerde warenhuizen en via RITUALS.com.
It's almost that time of the year again! To spare you the Google search, Mother's Day is Sunday, the 9th of May. And because a new outfit makes every mom shine, we've come up with a few inspirational pieces. Here are some outfits that perfectly match your type of mother because a mom deserves to feel special every day, but even more on Mother's day.
The boys mom
As a boys' mom, you have to stand firm and be playful at the same time. Go for a relaxed outfit in which your mom can move around well. A pair of Floris Van Bommel sneakers or chunky sandals by Freedom Moses and a trendy mom bag from JUTTU will definitely keep her going.
The business mom
This mom makes motherhood look chic, edgy and sophisticated. Her go-to item is the two-piece suit. By mixing and matching various colors and patterns, you can create a totally innovative look every time. Add an extra touch with statement accessories and your mom is ready to rock any conference call. The Lore Van Keer ODE+ collection is the perfect example. Every time you celebrate your mom, you can add new stones or connect pieces to symbolize the connection you have with her. Each new phase of the piece can be linked to new phases or milestones in life. So sweet.
The cool mom
As cheesy as it may seem, there's no point in denying that your heart melts whenever you see a mother and child in matching outfits. GUESS and JBC think so too and designed a collection for mothers to twin with their daughters in a trendy way.
Does your mother prefer her own trendy look? Combine jeans with flowy neon items and metallic accessories to let her stand out even more.
The girly mom
You can never go wrong with playful accessories, shiny jewellery and bright colors. The ideal base for this look is a wardrobe essential white dress by GUESS that makes your accessories stand out. The perfect strap heels can be the cherry on top for a Mother's day outfit.
The sporty mom
Say goodbye to the yoga pants and leggings! From dropping off the kids at school, to a walk in the park, or a visit to the grocery store... These pieces got her covered and are an absolute must for the sporty moms amongst us. The Anita Active sportsbra is the perfect support, but do you know what's an even better support? The Sunflower campaign by Anita and Think Pink Europe. You can buy a packet of three potted sunflowers and the entire profit will be used to make the European breast cancer campaign possible.
Does an inconvenient buggy stop her from being active? No more excuses. From hiking and jogging to skiing, Cybex has an ideal model for every sports enthusiast. Buckle up the Cybex sport buggy and ready, set, go!