Onderzoek: wie bruiswatertoestel in huis heeft, drinkt méér water… Het is zomer en vooral nu is hydradatie belangrijk, wanneer we veel lichaamsvocht verliezen door transpiratie. Uitdroging is een reële bedreiging voor ons lichaam om de eenvoudige reden dat ongeveer 60% van het menselijke lichaam uit water bestaat. En als dat daalt, heeft dat een grote impact. SodaStream is het perfecte antwoord hierop.
Uit onderzoek blijkt dat wie een SodaStream-bruiswatertoestel in huis heeft meer water drinkt: gemiddeld meer dan 50% méér water per dag. Ongeveer 80% van de huishoudens geeft aan de waterconsumptie te zien stijgen na aankoop van een SodaStream-bruiswatertoestel. En bovendien beginnen SodaStream-gebruikers vaak vanzelf een gezondere levensstijl te volgen. Ruim 60% doet meer aan sport en lichaamsbeweging, en 50 tot 60% kiest voor betere eetgewoonten.
Van fruit drop tot Pepsi
Met SodaStream maak je kraantjeswater in een handomdraai bruisend, maar je kan ook een SodaStream-smaakje of fruit drop toevoegen voor een verkwikkende frisdrank. Met de nieuwe Pepsi by SodaStream-smaken maak je de populaire PepsiCo-frisdranken zélf, zoals de klassiekers Pepsi, Pepsi Max, 7UP en 7UP Free. Niet alleen makkelijk maar ook milieuvriendelijk, want zo spaar je een heleboel plastic wegwerpflessen uit.
Vergeet je My Only Bottle niet
Ben je onderweg of aan het sporten? My Only Bottle van SodaStream is de eerste herbruikbare fles to-go (met handige draagkoord) waarmee je bruiswater kan maken. De halveliterfles past op een SodaStream-bruiswatertoestel, is superlicht en vaatwasbestendig. Het draagbare flesje is beschikbaar in verschillende kleuren en ook met een speciale sportdop. www.sodastream.be
We often talk about children and adults, but we frequently forget the oh-so-important age group when it comes to fashion that falls in between: the youth. To celebrate these young people and the importance they have for our world, August 12 is entirely dedicated to inspire cool teenagers.
And what is important on a day that celebrates them? A good outfit of course! That's why we've gathered the coolest outfits for our teens to glow all day long.
Wear that hat
In schools and at home, an eternal battle rages between teachers and parents who consider a cap in the classroom or at the table impolite and these young people who consider their carefully chosen headgear part of their identity. Well today (and only today) they make the rules and are allowed to wear their caps, hats or beanies with pride.
Get comfy
Today they make the rules and for some that means having the TV all to themselves the whole day. So let them put on those sweatpants, make it cosy and let them binge those Netflix series while they can. Did someone say popcorn?
Glam it up
Feel more like celebrating? The youth is our future so show the world how bright it's going to be. Let them put on their best outfit and celebrate like it's their birthday!
It's beginning to look a lot like Juttu! Het is wat vroeg om aan de winter te denken, maar wij stappen met veel voorpret al in onze warme schoenen en kunnen eindelijk delen: Juttu opent op 27 september haar Juttu Winter Store op de Bondgenotenlaan in Leuven!
Na het succes van de Summer Store in Knokke kijkt Juttu naar de hippe, multiculturele studentenstad Leuven om er haar nieuwe, tijdelijke vestiging te openen. Een positief signaal van en voor het Belgische multibrand winkelconcept, zeker in deze - nog steeds - uitdagende tijd. Het wordt de ultieme go-to shopping destination voor al wie klaar is om deze ongewone zomer achter zich te laten en de sfeer wil opsnuiven van een veelbelovend, nieuw seizoen.
Wat? Juttu Winter Store is een tijdelijke winkel met een unieke mix van Belgische en internationale items: fashion voor dames en heren, deco, beauty en gifts.
Waar? Bondgenotenlaan 59 – 61, 3000 Leuven
Wanneer? Open vanaf 27 september '21 tot en met 29 januari '22
Voor wie? Voor ruimdenkende, positieve, hippe, kritische en bewuste shoppers. Vrouwen én mannen, with great taste.
Het najaar van CKS is all about de key items die een statement vormen in je wintergarderobe. En wat maakt een it-stuk een key item? Als je ze met minstens vijf andere kledingstukken kan combineren om zowel dressed-up als dressed-down killer looks te creëren.
Key style 1 - jumpsuit
Maximum stijl, minimum effort. De jumpsuit is hét stuk van het moment, want het is ultra- veelzijdig. Met een minimale stijlingreep creëer je in no-time verschillende looks. Met dit key item wordt je layering game pas echt strong.
How to mix & match?
1 - Met wit T-shirt : Draag de jumpsuit met een wit T-shirt voor een casual look. Combineer het met sneakers voor ultiem comfort en coolness, of draag het net met leuke glittersokken en een hakje voor een portie je-ne-sais-quoi.
2 - Met truitje en jas : Layer it up! Op koude dagen draag je de jumpsuit met een knit onder en creëer je een extra laagje met een coole padded coat met teddy voering. Gecombineerd met stoere boots ben je zo klaar voor die winterwandeling.
3 - Met blouse en cardigan : Herfsttemperaturen? Dat vraagt om een gezellige, zachte look. Combineer je jumpsuit met een blouse met volumineuze mouwen. Extra laagje nodig? Dan is een lange cardigan in oudroze een echte topper.
Key style 2 - the dress to impress
In een jurk hoor je te blaken van zelfvertrouwen. De subtiele pofmouwen geven je look een chique en krachtige uitstraling. Speel met laagjes. Combineer je jurk bijvoorbeeld met een spencer of mouwloze blazer.
How to mix & match?
1 - Jurk met mouwloze blazer : Combineer de jurk met een mouwloze blazer en je hebt de ideale outfit voor het tussenseizoen en ware Indian Summer-vibes. Een riempje centreert je silhouet.
2 - Jurk met denim broek : Mix it up! Speel met verhoudingen, volumes en laagjes. Combineer een lange jurk eens met een jeans. Je zal zien dat het speelse van de denim broek onder je jurk, je look een verrassende twist geeft. Een trendy alternatief voor de panty.
3 - Jurk tout court : Een CKS-jurk schittert in haar eenvoud. Soms is less more, of telt die uitspraak niet bij een blitse drukke print?
Key style 3 - the red coat
Een rode mantel is hét item bij uitstek om je outfit een eigenzinnige twist te geven. Hij geeft kleur aan je look zonder 'all the way' te gaan, maar je kan ook net wel 'all the way' gaan met uitzinnige colorblockcombo's.
How to mix & match?
1 - Met textured knit en faux leather broek : Mix en match texturen en materialen voor een verfijnde look. Het kleurenpalet zorgt voor een prachtige harmonie en de rode mantel vormt de absolute finishing touch van deze statement look.
2 - Met faux leather pencil skirt en truitje : Color therapy en instant happiness. Breng kleur in je wintergarderobe met deze girly combo. De lila faux leather rok is de showstopper van deze look en wordt extra in de verf gezet door de complementaire kleuren van de lichte knit en de rode mantel.
3 - Met jurk voor colorblock effect : Combineer de rode jas met een stijlvolle grijze faux leather jurk voor een waanzinnige en stijlvolle poging tot colorblocking.
Key style 4 - the re-invented suit
Dit seizoen stopt CKS het tweedelige pak in een nieuw en creatief jasje. Mouwloze blazers en bermuda's stelen de show!
How to mix & match?
1 - Mouwloze blazer met bermuda : De mouwloze blazer is verrassend trendy en laat het toe om te spelen met volume in de mouwen en op de schouders. Mix it up met een blouse of chunky knit, en off you go!
2 - Jurk + pak : Het winterseizoen is de uitgelezen periode voor laagjes. Durf wat meer en combineer je broekpak met een lange jurk. De mouwloze blazer zet je jurk extra in de kijker en de laagjes creëren extra lengte voor een langer silhouet.
3 - Matching pak met T-shirt : Het broekpak in een meer casual vorm. Het jasje kan je los dragen of met het bijpassende riempje voor extra focus op de taille. De brede pantalon geeft de look een coole vibe.
Key style 5 - print madness
De combo van print en kleur is hélemaal CKS. De unieke prints van deze collectie bieden je garderobe dan ook heel wat keuze, uit verschillende trendy pops of color. Deze warme kleuren geven energie en stralen optimisme uit. Hul jezelf in warm brights, wapen jezelf tegen een kil seizoen.
How to mix & match?
1 - Print blouse met coltrui en ribfluwelen broek : Spelen met print en kleur is wat CKS het liefste doet. Leef je uit en combineer een printblouse met een pantalon in een contrasterende print. Draag er een jas op in alweer een andere print of speel het wat subtieler en voeg een gestreepte sjaal toe.
2 - Print jurk met oversized knit : Een zachtroze jurk is stijlvol op elk onverwacht moment. Til je outfit naar een hoger niveau met een oversized knit. Speel met volumes en creëer zo een vrouwelijke, edgy look.
3 - Print rok met geometrische trui : Een contrasterend kleurenpalet en geometrische vlakken maken van de basic trui een musthave voor je garderobe.
Key style 6: the little black dress
Let’s go on a mini adventure. De klassieker onder de klassiekers, de LBD, krijgt een signature CKS twist. Het is tijd om ons weer op te kleden en daar hoort een killer dress bij.
How to mix & match?
1 - Met statement truitje : Ga voor de ultieme colorblocking en geef je LBD met print een funky twist met een truitje, in een statement kleur.
2 - Met T-shirt en denim broek : De LBD hoef je niet enkel uit je kast te halen voor een speciale gelegenheid. Ook na de feestdagen kan je dit jurkje perfect doordragen. Draag het open als vest op een jeansbroek en T-shirt, voor een nonchalante look.
3 - Met blouse : Combineer je LBD met een frivole blouse met statement mouwen. Speel met texturen, prints en contrasten en draag de jurk volgens jouw specifieke stijl.
Op 13 juli werd B2 Supermarkt Broekmans uit Heusden-Zolder, de winnaar van de Mooiste Kaastoog 2021 in de categorie buurtsupers. Ze werden op 5 augustus gelauwerd vanwege de verlofperiode van de medewerkers. De wedstrijd is een onderdeel van de Beste Versspecialist 2021 en is een initiatief van VLAM om versverantwoordelijken te belonen voor hun dagelijkse inspanningen om Kazen van bij ons in de kijker te zetten. Alle zelfstandige buurtsupers konden deelnemen.
Een uitnodigende versrayon is het beste lokmiddel voor een zelfstandige onderneming, want consumenten associëren kwalitatieve versproducten met een kwaliteitsvolle zaak. Met een aantrekkelijke versrayon krik je dus meteen het imago op van je hele winkel. En door producten van bij ons in de kijker te zetten, speel je bovendien in op de groeiende vraag van consumenten naar lokale producten. Met de wedstrijd ‘Mooiste Kaastoog’ wil VLAM versverantwoordelijken en hun team hiervoor motiveren en hen belonen voor hun dagelijkse inspanningen om Belgische kazen in de kijker te zetten.
Alle zelfstandige buurtsupers konden zich inschrijven voor de wedstrijd Mooiste Kaastoog. Een expertenjury beoordeelde de kandidaturen. Wie naar de volgende ronde mocht, kreeg enkele mystery shoppers over de vloer. Die beoordeelden de kandidaten op een tiental criteria, zoals de aantrekkelijkheid van hun rayon en het aanbod van Kazen van bij ons. De vijf overgebleven finalisten in de categorie buurtsupers kregen vervolgens de opdracht om een creatieve promotieactie te bedenken met Belgische kazen.
De winnaar van de Mooiste Kaastoog krijgt naast een cheque van 1.000 euro, een luxe kaasplank, promotiemateriaal om de overwinning in de kijker te zetten op het winkelpunt én media-aandacht.
B2 Supermarkt Broekmans uit Heusden-Zolder is de winnaar van de Mooiste Kaastoog 2021, de jury is van mening dat de kaasliefhebber hier een klein paradijs ontdekt. Er is zowel vers afgesneden kaas ter beschikking in de bedieningstoog als voorverpakte kazen in zelfbediening. Met veel aandacht voor de kwaliteit en herkomst van de kazen, hebben de klanten een enorme selectie aan kazen om uit te kiezen. Zo is er een grote keuze aan kazen van bij ons. Meer zin in een lekkere kaasschotel? De kaasdames maken de mooiste schotels voor je klaar. In de bediening hebben ze twee koelingstogen: een toog met de zachte en harde kazen die met de hand gesneden worden, ideaal voor een kaaspuntje of op een kaasschotel. Als tweede hebben ze een grote toog met tal van heerlijke kaasbollen om te snijden en raspen. De prijskaartjes van de kazen zijn bovendien altijd voorzien van de bijhorende allergenen en de melksoort (gepasteuriseerd/rauw, koe, schaap…).
Ingeborg: “Ons kaastoogje is misschien niet zo groot, maar blinkt uit in het divers aanbod, de kwaliteit van de kazen en de beste service. Het mag getoond worden hoe onze werknemers met de nodige passie de kazen elke dag opnieuw knap presenteren. Broekmans heeft een groot hart voor lokale producten en staat gekend om het streven naar de beste kwaliteit. Voor ons, zijn Kazen Van Bij Ons dus onmisbaar in het assortiment.”
In deze categorie werden twee winnaars geselecteerd. De andere winnaar is Alvo Tessenderlo. Het welverdiende zilver gaat naar Proxy Declercq Sint-Joris-Weert die in hun kaasatelier kiest voor gezellige tafelmomenten met familie en vrienden en daar hoort kaas bij: van apero naar hoofdschotel tot dessert. Spar Express Middelkerke, veroverde brons, hier doet men er alles aan om kazen aan te bieden volgens de seizoenen. De klanten appreciëren hun aanpak en kunnen altijd terecht voor een kaasplank of een sneetje kaas voor de boterham dat met zorg wordt afgesneden met een warm kaasmes.
SUN68 is all about comfort and functionality, without ever being conventional. Every piece is unique because of its details, while all items are still equally accessible for everyday life. Ideal if you're still searching for the perfect work-from-home or back-to-the-office look. Workwear doesn't necessarily have to look dull, and with SUN68 you'll look anything but.
The SUN68 FW21 men’s collection was created for daily use with pieces that are perfectly suitable for layering and to feel secure in. But saying goodbye to the loungewear after a year of working from home, does not mean giving up on comfort for SUN68. SUN68 offers a collection of informal leisurewear that stands out, even from behind your desk.
Brighten the season
With surprising fabrics and cuts and fabrics, this SUN68 women's collection is one to remember. Autumnal hues alternate with bright colors that immediately bring some light to the dark season. Wear them to bring some color to your Zoom meetings, or to make a great impression back at the office. Combine with a pair of SUN68's finest sneakers and off you go.
Looking for something to put a smile on your face? You are not alone. Color, print and positivity reign supreme throughout FW21/22’s collections as brands are looking to the future. We’re all in desperate need of some color therapy. Because we believe in a better tomorrow. Because we will re-emerge from these dark times as closer together and happier. This feeling is translated in bright hues, joyful prints, quirky cuts and a whole lot of millennial nostalgia.
So don't be afraid to mix it up, add some spice and be bold. This autumn you will find your own look brightening up the day. These next MMBSY brands embody the 'Unbridled optimism' trend for FW21/22.
CKS
CKS is a Belgian label that creates on-trend items for women and kids that can be put together into one-of-a-kind looks. Think of high-quality, easy-to-wear items with powerful prints, colors and surprising eye-catchers. The collections consist of reinvented wardrobe-essentials. From essentials with a twist to unique items that you dare to mix and match according to your style: looks that boost your self-confidence at any time.
The key styles for FW21/22 are inspired by nature and its colors. Layering is key. Large focus is put on belted jackets to wear with matching pants or a skirt.
Cybex
From driving to skiing
Cybex, the German award-winning brand of baby gear, launches exciting new products for FW21. Starting with the Pallas G, which is the first i-Size 2-in-1 car seat with an impact shield that grows with your child and can be used until about 3 years of age. Cybex has also thought about parents who want to work out with their child nearby. The AVI running carrier and the versatile ZENO multi-sport carrier make it possible to walk, cycle, run and even ski with your child carrier. There is an ideal model for every sports enthusiast.
Also in their range this season is Cybex’s collaboration with DJ Khaled. The American rapper, DJ and producer chose a colorful design inspired by the exotic jungle. Every product carries a ‘We The Best’ logo, referring to the importance of family and Khaled’s hit single. To Khaled, this collection reflects the importance of love and family.
La Redoute
French love brand La Redoute is all about that “je ne sais quoi” look, focusing on local design and stepping up their style game with their own in-house designers.
Let’s talk La Redoute Intérieurs and La Redoute Collections: when fashion meets design. A limited edition collection inspired by two iconic ‘Maison’ prints. A floral collection made out of ecovero* viscose. Did you know that these fibres are produced using pulp, which is derived from the renewable resource wood as a raw material? La Redoute’s Blooming Garden theme matches perfectly within the embrace/escape trend. It embodies our urban escapes to our favorite city garden or park and our weekend getaways to greener pastures.
LolaLiza
A desire to indulge women of all ages with affordable fashion. That is how this 100% Belgian family-owned company, that exudes a pure lust for life, came into being. It's a brand that is an expert in dresses, and that inspires women in all of their forms to be who they really want to be. Sexy, comfy, elegant or simply extra festive – LolaLiza knows who women are and what they need. For both those everyday times and special moments. For work and leisure alike. For their daughters, their girlfriends, mothers-in-law and colleagues. For their feeling of style and keen eye for detail. For women who love life and who enjoy going out with their friends.
Because women are multi-faceted, intriguing and unbelievably close to one another. And that’s something to be celebrated and seen. Speaking of celebrations: LolaLiza is blowing out 20 candles in FW21! Their birthday will be celebrated with a capsule collection and a new collab. More info to come…
UNOFFICIAL
Unleash your true self
UNOFFICIAL is a new brand of eyewear, that launched early this year, back in May. This eyewear label offers a wide range of trendy, fashionable, fresh optical frames and sunglasses at affordable prices. The brand empowers the wearers to explore, experiment and show the world whoever they want to be.
Meet your UNOFFICIAL you. Each frame is an invitation for self-expression. The first (SS21) UNOFFICIAL collection is made of accessible fashion frames for the bold. For people who aren’t afraid to display new facets of their personality to the world and embrace their freedom. At its core, UNOFFICIAL champions individuality over conformity, with the spotlight on loud colors and shapes, whose standout vibe expresses each and every style tribe.
The challenging times finally seem to come to an end. Our social schedule is filling up slowly but steadily. Let’s go out. Let’s celebrate life again. Toss those worn out track pants back into the closet for darker days.
It feels like forever since the last time we’ve dressed up for a special occasion. Trouble figuring out what to wear? Let us inspire you with elegant, festive outfits to embrace our newly won freedom. Hello, new you!
CarolineBiss FW2122 - The bright side
One of this season’s fashion trends: Unbridled optimism. As writer Martin Charnin once quoted so wisely: "You’re never fully dressed without a smile". We want to see the world again, and we want the world to see us. While lively colours are mostly reserved for spring, they’re now moving on to fall as well. Colourful trends are awaiting us. Allow them to shine brightly!
Go for glamour
If you got it, flaunt it. This season’s collection will turn heads. Belgian brand Caroline Biss dresses you for all festive occasions, from long lost birthday parties ‘till the mandatory family gatherings. Smarten up in timeless attire in which subtle colours and vivid tones are perfectly matched to balance out your party look.
All set for that fancy garden party? Or fully prepared for endless chitter-chatter during an afterwork with the colleagues? Top off your glamorous outfit with these accessories below. The magic is in the details.
Ignite that fire
Getting ready to go out is half the fun. Put on your favourite tunes and dress up boldly by adding a touch of leather. Why not go full out? Expand your horizon by trying some new, daring looks. After a period of being caged in your house, it’s time to paint the town red looking flawless. You deserve it!
WELKOM OP DE 15de EDITIE - CLASSISSIMO 2021 - "Verrasend en kleurrijk"
Na lange lockdown-maanden hebben de schepen van Cultuur van de Stad Brussel en de organisatoren het genoegen te kunnen aankondigen dat de editie 2021 van het Classissimo Festival plaatsvindt van 5 tot 13 augustus 2021.
Dit jaar viert Classissimo zijn 15de verjaardag. Om deze verjaardag te vieren, stelt het festival een explosie van kleurrijke, eclectische en multiculturele muziek voor.
Klassieke muziek, grote opera-aria's, uitbundig cabaret, filmmuziek... Bijzondere muzikale verkenningen en unieke ervaringen op het programma!
Dit jaar staan uitzonderlijke artiesten, jonge talenten, onverwachte ontmoetingen met Belgische auteurs en componisten in de kijker, maar ook grote namen uit de filmmuziek en andere verrassingen! Tijdens het festival kunnen muziekliefhebbers genieten van 8 concerten met onder andere Marc Grauwels, Eliane Reyes, Jean-Claude Vanden Eynden, Jean-Luc Votano, Julie Mossay, Sophie Karthäuser...
“Ik ben bijzonder blij met de viering van de 15de verjaardag van dit evenement dat draait rond klassieke muziek. Het sluit aan bij een fantastisch rijk zomerprogramma en toont dat de Stad Brussel de waaier aan culturele activiteiten ten volle steunt,” zegt Delphine Houba, schepen van Cultuur, Toerisme en Grote Evenementen. “Ik ben des te meer tevreden omdat deze 15de editie volledig gratis zal zijn voor jongeren onder de 18 jaar. De tarieven voor studenten zijn ook verlaagd om de toegankelijkheid van dit evenement te vergroten,” voegt de schepen nog toe.
Wie niet naar het Théâtre Royal du Parc kan komen om van dit mooie programma te genieten, kan bij BX1 en Musiq'3 terecht, die verschillende concerten opnemen en uitzenden.
In 2006 verrast Nina Ricci met Nina, een sprookjesparfum dat betoverende beelden oproept vanwege de unieke appelvormige flacon en accenten van de zoete lekkernij pomme d’amour. Het eerste bloemenwater met een vleugje kermissnoep.
In 2019 lanceert het huis Nina Rouge. Rood als in passie. Rood als in gedurfd. Nina Rouge durft het aan om de zoetigheid ten top te drijven: tonen van citrus, framboos, gardenia en gemberbloesem in combinatie met bourbon-vanille en knapperige karamel vormen samen een onweerstaanbaar ensemble. Gewoonweg verslavend ...
Extra Rouge-alert
Na Nina Rouge zet Nina Ricci vandaag haar handtekening onder een nieuw, verleidelijk en uitermate intens parfum. Nina Extra Rouge is de overtreffende trap van parfum, intense bloemengeuren vermengd met de meest verrukkelijke geuraccenten. Gedurfd? Een snoepje dat buiten alle lijntjes kleurt. Het toppunt van lekker.
Het leven in Extra Rouge
Het sensationele karmijnrood van Nina Extra Rouge belichaamt dat waar de Nina Ricci-mode voor staat. Onder leiding van de artistiek directeurs van het huis, Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh, ontstaan uit de combinatie van couture-knowhow en zuivere tinten, zeer eigentijdse vormen. Kleur als middel om je eigenheid uit te drukken. Meer nog met een rood dat zo uitgesproken is.
Een fluweelachtig flacon
De iconische, rood gekleurde Nina-flacon in de vorm van een appel is wereldberoemd.
Voor Nina Extra Rouge wordt hij volledig bekleed in matrood met fluwelen afwerking ... zelfs op de plaats waar het lijkt alsof erin gebeten is. Een gedurfde zet. Onder het rode omhulsel … nog meer rood.
Extravagant, extravert, overheerlijk
Kijk uit voor de ultieme lekkernij ... Zelden waagde een geur zich zo ver op het pad van de zoete zonde.
Nina Extra Rouge, een oosters bloemenparfum met intens snoeparoma, opent op een toon van zwarte bessen die de zure frisheid van framboos en de zoetzure dartelheid van pompelmoes versterkt. En dan openbaart zich de florale kern die de subtiliteit van rozenknoppen verenigt met licht kruidige tonen van thee en die de sensualiteit verheerlijkt van vanille en praline die samen de onweerstaanbare fluweelzachte basis vormen.
Roder dan rood!
Het Nederlandse model Estella Boersma, in hart en ziel Nina, blijft de hoofdrol spelen voor Nina Ricci.
Voor Nina Extra Rouge doet ze dat nog schalkser, speelser en gedurfder. In de 'total red' look van Nina Ricci, ontworpen door Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh, leeft ze zich uit met de reuzegrote appelflacon, het XXL-symbool van vreugde, vrijheid en onbezonnenheid ... Bij Nina Ricci rijmt extravagant wel degelijk op elegant. Zo is nu eenmaal het leven in Extra Rouge!
Nina Ricci's Nina Extra Rouge is: vanaf 19 juli 2021 exclusief verkrijgbaar bij Planet Parfum - vanaf 18 augustus 2021 overal verkrijgbaar
Nina Extra Rouge Eau de Parfum 30ml – 59,40€ - Nina Extra Rouge Eau de Parfum 50ml – 86,40€ - Nina Extra Rouge Eau de Parfum 80ml – 109,60€
Holland America Line neemt langverwacht nieuw schip Rotterdam in ontvangst van scheepswerf Fincantieri
Holland America Line heeft het nieuwe schip de Rotterdam in ontvangst genomen waarmee het officieel het 11e schip in de vloot is. In de avond van 29 juli vond een overdrachtsceremonie plaats op de Marghera-werf van scheepswerf Fincantieri in Italië. De ceremonie werd bijgewoond door de kapitein van het schip, Werner Timmers en Cyril Tatar, vice-president nieuwbouwdiensten van de Holland America Group. Giuseppe Bono, CEO van de Fincantieri scheepswerf en verschillende andere leidinggevenden waren ook aanwezig. Videogelukwensen werden uitgesproken door Jan Swartz, president van de Holland America Group en Gus Antorcha, president van Holland America Line.
"Rotterdam ziet er prachtig uit en zal zeker zijn iconische naam waarmaken als het nieuwe vlaggenschip van onze vloot. Hiermee zetten we een traditie van uitmuntendheid voort waar onze gasten al bijna 150 jaar van houden", aldus Antorcha. “Dank aan onze partners bij Fincantieri en onze eigen teamleden die onvermoeibaar hebben gewerkt om het schip op tijd af te leveren in deze enorm uitdagende tijd. Het schip ziet er prachtig uit, is onberispelijk afgewerkt en is een ongelooflijke toevoeging aan ons merk. We kunnen niet wachten om later dit najaar gasten aan boord te verwelkomen.”
De eerste afvaart van de Rotterdam met gasten is de trans-Atlantische oversteek op 20 oktober 2021, van Amsterdam, Nederland, naar Fort Lauderdale, Florida. Hier zal het schip zijn eerste seizoen in het Caribisch gebied beginnen. De doopceremonie is nog niet definitief en wordt op een later tijdstip bekend gemaakt.
De Rotterdam is het derde schip in de Pinnacle klasse-serie en het zevende schip dat de naam Rotterdam draagt in de vloot van Holland America Line, gaat 2.668 gasten vervoeren en beschikt over zeer succesvolle voorzieningen en noviteiten die je ook kunt vinden op de zusterschepen Koningsdam en Nieuw Statendam. Rotterdam toont op het hele schip typische Holland America Line-kenmerken die ervoor zorgen dat gasten steeds terugkeren. Bij Holland America Line kun je genieten van voortreffelijke gerechten begeleid door acht van 's werelds meest toonaangevende chef-koks; gracieuze, bekroonde service en prachtig ingerichte hutten en suites, inclusief gezins- en eenpersoonshutten.
De Rotterdam levert de beste livemuziek op zee met een exclusieve collectie van optredens van wereldklasse. In Rolling Stone Rock Room klinken iedere avond klassieke rockhits; Lincoln Center Stage biedt ontspannende kamermuziek aan; bij Billboard Onboard, vermaken muzikanten de gasten live met bekende nummers uit de hitlijsten en de populaire B.B. King's Blues Club brengt het beste van Memphis-muziek ten gehore op zee. Met de 270 graden LED-schermen op de World Stage dompelt Rotterdam de gasten onder in panoramische visuele en geluidseffecten met verbluffende optredens.
Naast de indrukwekkende Dining Room kunnen gasten genieten van specialiteitenrestaurants als Rudi's Sel de Mer, een Franse zeevruchtenbrasserie; de Tamarind, een restaurant dat de tradities van Zuidoost-Azië, China en Japan verkent; Nami Sushi met heerlijke sushi en Aziatische spirits; Pinnacle Grill, stijlvol en intiem met uitzonderlijke gerechten; Canaletto met Italiaans dineren in familiestijl en Club Orange exclusief voor gasten van het Club Orange-programma.
Andere locaties waar gasten culinair kunnen genieten, zijn onder meer Grand Dutch Café met traditionele Nederlandse koffie, lekkernijen en Europees bier; Dive-In, waar gastronomische hamburgers en frietjes aan het zwembad worden geserveerd; New York Deli and Pizza, met op bestelling gemaakte sandwiches en taarten; en Lido Market, met thematische uitserveer-balies die een revolutie teweegbrengen in de buffetervaring.
Het eerste schip van Holland America Line werd tot Rotterdam gedoopt. Het zette op de eerste reis van Nederland op 15 oktober 1872 koers naar New York. Dit leidde tot de oprichting van het bedrijf op 18 april 1873. Rotterdam II werd in 1878 gebouwd voor British Ship Owners Co en in 1886 gekocht door Holland America Line. Rotterdam III kwam in 1897 en behoorde tot de vloot tot 1906. De vierde Rotterdam trad in 1908 toe tot Holland America Line en diende ook als troepentransporteur toen de Eerste Wereldoorlog ten einde kwam. Na de oorlog maakte het schip regelmatig cruises van New York naar de Middellandse Zee.
Rotterdam V, ook wel bekend als 'The Grande Dame', vertrok in 1959 en begon met transatlantische overtochten met twee serviceklassen. Later werd het in 1969 omgebouwd tot een schip met één klasse. Rotterdam V heeft tot 1997 38 jaar met Holland America Line gevaren. Het schip maakte verschillende Grand World Voyages en doet momenteel dienst als een hotel en museum in de stad Rotterdam. Rotterdam VI, het meest recente cruiseschip van Holland America Line, werd in 1997 geïntroduceerd en was het eerste schip in de R-klasse en was tot en met halverwege 2020 in dienst van de rederij. Rotterdam VII is het 17e schip dat voor het merk is gebouwd door de Italiaanse scheepswerf Fincantieri.
Schitterende klimaatexpo’s met Belgisch tintje in Nausicaá
Nausicaá, het grootste aquarium van Europa, pakt deze zomer, ter gelegenheid van hun 30ste verjaardag, uit met twee fenomenale klimaatexpo’s. Eentje daarvan, ‘Sentinelles du climat’, heeft een opmerkelijk Belgisch kantje. Tijdens deze tentoonstelling bewonder je namelijk het werk van Christian Clauwers, een gerenommeerde Belgische fotograaf.
In de Franse badplaats Boulogne-sur-Mer neemt Nausicaá je mee op een weergaloze reis. Je doorkruist wereldzeeën, tropische rivieren en kleurrijke koraalriffen en ontmoet onderweg meer dan 60.000 bijzondere dieren. Dankzij de gloednieuwe expo ‘Sentinelles du Climat’ zet je die ontdekkingstocht verder en bedwing je de Noord- én de Zuidpool.
Belgische topfotograaf met een missie
Adembenemende foto’s nemen je mee langs gigantische sneeuwvlaktes, majestueuze ijsbergen en diepblauwe oceanen. Je tuurt door de lens van de bekende Belgische fotograaf Christian Clauwers en ontmoet ijsberen, pelsrobben en pinguïns. Die betoveren je met hun ongelooflijke schoonheid… tot de magie plots verbroken wordt. Want deze dieren verkeren in groot gevaar. Elke dag smelt een stukje van hun thuishaven weg.
“De natuur redden? Dat doe je door mensen te tonen hoe prachtig die wel niet is”, zegt Christian Clauwers over zijn expositie. Als achtjarige kreeg hij de liefde voor fotografie te pakken. Die liet hem nooit meer los. Daarnaast ontwikkelde de Belg een grote passie voor de natuur. Hij ondernam al verschillende wetenschappelijke expedities, doorkruiste de vijf wereldoceanen en bezocht 113 landen, verspreid over alle continenten. In 2019 nam hij zelfs deel aan de belangrijke klimaattop COP25, waar hij zijn werk presenteerde.
Met zijn expo wil hij het tij doen keren en hoopt hij bezoekers te inspireren om ook hun steentje bij te dragen aan de strijd tegen de klimaatopwarming.
In het oog van de klimaatorkaan
Die boodschap weerklinkt ook in de interactieve expo ‘In het oog van de klimaatorkaan’. Meer dan 35 licht- en videoprojectors zetten een visueel spektakel neer. Ze brengen je aan boord van de Nausicaá Explorer. Deze virtuele onderzeeër zoeft door mangroves, wereldzeeën, rivieren en arctische meren. Daar dartelen walvissen, zeeleeuwen, kwallen en narwallen vrolijk om je heen.
Tijdens deze onvergetelijke ontdekkingstocht kom je alles te weten over de invloed van al dat water op ons klimaat. Tot plots het noodlot toeslaat. Stormen, erosie en overstromingen maken de Nausicaá Explorer bijna onbestuurbaar. Vissen schieten angstig in het rond en zelfs aan land laten deze rampen grote sporen na.
Gelukkig is het nog niet te laat. Want ook jij kan onze planeet redden. Hoe? Dat leer je aan de hand van talloze, eenvoudige tips.
Permanente tentoonstellingen
Naast deze twee geweldige expo’s geniet je in Nausicaá ook van heel wat permanente tentoonstellingen. ‘Op volle zee’ laat je voelen hoe groot de oceaan wel niet is. Het begin van deze mysterieuze reis? Die ken je. Maar het einde… dat geeft deze enorme expo nog niet meteen prijs. Wat wel zeker is: je neemt een duik in het onbekende en maakt kennis met haaien en walvissen. En met ingenieuze kwallen die zich een weg door het duister banen.
Hoe ook wij in relatie staan tot al dat water, kom je te weten in ‘Over kusten en mensen’. Eeuwen geleden trokken we voor het eerst het grote water op. Sindsdien is er heel wat veranderd. Hoe ziet het ecosysteem onder water er nu uit? Welke invloed heeft dat op ons leven? En wat kunnen we doen om die prachtige onderwaterwereld te beschermen? Dat is waar deze expo antwoord op geeft.
Cabin Art, openluchttentoonstelling Out of Office en Expo Dach
Nog deze zomer en najaar te bewonderen in Koksijde-Oostduinkerke. Deze zomer, tot een eindje in september en zelfs november, zijn er weer enkele bijzondere tentoonstellingen in de gemeente Koksijde. Gecombineerd met natuur, openlucht of het strand… laat je verrassen.
Cabin Art - nog tot 12 september
In Sint-Idesbald kleuren 45 strandcabines de dijk, met als thema ‘Souvenir’. Dit jaar laten de deelnemende kunstenaars zich inspireren door het kunstwerk Driftwood Line van Richard Long, de pionier van de Land Art. Met uiteenlopende technieken van olieverf en acryl tot fotografie en computertechnologie verrassen de kunstenaars je tijdens een wandeling op de Zeedijk. De tentoonstelling loopt nog tot 12 september en er is ook een publiekswedstrijd aan verbonden.
Openluchttentoonstelling Out of office - nog tot 19 september
Maar liefst 50 fotografen zijn geselecteerd voor de openluchttentoonstelling Out of Office. Het is heerlijk om hun werken in de Noordduinen te ontdekken tijdens een wandeling in het zand. De paden lopen door de duinvalleien, langs duingrasland en bosjes. De foto’s nodigen uit om op zoek te gaan naar meer. Deze wandeling van 2 km start en eindigt aan het Vanneuvillehuis (Middenlaan 103). De expo is een samenwerking tussen de gemeente Koksijde, Breedbeeld vzw en Agentschap voor Natuur en Bos Vlaanderen. Out of Office loopt nog tot 19 september in de Noordduinen in Koksijde.
Rondleidingen Out of Office in juli en augustus
Wil je meer achtergrond bij de openluchttentoonstelling, dan kun je ook inschrijven voor een fotorondleiding op zaterdag 7 of 21 augustus. Maar ook natuurrondleidingen in de Noordduinen kun je reserveren op zaterdag 14 augustus of op zondag 29 augustus.
Expo Dach, uit de collectie van S.M.A.K. - nog tot 14 november
Wil je Driftwood Line van Richard Long bewonderen? Kom dan naar de expo Dach in Kunstencentrum Ten Bogaerde. Die loopt nog tot 14 november. De expo toont een selectie uit de collectie van het S.M.A.K. De titel verwijst naar een kunstwerk uit 1952 van Oswald Oberhuber. Het Duitse woord 'Dach' betekent 'dak' en wie 'de schuur' van Ten Bogaerde al bezocht, weet dat de mooie architecturale dakconstructie bepalend is voor de stijl en het karakter van het kunstencentrum. Vergeet niet vooraf te reserveren.
5 x leuke uitjes voor jou en je vrienden … De urban city vibes, we hebben ze allemaal even moeten missen. Maar sinds kort kan het weer: de rugzak vullen en naar een van onze heerlijke Vlaamse steden trekken. En de keuze is groot. Net daarom goot Vlaanderen Vakantieland de leukste uitjes en tips in een nieuw stedenboekje. Van kunststeden tot centrumsteden, van romantiek tot geschiedenis, van fantasy tot comedy,… Het boekje zit boordevol inspiratie en is gratis te downloaden via de website. En met wie kan je beter een stad ontdekken dan met je vrienden? Wij zetten alvast 5 hotspots op een rij voor een onvergetelijke trip met je vrienden!
Bike & bbq in Antwerpen
Je kent ze wel: de rode Velo-deelfietsen die het straatbeeld van Antwerpen kleuren. De fietsen kregen een 26 kilometer lange highlighttour doorheen de stad. Je passeert maar liefst 40 must-sees waar je halt kan houden. En na zo’n ritje is er maar één juist antwoord: een barbecue. De Antwerpse Brouwcompagnie voorziet voor jou en je vrienden alles wat je nodig hebt: alle ingrediënten voor op de grill en een bankje in hun biergarten. Sounds like a plan, niet? De kans dat je nét dat tikkeltje teveel gegeten hebt, is reëel. Plant daarom je tent neer op Linkeroever bij City Camping Antwerp, met zicht op de Antwerpse skyline.
Beach & beer in Brugge
Brugge is meer dan alleen cultuur (al is de Triënnale Brugge écht de moeite!). Plan zo je tripje naar Zeebrugge Beach en je waant je in Ibiza. Kijk een film op het strand, eet de befaamde mosselen van Sergio Herman of dans met je voeten in het zand op Wecandance of Bomboclat. Daarnaast komen de beerlovers van de vriendengroep ook aan hun trekken: bezoek het Duvelorium, het enige Duvel-café ter wereld of trek naar het Bruges Beer Experience museum, waar je afsluit met een proeverij.
Luchtje scheppen in Leuven
Leuven is erin geslaagd om toch een festivalzomer te voorzien. Dansen op een vroegere busparking? Dat kan bij Stelplaya, de zomerbar van cultuurhub Stelplaats. Elke woensdag, donderdag en vrijdag kan je er terecht voor een heerlijke mix aan food, petanque en expo’s met muziek van (inter)nationaal en lokaal talent. En dan is er Leuven Air, waar het grasveld naast de hockeyvelden in Heverlee ieder weekend wordt omgetoverd tot coronaproof concertzone.
Beer & art in Mechelen
Zijn de art lovers nog niet voldaan na een bezoek aan de Mechelse stadspaleizen en musea? Of mag het liever iets exclusiever? Say no more! Het Kunstuur is jouw place to be. Op een uur tijd krijg je er tal van topwerken te zien in een setting met unieke belichting en muziek. Houd een nabespreking met een Gouden Carolus in de hand, heerlijk bier van dé Mechelse brouwer. Tijdens een fietsritje leer je alles over de geschiedenis en het procedé van het bier.
Go local in Gent
De beste tips voor een citytrip? Dat is algemeen geweten: die krijg je van de locals. Stad Gent vroeg daarom aan hun inwoners hoe zij het weekend spenderen. Ook werden favoriete adresjes van Bekende Gentenaren verzameld, van Mathieu Terryn tot Nic Balthazar. Als kers op de taart is er een fietsroute uitgestippeld langs tips van drie locals, inclusief short cuts voor als je te lang blijft hangen.
De smaak te pakken? Laat je nog meer verrassen door het nieuwe stedenboekje van Vlaanderen Vakantieland!
FW21/22 - ‘Outside’ has been a comforting ever-present during the pandemic. We’ve spent more time outdoors than ever and we have all felt the soothing calmness of nature’s free spirit. Fall/Winter promises an influence on our wardrobe to link the outside with the inside.
Outdoorsy fabrics like quilted patchworks and items like puffer jackets, alpine sweaters and shearling coats all find their way into our everyday apparel. Bonus points: you can dress up like this for (home) work, but you can also actually take a hike in these looks. These MMBSY brands embody the earthly freedom trend for FW21/22.
A.S.Adventure : Belgium’s A.S.Adventure has grown into the largest outdoor and leisure concept with more than 50 stores in three countries. Their goal? To inspire customers to push boundaries by stimulating their curiosity. From mountain hikers to backyard campers, from world travelers to urban explorers: every type of adventurer will feel at home at A.S.Adventure. Because adventure is everywhere. With an exceptional range of outdoor, fashion and activewear to winter sports, cycling and swimwear, a personal service and expert advice.
This season, A.S.Adventure will focus on hiking, biking (commuting and sportive) and camping (from backyard adventures to faraway escapades).
CKS : CKS is a Belgian label that creates on-trend items for women and kids that can be put together into one-of-a-kind looks. Think of high-quality, easy-to-wear items with powerful prints, colors and surprising eye-catchers. The collections consist of reinvented wardrobe-essentials. From essentials with a twist to unique items that you dare to mix and match according to your style: looks that boost your self-confidence at any time.
The key styles for FW21/22 are inspired by nature and its colors. Layering is key. Large focus is put on belted jackets to wear with matching pants or a skirt.
Cybex : Cybex, the German award-winning brand of baby gear, launches exciting new products for FW21. Starting with the Pallas G, which is the first i-Size 2-in-1 car seat with an impact shield that grows with your child and can be used until about 3 years of age. Cybex has also thought about parents who want to work out with their child nearby. The AVI running carrier and the versatile ZENO multi-sport carrier make it possible to walk, cycle, run and even ski with your child carrier. There is an ideal model for every sports enthusiast.
Also in their range this season is Cybex’s collaboration with DJ Khaled. The American rapper, DJ and producer chose a colorful design inspired by the exotic jungle. Every product carries a ‘We The Best’ logo, referring to the importance of family and Khaled’s hit single. To Khaled, this collection reflects the importance of love and family.
GUESS Jeans menswear : FW21 heralds a return to iconic GUESS codes, celebrating the brand’s DNA with luxe materials, classic washes along with innovative new finishes. Eco-conscious fabrics and processes continue to reflect a fashion-forward ethos, while GUESS lets nature inspire its stylish prints and sumptuous color palettes.
Escape to the great outdoors in style with this line of hiking-inspired garments. Borrowing vintage style codes from the USA national parks, the wilderness awaits with shirt jackets, puffers and cozy layers. Head to the mountains with GUESS’ urban athletic pieces inspired by vintage ski style. Vintage ski patches and black and white graphic detailing complement print check and an all-American flavor.
Juttu : Juttu is a Belgian multibrand concept store, hosting over 100 brands with a unique story, covering fashion, home deco and food. Juttu likes to focus on local initiatives. It is not just a shop, it’s an experience for open-minded, positive, hip and critical shoppers. For men and women, with a conscious mind and great taste. Juttu hosts in-store Pop-up spaces that provide a platform for love brands and local start-ups.
Focus in 2021 lies on Lee Cooper, Teva x Polaroid and a ‘Ik Koop Belgisch / J’achète belge’ temporary space. Speaking of temp spaces: until September 13th, Juttu hosts a temporary location in Knokke-Heist: the Juttu Summer Store. This has got to be the the go-to destination for summer fashion for women, beach goodies, deco, beauty and gifts.
La Redoute : French love brand La Redoute is all about that “je ne sais quoi” look, focusing on local design and stepping up their style game with their own in-house designers.
Let’s talk La Redoute Intérieurs and La Redoute Collections: when fashion meets design. A limited edition collection inspired by two iconic ‘Maison’ prints. A floral collection made out of ecovero* viscose. Did you know that these fibres are produced using pulp, which is derived from the renewable resource wood as a raw material? La Redoute’s Blooming Garden theme matches perfectly within the embrace/escape trend. It embodies our urban escapes to our favorite city garden or park and our weekend getaways to greener pastures.
Duurzaam reizen zit al een paar jaar in de lift, maar wint steeds meer aan populariteit. Meer en meer reizigers kiezen steeds vaker voor milieuvriendelijke opties tijdens hun vakantie. Van vervoersmethode tot accommodaties en restaurants. En laat het Canarische eiland Tenerife nu net een duurzame bestemming zijn. We gieten daarom onze duurzaamste tips – zowel voor eten, slapen als leuke uitjes – in een lijstje hieronder!
Spot walvissen in hun natuurlijke habitat : Een groot deel van de zee aan de westkust van Tenerife is benoemd tot de eerste Whale Heritage Site van Europa. Whale Heritage Sites zijn bestemmingen waar je op een duurzame en verantwoorde manier walvissen en dolfijnen in hun natuurlijke habitat kan spotten, en dit alles op een respectvolle manier. Veel aanbieders van deze tours op Tenerife zijn aangesloten bij het ‘Quality Charter’, wat betekent dat zij zich er vrijwillig aan toewijden een eersteklas toeristische dienstverlening te bieden die diervriendelijk is. De effecten van de tours op het leven onder water worden hier tot een minimum beperkt.
Hike doorheen de talrijke natuurparken : Mag het wat actiever? Dan kan je te voet alle natuurhoeken van het eiland ontdekken. Tenerife telt 43 beschermde natuurgebieden, goed voor bijna de helft van het eiland. Daardoor wordt Tenerife als het walhalla voor wandelaars gezien. Een unieke ervaring is een wandeling op de El Teide vulkaan. Door het zwarte lavagesteente krijg je het idee dat je op de maan beland bent. Met honderden kilometers aan goede bewegwijzerde routes valt er genoeg te beleven.
Ga op ontdekkingsreis door de lucht : De horizon op Tenerife is bijzonder helder, wat het eiland een ideale plek maakt om naar de sterren te kijken. Het eiland is de thuisbasis van het Teide Observatorium, een internationaal astrofysisch instituut, waar wetenschappers voortdurend aan het werk zijn. Maar ook toeristen genieten volop van het sterrenlandschap. Op bepaalde dagen in het jaar komen liefhebbers vanuit de hele wereld naar Tenerife om te genieten van meteoorregens of om sterrenbeelden, planeten of satellieten te zien. Daarom is het Teide Nationaal Park als eerste toeristische bestemming ter wereld aangewezen als zogenaamde Starlight-bestemming.
Proef de duurzame keuken van Tenerife : Kunnen we spreken van een échte vakantie, als je de lokale keuken niet hebt geproefd? Neen! Daarom schuiven we hieronder een toplijstje aan restaurants naar voren. Een voor een duurzame opties!
•Als eerste is Panzaburro Gastrotasca in de hoofdstad Santa Cruz een echte aanrader. De ingrediënten die gebruikt worden voor de meest overheerlijke Canarische gerechten komen rechtstreeks uit de eigen moestuin in het Anaga Natuurpark. Alle producten zijn biologisch en ecologisch en de eigenaars doen voortdurend onderzoek naar innovatie van hun producten en recepten.
•Toch iets meer fan van de exotische keuken? Dan is San Hô in Costa Adeje, in het zuiden van het eiland, een ideale optie. Met het gebruik van lokale producten wordt het menu getransformeerd tot een authentieke reis waar de aroma’s van de Canarische Eilanden, Japan en Peru samenkomen.
•En vergeet zeker El Calderito de la Abuela geen bezoekje te brengen. Het restaurant is te vinden in Puerto de la Cruz, aan de noordkant van het eiland. Je vindt er lokale producten met een moderne twist. Bovendien beschikt dit restaurant over een spectaculair uitzicht over de vallei en de aangrenzende oceaan.
•Iets verder kan je proeven van de verfijnde gerechten van El Taller Seve Díaz. Het restaurant is gebaseerd op de klassieke mediterrane keuken, aangevuld met eigentijdse combinaties van smaken. Chef Seve weet zijn gasten altijd weer te verrassen met zijn seizoensgebonden gerechten.
Milieuvriendelijke verblijven op Tenerife : Een duurzame reisgids is natuurlijk niet compleet zonder unieke accommodaties. Gelukkig heeft Tenerife meer dan genoeg verrassende en milieuvriendelijke verblijven om je reis helemaal compleet te maken.
•Hotel Rural Ohana vind je in La Esperanza Forest . Dit charmante hotel maakt gebruik van ecologische producten en biedt een complete ervaring in een milieuvriendelijke stijl. Hier kan genoten worden van de beste wijnen die de Canarische eilanden te bieden hebben, terwijl je geniet van de verschillende nationale gerechten die de lokale keuken te bieden heeft.
•Casa Rural Finca El Picacho is de plek om een te worden met de natuur. Het bestaat uit een landhuis en verschillende appartementen op een stijlvol resort. Beide plaatsen zijn omgeven door Canarische fauna en flora, midden tussen de wijngaarden, laurierbossen en traditionele landbouw.
•Voor een echt landelijke ervaring is er Las Vigas. In het zuiden van Tenerife ligt de 200 jaar oude boerderij met z’n eigen stukje geschiedenis. Zo zijn er de vulkanische wanden die gebruikt werden voor de opslag van landbouwproducten, die vandaag de dag dienst doen als wijnkelder.
Biosphere Sustainable Destination : Maar niet alleen de genoemde activiteiten, restaurantjes en accommodaties zijn milieuvriendelijk op Tenerife. Het hele eiland heeft internationale erkenning gekregen met het Biosphere-certificaat, dat staat voor een duurzame bestemming. www.webtenerife.nl
Belgisch familiebedrijf JBC zet samen met CiLAB in op upcycling. Vorig jaar werd het begrip ‘Simp’ tot tienerwoord van het jaar bekroond door nws nws nws, de jongerennieuwszender van VRT NWS. JBC pikte in op deze trend en bracht een hippe trui op de markt, waar het woord Simp op de voorkant pronkte. De statement sweater werd echter niet met gejuich onthaald, waardoor JBC besloot de truien uit de rekken te halen. Onder het motto ‘Weggooien is jammer’ herwerkt JBC nu samen met het circulaire textiellab CiLAB een deel van de 'Simp' truien tot prachtige, unieke stuks. Een creatieve, duurzame én vindingrijke oplossing. Vanaf eind september kan je deze gepimpte trui scoren, online of in je JBC winkel.
Simp-ly upcyling
In februari lanceerde JBC een collectie met sweaters met de tiener- en kinderwoorden van het jaar, waaronder ‘Ewa drerrie’, ‘Viben’ en ook ‘Simp’. De volgers van jongerennieuwszender nws nws nws verkozen dit laatste als tienerwoord van het jaar. Dit populaire woord voor jongeren heeft echter een eerder negatieve connotatie. Hierdoor kwamen er veel reacties op de trui. JBC, een modespeler die al vaker aantoonde dat ze luistert naar haar klanten, besloot dan ook de truien uit de rekken te halen. Een positief signaal tegen pesten, maar ook een beslissing met als gevolg dat er nog zo’n 800 truien met het Simp opschrift in JBC’s stockage liggen.
“Toen de Simp truien uit de rekken werden gehaald, betekende dit voor ons een overstock aan truien waar eigenlijk niets mis mee is, behalve de print.”, vertelt Valerie Geluykens, CSR manager van JBC. “Daarom gingen we op zoek naar een duurzame oplossing. Via ons duurzaamheidsnetwerk kwamen we in contact met CiLAB, een atelier dat overstock omvormt tot nieuwe stuks.”
Upcycling met maatschappelijk belang
Het Mechelse CiLAB zet zich in voor een circulaire economie en wil upcycling op grote schaal mogelijk maken. Het atelier werd opgericht door Jan Merckx, die onderzoek doet naar de omschakeling van lineaire naar circulaire economie, Clinton James Topley, ontwerper, en Sibille Diederichs, onderneemster met haar eigen upcycling merk in nachtkledij.
“Het verhaal van Simp startte voor ons wanneer we de duurzame winkel van JBC en de jongeren van FabotastiX in Leuven samenbrachten met Silke Van Ham. Zij is een talentvolle modestudente die bij ons op doortocht was en overloopt van ideeën. Dit was het begin van een zeer aangename samenwerking met JBC waarbij een erg diverse groep mensen haar schouders zet onder één doel, ‘simp’elweg een betere wereld,” aldus Jan Merckx, mede-oprichter van CiLAB.
CiLAB krijgt ondersteuning van Shawkat Khalil, een erkende Syrische ontwerper met een passie voor kleding. Shawkat krijgt via CiLAB de kans om zijn talent hier in België uit te voeren. CiLAB heeft al heel wat grote projecten op zijn naam staan, waaronder een samenwerking met een internationaal modemerk en MAD Brussels.
Shawkat zal de komende maanden eigenhandig de truien pimpen met stroken van een andere collectie van truien uit JBC’s overstock. De stroken vervangen het opschrift ‘Simp’ en worden ook toegevoegd aan de mouwen, wat unieke, nieuwe truien oplevert. Deze zal JBC online en in de winkels verkopen.
Reduce, reuse, recycle, upcycle
Deze samenwerking met CiLAB vormt voor JBC dan wel het allereerste upcycling project, toch toonde de organisatie in het verleden al meermaals haar duurzame karakter. Zo lanceerde het merk in het verleden twee Cradle-to-Cradle collecties; een homewear en een sportcollectie. Deze ‘revive’ collecties kregen het C2C-certificaat, waarbij 5 duurzame topics werden onderzocht en geëvalueerd: gezonde materialen, hergebruik van materialen, hernieuwbare energie en carbon management, waterbeheer en sociale eerlijkheid.
Bovendien zet JBC erg in op het gebruik van duurzame stoffen. Hiermee slinkt de afvalberg en raken de grondstoffen niet uitgeput. Bovendien vereist de productie van gerecycleerde items minder energie en water. Al enkele jaren heeft JBC een jas in de collectie gemaakt van gerecycleerde PET-flessen. Verder zet JBC haar schouders onder het Fibre to Fibre project, in het kader van ECAP, met haar Post-Consumer Waste denim. Oude en versleten jeansbroeken toverde JBC om tot nieuwe broeken, waarbij 20% van de vezels gemaakt zijn uit weggegooide denim broeken, aangevuld met 79% biokatoen en 1% elasthan.
Stap voor stap naar een circulair JBC
Het upcycling project is voor JBC dan ook een volgende logische stap in hun duurzame visie en een nieuwe manier van kijken naar overstock, die vele mogelijkheden met zich meebrengt.
Valerie: “Bij JBC zetten we al meer dan 20 jaar in op duurzaamheid met verschillende projecten en initiatieven. Upcycling is voor ons de volgende logische stap. Het is een interne verandering in de mindset, waarbij overstock als een volwaardig item, dat tweede leven kan krijgen, wordt beschouwd. Natuurlijk is het eerste doel om zo weinig mogelijk overstock te hebben en daar slagen we de laatste jaren beter en beter in, maar als dit testproject een succes is, willen we dit zeker ook verder uitwerken met andere restcollecties en stuks.”
De upcyclede trui is beschikbaar vanaf eind september op de webshop en in een 40-tal JBC winkels. JBC start met een oplage van 400 stuks. De trui kost €29,95.
De perfecte zomervakantie? Da’s er eentje met water. Véél water. Tussen de bergen van Zuid-Tirol geniet je van een verfrissende duik en doe je jezelf tegelijk tegoed aan de Italiaanse zon, de gezonde berglucht én een fenomenaal uitzicht. De hele regio ligt bedekt met prachtige meren waar je bij warm weer heerlijk in plonst. En ook de hotels verbluffen je met hun futuristische zwembaden en hypermoderne wellnesscentra.
1. Helderblauwe meren : Hoog tussen de toppen van de bergen en de diepgroene bossen verschuilen zich enkele van Zuid-Tirols mooiste meren. Met hun intense blauwe kleur lijken ze wel betoverd. En dankzij de uitstekende waterkwaliteit zwem, roei, zeil, kajak of windsurf je er naar hartenlust. Aan keuze alvast geen gebrek. Zo geniet je in het immense Kalterer See van het warmste water in de Alpen. Het meer van Montiggl voert je dan weer naar een indrukwekkend natuurreservaat. Terwijl het pittoreske meer van Mesner je dankzij zijn bruggetje een charmante sfeer voorschotelt.
2. Thermale wateren : Zuid-Tirol telt maar liefst 37 natuurlijke, geneeskrachtige waterbronnen. Verschillende thermen brengen die helende kracht tot bij jou en boosten je gezondheid met een lekker warm bad, een deugddoende massage of een bijzondere therapie. Zo kies je in Terme Merano uit maar liefst 25 binnen- en buitenbaden. In Aqua Bad Cortina stap je dan weer in een bad van dennenhout. Zo absorbeert je lichaam alle gezonde mineralen uit het water. Zwavel, calcium, magnesium en zelfs ijzer laden je batterijen op. In Bad Moos geeft ook het uitzicht op het majestueuze Dolomietengebergte je extra energie.
3. Stijlvolle zwembaden : Het oog wil ook wat. Dat hebben ze in Zuid-Tirol goed begrepen. Verschillende hotels pakken uit met adembenemende designzwembaden. Ideaal voor een vakantiekiekje en een onvergetelijke zwempartij. In Hotel Hubertus zweeft een gigantische infinity pool letterlijk boven de bergen. MiraMonti brengt met zijn Onsen pool een stukje Japanse filosofie naar Europa. Gloriette bouwde z’n zwembad dan weer op het dak. Terwijl dat van het Lamm Hotel zich in een knappe, oude boerderij verschuilt en Sporthotel Sonne zorgt voor de ultieme backdrop.
4. Openluchtzwembaden : Op stap met het hele gezin? Verwen jouw enthousiaste waterratten dan met een bezoek aan een openluchtzwembad. In het natuurlijk zwembad van Gargazon/Gargazonne stoeien de kids erop los in het kinderbad en wagen ze zich aan een spelletje tafeltennis of volleybal. In Lüsen racen ze om ter snelst van de glijbaan. En in het openluchtbad van Dobbacio/Toblach houden mama en papa een oogje in het zeil vanop de zonnige ligweide.
5. Luxueuze wellnesshotels : Mag het iets romantischer? Laat je dan een namiddag zalig in de watten leggen. Heel wat eigentijdse hotels beschikken over een uitmuntende wellness. Je wordt er onder handen genomen door echte professionals die al jouw stress in een mum van tijd doen verdwijnen. Daarna rust je uit aan een infinity pool, in een hot tub, sauna of jacuzzi. Op zoek naar zo’n topadres? Laat je dan inspireren door het duizelingwekkende berghotel Tratterhof, het exclusieve Alpen Tesitin of het idyllische Hotel Der Waldhof.
6. Stille waalwegen : Stille genieters komen tot rust langs de historische waalwegen. Deze eeuwenoude irrigatiekanalen trekken kilometers door het glooiende landschap en voorzien wel honderden hectaren weilanden, boomgaarden en wijnranken van vers water. Langs de Waalweg Trail wandel je in het spoor van zo’n kabbelend kanaal. Onderweg kijk je uit over feeërieke bergdorpen en actieve boerderijen. En dat wel 12 kilometer aan een stuk.
7. Duurzame drinkwaterplakken : Aan water geen gebrek in Zuid-Tirol. De locals dragen dan ook uitstekend zorg voor de betoverende natuur om hen heen. Ze dragen duurzaamheid hoog in het vaandel en strijden al jaren tegen vervuilende plastic waterflesjes. Daarom startten ze in 2019 het project ‘Refill Südtirol’ op. In Brixen installeerden alle berghutten een kraan met drinkbaar water waar locals en toeristen hun fles gratis bijvullen. Zo werd dit het eerste plasticvrije wandel- en skigebied. Intussen breidde het flink project uit en telt de regio 1.402 waterpunten.
Illustraties: Emilie Bruyndocnkx – Alex Fitz – Markus Ruf
FW21/22 - Forget diamonds. Body-swamping coats, cashmere turbans, comfy sweater dresses and knitted handbags are a girl’s (and boy's!) best friend. Head-to-toe knitwear is not only ideal for days at home, but its cozy-factor has a soothing effect.
But don’t dwell on sweatpants. Opt for slouchy, wide-legged jeans and trousers instead. Tactile textiles like wool, cashmere and faux fur provide for a real luxurious look.
Mayerline & Améline by Mayerline
Mayerline is a rooted Belgian fashion house that always stands for comfort, elegance and femininity. Clothing for real women, with real bodies. The brand and its second line Améline by Mayerline bring timeless classics, that can be combined in numerous ways – in qualitative fabrics, with a perfect fit. The brand has been focusing more and more on sustainability and environment-friendly, natural materials.
The FW21/22 collections are colorful and all-season, with multifunctional pieces and possibilities to layer. Inspiration for the designs and hues was found in nature. Comfort and simplicity get an ultra-elegant touch with soft fabrics to cocoon in, like luxurious knitwear, teddy and crushed velvet. Mayerline nudges to the Roaring Twenties with flamboyant pieces in decadent-looking silk and added sparkle. Talking about comfort wear for homeworking, but equally fabulous for a night on the town. Let the good times roll.
CKS
CKS is a Belgian label that creates on-trend items for women, teens and kids that can be put together into one-of-a-kind looks. Think of high-quality, easy-to-wear items with powerful prints, colors and surprising eye-catchers. The collections consist of reinvented wardrobe-essentials. From essentials with a twist to unique items that you dare to mix and match according to your style: looks that boost your self-confidence at any time.
The key styles for FW21/22 are inspired by nature and its colors. Layering is key. Large focus is put on belted jackets to wear with matching pants or a skirt.
SUN68
The SUN68 FW21 women and men's collections were created for the everyday life, with essential garments for daily use that are perfectly suitable for layering. This season, SUN68 was inspired by the sports and racing world, which results in a collection of comfortable and informal leisurewear. Whether working from home or working at the office, each look is perfect for smart working.
Think classic tweed patterns, strong, brightly colored knits that refresh a more traditional style and classic English fabrics repurposed in jersey fabric. Nature was a great source of inspiration for the color palette of the collection, reflecting in different warm brown, green and beige tints. The SUN68 sneaker collection offers a wide variation of monotone items, surprising color combinations and models.
BRAX
German fashion label BRAX is all about passion. A passion for smart, stylish and innovative clothing. It stands for quality, the right fit and clothing in eco-friendly materials. Relaxed silhouettes with that certain something extra make their Smart Lounge-collection perfect to work from home, at the office or enjoy some downtime in.
For FW21 BRAX invited former international athletes Ana & Bastian Schweinsteiger for another capsule collection. The BRAX LAB collection is sporty, with stylistic elements inspired by performance sports and fashionable lace. BRAX has also kept working on increasing its share of sustainable products (shown by its meta label ‘BRAX Blue Planet’), which is significantly noticeable in this FW21-collection.
Tamaris
The Tamaris philosophy in a nutshell: shoes for everyday wear, making every moment perfect, stating exactly who you are. Authentic and unique. The FW21 collection of Tamaris offers a wide range of this season’s key trends: from soft colored kitten heels to combat boots with rugged soles, to comfy sneakers to wear inside or on a long walk.
Anita & Rosa Faia
Anita and Rosa Faia are the expert in comfortable and qualitative lingerie for every woman. This FW21 holds many different new stories to tell. In the Anita Active collection, Anita launches the PanAlp Wool sports set. This series is made of high-quality Merino wool and offers the special advantages of this fiber (fast drying, breathable, dirt repellent, odorless, heat compensating and fully biodegradable) in combination with the usual Anita Active support.
Orely is the new series in the Anita collection, a romantic and dreamy set with cheeky accents, with as much functionality as beauty. The Colette line (Rosa Faia) was inspired by the French author Colette and is rebellious, self-confident, lush and expressive, just like Colette herself. For women who had to undergo breast surgery, Anita Care has a new young and romantic addition: Dalia in rose wine. This feminine and elegant bra is extremely soft on the skin.
Ons Belgenlandje blijft een onvoorspelbaar iets, zeker als het op het weer aankomt. Maar weer of geen weer, the show must go on en de Belg moet en zal barbecueën. Het is dan ook niet voor niets de favoriete scène in de film van onze zomer. En Barbecook speelt er graag de hoofdrol in. Kies jij voor een plot op een houtvuur, houtskool of gas? Met deze leuke (tafel)barbecues voor bij je thuis of on the go monteer je de gezelligste avonden!
Waan jezelf rond het kampvuur met vrienden in de meest gezellige setting uit je favoriete film, maar beleef het helemaal zelf in je eigen tuin. De Rila-houtbarbecue maakt van koken een gezamenlijke activiteit. De Rila is zo gebouwd zodat je er makkelijk met meerdere mensen tegelijk rond kan staan. Ideaal om met je gasten bij te praten terwijl er een heerlijk hapje ligt te sudderen. Deze multifunctionele barbecue kan je ook gebruiken als vuurschaal, zo kan je ondertussen genieten van de dansende vlammen. Met z’n geometrische vorm en strak design is de Rila perfect voor 6 personen en is het tegelijk een parel in je tuin.
In het stadspark, op de camping of gewoon op je terras, Carlo is de onmisbare figurant voor een cosy picknick. Carlo is een meeneembare houtskoolbarbecue verkrijgbaar in zomerse kleuren als Sunshine Yellow, Chili Pepper, Urban Grey en Army Green. Met deze tafelbarbecue laat je tot zes personen genieten van heerlijke bereidingen, thuis of op verplaatsing. Je neemt ‘m makkelijk mee in de draagtas en ook achteraf word je van alle moeite gespaard, want het merendeel van de onderdelen is vaatwasbestendig. Het model is ook uiterst veilig in de buurt van kinderen omdat ie steeds koel blijft aan de buitenkant.
Grillen à la plancha, een zuiderse bakwijze die steeds meer aan populariteit wint en als knappe hunk je terras op komt lopen. De Plancha-gasbarbecue straalt eenvoud uit en staat tegelijkertijd gekend voor z’n veelzijdigheid aan bakmogelijkheden: van gamba’s tot mosselen en van een goed stuk vlees tot kleurrijke groentjes, met de Victor Plancha kan je alle kanten uit! De grill is verkrijgbaar als tafelmodel, maar kan ook worden gebruikt op een bijhorende trolley. De grill is voorzien van een thermicore-bakplaat. De thermicore- technologie garandeert een optimale warmteverdeling over de plaat. Dat betekent dat er minder energie nodig is om ze volledig op te warmen.