Het is bijna zo ver: Juttu opent op 27 september haar Juttu Winter Store op de Bondgenotenlaan in Leuven. Na het succes van de Summer Store in Knokke kijkt Juttu naar de hippe, multiculturele studentenstad Leuven om er haar nieuwe, tijdelijke vestiging te openen. Een positief signaal van en voor het Belgische multibrand winkelconcept, zeker in deze - nog steeds - uitdagende tijd. Het wordt de ultieme go-to shopping destination voor al wie klaar is om deze ongewone zomer achter zich te laten en de sfeer wil opsnuiven van een veelbelovend, nieuw seizoen.
Wat? Juttu Winter Store is een tijdelijke winkel met een unieke mix van Belgische en internationale items: fashion voor dames en heren, deco, beauty en gifts.
Waar? Bondgenotenlaan 59 – 61, 3000 Leuven
Wanneer? Open vanaf 27 september '21 tot en met 29 januari '22
Voor wie? Voor ruimdenkende, positieve, hippe, kritische en bewuste shoppers. Vrouwen én mannen, with great taste.
Wat vind je er?
Fashion voor dames (o.a. Armedangels, Catwalk Junkie, FRNCH, ICHI, Numph, Object, Rains, Selected, Selfhood, Y.A.S, Orfeo, Wearable Stories, Minimum, Native youth, Lords & Lillies, Another Label, Sessun), fashion voor heren (o.a. Anerkjendt, Antwrp, Armedangels, Elvine, Knowledge Cotton Apparel, Revolution, Selected, Minimum, Munoman, Plain, Kultivate, Suit), accessoires (o.a. Diadora, Tango, Muja Juma, Matt&Natt, Goorin, Wouf), home (o.a HK living, Pomax, &Klevering, Bloomon, Urban Nature Culture), food (o.a. Lie Gourmet, Buddy Buddy, Baru, I Just Love Breakfast), beauty (o.a. Wondr, Meraki, Korres) en gifts.
Half september opent een nieuwe Tezenis-winkel in Wijnegem. Ter gelegenheid hiervan organiseert het merk op 23 september 2021 een evenement waar meer dan 50 mensen kunnen genieten van muziek terwijl ze de nieuwe Tezenis herfst/wintercollectie ontdekken.
Tezenis is sinds 2003 de coole en innovatieve ziel van de Calzedonia groep. Het merk heeft oog voor nieuwe trends en staat dicht bij sociale netwerken, waardoor het mogelijk is de nieuwste artikelen in de winkels te vinden. Tezenis evolueert voortdurend, past zich snel aan de veranderende stijlen aan en heeft meer dan 700 verkooppunten in 32 verschillende landen.
Om de opening van de winkel te vieren, heeft het merk veel influencers en media uitgenodigd en zal er een speciale gast zijn, DJ Zoey Hasselbank. Een aantrekkelijke Kaleidoscope Photobooth om content te creëren om op sociale media te plaatsen zal beschikbaar zijn om onderhoudende en innovatieve content te creëren, evenals de mogelijkheid om van een super leuke buffet te genieten dankzij Moonpops snacks en D-drinks.
LolaLiza kicks off its festive month with two flashmobs
Belgian brand LolaLiza celebrates its 20th anniversary this month, so September will be full of festivities. On the first of September, LolaLiza kicked off the anniversary month with two flashmobs, one in Brussels and one in Leuven. The result? A happy bunch having fun, fully dressed in LolaLiza's new 'Dance with us' collection. The message was clear: we can dance again, so what are you waiting for?
What's a flashmob without some epic dance moves? LolaLiza teamed up with renowned dancer and choreographer Hervé Loka Sombo and his squad of powerful female dancers. Grooving to the team song 'Made for now' by Janet Jackson, passersby had a hard time standing still. See for yourself!
LolaLiza has gradually become an internationally loved brand for women, while always staying true to its Belgian roots. With their new Dance With Us collection, together with various activations this month, they're bringing the brand and all brand lovers into the limelight.
And LolaLiza isn't done celebrating just yet! They created a TikTok choreo and challenge, in order for everybody to dance along! Don't forget to follow their TikTok channel to find out more!
King George deelt 5 najaarstrends voor self- en skincare
King George kruipt graag achter de schoonheidstafel of in de keuken en prepareerde er voor dit najaar speciaal voor jou 5 nieuwe self- en skincaretrends. Samen met onze royal clients geven we jouw najaar een gezonde boost, vanop je huid, tot in je hoofd en zelfs in je koffietas. We leggen de nadruk op vegan, plantbased, sustainability, wellness en skincare, waarbij genieten meer dan ooit centraal staat, en daar profiteert de natuur mee van.
1/ The new vegan
Als het voorbije jaar ons een ding leerde, is dat onze gezondheid op de eerste plaats hoort te komen. Ons lichaam geven we dan ook graag een extra boost met de beste producten, zoals die van Beglisch merk Purasana. Zij tippen hun collageenpoeders Watermelon, Coconut Sugar of het populaire Matcha-poeder. Deze natuurlijke en pure vegan voedingsmiddelen geven een gezonde ondersteuning aan je huid.
2/ Skinimalism
Minimalisme verruimt haar grenzen en bereikt dit najaar de beautytafel en badkamerspiegel. Uren spenderen aan onze skincareroutine is niet meer van deze tijd, al willen we er wel nog steeds even goed uitzien. That’So (verkrijgbaar bij Gervi Cosmetics) zorgt voor een stralende after summer glow met zo min mogelijk producten, zonder in te boeten op een mooie uitstraling en kwaliteit.
3/ Plantcurious
Er wordt de laatste jaren meer en meer in de richting van de natuur gekeken. We vervangen steeds vaker producten met een grote ecologische impact door een evenwaardig en heerlijk plantbased alternatief. Verschillende merken zijn dan ook nieuwsgierig naar een plantbased overstap, net als NESCAFÉ Dolce Gusto. Die pakt uit met de allereerste koffiecapsule waarmee je volaromatische macchiato’s met plantaardige ingrediënten thuis kan zetten. De Macchiato met Almond, Oat en Coconut flavour bieden een heerlijk alternatief voor koffie met melk.
4/ Sustainable beauty
Herbruikbaar en duurzaam zijn begrippen geworden waar ook de beautywereld op inspeelt. Point-Virgule geeft je daarbij nostalgische vibes met haar herbruikbare flesjes en potjes uit glas die je jarenlang kan hervullen met grote bulkflessen. Dat spaart zowel je portemonnee als het milieu. Omhuld in een toilettasje van IWAS – gemaakt uit stevige upcycled koffiezakken – blijven je spullen makkelijk en veilig bewaard.
5/ Deconnect to reconnect
Laat de dagelijkse sleur volledig los en verleg je focus naar jezelf en je gezin. Wellnessexpert Gervi laat je stoom afblazen en tot rust komen in je eigen home wellness, denk jacuzzi, sauna of stoombad. Boost je immuunsysteem met KLAFS en haar microzoutenverspreider of gun jezelf meer comfort met de saunakussens. Geniet ook van de kleine dingen, zoals een heerlijke kop koffie of thee met een goed boek of serie. Ethnicraft presenteert het je graag op een van haar Organic glazen dienbladen, zoals die in Mist Gold. Feeling relaxed yet?
Vergeet je schoonheidsslaapje, Purasana laat je stralen van ’s morgens tot ’s avonds
Zelfs mochten we net als Doornroosje 100 jaar mogen slapen, een schoonheidsslaapje is maar de helft van het werk. In een wereld waar we continu met stress en prikkels worden geconfronteerd, zorg je maar beter voor een goeie balans. Purasana biedt je met heerlijke recepten, natuurlijke supplementen en biologische verzorgingsproducten een beauty glow vanbinnen en vanbuiten, en dat gedurende de hele dag door via je self-, skin- en healthcare-routine. The only true love’s kiss you need!
Een frisse start van de dag
Deze Beauty smoothie bevat een combinatie van baobab, lucuma, dadels, acerola en erwtenproteïne. Ideaal voor een stralende huid en een goede verzorging van binnenuit. Hiermee maak je een super lekkere smoothie boordevol vitamine C, die je een natuurlijke skin glow bezorgt en je huid laat stralen van binnenuit!
De Aloë Vera Gel met essentiële oliën brengt de pure kracht van 97% biologische aloë vera samen met de verfrissende geur van rozemarijn. Zo begin je fris en monter aan je dag omdat de puurheid van de natuur tot het diepste van de huid indringt. Het hydrateert, voedt en kalmeert de huid en verzacht huidirritaties.
Nog met de natuurlijke kracht van aloë vera is de voedende gezichtscrème. Die gebruikt de Aloë Vera Gel als basis en voegt er actieve plantenextracten aan toe die ontspannen, voeden en verzachten. Met deze gezichtscrème geef je je huid een natuurlijke hydraterende boost.
De nodige middagpush
Tijdens je middagdip kan je wel wat extra energie gebruiken om je nog door de hele dag te loodsen. Zin in een smakelijke hap?
Collageenpoeder met watermeloen smelt de zoete smaak van watermeloen samen met collageenpeptides, vitamine C, vitamine B3 en vitamine B8. Collageen is een van de belangrijkste structurele eiwitten die je lichaam nodig heeft, waarin Purasana je met haar collageenpoeder een perfecte ondersteuning biedt. Meng 1 scoop in een glas water. Shake gedurende 15 seconden en klaar!
Een smoothie als dessert gaat recht naar het hart. Zeker met de natuurlijke ingrediënten en vitamines baobab, lucuma, dadels, acerola en erwtenproteïne. Die combinatie geeft je een stralende huid en goede verzorging van binnenuit.
Neem een latte-break met de Matcha/Moringa Latté. Suikervrij en 100 % plantaardig. Matcha is een groene thee poeder en een uitstekende bron van vitaminen en mineralen. Het is onderscheidend en de rijkheid aan voedende bijdrages maakt het terecht een superfood. De bladeren en de vruchten van de boom Moringa hebben een extreem hoge voedingswaarde. Het is rijker aan essentiële vitaminen en mineralen dan veel andere superfoods.
Als toevoeging aan een gezonde leefstijl kun je het gebruiken als ontbijt, als een snack tussendoor of voor onderweg en is warm en koud te drinken.
Een extraatje voor het slapengaan
Een uitgekiende skin- en healthcare-routine werpt niet alleen zijn vruchten af ’s morgens, maar ook ’s avonds. Allemaal om je op lange termijn weerstand en energie te bieden.
Verwen je huid voor je gaat slapen met een zelfgemaakte Matcha Scrub. Opnieuw een DIY-kit waarmee je met hoogwaardige biologische ingrediënten je huid hydrateert. Natuurlijke ingrediënten kokosbloemsuiker, matchapoeder, kokosolie en bargamotolie zorgen voor de juiste verhouding als musthave voor je huid.
Een makkelijke boost voor je weerstand is Echinacea Purpurea, ook wel rode zonnehoed genoemd. Het is een van de meest gebruikte plantaardige supplementen. Het staat al eeuwen bekend om de gunstige invloed op de natuurlijke weerstand in je lichaam.
Gun ook je haar en nagels een treatment met het Clean & Green Skin-hair-nails-supplement. Die bevat een mix van 100% natuurlijke vitaminen en mineralen uit plantaardige bronnen zoals heermoes, brandnetelwortel en basilicum. De extracten bevatten zink en biotine die een positief effect hebben op het haar, de nagels en de huid.
Het Belgische Laguune geeft je Old Hollywood glam haar in één handomdraai
Old Hollywood glamour is terug, ook in je haar. En als je nog niet van het nieuwe Belgische merk Laguune hebt gehoord, dan is het tijd om daar verandering in te brengen. Met hun nieuwe 5-in-1 haarmasker ga je in no-time van een bad naar fabulous hair day. Van acai tot papaya, de tropische ingrediënten zorgen ervoor dat je lokken in één beweging red carpet ready zijn. Bonuspunt? Je hoeft het niet eens uit te wassen. Opgelet, boss babes en beauty queens: dit merk is voor jullie.
Het nieuwe Belgische merk Laguune, opgericht door Mats Meyer, gaat voor kwalitatieve haarverzorging on the go. Laguune heeft als motto “Less is more” en creëert haarproducten die makkelijk in gebruik zijn en doen wat ze beloven: je lokken in één oogopslag de Hollywood-glamour look geven. Meyer’s missie? Vrouwen die net zo hard en intens willen leven als zij, voorzien van een aangepaste set verzorgingsproducten. Want eerlijk, wie heeft er tijd voor eindeloze routines?
Van Antwerpen naar New York en terug!
In een vorig leven was Mats Meyer een succesvolle juriste bij een topbank in New York en na haar carrière op Wall Street scheerde ze hoge toppen als illustrator bij Vogue, Chanel, Cartier,...Ze klom al snel op tot een van de meest gegeerde creatieve consultants in de beautysector in the Big Apple. What like it’s hard? Bovendien kon je deze Glamazon ook regelmatig terugvinden op de rode loper, waar ze interviews afnam van Hollywood sterren.
Maar ze wou nog één droom van haar verlanglijstje afvinken: een eigen haarverzorgingslabel oprichten. Beauty meets business: Mats Meyer is een moderne Rosalind Russel die schaamteloos hard leeft, onderneemt en geen zin heeft in tijdverslindende schoonheidsslaapjes.
Mats Meyer – CEO Laguune:”Toen ik in New York woonde, heb ik één ding geleerd: vrouwen worden door de schoonheidsindustrie nog te vaak als naïef en breekbaar afgeschilderd. Ik had geen behoefte aan een relaxerende gel of een ontspannend masker. Ik had nood aan een product dat me na een uitputtende vergadering in enkele minuten kon “revampen” in een vrouw die klaar was om op date te gaan. Dat bestond niet, dus heb ik gezworen om het zelf te maken.”
Old Hollywood glam meets tropical paradise
Het eerste product dat Laguune lanceert is het Paradise Found haarmasker. De frisse en roze verpakking in combinatie met de glitz en glamour van Hollywood is alvast uitgegroeid tot een Instagram-favoriet. Maar ook wat in het potje zit, stelt niet teleur. Breng een kleine hoeveelheid van de 5-in-1 lifesaver aan op nat haar, en voila: Instant GLAM. De formule van paradise found is zo krachtig, dat je zelfs je conditioner niet meer nodig hebt. Ja dat heb je goed gelezen! Overschakelen naar een leave-in formule terwijl je nog steeds geweldige resultaten krijgt is nog nooit zo makkelijk geweest. Het ideale verwenmomentje dat geen uren in beslag neemt én vriendelijk is voor je portefeuille. Bye Bye conditioner en eindeloze beautyroutines, hallo instant resultaat!
Natuurlijk mooi
Ook bij milieubewuste beautylovers verdient Laguune een plekje in hun wekelijkse routine. De producten zijn vegan, vrij van synthetische ingrediënten zoals parabenen en sulfaten én niet getest op dieren. Hun formules zijn zacht voor je haar én voor de planeet.
Kriebelt het ook bij jou zo hard om opnieuw de latten onder te binden en naar de bergen te gaan? Vermits iedereen gedurende de afgelopen lockdowns volop aan het sporten is gegaan, kan die wintersportuitdaging niet pittig genoeg zijn. Voor wat we nu voor jou in petto hebben, kan je maar beter stevige benen hebben. We stellen je tien lange tot erg lange skipistes voor, goed voor kilometers glijplezier. En wat meer is, in een Belvilla vakantiewoning, chalet of appartement in de buurt van die pistes is het heerlijk terug op krachten komen. Comfort, luxe, ruimte en privacy binnen je eigen gekozen bubbel. Klaar? Dalen maar.
1. Zermatt in Zwitserland: Klein Matterhorn – Valtournenche (16 km) : Aan de voet van de misschien wel meest gefotografeerde berg ter wereld - de Matterhorn - ligt het autovrije en mondaine Zermatt. De ligging van Zermatt aan de voet van de Matterhorn en middenin een skigebied maakt dit tot een bijzonder aantrekkelijke vakantiebestemming. Het skigebied omvat 54 kabelbanen en liften en 360 kilometer pistes. Met name goede skiërs en snowboarders halen hun hartje op op de vaak uitdagende pistes van Zermatt. Op de gletsjer wordt het hele jaar door geskied. De afdaling die je vanop Klein Matterhorn tot Valtournenche brengt is goed voor 16 kilometer puur wintersportplezier.
2. Les Deux Alpes in Frankrijk: Dome de la Lauze (17 km) : Met een start op de gletsjer van Dome de la Lauze op 3568 meter en een aankomst in het dorpje Mont de Lans leg je op deze afdaling maar liefst 17 kilometer af, goed voor een hoogteverschil van 2288 meter. Uitrusten van een van de langste afdalingen ter wereld doe je in de sauna, bubbelbad of Hamam van Chalet Leslie Alpen. Deze gezellige chalet biedt plaats aan tien personen, telt vijf slaapkamers en drie badkamers, in het centrum van Mont de Lans op amper honderd meter van de skilift.
3. Alpe d’Huez in Frankrijk: La Sarenne (16 km) : La Sarenne in Alpe d’Huez is een mythische afdaling, beroemd en berucht als 16 kilometer lange zwarte piste. Starten doe je op 3.330 meter hoogte op de Pic Blanc om 1.800 meter en zestien kilometer lager in de Gorges de Sarenne te eindigen. Schrik van zwarte pistes? Geen nood, op een paar steile stukken na in het begin van La Sarenne is deze piste voor de gemiddelde skiër en snowboarder best haalbaar. Vergeet onderweg zeker niet te genieten van het adembenemende landschap. Vanuit dit fijne vakantiehuis in Les Chalets de l’Altiport sta je snel in het centrum van Alpe d’Huez waar liften DMC1 en 2 en Pic Blanc je naar het dak van het gebied brengen. Ideaal om je dag mee te beginnen.
4. Schilthorn-Mürren-Lauterbrunnen in Zwitserland: Kleine Schilthorn (15 km) : Het skigebied Mürren-Schilthorn is niet enkel het hoogst gelegen skigebied in het Berner Oberland, het is tevens de locatie waar een deel van de James Bond-film ‘On Her Majesty’s Secret Service’ werd gedraaid. In het draaiende panorama-restaurant Piz Gloria heb je een overweldigend zicht op Jungfrau, Eiger en Monch. En als je daar dan toch bent, de piste van Schilthorn naar Winteregg is goed voor net geen zestien kilometer pure pret. Vanuit je chalet in Mehlbaum kunnen we je de treinreis via Brig over Interlaken naar Lauterbrunnen van harte aanbevelen. De reis vanuit Brig duurt amper anderhalf uur maar voert je wel doorheen een betoverend winterwonderland.
5. Sölden in Oostenrijk: Schwarze Schneid(15 km) : Voor de langste afdaling van Oostenrijk moet je in Sölden zijn. Starten doe je op de top van de Rettenbach-gletsjer, waar je absoluut eerst van het adembenemende uitzicht moet genieten. Vervolgens daal je via blauwe en rode pistes af tot aan het dalstation van de Gaislachkoglbahn in het centrum van Sölden, goed voor vijftien kilometer en 1970 hoogtemeters. De hele afdaling is niet overdreven moeilijk waardoor je die ook met kinderen perfect kan doen. En onderweg stop je natuurlijk voor een bord overheerlijke Kaiserschmarrn.
6. Obersaxen-Mundaun-Val Lumnezia in Zwitserland: Mundaun-Valata (15 km) : Het Zwitserse skigebied Obersaxen-Mundaun-Val Lumnezia doet misschien niet meteen een belletje rinkelen. Het is een minder bekend maar wel mooi skigebied in Graubünden, waar de typisch Zwitserse authentieke sfeer de bovenhand heeft. De meeste pistes zijn niet overdreven moeilijk zodat beginners en kinderen er prima terecht kunnen. De Mundaun-Valata piste is met vijftien kilometer een behoorlijk lange piste die je doorheen een prachtig natuurlijk landschap voert. Let wel, de piste is op vele plaatsen behoorlijk vlak. Dat kan met name voor snowboarders wel eens vervelend zijn.
7. Glungezer-Tulfes in Oostenrijk (15 km) : Op amper vijftien minuten rijden van het mooie Innsbruck ligt het kleine en gemoedelijke skigebied van Glungezer. Met slechts een goede vijfentwintig kilometer aan pistes en zes liften is Glungezer rustig en familiaal. Wachtrijen aan de liften zijn onbestaande en in de authentieke berghutten word je verwend met heerlijke en eenvoudige lokale recepten. Vijftien kilometer van die in totaal vijfentwintig kilometer pistes worden ingenomen door een van de langste pistes van heel Tirol. De dalafdaling van de top van het skigebied naar Tulfes in het Inndal is een absolute aanrader.
8. Flaine in Frankrijk: Les Cascades (14 km) : Flaine werd eind jaren zestig gebouwd met als enige doel: wintersport. Dat maakt dat er veel betonnen gebouwen in een mooie natuurlijke omgeving neergepoot werden. Het autovrije dorp - in een ontwerp van Marcel Breuer - moest vooral functioneel zijn. Het skigebied daarentegen doet je al snel de betonnen gebouwen vergeten. Flaine is een erg sneeuwzekere bestemming waar soms legendarische hoeveelheden sneeuw vallen. De piste ‘Les Cascade’ is een veertien kilometer lange blauwe afdaling in het Grand Massif-skigebied. Starten doe je op 2.480 meter op Les Grandes Platières, van waar je misschien wel het mooiste uitzicht op de Mont Blanc en Aiguille du Midi hebt, eindigen doe je vervolgens in Sixt op 760 meter hoogte. Terug op krachten komen doe je in de sauna of het indoor zwembad van een van de prachtige appartementen in de viersterren-residenties die Belvilla voor jou in petto heeft. • Chalet Les Portes du Grand Massif 6 in Arâches-la-Frasse - • Appartement Les Portes du Grand Massif 2 in Arâches-la-Frasse
9. Saas-Fee in Zwitserland: Mittelalalin (14 km) : Saas-Fee is een naam als een klok binnen de Zwitserse wintersportgebieden. Tot de veertiende eeuw was er in het Saastal slechts één gemeente: Saas. Van de daaruit ontstane dorpen is Saas Fee, ook wel de Parel van de Alpen genoemd, het meest bekend. Het gletsjerdorp op 1.800 meter boven zeeniveau wordt omgeven door dertien vierduizenders met als hoogtepunt de 4.545 meter hoge Dom. Op de gletsjer van Mittelalalin op 3.600 meter hoogte kan je het hele jaar door skiën. En laat het nu net op die gletsjer zijn dat je je aan een veertien kilometer lange afdaling terug tot in het centrum van Saas-Fee kan wagen, goed voor maar liefst 1800 hoogtemeters. De gletsjerwereld en de omringende vierduizenders zorgen voor een onwaarschijnlijk knap schouwspel. Vanuit een van onderstaande chalets sta je in anderhalf uur in de Parel van de Alpen, ideaal om eens een dagje elders de sfeer op te snuiven. • Chalet Mountain Star in Hémérence - • Chalet Krokus in Les Collon
10. Sankt Anton in Oostenrijk: Valluga (12 km) : Sankt Anton am Arlberg wordt beschouwd als de bakermat van het alpine skiën. Het is hier dat reeds in 1903 de eerste skischool ter wereld werd opgericht. Sankt Anton is een van de bekendste wintersportgebieden in Oostenrijk en door de aansluiting met de skigebieden van Lech/Zürs en Warth/Schröcken is de Ski Arlberg-regio goed voor meer dan driehonderd kilometer aan pistes. De Valluga (2.811 meter) is de huisberg van Sankt Anton en een begrip in de regio. En laat het nu net op die berg zijn dat ook de langste afdaling van de regio zijn startpunt vindt. Afdalen doe je via de Ulmerhütte helemaal tot in Sankt Anton, goed voor twaalf kilometer, voornamelijk voor gevorderde skiërs. Vervolgens duik je onder in de legendarische après-ski. De skibus brengt je na deze heerlijke dag naar je appartement aan de rand van het bos waar je in sauna of stoombad de vermoeide benen tot rust laat komen.
Early bird aanbieding Oostenrijk - boek tussen 3 - 7 september 2021 : Belvilla lanceert een Early Bird aanbieding voor de voor Belgen populaire wintersportbestemming Oostenrijk. Voor gasten die hun volgende wintersportvakantie in Oostenrijk bij Belvilla boeken en deze vakantie boeken tussen 3 en 7 september aanstaande, mogen zich verwachten aan een leuke korting. Klik hier voor meer informatie
opnieuw te zien in Efteling Theater vanaf 2 september
CARO, het visuele spektakel vol acrobatiek, bijzondere effecten, zang en dans was een tijdje niet te zien, maar de ‘carrousel van het leven’ draait vanaf donderdag 2 september weer in het Efteling Theater. Sinds de première in september 2018 bezochten al 162.000 mensen de betoverende show.
De Efteling-theatershow met onder meer Franse castleden is een groots en ontroerend spektakel over herkenbare momenten uit het leven gegrepen, waarin woorden overbodig zijn. CARO is geïnspireerd op de Efteling-attractie de Stoomcarrousel. Dat is in de voorstelling terug te zien in onder andere het ronddraaiende podium en te horen in de themamuziek. De regie is in handen van Stanley Burleson. De muziek werd gecomponeerd door René Merkelbach.
De voorstelling, geschikt voor de hele familie, duurt zo’n 70 minuten en is meerdere keren per week te zien in het Efteling Theater. Tickets voor de nieuwe reeks voorstellingen zijn verkrijgbaar via www.efteling.com/caro en kosten 25 euro per persoon. Verblijfsgasten betalen slechts 10 euro.
Wereld van de Efteling
Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, de vakantieparken Efteling Bosrijk en Efteling Loonsche Land, en het Efteling Theater. De Efteling ligt net over de grens bij Breda, nog geen uurtje rijden van Antwerpen, en is elke dag van het jaar open. Kinderen tot vier jaar genieten gratis toegang
Belgisch modemerk CKS brengt dit seizoen naast de bestaande collecties voor vrouwen en kids voor het eerst een tienercollectie uit, gericht op meisjes. Dit was nodig om tegemoet te komen aan de vraag van klanten en een groeiend potentieel in de markt. Het is een lijn die gecreëerd werd voor Generation Z, voor wie de WMN collectie vaak nog te volwassen is, en de kidscollectie te jong.
Met de CKS TEENS collectie speelt CKS in op een generatie die zeer trendgevoelig is. Zo zijn tienermeisjes vaak actief op TikTok en Instagram en zijn influencers hun grote voorbeeld. De keuze om een collab-collectie uit te brengen met TikTok-ster Julie Vermeire was dan ook snel gemaakt. De beelden en meer info over deze collectie volgen in september.
Waar de CKS WMN collectie voor tijdloze stijlen in een eigentijds jasje staat, gaat CKS TEENS resoluut voor de trendy items. De link met de damescollectie en de duidelijke CKS signature blijven behouden. Stijlen en prins uit de FW21 collectie voor vrouwen komen terug in de tienerlijn. Maar de vibe is een stuk cooler, en very 2021.
De maten van de CKS TEENS collectie rangeren van 10Y tot 18Y. Jongvolwassen en volwassen dames die doorgaans shoppen bij petite collecties, zullen hier ook hun gading vinden.
Side note: CKS Kids
CKS TEENS mag niet verward worden met CKS Kids, de collectie voor jongens en meisjes die reeds aanwezig was bij het merk. De Kids-collectie is verkrijgbaar op de webshop en exclusief in CKS Waasland, Nieuwpoort, Mol, Brasschaat en Hasselt. In de andere CKS stores is een mini showroom waar de collectie kan ontdekt, gepast en besteld kunnen worden.
GUESS continues to lead the way in ethical fashion with innovative Eco fur
This season, GUESS showcases its collection of eco fur by playing with timeless styles and innovating with cutting-edge technologies to create beautiful, fashion-forward garments that don’t cost the planet. Eco fur is the perfect outerwear to complete the GUESS look and, thanks to the irresistible proposals in the Fall Winter 21 GUESS collection, never has faux fur been so elevated and glamourous! GUESS offers statement pieces for woman, men and kids.
GUESS continues its commitment to sustainable style and is proud to respect the environment and its inhabitants by using ecological and ethical materials. Guess has partnered with ECOPEL to produce many of its faux fur products, including all outerwear garments. This innovative company produces natural touch & high perception eco fur that is ethical and sustainable. It is also easy care and offers high thermal insulation, making it the ideal product to produce environmentally conscious fashion.
After the resounding success of last season’s eco fur line, the collection has been expanded to include classic fur coats as well as reversible bombers, bikers and vests for a contemporary glam appeal. GUESS women wear casual chic all-over animalier coats in cheetah, 4G embroidery faux leather and shearling jackets, and hybrid metalized foil coated bombers with knitted fur sleeves. Head-turning eco astrakhan and jacquard fur styles exude luxury, while blue zebra and pink Mongolian fur add a fun on-trend touch.
For the GUESS man, this season boasts a luxurious and reversible take on the classic trucker shearling denim jacket with an elegant finish. A 2-in-1 eco shearling pea coat promises comfort and versatility, while the trendy reversible trucker can be worn with its Sherpa finish, complete with oversized GUESS logo, on the outside or its clean, smart PU leather for a more understated look.
Little ones can also enjoy the unmistakeable appeal of faux fur, as GUESS girls enjoy comfy eco fur jackets, vests and coats in gold and beige, alongside chic bombers in varsity and all-over logo finishes. Reversible designs result in fun, versatile outerwear that adapts to any look.
» “Breaking Boundaries”, capsulecollectie met 5 designstukken - » Meubelstukken en accessoires van Dekton® Slim - » Internationaal designtalent: Nada Debs, Mustafa Khamash, Fadi Sarieddine, Aljoud Lootah en Dana Al Matrook & Newscha Dastaviz van The Line Concept
“Breaking Boundaries” onder deze naam brengt Cosentino een capsulecollectie uit die de veelzijdigheid van Dekton® Slim viert. Een kunstige ode aan dit ultracompacte plaatmateriaal. Slechts 4 luttele millimeters dik, maar ruim voldoende voor eindeloos veel inspiratie. Het resultaat van deze baanbrekende verbeelding is terug te vinden in de 5 ontwerpen – meubelstukken en accessoires – van evenveel bekende designers uit de Verenigde Arabische Emiraten. Op vraag van Cosentino gingen zij met Dekton® Slim aan de slag en gaven zo elk op hun manier een nieuwe vorm & identiteit aan deze kwartscomposiet-samenstelling. Met “Breaking Boundaries” sloopt Cosentino de klassieke verwachtingen en mogelijkheden van plaatmateriaal.
Dekton® “no limit” Slim
In maart 2021 werd in Dubai de eerste stap gezet richting “Breaking Boundaries”. Tom Brooks, CEO van de in de V.A.E. gelegen partner Cherwell, licht toe: ‘plaatmateriaal van 4 mm heeft veel voordelen maar moet op een aparte manier verwerkt worden. Dankzij onze vooruitstrevende 3D-software en de waterjet met 5 assen konden we de soms ingewikkelde elementen van de designers vormgeven. Die elementen varieerden van zeer klein tot complex en in verschillende richtingen te snijden. Met deze uitdaging bewijzen we dat mits gezamenlijke inspanning niets onmogelijk is met dit materiaal’.
Made in the UAE
Niet enkel de productie werd uitgevoerd door een partner uit Dubai, ook de ontwerpen zijn van de hand van bekende designers uit de V.A.E.: Nada Debs, Mustafa Khamash, Fadi Sarieddine, Aljoud Lootah en het duo Dana Al Matrook en Newscha Dastaviz van The Line Concept. Op 4 maanden tijd gaven zij vorm aan een collectie die bestaat uit een schommelstoel, een console, een salontafel, een reeks bijzettafels en vazen. Marketing manager Miriam Llano vult aan: ‘de unieke creaties, gemaakt in de V.A.E., zijn een ode aan teamwork, duurzaamheid en grenzen verleggen op alle gebieden, denk aan het materiaal, het design, het procedé en de productie’.
5 designs, 5 verhalen
Elke ontwerper ging op zijn/haar eigen manier aan de slag met de kwartscomposiet. Zo keek Mustafa Khamash voor de speelse creatie Rocco naar de oorsprong van zijn product, in dit geval een stoel. Als startpunt nam hij het (in zijn ogen) prototype van de eerste stoel voorhanden in de natuur, nl. een steen. Daaruit volgde dan uiteindelijk een schommelstoel gehuld in de ruwe kwaliteit van Dekton® Slim en zonder onnodige toevoegingen.
Nada Debs gaat met de Carapace console dan weer voor onverwachte en contrasterende combinaties met een mix van geometrisch samengestelde, natuurlijke en industriële elementen in het gekende Carapace-patroon.
Talyd, Arabisch voor “nalatenschap”, van Aljoud Lootah is een collectie vazen die ode brengt aan de rijke culinaire traditie van de V.A.E.
De Paper-salontafel van Fadi Sarieddine zet de dikte – of beter de dunheid – van Dekton® Slim in de kijker. Het 4 mm dunne tafelblad lijkt te zweven boven de contrasterende lijvige poten in walnoothout.
De Tektonia bijzettafels tenslotte verzachten de hardheid van de steen met een glooiend lijnenspel. Het ontwerp van The Line Concept brengt ode aan de ware oorsprong van de aarde: de tektonische platen.
Paper salontafel, ontwerp van Fadi Sarieddine - Dekton® Slim by Cosentino - credits fotograaf Natelee Cocks
De capsulecollectie wordt officieel gelanceerd in september op een publiek evenement in Cosentino City Dubai, d3. Nadien zal de collectie van 1 oktober 2021 tot 31 maart 2022 tentoon worden gesteld in het Expo 2020 Dubai Spanish Pavilion en van 8 tot 12 november 2021 in Downtown Design Dubai. www.dekton.com
Wie van de natuur houdt, maar ook van design en luxe, kan vanaf oktober met stijl op pad. Dan komt de CL Curio 7x21 op de markt, een nieuwe hippe en trendy verrekijker van SWAROVSKI OPTIK. De nieuwe CL Curio 7x21, de jongste telg uit de SWAROVSKI OPTIK CL Familie, is het resultaat van een exclusieve samenwerking met de wereldberoemde industrieel ontwerper Marc Newson. De Australische Newson is gekend voor enkele van de meest iconische hedendaagse designstukken en zijn ontwerpen zijn wereldwijd te zien in grote musea. Met de CL Curio combineer je natuurbeleving met design, een uniek gegeven.
Natuurbeleving in stijl : In onze steeds veranderende en vaak onzekere wereld heeft een onmiskenbare collectieve verschuiving in mentaliteit plaatsgevonden naar een nieuwe manier van leven. We kiezen vaker voor een langzamere en bewustere manier van reizen en focussen steeds meer op ervaringen waarin de natuur centraal staat. Daarom sloeg Newson de handen in elkaar met SWAROVSKI OPTIK, met als resultaat de tijdloze, elegante en toch eenvoudige CL Curio. De unieke vormgeving, gecombineerd met een optimale functionaliteit en ergonomie, maakt van het model de perfecte keuze voor natuurliefhebbers en outdoor avonturiers met een voorliefde voor esthetiek en strak design.
De CL Curio is klein, handig, inklapbaar en klaar om altijd en overal te gebruiken – een echte alleskunner. Doordat de verrekijker erg licht en compact is, steek je hem tijdens een wandeling, in de stad of in de natuur, zo in je jaszak of handtas. Handig toch! Hij wordt geleverd met een field bag met magneetsluiting, een draagriem, een compacte oculairbeschermkap en een microvezeldoekje. Het model is verkrijgbaar in zwart of burnt orange, een mooi en warm oranje. Wist je trouwens dat de meeste dieren geen roodtinten kunnen herkennen? De CL Curio in de kleur burnt orange zal dus geen dieren afschrikken, aangezien ze deze trendy kleur niet kunnen onderscheiden van de groentinten in de natuur.
De CL Curio bestaat in 7x21, dat maakt dat deze kijker nog compacter is dan bijvoorbeeld de bekende CL Pocket. : 7 staat voor de vergrotingsfactor. Die is bij de CL Pocket 8. Is de vergroting 7, dan wil dat zeggen dat een object op een afstand van 100 meter 7 keer dichterbij komt te staan. 21 staat voor het aantal millimeter dat de doorsnede van het objectief is, namelijk 21 mm. Bij de kleine CL Pocket is die doorsnede 25 mm. - 7x21 betekent dus dat deze kijker heel compact is en daardoor voor een extra stabiel beeld zorgt. Ideaal om bijvoorbeeld snel dieren te spotten op je tocht in de natuur. Met de CL Curio 7x21 kun je vanaf oktober op stap om te genieten van een hopelijk droge nazomer en vervolgens een kleurrijke herfst!
Richtprijs: vanaf € 770,- De CL Curio is vanaf oktober te koop in gespecialiseerde zaken. De voorverkoop start in september.
FW 21/22 - Most brands are far away from genderless fashion, but gender-fluid style is a future trend to keep an eye on. We are moving away from the idea that clothing and accessories themselves are inherently gendered, but rather accepting that societal norms have determined that certain items are for certain people. Gen Z is deciding that these norms are no longer relevant, and older generations are slowly, but surely agreeing.
So let’s part from the idea that wearing a suit as a woman is ‘power dressing’. Let’s understand that a suit is a garment that can be worn by all genders, who should all be treated as equal. So wear that long, dangly earring, sir. It suits you. These next brands embody the trend for FW21/22.
Lee Cooper
Lee Cooper is Europe’s oldest denim brand. English by origin, but Belgian ever since a Belgian family took over its license ten years ago. Since then the collection is designed in and produced for Belgium. And how the brand has changed! Although denim has never been the most sustainable fabric, Lee Cooper Belgium has been able to reduce the amount of water it takes to produce one pair of jeans from 100L down to just 2L. Over 70% of the Lee Cooper FW21 jeans are now ‘green’.
Speaking of color: the collection includes shades such as burgundy, pastel pink and even bright orange accents. The upcoming season will be comfy, but chic. The FW21 trends – from checks to varsity-inspired apparel – are well represented in both men and women’s collections. The brand also replied to the need for quality denim for kids. Because quality jeans are not just for grownups.
Lore Van Keer
Lore Van Keer launches TIDE, a collection of wearable movements inspired by the natural motion, pure lines, patterns and structures of water at the edge of the shore. Each ocean wave creates shapes of instinctive perfection. Never repeated, made without expectation. Full of both intent and surrender. The designs of this collection surrender to the pull of a similar fascination for balanced patterns, interpreted structures and an instinctive trust that exploring boundaries is in itself endlessly worthwhile. Each TIDE design gravitates towards its own distinct form of intentional imperfection.
The TIDE collection will be available in silver and gold-plated silver. The white stone in the collection is a white semi-precious moonstone, implicitly referring to nature. For all people, for all genders, for all generations.
SUN68
The SUN68 FW21 men’s collection was created for the everyday life, with essential garments for daily use that are perfectly suitable for layering. This season, SUN68 was inspired by the sports and racing world, which results in a collection of comfortable and informal leisurewear. Whether working from home or working at the office, each look is perfect for smart working. The neo-preppy trend is also reflected in the collection, maintaining the classic aesthetic of preppy style, yet re-imagined in a contemporary state of mind. Think classic tweed patterns, strong, brightly colored knits that refresh a more traditional style and classic English fabrics repurposed in jersey fabric.
SUN68 women
Nature was a great source of inspiration for the color palette of the collection, reflecting in different warm brown, green and beige tints. The SUN68 sneaker collection offers a wide variation of monotone items, surprising color combinations and models.
90'S NOW - NOWSTALGIA! The idea of exploring attitude and identity through the use of neutral colours had been firmly embedded in M.A.Cs heritage since the 90’s when hip hop, grunge and rave were the subcultures of the moment. Those shades, spanning everything from a skin tone mouth with a statement lip contour, to a mono wash on the eyes with a punky black liner, are still resonating to this day, particularly with a generation returning to the idea that it’s more important to ben nonchalantly cool with your own trademark details, that be generically perfect. The shades that were so associated with classic luxury, from taupe to grieve, chocolate brown to bruised plum, are once again being reinvented as something more street-chic and laid back. Monochrome beauty definitely has a new attitude.
ROUGED - CHIC HEAT. From the great outdoors to vintage glamour, from seaside sweetness to decadent disco, blush is always part of the conversation when it comes to setting the tone in a make-up and conveying emotion. The placement and applications vary from high on the check to lower towards the jaw and from classic to painterly. Saturations are also revisited: from a pop of vivid colour to sheer stain of freshness, luminosity and dimension are added to the qualities a blush brings to the face. Newness comes in the usage of the colour palette: blush tones in brand new sensorial textures are extended to eyes and lips bringing colour statement to a whole other level. Elegance meets theatre.
NIGHTCLUBBING - DRESSED UP. Whilst transformative make-up is not a new concept, the idea of elevating it with a full palette of colour seems fresher. Taking inspiration from the glossiness of Disco in the 70s and the angular extremes of the 80s New Wave, the new glam is unashamed self-expression. It’s about multi bright shadows in winged shaped and luxury textures, pulled out to the temples or blocked to the brow, ski slope cheekbones with colour rather than contour and full volume opacity on a sculpted mouth. Its highly crafted beauty which, whilst nodding to classicism, gets a contemporary edge in its brave use of colour with finishes ranging from velvet matte to jewel shine to high gloss. The idea of looking utterly “done” is once more something to be celebrated.
VITALITY - BACK TO LIFE. Touchable, breathable, believable skin is the name of the game but this time with an additional glam. The rediscovered attention to skincare, layering techniques and products that provides the look and feel of plumped, radiant, perfectly conditioned complexion is what creates the new approach to skin as a canvas. It lends itself to so many make-up interpretations and works with any details, from the simplest wash of colour to a feline shaped eye. Glow has moved on from sharp placements and leans more towards an all over luminosity: this is less about overage and more about enhancement. Real life meets high tech.
Overstock Home rolt enkele verwarmende tapijttrends uit. » Nieuw XL-formaat voor tapijten Lavora, Hindoli, Arama en Prestige - » Overstock Home introduceert rond tapijt Prestige
Laat die avondjes ingeduffeld aan de open haard met een heerlijke kop chocolademelk maar komen. Zweef op de geurige dampen naar je woonkamer, want daar zit je er dit najaar van kop tot teen warmpjes in. Overstock Home komt met de nieuwste en zachtste tapijttrends over de vloer. Ronde vormen, uitgestrekte XL-formaten en grungy-kleuren gaan de meubeltrends achterna en drijven on cloud nine je interieur binnen. Die belooft een comfy & cosy cocon te worden waar Overstock Home graag een omarmend item in uitrolt.
Omarmend rond : Volledig in lijn met de meubelcollecties laten tapijten de hoeken varen en zet het koers naar rond. Ronde vloerkleden creëren een speels en zacht effect in de woonkamer. Ze zorgen in de meest uiteenlopende ruimtes voor een warme, uitnodigende sfeer. Kleinere ruimtes lijken iets groter en grotere woonkamers worden optisch mooi onderverdeeld. Overstock Home gooit haar ronde Prestige-tapijt met een diameter van 300 cm graag open, waarna het zachtjes neerkomt in een interieur waar gezelligheid centraal staat.
XL-tapijteneiland : Een vloerkleed is al een cosy item op zich, maar een oversized versie maakt op veel vlakken een nog groter verschil. Bevinden jouw woon- en eetkamer zich in één ruimte? Dan zorgt een XL-tapijt ervoor dat ieder deel quasi op zichzelf staat. Ook een XL-sofa wordt pas op handen gedragen door er een uitgestrekt tapijt onder te leggen. Een extra groot tapijt manifesteert zich ook vaak als een woonkamereiland waarop je in alle rust op kan vertoeven. The trends ahead spreidt Overstock Home een extra large tapijtmaat uit in haar collecties: 300 x 400 cm in modellen als Lavora, Hindoli, Arama en Prestige.
Een grunge-greige kleurenspectrum : Opnieuw vliegen de tapijttrends de andere interieurtrends achterna en landen ze in een de armen van Moeder Aarde. Natuurlijke kleuren en aardse tinten zijn de kleuren waar we ook dit najaar voor kiezen. Grungy greige wordt warm onthaald in ons interieur en strijkt neer in de vloerkleedcollecties van Overstock Home. Die kiest voor nieuwe beige- en bruintinten, zelfs met zilver en wit of gevlekte dessins – denk het Arama- en Prestige-tapijt. Het grijze spectrum staat ook al lang niet meer voor saai en somber, maar voor warm en karaktervol. Vooral in – vaak subtiele – schakeringen komen die warme vibes naar boven. Grijs of beige combineert Overstock Home subtiel met een toets van rood, zoals in de Albane. Ook blauw-grijze tinten sluipen de Albane en Pagal binnen. www.overstockhome.be
De optische herfst- en wintertrends … Het zicht laat zich gelden en zorgt door middel van hyperstijlvolle brillen voor een verfijnde uitstraling. Zwart, het symbool van tijdloze klasse, staat in de schijnwerpers.
Tom Ford Eyewear Mod. 5703-B – 350,00 €
Elegantie en een vintage sfeer gaan samen in deze ronde montuur in metaal. Een essentieel accessoire met een minimalistische look, gekenmerkt door uitgepuurde lijnen en versierd met het iconische « T » detail logo.
Tod's Eyewear Mod. 5262 – 415,00 €
Een nieuwe vrouwenmontuur, in lichte ‘cat eye’ vorm met een clip-on, voor een bril die zowel trendy is als functioneel. De montuur valt op door de iconische « T » Timeless in metaal op de armen, voor een unieke en kenmerkende bril. Perfect voor vrouwen die de laatste mode volgen.
GUESS Eyewear Mod. 2853 – 160,00 €
Deze trendy ‘cat eye’ bril, geïnspireerd op hedendaagse architectuur, heeft een afgeschuinde voorkant en een driehoekig logo plaatje in metaal. Ze komt voor in een palet van moderne tinten en fijne dégradé afwerkingen. Een afneembaar kettinkje met het GUESS logo in groot formaat maakt er het perfecte accessoire van.
Diesel Eyewear Mod. 5401 – 140,00 €
Hedendaagse optische montuur in pilootmodel die wordt gekenmerkt door een dubbele brug die contrasteert met een structuur in licht metaal, met een industriële look. De voorkant wordt benadrukt door een bovenste bar en armen die zijn uitgevoerd in gekleurd metaal, met het « Diesel » logo, en die uitlopen in doorschijnende, gepersonaliseerde uiteinden met het iconische motief van het merk.
Wij zijn de generatie IKKS. Zij die free spirits willen zijn, vrije geesten onder de vele berustende geesten. Zij die ervoor hebben gekozen niet meer mee te gaan in de absurditeit en lichtvoetig willen blijven als alles zwaarmoedig wordt. Wij zijn de generatie die de oude wereld moet repareren, om een betere wereld na te leven aan onze kinderen, die net als ons zullen zijn.
”De generatie IKKS (uitgesproken als X) is de nieuwe signatuur van het merk IKKS. De lijnen Women, Men en Junior behoren nu tot dezelfde stam: DE GENERATIE IKKS.
Het is een generatie die zich noch door haar leeftijd, noch door het behoren tot een sociale klasse laat definiëren, maar door het respecteren van gemeenschappelijke waarden, de hang naar vrijheid en onafhankelijkheid, en een verlangen om te ontsnappen aan het keurslijf waarin de vorige generaties haar probeerden te vangen.
Onze nieuwe campagne is opgezet in twee fasen. In de eerste wordt ons Manifesto voorgesteld, als een echte hartenkreet van het merk versie 2021 en zijn engagement voor de toekomst. De tweede brengt hulde aan het verlangen naar overdracht tussen de generaties met leder als nalatenschap, rond een onuitgegeven capsule die tegelijk ons historisch materiaal als onze iconische producten eert." Valérie Dassier - DGA-aanbod, marketing & digitaal
BACK TO BASIKKS
"Wie zei kleine opdonder? " dat waren wij, IKKS, in 1987; toen verankerden we ons rock- en rebel-DNA in de kern van ons verhaal, tijdens de eerste reclamecampagne voor kinderen. 34 jaar later laat het merk, dat door Gérard Le Goff werd opgericht met de ambitie om de codes van de kinderkleding te doorbreken, zijn erfgoed meer dan ooit gelden met zijn nieuwe platform: GENERATIE IKKS.
GENERATIE IKKS
Wist u dat? De naam IKKS is op zichzelf al een daad van protest. Omdat Gérard Le Goff de toelating niet kreeg om zijn merk X te noemen, koos hij voor de fonetische versie. Zo omzeilde hij het verbod op een slimme manier. In 2021 verzoent "GENERATIE IKKS" het merk met zijn oprichtingslegende, door terug te keren naar de oorspronkelijke uitspraak. Het wordt meer dan ooit geassocieerd met een generatie van geëngageerde rebellen met een rockziel.
OM DEZE TERUGKEER NAAR ZIJN ROOTS TE VIEREN, lanceert IKKS de LEATHER STORY, zijn nieuwe capsule voor de herfst - winter 2021 rond drie iconen van het merk: HET BIKERJACK, DE RANGERS en de ondertussen beroemde IT BAG 1440.
"De Leather Story is een verhaal van mode, maar ook van overlevering. Met de studio hebben we het opgevat als een ode aan dit materiaal, dat we altijd al met passie hebben bewerkt, met zin om stukken te creëren die van generatie op generatie kunnen worden doorgegeven. Onze knowhow kwam ook tot uiting in het gebruik van een alternatief materiaal voor leder voor twee referenties en chroomvrij leder voor de hele collectie, dankzij de productie in LWG-gecertificeerde fabrieken. Dit is pas de eerste stap. Onze ambitie is onze stijlvoetafdruk te versterken en tegelijk de voetafdruk die we op de planeet achterlaten, te verkleinen." Marianne Dreuilhe - Directrice van de IKKS-studio
De zomer glipt beetje bij beetje uit onze handen, maar uit het oog betekent niet uit het hart! We genieten nog even van de laatste zonnestralen, maar gaan dan zelf aan de slag om onze buitentijd nog zo lang mogelijk te rekken. Gervi Outdoor breit een vervolg aan de zomer op je terras en in je tuin met 5 musthaves en maakt er een blijvend vakantieadresje van.
1/ Uit de wind: Pergola met sfeerverlichting : Tijdens het najaar durft de wind een aardige spelbreker te zijn als je toch nog van je tuin of terras wilt genieten. Gervi Outdoor zorgt ervoor dat de wind gaat liggen, maar blaast je met Aluvision van je sokken. Deze modulaire pergola’s met strak designontwerp creëren een afgesloten leefunit waar je languit kan genieten in je lounge of lekker kan tafelen. Zelfs bij het vallen van de avond blijf je met de ingebouwde ledverlichting in de gezellige sfeer.
2/ Uit het donker: De ultieme terrasverlichting : Nu de zomer stilaan wegebt en het licht van de zon met stilletjes met zich meeneemt, zorgt terrasverlichting voor het nodige streepje licht in de vroege duisternis. Al vraagt ieder terras of tuin om een andere lichtbron. Zo past op een terras met tuintafel een lange ‘Light My Table’-lichtslinger van Vincent Sheppard, terwijl een lounge aan het zwembad goed staat met een vloerlantaarn – zoals van Dedon of Todus.
3/ Uit de koude: Rond de vuurkorf : Je hebt gezellig, maar een vuurkorf overtreft gezelligheid op elke mogelijke manier. Met je vrienden of familie rond een knetterend vuur – al dan niet met een drankje en hapje erbij – doet je smelten van intens geluk. Verzamel rond het excentrieke vuurkorfmodel Dewdrop uit staal in de vorm van een druppel of koppel een najaarsbarbecue met de Ofyr of Mororo aan een verwarmend onderonsje. Zo ga je vurig het najaar tegemoet!
4/ Uit de grijze zone: Houd de kleur van de zomer vast : De zomer zit vol verrassingen, zo krijgen we vaak een schouwspel aan kleuren ter land, ter zee en in de lucht op ons bord. Die kleuren vertaal je ook na de zomer naar je tuin en terras. Denk maar aan de roze en oranje gloed van een zonsondergang, een helderblauwe oceaan of de frisse groene kleuren na een hevige plensbui. Gelukkig komt na regen altijd zonneschijn, want Gervi zorgt er met outdoorcollecties van XLBoom, Dedon, Fast, Vincent Sheppard... voor dat die kleuren niet hoeven te verdwijnen.
5/ Uit de stress: Ontsnap in de jacuzzi : Nog een extra reden of motivatie nodig om ook tijdens het najaar tijd buiten door te brengen? Ook al krijgt het najaar een vaak druilerig karakter, met een jacuzzi van Hotspring of Fusion verwarm je met gemak je lichaam én je geest. Ook je terras of tuin zelf tover je ermee om tot een letterlijke hotspot waar je uren kan vertoeven en kan ontsnappen aan de dagelijkse stress. Met wat bubbels in de hand geniet je van de bubbels in het water en ga je zorgeloos de winter tegemoet. www.gervi.be - www.gervi-outdoor.be
With winter just around the corner, we will have a wide choice of what to wear, from comfortable knitted co-ords to sparkling and shimering statement styles and everything in between. The accessories that will finish our looks will be just as diverse too. A bag that can double as a pillow under your arm? Or maybe a mini skirt topped off with a classic silky scarf knotted into a head wrap? Lets dive into five major trends that dominate our winter accessories collections.
1. Just can't quit the quilt trend
The quilted accessories trend has been going on for a while now and is here to stay, with cloud-like handbags that will make you look equal parts cozy and stylish .
2. Fur frenzy
On wintery days where things get a little more difficult, we all could need an emotional support dog. Alternatively, fall/winter 21 collections are offering us accessories that you can pet, with standout pieces that embody pure comfort.
3. 1920's meets 2020's
Accessory designers have been taking inspiration from the charming allure of the past. The color palette in this trend is natural with vintage elements that add the final nostalgic touch.
4. Practical carryalls
Go big or go home! Whether you're looking to go for a classic shape or a trendier piece, it is no longer necessary to sacrifice style for function, as with these larger than life bags practicality is key.
5. Heavy metal
Chunky chains prove that they are not going anywhere on next season's ravishing collections. Glossy links complete statement bags and belts, bringing a glimpse of brilliance into each and every look.
GUESS Originals is returning with its latest season collection for Fall, along with updates to its essentials clothingline, The GUESS Originals Kit Program. The program continues to be refreshed seasonally with core pieces and colors featuring premium fabrics and timeless designs for both men and women. The GUESS Originals capsule and Kit Program includes the brand division’s most contemporary denim styles and will be available beginning August 26, 2021, in select GUESS retail stores and guessoriginals.com.
GUESS Originals Collection
The Fall GUESS Originals Collection takes its design lead from the back-to-school season. The intention of the collection was to create an elevated look that pays homage to classic campus attire. Using authentic vintage GUESS pieces from the ‘90s, GUESS Originals developed a line assortment with an undertone of campus sports silhouettes like cardigans, varsity jackets, and jerseys. The collection also injects classic collegiate graphics, detailing, pattern and techniques such as regimental stripes, plaids, and chenille/varsity patches to create a modern prep vibe that allows people to express their own style.
GUESS Originals Kit Program
The KIT Collection features every-day, essential pieces that are carried over from previous collections, but refreshed in new, seasonal colorways. Each style featured in the GUESS Originals collection pairs back to the core styles offered in the Kit Program. Each silhouette included in the program emphasizes premium denim and heritage styles from the brand’s design archives.
The Kit pants are an assortment of elevated light twill cargo pants, light chino khaki woven pants, light to dark stonewash denim and the carpenter pant that has become the standout denim from the collection. The Kit Program also includes chambray shirts and pocket tees for men. The women’s GO Kit Program offers a variety of ribbed tanks, bodysuits, mid-thigh shorts, as well as a light and dark stonewash denim jacket. Men’s styles include an updated lightweight terry cloth on the crewnecks and is seen alongside breathable hoodies and shorts made to be worn year-round.