Met JBC supporter je voor jouw favoriete WK-voetbalploeg in een personaliseerbare sweater
Belgische moderetailer brengt personaliseerbare voetbalshirts én winterse accessoires uit
Nog héél even aftellen en er daalt weer voetbalgekte neer over het hele land. Het Wereldkampioenschap voetbal wordt afgetrapt op 20 november in Qatar en Belgische modeketen JBC zorgt voor een warme, gepaste outfit voor jong en oud. Supporteren voor de Rode Duivels kan dit jaar in shirts met bijhorende muts, sjaal en trui. Bovendien voorziet JBC ook een passende look voor voetbalfanaten die een ander land een hart onder de riem willen steken. Dankzij de Studio Unique-collectie voeg je niet alleen je eigen naam maar ook je favoriete land toe aan je voetbalsweater.
Het WK voetbal vormt voor vele families een lichtpunt in de komende winterperiode. Dankzij de JBC WK-collectie kan je nu al in de sfeer komen. Het Belgisch familiebedrijf lanceert namelijk een collectie van voetbalshirts, gemaakt van gerecycleerd polyester. Naast de shirts voorziet JBC ook winterse accessoires zoals mutsen en sjaals met je eigen naam, voor wie de koudere temperaturen trotseert om op een groot scherm de Duivels te volgen. Toch liever thuis in de zetel? De onesie in teddymateriaal zorgt voor extra gezelligheid. En de duivelse oortjes mogen hier natuurlijk niet ontbreken.
Als familiebedrijf bij uitstek, is het voor JBC erg belangrijk dat elk gezin kan supporteren in de gepaste outfits. De Belgische retailer brengt daarom voor het eerst personaliseerbare truien uit waarmee iedere voetbalfanaat zijn of haar liefde kan tonen voor hun favoriete land. Meejuichen voor de Rode Duivels maar zie je toch graag de nationale Portugese ploeg winnen? Combineer de tricolore muts met de gepersonaliseerde trui.
Praktisch : De collectie is vanaf nu beschikbaar in JBC-winkels en op de webshop. Prijzen variëren tussen €7,5 en €34,95.
Belgische cosmeceutical Xantho duikt het lab in met Antwerpse modeontwerpster Annick Van de Weghe (AVDW)
Een extra vleugje magie tijdens de feestdagen, of moeten we het eerder een wetenschappelijk wonder noemen? De Gift Box van Xantho zal wel degelijk een verschil maken bij je skincare friends, (schoon)moeder of jezelf. De box bevat twee anti-aging essentials en werd omhuld in één van de favoriete prints van het modelabel AVDW.
SCIENCE BUT MAKE IT FASHION
De vrouw achter het merk AVDW is Annick Van De Weghe, samen met haar dochter Romée runt zij reeds 5 jaar het Antwerpse modelabel. Na jarenlang reizen haalt ze haar inspiratie voornamelijk uit Zuid-Afrika, waar het ooit begon met een ontwerp op basis van de kleurrijke Lesotho-dekens. Met een stuk van AVDW trek je de aandacht op een leuke en speelse manier. Net zoals haar doelgroep is Annick een sportieve en zelfzekere vrouw, die goed voor de dag wil komen.
“Veel van mijn vriendinnen zijn gefocust op hun gewicht naarmate ze ouder worden, maar het eerste waar ik op let is het ‘vel’, de huid. Als ontwerpster heb ik een drukke agenda en geen tijd om uren voor de spiegel te staan en dat wil ik ook niet. Maar naast een modieus voorkomen, blijft verzorging voor mij heel belangrijk dus ging ik op zoek naar efficiënte producten waar mijn huid baat bij heeft. Xantho is voor mij een perfecte match”.
WHAT’S INSIDE?
De box bevat twee anti-aging essentials. Xantho anti-aging dagcrème - alle huidtypes - 50 - + het geschenk: Xantho anti-aging nachtcrème - alle huidtypes - 20 ml
Tijdens ‘secret santa’ kan je letterlijk uitpakken met deze box. De anti-aging dagcrème heeft namelijk schitterende resultaten geboekt tijdens de laatste klinische studies. Bij alle proefpersonen tussen de 35 en 65 jaar oud werd na achtentwintig dagen gebruik van de Xantho dagcrème een verbetering van 36% vastgesteld op het niveau van hydratatie. Op het gebied van rimpeldiepte was er al op zeer korte tijd een verbetering van 15% zichtbaar bij 93% van de proefpersonen. Langdurig gebruik zal deze resultaten zelf versterken.
Als geschenk ontvang je de anti-aging nachtcrème van Xantho. Een fluweelzachte crème die de huid langdurig voedt en de huidregeneratie stimuleert.
Xantho Gift Box - Anti-aging essentials - alle huidtypes: € 49 - Beschikbaar bij de apotheek of via xantho.com
Verbreed je blik: het tuinmeubilair van Exterioo in symbiose met je interieur
Trek je woning volledig open en vervaag de grenzen tussen binnen en buiten. Hoewel we er steeds vaker bewust voor kiezen kleinschaliger te wonen, betekent dat niet dat we daardoor beperkt worden in onze leefruimte. Exterioo inspireert en toont hoe je met het kiezen van de juiste tuinmeubelen je interieur verder naar buiten kan trekken, waardoor de twee leefwerelden in harmonieuze symbiose zijn met elkaar.
Plof neer in je outdoor sofa
Ontspan in stijl met de loungesets van Exterioo. De Donato loungeset werd afgewerkt met elegante afgeronde vormen en optionele armleuningen, en is ook verkrijgbaar met een comfortabele chaise longue. Een knipoog naar een gezellige indoor zetel. Ook de bijhorende loungetafels, afgewerkt in dezelfde organische stijl, verbreden je blik naar buiten. Bij de Lacrima lounge werden de kussens - beschikbaar in allerlei gezellige kleuren en texturen - over de rugpanelen getrokken, waardoor de zetel meteen een meer indoor look en feel krijgt.
Buitentafeltje dek je!
Op zoek naar een manier om je exterieur naar een hoger niveau te tillen? Kies dan voor een buitentafel met karakter, een showstopper die meteen met alle aandacht gaat lopen. De Donato tafel van Exterioo is er zo eentje. De ovale vorm en conische poot maken van deze tafel een hippe eyecatcher die, dankzij het indoor ontwerp, je interieur en buitenruimte met elkaar verzoenen. Ook de Tribola tafel voegt net dat tikkeltje meer toe. Zijn statige poot met verticale latjes ondersteunt het ronde blad en werd volledig afgewerkt in teak.
Stoelendans naar buiten
Exterioo verweeft je exterieur naadloos met je interieur. Neem dit maar letterlijk, want zowel de Trentino als de Tonale buitenstoelen werden afgewerkt met gevlochten en geweefde accenten. De perfecte aanvulling op je boho interieur. Ook het meer casual bargevoel kan worden doorgetrokken naar buiten met de Orso barstoel, afgewerkt met rope details. Het vlechtwerk en hout van deze tuinmeubelen vormen een gemeenschappelijke deler en creëren buiten dezelfde warme, intieme sfeer als binnen. www.exterioo.be
lanceert in-house hersteldienst voor wandelschoenen
Belgische retailer investeert in knelpuntberoep van schoenmaker
Van outdoorkleding en wandelschoenen tot je slaapzak: je uitrusting vergezelt je op heel wat avonturen. Hoe beter je kwalitatief materiaal verzorgt en onderhoudt, hoe langer het in topconditie blijft! Leuk voor jou én goed voor de planeet. Want door vele jaren van je uitrusting te genieten, maken we écht een verschil in het verminderen van die beruchte afvalberg. Een filosofie die A.S.Adventure helemaal beaamt. Na een eigen wasservice en schoenonderhoud lanceert het merk nu ook een in-house schoenhersteldienst. Twee schoenmakers herstellen fulltime wandelschoenen in het schoenatelier in Hoboken.
Care & Repair: geef je materiaal de beste zorgen
De sleutel tot duurzaamheid, de remedie tegen fast fashion? Je geliefde spullen gewoon in topconditie houden. Dan gaan ze des te langer mee en beleef jij er des te meer plezier aan! A.S.Adventure geeft graag mee een duwtje in de rug. Met een uitgebreid assortiment onderhoudsproducten voor je outdoormateriaal kan je thuis zelf aan de slag gaan. Laat je het toch liever over aan professionals? Voortaan je terecht bij de Care & Repair service van A.S.Adventure.
Onder Care valt het wassen en onderhouden van technische kleding, slaapzakken en schoenen, onder Repair het herstel van schoenen. Dat het correcte onderhoud en een vakkundige herstelling de levensduur van product kan verlengen staat als een paal boven water. Maar minstens even essentieel in de verlenging van die levensduur is dat je begint met een kwalitatief basisproduct. Want een product van slechte kwaliteit dat je tien keer oplapt, blijft jammer genoeg een slecht product.
“We staan voor kwalitatieve producten die we met het juiste onderhoud en mogelijkheid tot herstel een nog langere levensduur willen geven.” - Jolien Dusauchoit, teamleader van het Warranty Care Repair Department bij A.S.Adventure.
Meet the team
Van losse veterhaakjes en algemeen stikwerk tot volledige herzolingen, het in-house schoenatelier geeft je trouwe stappers met plezier een tweede adem. De herstellingen worden verzorgd door een duo van schoenmakers én gepassioneerde wandelaars: Nancy Huyghe en Sonia Beltran. Beide dames hadden al de nodige ervaring maar werden uitgebreid opgeleid door specialisten en kunnen nog steeds beroepen op ervaren coaches in hun herstellingen.
Nancy: “De ervaring en kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn opleiding tot schoenmaker kan ik nu volop inzetten in mijn job. Mijn liefde voor het vak is die versleten schoen weer tot leven brengen!”
Sonia: “Voordien werkte ik bij de dienst na verkoop van A.S.Adventure, maar ik voelde dat ik meer met mijn handen aan de slag wilde gaan. De komst van ons eigen schoenatelier was dan ook de uitgelezen kans. Een uitgebreide opleiding maakte dit mogelijk. Zelf wandel ik ontzettend veel en weet ik: met een stevig paar struin je eens zo vlot door een glooiend landschap. Eens de perfecte wandelschoen gevonden zorg je daar best zo goed mogelijk voor.”
Lokaal in Hoboken
De wasservice, het schoenonderhoud en schoenherstel gebeuren bij A.S.Adventure allemaal in-house in de eigen ateliers in Hoboken. Dit brengt lokale tewerkstelling met zich mee. Bovendien investeert de Belgische retailer in een knelpuntberoep en gelooft het in het ambacht van schoenmaken. Voor de wasservice en het schoenonderhoud doet A.S.Adventure bovendien ook beroep op sociale tewerkstelling via maatmedewerkers van het Antwerps maatwerkbedrijf Kunnig, dat mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt naar een duurzame tewerkstelling begeleidt. Zij worden in hun taken vakkundig gecoacht door het Care & Repair team in de ateliers van A.S.Adventure in Hoboken.
Goed onderhoud = langer wandelplezier
Genoten van je zondagse wandeling? Of kom je net thuis van een stevige trektocht? Voor je languit in de zetel ploft, steek je toch best nog even je handen uit de mouwen om je wandelschoenen schoon te maken. Jawel, na élke wandeling! Zo zien ze er voor je volgende avontuur niet alleen als nieuw uit, maar verleng je ook hun levensduur en comfort. Om het plaatje helemaal af te maken, gun je je schoenen best om de zoveel tijd een grondige onderhoudsbeurt
De Belgische webshop Biobey maakt het eenvoudig om voor 100% biologische beauty-producten te kiezen. In hun webshop bieden de zussen Amelia en Marha zorgvuldig geselecteerde en duurzame verzorgingsproducten aan, én zijn ze glashelder over ingrediënten, productieproces en keurmerken. Bij elk product staat vermeld of het vegan is en vrij van gluten, parabenen of synthetische parfums. Transparantie over de samenstelling van de producten is volgens Biobey de beste manier om ‘greenwashing’ aan te pakken. Hieronder vind je de top 6 van skincare-producten op Biobey die deze winter niet in je ecologische toilettas mogen ontbreken!
Amelia en Marha uit Beveren hebben Biobey opgericht omdat ze ondervonden hoe moeilijk het is te achterhalen of ingrediëntenlabels wel kloppen. Het is niet altijd makkelijk om schadelijke producten te vermijden omwille van de vele certificaten en labels die er op de markt zijn. Biobey zoekt naar biologische vervangers voor ingrediënten op basis van de ingrediëntentabel. Zoals grondstoffen afkomstig van biologische landbouw bijvoorbeeld, die niet alleen veel duurzamer zijn, maar die ook in Europa beschikbaar zijn.
Amelia: “Door objectieve en duidelijke informatie, én totale transparantie te verschaffen over de aangeboden producten, bindt Biobey de strijd aan tegen greenwashing. We hopen mensen bewuster te maken en zo een norm te zetten voor producenten om het beter te doen.”
Top 6 winterse must-haves voor ieders budget:
1. Naturys oog- en lipserum is speciaal ontwikkeld voor het verzorgen, hydrateren en beschermen van de dunne huid. Daarnaast heeft het serum een verhelderende werking. De actieve ingrediënten in het serum zijn Rubus chamaemorus-extract, ginseng-wortel, Indische penningkruid en soja-isoflavonen. De dunne huid rondom de ogen is erg gevoelig voor koude temperaturen, zon en andere invloeden van buitenaf. Soja-isoflavonen bevorderen collageenproductie van de huid. Rubus chamaemorus, rijk aan vitamine C, beschermt de huid tegen oxidatieve stress. Certificaten: ICEA Bio en Vegan. Natuurlijke anti-aging oogserum en lipcontour Naturys 30 ml – €46,95
2. Naobay dagcrème heeft zowel een voedende als een hydraterende werking. Het Hyaluronzuur in de samenstelling hydrateert diep in de huidlagen. Vitamine E en vochtinbrengende biologische oliën van rijst, abrikozen en tijgernoten zorgen voor het herstel van de aangetaste huidbarrière. Deze helpt de droge huid te herstellen en helpt zo ook de fijne lijntjes te verminderen. De dagcrème vormt een natuurlijke beschermlaag op de huid. Certificaten: Ecocert en Vegan. Prime dagcrème voor vochtarme huid Naobay 50 ml – €34,89
3. De minerale zonnecrème van SolarTea beschermt de huid effectief tegen de UVA/UVB-stralen. De zonnecrème is geschikt voor personen met een gevoelige huid of die allergisch reageren op chemische filters. De unieke formule bestaande uit een mix van waardevolle plantenextracten, 100% minerale filters en Visiblue Screen Complex zorgt niet alleen voor de bescherming tegen de zon, maar hydrateert, verzorgt en voorkomt pigmentvlekken veroorzaakt door de uv-stralen. Zonder nanodeeltjes. Natuurlijke zonnecrème SPF50 Gezicht SolarTea 50 ml – €18,90
4. De multifunctionele kurkuma- en gemberzalf van Bioearth is een natuurlijk hulpmiddel bij zowel spier- en gewrichtspijn als huidproblemen. De balsem is geformuleerd met geneeskrachtige planten uit oosterse traditie. Het bevat onder andere biologische gember, kurkuma, wilgen, kliswortel en etherische olie van kruidnagel. Bio Kurkuma Gember zalf Bioearth 50 ml – €9,98
5. Bioearth duivelsklauwbalsem heeft een ontstekingsremmende werking. Deze helpt bij spier- en gewrichtspijn. Duivelsklauwzalf bevat onder andere biologische extracten van alchemilla, jeneverbes, vijgenboom en witte tijm. De heilzame extracten staan bekend om hun ontstekingsremmende en pijnstillende werking. Duivelsklauw balsem Bioearth – Reumatische klachten – €9,99
6. Naobay Orange Juice handcrème bevat heilzame extracten zoals biologische extracten van Aloë Vera, kamille, Shea boter, vitamine E en sinaasappel. Het verzacht de droge handen en verzorgt de nagelriemen. Aloë Vera-extract vermindert roodheid en verzacht irritaties. Kamille-extract heeft net als Aloë Vera een kalmerende en regenererende werking. Shea boter voedt de huid en helpt vochtverlies van de huid te voorkomen. Certificaten: Ecocert en Vegan. Handcrème Orange Juice Droge handen Naobay 100 ml – €7,98
Bonustip voor de allerkleinsten:
De Argital body lotion hydrateert en verzacht de gevoelige huid van de baby. Het basisingrediënt van deze natuurlijke baby lotion is biologische abrikozenpitolie verrijkt met olijf- en amandelolie. De mix van deze drie oliën voedt, kalmeert, hydrateert en voorziet de kwetsbare babyhuid van de nodige vitaminen. Terwijl de extracten van Malva, Calendula en het driekleurige viooltje voor snellere regeneratie, hydratatie en genezing van de rode, beschadigde huid zorgen. Baby Lotion Argital 250 ml – €18,92
De nieuwe modellen uit de Jazzmaster Lady-Collectie van Hamilton zijn uitgevoerd met wijzerplaten met opvallende texturen en schitterende diamanten; ze zijn verkrijgbaar in meerdere maten, om de pols elke van vrouw perfect tot zijn recht te laten komen
De Jazzmaster-collectie van Hamilton is al lange tijd de thuisbasis van verfijnde, eigentijdse horloges die perfect passen bij elke speciale gelegenheid. De collectie bevat talloze stijlvolle modellen die het tijdloze gevoel voor smaak van het merk laten zien. De Jazzmaster-lijn is uw elegante, kwalitatieve go-to als u op zoek bent naar een horloge dat past bij een leven waaruit u alles haalt wat erin zit.
Hamilton Jazzmaster Lady Quartz 26 mm
Kast - 26 mm roestvrijstalen kast / 26 mm roestvrij staal met goudkleurige kast met PVD-coating - Wijzerplaat - Parelmoeren, nachtblauwe of zwartfluwelen wijzerplaat met vijf diamanten - Wijzers - Vernikkelde uur-, minuten- en secondewijzers / Goudkleurige uur-, minuten- en secondewijzers - Uurwerk - Quartz-uurwerk - Horlogeband - Zwarte satijnen band/taupe leren band/roestvrijstalen band - Glas - Saffierglas met antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 5 bar (50 m)
Hamilton Jazzmaster Lady Quartz 30mm
Kast - 30 mm roestvrijstalen kast / 30 mm roestvrij staal met goudkleurige kast met PVD-coating - Wijzerplaat - Zilverwitte, nachtblauwe of zwartfluwelen gestructureerde wijzerplaat - Wijzers - Vernikkelde uur-, minuten- en secondewijzers / Goudkleurige uur-, minuten- en secondewijzers - Uurwerk - Quartz-uurwerk - Horlogeband - Zwarte satijnen band/taupe leren band/roestvrijstalen band - Glas - Saffierglas met antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 5 bar (50 m)
zorgt voor 'zen' gevoel in de keuken van interieur- en food-styliste Sofie Noyen
In een leefwereld die draait rond esthetiek, en waar die schoonheid dan vooral door de kleuren en texturen van de natuur wordt bepaald, claimt Dekton® z’n logische plekje op. Zo ook in de keuken en bijkeuken van food- en interieurstyliste Sofie Noyen. Van kindsbeen af geboeid door mooie dingen en vormen, slaagde Sofie erin haar passie om te zetten in haar werk, en kent dus als geen ander Dektons unieke combinatie van functionaliteit en visuele verfijndheid. Een mariage parfait voor Sofie, zowel op als naast het werk.
Puurheid met eclectische toetsen
Waar anderen dwepen met muzikanten en bands, zijn kunstenaars en (interieur)architecten zoals Axel Vervoordt, Vincent Van Duysen en Benoit Viaene de superstars van Sofie Noyen. De puurheid van hun lijnen, het gebalanceerde van hun werk en de souplesse van hun beeldtaal inspireren haar in haar dagelijks werk en eigen stylingopdrachten. “Ik hou van alles wat natuurlijk is, maar verwerk er ook wel graag eclectische toetsen in”, legt Sofie uit. Dit kan een statement kleur zijn – zoals het primaire blauw waar ze op dit moment graag mee werkt – of een erg robuust materiaal.
Die hang naar natuurlijkheid weerspiegelt zich zowel in Sofie haar werk als haar persoonlijke stijl. Haar stylingopdrachten kenmerken zich door een erg authentieke toets die ze ook in haar woning toepast. “Mijn leven wordt gestuurd door deadlines, dag in dag uit is die stressfactor en gejaagdheid er, daarom wou ik ook echt een woning die me tot rust zou brengen ’s avonds”, legt Sofie uit, “en die rust vinden mijn man en ik in de natuur rondom ons, dat wilden we dan ook zoveel mogelijk binnenhalen”. De eenvoud en puurheid van haar interieur, helpen Sofie fysiek te ontspannen, maar ook de broodnodige stilte in haar hoofd te vinden. Hoewel dat met 3 kinderen in huis een blijvende uitdaging is.
Materiaal dat tegen een stootje kan
“De keuken is de plek waar we met het gezin samenkomen om te eten en elkaar aan het einde van een dag terug te ontmoeten, maar het is ook de plek waar ik veel van mijn voorbereidend werk als foodstyliste doe. Een kwalitatief hoogstaand werkblad is dus essentieel voor mij.” De kras- en hittebestendigheid van Dekton® maakten het tot een vanzelfsprekende no-brainer wanneer het op de materiaalkeuze van de inrichting van de keuken aankwam. Het Keon-werkblad dat Sofie koos, komt zowel in de keuken als de bijkeuken – een duidelijk signaal dat ze de duurzaamheid van Dekton® weet te smaken!
De zwarte unisex mantel van RAOUL.E wordt gemaakt van wol die afkomstig is uit de overschotten van luxehuizen. Deze tijdloze en duurzame mantel is een sterk stuk met het potentieel om je jarenlang stijlvol en warm te houden. Het tegelijk imposante en minimalistische design is een kolfje naar de hand van fashionista's alsook van liefhebbers van een meer klassieke stijl.
Wist je dat deze mantel ook in het grijs bestaat?
RAOUL.E werd in augustus 2021 opgericht door Léonie Maingret. De missie van dit merk van unisex kleding is simpel: bewijzen dat het mogelijk is om elegant en tegelijk duurzaam gekleed te gaan.
RAOUL.E richt zich tot liefhebbers van minimalistische creaties en van tijdloze kleding, fashion fanaten die een stijlvolle en weldoordachte mode beogen
Een 29TH|OCTOBER collectie zou niet volledig zijn zonder de creaties uit wollen huiden en de stukken uit duurzaam leder. Ook de collectie EARTH volgt deze filosofie van het huis. Het Belgische merk eert de knowhow van de vakmensen, maar ook van de belangrijkste inspiratiebron, namelijk onze Aarde! 29TH|OCTOBER gebruikt een uitgebreid pallet aan warme en natuurlijke kleuren: Saharaoranje, bosbruin, leemrood of zandbeige, het zijn tinten die de mantels en bloesjes uit huiden van dit seizoen perfect tot hun recht doen komen!
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, in duurzame natuurlijke materialen. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk!
Zwart als evidente kleur. Het huis 29TH|OCTOBER brengt tijdloze looks uit, een handelsmerk van het familiebedrijf. Het Belgische merk blijft trouw aan de eigen filosofie en integreert in de FW22-23-collectie zwarte, tijdloze creaties die ons en onze naasten spontaan een warm gevoel geven.
Zwart als stijlvolle kleur. Hoge, opvallende tailles, lange broekspijpen en bijgesneden bloesjes... het winterseizoen belooft één langgerekt stijlfeest te worden.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, in duurzame natuurlijke materialen. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk!
webshop en alle winkels als tegenreactie op Black Friday
Voor de tweede keer op rij durft Xandres te rebelleren tegen de hoogdag van overconsumptie die Black Friday heet, en daar gaat het merk dit jaar zelfs nog een stap verder in. Op 25 november 2022 is het bij Xandres Green Friday, en sluit het merk uitzonderlijk de webshop en alle winkels. Bovendien kunnen klanten in aanloop naar Green Friday hun oude items binnenbrengen, die Xandres gratis voor hen herstelt. Een boodschap die van een zwarte dag net een opportuniteit maakt om stil te staan bij wat we wél hebben, en dat te koesteren.
XANDRES KLEURT BLACK FRIDAY GROEN
Een volledige shutdown van winkels en webshop! Omdat de mode-industrie bovenaan het lijstje ‘meest vervuilende sectoren ter wereld’ prijkt, spoort Xandres al langer aan om bewuster te worden over ons consumptiegedrag. Om haar verzet tegen Black Friday en impulsaankopen kracht bij te zetten, maakt het merk een statement door op 25 november 2022 haar webshop en winkels te sluiten, en die dag samen te werken rond het thema ‘Repair & Care’. Hello Green Friday!
BUY BETTER, KEEP FOREVER
Laat je kleding gratis door Xandres herstellen. Duurzame, tijdloze en kwalitatieve kledij die lang meegaat is altijd de essentie geweest van Xandres. Geen wegwerpmode, maar stuks die je kan blijven koesteren, generaties lang. Om een meer circulaire aanpak van mode te stimuleren, roept Xandres haar klanten op om van 4 tot 23 november hun licht beschadigde Xandres-stuks binnen te brengen in een van de boetieks, waarna deze gratis hersteld worden in het atelier. Dankzij het permanente Repair & Care-programma van Xandres geniet je nóg langer van je kleding.
Herstellingen die het team zal uitvoeren: Ontbrekende knopen aannaaien - Ritsen vervangen - Losgekomen naden dichten - Losgekomen zomen en riemlussen vastnaaien - Voeringen en broekzakken herstellen - Elastieken vervangen - Gaatjes stoppen - Pulls ontpluizen
WORKSHOPS IN HET XANDRES-ATELIER
Samenwerken rond Repair & Care
Op 25 november brengt Xandres al haar medewerkers samen in haar atelier in Destelbergen om het coutureteam te ondersteunen bij de herstellingen, en ook familieleden en zelfs ouderen van het lokale woonzorgcentrum die kunnen naaien zijn welkom om te helpen, en hun kennis over generaties heen te delen. Ook worden er leuke workshops gegeven door Xandres-partners over het onderhoud van kleding.
Deze dag, waarop Xandres de winkels sluit en de handen uit de mouwen steekt voor duurzame, circulaire mode, mensen en generaties samenbrengt, kennis deelt en workshops geeft, is een warme boodschap van het merk naar anderen toe om hetzelfde te doen.
Gedurende 3 dagen – van 4 tot 6 november - krijgen meer dan 60 lokale artiesten en culturele initiatieven die actief zijn in MODE, BEELDENDE KUNST, DESIGN, MUZIEK en BOEK de kans om tentoon te stellen, te verkopen en het enthousiasme van het grote publiek rond de Belgische artistieke scene nieuw leven in te blazen!
• Een meeslepende ervaring in de lokale kunstscene - • Een unieke kans om artiesten te ontmoeten en van hen te kopen - • Een interessante en leuke manier om de vakantie met uw kinderen af te sluiten - • Muziek van Balades Sonores en Welcome to Belgium - • Cocktails, drankjes en garnalenkroketten door Fernand Obb
DE SELECTIE
21A, Ateliers JetJ - Alsemberg 110 with Quentin Caillaud x Cécilia Ripesi, Marine Julié, Tommy Lhomme, Eléonore Joulin, Fanny Lopez, Karla Sutra. , Avenue du Roi > Benjamin Ottoz, Olivia Descampe, Safia Hijos, Studio Biskt, Balades Sonores Brussels , BNKR Studio, Chairytales, Coseincorso, CUISTAX, Current Antwerp, Eggwave workset, Elena van Dijck, Elvira De Pelsmacker, Eva Lynen, Fatal Le Vestiaire, Frizbee Ceramics, Studio Gilles Werbrouck x Hugues Loinard Studio, Grafik, Haus 303, Hélène Drénou x Corinne Chotycki, Hey Jude Design, Hitch Concept, Jeans Lab, Justyna Kuklo, Les Yeux Dans Les Yeux, Leslie Ferré, THE LIB ATELIER, Louise Devin, Louise Van Reeth, Manuel Leromain, Martha Samyn, Martin Boissard, Martin Coiffier, Mattia Listowski, Maxime Yde, MER. Edition, Nastasia Fine, Numbered by, Objects & Sounds, Olgette Ceramics, Paradox Brussels, Ramène ta chaise, Sample Slow Jewelry, Socksial, Sophie Vanhomwegen x Lucas Rollin, Stay Calma, Stéphane Dethy, Studio Helder & meer !
À PROPOS : NATIONA(A)L is een vzw die artiesten en lokale culturele initiatieven in de kijker zet. De bedoeling is om het brede publiek opnieuw kennis te laten maken met de lokale artistieke scene in de volgende disciplines: beeldende kunsten, mode, design, literatuur en muziek. De Belgische artistieke scene in slechts een paar kliks binnen handbereik !
NATIONALSTORE.BE is een online platform waar iedereen terecht kan om lokale artiesten te ontdekken en om hun producten aan te schaffen. Al deze artiesten zijn actief in de mode, de beeldende kunst, design, de literatuur en/of muziek. De missie van dit promotieplatform is om de grootste online markt te worden voor producten van lokale artiesten!
NATIONA(A)L Artist Market van 4 tot 6 november - Maison de la Poste, Thurn en Taxis - 5/7 Picardstraat, 1000, Brussels - 12h – 20h – tickets €4.00
Geniet dit eindejaar met Sage Appliances - Inspiratie voor de eindejaarsfeesten!
Is er een beter geschenk dan tijd om gezellig samen door te brengen? De stijlvolle keuken- en huishoudtoestellen van Sage Appliances maken van elk ontbijt, lunch en diner - en alles ertussen in - een moment van geluk. Geniet van een gezamenlijke ervaring: een heerlijke ochtendkoffie, een zalig kerstdiner of een smakelijk oudjaar - een perfect cadeau voor iedereen.
Barista Express™Impress: ondersteuning voor de thuisbarista
Het nieuwste model van Sage Appliances is de Barista Express™Impress. Zoals alle Sage Appliances portafiltertoestellen voldoet ook de Barista Express™Impress aan de vier sleutelelementen van third wave koffie: de ideale dosering, optimale druk, precieze temperatuur en krachtige stoom voor perfect gestoomde melk. Het nieuwe model heeft twee innovatieve kenmerken: een intelligent doseersysteem en een drukhendel voor ondersteunend stoppen. Hierdoor kan elke thuisbarista met de perfecte dosis versgemalen bonen een volmaakte espresso maken, met minder moeite en 'less mess', zoals Sage Appliances het zo mooi omschrijft. Ontdek hier meer info over de Barista Express™Impress.
Oracle™Touch: voor de ontspannen koffieliefhebber
De Oracle™Touch, de automatische espressomachine, maakt het eenvoudig om uw favoriete koffie te zetten. Met het gemakkelijk af te lezen touch display kunt u een grote verscheidenheid aan third wave koffiespecialiteiten bereiden in slechts drie stappen - malen, zetten en opschuimen. U kunt ook uw eigen creaties aan de presets toevoegen om ze aan uw persoonlijke smaak aan te passen. Bijzonder praktisch: de Oracle™Touch kan tegelijkertijd de espresso zetten en de melk volledig automatisch opschuimen tot de ideale temperatuur. Cappuccino, flat white en café latte worden nog sneller gezet en zorgen voor gezamenlijke koffiemomenten van geluk.
De Quick and Easy Puck Sucker
No Knock, No Mess, No Fuss! Dit zijn de drie eigenschappen van de gloednieuwe Puck Sucker. Een automatisch geactiveerde zuignap creëert een snel vacuüm dat de koffiepuck in één snelle beweging rustig uit de portafilter haalt. De Puck Sucker is makkelijk te reinigen. Een deksel met snelsluiting zorgt voor een snelle verwijdering van de puck en maakt schoonmaken, in combinatie met een vaatwasmachinebestendige tritancontainer, eenvoudig en gemakkelijk.
Speciale aanbieding tijdens de eindejaarsperiode: bij aankoop van de Oracle Touch™, krijgt u de Puck Sucker gratis. Deze bundel is online verkrijgbaar op de Sage Appliances webshop of bij geselecteerde retailers.
Bespaar tijd met Smart Oven™ Air Fryer
Van goudbruine toast tot heerlijke koekjes en van gegrilde vis tot perfect geroosterde kip - met de Smart Oven™ Air Fryer van Sage Appliances hebben keukenliefhebbers en Bourgondiërs vele mogelijkheden om met precisie te koken. Dit alles zonder een schuldig geweten: hogere temperaturen in combinatie met superconvectie voor een betere luchtcirculatie garanderen bijzonder knapperige resultaten. En dankzij het intelligentiQ™ systeem wordt de warmte precies daar gericht waar ze nodig is. Extra pluspunt: u verkort de kooktijd tot 30 procent! Meer tijd en meer genot van lekker eten. Dat is een geweldig cadeau!
Een wereld van plezier: Combi Wave™ 3 in 1
Als u de Combi Wave™ 3 in 1 cadeau geeft deze kerst, legt u echt een veelzijdig keukenapparaat onder de boom. Het stijlvolle, praktische toestel is een heteluchtfriteuse, convectieoven en magnetron in één, waarmee u met gemak talloze favoriete gerechten bereidt en een grote portie genot creëert. Het bijbehorende kookboek biedt nog meer inspiratie voor heerlijke recepten. Het slimme Element iQ™-systeem is hier ook in opgenomen en leidt de warmte naar waar die op dat moment nodig is, zodat perfecte resultaten kunnen worden behaald. Tegelijk wordt het koken vereenvoudigd met voorinstellingen via aanraaktechnologie. Het resultaat: mooie momenten en meer tijd om ze te vieren.
Productinformatie
de Barista Express™Impress: Verkrijgbaar in geborsteld roestvrij staal, truffelzwart en zwart roestvrij staal, €829,90
2. De Oracle™Touch: Verkrijgbaar in geborsteld roestvrij staal, truffelzwart, sesamzwart en zwart roestvrij staal, €2.599,90
3. De Puck Sucker: Compatibel met de Sage Appliances Oracle- en Dual Boiler-serie. Past op Sage-portafilters van 58mm, €89,90
4. De Smart Oven™ Air Fryer: Verkrijgbaar in geborsteld roestvrij staal, €419,90
5. De Combi Wave™ 3 in 1: Verkrijgbaar in geborsteld roestvrij staal en zilverkleuren,€529,90
Alle toestellen zijn verkrijgbaar op sageappliances.be en bij geselecteerde retailers.
De herfst is in het land en daarmee ook het wisselvallige weer, tijd om die gelaagde looks uit de kast te halen! En hoewel de temperatuur daalt, voelt dit seizoen extra warm aan dankzij de good mood looks van Juttu! Ontdek de verschillende stoffen, herfstige kleuren en zachte patronen, die de nieuwe fall collectie in een on-trend seventies jasje gieten. Hoe al dat moois te combineren? Inspiratie hieronder!
Back to the base
Laagjes geven diepte aan je outfit, daarbij maakt het niet uit of je nu de voorkeur geeft aan een less is more-look, of liever voor een maximalistisch silhouet gaat. De nieuwe fall collectie van Juttu valt voor heerlijke herfstkleuren als oker, bruin, oranje, groen, geel en off-white en een warme seventies sfeer.
Unieke mid-layers
Unieke eyecatchers geven elke outfit meteen dat tikkeltje meer. Ga voor een look from the 70's book, met een extra jasje, zachte trui of gewaagde print.
Een knusse top layer
Een goede jas is onmisbaar in de koudere dagen én ideaal voor een statement look on the go. Werk je ge(s)laagde look af met een unieke trenchcoat voor een chique effect of voeg nog wat extra kleur toe, met een lange oversized winterjas.
Extra dimensie
Wat is een herfstlook zonder accessoires? Juttu maakt elke outfit meteen een pak vrolijker, met een vlotte mix van vrolijke sjaals, zachte handschoenen en warme mutsen. Comfort en instant happiness? Yes please!
Het leven van de moderne vrouw is druk: opstaan, de kindjes naar school brengen, werken, genieten van een wijntje terwijl je partner kookt,… Het is soms moeilijk om midden in de chaos tijd te maken voor jezelf en de dingen die je graag doet. Voldoende tijd buiten spenderen en ervoor zorgen dat je genoeg beweegt is bij veel mensen nog een werkpuntje. Gouden tip: een goede outfit werkt extra motiverend. Investeren in een paar nieuwe outdoor schoenen geeft je een extra push om die ene wandeling in het park niet langer uit te stellen. Met een outdoor capsulecollectie geeft het Duitse schoenenmerk Tamaris vrouwen die graag actief bewegen in de natuur, een duwtje in de rug. En dit op een stijlvolle manier.
Tamaris Active combineert fashion, femininity en functionality. De schoenen zijn uitgerust met verschillende technologieën zoals hielsteunen, dubbele zolen, waterdichte stof, GORE-TEX en veel meer. Zo zijn je voeten beschermd terwijl je er goed uitziet. De collectie heeft drie segmenten waarmee je op alles voorbereid bent: WALK, TRAVEL en HIKE.
WALK
De WALK schoen is jouw beste vriend tijdens een verkennende wandeling in de natuur. Het model is ontworpen voor activiteiten op vlakke terreinen, een bosuitstap bijvoorbeeld, maar ook voor een city trip met een aantal sportieve bezigheden op de planning. Met dit model maak je een echte fashion statement in de stad.
TRAVEL
De TRAVEL schoen is een allrounder die tijdens een reis gemakkelijk kan worden opgeborgen. Voor vrouwen die zich niet willen binden aan één specifieke activiteit, maar van alles graag willen verkennen, is dit de perfecte partner. Dit model is gemaakt voor middelzware trektochten op een gemengd terrein. Ideaal voor de avontuurlijke vrouw die haar hart en wanderlust volgt.
HIKE
Ben je een ambitieuze verkenner? Dan is HIKE hét model voor jou. Ontworpen voor grootse uitstappen in wilde landschappen, houdt het model jouw voeten beschermd en modieus. De bottinnen zijn comfortabel, waardoor ze perfect zijn voor lange afstanden, of het nu op een rotsachtige of op een gladde ondergrond is.
Het eerste Belgische merk van bio huidverzorging voor mannen. Clyde For Men biedt effectieve en natuurlijke huidverzorgingsproducten voor mannen. In september 2022 werd dit 100% Belgische merk gelanceerd met een gamma gezichtsverzorgingen dat recht naar de essentie gaat. Dat geldt voor zowel het product als het verpakkingsontwerp. Gecertificeerd bio, clean producten die voor 99% bestaan uit hypoallergene, vegan ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Kortom, huidverzorging met respect voor de huid, maar ook voor het milieu.
HET CONCEPT
Een eenvoudige en effectieve verzorgingsroutine.
De filosofie van Clyde For Men? Efficiëntie en eenvoud! Het merk biedt een routine die alle noodzakelijke producten voor een mooiere huid combineert met een minimum aan verzorging. Het geheim? Gerichte formules ontwikkeld door schoonheidsexperts, op basis van natuurlijke actieve bestanddelen die een antwoord bieden op de noden van alle huidtypes, zelfs de meest gevoelige. Het Clyde For Men assortiment bestaat uit vier essentials:
• Hydrateert, verzacht en kalmeert de irritaties van zelfs de meest gevoelige huid. - De huid is gekalmeerd, fris en gladder. - Zorgt voor een snel en blijvend gevoel van comfort.
SERUM TEGEN DONKERE KRINGEN 15ml - € 30
Vermindert zichtbaar donkere kringen en wallen. - Uw oogzone is gehydrateerd, fris en gekalmeerd.- Uw ogen zijn verjongd, verlicht en stralend.
ANTI-AGING GEZICHTSVERZORGING 50ml - € 50
• Verstevigt de huid en vermindert zichtbaar rimpels en fijne lijntjes. - • De huid is gladder, gehydrateerd en steviger.- • De gelaatstrekken zijn zichtbaar strakker en de teint frisser.
ANTI-AGING OOGVERZORGING 15ml - € 40
• Vermindert zichtbaar donkere kringen en verzacht wallen. - • De oogcontour is gehydrateerd, fris en gekalmeerd. - De blik licht op, straalt en oogt jonger.
DE FORMULES
Natuurlijke, gecertificeerd biologische en vegan formules.
Door samen te werken met experts op het gebied van schoonheid en mannencosmetica, kon Clyde For Men unieke formules ontwikkelen met 99% natuurlijke ingrediënten. Clean composities zonder enig schadelijk ingrediënt. De producten bevatten vernieuwende, sterk geconcentreerde actieve ingrediënten die voldoen aan de strenge certificeringen die van toepassing zijn op huidverzorgingen. Het merk is niet alleen bezorgd om het milieu, maar ook om de gezondheid van zijn klanten. Het gebruikt daarom enkel nuttige en niet-inflammatoire stoffen en ingrediënten. Dus geen parfums, oplosmiddelen, parabenen en andere agressieve bewaarmiddelen.
ONZE ENGAGEMENTEN
Clyde For Men is een geëngageerd en solidair merk, met een positieve impact op ons lichaam en het milieu.
• 1% VOOR DE PLANEET : Clyde for Men neemt deel aan het ‘1% for the Planet’-programma. Het merk doneert 1% van zijn omzet aan doelen die zich inzetten voor een beter milieu.
• MADE IN BELGIUM : Onze productie gebeurt lokaal, in een laboratorium in de Ardennen. De productie is 100% Belgisch en we zijn er trots op dat we het eerste Belgische merk met natuurlijke mannenverzorging zijn.
• RECYCLEERBARE VERPAKKING : Al onze verpakkingen zijn recycleerbaar en de doosjes zijn gemaakt van FSC-gecertificeerd karton. Het FSC-label is een certificatiesysteem voor bosbeheer. Op die manier garandeert FSC dat hout uit gecertificeerde bossen afkomstig is van legale en duurzaam beheerde houtwinning.
• DUURZAME LOGISTIEK : Onze logistieke partner kiest voor groene en duurzame oplossingen, zowel op het gebied van elektriciteitsverbruik, opslag, gebruikte materialen en transport.
Binnenkort wordt het gamma nog uitgebreid.
Clyde For Men wil niet op zijn lauweren rusten en zal in de nabije toekomst nieuwe producten lanceren. Een volledige nieuwe collectie met scheerverzorging, reinigingsproducten voor lichaam en gezicht en haarverzorging.
Belgisch modemerk CKS pakt vlak voor de feesten uit met een splinternieuw concept om haar klanten een nog betere service te bieden: CKS-lovers kunnen namelijk vanaf 20 oktober hun twee favoriete kostuums huren. Weg keuzestress, hallo feestopties!
CKS - FW22
Rent it, try it or buy it, het kan allemaal bij CKS! De concept stores van het Belgische modemerk in Antwerpen en Gent bieden er vanaf 20 oktober namelijk ook de unieke kans om kostuums te huren in plaats van te kopen.
CKS wil haar klanten steeds iets verrassends en vernieuwends aanbieden. Met de verhuur van onze statement pakken hopen we alle CKS-lovers een originele optie aan te bieden voor een leuke vriendinnenavond, dat ene personeelsfeestje of de aankomende feestdagen. Happy vibes met een happy look, daar gaan we voor!
Elly De Schutter, Marketing Manager CKS
Voorlopig start het concept met twee iconische kostuums - in het donkergroen en felblauw - maar een uitbreiding wordt in de toekomst niet uitgesloten.
Praktisch
Huur een driedelig pak, bestaande uit een blazer, blouse en broek of rok in blauw of groen, en betaal €30 voor vier dagen, hierna breng je het kostuum ongewassen terug. Krijg je maar niet genoeg van het pak? Je kan ervoor kiezen om het te kopen! Hierbij krijg je dan €30 korting op het totaalbedrag.
Wellness wordt vrijwel altijd in dezelfde adem genoemd als self care en me-time. Tot voor kort werd het sociale aspect echter weinig aangestipt, of zelfs volledig achterwege gelaten. Toch werd ons tijdens de afgelopen jaren echter pijnlijk duidelijk hoe gezond gezelligheid écht is. Ook het genieten van wellness en spa-faciliteiten kunnen we samen doen, op verschillende manieren. Weet jij welke sociale spa-ganger jij bent? Wellnessexpert Gervi zet je alvast op het juiste ontdekkingspad en doet drie wellnesstypes uit de doeken.
Love is in the 'spa-air': de romantische wellnesser
Ben jij diegene die graag eens voor iets anders kiest bij date night? Kom deze keer samen met je partner tot rust tijdens een at home wellnessmoment. Geef elkaar uitgebreide lichaamsmassages na een puffende saunasessie, mijmer samen over het leven met een glaasje bubbels in de hand of geniet van een DIY-gezichtbehandeling. De perfecte manier dus om na een drukke week samen te komen voor wat welverdiende, romantische quality time.
Family first, spa second: de verzorgende familiemens
Wellness is voor jou steeds een gezinsgebeuren, waar zelfs de allerjongsten deel van uitmaken. Wist je dat een deugddoend saunabezoek ook gezond kan zijn voor kinderen? Maak het nadien wat speelser en opteer voor een actievere wellnessactiviteit als zwemmen, want ook sport en beweging zijn vormen van zelfverzorging. Wanneer de spadag op zijn einde loopt, plof met z’n allen de zetel in en geniet van een hilarische familiefilm. Popcorn iemand?
Time to 'sparty': de vriendenspa-ganger
Snijd alvast verkoelende komkommerschijfjes, leg de badjassen klaar en voorzie je gasten van verfrissende drankjes tijdens een at home sparty. Of het nu ladies only, een mannenavond of open voor iedereen is, jij geniet graag in groep van een moment vol ontspannen vertier. Kruip met z’n allen de infraroodcabine in en ontdek wie de hitte het langst kan volhouden, om nadien af te koelen met een aangename babbel in de jacuzzi. Gezelligheid alom!
Gudrun, wereldleider in de ontwikkeling, productie, verpakking en commercialisering van Belgische pralines en truffels, ondertekent het Beyond Chocolate Charter. Hiermee bevestigt de Gudrun Group zijn duurzaamheidsdoelstellingen. Het Beyond Chocolate Charter werd in het leven geroepen als een algemene inspanning van chocoladeproducenten om chocolade duurzamer te maken.
De Belgische Gudrun Group is vooral succesvol als partner voor private label chocolade. Zo’n 180 miljoen pralines en 180 miljoen truffels worden jaarlijks wereldwijd gesmaakt. De business van Gudrun bestaat dan ook voor 95 procent uit export. De chocoladeproducent verdeelt de Belgische pralines en truffels met heel veel trots over de hele wereld. Daarom zet de organisatie zich ook in voor een duurzame chocoladeproductie. “Chocolates, we take it personally” is niet voor niets de slogan van Gudrun.
“Als Belgische chocoladeproducent zijn wij trots op onze lekkernijen die over de hele wereld gesmaakt worden. Trots is echter alleen gepast indien we ook bijdragen aan een betere wereld en een eerlijke chocolade-industrie”, zegt CEO Sofie De Lathouwer. “Wij willen meehelpen om heikele kwesties zoals kinderarbeid, ontbossing en uitbuiting van cacaoboeren aan te pakken en de chocoladesector beter en rechtvaardiger te maken. Daarom zijn we verheugd dit Beyond Chocolate Charter te mogen ondertekenen.”
Genieten met een gerust geweten
Door de ondertekening van het Beyond Chocolate Charter verbindt Gudrun zich er toe om de onrechtvaardigheden in de wereldwijde chocoladeproductie de kop in te drukken. Want zonder cacao krijg je geen chocolade, en dus ook geen (h)eerlijke Belgische pralines en truffels. “Onze producten zijn er om te delen en om zelf te genieten. Maar echt genieten kan pas als je weet dat je ook je verantwoordelijkheid neemt voor een betere wereld”, zegt De Lathouwer. “Samen met onze leveranciers, concurrenten, klanten en eindconsumenten dragen wij graag ons steentje bij. Vandaag zijn we reeds 95 procent gecertifieerd en het vraagt dus nog een extra duwtje om tot 100 procent te geraken in 2025. Als team engageren wij ons uitdrukkelijk om onze sector te verduurzamen.”
Een leefbaar inkomen voor alle cacaoboeren
Beyond Chocolate werkte concrete doelstellingen uit om de chocolademarkt eerlijker te maken. Zo moet tegen 2025 alle chocolade die in België gemaakt of verkocht wordt aan relevante certificeringsstandaarden voldoen of geproduceerd zijn aan de hand van interne duurzaamheidsprogramma’s. Tegen 2030 moeten alle lokale cacaotelers een leefbaar inkomen krijgen. Bovendien mag tegen dan de Belgische chocoladesector geen aandeel meer hebben in de globale ontbossing.
Duurzaamheid maakt deel uit van de strategie bij de Gudrun Group. Zo staan verspilling, upcycling, verantwoorde grondstoffen en verpakking steeds op de agenda van de directie. “Gudrun vierde onlangs zijn 80ste verjaardag. Indien we de komende 80 jaar willen blijven groeien, moeten we vooruit durven kijken en denken aan de jongere generaties. Niet alleen onze consumenten, maar ook onze food heroes die bouwen aan de toekomst”, aldus Sofie De Lathouwer.
Het denim van American Vintage ? Een waar instituut. Onze 100% katoenen stof is ontwikkeld om even soepel als zacht, — maar vooral ook duurzaam te zijn. Seizoen na seizoen ontwikkelen we nieuwe pasvormen, nieuwe fits. Voor elke stijl. Voor elk humeur.
Een stof met ons DNA
Onze garderobe? Allemaal basics. Een wit T-shirt, kleurige knitwear en (natuurlijk) de juiste jeans — de jeans die je ‘s morgens en ‘s avonds draagt, door de week en in het weekend. Het denim van AMV wordt vervaardigd van katoen : een natuurlijke, soepele en sterke stof tegelijk, gemaakt om een patina te krijgen.
Fits voor hem en haar, voor iedereen
Bij American Vintage zijn al onze fits zo ontworpen, dat ze zich aan iedere stijl aanpassen. 7 pasvormen voor haar : Voor de dames zijn er zeven mogelijkheden. De Carrot, om te beginnen, met een hoge taille en carrott pijpen — ook verkrijgbaar in de versie Big Carrot, met een kortere pasvorm. Voor een nauw aansluitende jeans en een duidelijk gevormd silhouet is er de Fitted. Voor het sigaretmodel gaan we naar de rechte jeans. De Straight Cropped jeans, met een lage taille en 7/8 lengte. De Straight Long jeans, met een hoge of late taille en altijd even tijdloos. De Straight Worker, met smalle, rechte pijpen en details geïnspireerd op de workwear (knopen voor bretels en een zak achter op de pijp). En tot slot de Big Straight, nieuw in de herfstcollectie van 2022 en nu al een must-have.
4 pasvormen voor hem: De heren kunnen uit vier modellen kiezen. De Carrot, comfortabel met zijn halfhoge taille en loose pasvorm. De Big Carrot, kort en wijd uitlopend, voor een stoere uitstraling. De Straight, een tijdloos en klassiek model. En de Straight Worker, die zijn lijnen heeft afgekeken van de Amerikaanse workwear garderobe.
Een meer verantwoorde productie
Ca. 50% van ons denim wordt geproduceerd in een gespecialiseerde Tunesische fabriek (LAWIC). Water en elektriciteit worden daar gerecycled. Het doel ? Minder broeikasgassen produceren en de chemische voetafdruk op het milieu verminderen en tegelijkertijd de arbeidsomstandigheden van de werknemers verbeteren. Al die factoren zorgen ervoor dat het voor onze items gebruikte denim de mens en de planeet respecteert, een stof om een leven lang te bewaren.