Een geavanceerde update van de Jazzmaster "Face-2-Face"-series
Een nieuw hoofdstuk gekenmerkt door technische virtuositeit: de Jazzmaster Face-2-Face III limited edition geeft een nieuwe draai aan het idee van de roterende horlogekast en voorziet de gelijknamige serie van een flinke dosis flair en een vleugje verfijning. Dit nieuwe horloge met dubbele wijzerplaat stelt horlogevakmanschap en creativiteit voorop. Een ingetogen versie van één van de belangrijkste Hamilton-creaties.
Hamilton Jazzmaster Face-2-Face III
Prijs - 2995€ - Kast - 44mm roestvrijstalen kast - Dikte - 17,25 mm - Aanzetbreedte - 22 mm
Wijzerplaat - Antracieten wijzerplaat met blauwe hulpwijzerplaat - Wijzers - Vernikkelde uren- en minutenwijzers met Super-LumiNova®, blauwe doorlopende secondewijzer
Uurwerk - H-41 automatische chronograaf met 60 uur gangreserve
Horlogeband - Bruine leren horlogeband met blauwe stiksels, roestvrijstalen vouwsluiting
Glas - Saffierglas met antireflectiecoating - Waterbestendigheid - 5 bar (50 m)
De hedendaagse glamoureuze amazone Godin weet alles over de kracht van bloemen. Olympéa Flora vangt haar energie in de meest intens vrouwelijke, subliem bloemige, lang aanhoudende verschijningsvorm ooit van de goddelijke geur van Paco Rabanne, belichaamd door het onverschrokken in Nederland geboren supermodel Luna Bijl.
In de nieuwe geur verenigt een felroze boeket een doornige roos met een pioenroos met frisse bloemblaadjes, die twee goddelijke kanten van de vrouwelijkheid van Olympéa uitdrukt, gevaarlijke bloemen die in volle bloei zwart en roze kleuren in haar geheime tuin.
De geur : de kracht van bloemen.
Felle roze roos. Zoete zwarte bes. Frisse, in bloei komende pioenroos. Olympéa Flora, intens vrouwelijk en bloemig, is ontworpen door twee jonge vrouwelijke parfumeurs, Fanny Bal en Nelly Hachem, met als doel “een bruisende en inspirerende visie op de Godin Olympéa.”
Om de vurigheid en het mysterie van de bloemengodin uit te drukken, hebben zij ervoor gekozen om Olympéa te interpreteren als “een goddelijke chypregeur”, de meest elegante geurfamilie, die tonen van fruit, bloemen en hout met elkaar verenigt.
Het fantastische bloemige hart van Olympéa Flora is een overdosis frisse roze rozen en pioenrozen in volle bloei, met in de hoofdrol twee schitterende rozenextracten. Rose Essential wordt gewonnen via een uniek upcycling extractieproces en bevat alle geurmoleculen van levende rozenblaadjes, zodat de geur van de verse bloem behouden blijft. Rosa Damascena absolute biedt een rijker, kruidiger aroma. De met de hand geoogste rozen zijn op verantwoorde wijze geteeld in Isparta in Turkije. Om de roze bloemblaadjes in de geur een oppepper te geven, hebben de parfumeurs ze besprenkeld met sprankelende roze peper, waarvan de pittigheid doet denken aan de doornen van de roos.
Een verrukkelijk akkoord van zwarte bessen versterkt de fruitige tonen van het weelderige bloemenboeket. De weelderige mix is verpakt in zachte, zoute vanille - de kenmerkende noot van Olympéa. Fluweelzachte patchoeli, op verantwoorde wijze geteeld in Indonesië en opnieuw gedistilleerd om de meest verfijnde facetten te benadrukken, weerspiegelt de felle vrouwelijkheid van de bloemengodin. Een langdurig spoor van muskusachtig kasjmierhout voegt een zweem van elegantie en mysterie toe.
De natuurlijke ingrediënten van Olympéa Flora zijn op verantwoorde wijze gewonnen, waardoor de duurzaamheid en traceerbaarheid ervan is gegarandeerd, lokale gemeenschappen worden ondersteund en milieubewustzijn wordt bevorderd. De geur is dan ook 100% veganistisch en 87% natuurlijk.
De flacon : een levendige combinatie van zwart en roze.
De flacon van Olympéa Flora neemt een gedurfde wending ten opzichte van de vorige versies en is in zwart gehuld om de levendige roze-felroze kleur van het parfum te benadrukken. De zwarte orchidee en tropische bladeren sieren het luxueuze, zware, ronde glas van de flacon en vormen een knipoog naar de heerlijke, kenmerkende vanillegeur van Olympéa. Glanzende zwarte vleugels van laurier omlijsten de flacon, met daarop een gladde, glanzend zwarte dop met een schitterend goud accent. Aan de voet vangt een felroze accent het licht en versterkt de intense roze tint van de geur. Elegant, vurig en perfect voor een bloemengodin.
De campagne: Eerbetoon aan de moderne amazone godin.
Het nieuwe gezicht van Olympéa sinds 2022 is meer dan een supermodel. De beeldschone, in Nederland geboren Luna Bijl is de belichaming van vrouwelijkheid voor Paco Rabanne. Ze is vastberaden, sterk en vrolijk, een moderne amazone en geboren pionier die haar hele leven motorcross heeft beoefend en een kickbokser is waar je rekening mee moet houden. Gehuld in de kenmerkende metallic jurk van Paco Rabanne en de zwarte leren jas van een moderne amazone, voert Luna samen met een grotere cast van atleten de Olympéa campagne aan, in de door Airton Carmignani, alias Tino, geregisseerde film. Tino gaat zelfs verder en vertaalt het heldendom naar de uitdagingen die dagelijks overwonnen worden. De indrukwekkende film wordt vertoond in combinatie met het zelfverzekerde, kracht bijzettende nummer "Greatness" van de in L.A. gevestigde rapper Vo Williams, geïnspireerd door degenen die een schijnbaar onrealistische droom omzetten in compromisloze grootsheid.
De Olympéa-campagne van Paco Rabanne is een verhaal van sublieme kracht en is een eerbetoon aan alle gepassioneerde, gezaghebbende vrouwen, echte godinnen die hun prestaties erkennen en trots zijn op hun duurzame reis. Het draait allemaal om de belichaming van de meest vurige, krachtige aspecten van vrouwelijkheid.
OLYMPÉA FLORA is vanaf 30 januari 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 80ml €152,65 - OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 50ml €118,80 - OLYMPÉA FLORA Eau de Parfum Spray 30ml €83,35
Het summum van intensiteit van Invictus. Een krachtig elixir dat is gemaakt om de grenzen van de overwinning tot het uiterste te verleggen. Met Invictus Victory Elixir, de nieuwe krachtige herengeur van Paco Rabanne, is de tijd gekomen om te profiteren van het moment. Stap in de schijnwerpers. Koester je moment van onsterfelijkheid.
De nieuwe, intense verschijningsvorm van de legendarische geur van Paco Rabanne is een rijke, krachtige en lang aanhoudende nectar van kruidige houtsoorten en sprankelende frisheid en is de ultieme uitdrukking van de overwinning.
Houd nooit op met winnen. Invictus Victory Elixir van Paco Rabanne.
De nieuwe geur, een nog rijkere, meer geconcentreerde, intense versie van de bestseller Invictus Victory van Paco Rabanne, is een kostbaar amberachtig, houtachtig, kruidig elixer. Een geur waarin krachtige, sterk geconcentreerde ingrediënten worden gemengd voor maximale intensiteit.
“Voor deze creatie was het belangrijk om het erfgoed van Invictus te behouden”, zegt Anne Flipo, een van de drie meester-parfumeurs die de nieuwe geur gezamenlijk hebben samengesteld. “Het sterke DNA is nog steeds aanwezig in Elixir, terwijl het nu een nieuw, onweerstaanbaar donkerder aspect heeft.” Als de geur zich opent, versterkt een golf van frisheid de aromatische lavandin uit de Provence met de kracht van groene kardemom en de knapperigheid van zwarte peper. Dan vermengt de houtachtige weelde van Indonesische patchoeli - een nieuwe, mannelijke toevoeging aan het signatuur van Invictus Victory -zich met donkere, mysterieuze wierook, dat met de hand is geoogst in Somaliland.
“Ik wilde de mysterieuze kant van de geur vastleggen door de al aanwezige toets van wierook in Invictus Victory te versterken”, vertelt Nicolas Beaulieu, de tweede meester-parfumeur van de geur.
"Voor de compositie van de nieuwe geur Invictus Victory Elixir heb ik de tonkaboon bewerkt als een likeur om een concentraat van de meest nobele aspecten te bereiken”, vult Domitille Michalon-Bertier aan, de derde meester-parfumeur van het trio.
De heerlijke nectar van deze tonkaboon likeur voegt diepte en elegantie toe aan een verrukkelijke overdosis vanille afkomstig uit Madagaskar. Invictus Victory Elixir van Paco Rabanne. De geur van de overwinning is nog nooit zo verslavend geweest.
De natuurlijke ingrediënten van Invictus Victory Elixir zijn op verantwoorde wijze gewonnen, waardoor de duurzaamheid en traceerbaarheid ervan is gegarandeerd, lokale gemeenschappen worden ondersteund en milieubewustzijn wordt bevorderd. De geur is daarnaast 100% veganistisch en 90% natuurlijk.
De flacon: het ultieme icoon van Overwinning.
De iconische Invictus flacon bundelt al zijn kracht in een nieuwe elegant gelakte trofee die de intense rijkdom uitstraalt van het Elixir dat hij bevat. De gouden V van Victory, die het krachtige winnende DNA van de geur benadrukt, is in het glas gegraveerd en steekt af tegen een gelakt kleurverloop van zwart naar donkerblauw. Een glanzende zwarte dop vormt de kroon op de overwinningsbeker. Op de luxe matzwarte verpakking zijn voor het eerst de iconische vleugels van Invictus in het goud tegen een diepblauwe achtergrond.
De campagne: Nog steeds een Winnaar.
Het nieuwe frisse gezicht van Invictus is een opkomende NBA-ster, de professionele basketballer Jalen Green van de Houston Rockets. Een innemende starende blik, een aanstekelijke energie en nog belangrijker, een motivatie die verbazingwekkend is om te zien: de Californische atleet is het nieuwe gezicht van het huidige basketbal. Hij is vergeleken met grootheden als Kobe Bryant, en zijn reis, op en naast het veld, is nog maar net begonnen. In de spectaculaire Invictus-campagne, geregisseerd door Airton Carmignani, alias Tino, staat Jalen Green naast grote sportlegendes uit het verleden, zoals Jesse Owens en John McEnroe, die jonge legendes van nu voor altijd inspireren. Tino gaat zelfs verder en vertaalt het heldendom naar de uitdagingen die dagelijks overwind worden.
De indrukwekkende film wordt vertoond in combinatie met het zelfverzekerde, kracht bijzettende nummer "Greatness" van de in L.A. gevestigde rapper Vo Williams, geïnspireerd door degenen die een schijnbaar onrealistische droom omzetten in compromisloze grootsheid. Meer Invictus dan dat wordt het niet.
Invictus Victory Elixir is vanaf 30 januari 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. INVICTUS VICTORY ELIXIR Parfum Intense Spray 100ml €141,90 - INVICTUS VICTORY ELIXIR Parfum Intense Spray 50ml €107,10
Laat gezonde probiotica van YOKUU het werk voor jou doen deze lenteschoonmaak! Een proper huis is geweldig, maar poetsen zelf? Not so much. Schoonmaken staat bij weinig mensen hoog op de bucketlist: het duurt lang, is intensief en als je met traditionele producten kuist ook niet zo gezond of duurzaam. Maar geen zorgen, dankzij YOKUU is dat alles in 2023 verleden tijd. De Belgische schoonmaakpionier zet in zijn producten namelijk goede bacteriën aan het werk. De gezonde probiotica breken tot zeven dagen na elke poetsbeurt actief vet, vuil en andere vieze geurtjes af. Kortom: een gezondere leefomgeving, minder poetsen en meer tijd voor leuke dingen. What's not to love?
Natuurlijk schoonmaken met YOKUU
Traditionele schoonmaakmiddelen doden tot 99% van de bacteriën. Klinkt heel gezond, toch? Jammer genoeg is niets minder waar. Overmatig gebruik verstoort namelijk onze natuurlijke balans met microben wat uiteindelijk leidt tot gezondheidsproblemen. Kuisproducten die leiden tot ademhalingsproblemen of je handen uitdrogen zijn hier slechts twee voorbeelden van. De Belgische start-up YOKUU brengt hier met hun natuurlijke producten met miljarden gezonde bacteriën verandering in.
Vlaamse oprichter en bio-ingenieur Joris Jansen: "Waarom steriele oppervlakken creëren, wanneer goede bacteriën juist kunnen helpen bij de dagdagelijkse schoonmaak? In onze Belgische bossen zijn miljarden soorten bacteriën aanwezig die organisch afval op een natuurlijke manier uit de weg ruimen. Met YOKUU zetten we vijf verschillende bacteriestammen in die optreden als microscopische schoonmakers. Hierdoor worden niet alle microben in huis gedood, maar wordt er juist een gezonde microflora in huis ondersteund".
Zet vijftien miljard bosbacteriën aan het werk!
De YOKUU kuisproducten bestaan uit bruistabletten (in parelvorm) of poeders die in navulbare sprayflacons worden gevuld met water. In het YOKUU assortiment vind je hervulbare alles-, badkamer- en glasreiniger sprays, alsook gezonde vloerreiniger, vaatwastabletten en probiotische wasstrips. Alle producten zijn 99% vegan, kind- en diervriendelijk en bevatten geen microplastics. Daarnaast zijn alle verpakkingen volledig natuurlijk en bestaan de herbruikbare flessen uit hoogwaardig plastic voor een lange gebruiksduur.
Hoe werkt het? De parel wordt met kraanwater opgelost in een herbruikbare fles. Spray vervolgens op het oppervlak en veeg het vuil weg. Daar stopt het echter niet. Bij elke schoonmaakbeurt blijven 15 miljard goede bacteriën uit het bos achter die langdurig je oppervlakken nareinigen zonder dat je zelf iets extra moet doen! Handig toch? Met één parel kan je tot wel 3 maanden probiotisch poetsen.
Een all-in-one starterkit met alles-, badkamer-, glas- en vloerreiniger, vaatwastabletten en wasstrips is verkrijgbaar voor €67,95.
Daarnaast heeft YOKUU ook 'levende vaatwastabletten'. Ze bevatten probiotica die rechtstreeks afkomstig zijn uit het bos. In de natuur zuiveren deze bacteriën water, en ook in je vaatwas zijn ze super effectief in het elimineren van vuil en geuren. Geen oplosbare microplastics of wegwerpplastics meer, wel miljarden zuiverende bacteriën! 45 stuks (online verkoop) / 30 stuks (retail) Adviesprijs: €17,95
De nieuwste aanwint in het YOKUU assortiment: YOKUU's probiotische wasstrips. Klaar voor de meest eenvoudige was ooit? Gooi gewoon een strip in de was - ongeacht het type kleding, de kleur of de wastemperatuur. De strips zitten boordevol goede bacteriën om je kleding een ultradiepe reiniging te geven. Daarenboven werken ze ook perfect om muf geurende kleren en wasmachine tegen te gaan. Adviesprijs: €12,95 voor 32 stuks
Praktisch
De YOKUU-schoonmaakproducten zijn verkrijgbaar in verschillende winkelpunten, waaronder BioPlanet, en via de webshop www.yokuu.be.
Van 16 tot en met 19 februari staat heel Brussel in het teken van het Bright Festival. Op het programma staan drie routes door verschillende Brusselse gemeenten, goed voor meer dan twintig schitterende, artistieke lichtinstallaties. En dat is nog niet alles. Dit jaar staan de spotlights gericht op art nouveau en is er een nevenprogramma in een aantal Brusselse musea. Een blik op de nieuwe installaties.
Het Brussels lichtfestival Bright vindt plaats van 16 tot en met 19 februari. Ook dit jaar staan er verschillende wijken in de kijker. Voor deze editie gaat het om de Europese wijk, de Koningswijk en Schaarbeek. Op de routes staan ronduit schitterende lichtinstallaties opgesteld. Van monumentaal, over immersief tot licht poëtisch. Allemaal het werk van gerenommeerde artiesten uit binnen- en buitenland. Een idelae uitstap voor een heerlijke winteravond.
Nieuwigheden
Tijdens deze editie kan je kennismaken met meer dan twintig nieuwe lichtinstallaties. Er is ook een nieuwe route bij. Voor het eerst trekt het Bright Festival naar de gemeente Schaarbeek. Ook nieuw is de speciale aandacht voor art nouveau. Want het Bright Festival doet mee met Art Nouveau Brussels 2023 en richt de spots op het rijke architectuurerfgoed uit de art-nouveauperiode.
Dit jaar is er bijzonder veel te doen. De programmering is gericht op bezoekers van alle leeftijden. Naast de lichtinstallaties zijn er museumnocturnes en rondleidingen. Zo kan je Brussel op een bijzondere manier ‘by night’ beleven. Keuze genoeg tijdens de vier avonden van het Bright Festival.
Een eerste overzicht van de lichtinstallaties op het Bright Festival.
Europese wijk
ABYSS – Module (FR) – Triomfboog in het Jubelpark - een werk dat je naar de diepste oceanen brengt. Je bevindt je ergens tussen de legendarische wereld van Nautilus en de mysterieuze waterfauna van de diepzee. ABYSS intrigeert en fascineert.
Marbles - Gertjan Adema (NL) – Leopoldpark - Gertjan Adema is sinds 2018 aan de slag als lichtkunstenaar. Voor deze kinetische installatie maakte hij gebruik van speelgoed. Hiermee wil hij een speelse en meditatieve sfeer opwekken. Met de installatie ‘Marbles,’ speelt de kunstenaar volop met herhaling in de geometrie en met de beweging.
The Great Indecision Council – Romain Tardy (FR) - Jean Reyplein - kunstenaar Romain Tardy maakte een zelfportret van de huidige Belgische samenleving aan de hand van de populairste zoektermen in Google Search en Google News. Die zet hij in realtime om in visuele prikkels en geluidssignalen.
Walk Under Flowers – Illuminist (DE) - Jubelpark - De Duitse kunstenaar Peter Grotz en zijn team zijn al meer dan twintig jaar een begrip bij onze oosterburen. Maar ook ver buiten Duitsland doen hun objecten van lucht en licht het heel goed. Al hun installaties zijn uniek omdat ze telkens weer nieuwe vormen creëren en combineren.
Utopia* - THÉORIZ studio (FR) - Museum Kunst & Geschiedenis - Utopia is een monumentale immersieve en interactieve beleving. De installatie in het Museum Kunst & Geschiedenis is het werk van de Franse kunst- en technologiestudio THÉORIZ. Je komt er terecht in een virtuele wereld die tegelijk speels en contemplatief is.
Koningswijk
MAPP – AlexP (NL) - Sint-Goedeleplein - een afkorting van Mapping At Private Properties, een interactief en mobiel pointand-shoot-videomappingsysteem. Er wordt geprojecteerd vanaf een ouderwetse kinderkoets.
Patterns in Nature – AV Extended/TETRO (FR) - Sint-Michiels- en SintGoedelekathedraal - De mapping van de kathedraal vertelt in vijf hoofdstukken welke trajecten en welke paden de natuur ons biedt. Eigenlijk gaat het om een synthese tussen biologie, natuurgeschiedenis, wiskunde en wetenschap, allemaal ten dienste van de kunst.
Dynamic Light Stripes – OLAB (PT) - Baron Hortastraat - Interactiviteit, dat is het sleutelwoord in het werk van OLAB. In deze installatie kunnen tot acht mensen tegelijkertijd in interactie treden met het werk.
Menschen – Philippe Morvan (BE) – Europakruispunt - Het werk Menschen werd oorspronkelijk gepresenteerd in Leipzig in 2019. Dat gebeurde bij de 30ste verjaardag van de vreedzame revolutie van 1989. Het is een eerbetoon aan de demonstranten van toen. De installatie bestaat uit 960 zaklampen die in een luchtcirkel zijn opgesteld. Elke zaklamp staat voor een persoon. De lampen komen uit een dertigtal Europese landen en staan symbool voor de culturele diversiteit van ons continent.
Unframed* – Design Lab (TUN) – Muziekinstrumentmuseum - Unframed is een immersieve installatie. Je verkent er de grenzen van onze perceptie. Dat gebeurt via het prisma van de art nouveau.
Sibelga Bright Market - Sibelga, Spullenhulp & visit.brussels - De Sibelga Bright Market is toe aan z’n tweede editie. Daarvoor sloegen Sibelga, Spullenhulp en visit.brussels de handen in elkaar. Op deze avondmarkt kunnen de bezoekers beschadigde verlichting volledig gratis laten herstellen of tweedehands verlichting kopen.
Mont des Arts – Antoine Goldschmidt & LSE (BE) - Kunstberg - Brussels kunstenaar Antoine Goldschmidt en LSE (Laser System Europe) sloegen de handen in elkaar voor de monumentale installatie ‘Mont des Airs’. Het kunstwerk maakt perfect gebruik van de bijzondere architectuur van de Kunstberg.
Reset Immersive, Whispering Lights – Reset - Een immersieve expo die zorgt voor een speelse duik in digitale kunstwerken die nooit eerder in Brussel te zien waren. De tentoonstelling vindt plaats op een plek die een beetje vreemd aandoet en lange tijd werd verwaarloosd.
Schaerbeek
Evanescent –Atelier Sisu (AUS) - Brusiliaplein - Evanescent is een adjectief dat verwijst naar de vergankelijkheid en het onvatbare. De installatie is een tijdelijke omgeving van licht en geluid die de vluchtigheid van het leven visueel weergeeft in de vorm van een zeepbel.
Limbes – Nico Neefs (BE) - Sint-Servaaskerk - Limbes is een installatie waar je helemaal in opgaat en die je doet nadenken over onze relatie met tijd, het leven en onze aanwezigheid op aarde. Er zweven lichamen rond aan verschillende snelheden als een eeuwigdurend ballet.
GreenArt Project – groepswerk (BE, FR & GR) – Ecole n°1-school - Franse en Griekse kunstenaars met een geestelijke beperking werkten samen met leerlingen van basisschool Ecole n° 1 in Schaarbeek aan een multidisciplinair groepswerk.
GreenArt Project is een gezamenlijke creatie van kunstenaars van ESAT Ferme de Chosal (Frankrijk), de organisatie Margarita (Griekenland), de vzw Patrimoine à roulettes en de leerlingen van het tweede en vijfde leerjaar van de gemeentelijke basisschool Ecole n°1 in Schaarbeek.
For iTernity - Katja Heitmann (DE)- Lehonplein - een audiovisuele installatie geïnspireerd op het bekende soloballet ‘De stervende zwaan’ van Mikhaïl Fokine. De zwaan werd geüpload naar de cloud. De muziek die je hoort is het ‘Requiem’ van Mozart, gezongen door de Californische zeilster Trisha Paytas.
Wheels of light – Bike for Brussels (BE) – Josaphatpark - Brussel Mobiliteit presenteert ook een werk op het Bright Festival. Het werd ‘Wheels of light’ in het kader van Bike for Brussels . Een interactieve installatie van 12 lichtgevende bomen die verbonden zijn met fietstelpalen.
Digital Modern Art – Tyrell, Matthieu Beghin, Ofer Smilansky, MagicStreet (BE) – Brusiliatoren - Digital Modern Art brengt digitale kunst, art nouveau en modernistische architectuur samen.
Heritage Metaverse* – Zoan (FIN) - School Ecole n°1 - Het publiek wordt ondergedompeld in de digitale versie van het Turku van 1827. De voormalige hoofdstad van Finland werd in de 19e eeuw verwoest door een grote brand. Dankzij de nieuwste XR-technologieën en Heritage Metaverse komt Turku weer tot leven.
* De lichtinstallaties Utopia, Unframed en Heritage Metaverse zijn de 3 winnaars van de wedstrijd HERITAGE LIX 2022 van visit.brussels, een Europees programma dat makers van immersieve erfgoedervaringen helpt lanceren.
Al enkele jaren levert het Bright Festival extra inspanningen om de impact op het milieu zo laag mogelijk te houden. • Er werden alleen kunstenaars geselecteerd die ecologisch verantwoord te werk gaan; • De geselecteerde projecten werken met energiezuinige verlichting of energie uit hernieuwbare bronnen; • Het festival is makkelijk met het openbaar vervoer bereikbaar en promoot actieve mobiliteit. Sinds 2021 financiert het Bright Festival koolstofarme projecten om de emissies te neutraliseren die niet konden worden gereduceerd (waterkrachtproject en bosbeschermingsproject).
Trend: Roadtrippers vooral op zoek naar natuurpracht en actieve vakanties
Noorwegen, Mexico, de Azoren en IJsland als opkomende roadtripbestemmingen voor 2023
Voor 2023 wakkert de reislust aan en dat merkt autohuurspecialist Sunny Cars in het aantal autohuurreserveringen. Roadtriplanden Spanje, de VS, Zuid-Afrika en Canada worden op dit moment het meest geboekt voor 2023. Naast klassiekers, gaan reizigers in 2023 ook op zoek naar verrassende nieuwe bestemmingen voor de ultieme roadtrip. De strafste stijgers ten opzichte van 2019 zijn Noorwegen, Mexico, de Azoren (Portugal), en IJsland. Ook Griekenland, dat altijd al favoriet was onder de roadtripbestemmingen, lijkt dit jaar een opmars te maken met een sterke stijging in het aantal vroegboekingen.
Natuurpracht en actieve uitdagingen in de lift
Dat we alsmaar vaker op zoek gaan naar prachtige natuur en actieve vakanties kan een verklaring zijn voor de opvallende stijgers ten opzichte van pre-coronajaar 2019. Zo is koploper Noorwegen zo'n twaalf keer groter dan België met slechts de helft van het aantal inwoners. Je wordt er dan ook getrakteerd op een heerlijk gevoel van ruimte, schitterende natuur en een eindeloze kustlijn. Het is de ideale roadtripbestemming voor wie graag van de ene natuurpracht in de andere tuimelt, vanuit een huurauto, kajak of al wandelend tijdens een meerdaagse trektocht. Ook het schiereiland Yucatan in Mexico leent zich perfect voor een roadtrip langs parelwitte zandstranden, verborgen cenotes en kleurrijke steden. Bovendien zorgt het heerlijke klimaat voor een welgekomen portie winterzon. Verrassende stijger nummer drie zijn de Portugese Azoren, wederom vooral bekend om hun prachtige natuur. De eilanden zijn een paradijs voor wandelliefhebbers, maar je kunt er ook walvissen spotten en genieten van charmante dorpjes of thermische baden. São Miguel is het grootste van de 17 eilanden en is het start- en eindpunt van je roadtrip.
Winterzonbestemmingen en de Amerikaanse Westkust
Koplopers bij de vroegboekingen blijven Spanje, de VS en Zuid-Afrika. In Spanje zijn het vooral de winterzonbestemmingen als Malaga, Tenerife en Alicante die het op dit moment bijzonder goed doen. Overwinteren onder de Spaanse zon, inclusief huurauto, blijkt opnieuw volop in trek. Winterse temperaturen en hoge gasprijzen zorgen allicht voor de extra boost dit najaar. Daarnaast lonkt in de VS vooral de Westkust als ultieme roadtripbestemming. Roadtrippen langs de prachtige nationale parken, de indrukwekkende kustlijn en steden als San Francisco en LA ontdekken blijft voor velen de ultieme roadtripdroom. Ook Zuid-Afrika is een van de meest geliefde bestemmingen voor roadtrippers, zeker in onze wintermaanden. Een van de populairste Zuid-Afrikaanse roadtriproutes is ongetwijfeld de Tuinroute die je van Kaapstad naar Port Elizabeth voert langsheen prachtige natuurgebieden en stranden. Ook de panoramaroute in het noordoosten is een voltreffer voor liefhebbers van adembenemende uitzichten en bijzondere rotsformaties. Meer roadtripinspiratie? Neem een kijkje op de Sunny Blog.
Vroeg boeken loont ook in 2023
Op dit moment ziet Sunny Cars een duidelijke trend naar vroegboekingen. De schaarste aan huurauto’s en de daaruit voortvloeiende prijsstijgingen, vooral in de zomermaanden van 2022, lijken er dus voor te zorgen dat reizigers hun huurauto al vroeger reserveren, bij aanvang van hun vakantieplannen. Ook voor 2023 verwacht Sunny Cars dat de prijzen voor huurauto's hoger zullen zijn dan voor corona, omdat de beschikbaarheid op de topbestemmingen niet meteen zal toenemen. “Toch zullen we bij Sunny Cars, dankzij onze vele langdurige samenwerkingen met lokale autoverhuurders, ook op piekmomenten voldoende auto's kunnen aanbieden," zegt Hans Knottnerus. "Al raden we vakantiegangers wel aan om hun huurauto vroeg te boeken, zeker om de prijs veilig te stellen. Bovendien kun je bij Sunny Cars ook in 2023 gratis annuleren tot 1 uur voor huuraanvang."
"Ondanks de moeilijke jaren voor toerisme en het tekort aan huurauto’s, hebben we in 2022 een goed herstel van de boekingen gerealiseerd,” benadrukt Hans Knottnerus, Managing Director van Sunny Cars in Nederland & België. Met 600.000 boekingen heeft autohuurspecialist Sunny Cars dan ook een sterk boekjaar (1 november 2021- 31 oktober 2022) achter de rug. Dat cijfer ligt weliswaar lager dan in recordjaar 2018/2019 (800.000 boekingen), maar aanzienlijk hoger dan de coronajaren 2019/2020 (219.000 boekingen) en 2020/2021 (342.000 boekingen). Zoals gewoonlijk noteerde Sunny Cars vooral hoge boekingsaantallen voor de maanden mei, juni en juli, maar deze werden afgelopen jaar voor het eerst zelfs overtroffen door boekingen in september en oktober.
Floris van Bommel is niet enkel gekend voor zijn creatieve knipoogjes zoals de geheime boodschappen op de zolen en de variërende Floris labels, maar ook voor zijn opvallende modellen. Elk seizoen opnieuw biedt het Nederlandse schoenmerk on-trend schoenen van premium kwaliteit, en dit altijd met een gewaagd kantje. De SS23 collectie is dan ook niet anders. Het is een collectie voor durvers en doeners die graag een stap in de wereld zetten en dit in comfortabele, kwaliteitsvolle schoenen. Ontdek de indrukwekkende modellen van de SS23 collectie.
In de jungle
Het is tijd om je wilde kant naar boven te laten komen, want komende zomer draait het allemaal rond schoenen met dierenprints. Floris van Bommel introduceert in zijn SS23 collectie verschillende modellen met een stijlvolle print: van cowboy boots tot platform sandalen. Door het gebruik van soepel leer ervaar je ultiem comfort, en de on-trend modellen zorgen ervoor dat je helemaal modebewust de deur uit kan. The best of both worlds.
Feller dan de zon
Het tijdperk van dopamine dressing is duidelijk nog lang niet voorbij voor Floris van Bommel. In de collectie worden verschillende opvallende kleuren gebruikt, en de rode draad is duidelijk: hoe feller, hoe beter. Net door die verscheidenheid aan modellen slaagt het Nederlands merk er in om voor iedereen felle kleuren toegankelijk te maken. Kies je favoriete kleur en geef je neutrale outfit een upgrade deze lente en zomer!
(Her)opkomst van de loafer
Soms besef je niet dat iets weg is geweest tot het terug is. Net als bij de loafer! Het klassieke model is terug en in alle mogelijke kleuren en variaties. Voor ieder wat wils kan hier letterlijk genomen worden, want Floris van Bommel slaagt er dit seizoen in om aan elke loafer een andere je ne sais quoi toe te voegen. De perfecte instapper om de warmere dagen in te gaan.
Er is een nieuwe chef in de keuken en die laat zich inspireren door de pracht en kracht van de natuur rondom ons. Keukenspecialist ixina tipt n.a.v. Batibouw ’23 de nieuwste trends in keukenland en daar domineren mineraal design en zachte houten invloeden. Wandel mee langs bergen en wouden en laat je verrassen door de nieuwste smaakmakers.
De minerale look aan zet
Van de marmergroeve aan de voet tot de hoge grijze pieken in de hoogte, mineraal design wordt gepuurd uit de vele facetten van natuurlijk gesteente. Een tijdloze look die uitwaaiert van erg klassiek tot industrieel modern. We zien mineraal gesteente en dito prints in de keuken vooral op spatwanden en keukenbladen. Enkele grote voordelen van de mangemaakte t.o.v. de natuurlijke variant zijn vooral de gebruiksvriendelijkheid (denk aan kras- en vlekbestendigheid), het onderhoud en uiteraard de prijs.
Allround hout
Iets lieflijker en zachtaardiger oogt hout in de keuken. Een klassieke optie als eik – met een grijzige revisited versie van ixina in de vorm van de nieuwe Bergamot-fronten – blijft het goed doen in de traditionele Belgische keuken. De Belg verkiest modaal genomen een neutrale keuken met de toevoeging van wat wit of zwart. Maar ook wie zich wat verder op de kleurenkaart riskeert, vindt een solide basis bij houten fronten. De 2023-trendkleuren groen en blauw combineren wonderwel met deze naturelle look.
ixina x Batibouw
In maart is het uitkijken naar de lentezon, maar ook naar de nieuwe editie van Batibouw. Van dinsdag 14 t.e.m. zondag 19 maart 2023 opent Brussels Expo weer de deuren voor elke bezoeker met een baksteen(tje) in de maag. Ook ixina tekent er weer present en dit jaar zelfs met een stand van maar liefst 185 m2. Om de passant volledig onder te dompelen in de ixina-wereld, bouwt de Belgische keukenspecialist een tijdelijk appartement, inclusief keuken, bijkeuken, ontbijthoek, werkhoek, enz. Bel gerust eens aan op stand nummer 11224.
Stacaravan of vakantiechalet in eigen land steeds populairder als tweede verblijf
Dat de Belg als een blok valt voor de charme van eigen land wordt nogmaals bevestigd. Parador Vakantieparken, een van de grootste onafhankelijke vakantieparkgroepen in de Benelux, merkt een opvallende stijging van 25% in de reservaties voor komende zomer. Daarnaast schaft de Belg ook meer en meer een eigen stacaravan of chalet aan. De redenen daarvoor zijn de huidige energiecrisis, de stijgende prijzen van vliegtickets en het milde klimaat van tegenwoordig.
Parador Vakantieparken beschikt over zeven verblijf- en vakantieparken in België en Nederland. Elk kennen ze hun eigen charme met telkens een verrassend aanbod aan recreatie. Zo is er in Nederland bijvoorbeeld Vakantiepark Duinzicht. Gelegen in Koudekerke, op een steenworp afstand van het uitgestrekte Zeeuwse zandstrand. In de Ardennen vind je dan weer Verblijfpark Ardinam, vlakbij Dinant, Couvin en Chimay. Ieder vakantiepark weet het hart van de Belg op z’n eigen manier te veroveren.
25% meer boekingen dan in januari 2022
Parador Vakantieparken vatte 2023 aan met een mooie vroegboekkorting van 15%. En dat laat zich meteen voelen in de boekingen. In vergelijking met januari 2022 werd er deze maand al 25% meer geboekt op de huuraccommodaties en kampeerplaatsen van Parador voor aanstaande zomervakantie. “Met de huidige energiecrisis en de prijzige vliegtuigtickets lijkt het toch dat de Belg op zoek is naar een vakantie dichtbij huis. We kennen in België ook een steeds milder wordend klimaat, dus het is niet onlogisch dat de Belg kiest voor een vakantie in eigen land. Daarnaast is de stijging ook nog steeds een uitloper van de coronacrisis, wat toch de 'mindset' van veel mensen heeft veranderd”, vertelt Marie Fransen van Parador Vakantieparken.
Ook stijgende interesse in verkoop stacaravans en chalets
Er wordt niet alleen gehuurd voor komende zomer, er wordt ook gekocht. Zo merkt Parador ook een stijgende interesse in de verkoop van hun stacaravans en vakantiechalets. Deze stijging begon reeds tijdens de coronacrisis, maar is blijven toenemen. Ten opzichte van 2021 kende Parador in 2022 een stijging van 31% wat betreft de verkoop van stacaravans en chalets. “Tijdens corona ontdekte de Belg opnieuw de charme van ons land. Het besef kwam dat je niet altijd ver hoeft te reizen om te genieten van een vakantie en de huidige tijden versterken dat gevoel alsmaar meer”, vult Marie Fransen aan.
Voordelen tweede verblijf
Met een tweede verblijf op een van de vakantieparken van Parador kies je voor vakantie hoe vaak je wil en wanneer je wil. Bovendien heb je (vrijblijvend) de mogelijkheid om het tweede verblijf flexibel te verhuren op momenten dat je zelf niet kan gaan. “Zo heeft men het beste van twee werelden, én een mooi rendement op de aankoop én tussentijds lekker zelf genieten”, eindigt Marie Fransen.
Ontdek het aanbod van Parador Vakantieparken: www.paradorvakantieparken.be
Deze lente daagt BRAX je uit om het rustig aan te doen. Lichte en soepele stoffen combineren perfect met felle kleuren voor een ontspannen maar verfijnde look. Lichte knitwear en sportieve pasvormen bieden een relaxte feel. De nieuwe collectie van het Duitse modemerk is perfect voor warme dagen en frissere nachten.
Light and bright
Een vleugje kleur brengt je automatisch in een beter humeur. Rustige tinten groen, Santorini-blauw, en roze en oranje zo helder als de zon combineer je met neutrale items. Pure elegantie.
Summer delight
Wanneer de zomer in aantocht is zijn luchtige stoffen the way to go. BRAX brengt losse blouses, linnen broeken, en andere items in ademende stoffen, ideaal voor verkoeling. Met een verfijnde toets zijn deze casual pasvormen geschikt voorstrand én kantoor.
Inspired by the 2000s
De BRAX SS23-collectie neemt je terug naar de nillies. Deze zomer rocken we geplooide nylon broeken, cargo pants en gebreide mesh tops. Lichte nylon outerwear in felle kleuren is een ander iconisch item dat terugkeert uit het Y2K-tijdperk. Bombers all the way!
Sportswear meets style
Laten we deze zomer allemaal de sportiefste versie van onszelf worden. Of laten we tenminste doen alsof we die #activelifestyle nastreven door ons zo te kleden. Casual streetwear stukken met een sportieve vibe zijn all the rage.
De ideale aanleiding voor een alternatieve stedentrip in 2023
Belgische H.C Pyrotechnics uit Antwerpen vertegenwoordigt ons land op 2 september
De Koninklijke Tuinen van Herrenhausen in hartje Hannover vormen komende lente en zomer het barokke decor van het Internationaal Vuurwerkfestival. Dan nemen de beste vuurwerkkunstenaars uit Europa het tegen elkaar op en zorgen ze voor spectaculaire vuurwerkshows op de beats van gecoördineerde muziek. Ook België wordt vertegenwoordigd, dit door H.C. Pyrotechnics uit Antwerpen. Team Belgium schiet op 2 september 2023 hun mooiste vuurpijlen de lucht in. De ideale aanleiding voor een meerdaags uitje naar Hannover? Jazeker!
De Großer Garten: een subliem decor
Het Internationale Vuurwerkfestival gaat door in de Koninklijke Tuinen van Herrenhausen. De in totaal vier tuinen vullen zich met barokke tuinarchitectuur, maar evengoed met een bijzondere plantencollectie. Een paar uur voor de start van het festival hoef je maar gewoon het geluid van de livemuziek te volgen en je komt zo aan bij de tuinen. De eyecatcher is de Großer Garten met een door Niki de Saint Phalle ontworpen cascade, een paleis, een galerie en een impressionante fontein van 70 meter hoog. Tijdens het festival worden er cabaret- en wandelacts voorzien samen met livemuziek in het tuintheater en op het repetitiepodium. De kleinsten worden verwend door een kleurrijk kinderprogramma en de honger wordt gestild door thematische gastronomische aanbiedingen.
De troeven van Hannover
Hannover heeft naast de Koninklijke Tuinen nog véél meer troeven. Dat maakt van het vuurwerkfestival de ideale gelegenheid om een meerdaags tripje Hannover te plannen. Dankzij de centrale ligging van de stad, pal in het midden van Duitsland, raak je er makkelijk met trein of auto. De stad huisvest een heel aantal mooie pleinen omringd met cafés en boetieks, historische- en culturele hoogtepunten en groene oases. Dat maakt Hannover net zo divers als haar inwoners.
Daarbovenop beschikt Hannover ook over een van de grootste voetgangerszones van Duitsland wat winkelen enorm aangenaam maakt. Alle hotspots van de stad werden trouwens aan elkaar gerijgd door middel van de Rode Draad wandeling: het stadhuis, de kleurrijke Nana’s van Niki de Saint Phalle langs de oever van de Leine en nog veel meer. Net buiten Hannover pronkt er ook nog het romantische kasteel Marienburg dat zeker een bezoek waard is.
Team Belgium – 2 september
De beste vuurwerkkunstenaars uit Europa zakken op vijf data van mei tot september af naar Hannover om voor spektakel in de lucht te zorgen. Ook België hoort daar bij. Het team van ‘H.C. Pyrotechnics’ uit Antwerpen zal ons land vertegenwoordigen op 2 september 2023. Zij zijn tevens de organisator van de internationale vuurwerkwedstrijd in Knokke-Heist. Daarnaast zullen teams uit Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk het tegen elkaar opnemen en de toeschouwers betoveren door de lucht op te lichten met een indrukwekkende show.
Data en deelnemende landen 2023: 20 mei – Duitsland, 10 juni - Frankrijk, 19 augustus - Zwitserland, 2 september - België, 16 september - Oostenrijk.
Illustraties patrick graf – lars gerhardts – sebastien gerhard
Meer informatie: https://www.visit-hannover.com/feuerwerk
2022 vormde een doorbraak voor mobiliteitsbedrijf Lynk & Co. Waar 2021 voornamelijk in het teken stond van de introductie van de vernieuwende mobiliteitsoplossing, trok Lynk & Co in 2022 de aandacht van het publiek en kreeg de Lynk & Co community verder vorm.
Lynk & Co zag in 2022 een enorme stijging van members. Het aantal members groeide met 200%. Van 60.000 members in 2021 naar meer dan 170.000 members in 2022 in zeven markten: Nederland, Zweden, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en België.
De auto-industrie uitdagen met radicale eenvoud
Lynk & Co is geen doorsnee autobedrijf. Zo biedt het een maandelijks abonnement voor het gebruik van de hybride Lynk & Co 01. Onderhoud, verzekeringen en belastingen zijn allemaal inbegrepen in de vaste prijs. Het wordt beter: de 01 kan zelfs gedeeld worden met andere gebruikers, waardoor de maandelijkse kosten dalen en meer mensen toegang krijgen tot flexibele mobiliteit. Sinds dag één is het doel van Lynk & Co om beter gebruik te maken van minder auto’s - niet om meer auto's te verkopen. 2022 vormde het jaar waarin het autodelen werd gelanceerd en getest in de zeven Europese markten.
"De ontwikkelingen in 2022 lieten zien dat Lynk & Co een gamechanger is waar de markt niet meer omheen kan. Met ons allesomvattende auto-abonnement hopen we radicale eenvoud, duurzaamheidsoplossingen en flexibiliteit naar de auto-industrie te brengen. We zetten stappen in de goede richting en we zijn dankbaar dat er al duizenden members voor Lynk & Co kiezen." - Alain Visser, CEO van Lynk & Co.
Duurzame stappen zetten van start-up naar scale-up
Het aantal members is niet het enige dat groeide in 2022. Ook het personeelsbestand van Lynk & Co is meer dan verdubbeld: 340 medewerkers van over de hele wereld zijn het team komen versterken. Daarmee telt het bedrijf nu bijna 800 medewerkers. Bovendien bestaat het personeelsbestand van Lynk & Co voor 45% uit vrouwen. Ten opzichte van het gemiddelde in de sector is deze verhouding een stuk evenwichtiger. Lynk & Co zet zich in voor een meer rechtvaardige, progressieve en duurzame samenleving. Zo schakelt het bedrijf over op hernieuwbare elektriciteit in de bedrijfsketen. De zeven kantoren en Clubs draaien al op 100% hernieuwbare elektriciteit.
Lynk & Co is bezig de ecologische footprint gedurende de gehele levenscyclus van de auto's te verlagen, het aandeel duurzame materialen te vergroten en van autodelen het nieuwe normaal te maken. Lynk & Co gaat verder dan productontwikkeling en elektrificatie. Het doel is om gedeelde, duurzame mobiliteit mogelijk te maken door traditionele bedrijfsmodellen en gewoontes te veranderen.
Focus op merkbeleving in Europese steden
In plaats van traditionele autodealers of showrooms heeft Lynk & Co zogeheten Clubs. De tien gevestigde Clubs in Europa zijn gastvrije ruimtes die toegankelijk zijn voor het publiek. Je kan er niet alleen alles te weten komen over de 01 en er een toffe proefrit mee maken, het is ook mogelijk om in de unieke vergaderruimtes van de Club te flexwerken, er een kopje koffie te drinken, regelmatig gratis inspirerende evenementen bij te wonen of er items van duurzame merken te kopen. Dit jaar ontvingen de Clubmedewerkers meer dan 10.240 mensen voor een proefrit met de 01 en organiseerden ze tientallen activiteiten en evenementen.
Naast de bestaande Clubs in Amsterdam, Göteborg, Stockholm, Antwerpen, München, Hamburg en Berlijn, werden in 2022 drie nieuwe Clubs in Rome, Barcelona en Milaan aan het portfolio toegevoegd. In 2023 worden er nieuwe Clubs geopend in Frankrijk, Spanje en Duitsland.
In België telt de Lynk & Co community 12.574 leden, goed voor een Europees totaal van 176.815 leden. Bovendien zal onze bruisende club in Antwerpen het komende jaar weer enkele leuke evenementen organiseren open voor iedereen.
op basis van boswelliazuur voor een zichtbaar jongere huid
Om fotoveroudering tegen te gaan hebben de Reductin-laboratoria 'Reductin Anti-Aging' ontwikkeld, een emulsie die boswelliazuur bevat. Boswelliazuur is een actief ingrediënt dat bekendstaat om zijn antioxiderende en ontstekingsremmende eigenschappen.
De hars van de Boswellia serrata, een plant oorspronkelijk afkomstig uit India en Afrika, wordt in de Ayurvedische geneeskunde al duizenden jaren gebruikt om zijn antiverouderende eigenschappen en bevat boswelliazuur, een krachtige antioxidant en ontstekingsremmer. Laboratoria zijn erin geslaagd dit zuur te extraheren om de vele eigenschappen ervan te bestuderen.
Een recente tweevoudige blinde studie (Effecten van topisch boswelliazuur op de fotoverouderde huid: klinische, biofysische en echografische evaluaties in een dubbelblind, gerandomiseerd, split-face onderzoek) heeft het positieve effect op de fotoveroudering van de huid aangetoond door eenvoudigweg een crème met 0,5% boswelliazuur aan te brengen. Na een maand dagelijks gebruik op één helft van het gezicht zagen de testpersonen een aanzienlijke verbetering van de textuur en de fijne lijntjes op het behandelde deel van de huid. Niet-invasieve instrumentele onderzoeken toonden ook een verbeterde elasticiteit, een verminderd talggehalte en remodellering van het huidweefsel.
Neutraliseert fotoveroudering
Blootstelling aan uv-stralen veroorzaakt fotoveroudering van de huid, met als gevolg rimpels, bruine vlekken, huidverslapping en verlies van elasticiteit. Dit komt door de oxidatie van huidcellen, die vroegtijdig verouderen.
Reductin Anti-Aging bevat 3,5% boswelliazuur. Door in te werken op collagenase, een enzym dat collageen vernietigt, versterkt boswelliazuur de stevigheid en elasticiteit van de huid. Het heeft ook een krachtige antioxiderende werking.
Lichte textuur
Geformuleerd als een smeltende, niet-vette emulsie die snel door de huid wordt opgenomen, wordt Reductin Anti-Aging best gebruikt op het gezicht en lichaam voordat de dagelijkse verzorging wordt aangebracht. Het kan ook worden gebruikt als aftersun product om huidveroudering door uv-stralen te voorkomen. Voor zichtbare resultaten wordt een langdurige behandeling aanbevolen, 's ochtends en 's avonds.
Reductin Anti-Aging is verkrijgbaar in 30 ml (€16) bij apotheken, drogisterijen en online apotheken.
De langverwachte winterprik is hier! Met deze 4 tips houd je jezelf warm en merk je niets van temperaturen rond het vriespunt.
1. Van zero naar hero: thermisch ondergoed
Thermisch ondergoed, een oude vriend van de winter. Vroeger was thermisch ondergoed vooral praktisch en had het maar één doel: ons warm houden. Intussen is thermisch ondergoed geëvolueerd tot zeer stijlvolle en praktische onderkledij, dat gedragen wordt als alternatief voor normaal ondergoed. Modieus en warm? Dat kan! Thermisch ondergoed beschermt het lichaam tegen de koude. Zo houd je jezelf langer warm terwijl je huid blijft ademen. Hou het warm deze winter met de verschillende modellen te verkrijgen bij A.S.Adventure.
2. Drink jezelf stijlvol warm
De winter heeft gelukkig ook veel positieve kanten. Eén daarvan is opwarmen met een lekkere kop warme drank, liefst tijdens een heerlijke winterwandeling. Neem een geïsoleerde drinkfles uit het assortiment van A.S.Adventure mee op je wandeling. Perfect voor het bewaren van warme dranken. Drankje warm, jij warm!
3. Warme voeten maken het verschil
Ken je dat gevoel? Je bent helemaal ingepakt, maar je voeten zijn ijsklompen. Daar heeft A.S.Adventure een oplossing voor: het drielagensysteem! Dit systeem kan je op je bibbervoeten toepassen. Trek eerst je liner sok (basislaag) aan, daarboven komt een zijdezachte wollen kous (isolerende tussenlaag) en dit top je af met je favoriete pantoffels (beschermende buitenlaag).
4. Fleece up
De fleece maakt een comeback. Iedere buitenliefhebber moet minstens één fleece in zijn kledingkast hebben hangen. Waarom? Omdat je tijdens elke activiteit in koudere omstandigheden een fleece kan gebruiken. Het houdt je warm, is makkelijk te onderhouden en op te bergen. Een must-have in je winterkleerkast en nu ook stijlvol te combineren.
Heb je ook een hekel aan koude, zere voeten in de wintermaanden? Dan zijn deze laarsjes jouw ideale partner. Snow boots zijn de hot items voor deze winter en wij zijn alvast helemaal fan. Het model keert niet enkel terug op de skipistes, maar door hun fashionable uplift veroveren ze alle winkels en straten. Is dit warm jasje rond je voeten iets voor jou? Ontdek dan de collectie van het Duitse schoenenmerk Tamaris.
De Duo-Tex laarsjes zijn niet enkel modieus, maar ook functioneel, zeker voor de koudere wintermaanden. Ze zijn helemaal waterproof, en houden je voeten en enkels warm - helemaal perfect voor het koudere, Belgische weer. De collectie omvat verschillende modellen in neutrale kleuren, maar afgewerkt met een chunky zool en metallic shimmer voor de ultieme fashionista! Combineer ze met een pufferjas voor een total look, of draag ze met een jurk en lange jas voor een elegante uitstraling.
Het seizoen lente-zomer 2023 staat bol van de stukken met levendige kleuren, originele en exclusieve motieven en flexibele, lichte en tegelijk stevige materialen. Doorheen deze collectie geeft Eden Park een originele twist aan de rugbysport met unieke en essentiële details.
Eden Park onthult dit seizoen meerdere samenwerkingen: met Herbelin, een bekende Franse horlogemaker, met Gitane, een elektrische fiets, of nog met Sothys, een beautymerk voor mannen...
Eden Park doet de eigen geschiedenis alle eer aan en denkt aan de fans van de sport met ovale bal. De mode is de uitdrukking van een eigen visie op de typische French Flair; tegelijk hedendaags, premium en steeds met een verrassend detail dat het verschil maakt.
De nieuwe collectie valt op door de veelvuldige details, de exclusieve prints, het hybride karakter en de wens om duurzaamheid en creativiteit natuurlijk te matchen met zorgvuldig geselecteerde materialen van geïdentificeerde producenten.
Ready, set, touchdown... In 2023 gaat Eden Park voluit voor een 'try'!
Eden Park blaast dit jaar 36 kaarsjes uit. Het is het eerste premium modemerk ter wereld dat de rugbysport als inspiratiebron heeft. Eden Park is tegelijk authentiek, hedendaags, uniek en stijlvol. Het ingenieuze merk komt verrassend uit de hoek en is een voorvechter van de Franse savoir-faire en creaties die pure French Flair uitstralen. Eden Park is aanwezig in 34 landen met bijna 550 verkooppunten. Het modehuis blijft groeien.
Panasonic introduceert Ultra Short Throw CMZ50 LCD projector
Grote beelden met minimale schaduw op zeer korte afstand, ideaal voor helder LED verlichte ruimtes zoals in het onderwijs, bij bedrijven en in de entertainment sector. Panasonic Connect Europe kondigt de PT-CMZ50 LCD-projector aan die is ontworpen om grote beelden te projecteren vanaf ultrakorte afstanden met minimale schaduwvorming, eenvoudige installatie en makkelijke bediening. Deze 5.200lm Ultra Short Throw projector kan op slechts 1 cm van het projectiescherm worden geïnstalleerd en toch uitstekende beelden weergeven, zelfs onder helder licht en in uitdagende installatieruimtes. Daarmee is de projector ideaal voor gebruik in klaslokalen en vergaderzalen, evenals uitgaansgelegenheden zoals musea.
De CMZ50-projector levert 80-inch beelden al vanaf ongeveer 1 cm, zodat presentatoren vol vertrouwen kunnen spreken zonder zich zorgen te hoeven maken over schaduwen op het scherm of verblind te worden door licht van de lens, en dat deelnemers zowel op locatie als op afstand een duidelijk beeld krijgen van de projectie. Om doorheen helder licht te breken zorgt de laserlichtbron van de CMZ50 voor 5.200lm met 3.000.000:1 Dynamic Contract, terwijl een soepele WUXGA-resolutie fijne tekst gemakkelijk leesbaar maakt. Nu breedbeeldformaat steeds gebruikelijker wordt, ondersteunt de projector 2560x1080 (21:9) en 3240x1080 (27:9) ingangssignalen alsook 4K-ingangssignalen, waardoor hij ideaal is voor videoconferentieruimtes met oplossingen zoals Microsoft Teams Rooms.
Gemakkelijke plafond- en wandmontageopties maken deze draagbare projector eenvoudig overal te installeren. In uitdagende installatieposities kan het beeld digitaal ±10% V/H worden verschoven en op het scherm worden afgestemd via de afstandsbediening met behulp van functies zoals Digital Zoom Extender en Image Shift. Na de installatie kan de focus ook eenvoudig worden aangepast met behulp van de afstandsbediening.
Presentatoren hoeven niet te wachten tot de projector is opgewarmd. Beelden verschijnen na ongeveer een seconde na het inschakelen, terwijl een CEC-commando van compatibele HDMI™ het toestel inschakelt en content vanuit een aangesloten apparaat automatisch wordt weergegeven. Een HDMI™-uitgang is inbegrepen voor aansluiting op een tweede projector. Voor draadloze projectie werkt de projector met Panasonic's Wireless Presentation System PressIT en de AJ-WM50 Series Wireless Module.
Voor duurzaam en betrouwbaar gebruik verbetert het nieuwe hoogrenderende optische blok van de CMZ50 de efficiëntie van aantalwatt per lumen met ongeveer 25% ten opzichte van vergelijkbare op lampen gebaseerde short-throw modellen, en de lichtbron en het filter hebben 20.000 uur geen onderhoud nodig, waardoor kosten, afval en werktijden worden verminderd. De Panasonic CMZ50 staat gepland voor release in Q2 van 2023.
Tijdens de koudere wintermaanden dromen we (niet zo) stiekem al van een deugddoende en über-Belgische zomer. Denk urenlange barbecues, drukbezette treinritten naar de Kust en, niet te vergeten, de knallende festivals waarvoor ons kleine land internationaal gekend is. Belgische geluidskenner ArtSound wacht niet tot de eerste hittegolven en presenteert alvast een spectaculaire en betaalbare line-up voor een zomers geluidsfeest. Met de nieuwe draagbare speakers – de PWR01, -02 en -03 – knal je de zomer in met geluidskanonnen van jewelste, voor een nostalgisch festivalgevoel altijd en overal.
The life of the after party
Wanneer de laatste artiest op een zwoele festivaldag zijn set afsluit, wordt het feest verdergezet buiten de weide. De nieuwe portables van ArtSound garanderen muziek, vertier en goed gezelschap anywhere, anytime. Met hun minimaal gewicht en handige draagriem neem je de speakers namelijk moeiteloos mee. Het waterdichte design voorziet dan weer een extra laag bescherming tijdens uitbundigere after party’s. De drie formaten PWR01, -02 en -03 komen in twee verschillende kleuren: een klassiek zwart of funky blauw. Met de nieuwe PWR-speakers creëer je telkens een uniek feest, op de maat van je eigen ritme.
Clear the dancefloor
Leef je uit en gooi je haren los op de noten van je favoriete lied – op de festivalweide jammer genoeg zonder al te veel ruimte. Deze zomer vermijd je dankzij ArtSound ongemakkelijke, krappe menigtes. De krachtige geluidsstromen van de PWR01, -02 en -03 reiken 360°, waardoor je vanuit elke hoek kan genieten van de bonkende bass. De unieke TWS-technologie zorgt er bovendien voor dat je meerdere installaties of portables kan verbinden, voor oorverdovende muziek als cocon rondom. De ingebouwde LED-lichten van de speakers doen hier nog een schepje bovenop en maken van je at-home party een knaller van festival formaat.
Specificaties PWR01, PWR02, PWR03 : Draadloos Bluetooth 5.0 - Voeding USB-C (DC 5 V ±0.5/2A) - Verlichting LED – 3 thema’s - Vermogen PWR01: 16 W - PWR02: 25 W - PWR03: 30 W - Bereik PWR01: < 20 m - PWR02: < 40 m - PWR03: < 50 m - Afmetingen PWR01: 84 x 95 mm - PWR02: 73 x 191 mm - PWR03: 88 x 220 mm - Gewicht PWR01: 0,328 kg - PWR02: 0,545 kg - PWR03: 0,700 kg - Batterij PWR01: duur 12 uur - PWR02: duur 14 uur - PWR03: duur 10 uur - Extra functies Handsfree bellen, enkel bij PWR01 en PWR02 - Woofer 3,58”, enkel bij PWR03 - Prijs PWR01: €49,99 - PWR02: €79,99 - PWR03: €119,99
Als er één patroon is waarvan we zeker zijn dat het elk seizoen terugkomt, dan is het zonder twijfel plaid. Dit motief heeft een heel lange geschiedenis, en staat bijna synoniem met Schotland, maar slaagt er deze winter in om de catwalks volledig te veroveren. Het is een motief dat perfect bij iedereen past, geschikt is voor elke leeftijd, én voor quasi iedere gelegenheid. Als je een opvallend item wil kopen dat vele jaren meegaat, dan is plaid dus your go-to! Als denimpionier is Lee Cooper ook een trouwe liefhebber van dit fashionable patroon, en dit seizoen komt het merk weer met verschillende items voor iedereen in het tijdloos motief.
Het ruitjespatroon maakt gebruik van eindeloze combinaties en kleuren, wat zorgt voor een veelzijdig patroon waarmee je eindeloos kan combineren. Of je nu kiest voor een full plaid look, het combineert met contrasterende prints, of het gewoon gebruikt om je outfit een leuke touch te geven, het ruitjespatroon werkt altijd. Mix en match zoveel je wil, en als je toch nog wat twijfels hebt over hoe je jouw items moet stylen, no worries! Wij hebben alvast enkele leuke looks voor jou op een rijtje gezet.
Shacket
Iedereen kent wel de befaamde shacket. Shirt? Jacket? It can be both! Het is in ieder geval niet officieel winter geweest als de shacket niet naar boven werd gehaald. Draag je plaid hemd open over een T-shirt of trui en creëer zo een stoere look met een opvallende toets. Gooi er nog een leuke jeans onder om het plaatje compleet te maken.
Layer It Up
Tijdens de koudere wintermaanden zijn laagjes de way-to-go. We lopen constant van binnen naar buiten, hebben het ineens veel te warm, dan weer veel te koud… Gooi een ruitjeshemd over een neutrale coltrui en combineer het met een klassieke jeansbroek, en ga met easy layers de deur uit. Een ruitjeshemd zorgt voor een moeiteloze, casual look die toch put-together oogt.
upgrades en extra luxe op meer dan 400 cruisereizen wereldwijd
Met het programma ‘Upgrade Your Horizon’ boeken reizigers voor dezelfde prijs een suite tot twee klassen hoger op cruisereizen tot en met mei 2025, plus een verlaagde aanbetaling van 10%
Regent Seven Seas Cruises® lanceert vandaag het programma Upgrade Your Horizon dat gasten laat profiteren van een kosteloze upgrade van hun accommodatie tot twee categorieën hoger - tot het niveau van een penthouse suite - bij reserveringen gemaakt tussen 9 januari en 31 maart 2023 en voor cruisereizen tot en met mei 2025.
Compass Rose - Seven Seas Splendor: Upgrade Your Horizon is van toepassing op een royale selectie van 404 cruises met als reisgebieden Afrika, het Arabisch Schiereiland, Alaska, Azië, Australië en Nieuw Zeeland, de zuidelijke Pacific, Canada en New England, het Caraïbisch gebied en het Panamakanaal, het Middellandse Zeegebied, Noord-Europa en Zuid-Amerika. Regent Seven Seas Cruises biedt ook genereuze kortingen tot 40 procent op geselecteerde reizen.
“We zijn trots op het niveau van luxe en comfort dat we onze gasten kunnen bieden aan boord van 's werelds meest luxueuze vloot, wanneer we hen naar de interessantste havens van de wereld brengen,” aldus Andrea DeMarco, president van Regent Seven Seas Cruises. “Regent's ongeëvenaarde aantal stafleden per gast garandeert het allerhoogste serviceniveau aan boord. Tel daarbij onze uitzonderlijk ruime accommodaties - het zijn allemaal suites met vrijwel altijd een privé-balkon -, onze geweldige keukenbrigade en de intensieve inclusieve excursieprogramma's en het is geen wonder dat onze gasten onvergetelijke herinneringen overhouden aan iedere reis die ze maken met Regent.”
Met Upgrade Your Horizon kunnen gasten zichzelf trakteren op nog ruimere suites en bijbehorende voordelen zoals - vanaf het niveau Concierge suite - een inclusieve hotelovernachting op de avond voorafgaande aan de cruise, of - vanaf het niveau Penthouse suite - een uitgebreid pakket services inclusief een persoonlijke butler.
Superior Suite - Seven Seas Splendor = N.B.: Reizen in de categorieën World Cruises en Grand Voyages kunnen niet worden gecombineerd met de aanbieding Upgrade Your Horizon.
Aan ieders horizon gloort een upgrade!
Upgrade Your Horizon geeft reizigers de kans om te genieten van nog luxere suites en in-suite services op 404 verschillende reizen tot en met mei 2025. Regent’s luxemenu wordt steeds verder uitgebouwd zodat gasten compleet relaxed kunnen genieten van hun comfortable cruisevakantie: hun boeking is inclusief alle landexcursies, gastronomisch tafelen in een ruime keuze aan specialiteitenrestaurants en buitenterrassen, de mooiste wijnen en dranken, een dagelijkse aangevulde minibar in de suite, entertainment, ongelimiteerde internettoegang en ook alle wasserijdiensten, fooien en taxidiensten zij inbegrepen.
Regent Seven Seas Cruises zet hieronder graag een aantal bijzondere cruises binnen het aanbod Upgrade Your Horizon in de spotlights. Het complete overzicht kan worden gevonden via RSSC.com/upgrade-your-horizon.
Noordelijk Europa
Spotlight on Fabergé - Seven Seas Splendor® - Londen - Stockholm
13 juni 2023 – 10 nachten
De Spotlight on Fabergé-cruise brengt gasten naar Noorwegen, Denemarken, Zweden, Duitsland, Estland en Finland tijdens een fascinerende reis met keuze uit dertig verschillende inbegrepen landexcursies. Er wordt aangemeerd in de havens van Kristiansand, Kopenhagen, Gothenburg en Kiel aan het Noord-Oostzeekanaal, 's werelds drukst bevaarde niet-natuurlijke vaarroute. Daarna volgen de adembenemende uitzichten van de Baltische Zee met bezoeken aan Tallinn, Helsinki en eindbestemming Stockholm. In het Zweedse Gothenburg zijn Nederlandse invloeden herkenbaar in de vele puntgevelhuizen en kanalen, terwijl de binnenstad van Estlands belangrijkste havenplaats en hoofdstad Tallinn een keur aan UNESCO-erfgoed biedt zoals oude kloosters, kerktorens en gildehuizen.
Het Middellandse Zeegebied
Andalusian Traditions - Seven Seas Mariner® - Barcelona - Lisbon
23 juli 2023 – 10 nachten
Deze elfdaagse cruise rond de zuidkust van het Iberische schiereiland doet ook de eilanden Lanzarote, Gran Canaria en Tenerife aan. Bij de reis kan uit 67 inbegrepen landexcursies worden gekozen zoals de bezichtiging van het Alhambra in Granada, het majestueuze UNESCO-werelderfgoed in Andalusië. Ook hogelijk gewaardeerd zijn het bezoek aan de zeelagune El Charco de San Gines bij Arrecife op Lanzarote en de excursie naar de fascinerende 800 jaar oude banyanboom in de Tuinen van Mendoubia in het Marokkaanse Tanger.
Charco de San Gines, Arrecife (Lanzarote) – Alaska - Otters, Bears & Bald Eagles Seven Seas Explorer® - Seward - Vancouver
30 augustus 2023 – 7 nachten
Een reis langs het land van de goudzoekers met zijn vele totempalen en andere inheemse objecten, en ook een tocht die een onvergetelijke kijk biedt op de gigantische reikwijdte van de Hubbard Gletsjer. De Otters, Bears & Bald Eagles-cruise biedt keuze uit in totaal 56 inclusieve landexcursies, zoals naar Sitka, Skagway en Ketchikan, betoverende, historische havenstadjes in Alaska.
Azië
Adventure in Asia
Seven Seas Explorer® - Tokyo (Yokohama) – Tokyo - 31 oktober 2023 – 11 nachten
Ervaar de verbijsterende kleurenpracht van Japan in de herfst tijdens deze rondreis vanuit Tokyo met bezoeken aan onder meer Kyoto, Hiroshima en Beppue. Nieuwe ervaringen in overvloed tijdens deze cruise, die 38 inbegrepen landexcursies telt om uit te kiezen. Zo kunnen gasten een bezoek brengen aan het Peace Memorial Park in Hiroshima, een rituele theeceremonie bijwonen in het Zuid-Koreaanse Busan en een bijzonder bad nemen in een van de grootste hete bronnen - onsen - in kuurstad Beppu.
Hiroshima, Japan
Canada & New England - Moonlight over Quebec - Seven Seas Grandeur® - New York - Montreal
9 september 2024 – 11 nachten
Deze reis aan boord van Regent’s nieuwste schip, de Seven Seas Grandeur, is inclusief een menu van maar liefst 68 inbegrepen landexcursies. Vanuit vertrekhaven New York wordt eerst gestopt in Newport, Boston en Bar Harbor en daarna volgt het Canadese zeegebied met een tocht door de Sint-Laurensbaai. Hoogtepunten: een bezoek aan de weelderige herenhuizen van Amerika's rijkste tycoons uit de Gilded Age (eind 19e eeuw) in Newport en het pittoreske dorpje Saguenay met zijn fjord. Er zijn verder veel buitenactiviteiten mogelijk zoals wandelen, walvisspotten en een tocht met een speedboot door het schitterende landschap.
Afrika
Celebration in South Africa - Seven Seas Splendor® - Kaapstad - Kaapstad
21 december 2024 – 15 nachten
Deze boeiende cruise is inclusief keuze uit 21 landexcursies waaronder een bezoek aan Robbeneiland, het gevangeniseiland waar de beroemde anti-apartheidsleider Nelson Mandela vastzat. Ook indrukwekkend is een safari in het Hluhluwe-Imfolozi Park in KwaZoeloe-Natal, waar gasten oog in oog kunnen komen te staan met vrij rondlopende dieren als leeuwen, luipaarden en olifanten.
Australië & Nieuw-Zeeland
Beautiful New Zealand Fjords - Seven Seas Voyager® - Sydney - Auckland
28 januari 2025 – 14 nachten
Een zonnige reis in zomers down under aan boord van The Most Luxurious Ship Ever Built™, Seven Seas Explorer. De cruise Beautiful New Zealand Fjords begint in Sydney en doet eerst Melbourne, Geelong en Burnie aan. Dan wordt de Tasmanzee overgestoken met als doel het spectaculaire fjord Milford Sound. Het landexcursieprogramma biedt keuze uit 49 inbegrepen uitstappen zoals een bezoek aan het Healesville Sanctuary in Melbourne met inheemse Australische dieren zoals kangoeroes, koala's en wallaby's. In de Nieuw-Zeelandse Canterbury Plains kan het filmdecor van Lord of the Rings worden bewonderd, en in Napier een bezoek worden gebracht aan de Mission Estate Winery, Nieuw-Zeelands oudste wijnbedrijf.
Zuid-Amerika
South America and the Great White Con - Seven Seas Splendor® - Santiago (San Antonio) - Buenos Aires
12 februari 2025 – 19 nachten
Met deze sensationele, bijna drie weken durende cruise, trakteren reizigers zichzelf op het mooiste natuurschoon dat Zuid-Amerika heeft te bieden. Ze spotten in Chili de zwarthalszwaan en misschien zelfs de zeldzame Andescondor, en zullen in de Laguna San Rafael overdonderd zijn door een buitenaards ogende zeventig meter hoge ijsmuur in dit UNESCO-biosfeerreservaat. In totaal is er uit 33 inclusieve landexcursies te kiezen, welke reizigers laten kennismaken met alle imponerende landschappelijke en natuurlijke rijkdommen op dit zuidelijke werelddeel.