Het knisperen van bruinoranje bladeren, knusse dekens tijdens regenachtige dagen en heerlijk geurende koffiesmaken: het meest gezellige seizoen staat alweer voor de deur. Terwijl de natuur tijdens de herfst een heuse transformatie ondergaat, cocoonen we het liefst van al binnenshuis en in de warmte van ons interieur – niet alleen qua temperatuur maar ook in kleur en sfeer. HookedOnWalls bekleedt de muren van je woning met falling leaves, in alle vormen en kleuren voor het ultieme huiselijke herfstgevoel. You just have to be leave!
Het muurbos van Folliage : De wind blaast door de bomen en de gedroogde bladeren ritselen. HookedOnWalls schept met het Folliage Simposium-dessin uit de New Wave-collectie een natuurlijk gezichtsbedrog, alsof je dwars door het bos kuiert. Daarnaast zijn de kleurpaletten eerder licht, haast transparant, voor een effect dat je doet denken aan de schijnende herfstzon die tussen de bomen tevoorschijn komt. Folliage Simposium is beschikbaar in twee kleurvarianten.
Copa Cabana in het najaar : De herfst mag dan in aantocht zijn, de zomer duurt nog heel even. De Copa Cabana-muurbekleding van HookedOnWalls is met zijn prachtige bloemenpatroon en najaarse kleuren het perfecte overgangsdessin van de warmere naar de ietwat knussere maanden. Copa Cabana is beschikbaar in drie kleurvarianten.
Bloemenweelde met Fandango : Hoewel de herfst zijn charme heeft, houden we de warmere maanden toch graag nog dichtbij. Verse bloemen of fleurige patronen in decoratie bijvoorbeeld brengen zonnige herinneringen met zich mee. Het Fandango-dessin uit de Alegría-collectie is als een bont bloemenveld, gevuld met verschillende soorten bloemen zoals hyacinten. Bovendien creëer je het beste van twee werelden wanneer je voor een herfstig bruine afwerking kiest! Fandango is beschikbaar in drie kleurvarianten.
Bladeren in Barklay : Omhul jezelf in een beschermend bladerendek, in diepe en warme kleuren die zonder meer het karakter van de herfst belichamen. De Barklay-collectie wordt gevormd door een dichte verzameling van bladeren die in verschillende tinten de illusie van een gemoedelijke herfstwandeling creëert. Barklay is beschikbaar in zes kleurvarianten.
Herfst in Kongo : Dompel je woning onder in een tropische herfst, waar de bladeren van planten en bomen niet zozeer hun kleuren lijken te verliezen. Het botanische patroon op het Kongo-dessin hint naar verre oorden, naar regenwouden en oases, met verschillende kleurpaletten die het najaar van bij ons belichamen. Kongo is beschikbaar in twee kleurvarianten.
Een goede nachtrust is het beste (preventieve) medicijn. Niet alleen herstelt het je lichaam van dagelijkse fysieke activiteiten, het is ook essentieel voor de ontwikkeling van het brein en geheugen. Desondanks is slaaptekort een veelvoorkomend kwaaltje in onze maatschappij en vinden velen het moeilijk om iedere avond de slaap te vatten: vooral zaken als stress spelen hierin een grote rol. Nood aan tips om opnieuw te slapen als een roos? Expert in natuurlijke gezondheid Purasana weet raad en voorziet je van het nodige advies.
Een gezond slaapmutsje
Dat het nuttigen van cafeïne vlak voor het slapengaan geen goed idee is, weten we allemaal. Daarnaast zijn er nog andere dranken die een negatieve invloed op je nachtrust kunnen hebben; denk maar aan alcohol of suikerrijke varianten. Purasana biedt met haar Ashwaganda-poeder alvast een rustgevender alternatief waarmee je gemakkelijk je eigen slaapthee brouwt. De ashwagandaplant is gekend om haar kalmerende eigenschappen en ondersteunt zowel het fysieke als mentale welzijn. Geen fan van thee? De ‘Ashwaganda-Kaneel Latté’ van Purasana heeft dezelfde voordelen.
Rustsupplement
Piekeren heeft een immense impact op ons slaappatroon. ‘s Avonds tot rust komen (zowel mentaal als fysiek), is dan ook essentieel. Wanneer het loslaten van dagelijkse zorgen wat moeilijker blijkt, biedt Purasana een natuurlijke oplossing met het PuraZen-supplement. Verrijkt met het eerdergenoemde ashwaganda en groene thee gaat het stress tegen om de kalmte in je hoofd te doen terugkeren. Daarnaast hebben de PuraSleep- en Puragem Sleep-supplementen de nodige bestanddelen om het slaaphormoon melatonine aan te maken en je van kop tot teen te ontspannen. Slaap lekker!
Een slaperige hap
Op een later uur dineren om meteen daarna naar bed te gaan is meestal geen goed idee. Zeker wanneer je maaltijd eerder aan de zware kant was. De citroenmelisse in de Citroenmelisse-capsules van Purasana draagt niet alleen bij tot een goede nachtrust, het helpt ook de spijsvertering tot rust te komen. Een perfect natuurlijk hulpmiddeltje dus! Daarnaast ondersteunt ook poeder gemaakt van Shatavari je lichaam en digestie voor een diepe rust, zonder maag- of darmklachten.
Frederique Constant presenteert zijn 31e Manufacture-kaliber
Frederique Constant onthult zijn 31e Manufacture-kaliber, genaamd FC-735, in het hart van een unieke creatie, de Classic Power Reserve Big Date Manufacture. In dit jaar waarin het Zwitserse huis zijn 35-jarig bestaan viert, neemt dit originele uurwerk plaats in een kast van 40 mm en biedt drie complicaties: looptijd, grote datum en maanfase. Tot nu toe zijn er al vier edities aangekondigd. De twee eerste zijn voorzien van een platina kast met een meteoriet wijzerplaat of een roségouden kast met een antracietgrijze wijzerplaat en zijn respectievelijk gelimiteerd tot 35 en 350 exemplaren. De twee andere komen in een stalen kast met een blauwe of zilverkleurige wijzerplaat en maken deel uit van de huidige collectie.
Een Genèvese manufacture, 35 jaar al actief en 31 intern ontwikkelde kalibers. Dat is de definitie van Frederique Constant, een Zwitsers horlogehuis dat in 1988 werd opgericht als onafhankelijk familiebedrijf. Het huis is tussen de 20e en 21e eeuw een onmiskenbare speler geworden in de Swiss Made haute horlogerie. Een uniek succes waarbij het oorspronkelijke doel nooit uit het oog is verloren: luxe horloges aanbieden voor een eerlijke prijs.
Drie complicaties verenigd door hun gebruiksgemak
De nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture zet dit traject voort en geeft leven aan het 31e Manufacture-kaliber van Frederique Constant. De naam: FC-735. Het is de eerste van het huis met een grote datum, een maanfase en een looptijd, gevoed door een autonomie die nu is uitgebreid tot 50 uur. De looptijd wordt nu op 9 uur aangegeven door een dunne speciale wijzer die door een cirkelboog van 0 tot 50 loopt en in een rode zone eindigt, het teken dat het tijd is om het horloge op te winden voordat het stopt.
Daar tegenover, tussen 2 en 3 uur, toont de grote datum trots zijn dubbele datumaanduiding, één voor de tientallen en de andere voor de eenheden. Een perfecte balans, aangevuld met de maanfase op 6 uur, poëtisch en stralend tegen een blauwe achtergrond bezaaid met sterren.
Voor dit kaliber, zoals voor alle kalibers die Frederique Constant in het verleden heeft ontworpen, is veel zorg besteed aan gebruiksgemak: deze drie complicaties, evenals de tijdinstelling en opwindfuncties, worden met de enkele kroon op 3 uur geregeld. Zonder drukknoppen, correctors of styli is het FC-735 uurwerk een modern statement. Het is goed doordacht en ontworpen voor dagelijks gebruik en past in de filosofie van Frederique Constant, een horlogemaker die voor iedereen toegankelijk is, zonder dat er bijzondere horlogemakersvaardigheden voor nodig zijn.
Een ‘Classic’ kast
Deze drie complicaties zijn harmonieus verdeeld in het hart van de klassieke kast van het Huis. Met een diameter van slechts 40 mm volgt hij perfect de traditie van de horlogerie en biedt een onlangs vernieuwd uiterlijk, met herschaalde wijzers en profiel, evenals verfijnde uurmarkeringen. Deze laatste en alle wijzers zijn met diamant gefacetteerd en met de hand gepolijst. De kast heeft ook een open achterkant, zodat verzamelaars het binnenwerk van het nieuwe kaliber Manufacture FC-735 kunnen ontdekken.
Twee gelimiteerde series, twee exemplaren in de huidige collectie
Om de komst van dit 31e Manufacture-kaliber en het 35-jarig bestaan van Frederique Constant te vieren, heeft het huis besloten niet één model van de nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture te ontwikkelen, maar vier. Het doel: beantwoorden aan de behoeften en wensen van de veeleisende verzamelaars en tegelijkertijd twee andere variaties aanbieden aan liefhebbers van de haute horlogerie.
De eerste versie, de meest exclusieve, is gelimiteerd tot 35 exemplaren ter ere van de 35e verjaardag van het Zwitserse horlogehuis. De volledig gepolijste platina kast is voorzien van een meteoriet wijzerplaat, een zeldzame samenstelling voor Frederique Constant - ter ere van de uitgave van het FC-735 kaliber - op een krokodillenleren band in marineblauw, passend bij de wijzerplaat. De tweede is voorzien van een roségouden kast, een zonovergoten grijze wijzerplaat en wordt gedragen door een bruine krokodillenleren band, gelimiteerd tot 350 exemplaren.
Daarnaast brengt Frederique Constant twee varianten van zijn nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture in de huidige collectie. Deze zijn niet gelimiteerd en hebben dezelfde gepolijste stalen kast en blauwe krokodillenleren band. Hun zonovergoten wijzerplaat is verkrijgbaar in blauw of zilver.
Een groeiende familie
Dit 31e Manufacture-kaliber vervolledigt een familie die al rijk is aan talrijke ontwikkelingen en compliaties. Het past ons hier de pionier te eren, de FC-910, geïntroduceerd in 2004 en met het beroemde kenmerkende ‘Heart Beat’ ontwerp van het merk. Vier jaar later was het kaliber FC-980 een langverwachte voltooiing voor verzamelaars, met de eerste Heart Beat Tourbillon (met een wiel van de echappement en een anker van silicium).
Een andere belangrijke mijlpaal was de FC-718 in 2012, de zogenaamde ‘Worldtimer Manufacture’, die unaniem erkend werd om zijn betrouwbaarheid en vooral zijn eenvoud, omdat alle functies alleen met de kroon instelbaar zijn. In 2013 kwam de FC-705, het emblematische kaliber van de Slimline-collectie, met zijn maanfase. Drie jaar later, in 2016, was het de beurt aan de eeuwigdurende kalender, vandaag de dag nog steeds de meest betaalbare op de markt.
In 2017 werd een beslissende technische stap gezet met de FC-760 Flyback Chronograaf, twee jaar later gevolgd door het eerste Hybrid Manufacture uurwerk, de FC-750, die voor het eerst een aangesloten module combineert met een Manufacture uurwerk. 2021 betekende een doorbraak, niet alleen voor Frederique Constant, maar voor de hele horloge-industrie, met het kaliber FC-810, met een Monolithic echappement. Deze laatste is een ware revolutie in de manier waarop mechanische horloges worden geregeld. Het beschikt nl. over een silicium oscillator ter vervanging van de 26 componenten van een standaard assortiment, en slaat op 40 Hz, 10 keer sneller dan een traditioneel mechanisch uurwerk. www.frederique-constant.com
Bang & Olufsen bundelt krachten met Ferrari voor de lancering van de Ferrari collectie
Bang & Olufsen kondigt een nieuwe collectie aan in samenwerking met motorsportpioniers Ferrari. De collectie is een eerbetoon aan Bang & Olufsen's uitmuntendheid in aluminium en viert de gedeelde passie voor evenwicht, kracht en precisie door een reeks headphones en speakers in een nieuw jasje te steken: de Beosound 2 speaker, Beoplay H95 headphone, Beoplay EX earphones en de draagbare portable speaker Beosound Explore. Allemaal samengebracht in een opvallende rode tint, waardoor er een onmiskenbare verbinding ontstaat met het Ferrari-handschrift.
"We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Tijdens de creatie was er een sterk gevoel om samen geschiedenis te schrijven", aldus Kristian Teär, CEO van Bang & Olufsen. "Het gaat helemaal terug naar het begin voor B&O en Ferrari. De oprichters, Enzo Ferrari, Peter Bang en Svend Olufsen, waren visionairs die hun industrie opnieuw definieerden door de status quo uit te dagen. Hun nalatenschap klinkt door de decennia heen en stuwt beide merken tot op de dag van vandaag naar nieuwe hoogten". Teär vervolgt: "De combinatie van de beste prestaties in zijn klasse, sierlijke esthetiek en nauwgezet vakmanschap bracht B&O en Ferrari samen om de collectie te creëren. Dit wordt versterkt door het ongeëvenaarde erfgoed van beide merken, waardoor deze samenwerking er een is om nooit te vergeten".
Beide merken zijn al meer dan een halve eeuw toonaangevend op het gebied van innovatie. Bang & Olufsen geeft al sinds 1925 vanuit Struer, Denemarken, vorm aan het wereldwijde landschap van beeld en geluid en Ferrari ontregelt de auto-industrie al sinds 1947 vanuit Maranello, Italië. Meer dan 150 jaar innovatie tussen beide merken zijn verfijnd en samengebracht in deze samenwerking.
GEÏNSPIREERD DOOR DE ‘SUPERCAR’. GELUID DAT GEZIEN MAG WORDEN.
De collectie wijkt af van de traditionele aanpak van Bang & Olufsen, legt Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships bij Bang & Olufsen, Christoffer Poulsen, uit: "Onze klassieke speakers zijn bedoeld om op natuurlijke wijze op te gaan in de woning en tegelijkertijd op te vallen door hun prachtige design. Deze collectie is anders. Het zijn pronkstukken. Net als supercars laten ze zich overal zien en horen".
De Beosound 2 levert een 360-graden audio-ervaring in huis die elke ruimte vult. Het ontwerp is flexibel zodat de speaker op de vloer, op tafel of op een plank kan worden geplaatst en gemakkelijk van kamer naar kamer kan worden verplaatst. Actieve RoomSense en ingebouwde nabijheidssensoren combineren de schoonheid van de Beosound 2 met slimme technologie, terwijl de hoogwaardige aluminium kegel waarin de luidspreker is geplaatst zorgt voor een naadloze look en een superieure akoestiek.
In de Ferrari Collection is de Beosound 2 geanodiseerd in Bang & Olufsen's Factory 5 in Struer, waardoor het ontwerp in het kenmerkende Ferrari-rood is uitgevoerd. De aluminium behuizing is gepolijst voor een hoogglans die de rijkdom van de rode tint versterkt. Het iconische Ferrari-embleem onder de grille maakt deze editie compleet.
De Beoplay H95, Bang & Olufsen's toonaangevende headphone, biedt het beste geluid en de beste innovatie in zijn klasse. De op maat gemaakte titanium drivers leveren een krachtiger geluid dan ooit tevoren en dankzij de adaptieve actieve ruisonderdrukking kan de drager de ruisonderdrukking aanpassen door simpelweg de aluminium ring van de oorschelp te draaien. Afgewerkt met zacht lamsleer en 38 uur non-stop speeltijd, is de Beoplay H95 gemaakt om lang mee te gaan.
De headphone is voorzien van de gitzwarte tint van Ferrari, een tijdloze klassieker, met laser gegraveerde logo's van Bang & Olufsen en Ferrari. Onder de oorschelpen zijn de titanium luidsprekerroosters geanodiseerd in een rijke rode tint, speciaal geselecteerd voor deze samenwerking.
De Beosound Explore is een portable speaker, perfect voor buiten. Met een IP67-classificatie, wat betekent dat hij volledig stof- en waterdicht is, is de Beosound Explore gemaakt om overal mee naartoe te nemen. Met Bluetooth en Fast Pairing is muziek altijd binnen handbereik en gaat hij de hele dag mee met tot wel 27 uur speeltijd. Nu wordt de Beosound Explore geleverd met Ferrari's laser gegraveerde steigerende paard en een opvallende zwarte karabijnhaak voor elk avontuur. De tweelaagse behuizing van de luidspreker is geanodiseerd in rood en zwart, zodat het rooster direct afsteekt tegen het donkere interieur.
De Beoplay EX, de meest krachtige draadloze earphones van Bang & Olufsen, heeft actieve ruisonderdrukking, een ongeëvenaard geluid en wordt geleverd met een draadloze oplader voor maximaal 20 uur luisterplezier onderweg. Dankzij zes microfoons en intelligente straalvormingstechnologie kan de Beoplay EX worden gebruikt om zakelijke gesprekken aan te nemen en tegelijkertijd van muziek te genieten.
Voor de Ferrari-collectie bevat de rechteroordop een opvallend zwart gefolieerd logo van het Ferrari-embleem, onder glas gegoten in het iconische rood, geslepen en gepolijst voor een spiegelachtige glans.
Vanaf 29 augustus is The Ferrari Collection online verkrijgbaar op www.bang-olufsen.com, bij geselecteerde Bang & Olufsen- en Ferrari-winkels en online op www.store-ferrari.com
Sunset colors, printmix en Barbiecore voor hem en haar
Wanneer de herfst voor de deur staat, maar je mentaal niet klaar bent om afscheid te nemen van de zomer, biedt Juttu soelaas met relaxte looks in zonnige kleuraccenten. Blijf nog even in flipflopmodus met looks in fris geel en oranje, Barbie-roze maar ook blauwtinten.
Na zomer komt nazomer
Een tikje melancholie is oké nu het einde van de zomer nadert. Een mix van geel, oranje en roodbruin schrijven het succesrecept om je uit je funk te halen. Sunset dressing it is.
Print is prachtig
Kleur buiten de lijnen en combineer ruiten, prints en strepen met diep marineblauw. Voor een vleugje Scandi maak je er een ton-sur-ton outfit van. Onderstaande looks willen we instant copy-pasten naar onze eigen kledingkast.
Shocking pink
Barbiecore heeft de wereld in haar greep en ook onze garderobe is niet langer veilig. In een wereld vol ontgoocheling en slecht nieuws, geven we ons over aan plezier met hot pink Juttu musthaves. Hi Barbie!
DE INTENSE NIEUWE GEUR VAN VROUWELIJKE SENSUALITEIT DOOR RABANNE
Sinds 2022 symboliseert FAME de glamoureuze Parijse it-girl: Een vrolijke avontuurlijke vrouw die met volle teugen van het Ieven geniet, als een stralende ster. Dit jaar verschijnt de golden girl met FAME Parfum vol vrouwelijke sensualiteit om haar meest onweerstaanbare kant te onthullen. Verleidelijker, met nog meer glamour, iconischer dan ooit tevoren. FAME Parfum is een krachtige houtachtige en bloemige chypregeur met een onvergetelijke Parijse twist.
FAME Parfum by Rabanne werd samengesteld met de meest kostbare ingrediënten van ethisch verantwoorde afkomst en ontworpen door de wereldberoemde parfumeur Dora Baghriche, Marie Salamagne en Alberto Morillas. De geur ontvouwt zich met exquise zachtheid en onthult een bedwelmende sensualiteit die de ster in u naar boven haalt.
EEN KOSTBARE BLEND, OM VANAF HET EERSTE MOMENT TE VERLEIDEN
Om de verleidelijke energie van deze vrouw vast te leggen voor een nieuwe generatie, kwamen de wereldberoemde parfumeurs Dora Baghriche, Marie Salamagne en Alberto Morillas samen en bundelden hun ervaring en creatieve visie. Het resultaat is een uitgesproken geraffineerde geur die onbevreesde, aantrekkelijke facetten van hedendaagse vrouwelijkheid weerspiegelt. Elke kostbare druppel van de geur is als een unieke verklaring van zelfexpressie. De bloemig-fruitige chypremelange van FAME EDT vindt zijn weg in het nieuwe FAME Parfum om een nog intenser, verslavend houtachtig-bloemig chypremelange te creëren.
In de topnoten vinden we een romig akkoord van wierook, de iconische hypnotiserende signatuur van FAME. Het hart van de compositie omvat een prachtig trio van jasmijn, speciaal ontworpen voor Rabanne, gehuld in een essence die net zo natuurlijk straalt als de bloem zelf. De basisnoten tenslotte geven een rijke, intense toets aan de geur: minerale muskus, ook wel Helvetolide genoemd, brengt een vleugje zachtheid met fruitige peer en zachte ambrette- ondertonen, voor een onweerstaanbare gourmand akkoord.
FAME Parfum geeft elke vrouw een tijdloze en betoverende identiteit, die haar meest verleidelijke facetten laat schitteren, vandaag, morgen en altijd.
EEN DONKERDER VERLEIDELIJKER ONTWERP, EEN NIEUW HOOFDSTUK VOOR DE ICONISCHE CODES VAN RABANNE
Om de intensere sensualiteit van FAME Parfum te vangen, krijgt de klassieke FAME-flacon een nieuw design. De originele FAME-jurk - geïnspireerd op Rabanne's legendarische metallic details en 1969-tas - blijft onveranderd.
Om het verleidelijke verhaal van de nachtelijke lokroep van FAME Parfum te vertellen, wordt de originele flacon gestyled met een glanzende zwarte jurk die past bij de intensiteit van de champagne-gouden geur die erin zit. De flacon van FAME Parfum is ontworpen als een kostbaar begeerlijk sieraad, een symbool van echte sterrenstatus.
FAME PARFUM, SAMENGESTELD MET DE MEEST KOSTBARE, DUURZAME INGREDIËNTEN
Trouw aan Rabanne's inzet voor een betere toekomst, is FAME Parfum een bewust geformuleerde geur met natuurlijke ingrediënten die ethisch zijn verkregen in samenwerking met lokale partners van over de hele wereld, en die zijn verwerkt via baanbrekende groene extractieprocessen.
Voor de ontwikkeling van FAME Parfum werkte Rabanne samen met Firmenich, dat bekend stoot als een van de meest ethische bedrijven ter wereld. In FAME Parfum wordt Fairwild-gecertificeerde wierook, op duurzame en verantwoorde wijze gewonnen in Somaliland, geëxtraheerd bij lage temperaturen en slechts kort gedistilleerd om het profiel van de grondstof te behouden en om een specifiek deel van het extract te verkrijgen.
Het speciaal ontworpen trio van jasmijn biedt drie verschillende kwalitatieve ingrediënten: jasmijn grandiflorum essence uit Grasse, jasmijn sambac absolue uit India en jasmijn grandiflorum absolu uit Egypte. Met dit trio luidt Rabanne een nieuw tijdperk in de parfumerie in met de eerste jasmijnessence die wordt gewonnen met een vloeibare technologie, voor een aroma dat vrijwel identiek is aan de geur van de bloem zelf.
FAME Parfum is vanaf 28 augustus 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. Fame Parfum 200 ml - Refill € 203,25 - Fame Parfum 80 ml - Refillable € 162,80 - Fame Parfum 50 ml - Refillable € 124,50 - Fame Parfum 30 ml - € 82,70
Twee unieke modellen om het erfgoed van Alpina uit de jaren 30 te vieren
In juni vorig jaar onthulde Alpina een mijlpaal ter ere van zijn 140e verjaardag: een editie van 28 horloges met het authentieke, met de hand op te winden kaliber 490 uit 1938, gerestaureerd en gepresenteerd in een zilveren kast. Om de continuïteit te waarborgen, heeft Alpina besloten om twee gelijksoortige variaties te creëren met een van zijn moderne uurwerken, het mechanische zelfopwindende kaliber AL-530. Op een zwarte of zilveren wijzerplaat, met een kleine secondewijzer, maken deze nieuwe Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years deel uit van de huidige collectie en recreëren ze het Art Deco-karakter van hun oorspronkelijke inspiratiebron. Ze hebben een minimalistische rechthoekige kast, een typische "sector dial" minutenwijzer uit de jaren 30, in combinatie met de Arabische cijfers uit die tijd, dauphine wijzers en natuurlijk het originele logo van Alpina. Twee authentieke vintage creaties die de 140-jarige geschiedenis voortzetten van een horlogehuis dat voortdurend in beweging is.
Inspiratie putten uit de geschiedenis van horlogemakers is goed. Uit het eigen erfgoed putten, een erfgoed dat die geschiedenis mee vorm heeft gegeven, is nog beter. Dit was de aanpak bij het creëren van de twee Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years die nu in de collectie zijn opgenomen. Ze zijn de natuurlijke opvolgers van de twee zeer beperkte series van slechts 14 stuks die onlangs werden geproduceerd in een zilveren kast, met hun authentieke vintage met de hand op te winden mechanische uurwerk uit 1938, kaliber 490.
Een gemeenschappelijk verhaal
Hun verhaal is dat van een referentie uit 1938 waarvan het uurwerk en het ontwerp op het kruispunt stonden van twee fundamentele paden van het ontluikende polshorloge: aan de ene kant een vorm en een afwerkingsniveau van de hoogste orde die getuigen van de elegantie van luxe uurwerken; aan de andere kant innovaties die getuigen van Alpina's wens om zich te manifesteren in de wereld van resistente en robuuste horloges, zoals het bedrijf ze vandaag de dag ontwikkelt. Dit alles met een waardevol en zorgvuldig, trouw aan het origineel uiterlijk, verwerkt in de nieuwe Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years.
Vandaag de dag staan deze twee uurwerken op hetzelfde kruispunt als 85 jaar geleden, met een automatisch uurwerk dat alle garanties van robuustheid en precisie van een modern horloge biedt, in een combinatie van kast en wijzerplaat die een even grote vereiste op het gebied van afwerking en elegantie uitdrukt.
Respect voor erfgoed
Elke nieuwe versie neemt het uiterlijk van de twee originele gelimiteerde series over, met optimalisaties om ze aan te passen aan de behoeften van het moderne dagelijkse leven. De kasten zijn iets vergroot, gemiddeld met drie millimeter, maar blijven wel trouw aan hun oorspronkelijke proporties: 32,5 x 39 mm en slechts 9,71 mm hoog. Het silhouet is elegant en ideaal voor zowel mannen als vrouwen. Voor het gebruiksgemak en dagelijks onderhoud zijn deze twee kasten nu gemaakt van roestvrij staal, met bolvormig en antireflecterend saffierglas. Het mechanische zelfopwindende kaliber AL-530 dat in de kast zit, ontworpen en geoptimaliseerd voor de 21e eeuw en zichtbaar door de open achterkant, garandeert een looptijd van 38 uur en loopt met 28.800 trillingen per uur.
Gespiegelde zusjes
Elk uurwerk heeft uren, minuten en kleine seconden, een vintage Alpina-logo, een minutencirkel in 'spoor'-stijl en wordt gedragen op een struisvogelleren band met pingesp. Toch hebben ze twee verschillende identiteiten. De eerste versie heeft een zwarte wijzerplaat met volle Arabische cijfers en een kleine ronde secondewijzer. De wijzers zijn beige.
De tweede versie heeft een omgekeerde compositie: een verzilverde wijzerplaat, zwarte wijzers, uitgeholde Arabische cijfers en een rechter lettertype zoals in de twintiger jaren, terwijl de kleine secondewijzer vierkant is. Twee verrassende spiegelbeelden, sterk en uniek, die de elegantie van weleer in ere houden, met iets uit het verleden maar grotendeels bepaald door Alpina, een horlogehuis dat in 1883 werd opgericht en nu zijn 140-jarig bestaan viert.
DE NIEUWE GEUR VAN ZWOELE MANNELIJKHEID DOOR PACO RABANNE
In 2021 werd Phantom EDT by Rabanne gecreëerd: een geur die een nieuw hoofdstuk in luxe parfums inluidde en mannen stimuleerde om hun gewone ik te overstijgen en door het leven te gaan als de moedigste, meest zelfverzekerde versie van henzelf.
Dit jaar keert Phantom terug in een intensere versie met een krachtig nieuw verhaal om de volgende generatie te inspireren. We presenteren Phantom Parfum: een fascinerende geur die de donkerdere, spookachtige en raadselachtige facetten van mannelijkheid onthult en vanaf het eerste moment verleidt. Om deze nieuwe creatie in de spotlights te zetten, meldt gevierd acteur en muzikant Charlie Heaton van Stranger Things zich bij Rabanne als internationale merkambassadeur en speelt de hoofdrol in een nieuwe campagne die de onweerstaanbare energie van Phantom Parfum vastlegt.
Phantom Parfum by Rabanne werd samengesteld met de meest kostbare ingrediënten van ethisch verantwoorde afkomst en ontworpen door de wereldberoemde parfumeurs Juliette Karagueuzoglou, Anne Flipo en Dominique Ropion.
CHARLIE HEATON : NIEUWE MERKAMBASSADEUR VAN PHANTOM
De Engelse acteur en muzikant Charlie Heaton is een wereldster en een inspirerend gezicht van de nieuwe generatie. Hij speelde als tiener in verschillende bands en kreeg zijn doorbraakrol als Jonathan Byers in de bovennatuurlijke serie Stranger Things op Netflix. Hij was ook te zien in de films Shut In, As You Are, Marrowbone, The New Mutants, het veelgeprezen romantische drama The Souvenir Part II en in de film No Future uit 2021.
Charlie staat symbool voor Phantom Parfum door zijn passie voor muziek, zijn rebelse karakter en zijn vastberadenheid om zijn eigen stijl, energie en talenten te omarmen. Prikkelend, uitdagend, een positieve kracht die de toekomst vormgeeft. Hij heeft dezelfde instelling en non-conformistisch charisma als Rabanne.
EEN VERLEIDELIJK MELANGE, SAMENGESTELD OM UW RAADSELACHTIGE UITSTRALING TE ONTHULLEN
Phantom Parfum brengt de ervaring, expertise en creatieve visie van parfumeurs Juliette Karagueuzoglou, Anne Flipo en Dominique Ropion samen en luidt een nieuw tijdperk in voor inspirerende herengeuren. Elke kostbare noot vertelt een eigen verhaal. Elke druppel bevat een fascinerende nieuwe aura die zich verspreidt door de nacht. Het resultaat is een uniek parfum dat de facetten van een zwoele mannelijkheid onthult.
In de topnoten brengt lavendel een geurige bloemige noot die zowel verkwikkend als verleidelijk is. Een warm vanillehart geeft de geur een nieuw, verleidelijk gourmandfacet. In de basis voegen vetiver en minerale muskus aardse, houtachtige noten en een vleug sensualiteit toe om de geur een tikkeltje gevaarlijker te maken. Gedurfder, sensueler, intenser. Phantom Parfum hult u in een nieuwe geurervaring en ontketent uw verleidelijke aura.
EEN STRAK MATZWART ONTWERP, EEN NIEUW TIJDPERK VOOR PHANTOM
Sinds de oprichting in 1966, belichaamt maison Rabanne een avantgardistische esthetiek, een baanbrekende benadering van vakmanschap en een inspirerende drijvende kracht voor de toekomst. De flacon van Phantom Parfum draagt deze onstuitbare energie over aan een nieuwe generatie en eert daarbij het oorspronkelijke ontwerp van Phantom EDT: een radicaal andere, robotachtige vorm in metallic zilver, de perfecte metgezel voor alle momenten in het leven.
De nieuwe Phantom Parfum behoudt zijn iconische vorm, maar krijgt een donkerdere, strakkere look. Het verfijnde design weerspiegelt de meest aantrekkelijke facetten van mannelijkheid. Boeiend, geraffineerd en mysterieus. Voor Phantom Parfum verandert het borststuk van chromatisch zilver in matzwart, een symbool van de verleidelijke aura binnenin.
PHANTOM PARFUM OP BASIS VAN DUURZAME INGREDIËNTEN
Trouw aan Rabanne's inzet voor een betere toekomst, is Phantom Parfum een bewust geformuleerde geur met 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong die ethisch zijn verkregen in samenwerking met lokale partners van over de hele wereld, en die zijn verwerkt via baanbrekende groene extractieprocessen.
Voor de ontwikkeling van Phantom Parfum werkte Rabanne samen met IFF-LMR Naturals, een baanbrekend bedrijf dat in 1983 werd opgericht om 100% natuurlijke extracten te leveren met naleving van strenge normen voor transparantie en duurzaamheid. Om een nieuwe, verleidelijke mannelijke energie te creëren en de essentie ervan te benadrukken, werd de beste Franse lavendel gecombineerd met vanille uit Madagaskar en vetiver uit Haïti.
Elke druppel werd vakkundig vervaardigd door de vakmensen van Rabanne in het hart van Grasse, de historische bakermat van de Franse parfumerie.
Phantom Parfum is vanaf 28 augustus 2023 beschikbaar bij de bekende Paco Rabanne verkooppunten. Phantom Parfum 200 ml - Refill € 169,60 - Phantom Parfum 150 ml - Refillable € 162,80 - Phantom Parfum 100 ml - Refillable € 138,60 - Phantom Parfum 50 ml - € 101,60
Kleiner wonen is anno 2023 steeds meer de norm waarbij niet alleen de leefomgeving binnenshuis krimpt, ook onze buitenruimtes boeten in aan grootte. Compacte maar uiterst comfortabele tuin- en terrasmeubelen die bovendien een slim en modulair ontwerp hebben, zijn dan ook populairder dan ooit tevoren. Denk aan opklapbare tafels en stoelen of ligbedden die je dankzij het lichte gewicht gemakkelijk kan verplaatsen. Een beperkt klein buitenleven? Royal Botania bewijst met haar recentste novelties het tegendeel: in de juiste vorm is het vooral uiterst high-end.
Aan de kleine grote tafel
De Butler-bijzettafels van Royal Botania werden in 2020 voor het eerst gelanceerd, en sindsdien breide het merk de collectie uit met andere modellen in verschillende kleuren en materialen. Vandaag introduceert de expert in outdoor luxe ook twee gloednieuwe buitenttafelformaten die tiny outdoor living perfect belichamen. Naast een standaard eettafel (met een hoogte van 75 cm en diameter van 120 cm) wordt de Butler-reeks ook aangevuld met een compactere, lagere eettafel (met een hoogte van 67 cm en diameter van 90 cm). Het gekende ontwerp van de Butler-bijzettafel waarbij zowel de voet als het tafelblad een ronde vorm hebben, werd behouden. Klaar voor een knus diner?
Van hoog naar laag
Verfijning en elegantie smelten samen met hoogwaardige kwaliteit in de geliefde Styletto-tuinmeubelencollectie van Royal Botania. Voeg er nog een vleugje tiny living aan toe en je hebt de geschikte eettafel voor in een beperkte outdoor ruimte. De hoge bartafel in de reeks krijgt nu een lager broertje: de nieuwe Styletto-eettafel is zo’n 75 cm hoog en heeft een rond blad met een diameter van 90 cm. Het keramieken oppervlak wordt, net als bij de andere tafelmodellen, afgewerkt met een aluminium frame dat beschikbaar is in vijf kleuren. De sierlijke poten die de collectie kenmerken, werden ook in de nieuwe tafel verwerkt. www.royalbotania.com
Kleiner wonen is anno 2023 steeds meer de norm waarbij niet alleen de leefomgeving binnenshuis krimpt, ook onze buitenruimtes boeten in aan grootte. Compacte maar uiterst comfortabele tuin- en terrasmeubelen die bovendien een slim en modulair ontwerp hebben, zijn dan ook populairder dan ooit tevoren. Denk aan opklapbare tafels en stoelen of ligbedden die je dankzij het lichte gewicht gemakkelijk kan verplaatsen. Een beperkt klein buitenleven? Royal Botania bewijst met haar recentste novelties het tegendeel: in de juiste vorm is het vooral uiterst high-end.
Aan de kleine grote tafel
De Butler-bijzettafels van Royal Botania werden in 2020 voor het eerst gelanceerd, en sindsdien breide het merk de collectie uit met andere modellen in verschillende kleuren en materialen. Vandaag introduceert de expert in outdoor luxe ook twee gloednieuwe buitenttafelformaten die tiny outdoor living perfect belichamen. Naast een standaard eettafel (met een hoogte van 75 cm en diameter van 120 cm) wordt de Butler-reeks ook aangevuld met een compactere, lagere eettafel (met een hoogte van 67 cm en diameter van 90 cm). Het gekende ontwerp van de Butler-bijzettafel waarbij zowel de voet als het tafelblad een ronde vorm hebben, werd behouden. Klaar voor een knus diner?
Van hoog naar laag
Verfijning en elegantie smelten samen met hoogwaardige kwaliteit in de geliefde Styletto-tuinmeubelencollectie van Royal Botania. Voeg er nog een vleugje tiny living aan toe en je hebt de geschikte eettafel voor in een beperkte outdoor ruimte. De hoge bartafel in de reeks krijgt nu een lager broertje: de nieuwe Styletto-eettafel is zo’n 75 cm hoog en heeft een rond blad met een diameter van 90 cm. Het keramieken oppervlak wordt, net als bij de andere tafelmodellen, afgewerkt met een aluminium frame dat beschikbaar is in vijf kleuren. De sierlijke poten die de collectie kenmerken, werden ook in de nieuwe tafel verwerkt. www.royalbotania.com
LolaLiza stoomt je klaar voor kantoordagen met Back to Work collectie
Het begin van september betekent voor velen de terugkeer naar kantoor na een heerlijke zomer. LolaLiza zorgt voor goede moed én goede outfits, met een Back to Work collectie boordevol stuks die de werkdag opfleuren. Een classy suit, een vrouwelijk bloemenjurkje of een comfortabele denim, dankzij LolaLiza ben je voorbereid op elke soort uitdaging.
Belgische moderetailer LolaLiza presenteert met trots haar Back to Work collectie, geshoot in het Antwerpse MAS. Statement prints, stijlvolle blouses en jassen die je moeiteloos van het zomer- naar herfstseizoen helpen. Girlboss doorheen de werkweek met LolaLiza!
Mag het wat meer casual zijn? LolaLiza brengt haar razendpopulaire multiplesize Shape of You jeans terug, die zich aan vrouwelijke vormen aanpast. De baanbrekende jeans komt in drie maten, die de vrouwelijke matenboog van maat 34 tot 48 omvat, dankzij de elasticiteitsgraad van 90 tot 100%.
Praktisch
De collectie is beschikbaar in alle LolaLiza-winkels en op de webshop vanaf 31 augustus van maat 34 tot 50. De Shape of You jeans zijn beschikbaar vanaf 14 september
A.S.Adventure helpt je op weg - Veilig fietsen naar het werk: tips voor fietspendelaars
Fietsen naar het werk is een van de beste manieren om de dag te beginnen. Je krijgt gratis frisse lucht, een gezonde workout én het is een vrij goedkoop vervoermiddel. Bovendien bespaart het je heel wat tijd, stress en frustratie omdat je niet in de file moet staan of een parkeerplaats moet zoeken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de fiets steeds meer in opmars is en omarmt wordt als manier om naar het werk te gaan. Bij A.S.Adventure fietst maar liefst 34% van de werknemers naar het werk. A.S.Adventure deelt alvast een aantal handige tips en must-haves voor een optimale en veilige fietsuitrusting.
Fietsen naar het werk: in opmars
We fietsen steeds meer. Uit recent onderzoek blijkt dat 18% van al onze verplaatsingen in Vlaanderen gebeurt met de (elektrische) fiets, een stijging van wel 4% t.o.v. 2019.* Deze tendens trekt zich ook door in het woonwerkverkeer, waarbij maar liefst 22% in Vlaanderen met de fiets naar het werk gaat, waarvan 9% met de elektrische fiets.
De Vlaming gebruikt de elektrische fiets niet alleen voor langere afstanden van 5 tot 15 km en langer, maar ook voor korte afstanden tot 5 km. Hierdoor is ook de gemiddelde afstand die we met de fiets afleggen naar het werk ook gestegen naar 8 km. Een verdubbeling op slechts 10 jaar tijd: in 2009 was dit nog 4,4 km.
De populariteit van de (elektrische) fietsen zien we ook terugkomen in de hoeveelheid fietsen in de Vlaamse huishoudens. 77% van de Vlaamse gezinnen bezit momenteel minstens één fiets. Het aantal Vlamingen dat een elektrische fiets bezit stijgt bovendien fors: 35% van de gezinnen met een fiets heeft een elektrisch exemplaar in huis, terwijl dit pre-corona slechts 20% bedroeg
Fietsen wordt dus steeds populairder. Het biedt niet alleen voordelen voor het milieu en het Belgische fileprobleem, maar heeft daarnaast ook tal van persoonlijke voordelen.
Bicycle benefits
Fietsen is goed voor je conditie en je gezondheid, fysiek en mentaal. Al fietsend verbrand je vet, kweek je spieren en verklein je tegelijkertijd de kans op diabetes en andere ziektes doordat je je weerstand verbetert. Ook je mentale welzijn krijgt een boost: je verhoogt je hersenactiviteit, slaapt beter en ervaart minder stress. Elektrisch fietsen is minstens even goed voor je gezondheid en conditie als ‘gewoon’ fietsen. Dankzij de elektrische ondersteuning rijd je meestal verder, vaker én langer. Het is bovendien een ideale upgrade om niet (langer) zweterig aan te komen op je werk.
Door in beweging te zijn, word je creatiever. Gebruik de tijd op de fiets om na te denken of je te laten inspireren door de natuur rondom. Je leert niet alleen je omgeving beter kennen, maar je hebt ook een dagelijks gezond ritueel én een dagelijkse portie natuur, een belangrijke dagelijkse gewoonte die benadrukt wordt door gezondheids- en milieu-experten. Door de auto thuis te laten, doe je bovendien iets voor het milieu, spaar je benzinekosten uit én sta je niet meer in de file. Win-win-win.
Start to bike
Fietsen naar het werk heeft niets dan voordelen dus. Weet je toch nog niet zo goed waar te beginnen? A.S.Adventure helpt je op weg en staat klaar om je te ondersteunen in jouw fietsavontuur, van het kiezen van de juiste fiets voor jouw behoeften tot het selecteren van de ideale fietsuitrusting om je fietstocht veilig en comfortabel te maken.
De werknemers van A.S.Adventure dragen sterk aan het groeiende aandeel van de fiets als woonwerkverkeer. Bij A.S.Adventure kwamen er het afgelopen jaar wel 34% van de werknemers met de fiets naar het werk. Samen hebben ze 866.140 km gefietst. Er zijn zelfs medewerkers die zo ’n 1000 kilometer per maand afleggen voor hun woonwerkverkeer.
Welke fiets kies je?
Een gewone stadsfiets volstaat voor korte afstanden, maar de elektrische fiets wint meer en meer aan populariteit bij bike commuters omdat je door de trapondersteuning minder bezweet raakt onderweg. Een speedpedelec is een aanrader voor lange afstanden die je normaal met de auto zou afleggen, maar voor wie geen zin heeft in de dagelijkse file.
Heb je een douche op je werkplek? Dan komen een racefiets en een mountainbike ook in aanmerking, afhankelijk van het terrein van je woon-werktraject. Een racefiets is ideaal voor wie gebruik maakt van de fietsostrades of een woon-werkroute over een vlak wegdek kan volgen. Een mountainbike is dan weer geschikt voor ruw en oneffen terrein, een musthave voor bike commuters die ‘op den buiten’ wonen en zich behendig een weg willen banen door bos en veld om op het werk te arriveren.
Tip: Informeer je met een speedpedelec goed over je (bijkomende) plichten op de weg, want een speedpedelec is volgens de wegcode geen fiets maar een bromfiets ‘klasse P’.
Hoe zorg je voor een goede en veilige fietsveiligheid?
Alles begint bij goed werkende fietsverlichting: wit licht vooraan, rood licht achteraan en de bijhorende reflectoren. Met extra fietslampjes maak je jezelf nog beter zichtbaar op de weg en heb je bovendien steeds een reservelamp bij. Ook een fluohesje met reflecterende stroken of andere details is een must bij schemering of ’s nachts. Denk ook aan reflecterende elementen op je fietshelm, rugzak(hoes) of bandjes rond je enkels of bovenarmen. Hoe meer, hoe beter.
Tip: Check regelmatig of je (reserve) fietsverlichting nog werkt en opgeladen is. Zo sta je niet voor onverwachte verrassingen op donkere, druilerige dagen.
Ook een fietshelm is cruciaal. Het beschermt je hoofd tijdens een val en kan je leven redden. Oók voor recreatieve fietsers die niet aan 50 km/u over het asfalt scheuren, want hoe trager je fietst, hoe zwaarder de zijdelingse impact wanneer je valt en hoe groter de kans op een hersenletsel. Een fietshelm te warm? Zeker niet, ventilatiesleuven zorgen ervoor dat er zelfs méér verkoelende rijwind door je haren glijdt dan zonder helm. Dankzij alle kleuren en designs die momenteel op de markt te vinden zijn, is er voor ieder wat wils.
Tip: Wist je dat je een hoop fietsuitrusting zoals kleding en accessoires met je ecocheques kan betalen?
Hoe kies je een geschikte fietsuitrusting?
Maak een slimme combinatie van technische kledij afgestemd op het weertype. Belangrijk is dat je transpiratievocht zo snel mogelijk wordt afgevoerd, zodat je droog blijft en je temperatuur op peil blijft. Begin met een basislaag uit merinowol of synthetische materialen die nauw aansluit op je lichaam, aangevuld met een isolatiejack of fleece voor extra isolatie, die je snel kan uittrekken als het te warm wordt. Een waterafstotende, winddichte softshell of waterdichte, ademende fietsjas en fietsbroek maken je outfit af bij regenweer of sneeuw.
De buitenste kledinglaag is heel belangrijk op de fiets, want die moet je beschermen tegen regen, sneeuw en wind. Zorg dus dat je regenjas zeker gemaakt is uit een wind- en waterdicht materiaal dat goed ademt om condens te voorkomen wanneer je gaat zweten. Zo kan je overtollige lichaamswarmte en je transpiratievocht snel naar buiten worden afgevoerd. Een regenjas voor op de fiets is achteraan wat langer zodat je rug beschermd is, heeft wat langere mouwen die goed aansluiten aan de pols zodat de warmte binnen blijft en eventueel een tweewegsrits vooraan zodat je meer bewegingsvrijheid hebt. Een regenponcho is ook een goede optie.
Tot slot zorgt een goed paar fietshandschoenen niet alleen meer grip op je stuur, maar houdt je handen ook warm en droog bij koud weer. Echte koukleumen kiezen best voor een set waterdichte, ademende handschoenen of wanten met een isolerende voering, eventueel gecombineerd met een dunne handschoen of liner voor extra warmte en meer gevoel in je vingers. Tot slot zorgt een handige en kwalitatieve fietstas, die makkelijk loskoppelbaar is, ervoor dat je op een handige manier je spullen naar kantoor vervoert.
Gerijpte wijn, waarbij het wachten de druif terugbrengt aar zijn oorspronkelijke essentie – 13% alc vol
100% Albillo Mayor uit Baros de Valdearados. Het wijnjaar 2019 in de regio werd als uitstekend beoordeeld. De klimatologische omstandigheden zorgden voor een uitzonderlijk wijnjaar, met een gematigde temperatuur en voldoende regenval, wat resulteerde in wijnen met een hoge concentratie, een gladde textuur en een groot bewaarpotentieel.
De oogst vond plaats op 20 september 2019. De wijn is gemaakt in open vaten met de druivenschillen, wat zorgt voor de oranje kleur (oranje wijn). Hij rijpte anderhalve maand in oude klei-amforen, 27 maande rijping in 255-liter Franse eiken vaten die eerder werden gebruikt voor de productie van rode, witte en versterkte wijnen. Hij werd gebotteld op 15 juni 2022. Productie 1029 flessen.
In het glas een ambergele kleur en mooi helder. In de neus krijgen we aroma’s van fijn steenfruit met tonen van geoxideerd fruit, kruiden en een mooie intensiteit. Overvloedige aanwezigheid van noten, amandelen en geroosterde zaden, met een rokerige hint. Verleidelijk aroma met een subtiele ondertoon. In de mond is deze wijn zeer fris, persistent en intens. Aangename zuurgraad en zeer vol. Verrassend complex in de mond, met hints van reductie. Een leuke bewaarwijn.
Deze wijn past perfect bij geroosterde noten, gerookte vis, rauwe vis en zachte kaas (zoals brie en gorgonzola). Hij past ook bij groenten zoals kardoen, artisjok en asperges. Te bewaren op een koele, droge plaats, vermijd direct zonlicht en serveer bij een temperatuur van 9-11° C.
De Belgische ontwerpster Kim Jacob lanceert ‘A touch of black’
Een juwelencollectie die de kleur zwart laat schitteren in al haar eenvoud
Kim Jacob Jewelry Design, het juwelenmerk van de gelijknamige Belgische ontwerpster, verwelkomt een nieuwe collectie: ‘A touch of black’. Een deel van het zilverwerk of het vergulde goud wordt zwart gemaakt met behulp van kaliumpolysulfide. ‘A touch of black’ is geïnspireerd door de iconische Little Black Dress en richt zich tot trendy en optimistische levensgenieters. De collectie bestaat uit een ring, een armband, oorbellen en een ketting, In de praktijk kan echter iedere minimalistische creatie van de ontwerpster uit Meise een zwarte toets meekrijgen.
Kleuringstechniek als basis
Kim Jacob gebruikt kaliumpolysulfide (ook wel zwavellever genoemd) als kleurstof om zilveren en verguld gouden juwelen een zwarte toets te geven. Het juweel in kwestie wordt met de kleurstof beschilderd en moet minstens een nacht drogen. Hoe minder de vloeistof met water is verdund, hoe zwarter de kleur zal zijn. Na het kleuringsproces kan de klant nog kiezen om het juweel al dan niet te laten afwerken en personaliseren met een edelsteen. De productietermijn bedraagt ongeveer 3 weken.
‘Little black dress’ van Coco Chanel als inspiratiebron
Waarom juwelen met een zwarte toets? “Ik heb mij laten inspireren door Little Black Dress van Coco Chanel, één van mijn mode-idolen. Deze creatie bewijst het tegelijk chique, klassieke en tijdloze karakter van zwart alsook de eindeloze combinatiemogelijkheden die de kleur biedt.” De grote droom van Kim? “Eén van de juwelen uit de collectie ooit op televisie zien schitteren. Heel wat series, zoals Wednesday op Netflix, lenen zich tot juwelen met een donkere toets.”
De collectie ‘A touch of black’ richt zich tot levensgenieters die gedurfd uit de hoek willen komen, zonder aan sierlijkheid in te boeten, de sierlijkheid die zo eigen is aan de minimalistische juwelen van Kim Jacob.
Praktische informatie
De ‘A touch of black’-creaties kunnen besteld worden via de website www.kimjacobjewelry.com en zijn beschikbaar bij Mixage Concept Store (Oude Graanmarkt 39, 1000 Brussel) of op afspraak in de atelier van Kim Jacob Jewelry Design in Eversem (Meise). De prijzen van de collectie ‘A touch of black’ variëren van 60 € tot 250 € (voor niet-gouden stukken en afhankelijk van de afwerking).
Kim Jacob heeft een gevarieerde achtergrond maar steeds met creativiteit als rode draad doorheen haar leven. Een eerste ondernemerservaring in de horeca alsook de opleidingen Fotografie (Sint-Lukas), Juwelenontwerp (Syntra) en Arts & Métiers (Jean Toussaint) wakkerden haar creatieve en ondernemende ambities verder aan. Dat leidde tot de oprichting van Kim Jacob Jewelry Design in maart 2020, een lancering die versneld werd door de coronacrisis
In 2020 stelde IZIPIZI voor het eerst een volledige koolstofbalans op om zijn activiteiten met de meeste uitstoot te bepalen en een simpel doel te stellen: de ecologische voetafdruk van zijn brillen met 50% verminderen. Sindsdien zijn er een aantal grondige structurele beslissingen genomen om de reeds opgestarte acties te versnellen:
> In 2021 is het doel gesteld om 30% van de productie biologisch te maken door te werken met materiaal dat deels afkomstig is van planten.
> In juni 2021 introduceerde het bedrijf een nieuw materiaal dat voor 45% op basis van ricinusolie is gemaakt om ons gebruik van fossiele brandstoffen met hetzelfde percentage te laten dalen.
> Juli 2023 is een keerpunt in de geschiedenis van het merk:
IZIPIZI is nu een B Corp-gecertificeerd bedrijf dankzij zijn milieu-, sociale en maatschappelijke inspanningen. Het bedrijf behoort nu tot een netwerk van 6000 gecertificeerde bedrijven wereldwijd, en dat alles met een glimlach! Na vele maanden van gesprekken, totale transparantie en de controle van (zeer) veel criteria heeft B Corp, een internationale beweging van inspirerende en toegewijde bedrijven, ons zijn label verleend.
B Corp: erkenning en verantwoordelijkheden
B Corp is een wereldwijd label dat een norm voor uitmuntendheid definieert voor maatschappelijk en ecologisch betrokken bedrijven. De gecertificeerde bedrijven moeten wettelijk vastleggen dat ze streven naar het beste voor alle begunstigden.
Via de B Corp-certificering volgt het bedrijf een proces van voortdurende verbetering van sociale en milieu-impact, en sluit het zich aan bij een wereldwijde gemeenschap van bedrijven die samen werken aan een betere wereld. Om dat te bereiken werden alle aspecten van ons bedrijf tot in het kleinste detail bekeken, want alleen perfect op elkaar afgestemde inspanningen, mvo-gerelateerd of niet, bieden een bedrijf de kans aanspraak te kunnen maken op dit veeleisende label waar IZIPIZI zo trots op is!
De vijf pijlers van B Corp die tijdens het evaluatieproces beoordeeld worden zijn: bestuur, werknemers, milieu, klanten en gemeenschap. De toegang tot deze kleine kring van bedrijven (slechts 300 Franse bedrijven) bevestigt de dagelijkse inspanningen van het merk om ervoor te zorgen dat alles wat het doet gunstig is voor alle belanghebbenden. En dat zijn geen loze woorden. IZIPIZI zet zich volop in om te evalueren naar een meer duurzame toekomst.
Alle MVO-inspanningen van het merk zijn terug te vinden op de website izipizi.com.
Het Scandinavische Joelfeest heeft zijn oorsprong in de Oud-Germaanse geschiedenis en viert de winterzonnewende, ofwel de kortste dag en langste nacht van het jaar. Het markeert het begin van de winter en staat symbool voor de hoopvolle terugkeer van het licht. Heerlijke feestmaaltijden worden in alle gezelligheid geserveerd en grote vreugdevuren worden aangestoken om de duisternis te doen verdwijnen. Met het najaar voor de deur haalt Barbecook inspiratie uit het heidense feest en introduceert twee gloednieuwe vuurkorven – de Jules- en Jack 100-modellen – waarmee je gemakkelijk je eigen Joelvuur in de achtertuin ontsteekt. Laat die lange nachten maar komen!
The full Joel-package
Kom met je vrienden en familie samen aan de Jules vuurkorf en laat je verwarmen door de aangename temperatuur van het vuur. De ronde vuurkorf is vervaardigd uit een hoogwaardig, gepatineerd cortenstaal, dat in zijn totaliteit een industriële noot aan je tuin of terras toevoegt. De geperforeerde bodem verzorgt een optimale luchtcirculatie met minimale rookontwikkeling en maximale verbranding, terwijl de geïntegreerde asopvangbak voor een gemakkelijk en snel onderhoud zorgt. Een kleine honger? Als expert in outdoor kokerellen heeft Barbecook de juiste accessoires in huis die niet alleen op de barbecue maar ook zonder moeite op de Jules vuurkorf passen: van de elevated grill tot de pizza-oven!
Geschaalde vreugde
De populaire Jack-vuurschaalcollectie van Barbecook krijgt een derde lid met het Jack 100-model. In een rijke roestkleur en met een minimalistisch en strak ontwerp creëert het een unieke vuurbeleving in de achtertuin, waardig aan een Scandinavisch vreugdevuur. Met de introductie van het nieuwste model biedt Barbecook een grotere vuurschaalvariant met meer ruimte voor houtblokken en een intensere vlam. Klaar voor je eigen Joelfeest in de achtertuin? Wij alvast wel.
Sothys, al meer dan 75 jaar een Franse referentiespeler in de beautysector, en Eden Park, specialist van hoogwaardige en stijlvolle kleding, hebben hun krachten en expertise gebundeld. De merken stellen samen een nieuw gamma verzorgings- en beautyproducten voor mannen voor. Dit gamma is beschikbaar in winkels, praktijken, instituten en welzijnscentra.
Eden Park werd opgericht door twee internationaal bekende rugbyspelers, Franck Mesnel en Éric Blanc, en steunt al bijna 40 jaar op waarden die aanleunen bij die van Sothys: Franse art-de-vivre, hoge eisen, creativiteit, hoogwaardige producten, welzijn, elegantie, een sterke verbondenheid met Parijs en de wens om internationaal actief te zijn.
Franck Mesnel en Éric Blanc waren als topsporters al vernieuwend en lieten een frisse wind waaien doorheen de rugbysport. Zo brachten zij een hoog 'showbizz'-gehalte naar de sport, bijvoorbeeld door het veld op te komen in blazer, smoking en met een roze strik. Eden Park is het verlengstuk van die paradoxale creativiteit: elegantie, vastberadenheid en fantasie... elementen die de rode draad vormen doorheen kwalitatief hoogstaande producten van het premium merk.
Energizing hair and body gel cleanser: frisheid gegarandeerd. Deze gel is een energiebom. Een 2-in-1-product dat de huid en de haren instant reinigt en een subtiele hesperide, muskusachtige en houtige parfum aanbrengt. De gel is zacht voor de haarvezels en zorgt meteen voor een gevoel van frisheid. Aanbevolen verkoopprijs: 22,50 €
Rejuvenating moisturizer fluid: voor een gladde en gehydrateerde huid. De perfecte combinatie van actieve en hydraterende bestanddelen (glycerine, bio karitéboter, een derivaat van ureum, pollenextracten, tarwekiemen, soja en olijvenextracten), voor een dubbele anti-aging en beschermende werking. De huid is zichtbaar gladder en klaar om de dagdagelijkse uitdagingen te trotseren. Aanbevolen verkoopprijs: 46€
Scented water for body & hair. De perfecte alliantie tussen de frisheid van bergamot en de werking van patchouli en sandelhout. Dit frisse water is op het lijf geschreven van sterke en stijlvolle mannen. In de praktijk? Fruitige toetsen die sensualiteit en genot uitstralen, houtige toetsen die elegantie en diepgang uitstralen. Aanbevolen verkoopprijs: 29 €
Carrefour maakt bij de start van het schooljaar het verschil op het kasticket van haar klanten
Een unieke combinatie van 5 acties maken het beste toegankelijk voor iedereen
Het begin van het nieuwe schooljaar is voor velen een dure periode. Om de beste producten aan de beste prijs toegankelijk te maken voor haar klanten, lanceert Carrefour België tussen 24 juli en 10 september een hele reeks acties op schoolartikelen én op alle aankopen, food en non-food. In alle Carrefour-winkels zijn tal van groente- en fruitsoorten verkrijgbaar voor minder dan 1 euro en vallen er extra Bonuspunten te verdienen. Klanten die elders een back-to-school-product goedkoper vonden, kunnen 5x het verschil terugkrijgen in de Carrefour Hypermarkten. En vanaf 21 augustus verlaagt Carrefour voor de vierde keer de prijzen van tal van producten in al haar winkels.
Carrefour Hypermarkt vergoedt klanten 5x het verschil op back-to-school-benodigdheden. Als een klant een back-to-school-product elders goedkoper zou vinden, betaalt Carrefour het verschil tussen de werkelijk betaalde prijs in een van de Carrefour Hypermarkten en de lagere prijs aangeboden door een concurrent 5x terug in Bonuspunten. Het enige wat klanten moeten doen is - binnen 14 dagen na hun aankoop - hun Carrefour Hypermarkt kasticket presenteren met de werkelijk betaalde prijs, en een fysieke folder met de prijs van de concurrent. Deze actie is tussen 26 juli en 4 september geldig op alle items in de categorie back-to-school die in de folder staan - dus niet op online artikelen en exclusief telefonie en televisie.
500 producten met verlaagde prijs: Ook bij de start van het nieuwe schooljaar wil Carrefour de koopkracht van haar klanten beschermen. Daarom verlaagt het vanaf 21 augustus voor de vierde maand op rij de prijzen van een hele reeks producten in haar Express-winkels, Markets en Hypermarkten en via haar online platform Carrefour.be. Daarmee heeft de supermarktketen al meer dan 500 afgeprijsde producten in haar assortiment.
Voorbeelden van verlaagde prijzen: Innocent Appelsap (900 ml) : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 14%) - Dr Oetker Cake Natuur 400g : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 5%) - Carrefour Balletjes in Tomatensaus 400g (in blik) : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 9%) - Arizona Groene Thee 50cl : nieuwe prijs 1,19 (prijsdaling van 12%) - LU Luikse Wafels Chocolade 260g : nieuwe prijs 3,99 (prijsdaling van 10%) - Carrefour Bio Haverdrank 1 L : nieuwe prijs 1,49 (daling van 13%) - Kiri Dippi 5 X 35 g : nieuwe prijs 2,99 (daling van 13%) - Carrefour Bio Havermout chocolade banaan 400g : nieuwe prijs 2,99 (daling van 9%)
Extra Bonuspunten voor elke aankoop van 30, 60 of 100 euro
Van 14 augustus tot en met 3 september ontvangen klanten in alle Carrefour-winkels extra Bonuspunten voor hun aankopen. Bij Carrefour Hypermarkt verdienen klanten 1.000 Bonuspunten voor elke aankoop van €100. Bij Carrefour Market krijgen ze 600 Bonuspunten voor elke aankoop van €60 en bij Carrefour Express 300 Bonuspunten bij een aankoop van €30. Telkens ze 500 Bonuspunten hebben gespaard, kunnen klanten deze Bonuspunten zoals steeds omruilen voor Bonuscheques van €5 om ze in alle Carrefour-winkels te gebruiken voor hun aankopen.
Fruit en groenten aan minder dan 1 euro
Van 21 augustus tot en met 10 september zijn tal van groenten- en fruitsoorten verkrijgbaar voor minder dan 1 euro in zowel Carrefour Express, Carrefour Markets en Carrefour Hypermarkten. Voorbeelden van groenten – en fruitsoorten die aan 0,99 euro worden verkocht, zijn kleine appels (per kg), groene krulsla (per stuk), losse wortelen (per kg), radijzen (per bussel) en trostomaten (per kg).
Carrefour huismerkproducten gemiddeld 30% goedkoper dan grote merken
Carrefour biedt het breedste assortiment huismerkproducten, die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de grote merken. Het Carrefour-merk is bovendien gekozen als merk van het jaar 2023. Daarom lanceert de retailer bij het aanbreken van het nieuwe schooljaar tal van acties op de Carrefour huismerkproducten, geldig in de Hypermarkten en de Markets tussen 21 augustus en 10 september. En last but not least, is er het merk Simpl, het goedkoopste uit de Carrefour-range, met maar liefst 400 producten, waaronder ook schoolartikelen.
Als pionier in de haarverzorging met planten lanceert Phyto twee nieuwe verzorgingsrituelen voor droog en beschadigd haar. De zeer efficiënte plantaardige actieve bestanddelen van de nieuwe gamma’s Nutrition en Repair maken het haar zacht en glanzend, en verzorgen en herstellen het haar dat niet met de juiste zorg behandeld werd.
Nutrition : Voedt droog tot zeer droog haar zonder het te verzwaren
Deze collectie van 4 verzorgingen met royale en romige samenstellingen bevatten Jojoba, een ingrediënt met bewezen voedend effect dat ook wel het goud van de woestijn wordt genoemd omdat het in staat is te weerstaan aan droogte en extreme omstandigheden. Onze experts in de biologie selecteerden de granen die rijk zijn aan wasachtige esters en voedende eigenschappen hebben. De Jojoba in de producten van het gamma Nutrition is 100% van natuurlijke oorsprong en heeft een COSMOS-label. De Jojoba is in verschillende galenische vormen aanwezig (olie, esters en boter) waardoor de verzorgingen garant staan voor een voedend effect op maat voor droog tot zeer droog haar. Klein extraatje is de plantaardige extractie van biologische witte malve die het water in de formule vervangt en de vezel twee keer glanzender maakt. De zinnenstrelende formules voeden de haarvezel door en door zonder hem te verzwaren.
Verzorgingen tegen droog haar - Voedende shampoo - 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – Yuka-score: groen
De romige textuur met Jojobaolie wast het haar in alle zachtheid. De shampoo voedt droog haar en geeft het extra glans zonder het te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Zacht reinigende basis zonder tensioactieve sulfaatbestanddelen. 250 ml – Richtprijs € 13,90
De balsemtextuur verrijkt met olie en esters van Jojoba ontwart het haar en voorziet het van de nodige voedingselementen zonder de haarvezel te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 175 ml – Richtprijs € 15,90
De boter, olie en esters van Jojoba in deze extra rijke formule voeden droog tot zeer droog haar intens zonder het te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 200 ml – Richtprijs € 24,90
De absolute ster – Phyto 7 - 99% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – vegan – Yuka-score: groen
Deze eerste hydraterende crème voor het haar werd ontwikkeld door Patrick Alès, de stichter van het merk Phyto. Al sinds zijn ontstaan in 1968 is het product revolutionair. Phyto 7 is een meeneemverzorging die op elk moment van de dag op lengten en punten kan worden aangebracht. Het concentreert de voedende en beschermende eigenschappen van 7 planten (witte malve, wilg, kliskruid, soja, salie, calendula en rozemarijn). De nieuwe formule van Phyto 7 werd verrijkt met Jojoba en beschikt over niet minder dan 99% natuurlijke ingrediënten – een record. Phyto 7 voedt het haar zonder het te verzwaren, houdt het in model en vergemakkelijkt de styling. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Kan op droog of vochtig haar worden aangebracht. 50 ml – Richtprijs € 14,50
Repair
In 2010 realiseren de laboratoria Phyto een indrukwekkende krachttoer: ze slaagden erin plantaardige keratine aan te maken die in staat is de fysiologische eigenschappen van de keratine van het haar na te bootsen. Keratine is een onmisbare component voor het herstel van de haarvezel die frequent en herhaaldelijk wordt blootgesteld aan irriterende factoren van zowel chemische (kleuring) als thermische (steiltangen, brushing, gladmakende behandelingen…) aard. Onder invloed van deze factoren breken de verbindingen en ontstaat een tekort aan lipiden en aminozuren in de interne haarstructuur.
In 2023 pakken de laboratoria Phyto uit met het complex Keratine A18+. Deze extra rijke “plantaardige” keratine afkomstig van zwarte haver en lupinen is in staat de werking van de 18 aminozuren die deel uitmaken van de samenstelling van de keratine in het haar biologisch na te bootsen. In de 4 verzorgingen van het nieuwe gamma Repair heeft het complex Keratine A18+ een versterkend, herstellend en beschermend effect op het haar, de extractie van biologisch geteelde witte malve maakt het haar bovendien nog tweemaal glanzender.
De extra romige verzorgende textuur wast beschadigd en broos haar in alle zachtheid, herstelt het en geeft het glans. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Zacht reinigende basis zonder tensioactieve sulfaatbestanddelen. 250 ml – Richtprijs € 13,90
De herstellende conditioner ontwart het haar en voorkomt dat het breekt dankzij de ricinusolie die tot diep in de haarschubben dringt. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 175 ml – Richtprijs € 15,90
Dit SOS-masker met extra rijke botertextuur herstelt de haarvezel door en door. De ricinusolie (concentratie 17%) sluit de haarschubben en maakt de haarlengten onmiddellijk steviger. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 200 ml – Richtprijs € 24,90
De ster – De thermobeschermende spray 230°C tegen broos haar - 96% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – vegan – Yuka-score: groen
Patrick Alès, de uitvinder van de brushing en stichter van Phyto, vond het erg belangrijk om de haarvezel te beschermen tegen hoge temperaturen. De nieuwe thermobeschemende spray – opnieuw een staaltje van het technisch kunnen van de Laboratoria Phyto – beschermt de haarvezel tegen temperaturen tot 230°C afkomstig van steiltangen en haardrogers. Dankzij het complex Keratine A18+, het extract van Zonnebloemen en de tannines van Tara is deze spray in staat het haar te beschermen, te herstellen en glad te maken en het kroezen tegen te gaan. Het haar is subliem, glad en glanzend. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 150 ml – Richtprijs € 17,90
Beschikbaar in de apotheek, de parafarmacie en op www.phyto.com vanaf september.
MET NIEUWE COLLECTIES EN INNOVATIES VOOR ALPHA VINYL
Met de nieuwe collecties en innovaties in het Alpha Vinyl gamma bevestigen de Belgische designers van Quick-Step hun internationale pioniersrol. Niet alleen dankzij nieuwe decors, zoals de visgraatvloeren uit de Ciro-collectie en de ongezien authentieke houtdecors uit de Bloom-collectie met een revolutionaire oppervlaktetechnologie waardoor vinyl niet langer te onderscheiden is van hout. Daarnaast zijn de vloeren niet alleen ongeëvenaard mooi, maar ook waterdicht, stil én gemakkelijk te installeren dankzij onder meer een geïntegreerde, geluiddempende onderlaag. Conclusie? In de wereld van Quick-Step gaan schoonheid en gebruiksgemak hand in hand.
DE VOORDELEN VAN ALPHA VINYL OP EEN RIJTJE
Quick-Step ontwikkelde een geïntegreerde ondervloer voor elke Alpha Vinyl-plank of tegel. Hierdoor gaat de installatie gemakkelijk en snel. Joyce Van Waeleghem, Chief Designer bij Quick-Step voegt toe: “Bovendien sluit de ondervloer dankzij een uniek productieproces naadloos aan op de planken of tegels, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over kieren. De onderlaag is trouwens gemaakt van hoogwaardige materialen die een uitstekende duurzaamheid en stabiliteit garanderen.” Een ander belangrijk voordeel van de nieuwe ondervloer is dat het geluiddempend effect van vinyl wordt versterkt. Voeg daarbij nog eens de innovatieve waterdichte technologie van Quick-Step en je kan op twee oren slapen. Zo wordt je huis een cocon van rust waarin iedereen zichzelf kan zijn. Het enige waarover jij je nog zorgen hoeft te maken, is het kiezen van een design.
HAAL DE NATUUR IN HUIS MET BLOOM
Als je het rustgevend effect visueel wilt versterken, is de nieuwe Bloom-collectie een absolute aanrader. Met een nooit eerder gezien detailniveau in vinylvloeren, vangt Bloom de essentie van de natuurlijke houtnerf op een manier die zowel mooi als duurzaam is. De realistische reliëfstructuur op elke plank bootst de look en het gevoel van natuurlijk hout na. Of je nu op zoek bent naar een moderne, rustieke of traditionele look, met een keuze uit maar liefst 25 kleuren én de ongeëvenaarde authentieke designs van Bloom maak je van elke ruimte in huis een thuis.
Maar dat is nog niet alles! Terwijl klassieke vinylvloeren een toegevoegde structuur hebben die in ongeveer 3 tot 4 dieptes van de plank gaat, kunnen we met onze nieuwe technologie tot 75 dieptes structuur aan de plank toevoegen. Hierdoor is het design realistischer dan enige welke andere vinylvloer op de markt.
NIEUW UNIZIP-KLIKSYSTEEM VOOR VISGRAATVLOEREN
Wil je grandeur en tijdloze elegantie aan je interieur geven? Dan is een vloer met visgraatmotief de perfecte keuze. Tot voor kort waren deze vloeren vrij moeilijk om te installeren. Om dat op te lossen, ontwikkelden de designers van Quick-Step het Unizip-kliksysteem. Resultaat? In plaats van twee verschillende soorten planken heb je vanaf nu slechts één ingenieus type plank nodig dat aan beide zijden klikt. Hierdoor wordt installeren kinderspel en creëer je ook minder afval omdat er geen stukken plank verloren gaan.
In de nieuwe Ciro-collectie vind je klassieke en trendy houten designs die doen dromen van lang vervlogen tijden, met het eigentijds gebruiksgemak en alle voordelen van Alpha Vinyl. De zes decors die graderen van licht naar donker zijn bovendien perfect te combineren met de brede kleurenwaaier van de Bloom-collectie. Zo kan je ervoor kiezen om een visgraatvloer als eyecatcher in één ruimte te plaatsen en in de rest van je huis een normaal plankenpatroon te plaatsen. Mix & match was nog nooit zo eenvoudig!