Handgemaakt in België, upcycled van deadstock jeans en een exclusief design: een nieuwe co-creatie van Xandres Lab en Studio Circulaire doet begin september zijn intrede. Met slechts 80 genummerde exemplaren is de denim jas een echte limited edition must-have, die je het hele jaar door on repeat wil dragen.
IN EEN NIEUW JASJE
De jeansjas zoals we die kennen, een vertrouwde all-rounder in onze garderobe, kreeg dit najaar bij Xandres een hedendaagse update. De upcycled versie herdefinieert de rol van denim, en combineert veelzijdigheid met verfijnd design en details die gezien mogen worden. Dankzij de elegante kimono-look en tailleriem is de jas stijlvol te stylen met jurken, wijde pantalons of denim-op-denim. Xandres’ tip? Creëer een interessante outfit met verschillende texturen, en mix & match met een lakleren kokerrok, een bouclé trui of zijden two-piece.
EEN LOW-WASTE PROJECT VAN XANDRES LAB
Het hoogwaardige, light-wash denim was al een favoriet als jeansbroek tijdens Fall-Winter 22, nu fungeert het als canvas voor iets nieuws. Overgebleven materialen van een collectie krijgen bij Xandres een tweede leven, door ze te upcyclen naar een volledig nieuw ontwerp. Zo wordt onnodig afval vermeden, en kan Xandres evolueren naar een circulair systeem. Projecten zoals deze vinden plaats in het Xandres Lab, waar het merk experimenteert met low-impact innovaties.
VAN HET ATELIER TOT BIJ JOU
#1 UPCYCLING : Om verspilling te vermijden, gaf Xandres de resterende jeans van de FW22 collectie een nieuwe bestemming.
#2 DESIGN : Elke upcycled jas redt drie jeansbroeken van de afvalberg, en tilt je look naar een hoger niveau met een stijlvol design. Het ontwerp gebeurde in samenwerking met Studio Circulaire, een creatieve upcycling hub in Mechelen. Fun fact: het was Xandres-ambassadrice Tiany Kiriloff die de twee in contact bracht met elkaar.
#3 PROTOTYPE : Hier komt het design voor het eerst tot leven. Voor het item in productie gaat, worden de kleuren en maten gecheckt en gefinetuned. De jas is verkrijgbaar in S, M, L en XL.
#4 PRODUCTIE : De productie van de jas is handgemaakt in België, in het atelier van CiLab in Mechelen.
De limited edition denim jas (S-XL) is vanaf 8/9 verkrijgbaar voor €199 in de Xandres pilot stores of via xandres.com.
Na een deugddoende (en af en toe zonnige) zomerperiode laten we het vakantiegevoel achterwege en vertrekken we opnieuw richting de drukte van het kantoor of de schoolbanken. Hét moment bij uitstek om wat meer structuur in het dagelijkse leven te brengen. Aan de hand van meal prepping, bijvoorbeeld; door maaltijden of snacks op voorhand te bereiden, organiseer je moeiteloos de werkweek. Of voed je herfstschoonmaakmicrobe en herverdeel je koelkast. Het Zwitserse V-ZUG inspireert alvast met haar technologisch vernuft en handige tips en tricks.
Koelkastpuzzelen
Met de elegant ontworpen CombiCooler V4000 tilt V-ZUG koelkastorganisatie tot een hoger niveau. Als tweedeursmodel biedt de koelkast een zee van ruimte om voeding op te bergen; het ClickShelf-systeem creëert alvast verschillende indeelmogelijkheden. Daarnaast werd de koelkast uitgerust met een apart vriesvak dat, indien gewenst en met een simpele druk op de knop, omgevormd kan worden naar een eenvoudig koelvak. Ofwel de perfecte plek om je voorgemaakte maaltijden te organiseren!
Pro-tips: Plaats bovenaan de koelkast alle zuivelproducten. - In het midden bewaar je best het beleg, eieren, soep en gebak. - Voedingswaren die het snelst bederven (denk aan vlees of vis) bewaar je liefst zo laag mogelijk. - Groenten en fruit? In de daarvoor voorziene lade!
Klare kijk
Om de orde zo lang mogelijk te bewaren gebruik je in de koelkast best een doorzichtige verpakking. Hoewel glazen potjes een goed overzicht bieden, nemen ze al snel veel plek in. Met het VacuDrawer V6000-toestel van V-ZUG verzegel je moeiteloos voeding in meerdere porties om alles vervolgens luchtdicht en compact te bewaren. Dankzij de vier vacuümniveaus kan je bovendien verschillende soorten voedingswaren verpakken: van kazen tot vlees of zelfs zacht fruit. En dat zonder smaak- of kwaliteitsverlies!
Pro-tips: Met de VacuDrawer V6000 kan je verschillende maaltijden voorbereiden. Voor een gezond tussendoortje kan je een heerlijk fruitslaatje verpakken met een toegevoegde smaakmaker zoals munt. Een soepje of gesneden groenten als lunch? Geen probleem voor de VacuDrawer V6000! Na een lange werkdag verwarm je moeiteloos een voorgemaakte vlees- of vismarinade.
Een voorbereid persoon…
Is er twee waard want naast een verbeterde structuur in de koelkast geeft de VacuDrawer V6000 je ook meer controle tijdens het plannen van maaltijden. Je verdeelt simpelweg de maaltijd in porties en verpakt ze luchtdicht in de bijbehorende verpakking. Schrijf een dag of datum op het pakketje en ziezo: een heerlijke lunch of diner binnen handbereik.
V-ZUG is het leidinggevende merk van high-end huishoudelijke apparatuur op de Zwitserse markt. In 1913 ontstond V-ZUG in Zug, het hart van Zwitserland, en meer dan 100 jaar later produceren ze er als enige onderneming in de sector nog steeds hun toestellen. V-ZUG is een familiebedrijf en onderneming die uitblinkt in innovatie, design, duurzaamheid en technologie voor huishoudtoestellen in de keuken en in de wasruimte. Als marktleider in Zwitserland brengt de V-ZUG-groep haar premium producten ook in het buitenland op de markt. Nog ver buiten de Alpengrenzen wordt de combinatie van minimalistisch design en innovatieve technologie gesmaakt door architectuur-, design- en kookliefhebbers. www.vzug.com
Na een deugddoende (en af en toe zonnige) zomerperiode laten we het vakantiegevoel achterwege en vertrekken we opnieuw richting de drukte van het kantoor of de schoolbanken. Hét moment bij uitstek om wat meer structuur in het dagelijkse leven te brengen. Aan de hand van meal prepping, bijvoorbeeld; door maaltijden of snacks op voorhand te bereiden, organiseer je moeiteloos de werkweek. Of voed je herfstschoonmaakmicrobe en herverdeel je koelkast. Het Zwitserse V-ZUG inspireert alvast met haar technologisch vernuft en handige tips en tricks.
Koelkastpuzzelen
Met de elegant ontworpen CombiCooler V4000 tilt V-ZUG koelkastorganisatie tot een hoger niveau. Als tweedeursmodel biedt de koelkast een zee van ruimte om voeding op te bergen; het ClickShelf-systeem creëert alvast verschillende indeelmogelijkheden. Daarnaast werd de koelkast uitgerust met een apart vriesvak dat, indien gewenst en met een simpele druk op de knop, omgevormd kan worden naar een eenvoudig koelvak. Ofwel de perfecte plek om je voorgemaakte maaltijden te organiseren!
Pro-tips: Plaats bovenaan de koelkast alle zuivelproducten. - In het midden bewaar je best het beleg, eieren, soep en gebak. - Voedingswaren die het snelst bederven (denk aan vlees of vis) bewaar je liefst zo laag mogelijk. - Groenten en fruit? In de daarvoor voorziene lade!
Klare kijk
Om de orde zo lang mogelijk te bewaren gebruik je in de koelkast best een doorzichtige verpakking. Hoewel glazen potjes een goed overzicht bieden, nemen ze al snel veel plek in. Met het VacuDrawer V6000-toestel van V-ZUG verzegel je moeiteloos voeding in meerdere porties om alles vervolgens luchtdicht en compact te bewaren. Dankzij de vier vacuümniveaus kan je bovendien verschillende soorten voedingswaren verpakken: van kazen tot vlees of zelfs zacht fruit. En dat zonder smaak- of kwaliteitsverlies!
Pro-tips: Met de VacuDrawer V6000 kan je verschillende maaltijden voorbereiden. Voor een gezond tussendoortje kan je een heerlijk fruitslaatje verpakken met een toegevoegde smaakmaker zoals munt. Een soepje of gesneden groenten als lunch? Geen probleem voor de VacuDrawer V6000! Na een lange werkdag verwarm je moeiteloos een voorgemaakte vlees- of vismarinade.
Een voorbereid persoon…
Is er twee waard want naast een verbeterde structuur in de koelkast geeft de VacuDrawer V6000 je ook meer controle tijdens het plannen van maaltijden. Je verdeelt simpelweg de maaltijd in porties en verpakt ze luchtdicht in de bijbehorende verpakking. Schrijf een dag of datum op het pakketje en ziezo: een heerlijke lunch of diner binnen handbereik.
V-ZUG is het leidinggevende merk van high-end huishoudelijke apparatuur op de Zwitserse markt. In 1913 ontstond V-ZUG in Zug, het hart van Zwitserland, en meer dan 100 jaar later produceren ze er als enige onderneming in de sector nog steeds hun toestellen. V-ZUG is een familiebedrijf en onderneming die uitblinkt in innovatie, design, duurzaamheid en technologie voor huishoudtoestellen in de keuken en in de wasruimte. Als marktleider in Zwitserland brengt de V-ZUG-groep haar premium producten ook in het buitenland op de markt. Nog ver buiten de Alpengrenzen wordt de combinatie van minimalistisch design en innovatieve technologie gesmaakt door architectuur-, design- en kookliefhebbers. www.vzug.com
Dankzij de technologie voor snelle opwarming en de functie Off Mode is dit de enige koffiemachine die een klasse A+++-classificatie voor energieverbruik heeft behaald.
De X1 Anniversary Ipso-machine van illycaffè, wereldwijd marktleider in duurzame koffie van hoge kwaliteit, heeft de toppositie behaald in de Topten.eu-categorie voor koffiemachines. Deze prestigieuze ranglijst selecteert de beste producten op de Europese markt op het gebied van technologie, energie-efficiëntie en verbruik.
Respect voor het milieu en een lager energieverbruik vormen de kern van de machine, die is ontworpen in overeenstemming met duurzame criteria om de betrouwbare kwaliteit van illy koffie te bieden met de grootst mogelijke snelheid en gebruiksgemak. Dankzij de snel opwarmende technologie zorgt de Eco Mode ervoor dat de X1 Anniversary altijd klaar is om koffie, stoom of heet water te schenken zonder dat je hoeft te wachten tot hij is opgewarmd, terwijl de Off Mode-functie de machine na vijf minuten inactiviteit automatisch uitschakelt en loskoppelt van het elektriciteitsnet. Hierdoor daalt het energieverbruik tot 0 Wh, in tegenstelling tot het Stand-by systeem dat altijd een restverbruik heeft. Deze functies hebben ertoe bijgedragen dat de X1 een energieklasse A+++ heeft bereikt, waardoor het de enige koffiemachine is met een dergelijke classificatie onder de modellen die zijn opgenomen in de Topten.eu ranglijst.
Om de gebruikerservaring zo eenvoudig mogelijk te maken, heeft de machine speciale knoppen voor elke bereiding (een knop voor espresso/lungo en een knop voor americano), een stoompijpje om melk op te schuimen en een onmiddellijk analoog display. Het Iperespresso systeem garandeert koffie van betrouwbare kwaliteit en beperkt schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden tot een minimum.
Het is niet alleen het technologische hart van de machine dat van de X1 Anniversary Iperespresso een iconisch model maakt: de machine is gemaakt van hoogwaardige, duurzame materialen zoals de met de hand gepolijste stalen behuizing en is ontworpen door de internationaal gerenommeerde architect en industrieel ontwerper Luca Trazzi om een perfecte mix te zijn van schoonheid en technologie en is een designklassieker geworden dankzij zijn vintage look en zijn kenmerkende kronkelende lijnen.
"Al jaren werkt illy actief aan het creëren van een duurzaam bedrijfsmodel, waaronder de implementatie van innovatieve processen en producten, zoals de nieuwe X1 Anniversary, een hoogwaardig product dat gebouwd is om lang mee te gaan en ontworpen is in overeenstemming met duurzaamheidscriteria op milieugebied", aldus Cristina Scocchia, CEO van illycaffè. "We zijn er erg trots op dat onze inspanningen om deze innovatieve oplossing te ontwikkelen ons naar de top van een van de meest prestigieuze ranglijsten voor koffiemachines op de Europese markt hebben gebracht".
X1 Anniversary is verkrijgbaar in twee versies: roestvrij staal en in illy rood en zwart, voor een adviesprijs van € 699,00 voor de roestvrijstalen versie en € 649,00 voor de andere versies. Verkrijgbaar via de illy e-shop en de winkels van één merk (illy Caffè en illy Shop).
Een elektrische variant van het best verkochte bruiswatertoestel
SodaStream, 's werelds grootste bruiswatermerk, lanceert de innovatieve E-Terra, het nieuwste geautomatiseerde bruiswatertoestel binnen de collectie. Met zijn ‘one touch’-technologie met drie bruisniveaus maakt de E-Terra het nóg makkelijker om het perfecte bruisende drankje te maken.
Stijl, innovatie en duurzaamheid komen samen in deze nieuwste toevoeging aan de SodaStream-familie. Nieuw aan dit toestel is de ‘one touch’-technologie met drie voorgeprogrammeerde bruisniveaus. Hierdoor voegt de gebruiker met één druk op de knop de gewenste hoeveelheid bubbels toe aan een drankje.
E-Terra maakt ook gebruik van SodaStreams innovatieve en gepatenteerde Quick Connect Cylinder-systeem, dat ervoor zorgt dat de koolzuurcilinder met één simpele klik geïnstalleerd is. Verder is ook dit model voorzien van het bekende en unieke ‘snap & lock’-systeem, waarmee gemakkelijk en snel flessen worden gekoppeld en losgemaakt.
Dit nieuwe bruiswatertoestel ziet er stijlvol uit met het moderne geometrische bedieningspaneel en blauwe led-knoppen. De nieuwe elektrische en voelbare knoppen creëren een strak design en zorgen voor een unieke gebruikerservaring. Tijdens het bruisen geeft de E-Terra een elegant blauw licht. De premium functies en het design maken van dit model een graag geziene gast op elk aanrecht.
’Terra’ betekent aarde en verwijst naar SodaStreams duurzame missie consumenten te inspireren om samen het verschil te maken. Iets kleins als thuis zelf bruisende drankjes maken kan een belangrijke impact hebben. In 2025 zal SodaStream, samen met al haar gebruikers, wereldwijd 67 miljoen plastic flessen voor eenmalig gebruik bespaard hebben.
De E-Terra is beschikbaar in het zwart en wordt geleverd met een BPA-vrije herbruikbare en vaatwasbestendige plastic fles van 1 liter. De SodaStream E-Terra Starter Kit is verkrijgbaar vanaf 139,99 euro via Sodastream.be, Coolblue.be, Bol.com, Vanden Borre en Krëfel.
Een elektrische variant van het best verkochte bruiswatertoestel
SodaStream, 's werelds grootste bruiswatermerk, lanceert de innovatieve E-Terra, het nieuwste geautomatiseerde bruiswatertoestel binnen de collectie. Met zijn ‘one touch’-technologie met drie bruisniveaus maakt de E-Terra het nóg makkelijker om het perfecte bruisende drankje te maken.
Stijl, innovatie en duurzaamheid komen samen in deze nieuwste toevoeging aan de SodaStream-familie. Nieuw aan dit toestel is de ‘one touch’-technologie met drie voorgeprogrammeerde bruisniveaus. Hierdoor voegt de gebruiker met één druk op de knop de gewenste hoeveelheid bubbels toe aan een drankje.
E-Terra maakt ook gebruik van SodaStreams innovatieve en gepatenteerde Quick Connect Cylinder-systeem, dat ervoor zorgt dat de koolzuurcilinder met één simpele klik geïnstalleerd is. Verder is ook dit model voorzien van het bekende en unieke ‘snap & lock’-systeem, waarmee gemakkelijk en snel flessen worden gekoppeld en losgemaakt.
Dit nieuwe bruiswatertoestel ziet er stijlvol uit met het moderne geometrische bedieningspaneel en blauwe led-knoppen. De nieuwe elektrische en voelbare knoppen creëren een strak design en zorgen voor een unieke gebruikerservaring. Tijdens het bruisen geeft de E-Terra een elegant blauw licht. De premium functies en het design maken van dit model een graag geziene gast op elk aanrecht.
’Terra’ betekent aarde en verwijst naar SodaStreams duurzame missie consumenten te inspireren om samen het verschil te maken. Iets kleins als thuis zelf bruisende drankjes maken kan een belangrijke impact hebben. In 2025 zal SodaStream, samen met al haar gebruikers, wereldwijd 67 miljoen plastic flessen voor eenmalig gebruik bespaard hebben.
De E-Terra is beschikbaar in het zwart en wordt geleverd met een BPA-vrije herbruikbare en vaatwasbestendige plastic fles van 1 liter. De SodaStream E-Terra Starter Kit is verkrijgbaar vanaf 139,99 euro via Sodastream.be, Coolblue.be, Bol.com, Vanden Borre en Krëfel.
Nina Derwael brengt sportieve collectie uit met Veritas
Nina Derwael heeft op amper 23-jarige leeftijd verschillende gouden medailles op haar palmares staan, een driedubbele 'Sportvrouw van het jaar'-titel, een routine die haar naam draagt, en binnenkort kan de Olympische atlete daar ook een hoogsteigen modecollectie aan toevoegen.
Samen met Belgische retailer Veritas lanceert Derwael een collectie van athleisurewear en accessoires voor tieners en volwassenen. De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september.
Door en voor sportievelingen
Enkele maanden geleden schitterde ze nog als ambassadrice van Veritas' Love your Legs movement, waarin Nina Derwael haar stem en platform gebruikte om Belgen te stimuleren beter zorg te dragen voor hun benen met compressiekousen. Vandaag kondigt ze met trots een volgende stap aan in de samenwerking met de Belgische mode- en accessoireretailer: een eigen collectie van athleisurewear.
"Toen Veritas mij contacteerde met het voorstel om samen een collectie te ontwerpen, was ik meteen laaiend enthousiast. Het was iets wat ik nog nooit had gedaan, dus zo'n uitdaging grijp ik natuurlijk met beide handen aan", vertelt Nina. Nina ging rond te tafel zitten met de in-house ontwerpers van Veritas, met een creatief moodboard en een hoofd vol ideeën in de aanslag. Samen met de designers stelde ze verschillende silhouetten samen, koos ze het kleurenpalet uit, selecteerde ze zorgvuldig de meest comfortabele stoffen en zat ze samen met producenten en leveranciers. Een enorm leerrijk proces, aldus Nina.
"Naast hip en trendy, was het voor mij van enorm belang dat mijn collectie ook comfortabel is. Als sporter is het belangrijk dat de stoffen juist zitten en niet afzakken, rekbaar en ademend zijn. In de sporttas moeten genoeg zijzakjes zitten voor sportbenodigdheden en ik wou een extra tasje omdat ik altijd toiletgerief moet bijhebben. Ik ben dus echt vertrokken vanuit mezelf en mijn eigen ervaringen." Nina's collectie werd vanuit haar persoonlijke ervaringen gemaakt: voor sporters - professionele atleten en amateurs.
Geloof in jezelf
De athleisurewearcollectie bestaat uit 20 items, van een sportlegging met bijbehorende top, een sporttas, een pet, een jasje en meer. Nina zocht een warm, vrouwelijk kleurenpalet uit, ontwierp een eigen naamlogo en koos voor de duidelijke boodschap 'Believe'.
"Niets is zo krachtig als geloven in jezelf," vertelt Nina. "In die jarenlange training ben ik altijd in mezelf blijven geloven en dat heeft mij enorm geholpen in het bereiken van mijn doelen. Het is dus een boodschap die ik aan jong én oud wil meegeven, of het nu gaat over sport of over iets anders."
De collectie is gemaakt voor jonge tieners van maat 140 tot 158 en volwassen vrouwen met stuks voor tijdens en na het sporten, want Nina weet als geen ander dat mode zowel op als naast de mat belangrijk is. Als professionele atlete vertoeft ze vaak in sportieve kledij, maar dat betekent niet dat Nina er niet goed wil uitzien. Daarom koos ze voor een mix van spannende stuks en wat meer oversized fits, comfortabel én een streling voor het oog.
Nina's favoriete stuk? "Moeilijk om te kiezen natuurlijk,'" lacht ze. "De legging is heerlijk comfortabel én in mijn favoriete kleur, maar de oversized trui is voor mij de absolute winner. Ik draag 'm casual met sportkleren, maar ook op een jeans of zelfs met een rokje. Altijd dus eigenlijk!".
Praktisch
De collectie is beschikbaar in alle Veritas-winkels en op de webshop vanaf 9 september van maat 140-158 voor tieners en voor volwassenen.
Met nieuwe slimme technologie en de eerste plantaardige melkfunctionaliteit in zijn soort. Swipe, selecteer en maak elke keer indruk
Wereldleider in innovatieve keukenapparatuur Sage Appliances lanceert de Barista Touch™ Impress, de volgende generatie espressomachines voor de thuisbarista. De machine verandert de manier waarop we van koffie genieten en biedt een eenvoudigere, efficiëntere en toegankelijkere ervaring met zijn nieuwe vooruitstrevende technologie.
Sage Appliances staat bekend om zijn gamma premium koffiemachines die inzetten op het zetten van het perfecte kopje third-wave kwaliteitskoffie. Omdat het merk weet dat een espressomachine complex kan zijn, lanceert het nu de Barista Touch™ Impress. Het toestel innoveert met zijn nieuwe functies die je begeleiden tot het perfect kopje koffie, en dat allemaal in een vingerknip. Perfect voor consumenten die weinig tijd hebben of koffieliefhebbers die geen ervaring hebben met een (handmatige) espressomachine.
Geniale eenvoud
De Barista Touch™ Impress helpt je bij het malen tot de perfecte shot. Dankzij de nieuwe Barista Guidance met gebruiksvriendelijk aanraakscherm, ontwikkeld voor stapsgewijze begeleiding met realtime feedback, verkrijg je in enkele seconden een perfect uitgebalanceerde espresso. Van het malen en aandrukken tot extractie en opschuimen van zijdezacht microschuim, de Barista Guidance past zich intuïtief aan en maakt suggesties naar jouw wensen. Het is alsof je een ervaren barista aan je zijde hebt, die je helpt je koffie van begin tot eind te perfectioneren.
Met de tampfunctie van het toestel, het Impress™ Puck System, kun je intelligent doseren en nauwkeurig tampen om overtollig gemalen koffie en geknoei te voorkomen. Het automatische systeem maakt een intelligente dosering voor elke boonkeuze en gekozen dranktype. De 'assisted tamping' hendel aan de zijkant van de machine zorgt voor een consistente en nauwkeurige tamp met een 7º barista draai - net als de professionals. Terwijl de tamp wordt gedraaid, wordt het oppervlak van de puck automatisch gepolijst.
Plantaardige perfectie aan je vingertoppen
Sage introduceert ook de Auto MilQ™-technologie, die verschillende soorten plantaardige en zuivelmelk perfect opschuimt op basis van hun unieke eigenschappen. Plantaardige melk is immers deel geworden van het Belgische koffieritueel. In de keuken van de consument zien we vandaag meer dan ooit plantaardige producten staan.
Volgens Future Market Insights* zal de wereldwijde verkoop van melkvervangers tussen 2019 en 2029 naar verwachting verdubbelen. Sommige mensen drinken liever een plantaardige melkvervanger, omdat hun lichaam moeite heeft met afbreken van lactose. Anderen drinken geen koemelk om zo hun ecologische voetafdruk te verkleinen, of simpelweg omdat ze het niet lusten. Wat de reden ook is, plantaardige melkvervangers zijn hot and happening, ook bij de koffie. Met zijn nieuwe Auto MilQ™-technologie, speelt Sage in op deze nieuwe noden van de consument. De technologie herkent de verschillen tussen haver- amandel-, soja- en zuivelmelk en kalibreert automatisch de temperatuur, timing, lucht- en stoomdruk om zijdezacht 'microfoam' te garanderen voor het ultieme kopje met één druk op de knop.
Sage's Global General Manager, Coffee, Con Psarologos, zegt dat de Barista Touch™ Impress een opwindende aanvulling is op het groeiende assortiment espressomachines voor thuisgebruik van het bedrijf en functies biedt die nog nooit eerder zijn vertoond, zoals Auto MilQ™ plantaardige melkinstellingen en Barista Guidance. "We hebben geluisterd naar onze klanten en de community voor speciale koffiespecialiteiten en zijn er trots op dat we de Barista Touch™ Impress kunnen lanceren", aldus Psarologos.
De 14 belangrijkste kenmerken van de Barista Touch™ Impress: Touchscreen met Barista Guidance, Impress™ Puck systeem met intelligente dosering, assisted tamping en precisiemeting, Handsfree melk opschuimen met Auto MilQ, Instellingen voor melkvervangers, Speciale heetwateruitloop, Europese precisie-maalelementen van Baratza®, 30 maalinstellingen, Roestvrijstalen portafilter van 54 mm, ThermoJet®-verwarmingssysteem met een opwarmtijd van 3 seconden, Digitale PID-temperatuurregeling, Bonenhouder van 340 g met nieuw geribbeld ontwerp, Waterreservoir van 2 liter, Luxe ontwerp en kleurstellingen
Naast de acht voorinstellingen van de Barista Touch™ Impress voor koffie flat white, latte, cappuccino, espresso en long black, kan je nu ook genieten van 3 drankjes zonder espresso: babyccino, chocolademelk en thee.
Meteen een meester : Sage Appliances deelt graag haar expertise en organiseert professionele online masterclasses om consumenten te informeren en op te leiden tot echte koffieconnaisseurs. Schrijf je hier in om je barista skills op te krikken.
Productinformatie : De Barista Touch™ Impress kost €1.299,90. Alle toestellen zijn verkrijgbaar op sageappliances.be en bij geselecteerde retailers.
» CADEAUTIP VOOR HET NAJAAR: BRAINWAVE HOOFDTELEFOONS & EARBUDS
We kennen het allemaal. Op een regenachtige dag leun je tegen het raam en op de achtergrond speelt een melancholisch instrumenteel lied. Terwijl uit de luidspreker van de wagen een vrolijke meezinger knalt, rijd je met je beste vrienden de horizon tegemoet. Muziek kleurt ieder moment van de dag en ons leven, het bepaalt ons humeur en versterkt het. Draagbare hoofdtelefoons of earbuds zijn perfect om betekenisvol ritme in de dagelijkse sleur te brengen, waar en wanneer je maar wilt. ArtSound breidt zijn BRAINWAVE-assortiment alvast uit met een reeks nieuwigheden die met een Active Noice Cancelling-functie je doen genieten van je eigen soundtrack altijd en overal: main character energy loading.
“I like to move it”
Luister tijdens het pendelen of sporten naar de soundtrack van je leven en bepaal de sfeer van het moment. Met de gloednieuwe BRAINWAVE04-earbuds doe je dat bovendien op een uiterst subtiele manier. In drie neutrale kleuren – wit, zand of zwart – bepaal je niet alleen met muziek de sfeer van het moment. Dankzij de perfecte pasvorm en het lichte gewicht van de oordoppen kan je ze gebruiken tijdens zowat iedere activiteit; verschuiven of uitvallen doen ze alvast niet.
“Singing in the rain”
Naast volledig nieuwe modellen voegt ArtSound ook kleur toe aan de BRAINWAVE-collectie. Zo krijgt het 07-model nu ook een hippe, zandkleurige tint die nu ook in kleur de warme klanken naadloos aanvult. Terwijl de ingebouwde EQ voor perfect gebalanceerde tonen zorgt, belooft de sterke batterij meer dan 35 uur luistergenot. De geluidskenners van ArtSound hielden bovendien onze anatomie in het achterhoofd en kozen voor extra zachte oorschelpen die bijna gewichtloos aanvoelen. Daarnaast heb je dankzij de ingebouwde knoppen en touch control de bediening binnen handbereik. Dansen op de soundtrack van je eigen leven, in de gietende regen? Geen probleem met deze volledig waterbestendige hoofdtelefoon.
“All by myself”
Totally in your feels? De nieuwe BRAINWAVE09-hoofdtelefoon laat je schuilen in je eigen muzikale cocon dankzij de active én environmental noise cancelling-technologie. Zoals ieder model uit de BW-reeks is ook de 09-variant uitgerust met touch control voor een snelle bediening: scrollen door je afspeellijst was nog nooit zo gemakkelijk! De stevige bass doet er ten slotte nog een schepje bovenop, en staat je met iedere stap ritmisch bij. En geen haast, want met een batterijduur van 50 uur blijf je zo lang je wil en ongestoord in je eigen muziekwereld. www.artsound.be
De zomer is nog volop aan de gang, maar dat houdt ons niet tegen om al vooruit te blikken naar het najaar. Welke trends hebben we deze keer weer in het vooruitschiet? Pearle Opticiens, expert in eyecare en eyewear, doet ze naar goede gewoonte uit de doeken.
Personalisatie en uniciteit zijn de kernwoorden deze winter. Wat dat concreet wil zeggen? Een herinterpretatie van geometrische en andere unieke vormen, en designs met een hoek af. Esthetiek blijft uiteraard van essentieel belang, maar functionaliteit dringt ook meer op de voorgrond. Ook duurzaamheid blijft een rode draad – of moeten we zeggen groene draad? – en bij uitbreiding vinden we overal nuances, die hun inspiratie vinden bij de natuur; van materialen tot kleuren. Tot slot zijn enkele iconics bezig aan een geslaagde comeback!
Geometrische gems
Geometrische monturen zijn in dit najaar. It’s all about je unieke zelf te omarmen en dat doe je nu met een geometrische bril. Ga voor onverwachte vormen – hoe gekker, hoe beter – of combineer strakke lijnen met enkele kleuren voor een verfijnd effect. Metallic versieringen geven geometrische monturen een futuristische uitstraling. Mag het iets simpeler, dan kan je gaan voor een ovale of ronde frame, want ook die blijven het goed doen.
Cat eye
Je bent fan of je bent het niet, maar een ding is zeker: een cat eye montuur trekt absoluut de aandacht. Behoor jij tot die eerste categorie, dan hebben we je goed nieuws voor jou, want de cat eye bril is helemaal terug. Een tijdloze klassieker, die elegantie en moderniteit uitstraalt en perfect is om een vleugje retro toe te voegen aan je look!
Oversized
‘The bigger, the better’ wordt het nieuwe ‘less is more’. Dit najaar mag het allemaal grootser en gekker; zolang het maar de aandacht trekt. Oversized brillen zijn dus weer helemaal terug van nooit weggeweest. Perfect voor wie een fashion statement wil maken! Een extra voordeel bij oversized zonnebrillen: de grote glazen bieden meer dekking en beschermen je ogen dus goed tegen de zon.
Functionaliteit first
Esthetiek blijft uiteraard een van de belangrijkste factors bij het uitkiezen van een nieuwe bril, maar ook functionaliteit komt meer op de voorgrond. Hier speelt Pearle perfect op in met zijn Transitions-collecties: glazen die meekleuren met de intensiteit van het UV-licht en die helpen bij het filteren van blauw licht. Of wat dacht je van de Ray-Ban Reverse-lijn? Dankzij zijn holvormige glazen worden verblindende schitteringen tot wel 70% procent verminderd. Er zijn twee lijnen. Binnen de Transitions Signature Gen8-lijn (de helderste, snelst licht en donker wordende brillenglazen) kan je kiezen uit 7 kleuren. Bij de de Transitions XTRActive New Generation-lijn (ideaal voor dragers die lichtgevoelig zijn en vaak worden blootgesteld aan fel licht) heb je de keuze uit 3 stijlen.
Natuurlijke nuances
Modemerken halen hun inspiratie dit najaar volop bij de natuur, en dit is bij eyewear niet anders. Kleuren die je ook in de natuur vindt – denk aan bruin en groen – zijn helemaal hip & trendy. En ook materialen worden uit de natuur gehaald, om zo kwalitatieve en duurzame monturen te creëren die een lange levensduur hebben.
Comeback van de klassiekers
Dit najaar vieren we de return van enkele iconics. Zo zal je het Wayfarer-model weer overal zien verschijnen. Bij uitbreiding zullen vierkante en rechthoekige monturen ook weer populair worden. Maar niet alleen Wayfarer is aan een comeback bezig, ook het Aviator-model doet het weer goed. Of je voor bolvormige of holvormige (Ray-Ban Reverse) glazen gaat, de keuze is aan jou! Je zal er in ieder geval heel stylish uitzien dit najaar.
Ieder z’n look
Bij Pearle huizen sterke merken voor elke mood, met elk hun eigen focus op on trend design. Vind je nieuwe favoriete optische bril of zonnebril bij je Pearle winkel om de hoek (beschikbaarheid hangt af per winkel) of online op pearle.be.
Ontwikkeld door Vitra in Zwitserland - Ontwerp: Antonio Citterio, 2023
De huidige hybride en collaboratieve werkmethoden stellen nieuwe eisen aan ruimtes en producten. Bureaustoelen worden de hele dag door verschillende mensen gebruikt voor een verschillende tijdsduur. Gebruikers verwachten dat stoelen onmiddellijk klaar zijn voor gebruik – een ‘sit & work’-principe waarbij geen tijd wordt verspild aan het aanpassen van instellingen. Al die behoeften worden beantwoord door ACX: de tiende bureaustoel die Vitra samen met Antonio Citterio heeft ontwikkeld. De constructie, de materialen, de productie, de logistiek en het onderhoud van ACX werden ontworpen met een sterke focus op duurzaamheid om een lange levensduur te bereiken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk.
Al decennialang ontwikkelt Vitra kantoorstoelen in samenwerking met toonaangevende ontwerpers. Gaandeweg werden er een aantal mijlpalen bereikt: Vitramat transformeerde het hele genre in 1976 met het eerste succesvol geïmplementeerde gesynchroniseerde mechanisme, Persona in 1984 was de eerste bureaustoel met automatische gewichtsaanpassing, Axion in 1992 was de eerste die rechtop zitten ondersteunde dankzij de voorwaartse kantelingen MedaPal kreeg in 2008 als eerste het milieulabel ‘Blaue Engel’, terwijl het ID Chair Concept van Citterio het meest uitgebreide voorbeeld is van een modulaire stoel met vrijwel oneindige configuraties. Nu heeft Vitra opnieuw de handen ineen geslagen met Antonio Citterio om ACX te creëren, zijn tiende bureaustoel voor Vitra.
De dertig jaar lange samenwerking tussen Vitra en Antonio Citterio heeft geleid tot een hecht partnerschap, gedeelde knowhow en inzicht in de huidige kantoorbehoeften. Onder het motto ‘less is more’ speelt ACX in op de verwachtingen van klanten, op het gebied van prijs, duurzaamheid, comfort en uitstraling.. "Het idee was een ingetogen stoel, met een slanke rugleuning en warme bekledingskleuren, geschikt voor zowel thuiskantoren als landschapskantoren", aldus Citterio. Het ACX-mechanisme past zich automatisch aan het gewicht van de gebruiker aan: zelfs zeer lichte of zwaardere personen kunnen zitten en genieten van onmiddellijk comfort en optimale ondersteuning. Het enige wat ze hoeven aan te passen, is de zithoogte. De bedieningselementen voor alle functies zijn naadloos geïntegreerd in het paneel onder de zetel, wat bijdraagt tot het compacte design en de ongecompliceerde uitstraling van de stoel. Het mechanisme is verkrijgbaar met of zonder voorwaartse kanteling, terwijl de andere kenmerken – hoogte, zitdiepte, vergrendeling van de rugleuning en twee contragewichten –standaard geïntegreerd zijn.
Het ontwerp van ACX bestaat uit een beperkt aantal componenten, wat service en onderhoud vergemakkelijkt. De onderdelen zijn zoveel mogelijk gemaakt van gerecyclede materialen en kunnen gemakkelijk worden gescheiden en opnieuw worden gerecycleerd als het product het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Afhankelijk van het gekozen model is ACX dus tot 100 % recyclebaar. Citterio licht toe: "Het gebruik van tot 100 % recyclebaar materiaal was de belangrijkste factor in het ontwerpproces."
De rugleuningen van de modellen ACX Mesh en ACX Soft zijn bekleed met een driedimensionale, aansluitend gebreide stof, die over het frame wordt getrokken, waardoor hij indien nodig gemakkelijk kan worden vervangen. De gebreide bekleding is gemaakt van 100 % gerecycled polyester. De ingetogen kleuren van de stoffen dragen bij tot een subtiele natuurlijke uitstraling met een licht gemêleerd effect en zijn perfect te combineren met zowel de donkere als lichtgekleurde frames.
De compacte ACX heeft een ongedwongen en ontspannen uitstraling: met zijn strakke lijnen en keuze uit gebreide stoffen in een breed scala aan kleuren en functioneerthij op kantoor als designelement – in plaats van een noodzakelijke toevoeging die er puur is omwille van de ergonomie. ACX is de ideale stoel in elke omgeving die vraagt om gezond en ergonomisch zitmeubilair met een ingetogen uitstraling en een focus op een lange levensduur en naleving van strenge ecologische normen.
ACX is verkrijgbaar in drie versies: ACX Light, ACX Mesh en ACX Soft.
ACX Light : ACX Light is het instapmodel in het assortiment bureaustoelen en is alleen verkrijgbaar in het zwart. De rugleuning is standaard bekleed met een netweave die uitstekende ergonomische ondersteuning biedt. Gecombineerd met een zitting in de technische spacer-stof Silk Mesh biedt het stoelontwerp aangenaam comfort en vergemakkelijkt het de luchtcirculatie. ACX Light - 581 €
ACX Mesh : De rugleuning van ACX Mesh is bekleed met gebreide stof. Die semitransparante mesh-stof zorgt voor ergonomische ondersteuning en een optimale luchtcirculatie. Hij is gemaakt van gerecycled polyester en is verkrijgbaar in zeven kleuren, wat in combinatie met een donker of licht frame talloze varianten mogelijk maakt. De zitbekleding is ook verkrijgbaar in dezelfde gebreide stof of in de stof Plano. ACX Mesh - 848 €
ACX Soft : De rugleuning van ACX Soft is bekleed met een gewatteerde, gebreide stof. Dit zachte comfortabele textiel van gerecycled polyester geeft de bureaustoel een bijzonder uitnodigende uitstraling. De gebreide stof is verkrijgbaar in zeven kleuren en kan worden gecombineerd met een licht of donker stoelframe, waardoor tal van configuraties mogelijk zijn. De zitbekleding is verkrijgbaar in dezelfde gebreide stof of in de stof Plano. ACX Soft - 922 €
ACX zal beschikbaar zijn vanaf 7 september. Ga voor meer informatie naar www.vitra.com/office.
Textuur is hip. Het interieur van vandaag moet naast kleurrijk vooral ook tastbaar zijn, aaibaar zelfs. Van het tapijt tot de sierkussens op de sofa of het meubel zelf: alles krijgt een interessante sensorische toets. Ook Juntoo duikt deze trend in, en introduceert twee gloednieuwe stoelen die van poot tot rugleuning gestoffeerd zijn. Met de beklede Veneto- en Cardano-armstoel gaat de Belgische meubelkenner under cover in meer dan 168 verschillende stoffen – de perfecte match voor jouw eetkamermissie is alvast niet ver weg.
Stoffen dekmantel
De bestaande Veneto- en Cardano-collecties vult Juntoo nu aan met volledig gestoffeerde stoelen. Dankzij een uitgebreide keuze in kleur en afwerking zijn beide stoelen bovendien aan te passen aan zowat iedere interieurstijl en voorkeur: van een velvet donkergroen tot een gevlekt grijs of effen ecru. Voor zij die de upholstered trend wat subtieler willen integreren, zijn de originele ontwerpen een geslaagde keuze. Zo bestaat de Veneto-stoel ook met zwarte metalen of houten (in een gerookte, natuurlijke of zwarte kleur) poten. Daarnaast kan je bij het Cardano-model kiezen voor een onderstel in een zwart essenhout of natuurkleurige eik.
What’s your cover?
Het gebruik van stoffen creëert niet alleen een tastbaar interieur, het biedt ook unieke ontwerpmogelijkheden. Houd je van een scherp contrast? Een gestoffeerde eyecatcher met een opvallende kleur of afwerking does the trick. Daarnaast verweef je met gemak een rode draad door het interieur heen wanneer je het textiel van een gestoffeerde eetkamerstoel ook in een ander meubel gebruikt, zoals een (club-)zetel. Die match kan je nu al maken met de Ritzo- of Veneto-clubzetel en stoel. De gloednieuwe Ritzo-stoel vult de bestaande collectie naadloos aan, terwijl de nieuwe stoelen van Juntoo – waaronder de Cortona-, Monti-, Mizzo-, Volterra- en Gubbio-modellen – met een uitgebreide waaier aan stoffen alvast voldoende mogelijkheden bieden.
Op de voet(en) volgen
Juntoo staat bekend om haar breed aanbod en personaliseerbare opties. Het merk volgt de trends op de voet en introduceert nu enkele stoelen met toonaangevende houten 'hakken'. Zo zijn de Bossi-, Gaudio-, Vico- en Giulio-eetkamerstoelen bijvoorbeeld naast het bestaande metalen onderstel nu ook beschikbaar met houten poten en werd het design geselecteerd en samengesteld door Juntoo’s ervaren interieurstylisten op basis van de trends van vandaag. Bye keuzestress en hallo trendy interieur! www.juntoo.be
Fresh 'n Rebel introduceert een krachtige brand claim
Het Rotterdamse mobiele must-haves merk Fresh 'n Rebel kondigt hun krachtige brand claim aan: "Be bold. Choose different." Ze lanceren de brand claim tijdens Amsterdam Fashion Week op 1 september met een inspirerende campagne waarin hun merkambassadeurs, waaronder zangeres Davina Michelle, centraal staan.
Be bold. Choose different.
Fresh 'n Rebel wil een wereld creëren waarin iedereen zich kan uiten en anders durft te kiezen. Met hun brand claim "Be bold. Choose different.", wil Fresh 'n Rebel iedereen in staat stellen authentiek te zijn.
Ze dagen iedereen uit om onbevreesd te zijn en te kiezen voor gedurfd in plaats van saai, door hun innerlijke Rebel te vinden en te omarmen. Fresh 'n Rebel motiveert iedereen om uit hun comfortzone te stappen, zich open te stellen voor nieuwe ervaringen en anders te durven kiezen. Van de kleurrijke ontwerpen tot de hoogwaardige materialen, alles wat Fresh 'n Rebel doet wordt gedreven door de wil om jou te helpen jezelf uit te drukken op een manier die echt bij jou past.
Merkambassadeurs
Voor de campagne die in september van start gaat, werkte Fresh 'n Rebel samen met 3 artiesten die de perfecte representatie zijn van de brand claim. Deze merkambassadeurs werden uitgenodigd om hun persoonlijke en unieke verhalen te vertellen op plekken die speciaal voor hen voelen. Naast de bestaande ambassadeur Davina Michelle, kondigt Fresh ’n Rebel met trots nog twee nieuwe ambassadeurs aan die de brand claim ook perfect belichamen: DJ en model Arantxa Oosterwolde en muzikant en multidisciplinair creative Tim Wes.
Davina Michelle is een Nederlandse bekroonde zangeres uit Rotterdam, bekend van haar YouTube-kanaal en virale cover van "What About Us" van P!NK, haar deelname aan het Nederlandse tv-programma 'Beste Zangers' en haar optreden van 'Sweet Water' tijdens het Eurovisie Songfestival 2021. Volgens Fresh 'n Rebel is Davina Michelle een getalenteerde artiest die houdt van en uitblinkt in muziek, bold at heart is en het belangrijk vindt om dingen op haar eigen manier te doen - de perfecte match met de brand claim.
Arantxa Oosterwolde is een Nederlands-Surinaams model en DJ (Arra), gevestigd in Amsterdam en Berlijn. Ze stond op de cover van Vogue Nederland en draaide op verschillende muziekfestivals zoals Amsterdam Open Air, DGTL en ADE. Haar doel in het leven is om van elk moment in het nu te genieten en de zwarte queer gemeenschap te verenigen. In haar muziek probeert ze het geluid van vrijheid naar de dansvloer te brengen. Voor Fresh 'n Rebel is ze de belichaming van durf en expressiviteit en de perfecte ambassadeur van de brand claim.
Tim Wes is een Rotterdamse visionair die een brug slaat tussen creatieve disciplines. Het is bijna onmogelijk om hem in een paar woorden te beschrijven, want er is bijna niets wat hij niet kan. Hij speelde op Noorderslag en North Sea Jazz, trad op in Paradiso, regisseerde verschillende films en toonde zijn creatieve werk op meerdere exposities, waaronder op Art Rotterdam. Met een passie voor het verenigen van verschillende kunstvormen, genres, generaties, etniciteiten en instituten, herinnert hij ons eraan om ons te richten op onze overeenkomsten in plaats van verschillen. Tims missie is om een diverse groep makers te inspireren en het publiek in staat te stellen te ontsnappen aan hun eigen mentale landschappen. Fresh 'n Rebel beschouwt hem als een grote inspiratiebron en een waardige ambassadeur van de brand claim.
Frederique Constant presenteert zijn 31e Manufacture-kaliber
Frederique Constant onthult zijn 31e Manufacture-kaliber, genaamd FC-735, in het hart van een unieke creatie, de Classic Power Reserve Big Date Manufacture. In dit jaar waarin het Zwitserse huis zijn 35-jarig bestaan viert, neemt dit originele uurwerk plaats in een kast van 40 mm en biedt drie complicaties: looptijd, grote datum en maanfase. Tot nu toe zijn er al vier edities aangekondigd. De twee eerste zijn voorzien van een platina kast met een meteoriet wijzerplaat of een roségouden kast met een antracietgrijze wijzerplaat en zijn respectievelijk gelimiteerd tot 35 en 350 exemplaren. De twee andere komen in een stalen kast met een blauwe of zilverkleurige wijzerplaat en maken deel uit van de huidige collectie. Een Genèvese manufacture, 35 jaar al actief en 31 intern ontwikkelde kalibers. Dat is de definitie van Frederique Constant, een Zwitsers horlogehuis dat in 1988 werd opgericht als onafhankelijk familiebedrijf. Het huis is tussen de 20e en 21e eeuw een onmiskenbare speler geworden in de Swiss Made haute horlogerie. Een uniek succes waarbij het oorspronkelijke doel nooit uit het oog is verloren: luxe horloges aanbieden voor een eerlijke prijs.
Drie complicaties verenigd door hun gebruiksgemak
De nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture zet dit traject voort en geeft leven aan het 31e Manufacture-kaliber van Frederique Constant. De naam: FC-735. Het is de eerste van het huis met een grote datum, een maanfase en een looptijd, gevoed door een autonomie die nu is uitgebreid tot 50 uur. De looptijd wordt nu op 9 uur aangegeven door een dunne speciale wijzer die door een cirkelboog van 0 tot 50 loopt en in een rode zone eindigt, het teken dat het tijd is om het horloge op te winden voordat het stopt.
Daar tegenover, tussen 2 en 3 uur, toont de grote datum trots zijn dubbele datumaanduiding, één voor de tientallen en de andere voor de eenheden. Een perfecte balans, aangevuld met de maanfase op 6 uur, poëtisch en stralend tegen een blauwe achtergrond bezaaid met sterren. Voor dit kaliber, zoals voor alle kalibers die Frederique Constant in het verleden heeft ontworpen, is veel zorg besteed aan gebruiksgemak: deze drie complicaties, evenals de tijdinstelling en opwindfuncties, worden met de enkele kroon op 3 uur geregeld. Zonder drukknoppen, correctors of styli is het FC-735 uurwerk een modern statement. Het is goed doordacht en ontworpen voor dagelijks gebruik en past in de filosofie van Frederique Constant, een horlogemaker die voor iedereen toegankelijk is, zonder dat er bijzondere horlogemakersvaardigheden voor nodig zijn.
Een ‘Classic’ kast : Deze drie complicaties zijn harmonieus verdeeld in het hart van de klassieke kast van het Huis. Met een diameter van slechts 40 mm volgt hij perfect de traditie van de horlogerie en biedt een onlangs vernieuwd uiterlijk, met herschaalde wijzers en profiel, evenals verfijnde uurmarkeringen. Deze laatste en alle wijzers zijn met diamant gefacetteerd en met de hand gepolijst. De kast heeft ook een open achterkant, zodat verzamelaars het binnenwerk van het nieuwe kaliber Manufacture FC-735 kunnen ontdekken. Twee gelimiteerde series, twee exemplaren in de huidige collectie : Om de komst van dit 31e Manufacture-kaliber en het 35-jarig bestaan van Frederique Constant te vieren, heeft het huis besloten niet één model van de nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture te ontwikkelen, maar vier. Het doel: beantwoorden aan de behoeften en wensen van de veeleisende verzamelaars en tegelijkertijd twee andere variaties aanbieden aan liefhebbers van de haute horlogerie.
De eerste versie, de meest exclusieve, is gelimiteerd tot 35 exemplaren ter ere van de 35e verjaardag van het Zwitserse horlogehuis. De volledig gepolijste platina kast is voorzien van een meteoriet wijzerplaat, een zeldzame samenstelling voor Frederique Constant - ter ere van de uitgave van het FC-735 kaliber - op een krokodillenleren band in marineblauw, passend bij de wijzerplaat. De tweede is voorzien van een roségouden kast, een zonovergoten grijze wijzerplaat en wordt gedragen door een bruine krokodillenleren band, gelimiteerd tot 350 exemplaren. Daarnaast brengt Frederique Constant twee varianten van zijn nieuwe Classic Power Reserve Big Date Manufacture in de huidige collectie. Deze zijn niet gelimiteerd en hebben dezelfde gepolijste stalen kast en blauwe krokodillenleren band. Hun zonovergoten wijzerplaat is verkrijgbaar in blauw of zilver.
Een groeiende familie : Dit 31e Manufacture-kaliber vervolledigt een familie die al rijk is aan talrijke ontwikkelingen en compliaties. Het past ons hier de pionier te eren, de FC-910, geïntroduceerd in 2004 en met het beroemde kenmerkende ‘Heart Beat’ ontwerp van het merk. Vier jaar later was het kaliber FC-980 een langverwachte voltooiing voor verzamelaars, met de eerste Heart Beat Tourbillon (met een wiel van de echappement en een anker van silicium). Een andere belangrijke mijlpaal was de FC-718 in 2012, de zogenaamde ‘Worldtimer Manufacture’, die unaniem erkend werd om zijn betrouwbaarheid en vooral zijn eenvoud, omdat alle functies alleen met de kroon instelbaar zijn. In 2013 kwam de FC-705, het emblematische kaliber van de Slimline-collectie, met zijn maanfase. Drie jaar later, in 2016, was het de beurt aan de eeuwigdurende kalender, vandaag de dag nog steeds de meest betaalbare op de markt.
In 2017 werd een beslissende technische stap gezet met de FC-760 Flyback Chronograaf, twee jaar later gevolgd door het eerste Hybrid Manufacture uurwerk, de FC-750, die voor het eerst een aangesloten module combineert met een Manufacture uurwerk. 2021 betekende een doorbraak, niet alleen voor Frederique Constant, maar voor de hele horloge-industrie, met het kaliber FC-810, met een Monolithic echappement. Deze laatste is een ware revolutie in de manier waarop mechanische horloges worden geregeld. Het beschikt nl. over een silicium oscillator ter vervanging van de 26 componenten van een standaard assortiment, en slaat op 40 Hz, 10 keer sneller dan een traditioneel mechanisch uurwerk.
» NIEUWE COLLECTIE ELEMENTS UIT MICROCEMENT - » TE BEZICHTIGEN OP M&O PARIJS
Hoewel strak design steeds een moderne keuze is, is een interieur met textuur en beweging vandaag meer in trek. Denk aan unieke vormen, vernieuwende materialen en een meer tactiele afwerking van het meubilair of de decoratie. Ethnicraft toont alvast hoe het moet en giet al deze componenten in haar nieuwste collectie ‘Elements’. Een hedendaagse en verfijnde reeks die aan de hand van eenvoudige ontwerpen en vormen een zekere ingetogen elegantie teweegbrengt. Met de Elements-lijn voegt Ethnicraft daarnaast ook een gloednieuw materiaal toe aan haar portfolio: microcement.
In je element
Zoals steeds zoekt Ethnicraft ook in de Elements-collectie naar eenvoud, en waardeert het op tot een uiterst stijlvol geheel. Het resultaat zijn neutrale en veelzijdige meubelen die het assortiment van de Belgische meubelmeester perfect aanvullen. Bovendien passen ze met hun verschillende geometrische vormen naadloos in iedere hoek van het interieur: vervolledig je de woonkamer met een edgy, rechthoekige koffietafel of ga in de slaapkamer voor een zachtere look met de afgeronde, paddenstoelvormige bijzettafel. Een smalle inkomhal of kale muur in het bureau? De hoekige consoletafel is een simpele additie met hoogwaardig effect.
De aarde in handen
Het interieur van vandaag is tastbaar, we spelen met vormen en verkiezen verschillende materialen. Ethnicraft brengt deze trend tot leven in haar Elements-collectie, en werkt de meubelen af met een voor het merk gloednieuw materiaal: microcement. Het bijzondere mengsel van toeslagstoffen en mineralen wordt steeds op een artisanale manier en met de hand aangebracht – ieder stuk is dus uniek. Met een subtiele voelbare textuur vormt het aardse materiaal een harmonieus contrast met donker hout of metalen accenten. Bovendien valt het gemakkelijk te onderhouden.
De nieuwste Elements-collectie ontdek je exclusief tijdens Maison&Objet, van 7 tot en met 11 september. Bezoek Ethnicraft in hal 6, stand H16 – I15.
Twee unieke modellen om het erfgoed van Alpina uit de jaren 30 te vieren
In juni vorig jaar onthulde Alpina een mijlpaal ter ere van zijn 140e verjaardag: een editie van 28 horloges met het authentieke, met de hand op te winden kaliber 490 uit 1938, gerestaureerd en gepresenteerd in een zilveren kast. Om de continuïteit te waarborgen, heeft Alpina besloten om twee gelijksoortige variaties te creëren met een van zijn moderne uurwerken, het mechanische zelfopwindende kaliber AL-530. Op een zwarte of zilveren wijzerplaat, met een kleine secondewijzer, maken deze nieuwe Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years deel uit van de huidige collectie en recreëren ze het Art Deco-karakter van hun oorspronkelijke inspiratiebron. Ze hebben een minimalistische rechthoekige kast, een typische "sector dial" minutenwijzer uit de jaren 30, in combinatie met de Arabische cijfers uit die tijd, dauphine wijzers en natuurlijk het originele logo van Alpina. Twee authentieke vintage creaties die de 140-jarige geschiedenis voortzetten van een horlogehuis dat voortdurend in beweging is.
Inspiratie putten uit de geschiedenis van horlogemakers is goed. Uit het eigen erfgoed putten, een erfgoed dat die geschiedenis mee vorm heeft gegeven, is nog beter. Dit was de aanpak bij het creëren van de twee Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years die nu in de collectie zijn opgenomen. Ze zijn de natuurlijke opvolgers van de twee zeer beperkte series van slechts 14 stuks die onlangs werden geproduceerd in een zilveren kast, met hun authentieke vintage met de hand op te winden mechanische uurwerk uit 1938, kaliber 490.
Een gemeenschappelijk verhaal
Hun verhaal is dat van een referentie uit 1938 waarvan het uurwerk en het ontwerp op het kruispunt stonden van twee fundamentele paden van het ontluikende polshorloge: aan de ene kant een vorm en een afwerkingsniveau van de hoogste orde die getuigen van de elegantie van luxe uurwerken; aan de andere kant innovaties die getuigen van Alpina's wens om zich te manifesteren in de wereld van resistente en robuuste horloges, zoals het bedrijf ze vandaag de dag ontwikkelt. Dit alles met een waardevol en zorgvuldig, trouw aan het origineel uiterlijk, verwerkt in de nieuwe Alpiner Heritage Carrée Automatic 140 Years.
Vandaag de dag staan deze twee uurwerken op hetzelfde kruispunt als 85 jaar geleden, met een automatisch uurwerk dat alle garanties van robuustheid en precisie van een modern horloge biedt, in een combinatie van kast en wijzerplaat die een even grote vereiste op het gebied van afwerking en elegantie uitdrukt.
Respect voor erfgoed
Elke nieuwe versie neemt het uiterlijk van de twee originele gelimiteerde series over, met optimalisaties om ze aan te passen aan de behoeften van het moderne dagelijkse leven. De kasten zijn iets vergroot, gemiddeld met drie millimeter, maar blijven wel trouw aan hun oorspronkelijke proporties: 32,5 x 39 mm en slechts 9,71 mm hoog. Het silhouet is elegant en ideaal voor zowel mannen als vrouwen. Voor het gebruiksgemak en dagelijks onderhoud zijn deze twee kasten nu gemaakt van roestvrij staal, met bolvormig en antireflecterend saffierglas. Het mechanische zelfopwindende kaliber AL-530 dat in de kast zit, ontworpen en geoptimaliseerd voor de 21e eeuw en zichtbaar door de open achterkant, garandeert een looptijd van 38 uur en loopt met 28.800 trillingen per uur.
Gespiegelde zusjes
Elk uurwerk heeft uren, minuten en kleine seconden, een vintage Alpina-logo, een minutencirkel in 'spoor'-stijl en wordt gedragen op een struisvogelleren band met pingesp. Toch hebben ze twee verschillende identiteiten. De eerste versie heeft een zwarte wijzerplaat met volle Arabische cijfers en een kleine ronde secondewijzer. De wijzers zijn beige.
De tweede versie heeft een omgekeerde compositie: een verzilverde wijzerplaat, zwarte wijzers, uitgeholde Arabische cijfers en een rechter lettertype zoals in de twintiger jaren, terwijl de kleine secondewijzer vierkant is. Twee verrassende spiegelbeelden, sterk en uniek, die de elegantie van weleer in ere houden, met iets uit het verleden maar grotendeels bepaald door Alpina, een horlogehuis dat in 1883 werd opgericht en nu zijn 140-jarig bestaan viert.
Het Amsterdamse kledingmerk MR MARVIS breidt zijn collectie uit met de lancering van de perfecte spijkerbroek, The Jeans. Deze nieuwe tapered jeans worden in Portugal gemaakt met biologisch katoen en zijn verkrijgbaar in negen tijdloze wassingen.
Elke garderobe verdient een goede jeans. Daar is MR MARVIS het mee eens, dus ontwierpen ze hun versie van de ultieme spijkerbroek. Dankzij de juiste denim, de perfecte pasvorm en de premium details zijn The Jeans de ideale aanvulling op de groeiende collectie broeken van het Amsterdamse kledingmerk.
Zoals we van MR MARVIS gewend zijn, zijn The Jeans tot in de puntjes uitgedacht. De nieuwe spijkerbroeken zijn tijdloos, modern en buitengewoon cool. Ze zijn verkrijgbaar in negen verschillende wassingen, van ultra lichtblauw en lichtgrijs tot donkerblauw en zwart. Elke wassing is vernoemd naar een icoon, ter ere van zangers als Miles Davis (met de donkerblauwe Davis) en acteurs als James Dean (met de donkergrijze James). The Jeans zijn ontworpen met een gulp met ritssluiting en knoop. In plaats van een verborgen broekzak met rits – zoals we bij andere MR MARVIS-broeken zien – hebben The Jeans een klassieke coin pocket. Daarnaast hebben ze het blauwe MR MARVIS-label aan de voorzijde en een merklabel aan de achterzijde, gemaakt van faux leer.
Zoals alle collecties van MR MARVIS, zijn The Jeans ontworpen door het in-house designteam in Amsterdam en geproduceerd in Portugal. Verantwoord design staat centraal bij het merk en daarom zijn The Jeans gemaakt van duurzamere materialen en met Eco Wash-processen die het waterverbruik gemiddeld tot 75% verminderen. Acht wassingen zijn gemaakt van 79% biologisch katoen en 20% gerecycled katoen. Deze stofkeuze bespaart ongeveer 40% water in vergelijking met conventioneel katoen. Vanwege de lichtgrijze kleur is de Louis gemaakt van 99% biologisch katoen, wat circa 30% water bespaart. De laatste 1% is elastaan, wat The Jeans wat comfortabele stretch geeft.
The Jeans zijn vanaf 3 september voor €129 verkrijgbaar in MR MARVIS’ flagship stores en op www.mrmarvis.nl.
MR MARVIS wil positieve energie verspreiden over de wereld door middel van iconische ontwerpen, uitstekende service en door het maken van bewuste keuzes voor mens en natuur. In maart 2023 kondigde MR MARVIS aan dat het merk de status van Certified B Corporation heeft gekregen. Als B Corp maakt MR MARVIS deel uit van een wereldwijde gemeenschap van ondernemingen die voldoen aan hoge normen op het gebied van sociale impact en duurzaamheid. De producten van MR MARVIS zijn online verkrijgbaar via mrmarvis.nl en in de flagship stores in Amsterdam, Antwerpen, Den Haag, München en Laren. Hier kunnen Europese klanten de ultieme service en kwaliteit van MR MARVIS direct ervaren.
Bang & Olufsen kondigt een nieuwe collectie aan in samenwerking met motorsportpioniers Ferrari. De collectie is een eerbetoon aan Bang & Olufsen's uitmuntendheid in aluminium en viert de gedeelde passie voor evenwicht, kracht en precisie door een reeks headphones en speakers in een nieuw jasje te steken: de Beosound 2 speaker, Beoplay H95 headphone, Beoplay EX earphones en de draagbare portable speaker Beosound Explore. Allemaal samengebracht in een opvallende rode tint, waardoor er een onmiskenbare verbinding ontstaat met het Ferrari-handschrift.
"We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Tijdens de creatie was er een sterk gevoel om samen geschiedenis te schrijven", aldus Kristian Teär, CEO van Bang & Olufsen. "Het gaat helemaal terug naar het begin voor B&O en Ferrari. De oprichters, Enzo Ferrari, Peter Bang en Svend Olufsen, waren visionairs die hun industrie opnieuw definieerden door de status quo uit te dagen. Hun nalatenschap klinkt door de decennia heen en stuwt beide merken tot op de dag van vandaag naar nieuwe hoogten". Teär vervolgt: "De combinatie van de beste prestaties in zijn klasse, sierlijke esthetiek en nauwgezet vakmanschap bracht B&O en Ferrari samen om de collectie te creëren. Dit wordt versterkt door het ongeëvenaarde erfgoed van beide merken, waardoor deze samenwerking er een is om nooit te vergeten".
Beide merken zijn al meer dan een halve eeuw toonaangevend op het gebied van innovatie. Bang & Olufsen geeft al sinds 1925 vanuit Struer, Denemarken, vorm aan het wereldwijde landschap van beeld en geluid en Ferrari ontregelt de auto-industrie al sinds 1947 vanuit Maranello, Italië. Meer dan 150 jaar innovatie tussen beide merken zijn verfijnd en samengebracht in deze samenwerking.
GEÏNSPIREERD DOOR DE ‘SUPERCAR’. GELUID DAT GEZIEN MAG WORDEN.
De collectie wijkt af van de traditionele aanpak van Bang & Olufsen, legt Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships bij Bang & Olufsen, Christoffer Poulsen, uit: "Onze klassieke speakers zijn bedoeld om op natuurlijke wijze op te gaan in de woning en tegelijkertijd op te vallen door hun prachtige design. Deze collectie is anders. Het zijn pronkstukken. Net als supercars laten ze zich overal zien en horen".
De Beosound 2 levert een 360-graden audio-ervaring in huis die elke ruimte vult. Het ontwerp is flexibel zodat de speaker op de vloer, op tafel of op een plank kan worden geplaatst en gemakkelijk van kamer naar kamer kan worden verplaatst. Actieve RoomSense en ingebouwde nabijheidssensoren combineren de schoonheid van de Beosound 2 met slimme technologie, terwijl de hoogwaardige aluminium kegel waarin de luidspreker is geplaatst zorgt voor een naadloze look en een superieure akoestiek.
In de Ferrari Collection is de Beosound 2 geanodiseerd in Bang & Olufsen's Factory 5 in Struer, waardoor het ontwerp in het kenmerkende Ferrari-rood is uitgevoerd. De aluminium behuizing is gepolijst voor een hoogglans die de rijkdom van de rode tint versterkt. Het iconische Ferrari-embleem onder de grille maakt deze editie compleet.
De Beoplay H95, Bang & Olufsen's toonaangevende headphone, biedt het beste geluid en de beste innovatie in zijn klasse. De op maat gemaakte titanium drivers leveren een krachtiger geluid dan ooit tevoren en dankzij de adaptieve actieve ruisonderdrukking kan de drager de ruisonderdrukking aanpassen door simpelweg de aluminium ring van de oorschelp te draaien. Afgewerkt met zacht lamsleer en 38 uur non-stop speeltijd, is de Beoplay H95 gemaakt om lang mee te gaan.
De headphone is voorzien van de gitzwarte tint van Ferrari, een tijdloze klassieker, met laser gegraveerde logo's van Bang & Olufsen en Ferrari. Onder de oorschelpen zijn de titanium luidsprekerroosters geanodiseerd in een rijke rode tint, speciaal geselecteerd voor deze samenwerking.
De Beosound Explore is een portable speaker, perfect voor buiten. Met een IP67-classificatie, wat betekent dat hij volledig stof- en waterdicht is, is de Beosound Explore gemaakt om overal mee naartoe te nemen. Met Bluetooth en Fast Pairing is muziek altijd binnen handbereik en gaat hij de hele dag mee met tot wel 27 uur speeltijd.
Nu wordt de Beosound Explore geleverd met Ferrari's laser gegraveerde steigerende paard en een opvallende zwarte karabijnhaak voor elk avontuur. De tweelaagse behuizing van de luidspreker is geanodiseerd in rood en zwart, zodat het rooster direct afsteekt tegen het donkere interieur.
De Beoplay EX, de meest krachtige draadloze earphones van Bang & Olufsen, heeft actieve ruisonderdrukking, een ongeëvenaard geluid en wordt geleverd met een draadloze oplader voor maximaal 20 uur luisterplezier onderweg. Dankzij zes microfoons en intelligente straalvormingstechnologie kan de Beoplay EX worden gebruikt om zakelijke gesprekken aan te nemen en tegelijkertijd van muziek te genieten.
Voor de Ferrari-collectie bevat de rechteroordop een opvallend zwart gefolieerd logo van het Ferrari-embleem, onder glas gegoten in het iconische rood, geslepen en gepolijst voor een spiegelachtige glans.
Vanaf 29 augustus is The Ferrari Collection online verkrijgbaar op www.bang-olufsen.com, bij geselecteerde Bang & Olufsen- en Ferrari-winkels en online op www.store-ferrari.com
REINIGEN : DE EERSTE STAP VOOR EEN NATUURLIJK GEZONDE HUID
Het reinigen van het gezicht 's ochtends en 's avonds en het grondig verwijderen van make-up zijn twee essentiële stappen van een routine die bijdraagt aan het behoud van de natuurlijke schoonheid van de huid. Met deze twee specifieke handelingen worden dode huidcellen, talg en vervuilende stoffen verwijderd terwijl het natuurlijke evenwicht van de huid wordt herstelt.
Door de huid elke dag op de juiste manier te reinigen, blijft het microbioom van de huid in evenwicht en daarmee de huidbarrière intact. Om effectief te zijn, mag de reinigingsroutine niet te agressief zijn, maar ook niet te onregelmatig. Voor een gezonde huid is het dus heel belangrijk om een reiniger te kiezen die past bij het huidtype. De nieuwe reinigingslijn van Collistar omvat daarom specifieke oplossingen voor de gevoelige, onzuivere en rijpe huid die verrijkt zijn met een kostbaar prebioticum dat het evenwicht van het huidmicrobioom respecteert.
EEN NIEUWE KIJK OP REINIGING - HUIDVRIENDELIJK, INCLUSIEF EN DUURZAAM
Collistar presenteert een nieuwe lijn gezichtsreinigers die is ontwikkeld op basis van de perfecte mix van Italiaanse expertise en duurzame innovatie, met effectieve, huidvriendelijke formules (waaronder twee nieuwe waterloze formules) die altijd mild zijn voor de huid en ecologische verpakkingen die beter zijn voor het milieu. Een complete lijn voor alle huidtypen die voldoet aan de hoogste normen van Collistar Clean Research®, waarmee het merk de volgende stappen zet richting nog duurzamere schoonheid.
MAKE-UP REMOVING MICELLAR WATER
Reinigende make-upremover : Make-up Removing Micellar Water is een make-upremover en reiniger in één met een optimale tolerantie, zelfs voor de gevoelige huid en ogen. Het product verwijdert niet alleen alle sporen van make-up, maar ook onzuiverheden en vervuilende stoffen. Het resultaat is een reinigende make-upremover die make-up verwijdert van het gezicht, de ogen en de lippen en de huid ontdoet van vervuilende stoffen waar het elke dag aan wordt blootgesteld.
TWO-PHASE MAKE-UP REMOVING SOLUTION
Waterproof make-upremover : Dankzij een innovatieve combinatie van oliën van de volgende generatie lost Two-Phase Make-Up Removing Solution onmiddellijk elk type make-up – ook waterproof – op de ogen en lippen op, zonder olieachtige resten achter te laten. De formule is nu nog cleaner en in lijn met Collistar Clean Research ® en biedt optimale tolerantie, zelfs voor de gevoelige huid en de huid rond de ogen.
DUURZAME INNOVATIES VOOR DE HUID EN DE PLANEET: NIEUWE FORMULES ZONDER WATER VOOR ALLE HUIDTYPEN
Water is het hoofdbestanddeel van traditionele huidverzorgingsproducten. Het wordt in grote hoeveelheden gebruikt, vooral in gezichtsreinigingsproducten. Met waterloze formules is er slechts een minimum aan conserveringsmiddelen nodig, zodat er meer ruimte overblijft voor andere bestanddelen, maar vooral ook zodat het product sterker geconcentreerd is en net zo effectief. Een klein beetje is voldoende voor een grondige reiniging en het product gaat langer mee, zodat er minder afval is.
MAKE-UP REMOVING CLEANSING BALM
Reinigende make-upremover : Collistar Clean Research ® presenteert Make-up Removing Cleansing Balm, het nieuwe waterloze product dat zelfs de hardnekkigste make-up en alle sporen van zonverzorgingsproducten oplost. De waterloze textuur versmelt als een olie met de huid en verandert in een melk zodra deze in aanraking komt met water.
CLEANSING POWDER-TO-CREAM
Reiniger : Collistar Clean Research® presenteert Cleansing Powder – to – Cream, het nieuwe waterloze product dat de huid perfect reinigt en sporen van make-up, vervuilende stoffen en onzuiverheden verwijdert. De waterloze textuur verandert in een aangename, zintuiglijke crèmefoam wanneer deze in aanraking komt met water.
VOOR DE GEVOELIGE HUID
GENTLE GEL SCRUB
Exfoliërend product : Gentle Gel Scrub is speciaal aangepast voor de gevoelige huid en heeft een pure formule in lijn met Collistar Clean Research®. Het product exfolieert op milde wijze, voor een gladde, stralende huid. De speciale, smeltende textuur bevat microkorreltjes suiker die bij zacht masseren direct oplossen op de huid.
SOOTHING CLEANSING FOAM
Verzachtend en kalmerend : Soothing Cleansing Foam is speciaal aangepast voor de gevoelige huid en heeft een pure formule in lijn met Collistar Clean Research ®. Het product reinigt de huid op bijzonder milde wijze zonder het uit te drogen, voor een fluweelzachte huid.
MAKE-UP REMOVING MICELLAR MILK
Reinigende make-upremover : Make-up Removing Micellar Milk is speciaal ontwikkeld voor optimale tolerantie, zelfs voor de gevoelige huid en ogen. Het reinigt het gezicht op milde wijze om make-up en onzuiverheden te verwijderen zonder roodheid te veroorzaken.
VOOR DE ONZUIVERE HUID : PURIFYING CLEANSING GEL
Reiniger : Purifying Cleansing Gel is aangepast in lijn met Collistar Clean Research® en specifiek ontwikkeld voor de onzuivere huid. Het product reinigt en zuivert de huid op milde wijze en verwijdert sporen van make-up, vervuilende stoffen en overtollige talg.
VOOR DE RIJPE HUID : ANTI-AGE CLEANSING MILK
Make-upremover en reiniger : Anti-Age Cleansing Milk is nu nog cleaner en effectiever met behoud van de iconische textuur. De formule is aangepast in lijn met Collistar Clean Research ® en verwijdert op milde wijze make-up, onzuiverheden en vervuilende stoffen, voor een zachte, goed gevoede huid.
SOOTHING CLEANSING FOAM
Verzachtend en kalmerend : Anti-Age Toning Lotion is nu nog cleaner en effectiever met behoud van de iconische textuur. De formule is aangepast in lijn met Collistar Clean Research ® en hydrateert en tonifieert de huid, voor een zichtbaar gerevitaliseerde huid.
DE NIEUWE CLEANSERS ZIJN VERKRIJGBAAR VANAF SEPTEMBER 2023
Maurice Lacroix omarmt opnieuw het stedelijke landschap en laat zich inspireren door de hoge architectonische gebouwen die een stad haar unieke skyline geven. De balkenconstructies, gemaakt van verschillende materialen, zorgen voor stevigheid en nodigen tegelijkertijd uit tot licht in de binnenruimtes. Een paar jaar geleden bracht het merk uit de Franches Montagnes de AIKON Urban Tribe uit, een model dat al snel uitverkocht was. Nu onthult Maurice Lacroix een andere gedurfde creatie, die aansluit bij het Urban Tribe-design, maar dan in skeletvorm.
In 2021 bracht Maurice Lacroix de AIKON Urban Tribe uit, een horloge gemaakt voor stadsbewoners dat snel uitverkocht was. Nu wil het Maison dit succes herhalen met een nieuw uurwerk met een stedelijk thema, de AIKON Skeleton Urban Tribe. Nogmaals, de styling viert stedelijke architectuur, maar bij deze gelegenheid, met dank aan de saffieren wijzerplaat, onthult de ingewikkelde structuur van het uurwerk.
Maurice Lacroix heeft nauw samengewerkt met de uurwerkspecialist Sellita om de exclusieve Automatic ML135 (basis SW200) te produceren. Net als sommige van de meest interessante gebouwen speelt dit uurwerk met transparantie, waardoor het licht door verschillende openingen valt en zo een groot aantal onderdelen verlicht. Het oscillerende gewicht is op maat gemaakt en heeft gezandstraalde en geborstelde versieringen. Verder is het uurwerk voorzien van cirkelvormige nerven en colimaçon.
Qua styling zijn de uur- en minutenwijzers gefacetteerd en bekleed met Super-LumiNova®, terwijl de wijzerplaat is omlijst met lichtgevende indexen en een donkergrijze rand. De buitenkant van de AIKON Skeleton Urban Tribe zit in een roestvrijstalen kast van 39 mm en is met een laser gegraveerd met een ingewikkeld motief. De verschillende patronen zijn geïnspireerd op de structuren van beton, glas en staal die de lanen en boulevards in de meest levendige steden ter wereld bepalen.
Uitgerust met een geïntegreerde armband biedt dit nieuwe horloge, net als alle AIKON-modellen, ongeëvenaard draagcomfort. Het horloge is uitgerust met het Easy Strap Exchange System van het bedrijf, dat een eenvoudige, gebruiksvriendelijke manier biedt om het bandje te verwisselen voor een alternatief zonder gereedschap.
Stéphane Waser, Managing Director van Maurice Lacroix: "Toen we in 2021 de AIKON Urban Tribe op de markt brachten, trok het horloge veel aandacht en was het al snel uitverkocht. Sindsdien hebben we veel verzoeken gekregen voor nog een Urban Tribe horloge. De nieuwe AIKON Skeleton Urban Tribe onderschrijft dezelfde non-conformistische geest, maar gaat verder door gebruik te maken van een saffieren wijzerplaat die het ingewikkeld gevormde skelet uurwerk onthult. Dit is een horloge gemaakt voor stadsbewoners die houden van de opwinding en het lawaai van een stedelijk landschap. Het imiteert de structuren van hoge gebouwen die hun vele structurele componenten laten zien en plaatst kracht tegenover luchtigheid en transparantie. De nieuwe AIKON Skeleton Urban Tribe is gelimiteerd tot 500 stuks, is prachtig uitgevoerd, heeft een indrukwekkende specificatie en bevestigt onze reputatie voor het leveren van een hoge gepercipieerde waarde."