Transparantie is misschien wel dé trend van 2024. Niet alleen op de catwalk, maar ook in het interieur doet het stof opwaaien in de vorm van doorzichtig textiel, meubilair of decoratie. Vooral transparante gordijnen maken een comeback van jewelste en zijn opnieuw helemaal hip. Niet alleen werken ze perfect als een zachte scheidingslijn om een ruimte in te delen, ze voegen ook elegantie toe. Daarnaast zorgen ze voor balans want terwijl er steeds voldoende privacy geboden wordt, filteren ze het binnenstromend zonlicht mooi voor een haast zintuigelijke interieurervaring. Inside Blinds tipt alvast zijn Transparancy-collectie; met sierlijke gordijnen als final interior touch breng je zelf de transparantietrend tot leven.
Trendy transparant
De Transparancy-collectie van Inside Blinds bestaat uit – zoals de naam al verraadt – een reeks doorzichtige gordijnen in verschillende stoffen, structuren en kleuren. Naast modellen in fijne voile, zijn er ook inbetweens beschikbaar met meer textuur. Deze worden geweven met een dikker garen. Dankzij de grove, eerder open weving bieden ze meer privacy dan de eerstgenoemden. Ook qua materialen biedt Inside Blinds verschillende opties in de collectie. Terwijl de katoenen gordijnmodellen in een witte of beige tint perfect passen in een modern en monochrome aankleding, is de linnenlook een mooie match voor een landelijk interieur of een bohémien sfeer.
Meer dan een mooi gordijn
Naast esthetische kwaliteiten, hebben transparante gordijnen vooral ook een hoge functionaliteit. Niet alleen filteren doorzichtige gordijnen het binnenstromend zonlicht, ze minimaliseren ook de kans op nieuwsgierige blikken terwijl het contact met het buitenleven intact blijft. In combinatie met andere vormen van raambekleding (zoals rolgordijnen of jaloezieën) heb je de lichtinval nog meer in de hand of schep je de gewenste sfeer in huis.
De zomer schijnt door
Zit je al volop met de zomer in je hoofd? Inside Blinds tipt alvast zijn innovatieve Colorshield-collectie: een unieke gordijnenreeks die ontworpen werd in samenwerking met de textielfabrikant Lampe Textiles. Deze UV-resistente gordijnstoffen vervagen niet door de sterke zonnestralen en behouden hun kleur in alle intensiteit. Kortom, een perfecte balans tussen design en duurzaamheid. Ook in de Colorshield-collectie verwerkt Inside Blinds de trends van vandaag, in een brede kleurenwaaier en opvallende texturen. Zo creëert de Luce-stof, vervaardigd van een transparant voile, een geslaagd zomers effect binnenshuis.
De architectuur van een woning gaat verder dan alleen de vormgeving of het kleurgebruik, het draait ook om de materialen en hoe ze verwerkt worden. Het Belgische Woodstoxx tilt houten gevelbekleding tot een hoger niveau en geeft er een architecturale draai aan. Het bedrijf bewijst met verschillende realisaties de veelzijdigheid van het materiaal en de eindeloze designmogelijkheden van houten gevelbekleding in de moderne architectuur.
Domino-effect
Spelen met schaduwen en lijnen zorgt voor diepte en dynamiek en dat geldt ook in gevelbekleding. Door individuele houten balken doordacht te profileren tegenover elkaar en de wand, creëer je een uniek reliëf en lichtspel. Woodstoxx bottelt dit principe in het vernieuwende Domino-concept waarbij de afstand tussen de verschillende balken varieert en aangepast wordt op de bestaande architectuur. Daarnaast kan je ook kiezen tussen verschillende (combinaties van) diktes en de lengte van de balken. Met een Domino-gevelbekleding geef je je woning niet alleen een architecturale toets, afhankelijk van de toepassing zorgt het ook voor extra bescherming tegen de zon of pottenkijkers.
It burns, burns, burns
Zwart is tijdloos en staat voor verfijning. De Zwarthout-collectie van Woodstoxx omvat unieke houtproducten die met vuur worden behandeld, geïnspireerd op eeuwenoude Japanse tradities en ambachten. Woodstoxx werkt hiervoor samen met het merk Shou Sugi Ban – als enige verdeler in België. Bij de gebruikte traditionele brandtechniek wordt het hout op een gecontroleerde manier gebrand, geborsteld en dan opnieuw gebrand. Op deze manier krijgt het hout een verkoolde look en unieke textuur. Houtsoorten als Radiata Pine, Douglas en Accoya zijn geknipte opties en bekomen bovendien telkens een ander effect! De Zwarthout-collectie geeft je gevelbekleding en woning een elegante en vooral stijlvolle touch.
Gevelbekleding met recuperatiehout, ook wel 'Barnwood'. Een tweede leven
Hout is een perfect materiaal om meer warmte en leven te brengen in een nieuw ontwerp. De juiste houtsoort doet het geheel bovendien nog authentieker aanvoelen. Woodstoxx kiest in haar Oud Hout-collectie daarom voor hetgeen de benaming al doet vermoeden. De reeks bestaat uit gevelbekleding die vervaardigd wordt van recuperatiehout afkomstig van schuren uit de Alpen en een uniek en robuust karakter heeft. De verweerde look van het ‘Barnwood’ ademt warmte en puurheid uit, wat de gehele woning een landelijke, meer natuurlijke, uitstraling geeft.
Tijdloos hout
Houten gevelbekleding heeft onterecht de reputatie snel te verkleuren of te verouderen. Als specialist in houten toepassingen werkte Woodstoxx aan een geschikte oplossing en ontwikkelde Duricoat®: een gepatenteerde behandeling die ofwel kleurbehoud, ofwel een egale vergrijzing van het hout garandeert. Bovendien beschermt het je gevel tegen schimmels, opstijgend vocht, krassen en verroting.
De Fassade-collectie van Woodstoxx bestaat uit drie snelgroeiende houtsoorten (Abechi, Pina en Limba) die na thermische modificatie en de Duricoat®-coating de duurzaamheid van tropisch hardhout evenaren.
Fassade-gevelbekleding met houtsoort Ayous (profiel op maat).
Door hout gevormd
Wie denkt dat hout eerder beperkt is op het gebied van vormgeving of gevelbekleding, heeft het goed mis. Woodstoxx biedt een ruime selectie van planken aan, met verschillende lengtes, breedtes en vormen. In een tijd waar organische vormen het toppunt van trendy zijn, is ook afgeronde houten gevelbekleding mogelijk: holle planken worden aan elkaar vastgemaakt om de ronde vorm te bekomen. Hout kan met andere woorden bepalend zijn voor de vorm van een gebouw, en zonder twijfel de architecturaliteit van het geheel beïnvloeden.
CKS en Masté lanceren een exclusieve juwelencollectie
Modelabel CKS kondigt met trots een gloednieuwe samenwerking aan met het Antwerpse juwelenmerk Masté! Uit deze unieke Belgische collab ontstond een limited collection exclusieve juwelen die niet alleen een vleugje casual chic, maar ook een dosis feestelijke flair toevoegen aan elke look. Kortom: de perfecte finishing touch om jouw outfit compleet te maken!
Eye-catching fashion x juwelen
Antwerps juwelenmerk Masté vindt zijn oorsprong bij Marie Gijsemans & Stephanie Huijbrechts, beste vriendinnen sinds 2007. Hun eye-catching stijl en dito juwelen, sluiten perfect aan bij de fashionfeel van modemerk CKS. Samen vormen ze een intrigerende match en versterken ze elke outfit. 'Het idee achter onze collectie is ‘perfect imperfection’', aldus het duo achter Masté. 'Het resultaat is een tijdloze en speelse collectie die volledig waterproof is. Of je nu van het strand direct onder de douche springt, naar kantoor gaat of een date hebt... De juwelen vervolledigen het zalige zomerse leven van onze klanten.'
Eén print, twee statement juwelen
De originele bloemenprint, handgetekend door printdesigner Sophie Espitalié van CKS, inspireerde Masté tot het creëren van prachtige goudkleurige statement oorbellen en een on-trend armband. 'De op maat gemaakte sieraden zijn volledig afgestemd op de print en collectie, met organische en vloeiende vormen afkomstig van de bloemenprint. Ze zorgen dan ook voor een natuurlijke uitstraling en maken elke look af', volgens Sophie.
De twee musthaves zijn gemaakt uit stainless steel met een gouden plating, waardoor de kleur langdurig mooi blijft en ze bestand zijn tegen water. 'We baseerden ons op een door CKS handgetekende bloemenprint en realiseerden samen leuke statement pieces die elke vrouw een extra dosis zelfvertrouwen bieden' - Marie en Stephanie, founders Masté
De CKS x Masté collectie is exclusief verkrijgbaar vanaf 6 mei in alle CKS concept stores, op cks-fashion.com en maste-antwerp.be.
Luik krijgt er met tiende Juttu-winkel een nieuwe hotspot voor lifestyleliefhebbers bij
Opening op 25 april '24
Heuglijk nieuws voor Juttu-lovers! De multibrandstore plant haar allereerste permanente winkelvlag in Wallonië neer, met de stad Luik als uitverkorene. Deze gloednieuwe store, die opent op 25 april in shoppingcenter Belle-Île, brengt het aantal Juttu-vestigingen in België op tien. Het wordt de ultieme winkelbestemming voor zowel vrouwen als mannen, en ongetwijfeld het mooie begin van een liefdesverhaal tussen Wallonië en Juttu.
Juttu, dat zich vrij laat vertalen vanuit het Fins naar 'verhaal' of 'anekdote', is een concepstore full of fashion, maar ook met home & deco, beauty, food, boeken en cadeau-ideeën voor hem en haar. Maar Juttu is veel meer dan alleen een winkel, het is een manier van leven. Een lifestyle waarbij het merk sterk focust op trends, feelgood en positiviteit, maar ook op bewustwording. Dat zorgt voor een unieke, eigenzinnige mix van lokale en internationale merken, elk met een inspirerend verhaal.
“Trots om ons Juttu-verhaal verder te zetten over de taalgrens. Luik staat bekend om zijn diversiteit, levendigheid en unieke mix van geschiedenis én eigentijdsheid. We geloven dan ook 100% in de match tussen Juttu en Liège” - Bea De Beuckelaer, CEO Retail Concepts
Welke merken kan je er vinden?
• Voor haar: Another-Label, mbyM, FRNCH, Mus&Bombon, Object, Selected, Sessun, Orfeo, Billabong - • Voor hem: Anerkjendt, Matinique, Revolution, Selected, Strom - Home: &klevering, HKLiving, Qué Rico, Wouf, Nicolas Vahé, Bon Parfumeur, Cime, Maison Matine, All the ways to say
One-stop-shop
Juttu is de afgelopen jaren flink gegroeid, vanaf het begin in 2015 tot het openen van vestigingen in Gent en Roeselare in 2016, en vervolgens in diverse andere grote winkelsteden in Vlaanderen. Met nu als kers op de taart, een stap over de taalgrens.
Luik, een bruisende stad die een smeltkroes vormt van cultuur en diversiteit, straalt een levendige en gevarieerde sfeer uit en is daarmee een perfecte match voor Juttu. Het Belle-Île shopping center is dé perfecte one-stop-bestemming, op een praktische locatie met een breed en divers aanbod waar shoppers van een aangename winkelervaring genieten.
We can't wait to welcome JU!
Praktisch : Adres: Shopping Belle-Île, Quai des Vennes 1, 4020 Liège - De winkel is geopend van 10u tot 19u, van maandag tot donderdag en zaterdag. Op vrijdag is de winkel open van 10u tot 20u.
NIEUWE ORGANO EN LUGANO COLLECTIE MET FOCUS OP COMFORT - NIEUWE LOUNGESTOELEN COSENZO EN COSO - NIEUW: CIRELLO LIGBED MET EENVOUDIG VERSTELBARE RUG, HOOFDSTEUNTJES VOOR DE LIGBEDDEN, FANO LIGBED OP WIELTJES - NIEUW: FANO LOW DINING TAFEL
In de tuin primeert comfort. Net als in het interieur zoeken we in het exterieur naar comfortabele gezelligheid, en dat vertaalt zich in ruime lounges met extra dikke kussens en hoge, ondersteunende leuningen. Op het terras van Exterioo zwaait Koning Comfort de scepter, met een nieuwe collectie die niet enkel verrassend mooi is, maar ook erg gebruiks- en onderhoudsvriendelijk. Wil jij keizerlijk genieten op het terras of in de tuin? Laat je dan inspireren door Exterioo en richt je outdoorruimte in met de comfortabelste meubelen.
Knusse ontspanning
Een comfortabel exterieur begint bij de zachtheid van de kussens. De nieuwe Organo-lounge van Exterioo heeft extra dikke kussens die het ultieme zitcomfort bieden. Ook de Lugano-collectie heeft gezellige zitkussens en combineert die met een omarmende rugleuning voor het ultieme loungegevoel. Liever even genieten in je ééntje? Het ontwerp van de Coso-loungestoel heeft naast een zalig zit- en rugkussen ook een afgeronde leuning waarin je heerlijk kan cocoonen. De Cirello- en Cosenzo-loungestoel zijn dan weer voorzien van een hoge rugleuning die gemakkelijk versteld wordt aan de hand van een knopje.
Comfort is essentieel… en gemakkelijk
Comfort staat gelijk aan gebruiksgemak. Dat is ook waarom Exterioo investeert in tuinmeubelontwerpen die niet enkel mooi zijn, maar bovendien ook handig en gemakkelijk in gebruik. Het Cirello-ligbed is een perfect voorbeeld hiervan: met het eenvoudige pompsysteem pas je de rug aan naar de gewenste positie. Daarnaast is ook het Fano-model erg gebruiksvriendelijk want dankzij de wieltjes en het lichte gewicht verplaats je jezelf moeiteloos richting de zon. Ook op het vlak van onderhoud wordt aan alles gedacht en kiest Exterioo voor materialen die kwalitatief en duurzaam zijn. Zo worden de aluminium tuinmeubelen afgewerkt met een dubbele laag poedercoating om krassen en beschadiging te vermijden.
Klein maar fijn
Heb je een kleinere tuin of terras? Met de juiste tuinmeubelen geniet je van een mooi ingerichte outdoor space, zonder in te boeten aan comfort. Ga voor een kleinere loungeopstelling en werk af met compacte poefjes – zoals de nieuwe Borgo- of Cosito-poefjes van Exterioo – om extra zitgelegenheid te creëren of om je eigen comfort te verbeteren. De outdoorexpert tipt daarbij ook de low dining trend, met lagere tuintafels om gezellig en dichtbij elkaar te tafelen. De ronde Fano-outdoortafel is slechts 55 centimer hoog en heeft een diameter van 65 of 85 cm: perfect voor het kleinste hoekje van jouw tuin of terras. www.exterioo.be
VERHELDEREND CONCENTRAAT VOOR HET LICHAAM, DIRECT EFFECT
Collistar Clean Research® introduceert een nieuw, innovatief body-product dat de teint onmiddellijk mooier maakt: de Magic Drops Glow, een verhelderend concentraat met microparels en subtiele, goude pigmenten die de huid laten stralen.
De serum-geltextuur is zijdezacht, licht en fris. De druppels laten zich gemakkelijk aanbrengen en worden snel opgenomen door de huid. De textuur smelt op de huid en past zich direct aan, aan de natuurlijke teint. Elke druppel laat de huid weer stralen en kan worden aangepast aan de gewenste intensiteit, voor een prachtig resultaat! De formule van Magic Drops Glow is verrijkt met hydraterende, actieve bestanddelen die de huid zacht en glad maken. Het bevat bovendien een kostbaar, Italiaans sinaasappelextract met een verhelderende en antioxiderende werking. Hierdoor is het een allround schoonheidsbehandeling, die zowel op zichzelf als in combinatie met de bodycare-routine gebruikt kan worden: Geeft niet af op kleding; Transparantie resistent; Ideaal voor elk seizoen; Doseren voor een gewenste intensiteit
MAGIC DROPS GLOW - € 44 - 125ml : De Magic Drops Glow, een verhelderend concentraat met microparels en subtiele, goude pigmenten die de huid laten stralen. De serum-geltextuur is zijdezacht, licht en fris. De druppels laten zich gemakkelijk aanbrengen en worden snel opgenomen door de huid.
FACE MAGIC DROPS – € 38 - 30ml - De Face Magic Drops zijn een bestseller sinds 2007 en zijn onmisbaar voor iedereen die het hele jaar door een zonovergoten huid wil. Het ‘zonneconcentraat’ zorgt in minder dan een uur voor een gezonde, gouden kleur en een natuurlijke, stralende en egale bruining.
BODY-LEGS MAGIC DROPS - € 44 - 125ml - De formule heeft dezelfde doeltreffendheid en zelfbruiningssnelheid als de Face Magic Drops maar heeft een specifieke textuur voor lichaam en benen. De formule wordt onmiddellijk en gelijkmatig door de huid opgenomen. Bovendien wordt de huid gehydrateerd en gladgestreken.
PROTECTIVE DROPS SPF 50 - € 39 - 30ml - De formule is een filter met hoge bescherming (SPF 50) en een concentraat dat huidveroudering tegengaat en de huid verheldert en gladstrijkt. De ultralichte druppels geven het gezicht, de hals, decolleté en handen, een goede bescherming tegen de schadelijke effecten van buitenaf.
COLLISTAR MAGIC DROPS GLOW IS VANAF NU VERKRIJGBAAR
Met de lente begint de natuur weer te bloeien en te bloeien. Het ontwaken van de natuur en haar heldere lentekleuren nodigen je uit om de wandel- en fietspaden in de Oostkantons te ontdekken, de diversiteit van de landschappen te bewonderen, te genieten van de rust van de natuur en te smullen van de lekkernijen van de regionale gastronomie. Er is nog steeds plaats in de toeristische accommodaties van de Oostkantons in de paasvakantie, de late beslissers vinden zeker nog een plekje. Dat blijkt uit de enquête bij de leden van het Toeristisch Agentschap Oost-België.
Lagere reservaties in de horeca in de Oostkantons dan vorig jaar
Uit deze enquête bleek dat de boekingen voor de paasvakantie van dit jaar tot nu toe achterbleven bij de cijfers voor 2023. Terwijl hotels en gastenkamers een gemiddeld boekingspercentage van 43% meldden voor 2024, lag dit gemiddelde iets hoger in 2023, op ongeveer 45%. Tegelijkertijd meldde 48% van de ondervraagde bedrijven dat het met hun boekingssituatie slechter was gesteld dan in het voorgaande jaar. Daarentegen meldde nog eens 45% ongewijzigde bezettingsgraden, terwijl slechts 7% betere cijfers meldde dan in 2023.
Terwijl de boekingssituatie voor hotels en gastenkamers slechts minimaal is verslechterd ten opzichte van 2023, is het verschil voor vakantiewoningen iets groter en bedraagt 6 procentpunten. Niettemin hebben vakantiewoningen met 57% (vergeleken met 63% in 2023) een hogere bezettingsgraad dan hotels en gastenkamers. Er moet ook worden opgemerkt dat 28% van de ondervraagde vakantiewoningen aangaf dat ze volgeboekt waren.
Het weer kan kortetermijnboekingen beïnvloeden
Net als in 2023 werd de enquête 10 dagen voor de schoolvakanties gehouden. Dit betekent dat de resultaten geen cijfers bevatten over de daadwerkelijke bezettingsgraad, aangezien last-minute boekingen, die sterk kunnen variëren door onder andere de weersomstandigheden, de bezettingsgraad nog kunnen verbeteren. De invloed van deze last-minute boekingen werd ook benadrukt door de deelnemers aan het onderzoek. Tanja Pip van Hotel Pip-Margraff zei: "Gasten boeken steeds later. We ontvangen de meeste boekingen binnen 2 weken voor aankomst. Het is daarom moeilijk te zeggen of de boekingssituatie uiteindelijk net zo goed zal zijn als vorig jaar. Het weer kan ook een rol spelen."
Nederland op de 2e plaats naast Vlaanderen
Deze paasvakantie zijn gasten uit Vlaanderen de meest frequente bezoekers in alle accommodatiesegmenten. Net als vorig jaar staan ze met een duidelijke voorsprong op de eerste plaats in de rangschikking van hotels en gastenkamers en vakantiewoningen en campings. In tegenstelling tot vorig jaar wordt de tweede plaats echter niet ingenomen door gasten uit Wallonië, maar uit Nederland. Gasten uit Wallonië eindigden op de derde plaats in de rangschikking van hotels en B&B's, terwijl gasten uit Duitsland hen inhaalden op de vierde plaats in de rangschikking van vakantiewoningen en campings.
Verblijven in hotels en gastenkamers worden korter
De duur van het verblijf van gasten in hotels en gastenkamers is over het algemeen korter dan in vakantiewoningen. Terwijl verblijven in vakantiewoningen meestal langer zijn, melden 8 van de 10 hotels en gastenkamers dat reserveringen van 2 nachten in hun etablissement het meest voorkomen. Vergeleken met vorig jaar zijn de overnachtingen in hotels en gastenkamers korter geworden. Terwijl overnachtingen van slechts één nacht in 2023 slechts door een tiende van deze etablissementen als populaire verblijfsduur werden genoemd, is dit aandeel in 2024 verdubbeld. Ter vergelijking: er is vooral een daling te zien bij overnachtingen van 3 nachten.
Speciale aanbiedingen tijdens de paasperiode
Tijdens de paasperiode bieden verschillende accommodaties gastronomische specials en voorjaarsarrangementen aan. Bedrijven zonder keuken hebben ook speciale aanbiedingen voor de paasperiode, zoals een paasbrunch of een paascadeau voor hun gasten.
Vooruitzichten voor mei
Vooruitkijkend naar de Waalse schoolvakanties in mei meldt ongeveer driekwart van de ondervraagde etablissementen dat de boekingen goed van start zijn gegaan. Er zijn nog enkele kamers beschikbaar, maar het verlengde weekend rond Hemelvaart van 9 tot 12 mei is bijzonder populair en is in verschillende vestigingen al volgeboekt. Een deel van de boekingen voor deze periode tot nu toe is ook te danken aan de Stoneman Arduenna, die op 13 april weer van start gaat en uitnodigt om tot 15 september te mountainbiken in de Oostkantons.
Met de komst van warmere temperaturen en het zonnetje dat zich opnieuw laat zien, kriebelt het om weer naar buiten te gaan. Voor die eerste lentestappen zijn de juiste schoenen essentieel. Unisa, het Spaanse merk dat bekend staat om comfort en trendy designs, biedt een schoenencollectie die de mediterrane levensstijl weerspiegelt. De collectie gaat van ballerina's tot sneakers in vrolijke kleurtjes, perfect voor de komende seizoensverandering.
De Unisa SS24 collectie biedt een breed scala aan stijlen, zoals ballerina's, slingbacks, moccasins, loafers, mary jane's, en natuurlijk ook sneakers. Deze trendy schoenen zijn doordrenkt met een vrouwelijke en innovatieve touch en combineren elegantie met comfort dankzij de cutting-edge Superlight-technologie, waardoor wandelen moeiteloos wordt.
DOE MEE MET DE SWATCH ART JOURNEY 2024 EN ONTDEK DEZE UNIEKE COLLECTIE!
Kunst heeft de kracht om de wereld in een ander licht te zien en er kunnen verbazingwekkende dingen gebeuren als je de tijd neemt om even stil te staan en te kijken. Dit jaar is Swatch een partnerschap aangegaan met de wereldberoemde Tate Gallery om meer kunst naar meer mensen te brengen via de Swatch Art Journey met een gloednieuwe reeks meesterwerken om uit te kiezen.
De Swatch x Tate Gallery-collectie weerspiegelt de essentie van Swatch op een manier die geen van de kunstsamenwerkingen eerder heeft gedaan. Ons partnerschap vertegenwoordigt een reis door de tijd, het genre en zelfexpressie. De iconische kunstenaars en unieke werken die gekozen zijn voor de collectie van dit jaar weerspiegelen de grensverleggende, innovatieve, positieve provocatie en ‘joie de vivre’ waar Swatch bekend om staat.
Swatch staat bekend om zijn jarenlange verbinding met kunst, om meer kunst naar meer mensen te brengen en om fans de tijd te geven om zichzelf uit te drukken door middel van op kunst geïnspireerde horloges. Tate is de perfecte partner en is bekend om zijn collecties die zich uitstrekken over alle tijdperken en genres. Het unieke Tate Modern Lates programma nodigt iedereen uit om deel te worden van het leven in het museum.
Met de meesterwerken van Swatch kun je je identiteit tonen door middel van je horlogekeuze - net zoals de kunstenaars zichzelf uitdrukten door middel van hun werken - om contact te maken met anderen en hun eigen conversaties te starten.Swatch nodigt je uit om de tijd te nemen voor je meesterwerk.
Ga met ons mee op de Swatch art journey 2024 en kijk waar het je brengt. ‘We vinden het geweldig om samen te werken met Swatch en een gelijkgestemde organisatie om een serie horloges te creëren die de unieke en diverse collectie van Tate naar een steeds breder publiek brengt’ - Hamish Anderson, CEO van Tate Enterprises
TURNER’S SCARLET SUNSET : JMW Turner wordt vaak omschreven als ‘de vader van de moderne kunst’ en is een van de grootste schilders van Groot-Brittannië. Zijn unieke penseelvoering en kleurgebruik verrassen en verrukken vandaag de dag nog steeds. Zijn portretten van de moderne wereld waren anders dan ooit tevoren. TURNER’S SCARLET SUNSET neemt een iconische scène en concentreert zich op het licht en de kleur in het hele horloge. Op de wijzerplaat brengt het creatieve gebruik van het kalenderwiel extra diepte, met de zon die van kleur verandert over een periode van 14 dagen totdat de cyclus opnieuw begint. Dit meesterwerk van Turner neemt je naadloos mee van zonsopgang tot zonsondergang.
CHAGALL’S BLUE CIRCUS ; De stijl van Marc Chagall staat bekend als een vroege modernist en combineert veel verschillende invloeden. Gefascineerd door de kleurrijke chaos van het circus, beschreef hij het als ‘een magische show die verschijnt en verdwijnt als een wereld’. De grillige karakters van het circus inspireerden de kunst van Chagall. CHAGALL’S BLUE CIRCUS brengt het circus tot leven door het levendige en heldere blauw op de band en de wijzerplaat. Een maan en een oog gebalanceerd op de uiteinden van de wijzers brengen de dynamiek van de acrobaten tot leven. Een moment van droomachtige magie met CHAGALL’S BLUE CIRCUS kan je naar de top brengen - en verder!
MIRÓ’S WOMEN AND BIRD IN THE MOONLIGHT : Joan Miró was een Spaanse schilder, beeldhouwer en keramist, geboren in Barcelona. Zijn kenmerkende stijl werd beïnvloed door het surrealisme en andere kunststromingen uit die tijd. Miró’s gebruik van vormen en felle kleuren hebben een persoonlijke en symbolische betekenis en zijn werken weerspiegelen vaak de Catalaanse trots en identiteit. MIRO’S WOMEN AND BIRD IN THE MOONLIGHT accentueert het abstracte en verhoogt de kleur met zijn vrolijke plaatsing van de afbeelding op de wijzerplaat en de band. De indexen op het glas steken af tegen het kunstwerk en voegen diepte en dimensie toe. Of je nu tijd voor jezelf neemt in het zonlicht of in het maanlicht, de beroemde afbeelding van Miró brengt je naar je gelukkige plek.
LÉGER’S TWO WOMEN HOLDING FLOWERS : Fernand Léger behoorde tot de avant-garde beweging in Parijs aan het begin van 20e eeuw waar hij werd geassocieerd met het kubisme. Hij raakte later geïnspireerd door het moderne leven, machines en technologie en ontwikkelde een gedurfd simplistische stijl gebaseerd op de scheiding tussen kleur en lijn: kleur is verspreid over verschillende delen van het doek, los van de tekening zelf. LEGER’S TWO WOMEN HOLDING FLOWERS concentreert zich op de gedurfde en briljante kleur en brengt deze volledig in beeld op de band en wijzerplaat. Drie verschillend gekleurde wijzers zorgen voor extra helderheid. Neem een moment voor jezelf en je Léger neemt je mee terug in de tijd!
MATISSE’S SNAIL : De Franse beeldend kunstenaar Henri Matisse hielp een revolutie teweeg te brengen in de kunst aan het begin van de 20e eeuw. Hij had vooral een grote invloed op de schilderkunst. Hij creëerde het fauvisme, een invloedrijke gedurfde schilderstijl met levendige kleuren en losse penseelstreken. In een carrière van meer dan 50 jaar zijn vooral zijn latere werken, waaronder inventieve papieren cut-outs, populair. MATISSE’S SNAIL omarmt de beroemde afbeelding op de wijzerplaat, maar ook over de transparante band. Laat je gaan en droom weg met de beroemde uitsnijdingen van Matisse en kijk waar het je brengt.
BARNS-GRAHAM’S ORANGE AND RED ON PINK : De schilderijen van de Britse kunstenares Wilhelmina Barns-Graham tonen rijke kleuren en energieke, vloeiende penseelstreken. Ze wilde dat haar kunst “een viering van het leven ... de vreugde en het belang van kleur, textuur, energie en levendigheid, met een bewustzijn van ruimte en constructie” zou uitdrukken. Haar abstracte werken werden gaandeweg brutaler en eenvoudiger en weerspiegelden haar liefde voor het leven. Op de wijzerplaat staan opvallende, zwarte indexen die de krachtige energie van dit kunstwerk versterken. BARNS-GRAHAM’S ORANGE AND RED ON PINK weerspiegelt de joie de vivre van Swatch en nodigt je uit om te genieten in een overvloed aan kleur.
BOURGEOIS’S SPIRALS and BOURGEOIS’S SPIRALS PAY! De Frans-Amerikaanse kunstenares Louise Bourgeois is vooral bekend om haar grootschalige sculpturen en installaties. Ze was ook een bekwaam schilder en prentkunstenaar die vaak spiralen in haar werken gebruikte. Voor haar symboliseerde hun uitgaande beweging “geven en opgeven van controle, vertrouwen en positieve energie…”. Leun achterover, ontspan, concentreer je op de positieve energie en laat de spiralen van BOURGEOIS je meenemen. Waar de spiralen je ook naartoe brengen, er is ook een SwatchPAY! beschikbaar in geselecteerde markten waarmee je veilig kunt betalen met een simpele beweging van je pols.
De Swatch x Tate Gallery Collection is vanaf 21 maart verkrijgbaar in Swatch-winkels wereldwijd en op swatch.com, maar ook in de Tate Gallery-winkels en op shop.tate.org.uk.
DOE MEE MET DE SWATCH ART JOURNEY 2024 EN ONTDEK DEZE UNIEKE COLLECTIE!
Kunst heeft de kracht om de wereld in een ander licht te zien en er kunnen verbazingwekkende dingen gebeuren als je de tijd neemt om even stil te staan en te kijken. Dit jaar is Swatch een partnerschap aangegaan met de wereldberoemde Tate Gallery om meer kunst naar meer mensen te brengen via de Swatch Art Journey met een gloednieuwe reeks meesterwerken om uit te kiezen.
De Swatch x Tate Gallery-collectie weerspiegelt de essentie van Swatch op een manier die geen van de kunstsamenwerkingen eerder heeft gedaan. Ons partnerschap vertegenwoordigt een reis door de tijd, het genre en zelfexpressie. De iconische kunstenaars en unieke werken die gekozen zijn voor de collectie van dit jaar weerspiegelen de grensverleggende, innovatieve, positieve provocatie en ‘joie de vivre’ waar Swatch bekend om staat.
Swatch staat bekend om zijn jarenlange verbinding met kunst, om meer kunst naar meer mensen te brengen en om fans de tijd te geven om zichzelf uit te drukken door middel van op kunst geïnspireerde horloges. Tate is de perfecte partner en is bekend om zijn collecties die zich uitstrekken over alle tijdperken en genres. Het unieke Tate Modern Lates programma nodigt iedereen uit om deel te worden van het leven in het museum.
Met de meesterwerken van Swatch kun je je identiteit tonen door middel van je horlogekeuze - net zoals de kunstenaars zichzelf uitdrukten door middel van hun werken - om contact te maken met anderen en hun eigen conversaties te starten.Swatch nodigt je uit om de tijd te nemen voor je meesterwerk.
Ga met ons mee op de Swatch art journey 2024 en kijk waar het je brengt. ‘We vinden het geweldig om samen te werken met Swatch en een gelijkgestemde organisatie om een serie horloges te creëren die de unieke en diverse collectie van Tate naar een steeds breder publiek brengt’ - Hamish Anderson, CEO van Tate Enterprises
TURNER’S SCARLET SUNSET : JMW Turner wordt vaak omschreven als ‘de vader van de moderne kunst’ en is een van de grootste schilders van Groot-Brittannië. Zijn unieke penseelvoering en kleurgebruik verrassen en verrukken vandaag de dag nog steeds. Zijn portretten van de moderne wereld waren anders dan ooit tevoren. TURNER’S SCARLET SUNSET neemt een iconische scène en concentreert zich op het licht en de kleur in het hele horloge. Op de wijzerplaat brengt het creatieve gebruik van het kalenderwiel extra diepte, met de zon die van kleur verandert over een periode van 14 dagen totdat de cyclus opnieuw begint. Dit meesterwerk van Turner neemt je naadloos mee van zonsopgang tot zonsondergang.
CHAGALL’S BLUE CIRCUS ; De stijl van Marc Chagall staat bekend als een vroege modernist en combineert veel verschillende invloeden. Gefascineerd door de kleurrijke chaos van het circus, beschreef hij het als ‘een magische show die verschijnt en verdwijnt als een wereld’. De grillige karakters van het circus inspireerden de kunst van Chagall. CHAGALL’S BLUE CIRCUS brengt het circus tot leven door het levendige en heldere blauw op de band en de wijzerplaat. Een maan en een oog gebalanceerd op de uiteinden van de wijzers brengen de dynamiek van de acrobaten tot leven. Een moment van droomachtige magie met CHAGALL’S BLUE CIRCUS kan je naar de top brengen - en verder!
MIRÓ’S WOMEN AND BIRD IN THE MOONLIGHT : Joan Miró was een Spaanse schilder, beeldhouwer en keramist, geboren in Barcelona. Zijn kenmerkende stijl werd beïnvloed door het surrealisme en andere kunststromingen uit die tijd. Miró’s gebruik van vormen en felle kleuren hebben een persoonlijke en symbolische betekenis en zijn werken weerspiegelen vaak de Catalaanse trots en identiteit. MIRO’S WOMEN AND BIRD IN THE MOONLIGHT accentueert het abstracte en verhoogt de kleur met zijn vrolijke plaatsing van de afbeelding op de wijzerplaat en de band. De indexen op het glas steken af tegen het kunstwerk en voegen diepte en dimensie toe. Of je nu tijd voor jezelf neemt in het zonlicht of in het maanlicht, de beroemde afbeelding van Miró brengt je naar je gelukkige plek.
LÉGER’S TWO WOMEN HOLDING FLOWERS : Fernand Léger behoorde tot de avant-garde beweging in Parijs aan het begin van 20e eeuw waar hij werd geassocieerd met het kubisme. Hij raakte later geïnspireerd door het moderne leven, machines en technologie en ontwikkelde een gedurfd simplistische stijl gebaseerd op de scheiding tussen kleur en lijn: kleur is verspreid over verschillende delen van het doek, los van de tekening zelf. LEGER’S TWO WOMEN HOLDING FLOWERS concentreert zich op de gedurfde en briljante kleur en brengt deze volledig in beeld op de band en wijzerplaat. Drie verschillend gekleurde wijzers zorgen voor extra helderheid. Neem een moment voor jezelf en je Léger neemt je mee terug in de tijd!
MATISSE’S SNAIL : De Franse beeldend kunstenaar Henri Matisse hielp een revolutie teweeg te brengen in de kunst aan het begin van de 20e eeuw. Hij had vooral een grote invloed op de schilderkunst. Hij creëerde het fauvisme, een invloedrijke gedurfde schilderstijl met levendige kleuren en losse penseelstreken. In een carrière van meer dan 50 jaar zijn vooral zijn latere werken, waaronder inventieve papieren cut-outs, populair. MATISSE’S SNAIL omarmt de beroemde afbeelding op de wijzerplaat, maar ook over de transparante band. Laat je gaan en droom weg met de beroemde uitsnijdingen van Matisse en kijk waar het je brengt.
BARNS-GRAHAM’S ORANGE AND RED ON PINK : De schilderijen van de Britse kunstenares Wilhelmina Barns-Graham tonen rijke kleuren en energieke, vloeiende penseelstreken. Ze wilde dat haar kunst “een viering van het leven ... de vreugde en het belang van kleur, textuur, energie en levendigheid, met een bewustzijn van ruimte en constructie” zou uitdrukken. Haar abstracte werken werden gaandeweg brutaler en eenvoudiger en weerspiegelden haar liefde voor het leven. Op de wijzerplaat staan opvallende, zwarte indexen die de krachtige energie van dit kunstwerk versterken. BARNS-GRAHAM’S ORANGE AND RED ON PINK weerspiegelt de joie de vivre van Swatch en nodigt je uit om te genieten in een overvloed aan kleur.
BOURGEOIS’S SPIRALS and BOURGEOIS’S SPIRALS PAY! De Frans-Amerikaanse kunstenares Louise Bourgeois is vooral bekend om haar grootschalige sculpturen en installaties. Ze was ook een bekwaam schilder en prentkunstenaar die vaak spiralen in haar werken gebruikte. Voor haar symboliseerde hun uitgaande beweging “geven en opgeven van controle, vertrouwen en positieve energie…”. Leun achterover, ontspan, concentreer je op de positieve energie en laat de spiralen van BOURGEOIS je meenemen. Waar de spiralen je ook naartoe brengen, er is ook een SwatchPAY! beschikbaar in geselecteerde markten waarmee je veilig kunt betalen met een simpele beweging van je pols.
De Swatch x Tate Gallery Collection is vanaf 21 maart verkrijgbaar in Swatch-winkels wereldwijd en op swatch.com, maar ook in de Tate Gallery-winkels en op shop.tate.org.uk.
De Japanse horlogemaker verkent de oneindige mogelijkheden van zijn topklasse Series 8-collectie door drie nieuwe modellen te onthullen. Deze nieuwe automatische varianten, waaronder een gelimiteerde editie, combineren design, magnetische weerstand en waterdichtheid tot 200 meter.
In 2021 onthulde CITIZEN de Series 8 collectie, "8" gekozen als symbool voor de oneindige (∞) mogelijkheden van CITIZEN vakmanschap. Deze modellen bieden superieure precisie en een uniek design, de kenmerken van de collectie.
Onder de drie nieuwe modellen bevinden zich een stalen editie met een middernachtblauwe wijzerplaat, een roségouden editie met een antracietgrijze wijzerplaat en een gelimiteerde editie met een roze sakura wijzerplaat. Hun kasten zijn voorzien van een unieke driedelige constructie, een elegante achthoekige lunette en spiegel- en geborstelde afwerkingen. Het dikke ontwerp van de bidirectionele binnenring geeft deze horloges een nog sportievere look.
Een wijzerplaat geïnspireerd op de nachtelijke hemel van Tokio
Het ontwerp van de wijzerplaat van de twee stalen of roségoudkleurige edities, die ook te zien zijn op het 880 model dat in 2023 wordt gelanceerd, is geïnspireerd op de nachtelijke hemel van Tokio en zijn ontelbare wolkenkrabbers met vierkante ramen van verschillende grootte. Een moderne versie van het traditionele Japanse dambordpatroon, dat eeuwenlang werd gebruikt om voorspoed te symboliseren. Dit patroon is bijgewerkt om deze nieuwe versies een gedurfdere, meer opvallende wijzerplaat te geven.
Een sakura roze limited edition
Een speciaal stuk in deze nieuwe trilogie is een model in gelimiteerde oplage, geïnspireerd op de pluizige wolken die ontstaan door bloeiende kersenbomen. Het is een fenomeen dat we zien met de komst van de lente, wanneer kersenbloesembloemen sommige Japanse steden bedekken met poederachtige roze en witte wolken.
Een uurwerk met versterkte magnetische weerstand
De saffierglas caseback van de nieuwe Series 8 horloges onthult het zelfopwindende kaliber 9051, een product van de CITIZEN Manufacture. Dit uurwerk bereikt een dagelijkse precisie van -10 tot +20 seconden, met een gangreserve van 42 uur.
De speciale eigenschap is de verhoogde weerstand tegen de magnetische velden die worden gegenereerd door alle aangesloten apparaten om ons heen, waardoor het onder alle omstandigheden zijn precisieniveau kan behouden ( Kaliber 9051 heeft een magnetische weerstand tot 16.000 A/m). Een ander bijzonder kenmerk van het 9051 binnenwerk is dat deze drie nieuwe modellen nu waterbestendig zijn tot 200 meter.
De nieuwste telg van de cultfamilie TENNESSEE? De TENNESSEE ROUND, een zitbank waarbij de rondingen de ziel en de bezieling vormen. Deze zitbank heeft een verfijnd en robuust design, uitgesproken maar beheerste vormen. De trendy ronde buigingen en de beukenhouten poten voegen een eigentijdse touch toe. Waar dit meubelstuk straalt als een ster? Goed zichtbaar, in het midden van de kamer!
De TENNESSEE ROUND is beschikbaar als 3-zits, 2-zits of als modulaire configuratie. De zitbank versterkt de eenheid van de TENNESSEE-familie en biedt flexibiliteit in alle modulaire composities. De TENNESSEE ROUND herdefinieert de ervaring van hoogwaardig meubilair en biedt de perfecte balans tussen stijl en comfort.
Marie's Corner stelt met trots WATERLOO voor, een gloednieuwe zitbank. Dit model markeert de terugkeer naar authentieke en klassieke landelijke lijnen, verfraaid met een nieuwe verfijnde elegantie. Deze bank met afneembare hoes belichaamt pure verfijning en straalt een verfijnde eenvoud uit. De hoezen zijn volledig afneembaar en de rugkussens zijn verkrijgbaar in verschillende maten voor een comfort op maat. Een uitnodiging tot rust, een waar toevluchtsoord.
Marie’s Corner staat onder leiding van Philippe Vanhemelen en Serge Silber en is op ruim 30 jaar tijd uitgegroeid tot een referentie in de wereld. Het Belgische huis speelt een steeds nadrukkelijkere rol in de wereld van de interieurinrichting. Het succesrecept? Een cocktail van vermogen om aan te passen, uitzonderlijke knowhow en een gepersonaliseerd dienstenaanbod voor zowel professionele als voor particuliere klanten.
Duik in de wereld van schoenenmerk NEWD.Tamaris, waar rijke kleuren en minimalistische stijlen gecombineerd worden tot een tijdloos geheel. Het merk zegt vaarwel tegen vluchtige trends in deze lente/zomercollectie, en omarmt puurheid en duurzaamheid. Tried-and-true fashion staples zien we ook dit voorjaar terugkomen, maar dan uitgedost in zomerse kleuren. Eenvoudige lijnen komen samen met speelse tinten en brengen onverwachtse harmonie, in een collectie die easy-to-wear is en elke look naar een hoger niveau tilt.
Een vleugje kleur
Roze-, oranje- en blauwkleurige tinten spelen de hoofdrol in de sneakerdesigns van NEWD.Tamaris en zorgen voor een beetje durf bij je anders neutrale look. Sportieve modellen en meer alledaagse modellen zijn beiden van de partij, en zorgen voor dat tikkeltje speelsheid in je voorjaarsgarderobe.
Opgemaakt staat netjes
Pure lijnen, simpele ontwerpen, en effen kleuren: onderstaande designs zijn tijdloos, en daarom onmisbaar in de schoenencollectie van elke vrouw. Take your pick: een fijn hakje, een loafer of een muiltje? Stijl èn comfort gegarandeerd.
"Eentje is geentje"
All good things come in pairs en volgens NEWD.Tamaris geldt dat ook voor kleur. Al jaren voorstander van color-blocking, tonen ze nu ook hoe dat perfect kan met twee contrasterende, maar neutrale, kleuren. De combinatie van zwart en wit in je schoen voegt een extra dimensie toe aan je look, zonder te schreeuwerig over te komen.
Pink state of mind
Kleur aan je voeten doet meer dan alleen je outfit opfleuren; het geeft ook een vrolijke boost aan je humeur. Positive vibes, with every stride - daar zijn we fan van bij NEWD.Tamaris! De uitgesproken roze kleur is dit voorjaar helemaal on-trend, en in combinatie met klassieke modellen zorgt NEWD.Tamaris ervoor dat deze schoenen net binnen die sweet spot vallen. Elegant en modieus, en een must-have voor elke powervrouw.
De innovatieve drinkwatersystemen van AQUALEX bewijzen het vooruitstrevende karakter van het Belgische merk, maar ook de showroom is uniek in zijn soort. De AQUALEX Concept Store in Knokke-Heist is een plek van beleving, een plek waar designkranen op een ongeziene manier worden tentoongesteld. Neem dat laatste zeker letterlijk want sinds 2022 cureert het bedrijf er kunstexpo’s van hoog niveau samen met onder meer gerenommeerde collectioneurs en Veilinghuis Phillips. Op een artistieke manier wil AQUALEX je zo uitdagen anders te kijken naar water, en je aanzetten om over te schakelen naar de buitengewone drinkervaring waar het bedrijf voor staat. Een glimp op een kunstzinnige zomerplanning met topnamen uit de kunstwereld: van grote internationale namen als Pablo Picasso en Peter Sutherland tot upcoming kunstenaars van Belgische bodem als Robin Vermeersch en Jan De Vliegher.
AQUALEX x VDW
Op 15 maart opende AQUALEX de deuren van zijn showroom voor de collectie van Van Den Weghe, een internationaal marmer- en natuursteenbedrijf dat nauw samenwerkt met kunstenaars, (interieur-)architecten en designers. De tentoonstelling met werken uit de privécollectie van Bieke en Tanguy Van Quickenborne wordt gecureerd door Lieselot Vandecapelle en is een podium voor niet-commerciële werken en opkomende kunstenaars zoals Peter Sutherland, Kris Martin, Inès van den Kieboom en vele anderen. Tot en met 27 juni kan je in de AQUALEX Concept Store terecht voor kunst uit de Van Den Weghe collectie met opvallende thema’s zoals duurzaamheid en de nabijheid van de zee.
AQUALEX Arena x Elen Braga
In dezelfde tijdspanne als voorafgaande expositie, stelt AQUALEX een unieke samenwerking met kunstenares Elen Braga voor. De Braziliaanse multimedia-artieste kreeg de kans om het AQUALEX Arena-drinksysteem te bekleden met een prikkelend werk. Met het handgetufte ontwerp wil Braga de groeiende dreiging van plasticvervuiling en de bijbehorende gevolgen weergeven.
AQUALEX x Jan De Vliegher
Vanaf 30 juni exposeert Belgische kunstenaar Jan De Vliegher in de AQUALEX Concept Store met een unieke reeks schilderijen. In zijn werk probeert De Vliegher het licht te vangen, het licht dat weerkaatst en reflecteert in abstracte vormen. In zijn schilderkunst spat de creatievreugde er duidelijk van af. Ieder kunstwerk uit de solotentoonstelling is een verwijzing naar Knokke-Strand, Monet en reflecties in glaswerk. In de tentoonstelling zal Jan De Vliegher ook een AQUALEX Arena bekleden met een eigen ontwerp.
AQUALEX x Phillips
Onder de titel ‘Summerwave’ brengt Veilinghuis Phillips een reeks bekende en minder-bekende kunstenaars naar de AQUALEX Concept Store. Het veilinghuis is internationaal bekend omwille van de hedendaagse kunst uit de 20e eeuw die het verzamelt. Tijdens de zomer zijn veel klanten en kunstverzamelaars aan de kust te vinden; een unieke geleigenheid voor Phillips om in de showroom van AQUALEX te exposeren. Een aantal werken zullen bovendien te koop worden aangeboden. Marianne Hoet van Phillips licht al een tipje van de sluier op. De zomerexpo zal werken van Daniel Buren, Pablo Picasso en Loïc Raguénèz tonen. De kunstselectie ‘Summerwave’ is te bezoeken van 1 augustus tot en met 30 augustus.
AQUALEX Arena x Robin Vermeersch
Baden in kunst krijgt dankzij kunstenaar Robin Vermeersch een haast letterlijke betekenis. Vanuit een milieubewuste overtuiging en met inspiratie geput uit de natuur, vertaalt hij een eigen visie in zijn sculpturen en schilderijen. In een samenwerking met Arteconomy bedacht Vermeersch een reeks zwembadconcepten met unieke opdrukken voor een ongezien kunstzinnig effect. In de AQUALEX-showroom zal Vermeersch een Arena-drinkwatersysteem bekleden waarbij dezelfde technieken en bezieling gebruikt worden als bij het zwembadenproject. Ontdek het creatieve brein van Vermeersch vanaf 1 augustus in de AQUALEX Concept Store te Knokke.
Kunst in water gedompeld
De AQUALEX Concept Store is meer dan een showroom. Het is een ware kunstgalerij en een plek waar passies voor kunst en design perfect samensmelten. Op regelmatige basis worden zowel Belgische als internationale kunstenaars uitgenodigd om hun werken hier tentoon te stellen; de werken hebben steeds een duidelijke connectie met water. Volgens CEO Alexander Vanlerberghe bestaat er een nauwe verwantschap tussen het bedrijf en de kunstwereld: “Sinds de oprichting drijven we op innovatie, daarin voelen we ons verwant met kunstenaars. Ook het gevoel voor esthetiek hebben we gemeen. Een waterkraan kan een fraai designobject zijn, een kunststuk dat je niet alleen in de keuken, maar ook in je living, slaapkamer, hotellobby of wachtruimte plaatst. Het gaat om zoveel meer dan een kraan. We willen dat iedereen anders kijkt naar en denkt over water.”
Kunst in de AQUALEX Concept Store: een overzicht : 15/03 tot en met 27/06 AQUALEX x Van Den Weghe - AQUALEX Arena x Elen Braga // 30/06 tot en met 30/07 AQUALEX x Jan De Vliegher // 01/08 tot en met 30/08 AQUALEX x Veilinghuis Phillips // 01/08 tot en met 30/08 AQUALEX Arena x Robin Vermeersch
Openingsuren AQUALEX Concept Store maandag: van 10:00 tot 18:00 - dinsdag - woensdag: gesloten (behalve tijdens de vakanties en op feestdagen) - donderdag t/m zaterdag: van 10:00 tot 18:00 - zondag: van 11:00 tot 18:00 - Kustlaan 249, 8300 Knokke-Heist. www.aqualex.com
ontdek de nieuwste, trendy Outdoor Originals collectie, curated by A.S.Adventure
Op zoek naar een outfit met een rebels kantje? Een originele gorpcore look waar de creativiteit vanaf spat? Dan is de nieuwste Outdoor Originals, curated by A.S.Adventure, lentecollectie met merken zoals Welter Shelter, Picture, Columbia en Berghaus, exact wat je zoekt. De jonge, trendy collectie introduceert voor het eerst ook schoenen, ideaal voor de trails én de stad. Exclusief beschikbaar online en bij A.S.Adventure Antwerpen, Leuven, Schoten, Gent en Toison d'Or.
Vorig jaar lanceerde A.S.Adventure voor het eerst haar Outdoor Originals collectie, een nauwkeurig gecureerde urban outdoor collectie van kwalitatieve outdoormerken. Dit seizoen presenteert A.S.Adventure een nieuwe Outdoor Originals lentecollectie met trendy merken zoals Welter Shelter, Picture, Columbia en Berghaus.
De collectie in een notendop? Retro patronen en statement colours, zachte materialen en perfect fits.
De nieuwe collectie introduceert voor het eerst ook Outdoor Originals schoenen. Betreed ongebaande paden of verover de stad, met de (wandel)schoenen in deze collectie stap je overal comfortabel, van de trails tot de stad.
De collectie is exclusief beschikbaar online en bij A.S.Adventure Antwerpen, Leuven, Schoten, Gent en Toison d'Or.
Mayerline Brussels: 9 april National Wise women's day
een dag om de stereotypen rond vrouwen en leeftijd te doorbreken
Op wijsheid en levenskracht staan geen leeftijd
Op 9 april 2024 introduceert Mayerline Brussels de eerste NATIONAL WISE WOMEN’S DAY, een initiatief dat de waarde van levenservaring, wijsheid en kracht viert en vrouwen aanmoedigt om zichzelf te laten zien. De campagne heeft tot doel niet alleen het belang van leeftijd en levenservaring te benadrukken, maar ook vrouwen te inspireren om zichzelf te uiten en hun stem te laten horen. Het is een oproep aan alle vrouwen om trots te zijn op wie ze zijn en de wereld te tonen wat ze te bieden hebben, ook en net als ze al heel wat jaren meedraaien.
De NATIONAL WISE WOMEN’S DAY, een initiatief van Mayerline Brussels, omarmt de diversiteit en schoonheid van vrouwen van alle leeftijden. Met deze dag wil Mayerline Brussels het bewustzijn vergroten over de waarde van levenservaring en laten zien hoe je met levenslust en positivisme het leven kunt omarmen. Het Belgische modemerk verspreidde een brief om vrouwen uit te nodigen ouder worden te herdefiniëren als een periode van kracht, wijsheid en schoonheid. Hiermee plaatsen zij deze vrouwen in de spotlights en roepen hen op om zichzelf te laten zien zoals ze werkelijk zijn.
"NATIONAL WISE WOMEN’S DAY biedt de gelegenheid om leeftijd te vieren als bron van levenservaring en hoeveel groei en kracht daarin ligt," zegt Katrien De Cannière, Marketing & Communicatie Manager Mayerline Brussels. "Dit initiatief is nodig omdat we nog steeds moeten opboksen tegen verouderde stereotypen en verwachtingen ten aanzien van vrouwen; van wat ze kunnen, mogen, zouden moeten volgens hun leeftijd," vervolgt Katrien De Cannière. "Met Mayerline Brussels kleden we vrouwen die middenin het leven staan en lichamen met levenservaring. Daar zit zoveel schoonheid en vrijheid en energie in. Dat moet méér gezien worden dan dat getal dat leeftijd maar is."
De lancering van NATIONAL WISE WOMEN’S DAY markeert een belangrijke stap voor Mayerline Brussels in het realiseren van haar missie om de onevenwichtige relatie tussen schoonheid en leeftijd te herdefiniëren en levenservaring te vieren als een bron van kracht en wijsheid. Het initiatief benadrukt het engagement van Mayerline Brussels om inclusiviteit en diversiteit te bevorderen in de mode-industrie en de samenleving als geheel.
Als pionier in tijdloos eigentijdse mode voor vrouwen van verschillende generaties heeft Mayerline Brussels altijd gestreefd naar inclusiviteit en diversiteit in haar modebeeld. Het merk gelooft sterk in het vieren van een diversiteit aan vrouwen in haar marketingcampagnes, vandaar dat het modemerk consequent werkt met 50+modellen, met mannequins met grote maten en met ‘people’. Deze keuze benadrukt het statement dat schoonheid, kracht en zelfexpressie geen (leeftijds)grenzen kennen. Mayerline Brussels gaat daarbij verder dan slechts een gezicht op een foto. Voor haar brandingcampagnes stelt het merk steevast een artistieke en professionele crew samen die bestaat uit vrouwen met tientallen jaren ervaring.
Mayerline inspireert Belgische vrouwen om "NATIONAL WISE WOMEN’S DAY" mee te vieren via de verschillende sociale kanalen en op hun website. Ze gebruiken de hashtag #NationalWiseWomensDay om erkenning te geven aan alle wijze vrouwen die het leven zoveel interessanter maken.
De paasvakantie staat voor de deur en de boekingen gaan hard bij touroperator Corendon. Zowat alle vluchten met vertrek vanuit Brussel zitten vol. Meest populaire bestemmingen zijn de Canarische Eilanden, Turkije en Egypte. Vooral die laatste bestemming laat een stijging in vraag zien. Daarom heeft Corendon beslist om extra vluchtcapaciteit te voorzien op de bestemming Hurghada tijdens de paasvakantie. Wie het graag wat verder zoekt kan nog richting Curaçao, met rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam-Schiphol. Nu extra voordelig, aangezien ze in Nederland geen paasvakantie hebben. Meer info: www.corendon.be
De paasvakantie kondigt zich zonnig aan bij touroperator Corendon. De boekingen lopen voorspoedig en liggen ruim 8% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De Canarische Eilanden (Tenerife en Gran Canaria) zijn traditioneel erg in trek en ook Turkije (Antalya) doet het prima. Daarnaast is het vooral Egypte dat hoge ogen gooit, met 23% meer boekingen ten opzichte van vorig jaar.
“De Belgische consument heeft opnieuw de weg gevonden naar Egypte, na enkele maanden waarin de boekingen wat minder waren”, zegt Yohan De Vlieger, Manager Corendon België. “Het mag duidelijk zijn dat Egypte een populaire bestemming is, die al jaar en dag kan rekenen op een trouw reizigerspubliek vanuit België. De hotels zijn er fantastisch, de gastvrijheid groot en daarnaast is ook het culturele aanbod er enorm. Daarom hebben we ook beslist om onze capaciteit voor de paasvakantie vanuit Brussel uit te breiden met extra vluchten. Wie last-minute dus nog naar de zon wil heeft met Egypte een mooie opportuniteit aan een messcherpe prijs. Al zal je niet te lang moeten wachten met beslissen.”
Naast de extra capaciteit op Egypte biedt Corendon voor last-minuteboekers ook wekelijks 4 rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam naar het exotische Curaçao aan. Overnachten kan in het gloednieuwe The Rif at Mangrove Beach of het Corendon Mangrove Beach Resort, beide 5* Ultra All inclusive hotels, vlakbij Willemstad. Verblijf van een week op basis van Ultra All Inclusive en inclusief vluchten kan al vanaf 1.249 Euro pp.
Een plantaardig hydraterend concentraat - Bio-inspiratie vormt de kern van onze hydraterende werkingstechnologie
De plantkundigen en fytologen van Yves Rocher lieten zich inspireren door een plant met een opmerkelijk vochtregulerend mechanisme: de Edulis. Zijn mechanisme om water op te vangen en vast te houden in de bladeren, vergelijkbaar met dat van de huidhydratatie, zette onze onderzoekers van Plantaardige Cosmetica® ertoe aan om deze plant te bestuderen.
Na enkele jaren onderzoek ontwikkelden ze een actief ingrediënt, cellulair eduliswater. Die actieve werkstof wordt zo snel mogelijk na de oogst in La Gacilly uit de verse plant geëxtraheerd volgens een natuurlijk extractieprotocol. Het betreft een exclusief protocol dat gebruik maakt van 100% fysieke processen zonder oplosmiddelen. Zo blijft de kwaliteit bewaard van het actieve ingrediënt, dat rijk is aan actieve hydratatiemoleculen.
Onze onderzoekers konden een overeenkomst aantonen tussen het mechanisme van wateropslag in de plant en de werking ervan op de huid. Daarop creëerden ze het nieuwe SOS Hydraterend masker, dat waterreserves vasthoudt en de huid oplaadt, als een golf van hydratatie.
ONMIDDELIJKE HYDRATATIE - SOS Hydraterend masker – 75 ml – € 19,90
Het nieuwe Hydra Végétal-masker is rijk aan moleculen die de hydratatie activeren, naast mineralen, aminozuren, peptiden en suikers; het bevat een hoog concentraat actief Edulis-water voor een onmiddellijk hydraterend effect. De huid wordt ogenblikkelijk opgeladen met vocht en ziet er fris en stralend uit. Ze voelt prettig aan, uitdrogingslijntjes worden gladgestreken.
Gebruiksaanwijzing: breng een à twee keer per week een dikke laag aan op het gereinigde gelaat, vermijd de oogomtrek. Laat 5 minuten intrekken en verwijder het overtollige product met een wattenschijfje.
88% van de vrouwen zegt dat ze een hydratatieboost ervaren - Klantenonderzoek bij 100 vrijwilligers gedurende 28 dagen.
DE VOLLEDIGE HYDRA VÉGÉTAL-LIJN
SOS Hydraterend Masker - 75 ml - € 19,90 - Het vochtgehalte van de huid wordt onmiddellijk aangevuld. Ze voelt comfortabel aan en ziet er fris en stralend uit.
100 uur Non-Stop Hydraterend Serum - 30 ml - € 23,90 - Vanaf het eerste gebruik wordt de huid 100 uur lang continu gehydrateerd
48 uur Non-Stop Hydraterende Gelcrème - 50 ml (pot of tube) - € 19,90 - De huid wordt onmiddellijk verzadigd met water. De huid blijft gedurende 48 uur intensief gehydrateerd, voor een frisse, stralende teint en een voller effect.
48 uur Non-Stop Hydraterende Rijke Dagcrème - 50 ml - € 19,90 - De huid wordt onmiddellijk gevoed en voelt comfortabel aan. De huid blijft gedurende 48 uur gehydrateerd, met een voller effect.
Intens Hydraterende Verzorging - 75 ml - € 25,90 - Deze 3-in-1 huidverzorging is erg veelzijdig. Ze hydrateert de huid onmiddellijk.
Frisse Verkwikkende Gel - 15 ml – € 17,90 - Hydrateert en verfrist de oogomtrek. Wallen vervagen.
Act beautiful: samen op weg naar meer duurzame schoonheid
In 2024 lanceert Yves Rocher het programma Act Beautiful: 10 concrete acties waarmee het merk de zaken vandaag in beweging zet, op weg naar een duurzamere toekomst.
Laten we samen kiezen voor efficiënte cosmeticaproducten van Franse herkomst die het beste halen uit iconische planten, geteeld volgens agro-ecologische methoden, en de acties van de Yves Rocher Foundation ondersteunen.
Nadat de Maxime Mandrake & Friends Magic Show afgelopen winter het publiek veroverde, keert hij deze lente terug naar het WOM met een gloednieuwe, nog adembenemendere 360-graden ervaring! Nog nooit eerder vertoond in België, biedt het WOM vier nog technischere shows dankzij een roterend apparaat dat de goochelaar in het midden van de zaal plaatst. Gedurende vier exclusieve lenteweekends voert het WOM toeschouwers mee naar een nieuwe dimensie, ideaal om als familie te ontdekken.
In het WOM maken we plezier terwijl er vragen en twijfels ontstaan. Dankzij een meeslepend en interactief permanent parcours stelt dit museum de hersenen op de proef en dompelt het de bezoeker onder in een wereld waar schijn vaak bedriegt. Optische illusies en tastbaar en auditief gezichtsbedrog doen je de weg kwijtraken. Gelegen op de snelgroeiende site van Tour & Taxis, biedt het een groot parcours van 1500m2.
Het parcours wordt gekenmerkt door wetenschapshoeken die werden ontwikkeld door professor Steven Laureys, een wereldberoemde neuroloog en houder van de prestigieuze Francqui-prijs. Bezoekers leren meer over de cognitieve mechanismen die een rol spelen tijdens de interactie met de illusies en experimenten in het museum. Deze leiden tot verschillen van meningen of percepties.
Drietalige voorstelling (FR, NL, ENG) : Zaterdag 6 en 13 april om 14u00 - Zondag 7 en 14 april om 14u00 - Zaterdag 4 en 11 mei om 11u00 en 14u00 - Zondag 5 en 12 mei om 11u00 en 14u00
TARIEVEN : Standaard (>26): € 28,50€ - Jongeren (19-25): € 25,50€ - Kinderen (6-18): € 25,50€ - Kinderen De prijs van de show is inclusief een bezoek aan het WOM.
Wat de nacht ook brengt? Geen enkele nacht is spectaculair zonder Scandal Absolu!
Onvergetelijke nachten met een bedwelmend sillage… Een ondeugende blik bereikt het hoogtepunt terwijl de combinatie van vrolijke vrijheid en onbeteugelde ondeugendheid het voortouw neemt. Durf je het aan om de passionele chemie van lustige lichamen tot zelfs in het ochtendgloren waar te nemen? En dus ook de hartslag en de kern van universele taboes te ervaren?
DE GEUREN
Ervaar een heerlijk en bedwelmend sillage dankzij tubereus verrijkt door een rijkelijke zwarte vijg en verleidelijk sandelhout. Dit is de essentie van de signatuur van Absolute Scandal. Verslavende sensualiteit die mannelijke energie spectaculair belichaamt terwijl een gourmand duo van Mirabel pruim en sandelhout wordt verwelkomd door houtachtige kastanje. Dompel je onder in een sensationeel aroma.
DE FLACONS
De flacon van Absolute Scandal is prachtig versierd met een spiegelend effect dankzij de gouden gloed. En ook nu schitteren de sexy benen opnieuw in de lucht. Met een roze fluwelen verpakking verleidt Jean Paul Gaultier dan ook op speelse en sensuele wijze meerdere zintuigen van spectaculaire vrouwen. De flacon voor heren is dan weer geometrisch en viriel als eerbetoon en antwoord aan Absolute Scandal. Met een koninklijke gouden kroon als symbool van pure kracht verleidt hij iedereen met louter en alleen zijn aanwezigheid. Net zo iconisch als zijn vrouwelijke tegenhanger straalt hij pure passie en sensualiteit uit met zijn rode fluwelen verpakking.
DE NEUZEN
Absolute Scandal neemt een diepe duik in de meest verleidelijke excessen om dusdanig meerdere zintuigen te prikkelen dankzij de rijkelijke en bedwelmende noten ontwikkeld dankzij de neuzen Daphné Buggy, Fabrice Pellegrin en Ane Ayo. Absolute Scandal Homme brengt je dan weer in vervoering op prikkelende wijze dankzij de neuzen Quentin Bisch, Natalie Cetto en Christophe Raynaud. Laat je bedwelmen door de meest adembenemende geuren ooit.
Scandal Absolu en Scandal Absolu pour Homme Le Parfum by Jean Paul Gaultier zijn vanaf 1 April 2024 verkrijgbaar in alle verkooppunten van Jean Paul Gaultier.