» ARCHITECTURALE TUIN- EN TERRASOVERKAPPINGEN - » UNIEKE ONTWERPEN, OP MAAT VAN JE HUIS EN TUIN
Voor we het weten is de zomer voorbij en tuimelen we de herfst in. Dan trekt de Indian summer of nazomer over het land. In die periode omarmt de warmte ons voor een laatste keer voordat de vorst hier z’n intrek neemt. We krijgen dan een laatste kans om naar buiten te trekken en de dagen te spenderen in de tuin, ook al zijn ze korter. Met Umbris haal je alles uit de nazomer. Het merk ontwikkelt stijlvolle en functionele terrasoverkappingen die je buitenruimte omtoveren tot een najaarsparadijs.
Nazomeren in stijl
In zijn laatste parade over het land zwaait de zomer ons uit met warme temperaturen en zonnestralen. Laat geen moment liggen om van je tuin te genieten dankzij Umbris. De toonaangevende ontwerper en leverancier van stijlvolle design-overkappingen maakt jouw buitenruimte nazomer-vriendelijk. De luxueuze oplossingen van het merk worden ontwikkeld op basis van jouw voorkeuren en levensstijl. Zo blendt het hoogwaardige design moeiteloos met jouw interieur en exterieur.
Na regen komt zonneschijn
Gelukkig bereidt Umbris je terras op beide voor. De overkappingen houden je hoofd koel onder de zon, maar ook droog tijdens een regenbui. Doordat Umbris elk element op maat en à la carte ontwerpt en creëert, is het eindresultaat helemaal afgestemd op jou en je woning. Zo zijn de beweegbare lamellen bijvoorbeeld een droom voor wie zowel graag zon als schaduw opzoekt. Die openen en sluiten automatisch wanneer je maar wenst. Umbris vervaardigt jouw buitendesign uit kwaliteitsvolle materialen en creëert zo een duurzame en unieke beschutting.
Het hele jaar door
De realisaties van Umbris zijn dus niet enkel esthetische op punt, maar ook ontzettend functioneel. Aan de hand van innovatieve technieken en architecturale oplossingen brengt het merk je tuin tot leven, zelfs in de winter. Een haardvuur of infraroodverwarming kan zomaar naadloos in een buitenconstructie verweven worden om je warm te houden, zelfs op de koudste dagen. De schuifwanden of screens schermen je ondertussen ook wat af van de lage temperaturen. Met Umbris hoef je dus geen enkel memorabel buitenmoment op te geven.
LANCEERT TWEE NIEUWE WATERDICHTE PARKETCOLLECTIES: CALA & AMATO
Droom je al lang van een houten parketvloer die geen onderhoud vraagt en geschikt is voor elke ruimte in huis? Dan hebben we goed nieuws voor jou! Quick-Step lanceert twee nieuwe waterdichte parketcollecties die een leven lang meegaan dankzij de Wood for Life-technologie. Kies je voor brede planken uit de Cala-collectie of houd je het liever discreet met een compacte parketvloer uit de Amato-collectie? Zeker is dat je zorgeloos kan genieten van de warmte van hout in elke ruimte van je huis, zelfs de badkamer en de keuken.
WATERDICHTE GARANTIE
Twee jaar geleden zorgde Quick-Step reeds voor een wereldwijde primeur met de eerste waterdichte parketcollectie, Cascada. Door het immense succes en de toenemende vraag lanceert het merk vandaag twee nieuwe waterdichte parketcollecties: Cala en Amato. De ongemakken die het onderhoud van een parketvloer met zich meebracht, behoren dankzij de Belgische vloerproducent voorgoed tot het verleden. Dankzij een geoptimaliseerde versie van het revolutionaire Uniclic kliksysteem kan er nu geen water meer sijpelen tussen de planken. Daarnaast ontwikkelde het merk ook nog de ‘Wood for Life’-coating om het vloeroppervlak – inclusief de voegen - af te sluiten voor water en te beschermen tegen vuil en bacteriën. Hierdoor is het niet langer nodig om parket na verloop van tijd af te schuren en kunnen de parketcollecties van Quick-Step ook in badkamer en keuken worden geplaatst.
REVIVAL VAN PARKET
In het verleden moest parket op het vlak van onderhoud vaak het onderspit delven omwille van praktische overwegingen, maar dankzij de innovaties van Quick-Step is parket even onderhoudsvriendelijk als andere vloeren en geschikt voor alle ruimtes. Niet verwonderlijk dat parket een ongeziene revival kent in de wereld van design en architectuur. Daarnaast zorgt ook de tijdsgeest ervoor dat parket uit de vergeethoek wordt gehaald. Door de toenemende vraag naar duurzaamheid groeit immers de waardering voor natuurlijke materialen en ambachtelijke technieken die de tand des tijds doorstaan. De parketvloeren van Quick-Step belichamen deze waarden en bieden een tijdloze elegantie die vluchtige trends overstijgt, de vloeren zijn ontworpen voor het leven, wat het merk onderstreept met een levenslange garantie Daarnaast werkt Quick-Step ook naar circulariteit toe. Zo bestaat de kern van de parketvloeren uit herwonnen hout en wordt er enkel voor de toplaag traag groeiende houtsoorten zoals eik gebruikt.
MET CALA EN AMATO BRENG JE RUST IN HUIS
De schoonheid van de natuur zit in haar verscheidenheid en details. Dat zal je ook zien ook als je de nieuwe parketcollecties Cala en Amato ontdekt. Elk plank vertelt een uniek verhaal door zijn nerfpatronen, textuur en kleurvariaties. De brede waaier aan decors geven je bovendien de kans om je persoonlijke stempel te drukken. Zoek je een vloer met uitgesproken knopen en barsten die een rustieke sfeer uitstralen? Of verkies je een premium parket voor een meer verfijnde look? Als je houdt van minimalisme en een gevoel van grandeur wil geven aan je interieur zullen de brede planken uit de Cala-collectie je ongetwijfeld bekoren. Voor kleinere ruimtes zoals de badkamer of traphal zijn de smallere, waterdichte planken uit de Amato-collectie dan weer ideaal. Dat is goed nieuws als je overal één en dezelfde vloer wilt. Zo kan de slaapkamer naadloos overlopen in de badkamer en wordt de keuken een deel van de leefruimte. Op die manier breng je eenheid en rust in huis.Niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk. Natte hondenpoten in de gang? Of een watergevecht in de badkamer? No stress! Jouw parket is bestand tegen een spatje water.
bereikt met 67 collega’s de top van de Zwitserse Bishorn
Op zaterdag 24 augustus 2024 bereikte het team van Woodstoxx de top van de Zwitserse Bishorn. Na maandenlange voorbereiding en onder begeleiding van niemand minder dan meervoudig wereldrecordhouder Mathieu Bonne en Bjorn Vandewege van The Climbing Managers, klommen 67 collega’s samen naar het hoogste punt van de berg – een prestatie om trots op te zijn en een teambuilding die ze wellicht nooit meer zullen vergeten.
De sportieve uitdaging werd enkele maanden eerder gepitcht tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van The Highway Group, de bedrijvengroep rond ondernemers Robbert Desmet en Grégory Minne. In de zoektocht naar een unieke teambuilding en challenge, stelde het bedrijf zijn medewerkers voor om samen naar de top van de Bishorn te klimmen: een berg van 4151 meter hoog in de Zwitserse alpen. Een heuse uitdaging, die niet te onderschatten valt en dus ook een intensieve voorbereiding vroeg. Aan de missie zijn dan ook enkele maanden van stevige training voorafgegaan. Maar liefst 70 collega’s schreven zich in voor de uitdaging.
Op 24 augustus was het dan eindelijk zover: maar liefst 67 collega’s van Woodstoxx en zusterbedrijven Belgiqa, Unicus en The Hub bereikten samen de top. Niemand minder dan meervoudig wereldrecordhouder Mathieu Bonne ondersteunde hele traject, van de voorafgaande training tot en met het bereiken van de top. Samen met Bjorn Vandewege van The Climbing Managers, zette hij een parcours en trainingsschema op poten om het team optimaal voor te bereiden op de beklimming.
Woodstoxx maakt deel uit van The Highway Group, een holding van vier bedrijven met sterke affiniteit voor hout en architectuur. Ook zusterbedrijven Belgiqa, Unicus en The Hub, behoren tot deze bedrijvengroep. Het bedrijf heeft drie vestigingen in Menen, Gent en Antwerpen en opent in januari 2025 eveneens een vestiging in regio Brussel.
een gelimiteerde editie in witgoud met een malachiet wijzerplaat
De Classic Moonphase Date Manufacture is opnieuw uitgevonden in een zeer verfijnde, horlogerie versie voor veeleisende verzamelaars met, voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf, een oogverblindende malachiet wijzerplaat. Met een nieuwe kast, een nieuw uurwerk, nieuwe uurmarkeringen, nieuwe wijzers, 5 jaar garantie en een bijna verdubbelde looptijd (+89%) is dit een grote vernieuwing voor een model dat in slechts 36 stuks in een 40 mm witgouden kast is geproduceerd.
Dit is de belangrijkste herbewerking van de Classic Moonphase Date Manufacture sinds de oprichting, en deze wending wordt gevierd met een zeer beperkte serie in witgoud, zeer zeldzaam bij Frederique Constant. Deze creatie voegt de datum en maanfase samen in één venster en de opnieuw ontworpen uurmarkeringen en wijzers zweven voor het eerst boven een minerale malachiet wijzerplaat.
Hoewel het uurwerk trouw blijft aan zijn traditionele positionering en zijn belangrijkste complicaties behoudt, maakt het gebruik van een nieuwe esthetische taal. Het doel is om het prestige van de horlogerie te versterken, de codes te verfijnen en de horlogedimensie en historische wortels te versterken. Het is een omvangrijke missie, met verschillende fijn afgestemde doelstellingen.
Vrijwel complete esthetische herbewerking
Formeel gezien is de malachiet wijzerplaat het sterke punt van dit nieuwe model. Afgezien van een paar zeldzame exemplaren met meteoriet wijzerplaten, is dit de eerste keer dat Frederique Constant een minerale wijzerplaat gebruikt. Malachiet is een vrij zachte steen, een symbool van vernieuwing, met strepen die van lichtgroen tot bijna zwart lopen. Het werd gekozen vanwege de rijkdom van zijn nuances en biedt een unieke interpretatie van de trend naar groene wijzerplaten.
Op 6 uur smelten de twee complicaties samen: de datum en maanfase zijn in één enkele teller geconcentreerd. Het bovenste deel van de teller toont de loop van de maan, in zilver om bij de witgouden kast te passen, tegen een grijsgroene sterrenhemel. In het midden beweegt een zeer fijne verzilverde wijzer van 1 naar 31 om de datum aan te geven. Deze combinatie van maanfase en datum maakt een grote ruimte vrij op de wijzerplaat, die schittert door het malachiet.
De wijzers en uurmarkeringen zijn ook opnieuw ontworpen. De dunnere uurmarkeringen zijn opgelegd. Puristen zullen merken dat ze op 5 en 7 uur zijn verkleind om bij de ronding van het datumvenster te passen. De drie met de hand gepolijste centrale wijzers hebben een nieuwe alfa-type geometrie. Er is een nieuwe minutenwijzer ontworpen in een meer traditionele stijl, die de tradities van de vorige eeuw weerspiegelt.
Een uurwerk van de laatste generatie
In functioneel opzicht is het uurwerk van de Classic Moonphase Date Manufacture ongekend. Het is het FC-716 kaliber. Dit uurwerk van de nieuwe generatie Manufacture verhoogt de looptijd van 38 uur naar 72 uur, dankzij een exclusieve loop. Hiervoor moest Frederique Constant de architectuur van alle bruggen herzien, terwijl de oorspronkelijke afmetingen van de kaliberfamilie behouden moesten blijven.
Het is een beproefd uurwerk, waardoor de garantie kan worden verlengd van twee naar vijf jaar. Het zit in een kast die nu 40 mm in diameter is. Deze reductie van 2 mm is unaniem toegejuicht door verzamelaars, die de grootte en precisie waarderen. Zij zullen ook de nieuwe afwerkingen kunnen waarderen die het unieke karakter ervan onderstrepen, met name de waaiervormige côtes de Genève. Elk uurwerk wordt individueel gegraveerd en genummerd, en wordt aangeboden op een donkergroene, gestikte krokodillenleren band met vouwsluiting.
Het Belgische vloerenmerk Quick-Step introduceert hun 'Recover'-terugnameprogramma voor vinylvloeren in België. Met dit innovatieve programma worden oude vinylvloeren verzameld en volledig gerecycled, waardoor ze een tweede leven krijgen als hoogwaardige nieuwe vinylvloeren.
Recover: van vloer tot vloer
Recover is het terugnameprogramma van Quick-Step dat gebruikte vinylvloeren en snijafval verzamelt bij hun zelfstandige retailers. Vervolgens wordt deze vinyl volledig gerecycled met behulp van een gespecialiseerde partner en opnieuw verwerkt in de gekende Alpha Vinyl producten van het merk. Hiermee zet de Belgische producent een belangrijke volgende stap in het circulair maken van hun vloerenassortiment, wat hen een pionier in de sector maakt. Momenteel gaat veel bruikbare PVC verloren in landfill of ‘downcycling’, waarbij het oorspronkelijke product wordt omgezet in minderwaardige materialen. Quick-Step maakt er met deze innovatie een punt van om van oude vloer tot nieuwe vloer te recycleren en zo dezelfde kwaliteit te behouden.
Quick-Step heeft als doelstelling om tegen 2030 40% gerecycled materiaal in hun vinylvloeren te verwerken, afkomstig van zowel interne als externe afvalstromen. Een van de uitdagingen om die doelstelling te behalen is voldoende afvalmateriaal inzamelen. Daarom moedigt Quick-Step consumenten aan om bij te dragen door hun oude vinylvloeren terug te brengen naar deelnemende winkels. Naast de lancering van het Recover-programma in België, heeft Quick-Step de ambitie om dit initiatief naar nog meer landen uit te breiden, waarmee ze hun inzet voor duurzaamheid en innovatie wereldwijd benadrukken.
Quick-Step op weg naar circulariteit
Dit initiatief past binnen de bredere duurzaamheidsstrategie van Quick-Step, die gericht is op drie pijlers: bewuste materiaalkeuze, producten die levenslang meegaan en recyclage. Hiervoor steunt de producent steeds op innovatie, zo ontwikkelde Quick-Step vorig jaar als eerste producent ter wereld een technologie om HDF en MDF te recyclen, het hoofdbestanddeel van hun laminaatvloeren. Hun missie is een eigen circulair ecosysteem te creëren waarbij hun vloeren ontworpen worden met circulariteit in het achterhoofd, vervolgens tot wel 30 jaar meegaan in je huis en daarna kunnen worden gerecycled en hergebruikt als grondstof voor een nieuwe vloer. De lancering van het nieuwe Recover-programma voor vinyl vormt dus een belangrijke mijlpaal op hun weg naar volledige circulariteit.
Ontdek de nieuwe collectie van Saint James: retro snitten, warme kleuren en nieuwe comfortabele breisels dompelen ons onder in een modern en verfijnd seizoen.
EEN NAJAAR IN CAMPUSSTIJL
Om de winter zacht tegemoet te gaan, zetten we koers naar de campusjaren, vrij en zorgeloos... Saint James haalt inspiratie uit de rijkdom van zijn erfgoed, met een nieuwe inspiratie waarin de retro codes van de collegewereld stijlvol en modern tot uiting komen.
AFSPRAAK
Kleding als een uitnodiging, een zachte omhelzing in een moment van totale ontkoppeling... Het is tijd om adem te halen! Omarm de lichtheid van het leven en wees op de afspraak..
GROOTS IN DE NATUUR
Wanneer de roep van de buitenlucht zo sterk is, gaat er niets boven een wandeling in de wilde natuur, waar winterse puurheid de kleuren en zachte breisels een aangename troost bieden..
Ze zeggen dat een feestje altijd naar de keuken verhuist, maar wat als je je keuken zelf kunt omtoveren tot het feest? Dit najaar steekt Franke onze keukens in een eclectisch jasje. Weg met minimalisme, kom maar op met vrolijke chaos. Het wit maakt plaats voor kleur en persoonlijkheid. Verzamel alles wat je lief is en voeg het samen voor een gezellige drukte.
Clutter-wat?
Cluttercore is het tegenovergestelde van alles wat clean en simpel is. Met deze trend omarm je juist de drukte en de chaos. Je verwerkt allerlei items in je interieur. Het liefst hebben die elementen een persoonlijke betekenis en creëer je zo een mix van kleuren en stijlen. Met het elegante design van de Franke-keukens vind je te midden van je karaktervolle ruimte bovendien een punt van rust. Franke biedt je dus het ideale canvas om jouw herinneringen en persoonlijkheid tentoon te stellen.
Urban matching
Bij cluttercore weerspiegelt een ruimte je persoonlijkheid en voel je je liefst helemaal thuis. De Urban-spoelbak van Franke is niet alleen uiterst functioneel, maar matcht ook perfect met eender welke stijl of persoonlijkheid. Door de verschillende kleurvarianten – metaal wit, zwart mat, onyx, steengrijs en leigrijs – past de spoelbak moeiteloos in elke keuken.
Het hart van de keuken
Met de spoelbak Box Center heb je alle keuken-essentials meteen bij de hand. De spoelbak heeft namelijk ingebouwde messenblokken, vergieten en snijplanken . Doordat de Box Center al het hoognodige bevat, krijg je in de rest van je keuken meer ruimte om met decoratie te experimenteren. Zelfs in de meest chaotische keukens kan je met deze spoelbak georganiseerd werken.
Smart choice
De tijdloze spoelbak Smart is altijd een goede keuze, vooral als je nog niet goed weet hoe je aan je cluttercore-keuken begint. Het model in roestvrij staal straalt elegantie uit en is daarom ook een goede basis om veilig te starten en stilaan je cluttercore-stijl te ontdekken.
Fresno chique
Ben je fan van de cluttercore-vibe maar hou je het ook graag strak? Dan kan je voor de Fresno-spoelbak gaan. De spoelbak is een tikkeltje stoer en chique, en geeft aan de cluttercore-keuken een iets luxueuzere look. Het model is gemaakt van Frankes Fragranite, een stevig materiaal met antibacteriële kwaliteiten.
Keukenessentials van Philips die elke hobbykok in huis wil
Hoe maak je snel en efficiënt de lekkerste gerechten klaar voor jouw zondagsbrunch? Deze keukenessentials van Philips helpen jou daarbij. Dankzij de veelzijdige keukenapparaten van Philips breng je snel de lekkerste gerechten op tafel. Een perfect gekookt eitje, knapperige toast en verse smoothie maken was nog nooit zo eenvoudig met deze handige tools.
1. Perfect gekookt, elke keer opnieuw
Krijg jij je eitjes maar niet perfect gekookt? Met de Philips Eierkoker 3000 Series is dit probleem verleden tijd. Geniet met het hele gezin van vers gekookte eitjes in de ochtend. Dankzij het ‘Klaar voor gebruik’-signaal weet je precies wanneer je eitjes klaar zijn. Lust je graag een gepocheerd ei? Maak dan gebruik van het voorziene accessoire.
2. De lekkerste croque-monsieurs in een handomdraai
Met het croque-monsieur ijzer, de Philips Sandwichmaker 5000 Series maak je supersnel de lekkerste croques, panini's of wafels, dankzij drie verwisselbare platen. De Sandwichmaker is niet alleen eenvoudig schoon te maken, maar is ook makkelijk in gebruik. De indicatielampjes geven aan wanneer het ijzer klaar is voor gebruik. Met behulp van het vergrendelsystyeem blijft het toestel steeds goed gesloten. Start je dag vol goede moed met een crunchy toast.
3. Vitamineboost elke dag
Maak de beste smoothies met de Philips Blender 5000 Series. Deze krachtige blender (1200W) tovert jouw bevroren vruchten zonder toevoeging van water om in heerlijke smoothies. Zelfs de meest harde ingrediënten krijg je hiermee klein. Met een capaciteit van 2l voorziet de blender het hele gezin van fluwelige smoothies en de nodige vitamines. En je reinigt automatisch de kan met slechts één druk op de knop. Simpel en efficiënt.
4. Veilig en snel water koken voor het hele gezin
Met de Philips Dubbelwandige Waterkoker 5000 Series kook je water altijd op een veilige en efficiënte manier. De waterkoker houdt het water warm vanbinnen en blijft koel vanbuiten. Dankzij het gebruik van roestvrij staal kook je water hygiënisch en snel. Je kan tot zeven kopjes zetten door de grote capaciteit van deze waterkoker (1,7l).
5. Snel hakwerk voor nog snellere maaltijden
De Philips Staafmixer 5000 Series vermaalt moeiteloos de meest harde ingrediënten in een mum van tijd. Met zijn 1200 Watt is dit ongetwijfeld de sterkste staafmixer ooit. Hij mixt sneller, krachtiger en vloeiender dan ooit tevoren. De staafmixer heeft de ProMix-technologie van Philips, en komt met een handige hakmolen voor kruiden, noten, vlees en meer waarmee je onmiddellijk aan de slag kan in de keuken om een lekkere maaltijd te bereiden.
Met deze zes onmisbare keukentools van Philips, til je jouw zondagsbrunch naar een hoger niveau en imponeer je gasten. Van een perfect gekookt eitje met de Philips eierkoker tot een knapperige toast met de Philips contactgrill, een verse smoothie met de Philips blender, of een heerlijke thee met de Philips waterkoker. Eenvoudig en efficiënt koken was nog nooit zo simpel!
Deze Philips keukenapparaten zijn verkrijgbaar via de detailhandel en op Philips.be.
EEN KRACHTIGE NIEUWE SIGNATUUR MET WERELDSTER GIGI HADID ALS MUZE
Rabanne staat gekend voor het creëren van een nieuwe en uitdagende toekomstvisie. In 2024 schrijft het Huis geschiedenis als nooit tevoren. Want ook nu eert Rabanne op speelse wijze de geschiedenis aan de hand van een nieuwe geur om zo een nieuwe generatie aan te moedigen de conventionele codes te doorbreken.
Ontdek Million Gold For Her: een op en top verslavende en bedwelmende damesgeur van Rabanne. Million Gold For Her markeert een cruciaal moment in de achtenvijftigjarige geschiedenis van het Huis en is de eerste visionaire lancering ter expressie van een almachtige succesvolle vrouwelijkheid badend in een gouden gloed. De muziek start en de lichten gaan aan. De nieuwe internationale ambassadrice van Rabanne, Gigi Hadid, staat volop in de schijnwerpers, gehuld in een gouden jurk met kristallen, en maakt de iconische vingerknip en knipoog. Treed in haar voetstappen en ontdek een universum waar vrouwelijke kracht regeert met een gouden gloed als symbool van haar eigen succes. Laat je bedwelmen door een gouden gloed.
LAAT JE BEDWELMEN DOOR DE GOUDEN GLOED VAN RABANNE DE VEELZIJDIGE FLACON IS VOORZIEN VAN DE ICONISCHE XL LINK
De flacon van Million Gold For Her is elegant, verfijnd met een luxueus veelzijdig design versierd met een nieuw opvallend detail dat verweven is met de rijke geschiedenis van het Huis: de iconische XL link.
Geïnspireerd door de bootkettingen van Bretagne, een plek die zowel Rabanne als Julien Dossena heeft geïnspireerd, beschikt de XL link over een reeks grote en kleine met elkaar verweven schakels en dit net zoals bij de iconische sieraden van het Huis. Sinds de lancering in 2019 is de XL link geëvolueerd, keer op keer opnieuw bedacht in nieuwe kleuren, vormen en materialen die de tijdsgeest van elk seizoen weergeven en zo een statement piece bieden voor elke stijl en attitude.
De XL link is uiterst licht en speels en presenteert een krachtig karakter dat de tand des tijds blijft doorstaan. Met 184 uitvoeringen tot nu toe wordt dit ongeëvenaarde motief dit jaar ingeschakeld voor Million Gold ter inleiding van een nieuw tijdperk. De XL-link, die samen met het nieuwe monogram van Rabanne de flacon van Million Gold siert, komt opnieuw tot leven als symbool van puur mannelijk zelfvertrouwen en onweerstaanbare energie. Koester en hergebruik de diamantvormige flacon dankzij de navulbare formaten van 50ml en 90ml.
MILLION GOLD FOR HER EAU DE PARFUM EEN BAANBREKENDE SIGNATUUR: DE GEUR VAN SUCCES BADEND IN EEN GOUDEN GLOED
Zet je schrap voor een compleet nieuwe soundtrack: hoor hoe Rabanne de deur opent naar een wereld vol euforie met gouden gloed. De uitzonderlijke compositie van Million Gold For Her bepaalt het tempo van de tonen binnen hedendaagse vrouwelijkheid en bereikt nieuwe hoogtes binnen de parfumerie.
Deze nieuwe vrouwelijke signatuur, aan de hand van de wereldwijd erkende parfumeurs Alienor Massenet, Suzy Le Helley, Nathalie Benareau en Loc Dong, komt tot leven door de allereerste Grand Floral van het Huis. Een complexe structuur komt tot uiting dankzij een bijzondere mix van sprankelende rozen en vrouwelijke witte bloemen in contrast met een ziltig en mineraal muskusakkoord.
In de topnoot ontmoet een exclusief co-destillaat van op maat gemaakte lavendelolie x Tonkalactone® met verslavend, romig facet de handgeperste mandarijnolie uit Madagascar en het biotechmolecuul Pearadise®. In het hart mengden de parfumeurs hernieuwbare Rose Oxide L, Ylang-Ylang Complete Oil uit Madagascar met Jasmijn “Coeur de Saison”.
De laatste verrassing ervaar je dankzij een mineraal akkoord van mos met Ecomusk R en Vanille Bourbon Absolue uit Madagaskar: duurzaam geteelde vanille van Fairtrade-gecertificeerde kleine boerenorganisaties die de biodiversiteit respecteren en de levensomstandigheden van de lokale vrouwen helpen verbeteren. Million Gold For Her bereikt een ongeëvenaard hoogtepunt van extreme durf en elegantie. De geurbeleving is onweerstaanbaar weelderig met een uniek vrouwelijk en elegant sillage. Deze geur is met uiterste zorg ontwikkeld en bevat de beste ingrediënten van maar liefst 90% natuurlijke oorsprong.
“Deze prachtige creatie onderscheidt zich dankzij het contrast en de opmerkelijke mix van uiterst mannelijke en vrouwelijke ingrediënten. Denk maar aan frisse lavendel met de romige toets van Tonkalactone®; de roos met een metallic ondertoon; het mos vanwege een zeer mannelijk aspect en vanille met muskusachtig sillage. Deze dualiteit tussen vrouwelijke en mannelijke elementen vinden we terug in de Rabanne-jurk.” Alienor Massenet
GIGI HADID VERGEZELT RABANNE ALS HET ICONISCHE GEZICHT VAN MILLION GOLD FOR HER DEZE WERELDSTER STRAALT EN SCHITTERT NET ALS GOUD
Wie kan de nieuwe, gedurfde en iconische vrouwelijkheid beter samenvatten dan Gigi Hadid? Ze is het meest invloedrijke supermodel van haar generatie, tv-presentatrice en ondernemer. Als internationale superster is ze dan ook een ambitieus icoon voor vrouwen overal ter wereld.
Vandaag schrijft ze geschiedenis en sluit ze zich aan bij het Huis Rabanne als nieuwe ambassadrice. Stralend in een gouden gloed inspireert ze de volgende generatie compromisloze, onbevreesde vrouwen met een krachtige nieuwe geur. Gigi Hadid is oogverblindend mooi, energiek en onbeschaamd zichzelf. Ze durft zichzelf te zijn en is net daarom zo geliefd en succesvol. Als krachtig rolmodel met meer dan 78 miljoen volgers op Instagram inspireert ze de volgende generatie om conventionele codes te verwerpen en individualiteit te omarmen. Gigi ademt en leeft de speelse en gedurfde visie van Rabanne. Met een gouden gloed luidt ze dan ook een nieuw tijdperk in van onweerstaanbare sensualiteit.
"Million Gold for her reminds me of how Rabanne feels as a brand. It´s powerful and beautiful, with rose, lavender and a salty mineral musk undertone. I love the balance. I think that a lot of my personality has masculine tinges to it, so I Iike the mix of feminine and masculine elements in a fragrance." - Gigi Hadid
ZET JE SCHRAP VOOR DE MEEST SUBLIEME CAMPAGNE OOIT VAN RABANNE GIGI HADID MAAKT EEN VINGERKNIP OP DE TONEN VAN BEYONCÉ’S MONSTERHIT
Rabanne volgt geen trends, maar zet zelf de toon. Het Huis staat gekend voor het creëren van onvergetelijke campagnes die de tijdsgeest van het moment weerspiegelen. Met Million Gold For Her tilt Rabanne viral content naar een hoger niveau dankzij de meest gedurfde campagne ooit met een iconische soundtrack.
De sublieme tv- en printcampagne, gemaakt door visionair regisseur Manu Cossu en modefotograaf Mert Alas, vormt het decor van Gigi. Ze staat volop in de schijnwerpers, maakt de iconische vingerknip en wijst de weg naar een nieuwe wereld vol opwinding en overdaad met gouden gloed.
Vol energie en zelfvertrouwen straalt ze op een gouden catwalk. Gigi schittert in een gouden jurk met kristallen. Deze jurk is in vier dagen tijd gemaakt van duizenden duizelingwekkende Swarovski-kristallen en is dan ook oogverblindend. Gigi straalt en schittert op het podium en dit op de uiterst aanstekelijke soundtrack die je maar niet uit je hoofd kunt krijgen: “Pure/Honey” van Beyoncé.
“Pure/Honey” van een van de meest krachtige zangeressen ter wereld is als het ware een anthem geworden. Deze aanstekelijk song maakt deel uit van Beyoncé’s Renaissance-album uit 2022. Dit album werd op één dag het meest gestreamde album op Spotify met meer dan 43 miljoen streams.
Sinds de oprichting van het merk in 1966 staat Rabanne garant voor inclusiviteit met niet alleen muziek, cultuur maar ook dans ter zelfexpressie. De song “Pure/Honey” met female empowerment als boodschap belichaamt dan ook perfect de krachtige visie van het Huis.
Vandaag de dag schrijft Rabanne een nieuw hoofdstuk met de campagne van Million Gold For Her. In navolging van de op maat gemaakte maliënkolderjurk van Rabanne die Beyoncé droeg voor de opening van haar Renaissance World Tour, haalt de campagne inspiratie uit de ballroomcultuur, voguing en de ode aan aan zwarte en queer-subculturen waar dit lied ondertussen symbool voor staat.
Net als de zelfverzekerde en gedurfde visie van Rabanne komt de tekst van deze song ‘It should cost a billion to look this good’ des te meer tot leven wanneer Gigi haar publiek verblindt en bedwelmt met een gouden gloed.
Million Gold For Her is vanaf 26 augustus 2024 verkrijgbaar bij de bekende Rabanne verkooppunten. Million Gold For Her Eau de Parfum Spray Refillable 90ml : 159.50€ - Million Gold For Her Eau de Parfum Spray Refillable 50ml : 123.20€ - Million Gold For Her Eau de Parfum Spray 30ml : 85.80€ - Million Gold For Her Refill 200ml : 207.90€
Met een schitterend sillage eert Divine Le Parfum de immer prominente muzes van Gaultier: zelfstandige vrouwen die hun durf en kracht veruitwendigen en hun onafhankelijkheid vieren. De nieuwe lancering straalt intense kracht uit en prikkelt de zintuigen met een heldere, lumineuze geurbeleving. Een ode aan gedurfde vrouwelijkheid waarbij elke vrouw nog meer straalt dan ooit tevoren.
I AM A WOMAN, WHAT’S MORE DIVINE?
EEN STRALENDE GODIN
De pracht van de sprankelend gouden flacon, gehuld in het conservenblik van Gaultier Divine Le Parfum, wordt des te meer versterkt dankzij het contrast van helder wit en oogverblindend goud. Het gebeitelde metaal van het iconische korset vangt het licht op en weerspiegelt pure schoonheid. Het keurslijf van weleer, het ondergoed dat ondertussen een sieraad is geworden, belichaamt op dit moment dan ook oneindige vrouwelijke energie.
EEN SCHITTERENDE INTENSITEIT
"Divine bezorgt je de geurbeleving van een stralende huid badend in bloemen met zilte toets”: dit zijn de inspirerende woorden van parfumeur Quentin Bisch ter beschrijving van zijn nieuwste creatie. De weelderig zachte Frangipani bloem heerst temidden romige Heliotroop en zonnige Jasmijn. De zilte meringue, bedwelmd door witte bloemen, treedt naar voor terwijl de amberkleurige warmte van benzoë het sillage versterkt.
Beleef een symfonie van zowel amber en bloemige akkoorden versterkt met zilte tonen. De geurbeleving van Gaultier Divine Le Parfum is voorzien van een zonnig boeket in de hartnoot met gedurfde intensiteit. Een eerbetoon aan alle vrouwen die elke dag zichzelf bewijzen.
Gaultier Divine Le Parfum van Jean Paul Gaultier is verkrijgbaar in alle Jean Paul Gaultier verkooppunten vanaf 26 augustus 2024. - Gaultier Divine Le Parfum Eau de Parfum Spray Refillable 100ml : 176.20 € - Gaultier Divine Le Parfum Eau de Parfum Eau de Parfum Spray Refillable 50ml : 129.55 € - Gaultier Divine Le Parfum Eau de Parfum Eau de Parfum Spray 30ml : 94.60 €
Marriott Intrnational brengt W hotels naar Hangzhou
Marriott International, Inc. kondigt een overeenkomst aan met Zhong An Commercial Group, onderdeel van China New City Group, om het merk W Hotels naar Hangzhou te brengen. W Hangzhou zal naar verwachting in 2031 worden geopend en zal zich bevinden op de noordwestelijke kruising van Minhe Road en Liyi Road in Qianjiang Century City, Hangzhou's zich ontwikkelende nieuwe CBD. Met zijn gedurfde, detailgedreven ontwerp, verhoogde service en boeiende always-on programmering is het hotel klaar om een nieuw symbool van luxe gastvrijheid in Hangzhou te worden.
"We zijn verheugd om samen te werken met Zhong An Commercial Group om W Hotels in Hangzhou te introduceren en gasten uit te nodigen om te genieten van de levendige cultuur en dynamische geest van deze historische stad door een aparte lens van luxe", aldus Gavin Yu, Chief Development Officer, Greater China, Marriott International. We kijken ernaar uit om ons luxeportfolio in Groot-China verder uit te breiden en W Hotels af te stemmen op complementaire bestemmingen om tegemoet te komen aan de steeds evoluerende wereldwijde luxereiziger."
Gepland om te openen in het nieuwe CBD van Hangzhou aan de oostelijke oever van de Qiantang-rivier, zorgt de locatie aan de straatkant van W Hangzhou voor uitstekende zichtbaarheid en toegankelijkheid, ongeveer 15 kilometer van het treinstation Hangzhou East en ongeveer 24 kilometer van Hangzhou Xiaoshan International Airport. Het hotel grenst aan beroemde bezienswaardigheden en attracties, waaronder het Hangzhou Olympic Sports Expo Center, een monumentaal complex in Qianjiang Century City en het grootste winkelcentrum in de omgeving, InCity.
W Hangzhou, ontworpen door het gerenommeerde architectenbureau Kohn Pedersen Fox Associates, zal de bovenste verdiepingen beslaan van een 240 meter lang gebouw dat deel zal uitmaken van het IOC-complex. Het hotel zal beschikken over 270 stijlvol ingerichte kamers en suites, waarbij ongeveer de helft van de kamers direct uitzicht op de rivier biedt voor een serene ervaring voor de gasten. Gasten kunnen genieten van twee kenmerkende restaurants en een bar, een zwembad, een FIT-fitnesscentrum en de AWAY Spa voor verjonging. Voor sociale evenementen en vergaderingen biedt het hotel een balzaal, een junior balzaal en vier vergaderzalen.
"We zijn verheugd om samen te werken met Luxury Group by Marriott International aan dit historische project binnen het IOC-complex in Hangzhou", aldus de heer Shi Guanyu, vice-president van China New City Group van Zhong An Group en president van Zhong An Commercial Group. " Als toonaangevend lifestyle hospitality merk sluit W Hotels perfect aan bij de nieuwe CBD-kern die wordt bepleit door IOC Hangzhou, waar luxe naadloos overgaat in de dynamische hartslag van een internationale hub. Deze samenwerking zal het uitgesproken ontwerp en de levendige energie van het merk in Qianjiang Century City injecteren en een meeslepende luxe-ervaring bieden voor zowel bezoekers als lokale bewoners."
Marriott International heeft nu meer dan 70 luxe hotels in Groot-China. De ondertekening van W Hangzhou versterkt de groeiende luxevoetafdruk van het bedrijf verder, waardoor Hangzhou een van China's belangrijkste bestemmingen voor luxereizigers wordt.
Moxy Hotels kanaliseert zijn speelse geest in China's "Mountain City"
Opening van Moxy Chongqing. Het hotel biedt een industrieel-chique design en levendige gemeenschappelijke ruimtes en verwelkomt gasten in het hart van het centrum van Chongqing. Moxy Chongqing blijft trouw aan de geest van het merk en introduceert een nieuw tijdperk van speelse, sociale gastvrijheid in het boeiende Chongqing.
"We zijn verheugd om de komst van Moxy Hotels in het zuidwesten van China te vieren, na de intrede van het merk in Shanghai, Shenzhen, Nanjing, Xi'an en Qiandao Lake. Moxy Hotel is een uitgesproken lifestylemerk en past perfect in Chongqing, een stad die bekend staat om zijn unieke architectuur en bruisend nachtleven", aldus Matthew Boettcher, Vice President van Distinctive Select Brand Portfolio, Marriott International. "Terwijl we het Moxy-portfolio op de Chinese markt blijven uitbreiden en onderweg in contact komen met meer gasten."
Moxy Chongqing is ideaal gelegen op 100 meter loopafstand van het People's Liberation Monument, dat een van de belangrijkste gebouwen van Chongqing is. De locatie biedt gemakkelijke toegang tot het openbaar vervoer met drie metrostations op loopafstand. Gasten kunnen ook gemakkelijk worden verbonden met iconische toeristische attracties, waaronder Bayi Food Street, de bruisende avondmarkt waar lokale culinaire hoogstandjes worden geserveerd; Hongya-grot, een fascinerend architectonisch wonder dat je moet bezoeken. Het hotel ligt op ongeveer 18,5 kilometer afstand van de internationale luchthaven Chongqing Jiangbei, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is voor gasten.
Het interieur van het hotel is geïnspireerd op de bouwstijl van Chongqing, een unieke mix van moderne hoogbouw en traditionele paalwoningen om een speelse ervaring te creëren. . Het hotel heeft 360 strakke kamers die edgy details combineren met functionaliteit en slim zijn ontworpen om de ruimte te maximaliseren. Alle kamers zijn uitgerust met haringwanden, comfortabel beddengoed, Moxy's kenmerkende Stellar Works opvouwbare bureaus en stoelen, 55-inch flatscreen-tv's, inloopdouches en gratis high-speed wifi, zodat gasten de kamer kunnen aanpassen aan hun behoeften.
Moxy Bar, gelegen op de 29e verdieping, is een interactieve gemeenschappelijke hub met intrigerende decoraties en sfeerverlichting. Bij aankomst worden gasten direct verwelkomd in een meeslepend verblijf met inchecken bij Bar Moxy, compleet met een gratis "Got Moxy"-cocktail. Overdag dient het als een lounge om te dineren, te werken en contact te maken; 'S Nachts verandert het in een bruisende ruimte die met een constante snelheid (90 minuten/cirkel) draait, zodat gasten kunnen socializen onder het genot van een scala aan drankjes terwijl ze genieten van een prachtig uitzicht op het centrum. In overeenstemming met het zelfbedieningsconcept van het merk bieden de speciale "Moxy Pick-ups" gasten de hele dag door een ruime keuze aan meeneemsnacks, verse sappen, koffie, wijn en bier.
Gasten kunnen nieuwe energie opdoen in het 24/7 fitnesscentrum van het hotel, dat is uitgerust met een bokstas, een kenmerkende racefiets en andere apparatuur. De strijkkamer is een kenmerkende Moxy-voorziening en biedt gasten de mogelijkheid om hun outfits op elk moment te strijken voordat ze de stad in gaan.
"We zijn verheugd over de opening van het eerste Moxy-hotel in Chongqing, bekend als China's 'Mountain City'. We kijken er ook naar uit om 'Fun Hunters' te verwelkomen om te genieten van een verkwikkend verblijf met een adembenemend uitzicht over de stad", aldus Huang Xiaoyi, General Manager van Moxy Hotel Chongqing. "Bij Moxy zullen onze enthousiaste bemanningsleden de speelse geest van het merk tot leven brengen door op doordachte wijze leuke evenementen te organiseren voor reizigers en de lokale bevolking die graag willen socializen en nieuwe vrienden willen ontmoeten."
The St. Regis Longboat Key Resort in Florida. Met de opening van deze langverwachte mijlpaal onderstreept de hotelketen haar toonaangevend luxeportfolio en de aanhoudende sterke wereldwijde groei
Deze luxe accommodatie aan het strand ligt op een uitgestrekt terrein van 18 hectare in Longboat Key, Florida, en beschikt over 168 voortreffelijke kamers, waaronder 26 suites, en biedt een adembenemend uitzicht op de oceaan, uitstekende culinaire ervaringen en voorzieningen van wereldklasse, allemaal een weerspiegeling van het kenmerkende onderscheidende ontwerp en de uitzonderlijke service van het merk St. Regis. Het resort zal ook beschikken over 69 privéwoningen die een buitengewone luxe woonervaring zullen bieden aan de Suncoast van Florida.
Ontwikkeld door Unicorp National Developments en ontworpen door SB Architects, Hirsch Bedner Associates (HBA Miami) en Dutch East Design, zet The St. Regis Longboat Key Resort de toon voor de groeiende resortportfolio van het merk en markeert het de grootste ontwikkeling op het eiland in meer dan 50 jaar.
"We zijn verheugd de opening van The St. Regis Longboat Key aan te kondigen, een waar bewijs van onze niet-aflatende toewijding aan het leveren van ongeëvenaarde luxe en persoonlijke service", aldus Anthony Capuano, President en Chief Executive Officer van Marriott International. " Dit prachtig ontworpen nieuwbouwresort belichaamt de elegantie en verfijning die synoniem zijn met het merk St. Regis. We zijn verheugd om gasten en eigenaren van residenties uit te nodigen om deze unieke mix van moderne voorzieningen en tijdloze charme te ervaren, en we kijken ernaar uit om onvergetelijke herinneringen voor hen te creëren op deze prachtige locatie."
Het bedrijf herdacht de opening met een feest, compleet met de kenmerkende St. Regis-champagnesabrage in de Grote Zaal van het resort met uitzicht op de Golf van Mexico. Het St. Regis Longboat Key Resort verstevigt het wereldwijde leiderschap van Marriott International op het gebied van luxe, met een ongeëvenaarde portfolio van zeven merken, verspreid over 522 luxe hotels en resorts in 72 landen en gebieden, met een sterke pijplijn van 233 ondertekende projecten in 57 landen en gebieden.
De opening van The St. Regis Longboat Key Resort markeert ook de nieuwste mijlpaal in het voortdurende wereldwijde leiderschap van het bedrijf op het gebied van merkresidenties. De 69 privéwoningen, die allemaal in minder dan een jaar uitverkocht waren, zullen compleet zijn met ruime buitenterrassen, een eigen lift en meer. Vandaag de dag heeft Marriott International een portefeuille van 139 open merkwoningen in 32 landen en gebieden, met een sterke pijplijn van 122 projecten in 38 landen en gebieden.
Voedingsexperts geven 5 tips voor een gevarieerde brooddoos of lunchpot (trend!)
Brood of geen brood, noten of pasta, fruit of groeten… In de ochtendlijke drukte is het niet makkelijk om een gezonde en gevarieerde brooddoos voor je kind samen te stellen. Het Belgische merk Trixie vroeg diëtiste Karolien Raveydts (BE) en ex-topsporter, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke De Bever (NL) naar de 5 ultieme tips voor een voedzame en tegelijkertijd aantrekkelijke schoollunch voor wanneer de schoolbel weer klinkt.
Bokes met choco
We kennen allemaal de voedingsdriehoek. Aan de hand van de kleuren zie je heel eenvoudig welke voedingsmiddelen de voorkeur krijgen en welke beter niet op het bord of in de brooddoos belanden. Dat volkorenbrood voedzamer is dan de witte variant, weten we intussen wel. En dat elke dag chocopasta of bewerkte vleeswaren als beleg en een suikerrijke koek als tussendoortje niet de beste keuze zijn, ook.
En toch is het bedroevend gesteld met de inhoud van de brooddozen. Ex-topsportster, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke de Bever bevestigt: “Ik zie een gigantische onwetendheid van ouders, vooral over de hoeveelheid zoetigheid voor kinderen, met steeds grotere, negatieve gevolgen op de gezondheid. Van overgewicht en leververvetting tot al gaatjes in het kindergebit. En ondanks de grote variatie die nu beschikbaar is, wordt het voedingspatroon helaas steeds ongezonder.”
De zoete zonde: hoeveel suiker mag je kleuter eten?
Volgens de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie geldt zowel voor kinderen als voor volwassenen dat minder dan 10% van de dagelijkse energiebehoefte uit toegevoegd suiker mag bestaan. Daarbij wordt sterk geadviseerd om dit terug te dringen naar minder dan 5% van de dagelijkse energiebehoefte omdat dit bewezen aanvullende gezondheidsvoordelen heeft. Voor kinderen zijn dit de aanbevelingen: 0-2 jaar: geen toegevoegde suiker - 3-6 jaar: max. 19 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 5 suikerklontjes - 7-18 jaar: max. 24 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 6 suikerklontjes
Volgens onderzoek van het Nederlandse Diabetesfonds krijgen kinderen gemiddeld echter 73 gram suiker per dag binnen, ofwel 18 suikerklontjes! Dit is grotendeels afkomstig uit suikerrijke drankjes en zoet broodbeleg. Om je een idee te geven: 1 portie van 15 gram Nutella op brood bevat zo'n 8,4 gram suiker. Dat is al bijna de helft van de maximaal aanbevolen hoeveelheid voor kinderen tussen de 3-6 jaar.
Viva variatie
Je kindje heeft veel energie nodig om een schooldag door te komen, zowel om op te letten in de klas als volop te kunnen spelen op de speelplaats, zo stelt diëtiste Karolien Raveydts. Variatie in de brooddoos vormt dan ook de basis. “Eiwitten en gezonde vetten zijn essentieel in de brooddoos. Daarnaast zijn koolhydraten ook een belangrijke energiebron van ons lichaam. Snelle suikers en enkelvoudige koolhydraten zoals een witte boterham met choco worden heel snel opgenomen en zullen bijgevolg maar kort energie geven. Trage suikers en complexe koolhydraten geven langzaam hun energie af en hebben daardoor een langdurig effect. Daarbij geldt: hoe vezelrijker, hoe trager de opname en hoe langer de energie wordt vrijgegeven.”
Welke voedingsstoffen stop je in de brooddoos?
Dit zijn de aanbevelingen voor een gezond eetpatroon voor kinderen:
• Koolhydraten: 45-65% van de totale energie-inname. Ze brengen energie om te groeien en actief te zijn.
• Eiwitten: 10-30% van de totale energie-inname, afhankelijk van de leeftijd en het activiteitsniveau van je kind. Deze zijn essentieel om te groeien en te herstellen.
• Vetten: 25-35% van de totale energie-inname, waarvan minder dan 10% van verzadigde vetten (zoals vet vlees en volle melkproducten). Vetten zijn cruciaal om de hersenen en het zenuwstelsel te ontwikkelen.
Trend: met een lunchpot naar school
Het advies is duidelijk: een gezonde brooddoos bevat eiwitten (kaas, vlees, kipfilet, ei, melk, yoghurt) gezonde vetten (avocado, noten, zaden, olijfolie, notenpasta), koolhydraten (rijst, haver, volkorenbrood) en natuurlijk ook vezels (groenten, fruit). Dit zijn namelijk de bouwstenen die een kind nodig heeft om een dip te voorkomen, maar ook om zich goed te kunnen ontwikkelen.
Tip: vervang de klassieke brooddoos door een exemplaar met vakjes. Deze helpen om een gevarieerde lunch mee te geven. Vul deze met bijvoorbeeld noten, dips, fruitspiesjes, schijfjes komkommer, reepjes paprika, crackers of een gekookt eitje. Wissel ook eens af met een lunchpot, een nieuwe trend waarbij je de restjes van een maaltijd – zoals een pastasalade – meegeeft. Het is een lekkere afwisseling en op die manier wordt er geen eten verspild.
Tips & tricks: stap voor stap naar een gezondere brooddoos
Trixie polste bij voedingscoach Lieke en diëtiste Karolien naar concrete tips. Want hoe vul je die brooddoos dag na dag voedzaam? Hoe zorg je ervoor dat je ook moeilijke etertjes weet te overtuigen? Hoe voorkom je dat je in de rush van de dag snel een paar boterhammen met choco meegeeft? En wat zijn lekkere alternatieven voor suiker?
Tips van expert Lieke
1. Dé nummer 1 tip: betrek je kind bij wat er in de brooddoos belandt. Geef het de keuze: wil je vandaag paprika of tomaatjes mee? Het gevoel van autonomie dat je je kind hiermee geeft, verhoogt de motivatie. Een andere optie is om alle gesneden groente en fruit op het aanrecht te zetten en je kind zelf zijn brooddoos te laten vullen.
Een gezonde brooddoos begint bij de juiste keuzes in de supermarkt. Check de etiketten op toegevoegd suiker en kies zo veel mogelijk voor onbewerkte producten. Niet de fancy, zogenaamd ‘gezonde’ kinderkoeken, maar noten, naturel crackertjes of een combi van fruit met notenpasta.
Doe aan foodprepping. In de drukte worden er keuzes gemaakt op automatische piloot, en dan is even snel een boterhammetje smeren toch wat er vaak gebeurt. Een goede voorbereiding zorgt voor gezonde keuzes. Door tijdens het koken of op zondag slechts 30 minuten tijd te maken om voorbereidingen te doen, heb je voor de hele week genoeg om een voedzame brooddoos samen te stellen. Denk maar aan eitjes koken, groenten snijden, fruitsla maken, kaasblokjes snijden, bananenpannenkoekjes bakken, een lekkere dip maken…
Tips van expert Karolien
Leg de lat niet te hoog, elke kleine stap richting een gezondere, gevarieerdere lunch is er een in de goede richting. Is de brooddoos momenteel gevuld met witte boterhammen met choco? Dan zijn wraps met hummus misschien een stap te ver. Volkoren boterhammetjes kunnen dan een eerste, haalbare stap zijn. Vervolgens kan je de chocopasta eens vervangen door geplet fruit of confituur met weinig toegevoegde suikers.
Zorg voor variatie. Boterhammen zijn vaak een snelle optie, maar gaan ook snel vervelen. Probeer de brooddoos eens te vullen met alternatieven voor brood zoals een volkoren wrap, wat crackers of soepstengels met een dip. Ook een restje koude pastasalade is een leuke afwisseling. Bak bij het avondmaal wat extra kip of vis, of kook een eitje. En voeg altijd wat snackgroentjes toe.
Maak het leuk! Gebruik een kartelmesje om leuke vormpjes te snijden uit een wortel of komkommer, of gebruik uitstekertjes. Ook boterhammetjes kan je opleuken met een boterhamstempel of een uitstekertje! Eet je kindje liefst wit brood maar wil je toch eens volkorenbrood introduceren? Steek uit een wit belegd boterhammetje een vormpje en doe hetzelfde met het volkoren boterhammetje. Steek het uitgestoken vormpje van de witte boterham in de vrijgekomen plaats in de volkoren boterham en omgekeerd voor een leuk effect.
Met je dierenvriend naar school. Niet enkel de inhoud van de brooddoos speelt een rol, maar de brooddoos zelf ook. Bij Trixie begrijpen we dat een aantrekkelijke en praktische brooddoos kinderen niet alleen stimuleert om hun gezonde lunch te eten, maar ook een gevoel van enthousiasme brengt. Met vrolijke ontwerpen zorgen we ervoor dat elke maaltijd een feestje wordt.
3 x inspiratie voor een gezonde start
Pastasalade
Dit heb je nodig: 300 g volkoren pasta – 1 sjalot – 250 g kerstomaatjes – 1 avocado – 1/2 komkommer - 150 gr gebakken kipfilet, in blokjes - 2 el verse bieslook, fijngehakt - 1 el verse dille, fijngehakt - 4 el yoghurt - 1 el mayonaise - sap van 1/2 citroen - zout
Zo maak je het: Kook de pasta volgens de verpakking beetgaar in gezouten water en spoel nadien goed af met koud water. Snipper de sjalot fijn, halveer de tomaatjes, snij de avocado en komkommer in kleine blokjes en meng door elkaar. Meng de yoghurt, mayonaise en het sap van de citroen en roer er de fijngehakte kruiden door. Meng de pasta, kip, groenten en de dressing door elkaar. Bewaar gekoeld tot gebruik.
Kipfiletwraps
Dit heb je nodig: 2 el hüttenkase of kwark - 1 meergranenwrap – 1 tl citroenrasp - 1/2 gele paprika – 1/2 mango – klein handje babyspinazie – gerookte kipfilet (of kalkoenfilet) – peper en zout
Zo maak je het: Meng de hüttenkase of kwark met de citroenrasp en breng op smaak met peper en zout. Snij de paprika in reepjes en doe dit ook met de mango. Snij de kip in plakken. Besmeer de meergranenwrap met de hüttenkase of kwark en beleg vervolgens met paprika, mango, gerookte kipfilet en babyspinazie.
Tip! Je kan de wrap met de vulling ook bakken of onder de grill leggen.
Bietenhummus
Dit heb je nodig: 175 g gekookte bieten – 2 el tahin (sesampasta) – 1 blik kikkererwten – 1 teentje knoflook – 1 el citroensap – 1/2 tl komijnpoeder – peper en zout
Zo maak je het: Mix alle ingrediënten tot een luchtige hummus. Hoe langer je mixt, hoe luchtiger het resultaat.
Marriott Executive Apartments debuteert op het fascinerende eiland Penang
Marriott Executive Apartments, Penang – Maleisië, sluit zich aan bij Penang Marriott Hotel en Marriott Residences Penang op de iconische locatie aan de brancard drive. Marriott Executive Apartments, onderdeel van Marriott Bonvoy's wereldwijde portfolio van meer dan 30 buitengewone hotelmerken, kondigt zijn debuut in Penang aan met de lancering van het Marriott Executive Apartments Penang, een nieuw baken van premium comfort in het prestigieuze Gurney Drive-gebied. Genesteld onder hetzelfde dak als het Penang Marriott Hotel en Marriott Residences Penang, biedt dit nieuwe etablissement de kenmerkende appartementen van Marriott Executive Apartments met eersteklas hoteldiensten voor lange verblijven en alle gemakken van thuis. De verhoogde ervaring van het serviceappartement biedt alle comfort die gasten van Marriott mogen verwachten, met aparte slaap- en woonruimtes, gastronomische keukens en functies zoals fitness- en zakencentra, toegewijd personeel en 24 uur per dag beveiliging.
"We zijn verheugd om onze aanwezigheid in Maleisië uit te breiden met de opening van Marriott Executive Apartments Penang, een merkvermelding in het land", aldus Ramesh Jackson, Area Vice President, Indonesië en Maleisië, Marriott International. "Ons doel is om gasten een thuis weg van huis te bieden, met de perfecte balans tussen privacy, comfort en gastvrijheid. Het is ontworpen om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van de veeleisende reizigers van vandaag, of ze hier nu zijn voor zaken, vrije tijd of een beetje van beide."
Een strategische hub in het hart van de stad
Marriott Executive Apartments Penang ligt te midden van prominente bezienswaardigheden en biedt een schilderachtig uitzicht op de baai van Gurney, met gemakkelijke toegang tot een pittoresk park aan zee, wat zorgt voor een gevarieerd en heerlijk verblijf langs de kustlijn van Gurney. In de buurt zijn luxe winkelparadijzen van Gurney Plaza en Gurney Paragon Mall, en voor fijnproevers lonken lokale lekkernijen in het beroemde Gurney Drive Hawker Centre, op slechts een steenworp afstand. Het ligt ook in de buurt van het UNESCO-werelderfgoed George Town en nodigt gasten uit om zich onder te dompelen in historische bezienswaardigheden, levendige straatkunst en culturele bezienswaardigheden. Natuurattracties zoals het Penang National Park, Penang Butterfly Farm en Penang Hill liggen op een klein eindje rijden.
Verrijkende uitgebreide accommodaties
Marriott Executive Apartments Penang beschikt over 90 elegant ingerichte suites, met een mix van opties met één slaapkamer en twee slaapkamers. Of ze nu alleen reizen of met het gezin, gasten hebben verschillende opties om uit te kiezen om aan hun behoeften te voldoen. Elke suite is zorgvuldig ingericht en uitgerust met een volledig functionele keuken, compleet met een wasmachine en droger, naast een ruime woonkamer. Om tegemoet te komen aan de behoeften van zowel zakenreizigers, vakantiegangers als mensen die op zoek zijn naar verjonging, zullen gasten de mix van comfort en verfijning waarderen die de merkervaring definieert. Of u nu voor een nacht of voor een langere periode verblijft, de appartementen bieden een huiselijke sfeer met de voordelen van een hotel.
Als gasten zich buiten hun elegante verblijfplaatsen wagen, betreden ze een rijk van ongeëvenaard comfort. Van het volledig uitgeruste 24-uursfitnesscentrum tot het rustige overloopzwembad in de buitenlucht en een verjongend stoombad, elke voorziening nodigt uit tot ontspanning en verjonging.
Levendige eetbestemming
Met directe toegang tot een verscheidenheid aan eetgelegenheden die worden aangeboden in het Penang Marriott Hotel, worden gasten uitgenodigd om te genieten van culinaire hoogstandjes in de eetgelegenheden van het hotel, aangevuld met 24 uur per dag roomservice voor ultiem gemak. Kucina belicht de kunst van de Italiaanse gastronomie, Sago, serveert de hele dag een symfonie van lokale en internationale smaken, Lava Java is de snelle bestemming voor snelle energieboosts en snacks, de Greatroom bar en lounge biedt een stijlvolle ambiance voor onvergetelijke avonden met vakkundig vervaardigde cocktails, en La Siena, een veelzijdige multifunctionele ruimte met een verleidelijke selectie van eten en drinken.
Een plek voor gelegenheden
Gasten zijn ook verbonden met verschillende evenementenruimtes in het Penang Marriott Hotel, waaronder een prachtige grote balzaal zonder pilaren en vijf flexibele zalen, allemaal uitgerust met de nieuwste technologie en aanpasbare opstellingen voor een verscheidenheid aan evenementen.
"We zijn verheugd om de eerste Marriott Executive Apartments in Maleisië te introduceren en dit nieuwe en unieke aanbod naar Penang te brengen, waardoor reizigers een handige en gastvrije accommodatie-optie krijgen in het hart van Gurney Drive", aldus Subash Basrur, de Complex General Manager van Penang Marriott Hotel, Marriott Executive Apartments Penang en Marriott Residences Penang. "Of het nu voor zaken of vrije tijd is, het samengestelde aanbod van Marriott Executive Apartments Penang zorgt voor een harmonieuze mix van verwennerij, ontspanning en verkwikking voor een veelbelovend verblijf en we kijken ernaar uit om gasten te verwelkomen met oprechte service, culinaire hoogstandjes en wellnessvoorzieningen die blijvende herinneringen creëren."
Met langetermijntarieven en aansluiting bij Marriott Bonvoy biedt het Marriott Executive Apartments Penang een ongeëvenaarde gastvrijheidservaring, waar elk moment tot in de perfectie wordt samengesteld en elk verblijf onvergetelijk is.
IHG Army Hotels viert 15 jaar ervaring in het bieden van comfortabele, gastvrije accommodatie voor militaire reizigers. Succesvol geprivatiseerd accommodatieprogramma biedt uitzonderlijke verblijven in 40 installaties in de VS en Puerto Rico voor servicemedewerkers en gezinnen.
IHG Hotels & Resorts (IHG), een van 's werelds toonaangevende hotelbedrijven, viert deze maand met trots de 15e verjaardag van het militaire accommodatieprogramma IHG Army Hotels. Sinds de oprichting in het kader van het Privatization of Army Lodging (PAL)-programma van het Amerikaanse leger, is IHG Army Hotels blijven uitbreiden en True Hospitality for Good blijven leveren aan militaire gasten, veteranen en hun families door middel van postaccommodaties onder de bekende en vertrouwde merken Holiday Inn Express, Candlewood Suites en Staybridge Suites.
Om deze mijlpaal te herdenken, organiseerde IHG Hotels & Resorts een evenement op het hoofdkantoor in Noord- en Zuid-Amerika in Atlanta met senior leiders van IHG, het leiderschapsteam van IHG Army Hotels en functionarissen van het leger. De ceremonie benadrukte de belangrijke bijdragen van IHG Army Hotels aan de militaire gemeenschap, waaronder uitgebreide initiatieven om de gemeenschap te bereiken en voortdurende innovatie op het gebied van gastvrijheid.
Chuck Sourbeer, Vice President, Hotel Operations, IHG Army Hotels zei: "Het is ongelooflijk om de evolutie te zien van ons eerste militaire accommodatieprogramma in zijn soort en de toewijding van ons team aan het succes ervan. Het programma is een bewijs van onze toewijding om degenen die dienen van dienst te zijn, met kwaliteitsaccommodaties die voldoen aan de hoge normen die onze gasten van IHG-merken verwachten. We zijn trots op de impact die we hebben gehad op onze gasten en gemeenschappen en de relatie die we hebben opgebouwd met het leger, en we kijken uit naar de toekomst van onze gastvrijheidsreis."
Een erfenis van toewijding
In de afgelopen 15 jaar heeft IHG Army Hotels meer dan 40 miljoen overnachtingen verzorgd en gezorgd voor een comfortabel en gastvrij verblijf voor gasten in 40 installaties op de post in de VS en Puerto Rico. Deze norm wordt weerspiegeld in het kapitaal dat opnieuw wordt geïnvesteerd in de hotels - $ 43 voor elke $ 100 - waarbij de aangeboden faciliteiten en diensten voortdurend worden verbeterd.
Het succes van het programma ligt in de unieke balans tussen vertrouwde hotelaccommodaties en een diepgaand begrip van de gespecialiseerde behoeften van militaire reizigers en hun metgezellen. IHG Army Hotels-accommodaties zijn de eerste ervaring van veel gasten met een nieuwe post of locatie, en gratis ontbijt, wekelijkse sociale bijeenkomsten en huisdiervriendelijke accommodaties zijn nuttig gebleken bij het vergemakkelijken van de overgangen. Hotelcollega's bestaan ook grotendeels uit voormalige medewerkers van het Amerikaanse leger, militair personeel en echtgenoten, en veteranen, waardoor een team beschikbaar is met uitgebreide kennis van de militaire levensstijl.
Naast verbeterde accommodatie en accommodaties, zorgt IHG Army Hotels ervoor dat militaire reizigers kunnen profiteren van hun verblijf. Gasten verdienen IHG One Rewards-punten voor toekomstige verblijven in een IHG-hotel ter wereld, waarbij tot nu toe 6,8 miljard punten zijn toegekend aan leden die in IHG Army Hotels verblijven.
Voortdurende outreach en ondersteuning van de gemeenschap
Sinds het begin heeft IHG Army Hotels iets teruggegeven aan de militaire gemeenschap door middel van donaties van tijd en middelen via een groot aantal impactvolle initiatieven. De groep draagt jaarlijks meer dan $ 300.000 bij aan sponsoring en gemeenschapsinspanningen - zoals het US Army Morale, Welfare and Recreation (MWR) -programma - ze zamelen ook geld in voor liefdadigheidspartners, waaronder de Tunnel to Towers Foundation (een non-profitorganisatie die het offer van eerstehulpverleners tijdens de aanslagen van 9/11 eert) en het Fisher House Network (dat troost en ondersteuning biedt aan militaire families).
IHG Army Hotels verwelkomt en stimuleert bovendien de volgende generatie militaire horecaleiders via de Teen Academy, een zomerstageprogramma waarin de kinderen van de hotelmedewerkers praktische training krijgen en praktische werkervaring opdoen.
Wat is het volgende?
IHG Army Hotels zet zich in voor groei en modernisering en richt zich op nieuwe vastgoedontwikkelingen, verbouwingen en renovaties om te voldoen aan de eisen van de hedendaagse gastvrijheid. Deze omvatten een onlangs voltooide opschaling van het Holiday Inn Express Magnolia House & Cypress Inn - dat bij de opening in 2010 het eerste IHG Army Hotels-eigendom werd - op Fort Johnson in Louisiana (voorheen Fort Polk) en de overgang van een historisch hotel binnen de prestigieuze White Sands Missile Range in New Mexico naar het merk Historia Collection (een groep historische gebouwen op post die zijn omgebouwd tot hotels en gekozen vanwege hun betekenis voor het leger, post of natie).
Hotel Indigo debuteert in de schilderachtige hooglanden van Bandung in Indonesië
Verken het rijke Sundanese erfgoed, de adembenemende vergezichten en de natuur in de betoverende wijk Dago Pakar. Hotel Indigo, onderdeel van de luxe- en lifestylecollectie van IHG Hotels & Resorts, heeft Hotel Indigo Bandung Dago Pakar geopend, het tweede hotel in Indonesië.
Elk Hotel Indigo is net zo uniek als zijn locatie, met levendige inspiratie en energie uit de lokale cultuur, met als doel gasten onder te dompelen in authentieke ervaringen en echte banden te smeden met de buurten. Met dit ethos als kern brengt Hotel Indigo Bandung Dago Pakar de essentie van de bestemming tot leven door middel van zijn unieke bezienswaardigheden, geluiden en smaken.
"Hotel Indigo Bandung Dago Pakar is een eerbetoon aan het rijke tapijt van de Sundanese cultuur en de natuurlijke pracht van Bandung. We zijn verheugd om de deuren te openen naar een retraite waar elk detail de levendige geest en natuurlijke schoonheid van deze geliefde buurt weerspiegelt. Van ons zorgvuldig samengestelde ontwerp tot onze lokaal geïnspireerde eetervaringen, elk detail vertelt een verhaal over het erfgoed en de charme van Dago Pakar", aldus Pascal Caubo, Cluster General Manager, Hotel Indigo Bandung Dago Pakar en InterContinental Bandung Dago Pakar.
Het hotel ligt op 700 meter boven de zeespiegel en biedt een rustige ontsnapping te midden van het weelderige groen en de ochtendnevels van Bandung. Geïnspireerd door het lokale Sundanese woord "Dagoan" of "wachten", weerspiegelt het hotel de gastvrijheid die gasten kunnen verwachten als ze de wijk Dago Pakar verkennen.
Het ontwerp van het hotel integreert traditionele Sundanese motieven en natuurelementen, zoals watervallen, klassieke Bandung-batiks en folklore geïnspireerd op de nabijgelegen berg Tangkuban Perahu. De 277 kamers en suites combineren lokale charme met hedendaags comfort, en de lobby, ingekapseld in kamerhoge ramen, biedt het schilderachtige uitzicht op de omliggende vergezichten.
In Hotel Indigo Bandung Dago Pakar kunt u genieten van een verscheidenheid aan eetgelegenheden die lokale smaken en internationale gerechten vieren, waaronder:
Joempa, het hoofdrestaurant van het hotel, brengt de essentie van de wijk Dago Pakar tot leven met zijn menu met hartige en pittige gerechten uit West-Java. Gasten kunnen genieten van cuanki, een Sundanese eiwitrijke bouillon, en batagor, gefrituurde tenggiri-visknoedels geserveerd met pindasaus. Het restaurant legt de nadruk op seizoensgebonden ingrediënten die rechtstreeks afkomstig zijn van lokale boerderijen en kruidentuinen, en biedt gerechten die zowel visueel verbluffend als heerlijk zijn, met moderne kooktechnieken en opties om te delen in familiestijl.
Dagoan Lounge biedt een uitnodigende ruimte om te genieten van hapjes en drankjes, waarbij de levendige geest van de lokale gemeenschap wordt vastgelegd. De lounge weerspiegelt een warme gastvrijheid die gasten uitnodigt om te blijven hangen en contact te maken. Het ontwerp en concept van Dagoan Lounge bevatten op de buurt geïnspireerde elementen zoals levendige graffiti, kleurrijke muurschilderingen, traditionele gerobak-kraampjes en batikkeramiek, waarbij rustieke charme wordt gecombineerd met een art-deco-flair. Met zijn speelse inrichting en gezellige zitplaatsen biedt de lounge een perfecte plek om te ontspannen en het weidse uitzicht op de omliggende heuvels te bewonderen, waardoor de essentie van de buurt naar binnen wordt gehaald.
Karbon, het restaurant en de bar op het dak, wordt later dit jaar geopend. Ervaar een Aziatisch grill- en rokerijconcept en drankjes geïnspireerd op het lokale erfgoed, zoals speelse wendingen op Sundanese drankjes bandrek en bajigur, en doordrenkt met lokaal geproduceerde koffie, thee en vers fruit.
Extra voorzieningen zijn onder meer het overloopzwembad op het dak van Bandung, dat een prachtig uitzicht biedt op de vergezichten van Dago Pakar, en de Kancil Club, waar kinderen kunnen spelen en zich kunnen bezighouden met traditionele Sundanese activiteiten. Later in het jaar zullen ook negen stijlvolle vergaderzalen en een ruime Grand Ballroom uitgerust met de modernste technologie beschikbaar zijn, perfect voor evenementen variërend van intieme bijeenkomsten tot grote bruiloften.
Dago Pakar, genesteld in de noordelijke uitlopers van Bandung, is een botanisch toevluchtsoord op een heuvel, omringd door theeplantages, weelderige bossen en natuurlijke watervallen. Dit gebied combineert naadloos de Sundanese cultuur met Europese invloeden, wat de bijnaam 'Parijs van Java' opleverde. Op slechts 30 minuten rijden met de hogesnelheidstrein van Jakarta kunnen gasten schilderachtige bezienswaardigheden ontdekken op slechts een steenworp afstand van het hotel - van een rondleiding door de botanische tuinen van de stad, Taman Hutan Raya Juanda, tot een avontuurlijke wandeling naar Tebing Keraton om te genieten van de zonsopgang vanaf een van de hoogste punten in Bandung. Het hotel ligt ook in de buurt van het Djuanda Forest Park, een uitgestrekt beschermd gebied en botanische tuin met meer dan 2.500 plantensoorten en bedreigde dieren in het wild. Dankzij de centrale ligging kunnen gasten de levendige lokale gemeenschap verkennen, genieten van de Indo-Nederlandse keuken zoals pisang molen (banaan gewikkeld in gebakken meel) en de levendige volkskunstscene ervaren met creatievelingen, kunstenaars, muzikanten, artiesten en schrijvers.
Met 154 geopende hotels in 25 landen is Hotel Indigo momenteel het op één na grootste merk binnen IHG's Luxury & Lifestyle-portfolio. Nieuwe hotelopeningen in 2024 onder het merk zijn onder meer Hotel Indigo Grand Cayman, Hotel Indigo Jabal Akhdar Resort & Spa, Hotel Indigo Bintan Lagoi Beach en Hotel Indigo Palau.
InterContinental Hotels & Resorts, onderdeel van IHG Hotels & Resorts' luxe- en lifestyleportfolio, kondigt de opening aan van de InterContinental San Antonio Riverwalk. Het debuut van het hotel met 390 kamers - met meer dan 18.000 sq ft aan vergaderruimte, vier nieuwe restaurants en bars en een onberispelijke conciërgeservice van Les Clefs d'Or - zet een nieuwe standaard voor luxe accommodaties in de regio.
Het 21 verdiepingen tellende hotel ligt op anderhalve kilometer van het Henry B. Gonzalez Convention Center en op een steenworp afstand van de beroemde River Walk van de stad, op loopafstand van veel van de bezienswaardigheden van de stad, waaronder The Alamo, een UNESCO-werelderfgoedlocatie, evenals The Pearl en La Villita Historic Village. Het hotel biedt gasten ook directe toegang tot een aanlegplaats voor watertaxi's, waardoor ze een alternatief vervoermiddel hebben langs de rustige waterwegen.
De InterContinental San Antonio Riverwalk belichaamt de levendige cultuur en het rijke erfgoed van San Antonio", aldus Stefan Gruvberger, General Manager. "Of u nu een local bent die op zoek is naar een gecultiveerd toevluchtsoord of een bezoeker die graag de charmes van onze stad wil ontdekken, de luxe accommodaties en voorzieningen van het hotel bieden voor elk wat wils."
Het hotel is eigendom van Trailbreak Partners in samenwerking met Scarlett Hotel Group en is uitgerust met een zwembad op het dak, 24 uur per dag dineren op de kamer, een eigen parkeerservice, een speciale huisauto, een 24-uurs ultramodern fitnesscentrum en een Club InterContinental Lounge, om maar een paar van de hoogwaardige voorzieningen te noemen.
Vergaderingen en evenementen
De 18.000 square feet aan evenementenruimte van het hotel - direct toegankelijk via de valetruimte - omvat de prachtige Pecan Ballroom van 8.200 vierkante meter vol met plafonds van 18 meter, flexibele conferentieruimtes, een intieme vergaderruimte uitgerust met de nieuwste A/V-technologie en 10 vergaderruimten die allemaal zijn voorzien van ingebouwde eet- en drinkstations en een panoramisch uitzicht op San Antonio.
Ongeëvenaard ontwerp
Ontworpen door Leo A Daly, combineert de algehele esthetiek architectuur uit het midden van de eeuw en moderne afwerkingen met subtiele knipogen naar de organische texturen en materialen van San Antonio. Pluche fluwelen meubels in verschillende kleuraccenten compenseren het neutrale kleurenpalet van het pand, en het hotel komt tot leven door de rijke afwerkingen gemaakt van messing, marmer, donker hout, cognacleer en glas. Achter de aankomstbalie bevindt zich een abstract hedendaags werk van Joan Crawford, een hommage aan haar Amerikaanse westernfilm Johnny Guitar uit 1954. De conciërgegalerij is een samengestelde showcase van lokale producten, ambachtslieden en activiteiten, die een speciaal tintje geven aan de inrichting van het hotel en gasten verbinden met de stad.
Culinaire uitmuntendheid
In samenwerking met Heartwood Hospitality beschikt het hotel over vier unieke restaurant- en barconcepten, onder leiding van Executive Chef Andres Farias, die ook toezicht zal houden op de creatieve richting voor dinerservices op de kamer en cateringactiviteiten.
Cavalier, een brasserie in Amerikaanse stijl op de begane grond die de traditie van creatieve gastronomie van San Antonio omarmt met verse ingrediënten van de boerderij
Deco Bar, een luxe lobbybar met een uitgebreid ambachtelijk cocktailmenu en deelbare borden
Rosebelly Coffee, een café voor mensen die veel onderweg zijn met lichte hapjes, huisgemaakt gebak en lokaal gebrande "What's Brewing?" koffie
High Praise, dat later wordt geopend, is een spectaculaire bar en restaurant op het dak waar zowel gasten als de lokale bevolking kunnen genieten van creatieve cocktails, verfrissende brouwsels, kleine hapjes en livemuziek in het weekend
De opening maakt deel uit van de robuuste ontwikkelingspijplijn van IHG Hotels & Resorts in Texas voor 2024, die 15 nieuwe hotels van acht merken omvat. Deze feestelijke opening versterkt ook de zeventigjarige erfenis van InterContinental Hotels & Resorts op het gebied van baanbrekende luxereizen op nieuwe en opkomende bestemmingen.
Courtyard by Marriott Sapporo debuteert in een van de populairste wintervakantiebestemmingen van Japan
Courtyard by Marriott, onderdeel van Marriott Bonvoy's portfolio van meer dan 30 buitengewone hotelmerken, kondigt de opening aan van Courtyard by Marriott Sapporo in Sapporo City, de hoofdstad van het noordelijkste eiland van Japan, Hokkaido. Het nieuwe hotel is het achtste Courtyard by Marriott-hotel dat in Japan wordt geopend en het eerste Courtyard by Marriott-hotel in Hokkaido.® Het 321 kamers tellende hotel verwelkomt baanbrekende zakenreizigers en vakantiegangers op het noordelijkste eiland Hokkaido, beroemd om zijn schilderachtige landschappen, skiën en betoverende jaarlijkse sneeuwfestival
"We zijn vol positieve verwachting als we aan deze spannende reis beginnen met de opening van Courtyard by Marriott Sapporo, het achtste Courtyard-hotel in Japan en het eerste dat debuteerde in het prachtige Hokkaido", aldus Karl Hudson, Area Vice President Japan & Guam, Marriott International. "Courtyard by Marriott hotels combineren innovatieve technologie met stijl en comfort, met open en uitnodigende openbare ruimtes. We kijken ernaar uit om Next-Gen-gasten te verwelkomen in Courtyard by Marriott Sapporo, of ze nu op zakenreis, op vakantie of beide reizen."
Het ontwerp van het nieuwe hotel weerspiegelt de rijke cultuur en geschiedenis die uniek is voor Hokkaido en weerspiegelt een thema van harmonie tussen de natuur en het stadsleven, met 321 kamers en suites die allemaal smaakvol zijn ontworpen om zo goed mogelijk aan de behoeften van elke gast te voldoen met natuurlijke texturen en accenten, voor een comfortabel verblijf. Alle kamers zijn ingericht met Serta-bedden™ voor uitzonderlijk comfort en gratis Wi-Fi. De kamers bevinden zich op de bovenste verdiepingen en bieden ook uitzicht op het steeds veranderende landschap van de omgeving.
De eetgelegenheden in het hotel zijn voorzien van de meest verse lokale ingrediënten en tonen de culinaire tradities van Noord-Japan en internationale keukens. THE LOUNGE bevindt zich naast de receptie op de begane grond en is een serene ruimte om te ontspannen en te genieten van lichte hapjes en drankjes. Restaurant Substance is de hele dag geopend en beschikt over een halfopen keuken met live cooking en een buffet met een scala aan lokale en internationale menu's.
Om gasten vooruit te helpen en hen te helpen hun passies na te jagen terwijl ze onderweg zijn, biedt het hotel een volledig uitgerust 24-uurs fitnesscentrum met de nieuwste Technogym-apparaten™ voor een complete training. De exclusieve Japanse spa beschikt ook over een modern bad in Japanse stijl dat gasten verwelkomt om te genieten van zalige ontspanning voor lichaam en geest aan het einde van een drukke dag werken, sightseeing of skiën.
"Het verbinden van reizigers door middel van comfortabele en innovatieve ruimtes, intuïtieve service en een toewijding aan persoonlijke voldoening vormt de basis van wat we aanbieden bij Courtyard by Marriott Sapporo en onze toewijding aan uitzonderlijke Japanse gastvrijheid belooft onvergetelijke ervaringen voor onze gasten te creëren", aldus Masaru Yamaguchi, General Manager, Courtyard by Marriott Sapporo. "Dit is de perfecte keuze voor baanbrekende reizigers uit heel Japan en de wereld om de charme en opwinding van Sapporo en de levendige geest van het betoverende Hokkaido te ontdekken."
Sapporo is een van de belangrijkste reisbestemmingen van Japan, bekend om zijn met sneeuw bedekte bergen, miso ramen, Sapporo-bier en het jaarlijkse Sapporo Snow Festival. Courtyard by Marriott Sapporo ligt tegenover Nakajima Park, de thuisbasis van een meer met karpers en watervogels, en biedt een prachtig seizoenslandschap. Het hotel biedt gemakkelijke toegang tot de restaurants en uitgaansgelegenheden van Susukino, de Nijo-markt en het Odori-park
Het hotel ligt in het prachtige Nakajima Park-gebied van de stad, op slechts drie minuten lopen van het metrostation Nakajima Koen op de gemeentelijke metrolijn van Sapporo, die aansluit op het JR Sapporo-station - een belangrijk vervoersknooppunt in de prefectuur Hokkaido en het belangrijkste toegangspunt van de stad vanaf de luchthaven New Chitose. Vanaf het JR Sapporo-station brengt de JR Hokkaido Airport Express reizigers in 37 minuten naar de luchthaven. Courtyard by Marriott Sapporo ligt op 50 kilometer, of ongeveer een uur rijden, van de luchthaven, die Sapporo gemakkelijk verbindt met directe vluchten vanuit andere grote steden in Japan en de rest van de wereld.
Caveman-grilling, al van gehoord? In plaats van je voedsel te bakken op een standaard barbecue leg je bij caveman-grilling je vis, groenten of vlees rechtstreeks in een open vuur. Deze grillstijl is heel eenvoudig en brengt een unieke, rokerige smaak en textuur op je bord. Met de open flame vuurkorven van Barbecook grill je de hele zomer en winter lang. Let’s get grilling!
No-nonsense Nestor
Met het 360°-design van de Nestor wordt grillen een echte groepsactiviteit, want je kan zonder problemen met je vrienden of familie rond deze houtbarbecue staan en samen eten bakken. Het model is voorzien van een ruim grilloppervlak rond het vuur met een opstaande rand. Daardoor belanden er geen vetdruppels op je terras en tuimelt er geen enkele hap van de grill. In cortenstaal of in gegalvaniseerd zwart staal? Je Nestor is niet alleen superhandig, maar ziet er ook gewoon goed uit in je tuin.
Butternutsoep op de Nestor
Wie denkt dat caveman-grilling enkel goed is om een sappig stuk vlees te bereiden, heeft het helemaal mis. Met deze grillmethode kan je ook heerlijk groenten poffen die een heerlijke smaak krijgen door het rechtstreekse contact met het vuur. Zin om het zelf eens uit te proberen? Deze butternutsoep is een knaller, het hele jaar door.
Steek je Nestor of Jules aan met enkele houtwollen of aanmaakblokjes. Begin met kleine stukjes hout. Wanneer je een mooie vlam krijgt, kan je grotere stukken hout toevoegen. Plaats de butternut tussen het hout en laat zwart worden. Draai de groente af en toe. Prik in de hals van de butternut om te zien wanneer die gaar is en van het vuur kan. Snij de gare butternut in twee en lepel het vruchtvlees uit. Snij je ui en rode paprika in stukjes en grill deze.
Plaats je sudderpot in de sudderpothouder op het vuur. Smelt een klontje boter in de sudderpot en voeg verse rozemarijn toe. Voeg aan de boter de gegrilde ui, paprika en het vruchtvlees van de butternut toe. Laat aanstoven. Giet 1,5 l water in de sudderpot en voeg de kippenbouillon toe. Kruid naar smaak met peper, zout, paprika en kaneel. Laat 15 minuten koken. Mix de soep en serveer met zuurdesembrood.
Jolly Jules
Wist je dat caveman grilling ook perfect kan op verschillende vuurkorven? De Jules-vuurkorf van Barbecook bijvoorbeeld is een echte aanwinst voor je tuin(feestjes), klein of groot. Maak je geen zorgen over te veel rook die in je kleren kruipt. De geperforeerde bodem zorgt namelijk voor een betere luchtcirculatie en dus meteen ook voor minder rook. Van al dat praten honger gekregen? Dan plaats je de Dynamic Centre-stand met een verhoogd rooster op je vuurkorf. Op die rooster kan je grillen boven op je vuurkorf, wanneer je maar wil. Naast het rooster kan je bijvoorbeeld ook het schroeirooster of de sudderpot van Barbecook gebruiken. Die Dynamic Centre-accessoires passen niet alleen op je Jules-vuurkorf, maar tillen ook je kookervaring met de Nestor-grill tot een hoger niveau.
Trusty twins: Jack 60 & Modern 60
Helemaal weg van het idee van grillen boven de vuurschaal? De Jack 60 en de Modern 60 zijn twee lage, gezellige vuurschalen die je in no-time omtovert tot een grilldroom. Plaats bijvoorbeeld een Plancha of grillrooster van Barbecook op je vuurkorf voor een sfeervol avondmaal of een heerlijk tussendoortje. Door de halfronde vorm van de plancha en het rooster kan je bakken en tegelijk ook hout aanvullen wanneer nodig. Maak je graag indruk op een grotere groep gasten? Ook dan kan je vertrouwen op een vuurschaal. De Jack 75 en Modern 75 zijn groter van formaat en kan je opnieuw combineren met een plancha of grillrooster voor een heerlijk gezellige bereiding. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!