Courtyard by Marriott Sapporo debuteert in een van de populairste wintervakantiebestemmingen van Japan
Courtyard by Marriott, onderdeel van Marriott Bonvoy's portfolio van meer dan 30 buitengewone hotelmerken, kondigt de opening aan van Courtyard by Marriott Sapporo in Sapporo City, de hoofdstad van het noordelijkste eiland van Japan, Hokkaido. Het nieuwe hotel is het achtste Courtyard by Marriott-hotel dat in Japan wordt geopend en het eerste Courtyard by Marriott-hotel in Hokkaido.® Het 321 kamers tellende hotel verwelkomt baanbrekende zakenreizigers en vakantiegangers op het noordelijkste eiland Hokkaido, beroemd om zijn schilderachtige landschappen, skiën en betoverende jaarlijkse sneeuwfestival
"We zijn vol positieve verwachting als we aan deze spannende reis beginnen met de opening van Courtyard by Marriott Sapporo, het achtste Courtyard-hotel in Japan en het eerste dat debuteerde in het prachtige Hokkaido", aldus Karl Hudson, Area Vice President Japan & Guam, Marriott International. "Courtyard by Marriott hotels combineren innovatieve technologie met stijl en comfort, met open en uitnodigende openbare ruimtes. We kijken ernaar uit om Next-Gen-gasten te verwelkomen in Courtyard by Marriott Sapporo, of ze nu op zakenreis, op vakantie of beide reizen."
Het ontwerp van het nieuwe hotel weerspiegelt de rijke cultuur en geschiedenis die uniek is voor Hokkaido en weerspiegelt een thema van harmonie tussen de natuur en het stadsleven, met 321 kamers en suites die allemaal smaakvol zijn ontworpen om zo goed mogelijk aan de behoeften van elke gast te voldoen met natuurlijke texturen en accenten, voor een comfortabel verblijf. Alle kamers zijn ingericht met Serta-bedden™ voor uitzonderlijk comfort en gratis Wi-Fi. De kamers bevinden zich op de bovenste verdiepingen en bieden ook uitzicht op het steeds veranderende landschap van de omgeving.
De eetgelegenheden in het hotel zijn voorzien van de meest verse lokale ingrediënten en tonen de culinaire tradities van Noord-Japan en internationale keukens. THE LOUNGE bevindt zich naast de receptie op de begane grond en is een serene ruimte om te ontspannen en te genieten van lichte hapjes en drankjes. Restaurant Substance is de hele dag geopend en beschikt over een halfopen keuken met live cooking en een buffet met een scala aan lokale en internationale menu's.
Om gasten vooruit te helpen en hen te helpen hun passies na te jagen terwijl ze onderweg zijn, biedt het hotel een volledig uitgerust 24-uurs fitnesscentrum met de nieuwste Technogym-apparaten™ voor een complete training. De exclusieve Japanse spa beschikt ook over een modern bad in Japanse stijl dat gasten verwelkomt om te genieten van zalige ontspanning voor lichaam en geest aan het einde van een drukke dag werken, sightseeing of skiën.
"Het verbinden van reizigers door middel van comfortabele en innovatieve ruimtes, intuïtieve service en een toewijding aan persoonlijke voldoening vormt de basis van wat we aanbieden bij Courtyard by Marriott Sapporo en onze toewijding aan uitzonderlijke Japanse gastvrijheid belooft onvergetelijke ervaringen voor onze gasten te creëren", aldus Masaru Yamaguchi, General Manager, Courtyard by Marriott Sapporo. "Dit is de perfecte keuze voor baanbrekende reizigers uit heel Japan en de wereld om de charme en opwinding van Sapporo en de levendige geest van het betoverende Hokkaido te ontdekken."
Sapporo is een van de belangrijkste reisbestemmingen van Japan, bekend om zijn met sneeuw bedekte bergen, miso ramen, Sapporo-bier en het jaarlijkse Sapporo Snow Festival. Courtyard by Marriott Sapporo ligt tegenover Nakajima Park, de thuisbasis van een meer met karpers en watervogels, en biedt een prachtig seizoenslandschap. Het hotel biedt gemakkelijke toegang tot de restaurants en uitgaansgelegenheden van Susukino, de Nijo-markt en het Odori-park
Het hotel ligt in het prachtige Nakajima Park-gebied van de stad, op slechts drie minuten lopen van het metrostation Nakajima Koen op de gemeentelijke metrolijn van Sapporo, die aansluit op het JR Sapporo-station - een belangrijk vervoersknooppunt in de prefectuur Hokkaido en het belangrijkste toegangspunt van de stad vanaf de luchthaven New Chitose. Vanaf het JR Sapporo-station brengt de JR Hokkaido Airport Express reizigers in 37 minuten naar de luchthaven. Courtyard by Marriott Sapporo ligt op 50 kilometer, of ongeveer een uur rijden, van de luchthaven, die Sapporo gemakkelijk verbindt met directe vluchten vanuit andere grote steden in Japan en de rest van de wereld.
Caveman-grilling, al van gehoord? In plaats van je voedsel te bakken op een standaard barbecue leg je bij caveman-grilling je vis, groenten of vlees rechtstreeks in een open vuur. Deze grillstijl is heel eenvoudig en brengt een unieke, rokerige smaak en textuur op je bord. Met de open flame vuurkorven van Barbecook grill je de hele zomer en winter lang. Let’s get grilling!
No-nonsense Nestor
Met het 360°-design van de Nestor wordt grillen een echte groepsactiviteit, want je kan zonder problemen met je vrienden of familie rond deze houtbarbecue staan en samen eten bakken. Het model is voorzien van een ruim grilloppervlak rond het vuur met een opstaande rand. Daardoor belanden er geen vetdruppels op je terras en tuimelt er geen enkele hap van de grill. In cortenstaal of in gegalvaniseerd zwart staal? Je Nestor is niet alleen superhandig, maar ziet er ook gewoon goed uit in je tuin.
Butternutsoep op de Nestor
Wie denkt dat caveman-grilling enkel goed is om een sappig stuk vlees te bereiden, heeft het helemaal mis. Met deze grillmethode kan je ook heerlijk groenten poffen die een heerlijke smaak krijgen door het rechtstreekse contact met het vuur. Zin om het zelf eens uit te proberen? Deze butternutsoep is een knaller, het hele jaar door.
Steek je Nestor of Jules aan met enkele houtwollen of aanmaakblokjes. Begin met kleine stukjes hout. Wanneer je een mooie vlam krijgt, kan je grotere stukken hout toevoegen. Plaats de butternut tussen het hout en laat zwart worden. Draai de groente af en toe. Prik in de hals van de butternut om te zien wanneer die gaar is en van het vuur kan. Snij de gare butternut in twee en lepel het vruchtvlees uit. Snij je ui en rode paprika in stukjes en grill deze.
Plaats je sudderpot in de sudderpothouder op het vuur. Smelt een klontje boter in de sudderpot en voeg verse rozemarijn toe. Voeg aan de boter de gegrilde ui, paprika en het vruchtvlees van de butternut toe. Laat aanstoven. Giet 1,5 l water in de sudderpot en voeg de kippenbouillon toe. Kruid naar smaak met peper, zout, paprika en kaneel. Laat 15 minuten koken. Mix de soep en serveer met zuurdesembrood.
Jolly Jules
Wist je dat caveman grilling ook perfect kan op verschillende vuurkorven? De Jules-vuurkorf van Barbecook bijvoorbeeld is een echte aanwinst voor je tuin(feestjes), klein of groot. Maak je geen zorgen over te veel rook die in je kleren kruipt. De geperforeerde bodem zorgt namelijk voor een betere luchtcirculatie en dus meteen ook voor minder rook. Van al dat praten honger gekregen? Dan plaats je de Dynamic Centre-stand met een verhoogd rooster op je vuurkorf. Op die rooster kan je grillen boven op je vuurkorf, wanneer je maar wil. Naast het rooster kan je bijvoorbeeld ook het schroeirooster of de sudderpot van Barbecook gebruiken. Die Dynamic Centre-accessoires passen niet alleen op je Jules-vuurkorf, maar tillen ook je kookervaring met de Nestor-grill tot een hoger niveau.
Trusty twins: Jack 60 & Modern 60
Helemaal weg van het idee van grillen boven de vuurschaal? De Jack 60 en de Modern 60 zijn twee lage, gezellige vuurschalen die je in no-time omtovert tot een grilldroom. Plaats bijvoorbeeld een Plancha of grillrooster van Barbecook op je vuurkorf voor een sfeervol avondmaal of een heerlijk tussendoortje. Door de halfronde vorm van de plancha en het rooster kan je bakken en tegelijk ook hout aanvullen wanneer nodig. Maak je graag indruk op een grotere groep gasten? Ook dan kan je vertrouwen op een vuurschaal. De Jack 75 en Modern 75 zijn groter van formaat en kan je opnieuw combineren met een plancha of grillrooster voor een heerlijk gezellige bereiding. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
MSC Cruises reduceert de uitstoot van de hele vloot tot 15 procent met de nieuwe routeplanning optimalisatietool
MSC Cruises zal de uitstoot van zijn scheepsvloot in 2026 tot 15 procent zien dalen dankzij de introductie van een nieuwe optimalisatietool voor routeplanning, OptiCruise genaamd. De cruisemaatschappij heeft samen met OPTIMeasy, een onderzoeksbureau dat verbonden is aan de Universiteit van Genua, een nieuw wiskundig model ontwikkeld dat uitgebreid de talrijke factoren heeft onderzocht die van invloed zijn op de planning van elk van de routes van MSC Cruises om het optimale niveau van efficiëntie voor een afvaart te bereiken met behoud of verbetering van de tevredenheid van de gasten.
Reisplanning binnen de wereldwijde cruise-industrie is traditioneel sterk gericht op de aantrekkelijkheid van scheepsbestemmingen voor potentiële vakantiegangers. OptiCruise breidt het toepassingsgebied aanzienlijk uit en omvat nu ook tal van andere aspecten die de efficiëntie van een reisroute beïnvloeden, zoals de volgorde van de havenaanlopen, vertrek- en aankomsttijden in havens, de snelheid van een schip, de aantrekkelijkheid van bestemmingen voor vakantiegangers, excursies aan wal en operationele kosten zoals brandstof, havengelden en voedselvoorraden.
De algoritmes van de tool gebruiken alle informatie om geoptimaliseerde routes te identificeren die aantrekkelijk blijven voor gasten en tegelijkertijd energie-efficiënt zijn. De routeplanning van cruiseschepen vindt normaal gesproken twee jaar voor de afvaart plaats en de voordelen van OptiCruise zullen in 2026 duidelijk worden, wanneer de vloot van MSC Cruises uit 24 schepen zal bestaan. MSC Bellissima werd gekozen om de prototypetechnologie te evalueren gedurende een periode van 12 maanden terwijl het schip tussen 17 havens in de Middellandse Zee voer.
De strategie van MSC Cruises om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2050 tot nul te herleiden, is gericht op drie belangrijke gebieden: scheeps- en motortechnologie, operationele efficiëntie en hernieuwbare brandstoffen. OptiCruise valt onder de focus op operationele efficiëntie, waarbij de cruisemaatschappij meer gebruik maakt van digitalisering om het energieverbruik efficiënter te maken.
Michele Francioni, Chief Energy Transition Officer van MSC Cruises: "We hebben deze nieuwe technologie geïdentificeerd en ontwikkeld om het besluitvormingsproces van de reisplanning te optimaliseren met als doel de uitstoot van onze vloot verder te verminderen vanaf 2026.
"Het OPTIMeasy team berekent dat de gemiddelde brandstofbesparing en uitstootvermindering door het gebruik van OptiCruise tussen de 10-15 procent ligt, wat een belangrijke stap voorwaarts is in onze ambitie om onze doelstelling van netto nul broeikasgasuitstoot in 2050 voor onze maritieme activiteiten te bereiken."
OptiCruise is ontwikkeld als onderdeel van het door de Europese Unie gefinancierde Project CHEK, dat is opgezet om verschillende mogelijkheden voor koolstofarme scheepvaart te onderzoeken en te testen, waaronder energietechnologieën en innovatieve scheepsontwerpen.
Het wiskundige model werd geaccepteerd voor ontwikkeling door Project CHEK omdat het werd erkend als een factor die de uitstoot aanzienlijk zou kunnen verminderen, niet alleen voor MSC Cruises maar voor de hele cruise-industrie.
Het CHEK-project maakt deel uit van het Horizon-programma voor onderzoek en innovatie van de EU en wordt geleid door de Universiteit van Vaasa in Finland. Het consortium omvat naast MSC Cruises onder andere de World Maritime University, Wärtsilä, Cargill en Lloyds Register.
Verbeterde vermogens/gewichtsverhouding tot 1:15 pk/kg dankzij gewichtsvermindering en krachtige motor - Sneller op het circuit, leuker en minder vermoeiend voor rijders van alle niveaus.
Met de Panigale V4 verlegt Ducati opnieuw de grenzen van supersportmotoren voor de weg. De nieuwe Panigale V4, vanaf september verkrijgbaar, is ontstaan uit de grondige evolutie van de motorfiets die twee jaar op rij het Superbike Wereldkampioenschap won en heeft een complete verandering ondergaan op het gebied van design, technische basis en ergonomie. Een ontwikkeling die optimaal profiteert van de evolutie van banden, aerodynamica en elektronica, mee dankzij de ervaring van Ducati Corse.
“Ducati's missie is om het leven van mensen te verrijken door middel van technologisch geavanceerde motorfietsen met een sensuele schoonheid”, verklaarde Claudio Domenicali bij de presentatie van de motor tijdens de Ducati World Première. De nieuwe Panigale V4 is dan ook een motorfiets die elke rijder de sensatie van een professionele rijder laat ervaren dankzij ongekende elektronische oplossingen en technologieën, grotendeels afgeleid van de MotoGP. Hij weegt slechts 187 kg en wint 0,5 pk ondanks de strengere Euro5+-homologatie.
Geïntegreerd aerodynamisch design
Ducati is overgestapt op een methode van aerodynamisch geïntegreerd design. De nieuwe kuip vermindert de aerodynamische weerstand met 4% en beschermt de rijder effectiever in een rechte lijn, door hem in een soort ‘luchtbel’ te houden. De zeer efficiënte vleugels met dubbel profiel zijn perfect geïntegreerd in de vormen van de voorkant, waardoor de bijdrage op het gebied van downforce ongewijzigd blijft ten opzichte van het vorige model. Door de voorrand van de kuip naar achteren te verplaatsen ten opzichte van het voorwiel, wordt de motor wendbaarder bij het veranderen van richting op snelheid, terwijl de verbetering van de vorm van het spatbord en de overbrenging voor de radiatoren de effectiviteit van het koelsysteem vergroot.
Voor het ontwerp van de nieuwe Panigale V4 liet het Centro Stile Ducati zich inspireren door de legendarische Ducati 916. Het doel van de ontwerpers was om inspiratie op te doen bij de iconische motorfiets van het bedrijf Borgo Panigale en de ergonomische en aerodynamische oplossingen van de Desmosedici GP te integreren, die nodig zijn om te voldoen aan de huidige rijstijl op het circuit.
Ergonomie
De zitpositie van de nieuwe Panigale V4 is ontwikkeld met twee doelen: een maximale integratie van de rijder in de aerodynamica van de motorfiets én een betere controle over het voertuig in de belangrijkste fasen van het rijden op het circuit. De rijder kan gemakkelijker zijn knieën vastzetten om vertraging tegen te gaan en kan gemakkelijker leunen als de motor eenmaal in de bocht zit, waardoor de armen minder worden belast en de rijder minder snel vermoeid raakt.
Motorblok gebaseerd op de racerij
De Panigale V4, krachtiger en lichter dan het vorige model, is gemaakt om liefhebbers ongeëvenaarde sensaties te geven. Zijn motor, de Desmosedici Stradale, is strikt afgeleid van die van de Ducati MotoGP-motorfiets, waarmee hij tal van technische oplossingen deelt. Het is een 90° V4 met desmodromische kleppen, contra roterende as en Twin Pulse timing, wat de Panigale V4 een geluid geeft dat lijkt op dat van de Desmosedici GP.
Op de Desmosedici Stradale van de nieuwe Panigale V4 is het distributieschema herzien, met nokken met een ander profiel en een hogere liftwaarde. De dynamo en oliepomp zijn dezelfde als die op de Panigale V4 R, terwijl de trommel van de versnellingsbak dezelfde is als die op de Superleggera V4. De variabele lengte van de luchtinlaat heeft een grotere uitslag. Het Desmosedici Stradale motorblok, gehomologeerd volgens Euro5+, levert 216 pk bij 13.500 tpm en een maximumkoppel van 120,9 Nm bij 11.250 tpm. Waarden die toenemen in circuitconfiguratie: met de Ducati Performance race-uitlaat van Akrapovič stijgt het maximumvermogen naar 228 pk.
Chassis afgeleid van de MotoGP
De Panigale V4 is altijd de supersportmotor geweest die het dichtst in de buurt kwam van een MotoGP. In 2022 noteerde Francesco Bagnaia een beste tijd van 1.35,8 tijdens de Lenovo Race of Champions, een door de FMI goedgekeurde wedstrijd, op het asfalt van Misano. Om de Panigale V4 nog competitiever te maken, vroeg Ducati Corse om nieuwe stijfheidsdoelstellingen voor het frame en de achterbrug om het volledige potentieel te kunnen benutten van de nieuwe slickbanden die in Superbike worden gebruikt.
Voor dit doel is het voorframe aangepast en is er een nieuwe dubbelzijdige swingarm ontwikkeld: lichtgewicht en innovatief. De nieuwe achterbrug vermindert de laterale stijfheid en het gewicht dankzij de twee grote uitsparingen, waardoor de tractie bij het uitkomen van bochten en het gevoel van de rijder tijdens het accelereren worden verbeterd. De nieuwe Ducati Panigale V4 is de eerste motorfiets ter wereld die is uitgerust met Brembo HypureTM -remklauwen (lichter en betere prestaties). Een andere belangrijke wereldpremière is het Race eCBS-systeem, ontwikkeld door Bosch in samenwerking met Ducati.
Ducati Vehicle Observer
De Ducati Vehicle Observer simuleert de input van meer dan 70 sensoren en verfijnt zo de elektronische besturingsstrategieën, die een ongekende effectiviteit kunnen bereiken in serieproductie. De 2025 Panigale V4 is uitgerust met een compleet pakket elektronische bedieningselementen: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control en Ducati Quick Shift 2.0.
MotoGP dashboard
Het dashboard is volledig nieuw. De afmeting van 6,9” met een beeldverhouding van 8:3 biedt maximale leesbaarheid zonder het zicht door de voorruit te belemmeren. Het veiligheidsglas maakt gebruik van Optical Bonding-technologie voor optimale leesbaarheid op een zwarte achtergrond, zelfs overdag. De Info Mode Track kan chronologische prestaties in real-time weergeven. Het dashboard maakt gebruik van het GPS-systeem om rondetijden weer te geven en kan drie tussentijden verwerken.
• Deze nieuwe speelfilm, geregisseerd door Joseph Kosinski, met Brad Pitt in de hoofdrol, is gecoproduceerd door Jerry Bruckheimer Films en de productiemaatschappijen van Brad Pitt en Lewis Hamilton: respectievelijk Plan B Entertainment en Dawn Apollo Films. • Het logo van MSC Cruises verschijnt in de film, met name op de uitrusting van het team en op het circuit.
MSC Cruises kondigt de samenwerking aan met Apple Original Films en Warner Bros. in de langverwachte Formule 1® speelfilm, een samenwerking tussen producent Jerry Bruckheimer en regisseur Joseph Kosinski. F1” is gepland voor wereldwijde release op het grote scherm en in IMAX door Warner Bros. theaters vanaf 25 juni 2025 en 27 juni 2025 in Noord-Amerika. Het MSC Cruises logo zal in de film verschijnen, onder andere op de fictieve APXGP teamauto en teamuitrusting, maar ook op het circuit tijdens de races die in het verhaal voorkomen.
In deze langverwachte Formule 1®-film speelt Brad Pitt de hoofdrol van een voormalig coureur die besluit terug te keren in de Formule 1® met het fictieve APXGP-team, als mentor van de jonge nieuweling Damson Idris. De film is opgenomen tijdens echte TM Grand Prix-weekenden, waarin het team het opneemt tegen de huidige legendes van de sport. De prestigieuze cast bestaat uit Academy Award-genomineerde Kerry Condon, Oscarwinnaar Javier Bardem, Emmy Award-winnaar en Golden Globe-genomineerde Tobias Menzies, Sarah Niles, Kim Bodnia en Samson Kayo.
MSC Cruises is een wereldwijde partner van Formule 1®, met een meerjarige overeenkomst die loopt tot het einde van het FIA F1® Wereldkampioenschap in 2026. Dit partnerschap brengt twee wereldleiders op hun respectievelijke gebieden samen om verandering te stimuleren door hun gedeelde passie voor uitmuntendheid, duurzaamheid en wereldwijd entertainment
Onlangs kondigde AQUALEX de nieuwe Nova-waterfles aan. De stijlvolle fles met een geribbeld ontwerp en innovatieve dop houdt tot wel vier uur lang de bruis in je drankje. Nu maakt het merk ook het nieuwste product uit z’n collectie bekend: de Pearl-reinigingsparels.
Parelschoon
Met de parels maak je je elegante Nova-fles en andere flessen tot in de kleinste hoekjes proper. Vul je fles met een bodempje warm water, giet er de reinigingsparels in en maak zachte, draaiende bewegingen. De parels wrijven tegen de wanden en verwijderen zo alle aanslag. De handige verpakking in druppelvorm is niet alleen nuttig om de parels in op te bergen, maar ook om ze op te vangen, te reinigen en te laten afdruipen. Met de parels blijft je fles glanzend schoon, hoe vaak je ze ook gebruikt.
De nieuwe Nova
De stijlvolle Nova-flessen met een geribbeld ontwerp zijn de ultieme accessoire voor op je tafel, en stralen in de kleuren Rosé Gold, French Gold, Dark Green, Dark Black en Blue. De waterflessen tillen je drinkervaring naar een heel ander niveau. Het is dan ook geen verrassing dat je het elegante design ook op tafel in een restaurant tegenkomt, zoals bij Bistronoom. Voeg jij ook een exclusieve touch toe aan je diner? Je vindt de Nova-fles en de Pearl-reinigingsparels op de website van AQUALEX.
Het Belgische AQUALEX geeft een nieuwe en vooral erg unieke visie op drinkwater. De innovatieve drinkwatersystemen en designkranen van het merk serveren heerlijk gefilterd kraanwater, gekoeld, bruisend of heet, steeds met een designwaardige noot. De wateroplossingen van AQUALEX zijn geliefd omwille van hun gebruiksgemak en hoogwaardige vormgeving. Als specialist in alles omtrent kraanwater is duurzaamheid een belangrijke pijler binnenin de merkidentiteit van het merk. Het doel? Minder plastieken flessen, meer drinkwater via een kwalitatieve designkraan in eigen huis. www.aqualex.com
De Resto's du Cœur roepen nationaal op tot donaties voor de aankoop van schoolmateriaal
De Federatie van de Resto du Cœur van België stelt vast dat gratis onderwijs niet alle kosten dekt en dat er nog veel ongelijkheden zijn. Resto’s du Cœur, één van de pijlers van de voedselhulp in het hele land, doet een nationale oproep tot donaties voor de aankoop van schoolbenodigdheden voor kinderen van de kansarme gezinnen. De Terug Naar School-actie van de Resto’s du Cœur heeft tot doel kits met schoolgerief te schenken aan kansarme gezinnen om hen te verlossen van de kosten die niet gedekt worden door het gratis onderwijs en om hun kinderen in staat te stellen het schooljaar in eerlijkere omstandigheden te beginnen. De Belgische Resto’s du Cœur hopen dankzij de ontvangen donaties schoolkits te kunnen uitdelen aan meer dan 3.000 kinderen.
De Federatie van de Resto du Cœur van België roept opnieuw op tot solidariteit. Al 4 jaar lang koopt de Federatie schoolmateriaal voor de kinderen van de begunstigde gezinnen en nodigt ze iedereen uit om een donatie te doen zodat ze het schooljaar met meer slaagkans kunnen beginnen. In 2023 heeft de Terug Naar School-actie het mogelijk gemaakt om 3.208 schoolkits te schenken aan de kinderen van de begunstigden van de Resto’s du Cœur.
Gratis onderwijs: nuttige maar onvolledige steun in de strijd tegen ongelijkheid
De Belgische Grondwet voorziet gratis toegang tot verplicht onderwijs, een lovenswaardig principe dat zich echter niet altijd vertaalt in de dagelijkse realiteit voor kansarme gezinnen. Zij moeten immers regelmatig geld uitgeven om schoolkosten te dekken die niet zijn inbegrepen, zoals fotokopieën, het lenen/kopen van boeken en culturele en sportieve activiteiten. In Vlaanderen geldt gratis onderwijs tot en met de basisschool. In Wallonië en Brussel is dit recht beperkt van de kleuterschool tot het derde leerjaar van de basisschool. In deze gevallen voorzien de scholen het materiaal dat nodig wordt geacht voor het leren in de klas.
In veel Belgische scholen mogen leerlingen dat schoolmateriaal niet mee naar huis nemen, waardoor het moeilijk wordt om huiswerk te maken. Dit is een extra beperking voor kinderen die geen gratis schoolbenodigdheden krijgen. Voor deze kinderen moeten hun ouders de volledige kosten dragen van de start van het nieuwe schooljaar. Die kosten zijn vaak erg hoog.
Frank Duval, voorzitter van de Federatie van de Resto du Cœur van België, verklaart: ‘De kosten voor het kopen van boeken kunnen oplopen tot €240 voor een kind in het derde middelbaar. Voor gezinnen met meerdere kinderen worden deze kosten onbetaalbaar. Als deze uitgaven al aanzienlijk zijn voor een gezin uit de middenklasse, zorgen ze voor een nog grotere druk op kansarme gezinnen. Dat leidt dan tot een tekort aan voedsel, materiaal en sociale voorzieningen. Toch is onderwijs een essentiële pijler in de strijd tegen intergenerationele armoede. Het is van cruciaal belang dat elk gezin, ongeacht zijn sociaaleconomische situatie, zijn kinderen de voorwaarden kan bieden die ze nodig hebben om te slagen op school, zonder andere essentiële behoeften op te offeren.’
Oproep tot solidariteit voor gelijke kansen
De Terug Naar School-actie, uitgevoerd door de Federatie van de Resto du Cœur van België, heeft als doel schoolkits te bezorgen aan kinderen uit kansarme gezinnen. Dit initiatief heeft twee belangrijke doelstellingen: - De financiële last voor de begunstigde gezinnen verlichten: door schoolbenodigdheden te verstrekken, stelt het initiatief ouders in moeilijkheden in staat om hun budget aan andere fundamentele uitgaven te besteden. - Gelijke kansen ondersteunen: het initiatief wil ervoor zorgen dat alle begunstigde kinderen het schooljaar op een meer gelijke basis beginnen, uitgerust met het vereiste materiaal om te slagen, zodat ze dezelfde kansen hebben voor een goede start van het schooljaar.
Voor kinderen uit kansarme gezinnen heeft eigen materiaal, nieuw en vergelijkbaar met dat van hun leeftijdsgenootjes, een aanzienlijke invloed op hun zelfvertrouwen, motivatie en vermogen om beter te slagen op school. Deze actie vermindert het gewicht van sociale verschillen en bevordert inclusie. Recente cijfers tonen aan dat armoede aanhoudt in België. Het aantal maaltijden dat de Resto’s du Cœur in de eerste helft van 2024 verstrekte, is hoger dan het aantal verstrekte maaltijden in heel 2019 (referentiejaar). In 2023 bereikte het aantal maaltijden dat door de Belgische Resto's du Cœur werd verspreid het trieste record van meer dan 1.600.000.
Hoe kan je de onderwijssituatie van kinderen in kansarmoede verbeteren?
Door gehoor te geven aan de oproep van Resto’s du Cœur kunnen donateurs de betrokken kinderen een betere toekomst bieden. Onderwijs is een van de vele factoren die de cirkel van armoede kan doorbreken en kansen biedt om er definitief uit te komen. Elke donatie helpt de begunstigden aan de middelen die ze nodig hebben om zich goed te voelen en te slagen in hun opleiding. Daarom wordt ieders bijdrage gevraagd, zodat Resto’s du Cœur effectief kan optreden.
Concreet kunnen schenkers op twee manieren Resto’s du Cœur helpen bij deze actie om schoolmateriaal aan kinderen aan te bieden: Financiële donaties op het rekeningnummer BE44 2400 3333 3345 met de mededeling: ‘Terug naar school 2024’. - Donateurs kunnen rechtstreeks terecht op de website van de Federatie van de Resto du Cœur van België: www.restosducoeur.be. Daar kunnen ze één (of meerdere) terug-naar-schoolkit(s) kiezen (van 25, 50 of 70 euro). Het is ook mogelijk om een donatie te doen in functie van zijn mogelijkheden.
De Federatie van de Resto du Cœur van België zal de uitdelingen en leveringen op basis van de ontvangen donaties via de Resto’s du Cœur-vestigingen voorbereiden. Op die manier zorgt ze ervoor dat elk kind het schooljaar begint met het nodige schoolmateriaal. De bijdragen van de schenkers verzekeren de continuïteit van de acties en versterken de impact van de missies van de Resto’s du Cœur. Voor elke schenking van €40 of meer wordt een fiscaal attest op naam van de schenker afgeleverd, als deze zijn Nationaal Nummer (NN) heeft meegedeeld aan de Federatie van de Resto du Cœur van België. Weet ook dat jouw gift in 2024 tot 45% fiscaal aftrekbaar is.
De Resto's du Cœur roepen nationaal op tot donaties voor de aankoop van schoolmateriaal
De Federatie van de Resto du Cœur van België stelt vast dat gratis onderwijs niet alle kosten dekt en dat er nog veel ongelijkheden zijn. Resto’s du Cœur, één van de pijlers van de voedselhulp in het hele land, doet een nationale oproep tot donaties voor de aankoop van schoolbenodigdheden voor kinderen van de kansarme gezinnen. De Terug Naar School-actie van de Resto’s du Cœur heeft tot doel kits met schoolgerief te schenken aan kansarme gezinnen om hen te verlossen van de kosten die niet gedekt worden door het gratis onderwijs en om hun kinderen in staat te stellen het schooljaar in eerlijkere omstandigheden te beginnen. De Belgische Resto’s du Cœur hopen dankzij de ontvangen donaties schoolkits te kunnen uitdelen aan meer dan 3.000 kinderen.
De Federatie van de Resto du Cœur van België roept opnieuw op tot solidariteit. Al 4 jaar lang koopt de Federatie schoolmateriaal voor de kinderen van de begunstigde gezinnen en nodigt ze iedereen uit om een donatie te doen zodat ze het schooljaar met meer slaagkans kunnen beginnen. In 2023 heeft de Terug Naar School-actie het mogelijk gemaakt om 3.208 schoolkits te schenken aan de kinderen van de begunstigden van de Resto’s du Cœur.
Gratis onderwijs: nuttige maar onvolledige steun in de strijd tegen ongelijkheid
De Belgische Grondwet voorziet gratis toegang tot verplicht onderwijs, een lovenswaardig principe dat zich echter niet altijd vertaalt in de dagelijkse realiteit voor kansarme gezinnen. Zij moeten immers regelmatig geld uitgeven om schoolkosten te dekken die niet zijn inbegrepen, zoals fotokopieën, het lenen/kopen van boeken en culturele en sportieve activiteiten. In Vlaanderen geldt gratis onderwijs tot en met de basisschool. In Wallonië en Brussel is dit recht beperkt van de kleuterschool tot het derde leerjaar van de basisschool. In deze gevallen voorzien de scholen het materiaal dat nodig wordt geacht voor het leren in de klas.
In veel Belgische scholen mogen leerlingen dat schoolmateriaal niet mee naar huis nemen, waardoor het moeilijk wordt om huiswerk te maken. Dit is een extra beperking voor kinderen die geen gratis schoolbenodigdheden krijgen. Voor deze kinderen moeten hun ouders de volledige kosten dragen van de start van het nieuwe schooljaar. Die kosten zijn vaak erg hoog.
Frank Duval, voorzitter van de Federatie van de Resto du Cœur van België, verklaart: ‘De kosten voor het kopen van boeken kunnen oplopen tot €240 voor een kind in het derde middelbaar. Voor gezinnen met meerdere kinderen worden deze kosten onbetaalbaar. Als deze uitgaven al aanzienlijk zijn voor een gezin uit de middenklasse, zorgen ze voor een nog grotere druk op kansarme gezinnen. Dat leidt dan tot een tekort aan voedsel, materiaal en sociale voorzieningen. Toch is onderwijs een essentiële pijler in de strijd tegen intergenerationele armoede. Het is van cruciaal belang dat elk gezin, ongeacht zijn sociaaleconomische situatie, zijn kinderen de voorwaarden kan bieden die ze nodig hebben om te slagen op school, zonder andere essentiële behoeften op te offeren.’
Oproep tot solidariteit voor gelijke kansen
De Terug Naar School-actie, uitgevoerd door de Federatie van de Resto du Cœur van België, heeft als doel schoolkits te bezorgen aan kinderen uit kansarme gezinnen. Dit initiatief heeft twee belangrijke doelstellingen: - De financiële last voor de begunstigde gezinnen verlichten: door schoolbenodigdheden te verstrekken, stelt het initiatief ouders in moeilijkheden in staat om hun budget aan andere fundamentele uitgaven te besteden. - Gelijke kansen ondersteunen: het initiatief wil ervoor zorgen dat alle begunstigde kinderen het schooljaar op een meer gelijke basis beginnen, uitgerust met het vereiste materiaal om te slagen, zodat ze dezelfde kansen hebben voor een goede start van het schooljaar.
Voor kinderen uit kansarme gezinnen heeft eigen materiaal, nieuw en vergelijkbaar met dat van hun leeftijdsgenootjes, een aanzienlijke invloed op hun zelfvertrouwen, motivatie en vermogen om beter te slagen op school. Deze actie vermindert het gewicht van sociale verschillen en bevordert inclusie. Recente cijfers tonen aan dat armoede aanhoudt in België. Het aantal maaltijden dat de Resto’s du Cœur in de eerste helft van 2024 verstrekte, is hoger dan het aantal verstrekte maaltijden in heel 2019 (referentiejaar). In 2023 bereikte het aantal maaltijden dat door de Belgische Resto's du Cœur werd verspreid het trieste record van meer dan 1.600.000.
Hoe kan je de onderwijssituatie van kinderen in kansarmoede verbeteren?
Door gehoor te geven aan de oproep van Resto’s du Cœur kunnen donateurs de betrokken kinderen een betere toekomst bieden. Onderwijs is een van de vele factoren die de cirkel van armoede kan doorbreken en kansen biedt om er definitief uit te komen. Elke donatie helpt de begunstigden aan de middelen die ze nodig hebben om zich goed te voelen en te slagen in hun opleiding. Daarom wordt ieders bijdrage gevraagd, zodat Resto’s du Cœur effectief kan optreden.
Concreet kunnen schenkers op twee manieren Resto’s du Cœur helpen bij deze actie om schoolmateriaal aan kinderen aan te bieden: Financiële donaties op het rekeningnummer BE44 2400 3333 3345 met de mededeling: ‘Terug naar school 2024’. - Donateurs kunnen rechtstreeks terecht op de website van de Federatie van de Resto du Cœur van België: www.restosducoeur.be. Daar kunnen ze één (of meerdere) terug-naar-schoolkit(s) kiezen (van 25, 50 of 70 euro). Het is ook mogelijk om een donatie te doen in functie van zijn mogelijkheden.
De Federatie van de Resto du Cœur van België zal de uitdelingen en leveringen op basis van de ontvangen donaties via de Resto’s du Cœur-vestigingen voorbereiden. Op die manier zorgt ze ervoor dat elk kind het schooljaar begint met het nodige schoolmateriaal. De bijdragen van de schenkers verzekeren de continuïteit van de acties en versterken de impact van de missies van de Resto’s du Cœur. Voor elke schenking van €40 of meer wordt een fiscaal attest op naam van de schenker afgeleverd, als deze zijn Nationaal Nummer (NN) heeft meegedeeld aan de Federatie van de Resto du Cœur van België. Weet ook dat jouw gift in 2024 tot 45% fiscaal aftrekbaar is.
HEMA en NORA GHARIB starten schooljaar met brooddoosactie: een gevulde en gezonde brooddoos voor elke leerling
Kinderarmoede blijft een probleem in België, met veel kinderen die dagelijks ongezonde of zelfs lege brooddozen meenemen naar school. Om deze problematiek onder de aandacht te brengen en een concrete bijdrage te leveren, lanceren HEMA en ambassadrice Nora Gharib een bijzondere sensibiliseringsactie bij de start van het nieuwe schooljaar. Samen met Nora zal HEMA brooddozen met gezonde en betaalbare producten persoonlijk afleveren aan leerlingen uit geselecteerde Brusselse scholen. Deze actie, die als pilootproject in Brussel start, zal op termijn kunnen worden uitgebreid naar de andere regio’s.
Hoewel de problematiek van lege brooddozen al langer bekend is, ontbreken vaak concrete cijfers. Volgens recente armoede- en leeflooncijfers zou naar schatting een kwart van de kinderen hongerig naar school gaan. Om deze kwestie aan te pakken, besloot HEMA om brooddozen te vullen en te schenken. “Bij HEMA zijn we vastberaden om een verschil te maken,” zegt Carla Velghe, Country Director van HEMA Belux. “Met deze tastbare actie willen we de strijd tegen kinderarmoede versnellen. Bovendien kunnen HEMA-klanten vanaf nu ook hun steentje bijdragen aan de actie en via ons klantenprogramma een brooddoos doneren, waardoor we ook bij hen het bewustzijn vergroten.”
Nora Gharib als gezicht van de campagne
Tv-persoonlijkheid, actrice en moeder Nora Gharib, die in haar leven van dichtbij veel armoede heeft gezien, leidt de campagne als ambassadeur. "Het is cruciaal dat kinderen toegang hebben tot gezonde maaltijden, vooral tijdens hun groeiproces," benadrukt Nora Gharib. "Deze actie ligt mij persoonlijk na aan het hart, omdat ik vroeger op school heb gezien hoe het is om zonder voldoende middelen op te groeien. Ik steun dit initiatief volledig”.
Nora Gharib stelde samen met HEMA een gezond weekmenu samen, gebaseerd op de voedingsdriehoek, als leidraad voor ouders om voedzame en betaalbare lunchopties voor hun kinderen te bereiden. Op deze manier willen HEMA en Nora motiveren dat het best makkelijk en leuk kan zijn om aan democratische prijzen een creatieve brooddoos te vullen voor de hele schoolweek.
MAANDAG : volkoren wrap met smeerkaas, kipfilet & tomatenplakjes, vakje met kiwi
DINSDAG : sneetjes volkoren brood met smeerboter en kaas, vakje komkommerschijfjes en partjes mandarijn
DONDERDAG : sneetjes volkoren brood met smeerkaas en tomaatjes, vakje met kiwi en banaan in bananendoos
VRIJDAG : sneetjes volkoren boterhammen met smeerboter en kipfilet, vakje komkommerschijfjes en vakje gesneden appeltjes
Sprezzatura is een Italiaans begrip dat moeilijk te vertalen is. Je kan het vergelijken met nonchalante flair, en wordt meestal gebruikt om een persoon of stijl te omschrijven. Ook je badkamer kan in het teken staan van sprezzatura. Een minimalistisch interieur kan bijvoorbeeld gepaard gaan met warme kleuren en rijke materialen om tot een moeiteloze en toch prachtige look te komen. Ook aan de hand van terrazzo kan je heel eenvoudig wat extra persoonlijkheid in je badkamer brengen. X2O Badkamers toont hoe je dat doet.
Terrazzo-trendsetting
Terrazzo is het resultaat van marmer- of andere korrels die in gepolijst cement of klei zijn geduwd. De naam verwijst naar het Italiaanse ‘terras’, omdat terrazzo oorspronkelijk voor terrassen werd gebruikt. Daarna stond het vooral bekend als vloermateriaal, maar de voorbije jaren heeft het ook terrein gewonnen in de rest van ons interieur. Vandaag zie je het dan ook in badkamers, slaapkamers, terrassen en zelfs accessoires. Dat maakt terrazzo een veelzijdig element waarmee je je badkamer moeiteloos van een vleugje charme voorziet.
Mediteraanse oase
(*) Wil je graag je hele wastafel omtoveren tot een terrazzo-tafereel? Ga dan voor de Balmani Still-waskom en plaats deze op de bijpassende Balmani Stretto- of Moon-tablet. Beide elementen in greige terrazzo zijn van hoogwaardige kwaliteit en vormen samen een elegant geheel. Wil je het opvallender? Kies dan bijvoorbeeld voor een terrazzo vloer. Trek de mediterrane look verder door natuurelementen te integreren in de rest van de badkamer. Zo kan je de waskom en tablet plaatsen op het Balmani Moon-badkamermeubel uit Natuureik of Amerikaanse notelaar. De zwevende kast is beschikbaar als onderkast of kolomkast, en binnenkort ook in een geribbelde variant.
Decotip: Breng de Italiaanse stijl nog meer bij je binnen door terrazzo-elementen ook te matchen met een warme terracottakleur. Die combinatie past zowel in je interieur als exterieur, en wekt meteen een mediterrane sfeer op.
Terrazzo twists voor een trendy badkamer
De Balmani Impress-douchebak van X2O Badkamers knipoogt naar terrazzo in zijn originele functie. De douchebak is vervaardigd uit composietmarmer, en zijn steenstructuur heeft een handig antislipeffect. Het materiaal is krasbestendig, hygiënisch, en voelt warm aan onder de voeten.
Heb je liever een blikvanger in het toilet? Dan is de Balmani Mood-handenwasser misschien jouw ding. De wasbak uit zwart-witte terrazzo heeft een matte finish en voorziet elke toilet van een extra kick. Hij past in allerlei aankledingen, van industrieel tot edgy, en is ook nog eens onderhoudsvriendelijk.
Tot in het kleinste detail
Voor de liefhebbers van subtiele accenten is er ook de Balmani Pelota Disc, een wandlamp met trendy terrazzolook. Dit tijdloze stuk kan je bovendien naast jouw Balmani-spiegel of -spiegelkast ophangen voor een match made in heaven. Ook al is het formaat wat kleiner, de wandlamp brengt even veel mediterrane finesse in je badkamer als de douchebak of handenwasser.
Alle producten zijn exclusief verkrijgbaar bij X²O Badkamers -- www.x2o.be
DE BAANBREKENDE COLLECTIE WORDT UITGEBREID MET MONOCHROOM ZWARTE EN WITTE MODELLEN.
Een heel nieuwe wereld van zelfexpressie opent zich met deze twee slanke en stijlvolle toevoegingen aan de baanbrekende Swatch BIOCERAMIC WHAT IF? collectie. Omarm het donker of het licht naargelang je stemming voor een moeiteloze look in elke situatie. Of je met de volledig zwarte en witte horloges nu gaat voor contrast of harmonie, ze zijn een essentieel onderdeel van elke garderobe.
Met WHAT IF…BLACKAGAIN? gaat BIOCERAMIC WHAT IF? in de stealth-modus zodat jouw geometrische uurwerk onverwacht nog meer opzien wekt. WHAT IF…ALLWHITE? toont in z'n lichtheid een glimp van het ongewone in de dagelijkse tijdwaarneming.
Maar hoe je het ook bekijkt, beide aanvullingen in de BIOCERAMIC WHAT IF? collectie zijn perfect getimed. WHAT IF? is een geometrische benadering van een Swatch classic die in een oogwenk de uitblinker onderscheidt van de doorsnee. Krachtige, vierkante randen en een 33 mm x 33 mm kast garanderen een comfortabele pasvorm om de pols terwijl de kleurenblokken contrasteren met het magnifiek moderne monochroom voor een directe indruk.
Als je op zoek bent naar een horloge dat ook materiaal technisch een punt maakt: achter de stijl gaat serieuze wetenschap schuil. We hebben het allemaal te danken aan het innovatieve BIOCERAMIC materiaal van Swatch. Door de combinatie van ceramisch poeder met materialen van biologische oorsprong (biosourced) realiseert Swatch BIOCERAMIC een indrukwekkende sterkte en duurzaamheid voor het unieke vierkante WHAT IF? design.
Met de BIOCERAMIC WHAT IF? collectie biedt Swatch jou horloges die passen bij je lifestyle en je look. De BIOCERAMIC kast, kroon en de gesp ademen de innovatieve geest van Swatch. Het rand-tot-rand-glas van biologische oorsprong (biosourced) biedt vanaf de zijkant een markante blik op de wijzerplaat terwijl het geïntegreerde bandje van materiaal van biologische oorsprong (biosourced) optimaal draagcomfort biedt. In 1982 werden de oprichters van Swatch geconfronteerd met de vraag welk design de voorkeur had: rond of vierkant. De BIOCERAMIC WHAT IF? collectie staat voor een alternatieve en speelse werkelijkheid die laat zien hoe de wereld van Swatch eruit zou hebben gezien als Swatch gekozen had voor een vierkant design. Met het nieuwe kleurenpalet van de Swatch BIOCERAMIC WHAT IF? collectie laat je iedereen zien dat het onmogelijke mogelijk is in een unieke stijl.
De nieuwe Swatch BIOCERAMIC WHAT IF…BLACKAGAIN? en WHAT IF…ALLWHITE? modellen zijn verkrijgbaar in Swatch winkels en online op Swatch.com vanaf 1 augustus 2024. €110.
Met de ALASQ Muro voorziet AQUALEX scholen van proper en drempelvrij kraanwater. De watertap van het merk brengt drinkwaterfonteinen terug, maar dan wel in een gloednieuw jasje aan de muur. Eenvoud, hygiëne en design smelten samen in de innovatieve watertap die hydratatie hip maakt. Zo streeft AQUALEX (samen met maatwerkbedrijf WAAK) naar een duurzame en gezonde toekomst zonder plastic.
Het design
De ALASQ Muro is een outdoor watertappunt dat openbaar waterdrinken vernieuwt en naar een heel nieuw niveau tilt. De stijlvolle watertap maakt kraanwater drinken hip, maar ook vooral toegankelijk en veilig. Het muurmodel werd ontworpen met de focus op hygiëne, design en gebruiksgemak met een specifieke aandacht voor schoolkinderen. De afgeronde vormen maken het ontwerp volledig kindvriendelijk, en het model is zo stevig dat het tegen meer dan een stootje kan. Daarnaast genieten ook studenten, werkmensen en andere voorbijgangers van het innovatieve systeem.
Anders dan een gewone, publieke drinkwaterkraan is deze tap zelfreinigend en -onderhoudend. Samen met de beschermde tappunt en de aanraakvrije, intuïtieve bediening maakt dat de installatie ultrahygiënisch. Het toestel wordt ook steeds aan de muur bevestigd zodat kinderen, maar bijvoorbeeld ook rolstoelgebruikers er zonder problemen bij kunnen. Daarbij kan je de watertap volledig personaliseren. Zo kunnen scholen het apparaat versieren met een tekening en een wedstrijdje organiseren om tot een winnend ontwerp te komen. Omdat het schooljaar samenvalt met de wintermaanden, is de ALASQ Muro ook bestand tegen lage temperaturen. Het antivriessysteem schakelt automatisch in, waardoor er ook op de koudste dagen water beschikbaar is op de speelplaats.
40% van de scholen zou zijn drinkwaterfonteintjes niet onderhouden. Bovendien vult zo’n 50% van de leerlingen zijn fles in de toiletten. Daarom vindt AQUALEX het net belangrijk om met de ALASQ Muro veilig drinkwater te voorzien op schoolterreinen. Het gebruiksvriendelijke en innovatieve design maakt kraanwater ook aantrekkelijk en zet kinderen aan om meer te hydrateren. Zo streeft AQUALEX naar een toekomst waarin mensen steeds heel eenvoudig toegang hebben tot proper kraanwater en plastic flessen volledig op de achtergrond verdwijnen.
Reshoring: AQUALEX haalt productie vanuit het buitenland naar HQ in Deerlijk in samenwerking met maatwerkbedrijf WAAK.
Samenwerking met WAAK
Met duurzaamheid als een van z’n grootste drijfveren heeft AQUALEX een nauwe samenwerking met maatwerkbedrijf WAAK opgezet. Aan de hand van deze coöperatie haalt AQUALEX zijn productie terug naar Deerlijk. Op die manier heeft het merk de volledige controle over het productieproces dat zo lokaal mogelijk verloopt en kan het de opgelegde kwaliteitsstandaard beter opvolgen. De medewerkers van WAAK vervullen verschillende taken binnen het partnerschap, van de minutieuze assemblage van ALASQ tot het zorgvuldig voorbereiden van bestellingen. De duurzame, circulaire samenwerking tussen WAAK en AQUALEX staat beide bedrijven toe om hoogwaardige producten te realiseren en tegelijkertijd te streven naar een schonere planeet.
Toekomstvisie
“De visie van AQUALEX is dat in 2030 iedereen en overal kraanwater kiest”, vertelt CEO en oprichter Alexander Vanlerberghe. De ALASQ Muro tovert kraanwater drinken dan ook om tot een ervaring. Het elegante wandmodel trekt mensen aan en triggert hen om kraanwater te kiezen. De handige touchvrije bediening maakt de tap ontzettend gebruiksvriendelijk, en het ontwerp en zelfreinigende systeem garanderen proper en veilig drinkwater. Dankzij die eigenschappen kroont de ALASQ Muro zich tot koning van de openbare drinkwaterkranen. “De installatie van het nieuwe AQUALEX-drinkwatertappunt ALASQ Muro op openbare plaatsen en scholen betekent een grote stap in de duurzame beweging”.
Dit seizoen richt AMV zich op drie hoofdthema's, allemaal onder één dak: herinneringen die we tot leven brengen en de herinneringen die we voor onszelf willen creëren. Het is een nieuwe interpretatie van het DNA van het label uit Marseille, dat al sinds de oprichting gedreven wordt door materialen en kleuren.
Het begin van het seizoen spreekt tot de verbeelding en dompelt ons onder in de wereld van natuurlessen op het platteland of in de bergen. Een modernere garderobe, die zowel technisch als comfortabel is, met een combinatie van jacquardbreisels en geruite breisels. De herfst gaat dan over in een preppy sfeer: de kleurrijke, getailleerde look is geïnspireerd op het Londen van de jaren '60. Strepen zijn er in allerlei breedtes, korte rokjes kunnen worden gedragen met aansluitende truitjes en ultravrouwelijke lavalièrehemden met denim overalls.
Tot slot draait de winter om eenvoud - elegante, tijdloze eenvoud. In de AMV garderobe: natuurlijke tinten, terug te vinden op herwerkte mantelpakken in nieuwe materialen. Naar het voorbeeld van de DOA, een ketting en inslag die de ontmoeting tussen technologie en kleermakerswerk illustreert. Dit zijn items die je onder een dikke, gestructureerde jas kunt dragen, ontworpen als het ultieme accessoire van het seizoen.
In het hart van de American Vintage-collecties van dit seizoen wordt materiaal op nieuwe manieren uitgewerkt - zo kunnen we texturen bijna tot in het oneindige vermenigvuldigen. Hetzelfde geldt voor denim, waarvan de referenties soms een zelfverzekerde vrouwelijkheid weerspiegelen, met nu eens lichte items, dan weer een authentiek silhouet, en vooral een gloednieuwe wassing op de JOYreferentie. Jersey kan nu eens sec en authentiek zijn en dan weer vloeiend en tijdloos, terwijl RIPSTOP verkrijgbaar is in verschillende materialen. Zoals elk seizoen is de knitwear herwerkt, hier gecombineerd met loungewear en nieuwe pakken.
"Dit seizoen introduceren we de nieuwe materialen in verschillende thema's: ze zijn natuurlijk verschillend uitgewerkt, maar bieden een echte rode draad doorheen de herfst-wintercollectie 2024- 2025." - Het American Vintage-stijlteam
Het kleurengamma is assertiever. We vinden het tijdloze wit en ecru, op smaak gebracht met groen (fluorescerend, kaki of pauw), rood (rozig of bordeaux) en bruin (perzik of hazelnoot). Zo kan iedereen het monochrome silhouet uitproberen door te kiezen voor gevarieerde en contrasterende kleuren.
Geïnspireerd door de Verenigde Staten richt Michaël Azoulay in 2005 in Marseille het merk American Vintage op. Gemarkeerd door de weidse landschappen en de absoluut ontspannen sfeer die daarmee gepaard gaat, besluit hij het meest tijdloze basic item te updaten: het T-shirt. In de loop van de seizoenen breiden de collecties zich uit, waarbij ze worden opgebouwd rond items die steeds fijner uitgewerkt worden. American Vintage verkoopt tegenwoordig kleding voor hem, voor haar en voor kids, in kleuren en stoffen die het DNA van het merk vormen en een veelvoud aan emoties weten op te wekken. www.americanvintage-store.com ill pepe lobz
MSC Cruises kondigt haar Winterpromotie 2024-25 aan. Klanten kunnen vanaf nu genieten van kortingen tot 30% op de beste kajuiten en zich verzekeren van een luxueuze cruise-ervaring tijdens de koude wintermaanden. Deze Winterpromotie omvat kortingen tot 30% op de beste kajuiten, evenals uitgebreide Fly & Cruise mogelijkheden voor een complete en zorgeloze cruisevakantie.
De promotie geldt voor een hele waaier aan bestemmingen : de populaire winterbestemmingen zoals de Middellandse Zee, de Caraïben en Antillen en de Canarische Eilanden maar ook Noord-Europa, het Midden- en het Verre-Oosten.
MSC Cruises biedt bovendien het uiterst interessante Fly & Cruise aan die de gasten meeneemt naar unieke bestemmingen. Op weg naar elke bestemming kunnen gasten genieten van het comfort van een georganiseerde heen- en terugvlucht inclusief transfer van en naar het schip. Dan volgt een droomcruise met ruime, elegante interieurs aan boord, een rijk culinair aanbod, alle vormen van entertainment voor jong en oud, en een brede waaier van hoogwaardige voorzieningen. Met een keuze uit talloze manieren om elke dag te ontspannen en te genieten, zowel aan boord als aan land, is dit de meest gevarieerde wintervakantie.
Twee van onze routes die deze winter naar verwachting zeer populair zullen zijn brengen we extra onder de aandacht: Caraïben en Antillen : niet minder dan 6 schepen brengen u naar prachtige paradijselijke bestemmingen : Destination Caribbean & Ocean Cay MSC Marine Reserve - MSC Cruises; MSC Virtuosa in the Antilles - MSC Cruises
Zes schepen waaronder MSC Meraviglia, MSC Seashore, MSC Seaside, MSC Divina, MSC Seascape en MSC Virtuosa varen door de azuurblauwe wateren van de Caraïben. Met uitzondering van MSC Virtuosa doen alle schepen het unieke privé-eiland Ocean Cay MSC Marine Reserve in de Bahama’s aan.
Onvergetelijke afvaarten vanuit Port Miami met niet minder dan 3 schepen: MSC Seaside, MSC Divina en MSC Seascape. MSC Seashore vaart vanuit Port Canaveral (Orlando, VS) en biedt routes van 3 tot 7 nachten naar de tropische paradijzen Ocean Cay MSC Marine Reserve, Nassau (Bahama's), Costa Maya en Cozumel (Mexico). MSC Meraviglia biedt afvaarten vanuit New York met routes van 7 nachten naar topbestemmingen zoals Port Canaveral (Orlando, VS), Ocean Cay MSC Marine Reserve en Nassau (Bahama's).
MSC Virtuosa zal tijdens het winterseizoen in de Antillen gaan varen met als thuishaven Fort-de-France, in de schaduw van de Pelée-berg en op een steenworp afstand van de botanische tuinen van Jardin de Balata. Ze zal vanuit Martinique verder varen door de Antillen en West-Indië, met een serie cruises van 7 nachten. Hoogtepunten zijn onder meer Saint Lucia, Guadeloupe en Antigua en Barbuda, waar het betoverende helderblauwe water en de witte zandstranden de verlangens van zonaanbidders zullen aanspreken.
Heel interessant is het Fly & Cruise aanbod voor de Antillen. Voor een 7 nachten cruise wordt een rechtstreekse vlucht voorzien vanuit de luchthaven van Paris Charles de Gaulle naar Fort de France. Fly & Cruise op deze bestemming is eveneens mogelijk voor 14 nachten, maar dan wel met een vertrekvlucht vanuit Frankfurt, met bestemming Fort de France.
De Canarische Eilanden : betoverend en inspirerend
MSC Opera in the Canary Islands : Met MSC Opera kunnen gasten genieten van 7 nachten op de uiterst populaire winterbestemmingen in de Canarische Eilanden. Het schip vertrekt tussen 3 november 2024 en 16 maart 2025 vanuit Santa Cruz de Tenerife naar Las Palmas, Puerto del Rosario, Funchal, Santa Cruz de la Palma en Arrecife, en keert terug naar Tenerife.
Het programma biedt flexibele inschepingsopties en verlengde haltes tot 16 uur, waardoor passagiers volop de tijd hebben om elke bestemming te verkennen. Met regelmatige internationale vluchten naar de vertrekhavens is dit reisschema ideaal voor wie op zoek is naar een warme wintervakantie.
Frank Van den Steen, Country Manager Benelux bij MSC Cruises, benadrukt: "De immense populariteit en onbetwiste aantrekkingskracht van de Canarische Eilanden onder de Belgische en Nederlandse vakantiegangers maken deze nieuwe routes tot een gegarandeerd succes. Bovendien bieden ze onze gasten ruim de gelegenheid om volop te kunnen genieten van de verschillende betoverende bestemmingen”.
La Redoute Intérieurs wordt 10 jaar & viert dit met een heruitgave van zijn iconische collabs
Het interieurmerk viert een decennium van Frans design en samenwerkingen. La Redoute Intérieurs blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Dat is 10 jaar van creaties die net zo mooi zijn om te zien als om mee te leven; genoeg reden om te vieren dus! En dat doet het merk op een wel heel bijzondere manier. Want wat is een beter verjaardagscadeau dan een heruitgave, in beperkte oplage, van enkele van de meest iconische samenwerkingen van het merk? Laten we eens duiken in de geschiedenis van La Redoute Intérieurs!
Schoonheid ervaren en die schoonheid naar het gezinsleven brengen, dat is waar het bij La Redoute Intérieurs al vanaf het begin om draait: schoonheid in productlijnen, kwaliteit van materialen en stoffen, en perfectie in afwerking. Hun meubels en decoratiestukken worden grotendeels in-house ontworpen en combineren moeiteloos esthetiek en functionaliteit. Ze belichamen de belangrijkste pijlers van het merk: kwaliteit en innovatie, betaalbaarheid en toegankelijkheid.
In deze 10 jaar heeft het merk vele iconische ontwerpen gelanceerd, waarvan de echte essentials zijn opgenomen in de Signatures-collectie. De Les Ingénieux-collectie is dan weer een bewijs van innovatie, met stukken die multifunctioneel zijn en zich aanpassen aan de behoeften en ritmes van elk leven. Naast eigen ontwerpen werkt het merk ook regelmatig samen met andere gerenommeerde merken en designers die dezelfde waarden delen als La Redoute Intérieurs.
Maak kennis met de iconen
Dit 10-jarig jubileum is een unieke gelegenheid om schoonheid in al haar vormen te vieren. (Her)ontdek enkele van de meest iconische creaties van La Redoute Intérieurs.
Fauteuil Buisseau : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Adrien Edel: "Bij het creëren van Buisseau wilde ik de iconische esthetiek van de jaren ‘50 herinterpreteren door een combinatie van vleugelvormige armleuningen, een korte rugleuning, een verende zitting en kegelvormige poten. De fauteuil is compact en kleurrijk, en een perfecte mix van materialen: de warmte van fluweel, de zachtheid van massief eikenhout en de fijnheid van riet. Het biedt optimaal comfort en een goede ondersteuning van de rug. Met zijn rondingen en zachtheid nodigt hij je uit om volledig te ontspannen."
Lamp Kinoko : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Aurore Delest: "Voor het ontwerp van de Kinoko-lamp liet ik me inspireren door de ronde vormen en kleuren van de jaren ‘70, die ik in een moderner jasje stak. Met zijn ineenpassende dubbele bol in de vorm van een paddenstoel, die zowel transparantie als ondoorzichtigheid combineert, creëert de lamp een zachte en vriendelijke sfeer."
Bureau Mathéo : Ontworpen door La Redoute’s in-house ontwerper Simon Caradec: "Bij het ontwerpen van Mathéo wilde ik een werkbubbel voor kleine ruimtes creëren, en tegelijkertijd stijl en functionaliteit combineren. Open biedt het een echt bureau, met opbergruimte, lades en andere functionele details; ideaal om thuis te werken. Gesloten wordt het een boog van eikenhout en riet die gemakkelijk overal kan worden geïntegreerd – zelfs in een gang, dankzij de beperkte diepte."
Opmerkelijke collabs met een nieuwe twist
La Redoute Intérieurs viert zijn 10-jarig bestaan op een heel bijzondere manier. Het merk herlanceert, in beperkte serie, de samenwerkingen die de geschiedenis van La Redoute Intérieurs hebben gemarkeerd. De collectie bestaat uit 16 exclusieve en gelimiteerde items van de hand van 8 grote ontwerpers. Over een groots verjaardagscadeau gesproken. Enkele iconische stukken in een nieuw jasje!
La Redoute Intérieurs x Balzac Paris – sofa & fauteuil : Trouw aan de Balzac Paris-stijl combineren deze sofa en fauteuil in vintage stijl strakke lijnen en absoluut comfort. De armleuningen strekken zich uit om een basis te worden. Het materiaal – bouclé – biedt een unieke, knusse en comfortabele uitstraling. Een eigentijdse, elegante sofa en fauteuil gemaakt in Frankrijk.
La Redoute Intérieurs x Constance Guisset Studio – bureau & ladeblok : Eigentijds en functioneel, verbergt het bureau achter zijn schijnbare eenvoud een grote aandacht voor detail en ergonomie. Vier uit metaal gebogen poten sluiten aan op een zorgvuldig ontworpen lint om een houten blad te ondersteunen. Een grote lade strekt zich aan de achterkant uit in een ruimte waar kabels en stekkerdozen verdwijnen. Dankzij de zorgvuldige afwerking kan het bureau aan beide kanten of als eiland worden gebruikt. De ladeblok sluit aan op het bureau om de werkruimte uit te breiden. De handgreep volgt de silhouet van de bureaupoten om een harmonieus geheel te creëren. Door de kleur en soberheid van het bureau en de ladeblok passen ze in elke sfeer, van kantoor tot kinderkamer.
La Redoute Intérieurs x Maison Sarah Lavoine – vloer- en tafellamp : Deze vloer- en tafellamp combineren messing en mat glas in een eigentijdse, elegante stijl, volledig volgens Sarah Lavoine’s kenmerkende signatuur. Ontworpen om zachte, warme verlichting te bieden, creëren ze een gezellige sfeer in elke soort ruimte.
Andere designernamen die deel uitmaken van de collectie zijn Guillaume Delvigne, Margaux Keller, Camille Omerin, Sam Baron & Pool Studio. De collectie zal vanaf september beschikbaar zijn op de La Redoute website.
Een gloednieuwe outdoor locatie voor families op MSC WORLD AMERICA . The Harbour, gelegen te midden van de Family Aventura-zone van MSC World America, is de eerste in zijn soort in de vloot van MSC Cruises. Deze nieuwe zone wordt de bestemming voor gezinnen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, met een scala aan activiteiten en ervaringen, waaronder een aquapark, een glijbaan van 11 verdiepingen, een thematische speeltuin, een touwenparcours en nog veel meer.
MSC Cruises onthulde de spannende attracties en ervaringen die gasten te wachten staan in The Harbour, een gloednieuwe, revolutionaire buitenruimte op MSC World America. Deze ruimte is speciaal ontworpen voor kinderen en gezinnen om samen te komen, te spelen en te ontspannen.
MSC World America: The Harbour - Top Deck View
MSC World America gaat in april 2025 van start en nodigt gasten uit om een nieuwe wereld van cruisen te ontdekken met een reeks nieuwe en vernieuwde locaties en concepten, speciaal afgestemd op de Amerikaanse markt. Als familiebedrijf staat MSC Cruises bekend om haar bekroonde familie-aanbod, dat kinderen van alle leeftijden en hun families een onvergetelijke cruise-ervaring biedt. MSC World America tilt dit aanbod naar nieuwe hoogten met ongekende ruimtes en activiteiten voor het hele gezin.
De parel van het Family Aventura-district op het schip, The Harbour, is een splinternieuw buitenpark dat met zorg is ontworpen om gasten te verbinden met de oceaan, en gezinnen een buitenparadijs biedt om samen te komen en te genieten van een uitgebreid scala aan activiteiten. Hier kunnen gasten genieten van de zon, smakelijke hapjes proeven of simpelweg ontspannen, alles op één handige locatie. The Harbour is niet alleen overdag een echte belevenis, maar ook 's avonds een uitstekende plek om door te brengen. 's Avonds houden live muzikanten de sfeer erin met optredens voor ouders, terwijl kinderen en tieners kunnen blijven genieten van de attracties die open blijven.
Deze baanbrekende ruimte, een primeur voor MSC Cruises, bevindt zich in het hart van het open bovendek van het schip en biedt een adembenemend uitzicht op de oceaan. Het combineert een veelzijdig scala aan avonturen op het land en in het water met onvergetelijke ervaringen die klaarliggen om ontdekt te worden, zoals:
The Harbour Aquapark - belooft een perfecte mix te zijn van avontuur en vrije tijd voor alle leeftijden en beschikt over een indrukwekkende reeks spannende waterglijbanen, plus een leuk plonsgebied. Sensatiezoekers kunnen ook kiezen tussen een vlotglijbaan met virtual reality-technologie om elke afdaling nog spannender te maken of een race tegen een vriend in de duellerende glijbaan. Jaw Drop @ The Spiral - een opvallend architecturaal meesterwerk en één van de langste glijbanen op zee, neemt rijders mee door de kaken van een haai en spiraalt 11 dekken naar beneden door het hart van de World Promenade.
Rock-Climbing Wall - kinderen kunnen genieten van het beklimmen van de levendige rotswand terwijl ze proberen verschillende handgrepen en voetsteunen te gebruiken om te zien hoe ver ze kunnen komen. High Trail Ropes Course - dit spannende touwenparcours met twee niveaus biedt de ultieme uitdaging, verrijkt met twee Sky Rails, vergelijkbaar met een tokkelbaan.
The Harbour Light House - een thematische speeltuin voor kinderen, gemodelleerd naar de iconische vuurtoren bij Ocean Cay MSC Marine Reserve op de Bahama's. Verdwalen in hun eigen wereld, deze levendige veilige haven is gevuld met een glijbaan en speelstations ontworpen om verbeelding en fysieke activiteit te stimuleren. Wie even wil bijkomen van alle opwinding kan kiezen voor The Harbour Bar & Bites, met een heerlijke selectie handige snelle en makkelijke hapjes en verfrissende drankjes, klaar om te bestellen, af te halen en mee te nemen. Gasten kunnen kiezen uit een verscheidenheid aan hartige gerechten en zoete lekkernijen, waaronder verfrissende ijsjes.
MSC World America - The Harbour Bar and Bites
Family Dwelling Area - gasten kunnen zich begeven naar de verblijfsruimte voor de familie met comfortabele stoelen en schaduw om achterover te leunen en te ontspannen terwijl ze genieten van het adembenemende uitzicht op zee. Cliffhanger - de unieke attractie Cliffhanger, die eerder dit jaar werd aangekondigd, is de enige schommeltoren boven water op zee, met vier zitplaatsen op 50 meter boven de oceaan, die heen en weer worden geslingerd voor een unieke sensatie op het puntje van je zitje. The Harbour vormt samen met de kinderzone Doremiland en het Sportsplex het Family Aventura-district van het schip - dat de bestemming bij uitstek wordt voor kinderen en gezinnen, de klok rond.
Reizen met MSC World America kunnen nu worden geboekt
Corendon biedt voor het eerst safari in Tanzania aan
Vanaf november biedt Corendon een nieuwe mogelijkheid voor vakantiegangers aan: een combinatie van een verblijf op het paradijselijke Zanzibar met een avontuurlijke safari in Tanzania. Reizigers kunnen kiezen uit een optionele ééndaagse safari of een uitgebreide driedaagse safari, en dat alles voor een zeer scherpe prijs vanaf €1.799,- per persoon. Deze vakantieoptie is niet alleen vriendelijk geprijsd, maar ook ideaal voor gezinnen met jonge kinderen of voor reizigers die hun eerste safari-ervaring willen opdoen.
Inbegrepen bij beide safari’s in Tanzania zijn alle transfers en een retourvlucht van Zanzibar naar Mikumi of Mere Airstrip, een gamedrive, entreekosten, een Engelssprekende chauffeur/gids plus lunch en flessen water. De driedaagse safari omvat daarnaast nog een boot- en wandelsafari en een verblijf van twee nachten op basis van volpension.
Mikumi Safari
Tijdens het verblijf op Zanzibar kunnen gasten genieten van een bezoek van één dag aan het Mikumi National Park, een perfecte keuze voor wie weinig tijd heeft, maar toch een breed scala aan wilde dieren wil zien. Het Mikumi National Park, gelegen naast het uitgestrekte Selous Game Reserve, biedt een spectaculaire kans om buffels, giraffen, olifanten, leeuwen, pythons, zebra's en krokodillen te spotten. Deze safari is niet inbegrepen bij de pakketreis en is ter plaatse bij te boeken.
Driedaagse Safari Selous
Voor degenen die meer tijd hebben en een diepere safari-ervaring willen, biedt Corendon de driedaagse Safari Selous aan. Het Selous Game Reserve in het zuiden van Tanzania heeft een oppervlakte van meer dan 50.000 km² en is het grootste wildreservaat van Afrika. Het reservaat biedt een thuis aan leeuwen, nijlpaarden, buffels, gnoes, giraffen en olifanten. Bijzonder is de aanwezigheid van de zeldzame wilde hond, waardoor Selous een van de weinige plekken ter wereld is waar deze dieren te spotten zijn. De Rufiji-rivier is de levensader van het reservaat en stroomt door een landschap dat varieert van open savannes, waterpartijen tot dichtbegroeide bossen, elk met hun eigen unieke wildleven.
Met deze unieke vakantiecombinaties biedt Corendon haar klanten de kans om zowel te ontspannen op de prachtige stranden van Zanzibar als het avontuur op te zoeken in de Afrikaanse wildernis van Tanzania. Voor meer informatie en boekingen, ga naar https://www.corendon.be/zanzibar
Een zachte oversteek van de winter. Ontdek de nieuwe collectie van Saint James: retro snitten, warme kleuren en nieuwe comfortabele breisels dompelen ons onder in een modern en verfijnd seizoen.
EEN NAJAAR IN CAMPUSSTIJL
Om de winter zacht tegemoet te gaan, zetten we koers naar de campusjaren, vrij en zorgeloos... Saint James haalt inspiratie uit de rijkdom van zijn erfgoed, met een nieuwe inspiratie waarin de retro codes van de collegewereld stijlvol en modern tot uiting komen.
AFSPRAAK
Kleding als een uitnodiging, een zachte omhelzing in een moment van totale ontkoppeling... Het is tijd om adem te halen! Omarm de lichtheid van het leven en wees op de afspraak..
GROOTS IN DE NATUUR
Wanneer de roep van de buitenlucht zo sterk is, gaat er niets boven een wandeling in de wilde natuur, waar winterse puurheid de kleuren en zachte breisels een aangename troost bieden..
Hotel Indigo, onder IHG Hotels & Resorts (IHG), heeft onlangs de Hongkongse actrice Charmaine Sheh aangekondigd als de nieuwste merkambassadeur in Groot-China, met de lancering van een geheel nieuwe miniserie met de titel 'Seven Days in The Neighborhood'. Terwijl toeristische trends verschuiven van enkele sightseeingtours naar diepere culturele ervaringen van elke locatie, is Hotel Indigo 'The World's Neighborhood Hotel' dat reizigers uitnodigt om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te belichten, waarbij unieke verhalen van eigen bodem en de authentieke charme over bestemmingen worden belicht.
Samenwerken met een toptalent om lokale geheimen te ontdekken
Net zoals geen twee buurten hetzelfde zijn, zijn geen twee Hotel Indigo's hetzelfde. Hotel Indigo belichaamt een missie om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te ondernemen en zet zich in om dieper in te gaan op lokale smaken en tradities door middel van een levendige verzameling buurtverhalen die gasten kunnen aanraken, proeven en voelen. Van designinspiratie tot eetavonturen, elk detail is zorgvuldig samengesteld om de geest van de bestemming te weerspiegelen en reizigers zijn vrij om zich onder te dompelen in verheven huiselijk comfort om te herstellen en op te laden.
Deze keer storten Hotel Indigo en zijn nieuwste merkambassadeur Charmaine Sheh zich frontaal in een diepgaande dialoog over cultuur en reizen. Als getalenteerde actrice en een doorgewinterde professional in het vertellen van verhalen op het scherm, is Charmaine alom bekend bij het publiek van heinde en verre. Haar performancekunst wordt geïllustreerd door haar genuanceerde begrip van elke rol en sluit nauw aan bij Hotel Indigo's niet-aflatende streven naar kwaliteit en detail. Door Charmaine's ervaringen in Hotel Indigo kan iedereen deelnemen aan een onvergetelijke reis.
Zeven dagen in de buurt, het ontdekken van verborgen kaarten van de stad
De nieuwe reisminiserie 'Seven Days In The Neighborhood' in Hotel Indigo nodigt Charmaine Sheh uit om levendige steden te verkennen en reizigers te begeleiden naar de best bewaarde geheimen die erin schuilgaan. Of het nu gaat om het volgen van Charmaine's voetsporen door Lingnan-accenten in Hotel Indigo Guangzhou Haixinsha, een wandeling door Dongshankou in de buurt van het hotel, het leren over de kruising van geschiedenis en moderniteit, of een onderdompeling in de levendige Wan Chai-straten vol warme herinneringen rond Hotel Indigo Hong Kong Island, talloze over het hoofd geziene schatten wachten erop om gevonden te worden.
Vanaf het eerste kwartaal van 2024 heeft Hotel Indigo meer dan 70 openingen en pijplijnen in Groot-China, in grote steden als Shanghai, Suzhou, Xiamen, Guangzhou en Hong Kong. In de toekomst zal Hotel Indigo zijn voetafdruk blijven uitbreiden en een brug slaan voor meer gasten om in contact te komen met de cultuur van elke bestemming als 'The World's Neighborhood Hotel'.
ILLYCAFFÈ EN BARCOLANA PRESENTED BY GENERALI ONTHULLEN DE POSTER VOOR DE EDITIE 2024 ONDERTEKEND DOOR ONTWERPER STEFAN SAGMEISTER
De wegen van Barcolana 56, gepresenteerd door Generali, en Stefan Sagmeister ontmoeten elkaar via illycaffè, dat ervoor heeft gekozen om Barcolana in 2024 opnieuw te ondersteunen met een kunstenaarsposter. Na samenwerkingen met Michelangelo Pistoletto (2015), Gillo Dorfles (2016), Maurizio Galimberti (2017), Marina Abramović (2018), Olimpia Zagnoli (2019), Lorenzo Mattotti (2020), Ron Arad (2021), Matteo Thun (2022) en Judy Chicago (2023), heeft illycaffè de handen ineengeslagen met een van de belangrijkste ontwerpers van onze tijd, Stefan Sagmeister, voor de poster van de 56e editie van het evenement. Dankzij deze samenwerking kan Barcolana het thema van het evenement, 'Energie Positive' (Positieve energie), vieren door middel van kunst.
illycaffè zag een overeenkomst tussen de titel van deze editie van de regatta en het werk van Sagmeister en stelde voor dat hij het evenement zou vertellen door de lens van 'Beautiful Numbers' en vanuit het perspectief van 'Long Term Thinking'. De poster verweeft dus een infographic met een oud olieverfschilderij van een vrouw. De kunstenaar koos ervoor om zeilen van verschillende kleuren te reproduceren, die aansluiten bij het thema 'Positieve energie' dat Barcolana heeft gekozen, en van verschillende afmetingen om de evolutie van de deelname aan Barcolana in de afgelopen 54 jaar weer te geven. De vrouwelijke figuur, aan de andere kant, herinnert aan de vooruitgang in de tijd van de rol van vrouwen in zeilwedstrijden, van een eenvoudige toeschouwer, zoals een eeuw geleden in de belangrijkste internationaal gerenommeerde regatta's, tot een grote protagonist zoals vandaag in Barcolana, mede dankzij het “Women in Sailing” initiatief, dat Barcolana de komende drie jaar krachtig zal voortzetten met de steun van presenterende partner Generali.
De creatie van het werk komt voort uit de artistieke inspiratie die Sagmeister door de jaren heen heeft gedreven. Tussen april en mei 2021, tijdens het Covid-tijdperk, was Sagmeisters tentoonstelling 'Beautiful Numbers' te zien in de Thomas Erben Gallery in New York. Het doel van deze tentoonstelling was om mensen aan het denken te zetten over de positieve ontwikkelingen in de wereld vanuit een langetermijnperspectief, door middel van visualisaties die fenomenen over decennia of eeuwen in hun context plaatsen. Om maatschappelijke verbeteringen te illustreren, maakt Sagmeister infographics, echte designwerken die de evolutie van een reeks fenomenen op lange termijn kunnen vertellen, grafieken die hij 'leunt' op oude schilderijen. Het succes van de tentoonstelling kwam voort uit het vermogen om positieve 'herinneringen' te presenteren en de nadruk te leggen op het focussen op geluk ondanks externe uitdagingen, als mindset voor persoonlijke verbetering en het streven naar een betere toekomst. Het project evolueerde in de loop van de tijd en culmineerde in 2023 met de derde installatie over 'Langetermijndenken', getiteld 'Nu is beter', in continuïteit met de abstracte composities binnen historische schilderijen uit de 18e en 19e eeuw. Deze artistieke benadering is volledig terug te vinden in de poster voor de 56e editie van Barcolana en sluit perfect aan bij het concept van het evenement.
Het thema van dit jaar, 'Positieve energie', gaat niet over het naïef negeren van de negatieve aspecten om ons heen, maar over het aanmoedigen van gedachten en acties om met optimisme naar de toekomst te kijken. De poster van Stefan Sagmeister - aldus Mitja Gialuz, voorzitter van de Società Velica di Barcola e Grignano - is een buitengewone artistieke synthese van positieve energie uit het verleden die Barcolana heeft laten groeien voorbij wat vijftig jaar geleden voorstelbaar was en toekomstige projecten die uitnodigen tot nieuwe ideeën van deelnemers, Triëst en onze partners. Kunst en design, zoals in vorige edities van Barcolana, kunnen ons leiden en een duidelijke visie bieden van wat we samen kunnen bereiken. Ik dank illycaffè voor dit manifest dat zowel onze reis artistiek samenvat als ons inspireert om Barcolana te verbeteren.' Met trots hernieuwen we onze steun voor Barcolana door onze band met de kunstwereld. Dit jaar hebben we de creatie van de poster toevertrouwd aan een van de meest geprezen hedendaagse kunstenaars, Stefan Sagmeister. - aldus Cristina Scocchia, CEO van illycaffè - Het resultaat is een knap staaltje design: een infographic die het verhaal van Barcolana vertelt aan de hand van de ontwikkeling van het aantal leden van 1969 tot 2023. De kunstenaar wilde een dialoog creëren tussen gekleurde zeilen en een antiek olieverfschilderij dat een negentiende-eeuwse vrouw voorstelt die tot in de puntjes gekleed is, waarin illycaffè en Barcolana nog een boodschap hebben herkend, gekoppeld aan de evolutie van de rol van vrouwen in de zeilwereld en daarbuiten'.