Druk jezelf uit door middel van kunst met de Swatch BREEK FREE free collectie!
HET WERK VAN EEN NIEUWE GENERATIE KUNSTENAARS OMARMEN, GEÏNSPIREERD DOOR ÉÉN MAGISCH MOMENT.
Dit najaar hebben we mensen de tijd, ruimte en vrijheid gegeven om zichzelf te uiten met de Swatch BREAK FREE Collectie. Terwijl de eerste modellen het baanbrekende werk van Keith Haring omvatten, hebben we voor de laatste vier modellen in de collectie onze horloges als een blanco canvas aangeboden aan een nieuwe generatie kunstenaars wiens werk divers is qua stijl, medium en houding.
De opdracht? Maak op basis van wat je weet over het Swatch World Breakdance Championship van de Roxy in NYC in 1984 een kunstwerk voor een Swatch- model naar keuze. Zoals we ons hadden voorgesteld, werd elke kunstenaar door iets anders geïnspireerd en benaderde hij of zij de kans op een andere manier. Dit zijn de verhalen achter de horloges gemaakt door Grotesk, Simple Bao, Thandiwe Muriu en Hattie Stewart voor de Swatch BREAK FREE Collectie.
Freeze Time
Maak kennis met Grotesk - echte naam Kimou Meyer - die uit Zwitserland komt maar in de VS woont en werkt. Zijn inspiratie kwam van de breakers tijdens het evenement in 1984 en in zijn ontwerp recreëert hij de twaalf basisbewegingen op zijn 41 mm NEW GENT BIOSOURCED model. De naam FREEZE TIME komt van een breaker die een beweging vasthoudt en dit zien we op de wijzerplaat. Op de band staan soortgelijke tekens die de andere bewegingen nabootsen. Het zwart-witte kleurenschema staat in schril contrast met de kleurrijke wijzers die zijn geïnspireerd op de originele poster die Keith Haring maakte voor het Swatch World Breakdance Championship.
B-BOT
Bao Ho koos het klassieke 34 mm GENT BIOSOURCED model om te versieren met haar ingewikkelde en expressieve B-Bot karakter. Beatboxen en vogels gaan samen in het kleurrijke ontwerp dat ook een dag-datum indicator heeft die dient als een 'levenskracht/batterij energie' visueel element. Geluidsboxen, dansers, vogels en B-Bots vangen de sport, kunst en muziek van het originele evenement in een eenvoudige en verbluffende stijl.
UNITY ALWAYS
Voor kunstenaar Thandiwe Muriu was eenheid de inspiratie voor haar werk. De mix van drie elementen, sport, kunst en muziek, die samenkomen en het magische moment van straatcultuur dat mensen samenbrengt, herinnerde aan een gezegde. “Waar eenheid is, is altijd overwinning” staat er op de wijzerplaat. De foto van samengevoegde handen tegen de achtergrond van een printstijl geïnspireerd op traditionele stoffen van Thandiwe's creatie brengt kleur en beweging in haar unieke werk dat te zien is op een 41 mm NEW GENT BIOSOURCED model.
HATTIE'S HEART
De Britse 'doodler' Hattie Stewart is een kunstenaar met een voorliefde voor harten. Haar BIG BOLD BIOSOURCED ontwerp werd geïnspireerd door de liefde die ze zag voor breken, kunst, muziek en een gedeeld moment van de oorspronkelijke gebeurtenis. Met haar kenmerkende hart op de wijzerplaat van dit 47 mm model, gaf het grote 'canvas' haar de mogelijkheid om meer te ontdekken en het verhaal tot leven te brengen in rood en zwart. Op de wijzers staan de woorden 'Love Endures', waarmee de krachtige boodschap die ze voelde bij het evenement wordt overgebracht.
Deze vier artist edition horloges brengen het werk van een nieuwe generatie kunstenaars naar een nieuwe generatie kunstliefhebbers. Ze sluiten de cirkel en brengen de inspiratie van het oorspronkelijke evenement naar de eenentwintigste eeuw. Dit zijn de Swiss-made waterbestendige uurwerken die de Swatch BREAK FREE Collectie compleet maken en een verhaal vertellen dat alleen Swatch kan vertellen. Net zoals de kunstenaars hun inspiratie de vrije loop hebben gelaten, nodigt de collectie jou uit om jezelf vrij te uiten met het model van jouw keuze en te laten zien wat tijd voor jou betekent. BREAK FREE!
Op zoek naar hét ultieme eindejaarscadeau? We’ve got you covered! De winterslippers van Freedom Moses brengen knuffelbaar comfort, stijl en fun naar de voeten van je favoriete mensen – of die van jezelf natuurlijk. Want wat is er beter dan warme, knusse voeten in de koude wintermaanden?
Geen idee welke slippers te kiezen? Laat je inspireren door onze fuzzy favorites!
Ultieme knusheid
Deze slippers met teddylook zijn ideaal voor de koukleumen onder ons. Superzacht, heerlijk warm én een echte eyecatcher. Perfect voor die comfy-cozy vibes.
Extra aaibaarheidsgehalte
Zacht, zachter, zachtst! Deze fluffy modellen voelen als een wolkje aan je voeten en bewijzen dat je nooit hoeft te kiezen tussen comfort en stijl. Bonuspunten voor de extra knuffelfactor.
Flinke dosis kleur
Geef de donkere dagen een speelse twist met slippers die instant happiness uitstralen. Deze kleurrijke designs brengen instant good vibes en toveren gegarandeerd een glimlach op ieders gezicht.
Eindeloze zomervibes
Kan jij geen afscheid nemen van de zomer? Ga dan voor slippers met een open design in een winterse teddylook. Een perfecte mix van zomerse nonchalance en winterse gezelligheid – win-win!
Met de feestdagen voor de deur biedt het Belgische merk Paveau de perfecte combinatie van stijl en duurzaamheid om jouw tafel om te toveren tot een elegant designstatement. Of je nu een intiem diner organiseert of een groot feest plant, de unieke waterflessen en glazen van Paveau geven aan elke tafel een verfijnde uitstraling. Met een breed scala aan kleuren is Paveau niet alleen een blikvanger, maar ook een bewuste keuze voor een duurzame toekomst zonder wegwerpplastic.
‘Broome’: de trendkleur voor de feestdagen
Dit najaar introduceert Paveau de kleur Broome, een warme burgundy-tint die perfect aansluit bij de sfeer van de feestdagen. Geïnspireerd door de kustplaats Broome in West-Australië, waar rode, paarse en oranje tinten de stranden kleuren, brengt deze exclusieve editie wat mystiek en verfijning naar de eettafel. Burgundy is niet zomaar een kleur; het straalt kracht, elegantie en een vleugje mysterie uit. Deze tint, die de trends in mode, interieur en beauty domineert, is nu ook een stijlvolle aanvulling voor jouw keuken.
Speciaal voor de feestdagen presenteert Paveau de limited edition Broome Gift Set: een elegante geschenkdoos met een verfijnde Broome-fles en twee perfect bijpassende glazen. Het ideale (kerst)geschenk waarmee je ook nog eens een statement maakt voor een bewustere en duurzame levensstijl.
Een duurzaam duo voor dagelijks gebruik
Paveau bewijst dat design en duurzaamheid perfect samengaan. De waterflessen en glazen, verkrijgbaar in acht prachtige kleuren, zetten kraanwater drinken in een heel nieuw daglicht. De Paveau Ribbed Elegance Waterglazen, een perfecte aanvulling op de iconische waterflessen, bieden een praktische en esthetische oplossing voor dagelijks gebruik. Met de veelzijdige mix & match-opties creëer je eenvoudig een unieke tafelsetting: combineer de warme burgundy-tint Broome met Twilight voor een edgy uitstraling, met Cable en Bells voor een knusse sfeer, of met Bondi voor een klassieke kerstlook. De mogelijkheden zijn eindeloos! Dit duurzame duo is niet alleen een lust voor het oog, maar ook een perfect cadeau voor de feestdagen.
Bij Paveau draait alles om meer dan alleen design. Het merk draagt een belangrijke missie uit: Schoon kraanwater binnen handbereik is een voorrecht – laten we elke druppel koesteren.
Producten verkrijgbaar via de webshop van Paveau – www.paveau.com
Illustraties Kattoo Peeters & Jordi van den Broeck
Frank Tack introduceert je in de kunst van het verfijnd dineren. De keukencreaties van dit merk accentueren culinair genot in de puurste vorm. Laat je inspireren door drie meesterlijke keukenontwerpen, die elk een unieke setting creëren. Ga op ontdekking in deze drie ruimtes, die tot leven komen door ongeëvenaard vakmanschap en elk een eigen sfeer scheppen.
Een ode aan kerst
Stap binnen in deze feestelijke keuken, waar de warme sfeer van kerst je omhult met een ambiance van elegantie en gezelligheid. De rijke, rode accenten en zorgvuldig gekozen materialen zetten de toon voor een onvergetelijke culinaire ervaring. De sterren van de keuken zijn het robuuste Lacanche-fornuis en het imposante massiefhouten eiland, die een fusie van kracht en stijl uitstralen. De Castle Stone-vloer, het kwartsieten werkblad en de spatwand met speelse zelliges voegen een luxueuze textuur toe aan het geheel. Ondertussen zorgen de grote, smeedijzeren binnenramen voor een open uitstraling die het geheel samenbrengt.
Een authentiek en warm karakter
In deze keuken met een moderne toets word je verwelkomd door een ambiance die het karakter van het huis weerspiegelt. In deze creatie komen authentieke materialen en een warm kleurenpalet samen in een geheel van tijdloze esthetiek. Beplankte kastdeuren, een stevig arduinen werkblad en een zwart Lacanche-fornuis stralen een modern-landelijke flair uit. Het accent van arduin komt terug in de vorm van een grote spoeltafel. De intieme ontbijthoek is ontworpen met draai- en inschuifbare deuren, en de dampkap is subtiel weggewerkt achter een massieve balk. Bovendien zorgt de slim geïntegreerde airco voor een optimaal comfort zonder het esthetische ontwerp te verstoren. Authenticiteit is hier in overvloed aanwezig.
De kracht van landelijke charme
Laat je meevoeren door de rustieke charme van deze lichtrijke keuken, die de serene schoonheid van het platteland belichaamt door natuurlijke materialen. Met een Lacanche-fornuis in zacht Sologne-groen en witgelakte fineerkasten ademt deze keuken idyllische elegantie. Het eiland, dat is uitgerust met massieve kaderdeuren en empliqué-plinten, biedt een uitnodigende plek om samen te komen. Het gedetailleerde werkblad van Emperador-marmer en de dampkap met smeedijzer en een unieke glas-in-lood-blikvanger zorgen voor een mix van exclusiviteit en finesse. De guillotinekast voegt aan deze ruimte een vleugje klassieke grandeur toe, waardoor deze stadskeuken moeiteloos de schoonheid van de natuur in het interieur integreert.
Verkoop aan “kidults” verdrievoudigd vergeleken met vorig jaar. KING JOUET België en de KING JOUET-groep (het moederbedrijf) vormen samen een van de grootste multinetwerkdistributeurs van gezelschapsspellen en speelgoed. De distributeur consolideert met succes zijn positie. Het merk behaalt een groei van 0,6% en blijft op koers voor de vooropgestelde groei van het marktaandeel met 0,3% tegen eind december. Ondanks de contextuele uitdagingen weet KING JOUET zich te onderscheiden en de aandacht van de consument te trekken.
KING JOUET speelt om te winnen
Pierre Chalmandrier, internationaal directeur van de KING JOUET-groep, licht toe: ‘KING JOUET België is erin geslaagd een positieve prestatie neer te zetten met een groei van 0,6%, waardoor we boven de algemene markttrend uitstijgen. In september 2024 onderscheidde KING JOUET zich nog meer. Onze winkels zetten die maand een indrukwekkende prestatie neer met een omzetgroei van +6,5%, wat aantoont dat we ons kunnen differentiëren. Bovendien hebben we 0,2% marktaandeel gewonnen en streven we naar 0,3% marktaandeel tegen eind december. De cijfers laten duidelijk zien dat we erin slagen de aandacht van de consument te trekken, ondanks de economische en sectorale uitdagingen.’
‘We zagen die positieve signalen al in juli, augustus en september. Traditioneel vertraagt de verkoop eind september, omdat de consumenten op promoties wachten om te beslissen. Maar nu het eindejaar eraan komt, bereidt KING JOUET zich voor op Black Friday. We verwachten dat we het deze laatste vrijdag van november beter doen dan vorig jaar.’, gaat hij verder.
Concurrentieel dankzij verschillende groeifactoren
Om concurrentieel te blijven, zet KING JOUET België in op een aantal pijlers: een grondige vernieuwing van de winkels en de beschikbaarheid van de producten en de ontwikkeling van het kidults-assortiment. Bovendien versterkt KING JOUET zijn hoofdleveranciersnetwerk door te focussen op innovatie, kwaliteit en populaire reeksen. Ze volgen de prijzen van de concurrentie nauwgezet op, passen aan waar nodig en beperken zo de verschillen. Ten slotte kiest het merk voor een meer dynamische positionering met teams die zich richten op informatie en klantenervaring. Het communicatiebudget wordt ook met 20% verhoogd om de merkbekendheid te maximaliseren. Van alle KING JOUET-winkels boekte de vestiging in Nossegem (Zaventem) het meeste vooruitgang na de investeringen, gevolgd door Anderlues, Gosselies en La Louvière. De winkel in Nijvel gaat er het sterkst op vooruit: sinds de herinrichting van hun speelgoedassortiment is de verkoop er explosief toegenomen.
De ontwikkeling van het “Kingdults”-assortiment
Een trend in de speelgoedsector is de opkomst van “kidults”-producten, speelgoed voor volwassenen met een passie voor verzamelingen en vrijetijdsbesteding. Die categorie krijgt de naam “Kingdults” bij KING JOUET, waar het een van de belangrijkste groeipijlers is geworden. Het merk heeft de ambitie om er tegen 2025 15% van zijn totale verkoop uit te halen.
De groeiende populariteit van dat segment is dit jaar nog meer zichtbaar, met een omzetgroei tussen 4% en 12% in vergelijking met vorig jaar. Dat segment vertegenwoordigt dus ongeveer 12% van de totale verkoop van KING JOUET België, wat hoger is dan de aanvankelijke doelstelling van 9%. Merken zoals LEGO, Bandai en Abysse Corp zetten de toon met hun iconische producten. Bouwsets van LEGO en populaire figuurtjes van reeksen zoals One Piece en Naruto behoren ook tot de bestsellers in die categorie.
Om aan de vraag te beantwoorden, heeft KING JOUET geïnvesteerd in de winkels, zijn productassortiment uitgebreid en speciale hoeken ingericht om de klantervaring te verbeteren. Door de ruimte te optimaliseren is de oppervlakte van de Kingdults-producten in elke winkel met 20% tot 30% toegenomen, waardoor ze beter zichtbaar zijn. Dankzij die investeringen kon KING JOUET een deel van de klanten terugwinnen die vroeger naar de winkel kwamen voor games.
LEGO in de top 10 van leveranciers
Op de Belgische, Franse en Zwitserse markt waren er minder opvallende innovaties dan vorig jaar. Toen vielen producten zoals het fenomeen Bitzee van Spin Master op. Pokémon blijft een sterk merk, ondanks een wereldwijde daling van de verkoop met 20% tot 40%, ook in België. De enige wereldwijde leverancier die eruit springt, is LEGO met een verkoopstijging van 10% tot 30% afhankelijk van het land.
‘LEGO is een belangrijke speler op de markt en is een grote aantrekkingsfactor voor winkel- of webshopbezoek. LEGO slaagt op elk niveau: product, communicatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Ze richten zich op alle leeftijdsgroepen, innoveren hun producten en beheren hun multi-channelcommunicatie goed’.
‘LEGO blijft de top 10 van speelgoedleveranciers aanvoeren dankzij zijn wereldwijde reputatie, de diversiteit van de assortimenten en de populaire reeksen (Disney, Harry Potter, Super Mario, Star Wars etc.). Productlijnen zoals LEGO Technic en LEGO Architecture laten zien dat het merk in staat is zich aan te passen aan nieuwe technologieën en de verwachtingen van de consument,’ voegt Pierre Chalmandrier toe.
Naast LEGO blijven Mattel en VTech belangrijke spelers. Mattel heeft iconische merken zoals Barbie, Hot Wheels en Fisher-Price. VTech is dan weer een pionier op het gebied van elektronisch educatief speelgoed. Simba Dickie Group, Spin Master en MGA Entertainment (L.O.L. Surprise!) vervolledigen de top drie. Clementoni en Ravensburger drukken hun stempel op het vlak van gezelschapspellen en puzzels. Tot slot behoren Bandai en Epoch ook tot de belangrijkste leveranciers, dankzij hun speelgoed geïnspireerd op Japanse animatie en actiefiguren.
Duik in de koude blauwe wateren van de Noordpool met de nieuwe BR-05 Skeleton Arctic Blue. Geïnspireerd door de schoonheid van de bevroren landschappen van de Noordpool, onthult het de finesse van het mechanische uurwerk door middel van het skelet ontwerp. Een horloge dat allesbehalve koud is.
Poollandschappen als inspiratie
De landschappen van poolgebieden hebben een unieke fascinatie voor diegenen die er ooit zijn geweest. De krachtige schoonheid van ijs, gevierd door grote ontdekkingsreizigers en hun verhalen, is fascinerend. Het is een huwelijk van water en kou en weerspiegelt specifieke blauwachtige tinten. Bell & Ross heeft dit kleurrijke scala al verkend met zijn BR-X5 Ice Blue, met een ijsblauwe wijzerplaat. Bruno Belamich, creatief directeur en mede-oprichter van Bell & Ross, komt terug op deze inspiratie met de nieuwe BR-05 Skeleton Arctic Blue en gaat nog een stap verder. De delicate en subtiele tint blauw werd zorgvuldig gekozen om de glaciale tinten van het arctische gebied zo goed mogelijk te weerspiegelen.
Een wijzerplaat gesneden als een stuk ijs
De wijzerplaat van de nieuwe BR-05 Skeleton Arctic Blue trekt meteen de aandacht met zijn verfijning en originaliteit. Hij zit vol verrassingen. “Het idee achter de Arctic afwerking van de wijzerplaat is om te spelen met een ontwerp dat kan worden gezien als hyperrealistisch of abstract. Het realisme van gebarsten ijs kan de illusie geven dat je over een bevroren meer vliegt. De wijzerplaat lijkt uit een stuk ijs te zijn gesneden. De witte geëtste lijnen kunnen ook worden opgevat als een abstract patroon op een transparante blauwe achtergrond. Hoe je de wijzerplaat ook bekijkt, de magie van het ontwerp werkt,” legt Bruno Belamich uit.
Dit opvallende effect is het resultaat van een combinatie van verschillende technieken: lasergraveren en tampondruk. De wijzerplaat is gemaakt van een blauwgetinte glasplaat waarop boven en onder onregelmatige lijnen zijn gegraveerd die de diepte van barsten in bevroren vlakten weergeven over de hele dikte van het glas. Net als vorst die het pad van de scheuren markeert, is er een witte sticker toegevoegd via tampondruk. Dit effect brengt de uitgestrekte ijzige landschappen van Antarctica tot leven op de wijzerplaat van de BR-X5 Skeleton Arctic Blue. De gelaagdheid van deze technieken creëert een gematteerd trompe-l'oeil effect. Er is speciale aandacht besteed aan de afwerking van de stalen kast, met afwisselend gepolijste en satijnen oppervlakken, om ervoor te zorgen dat het geheel in harmonie is. “De koude grijze kleur van de kast en stalen armband versterkt de indruk van een bevroren horloge, gevuld met ijs,” merkt Bruno Belamich op.
Een beweging ondergedompeld in ijskoud water
Naast zijn kleur heeft ijs nog een ander kenmerk: zijn transparantie verspreidt licht. Deze kwaliteiten worden gedeeld door de skeletversie van de BR-05, waar de kristalheldere wijzerplaat het mechanisme van het automatische BR-CAL.322-1 uurwerk onthult. In dit huiskaliber zijn de bruggen en platen geskeletonneerd, waardoor licht wordt doorgelaten en de aandacht wordt gevestigd op het fascinerende, levende schouwspel van de tandwielen. Het is een showcase van de schoonheid van mechanische horlogerie. “De open wijzerplaat bestaat uit een blauw glas en een metallic blauwe flens waarop de 12 indexen zijn gemonteerd. Het getinte glas geeft de illusie dat het uurwerk blauw is, ondergedompeld in ijskoud water,” benadrukt Bruno Belamich.
BR-05: Een toonbeeld van originele sportieve elegantie
Sinds de lancering in 2019 belichaamt de BR-05 lijn een bepaalde visie van moderne stedelijke elegantie. Verfijnd en toch ontspannen, past het bij nieuwe levensstijlen. Veelzijdig, dit horloge met een stalen kast met een diameter van 40 mm, waterbestendig tot 100 meter, is gemakkelijk dagelijks te dragen met de geïntegreerde armband. “De geïntegreerde armband geeft een andere dimensie aan het horloge: de eerste schakel maakt deel uit van de kast. Dit ontwerptype is al een referentie sinds de jaren 1970, en wanneer het getransponeerd wordt naar Bell & Ross, is het resultaat zowel duidelijk, modern als grafisch,” zegt Bruno Belamich. Als optie kan de band vervangen worden door een witte rubberen band, ook erg praktisch en nog sportiever. Qua design draagt de BR-05 collectie de kenmerkende esthetiek van Bell & Ross: de cirkel in het vierkant.
Het gevoel van exclusiviteit
De unieke BR-05 Skeleton Arctic Blue is een gelimiteerde oplage van 250 stuks. Het profiteert van selectieve distributie, omdat dit model exclusief verkrijgbaar zal zijn in Bell & Ross boutiques en via het online verkoopplatform. Een echt collector's item, dat is zeker.
Zet je schrap voor de trend van deze winter: wintergrillen! In dit koude seizoen is er één plek waar je warmte, gezelligheid en culinaire hoogstandjes vindt: rond een OFYR. Dit iconische kooktoestel met open vuur is meer dan een gewone barbecue: het is een uitnodiging om samen te genieten van de magische momenten die de winter extra bijzonder maken. Met de feestdagen in aantocht is OFYR de perfecte manier om sfeer te brengen tijdens de koude dagen. Op zoek naar cadeau-inspiratie? OFYR deelt de beste geschenken voor onder de boom.
Een warme winter vol gezelligheid
Verlicht de grijze winterdagen met warmte en sfeer, en transformeer je tuin in een magisch winterwonderland met OFYR. Het iconische kooktoestel combineert stijlvol design met veelzijdige kookmogelijkheden en is beschikbaar in vier modellen: de OFYR Classic, OFYR Classic Pro, OFYR 75 en OFYR Island. De OFYR Classic, verkrijgbaar in 85 cm en 100 cm, biedt een 360°-kookoppervlak en is ideaal voor het bereiden van maaltijden voor 10 tot 20 personen. De OFYR Classic Pro biedt alle voordelen van de Classic met het toegevoegde gemak van een handgreep en wielen. De OFYR 75, met een compact ontwerp en een kookoppervlak van 74 cm, is perfect voor kleinere tuinen en biedt ruimte voor het koken voor zes personen. Het OFYR Island is een alles-in-één buitenkeuken met een kooktoestel, houtopslag, werkblad en keukengerei-houder, en is verkrijgbaar in diameters van 85 cm en 100 cm. De OFYR is dus niet alleen functioneel, maar ook een echte blikvanger. Met meubilair zoals butcher blocks en stijlvolle banken creëer je een complete buitenkeuken die uitnodigt tot samen koken, eten en genieten.
Winter tips
De winter brengt zijn eigen uitdagingen met zich mee, maar met een aantal eenvoudige onderhoudstips geniet je het hele jaar door van je OFYR. Zo behandel je de bakplaat het beste elke twee weken met plantaardige olie of een pancoatingspray. Dat zorgt ervoor dat de plaat goed beschermd blijft. Daarnaast is het essentieel om een doofdeksel, deksel of afdekhoes te gebruiken om je toestel te beschermen tegen de weersomstandigheden. Een handige tip: bij sterke wind kan extra gewicht op de hoes helpen om deze op haar plaats te houden. Om waterschade te voorkomen, laat je beter geen water in de asbak of kegel staan. Zo voorkom je corrosie of het afbladderen van het Cortenstaal. Tot slot is het raadzaam om houtskoolresten en natte bladeren na gebruik te verwijderen, om roest te vermijden.
Kerstbarbecue
Dit jaar geen traditioneel kerstdiner, maar een originele winterbeleving: een kerstbarbecue! Met OFYR breng je iedereen samen rond het vuur en bereid je de heerlijkste gerechten in een sfeervolle setting. Versier de tuin met lichtjes, steek het vuur aan en creëer een onvergetelijk kerstfeest. Klink op een kerst vol warmte, gezelligheid, samenhorigheid en onvergetelijke smaken!
OFYR tipt: geschenken voor de feestdagen
Op zoek naar het ideale cadeau voor de feestdagen? OFYR stelt een prachtige collectie geschenken voor die koken combineren met genieten in stijl.
Voor de duurzame kok – OFYR x STAUB PANNENSET : Deze tijdloze gietijzeren pannenset bestaat uit twee stapelbare pannen en een deksel. Duurzaam, veelzijdig en perfect voor wat je maar op tafel wil toveren, van stoofschotels tot delicate visgerechten. Zo kies je bovendien voor een cadeau dat generaties lang meegaat.
Voor de outdoor-chef – PIZZA OVEN : Transformeer het OFYR-kooktoestel in een houtgestookte oven en bak de heerlijkste pizza’s en ovengerechten boven een open vuur. Bij de oven zijn een cloche, pizzasteen en dubbelzijdige grillplaat inbegrepen voor eindeloze culinaire mogelijkheden.
Voor de borrelliefhebber – SERVEERPLANKEN SET VAN 3 : Essentieel voor tijdens elke borrelavond: deze stijlvolle serveerplanken in drie maten zijn duurzaam, praktisch en perfect om hapjes elegant te presenteren.
Voor de samenhokker – TAFELGRILL OFYR TABL’O : Gezellig tafelen doe je met de compacte Tabl’O, ideaal voor gezonde gerechten voor 2-6 personen. De Tabl’O is gemaakt van zwart staal, compleet met Quickstarter en handige tools. Geniet zo de hele winter lang van samen koken en tafelen.
• Het nieuwe vlaggenschip van MSC Cruises zal 19 verschillende kajuittypes bieden, waardoor gasten een wereld van keuze hebben als het gaat om accommodatie-mogelijkheden. Van balkonkajuiten met een prachtig uitzicht op de oceaan tot verbonden familiekamers en luxe MSC Yacht Club suites met een eigen whirlpool – er is comfortabele accommodatie voor elk type gast. Er zijn luxe 150m2 Owner’s Suites en Duplex Suites met een privé-entertainmentruimte voor degenen die hun vakantie-ervaring naar een hoger niveau willen tillen.
Het nieuwste vlaggenschip van MSC Cruises, MSC World America, biedt een wereld van keuze met 19 verschillende kajuitmogelijkheden, zodat iedere gast comfortabele accommodatie kan kiezen die aan zijn of haar wensen voldoet. Deze variëren van superluxe Owner’s Suites van meer dan 150m2 in de MSC Yacht Club en Duplex Suites met een speciale entertainmentruimte, tot prachtige balkonkajuiten met uitzicht op de oceaan en binnenkajuiten – plus familiekamers die samen te voegen zijn om flexibele accommodatiemogelijkheden te creëren voor grotere groepen.
MSC World America staat voor een belangrijke evolutie binnen het succesvolle World Class-platform van de cruisemaatschappij en zal een nieuwe wereld van cruisen inluiden met opnieuw ontworpen locaties en concepten die specifiek zijn afgestemd op de Amerikaanse markt. Het nieuwe vlaggenschip zal ook het eerste zijn met zeven locaties aan boord die zijn ontworpen om gasten van alle leeftijden hun eigen vakantieavontuur te laten kiezen en het meeste uit hun tijd aan boord te halen.
Elke kajuit op MSC World America is met zorg en oog voor detail ontworpen, met de kenmerkende Europese elegantie van MSC Cruises, waardoor het de perfecte plek is om te ontspannen en te verjongen in alle comfort en rust na een spannende dag aan land.
Highlights kajuitmogelijkheden op MSC World America zijn onder andere:
De eerste twee kajuittypes behoren tot de MSC Yacht Club, het exclusieve "schip-in-een-schip" concept van MSC Cruises, dat gasten verwelkomt in een wereld van privacy en luxe. Deze ruimte, dat alleen toegankelijk is met een keycard, biedt de ultieme luxe-ervaring met exclusieve privileges en een oase van privéfaciliteiten, waaronder een 24u/24 butler- en conciërgeservice, een speciaal gourmetrestaurant, lounge, zwembad en zonneterras, allemaal op korte afstand van alles wat een groter schip te bieden heeft.
OWNER’S SUITES - Exclusief voor de MSC Yacht Club op World Class-schepen zijn twee uiterst ruime, multi-room Owner's Suites van meer dan 150m2. De stijlvolle suites beschikken over een slaapkamer met een walk-in closet en een badkamer met een royale Imperial badkuip, die verbonden is met een aparte woon- en eetruimte. Daarnaast is er een groot privéterras met een whirlpool en een buiten eetgedeelte.
DUPLEX SUITES - Deze weelderige suites, ook in de MSC Yacht Club, bieden veel ruimte en beslaan twee dekken. Het onderste dek heeft een eetruimte, lounge en gastentoilet, terwijl de bovenverdieping een hoofd slaapkamer en eigen badkamer met badkuip heeft. De suites bieden ook veel buitenruimte om te loungen en zonnebaden, waarbij sommige suites zelfs beschikken over een privé-zonneterras op twee niveaus en een privé-whirlpool.
CONNECTING FAMILY CABINS - Als familiebedrijf is een belangrijk element van de MSC Cruises-vakantie-ervaring het bieden van een onvergetelijke vakantie voor families. Gasten kunnen een selectie flexibele kajuitopties verwachten, waaronder de mogelijkheid om kajuiten met elkaar te verbinden via interne deuren, waardoor een cruise de ultieme vakantieoptie voor meerdere generaties wordt.
PROMENADE VIEW BALCONY CABINS - De balkonkajuiten van MSC World America zijn beschikbaar in verschillende indelingen en maten, waaronder hutten met uitzicht op de prachtige buitendekpromenade – exclusief voor World Class-schepen. Hier kunnen gasten de bruisende sfeer opsnuiven en zich midden in de actie voelen.
BANG & OLUFSEN KONDIGT DE VOLGENDE GENERATIE DRAADLOZE OORTJES AAN
Vandaag heeft Bang & Olufsen de Beoplay Eleven draadloze oordopjes aangekondigd, een evolutie van de succesvolle Beoplay EX oordopjes van het Deense audiomerk met verbeterde akoestische prestaties dankzij geavanceerde Actieve Ruisonderdrukking, transparantie en stemhelderheid. “Beoplay EX heeft onze categorie van draadloze oordopjes gerevolutioneerd met zijn superieure geluid en baanbrekend ontwerp. Met de nieuwe Beoplay Eleven heeft Bang & Olufsen zijn ambities opnieuw verhoogd,” zegt Francesco Tonon, VP Product Management. “De nieuwe Beoplay Eleven levert een nog betere geluidskwaliteit dankzij transformerende ANC en transparantie die onze innovatiekracht belichamen, en we kunnen niet wachten om ze aan onze klanten aan te bieden,” vervolgt hij.
Verbeterde Prestaties
Voor Beoplay Eleven zorgt de functie voor Actieve Ruisonderdrukking (ANC) voor tweemaal zoveel ruisvermindering bij lage frequenties en verbeterde optimalisatie voor verschillende oorgroottes en -vormen, wat de beste ANC-technologie in een oordopje tot nu toe creëert. De oordopjes beschikken over zes geüpdatete microfoons die sneller en efficiënter werken, met aanzienlijk lagere ruisniveaus voor een luxueuze ervaring met een helderdere, luidere en natuurlijkere Transparantiemodus. Voor de externe microfoons heeft Bang & Olufsen extra openingen in de steel geïntegreerd met een fijnmazige bekleding om een opener geluid te geven en winddruk te verminderen. Windgeluid wordt effectiever gefilterd wanneer de Wind Guard-functie in de B&O-app is geactiveerd, zodat gebruikers zich bewust blijven van hun omgeving zoals verkeer of alarmsignalen. Beoplay Eleven biedt ook verbeterde connectiviteit dankzij Multipoint, en ook de prestaties bij telefoongesprekken profiteren van de toevoeging van nieuwe microfoons. Deze hardware-updates gecombineerd met een nieuwe stemoplossing in de software bieden superieure helderheid en precisie onder alle omstandigheden, waardoor Bang & Olufsen de beste gesprekskwaliteit ooit in een van zijn oordopjes kan leveren.
Design zit in de details
Voor het ontwerp van Beoplay Eleven heeft Bang & Olufsen zich laten inspireren door zijn luxueuze Beoplay H100 hoofdtelefoons, waarbij hoogwaardige materialen en kleuren zijn gebruikt die zijn geïnspireerd op fijne sieraden om een tijdloos ontwerp te creëren. Beschikbaar in twee nieuwe kleurvarianten, verwijst Natural Aluminium naar de klassieke ontwerpesthetiek van Bang & Olufsen, waar het diepe zwart contrasteert met het natuurlijk getinte aluminium. Het warme koperkleurige aluminium springt eruit tegen een neutrale grijze achtergrond. Beoplay Eleven beschikt over het kenmerkende materiaal van Bang & Olufsen, gepolijst aluminium, gecombineerd met een glazen aanraakinterface en een spiegelachtige afwerking, gehuisvest in een parelgestraalde aluminium oplaadcase die zowel licht als duurzaam is. Het zachte in-ear gedeelte, gemaakt van premium siliconen, vormt zich naar elke oorvorm voor een stabiele en comfortabele pasvorm. De steel-gebaseerde architectuur zorgt voor optimale plaatsing van de microfoon en efficiënte vermindering van achtergrondgeluid. Beoplay Eleven heeft ook een IP57-gecertificeerde constructie, waardoor hij in alle weersomstandigheden kan worden gebruikt. Het ontwerp van de oordopjes maakt vervanging van de batterij door een service mogelijk om te voldoen aan de Europese duurzaamheidsdoelstellingen die vanaf februari 2027 vervangbare batterijen vereisen, wat consumenten een product biedt met een langere levensduur.
Met de feestdagen in aantocht, waarom zou je niet wat magie aan je huis toevoegen met de huishoudapparaten van SMEG? Deze apparaten, met hun retro-design en schitterende kleuren, geven je keuken een unieke stijl én leveren tegelijkertijd uitstekende prestaties. Verwen je dierbaren (en jezelf!) met een cadeau dat esthetiek en functionaliteit combineert. Immers, ook je huis verdient een beetje luxe met kerst!
Digitale keukenweegschaal: beschikbaar in mat zwart, emerald green of mat wit. Aanbevolen verkoopprijs:€ 149; Broodrooster: beschikbaar in mat zwart, steel, emerald green, mat wit of mat champagne. Aanbevolen verkoopprijs: € 199; Handmatige espressomachine met ingebouwde koffiebonenmaler: beschikbaar in pastelblauw, crème, rood, pastelgroen, wit en zwart. Aanbevolen verkoopprijs: € 869
FUJIFILM : Leg je mooiste momenten van het einde van het jaar vast
Om elk magisch moment van de feestdagen te vereeuwigen, is de Fujifilm X-T50 hét perfecte cadeau voor zowel fotografie-liefhebbers als fervente beeldkunstenaars. Met zijn innovatieve technologieën en compacte design biedt deze camera een uitzonderlijke beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Verwen jezelf of je dierbaren met een creatief hulpmiddel om de feestvreugde en onvergetelijke herinneringen vast te leggen. Maak van de Fujifilm X-T50 de verrassende gast van Kerstmis! De X-T50 body in zwart of zilver is verkrijgbaar voor de aanbevolen verkoopprijs van €1.499; de X-T50 16-50mm kit voor € 1.599,00 en de X-T50 16-50mm kit voor € 1.899,00.
Geen inspiratie voor cadeaus voor onze tieners? Denk aan de Instax-producten! De Instax WIDE 400 stelt hen in staat om hun herinneringen direct vast te leggen en te delen. Het grote formaat legt elk moment in detail vast, perfect voor feestjes en uitjes met vrienden. Het voegt de nodige speelse en retro touch toe aan elke foto en is beschikbaar vanaf 12 juli 2024 voor de aanbevolen prijs van € 149,99. De bijpassende hoes, apart verkrijgbaar voor € 29,99, maakt het geheel compleet.
Dankzij zijn dubbele functie als instantcamera en smartphoneprinter is de Instax Mini Liplay het ideale cadeau voor creatievelingen en fotografieliefhebbers. Met zijn filters en kaders kunnen foto’s gepersonaliseerd en verrijkt worden met kleuren en fantasie. Beschikbaar vanaf 19 juli 2024 voor € 169,99, met een bijpassende hoes voor € 29,99.
SMARTGAMES : Kids verwennen zodat ze zich kunnen vermaken tijdens lange maaltijden
Al meer dan 25 jaar ontwerpt SmartGames inspirerende en educatieve spellen. De uitdagende denk- en logicaspellen van SmartGames zijn leuk en helpen kinderen verschillende vaardigheden te ontwikkelen terwijl ze plezier hebben! De meeste spellen kunnen alleen gespeeld worden, wat ideaal is om kinderen bezig te houden tijdens de lange familiediners tijdens de feestdagen.
Toon je vindingrijkheid om de uitdagingen van Chute Libre te overwinnen en je doel te bereiken! In dit boeiende spel bouw je een knikkerbaan met als missie elke knikker naar de aangewezen basis te brengen. Een uitdaging die eenvoudig lijkt, maar die je creativiteit en logica op de proef zal stellen! Beschikbaar vanaf 1 oktober 2024. Dit spel is perfect voor kinderen vanaf 8 jaar.
En voor de jongsten is de SmartMax-lijn een absolute aanrader! Deze schattige magnetische spellen bieden urenlang vermaak voor de kleintjes. Duik in spannende avonturen met My First Explorers! Stel raketten, vliegtuigen en auto's samen en mix ze om unieke voertuigen te creëren en je verbeelding de vrije loop te laten. Geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar. Beschikbaar vanaf 1 oktober 2024.
STORYTEL : Geef dit jaar meer dan 1 miljoen verhalen cadeau met Storytel
Storytel is het perfecte geschenk, vooral voor wie in 2025 nieuwe reisavonturen wil beleven. Of je nu relaxt op een zonovergoten strand, door een bruisende stad dwaalt of tot rust komt in de natuur, Storytel biedt altijd het ideale verhaal om je reis te verrijken. Geen gesjouw met zware boeken, want met de app draag je je luisterboekenplank gewoon in je broekzak. Zo wordt elk moment van je reis, van vertrek tot bestemming en terug, een onvergetelijke ervaring vol verhalen. Beluister jouw favoriete verhalen onbeperkt voor €13,99 per 30 dagen.
MEDIAWIJS : Boeklancering - "Mijn smartphone luistert mij af en 22 andere mythes over het digitale tijdperk"
Nee, jouw smartphone luistert jou niet af! Of toch wel? Tussen de wirwar van digitale informatie en mogelijkheden is het soms lastig om door het bos de bomen nog te zien. Met hun nieuwste boek wil Mediawijs, het Vlaamse kenniscentrum Digitale en Mediawijsheid, veelvoorkomende misvattingen ophelderen. "Mijn smartphone luistert mij af – en 22 andere mythes over het digitale tijdperk" vormt een uitgebreide gids voor iedereen die door de digitale wereld wil navigeren zonder te verdwalen tussen feiten en fabels. € 24.99, te koop via mediawijs.be/boek of bij onder andere Standaard Boekhandel
PINO PETS : We Woof You a Merry Christmas
PIN0 Pets, een Belgische merk dat zich richt op het welzijn van onze viervoeters en de planeet, biedt unieke voerbakken aan die met de hand zijn vervaardigd uit duurzame en natuurlijke materialen. Elk exemplaar is het resultaat van zorgvuldig handwerk, wat zorgt voor een product dat zowel esthetisch als ecologisch verantwoord is. Door voor PINO Pets te kiezen, geef je een cadeau dat elegantie en milieuvriendelijkheid combineert, ideaal om je huisdieren te verwennen terwijl je de natuur beschermt.
Classic feeder bowl dog duck green - Aanbevolen verkoopprijs € 64,95; Whisker Friendly Bowl foxy terra - Aanbevolen verkoopprijs € 39,95; Long ears bowl dog camel brown - Aanbevolen verkoopprijs € 64,95
Juttu opent haar elfde winkel in Waasland Shopping
Goed nieuws voor alle Juttu-fans! De Belgische multibrandstore opende haar gloednieuwe vestiging in Waasland Shopping, Sint-Niklaas, waarmee het merk alweer haar elfde locatie telt. Fashion en lifestyle lovers kunnen er hun hart ophalen met een selectie trendy kledij, gezellige home essentials en heerlijke must-haves. En dat is nog niet alles. Je ontdekt er namelijk ook heel wat splinternieuwe Belgische home & deco merken – genoeg reden om langs te gaan dus!
Eindelijk is het zo ver: Juttu opende feestelijk haar deuren in de ballonstad. Klanten vinden er een breed assortiment voor mannen en vrouwen, van kleding en home- & deco-items tot food. Naast de vertrouwde merken zijn er ook heel wat nieuwe Belgische home- & deco-merken te ontdekken, zoals Folie à Trois, Puzzle in a Bag, Torrefactory en Studio Flash.
“We kennen al heel wat Juttu Friends in deze regio, maar tot nu moesten ze naar de winkel in Gent, Antwerpen of Aalst. Nu hoeven ze eindelijk niet meer die afstand af te leggen, maar kunnen ze snel en gemakkelijk terecht in hun eigen stad. Dankzij de centrale ligging en goede bereikbaarheid is Waasland Shopping – één van de grootste en drukst bezochte winkelcentra in België – dé ideale locatie voor onze elfde winkel. Wij zijn alvast erg enthousiast om te kunnen neerstrijken in een stad die overloopt van creativiteit, mede door de aanwezigheid van de Academie voor Schone Kunsten. Dit sluit perfect aan bij onze visie en onze samenwerking met lokaal talent en creatievelingen.” – Bea De Beuckelaer, CEO Retail Concepts.
En dat neemt Juttu ter harte. Zo is de mural in de winkel van de hand van lokale creatieveling Tim Polfliet. Naast docent ‘grafisch ontwerp & illustratie’ aan de Academie, ontwierp hij onder meer het artwork voor de ‘Stad van de Sint’, en is hij nauw betrokken bij heel wat lokale projecten en evenementen.
“Mijn ontwerp gaat over verbinding. Juttu betekent ‘verhaal’, daarom ging ik aan de slag met boeken. De figuren op deze mural delen letterlijk een verhaal. Het boek dat ze samen vasthebben, lijkt uit één stuk te bestaan. Ze zijn ook lichamelijk met elkaar verbonden.” - Tim Polfliet
Welke merken kan je in Juttu Sint-Niklaas vinden?
Voor vrouwen vind je er onder andere Another-Label, Edited, ICHI, Nathalie Vleeschouwer en Selected. Voor mannen zijn er merken als Anerkjendt, Revolution en Matinique te vinden. Qua deco ontdek je gevestigde merken als &KLEVERING, HKLiving en Stanley. Ook het aanbod cadeautjes en accessoires wordt mooi vertegenwoordigd door nieuwe Belgische merken als Folie à Trois, Puzzle in a bag, Torrefactory en Studio Flash.
Met deze compacte en gebruiksvriendelijke kledingstomer ben jij vrij om te dragen wat je wil, wanneer, en hoe
De nieuwe Philips Steamer 5000 Series: Een compacte kledingstomer om effectief te ontkreuken, makkelijk mee te nemen, en hygienisch en ecologisch kledij en stoffen te stomen. Verkrijgbaar in vijf unieke kleurcombinaties. Warmt op in slechts 35 seconden, en heeft zowel een ECO- als MAX-modus. Een compact design, een kantelbare kop, opties voor horizontaal en verticaal stomen, en een garantie tegen brandplekken.
Krachtig stomen, moeiteloze verzorging
Je frist kledingstukken snel en effectief op door ze te stomen, waardoor je kledingstukken vaker kunt dragen tussen de wasbeurten in. De Philips Steamer 5000 Series heeft een compact formaat én levert krachtige stoom om efficiënt kreukels te verwijderen, zodat kleding fris en klaar om te dragen is. Win win!
Met zowel prestatie als duurzaamheid in gedachten, is de Philips Steamer 5000 Series gemaakt met gerecycled plastic en wordt geleverd in een milieuvriendelijke doos van 100% gerecycled en recyclebaar papier.
De kledingstomer heeft een verstelbare kantelkop om makkelijk op te bergen, samen met een veelzijdige 2-in-1 handschoen/opbergtas dat beschermt tijdens het stomen en tegelijk dient om de kledingstomer handig op te berg of mee te nemen.
Met een opwarmtijd van slechts 35 seconden en zowel ECO- als MAX-modus, verwijdert de kledingstomer effectief kreuken zonder risico op schroeiplekken. Naast het verwijderen van kreuken neemt de Philips Steamer 5000 Series ook effectief 99,9% van de bacteriën weg, waardoor kleding niet alleen glad, maar ook hygiënisch schoon wordt.
Verkrijgbaarheid
De Philips Steamer 5000 Series is verkrijgbaar in diverse trendy kleurencombinaties, waaronder: Celestial Blue, Orange Red, Charcoal Grey en Marine Blue. Voor iedere smaak en stijl is er een match te vinden. Alle kledingstomers worden geleverd met een opbergaccessoire en een standaard watertank van 120 ml, geschikt voor het stomen van meerdere kledingstukken, een garantie tegen brandplekken. Er zijn extra’s verkrijgbaar zoals: een grotere watertank van 200 ml, een 2-in-1 handschoen/opbergtas voor handbescherming en makkelijk opbergen, en een matje om glad te stomen en ter bescherming van de oppervlakte.
In de winkel en online verkrijgbaar, tegen de adviesprijs vanaf €59,99. Nu exclusief verkrijgbaar op philips.be.
Cent Pur Cent sluit 2024 af ' The Ultimate-collection
Creëer een verfijnde feestlook met neutrale tinten en een subtiel vleugje glamour. Met een exclusieve make-up- en bodycollectie sluit Cent Pur Cent het jaar stijlvol af. ‘The Ultimate’ heeft alles in huis voor een feestelijke en verzorgde uitstraling. Van glamoureuze ogen over perzikzachte lippen tot een intens gevoede huid. De neutrale kleuren complimenteren elke huidtint en de natuurlijke ingrediënten zijn mild voor alle huidtypes. Bovendien brengt Cent Pur Cent een aantal combisets van ‘The Ultimate’ uit… voor het ultieme kerstcadeaugenot!
Wie houdt van een tijdloze look met een vleugje glamour, zal de nieuwe collectie van Cent Pur Cent met open armen ontvangen. The Ultimate vertrekt vanuit zachte, neutrale tinten maar geeft je beautyroutine meteen ook een extra luxueuze touch mee. Denk aan zijdezachte formules, verfijnde texturen en frisse bloemengeuren. “Heerlijk om mee aan de slag te gaan”, weet Caroline Rigo van Cent Pur Cent die het Belgische merk uitbouwde tot een internationale referentie in minerale make-up en skincare. “De collectie omvat negen verschillende producten voor je ogen, lippen en lichaam. Stuk voor stuk zijn ze eenvoudig in gebruik én veelzijdig. Geschikt dus voor zowel de feesten als je dagelijkse verzorging.”
Ogen
‘The Ultimate Palette 1.0’ is een veelzijdig oogschaduwpalet met zowel matte als glanzende tinten. De zachte, neutrale kleuren kan je makkelijk blenden voor een natuurlijke of glamoureuze look. Ook geknipt voor de feestdagen met zijn intense kleur: ‘Crème de la Crème Bronze’. Deze oogschaduw heeft een luchtige mousse-textuur en glijdt over je oogleden – aanbrengen met je vingertoppen of een oogschaduwkwast. Cent Pur Cent werkt je look subtiel af met ‘The Ultimate Mascara Burgundy’, een warme roodbruine tint voor verzorgde en soepele wimpers (dankzij voedende ingrediënten zoals kokosolie).
• The Ultimate Palette 1.0 – € 49,99 - • Crème de la Crème Bronze – € 21,99 - • The Ultimate Mascara Burgundy – € 24,99
Lippen
Mooie én gehydrateerde lippen, all day long? Met de ‘Velvet Lipstick Peach Butter’ van Cent Pur Cent! De textuur is zijdezacht en glijdt moeiteloos over je lippen, terwijl de matte finish de kleur lang vasthoudt zonder droog aan te voelen. Ook de ‘Lipliner Nude Nectar’ heeft een romige textuur – opnieuw soepel over je lippen – en zorgt daarbij voor strakke, gedefinieerde lijnen. Dankzij de waterproof formule blijft de kleur (een warme tint met een perziktoets) perfect zitten, zelfs bij vochtige lucht en warmere temperaturen. Met ‘The Ultimate Lipgloss Peach Spritz’, verrijkt met voedende ingrediënten, geef je je lippen een subtiele, natuurlijke glans. Draag ‘m solo voor een zachte glow of over je lipstick voor extra dimensie.
Cent Pur Cent ontwikkelde de gel ‘Bye Bye Breakouts Blemish Control’ speciaal voor de onzuivere huid. Met krachtige ingrediënten (zoals salicylzuur, niacinamide en tea tree oil) helpt hij onzuiverheden te bestrijden, overtollige talg te verminderen en roodheid weg te nemen. Dankzij de lichte, niet-vettige textuur neemt je huid de gel snel op. Ideaal om ’s nachts te laten inwerken op gereinigde probleemzones. Daarnaast lanceert Cent Pur Cent een intens voedende bodycrème en een milde, reinigende douchegel – allebei verrijkt met de heerlijke, rustgevende bloemengeur van de Belle Brume-lijn.
• Bye Bye Breakouts Blemish Control – € 24,99 - Body Cream Belle Brume (100 ml) – € 19,99 - Body Shower Belle Brume (100 ml) – € 14,99 - Bye Bye Breakouts Blemish Control – € 24,99
Kerstinspiratie
Met ‘The Ultimate’ reikt Cent Pur Cent je natuurlijke producten aan om jezelf te verwennen… of een ander. Aan kerstinspiratie geen gebrek met naast een elegant make-uptasje ook nog zes verrassende kits.
• The Ultimate Make-up Bag – € 34,99 - The Ultimate Topper Kit (Crème de la Crème Bronze + Multipurpose Brush) – € 25,00 - The Ultimate Lashlove Kit (La Résistance Waterproof Mascara + Mini make-up remover Les Yeux Purs 50 ml) – € 25,00 - The Ultimate Body Kit (Body Shower Belle Brume 100 ml + Body Cream Belle Brume 100 ml + Sheetmask Face) – € 30,00 - The Ultimate Kiss Kit (Velvet Lipstick Peach Butter + Waterproof Lipliner Nude Nectar + The Ultimate Lipgloss Peach Spritz 2 ml) – € 35,00 - The Ultimate Match Kit (Magic Match Primer + Limited Edition Flat Foundation Brush) – € 45,00 - The Ultimate Wonderskin Kit (Wonder Face Cream 50 ml + Mini Mattifying Primer 15 ml) – € 50,00 - www.centpurcent.com
Na 27 jaar bij Melexis, waaronder als COO/CIO, mag Veerle Lozie zich vanaf 9 december COO noemen van het Belgische bedrijf AQUALEX. Zij zal vanuit haar nieuwe positie het sterk groeiende bedrijf, met duurzaamheid als een van zijn pijlers, naar het internationale toneel brengen. Een andere hoofdmissie is de productie steeds lokaler te laten verlopen.
Veerle Lozie neemt vanaf 9 december de rol van COO aan bij AQUALEX. Lozie verdiende eerder al haar strepen bij Melexis, een Belgisch bedrijf dat zich bezighoudt met micro-elektronische oplossingen. Zij werkte er 27 jaar, waarvan meer dan 10 jaar als verantwoordelijke voor Operations en IT wereldwijd. In 2014 ontving ze zelfs de Data News Award voor CIO van het Jaar. Lozie maakte al anderhalf jaar deel uit van de raad van advies van AQUALEX. Binnenkort zet zij haar rol binnen het bedrijf verder als COO, waarbij haar focus ligt op operations, customer service en R&D, met als einddoel internationale expansie. Ook klantenservice is van groot belang voor Lozie, met een uitzonderlijke gedrevenheid om de klant altijd voorop te stellen.
Internationalisering met een Belgisch hart
Wat is Lozies belangrijkste missie als nieuwe COO? Investeren in de lokale R&D-afdeling en de productie van AQUALEX terug naar België halen. Met de Circulo, de ALASQ en ALASQ Muro is die beweging al in gang gezet. De volgende stap is de nieuwe drinkwaterkraan AQUALEX Fino in Deerlijk assembleren. Productie dichtbij huis is niet alleen sneller, maar ook duurzamer – zowel op het vlak van transport als jobcreatie. Terwijl de productie op België is gericht, ligt de marktfocus op Europa. Meer nog, AQUALEX heeft grote internationale ambities en wil lekker en proper kraanwater beschikbaar maken in elk land waar kraanwater drinkbaar is en spuitwater gewild. Lozie en AQUALEX vonden elkaar in hun gemeenschappelijke waarden, die samengevat kunnen worden in het woord ‘W.A.T.E.R.’: work hard, play hard, aanpassingsvermogen, toegankelijkheid, enthousiasme en ruimdenkendheid. “De groei spreekt mij enorm aan, net als de duurzaamheid en het feit dat dit een bedrijf is met wortels in België, maar met vleugels en een blik op de wereld.” - Veerle Lozie, nieuwe COO van AQUALEX
De missie van morgen
In de toekomst van AQUALEX drinkt iedereen in 2030 kraanwater. Het merk is gedreven om bij te dragen aan een maatschappij waarin iedereen die lekker water wil drinken vanzelf voor kraanwater kiest. Hierdoor maakt het merk van water drinken een echte ervaring door in te zetten op gebruiksvriendelijkheid, een sterke service, en heerlijk gefilterd water in verschillende temperaturen en met perfecte bubbels. Voor de productie van haar drinkwatersystemen werkt het merk samen met maatwerkbedrijf WAAK, dat kansen biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Momenteel verspreidt AQUALEX deze drinkwaterfilosofie al in België, Frankrijk en Duitsland, maar het merk wil deze missie in de toekomst uitbreiden naar heel Europa. www.aqualex.com
🎄 A WALKIE TALKIE CHRISTMAS 🎄De ultieme gids voor eindejaarsgeschenken
Kleding & beauty
RITUALS
Een unieke zintuigelijke ervaring voor de feestdagen
Voor de feestdagen onthult Rituals zijn nieuwste Winter Limited: The Alchemy Collection. Deze nieuwe collectie staat in het teken van 'transformatie', geïnspireerd op de eeuwenoude leer van alchemie. The Alchemy Collection bestaat uit home, body en beauty producten verrijkt met amber en mirre. Geheel nieuw in de collectie is de zoutsteen-diffuser in een recyclebaar glas, die een zachte continue geur verspreidt in huis.
Rituals The Alchemy Collection - Zoutsteen-diffuser € 39,90: Rituals The Alchemy Collection - Eau de parfum set €39,90; Rituals The Alchemy Collection - Geurkaars €29,90; Rituals The Alchemy Collection - Body scrub € 13,90; Rituals The Alchemy Collection - Home perfum €24,90
RAY
Limited edition: de vijf populairste routines in giftsets
De nieuwe giftsets van Ray zijn er! Gebaseerd op de populairste routines van het afgelopen jaar stelt Ray vijf giftsets samen. Perfect voor iedereen op je lijst! Maar dat is niet alles. Ray opent in december een nieuwe flagship store in de Veldstraat in Gent, de straat waar het voor het merk allemaal begon. Zo sla je meteen je slag tijdens het kerstshoppen in de gloednieuwe beauty hotspot van Gent!
Voor unieke en authentieke kerstcadeaus is AO76 de perfecte bestemming. AO76, opgericht in 1976 als een Belgisch familiemerk, biedt stijlvolle kleding voor kinderen van 4 tot 16 jaar, terwijl het trouw blijft aan zijn roots en onderscheidende stijl. Met vijf winkels in België en een online winkel biedt AO76 een assortiment dat kwaliteit en originaliteit combineert, ideaal voor de feestdagen.
Varas Sweater - €104 Leon Jacquard Sweater - €104 Littal Cardigan - €99
BEL&BO
Een stralende eindejaarsperiode met een vleugje glitter
Of je nu een intiem kerstdiner gepland hebt, uitkijkt naar een sprankelend oudejaarsfeest of knus bij de kerstboom plant te zitten: Bel&Bo zorgt ervoor dat jij stralend de eindejaarsperiode doorkomt. De eindejaarscollectie combineert stijl, comfort en een vleugje glitter, perfect voor elk eindejaarsmoment. Spring eens binnen in één van de 96 winkels of ontdek de collectie online via de webshop. Kleedje - €44,99 - Blouse - €34,99 - Trui - €34,99
WEVER & DUCRE
Een buitengewoon cadeau
Voor een kerstcadeau dat echt buitengewoon is, ontdek de CLEA Artist Edition van Wever & Ducré. Deze limited edition-collectie, ontworpen in samenwerking met de straatkunstenaar Zoie Lam uit Hong Kong, bestaat uit 25 handgeschilderde hanglampen, die elk levendige kleuren en een uniek artistiek tintje uitstralen. Breng uw dierbaren een vleugje creativiteit en vreugde met een armatuur die elke ruimte in een lichtgevend kunstwerk verandert.
De collectie bestaat uit vijf kleine CLEA-verlichting, vijftien middelgrote en vijf grote. CLEA 1.0 Artist Edition: € 2.964,50 - CLEA 2.0 Artist Edition: € 4.235,00 - CLEA 3.0 Artist Edition: € 4.779,50
Van 7 december tot 5 januari keert Walibi Winter terug voor een tweede betoverende editie. Dit jaar groeit het evenement, met drie nieuwe zones en unieke activiteiten die een magische winterbeleving voor het hele gezin beloven. Na een spannend halloween seizoen maakt het park zich klaar om zijn mooiste winterjas aan te trekken en bezoekers onder te dompelen in de betoverende sfeer van de feestdagen.
Zeven thematische zones voor een versterkte winterbeleving
De vier magische werelden die vorig jaar de harten van bezoekers veroverden, zijn dit jaar weer terug. Aan de ingang dompelt Glowing Greetings bezoekers meteen onder in een feestelijke en sprankelende sfeer. In Alpin Village wacht een gezellige kerstmarkt met chalets vol winterse lekkernijen, evenals het pop-up restaurant Le P’tit Montagnard, waar je onbeperkt kunt genieten van een heerlijke kaasfondue. Frozen Land biedt een magische omgeving geïnspireerd door de ijzige panorama’s van het Hoge Noorden, terwijl Polar Playground de allerkleinsten uitnodigt voor een ontmoeting met de Kerstman in een kleurrijke speelzone.
Drie nieuwe zones bouwen voort op het succes van vorig jaar en verrijken de feestelijke sfeer in het park: Twinkle Town, een sprankelend cowboydorp waar de Dalton Terror wordt omgetoverd tot een spectaculaire lichtshow in de vorm van een gigantische kerstboom; Chocolate Factory een heerlijk zoete zone waar glijplezier en lekkernijen samenkomen; en in Festive Tropics brengen feestelijke lichtjes en tropische melodieën een vleugje exotische magie naar de winter.
Activiteiten en lekkernijen voor iedereen
Walibi Winter biedt een heleboel winteractiviteiten voor jong en oud. Liefhebbers van glijplezier kunnen genieten van Sugar Rush, een spannende rodelbaan, of hun mooiste pirouettes draaien op de 700 m² grote ijsbaan van het Crystal Pavilion, de hele dag toegankelijk. Voor een warme pauze kun je terecht in Le P’tit Montagnard in Alpin Village, een gezellig pop-up restaurant waar je onbeperkt kunt genieten van een Savoyaardse kaasfondue, perfect om te delen in een warme, bergachtige sfeer. Daarnaast verandert het Tiki Theatre drie keer per dag in een magische scène met de ijsshow Enchanted. Tien schaatsers voeren indrukwekkende acrobatiek uit op het ijs, gehuld in schitterende kostuums die het hele gezin zal betoveren.
Tussen 14 en 29 december viert Aqualibi ook de magie van de feestdagen. Met feestelijke decoraties, een sfeervolle verlichting en zelfs de aanwezigheid van de Kerstman belooft het waterpark onvergetelijk plezier in een magische sfeer voor het hele gezin.
Jean-Christophe Parent, algemeen directeur van Walibi Belgium: “ Het succes van de eerste editie van Walibi Winter in 2023 bevestigde het enthousiasme van onze bezoekers voor een warm en sensationeel winterevenement. Dit jaar wilden we nog een stap verder gaan: maar liefst 75 % van het park wordt gedecoreerd en volledig in kerstsfeer ondergedompeld, wat voor een nog magischere omgeving zorgt. Onze ambitie is om Walibi Winter te positioneren als een vaste waarde tijdens de feestdagen in België, waar families en vrienden samen onvergetelijke en magische momenten kunnen beleven."
Kalender, openingsuren & tarieven tijdens Walibi Winter
Tijdens Walibi Winter opent het park zijn deuren van 7 december tot 5 januari: eerst op zaterdagen, zondagen, woensdagen en vrijdagen tot 20 december, en daarna elke dag tot het einde van de periode (gesloten op 25 december en 1 januari). De openingsuren zijn aangepast aan het winterseizoen: van 11u tot 19u (en tot 18u op 24 en 31 december).
Wat betreft de tarieven: een toegangsticket voor volwassenen kost 41 €, voor kinderen 36 €. Kinderen kleiner dan 1 meter hebben gratis toegang tot het park het hele jaar door. Walibi Winter nodigt bezoekers uit om zich onder te dompelen in een wereld van dromen en magie, waar verrassingen en betovering centraal staan. Vanaf 7 december opent het park zijn deuren voor een unieke winterbeleving. Website: walibi.be
In 1969 lanceerde Monsieur Rabanne de eerste baanbrekende geur van La Maison: Calandre. Deze geur met een frisse, metaalachtige roos was geïnspireerd op een bevrijdend avontuur in een vintage auto en werd gepresenteerd in een architectonische flacon van glas en metaal. Met de lancering van deze geur begon een historische reis ter creatie van onconventionele geuren voorzien van de avantgardistische signatuur van de oprichter.
La Maison schrijft een nieuw hoofdstuk in de haute parfumerie met LA COLLECTION RABANNE: een verbluffende collectie van 8 uitmuntende geuren, vervaardigd door 6 van 's werelds meest gerenommeerde en innovatieve meesterparfumeurs.
LA COLLECTION RABANNE biedt een uiterst gedurfd, indrukwekkend en baanbrekend eerbetoon ten aanzien van de geschiedenis van La Maison. De combinatie van het legendarische vakmanschap en deze unieke geurcreaties zorgt dan ook voor een onvergetelijk nieuw verhaal. De onderscheidende signatuur van La Maison veruitwendigt zich aan de hand van iconische data, plaatsen en stoffen. Ter inspiratie van een nieuwe generatie presenteert LA COLLECTION RABANNE kostbare grondstoffen – van bedwelmend hout en gouden amber tot stralende bloemen en aromatische toetsen – die samensmelten in baanbrekende en voortreffelijke geuren.
EEN ARCHITECTONISCH MEESTERWERK IN ZILVER & GOUD: DE ICONISCHE RABANNE ‘EIGHT’ IS HERBOREN
De “Eight” was een van de eerste metalen ontwerpen vervaardigd door Monsieur Rabanne. Met LA COLLECTION RABANNE komt dit iconische juweel van La Maison opnieuw tot leven dankzij de toevoeging van het juweel op de voorkant van elke flacon. Hoewel het design oorspronkelijk vlak was, kiest Julien Dossena vandaag de dag voor een ronder, moderner silhouet met omvangrijke rondingen: ontdek een nieuw meesterwerk van Rabanne.
De flacon van Calandre uit 1969 is vandaag de dag net zo vooruitstrevend als toen en bood inspiratie voor de ontwikkeling van LA COLLECTION RABANNE. Dit hoogstaand architectonisch ontwerp bestaat uit helder glas dat gehuld is in metaal, een iconisch en fundamenteel element in het verhaal van Rabanne. Om de kenmerkende codes van zilver en goud van Rabanne te vieren en de nauwgezette focus op de grondstoffen van LA COLLECTION te benadrukken, is de ene kant van de flacon voorzien van de naam en de belangrijkste ingrediënten terwijl de andere kant de naam van La Maison draagt. De metalen dop is voorzien van het nieuwe ‘R’-monogram.
DE GEUREN. AVANT-GARDISTISCH DNA GEHULD IN 8 KOSTBARE CREATIES
MESH METAL : de meest iconische code van La Maison
Geïnspireerd door de vloeiende signatuur van Rabanne's meest iconische materiaal versmelt een oogverblindende metallic citrus onmiddellijk met de huid. Tintelende limoen komt in contact met de schitterende plantaardige facetten van groene lentiscus en petitgrain bigarade. Het levendige extract van deze sinaasappelboombladeren barst van de frisse groene toetsen en zorgt voor een explosie van genot. De zachte en sensuele absolue van oranjebloesem versterkt de sensualiteit van deze zilte geur met amberakkoord. Mesh Metal is onze ode aan een luxueuze groene geurbeleving met kenmerkende Rabanne-twist. “Mesh is, zoals we allemaal weten, iconisch materiaal voor Rabanne. Het is zowel vloeiend als metaalachtigen de ultieme inspiratie voor deze creatie.” – Fanny Bal, Parfumeur
SILVER SKIN : de frisse sensatie van een Rabanne Chain mail jurk
De herinnering aan de iconische maliënkolderjurk van Rabanne krijgt een nieuwe vormgeving aan de hand van een intense bloemencreatie. Poederachtige, zijdezachte iris pallida is voorzien van een metallic toets dankzij frisse aldehyde en de vooruitstrevende molecule van Hivernal. Pittige roze peper voegt extra frisheid toe. Als radicaal contrast verwijzen zoete benzoë, gourmand absolue van vanille en een zuivere, dierlijke noot van ambrox naar de warmte van het lichaam onder de zilveren jurk. Daardoor vereeuwigt dit intens en weelderig sillage de iconische, gedurfde signatuur van Rabanne. “Wanneer ik aan Rabanne denk, denk ik aan de metallic jurk die in direct contact met de huid de vorm van het lichaam accentueert.” – Fabrice Pellegrin (dsm-Firmenich)
MIDNIGHT SEKS : de sensualiteit van een naakte zonovergoten huid
Midnight Sex symboliseert de geur van een zonovergoten huid die ’s nachts pure, gouden sensualiteit uitstraalt. Ervaar een zoete, zonnige explosie van tuberoos, passionele oranjebloesem en een speels, natuurlijk extract van zoete kokosnootpulp. Om deze creatie compleet te maken, onthult rijke sandelhoutolie de warme en zachte facetten van leder. “Net als Monsieur Rabanne haal ik mijn inspiratie uit het materiaal zelf en baseerde ik me op de textuur van weelderige bloemen.” – Véronique Nyberg (Mane)
ROSE 1969 : een bedwelmend eerbetoon aan de eerste geur van Rabanne
Deze bedwelmende geur op basis van rozen is geïnspireerd op Calandre en de iconische handtas van La Maison in 1969. Rose 1969 geniet een zijdezacht akkoord van lychee dat versterkt is door de buitengewoon hoogstaande kwaliteit van Rosa Damascena. Een explosie van zwarte peper zet deze sensatie volop in vuur en vlam. Intense en verfijnde patchoeli met houtachtige facetten roept herinneringen op van de jaren zestig. Ten slotte accentueert het hypermoderne biotech element, genaamd Ambrofix, de houtachtige sensualiteit van de compositie in een modern amberakkoord. “1969 is een magisch jaar voor Rabanne met de lancering van zowel de handtas als de iconische geur Calandre.” – Christophe Raynaud (Givaudan)
NIGHT SOUL : de speelse sfeer van een nightclub bezocht door M. Rabanne in 1980
Night Soul, geïnspireerd op de ongetemde vrijheid en spirituele losbandigheid in de nachtclub Black Sugar van Monsieur Rabanne tijdens de jaren 80, is een eerbetoon aan de vele eindeloze nachten in Parijs. Deze voortreffelijke geur geniet de esoterische en krachtige eigenschappen van zowel palo santo, het Zuid-Amerikaanse ‘heilige hout’, als sandelhout. Een akkoord van romige vijgen, versterkt door fluweelzachte tonkaboon, voegt extra sensualiteit toe aan deze spirituele mix. “Night soul biedt een eerbetoon aan de nachtclub, Black Sugar, van Monsieur Rabanne. Beleef een spirituele ervaring wanneer de nacht valt.” - Aurélien Guichard (Takasago)
ARMURE MARA : female empowerment
De baanbrekende ontwerper Monsieur Rabanne was de eerste persoon ooit die vrouwen hulde in glinsterende harnassen en hen transformeerde tot ware krijgers van de toekomst. Net zoals de rebelse creaties in het verleden bevat ook nu de verbluffende geurcreatie van Armure Mara een nooit eerder vertoond element: een 100% natuurlijk extract van aardbeien. Dit uiterst technisch en kwalitatief hoogstandje contrasteert met krachtige patchoeli en zorgt zo voor een unieke geurbeleving. Tegelijkertijd roept fluweelzachte jasmijn ‘coeur de saison’, geoogst op het beste moment, de sensatie op van een zachte huid onder het pantser. De zoete infusie van Bourbon vanille bezegelt deze verslavende en bedwelmende geurbeleving. “Armure Mara is een eerbetoon aan de visie van female empowerment net als de metalen pantsers van Rabanne.” – Aliénor Massenet (Symrise)
AFTER CLUB : de energie van feestelijke avonden met M. Rabanne
Dompel jezelf onder in de sensualiteit van een geurcreatie geïnspireerd door de muziek en de sfeer van de vele legendarische afterparty's van Monsieur Rabanne. De uitbundige mix van zilver en goud in een blend van vanille schittert net als een spiegelbol boven de dansvloer en geeft de geur een onvergetelijke beat die weerklinkt tot het ochtendgloren. Frisse witte lavendel wordt versterkt door dierlijke labdanum met een weelderig karamelachtig en op maat gemaakt amberakkoord dat zorgt voor een langdurig en intens sillage. “De afterparty’s waar monsieur Rabanne ’s nachts vertoefde in de wijk Saint-Germain waren de inspiratie voor de geur After Club.” – Aurélien Guichard (Takasago)
OUD MONTAIGNE : de elegantie van de flagschip store van La Maison
Ontdek de typisch Franse stijl van Rabanne's flagshipstore te Avenue Montaigne dankzij deze geur: Oud Montaigne. Als eerbetoon aan de klassieke Parijse weelde is deze ledergeur met zwarte oudakkoord voorzien van een metallic toets à la Rabanne alsook een vleugje groene kardemom. De op maat gemaakte likeur van verslavende blauwe pruim en fruitige, naar cognac geurende davana, omhult de huid met een aroma van rokerig sandelhout en krachtig cederhout met een onvergetelijk sillage als resultaat. “Kenmerkend voor deze geur is de krachtige signatuur en het zeer gedurfde, intense sillage; een echte ontmoeting van Oost en West.” – Fabrice Pellegrin (dsm-Firmenich)
Geïnspireerd door het gedurfde esthetische en revolutionaire erfgoed van Monsieur Rabanne, is LA COLLECTION RABANNE: 125ml | € 260 verkrijgbaar vanaf 27/11/2024 exclusief bij INNO.
DHIST’L lanceert vijf cadeausets voor hem en een accessoire om die man mee in te pakken
Een geschenk geven is minstens even fijn als er zelf één krijgen. Nog op zoek naar inspiratie voor een geschenk voor je papa, broer, vriend, man, collega,...? DHIST'L, het Belgische mannencosmeticamerk, lanceert voor het eindejaar vijf geschenkensets met hoogwaardige huidverzorging speciaal ontwikkeld voor een krachtige werking op de mannenhuid.
Voor de mannen die je wil inpakken, pak je uit met DHIST'L! Naast de vijf suggesties is het mogelijk om zelf je set samen te stellen. Alle DHIST'L geschenkensets zijn beschikbaar bij de deelnemende apotheken of via dhistl.com. Een extraatje toevoegen aan de geschenkenset? Pimp je cadeau met een paar duurzame DHIST'L sokken die in samenwerking met Atelier Houthuys werden vervaardigd.
SET 1: After Shave Serum : Met deze mis je nooit! Dankzij de lichte textuur kan deze subtiele After Shave zowel gladgeschoren mannen, als mannen met stoppelbaard, bekoren. Inhoud: After Shave Serum 100 ml - Prijs: 28,00 € (giftbox)
SET 2: Face Wash Gel + Face Fluid : Omdat veel mannen een eerder gemengde of vette huid hebben, is de reiniging van je huid met een milde Face Wash Gel de belangrijkste eerste stap in een effectieve skin care routine. Bovendien is de werkzaamheid van verzorgingsproducten beter op een schone huid, omdat ze beter kunnen indringen. Combineer met de Face Fluid voor een minimalistische, maar volwaardige skin care routine. Inhoud: Face Wash Gel (100 ml) + Face Fluid (50 ml) Prijs: 50,00 € (giftbox)
SET 3: Eye+Face Serum + Face Cream : Ga je graag 'all-in'? Dan is deze combo een droomgeschenk. De Face Cream is, ondanks de lichte textuur, een hydratatie krachtpatser voor de huid. Combineer (voorafgaand) met het EYE+FACE Serum. Het serum dringt snel in, diep in de huid. Deze anti-age boost heeft bewezen effecten op het verminderen van kraaiepoten en heeft een verstevigend effect onder de ogen bij mannen. Inhoud: Eye+Face Serum (30 ml) + Face Cream (50 ml) Prijs: 74 € giftbox)
SET 4: Shaving Bar + FSC® Wood Brush: De Shaving Bar is een natuurlijke scheerzeep met hydraterende en verzachtende eigenschappen. De hogere pot zorgt ervoor dat het scheerschuim in de pot blijft. In deze geschenkenset vindt je favoriete man ook een FSC® Wood Brush scheerkwast met sterke veganistische borstelharen. De hoge dichtheid en het volume van de borstelharen dragen bij tot een unieke een heerlijk schuimende scheerervaring! - Inhoud: Shaving Bar (75 gram) + FSC® Wood Brush scheerkwast - Prijs: 38 € (giftbox)
SET 5: Shaving Cream + FSC® Alu Brush scheerkwast : Met het DHIST'L scheergamma scheer je hoge toppen! Deze geschenkenset bevat een hydraterende en verzachtende scheercrème die geschikt is voor een gevoelige huid alsook een scheerkwast in mat zwart aluminium, ideaal om extra schuim te genereren indien gewenst. Inhoud: Shaving Cream (100 ml) + FSC® Alu Brush scheerkwast - Prijs: 56 € (giftbox)
Pimp je geschenk met een paar DHIST'L sokken (in samenwerking met Atelier Houthys). Een verrassend element toevoegen aan één van de geschenkensets? Traditiegetrouw lanceert het Belgische merk voor de eindejaarsperiode de DHIST'L sokken als extra sporty chique toets (zolang de voorraad strekt). Zeg echter niet zomaar sokken tegen de DHIST'L sokken. De witte sportsokken worden vervaardigd in samenwerking met het Gentse borduuratelier Atelier Houthuys dat duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Bovendien is elk paar sokken voorzien van verschillende lijfspreuken zoals "You Rock". De DHIST'L sokken zijn beschikbaar via dhistl.com en bij de deelnemende apotheken. Prijs per paar: 7 €.
HEMA en Philips introduceren samen een collectie keukenapparatuur met Philips technologie en HEMA design-DNA.
Apparaten die het aanrecht sieren
HEMA en Philips hebben de handen ineengeslagen en introduceren samen een collectie van keukenapparaten die uitsluitend bij HEMA te koop zijn. De betrouwbare en hoogstaande technologie van Philips in combinatie met het design-DNA van HEMA resulteerde in deze mooie collectie. Voor het design gingen de merken samen op zoek naar de uitstraling: De vormentaal in combinatie met de kleur parelblauw bleek de juiste match. Het resultaat is keukenapparatuur die gezien mag worden op het aanrecht.
De perfecte match samen
HEMA staat voor betaalbare goede kwaliteit met een uniek herkenbaar design. Philips ontwikkelt al meer dan 130 jaar innovatieve apparaten. Deze collectie kwam tot stand door de kennis, passie en visie van beide merken bij elkaar te brengen. Daarnaast hebben HEMA en Philips één groot goed met elkaar gemeen: het alledaagse leven van mensen leuker en beter maken. "Bij HEMA staat betaalbaar design dat langer meegaat centraal, net als onze focus op kwaliteit. Waarbij al onze producten in het teken staan van liefde voor onze klanten. We zijn selectief in de producten die we verkopen en bieden alleen het allerbeste aan. De samenwerking met Philips past uitstekend bij HEMA. We hebben veel vertrouwen in het succes van deze nieuwe collectie.” - zegt Jenny Hermans, Unit director Wonen.
Tijdloos parelblauw in je keuken
Parelblauw geeft een levendige, opgewekt en verfrissende uitstraling aan de keuken. Deze zachte kleur past goed bij zowel lichte als donkere interieurs. Het voegt een stijlvol element toe; waarbij de apparaten compact genoeg zijn om op te bergen in een keukenkastje maar mooi genoeg zijn om op het aanrecht te laten staan. Koken wordt nog leuker en brengt een moment van ontspanning met een glimlach op je gezicht. "Samenwerken met het HEMA-designteam was een inspirerende ervaring. We hebben in onze studio's hard gewerkt om de perfecte collectie samen te stellen. We kozen voor parelblauw: fris, zacht en opvallend. Mooi op ieder aanrecht, of dat nu licht of donker is, en ontspannend voor iedereen." - zegt Nicolas Hubert, Global Design Lead Kitchen Core Versuni.
Sinds 1926 streeft HEMA naar een beter alledaags leven in een mooiere wereld. De producten en diensten van HEMA kenmerken zich door duurzaamheid, goede kwaliteit en een typisch Nederlands ontwerp voor een scherpe prijs. HEMA heeft ca. 30.000 eigen producten en diensten, 733 winkels en ruim 17.000 medewerkers (inclusief franchisevestigingen).
De collectie is exclusief ontworpen voor en met HEMA. Ze bestaat uit een Philips Airfryer, staafmixer, filterkoffiezetapparaat, miniblender, broodrooster, waterkoker, en een SENSEO® koffiepadapparaat. De collectie is verkrijgbaar sinds 25 november in alle HEMA-winkels en online op hema.be, in alle landen waar HEMA actief is.
WELEDA behoort hiermee tot de wereldwijde top 3 binnen de categorie beauty . WELEDA is opnieuw gecertificeerd als B Corp! Zo stijgt het cosmeticamerk van 106,9 naar maar liefst 120,66 punten. Met de hercertificering en de stijging van 13% toont WELEDA haar rol als koploper in duurzaamheid op ecologisch, economisch en sociaal vlak.
Duurzame stappen
In 2021 scoorde WELEDA 106,9 punten. De nieuwe score van 120,66 laat zien dat het cosmeticamerk stappen blijft zetten en tot de wereldwijde top 3 binnen de categorie Beauty behoort. Daan Zeelt, Managing Director Benelux is trots: “De hoge B Corp score laat zien dat we in harmonie werken met mens en natuur. En daar werken we iedere dag hard voor. Zo is 81% van onze ingrediënten biologisch en zorgen we voor een verantwoorde reis van plant tot product. Daarnaast bevorderen onze Weleda City Spa’s het mentaal en fysiek welzijn, bieden we uitgebreide trainingen voor geboortezorg professionals en werken we met mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, wat onze filosofie onderstreept.”
Teruggeven aan de natuur
Dit jaar opende WELEDA de deuren van haar innovatieve Cradle Campus. Volledig gebouwd van hout en klei, aangestuurd door zonne-energie en geothermische energie en 100% emissievrij. Met het unieke distributiecentrum geeft WELEDA terug aan de natuur. Zo toverde WELEDA de voorheen agrarische monocultuur om in een bloeiend, biodivers landschap en wekt de campus meer energie op dan het verbruikt.
100% natuurlijke ingrediënten
Al ruim 100 jaar zet WELEDA zich in voor mens en natuur. Zo maakt het cosmeticamerk producten van biologi sche en 100% natuurlijke ingrediënten. Met verschillende eigen teeltprojecten wereldwijd helpt WELEDA de biodiversiteit. Daarnaast blijft het bedrijf haar verpakkingen verduurzamen, waaronder de recente overstap naar tubes van gerecycled aluminium. WELEDA wil in de toekomst de positieve impact op mens en natuur blijven vergroten en nóg duurzamere oplossingen vinden voor transport en verpakkingen.
Samen voor een betere wereld
B Corp is de hoogst haalbare erkenning op het gebied van duurzaam ondernemen. Om de B Corp certificering te behouden, moet elke organisatie iedere drie jaar een B Impact Assessment maken. Een organisatie moet minimaal 80 punten behalen. Samen met een internationale groep bedrijven zet WELEDA zich in voor een betere wereld, op sociaal en duurzaam vlak.