Vaderdag: Belgisch mannencosmeticamerk DHIST'L lanceert 5 gift boxes
Rots in de branding, nummer één in jouw leven, wijze raadgever, de man die alles kan of de gentleman in huis... welke rol een vader ook speelt, op zondag 8 juni 2025 heeft elk van ons z'n redenen om Vaderdag te vieren. Waarom niet met een Belgisch, duurzaam én vooruitstrevend geschenk!
Het cosmeticalabel DHIST’L ontwikkelt verzorgingsproducten specifiek op maat van de man. Schenk met de gift box één of enkele van zijn DHIST'L favoriete verzorgingsproducten naar keuze! Met de Body Wash Gel, After Shave Serum, Face Cream, Oog-Gezicht Serum, Face Fluid, Face Wash Gel of het Shaving gamma als cadeau scheer je hoge toppen dit jaar!
GIFT BOX 1: Body Wash Gel Original : De Body Wash Gel Original zorgt voor hydratatie, een dieptereiniging en een gezond microbioom van de huid. Het perfecte geschenk voor een actievere, sportievere levensstijl. Inhoud: Body Wash Gel Original 500 ml - Prijs: 25,00 € (gift box) - Beschikbaar via de apotheek of op dhistl.com
GIFT BOX 2: After Shave Serum : Het After Shave Serum vermindert huidirritatie en werkt verzachtend en verfrissend. Dankzij de lichte textuur kan deze subtiele After Shave zowel gladgeschoren mannen als mannen met stoppelbaard bekoren. Inhoud: After Shave Serum 100 ml - Prijs: 28,00 € (gift box) - Beschikbaar via de apotheek of op dhistl.com
GIFT BOX 3: Face Cream + Oog+Gezicht Serum : De Face Cream is, ondanks de lichte textuur, een hydratatie krachtpatser voor de huid. Combineer (voorafgaand) met het EYE+FACE Serum. Het serum dringt snel in, diep in de huid. Deze anti-age boost heeft bewezen effecten op het verminderen van kraaiepoten en heeft een verstevigend effect onder de ogen bij mannen. Inhoud: Oog+Gezicht Serum (30 ml) + Face Cream (50 ml) - Prijs: 74,00 € (gift box) - Beschikbaar via de apotheek of op dhistl.com
GIFT BOX 4 : Face Wash Gel + Face Fluid: Omdat veel mannen een eerder gemengde of vette huid hebben, is de reiniging van je huid met een milde Face Wash Gel de belangrijkste eerste stap in een effectieve skin care routine. Bovendien is de werkzaamheid van verzorgingsproducten beter op een schone huid, omdat ze beter kunnen indringen. Combineer met de Face Fluid voor een minimalistische, maar volwaardige skin care routine. Inhoud: Face Wash Gel (100 ml) + Face Fluid (50 ml) - Prijs: 50,00 € (gift box) - Beschikbaar via de apotheek of op dhistl.com
GIFT BOX 5: Shaving Bar + FSC® Wood Brush : De Shaving Bar is een natuurlijke scheerzeep met hydraterende en verzachtende eigenschappen. De hogere pot zorgt ervoor dat het scheerschuim in de pot blijft. In deze geschenkenset vindt je favoriete man ook een FSC® Wood Brush scheerkwast met sterke veganistische borstelharen. Inhoud: Shaving Bar + FSC® Wood Brush scheerkwast - Prijs: 45,00 € (gift box) - Beschikbaar via de apotheek of op dhistl.com
Braderie Publique viert tien jaar met majorettes, fanfares en kinderanimatie
Tijdens het hemelvaartweekend worden in het centrum van Gent en daarbuiten extra veel shoppers verwacht voor Braderie Publique. De megastraatverkoop blaast tien kaarsjes uit, en viert dat met fanfares, majorettes en kinderanimatie.
Het belooft een druk hemelvaartweekend te worden. Naast Gent Smaakt vindt immers ook Braderie Publique plaats. Van donderdag 29 mei tot en met zondag 1 juni stallen meer dan 150 winkeliers hun waren op straat uit. De megastraatverkoop strekt zich uit over de hele binnenstad. Voor de tweede keer doen ook de straten vanaf het station Gent-Sint-Pieters mee.
De braderie viert bovendien haar tiende verjaardag. Elke dag trekt er een feestelijke parade door de winkelstraten, van de majorettes van Vooruit met de Kuit tot de fanfarespelers van De Vette Pistons of de percussionisten van Famba. Kinderen kunnen zich op verschillende locaties laten schminken.
Lege plaatsen opgevuld
De organisatie deed ook extra moeite om lege plaatsen tussen de winkels in te vullen. Enkele voorbeelden: op zaterdag wordt de Dampoortstraat een echte hotspot met heel wat extra standhouders en extra activiteiten van de dekenij, en voor het eerst staan er standjes op de brug van de Kortedagsteeg.
In tien jaar tijd is Braderie Publique uitgegroeid tot de grootste straatverkoop van het land. Aangezien de braderie dit keer in een verlengd weekend valt, verwachten we nog meer koopjesjagers dan anders. Die trakteren we op extra veel sfeer, met live muziek en kinderanimatie. - Sofie Bracke, schepen van Handel. Illustraties braderie publique
ADORÉ is een merk dat in maart 2024 werd gelanceerd door Aurélie Casteels, met als missie een gezond, natuurlijk en doeltreffend alternatief te bieden voor traditionele bruiningsproducten. Geïnspireerd door het verlangen om zich goed in haar vel te voelen zonder overmatige blootstelling aan de zon, heeft ADORÉ een Bronzing Water ontwikkeld dat voor 99% uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong bestaat. Het zorgt voor een onmiddellijke gloed en beschermt tegelijkertijd de huid.
Bij ADORÉ is de ambitie duidelijk: een toonaangevend merk blijven op het vlak van veilige en respectvolle bruiningsproducten. Het merk zet zich in om producten aan te bieden die de huid verzorgen én doeltreffend, natuurlijk en milieuvriendelijk zijn. ADORÉ is ook een merk dat rond de zon is opgebouwd, waarbij alle huidtinten worden gewaardeerd en in hun glans worden versterkt. Bovendien biedt het unisex producten aan, aangezien een deel van de klantenkring uit mannen bestaat.
Het doel is eenvoudig: mensen aanmoedigen om hun blootstelling aan UV-straling te verminderen, door alternatieven aan te bieden die het traditionele bruinen vervangen zonder in te boeten op resultaat. In 2025 zet ADORÉ deze missie voort met de lancering van twee nieuwe producten, en met de ambitie om het merk internationaal te laten stralen, zodat hun visie op veilige en elegante bruining nog meer mensen bereikt.
Aurélie Casteels droomde er altijd al van om te ondernemen en een project tot leven te brengen dat haar waarden weerspiegelt. Dankzij prachtige kansen die ze besloot te grijpen, stortte ze zich vol passie in dit avontuur.
Voor haar was het oprichten van ADORÉ een vanzelfsprekende keuze: welzijn, schoonheid en huidbescherming combineren, en tegelijkertijd iedereen een oplossing bieden om zich het hele jaar door stralend te voelen.
De keuken van 2025 krijgt kleur op de wangen. Met DSM Keukens duik je dit jaar een verrassend kleurenpalet in, van rustgevende groentinten tot zinderend blauw. De keukens laten je wegdromen en tegelijk ook thuiskomen. Ook als je de juiste kleur nog niet gevonden hebt, gidst DSM je door het ruime aanbod aan Sikkens- en RAL-kleuren. Laat je leiden door de levendige tinten in de keukens van DSM en ervaar zelf hoe ze je dag kleuren.
Sage Green
Groen is het nieuwe neutraal. Met Sage Green of andere groentinten zoals eucalyptus of olijf haal je een stukje natuur naar binnen. De keuken was nog nooit zo geconnecteerd met de oorsprong van je ingrediënten. Groen stimuleert je humeur en werkt kalmerend zonder de ruimte saai te maken. Valt de kleur in de smaak? Trek die dan door naar je bijkeuken of bureau voor een leuk extraatje. DSM Keukens vertaalt deze liefde voor natuur in design naar keukens die spelen met onder andere mineraalgroen, donkergroen en houtstructuren. De ruimte voelt zo al snel ruim en lichtrijk aan, terwijl de kleur goed te combineren is met verschillende interieurstijlen.
Powder Pink
Als blikvanger of subtiel accent: met roze kan je alle kanten op. Roze brengt doorgaans romantiek, zachtheid en rust tot leven tussen vier muren. Ontdek waartoe verschillende tinten in staat zijn. Voel je de klik met lichtroze keukenkasten, of verstop je eenvoudig je apparaten achter een schuifdeurkast voor een strak aanrecht? In het Dekton-keukenblad gaan glas, porselein en kwarts schuil, voor een extra elegante look in combinatie met het poederroze.
Blush Sunset
Deze trendkleur voelt aan als een zomerse zonsondergang op je keukenkasten. Ze is ontstaan uit een zachte mix van perzik en terracotta, overgoten met een vleugje romantiek. Geen overweldigend kleurstatement, maar een subtiele toets die warmte en optimisme oproept. In de keuken van DSM gloeit deze tint op een afgerond werkblad van kunststof, met een elegante boognis als blikvanger. Indirecte ledverlichting en een ingebouwde combi-magnetron tonen dat romantiek en functionaliteit ook zielsverwanten zijn.
Electric Blue
Deze kleur straalt in combinatie met gouden details elegantie uit en brengt meteen meer inspiratie in huis. Fris, verfijnd en verrassend: blauw is ideaal voor creatievelingen die risico’s durven te nemen. DSM Keukens pakt uit met een indrukwekkende blauwe keuken met een multifunctioneel eiland, een strak werkblad in marmer en hoge kasten tot aan het plafond.
Burgundy
Een diepe, wijnrode tint straalt instant een rustgevend gevoel van luxe en karakter uit. Ga voor het zachte, verwarmende effect van donkerrood en creëer zo heel eenvoudig een hotelachtige uitstraling. De kleur is bovendien veelzijdig, verrassend tijdloos en brengt gegarandeerd conversaties op gang. De bordeaux keuken van DSM combineert de rijke kleur met een mat Resopal-oppervlak en warme houtstructuren. Ga je voor minimalisme met effen deuren of heb je liever een structuurdetail met gelakte rillendeuren? Eeuwige twijfelaars kunnen gelukkig ook kiezen voor beide. www.dsmkeukens.be
De zomer komt eraan. Hét moment om te genieten van heerlijk buiten vertoeven, een knisperend vuurtje en lekker eten in goed gezelschap. Bio-Planet zet in op smaak en gezondheid en selecteert een aantal producten die perfect passen bij zomerse temperaturen en de daarbij horende BBQ-momenten. Van alcoholvrij aperitieven tot voedzame, verantwoorde veggie opties voor op de barbecue: dit zijn onze favorieten voor een smakelijke en toch ook gezonde zomer.
Bonheur. Spritz
Gastronomisch aperitief met een sprankel, 0%. Dit alcoholvrije, gastronomische aperitief is het nieuwste pareltje van Belgische onderneemster Klaartje Mertens, die samenwerkt met een gerenommeerd wijnhuis in Zuid-Frankrijk. Het resultaat? Een alcoholvrije aperitiefervaring die barst van smaak en elegantie. Met een frisse hint van citroenzeste, een zachte kruidigheid en fijne bubbels smaakt hij heerlijk bij lichte gerechten, of als basis voor verrassende mocktails. Ideaal voor wie aan mindful drinking doet!
Serveertip: heerlijk met crushed ice én een schijfje sinaasappel of een takje verse tijm. Houd je van kruidige smaken? Voeg dragon, een kneepje grapefruit en wat venkelzaad toe voor een Provençaalse flair. Of geef ‘m een zomerse vibe met basilicum, munt of lavendel.
Mocktail time!
Met Gimber en kombucha — kruidig verrassend. Zin in een alcoholvrije cocktail met karakter? Deze zomerse mocktail combineert de pittige gembertoets van Gimber met de fruitige frisheid van mango-kurkuma kombucha. Een scheut veenbessensap, wat limoen en een takje rozemarijn maken het helemaal af. Serveer met veel ijs voor instant zomergevoel.
Ingrediënten: 40 ml Gimber, 150 ml kombucha mango-kurkuma, 1 limoen, 30 ml veenbessensap, 1 takje rozemarijn, IJs
Mojo Maté
Een natuurlijke energieboost. Op zoek naar een alternatief voor koffie of energiedrank? Mojo Maté is een koude infusie van yerba maté, een Zuid-Amerikaanse plant die bekendstaat om haar natuurlijke cafeïne en zachte energieboost. Deze drank combineert de opwekkende kracht van cafeïne met de milde werking van theobromine en L-theanine, goed voor langdurige focus zonder de crash. De frisse smaak maakt dit het perfecte drankje voor actieve zomerdagen.
Fungi Pad Italy
Vegetarisch grillen met een vleugje dolce vita. Vegetarisch barbecueën? Dat kan lekker én puur. De Fungi Pad Italy van Hermann is een vleesvervanger op basis van slechts vijf ingrediënten, waaronder biologische champignons, ei en mozzarella. Deze Italiaanse variant is op smaak gebracht met mediterrane kruiden en is bovendien een echte winner op de grill. Een zuiver alternatief voor wie bewust wil kiezen, zonder in te boeten aan smaak.
Bio Croustini
Duurzaam verwerkt, met oog voor smaak. Deze krokante sneetjes zijn gemaakt uit biologische baguettes van Bakkerij De Trog - dé referentie in ambachtelijk bio-brood - die nét niet perfect waren in vorm, maar wél in smaak. In plaats van verspild te worden, worden ze licht geroosterd en verrijkt met biologische olijfolie, zeezout en mediterrane kruiden. Heerlijk bij tapenade, hummus of als knapperige bite in je salade.
BANG & OLUFSEN INTRODUCEERT ATELIER LIMITED EDITION ART DECO
Bang & Olufsen lanceert de Atelier Limited Edition Art Deco, een opvallend nieuw soundsysteem dat de iconische Beolab 28-luidsprekers en het Beovision Theatre van Bang & Olufsen opnieuw belicht vanuit het perspectief van de Art Deco - de bepalende esthetiek van de jaren 1920 en het tijdperk waarin Bang & Olufsen werd opgericht. “Deze editie is een eerbetoon aan onze oorsprong en onze reis”, zegt Kristian Teär, CEO van Bang & Olufsen. “Het is een samensmelting van designerfgoed en technisch meesterschap, gemaakt om 100 jaar innovatie te vieren met een tijdloze vorm”, vervolgt hij.
Met dezelfde sculpturale elegantie en verfijnde details die van Art Deco een blijvend icoon maakten, brengt de Atelier Limited Edition Art Deco een eerbetoon aan een eeuw van uitmuntend design en akoestisch vakmanschap door gebruik te maken van Art Deco's gedurfde geometrie, rijke materialiteit en voortreffelijk vakmanschap. Beperkt tot slechts 100 stuks wereldwijd, markeert deze release een zeldzame convergentie van prestatie en artisticiteit.
Het systeem is gemaakt van donker palissanderhout en geanodiseerd in kastanjebruin aluminium. De afwisselende lamellenpanelen van taps toelopend hout en recht aluminium doen denken aan de ritmische gevel van klassieke Art Deco-architectuur. Een bijpassende palissander kast, met de hand vervaardigd in het Bang & Olufsen hoofdkantoor in Struer, bevat de gegraveerde Beoremote, afgewerkt in kastanje aluminium en getuigt van authenticiteit. De aluminium oppervlakken zijn voorzien van een nauwkeurig geometrisch motief dat moderne bewerking combineert met klassieke ornamenten. Verborgen in het patroon herinneren 100 gegraveerde lijnen op subtiele wijze aan elk jaar van Bang & Olufsen's nalatenschap.
De aandacht voor detail en tactiliteit wordt voortgezet met de nieuw geïntroduceerde houten bovenkap van de Beosound Theatre, gebeeldhouwd in een straalvormig patroon geïnspireerd op art-deco zongebrande motieven. De hoes is niet alleen visueel elegant, maar verbetert ook de akoestische transparantie en illustreert Bang & Olufsen's streven naar een harmonieuze combinatie van vorm en functie. De zwevende akoestische lens van de Beolab 28, omringd door een fijn gedetailleerde radiale ring, verankert het systeem als een sculpturaal middelpunt.
De Atelier Limited Edition Art Deco is verkrijgbaar vanaf 58 000 Euro exclusief scherm en is exclusief verkrijgbaar bij geselecteerde Bang & Olufsen-winkels.
UIT IN NEDERLAND EN BELGIË MET INTRODUCTUE BIJ KRUIDVAT EN TREKPLEISTER
e.l.f. Beauty, de innovatieve speler met een warm hart – breidt haar aanwezigheid in Nederland en België verder uit met e.l.f. Cosmetics en e.l.f. SKIN. De introductie bij KRUIDVAT en TREKPLEISTER is een nieuwe stap in de missie om hoogwaardige beauty producten toegankelijk te maken voor iedere eye, lip and face.
Met aanwezigheid in 15 landen en wereldwijde distributie via eShopWorld blijft e.l.f. sterke groei doormaken buiten de Verenigde Staten. Het bedrijf ziet nog volop kansen in internationale markten. In het derde kwartaal van boekjaar 2025 steeg de omzet buiten de VS met 66% ten opzichte van het jaar ervoor. Deze markten waren goed voor 20% van de totale netto-omzet van het bedrijf.
Per 26 mei 2025 zullen e.l.f. Cosmetics en e.l.f. SKIN producten verkrijgbaar zijn in 776 Kruidvat-winkels en 183 Trekpleister-winkels in Nederland, evenals 271 Kruidvat-winkels in België. De community kan e.l.f.-producten ook online shoppen via kruidvat.nl, kruidvat.be en trekpleister.nl, te beginnen met e.l.f. Cosmetics op 26 mei en e.l.f. SKIN op 2 juni 2025.
“We zijn enthousiast over de samenwerking met KRUIDVAT en TREKPLEISTER om e.l.f.'s producten van premium kwaliteit beschikbaar te maken voor nog meer beauty- en skincareliefhebbers in Nederland en België,” zegt Christine Cassidy, Vice President en General Manager International, e.l.f. Beauty. “Sinds de lancering in beide markten hebben we ongelooflijk veel enthousiasme gezien van onze community, en deze uitbreiding van onze aanwezigheid zal ervoor zorgen dat onze producten nog beter toegankelijk worden!”
e.l.f. Cosmetics werd voor het eerst gelanceerd in Nederland in 2021 en in België in 2023, en is snel uitgegroeid tot een virale favoriet. De producten, waaronder de Halo Glow Liquid Filter, Halo Glow Beauty Wands, Power Grip Primer en Glow Reviver Lip Oil, hebben beauty-liefhebbers wereldwijd weten te veroveren.
Zomerfavorieten heruitgevonden door Floris van Bommel
Voor hem en haar
Zomer betekent zon, vrijheid en... open schoenen! Met de collectie slippers en sandalen van Floris van Bommel hoef je niet te kiezen tussen stijl en comfort. Elk paar is ontworpen voor zij die niet bang zijn om te spelen met kleur, textuur en speelse details. Je zomervoetjes mogen gezien worden – dus ben jij klaar om op te vallen? Ontdek onze favorieten hieronder, uit de vrouwen- en mannencollectie!
Voor haar
Wie de slipper past : Hou je voetjes koel tijdens de warme maanden met deze stijlvolle slippers. Ga voor een model met een subtiele hak en een elegante tortoise gesp, in strak zwart of opvallend zilver. Op zoek naar een comfortabeler exemplaar? Kies voor een variant met een luxueuze, lichtgewicht zool in speelse luipaardprint – ook verkrijgbaar in metallic lichtblauw (alleen voor de echte durvers!) – of hou het ingetogen met klassiek beige of zwart.
De hoogte in : Er gaat niets boven een elegant hak(je) om je outfit helemaal af te maken. Extra bonuspunten als je kiest voor eentje in een feestelijke stijl: denk aan goud of zilver, felrood of luipaardprint – more is more is hier het motto. Of je nu kiest voor een lage, houtlook hak of een hoger model aandurft, dankzij het gewatteerde voetbed geniet je de hele dag van comfort.
Voor hem
Ook voor hem heeft Floris van Bommel een stijlvolle selectie slippers – van klassieke teenslippers tot verfijnde kruisbandmodellen, allemaal uitgevoerd in hoogwaardig leder. Welke stijl je ook verkiest, comfort is gegarandeerd. Verkrijgbaar in bruin, blauw of zwart: met deze klassevolle exemplaren zit je altijd goed.
Het historische centrum van Bouillon wordt deze zomer een openluchtmuseum. Art Public // Bouillon - van 29 juni tot 21 september 2025
De tentoongestelde kunstenaars: Gilbert Fastenaekens - Anne-Marie Klenes - Mikail Koçak - Lucas Leffler - Léo Luccioni - Maxence Mathieu - Charles-Henry Sommelette - Olivier Sonck – Marie Zolamian
Deze zomer is Bouillon het decor voor een unieke culturele ervaring, waar natuur, geschiedenis en hedendaagse kunst samenkomen. Van 29 juni tot 21 september nodigt de vijfde editie van Art Public, georganiseerd door de Commissie voor de Kunsten van Wallonië in samenwerking met de stad Bouillon, bezoekers uit om deze parel van de Ardennen opnieuw te ontdekken. Na eerdere edities in Namen, Doornik, Charleroi en Luik vindt het kunstparcours dit keer plaats in het hart van het historische centrum van Bouillon. Tijdens een wandeling van ongeveer een uur ontdekt de bezoeker een vijftiental kunstwerken van hedendaagse kunst die harmonieus samengaan met het middeleeuwse karakter van de stad. Een bijzondere ontmoeting tussen erfgoed en creatie, voor een tocht die zowel visueel als reflectief is.
Negen kunstenaars kregen de kans om het stadscentrum van Bouillon te transformeren met kunstwerken die in dialoog staan met de stad en haar geschiedenis. Er werd geen vast thema opgelegd, behalve één belangrijke voorwaarde: zich volledig onder te dompelen in de architectuur, de stedelijke structuren en vooral de menselijke essentie van de bezochte plekken. De gekozen locaties zijn levendig en hebben een rijke historische en sociale betekenis. Ze vormen ontmoetingspunten tussen verleden en heden. Het kunstparcours biedt een frisse blik op de stad en nodigt uit tot reflectie over wat Bouillon betekent voor bewoners, voorbijgangers en ontdekkers. Het doel is ook om de verscheidenheid van de geografie van de stad te benadrukken, met haar middeleeuwse erfgoed, ongerepte natuur en diversiteit aan emblematische plekken.
In lijn met de culturele dynamiek van de Waalse overheid brengt de selectie van kunstenaars opkomende talenten en gevestigde namen samen. De geselecteerde kunstenaars werken vanuit hedendaagse vraagstukken en spreken een breed publiek aan. Deze editie belicht verschillende talenten die samen streven naar durf, vakmanschap en innovatie. Zo creëren ze kunst die zowel toegankelijk als diepgeworteld is in de regio.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Locatie Historische centrum van Bouillon - Data Van 29 juni tot 21 september 2025
Informatiepunt: Maison du Tourisme de Bouillon (Toeristenbureau van Bouillon) - Quai des Saulx n° 12 - 6830 Bouillon
Gemiddelde duur: Vrij parcours van ongeveer 1 tot 1,5 uur te voet
Illustraties maria zolamlag, charles-henry sommelette
MSC Cruises bevestigt de nieuwste CLIA cijfers voor de Belgische markt. MSC Cruises, cruise-marktleider in België, reageert op de bekendmaking van de officiële CLIA 2024-cijfers (Cruise Lines International Association): “2024 was het meest succesvolle jaar ooit, en de stijgende trend zet zich voort in 2025”. De maximale vakantiebeleving en de scherpe prijzen zijn de grootste troeven waarom steeds meer reizigers kiezen voor deze vakantieformule. Enkele belangrijke trends te bespeuren: een steeds jonger publiek, met meer families en jongeren, zowel als een stijgende vraag naar comfort en luxe.
“2024 was ons beste jaar ooit,” zei Frank Van den Steen, Country Manager Benelux MSC Cruises. “Tienduizenden Belgen gingen in 2024 met MSC Cruises op reis, een stijging van 13% reizigers ten opzichte van ons vorige recordjaar, 2023.”
Wereldwijde aanhoudende groei
De zopas geofficialiseerde CLIA 2024-cijfers bevestigen de trend. De wereldwijde cruise-industrie zit stevig in de lift. Na een tijdelijke terugval tijdens de coronapandemie, tonen recente cijfers een duidelijke heropleving én groei. In 2023 gingen wereldwijd 31,7 miljoen passagiers aan boord van een cruiseschip, tegenover 29,7 miljoen in 2019. Die stijging zet zich nu door met 34,6 miljoen reizigers in 2024, en zal nog verder oplopen tot een verwachte 42 miljoen in 2028.
Europa vaart mee op het succes, met 8,4 miljoen passagiers in 2024, een lichte stijging ten opzichte van 8,2 miljoen in 2023. In België kent de markt een opvallende toename: van 66.000 passagiers in 2019 naar 83.000 in 2023 en 93.000 in 2024. Deze stijgingen worden ook bij MSC Cruises opgetekend, waardoor MSC Cruises haar leiderspositie in België verder verstevigt: meer dan de helft van alle Belgen die op cruise gaan doen dat met MSC Cruises.
Cruises als ‘value for money’
Volgens Van den Steen ontdekken steeds meer reizigers het unieke karakter van cruisevakanties. “Een cruise combineert in 1 pakket de ontdekking van nieuwe bestemmingen met kwalitatieve vakantiebeleving aan boord. Daarbij spelen ook gastronomie, comfort, wellness, animatie voor jong en oud en entertainment van topniveau een belangrijke rol. Die maximale inclusiviteit in 1 pakket zorgt voor een uitzonderlijke prijs-kwaliteitsverhouding, wat meteen de belangrijkste troef is.”
Verjonging en een stijgende vraag naar comfort
“In 2024 zien we een stijging van 14% in het aantal jonge gezinnen, zowel als een algemene daling van de gemiddelde leeftijd. Voor MSC Cruises bedraagt die 46 jaar.", merkt Frank Van den Steen op. “Dit is logisch, gezien ons familie-vriendelijk aanbod aan boord. Vooral de nieuwste schepen zijn voor families bijzonder in trek wegens het nog uitgebreidere aanbod aan faciliteiten voor kinderen en jongeren”
Een andere opvallende trend in onze boekingen is een verschuiving van binnenkajuiten en kajuiten met zeezicht naar de balkonkajuiten. 71% van onze passagiers kiezen voor het genot van een privébalkon, waar ze in alle rust van de omgeving kunnen genieten, sluit ook aan bij de groeiende vraag naar nog hoogwaardigere reisbelevingen.
Belgische reizigers zijn – meer dan andere nationaliteiten – bereid meer te betalen voor hun vakantie die verder gaat dan het standaard comfort. Dit verklaart ook het succes van de MSC Yacht Club. Dit ‘schip-in-een-schip’-concept is een exclusief deel van het schip, een oase van rust en comfort met haar eigen exclusief restaurant, zonneterras en zwembad, en zowaar een exclusieve 24u/24 butlerservice, met behoud van toegang tot alle voorzieningen van een groot schip.
Middellandse Zee en Caraïben topprioriteit voor MSC Cruises
De top-bestemming blijft de Middellandse Zee (west en oost), voor 53% van onze gasten. 24% kiest voor Noord-Europa, vooral wegens de populariteit van de Noorse fjorden. In het winterseizoen zijn vooral de Emiraten, de Canarische Eilanden en de Antillen in trek. Maar het zijn de Caraïben die de sterkste groei noteren, met een stijging van maar liefst 45%. Een trend die zich in 2025 sterk doorzet.
Die trend vertaalt zich in investeringen: MSC Cruises breidt zijn aanwezigheid in de Caraiben uit met het gloednieuwe vlaggenschip MSC World America en de recent geopende MSC Cruise Terminal in Miami, de grootste cruiseterminal ter wereld, met een capaciteit van 36.000 passagiers per dag.
Boekgedrag: advies blijft belangrijk
Ondanks het digitale tijdperk blijft professioneel reisadvies belangrijk. “Het merendeel van onze klanten boekt via vertrouwde reisagenten en gespecialiseerde kantoren,” stelt Van den Steen. “Het overgrote deel van de klanten boeken tussen 6 en 12 maanden voor vertrek, maar er is ook een stijging merkbaar van klanten die in tijden van economische en politieke twijfel op zoek gaan naar last-minutes.”
Vooruitblik 2025: “Volle vaart vooruit”
“Voor 2025 zien we dat de stijgende trend zich doorzet” beklemtoont Frank Van den Steen. “De cijfers spreken voor zich, en we verwachten dit jaar een nieuw recordjaar met een verdere groei van 5 à 10%. waarmee we onze positie als absolute marktleider in België nog verder verstevigen”.
» NIEUW : BARIQ EN BOTANIQ PLANTENBAKKEN IN TEAK - » TREND : SLOW LIVING
Buiten leven is meer dan een trend: het is een levensstijl. Of je nu een rustgevend groen hoekje wil of met verticale tuinen je terras omtovert tot een botanisch paradijs: de juiste plantenbak maakt het verschil. Royal Botania omarmt slow living te midden van de natuur en introduceert met de Bariq-, Botaniq- en Cuprum-collecties een stijlvolle en duurzame manier om groen in je buiten- en binnenruimte te integreren.
Bariq: buitenleven omarmd
Als grote, volumineuze bloempotten schieten de Bariq-plantenbakken uit de grond. Geïnspireerd door de ronde, robuuste vorm van traditionele wijnvaten is de Bariq-plantenbak een toonbeeld van vakmanschap. De latten van premium teakhout volgen sierlijk de organische rondingen van het ontwerp, wat resulteert in een warme en verfijnde uitstraling. Met drie mogelijke formaten van 50 cm, 70 cm en 90 cm past Bariq moeiteloos in elke buitenruimte. Van intieme patio’s tot koninklijke tuinen, Bariq biedt een tijdloze en elegante basis voor je favoriete planten. Dankzij de natuurlijke duurzaamheid van teak trotseert deze plantenbak weer en wind, waardoor je een groene oase creëert die met je mee evolueert.
Botaniq: buitengewoon tijdloos
Voor wie houdt van strakke lijnen en tijdloos design, is er Botaniq. Het robuuste, maar verfijnde ontwerp straalt kracht uit. Of je nu een uitnodigende entree wilt creëren, je terras een architecturale toets wilt geven of simpelweg je tuin wilt aankleden, Botaniq biedt de perfecte balans tussen functionaliteit en esthetiek. Met zijn afmetingen van 70 x 70 cm en 100 x 100 cm kan Botaniq zowel subtiel als imposant opvallen. Door de combinatie van modern minimalisme en de warme uitstraling van teak draagt Botaniq bij aan een eigentijdse, groene omgeving.
Cuprum: gouden gloed
Cuprum lijkt wel gesmeed uit puur zonlicht. Deze plantenbak introduceert een gouden glans in de tuin, een uitstekende match voor de vele tinten groen die daar te vinden zijn. Cuprum is vervaardigd van messing, waardoor hij het licht vangt en een subtiele weerkaatsing in de tuin creëert. Een ideale manier om de natuurlijke schoonheid van je planten nog meer tot leven te brengen. Bovendien is de plantenbak verrassend licht van gewicht, en dus een slimme oplossing voor terrassen of binnenruimtes. Naast de indrukwekkende uitvoering in messing is Cuprum ook verkrijgbaar in uv-bestendig polyester. Dat materiaal maakt zowel binnen als buiten een onvergetelijk en exclusief statement.
Swatch scuba horloges: duik in een wereld van kleur
Het ene moment sta je op vaste grond. Vervolgens word je volledig ondergedompeld in het "jelly effect", een diepzee wonderland omringd door enkele van de meest fascinerende wezens in de zee. Een plaats en een gevoel vol beweging, kleur en de sensatie. Het is een gevoel waar je in stapt, net als de sensatie van een van de vijf horloges uit de nieuwe Swatch SCUBAQUA Collectie!
De vijf horloges in deze collectie worden in mei gelanceerd. Het is een debuut van een baanbrekende fusie van twee innovatieve materialen: Bioceramic brengt een levendigheid en karakter met effen kleuren. De biosourced materialen zijn afgeleid van ricinusolie en vormen de levendige transparante delen van de kast. Het resultaat is een opvallende mix van design en innovatie, met een opvallend visueel contrast dat de aandacht trekt en een ingewikkelde textuur die heerlijk aanvoelt.
Of je nu op de golven vaart of door de straten van de stad navigeert, deze uurwerken zijn gemaakt om op te vallen. De kroon op 10 uur biedt extra veiligheid en een unieke look, terwijl de glow-in-the-dark details zorgen voor een perfecte afleesbaarheid in elke omgeving. Het horloge heeft een gekleurde transparante wijzerplaat en 44 mm kast, een zijdezachte band en vijf unieke kleurstellingen in zwart, wit, blauw, rood en geel. Elk horloge in de Swatch SCUBAQUA Collectie is geïnspireerd op en vernoemd naar de meest bijzondere kwallen ter wereld.
Deze collectie duikershorloges heeft een robuust waterbestendig ontwerp dat geschikt is voor maximaal 10 bar en bouwt voort op de SCUBA-ervaring van Swatch. Het combineert geavanceerde materialen met unieke details en zorgt ervoor dat elk moment een diepzeedroom wordt.
De Swatch SCUBAQUA Collectie ontketent sinds 8 mei 2025 online op Swatch.com en in Swatch-winkels wereldwijd het kenmerkende "jelly-effect" en veroorzaakt een golf van opwinding.
De collectie bestaat uit BLUE FIRE, LION’S MANE, EGG YOLK, AURELIA AURITA en BLACK SEA NETTLE . Kostprijs €155.00
Met een opvallend aanbod aan kindvriendelijke evenementen, interactieve expo’s, originele wandelroutes en speelse strandtradities zet Knokke-Heist deze zomer volop in op gezinnen. Van het Internationaal Cartoonfestival tot origamiwandelingen en het Vuurwerkfestival: de zomer van 2025 belooft een bruisende mix van creativiteit, cultuur en sportieve uitdagingen op kindermaat. Knokke-Heist onderstreept daarmee opnieuw haar reputatie als dé badplaats voor families die willen genieten van een gevarieerde en zorgeloze vakantie aan zee.
Wie Knokke-Heist zegt, zegt strandplezier. Met 9 kilometer ononderbroken strand en veilige badzones is Knokke-Heist de gedroomde plek voor een vakantie aan zee. Zo kunnen kinderen zich creatief uitleven met papieren strandbloemen – een charmante traditie waarbij hun zelfgemaakte creaties voor schelpjes worden geruild. En voor wie de zeedijk op een unieke manier wil verkennen, is een tochtje met een gocart een absolute must. Wist je dat de enige fabrikant van deze iconische ‘billenkarren’ zijn hoofdzetel in Knokke-Heist heeft?
De zomer wordt afgetrapt met een reeks familievriendelijke evenementen en tentoonstellingen: Internationaal Cartoonfestival (29/06/2025 - 24/08/2025): Een meeslepende belevenis rond humor en tekenkunst voor jong en oud. Panamarenko’s Zoo aan Zee (tem 24/08/2025): Stap binnen in Panamarenko’s Zoo aan Zee, de allereerste tentoonstelling die het dier in Panamarenko’s kunst centraal stelt. In deze bijzondere expo komen zijn iconische, mechanische wezens tot leven. Zoute Beach Flower Festival (16/08/2025): Het strand voor het Albertplein wordt op 16 augustus voor één dag omgetoverd tot een kleurrijke papieren bloemenmarkt. Wie maakt de mooiste bloem of de meest originele winkel? Iron Kid (24/08/2025): Jonge sportievelingen (3–12 jaar) kunnen tijdens dit niet-competitieve sportevenement op een speelse manier kennis maken met de wondere wereld van triatlon.
Origamiwandelingen en natuurbelevenissen in het Zwin
Knokke-Heist nodigt gezinnen uit om samen op pad te gaan met de gloednieuwe Origamiroutes, een reeks wandel- en fietstrajecten die elke wijk op een verrassende en speelse manier tot leven brengen. Van de elegante lanen van Het Zoute tot de charmante polders van Ramskapelle: elke route heeft zijn eigen karakter, verhaal en beleving. Zo dompelt de route in Heist je onder in de maritieme geschiedenis van de wijk, met haltes aan de Heldentoren, de Visserskapel en andere verborgen parels.
Liever de natuur in? Breng een dag door in het Zwin Natuur Park, waar je de magie van het getijdenlandschap ontdekt. Spot elegante ooievaars en kleurrijke trekvogels vanuit observatiehutten, of waag je op het blotevoetenpad voor een unieke zintuiglijke ervaring. Naast de vaste tentoonstellingen en interactieve opstellingen, organiseert het park regelmatig workshops en natuurwandelingen op kindermaat.
Ook bij minder goed weer genoeg te beleven
Knokke-Heist heeft voor elk weertype iets in petto. Zo wachten er op regenachtige dagen tal van boeiende musea om ontdekt te worden. In het HEY Museum duik je op een interactieve manier in het verleden, heden en de toekomst van de gemeente. Laat je meeslepen door vissersverhalen, beleef carnaval met immersief beeld en geluid en stap in het casino van de jaren '60. Kinderen kunnen er de hele zomer lang op maandag en dinsdag in het leven van lokale schilders duiken aan de hand van creatieve workshops.
Ook het For Freedom Museum is eveneens een aanrader voor wie meer wil leren over de Tweede Wereldoorlog in de regio. Uniformen, oude voertuigen en meeslepende verhalen brengen het verleden op een boeiende manier tot leven. Zin in waterpret? Dan is Sportoase Duinenwater met zijn zwembaden en glijbanen de ideale plek om even helemaal tot rust te komen en te genieten.
Evenementen voor het hele gezin
Naast de langlopende exposities biedt Knokke-Heist deze zomer ook een uitgebreid programma van eenmalige evenementen vol muziek, kunst en spektakel. Kinderen kunnen zich uitleven tijdens het creatieve KH Summer Camp en op woensdagnamiddag tijdens de kinderanimatie op het Heldenplein, terwijl gezinnen ’s avonds genieten van gratis openluchtconcerten tijdens Parkies of Kneistival. Daarnaast zijn er de grote publiekstrekkers zoals Cirque du Soleil en de Grand Show Mirage Magique. Kunstliefhebbers vinden hun gading dan weer op de prestigieuze Knokke Art Fair of bij de indrukwekkende World Press Photo tentoonstelling. De zomer wordt afgesloten met het Internationaal Vuurwerkfestival, een adembenemend hoogtepunt van een onvergetelijke zomer aan de kust. Illustraties knokke-heist
Vanaf mei is de Zwitserse brillenlijn VIU tijdelijk verkrijgbaar in de Vitra Circle Stores in Brussel, Amsterdam en op de Vitra Campus in Weil am Rhein. De VIU pop-ups weerspiegelen de gedeelde waarden van beide merken: hoogwaardig design, duurzame producten en een verantwoorde omgang met grondstoffen.
Sinds 2013 ontwerpt VIU Eyewear monturen die tijdloze esthetiek combineren met verantwoorde productie. Alle modellen worden ontworpen in Zürich en met de hand vervaardigd in geselecteerde ateliers in Italië en Japan. In het kader van deze samenwerking biedt VIU een zorgvuldig samengestelde selectie van archiefstukken aan - eerder gedragen brillen met kleine imperfecties die in de Circle Stores een tweede leven krijgen. Deze unieke stukken zijn verkrijgbaar met een korting van 20 tot 30%.
Op 10 mei wordt er op de Vitra Campus tijdelijk een Repair & Cleaning Station ingericht, waar bezoekers hun bril - ongeacht het merk - professioneel kunnen laten reinigen, repareren of afstellen. Een praktische bijdrage aan circulair design en duurzame productzorg.
‘Voor ons bij VIU is design onlosmakelijk verbonden met duurzaamheid. Brillen zijn niet zomaar modeaccessoires, maar dagelijkse metgezellen. Door gebruik te maken van materialen van de hoogste kwaliteit, creëren we producten die langdurig plezier brengen - net zoals Vitra met zijn iconische meubels.’– Fabrice Aeberhard, Creative Director VIU
De Vitra Circle Stores bieden tweedehands meubels van Vitra en Artek aan, evenals accessoires zoals showroommodellen, tentoonstellingsstukken en objecten van evenementen. Alle items worden gecontroleerd op functionaliteit, indien nodig gerepareerd, en lokaal verkocht. De prijzen zijn gebaseerd op de staat van elk product en waar van toepassing worden vernieuwde garanties aangeboden.
De VIU pop-ups zijn tot eind juli te bezoeken in alle drie de Circle Stores.
Adressen
Vitra Circle Store Brussel - Bazellaan 8, 1140 Evere, België - Vrijdag 09:00 – 17:00 en Zaterdag 10:00 – 17:00
Vitra Circle Store Amsterdam - Affuitenhal 10, 1505 RE Zaandam, Nederland - Vrijdag 09:00 – 17:00 en Zaterdag 10:00 – 17:00
Nieuwe klinische studie over silybine, antioxidant uit distel
Silybine bevestigd als effectief en natuurlijk alternatief voor retinoïden om huidveroudering te voorkomen, zonder bijwerkingen. Silybine werpt zich op als effectief, krachtig en veilig alternatief voor retionol in huidverzorging
Silybine is een krachtig polyfenolisch antioxidant uit distelzaad (Silybum marianum). “Ons Belgisch cosmeticamerk voor mannen DHIST’L is grotendeels gebaseerd op het gebruik van silybine, dat bewezen anti-aging, kalmerende en zuiverende effecten heeft, de perfecte match voor mannenhuidverzorging”, aldus Tine Ryssaert, co-founder van DHIST’L.
De keuze voor silybine als steringrediënt was niet arbitrair. Het verhaal gaat terug naar de middeleeuwen en naar het dorp Sint-Joris-ten-Distel dat gekend stond als een pelgrimsoord tegen huidziekten. Dat inspireerde dr. apr. Frederik Roelens, PhD in farmaceutische wetenschappen (polyfenolen) en afkomstig uit deze streek, om de kracht van silybine onder de loep te nemen in het kader van de ontwikkeling van een hoog performerend skincare gamma voor mannen. “Diverse klinische studies toonden toen reeds aan dat het distelextract sterke huidverbeterende voordelen heeft”, aldus Frederik, co-founder van DHIST’L.
In het eerste kwartaal van dit kalenderjaar 2025 bracht het vooraanstaande Journal of Cosmetic Dermatology een nieuwe studie uit. Hieronder vindt u een samenvatting alsook een link naar de volledige studieresultaten.
De kracht van silybine volgens de studie in het Journal of Cosmetic Dermatology
De studie onderzoekt de effectiviteit van silybine, het voornaamste actieve bestanddeel van mariadistel (Silybum marianum), op huidgezondheid en huidverjonging. Silybine staat bekend om zijn krachtige antioxidatieve en ontstekingsremmende eigenschappen. In deze gerandomiseerde, dubbelblinde, placebogecontroleerde studie werd een topische formulering met silybine getest op gezonde vrijwilligers met tekenen van huidveroudering.
De resultaten tonen aan dat silybine een significante verbetering geeft in huidtextuur, hydratatie en elasticiteit. De deelnemers die silybine gebruikten, vertoonden na enkele weken minder zichtbare rimpels en een egalere teint vergeleken met de placebogroep. De studie benadrukt dat silybine in staat is om oxidatieve stress in de huid te verminderen, wat een belangrijke rol speelt bij het vertragen van het verouderingsproces. Daarnaast bleek silybine de productie van collageen te stimuleren, wat bijdraagt aan een stevigere huid.
Een andere belangrijke bevinding is dat silybine goed werd verdragen; er werden nauwelijks bijwerkingen gerapporteerd. Dit wijst op het veilige profiel van silybine voor cosmetisch gebruik.
Deze studie bevestigt dat silybine een krachtig ingrediënt is voor huidverzorging, vooral door zijn antioxidatieve werking en het vermogen om huidveroudering tegen te gaan. Het gebruik van silybine in cosmetische producten kan dus een waardevolle aanvulling zijn voor mensen die hun huidconditie willen verbeteren en huidveroudering willen vertragen.
DHIST’L is het Belgische clean beauty cosmeticalabel voor mannen dat sterk inzet op doeltreffendheid. Het label werd in 2022 opgericht door Tine Ryssaert en Frederik Roelens (PhD).
Mannenverzorging is voor DHIST’L een serieuze zaak: de mannenhuid stelt specifieke eisen en verdient specifieke verzorgingsproducten, gedifferentieerd op huidtype, en dus niet de zoveelste afgeleide van cosmetica bestemd voor vrouwen. DHIST’L verwerkt uitsluitend ingrediënten met sterke wetenschappelijke bewijzen. Hierbij fungeert silybine, het anti-oxidant uit mariadistel, als plantaardig alternatief voor retinoïnezuur. Het gamma is vegan, bevat geen nasties, is dermatologisch getest en hypoallergeen. DHIST’L behaalde reeds indrukwekkende yuka-scores dankzij de vooruitstrevende ingrediëntenselectie. Alle verpakkingen (Ocean Waste Plastic, rPET) zijn 100% recycleerbaar en 100% biologisch afbreekbaar.
» NIEUW : BOMERO LOUNGE EN LOUNGETAFELS IN TEAK, LEVANZO EN ORGANO STOEL, GARDO ROUND, ORGANO EN LACRIMA TAFEL IN FULL TEAK » NIEUW : TEAK TAFELBLAD VOOR DONATO KOFFIETAFEL » NIEUW : UMBRIA PARASOL IN ALU WOODLOOK
In de wereld van architectuur en design geldt vaak de regel: ‘vorm volgt functie’. Daarom draait het ontwerp van teak tuinmeubelen bij Exterioo ook om comfort, schoonheid, duurzaamheid en functionaliteit. Exterioo deelt drie redenen om deze zomer als architect van je eigen tuin te kiezen voor het tijdloze karakter van teak.
Duurzaam en stijlvol
Teak is een van de meest duurzame houtsoorten voor buitengebruik. Dankzij de natuurlijke oliën trotseert het moeiteloos regen, zon en wind, zonder in te boeten aan uitstraling. Teak blijft door de jaren heen mooi en sterk – of je nu kiest om het hout natuurlijk te laten vergrijzen of de warme, bruine kleur te behouden door het zelf met olie te behandelen.
De robuuste elegantie van teak komt helemaal tot haar recht in de Bomero-lounge van Exterioo. Deze lounge combineert een verfijnde vorm met massief teakhout en afgeronde lijnen voor een luxueuze maar toegankelijke uitstraling. De bijpassende Bomero-loungetafels in teak maken het plaatje compleet en brengen rust en visuele eenheid in je zithoek.
Tijdloos en minimalistisch
De Levanzo-stoel toont hoe minimalistisch en verfijnd teak is. Slanke lijnen, eenvoud en het natuurlijke karakter van hout geven de stoel een tijdloze uitstraling die past bij elke buitenruimte. Voor wie van een speelse toets houdt, vormen de afgeronde lijnen van de Levanzo-stoel de ideale aanvulling.
Deze afgeronde vormen komen bovendien terug in de Organo-tafel en de ronde Gardo-tafel. Beide tafels combineren een warme uitstraling met een hedendaagse, zachte vorm. Voorstanders van een subtiele combinatie van materialen, kiezen voor het beige aluminium onderstel van de Donato-loungetafel in combinatie met een teakhouten tafelblad. Dit geeft de loungehoek een stijlvolle uitstraling.
Warm teak samenbrengen met een strak volkeramisch tafelblad geeft dan weer een frisse, eigentijdse twist aan de natuurlijke basis. Dit is mogelijk in verschillende variaties bij de Lacrima-tuintafels of de Bomero-loungetafels met een teak onderstel. Het contrast tussen het organische hout en het koele oppervlak zorgt voor een mooie balans tussen sfeervol design en modern minimalisme.
Warm en veelzijdig
Teak straalt sfeer en karakter uit en is makkelijk te combineren met andere materialen. Zo combineert de Organo-stoel een teakhouten frame met rope zitting, wat resulteert in een mooie én comfortabele eetplek. Ook bij de Umbria-parasol zie je opnieuw die warme uitstraling, maar dan in de vorm van een aluminium parasolmast met houtlook. De parasol is dus een ideale aanvulling op meubelen met teak.
Flexibiliteit is bovendien ook mogelijk. Dankzij het aanbod van verschillende teakhouten collecties biedt Exterioo de optie om open loungeopstellingen, tafels en stoelen uit verschillende gamma's naar hartenlust te schikken en te combineren. Geen vast geheel, maar loungeopstellingen die meegroeien met het moment. Zo wordt jouw buitenruimte niet alleen een plek om te zitten, maar ook een plek om te leven.
Na Antwerps debuut, opent Selected 2de winkel in Brugge
Scandinavisch design en tijdloze mode komen samen in het hart van Brugge
Na de flagshipstore in Antwerpen breidt Selected zijn aanwezigheid in België uit met een tweede nieuwe winkel in het hart van Brugge. Sinds 17 april kunnen Belgische klanten de wereld van Selected fysiek ervaren in een ruimte die vakmanschap, kwaliteit en tijdloos design ademt. Dit op de perfecte locatie in de Steenstraat.
België is al jaren een belangrijke markt voor Selected, met een sterke klantenbasis via e-commerce en groothandel. De opening van twee winkels in België, waaronder Brugge, markeert een belangrijke volgende stap: een fysieke locatie waar klanten de unieke combinatie van hedendaagse en klassieke stijl zelf kunnen ontdekken.
"De opening van onze deuren in Brugge betekent een belangrijke mijlpaal in de voortdurende uitbreiding van Selected in België. Na de opening van onze flagshipstore in Antwerpen begin april, benadrukt deze tweede opening onze toewijding om een doordachte aanwezigheid op te bouwen in belangrijke culturele en commerciële centra. De diepe waardering van België voor erfgoed, kwaliteit en modern vakmanschap sluit perfect aan bij onze merkwaarden, en Brugge — rijk aan geschiedenis en tijdloos karakter — voelde als een vanzelfsprekende thuis voor ons." - Daniel Mayer, Brand Director bij Selected
EEN NIEUWE BESTEMMING VOOR MODELIEFHEBBERS
Bezoekers van de winkel kunnen zich verheugen op de volledige dames- en herencollectie van Selected, met moderne tailoring, luxueuze breisels en tijdloze essentials. Daarnaast presenteert het merk een gloednieuwe collectie, geïnspireerd op zijn Scandinavische roots. Alles komt samen in een stijlvolle winkelervaring, waarin kwaliteit en design centraal staan.
Bij Selected draait alles om kwaliteit en duurzaamheid. Elk kledingstuk wordt zorgvuldig ontworpen en vervaardigd om lang mee te gaan, zowel door de stijl als dankzij het materiaal. Het merk kiest bewust voor hoogwaardige stoffen en tijdloze ontwerpen, zodat elk stuk seizoen na seizoen relevant blijft.
PRAKTISCHE INFO
Locatie: Steenstraat 49, 8000 Brugge – Oppervlakte: 270 m²
Selected, sedert 1997 één van de kledingmerken van het Deense familiebedrijf en modehuis BESTSELLER A/S, biedt een uniek aanbod van stijl en vakmanschap tegen een aantrekkelijke prijs voor moderne mannen en vrouwen. De collecties kenmerken zich door vooruitstrevende, trendy en duurzame stukken met een edgy touch, als basis voor ieders garderobe. Selected streeft ernaar om elke collectie duurzamer te maken dan de vorige, en draagt stijl en kwaliteit boven kwantiteit hoog in het vaandel. www.selected.com - www.bestseller.com
Ga kleurrijk de zomer in met swimwearcollectie van A,ita
Deze zomer hoef je je niet te hullen in enkel neutrale tinten. De badkleding van Anita zorgt ervoor dat je - nog net iets harder dan de zon - straalt op het strand. Denk aan vrolijke bloemenprints, felle kleuren en bijpassende strandjurken en tunieken, Anita heeft een prachtig assortiment voor iedereen die kiest voor kleur!
In volle bloei
Of je nu een verre reis naar Bali hebt geboekt of het strand wat dichter bij huis opzoekt, met de swimwear collectie van Anita waan je je hoe dan ook op een tropisch strand. De bloemenprints in alle mogelijke kleuren en tropische palmbladeren zorgen voor een instant temperatuursverhoging.
Kleurrijk monochroom
Geen fan van vrolijke prints, maar ook geen zin in neutrale badkleding? Laat je dan inspireren door de felgekleurde bikini's en badpakken van Anita. Felrood, fluogroen of opvallend blauw, Anita presenteert items in ieders favoriete kleur.
Maximaal comfort voor elk lichaam
Anita's missie is om elke vrouw optimaal te laten genieten van zon, zee en strand. Dit maakt het merk onder andere mogelijk met de Anita Care-collectie die specifiek ontworpen is voor vrouwen die een borstoperatie (hebben) ondergaan of borstkanker (gehad) hebben zodat ook zij in alle comfort van de zomer kunnen genieten.
Van strand tot boulevard: bijpassende accessoires
Voor deze swimwearcollectie werd elk detail in rekening gebracht. Zo weten ze bij Anita als geen ander dat je ook op weg naar het strand nood hebt aan een gepaste, maar toch comfortabele outfit. De kleurrijke bloemenpatronen werden om die reden doorgetrokken naar zomerse strandjurken en tunieken die je strandoutfit helemaal compleet maken.
Bucuti & Tara Beach Resort, gelegen aan het iconische Eagle Beach op Aruba, heet voortaan ook kleine honden welkom. Waar eerder alleen hulphonden werden toegelaten, kunnen gasten hun viervoeter nu écht meenemen op vakantie. En niet zomaar, de ervaring is tot in de puntjes verzorgd. Net zoals hun baasjes, genieten ook honden van stijlvolle luxe, comfort en persoonlijke aandacht. Een deel van elke boeking wordt gedoneerd aan Aruba’s dieren sterilisatieprogramma.
Als een van Tripadvisor’s Top 25 Hotels wereldwijd biedt Bucuti & Tara een serene, adults-only ervaring – nu verrijkt met voorzieningen die het verblijf ook voor honden onvergetelijk maken. Bovendien wordt een deel van elke boeking gedoneerd aan Stimami Sterilisami, Aruba’s belangrijkste sterilisatieprogramma voor alle zwerfhonden en katten, maar ook voor families met lage inkomens en dekken ze de kosten van alle vrouwelijke honden en katten.
Luxe voorzieningen voor hond én mens
• Persoonlijke hondenservice: Onze dog conciërge helpt bij het plannen van strand momenten, hondvriendelijke activiteiten en ontspanning op maat.
• Stijlvol welkom: Elke hond ontvangt bij aankomst een eigen Bucuti & Tara-bandana en een persoonlijke welkomst traktatie.
• Turndown treat & orthopedisch bed: ’s Avonds wacht een smakelijke snack bij de turndownservice, en de hond kan dromen op een comfortabel, orthopedisch hondenbed – net zo luxe als dat van het baasje.
• À-la-carte hondenmenu: De chef serveert exclusieve gerechten van het speciaal samengestelde 3-gangen hondenmenu, met klassiekers als de Doggy Burger, Puppy Feast en verkoelende Pupsicles voor warme dagen.
• Tussendoortjes op elk moment van de dag: Van pindakoekjes en macarons tot bevroren snacks – er is altijd iets lekkers te vinden
Vakantie met een goed doel
Naast comfort en rust draagt elke vakantie bij aan een betere wereld. Bucuti & Tara is het eerste en enige CO₂-neutrale resort in het Caribisch gebied en zet zich al jaren actief in voor dierenwelzijn op Aruba. In 2016 richtte het resort het sterilisatieprogramma Stimami Sterilisami op – wat in het Papiaments “hou van me, steriliseer me” betekent. Een deel van de opbrengst van ieder verblijf wordt aan dit programma gedoneerd. Dankzij deze inspanning is inmiddels meer dan 2,2 miljoen euro bijgedragen, wat heeft geleid tot de sterilisatie en castratie van meer dan 40.000 honden en katten op het eiland. Samen zorgen we niet alleen voor een onvergetelijke vakantie – maar ook voor een mooiere toekomst, voor mens én dier.
Belgisch kuxelabel Be untiteld stelt eerste 'edition' voor met Jean Paul Knott
Slow fashion is a movement. BĒ UNTITLED x JEAN-PAUL KNOTT EDITION is daar het mooiste bewijs van, een synergie gebaseerd op een gedeelde visie wars van vluchtige trends. Het resultaat is een collectie van tijdloze silhouetten die als een blank canvas ruimte geven aan zelfexpressie en uitmunten in eenvoud en duurzaamheid.
WHAT’S IN A NAME : Net zoals een kunstwerk zonder titel ruimte laat voor interpretatie, hanteert BĒ UNTITLED diezelfde filosofie in mode. Het luxelabel, opgericht door Vivien Walder en Floris Brockmeier, ademt een visie die diep geworteld is in de kunstwereld. Elk kledingstuk biedt de ruimte om simpelweg te zijn – moeiteloos, authentiek en compromisloos. De naam BĒ UNTITLED draagt dan ook een diepere, doordachte betekenis in zich. " BĒ " staat voor het maken van bewuste keuzes. De overtuiging dat mode niet draait om labels, maar om persoonlijke expressie, waarbij de drager zelf betekenis geeft aan wat hij of zij draagt. Deze filosofie vormt de kern van het merk. Tegelijkertijd verwijst "BĒ" naar de Belgische traditie van vakmanschap, elegantie en eenvoud.
SLOW FASHION : In het universum van BĒ UNTITLED is duurzaamheid geen vluchtig modewoord, maar een reflectie van bewustzijn die leidt naar een ingetogen vorm van luxe. Het is dan ook geen toeval dat kasjmier aan de basis van de collectie ligt. De zoektocht naar sustainable knitwear bracht Vivien en Floris naar de ongerepte hooglanden van Mongolië waar geiten grazen in extreme weeromstandigheden en de hoogste kwaliteit wol wordt geproduceerd met respect voor natuur, dier en de lokale gemeenschap. Van verantwoord hoeden en milieuvriendelijke vezelverwerking tot traditioneel vakmanschap in een Belgisch atelier: niets wordt aan het toeval overgelaten. Vanuit deze filosofie kiest het merk er ook bewust voor om geen traditionele seizoenscollecties te brengen. In plaats daarvan wordt de vaste collectie op regelmatige tijdstippen aangevuld met zorgvuldig gecureerde drops.
KRUISBESTUIVING : In de geest van een hedendaagse kunstgalerij cureren oprichters Vivien Walder en Floris Brockmeier een universum waarin mode, kunst en persoonlijke expressie samenvloeien. Niet geleid door seizoenen of trends, maar door ontmoetingen met andere ontwerpers die unieke one piece-creaties realiseren in lijn met de esthetiek en visie van BĒ UNTITLED. Elke samenwerking wordt benaderd als een ‘Editie’ — geen klassieke collectie, maar een tijdelijke installatie waarin het individuele handschrift van de maker tot zijn recht komt.
Voortbouwend op deze filosofie wordt dit voorjaar BĒ UNTITLED x JEAN PAUL KNOTT EDITION gelanceerd: een capsulecollectie van handgeschilderde zijden stukken die de grens tussen mode en beeldende kunst opzoekt. Deze zomer volgt een uitbreiding met lederen tassen, en in de toekomst zullen ook andere duurzame materialen worden verkend — telkens trouw aan de waarden van het label: verfijning, integriteit en tijdloosheid. Met deze aanpak wil BĒ UNTITLED niet enkel kleding creëren, maar ook de bouwstenen aanbieden voor een doordachte en tijdloze capsulegarderobe.
BĒ UNTITLED is verkrijgbaar online en in hun eigen showroom in de Kerkstraat 52 te 's-Gravenwezel.
Tijdens de zomermaanden zal BĒ UNTITLED aanwezig zijn in Knokke met een pop up concept in samenwerking met Jean Paul Knott. Meer info via de webshop https://be-untitled.com