Hotel Indigo, onder IHG Hotels & Resorts (IHG), heeft onlangs de Hongkongse actrice Charmaine Sheh aangekondigd als de nieuwste merkambassadeur in Groot-China, met de lancering van een geheel nieuwe miniserie met de titel 'Seven Days in The Neighborhood'. Terwijl toeristische trends verschuiven van enkele sightseeingtours naar diepere culturele ervaringen van elke locatie, is Hotel Indigo 'The World's Neighborhood Hotel' dat reizigers uitnodigt om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te belichten, waarbij unieke verhalen van eigen bodem en de authentieke charme over bestemmingen worden belicht.
Samenwerken met een toptalent om lokale geheimen te ontdekken
Net zoals geen twee buurten hetzelfde zijn, zijn geen twee Hotel Indigo's hetzelfde. Hotel Indigo belichaamt een missie om 'Live At The Heart Of The Neighborhood' te ondernemen en zet zich in om dieper in te gaan op lokale smaken en tradities door middel van een levendige verzameling buurtverhalen die gasten kunnen aanraken, proeven en voelen. Van designinspiratie tot eetavonturen, elk detail is zorgvuldig samengesteld om de geest van de bestemming te weerspiegelen en reizigers zijn vrij om zich onder te dompelen in verheven huiselijk comfort om te herstellen en op te laden.
Deze keer storten Hotel Indigo en zijn nieuwste merkambassadeur Charmaine Sheh zich frontaal in een diepgaande dialoog over cultuur en reizen. Als getalenteerde actrice en een doorgewinterde professional in het vertellen van verhalen op het scherm, is Charmaine alom bekend bij het publiek van heinde en verre. Haar performancekunst wordt geïllustreerd door haar genuanceerde begrip van elke rol en sluit nauw aan bij Hotel Indigo's niet-aflatende streven naar kwaliteit en detail. Door Charmaine's ervaringen in Hotel Indigo kan iedereen deelnemen aan een onvergetelijke reis.
Zeven dagen in de buurt, het ontdekken van verborgen kaarten van de stad
De nieuwe reisminiserie 'Seven Days In The Neighborhood' in Hotel Indigo nodigt Charmaine Sheh uit om levendige steden te verkennen en reizigers te begeleiden naar de best bewaarde geheimen die erin schuilgaan. Of het nu gaat om het volgen van Charmaine's voetsporen door Lingnan-accenten in Hotel Indigo Guangzhou Haixinsha, een wandeling door Dongshankou in de buurt van het hotel, het leren over de kruising van geschiedenis en moderniteit, of een onderdompeling in de levendige Wan Chai-straten vol warme herinneringen rond Hotel Indigo Hong Kong Island, talloze over het hoofd geziene schatten wachten erop om gevonden te worden.
Vanaf het eerste kwartaal van 2024 heeft Hotel Indigo meer dan 70 openingen en pijplijnen in Groot-China, in grote steden als Shanghai, Suzhou, Xiamen, Guangzhou en Hong Kong. In de toekomst zal Hotel Indigo zijn voetafdruk blijven uitbreiden en een brug slaan voor meer gasten om in contact te komen met de cultuur van elke bestemming als 'The World's Neighborhood Hotel'.
ILLYCAFFÈ EN BARCOLANA PRESENTED BY GENERALI ONTHULLEN DE POSTER VOOR DE EDITIE 2024 ONDERTEKEND DOOR ONTWERPER STEFAN SAGMEISTER
De wegen van Barcolana 56, gepresenteerd door Generali, en Stefan Sagmeister ontmoeten elkaar via illycaffè, dat ervoor heeft gekozen om Barcolana in 2024 opnieuw te ondersteunen met een kunstenaarsposter. Na samenwerkingen met Michelangelo Pistoletto (2015), Gillo Dorfles (2016), Maurizio Galimberti (2017), Marina Abramović (2018), Olimpia Zagnoli (2019), Lorenzo Mattotti (2020), Ron Arad (2021), Matteo Thun (2022) en Judy Chicago (2023), heeft illycaffè de handen ineengeslagen met een van de belangrijkste ontwerpers van onze tijd, Stefan Sagmeister, voor de poster van de 56e editie van het evenement. Dankzij deze samenwerking kan Barcolana het thema van het evenement, 'Energie Positive' (Positieve energie), vieren door middel van kunst.
illycaffè zag een overeenkomst tussen de titel van deze editie van de regatta en het werk van Sagmeister en stelde voor dat hij het evenement zou vertellen door de lens van 'Beautiful Numbers' en vanuit het perspectief van 'Long Term Thinking'. De poster verweeft dus een infographic met een oud olieverfschilderij van een vrouw. De kunstenaar koos ervoor om zeilen van verschillende kleuren te reproduceren, die aansluiten bij het thema 'Positieve energie' dat Barcolana heeft gekozen, en van verschillende afmetingen om de evolutie van de deelname aan Barcolana in de afgelopen 54 jaar weer te geven. De vrouwelijke figuur, aan de andere kant, herinnert aan de vooruitgang in de tijd van de rol van vrouwen in zeilwedstrijden, van een eenvoudige toeschouwer, zoals een eeuw geleden in de belangrijkste internationaal gerenommeerde regatta's, tot een grote protagonist zoals vandaag in Barcolana, mede dankzij het “Women in Sailing” initiatief, dat Barcolana de komende drie jaar krachtig zal voortzetten met de steun van presenterende partner Generali.
De creatie van het werk komt voort uit de artistieke inspiratie die Sagmeister door de jaren heen heeft gedreven. Tussen april en mei 2021, tijdens het Covid-tijdperk, was Sagmeisters tentoonstelling 'Beautiful Numbers' te zien in de Thomas Erben Gallery in New York. Het doel van deze tentoonstelling was om mensen aan het denken te zetten over de positieve ontwikkelingen in de wereld vanuit een langetermijnperspectief, door middel van visualisaties die fenomenen over decennia of eeuwen in hun context plaatsen. Om maatschappelijke verbeteringen te illustreren, maakt Sagmeister infographics, echte designwerken die de evolutie van een reeks fenomenen op lange termijn kunnen vertellen, grafieken die hij 'leunt' op oude schilderijen. Het succes van de tentoonstelling kwam voort uit het vermogen om positieve 'herinneringen' te presenteren en de nadruk te leggen op het focussen op geluk ondanks externe uitdagingen, als mindset voor persoonlijke verbetering en het streven naar een betere toekomst. Het project evolueerde in de loop van de tijd en culmineerde in 2023 met de derde installatie over 'Langetermijndenken', getiteld 'Nu is beter', in continuïteit met de abstracte composities binnen historische schilderijen uit de 18e en 19e eeuw. Deze artistieke benadering is volledig terug te vinden in de poster voor de 56e editie van Barcolana en sluit perfect aan bij het concept van het evenement.
Het thema van dit jaar, 'Positieve energie', gaat niet over het naïef negeren van de negatieve aspecten om ons heen, maar over het aanmoedigen van gedachten en acties om met optimisme naar de toekomst te kijken. De poster van Stefan Sagmeister - aldus Mitja Gialuz, voorzitter van de Società Velica di Barcola e Grignano - is een buitengewone artistieke synthese van positieve energie uit het verleden die Barcolana heeft laten groeien voorbij wat vijftig jaar geleden voorstelbaar was en toekomstige projecten die uitnodigen tot nieuwe ideeën van deelnemers, Triëst en onze partners. Kunst en design, zoals in vorige edities van Barcolana, kunnen ons leiden en een duidelijke visie bieden van wat we samen kunnen bereiken. Ik dank illycaffè voor dit manifest dat zowel onze reis artistiek samenvat als ons inspireert om Barcolana te verbeteren.' Met trots hernieuwen we onze steun voor Barcolana door onze band met de kunstwereld. Dit jaar hebben we de creatie van de poster toevertrouwd aan een van de meest geprezen hedendaagse kunstenaars, Stefan Sagmeister. - aldus Cristina Scocchia, CEO van illycaffè - Het resultaat is een knap staaltje design: een infographic die het verhaal van Barcolana vertelt aan de hand van de ontwikkeling van het aantal leden van 1969 tot 2023. De kunstenaar wilde een dialoog creëren tussen gekleurde zeilen en een antiek olieverfschilderij dat een negentiende-eeuwse vrouw voorstelt die tot in de puntjes gekleed is, waarin illycaffè en Barcolana nog een boodschap hebben herkend, gekoppeld aan de evolutie van de rol van vrouwen in de zeilwereld en daarbuiten'.
100% natuurlijke cleansing met hamamelis! Met 3 nieuwe producten breidt WELEDA haar gezichtsreiniging uit. Reinigingsolie & Make-up Remover, Verfrissende Reinigingsgel en Verfrissende Gezichtstonic zijn 100% natuurlijk, biologisch en speciaal ontwikkeld voor de normale en gecombineerde huid.
Voor een frisse en stralende huid
Een stralende huid begint met een goede reiniging. Het reinigen van je gezicht zorgt ervoor dat je vuil van je huid afspoelt. Zo maak je je huid schoon en neemt je huid de ingrediënten van je gezichtsverzorging beter op. Gezichtsreiniging van WELEDA verwijdert moeiteloos make-up en vuil, reinigt en verfrist. En de producten hebben de 100% natuurlijke geur van citrusvruchten!
100% natuurlijke ingrediënten
Gezichtsreiniging van WELEDA is 100% natuurlijk en biologisch. Biologische hamamelis, ook wel toverhazelaar genoemd, kalmeert en verzacht je huid. Hamamelis staat namelijk bekend om haar verfrissende en verstevigende effect op de huid. Voor een stralende gloed, de hele dag door.
0% SLS/SLES
Veel reinigingsproducten bevatten sulfaten. Dit zijn synthetische stoffen die je huid onnodig uitdrogen. Gezichtsreiniging van WELEDA is 100% natuurlijk en vrij van SLS/ SLES. Zo heb je een zachte en gehydrateerde huid, ook na het wassen. En is een droog en trekkerig gevoel verleden tijd : 92% heeft superzachte huid - 96% ervaart direct een verfriste huid
Reinigingsolie & Make-up Remover
150 ml | € 14,99 - Reinigt mild en hydrateert - Verwijdert waterproof (oog)make-up - Parfumvrij
Verfrissende Reinigingsgel
150 ml | € 13,99 - Reinigt diep en verfrist - Verwijdert make-up, vuil en onzuiverheden effectief - Droogt de huid niet uit
Verfrissende Gezichtstonic
150 ml | € 13,99 - Zuivert de huid en verfrist - Verfijnt de poriën - Tonifieert
BANG & OLUFSEN LANCEERT BEOSOUND EXPLORE IN BLOSSOM PINK
Omarm de essentie van verkenning met de Beosound Explore Blossom Pink - een luidspreker gemaakt voor avonturiers die uitzonderlijke geluidskwaliteit belangrijk vinden. Of je nu achter zonsondergangen aan jaagt of langs zanderige kusten wandelt, deze luidspreker biedt tot 27 uur afspeeltijd en is bestand tegen stof en water, waardoor hij ideaal is voor zomerdagen vol avontuur.
Bang & Olufsen's expertise in aluminium wordt benadrukt door de tweekleurige gradient op de aluminium behuizing van de luidspreker, die overgaat van roze naar stoffig blauw. De unieke kleurencombinatie is ontworpen om te lijken op roze zonsondergangen aan de horizon. De toevoeging van een koraalkleurige draagriem versterkt de levendigheid van de zomer.
De Beosound Explore Blossom Pink is een Limited Edition van slechts 250 stuks verkrijgbaar aan 429 Euro.
Swatch lanceert de eerste Swatch porteam collectie
IN DEZE DYNAMISCHE EN INSPIRERENDE NIEUWE COLLECTIE TREFFEN ACTIESPORTEN EN SWATCH DESIGNS ELKAAR.
Swatch presenteert met trots onze allereerste Swatch PROTEAM Collectie. Onze Swatch Proteam atleten Coco Ho, Matthias Dandois, Sam Pilgrim en Andy Anderson brengen elk hun wereld tot leven op hun droomhorloge en laten ons zien wat tijd voor hen betekent. Wereldprimeurs, nieuwe records, nooit eerder vertoonde moves. Het Swatch Proteam leeft een leven van actie, avontuur en creativiteit. Deze horloges vertellen het verhaal van buitengewone atleten aan de top van hun kunnen en inspireren de volgende generatie atleten en fans van actiesporten. Met hun unieke persoonlijkheden en ongeëvenaarde creativiteit starten ze een sportbeweging waar iedereen deel van wil uitmaken. Dit zijn de waterbestendige, Swiss-made horloges geïnspireerd op actiesporten die deze zomer een sensatie zullen veroorzaken.
THE PILGRIM – TREAD ON IT SAM PILGRIM
Sam Pilgrim is een professionele freeride mountainbiker en misschien wel de meest invloedrijke mountainbiker ter wereld. Miljoenen fans volgen zijn regelmatige online updates en sportieve avonturen. Sam staat bekend om zijn liefde voor en vaardigheden in meerdere sporten en heeft naam gemaakt in de opwindende wereld van MTB als kampioen en persoonlijkheid. Zijn unieke trucs op het parcours en duizelingwekkende stunts op zijn kanalen hebben hem schare fans opgeleverd en hij is een ware inspiratiebron voor opkomende atleten.
Het horloge van Sam kon alleen maar BIG BOLD zijn en zijn persoonlijkheid weerspiegelen. Het ontwerp is puur Pilgrim en komt rechtstreeks uit een fietsenwinkel. Met een band met een kenmerkend bandenprofiel, een matte transparante wijzerplaat met fietsspaken en een lunette die op een band lijkt, is dit horloge de perfecte metgezel als je eropuit trekt om te shredden op de trails. Met Super-LumiNova®-uurmarkeringen en -wijzers die de tijd laten opvallen in het donker, weerspiegelt het ook Sam’s energie en zijn gevoel dat ‘Today is going to be epic!’ De unieke details op THE PILGRIM TREAD ON IT houden daar niet mee op. Sam’s passie voor zijn sport en zijn unieke, vrolijke persoonlijkheid komen terug in het horloge met zijn naam en op de mountainbike geïnspireerde afbeeldingen op de twee loops. Het laatste leuke kenmerk is de tand op het rode knopje - een brutale knipoog naar zijn beroemde winnende glimlach.
TIME WITH ANDY ANDERSON
De Canadese skatesensatie Andy Anderson is een echte sportieve superster die geroemd wordt om zijn unieke stijl, inventieve trucs en het feit dat hij altijd een veiligheidshelm draagt. In zijn opvallende stijl van skateboarden combineert hij technische trucs geïnspireerd op de begindagen van het skateboarden met moderne technieken. Andy staat bekend om zijn creativiteit, zijn kunstzinnigheid en zijn unieke kijk op de wereld.
Originaliteit en diep denken komen samen in deze werkelijk unieke NEW GENT van biosourced materialen. Met zijn opvallende kleurenpalet van geel en zwart toont het ingewikkelde ontwerp de onderlinge verbondenheid van de wereld. Op de voorkant in zwart op geel staat een all-over print met een netwerk van brandkranen, die Andy’s favoriete plekken om te skaten over de hele wereld voorstellen. De achterkant van de band heeft een geel op zwarte print van paddenstoelen - een natuurlijk fenomeen dat de door mensen gemaakte brandkranen aan de andere kant weerspiegelt. Op de wijzerplaat staan de plaatsen waar Andy is opgetreden om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Tokio in 2021 en zijn handtekening staat op de loop. Een handgeschreven notitie in de verpakking rondt het idee van onderlinge verbondenheid af en geeft fans en liefhebbers een diepgaand inzicht in hoe Andy de wereld ziet.
COCO HO BLU COCO HO
Surfsuperster Coco Ho is een surfer aan de top van haar kunnen en heeft al een indrukwekkende reeks titels, prijzen en fans op haar naam staan. Ze is al sinds 2009 een vaste deelnemer in de internationale surfscene en begon op zevenjarige leeftijd met surfen. Ze staat bekend om haar positiviteit, haar stijl en haar sensationele surfkunsten. Ze loopt voorop in het vrouwensurfen en is een rolmodel voor alle jonge surfers die erop uit willen om een golf te pakken.
De SKIN IRONY die ze creëerde in samenwerking met Swatch is net zo koel en verfrissend als een duik in de oceaan en is geïnspireerd door haar natuurlijke chic en gratie en haar carrière in het surfen op golven. Voor Coco draait een dag om het strand en de oceaan en dan voor een zonsondergang of een avondje uit met vrienden. Haar droomhorloge ziet er moeiteloos chic uit in elke omgeving en bij elke activiteit. Met zijn goudkleurige, superdunne roestvrijstalen kast, iriserende wijzerplaat met turquoise details, pareleffect band en een loop met Coco’s naam erop, is dit het ontwerp dat het verhaal van haar dag vertelt. Geïnspireerd door de prachtige locaties aan de oceaan in Hawaï waar ze opgroeide, kon dit horloge alleen maar ontworpen zijn door Coco.
G-TURN - MATTHIAS DANDOIS
Matthias Dandois is een held in BMX flatland en is een van de grootste namen in de BMX wereld. Hij is negenvoudig wereldkampioen in zijn gekozen discipline en laat het publiek over de hele wereld versteld staan met zijn natuurlijke charisma, nuchtere persoonlijkheid en ongelofelijke rijvaardigheid. Als allround getalenteerd atleet ontdekte hij BMX voor het eerst op 12-jarige leeftijd. Zijn sportieve passie werd zijn fulltime carrière toen hij professioneel werd en hij kwam in 2020 bij het Swatch Proteam.
De G-TURN is een biosourced BIG BOLD en is ontworpen om het verhaal te vertellen van wat tijd betekent voor Matthias. Het is tegelijk supergroot en ingetogen en weerspiegelt Matthias’ gestalte en persoonlijkheid en heeft kenmerken die direct verband houden met zijn liefde voor zijn sport. De naam is ontleend aan zijn favoriete truc en het horloge heeft een robuuste mat transparante kast en band. De goudkleurige wijzerplaat met bandenprofiel, lunette en banddetails zijn allemaal geïnspireerd op de gouden medailles die Matthias tot nu toe heeft gewonnen tijdens zijn illustere carrière. Details op de wijzerplaat en lunette vieren zijn negen wereldkampioenschapsoverwinningen tot nu toe en de ring van de wijzerplaat heeft Super-LumiNova® voor een uniek glow-in-the-dark-effect. De lunette met belangrijke data uit zijn leven biedt zowel inzicht in zijn leven als een bron van inspiratie voor de drager. De loop en de verpakking zijn voorzien van de initialen van Matthias, wat een discreet persoonlijk tintje geeft aan een atleet die alle BMX-fans zullen kennen;
Van het doorkruisen van de betonnen jungle tot het bedwingen van ruige trails en het rijden op zowel rails als de ruigste golven, deze nieuwe horloges boren de ziel van elke sport aan en tonen de persoonlijkheid en authenticiteit van elke atleet die ze heeft helpen creëren. Het resultaat is een collectie gemaakt voor actie. Het ontwerp zal zeker de passie voor actiesporten aanwakkeren en het zal elke drager in staat stellen zijn adrenaline-avonturen met stijl na te jagen.
De Swatch PROTEAM Collectie ligt sinds 18 juli 2024 in de Swatch-winkels wereldwijd en online op Swatch.com.
Het nieuwe seizoen van AWARE staat voor traditioneel vakmanschap, slow living en welzijn
In een wereld waarin mode vaak vluchtig en snel veranderend is legt AWARE met "The New Normal" de nadruk op slow living. De prioriteit is een betekenisvolle en bewuste collectie die trends en seizoenen overstijgt, en zo de essentie van je kleerkast heruitvindt. Elk kledingstuk is ontworpen met duurzaamheid en kwaliteit in gedachten. AWARE nodigt je uit om je garderobe bewuster te benaderen, met oog voor detail en respect voor vakmanschap.
Bij AWARE zijn veelzijdigheid en duurzaamheid twee belangrijke pijlers. Ze dienen als constante herinneringen om beter te ontwerpen en doelgericht te produceren. Het doel is het creëren van veelzijdige kledingstukken die seizoenen overstijgen.
"Bij AWARE geloven we dat ready-to-wear en een vooruitstrevende mentaliteit gemakkelijk hand in hand kunnen gaan. Onze missie is om te vereenvoudigen en de weg naar bewuste, maar toch vakkundige looks efficiënter te maken. We zijn er trots op om onze collectie te lanceren met tijdloze stukken, terwijl we onze impact op het milieu minimaliseren." — Mette Brinch Petersen, Product & Buying Manager.
Signature AWARE
De signature stijl van AWARE wordt gekenmerkt door zijn strakke lijnen, ingetogen elegantie en onberispelijke aandacht voor detail. De collecties bevatten een mix van klassieke silhouetten en nieuwe accenten - resulterend in stukken die zowel veelzijdig als duurzaam zijn. De stoffen die AWARE gebruikt zijn gerecycleerd, organisch of gecertificeerd zoals EcoVero van Lenzing®. Vezels en materialen waarvan is aangetoond dat ze minder impact hebben in vergelijking met conventionele keuzes.
AWARE creëert vrouwelijke en eigentijdse mode, met een sterke focus op pasvorm, kwaliteit en details. De manier van ontwerpen is gebaseerd op een stijldiversiteitprincipe: ze kijken naar essentials en combineren die met eigentijdse en avant-garde looks. Ondanks de Scandinavische roots van het merk, zoeken ze inspiratie buiten de grenzen en over culturen heen - inspiratie puttend uit diverse tradities, stijlen en denkwijzen.
Rethinking the new normal
De pre-autumn collectie van AWARE belichaamt charmante vrouwelijkheid en minimalisme met een waaier aan herwerkte klassiekers. De collectie kenmerkt zich door weloverwogen ontwerpen die veelzijdig, vakkundig en duurzaam zijn. Geïnspireerd door de filosofie van "rethinking the new normal” mixt AWARE traditioneel vakmanschap met slow living en welzijn.
De collectie van AWARE is verkrijgbaar in geselecteerde verkooppunten en online op veromoda.com.
In een wereld waarin mode en milieubewustzijn hand in hand gaan, presenteert AWARE zich als een voorloper in duurzame vrouwelijke mode. AWARE is een vooruitstrevend modemerk dat streeft naar verfijning van jouw garderobe met een sterke focus op duurzame materialen. Van silhouetten en snitten met karakter tot hoogwaardige stoffen – AWARE wil de moderne vrouw voorzien van een inspirerende garderobe met flatterende pasvormen en delicate ontwerpdetails. AWARE staat voor fijn vakmanschap en innovatie. De kledinglijn wordt gedefinieerd door een moderne expressie, een verantwoorde mentaliteit en een sterk gevoel voor esthetiek. www.veromoda.com - www.bestseller.com
Voedingsexperts geven 5 tips voor een gevarieerde brooddoos of lunchpot (trend!)
Brood of geen brood, noten of pasta, fruit of groeten… In de ochtendlijke drukte is het niet makkelijk om een gezonde en gevarieerde brooddoos voor je kind samen te stellen. Het Belgische merk Trixie vroeg diëtiste Karolien Raveydts (BE) en ex-topsporter, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke De Bever (NL) naar de 5 ultieme tips voor een voedzame en tegelijkertijd aantrekkelijke schoollunch voor wanneer de schoolbel weer klinkt.
Bokes met choco
We kennen allemaal de voedingsdriehoek. Aan de hand van de kleuren zie je heel eenvoudig welke voedingsmiddelen de voorkeur krijgen en welke beter niet op het bord of in de brooddoos belanden. Dat volkorenbrood voedzamer is dan de witte variant, weten we intussen wel. En dat elke dag chocopasta of bewerkte vleeswaren als beleg en een suikerrijke koek als tussendoortje niet de beste keuze zijn, ook.
En toch is het bedroevend gesteld met de inhoud van de brooddozen. Ex-topsportster, voedingscoach en oprichtster van Topfit Suikervrij Kids Lieke de Bever bevestigt: “Ik zie een gigantische onwetendheid van ouders, vooral over de hoeveelheid zoetigheid voor kinderen, met steeds grotere, negatieve gevolgen op de gezondheid. Van overgewicht en leververvetting tot al gaatjes in het kindergebit. En ondanks de grote variatie die nu beschikbaar is, wordt het voedingspatroon helaas steeds ongezonder.”
De zoete zonde: hoeveel suiker mag je kleuter eten?
Volgens de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie geldt zowel voor kinderen als voor volwassenen dat minder dan 10% van de dagelijkse energiebehoefte uit toegevoegd suiker mag bestaan. Daarbij wordt sterk geadviseerd om dit terug te dringen naar minder dan 5% van de dagelijkse energiebehoefte omdat dit bewezen aanvullende gezondheidsvoordelen heeft. Voor kinderen zijn dit de aanbevelingen: 0-2 jaar: geen toegevoegde suiker - 3-6 jaar: max. 19 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 5 suikerklontjes - 7-18 jaar: max. 24 gram toegevoegde suiker per dag ofwel 6 suikerklontjes
Volgens onderzoek van het Nederlandse Diabetesfonds krijgen kinderen gemiddeld echter 73 gram suiker per dag binnen, ofwel 18 suikerklontjes! Dit is grotendeels afkomstig uit suikerrijke drankjes en zoet broodbeleg. Om je een idee te geven: 1 portie van 15 gram Nutella op brood bevat zo'n 8,4 gram suiker. Dat is al bijna de helft van de maximaal aanbevolen hoeveelheid voor kinderen tussen de 3-6 jaar.
Viva variatie
Je kindje heeft veel energie nodig om een schooldag door te komen, zowel om op te letten in de klas als volop te kunnen spelen op de speelplaats, zo stelt diëtiste Karolien Raveydts. Variatie in de brooddoos vormt dan ook de basis. “Eiwitten en gezonde vetten zijn essentieel in de brooddoos. Daarnaast zijn koolhydraten ook een belangrijke energiebron van ons lichaam. Snelle suikers en enkelvoudige koolhydraten zoals een witte boterham met choco worden heel snel opgenomen en zullen bijgevolg maar kort energie geven. Trage suikers en complexe koolhydraten geven langzaam hun energie af en hebben daardoor een langdurig effect. Daarbij geldt: hoe vezelrijker, hoe trager de opname en hoe langer de energie wordt vrijgegeven.”
Welke voedingsstoffen stop je in de brooddoos?
Dit zijn de aanbevelingen voor een gezond eetpatroon voor kinderen: Koolhydraten: 45-65% van de totale energie-inname. Ze brengen energie om te groeien en actief te zijn. - Eiwitten: 10-30% van de totale energie-inname, afhankelijk van de leeftijd en het activiteitsniveau van je kind. Deze zijn essentieel om te groeien en te herstellen. - Vetten: 25-35% van de totale energie-inname, waarvan minder dan 10% van verzadigde vetten (zoals vet vlees en volle melkproducten). Vetten zijn cruciaal om de hersenen en het zenuwstelsel te ontwikkelen.
Trend: met een lunchpot naar school
Het advies is duidelijk: een gezonde brooddoos bevat eiwitten (kaas, vlees, kipfilet, ei, melk, yoghurt) gezonde vetten (avocado, noten, zaden, olijfolie, notenpasta), koolhydraten (rijst, haver, volkorenbrood) en natuurlijk ook vezels (groenten, fruit). Dit zijn namelijk de bouwstenen die een kind nodig heeft om een dip te voorkomen, maar ook om zich goed te kunnen ontwikkelen.
Tip: vervang de klassieke brooddoos door een exemplaar met vakjes. Deze helpen om een gevarieerde lunch mee te geven. Vul deze met bijvoorbeeld noten, dips, fruitspiesjes, schijfjes komkommer, reepjes paprika, crackers of een gekookt eitje. Wissel ook eens af met een lunchpot, een nieuwe trend waarbij je de restjes van een maaltijd – zoals een pastasalade – meegeeft. Het is een lekkere afwisseling en op die manier wordt er geen eten verspild.
Tips & tricks: stap voor stap naar een gezondere brooddoos
Trixie polste bij voedingscoach Lieke en diëtiste Karolien naar concrete tips. Want hoe vul je die brooddoos dag na dag voedzaam? Hoe zorg je ervoor dat je ook moeilijke etertjes weet te overtuigen? Hoe voorkom je dat je in de rush van de dag snel een paar boterhammen met choco meegeeft? En wat zijn lekkere alternatieven voor suiker?
Drie van expert Lieke :
Betrek je kind bij wat er in de brooddoos belandt. Geef het de keuze: wil je vandaag paprika of tomaatjes mee? Het gevoel van autonomie dat je je kind hiermee geeft, verhoogt de motivatie. Een andere optie is om alle gesneden groente en fruit op het aanrecht te zetten en je kind zelf zijn brooddoos te laten vullen.
Een gezonde brooddoos begint bij de juiste keuzes in de supermarkt. Check de etiketten op toegevoegd suiker en kies zo veel mogelijk voor onbewerkte producten. Niet de fancy, zogenaamd ‘gezonde’ kinderkoeken, maar noten, naturel crackertjes of een combi van fruit met notenpasta.
Doe aan foodprepping. In de drukte worden er keuzes gemaakt op automatische piloot, en dan is even snel een boterhammetje smeren toch wat er vaak gebeurt. Een goede voorbereiding zorgt voor gezonde keuzes. Door tijdens het koken of op zondag slechts 30 minuten tijd te maken om voorbereidingen te doen, heb je voor de hele week genoeg om een voedzame brooddoos samen te stellen. Denk maar aan eitjes koken, groenten snijden, fruitsla maken, kaasblokjes snijden, bananenpannenkoekjes bakken, een lekkere dip maken…
3 tips van expert Karolien
1 Leg de lat niet te hoog, elke kleine stap richting een gezondere, gevarieerdere lunch is er een in de goede richting. Is de brooddoos momenteel gevuld met witte boterhammen met choco? Dan zijn wraps met hummus misschien een stap te ver. Volkoren boterhammetjes kunnen dan een eerste, haalbare stap zijn. Vervolgens kan je de chocopasta eens vervangen door geplet fruit of confituur met weinig toegevoegde suikers.
2 Zorg voor variatie. Boterhammen zijn vaak een snelle optie, maar gaan ook snel vervelen. Probeer de brooddoos eens te vullen met alternatieven voor brood zoals een volkoren wrap, wat crackers of soepstengels met een dip. Ook een restje koude pastasalade is een leuke afwisseling. Bak bij het avondmaal wat extra kip of vis, of kook een eitje. En voeg altijd wat snackgroentjes toe.
3 Maak het leuk! Gebruik een kartelmesje om leuke vormpjes te snijden uit een wortel of komkommer, of gebruik uitstekertjes. Ook boterhammetjes kan je opleuken met een boterhamstempel of een uitstekertje! Eet je kindje liefst wit brood maar wil je toch eens volkorenbrood introduceren? Steek uit een wit belegd boterhammetje een vormpje en doe hetzelfde met het volkoren boterhammetje. Steek het uitgestoken vormpje van de witte boterham in de vrijgekomen plaats in de volkoren boterham en omgekeerd voor een leuk effect.
Met je dierenvriend naar school. Niet enkel de inhoud van de brooddoos speelt een rol, maar de brooddoos zelf ook. Bij Trixie begrijpen we dat een aantrekkelijke en praktische brooddoos kinderen niet alleen stimuleert om hun gezonde lunch te eten, maar ook een gevoel van enthousiasme brengt. Met vrolijke ontwerpen zorgen we ervoor dat elke maaltijd een feestje wordt.
3 x inspiratie voor een gezonde start
Pastasalade
Dit heb je nodig: 300 g volkoren pasta – 1 sjalot – 250 g kerstomaatjes – 1 avocado – 1/2 komkommer - 150 gr gebakken kipfilet, in blokjes - 2 el verse bieslook, fijngehakt - 1 el verse dille, fijngehakt - 4 el yoghurt - 1 el mayonaise - sap van 1/2 citroen - zout
Zo maak je het: Kook de pasta volgens de verpakking beetgaar in gezouten water en spoel nadien goed af met koud water. Snipper de sjalot fijn, halveer de tomaatjes, snij de avocado en komkommer in kleine blokjes en meng door elkaar. Meng de yoghurt, mayonaise en het sap van de citroen en roer er de fijngehakte kruiden door. Meng de pasta, kip, groenten en de dressing door elkaar. Bewaar gekoeld tot gebruik.
Kipfiletwraps
Dit heb je nodig: 2 el hüttenkase of kwark - 1 meergranenwrap – 1 tl citroenrasp - 1/2 gele paprika – 1/2 mango – klein handje babyspinazie – gerookte kipfilet (of kalkoenfilet) – peper en zout
Zo maak je het: Meng de hüttenkase of kwark met de citroenrasp en breng op smaak met peper en zout. Snij de paprika in reepjes en doe dit ook met de mango. Snij de kip in plakken. Besmeer de meergranenwrap met de hüttenkase of kwark en beleg vervolgens met paprika, mango, gerookte kipfilet en babyspinazie. Tip! Je kan de wrap met de vulling ook bakken of onder de grill leggen.
Bietenhummus
Dit heb je nodig: 175 g gekookte bieten – 2 el tahin (sesampasta) – 1 blik kikkererwten – 1 teentje knoflook – 1 el citroensap – 1/2 tl komijnpoeder – peper en zout
Zo maak je het: Mix alle ingrediënten tot een luchtige hummus. Hoe langer je mixt, hoe luchtiger het resultaat.
Een viering van de natuurlijke schoonheid van hout en een nieuwe esthetiek van duurzaamheid
Artek heeft de Forest Collection geïntroduceerd, met klassieke Aalto meubelen in een nieuwe "wilde berk" houtsoort. De Forest Collection is ontwikkeld in samenwerking met designstudio Formafantasma als onderdeel van een lopend onderzoeksproject en omarmt de natuurlijke variaties in berkenhout, zoals knoesten, insectensporen en kleurschommelingen. Artek en Formafantasma zijn verenigd door een gedeelde passie voor het behoud van de Finse bossen en een diepe bezorgdheid over de impact van industrialisatie en klimaatverandering. Hun reis begon in 2020. Door de huidige houtselectiecriteria van Artek opnieuw te evalueren, maximaliseert de Forest Collection het gebruik van elke boom en viert de natuurlijke schoonheid van imperfectie.
In 2023 bracht Artek een editie van Stool 60 uit met deze kenmerken in de kenmerkende L-vormige poten. Deze prachtige en duurzame houtsoort van de "wilde berk" wordt nu toegepast op andere Artek meubelen, waardoor meer van de boom kan worden gebruikt om Artek's duurzame producten te maken. De Forest Collection omvat nu een selectie van krukjes, tafels, stoelen en banken.
Artek is intrinsiek verbonden met het Finse bos. De berkenbomen die voor Artek-meubelen worden gebruikt zijn 50 tot 80 jaar oud en absorberen CO2 gedurende hun hele leven. Vandaag de dag wordt meer dan 80% van het Artek meubilair nog steeds gemaakt in Midden-Finland van inheemse berkenbomen die worden gekweekt, geveld en gerijpt in de buurt van de fabriek in Turku. Sinds de oprichting in 1935 heeft Artek prioriteit gegeven aan het gebruik van lokale, verantwoord verkregen Finse berk. Meer dan ooit streeft Artek ernaar om te ontdekken hoe de productieprocessen verder kunnen worden verbeterd.
Door middel van haar bosproducten wil Artek pleiten voor een verantwoorde inkoop van materialen binnen de industrie. Het bedrijf ontwikkelt actief productieprocessen om ervoor te zorgen dat elk materiaal dat wordt gebruikt in houten meubelproducten, inclusief bindmiddelen, afkomstig is van natuurlijke materialen uit bossen. Dit omvat onder andere de geleidelijke vervanging van traditionele spaanplaat door een 100% alternatief op houtbasis, waardoor zowel de duurzaamheid voor het milieu als de luchtkwaliteit binnenshuis wordt verbeterd. De nieuwe technologie zal in 2025 in alle Aalto tafels van Artek worden toegepast.
"De Forest Collection is slechts de laatste stap in Artek's nauwe relatie met het Finse bos", zegt Marianne Goebl, Managing Director van Artek. "De uitbreiding van 'wilde berk' in meer van onze meest geliefde producten vergroot het bewustzijn voor een nieuwe esthetiek van duurzaamheid, waarvan wij geloven dat het de industriestandaard moet worden - hoe eerder hoe beter."
Kruk 60 en E60 "wild berk".: De Stool 60 "wild berken" en de Stool E60 "wild berken" hebben natuurlijke variaties in elke kruk. De L-poten vertonen knoesten, insectensporen en kleurschommelingen, terwijl het fineeroppervlak van "wilde berk" nog meer insectensporen vertoont - een constante herinnering aan hoe het bos evolueert in lijn met een veranderend klimaat en toenemende industrialisatie.
Aalto tafels 90A, 90B, 81B en 83 "wilde berk".:
Aalto Tafels worden nu voor het eerst gemaakt met "wilde berk", wat zichtbare markeringen oplevert op de L-poten van elk product. Het fineer tafelblad vertoont ook insectensporen die ontstaan zijn tijdens het natuurlijke leven van de boom waarvan de wilde berk afkomstig is.
Stoelen 66 & 69 "wilde berk”.; De nietjes van Aalto, bekend om hun compacte comfort en veelzijdigheid, zijn toegevoegd aan de Forest Collection om een nieuwe duurzame esthetiek te introduceren voor privé- en openbaar gebruik. De poten van elk product vertonen natuurlijke sporen, terwijl het berken oppervlak en de rugleuningen extra insectensporen vertonen.
Banken 153A en 153B "wilde berk”. : Deze veelzijdige en lichtgewicht banken met poten en een lattenbodem hebben een unieke verscheidenheid aan natuurlijke kleurschakeringen, knoesten en insectensporen. Ze kunnen worden gebruikt als zitplaats of als lichte opbergruimte in veel openbare en privéomgevingen.
Breng verkoeling in huis met de nieuwe ventilatoren van Philips
Om de hitte deze zomer een stap voor te zijn, kan je maar beter je voorzorgen nemen. Philips introduceert de nieuwe reeks ventilatoren die de ultieme oplossing biedt om de zomerse hitte te trotseren. De reeks bestaat uit een tafelventilator en een vloerventilator, voor een flinke dosis verkoeling tijdens warme dagen.
Stijlvolle & geruisloze koeling
Philips lanceert de tafelventilator 2000 Series. Deze biedt maximale koeling en een minimaal geluid, tot 30% stiller. Met 3 snelheden, 2 modi en een timer kan je de koeling bovendien volledig personaliseren. Deze ventilator uitermate geschikt voor zowel binnen als buiten tijdens zwoele avonden. Breng een mooie design touch aan iedere setting dankzij de strakke look van deze ventilator.
Verfrissing in alle hoeken van de kamer
De vloerventilator biedt dezelfde flexibiliteit en gebruiksgemak, maar met een groter bereik, waardoor hij perfect is voor grotere ruimtes. Beide ventilatoren hebben een ultrastille luchtstroom, zodat je ongestoord kunt genieten van een koele, comfortabele omgeving. Zeg vaarwel tegen klamme benauwde lucht en voel een zachte bries die elke hoek van de kamer bereikt.
Hete zomers
Tijdens warme zomers, zijn deze nieuwe ventilatoren van Philips een onmisbare aanvulling in elk huis. De Philips ventilatoren zijn ontworpen om efficiënt en stil te werken, zodat jij kunt genieten van een aangenaam klimaat zonder storende geluiden. Genieten van een zomerse avond was nog nooit zo eenvoudig.
Verkrijgbaarheid
De Philips Tafelventilator 2000-serie CX2050/00 aan de adviesprijs 59.99 Euro en de Vloerventilator 2000-serie CX2550/00 aan de adviesprijs 79.99 Euro, zijn per direct beschikbaar bij geselecteerde retailers en via de Philips-webshop. Bezoek www.philips.be voor meer informatie en om te ontdekken hoe je deze zomer koel kunt blijven.
Van stomen in de thermen tussen de oude Romeinen, tot baden in de buitenlucht met uitzicht op de IJslandse bergen. De badcultuur heeft ons al eeuwenlang in haar macht. We houden er nu eenmaal van om een beetje luxe en me-time aan onze routine toe te voegen. X²O Badkamers heeft dan ook van alles klaarstaan om de ideale setting te creëren voor jouw badkamerrituelen, zodat jij nog meer geniet van het ultieme zelfzorgmoment.
Get steamy : Na een lange dag is jouw douche de uitgelezen plek om je zorgen en gedachten weg te spoelen en even alles achter je te laten. Zo trek je met de Luca Varess Vidor-hoekdouche letterlijk de deur achter je dicht wanneer je binnenstapt in een oase voor jou alleen. Het strakke profiel in matzwart geeft een stijlvolle look aan jouw hoogsteigen selfcarehoek en de deur houdt warmte binnen tijdens je douchebeurt. Dat maakt het ook de ideale plaats om eens een orange shower uit te proberen, waarbij je een sinaasappel eet in de douche terwijl de stoom alle citrusaroma’s bevrijdt. Een verrijkende beleving voor lichaam en geest.
Everything at once : Meer fan van een everything shower waarbij je huid en haar uitgebreid onderhanden neemt? Dan is een ruime inloopdouche enorm handig. Met de Balmani Modular-inloopdouche ruil je krappe cabines in voor royale doucheruimtes. Kies voor een profiel in matzwart, brushed champagne gold of gunmetal, of trek het ruime gevoel door in de hele badkamer met de doucheglasvariant voorzien van spiegelglas. Voor wie op zoek is naar een minimalistisch design dat in elke badkamer past, is er ook de Balmani Framed Plus-inloopdouche met een gekruist frame in matzwart. Gelukkig hoef je na een grondig selfcaremoment de douche zelf niet meer te onderhouden, aangezien het glas en de profielen eenvoudig schoon te vegen zijn. Bovendien horen bij een everything shower ook de nodige spullen. In plaats van je shampoo, scrub of conditioner naast de douche te laten slingeren, kan je bijvoorbeeld een Blaufoss Tika-houder gebruiken om alles netjes te organiseren. Je bevestigt de houder simpelweg aan de wand en hebt zo al jouw essentials binnen handbereik. Clean space, clear mind, even cleaner body.
Opposites attract : Jezelf verwennen terwijl je jouw bloedsomloop verbetert en immuunsysteem boost? Dat kan gewoon met een contrast shower, waarbij je afwisselt tussen warm en koud water. Klinkt misschien ingewikkeld, maar met een goede douchekraan is het kinderspel. Een thermostatische douchekraan zoals de Blaufoss Nola 300 schakelt namelijk moeiteloos tussen temperaturen. Het matzwarte design past ook perfect bij je Balmani Framed Plus- of Luca Varess Vidor-douchehoek. Zorg dragen voor je binnen- en buitenkant tegelijk, dat is pas selfcare.
Alle bovenstaande producten zijn exclusief verkrijgbaar bij X²O Badkamers -- www.x2o.be
L'Artisan du Temps onthult zijn nieuwe 'horlogeconcept': Éveline
Gilles weet niet precies waarom, maar hij weet hoe. Er wordt vaak gezegd dat hij geluk heeft gehad, maar dat zou zijn jaren van hard werken negeren. Als zich een kans voordoet, grijpt hij die.
Vol passie vanaf zijn 16de vertrekt hij naar Frankrijk om het vak van horlogemaker te leren. Als leerling droomde hij er al van om zijn eigen winkel te openen met een uniek concept. Terug in Brussel begon hij in zijn kamer in het familiale huis met een lening van €5.000. Met vastberadenheid en de steun van zijn dierbaren groeide zijn bedrijf snel.
Twintig jaar later is l’Artisan du Temps een succes, maar een klein berichtje op Facebook leidde hem naar het perfecte lokaal om jaren van dromen en hard werken te verwezenlijken. De locatie is perfect om zijn concept te promoten en een klokken galerij te creëren in de Zavel-wijk. Hiermee kan hij zijn droom realiseren en bewijzen dat volharding en passie, dromen in tastbaar succes kunnen veranderen. Het idee om zijn winkel "Eveline" te noemen was vanzelfsprekend. Het komt uit zijn leerlingentijd, het is de naam van zijn grootmoeder. Wat is er belangrijker dan tijd? De tijd die in ons leven verstrijkt, het erfgoed dat we ontvangen of hetgene dat we zullen nalaten?
Waarom een nieuw horlogeconcept creëren?
Om onze passie te voeden! Een ontmoetingsplaats creëren voor jullie en voor ons, was vanzelfsprekend! Boven uurmakerij, wordt de tijd die voorbijgaat hier voortdurend vertegenwoordigd! Nu, met het internet, is de klantenervaring een uitdaging, zoals in alle sectoren! Wat is het doel van onze fysieke winkels, wat is onze toekomst, als niet de service en de ervaring, die we aan onze klanten aanbieden?
Nieuwe ervaringen en investeringen
Met meer dan €2,4 miljoen gefinancierd en geïnvesteerd, lanceert het bedrijf een nieuw concept: een winkel gewijd aan verzamelhorloges, waar klanten een meeslepende ervaring kunnen beleven. Ontworpen als een "man cave", worden er natuurlijk horloges verkocht, maar het beschikt ook over een bar, een gasttafel, een atelier, een horlogebibliotheek en een vergaderruimte. Deze veelzijdige ruimte is geschikt voor horloge-evenementen en andere activiteiten, met een inrichting doordrenkt van een alomtegenwoordige horloge-DNA!
Een internationale zichtbaarheid?
Met als doel wereldwijde verzamelaars naar onze winkels te trekken, is het voor ons vanzelfsprekend om onze nieuwe winkel in de wijk van de Grote Zavel te vestigen. De wijk staat op het punt om een nieuw horlogecentrum in Brussel te worden, vooral voor grote fabrikanten die er nieuwe horlogewinkels openen. In het licht van wereldwijde concurrentie, streven we ernaar ons te onderscheiden door kwalitatieve diensten en een onvergetelijke klantenbeleving te bieden. De winkel is gewijd aan zeldzame verzamelstukken, waar we een unieke ervaring zullen bieden met nieuwe activiteiten zoals horlogeworkshops en lezingen gegeven door beroemde experts of zelfs gastronomische ervaringen.
Achter Éveline staat L'Artisan du Temps, gespecialiseerd in verzamelhorlogemakerij sinds 2014. L'Artisan du Temps is een bedrijf gespecialiseerd in het verzamelhorlogerie. Sinds het begin voert L'Artisan du Temps aankopen, verkopen en herstellingen uit van zowel oude als nieuwe horloges en klokken, zolang het maar gaat om een kwalitatief hoogstaand uurwerk met een voorkeur voor verzamelbare polshorloges. De medewerkers en samenwerkingspartners zijn gepassioneerde ambachtslieden op het gebied van horloges, kunst en mooie objecten. Gilles Clavareau is de enige aandeelhouder en manager van het bedrijf dat aanzienlijk is gegroeid.
De expertise
In het hart van het atelier vinden we horloges van de mooiste Zwitserse fabrikanten, zoals Rolex, Omega, Jaeger LeCoultre, Patek Philippe, Vacheron & Constantin, Audemars Piguet, Breguet, Longines, IWC, A.Lange & Söhne, Heuer en Breitling. Het atelier is altijd onafhankelijk geweest van alle merken, maar is vandaag geaccrediteerd door Omega en wordt geaggregeerd voor: Cartier - Tag Heuer - Panerai - Jaeger LeCoultre – Longines
L'Artisan du Temps - Waterloosesteenweg 758, 1180 Ukkel - artisandutemps.com
exclusieve excursies voor gasten van de MSC Yacht Club.
• Cruisemaatschappij introduceert meer dan 90 excursies die exclusief te boeken zijn voor gasten van de MSC Yacht Club - Gasten in het luxe 'schip in een schip'-gedeelte van MSC Cruises kunnen naast het bestaande excursieprogramma gebruikmaken van nieuwe excursies in het Caribisch gebied, de Middellandse Zee en Noord-Europa - Exclusieve excursies zorgen voor alle details, van prioritaire ontscheping, privétransfers tot specifieke excursie begeleiding aan land
MSC Cruises onthult dat gasten die reizen in de MSC Yacht Club voor het eerst de mogelijkheid zullen hebben om een zorgvuldig samengestelde selectie van exclusieve excursies te boeken, zodat ze nieuwe locaties, culturen en mensen kunnen ontdekken en zich volledig kunnen onderdompelen in de bestemmingen die ze bezoeken. De MSC Yacht Club is het "schip-in-een-schip" concept van MSC Cruises en biedt extra privacy en exclusiviteit met elegante suites in een gebied dat alleen toegankelijk is met een sleutelkaart. Dit exclusieve gedeelte biedt gasten extra luxe in een ontspannen en elegante sfeer en beschikt over speciale faciliteiten, zoals een eigen zonnedek en zwembad, restaurant en lounge, evenals gepersonaliseerde service, zoals de 24-uurs butlerservice en conciërgebalie.
Op 14 van de 22 schepen van MSC Cruises kunnen gasten zich terugtrekken in de MSC Yacht Club, een exclusief toevluchtsoord dat hen verwent met luxe en tegelijkertijd toegang biedt tot een overvloed aan faciliteiten en entertainment op het hele schip. In overeenstemming met de MSC Yacht Club-ervaring, heeft de cruisemaatschappij nu meer dan 90 speciaal ontworpen MSC Yacht Club excursies geïntroduceerd in verschillende havens in het Caribisch gebied, de Middellandse Zee en Noord-Europa, met later dit jaar nog meer excursies in andere regio's. Om nog meer exclusiviteit te bieden, worden de excursies uitgevoerd met slechts kleine groepen, zodat gasten hun bestemmingen intiemer kunnen verkennen.
Vanuit de MSC Yacht Club hebben gasten prioriteit bij het ontschepen en maken ze vervolgens gebruik van privévervoer voor extra comfort tijdens hun reis, wat zorgt voor een ontspannen gevoel waarbij alle details verzorgd zijn. Of gasten nu hun eigen gepersonaliseerde eau de cologne willen maken bij een van de oudste parfumerieën in Zuid-Frankrijk, willen genieten van authentieke Griekse gerechten aan boord van een privécatamaran in Santorini, of willen ontspannen in een afgelegen cabana in het tropische Jamaica, gasten hebben een veelheid aan zorgvuldig samengestelde ervaringen om uit te kiezen.
Er zijn verschillende categorieën aan ervaringen om aan de wensen van alle gasten te voldoen en variëren van authentieke culinaire ervaringen tot het leren over lokale kunst, het bezoeken van architecturale schatten of deelnemen aan luxe avontuurlijke activiteiten. De excursies zijn vanaf nu te boeken voor MSC Yacht Club-gasten. Dit kan vooraf, online, via het MSC Cruises contact center, via de reisagent, of aan boord via de MSC For Me-app, de MSC Yacht Club conciërgeservice of excursiebalie.
Highlights van de meer dan 90 nieuwe excursies zijn onder andere:
Cannes, Frankrijk: Geniet van een zintuiglijke ervaring en een exclusieve workshop parfum maken. Parfum op maat creëren in Grasse, bij Cannes
Gasten krijgen de exclusieve gelegenheid om deel te nemen aan een onvergetelijke en boeiende zintuiglijke ervaring door hun eigen gepersonaliseerde eau de cologne te creëren met aromatische, citrus- en oranjebloesemgeuren in een van de oudste familieparfumerieën in Zuid-Frankrijk. Op ongeveer een uur rijden van Cannes ligt de stad Grasse, die vaak wordt aangeduid als de parfumhoofdstad. Na het maken van hun eigen geur worden gasten door een professionele parfumeur rondgeleid achter de schermen van de fabriek, waarna ze hun unieke creaties trots mee naar huis kunnen nemen in een elegante fles van 100 ml in een gepersonaliseerde verpakking.
Genua, Italië: Dompel jezelf onder in een authentieke pesto kookles in Santa Margherita Ligure.
Tijdens deze excursie kunnen gasten zich onderdompelen in een unieke en authentieke Italiaanse culinaire ervaring, waarbij ze de geheimen van pesto - de wereldberoemde saus - ontdekken tijdens een exclusieve kookles in Santa Margherita Ligure. Gasten kunnen enkele van de kooktechnieken leren die de Italiaanse keuken zo iconisch maken, voordat ze genieten van een luxe diner met heerlijke lokale gerechten en wijn. Na de lunch kunnen gasten de charme van Portofino ontdekken, een dorp gekenmerkt door de boten die wiegen in de kleine haven en de huizen in oranje, rood en roze tinten rondom de baai. Bezoek de luxe winkels, dwaal door de historische steegjes en geniet van het schilderachtige plein van de Kerk van St. George.
Akureyri, Ijsland: Kom tot leven bij de geothermische baden van Fontana in IJsland.
Deze excursie biedt gasten van de MSC Yacht Club een verjongende ervaring voor lichaam en geest, waarbij ze kunnen genieten van het opmerkelijke, mineraalrijke water van de geothermische baden van Fontana, gelegen aan het Laugarvatnmeer. Deze spa is de perfecte plek om te ontspannen en te genieten van een prachtig uitzicht op het meer, terwijl men profiteert van de heilzame effecten van het water. Om deze ervaring nog aangenamer te maken, krijgen gasten de zeldzame en exclusieve kans om versgebakken roggebrood te proeven, dat in de geothermische bakkerij naast de baden wordt bereid. De excursie omvat ook de mogelijkheid om het schilderachtige Þingvellir Nationaal Park te verkennen, een gebied omringd door bergen, uitgestrekte lavavlaktes bedekt met groen mos en wilde bloemen.
Invergordon, Schotland: Proef wereldberoemde whisky bij de Glenmorangie-distilleerderij in Schotland.
Deze excursie biedt gasten de kans om een distilleerderij te bezoeken die sinds de 19e eeuw beroemd is om zijn malt whisky's en het ambacht van distilleren door de generaties heen heeft geperfectioneerd. Een rondleiding onder leiding van een gids zal gasten vertrouwd maken met elk stadium van het distillatieproces en de kans bieden om twee proefjes te proberen voordat gasten worden vervoerd naar het 12e-eeuwse stadje Royal Dornoch om zijn oudste gebouwen, een indrukwekkende kathedraal en het stadsplein te bewonderen.
Cozumel, Mexico: Geniet van een luxe catamaran- en snorkelervaring in Cozumel, Mexico. Breng de dag cruisend door in Cozumel op een privéjacht
Gasten kunnen de dag doorbrengen op een exclusieve catamaran die langs de kust van Cozumel vaart. Ze hebben een persoonlijke lokale gids voor de reis en krijgen de gelegenheid om te snorkelen in het heldere water van de Caribische Zee, waar ze de rijke onderwaterwereld kunnen ontdekken die vlak onder het oppervlak ligt. De gids zal hen meenemen naar Colombia Reef, een prachtige snorkelplek die wordt geprezen als een van de beste van Cozumel. Daar kunnen ze zeeschildpadden, adelaarsroggen en scholen glinsterende vissen tegenkomen.
Falmouth, Jamaica: Geniet van een luxe cabana op het beboste terrein in de buurt van de Martha Brae rivier.
Gasten brengen hun dag door in een privé-cabana langs de Martha Brae rivier, omringd door bos en rust, met een persoonlijke butler die een glas wijn of alles wat nodig is kan brengen. Gasten kunnen een duik nemen in de nabijgelegen zwembadfaciliteiten of gebruik maken van de bar en grill aan de rivier terwijl ze genieten van hun cabana-oase.
Kids kunnen en weten steeds meer en zijn verdraaid handig online. VTech trakteert ze deze zomer op twee nieuwe gadgets; KidiZoom Smartwatch MAX en KidiZoom Fun. Een horloge en een camera met oneindig veel mogelijkheden.
KidiZoom Smartwatch MAX (5-14 jaar) in twee stoere kleuren (zwart en donkerroze) en met zijn grote scherm dat over twaalf functies beschikt. Twee ingebouwde camera’s, (sportieve) spelletjes, een wekker, muziekspeler, stemvervormer, stappenteller en bewegingssensor in 1. Met dit klokje maken ze zelfs selfies, foto’s en video’s! En koppeling tussen twee KidiZoom Smartwatches is mogelijk om ook op afstand samen te spelen.
Ook de KidiZoom camera met de naam Fun is een van de twee nieuwe toppers uit de KidiZoom lijn. Alle opties op deze 9-in-1 camera staan in het teken van plezier maken en de resultaten die je ermee bereikt zijn jaloersmakend en grappig tegelijk. Met zoveel slimme techniek (groot kleurenscherm, 2 megapixel camera, 4 x digitale zoom) in handen maken pientere wijsneuzen (3-10 jaar) vanaf nu zelf de mooiste (panorama)foto’s, selfies en video’s. Vijf creatieve apps om foto’s te bewerken en stop-motion-video’s te maken, spelletjes, de stemvervormer en het dubbele kijkvenster bevestigen zijn status. Mét naast de fun factor ook de geruststellende garantie dat het altijd spelen en ontdekken in een veilige omgeving blijft.
Advies verkoopprijs: VTech KidiZoom Smartwatch MAX € 79,99 en KidiZoom Fun € 59,99.
» MIX THINGS UP: KLEURRIJKE COMBINATIES VOOR EEN UNIEKE KEUKEN
Je interieur, en dus ook je keuken, is vaak een verlengde van jezelf. Toch schenkt men soms weinig aandacht aan het design van, bepaalde keukenelementen zoals de spoelbak en de kraan. Die spelen nochtans een grote rol in de finale look van je keuken. Door materialen en kleuren te mixen en matchen, krijgen je aanrecht en meteen ook je hele keuken meer karakter. Franke tipt alvast drie topcombinaties ter inspiratie.
Romantische weelde
De liefhebbers van een zachte, romantische look vinden hun match bij een koffieroomkleurige spoelbak, zoals de Maris. Dat model is erg ruim en vervaardigd uit fragraniet. De Fragranite spoelbakken zijn uitzonderlijk duurzaam en worden speciaal behandeld voor meer hygiëne. Door aan de spoelbak in koffieroomkleur gouden accenten toe te voegen, creëer je meteen een subtiele, luxueuze look. De gouden Eos Neo keukenkraan past bijvoorbeeld moeiteloos bij de zachte kleur van de spoelbak. Die kraan heeft een strakke, cilindrische vorm en werkt met een handige, uittrekbare uitloop. Een goudkleurige ventielcover brengt bovendien alle elementen samen in een harmonie van dromerige weelde.
Kunstig koper
Fan van een unieke look? Dan is een spoelbak in koperkleur misschien iets voor jou. Zo kan je kiezen voor de Mythos Masterpiece, een model met een coating in F-Inox. De coating groepeert watermoleculen, waardoor de spoelbak enorm resistent is tegen krassen, kokend water en kringvorming. Van cottagecore tot artsy, de spoelbak in koperkleur is een eyecatcher in elk interieur en gaat bovendien jarenlang mee. Vul je Mythos Masterpiece aan met de bijhorende accessoires in dezelfde kleur, of kies voor een stoere combinatie door er een zwarte kraan en zeepverdeler aan toe te voegen. De Atlas zeepverdeler en de Atlas Neo keukenkraan in de kleur antarciet brengen het koper in balans met een unieke, industriële look als resultaat.
Uniek statement
Kies voor de nieuwe kleuroptie van Franke: Fragnite leigrijs. Mix things up met een van de drie pvd-gecoate kleuren voor een unieke uitstraling. Met kleuren zoals antraciet, goud of koper trek je direct de aandacht naar je spoelbak, die niet alleen functioneel is, maar ook een stijlvol middelpunt vormt. Een extra voordeel? Je kunt moeiteloos accessoires verwisselen, wanneer je je keuken een nieuwe uitstraling wilt geven. Vervang het ventiel, de overloop of de drukkop en je keuken heeft meteen een compleet nieuwe look.
Belgisch familiebedrijf tekent record op van bijna 3.000 cursisten per jaar
Met 3.000 per jaar zijn ze, vooral professionals maar ook steeds meer particulieren die de technieken van minerale coatings onder de knie willen krijgen. Het Belgische BEAL International geniet dan ook wereldfaam met zijn bekledingen MORTEX® en BEALSTONE®, twee technische producten met eindeloze creatieve toepassingen. In het hypermoderne opleidingscentrum in Fernelmont kunnen professionals hun expertise aanscherpen en kennismaken met nieuwe technieken. Ook lanceert het bedrijf in september een online platform om opleidingen nog makkelijker te boeken en breidt het zijn aanbod continu uit, vooral wat betreft kleuren en toepassingsmogelijkheden.
Investering van 6 miljoen euro
Bij BEAL International in Fernelmont, bij Namen, staan ze er niet meer van te kijken: teams uit Japan of andere hoeken van de wereld die overvliegen om de verschillende coatings te leren kennen en toe te passen. Om de steeds grotere interesse in opleidingen te kunnen opvangen, investeerde het Belgische familiebedrijf in een nieuwe academie in de thuisbasis: een opleidingscentrum, onderzoekscentrum én gloednieuwe showroom van 500 m2 die in september de deuren opent – goed voor een totaalinvestering van 6 miljoen euro de laatste jaren.
Barbara Thiry, directrice en verantwoordelijke voor de opleidingen bij BEAL International: “In de nieuwe academie kunnen vijf groepen van twaalf personen gelijktijdig een cursus theorie en praktijk volgen. Het opleidingscentrum komt zo tegemoet aan de groeiende vraag naar zowel initiatielessen als gespecialiseerde opleidingen. Het aanbrengen van MORTEX® en BEALSTONE® – net als de vochtwerende producten CAPILASIL® – is dan ook vakwerk en vergt de nodige kennis. De voorbije jaren trainden we al vlot 2.000 vakmensen in binnen- en buitenland, maar het ziet ernaar uit dat we dit jaar de kaap van 3.000 cursisten zullen ronden. Ook steeds meer particulieren schrijven zich in om de technische kneepjes van onze minerale coatings te leren kennen. Bijvoorbeeld om de trap een tweede leven te geven of het keukenblad een nieuwe look. Maar ook voor een gezellige, creatieve workshop onder vriendinnen of een ontspannen teambuilding rond interieurinrichting.”
Nieuw: online reserveren & kleurentraining
BEAL International organiseert trainingen in Fernelmont en bij distributeurs-partners wereldwijd, in verschillende talen (Nederlands, Frans, Engels, Spaans, Duits, Japans…). Zelfs online opleidingen zijn mogelijk. Om te voldoen aan de behoeften van haar buitenlandse partners en om opleidingen toegankelijker te maken voor een breder publiek, heeft het bedrijf nieuwe technologische infrastructuren geïmplementeerd in haar nieuwe trainingscentrum. Dankzij deze innovaties is het nu mogelijk om trainingen online te volgen. En vanaf september zal je nog makkelijker opleidingen kunnen boeken, via een nieuw online platform.
Barbara Thiry: “Verder blijven we het aanbod trainingen uitbreiden. Zo is er, zowel vanuit professionals als particulieren, veel interesse voor het thema ‘kleurenharmonie’. Deze training gaat dieper in op het NSC-kleurensysteem en de achromatische kleuren, maar belicht ook de psychologische impact van kleur op de mens. We reiken graag inspiratie aan, zeker omdat onze minerale coatings voor een wereld van verbeelding staan.”
Het Belgische modelabel CKS lanceert haar herfst- en wintercollectie met een focus op de balans tussen natuur en artificiële intelligentie. Verwacht een boeiende mix van aardse tinten die menselijke emoties weerspiegelen, gecombineerd met unieke prints geïnspireerd door de natuur. Daarnaast zorgt een innovatieve AI-print en een krachtig kleurenpalet van paars, groen en zwart voor een speels contrast. Kortom, een verrassende collectie vol kleurrijke outfits die elke gelegenheid een dosis vrolijkheid geven.
COME DOWN TO EARTH
CKS omarmt een mindset van zelfreflectie en terugkeer naar de basis, onder het motto van met beide voetjes op de grond staan, te midden van een wereld waar natuurelementen steeds dominanter worden.
De herfstcollectie van CKS kenmerkt zich door aardse kleuren zoals bruintinten, beige, geel en koraal, en texturen geïnspireerd op natuurlijke elementen zoals geploegde velden en steenstructuren. Signature CKS prints zijn geïnspireerd door fossielen, edelstenen en topografische landkaarten. Een opvallend element is de 'resilient flower' print, die symboliseert hoe de menselijke wereld de natuur doorkruist, met straten afgebeeld als lijnen in contrast met bloemmotieven. De collectie bevat ook eyecatchers zoals sequin en tweed denim, een heruitgevonden trench coat, krijtstreepbroeken en omkeerbare bomberjacks. De collectie is verkrijgbaar vanaf mid juli.
REBIRTH
Het tweede deel van de herfstcollectie van CKS staat in het teken van positiviteit en het streven naar een betere toekomst, met de lotusbloem als centraal thema. Deze bloem symboliseert wedergeboorte doordat ze groeit in duisternis onder water, maar opbloeit zodra ze in aanraking komt met zonlicht. De collectie omvat donkerpaarse en roze tinten die de bloemblaadjes vertegenwoordigen, terwijl groene en grijze schakeringen de bladeren en het water uitbeelden.
Van abstracte contouren van een lotusbloem tot volledige vergezichten van een meer, de prints verrassen met hun veelzijdigheid in interpretatie van dit symbool van vernieuwing. De collectie is verkrijgbaar vanaf mid augustus.
De collectie is verkrijgbaar in alle CKS concept stores en op cks-fashion.com.
Een verrijkende en speelse tussenstop in het hart van de voormalige pastorie van Redu (Mooiste Dorpen van Wallonië, juni 2024 )
Redu, een dorp in hartje Ardennen, treedt toe tot de club van de prestigieuze “Mooiste Dorpen van Wallonië”. Sinds 1984 mag dit typisch Ardens dorpje in een weelderig groene omgeving zichzelf als hét boekendorp van België noemen. En sinds 2018 komen niet alleen boekenliefhebbers hier aan hun trekken: cultuurliefhebbers kunnen terecht in het Mudia – in de voormalige pastorie van het dorp, die volledig is gerenoveerd – een interactief museum waar de grote momenten uit de kunstgeschiedenis terugkomen. Het extraatje: een ruim terras, waar je kunt uitrusten met een prachtig uitzicht op het Ardense landschap.
Het Mudia bevindt zich in een voormalige pastorie in het centrum van Redu. In een ruimte van meer dan 1000m2, met in totaal twintig verschillende zalen, biedt het Mudia zowel beginnelingen als ware liefhebbers een globale visie van de kunstgeschiedenis met meer dan 300 originele werken uit zesenveertig kunststromingen.
Het bijzondere van het Mudia ligt aan de scenografie. Met een interactief programma, nodigt het museum de bezoeker uit om terug te gaan in de geschiedenis via een chronologische reis die kunstwerken en ludieke activiteiten combineert. Bij elke stap worden de emoties en de zintuigen van de bezoeker geprikkeld door de talrijke interacties met de meesterwerken, waardoor een intieme, emotionele en poëtische band ontstaat tussen de bezoeker en de inhoud.
In totaal zijn er een zestigtal spelletjes, bewegende schilderijen, video's, speelse en intuïtieve proefjes die het bezoek begeleiden, over twintig zalen en zeven eeuwen kunstgeschiedenis, gaande van de 15e tot de 21e eeuw. Ze nemen verschillende vormen aan, zoals quizzen, geanimeerde replica's met verrassingen, reflex-, kleur- en geheugenspelletjes.
Wie nood heeft aan een pauze kan terecht in het Mudia Café. Bezoekers hebben keuze om de lokale huisgemaakte gerechten binnen, in het originele kader van een amateurbibiliotheek, of buiten, op het ruime terras dat uitgeeft op het prachtige uitzicht van het Ardense landschap, te consumeren.
Sinds 2022 wordt het Mudia beheerd door het Belgische bedrijf Tempora.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Mudia - Place de l’Estro, 61 - 6890 Redu www.mudia.be
Open elke dag tijdens schoolvakanties van 10u tot 18u - Open van woensdag tot vrijdag van 10u tot 17u - Open elk weekend en feestdagen van 10u tot 18u
Sta je op het punt een nieuwe vloer te kiezen, maar zie je door de bomen het bos niet meer? Vertrouw dan op de expertise van Quick-Step, al meer dan dertig jaar pionier inzake design, functionaliteit en duurzaamheid. Elke Quick-Step-vloer is dan ook ontworpen om een leven lang mee te gaan en past bij elke levensstijl en elk budget. Dus geen stress! Met deze tips vind je de vloer van jouw dromen.
KIES IN FUNCTIE VAN SFEER EN RUIMTE
Bij het inrichten van een woning speelt de keuze van de juiste vloer een sleutelrol. Zo heeft elke ruimte specifieke noden, zowel esthetisch als functioneel en vaak wringt daar net het schoentje. Je hart fluistert: ‘kies voor schoonheid’, terwijl je hoofd roept: ‘denk praktisch!’ Gelukkig verdwijnt die interne tweestrijd als je kiest voor Quick-Step. Of het nu gaat om parket, vinyl of laminaat, elke vloer van Quick-Step is niet alleen stijlvol, maar ook duurzaam, watervast en onderhoudsvriendelijk. Dit heeft als groot voordeel dat elke vloer geschikt is voor elke ruimte in je huis.
WOONKAMER
Omdat de woonkamer het kloppend hart is van je woning is het belangrijk dat je kiest voor een vloer die tegen een stootje kan én tegelijkertijd een gevoel van nestwarmte oproept. Zeker is dat je met een houten parketvloer authenticiteit in huis brengt en dankzij de ‘Wood For Life’ -technologie van Quick-Step behoren de ongemakken die het onderhoud van een parketvloer met zich meebracht tot het verleden. Wil je nog minder onderhoud? Dan vind je in de Quick-Step laminaatcollecties authentieke houtdecors die niet alleen de schoonheid van de natuur evenaren, maar ook bestand zijn tegen spelende kinderen, vuile schoenen en hondenpoten. Laminaat is dan ook perfecte manier om van je woonkamer de gezelligste kamer in huis te maken zonder aan comfort in te boeten.
KEUKEN
Wil je de vloer van de woonkamer laten doorlopen in de keuken? Dat kan! Alle Quick-Step-collecties zijn immers watervast en in de brede waaier aan hout – en tegeldecors vind je ongetwijfeld een vloer die esthetisch aansluit bij het ontwerp van jouw keuken. Als je denkt aan het plaatsen van vloerverwarming is vinyl trouwens de beste keuze omdat die erg goed de warmte geleidt. Droom je van exclusieve designkeuken en zoek je naar een vloer die erbij past? Kijk dan zeker eens naar de waterdichte parketvloeren uit de Cascada-collectie, het gevoel van echt hout straalt luxe uit zonder dat je je zorgen moet maken om elke waterdruppel die op je parketvloer valt.
SLAAPKAMER
Als je je slaapkamer wilt transformeren in een toevluchtsoord om te ontspannen na een lange werkdag is vinyl de ideale vloeroplossing. De zachte textuur geeft een knus gevoel, terwijl de geluidsabsorberende eigenschappen ervoor zorgen dat je de drukte in huis kan ontvluchten. Het enige dat jij nog hoeft te doen, is je hart te volgen en te kiezen voor een design dat je volledig tot rust brengt.
TIPS VAN EEN EXPERT
Naast jouw persoonlijke interieurstijl en de specifieke noden van elke kamer, zijn er nog een aantal criteria die je best in het achterhoofd houdt als je een vloer kiest. Zo vertelt Anastasiia Kudashova, Chief Designer van Quick-Step. “Ervaring leert ons dat grote vloertegels of -planken ideaal zijn om de openheid van ruime kamers te accentueren, terwijl in kleinere of onregelmatig gevormde ruimtes kleinere formaten de proporties beter in evenwicht houden.” Ook de richting van de vloerplaatsing speelt volgens Anastasiia een belangrijke rol. “Laat je leiden door de lichtinval en plaats de vloer in lijn met de meest gebruikte deuropening. Op die manier maak je van elke vloer een blikvanger die je interieur nog interessanter maakt.’ Wil je een illusie van ruimtelijkheid creëren? Dan is volgens Anastasia een horizontale plaatsing van vloerplanken aan te raden. “Het ruimtelijk effect kun je nog versterken door te kiezen voor een lichtgekleurd vloerdecor. Let wel dat het totaalplaatje niet te eentonig wordt, en durf te kiezen voor muren in een contrasterende, donkere kleur.”
Knokke verwelkomt Juntoo’s eerste experience store
In juli strandt Juntoo Meubelen & Design in badstad Knokke en doet dit met een gloednieuw winkelconcept: Juntoo The Lab neemt je mee op inspiratietrip en nodigt je uit om samen in een intieme setting te verkennen welke stijl matcht met je interieurvoorkeuren. Met dit concept benut interieurspeler Juntoo de expertise van de bestaande showrooms en speelt nog meer in op beleving en persoonlijk advies.
Verken, creëer, beleef
Beleving, inspiratie en persoonlijk advies, dat is kortweg waar het nieuwste showroomconcept van Juntoo voor staat. Net zoals in de overige showrooms ligt de focus op het inspireren van de klant, alleen gaat Juntoo The Lab net dat stapje verder. Hier worden klanten op een interactieve manier gestimuleerd te experimenteren met hun eigen interieur en ontdekken zo hoe ze de modulaire meubelen laten aansluiten bij hun persoonlijke stijl. “Verken, creëer, beleef, dat vat het mooi samen”, zegt Giane Van Landuyt, CEO van Beliving – de overkoepelende organisatie van retailketens Juntoo en Exterioo. “De meer cosy setting van Juntoo The Lab staat ons toe nog nauwer aan de slag te gaan met klanten.”
Boordevol inspiratie
Voor dit stadsconcept werden een aantal meubelen en woonaccessoires uit de Juntoo-collectie nauwkeurig geselecteerd die een divers beeld schetsen en die inspireren om je eigen interieur samen te stellen. Deze ontdek je via verschillende leefwerelden. CEO Giane Van Landuyt: “Je wandelt van de ene leefwereld in de andere, waardoor je op een gemoedelijke manier aftast welke stijl je voorkeur heeft.” Daarbij word je geadviseerd door de interieurstylisten van Juntoo. Zij spelen in op kleur- en materiaaltrends, van Playful Copenhagen tot Sahara Sunset, of helpen mee jouw unieke meubelen samen te stellen. Het resultaat: een interieur dat volledig bij je past.
De levendigheid van de Lippenslaan
Intussen vind je het toegankelijk, modulair design van Juntoo al in 20 Belgische showrooms en natuurlijk ook online. Deze eerste Juntoo The Lab kiest bewust voor de levendigheid van een stadscentrum en vestigt zich daarom in de Lippenslaan, de centrale winkelstraat van Knokke. Met deze strategische plek hoopt het gepersonaliseerde interieurs nog toegankelijker te maken. CEO Giane Van Landuyt: “Dat is de reden waarom we hoog inzetten op klantenervaring. Het uiteindelijk doel is dat je als designliefhebber thuis elke versie van jezelf kan zijn.”
Maak kennis met LingaDore, het Nederlandse lingeriemerk dat al 40 jaar de natuurlijke schoonheid van vrouwen wereldwijd viert. LingaDore vindt elke vrouw mooi, précies zoals ze is. Met een breed scala aan lingerie, badmode en loungewear biedt het Nederlandse merk kwaliteitsvolle stuks aan met een perfecte pasvorm. Hun motto: affordable luxury for everyone. Onder leiding van Brenda Mendels creëert het toegewijde team tijdloze, trendbewuste collecties die de vrouwelijke vormen versterken. De LingaDore vrouw is a natural beauty, avontuurlijk en sexy. Hun SS24-collectie bevat unieke creaties met sprekende kleuren en luxueuze looks die elke vrouw voorzien van een geweldige summer vibe.
Bereid je voor op een zomer vol stijl met LingaDore Swimwear. Deze unieke collectie bestaat uit 15 verschillende series, elk met opvallende kleuren en trendy stijlen die zowel comfort als elegantie belichamen. Naast de badkleding biedt LingaDore ook bijpassende accessoires aan, waarmee je je strandlook helemaal compleet maakt.
Vibrant colours
Opvallende tinten zoals violet, hot pink, petrol, rood, fuchsia en royal blue kleuren de levendige collectie en geven een fris en energiek gevoel aan je zomergarderobe. Koper- en goudkleurige details voegen een vleugje luxe toe voor net dat beetje extra flair.
Bold prints
De meest opvallende look deze zomer? Dat zijn gedurfde prints! Trends als ruitjes in cottagecore-stijl en wilde zebra prints zijn daarom onmisbaar in deze collectie. Deze prints bieden een speelse en opvallende look, perfect voor avontuurlijke zomerdagen.
Mix & Match
Mix & Match jouw perfecte strandoutfit met de talloze opties die LingaDore in zijn collecties aanbiedt. Combineer een bandeau (strapless) top en high-waisted bikinibroekje of een triangle top met slip, jij kiest! Voor wie minder fan is van een bikini, zijn veel series ook beschikbaar als swimsuit.
Beach Accessoires
Maak je look compleet met stijlvolle strandaccessoires zoals cover-ups, van gehaakte topjes tot elegante tunieken voor op het strand. Een speelse ruffle top met bijpassende rok of een te gekke crochet top, perfect om je eigen beach vibe te creëren.