In 2020 detecteerde MintT 1200 valpartijen in rusthuizen en ziekenhuizen
Een waardevolle hulp voor zorginstellingen
MintT is een Belgische onderneming die een valdetectie- en preventiesysteem voor oudere personen heeft ontwikkeld. Dankzij het systeem ISA werden reeds 1200 valpartijen in rusthuizen en ziekenhuizen gedetecteerd en dat telkens in minder dan één minuut. In 2021 heeft MintT de ambitie om 10.000 mensen te helpen en uit te breiden in Europa.
“In 2020 werden meer dan 1200 valpartijen gedetecteerd in ziekenhuizen en rusthuizen,” zegt Eric Krzeslo, CEO van MintT. Het systeem ISA wordt ondertussen toegepast op een tiental bedden in België. “Iedere waarschuwing werd behandeld binnen de minuut na de valpartij. De kracht van ISA (Intelligent Sensing for Ageing) is de haarfijne analyse van de val met artificiële intelligentie. Het systeem werd ontwikkeld op basis van meer dan 100.000 uren opnames en geanalyseerde gevallen. De ambitie van MintT is om in 2021 meer dan 10.000 mensen te helpen en om zich verder te ontplooien in Frankrijk, Nederland en Luxemburg.”
Goedgekeurd door 100% van de instellingen die het systeem getest hebben
Een bewijs dat het systeem ISA doeltreffend is, wordt geleverd door de gebruikers zelf: 100% van de instellingen die een pilootproject hadden lopen, hebben het systeem uiteindelijk verder geïntegreerd. We kunnen spreken van een volledig geslaaged testfase. “Het verpleegkundige personeel kan snel en efficiënt reageren na een waarschuwing bij een val en zo potentieel dramatischere gevolgen vermijden,” aldus de directrice van Residentie Rozenhof in Brussel.
Andere kaderleden van Belgische rusthuizen en ziekenhuizen en valspecialisten geven aan dat de gegevens die het systeem ISA genereert over een val een toegevoegde waarde zijn. Door de valpartij opnieuw te kunnen bekijken, kan het zorgpersoneel de context van de val begrijpen en acties ondernemen om het risico op vallen in de toekomst te verminderen. Het systeem ontlast ook een deel van het administratieve werk dat een valpartij met zich meebrengt. Dat is een bijkomend voordeel wanneer er minder personeel aanwezig is zoals tijdens de nachtshiften.
Het systeem ISA vermindert bovendien de tijd die het slachtoffer van een valpartij op de grond doorbrengt. Dat heeft een niet te onderschatten psychologisch effect. ISA van MintT wordt reeds door directies van rusthuizen gebruikt als argument om families te overtuigen dat hun rusthuis de meeste ideale woonplaats voor de ouder is.
Europese uitbreiding
In het kader van de uitbreidingsstrategie nam MintT in 2021 deel aan het Europese evenement Ageing Fit dat meer innovatie wil creëren in de sectoren van de Silver Economy. “Deze beurs is een uitstekend uithangbord om de laatste evoluties van ISA op Europees niveau aan te kondigen en professionals uit de gezondheidssector te bereiken,” aldus Eric Krzeslo.
MintT is een Belgische startup die ISA (Intelligent Sensing for Ageing) heeft ontwikkeld, een systeem dat valpartijen detecteert en een preventieve werking heeft. ISA bestaat uit een verbonden 3D-sensor, analytische algoritmen, artificiële intelligentie en cloudapplicaties.
MintT werd opgericht in 2014 door Jérôme Laurent-Michel (verpleegkundige en klinisch specialist), Thibaud Remacle (medeoprichter, in 2007, van Softkinetic) en Franck Casado (ingenieur en specialist signaalverwerking). In 2018 vervoegde Eric Krzeslo, de medeoprichter van Softkinetic, de rangen van de medische startup. MintT haalde in 2020 maar liefst 1,375 miljoen euro op.
Kerncijfers:
• Valpartijen komen voor bij 30 tot 70% van de bewoners in rusthuizen - • In een rusthuis met 80 bedden worden gemiddeld zo’n 400 valpartijen per jaar gedetecteerd - • 70% van de valpartijen ontsnapt aan de aandacht van het personeel - • Het HR-budget dat gaat naar de gevolgen van valpartijen wordt geschat op 150.000 € per jaar voor een rusthuis met 80 bedden - • Momenteel wonen zo’n 120.000 Belgen in een rusthuis (ofwel 6% van de 65-plussers) - • In België zijn er 135.000 bedden beschikbaar in rusthuizen (660.000 bedden in Frankrijk) .
In a new world order, we all - make-up artists, designers and make-up lovers alike- take a fresh appraisal on the power of make - up and how, what, where and why we wear it. New beauty connects with the craft of make-up far beyond backstage choosing references that are as relatable, accessible, inspirational and deisrablle: from the street and subculture to social media and celebrity.
SS2021 MAKEUP COMBINES ART AND EXPRESSION. IT ENHANCES, IT UPLIFTS.
NATURAL ; MAKEUP ESSENTIALS FOR SKIN THAT SPEAK TO REAL LIFE
Talk of a "New Reality" is as pervasive in beauty as it is in all other walks of life this season. In make-up terms this leads to a new take on natural beauty - a make-up trend that is now as considered as deliberate as any other - that focuses on the effects that lightening has on our skin throughout the walks of our lives today.
"IT'S LIGHTENING, IT'S LIFESTYLE, IT'S OUR NEW REALITY OF CONSTANTLY BEING IN FRONT OF A SCREEN" SAYS LYNE DESNOYERS OF THIS MODERN-DAY EVOLUTION OF HOW WE WEAR MAKEUP AND WHAT FOR.
"WE WANT AN ENHANCEMENT OF THE SKIN RATHER THAN BLANKET FULL OF COVERAGE; IT HAS TO LOOK PLUMT AND A LITTLE BIT LIFTED. FROM A SERUM TO A PRIMER TO A FOUNDATION TO A HIGHLIGHT, EVERYTHING IS ABOUT THE FINAL EFFECT BEING NATURALLY PREMIUM" - SAYS TERRY BARBER.
GLAM : THE NEW NO - RULES FOR A DRESSED-UP FACE
WITH MASK-WEARING A NEW NORM, "THE EYES ARE WHERE PEOPLE FEEL THEY CAN BRING THEIR HUMANITY AND PERSONALITY BACK WITH MAKEUP, " SAYS FATIMA THOMAS. "YOU CAN SAY SO MUCH WITH YOUR EYES NON-VERBALLY
It's make-up which is elevated but does not necessarily change the face as we're at a time when individuality, acceptance and assurance of self are synonymous with style.
The key development in dressing eye up right now is that they are briefer, lighter and less concerned about looking "LUXURY"
"THE NEW GLAMOUR STILL MAKES A STATEMENT, BUT IT'S DONE WITH SO MUCH SOFTNESS" - SAYS LYNE DESNOYERS.
DIY : FREEDOM, CELEBRATION AND SELF EXPRESSION WITH A PURE FEEL GOOD FACTOR
"THIS INDVIDUALISTIC AND EXPRESSIVE DIRECTION IS ABOUT SEEING MAKEUP AS A DELIGHTFUL ACCESSORY INSTEAD OF A CURATIVE NECESSITY," SAYS FATIMA THOMAS OF A RETURN TO JOYOUS FREEDOM OF UNCONSTRAINED DIY MAKEUP. ANIMATED AND INSTINCTUAL, THIS BEAUTY THAT HAS LIFE AND STYLE IN EQUAL MEASURE.
"PUSH BOUNDARIES AND DON'T WORRY ABOUT BEING 100% PERFECT ABOUT IT." THIS IS MAKEUP THAT 'IS STILL ABOUT CHOOSING A FEATURE AND PUSHING IT TO THE MAX WITH A PAINTERLY APPROACH OF PLAYING WITH PROPORTION AND COLOUR AND IN A HIGHLY INDIVIDUAL WAY." - SAYS LYNE DESNOYERS.
BLUR : KNOWINGLY NONCHALANT STAIN TEXTURES FOR SOFT FOCUS BEAUTY
UNSTRUCTURED DEFINITION DELIBERATELY UNDONE EDGES... BLOWN OUT AND SEAMLESS: THE DIRECTION FOR COLOUR THIS SEASON TAKES ON A MELLOW AND SOULFUL VIBE.
"AS ITS MOST NATURAL THIS IS AS CLOSE TO MAKEUP REFLECTING REAL LIFE AS YOU CAN GET, IMITATING BLOOD UNDER THE SKIN, A LIGHT SHADOW UNDER THE EYES... ALL THE VERY SMALL TWEAKS THAT AGAIN HAVE A RANGE." - SAYS LYNE DESNOYERS.
"Redefining what is fashion a fractured world, make-up is moving avay fro just being highly technical or obsessed with perfection. Now it can be rooted in reality and self-reliance. "Beauty now should not feel prescriptive. When you chose to wear make-up, it comes with your own story, whether that is just a touch of concealer or a major gesture" Says Lyne Desnoyer
Last season artistry was everything; this season it's intention, exploriation, confidence, a human touch and personal connection that matters. As Isamaya Ffrench puts it "They get dressed for nobody but themselves and the same applies to their make-up."
HET JUISTE GESCHENK GEVEN IS EEN LIEFDEVOLLE KUNST
Emoties die openbloeien, een diepe en duurzame affectie, een frisse aantrekkingskracht. Elke liefdesgeschiedenis is uniek en speciaal. Niets leukers dan dat te vieren op Valentijn samen met Acqua di Parma, aan de hand van een geschenk dat tot in het kleinste detail de pure Italiaanse levensstijl reflecteert. Een cadeau recht uit het hart dat met veel zorg wordt voorbereid en zo ook de schenker plezier geeft.
De eerste stap is een geur selecteren die het beste past bij je geliefde, een geur die zijn of haar smaak en unieke aard weerspiegelt.
De tweede stap is de juiste verpakking kiezen. Een frisse, lichte lijn vormt kleine hartjes en de woorden “With love”, alsof ze met de hand zijn geschreven.
Een cadeau van Acqua di Parma schenken, voor Valentijnsdag of een andere gelegenheid, toont ook liefde voor de natuur. In lijn met het duurzaamheidsmanifest Acqua di Parma Futura kiest het merk voor milieuvriendelijke materialen. Gerenommeerd FSC-gecertificeerd karton voor doos in cilindervorm en het label en recycleerbaar glas voor de flessen. De bandjes zijn gemaakt van Tencel™, een milieuvriendelijke, composteerbare en afbreekbare stof gemaakt van beuken- en eucalyptusvezels.
Vakmanschap, elegantie en duurzaamheid voor een cadeau dat al even uniek en subliem is als de Italiaanse Acqua di Parma-stijl zelf.
Tod’s stelt haar nieuwe Lente/ Zomer 2020/21 collectie brillen voor rond twee thema’s: Het eerste thema is Iconic, en valt op door monturen met details in leer. Het stikken, een kostbare techniek die volledig met de hand wordt uitgevoerd door Italiaanse vaklui en voorbehouden is voor de vrouwencollectie, en het vlechten, een artisanale techniek van het vlechten van leren gekleurde draden om het artisanale karakter van elk product te personaliseren en versterken.
Het thema timeless herbepaalt schoonheid uit het verleden in een moderne versie aan de hand van monturen met een retro stijl voor een tijdloze elegantie en de iconische T in metaal. Het wordt gekenmerkt door een vintage geest. Met een selectie kostbare en moderne materialen, geïnspireerd door de luxe van Tod’s.
Deze nieuwe eyewear collectie herneemt de iconische T Timeless maar in een grotere versie. Een perfect detail dat onmiddellijk het merk aangeeft en ook terugkeert in alle nieuwe collecties van Tod’s accessoires.
Model Tod's Eyewear 0310, prijs 240 €
Zeer chique vrouwenmodel met avant-garde toets voorgesteld naar aanleiding van de laatste herfst/ winter 20-21 Tod’s modeshow. Het « T » Timeless detail van het logo keert terug op de kruising van de armen en maakt er een uniek model van. Gemaakt voor super vrouwelijke vrouwen, elegant en op zoek naar nieuwigheden wat betreft stijl.
Marie’s Corner pakt in 2021 uit met 11 nieuwe modellen. Door de afgelasting van het evenement Maison & Objet stelt de specialist van de tailor made zitbanken de nieuwigheden virtueel voor via de website. De nieuwe zitmeubelen stralen puurheid uit met comfort, het stokpaardje van het Belgische merk, als rode draad Tijdens de ontwikkeling ging er extra veel aandacht naar het houtwerk en in het bijzonder naar de poten. Deze zijn tegelijk verfijnd, subtiel maar wel een duidelijk onderdeel van de totaallook van een zitbank. Onder de nieuwigheden vinden decoratieliefhebbers ook drie nieuwe gamma’s lage tafels met een stijlvol design. De inzet? Een zo volledig mogelijk aanbod voorstellen en ieder salon omtoveren tot de pronkstuk van het huis.
Fauteuils
Fauteuils blijven de grote specialiteit van het Belgisch merk, ook in 2021. Het gamma wordt verrijkt met drie nieuwe sterke modellen met een radicaal verschillende stijl. Het modem Butler valt op door de vierkante vormen, zonder aan comfort in te boeten. De zichtbaar draaiende structuur draagt bij aan het design van het model. Ook bij het model Perry zorgen de poten mee voor de verfijnde en typische look terwijl Scott pronkt met gebogen lijnen die de gebruiker als het ware omhullen.
Stoelen
Marie’s Corner breidt het gamma stoelen uit met het model Dixie dat in een normale en in een hoge versie bestaat. Deze lichte en ongecompliceerde stoel toont duidelijk de fijne en langwerpige houten structuur. Deze stoel heeft alle potentieel om een toekomstige klassieker te worden, een stuk dat past in alle interieurs dankzij de uitgebreide keuze van stoffen.
Poefs
Trinity het gloednieuwe gamma poefs op poten zorgt voor een kleine revolutie bij Marie’s Corner. De verhoogde poefs bestaan in verschillende formaten en de comfortabele en toegankelijke rondingen zijn de perfecte aanvulling voor een zitbank.
Lage tafels
In 2020 vervoegde het model Axo de range van de lage tafels; Dit jaar schakelt Marie’s Corner nog een versnelling hoger en introduceert drie nieuwe modellen: Cala, Soto en Luna. Het Belgische huis breidt zo het aanbod uit met een diverse stijl die de kracht heeft om een salon te vervolledigen en de hartelijke en gezellige sfeer te behouden.
Zitbanken en sectionale banken
Sectionale zitbanken zijn ideaal om een gepersonaliseerde woonkamer neer te poten. Marie’s Corner heeft in die optiek Bradley en Garland ontwikkeld. Deze twee nieuwigheden in 2021 beantwoorden aan alle hedendaagse verwachtingen rond een puur design. Het unieke comfort dat zo eigen is aan het Belgische merk krijgt u er zoals steeds bovenop. Het eerste model verstopt bewust de poten terwijl het tweede de poten in volle glorie en op een originele manier toont. Voor ieder wat wils!
Franse modehuis Eden Park stelt wasbaar kostuum voor
Eén van de nieuwigheden van het Franse huis Eden Park dit seizoen (Lente/Zomer 2021) is een kostuum dat in de wasmachine mag gewassen worden op een lage temperatuur. Dit kostuum bestaat vooral uit wol, polyester en elastaan en zal ongetwijfeld enthousiast onthaald worden door onze rugbyteams (Frankrijk, Ierland, Racing of Clermont...) en door alle working men!
Het kostuum past perfect bij meer stedelijke kleding. Het merk heeft de ambitie om een stretch kostuum een ontspannen en sportief karakter te geven waarbij het draagcomfort erg belangrijk is. Dit is een stuk dat de tand des tijds doorstaat dankzij de flexibiliteit en de stevigheid. De Eden Park man voelt zich goed, zowel in zijn stadsoutfit als in zijn ontspannen kleding.
Dankzij de Franse knowhow en de cultuur van het huis, is Eden Park allesbehalve een voorspelbaar modemerk!
Eden Park :
De geschiedenis van het merk gaat terug tot in 1987 toen Franck Mesnel en Eric Blanc, twee internationaal bekende rugbyspelers en lid van één van de meest prestigieuze clubs ter wereld – Racing Club de France – beslissen om een hoogwaardig kledingmerk op te richten.
Ze laten hun creatieve geest en talent los op een merk met een uitzonderlijk en authentiek verhaal.
Franck Mesnel en Eric Blanc hebben veel oog voor paradoxen en voor details en ontwikkelen een heuse Eden Park stijl met als rode draad de rugbysport die in alle stukken op de één of
inspired by world class athletes Ana & Bastian Schweinsteiger
'Ana & Bastian love BRAX'
Inspired by Ana Ivanovic and Bastian Schweinsteiger, BRAX presents a special capsule collection consisting of eight exclusively selected looks from the Champions League of fashion. As modern, trendy and effortlessly stylish as the sporty couple themselves.
For her
In the womenswear collection, khaki meets shades of blue, mint and off-white. Tie-dye is the exclusive design concept for blouses, knitwear and denim. A shirty blouse style with a tie-dye print and a boxy tape-garn cardigan in soft khaki are combined with the new, slim-fit denim form 'Ana', featuring special seam details and a light blue wash, as a key look. The casual fine-knit jumper with a tie-dye look in off-white - an important colour for the season - makes for an additional companion piece. The overall look is rounded off by a casual, feminie Tencel dress in a modern, indigo wash.
For him
In the menswear collection, contrasts are created using structured fabrics and yarn with a rough surface, particulary when it comes to knitwear and jersey. Shirts with a flowery print on a coloured background are combined with denim. The look is relaxed smart-casual. The key sweatshirt theme is smartly translated into knitwear using the subtle garment dye process and rough-looking slub yarns. Casual joggers with elasticated waists and pleats come in an ultra-lightweight material.
Since 2017, Bastian Schweinsteiger (34) has played for Chicago Fire, having previously played for Manchester United and FC Bayern Munich, in addition to being the former captain of the German national squad and the face of the 2014 World Cup. Ana Schweinsteiger-Ivanovic (31) is a former number 1 in the tennis world rankings and a nationally and internationally renowned tennis player.
Alongside their outstanding sporting successes, the couple, which married in 2016, have been among the glitterati in the international media landscape: in 2018, Bastian Schweinsteiger received the GQ "Man of the Year" award and in February 2019, he was the first man on the cover of German Vogue. Ana Schweinsteiger-Ivanovic has been voted the best-looking female tennis player by international media multiple times.
La Redoute maakt van oude stofjes een hippe collectie
La Redoute zet zich al lange tijd in voor onze planeet. Verantwoord consumeren is voor hen een levensstijl en ze zijn dan ook altijd op zoek naar mogelijkheden om zichzelf te verbeteren. Vandaag staat La Redoute er weer met een nieuw, gedurfd en verantwoord concept: een capsulecollectie als upcycling van stoffen die ze nog in voorraad hebben. Samen met het ontwerpteam creëerden La Redoute medewerksters Lena Clodore en Mégane Hasbroucq een limited edition collectie van vinyl en popeline.
Na de creatie van een eerste duurzame collectie bij La Redoute waren Lena en Mégane zeer blij om een tweede collectie met een verantwoorde, ecologische insteek te kunnen ontwerpen. Ze kwamen zelf op het idee van upcycling, omdat ze in de stock natuurlijk een grote voorraad stoffen hebben. Het zou zonde zijn om die niet te gebruiken.
Eind 2019 werkten Lena en Mégane aan een capsulecollectie van heel vrouwelijk satijn voor de zomer. De eerste prototypes waren erg veelbelovend, maar de pandemie trok een streep door het project. Toch was La Redoute zo enthousiast over de collectie dat ze Lena en Mégane uitdaagden om een voorstel te doen voor 2021.
Na een inventaris van de stoffenvoorraad en een analyse van de opkomende trends, presenteren Lena en Mégane nu twee capsulecollecties: drie stukken van vinyl – een jasje, een rok en een hoedje – en drie blouses van popeline.
"Heel de collectie staat van a tot z in het teken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. We hergebruiken niet alleen bestaande materialen, maar hebben ook met het ontwerpteam samengewerkt om de patronen te optimaliseren, zodat zo weinig mogelijk stof verloren gaat. En al onze producten worden in Europa gemaakt.”
The SS21 collection by Betty Barclay features natural shades such as golden camel and latte macchiato, with wild lime as an accent color. Keep it neutral with yellow and camel colour styling – the trend taken from the 70s has gotten a serious facelift. Mixing and matching these hues adds dimension and depth to outfits. Try a sand suit or cardigan with a bright yellow knit for the cooler months or a sleek tan T-shirt and a lime pair of printed trousers. A subtle yet flattering combination that works well for any occasion.
Bijna Valentijn, tijd voor romantiek en ontspanning! Valentijnsdag zal dit jaar anders zijn dan anders, dus waarom je partner - naast de traditionele bloemen, chocolaatjes en flessen champagne - niet verrassen met een bijzonder cadeau voor twee? Een verblijf waar je op elk moment van het jaar van kunt genieten, in het Belvilla vakantiehuis van je dromen… perfect toch! Wanneer je er samen op uit trekt, kies je zelf.
Je hebt nog heel 2021 om Valentijn te vieren en door de optie ‘gratis annuleren’ van Belvilla boek je ook nog eens zonder zorgen.
Gratis annuleren
Dat vakantiewoningen sinds de coronapandemie een hype zijn, is geen nieuws meer. Ook koppels kiezen nu meer voor deze verblijfsvorm. Met de mogelijkheid tot kosteloos annuleren, plan je zonder zorgen. Voor een verblijf in 2021 kun je, afhankelijk van de woning die je verkiest, 43 dagen voor aankomst gratis annuleren (te boeken voor 15 februari 2021).
Een woning, chalet, villa of kasteeltoren voor jou en je geliefde alleen… het is veilig, romantisch en je hebt je eigen voorzieningen. Bij Belvilla zijn de accommodaties ook nog eens super hygiënisch. Waar kun je zoal naartoe om even te ontsnappen en samen te relaxen?
• De exclusieve Villa Little Kuala in Middelkerke is geschikt voor koppels die van luxe en goede smaak houden. Het interieur is tot in de puntjes afgewerkt en ook het buitenterras met sauna is onberispelijk. Ontspannen kan ook perfect in de ruime badkamer met massagedouche en jacuzzi. Even uitwaaien op het strand? Dat is maar 600 meter verder gelegen.
• Superknus en romantisch, dat is Chalet De Wijerschans in Opglabbeek. Dit vakantiehuisje ligt midden in de natuur. Er is geen aparte slaapkamer, maar de romantische bedstee in de woonkamer maakt de woning ideaal voor een koppel. Vanop het terras kijk je uit over de tuin en vijver en waan je jezelf in de tuin van Monet. Een roeibootje ligt klaar om verder te onthaasten op het water…
• Geniet van een romantische avond bij de haardkachel en van een sfeervol diner, bereid in de volledig uitgeruste keuken van Cottage La Linotte in Saint-Hubert. Ontspannen kan in het bubbelbad of de heerlijke stoomdouche. Ontbijten doe je hier op het overdekte terras met een direct uitzicht op de natuur en het idyllische beekje. Eekhoorntjes en wasbeertjes komen je graag vergezellen.
• Speel even voor jonkvrouw of jonkheer in deze unieke kasteeltoren in Pepinster. Ideaal voor een koppel dat toch graag één tot twee kinderen meeneemt. Prachtige uitzichten en veel natuur zijn hier verzekerd. Pepinster ligt op 1 km en op 6 km ligt Verviers, met winkels en markt op zaterdagochtend.
• Helemaal ontspannen op een groot terras, midden in de natuur? Dat doe je aan appartement Le Meheret in Érezée. Heb je niet genoeg aan een terras, dan is er nog een grote tuin met barbecue en op wandelafstand een groot bos waar je romantisch kunt wandelen.
Van de kust tot in de Ardennen, een Belvilla geeft de liefde een boost!
van Oscar de la Renta naar eigen slippermerk Freedom Moses
Wie zit er achter de slippers van melk en honing?
De sandalen van het Israëlisch merk Freedom Moses zijn cool, comfortabel, en een heuse hype. Alle kleuren, hippe designs en prints van Freedom Moses zijn ontsproten uit het brein van Sarah Gurt, founder en designer. Ze ontwierp reeds voor Thierry Mugler, Calvin Klein, en Oscar de la Renta. Met Freedom Moses slaat Gurt een andere weg in: comfortabel, casual maar toch trendy.
Keuze voor vrijheid
Na Gurt haar studies aan Central St. Martins & Cordwainers college startte ze bij Balenciaga als apprentice in de schoenen- en accessoireafdeling. Daarna verhuisde ze naar Amerika, waar ze werkte als ontwerpster voor grote modemerken zoals Rebels, Kenneth Cole, Oscar de la Renta en nog veel meer.
Met Freedom Moses sloeg Sarah een radicaal andere weg in. Eentje die voor haar vooral draait rond vrijheid en geluk.
Sarah Gurt, founder en designer Freedom Moses: "Na 15 jaar 'trendy' schoenen & accessoires te ontwerpen, wilde ik een lifestyle brand creëren dat paste bij mijn nieuwe leven in Tel Aviv. Ik wilde een product maken dat resoneert met iedereen, ongeacht leeftijd, gender of status. Ik verlangde naar het creëren van alledaagse klassiekers die fun uitstralen. Zo is Freedom Moses geboren: slippers die tijdloos, genderloos, inclusief en vooral ook fun zijn. Plezier en eenvoud liggen aan de basis van het merk. Dankzij Freedom Moses kan ik mijn liefde voor het leven in al zijn facetten delen met mensen over de hele wereld. Voor mij is dat vrijheid."
Inspiratie uit het land van melk en honing
Voor de kleurige designs en funky prints laat Gurt zich inspirerend door de esthetiek van Tel Aviv, de stad die ze zich eigen gemaakt heeft. Sarah Gurt, founder en designer Freedom Moses: "Tel Aviv is voor mij een oneindige bron van inspiratie. De prachtige witte stad met haar kleurrijke strand, gevuld met vrolijke mensen van over de hele wereld, biedt elke dag iets nieuws."
Met de SS21 collectie neemt Gurt ons mee naar Palm Springs in de sixties. Met deze collectie wil ze ons aansporen om te durven mix'n'matchen zoals de originele hippies. Fun met prints en durven combineren. The Summer of Love is upon us.
Al sinds 2012 stelt Lieve Plasch kruidendruppels voor die geïnspireerd zijn op de vier natuurelementen. Door de kracht van de natuur in te zetten wil haar merk Go4Balance bijdragen aan een gezondere, gelukkigere en meer evenwichtige levensstijl voor alle leden van het gezin. Zo zijn de kruidendruppels Trust en Trust Mild gericht op rust, ontspanning en innerlijke vrede terwijl Protect Plus helpt om de natuurlijke weerstand te versterken.
Protect Plus ondersteunt het afweersysteem
Een gezonde levensstijl is de eerste stap richting een goed werkend immuunsysteem. Denk maar aan gezond en gevarieerd eten, voldoende water drinken, regelmatig bewegen en voldoende slapen.
Tijdens de kille herfst- en wintermaanden wordt onze weerstand extra op de proef gesteld. Protect Plus bevat een mengeling van zorgvuldig uitgekozen kruiden die ons immuunsysteem een duw in de rug geven: kogelbloem, echte tijm, kurkuma, gewone vlier en katsklauw optimaliseren de normale werking van het immuunsysteem; kogelbloem, kurkuma, tijm en eucalyptus hebben een verzachtende invloed op de luchtwegen. Protect Plus: 7 à 10 kruidendruppels in een beetje water, 3 maal per dag. Vanaf 18€ voor 20 ml.
Trust en Trust Mild: een baken van rust
Volgens recent onderzoek kampt ruim 30% van de Belgen met slaapproblemen. Enkele kleine dagelijkse gebaren en veranderingen kunnen al heel wat van die slaaptekorten verhelpen. Denk maar aan lichte ontspanning voor het slapengaan, schermtijd verminderen of zware maaltijden en dranken vermijden tijdens de avond.
De Trust kruidendruppels, met o.m. valeriaan en passieflora, ondersteunen het natuurlijke slaapproces en brengen ook de mentale processen tot rust. Trust: 10 druppels ’s avond en 10 druppels voor het slapengaan ( volwassenen), Vanaf 18€ voor 20 ml.
De kruidendruppels van Trust Mild hebben een rustgevende werking op het zenuwstelsel. Ze zijn aangewezen bij innerlijke onrust, geestelijke druk, examenspanning, concentratieproblemen en periodes van stress. De passieflora, citroenmelisse, lavendel, winterlinde en slaapmutsje zorgen voor een ontspannen gevoel overdag, zonder slaperigheid te veroorzaken. Trust Mild: 3 x 7 kruidendruppels (volwassenen). Vanaf 18€ voor 20 ml.
De 4 natuurelementen als basis voor 4 gamma’s
De kruidendruppels en crèmes van Go4Balance zijn geïnspireerd op de vier natuurelementen: aarde, water, lucht en vuur. Elk element is de basis voor een welbepaald gamma: Trust, Enjoy, Empower en Focus.
Op de website van Go4Balance staan twee test (snelle test en uitgebreide analyse) waarmee geïnteresseerden bezoekers zelf kunnen ontdekken welk type ze zijn. De analyse wijst uit welke kruidendruppels het best passen bij weke persoonlijke eigenschappen.
Lieve Plasch is sinds 2006 aan de slag als zelfstandig psychologe. Vanuit haar holistische visie omarmt zij de overtuiging dat het lichaam en de geest onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Haar ervaring als psychologe in combinatie met haar opgedane kennis rond alternatieve geneeswijzen gaven haar nieuwe inzichten. Haar missie: mensen bewustmaken van de manier waarop zij in het leven staan en ondersteunen op weg naar geluk, gezondheid en balans.
Lieve Plasch richtte in 2012 Go4Balance op, een aanbod therapeutische gezondheidsproducten. Fytotherapie of kruidengeneeskunde is de behandeling van gezondheidsklachten met plantaardige middelen, zonder chemische toevoegingen. Go4Balance is echter veel meer dan alleen maar kruidendruppels en crèmes. Het merk wil ook een adviserende rol spelen op het vlak van fysieke en mentale gezondheid in het algemeen. Een leven in balans start immers bij een gezonde levensstijl. Op de website en sociale mediakanalen van Go4Balance staan tips en advies voor een comfortabel evenwicht tussen lichaam en geest.
Praktische informatie:
De kruidendruppels zijn voor orale inname bestemd en zijn aanwendbaar oor het hele gezin (kinderen vanaf 3 jaar, volwassenen en ouderen). Voor uitwendig gebruik zijn er de Go4Balance crèmes. De producten van Go4Balance worden in België verdeeld via een netwerk van o. m. apotheken en de betere natuurvoedingswinkels en online via de eigen webwinkel. www.go4balance.eu
Na enkele maanden van ingrijpende werkzaamheden kon La Grande Dame de Marrakech haar deuren opnieuw openen. De renovatie had als doel om de fundamenten van La Mamounia, de charme en het erfgoed die haar al 97 jaar typeren, in stand te houden.
Onder de gepassioneerde leiding van Algemeen Directeur Pierre Jochem is het bekende duo Patrick Jouin en Sanjit Manku er op wonderlijke wijze in geslaagd om de aantrekkelijke, gezellige ruimtes in het hele etablissement een nieuwe dynamiek en nieuwe energieën mee te geven. Ruimtes die zorgvuldig bedacht werden om een nieuw cateringaanbod voor te stellen aan onze klanten, wiens mening we steeds in het achterhoofd hielden.
Het voormalige theesalon wordt “Le Salon de Thé par Pierre Hermé”, een hartverwarmende plek waar je de hele dag door kan ontbijten of je keuze maakt uit een overheerlijke selectie hartige en zoete lekkernijen van de bekende chef-patissier Pierre Hermé, die op deze manier zijn banden met dit paleis nog versterkt. Pierre Hermé zal eveneens de artistieke leiding krijgen over Le Bar Italien, waar je topgerechten uit de Franse gastronomie kan degusteren, zoals kalfsblanquette op grootmoeders wijze of een salade met krab, avocado en pompelmoes.
Daarnaast heeft La Mamounia de handen in elkaar geslagen met de paus van de fusionkeuken, de meest Amerikaanse chef van Frankrijk: Jean-Georges Vongerichten. Hij creëerde twee nieuwe restaurants: L’Asiatique, waar de keuken van Zuidoost-Azië centraal staat, en L’Italien, een elegante trattoria die de ambitie nastreeft om de beste pizza’s van heel Marrakech te serveren!
Ook de ontspanningsruimtes werden niet vergeten. De beroemde Bar Churchill wordt “Le Churchill”, een intieme plek met een twintigtal plaatsen waar gasten de huiskaviaar kunnen proeven, een creatie die tot stand kwam in samenwerking met een van de oudste kaviaarproducenten van Frankrijk: Kaviari.
Waar we het meest trots op zijn? Op de prachtige cinemazaal met 21 plaatsen, vlak naast Le Churchill, die ook dienstdoet als presentatieruimte voor vergaderingen of productlanceringen.
De place to be voor zondagse brunches kreeg ook een nieuw jasje aangemeten. Le Pavillon de la Piscine, nog mooier dan vroeger, wordt de nieuwe ontbijt- en lunchplek voor de gasten. Het ‘suikerbuffet’, speciaal bedoeld voor de desserts van Pierre Hermé, en de nieuwe poolbar maken het plaatje helemaal af ...
Tot slot moeten we het natuurlijk hebben over L’Œnothèque, een architecturaal hoogstandje. Een unieke ondergrondse wijnkelder met een warme decoratie, zachte sfeer en 1000 uitzonderlijke flessen die meer zijn dan een mooi decor. Een waarlijk intieme plek die de hotelgasten buitengewone wijn- en smaaksensaties zal schenken.
Pierre Jochem en zijn team kijken ernaar uit om je in de nieuwe Mamounia te verwelkomen, een pand waar elk detail telt: de kleding van het personeel, de tafeldecoratie en de verlichting, maar ook een bewuste samenwerking met partners die deze waarden delen ...
De ziel van La Mamounia blijft onveranderd. Alles wat wij doen, is een nieuwe bladzijde omslaan van haar emotionele, veelbewogen geschiedenis.
Chantelle's SoftStretch is a modern-day interpretation of underwear: ultimate stretch, invisibility under clothing, breathable fabric for all movement and extreme comfort. This season, Chantelle expands this line with a one-size-fits-all bra, sultry lace details, and daring animal prints.
Softness for all bodies
Chantelle SoftStretch is all about ultra-stretch and light innovation in a soft material for effortless movement and unique comfort, it comes in new cuts such as the bra, always in one size, designed to fit all bodies. Featuring a host of nationalities and a wide age range, the casting brings together women of all shapes and sizes wearing SoftStretch, representing the range of the Chantelle customer and women all around the world.
Lace it up
SoftStretch expands its collection this season with new additions. Iconic pieces are revisited with modern and feminine lace, always made of ultra-soft and stretchy material, like a second skin.
Rock your panties
This season, panties become eclectic in a poppy red, or with a flashy animal print, while offering optimal comfort. Of course, Chantelle also offers a skin tones colour range, to ensure total invisibility under your clothing.
de Belgische start-up die corporate merch beter en duurzamer aanpakt!
Twee ondernemende Brusselaars vinden het hoog tijd dat een globale industrie van $125 miljard leert verduurzamen. In April 2020 lanceren Simon Polet en Benoit Fortpied hun merchandising bedrijf Merchery. Met Merchery willen ze aantonen dat duurzaamheid en schoonheid kunnen samengaan.
Corporate merchanding is onmisbaar in offline marketing. Merken willen verzekeren dat hun naam top of mind is wanneer een klant gaat winkelen en merchandising zorgt daar als geen ander voor. Merch producten kunnen praktisch zijn, maar vaak is de levensduur van dergelijke gadgets beperkt. Polet en Fortpied zagen hierin hun kans om beter te doen: hoogwaardige producten aanbieden. Merchery zet in op duurzaamheid gekoppeld aan schoonheid: de producten die ze aanbieden moeten zowel van kwaliteitsvolle materialen worden vervaardigd als hebbedingen zijn. Voor marketeers is dit een evidente meerwaarde: producten die langer meegaan, geven de boodschap een langer leven.
De strategie begint bij de producten en merken waar Merchery mee werkt. Of het nu gaat om bier, zoetigheden of meteen een jas van Rains, selecteren Polet en Fortpied zorgvuldig de leveranciers op basis van Merchery’s waarden. Ze onderzoeken nauwgezet de gebruikte grondstoffen en de ecologische impact van de producten. Zo willen ze ook transparant communiceren over hun manier van werken. Op hun website onderbouwen ze hun keuzes voor bepaalde producten en geven ze informatie over de werkomgeving en werkomstandigheden van hun leveranciers. Wanneer het gaat om producten van bekende merken, gaat Merchery voor de brands die hun visie ondertekenen. Samenwerken met die merken stelt Merchery in staat om objecten aan te bieden die mensen echt willen hebben. Het past in hun strategie om ervoor te zorgen dat de aangeboden objecten gekoestered en gebruikt zullen worden.
Merchandising heeft uiteenlopende doeleinden, waar Polet en Fortpied op inspelen met producten voor een reeks aan toepassingsgebieden. Kantoormateriaal en personeelsgeschenken zorgen voor een aangename onboarding van een nieuwe collega, de hoogwaardige relatiegeschenken vormen dan weer voor een memorabel aandenken. De gangbare promo-items krijgen dan weer een duurzame versie van Merchery.
Met Merchery Club wil het duo creatieve agencies betrekken bij de verdere ontwikkeling van hun aanbod. Als Club-lid kan een agency beroep doen op voordelen en nauwere samenwerking met Merchery. Ze krijgen toegang tot de productfotos, ontvangen testproducten en kunnen exclusiviteit bemachtigen voor bepaalde objecten. Zo ontwikkelt Merchery synergiën met geïnteresseerde partijen.
Het entrepeneursduo van Merchery wil de corporate merchandising sector ethischer en transparanter maken door te demonstreren dat aantrekkelijke merchandising ook duurzaam kan zijn.
About
Merchery werd in de lente van 2020 gevestigd door Brusselaars Simon Polet en Benoit Fortpied. Met Merchery bieden ze duurzame en ecologische producten voor de coroporate merchandising sector. Ze bieden een breed aanbod van kwaliteitsvolle producten en consumptiegoederen voor verschillende toepassingen.
Castart vindt inspiratie in de Amerikaanse woestijn! Dankzij een speelse benadering brengt het jonge Antwerpse label Castart, opgericht in 2018 door de broers Dries en Michiel Somers, de klassiekers van de mannendressing opnieuw tot leven.
Dit SS21 seizoen put het merk inspiratie uit het Westen van de US voor een nieuw palet. De kleuren zijn fris en zomers -het groen van de cactus, het oker van de rotsen en de bijhorende nude schakeringen die de dorre woestijn biedt – kortom er blaast een heerlijk vintage wind over de outfits van Castart.
Kleur en textuur
Ook in de nieuwe Castart collectie springen de frisse zomerkleuren en nieuwe materialen eruit. Zo zien we een terugkeer van de towel fabric ‘het geliefde badstofje van de jaren 50’ in polo & t-shirt model. De uiterst confortabele seersucker (een soepele mix van katoen en elasthaan) vinden we dan weer in hemden met korte mouwen en bijhorende korte losse zomershorts. De contrasterende kleuren zorgen voor een unieke combinatie; in de t-shirts Firecracker (streepjes print) herken je de Seven Magic Mountains van Ugo Rondinone, een installatie van totems die middenin de desolate Amerikaanse woestijn opdoemt. Aardetinten die refereren naar zand en rotsen zien we in de complete linnen looks, deze worden naadloos gecombineerd met felle tinten als Samoan Sun, Blue Haze, Campanula en Pastel Lilac.
Fair Fashion
De ambitie van Castart is om essentials aan te bieden met een sterke snit, faire prijs die gemaakt zijn om elke dag te dragen. Het merk kiest zijn partners om hun knowhow en geeft de voorkeur aan Europese werkplaatsen. Van de keuze van de grondstoffen tot de afwerking zorgt het label voor het welzijn van degenen die er werken om de kleding te maken. Bijzondere aandacht wordt besteed aan het materiaal; voortaan worden linnen en biologisch katoen gebruikt naast hennep, een duurzaam materiaal dat tot strakke knit wordt verweven. Het merk draagt diversiteit, een open geest en persoonlijke expressie hoog in het vaandel. De Castart-man is geen trendslaaf maar bouwt en blijft trouw aan zijn eigen stijl onder het credo: style is in the colorful details.
Castart & Friends
In het uitgebreide online luik kan je onder andere in hun digitaal magazine nieuwe creatieve profielen de “Humans of Castart” ontdekken. Personen met een uniek verhaal en savoir-faire. Op die manier bouwt het merk een gelijkgestemde online community op die het merk draagt. Daarnaast zet Castart ook in op een offline ervaring. In oktober 2019 openden ze een eigen shop in hartje Antwerpen. Dit fysieke verkooppunt in ‘t Stad is echter veel meer dan een flagship store. Naast de eigen opvallend onopvallende stukken vind je in de multibrandstore ook andere internationale labels, die Castarts hang naar eigenzinnigheid, duurzaamheid en vernieuwend design delen. Ook op de online shop vind je deze selectie, met onder andere sneakers van Autry, sweaters en broeken van YMC en outerwear van La Paz.
Castart is een Belgisch modemerk voor heren, gebouwd op het jonge professionele team rond Dries en Michiel Somers -broers met stevige roots in de kledingsector. In twee jaar tijd veroverden ze een mooie plaats op de (inter)nationale markt. De collectie wordt in verschillende landen verkocht en hangt bij meer dan vijftig internationale topadressen in de rekken. Het merk begon als knitwear brand, maar biedt nu een totaalconcept aan. Shoppen kan sinds afgelopen herfst in de eigen brick-and-mortar winkel in Antwerpen, maar natuurlijk ook online via www.castartclothing.com.
Unisa is back with a remarkable SS21 collection. From elegant baby heels to wedges, Unisa has got you covered this summer.
Strap in
The classic ankle strap never really left but is definitely back this summer. An ankle strap magnifies the elegance of any shoe and gives your outfit an instant classy touch.
Elegant comfort
Combining a stylish design with the comfort of a sports shoe was already a big trend. But now, because of homeworking, comfort has become the standard. These Unisa sneakers effortlessly combine elegance and comfort.
High on wedges
Going for high heels, but don't want to lose the comfort? Choose wedges! The thick soles in combination with leather or woven uppers, give your feet a powerful look.
Beautiful straps
Adding a few more straps to your shoes gives them that extra touch. Add an elegant long summer dress and you're good to go.
Baby heels
Want to lift your look, but not a fan of high heels? Why not go for a baby heel? The baby heel returns to the fashion scene this season and draws attention without being 'too much'. A classy look that focuses on the shoe design itself rather than the height of the heel.
Na talloze nieuwjaarswensen en goede voornemens voor jezelf, zet je ook nieuwe goals voor je interieur. Zie je ook door het bos de bomen niet meer? Of vooral, wat je allemaal in je kast hebt hangen? Detox na de feestmenu’s niet alleen je lichaam, maar ook je kleerkast en start fris en opgeruimd aan het nieuwe jaar. En daar helpt Camber je graag bij! Ga voor een dressing op maat van jouw woning én garderobe.
Maak plaats voor meer ruimte
Out with the old, in with the new! Waarom wachten tot de klassieke lenteschoonmaak om je huis op orde te zetten? Een dressing op maat creëert de ruimte die je nodig hebt en waarin je in één oogopslag je outfit vindt. Samen met Camber ga je op zoek naar meer plaats voor hetzelfde oppervlak. Zoek je bijvoorbeeld een dressing die past in een rechte inrichting, onder een schuinte of die geïntegreerd is in de slaapkamer? Voor iedere ruimte, hoe complex ook, ontwerpt en realiseert Camber een open of gesloten dressing op maat van jouw wensen en die van je gezin.
Opruimen is kinderspel
Ook de spullen van je kinderen hebben een plekje nodig, en zeker al het nieuwe speelgoed dat ze tijdens de feestdagen kregen. Maar waar berg je het georganiseerd op? Nieuwe spullen vragen om georganiseerde opbergruimtes op maat van jouw woning. Sorteer en doneer oud speelgoed en creëer voor alles een vaste en praktische plaats waar je kinderen zelf makkelijk aan kunnen. Opruimen wordt in 2021 meer dan ooit kinderspel.
De nieuwe Lente/ Zomer Tom Ford eyewear collectie valt op door haar genereuze volumes en duidelijk profiel. De modellen springen in het oog door de combinatie van acetaat en metaal, voor unieke en onmiddellijk herkenbare silhouetten. Bij de voorgestelde modellen iconische details en concepten zoals het bekende oneindigheidsteken. Monturen die bestsellers zijn geworden en nu worden herzien in nieuwe kleurpaletten volgens de laatste trends.
De monturen zijn bedacht volgens een specifiek concept: verfijnd minimalisme. Uitgepuurd ontwerp, tijdloze vormen, hoogstaande materialen, technologische innovaties en verrassende designoplossingen.
Model Tom Ford Eyewear 0842 – Nickie. Prijs 355 €
Oversized silhouet met afgeronde, zeer vrouwelijke volumes. De voorkant heeft het iconische detail van het oneindigheidsteken dat wordt gecreëerd door een structuur die bestaat uit een unieke lijn. Aanpasbaar neusstuk en iconisch « T » logo in reliëf op de fijne armen
Ook vraag naar vakantiewoningen in eigen land piekt
De nood aan vakantie laat zich meer en meer blijken. Vakantiewoningverhuurder Interhome noteerde in de eerste weken van dit jaar méér trafiek op hun website dan in een normaal boekingsjaar. Daarenboven merkt Interhome dat de boekingswaarde van een vakantiewoning 33.4 % hoger ligt, vergeleken met afgelopen jaren. De Belg duikt dus diep in de portefeuille om het verloren reisjaar 2020 helemaal goed te kunnen maken. Nog markant is het feit dat bestemming België op de website van Interhome voor het eerst in de top 5 staat van de meest opgezochte bestemmingen.
Meer verkeer op de website
Een vakantiewoning huren blijft ook in 2021 voor veel Belgen een coronaveilige manier om te reizen. En dat de Belg hunkert naar dat laatste, merkt ook vakantiewoningverhuurder Interhome. “Het organisch verkeer op onze website was de afgelopen twee weken 6.64% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen er nog geen sprake was van Corona in Europa”, reageert Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome. Het aantal gemaakte boekingen ligt nog niet op het niveau van een normaal jaar. Dit wegens de huidige reisbeperkingen. Maar het toont aan dat de reisintentie van de Belg meer aanwezig is dan ooit. “Om in te spelen op de twijfel rond de reisrestricties, bieden wij vanaf nu gratis annulering aan tot 31 dagen voor vertrek. Als reisorganisatie is het belangrijk om je nu flexibel op te stellen”, vult Thibault Van Look aan.
Luxueuzere vakantiewoningen
In vergelijking met andere jaren kiest de Belg momenteel voor woningen uit een hogere prijscategorie. De boekingswaarde ligt zo’n 33.4 % hoger. “In de meeste gevallen wordt er extra geld uitgegeven aan een zwembad, maar ook andere luxefaciliteiten als sauna, jacuzzi en airco zijn in trek. De Belg wilt dus duidelijk voor extra luxe betalen in 2021”, vertelt Thibault Van Look.
België in top 5 zoekopdrachten
Voor het eerst sluipt België op de website van Interhome binnen in de top 5 van meest gezochte bestemmingen. En dat is, meteen met een 4e plaats, toch vrij opmerkelijk. Dit omdat de positieve berichten rond de vaccins toch laten vermoeden dat we komende zomer naar de normaliteit teruggaan. “Blijkbaar hebben mensen het afgelopen jaar ons eigen land leren waarderen als vakantiebestemming en gemerkt dat je ook dichtbij huis een topvakantie kunt beleven”, besluit Van Look. De top drie van de populairste vakantiebestemmingen blijft uit Frankrijk, Spanje en Italië bestaan.