» Dé wellness trends van vandaag en morgen in de nieuwste King George Trend Talk podcast met Marjolein Nijs van Gervi.
Dat het voorbije jaar onze dagelijkse gewoontes flink door elkaar heeft geschud, hoeft geen pleidooi. Anders leven, staat gelijk aan andere gewoontes, maar wat betekent dat voor de wellness-sector? Belgische home-wellness en fitness-specialist Gervi blikt in een podcast met King George vooruit op de toekomst en ziet door de invloed van een bewogen 2020 enkele nieuwe trends opduiken. Een voorsmaakje: de kracht van ‘smart’, streven naar duurzaam, selfcare is de nieuwe luxe, de opkomst van home wellness en -fitness, DIY en outdoor living.
1. CONNECTED WELLNESS
Smart is het favoriete voorvoegsel geworden voor de nieuwste innovatieve producten – denk smartphone, smartwatch, smart home... Het maakt ons het leven een pak makkelijker, en nu ook onze wellnessbeleving. Please welcome ‘smart sauna’. KLAFS biedt innovatieve highlights aan haar sauna’s, zoals Wi-Fi-connectiviteit en compatibiliteit met Alexa-spraakbediening. Met een sauna-app op je smartphone kan je zelfs de sauna activeren vanop afstand zodat hij op temperatuur is tegen dat je thuis komt. Stel ook de lichten in de sauna af op je gemoed of ga voor aangepaste muziek.
Kies je eerst voor inspanning en dan pas ontspanning? Combineer het! Door de tijdelijke sluiting van de fitnesscentra zochten we naar evenwaardige alternatieven. Home fitness-specialist Gervi speelt hier met de MyRun-loopband en bijhorende app van TechnoGym aardig op in. Nu personal training of begeleiding in de fitness niet mogelijk is, ontwikkelde TechnoGym een software die personal training vertaalt in virtual coaching die tot bij jou komt. De app die speciaal voor MyRun-gebruikers is ontworpen, brengt de beleving van buiten sporten naar je toe. Daarbij wordt je virtueel begeleid door de beste trainers. Nooit eerder was onze sportervaring zo geconnecteerd.
2. DUURZAAM GENIETEN
Wellness en sauna hoeven anno 2021 niet meer gelijk te staan aan veel verbruik. In tegendeel, onder andere KLAFS streeft naar duurzaamheid en natuurlijke bronnen. Gervi lanceerde vorig jaar nog het Hotspring Spa Freshwater-zoutsysteem dat water op een natuurlijke manier zuivert en ervoor zorgt dat het minder snel ververst moet worden. Wat een fikse besparing is voor de natuur en de portemonnee! Een cartouche in titanium wekt chloor op uit zout en laat dat langzaam vrijkomen in het water, waardoor het zuiver en altijd klaar voor gebruik blijft. Minder chemicaliën zorgen voor een langere levensduur van het water en laten het zacht en natuurlijk aanvoelen.
3. HOME WELLNESS
Telewerken, thuisonderwijs… bijna alles deden we het voorbije jaar van thuis uit, dus ook wellnessen. Want met de lange sluiting van fitness- en wellnesscentra zagen we home wellnesses boomen. Een sauna in je woning hoeft vandaag dan ook geen hele kamer in beslag te nemen. De S1-sauna van KLAFS schuift door de gepatenteerde eMove-technologie telescopisch in elkaar tot kastformaat. Ook kleinere jacuzzi’s voor twee à drie personen die door een gewone binnendeur passen, lijken een catch te zijn voor thuis. Een home sauna wordt dan ook vaak een volwaardig deel van het interieur: in de slaapkamer, kelder, badkamer of zelfs in de woonkamer. Naadloze designs zijn alom tegenwoordig en hoeven al lang geen stijlbreker meer te zijn.
Wie ook hier eerst op zoek gaat naar inspanning, installeert steeds vaker een home-fitness – of beter ‘pain cave’ – in zijn of haar kelder, garage of zolderkamer. De zogenaamde ‘man cave’ krijgt een nieuwe invulling waarin sporten in je eigen thuisomgeving centraal staat. Met de MyCycling van TechnoGym creëer je een levensechte wegbeleving, op de Skillrun-loopband loop je een topconditie tegemoet en in de Endless Pool (eventueel met ingebouwde fiets en loopband) zwem, loop of fiets je kilometers tegen de stroom in.
4. ZELFZORG IS DE NIEUWE LUXE
De jacuzzi gaat van statussymbool naar mindfullnesstool. Onder het motto dat een goede gezondheid – zowel fysiek als mentaal – de nieuwe luxe is, besteden we steeds meer aandacht aan evenwichtige voeding, een goede nachtrust en sportieve activiteiten. Regelmatig saunagebruik speelt daar een belangrijke rol in. En dat niet alleen. Een opkomende trend is ‘soulcycling’, ofwel spiritueel sporten. Aan de hand van aangepaste muziek vind je nog meer innerlijke rust tijdens het sporten of in je home wellness. Op Spotify, Apple Music en andere grote streamingdiensten groeit het aanbod healing music en wellness music dat gericht is op minder stress, beter slapen en meer focus.
5. DIY
Alles zo smart mogelijk, dat staat vast, maar we willen ook graag alles zo eenvoudig mogelijk. Ook dat vertaalt zich in een trend die 2021 mee vormgeeft. Het doel is dat de producten van morgen niet alleen flexibel en intuïtief zijn, maar ook bijzonder praktisch – zoals de installatie van de EASY-sauna van KLAFS. Deze doe-het-zelfsauna kan eenvoudig thuis worden geïnstalleerd zonder de hulp van een professional – en is de perfecte sauna voor mensen met een flexibele, stedelijke levensstijl die toch van de fijne dingen in het leven houden.
6. OUTDOOR LIVING
We ontdekten het voorbije jaar massaal de natuur. We zochten rust en ontspanning, en vonden die buiten. We gingen al vele uren wandelen, al dan niet alleen, en het werkte therapeutisch. Onze dagelijkse gewoontes verschoven naar buiten en kregen een andere wending, van buiten koken tot werken en genieten met het gezin, alles gebeurt vandaag buiten. Outdoor living is dan ook dé nieuwe trend en ook home wellness krijgt in de eigen tuin steeds vaker een vaste plaats. Van een jacuzzi waar je het hele jaar door buiten van kan genieten tot een 3-in-1 jacuzzi, fitness spa en zwembad van Endless Pool, onthaasten doen we voortaan buiten.
This summer, we're throwing it back to earlier decades with our swimwear. From classic gingham black and white prints and graphic tops, to tie-dye swimsuits, and multi-purpose crop tops, the Banana Moon collection holds something for all of us. All varying in style and shape, yet all united by a retro chic look. Scroll down and discover what decade suits you best.
Psychedelic tie-dye prints
Tie-dye prints have been on the rise in popularity over the last years but originally became big in the '70s. The psychedelic print swimsuit feels like the definition of summer.
Balconette tops
The balconette top takes us back to the '80s trends. This vintage inspired shape offers support for the bust and thanks to the adjustable straps, these tops fit all curves.
Graphic prints and high-cut bikini bottoms
The Banana Moon Teens collection takes on the codes of the '90s this season. Graphic and message prints, combined with high-cut bikini bottoms give us that retro Californian beach feeling.
Crop tops
Lastly, the crop top bikini, too, is making a comeback from the late '90s. These tops are incredibly stylish on and off the beach, worn with a matching bikini bottom, or with a pair of denim shorts for that laid-back surf look. The SUN-printed bikini will add that touch of sunshine you needed.
Duizenden consumenten hebben de WINNENDE PRODUCTEN getest en goedgekeurd. Elk jaar onderwerpen merken die dat wensen hun nieuwe producten aan de evaluatie en de goedkeuring van meer dan 10.000 consumenten in België. Ze testen de producten in reële consumptie situaties en evalueren door middel van een studie uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksinstituut Nielsen.
Deze representatieve lijst van innovaties geselecteerd door consumenten in België maakt het mogelijk om innovaties te ontdekken die populair zijn bij andere consumenten. Voor het eerst sinds 1987, jaar waarop het concept in Frankrijk werd gelanceerd, zijn België en Nederland voorlopers tov het internationale netwerk (aanwezig in meer dan 40 landen) door de mogelijkheid te bieden aan huismerken om ook deel te nemen aan de wedstrijd. De winnende huismerken mogen het logo Gekozen Product van het jaar in het “negatief” op de verpakkingen en in communicatie opnemen zodat de consumenten ook binnen deze sector van huismerken onderscheidende en innovatieve producten kunnen herkennen.
De Belgische winnaars van 2021 werden op dinsdag 23 maart bekendgemaakt. Dit jaar werden niet minder dan 50 producten onderscheiden, van ijs tot vegetarische kant-en-klaarmaaltijden, veganistische shampoos of een slimme tandenborstel.
Tot de winnende merken behoren: ACTIVIA - ALDI - BEBIO - BOURSIN - CARREFOUR - CORONA DIRECT - DE KEYN - DELHAIZE - EDGARD & COOPER - EMMA THE SLEEP COMPANY - GARDEN GOURMET - HERBALIFE - INTERPARKING - KNOPPERS - KRUIDVAT - L’OR BARISTA - LA LAITIERE - LA PROVENCALE BIO - LIDL - LU - LUNESTIL - MARTINI NON-ALCOHOLIC - MEDIAMARKT - ORAL-B - SENSEO - SO THAI - SO’ BIO ETIC - TEMPUR - TESA - TIC TAC - TOM & CO - TUC - ULTRA DOUX - GARNIER - WATERWIPES
Gekozen Product van het Jaar
Het concept Gekozen Product van het Jaar ontstond in 1987 in Frankrijk en is ondertussen actief in meer dan 40 landen wereldwijd, met aan het roer Philippe Gelder, CEO van POY GROUP, die vanuit Brussel instaat voor het beheer van het netwerk. Dit concept is sinds 13 jaar aanwezig in België en kent de afgelopen jaren een uitzonderlijke dynamiek en groei op de Belgische markt.
De consument centraal in het concept
De kracht van het logo zit in de methode die erop gericht is de consumenten aan het woord te laten vanuit de overtuiging dat zij de enige echte experts zijn om te oordelen over de meerwaarde van een nieuw product.
Het is de consument en alleen hij of zij die bepaalt wie de laureaten worden van het Gekozen
Product van het Jaar. Dit verloopt via een onafhankelijk onderzoek door Nielsen en testen van producten in reële gebruikssituaties na aankoop en in de eigen leefomgeving. Deze twee etappes maken van de wedstrijd de meest complete en doorgedreven productevaluatie. Het gaat om het meest uitgebreide consumentenonderzoek van de sector bij meer dan 10.000 consumenten in België. Voor elk geëvalueerd product geven minstens 500 gebruikers van de productcategorie hun mening via NIELSEN.
Het testen van producten in reële gebruikssituaties vonden plaats bij 120 gezinnen per product met de medewerking van de treetz-app. Een beproefde efficiëntie na 33 jaar bestaan en 13 jaar aanwezigheid in België en een uitrol in 40 landen . Het logo Gekozen Product van het Jaar is in België het nr. 1 logo voor alle productcategorieën. Meer dan 3 op de vier consumenten herkent het logo Ook qua betrouwbaarheid is het zowel bij consumenten als verdelers toonaangevend.
Gedurende het volledige jaar 2021 kunnen de winnaars het beroemde rode logo aanbrengen op hun productverpakking en gebruiken in hun communicatie. Het is internationaal ontwikkeld en bereikt vandaag meer dan 4,5 miljard consumenten.
Dromen over een groenere, fairtrade wereld, begint bij ons eigen koopgedrag. Een selectie uit de duurzame merken te koop bij Juttu.
Claudia Verswyver, duurzaamheidscoördinator bij Retail Concepts : “Bij Juttu gaat duurzaamheid àltijd samen met trends, stijl en originaliteit. Het is belangrijk dat mensen die bewust willen shoppen, hun weg vinden naar duurzame merken en musthaves. Ook online.”
Fashion - ARMEDANGELS
Dit Duitse label wapent zich tegen fast fashion, gemaakt in erbarmelijke omstandigheden en verkocht aan onrealistische prijzen. Zo steunt ARMEDANGELS de Indiase katoenboeren, helpt hen overstappen naar biologische landbouw en betaalt hen meer dan gebruikelijk, zodat zij hun familie kunnen onderhouden en hun kinderen naar school kunnen. De volledige ARMEDANGELS-lijn voor mannen en vrouwen is biologisch en fairtrade, maar ook kwalitatief, hip en tijdloos. ARMEDANGELS gelooft heilig dat fairness nooit uit de mode raakt, net zoals hun fijne collectie organische T-shirts met prints. Dress basic, feel like an angel.
Accessoires - Matt & Nat
Matterial meets Nature. Dit Canadese accessoiremerk zoekt al twintig jaar élk seizoen naar nieuwe manieren om diervriendelijk en duurzaam te produceren. Want, vergis je niet: het leder van deze tassen en portefeuilles is wel degelijk nep. Aangezien Matt & Nat geen enkel dierlijk bestanddeel gebruikt, is het merk razend populair bij veganisten en andere animal lovers. En Matt & Nat is ook lief voor mens en milieu. Zo experimenteert het merk volop met recyclagematerialen en -technieken én zien ze erop toe dat de werknemers in hun Chinese fabrieken fair behandeld worden. Matt & Nat heeft ook enkele beroemde ambassadeurs. Nathalie Portman, Olivia Wilde, Tobey Maguire en Charlize Theron zijn grote fan. En jij?
Fashion - Knowledge Cotton Apparel
‘Fashion is not just about looking good. It’s about doing what is right and feeling good about it.’ Mooie woorden van de groene jongens en meisjes van KCA, én ze menen het. Voor hun stijlvolle, coole outerwear-mannencollectie gebruiken ze enkel 100% organisch katoen, waardoor het productieproces zonder schadelijke stoffen verloopt. Ook petpolyester, een stof gemaakt van gerecycleerde petflessen, wordt in de collecties verwerkt. En daar stopt het niet: KCA roept de hele wereld op om – hoe verliefd ze zelf ook zijn op fancy auto’s – toch zo vaak mogelijk de fiets te nemen. De massale uitstoot van C02 zorgt voor het smelten van ijskappen, wat een catastrofe betekent voor het leven op aarde. ‘Take action’ schreeuwen ze, en dat mag je gerust in een hippe chino doen.
Fashion: Wearable Stories
Loredana Falone maakt geen compromissen. Ze gelooft heilig in de mix van duurzame, fairtrade mode én kwalitatieve stoffen. Ze gelooft in tijdloos én fashionable. Inspiratie voor haar creaties put Loredana uit haar onvergetelijke reiservaringen. Het was vooral in Bali dat ze haar hart verloor. While living the Island Life legde Loredana hier de basis voor een gedurfde lijn die enerzijds verschillende culturele invloeden uitademt en anderzijds vasthoudt aan tijdloze waarden en trends. De collectie van het Belgische merk Wearable Stories wordt zowel in Europa als in Bali in eerlijke en veilige omstandigheden gemaakt. Elk stuk is uniek, elk stuk vertelt een verhaal (lees op de website de duurzame verhalen achter de items) en elk stuk wil jou als vrouw het zelfvertrouwen geven om je eigen verhalen voluit te beleven.
Home & deco: Urban Nature Culture
Urban Nature Culture – kortweg UNC – is een Nederlands lifestylemerk, opgericht door wereldreizigster Anne Marie Hermans. De onvergetelijke indrukken en verhalen die Anne Marie op haar reizen inhaleert, verwerkt ze feilloos in haar collectie home accessoires, die een mix van verschillende culturen uitademt. UNC is zowel hip stedelijk als ‘zen’ natuurlijk, onder andere door de combi van materialen zoals gerecycleerd glas, bamboe, jute en katoen. Breng de wereld in je huis!
Beauty: Lamazuna
Zo’n tien jaar geleden had française Laëtitia Van de Walle er genoeg van om elke dag watjes weg te gooien en kreeg ze een geniaal idee: ze zou de vijf watjes waarmee ze zich dagelijks ontschminkte, vervangen door zachte, herbruikbare exemplaren. Intussen verkoopt Frans merk Lamazuna naast ecowatjes ook andere biologische schoonheidsproducten zoals duurzame shampoo en tandpasta, telkens in biologisch afbreekbare verpakkingen. Zo helpt het merk je op weg naar een zero-waste levensstijl. Hoewel Lamazuna ‘mooi, jong meisje’ betekent in het Georgisch, verkoopt dit vrolijke ecomerk producten voor man en vrouw en voor jong en oud. Voor een ravissante huid, zacht haar, een stralende lach en een mooie wereld.
Beauty: Cîme
Dit verhaal begint met een ‘bikinipact’ tussen rechtenstudentes Isabel en Anke. Op een zonnige stranddag fantaseerden deze hartsvriendinnen over het oprichten van een eigen zaak. Een droom die in hun hoofd bleef spoken, ook toen ze enkele jaren later aan de slag gingen als advocaat. Tijdens een reis in Nepal kwamen Anke en haar vader Walter (een expert in plantenextracten en oliën) in contact met de heilzame werking van de bergplanten uit de Himalaya. Zo kreeg het idee voor een biologische verzorgingslijn vorm. Isabel, door haar gevoelige huid kenner in skincare, was meteen on board. Met hun drieën vormen zij CÎME. Dit eco label zet zich in voor de lokale bevolking in Nepal. Zo creëren ze werkgelegenheid én doneren ze per verkocht product een deel van de opbrengst aan ‘Little Doctors’, een project waarbij schoolkinderen les krijgen in gezondheid, hygiëne, voeding en eerste hulp. Waardevolle info die ze kunnen doorgeven binnen hun gemeenschap.
Home: Bee's Wrap
Say no to plastic. Wikkel je broodje, plakjes kaas, groenten of fruit niet langer in aluminium-of plasticfolie en dek ook je potjes met leftovers niet meer af met plastic maar kies voor Bee’s Wrap. Sarah Kaeck, een bewuste Amerikaanse mama van drie, droomde van een zero waste keuken en van een duurzame, gezonde manier om voedsel te bewaren. In 2012 ontwierp ze haar eigen papier, door organische katoen te laten trekken in natuurlijke bijenwas, organische jojoba olie en boomhars. Zo creëerde ze een afwasbaar, herbruikbaar en composteerbaar alternatief voor plastic. Gewoon eventjes het papier opwarmen met je handen en over je potje of lekkernijen trekken. Doordat het papier even later afkoelt, blijft het ook vastzitten. Bee’s Wrap ziet het als een missie om wat terug te geven aan de wereld en zet zich actief in voor een gezonde bijenpopulatie, voor propere oceanen en voor een ecologische bewustmaking in scholen en bedrijven. Bee positive!
Home: Seepje
Ze noemen zichzelf ‘de wasmannen’: Jasper en Melvin, de Nederlandse oprichters van Seepje. Dit 100% plantaardig wasproduct bestaat uit de schillen van de Sapindus Mukorossi-vrucht uit de Himalaya. Deze superschillen staan bij aanraking met water een natuurlijke zeep af die reinigt en antibacterieel werkt. Met één doosje kan je zo’n dertig wasjes draaien. Voor de niet-durvers is er ook een vloeibare variant. Seepje zorgt voor het welzijn van de Nepalese schillenboer en zijn werknemers op basis van fairtrade principes die een eerlijk loon en goede werkomstandigheden garanderen. De vriendelijke wasmannen vragen je op hun website om het milieu blij te maken en de temperatuur van je was zo laag mogelijk te houden. Ga voor een schone was, in élk opzicht.
Tie and dye komt naar uw voeten in stijl op Escuyer's nieuwe crew sokken. De nieuwe collectie is gedurfd en gemakkelijk te dragen en geeft uw favoriete accessoire voor het lenteseizoen een funky touch.
Deze herwerkte essential geeft moeiteloos een coole en casual look aan uw dagelijkse outfits dankzij de loose-fit snit.
De tie and dye sokken volgen de voetstappen van de andere Escuyer stukken door te vertrouwen op Europees vakmanschap. Het accessoire is gemaakt in Portugal in een kwaliteitsfamiliebedrijf, is gemaakt van een zachte en lichte katoenmix en is met de hand geverfd.
Verkrijgbaar voor mannen en vrouwen in zowel aardetinten als blauwe tinten, geven de tie and dye sokken - rechtstreeks uit de jaren 60 - u een vintage en casual stijl, net op tijd voor de mooie dagen die voor u liggen.
Praktische informatie: Herenmaat - 40-45 (one size fits all) - Damesmaat - 36-41 (één maat) - Prijs - 29euros – beschikbaar www.escuyer.com en in een selectie van winkels .
After the wedding dress, the second most important style choice on a wedding day is the perfect lingerie. Whether you opt for a sensual set or something more comfortable and invisible, these wedding designs in the Chantelle and Passionata SS21 collection are guaranteed to become a daily favorite long after you say "I do".
The Thelma line by Passionata radiates elegance and femininity, thanks to breathtaking designs and soft materials. Every piece has a role to play, whether it’s to stay comfortable during the preparations, under your wedding dress, or on your big night.
The Thelma line features a balconette bra with a matching tanga, a camisole and short, a sexy bodysuit, nightdress and a kimono. The lifewear range mixes very soft matte, 100% recycled satin fabric with Thelma recycled lace. The balconette bra is also largely made from recycled materials.
The Chantelle Essentiall line makes a bride feel comfortable and confident on the wedding day. Created with extremely soft material and a focus on invisibility, these pieces are guaranteed to stay unseen under even the sheerest and intricate dresses.
For a more eye-catching and seductive look, Chantelle presents its Montaigne line. These pieces feature contrasting colors and materials, combined with delicate lace for a more refined and feminine look.
A more trendy and modern look that plays on the harmony of different materials, we can find in the Chantelle Day to Night line. With a subtle blend of florals and lace Chantelle created a line that feels modern and elegant at the same time.
Wandel- en fietsverblijven bij Dolce by Wyndham La Hulpe Brussels. De komst van de lente brengt het begin van het prachtige weer.
De natuur ontwaakt en krijgt weer meer plaats, de dagen worden langer en het verlangen naar een uitstapje in het hart van de natuur wordt steeds groter.
Een hunkering naar frisse lucht, een gevoel van vrijheid, weide velden, wandelen of fietsen en opnieuw in contact raken met de natuur.
Het hotel Dolce by Wyndham La Hulpe Brussels past perfect binnen deze geest en beantwoordt aan alle verwachtingen.
Gelegen in het hart van het Zoniënwoud dompelt het hotel de gasten onder in een rustgevende en verfrissende omgeving.
Voor de wandelliefhebbers biedt Dolce by Wyndham La Hulpe Brussels een Hikecation inclusief verblijf, alle maaltijden, prachtige wandelroutes in het omliggende bos en een Cinq Mondes been- en voetverzorgingscrème.
Liefhebbers van mountainbiken kunnen hun hart ophalen met het Bikecation programma. Een groot aantal wandel- en fietsroutes zijn te ontdekken op Routeyou.com
De lente is in aantocht en dat betekent dat de natuur om ons heen terug tot leven komt. Niet enkel de knoppen staan intussen aan de bomen, ook heel wat trekvogels en andere dieren verschijnen weer op het toneel. Om die in al hun pracht te bewonderen, trekken we eropuit met SWAROVSKI OPTIK.
De eerste voorjaarswarmte brengt heel wat prachtige natuurverschijnselen met zich mee. Er is dan ook geen betere periode om in eigen land op ontdekking te gaan. Zoek jezelf dus even een knappe plek in het bos of op de hei, sta stil en kijk goed om je heen... alles groeit en bloeit! De dieren maken nestjes klaar om hun nieuwe kroost te ontvangen. De trekvogels, die zich gelukkig niet aan het reisverbod moeten houden, keren terug van het zuiden. Padden en andere amfibieën beginnen aan hun jaarlijkse migratie. En binnenkort toveren bloemen en vlinders je tuin om in een heuse kleurbom.
Hoe je dit alles van dichtbij beleeft? Daar heeft SWAROVSKI OPTIK de perfecte oplossing voor. Dankzij hun verrekijkers en telescopen spot je elk detail en zie je het ongeziene. Hieronder verklappen we met welke drie creaties je onze natuur nog beter leert kennen.
Geweldige visie binnen handbereik
Inzoomen op de natuur hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Vergeet dus die zware verrekijkers en maak kennis met de CL Pocket. Deze kleine, lichte kijker past niet alleen in je handpalm, maar ook in je jaszak. Je neemt hem letterlijk overal mee naartoe en haalt hem boven in een simpele handomdraai. Zodra je door de lens kijkt, ervaar je een superieure optische kwaliteit. En dat in gelijk welke weersomstandigheid, op eender welk terrein.
Soorten identificeren in een vingerknip
Is dat nu een spreeuw of een lijster? Een heggen- of een huismus? Dankzij de dG (digital Guide) bestaat er helemaal geen twijfel meer. Met een druk op de knop stuurt deze innovatieve verrekijker een foto of een filmfragment naar je smartphone. Een slimme app analyseert je beeld en vertelt je meteen welke vogel- of diersoort zich voor je lens presenteert. Omdat je jouw observaties nadien stockeert op je gsm, geniet je later heerlijk na en deel je jouw belevenis makkelijk met familie en vrienden. De natuur verkennen was nog nooit zo leuk.
Met de geïntegreerde wifi-hotspot op de dG kunnen verschillende mensen de livestream van je observaties volgen binnen een bereik van 5 meter. En natuurlijk kun je al je foto’s en video’s ook meteen delen op sociale media via je smartphone.
Opgaan in een adembenemend decor
Droom je er ook wel eens van om het landschap echt te beleven? Om door een telescoop te kijken die zo krachtig is dat het lijkt alsof het landschap je volledig opslokt? Reis dit voorjaar dan Natuurpunt achterna. Om de 20ste verjaardag van de organisatie te vieren, rijdt een interactieve natuurcontainer door het land. Zoek dus een container in je buurt en kom binnen vanalles te weten over onze fauna en flora. Boven op het dak wacht de ST Vista je op. Deze grote outdoor telescoop toont hoe je waanzinnig mooi een landschap wel kan zijn.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.
Iedere dag leggen vrouwen meer en meer nadruk op het verzorgen van hun gezicht en lichaam. Voor de huid zorgen is niet langer iets dat we af en toe doen, het is een dagelijkse gewoonte geworden, en hetzelfde geldt voor de zelfbruiner.
Door de jaren heen is de populariteit van Magic Drops Face sterk gegroeid. De zelfbruiner garandeert een stralende, zongebruinde teint, zonder grauwe gloed. Het is niet zomaar een zelfbruiner, maar een vorm van magie dat alleen de Magic Drops kan creëren. Waarom? Daar kom je in dit persbericht achter.
Magic Drops Face is een bestseller sinds 2007 en heeft een vloeibare textuur die geliefd is en gebruikt wordt door veel vrouwen. Het creëert een gezonde, goudbruine glow, alsof je net op zonvakantie bent geweest. Dit jaar wordt Collistar's "magie in een flesje" geleverd in een limited edition van 50 ml, naast de reguliere 30 ml. Zo kun je nog langer van je fake tan genieten!
De magie van Magic Drops Face
Een van de sterke punten van Magic Drops is de snelheid: het effect zie je binnen een uur tijd dankzij DHA Rapid. Een uniek en innovatief ingrediënt dat het zelfbruiningsproces versnelt, waardoor het effect bijna direct zichtbaar wordt. De donkerbruine kleur van Magic Drops zorgt ervoor dat je geen grauwe teint krijgt. Zelfs voordat het bruiningsproces begint, en, in tegenstelling tot een licht of wit product, kun je precies zien waar je het product aan hebt gebracht. Het resultaat? Een natuurlijke kleuropbouw en een egale, goudbruine teint zonder strepen of vlekken.
DE BONDGENOTEN VOOR HET LICHAAM
Magic Drops Body-Legs : Een specialiteit die net zo snel een gebruind effect geeft als de Magic Drops Face, met een specifieke formule en textuur voor lichaam en benen.
Slechts een paar druppels en, als door magie, krijgt je lichaam een mooie diepbruine kleur in minder dan een uur, alsof je de dag hebt doorgebracht op het strand of onder de zonnebank hebt gelegen. Allemaal dankzij het innovatieve ingrediënt DHA Rapid, dat de bruiningstijd halveert en een snel, natuurlijk en egaal resultaat garandeert, zonder strepen of vlekken.
Magic Drops Body-Legs heeft een lichte, zijdezachte en subtiel geparfumeerde textuur; het hydrateert de huid en het maakt de huid soepel en zacht.
De Magic Drops Body-Legs is ontzettend eenvoudig in gebruik; breng de druppels gelijkmatig aan over je lichaam en laat ze kort intrekken. Vervolgens kun je je meteen aankleden. Voor een optimaal resultaat raden we aan de Precious Body Scrub te gebruiken voordat je de Magic Drops Body- Legs aanbrengt.
360° Self-Tanning Spray
Handig omdat het zelfs de meest moeilijke delen van het lichaam bereikt; de spray verdampt gelijkmatig en hoeft niet ingemasseerd te worden. De zelfbruiner-spray is verrijkt met vitamine E, hydrateert en beschermt, droogt onmiddellijk op en is de perfecte bondgenoot voor de benen, omdat deze zelfbruiner een goud- bruine glow garandeert.
Perfect voor de man die zijn bruine teint wil behouden
Druppel na het scheren en hydrateren van de huid een paar druppels Magic Drops for Men in de palm van de handen. Breng dit met masserende bewegingen aan op gezicht, hals en de oren voor een frisse, gezonde en aantrekkelijke uitstraling. Voeg voor een intenser resultaat nog een paar extra druppels toe.
DE NIEUWE MAGIC DROPS ZIJN VERKRIJGBAAR VANAF MAART 2021.
» 4 tips van opbergspecialist Camber voor een Japandi-proof interieur
Wie dacht dat twee verschillende interieurstijlen niet met elkaar te verzoenen zijn, bewijst de Japandi-trend het tegendeel. Het serene en minimalistische uit Japan blendt er harmonieus met de huiselijke Scandinavische warmte en rust. Deze charmante symbiose vertaalt zich met kasten op maat van Camber in een opgeruimd interieur, zonder in te boeten op persoonlijke accenten. Zo maak je iedere ruimte tijdloos en geniet je in volle rust én Japandi-proof van je woning.
1. De woonkamer is van jou
In een Japandi-interieur houd je het niet alleen stijlvol en eenvoudig, maar ook persoonlijk. Drie waarden die Camber graag in jouw woonkamer legt. Want als er één ruimte is waar jouw identiteit ligt en orde een must is, is het wel het kloppend hart van je woning. Om die twee samen te brengen, helpt Camber je op weg. Kies bijvoorbeeld voor een wandkast met enkele open schappen waarop je uitstalt wat je mooi vindt en zo eigen decoratieaccenten legt.
2. Vak & denkwerk in je home office
Dat een home office zo’n belangrijke rol zou gaan spelen in je woning, had niemand kunnen voorspellen. Terwijl jij zorgt voor het denkwerk, zorgt Camber voor het vakwerk, want ook dat kenmerkt een Japandi-interieur. Met een kast op maat van jouw home office kan je efficiënt werken en heb je alles binnen handbereik. En met een serene uitstraling kan je in alle rust werken.
3. Warm & intiem
Net als de Japandi-trend het voorschrijft, kiest Camber voor pure en warme houtsoorten. Die natuurlijke look & feel zorgt voor een geborgen sfeer. Net dat wat je nodig hebt in de slaapkamer. Daar waar onze buren uit het Hoge Noorden eerder voor lichte tinten kiezen – denk wit en licht hout, durven Japanners te werken met contrast. Een donkere kast geeft dan ook de nodige pit aan je slaapkamerinterieur. De Japandi-stijl meets in the middle en geeft aan rustieke elementen toe te voegen zodat je opnieuw het beste van twee werelden combineert.
4. Jong geleerd is oud gedaan
Laat je kinderen vanaf dag één zien wat goede smaak is en hoe ze – belangrijker nog – alles netjes kunnen opbergen. Ook in de kinderkamer kies je voor een praktische kast op maat van Camber die toegankelijk is voor iedere levensfase van je kind. De kast groeit als het ware mee en dat niet alleen in functionele elementen, ook de uitstraling van de kast blijft nog jarenlang Japandi-gewijs hedendaags.
As working from home has become the new norm, your usual office attire stays safely tucked away in your closet. With work commute now lasting 30 seconds (from bed to laptop) staying dressed in your PJ’s all day can be tempting. And even though working in your old joggers sounds cozy, research has shown that dressing nicely can boost your working performance.
Luckily for all comfort-oriented men out there, SUN68 has outfits that are equal parts stylish and comfortable. Their collection features items that will have you looking put together during zoom meetings and even hold the power to become your new workwear favorite for when you’ll be able to return to the office.
The new "work-from-home" suit
Trade your worn-out joggers for one of these SUN68 sets to spend your workday at home in style, without giving up even an ounce of comfort.
Zoom call appropriate tops
Trendy and smart tops for those conference calls where you can't really be bothered to dress up from the waist down.
Casual office attire
If you want to be as comfortable as those work-at-home peers, but are still able to show up at the office - these outfits are for you.
Heerlijke vakantie-ideeën voor een roadtrip door Italië
Heb je geweldig veel zin in een heerlijke roadtrip? Spring deze zomer dan in je auto en haast je naar Italië. We stippelden vier fenomenale routes voor je uit. Die zorgen voor een onvergetelijk, zuiders avontuur langs prachtige steden, glooiende wijngaarden, statige kastelen en uitgestrekte natuurreservaten.
Je merkt het: dit wordt een reis om nooit meer te vergeten. Een roadtrip is dan ook de allerleukste manier om een hele streek in een mum van tijd op je duim te leren kennen. Terwijl de vrijheid door je aderen ruist, dompel je jezelf helemaal onder in het beste van la Bella Italia. Eén risico? Dat je aan de finishlijn meteen terug naar de start wil rijden.
steden spotten in het noorden
Langs een tocht van zo’n 520 kilometer cruise je door het rijke verleden van het land. De reis begint in Mantua. Deze adembenemende stad boordevol palazzo’s en kathedralen was ooit het centrum van de renaissance. Sporen van die verheven tijd ontdek je ook in Verona, waar je de romance tussen Shakespeares Romeo en Julia van dichtbij beleeft.
Op een klein half uur rijden, bereik je de ronde heuvels van Soave. Deze omwalde stad herbergt knappe, middeleeuwse kastelen en landhuizen. Tussen de bezoeken door proef je van het terroir dankzij een lekker glas wijn. Je vervolgt de reis richting het door Unesco bekroonde Vicenza en geniet van het Italiaanse leven in Treviso. Net buiten Padova kom je tot rust in de thermen van Abano. Al sinds de Romeinen hier ooit leefden, is dit één van Europa’s belangrijkste wellnessoorden. Je lichaam en je geest zijn na deze pauze helemaal klaar voor Ferrara, Bologna, Modena en Reggio Emilia. In deze bekende kunststeden maak je kennis met rijke dynastieën en smul je van de lekkerste tortellini van het land terwijl het Apennijnengebergte en de Povlakte net om de hoek liggen. De roadtrip eindigt in Parma, waar muziek als een rode draad door het centrum loopt.
Door het glooiende Toscane
Lijkt 220 kilometer cruisen door Toscane jou echt hemels? Zak dan af naar Firenze en treed er in de voetsporen van beroemde figuren als Dante, Da Vinci en Michelangelo. De stad is een verzamelplaats voor kunst en cultuur en bevindt zich op een steenworp van de middeleeuwse hotspot San Gimignano. Trotse torens turen hier over het landschap en domineren de skyline. Ook Monteriggioni is zo’n oeroude plek. Een perfect bewaarde muur omarmt het piepkleine centrum en scheidt de smalle straten van de glooiende velden. Verderop lijkt het in Siena alsof de tijd sinds 1300 volledig stil is blijven staan.
Het pure landschap van Toscane geeft zich volledig prijs in Val d’Orcia. Eiken, olijfbomen, wijnranken en diepgroene cipressen vleien zich over hellingen en ravijnen. Tussen al dat moois bots je op Montalcino. Deze kleine stad staat bekend om z’n fantastische Brunello wijn. Nog in de vallei van Orcia zijn de middeleeuwse steden San Quirico d'Orcia, Pienza en Castiglione d’Orcia een ommetje waard. Veel van hun idyllische kerken, kathedralen en palazzo’s pronken op de Unesco Werelderfgoedlijst. Wie na dit cultuurbad nood heeft aan een echte zwempartij parkeert de auto in Bagno Vignoni of San Filippo. Hier dobber je rond in natuurlijke warmwaterbronnen die zalig inwerken op je spieren en gewrichten. Aan de eindmeet van deze trip ligt Radicofani op je te wachten. Dit stervormige fort prijkt hoog boven de horizon uit. Ideaal om Toscane volwaardig uit te wuiven.
Natuur en cultuur in Umbrië
In het midden van de Italiaanse laars gaat je verkenningstocht door Umbrië van start in de Romeinse vestiging Norcia. Ondanks enkele aardbevingen bleef veel erfgoed bewaard en is de stad één van de belangrijkste van de streek. Aan de horizon zie je Monte Sibillini opdoemen. Na een half uur rijden vanuit Nursia dwaal je aan de voet van de berg door een kleurrijk natuurreservaat. Vanaf mei struin je op de drie vlaktes van Castelluccio di Norcia door een uitgestrekt paars-geel veld van klaprozen, korenbloemen en madeliefjes.
Via Spoleto, Foligno en Spello arriveer je in Assisi. Dankzij Sint Franciscus van Assisi staat deze plek wereldwijd bekend als een oase van vrede en broederschap. Perfect om tijdens je vakantie even een spirituele bezinning te houden. Ook het nabijgelegen natuurpark van Monte Subasio baadt in stilte. Het roze gesteente van de berg wordt begroeid door dichte eikenbossen en olijfbomen. Al zijn er ook open vlaktes waar je kan paragliden en kiten. Na deze adrenalinekick trek je verder naar Perugia en Orvieto. Deze steden maakten achtereenvolgens deel uit van het Etruskische, het Romeinse, het Byzantijnse en het katholieke rijk. Om afscheid te nemen van de pracht van Umbrië, zoef je naar de watervallen van Marmore, één van de hoogste van Europa.
Zuiderse sferen in Puglia
De zuiderse tocht door Puglia neemt je bijna 190 kilometer mee op sleeptouw. De route vangt aan in het midden van Barletta, waar een schitterend kasteel op slechts enkele meters van de haven ligt. Langs de Adriatische kustlijn bereik je de witte gevels van Trani. Wie blijft volgen, komt in Bari terecht, de hoofdstad van Puglia. Door het enorme contrast tussen het historisch centrum en de mondaine wijk Murat wordt al eens gezegd dat deze stad twee gezichten heeft.
Bovenop de kliffen van Puglia blinkt Polignano a Mare hoog boven de golven van de zee. Wie liever vanop het strand het water in duikt, zoekt z’n geluk in Monopoli. Op een half uurtje van hier daal je af tot ver onder de zeespiegel, in de grotten van Castellana. Deze ondergrondse tunnels trekken speleologen van over de hele wereld aan. In Alberobello zijn het dan weer de trulli die je versteld doen staan. Deze ronde, witte huisjes met hun kegelvormige daken spot je in de ganse regio. Maar nergens anders staan er zoveel bijeen als hier. Wie zich graag tegoed doet aan een fris glas wijn, reist verder naar Locorotondo. Kenners ontdekken in de droge, witte wijnen van dit terroir zoete toetsen van perzik. Via het romantische Cisternino en het feeërieke Martina Franca komt de finish stilaan in zicht. Die ligt in de witte badstad Ostuni. Vanuit het centrum, dat maar liefst drie heuveltoppen in beslag neemt, kijk je uit over de zee en de vele middeleeuwse gebouwen.
Meer inspiratie? Bezoek de website, YouTube- , Instagrampagina en Belgische Facebookpagina van ENIT. Website: www.italia.it
CKS lanceert in april de CKS x Gamers collab i.s.m. YouTubers Kastiop en JustJade Belgisch modelabel CKS creëerde samen met Kastiop en JustJade een exclusieve capsulecollectie voor de gaming enthusiasts. De typische gamerslang en artworks die in deze collectie centraal staan, werden gebaseerd op inside knowledge van YouTubers JustJade en Kastiop.
Na zijn dood werd samen met de ouders van Kastiop (Kacper Przybylski) besloten om de collectie te ontwerpen als eerbetoon aan Kastiop, zijn creativiteit en zijn fans. Van elk verkocht item uit deze collectie schenkt CKS 5% aan het goede doel WatWat (www.watwat.be), dat meehelpt om bij te dragen aan de mentale gezondheid van jongeren. De collectie is vanaf april, net voor de Paasvakantie, verkrijgbaar in de CKS-stores en op de CKS-webshop.
Inspelen op de leefwereld van kids
Vanuit de vraag wat kids vandaag bezig houdt, kwam CKS op het idee een gaming collectie te ontwerpen samen met enkele YouTubers. In de zoektocht naar YouTubers met een trouwe fanbase die kindvriendelijke content maken, kwam CKS terecht bij JustJade voor de meisjes en Kastiop voor de jongens. De gaming collectie werd door het CKS-designteam gecreëerd op basis van input van JustJade en Kastiop. Zo werd er typisch gamerslang en gaming gerelateerd artwork in de collectie gebruikt.
Eerbetoon aan Kacper Przybylski - Tijdens het designproces overleed Kacper Przybylski. Er werd overwogen om de capsulecollectie stop te zetten, maar na overleg en in samenspraak met de ouders van Kastiop, werd besloten om er toch mee door te gaan. De collectie zal gebracht worden als een eerbetoon aan Kacper, zijn werk en zijn trouwe fans. Zo werd er ook samen met de ouders van Kastiop beslist om 5% van de verkoop van elk item uit deze gaming capsule te schenken aan het goede doel WatWat (www.watwat.be). WatWat is een website waar jongeren een antwoord krijgen op 1001 vragen, zonder taboes. Zo proberen ze bij te dragen aan de mentale gezondheid van kinderen en jongeren door alle onderwerpen bespreekbaar te maken.
This is for the gamers - CKS richt zich met deze collab op de gaming loving kids. Daar waar Kastiop het gezicht vormt van de capsule voor jongens, is het boegbeeld voor de meisjes JustJade, die furore maakte met het bekende dansspel Just Dance. De collectie bestaat uit een aantal trendy bovenstuks voor zowel jongens (en bij uitbreiding mannen aangezien de stuks gaan tot maat L) als meisjes. Het artwork is geïnspireerd op populaire videogames en gamerslang. Als eerbetoon aan Kastiop werden ook enkele extra stuks ontworpen met de foto van Kacper en zijn favoriete quotes. De CKS x Gamers collab zal in april (Paasvakantie) verkrijgbaar zijn in de CKS-stores & CKS-webshop. (illustraties zijn voorlopige schetsen!)
Wanneer u deze zomer een ananas tegen komt met strikjes, dan u hoeft u zich geen zorgen te maken: u hallucineert niet!
Er waait een tropische wind door de lente-zomercollectie van Eden Park, een kledinglijn die iedere moderne man nu al doet dromen van warme temperaturen. Kijk maar naar het fleurig hemdje en je voelt spontaan de zomerkriebels opborrelen.
De print met planten en bloemen komt ook voor op andere stukken: retro T-shirt, bloemrijk hemd en pet zijn creaties die de gezette trend volgen.
Eden Park is het eerste premium merk ter wereld met de rugbysport als inspiratiebron. De creaties zijn authentiek, hedendaags, elegant en met een duidelijke signatuur. Het merk straalt die typische doordachte Franse knowhow uit alsook die typische French Flair. Het huis Eden Park is aanwezig in 34 landen en heeft ondertussen ruim 534 verkooppunten.
Vrienden en familie hangen rond in de tuin, het weer is perfect, de drank smaakt goed en de Big Green Egg staat te roken. Wat voor schoen past daarbij? Die vraag was het startpunt van het ontwerpproces van de ‘Floris van Bommel & Big Green Egg’ sneaker. Het resultaat: een dames- en een herensneaker die uitstekend past bij het perfecte Big Green Egg moment.
Schoenenfabrikant Floris van Bommel houdt ervan samenwerkingen aan te gaan met merken die niet meteen voor de hand liggend lijken. Door de jaren heen heeft het merk samengewerkt met een kleurrijk gezelschap aan bedrijven en personen, zoals onder andere het Nederlands snoep- en dropmerk Autodrop en bekende gezichten als Marcel Vanthilt en Ozark Henry.
"Om onszelf scherp te houden laten we ons eens in de zoveel tijd voor een limited edition inspireren door iets of iemand ver buiten onze schoenenbubbel. De enige overeenkomsten die we zoeken zijn kwaliteit, vakmanschap en ambacht, in de ruimste zin van het woord" - Floris van Bommel
Hoewel een geslaagde match voor een Floris van Bommel-collab niet bepaald wordt door overeenkomsten, ligt de samenwerking met Big Green Egg wel binnen de interesses van de designer.
Floris van Bommel: "De geur van smeulend houtskool maakt van elke dag een topdag. Het jaargetijde maakt dan niet eens zoveel uit. Met mijn vrienden organiseer ik elke winter een paar ‘mid winter BBQ’s’. Kampvuurtje, bier, dekentjes, telefoons inleveren, muziekje en goed simpel eten. De wereld draait steeds sneller, de aanvoer van nieuws en online flauwekul is oneindig. Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind om te schakelen tussen die snelweg van indrukken en gewoon leeg zijn in je hoofd en in het moment te vertoeven. De avonden en middagen met een mooi uitgebreid 'Big Green Egg'-ritueel zijn perfecte momenten om weer even te aarden en tot rust te komen.”
Het ontwerpproces
Floris van Bommel: “We hebben het hele ontwerp behoorlijk thematisch aangepakt deze keer. Tijdens ons onderzoek viel ons oog op de vrolijk kringelende rookpluimpjes die we boven uit de schoorsteentjes van de Big Green Eggs zagen komen. Dat leek ons een mooi uitgangspunt. Na wat gesleutel op de ontwerptafel wappert de belijning nu, als rook uit een Big Green Egg, mooi uit over de sneaker."
Vervolgens werd gezocht naar een materiaalcombinatie die dat idee ondersteunt. Het werd roetzwart suède gemixt met high tech mesh op de voorvoet, glanzend zwarte nylon op de zijkant en as-achtig rubber op de hiel. Dwars daaroverheen kronkelt als accent een wit lijntje rook. Onder op de zool zien we de kleur van gloeiende kooltjes terugkomen. In de schoen zitten ook een paar rechtstreekse verwijzingen naar Big Green Egg verwerkt, zoals de kenmerkende look van het groene gedeukte keramische materiaal, dat komt terug in het rubber van de stabilizer achter bij de hiel.
De collab bestaat uit: • Een Limited edition ‘Floris van Bommel for Big Green Egg’ sneaker (dames & heren). • Een Limited edition ‘Floris van Bommel for Big Green Egg’ lederen BBQ schort.
De sneakers zullen vanaf midden mei verkrijgbaar zijn bij een select aantal Floris van Bommel topdealers, Floris van Bommel brandstores & webshop en een selectie van Big Green Egg dealers door heel Europa.
With spring approaching rapidly, we can’t help but feel happy. The season is known as a time of rebirth, renewal and rejuvenation. A time we desperately need right now. In response to the pandemic we started developing a longing for comfort and wellness, and that’s where the, spring-favorite, pastel shades enter the conversation.
Pastels are colors that hold the power to make us feel calm and that can be associated with wellness. It’s said that the reasoning behind this is that these colors remind us of our childhood. These uncertain times make us crave security and comfort, and those nostalgic feelings of pastel bedrooms and children’s clothing do just the trick. In fashion, these less saturated hues have been used since the 18th century. This spring season designers have turned to pastels as mood enhancers. Above all this, pastel hues are easy to combine with neutrals, earth tones, dark colors, black and white – even your basic denim gets an upgrade paired with a pastel top or jacket.
Pastel pink
Doesn’t everyone want to remind others of cotton candy all the time? Feminine and soft tones like baby pink and salmon are sure to make you feel as sweet as you look.
Pastel green
Looking for a more unique pastel hue? Minty or pistachio greens are a perfect way to refresh your wardrobe.
Pastel blue
Blue is a relatively easy color to wear. The less saturated hues like baby blue and sky blue remind us of the outdoors, a sight that has been much missed in 2020.
Pastel purple
Lilac, lavender, violet, … you name it. These fresh, feminine and subtly romantic hues are universally flattering. So channel your inner Prince and bathe in the lilac rain.
Voor hun nieuwste samenwerkingen van het FW21-seizoen, viel de keuze van het Belgische fashionlabel CKS op 3 Belgische persoonlijkheden. Samen met designer en entrepreneur Loredana Falone van het duurzame merk Wearable Stories, lanceert CKS een eco-verantwoordelijke damescollectie. TV-persoonlijkheid, danser en TikTok-ster Julie Vermeire legt al haar enthousiasme in een on-trend capsule voor tieners. Chef van het Gentse sterrenrestaurant Oak en creatieve wereldburger Marcelo Ballardin, stapt uit zijn comfortzone en ontwerpt met CKS een eigentijdse mannencapsule.
CKS x WEARABLE STORIES
De ontwerpfilosofie van de Belgische Loredana Falone ademt sustainability. En dat is ook te zien aan de conscious samenwerking met CKS. Het vrouwelijke en authentieke karakter van Wearable Stories smelt in de capsulecollectie mooi samen met de eigentijdse twist en de frivole touch van CKS.
De vlotte samenwerking tussen Falone en CKS en de mix van ideeën werd vertaald naar vrouwelijke silhouetten gemaakt in de zachtste stoffen met een fris kleurenpalet. Haar inspiratie haalde Loredana uit Mother earth: “Deze collectie straalt optimisme uit. Het is een verlangen naar meer vrijheid. Opnieuw sociaal kunnen zijn. De capsule combineert dan ook verschillende stijlen die zich perfect lenen voor vele gelegenheden. In de collectie zit een denim capsule en knitwear capsule die perfect onderling combineerbaar zijn. Aangevuld met enkele layering pieces en jurken is deze collectie perfect om het herfstseizoen in te zetten.”
Een verrassend spel van bold shoulders, volumineuze mouwen en luxueuze basics vormen het recept voor de key pieces in je wintergarderobe. De collab is een tijdloze en erg vrouwelijke capsulecollectie, ontworpen om lange tijd te worden gebruikt en geliefd. Deze eco-verantwoordelijke CKS x Wearable Stories capsule hangt in juli als pre-fall collectie in de CKS-rekken & in de CKS webshop.
CKS x JULIE VERMEIRE
TV-persoonlijkheid, TikTok-ster en vrolijke spring-in-het-veld Julie Vermeire moest niet lang nadenken wanneer CKS haar vroeg om samen een collectie te ontwerpen: “Ik ben fan van Belgische mode en ik vind het heel fijn om op deze manier ook mijn steentje bij te dragen aan lokaal en Belgisch kopen. Mijn volgers situeren zich ook in Vlaanderen, dus ze gaan mijn collectie meteen kunnen kopen en dragen. Ik kijk er al naar uit om dat te zien in het straatbeeld.”
De collab met CKS verloopt erg vlot volgens Julie: “Kleding ontwerpen is een heel nieuw en leerrijk proces voor mij. Maar CKS luistert echt naar mijn ideeën en mening. Ze begeleiden mij doorheen het hele designproces. Ik kijk ernaar uit om de stuks straks ook in het echt te proberen en ze van op papier tot leven te zien komen.”
Julie Vermeire haalde haar inspiratie voor deze collectie uit haar dagelijkse leven. Kleding waarin ze zichzelf graag ziet en die ze zelf graag draagt. De items zijn makkelijk onderling te combineren, zowel sportief als casual.
CKS x Julie Vermeire
Dit resulteerde in een urban style die hand in hand gaat met vrouwelijkheid en draagbaarheid. Een zacht roze-grijze tartan print wordt gecombineerd met oversized cuts en relaxte silhouettes. Julie integreerde ook een eigen handgeschreven quote in de collectie die haar persoonlijkheid volledig weerspiegelt: soul shine. De collab met Julie Vermeire straalt een streetwear vibe uit waarmee CKS ook tienermeisjes hoopt aan te spreken.
De collectie zal vanaf september 2021 verkrijgbaar zijn in de CKS-stores & op de webshop.
CKS x MARCELO BALLARDIN
Om een nieuw elan te geven aan hun mannencollectie, ging CKS in zee met Marcelo Ballardin. De wereldburger en topchef met Braziliaanse roots koos voor CKS omwille van de creatieve vrijheid die hij krijgt bij het ontwerpen en omdat hij staat achter de filosofie van het Belgische modemerk.
Marcelo Ballardin staat in zijn keuken gekend om zijn vakmanschap en oog voor detail. Dat is in deze collab met CKS niet anders. “Mode en het culinaire gaan hand in hand. Het draait allemaal om creativiteit. We hebben in België ongelooflijk veel getalenteerde chef koks en fashion designers. Ik vind het dan ook een hele eer dat ik als modeontwerper voor CKS aan de slag mag en een collectie kan ontwerpen die ik mooi vind, met items die ik zelf graag draag. Mijn collectie is dan ook gemaakt vanuit het hart en mijn passie voor creativiteit.”
Geïnspireerd door zijn Braziliaanse roots, persoonlijke stijl en liefde voor Aziatische fashion, ontwerpt Marcelo samen met CKS een eenvoudige maar elegante capsulecollectie voor heren. De collectie is een mix van formele en casual items in mannelijke, winterse kleuren. Marcelo speelt met een mix van materialen en technische details om het geheel een hedendaags en luxueus gevoel te geven. Leuk weetje: als artwork in de collectie werden de exacte coördinaten van zijn geboorteplaats in Manaus, Brazilië als detail gebruikt. De capsule is een complete collectie geworden met draagbare items zoals een winterjas, worker jackets, hemden en broeken.
De CKS x Marcelo Ballardin collectie zal vanaf septemer 2021 verkocht worden in de CKS webshop en JBC-winkels.
Not long now until we finally get to wave winter goodbye and welcome warmer temperatures back into our lives. With the blossoming nature, the blue sky and the warm sun, it makes for the perfect weather to plan a summer walk and catch up with friends. All you need now is some summer walking gear to look and feel great in. Unisa to the rescue!
Kicks to love
Go out and get that fresh air, while the endorphins highten your energy levels. Are you ready to get a few kilometers in? Then perhaps the stylish Unisa sneakers can make your heart beat faster. You don't have to compromise on style with these stunners.
Hotter temperatures might call for some breezier styles. Great under any outfit, but still comfortable as can be.
What's in the bag?
A new season of course also asks for a new statement bag, that you can take with you wherever. What's your favorite bag style? Are you the kind of person to carry a big bag filled with 'stuff' or are you the organized type that likes a more minimalist style? Unisa has something for both. With a handy strap, they are all great to take along with you on that hike.
Unisa opens its heart
Starting in March, Unisa is handing out notebooks with every purchase both in the physical shops as well as online. This 'Thoughts Notebook' isn't a regular notebook, but one designed from a feminine and personal point of view. Through freehand illustrations and written thoughts, Unisa shares its most intimate side and reveals its sources of inspiration, pillars and feelings when creating, allowing consumers to participate in that creation process.
Reis af naar exotische oorden, oude culturen en ongerepte wonderlanden . Vier cruiseschepen verkennen Australië, Nieuw-Zeeland en de Stille Zuidzee; het Verre Oosten; Zuid-Amerika & Antarctica, Hawaï & Tahiti op reisroutes van maximaal 50 dagen.
De exotische routes van Holland America Line verkennen verre bestemmingen waar wereldreizigers reikhalzend naar uitkijken. Van Azië, Australië en Nieuw-Zeeland tot Zuid-Amerika, Antarctica, Hawaï en Tahiti, reizigers die op zoek zijn naar een buitengewoon avontuur, kunnen deze cruises voor 2022 en 2023 nu boeken en kiezen voor een cruise van 14 tot 50 dagen op vier Holland America Line-schepen. Met de actie ‘Save now, Cruise Later’ kunnen gasten die voor 5 april 2021 cruises naar exotische bestemmingen, Alaska of Europa 2022 boeken, veel voordeel en uitzonderlijke voorzieningen ontvangen.
Van september 2022 tot april 2023 varen de schepen van Holland America LIne, de Noordam, Oosterdam, Westerdam en Zuiderdam door het zuidelijke en noordelijke halfrond. Deze cruises bieden zorgvuldig samengestelde routes aan waarbij gasten kennis maken met historische tradities, natuurwonderen, intrigerende culturen en de aloha-levensstijl.
Oude mysteries onthuld tijdens cruiseseizoen in Azië
De routes van Westerdam in het Verre Oosten starten vanaf september 2022 tot en met april 2023. Ze laten de diversiteit van de bezochte landen zien en vieren culturen die al duizenden jaren oud zijn: - Alle cruises duren 14 dagen en kunnen worden gecombineerd tot een unieke 28-daagse ‘Collectors Voyage’. - Cruises varen retour vanuit: Yokohama, Japan; retour vanuit Singapore; of tussen Hongkong, China en Yokohama of Singapore. - Te bezoeken landen zijn onder meer: China, Japan, Taiwan, de Filippijnen, Maleisië, Vietnam, Indonesië, Cambodja, Zuid-Korea en Rusland. - Er worden 8 verschillende reisroutes aangeboden: ‘Japan en Rusland’, ‘Japan, Taiwan en de Filippijnen’, ‘Indonesian Discovery’, ‘De Filippijnen, Maleisië en Thailand’, ‘Ontdekking van het Verre Oosten’, ‘China en Japan’, ‘Japan’. ‘Explorer’en ‘Zuid-Japan’. - Havens waar wordt aangemeerd en overnacht zijn: Singapore; Hong Kong en Shanghai, China; Osaka en Kobe, Japan; Laem Chabang (Bangkok), Thailand; en Benoa (Denpasar), Bali. - De cruise ‘De Filippijnen, Maleisië en Thailand’ bezoekt maar liefst zes landen op één reisroute: China, de Filippijnen, Maleisië, Vietnam, Thailand en Singapore. - Twee 14-daagse ‘North Pacific Crossings’ positioneren het schip tussen Seattle, Washington en Yokohama aan het begin en einde van het seizoen. Elke dag is een goede dag in Australië, Nieuw-Zeeland en de Stille Zuidzee
Noordam trekt van oktober 2022 tot april 2023 naar Down Under. Voor de reiziger die op zoek is naar een meeslepende ervaring, biedt dit werelddeel een ongerepte schoonheid, een overvloed aan wilde dieren, wijn van wereldklasse, vriendelijke inwoners en een rijk cultureel erfgoed: - De routes variëren van 12 tot 35 dagen en zijn round-trips vanuit Sydney, Australië, of tussen Auckland, Nieuw-Zeeland en Sydney. - Het seizoen begint met een epische 35-daagse ‘Australia Circumnavigation’ die 15 keer ‘Oz’ bezoekt, inclusief overnachtingen in Fremantle (Perth) en Melbourne. Naast Australië zal het schip ook Dili, Oost-Timor en het eiland Komodo in Indonesië aandoen. Hoogtepunten van de reis zijn onder meer het verkennen van het Great Barrier Reef en cruisen door de Torres Strait. - ‘Australië en Nieuw-Zeeland’ routes worden aangeboden voor 13, 14 of 15 dagen en doen een combinatie van havens in beide landen aan. Schilderachtige routes omvatten Milford Sound, Fiordland National Park en Queen Victoria Sound. - Een 14-daagse ‘New Zealand Discovery’-reis in januari omvat zes afvaarten vanuit het Noordereiland en het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland en mooie cruises in Milford Sound en Fiordland National Park. - Een 34-daagse ‘South Pacific Crossing’ in oktober 2022 vanuit San Diego, Californië, naar Sydney omvat onder meer Hawaï, Christmas Island, Frans Polynesië, de Cook Eilanden en Tonga. Een 25-daagse reis aan het einde van het seizoen vaart van Sydney naar Vancouver, Canada, en bezoekt Nieuw-Caledonië, Fiji, Amerikaans Samoa en Hawaï op de trans-Pacifische reis.
Adembenemende uitzichten in Zuid-Amerika en Antarctica
Het is een continent van contrasten, van de weelderige oerwouden in het noorden tot de met sneeuw bedekte bergen in het zuiden. Van november 2022 tot maart 2023 zal Oosterdam zijn weg banen naar de uiteinden van de aarde; Zuid-Amerika en Antarctica: - Routes variëren van 14 tot 22 dagen; geselecteerde cruises kunnen worden gecombineerd om 31-daagse ‘Collectors Voyages’ te vormen. - Cruises varen tussen San Antonio (Santiago), Chili en Buenos Aires, Argentinië. De zeventien dagen durende ‘Panamakanaal & Inca-ontdekking’ cruises varen tussen Fort Lauderdale, Florida en San Antonio. - Bij elke Zuid-Amerikaanse cruise is een overnachting in Callao (Lima), Peru of Buenos Aires inbegrepen. Gasten kunnen genieten van extra tijd in deze bruisende steden of over land reizen naar Machu Picchu of de watervallen van Iguazú. - De 14-daagse cruises door de Zuid-Amerika Passage omvatten uitgebreide schilderachtige cruises in de Chileense fjorden, Glacier Alley en Kaap Hoorn. Oproepen verkennen Chili, Argentinië, Falklandeilanden en Uruguay. - Op de 22-daagse ‘Zuid-Amerika & Antarctica’ reizen, brengt Oosterdam vier volle dagen door met cruisen over het bevroren continent, genietend van de met ijs bedekte landschappen en verbazingwekkende dieren in het wild. Gasten op die cruises ervaren ook de Chileense fjorden, Glacier Alley, Kaap Hoorn, Chili, Argentinië, Falklandeilanden en Uruguay.
Verken Hawaï en het paradijs in de Stille Zuidzee
Hawaï en de Stille Zuidzee roepen levendige beelden op die de kleuren van de natuur laten zien: turquoise wateren, kastanjebruine zonsondergangen, smaragdgroene landschappen en gouden stranden. Om nog maar te zwijgen over de warme en gastvrije eilandgeest van de lokale bevolking, in september 2022 en februari 2023 vertrekt Zuiderdam voor twee epische reizen rond de Stille Oceaan: - ‘Tales of the South Pacific’ is een reis van 50 dagen die vertrekt op 28 september 2022 en die een unieke combinatie belooft van een rijke cultuur, een ideaal klimaat en weelderige landschappen. Terwijl we van Vancouver naar San Diego zeilen, weeft de route de mooiste eilanden van de regio aan elkaar. - Gasten kunnen op 3 oktober aan boord gaan voor een rondreis vanuit San Diego. - 22 aanloophavens verspreid over Hawaï, Kiribati, Amerikaans Samoa, Samoa, Fiji, Tonga, Niue, de Cookeilanden en Frans Polynesië. - Overnachtingen zijn inclusief Honolulu, Hawaï; Bora Bora en Papeete, Frans Polynesië. - Met vertrek op 18 februari 2023 vaart de 35-daagse reisroute ‘Hawaii, Tahiti & Marquesas’ heen en terug vanuit San Diego. - Drie eilanden in Hawaï en negen aanloophavens op de Frans-Polynesische eilanden Bora Bora, Raiatea, Tahiti, Moorea, Huahine-Iti, Rangiroa, Tuamotu, Hiva ‘Oa en Nuku Hiva. Plus een bezoek aan Christmas Island. - Overnachtingen in Honolulu, Bora Bora en Papeete.
Bespaar nu met de actie ‘Save now, Cruise Later’
Voor een beperkte periode kunnen gasten die voor 5 april 2021 cruises naar exotische bestemmingen, Alaska of Europa 2022 boeken, veel voordeel en uitzonderlijke voorzieningen ontvangen, waaronder een gratis Signature Beverage Package, vooraf betaalde fooien, een gratis Signature Dining Package, plus gratis wifi voor suites. Prijzen voor exotische reizen beginnen bij EUR 1999,- per persoon, dubbele bezetting, voor een 12-daagse ontdekkingsreis Nieuw-Zeeland. Belastingen, toeslagen en havenkosten zijn exclusief.
Neem voor meer informatie over Holland America Line contact op met een reisagent of bel 0800-SAIL-HAL (0800-7245-425) of kijk op hollandamerica.com
In the good old days, adding a print detail to your daily attire used to be a sign of excellent taste. Nowadays, flirting with prints is a little more challenging, given the overabundance of choice and the inspirational head-to-toe looks taking over the runway. Caroline Biss shows us that no motif is off limits this season and leads the way in choosing bold stripes, animal and even tie-dye prints to jazz up your wardrobe.
Stripes
Whether they are horizontal, vertical or even diagonal … stripes will forever be a style staple. This season is all about crossing stripes and wearing show-stopping bold variations.
Animal
Oh not another animal print right? Well yes! A theme that returns to the scene almost every year, has been taken down a notch in a positive way. More toned down looks and abstract motifs make the wildlife inspired patterns as relevant as ever.
Boho prints
Tie-dye and paisley prints in more muted colours are all the rage this season. We are definitely feeling this free spirit look. It stands for exciting future escapades and our need to live our life to the fullest. Hippie-esque vibes evoke that much needed sense of freedom we are all craving so much right now.